• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 11:54
Wellicht het verkeerde forum, maar ik denk dat hier het publiek zit dat de meeste feedback kan geven, dus vandaar. Verder weet ik niet of iemand er hier al ooit van gehoord heeft, maar hier gaat ie dan.

Onlangs heb ik mij bij een project genaamd 'Open Hardware Monitor' gevoegd. De naam zegt het al, het is een open-source hardware monitor. We zijn ons er helemaal van bewust dat er al meerdere stukjes software zijn die soortgelijke functies en doelen hebben, maar geen van allen zijn open-source Windows applicaties. Daarnaast zullen we ondersteuning bieden voor een aantal stukjes exotische hardware voor zover we er tijd voor hebben; zo is er nu bijvoorbeeld ondersteuning voor enkele T-Balancer onderdelen. Ook willen we deze gegevens beschikbaar maken aan externe applicaties; of we dit via WMI, shared memory of wat dan ook doen weten we nog niet, de plannen zijn er wel. En ik vind het zelf gewoon leuk om te doen :P

Het moeilijke voor ons om het te testen op alle mogelijke configuraties, met name omdat wij deze hardware vaak gewoon niet hebben. Vandaar dat ik hierbij jullie hulp in roep, wie beter dan echte tweakers, toch? We zijn momenteel hard bezig met hardware toe te voegen die we zelf niet hebben, en tegelijkertijd zijn we een hoop aan het refactoren, des te belangrijker dus dat we veel feedback krijgen!

Laat het ons weten als jij een stukje hardware hebt dat niet (of incorrect) uitgelezen wordt, geef suggesties of kritiek, het maakt niet uit. Als er een probleem is, sla dan een rapport op via "File > Save Report" en geef een voorbeeld van hoe het zou moeten uitzien. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld de tools van de fabrikant van je hardware.

Je mag je feedback hier zetten, of door simpelweg een issue op de Google Code pagina aan te maken; ik raad je sowieso aan om hier eerst te kijken of jouw probleem al bekend is.

Hardware die in principe ondersteund zou moeten zijn:
- Het grootste deel van Intel CPU's (load, snelheid, temperatuur)
- K8 en K10 van AMD's CPU's; snelheid van K10 zitten we nog een beetje mee te klooien, omdat er geen enkele manier is die 100% betrouwbaar lijkt te zijn.
- Zowel NVIDIA en ATI - let op: niet elke kaart uit het verleden had de mogelijkheden die er tegenwoordig zijn!
- SMART ondersteuning voor harde schijven; SSD's nog niet, staan wel op de planning.
- Een legio aan Fintek, Winbond en ITE sensoren die op moederborden geplaatst worden

Punten waar we ons bewust van zijn:
- Op sommige moederborden gaat het uitlezen van SMART gegevens fout. Waarom weten we nog niet, het ligt in ieder geval wél aan het moederbord. Een dag voordat mijn oude moederbord wegging heb ik voor het eerst OHM er op getest, en die liet niets zien qua SMART. Zelfde schijven op een ander bord werken nu wel; oorzaak is ons nog niet duidelijk.
- NSC en SMSC sensoren missen nog, worden met name op Intel borden en in laptops gebruikt.

Screenshot:
Voorbeeld van OHM op mijn huidige systeem. Jaja, ik weet het, de i5 kan verder, maar niet in mijn huidige kast ;)
Demo

De gadget kun je aanzetten onder het 'View' menu; om een sensor/waarde in de gadget te zetten dien je er met rechts op te klikken en 'Show in gadget' aan te zetten. Zelfde geldt voor de grafiek.

Enkele links:
- http://www.openhardwaremonitor.org/
- http://code.google.com/p/open-hardware-monitor/

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Het ziet er netjes uit, ik kan echter de gadget niet vinden onder het kopje "view"? Versie: 0.1.37.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 10:40
Ziet er echt netjes uit! _/-\o_ Gadget werkt ook handig, tnx hier was ik naar opzoek! :D
Mocht ik nog fouten vinden, zal ik zeker een berichtje achter laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ EiSpeed: Gadget zit momenteel alleen in de versie die je van SVN kunt plukken :)

@ Extorm: Mooi om te horen!

De gadget is overigens geen echte Windows gadget, zullen we voorlopig ook niet bouwen omdat er nog genoeg werk aan de echte applicatie is. We komen wel dichter bij een nieuwe release, we zijn momenteel bezig met AMD kloksnelheden so betrouwbaar mogelijk te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Leuk programma draait hier goed op windows 32 bit, jammer dat de tijdslimiet 100 minuten is voor de grafiek :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/26/1285521028-040.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:23

Dark

who tweaked the light?

erg mooi programmatje, ik heb al een bijdrage geleverd door eens wat voltage sensor configuraties door te geven, een paar maanden terug. de manier waarop de sensor waarden worden berekend sprak me wel aan...

mij benieuwen hoe het zich verder ontwikkeld...

edit: ook maar plaatje dan...

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1z18xa0_th.png
*klik*

edit1:
Wellicht is het mogelijk om net als b.v. CPUID HwMon ook "Gigabyte DES" info uit te lezen, zodat PWM stroom (A) en verbuik (W) ook kan worden uitgezen?
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/308wjuf_th.jpg

en nog eens edit:
ik bedacht me dat een colommetje avg (average) ontbrak? cur.-min.-max.-avg.?

[ Voor 52% gewijzigd door Dark op 27-09-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 23:33

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Afbeeldingslocatie: http://kooola.nl/pic/OHM.png
Externe HDD's schijnt dit programma "nog" niet te zien :P

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Dark: gemiddelde is misschien ook nog wel boeiend ja, zal het er eens over hebben met m'n collega. Stroom verbruik kijken we voorlopig nog niet naar, kan sowieso alleen op nieuwere CPU's en zelfs dan is het niet helemaal accuraat :)

@ KooolaNL: klopt, dat is omdat SMART via USB weer wat extra trucjes vereist, en daar hebben we zelf nog geen tests mee uit kunnen voeren. Zal ik binnenkort wel doen, heb dan een schijfje over die ik in een behuizing ga hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:23

Dark

who tweaked the light?

Werelds schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:25:
@ Dark: gemiddelde is misschien ook nog wel boeiend ja, zal het er eens over hebben met m'n collega. Stroom verbruik kijken we voorlopig nog niet naar, kan sowieso alleen op nieuwere CPU's en zelfs dan is het niet helemaal accuraat :)
Stroomverbuik is een functie van de (digitale))PWM, die uitleesbaar is via SMB. Gigabyte noemt dit DES, op andere plankjes heet het weer anders. Dit is dus niet de functie via de CPU, maar van de regulator op het moederbord. Ik heb helaas geen exacte specs van DES maar ik kan hem wel dumpen met everest in diagnosische mode, als er interesse voor is, en wellicht is er voor dev's meer info beschikbaar b.v. via http://forums.tweaktown.com/gigabyte/ .

edit: methode cpu is idd inaccuraat omdat het moederbord bepaalde waardes kan overriden bij overclocken, althans zo zie ik dat hier gebreuren, de cpu zelf geeft constant 300w aan :o terwijl dat het door het mobo gezette maximale wattage is...

[ Voor 13% gewijzigd door Dark op 27-09-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Oh sorry, dacht dat je het over de ingebakken TDP's en dergelijk had die tegenwoordig in verschillende registers te vinden zijn :)

Ik zou zeggen, maak een issue aan voor een enhancement met een dump er bij, zullen we eens rustig kijken wat andere fabrikanten op dat gebied doen dan komen we er vanzelf aan toe om het te implementeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2023
Laat ik ook eens wat commentaar leveren. Nee wacht, dat klinkt te negatief. Het werkt allemaal best wel lekker eigenlijk.

Net eventjes opgestart, en bijna alles wordt goed uitgelezen.

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/793/ohm.png

Dit plaatje is dus gemaakt tijdens een run van prime95, dus kunnen jullie gelijk mij meesterlijke maximtemperatuur en -overclock zien.

Ik heb eventjes voor je uitgevist wat die naamloze sensors zijn: #1 is de CPU, en #23 is de Northbridge. Dat kan misschien wat duidelijker.

Verder klopt de GPU Fan niet. Deze heb ik met RivaTuner naar 25% gebracht. Dus wat je hier ziet (35%) is waar hij standaard op draait. Puntje van aandacht.

Dan heb ik nog een vraagske, waar zijn +12V en +5V gebleven?

En nog een laatste vraag, wat is de link tussen dit en HWMonitor, want ze lijken nogal op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Niets behalve dat het gewoon een simpele en duidelijke layout is die zij gebruiken, dus waarom niet hetzelfde? Wellicht dat er iemand nog eens iets handigers bedenkt, maar dit werkt best makkelijk voor iedereen denk ik.

Met naamloze sensors bedoel je die twee temperatuur sensors van je Fintek chip? #1 is dan niet écht CPU, maar ergens in de buurt van je CPU.
GPU Fan speed is wat wij doorkrijgen van de API van NVIDIA, zal het straks eens even vergelijken met m'n GTX460, maar volgens mij klopt ie bij mij gewoon.

Ik zal in ieder geval naar de voltages en CPU temp, missen we waarschijnlijk wat registers.

Kun je wat rapportjes voor me opslaan? Liefst een van OHM, en daarnaast Everest/CPU-Z/HWMonitor, maakt niet uit welke van de drie. Dan kunnen we ze vergelijken en is het wat makkelijker onze fout te achterhalen :)

Sowieso zijn we op zoek naar dumps met AMD families 10 en 11 (K10 dus), liefst van CPU-Z en onder verschillende omstandigheden: idle/load, mp verhoogd/verlaagd, bus verhoogd/verlaagd, zowel bus als mp verhoogd/verlaagd..jullie begrijpen het wel ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Werelds op 27-09-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Laatst online: 14-10-2023
Werelds schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:35:
Niets behalve dat het gewoon een simpele en duidelijke layout is die zij gebruiken, dus waarom niet hetzelfde? Wellicht dat er iemand nog eens iets handigers bedenkt, maar dit werkt best makkelijk voor iedereen denk ik.
Goed punt.
Met naamloze sensors bedoel je die twee temperatuur sensors van je Fintek chip? #1 is dan niet écht CPU, maar ergens in de buurt van je CPU.
GPU Fan speed is wat wij doorkrijgen van de API van NVIDIA, zal het straks eens even vergelijken met m'n GTX460, maar volgens mij klopt ie bij mij gewoon.
Ja, dat is waar, die sensor zit in de socket tegen het printplaatje van de CPU aangedrukt. Maar goed, daar verandert het punt niet mee.

Verder over die 9600GT/GTX460: da's vreemd. Bij mij geeft hij telkens de stock-waardes door. En dus niet de aanpassing van RivaTuner.
Voltages en CPU temp zal ik even naar kijken, missen we waarschijnlijk wat registers. Kun je een rapportje (File > Save Report) voor me opslaan?
Is goed. Maar die ga ik hier niet zomaar posten, da's een beetje duf. Je krijgt wel een PM ofzo.

Edit: nee, wacht, je mag hier nooit bestanden verzenden. Epic. Hoe gaan we dat doen? Mailen ofzo?

Ze moeten nu wel zo'n beetje in de inbox liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Orwell op 27-09-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Mailen naar het e-mail adres in m'n profiel mag ook :)

En sorry voor de edit hierboven :P

[ Voor 26% gewijzigd door Werelds op 27-09-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Laatst online: 08-06-2022
Werkt op mijn HP 6730b, alleen de CPU en HDD temperatuur. Maar het is ook een laptop.

Wel apart om te zien dat nadat ik prime95 afkapte, de temperatuur in nog geen seconde van 79 graden terug donderde naar 46?

[ Voor 42% gewijzigd door Stouten op 27-09-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Stouten schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:02:
Werkt op mijn HP 6730b, alleen de CPU en HDD temperatuur. Maar het is ook een laptop.

Wel apart om te zien dat nadat ik prime95 afkapte, de temperatuur in nog geen seconde van 79 graden terug donderde naar 46?
hoezo apart, je stopt ineens de load, dus de cpu stopt ineens met warmte produceren...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Stouten: is heel normaal hoor, beetje fatsoenlijke koeling leidt dat beetje restwarmte zo weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Wat ik wel fijn zo vinden aan zo'n programma is de mogelijkheid om de informatie realtime via een website kunnen raadplegen. Bijvoorbeeld dat ik in PHP vanaf een vaste plek een XML-file oid kan uitlezen, dat het programma een ingebouwde webserver heeft met een XML-bestand en/of overzichtspagina met plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Joen: dat is wel de bedoeling, maar eerst moeten we nog wat belangrijke sensors in orde krijgen (met name k10 clocks). We hebben verzoekjes gekregen om de gegevens beschikbaar te maken via WMI, webservice, shared memory, register..dus daar ligt nog genoeg werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341651

hmm verkeerde fsb uitlezing :(.. voor de rest mooi gemaakt

http://yfrog.com/f127774629j

edit:// deze clockt zich wel omhoog van 333 naar 400mhz fsb als hij in windows komt.. zal straks eens 400mhz in de bios instellen, zou dan moeten kloppen denk ik

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 341651 op 28-09-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Orwell schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:10:En nog een laatste vraag, wat is de link tussen dit en HWMonitor, want ze lijken nogal op elkaar.
Ik hoop persoonlijk dat de relatie tussen de 2 het volgende wordt : Dat OHM beter is :9~ :D

HWM heeft namelijk een paar nare eigenschappen :

- Afmetingen van zijn window worden nooit onthouden.
- Alles wordt altijd in de hoogte gesorteerd... waarom niet in de breedte in plaats van naar beneden scrollen ?!
- Afmetingen/breedte van elke kolom wordt niet automatisch optimaal ingesteld.

Dus bij deze hoop ik dat OHM dit beter voor elkaar krijgt _O_

Draait goed op de machine waar ik nu achter zit. Zal hem thuis eens testen met wat exotischere hardware >:)
Enige wat ik op deze machine mis is de GPU. Zit een 2400 XT in, maar ik geloof dat zelfs ATI er niks voor heeft om de temps uit te lezen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 23:15

Herman

FP ProMod
Leuk programma. Ziet er goed uit. Ik heb getest met Prime95 en vergeleken met Coretemp v0.99.7 en Fan Speed v4.41. (Speedfan leest verkeerde CPU Temps) (Windows 7 32bit)
Test Open Hardware Monitor met Prime95

Ook even een run gedaan tijdens Crysis met EVGA Precision om GPU gegevens te vergelijken.
Test Open Hardware Monitor met Crysis

Positieve puntjes:
-Overzichtelijk
-Alles-in-één
-Bijna alle gegevens goed uitgelezen.
-Veel data GPU uitleesbaar

Negatieve puntjes:
-CPU fan (CM TX3) geeft een max van 9926 rpm en een min van 0 aan. Lijkt mij niet mogelijk... :P
-Schaalverdeling grafiek te grof.
-Bijwerksnelheid grafiek niet aan te passen. (of niet duidelijk vindbaar ;))
-Geen grafiek te maken van GPU load usage?

Straks nog een run met grafiekje.
OHM met grafiek tijdens Crysis
Test Open Hardware Monitor tijdens crysis met grafiek

[ Voor 19% gewijzigd door Herman op 28-09-2010 15:47 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
nero355 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:06:
[...]

Ik hoop persoonlijk dat de relatie tussen de 2 het volgende wordt : Dat OHM beter is :9~ :D
Wel de bedoeling, zal alleen even duren in verband met de tijd die ieder van ons heeft ;)
Enige wat ik op deze machine mis is de GPU. Zit een 2400 XT in, maar ik geloof dat zelfs ATI er niks voor heeft om de temps uit te lezen ??
Zal ik thuis even nakijken, weet even niet vanaf welke serie ze er een sensor in stoppen.
Herman87 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:05:
-CPU fan (CM TX3) geeft een max van 9926 rpm en een min van 0 aan. Lijkt mij niet mogelijk... :P
Mail me even een report als je wil, waarschijnlijk een formule die niet 100% klopt, ergens een foute deling ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fsb wordt uitgelezen van de bios.. Als ik opstart op 333mhz FSB & zet hem in windows naar 400Mhz fsb, veranderd er niks, ook al start ik het programma opnieuw op.. multiplier veranderingen on the fly in windows merkt het programma ook niet op. cpu-z ed. merken dit wel op

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 341651 op 28-09-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Leuk project, maar wat is er mis met http://www.cacti.net/ ? Die doet icm Spine voor Windows exact hetzelfde, maar daar zit al een hele community achter :)

[ Voor 44% gewijzigd door BCC op 28-09-2010 18:05 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ crcialballistix: we gaan er naar kijken, beetje vreemd.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05

M2M

medicijnman

Ik zal vanavond ook eens wat dingen gaan proberen met dit programmaatje en wat feedback geven.

Wat ik verder belangrijk vind aan dit soort programmatuur is de mogelijkheid voor plugins, en de hoeveelheid customizability. Ik zou dit programma graag als permanente system monitor willen gebruiken, maar dan moet ik er geen lijst naast hebben liggen, die mij verteld welke temperatuur bij welke sensor hoort. Dit is uiteraard niet de taak aan jullie om dat in te vullen, maar een soort label systeem zou handig zijn. Bijvoorbeeld dat ik temp1 van het moederbord in kan vullen dat het de northbridgetemperatuur betreft en dus uiteindelijk het kolommetje "temp1" kan laten verdwijnen.

edit: uiteraard keek ik weer eens naar een screenshot in deze draad ipv het programma grondig onder de loep te nemen.

Eventueel is het misschien mogelijk dat er een database komt met dit soort waardes. Dat als 1 persoon het voor zijn systeemonderdeel invult, het voor de rest van de gebruikers downloadbaar is.

Verder ben ik een groot fan van een simpele zelf geïnitialiseerde auto update. Geen verschrikkelijke popup berichten als je het programma start óf nog erger, tijdens het starten van windows.

Daarnaast is het misschien leuk om een tweede venstertje te kunnen hebben, waar je belangrijke waarden in kunt slepen. Het grote venster minimaliseren, en enkel het kleine venster in beeld is veel overzichtelijker. Zeker op het systeem thuis, met wel 3 pagina's aan sensor data in HWI, raak je het overzicht redelijk snel kwijt, en is de meeste sensordata niet interessant genoeg voor regelmatige inspectie.

En als laatste heb ik het programma hier ook even gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7m1NBkayyKbsAbdyVfxu2lWW/full.jpg

Zoals je ziet klopt de snelheid van de processor niet. Het betreft een intel pentium M 740 die zwabbert tussen 800 MHz en 1.73 GHz. in OHM zwabbert hij tussen 369 MHz en 800 MHz.

-_-

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 10:42

Multensor

wtf

Mooi project hoor. Als ik thuis ben ga ik het gelijk even installen. Ik ben al poosje op zoek naar een open source monitor. Thanks

erhmm.

• Werelds
M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:22:
Eventueel is het misschien mogelijk dat er een database komt met dit soort waardes. Dat als 1 persoon het voor zijn systeemonderdeel invult, het voor de rest van de gebruikers downloadbaar is.
Dat ligt ook wel in de planning in de toekomst, maar het probleem is dat je niet op basis van de sensor chip ook maar iets kunt aannemen. Elke fabrikant is er vrij in deze te implementeren hoe ze willen. MSI implementeert bijvoorbeeld niet altijd de TMPIN2 pin, en het label dat ze er aan koppelen is altijd anders (hoewel het in de praktijk wel op dezelfde plek zit meestal). Zo'n database zullen we dus merk én model gebonden moeten maken, en daar zullen we dus eerst een goed mechanisme voor op moeten zetten :)
Verder ben ik een groot fan van een simpele zelf geïnitialiseerde auto update. Geen verschrikkelijke popup berichten als je het programma start óf nog erger, tijdens het starten van windows.
We zitten nog heel erg in een bèta fase, er zijn nog belangrijke stukjes die we moeten implementeren voordat we überhaupt aan zulke functies kunnen beginnen. Vooral kloksnelheden van processoren zijn lastig, omdat er veel manieren zijn om deze uit te lezen en aan te passen; en geen van allen geeft hetzelfde resultaat, dus daar zijn we mee aan het worstelen :)
Daarnaast is het misschien leuk om een tweede venstertje te kunnen hebben, waar je belangrijke waarden in kunt slepen. Het grote venster minimaliseren, en enkel het kleine venster in beeld is veel overzichtelijker. Zeker op het systeem thuis, met wel 3 pagina's aan sensor data in HWI, raak je het overzicht redelijk snel kwijt, en is de meeste sensordata niet interessant genoeg voor regelmatige inspectie.
Huidige SVN versie bevat al een gadget; rechts klikken op een sensor en dan zie je de optie. Dit zal dus ook in de eerstvolgende release komen :)
Zoals je ziet klopt de snelheid van de processor niet. Het betreft een intel pentium M 740 die zwabbert tussen 800 MHz en 1.73 GHz. in OHM zwabbert hij tussen 369 MHz en 800 MHz.
Lees hierboven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Werelds op 29-09-2010 20:22 ]

• M2M

M2M

medicijnman

hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yLyJsW3vR9WTGBpo8zi2ioga/full.jpg

had ik het dus over. Zoveel sensor data krijg ik dus op mijn scherm.

ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kf0MGiOevL5jxeZFNE8D2bjS/full.jpg

je mist dus nog wat sensors op de videokaart blijkbaar. Verder heeft OHM wel smart waarden van mijn spinpoint F1, iets wat je van HWI niet kunt zeggen. OHM mist dan weer mijn vertex....

verder nog iets complex: Ik heb dus de hybrid physx mod geinstalleerd, werkend en draaiend. Echter zie ik geen gpu usage als ik physics of cuda spul door de nvidia kaart laat afhandelen.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 29-09-2010 23:42 ]

-_-

• Werelds
SSD ondersteuning moeten we inderdaad nog inbouwen, excuses daarvoor.

Wat betreft de missende GPU data: wij vertrouwen nu alleen op NVAPI en ADL (NVIDIA API en AMD Display Library). De overige sensoren moeten we zelf direct benaderen via de PCI bus, we hebben hier wel al het merendeel van de benodigde adressen voor uitgezocht, moeten het alleen nog implementeren. We weten in ieder geval wel waar dat zit :)

Die Hybrid PhysX dingen klinken vreemd, maar dat zou dus best wel eens een beperking in NVAPI kunnen zijn. Laat GPU-Z of een andere tool deze load wel zien? Als dat zo is weet ik in ieder geval dat het wel kan, moet ik even uitzoeken waar dat euvel dan precies zit.

Voor de rest: we zijn bezig met enkele binaries met enkele verschillende methoden om de CPU kloksnelheid te bepalen, zodat we makkelijk kunnen kijken welke methode betrouwbaar is onder welke omstandigheden.

Ik weet dat we geen bijzonder snelle ontwikkelingscyclus hebben, maar we zijn maar met twee man en we zijn beide bezet overdag door ons afstuderen, dus we doen dit in onze avonduren. Bear with us, we komen er wel zodra we de belangrijke problemen hebben opgelost :)

^ ^ damn hdd's worden wel heet

• M2M

M2M

medicijnman

ach wat ben ik ook weer voor een prutser... GPU load met physx is nergens te zien (GPU-z, rivatuner, HWI). Wel vreemd dat de temperatuur van de kaart wel omhoog schiet (en het energieverbruik van het systeem). Het werkt allemaal wel, want 40000 particles zijn anders niet met 30 FPS te renderen. Het gaat dan wel een beetje offtopic en zal nog eens wat rondgooglen of iemand anders de GPU load met physx ergens wel aan de praat gekregen heeft.

En over de schijftemperatuur. Ja lekker warm ;), maar zolang het goed gaat heb ik nergens problemen mee. Als de boel massaal uit valt zien we wel verder.
zie ook hier, dan krijg je misschien een idee waarom mijn temps misschien wat aan de hoge kant zijn.

en als laatste heb ik alle programma's nog eens aangeslingerd vanochtend. Daar blijkt dat HWI de vorige keer niet alle sensors meegepakt heeft. Nu heeft het programma een extra: nvidia GPU een ADT7473 sensor? chip erbij gevonden met 3 extra temp waardes (verschillend van de 3 die er al waren), gpu temperature, gpu ambient, en gpu memory. Verder nog de Vcore (Vcc) en fanspeed. Misschien dat de offset anders is, en we eigenlijk naar dezelfde temp waardes aan het kijken zijn? Het lijkt me sterk dat een standaard 8800GT 6 temperatuur sensors heeft.

En als laatste nog een kleine request. Is het mogelijk om alle HD's onder een apart kopje te zetten? zodat alle harde schijf info in een keer ingeklapt kan worden? Niet zo'n punt als je slechts 1 schijf hebt, maar met 7 is het handiger als je ze allemaal tegelijk kunt dichtklappen.

edit: je hoeft je trouwens nergens voor te excuseren. Ik vind het al briljant genoeg dat je het aan durft te concurreren met closed source alternatieven.

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 30-09-2010 12:50 ]

-_-

• Werelds
M2M schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:43:
en als laatste heb ik alle programma's nog eens aangeslingerd vanochtend. Daar blijkt dat HWI de vorige keer niet alle sensors meegepakt heeft. Nu heeft het programma een extra: nvidia GPU een ADT7473 sensor? chip erbij gevonden met 3 extra temp waardes (verschillend van de 3 die er al waren), gpu temperature, gpu ambient, en gpu memory. Verder nog de Vcore (Vcc) en fanspeed. Misschien dat de offset anders is, en we eigenlijk naar dezelfde temp waardes aan het kijken zijn? Het lijkt me sterk dat een standaard 8800GT 6 temperatuur sensors heeft.
Lijkt me ook sterk, denk dat er hier inderdaad sprake is van een offset verschil. Wel vreemd dat ze nu ineens de naam van de sensor te pakken krijgen dan :|
En als laatste nog een kleine request. Is het mogelijk om alle HD's onder een apart kopje te zetten? zodat alle harde schijf info in een keer ingeklapt kan worden? Niet zo'n punt als je slechts 1 schijf hebt, maar met 7 is het handiger als je ze allemaal tegelijk kunt dichtklappen.
Zal het even aan m'n collega voorleggen, maar is inderdaad wel een strak plan. We zijn toch niet echt van plan de overige SMART info zo direct weer te geven, dus dit is wel een goed idee :)

Edit: volgende bèta release komt er aan, met gadget, aangepast CPU clock algoritme en nog wat tweaks en dingetjes.

Nu willen we even jullie meningen/hulp bij twee dingen:
Allereerst, voor M2M's verzoek zitten we met een probleempje. Het gaat namelijk tegen het ontwerp van de applicatie in om deze onder een apart kopje te zetten. Momenteel heeft elk losstaand apparaat zijn eigen kopje: mobo, CPU, GPU(s), en dus de schijven. Technisch gezien hangen de schijven aan een SATA controller, dus daar zouden ze wel onder kunnen vallen; maar die hoort dan weer onder het moederbord te hangen. We zouden bijvoorbeeld ook een virtueel 'S.M.A.R.T' apparaat kunnen gebruiken, maar dat is dan dus inderdaad virtueel. Waar geven jullie de voorkeur aan? Huidige methode, SATA controller (en dan los of onder moederbord) of een virtueel S.M.A.R.T apparaat?

Daarnaast zal in de komende bèta release het rapport uitgebreid worden met een SSD data dump, zodat we kunnen gaan kijken naar fabrikant-specifieke implementaties. Dat is namelijk het grote nadeel van SSD's momenteel, er zijn nogal wat kleine maar cruciale verschillen hier en daar. Bij deze dus het verzoek om zodra we deze versie uitbrengen (post ik wel weer even een berichtje) een report naar me te mailen als je een SSD hebt :D

[ Voor 32% gewijzigd door Werelds op 30-09-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Nou mannen, we hebben een nieuwe release uitgebracht. Meteen maar met een stap omhoog, deze hebben we 0.2 gedoopt en hij is hier te downloaden.

Bij deze dus ook het verzoek om een rapport te mailen (mag gewoon naar het email adres in m'n profiel hier op T.net) als je een SSD hebt!
Daarnaast zit hier een ander algoritme in om kloksnelheden te bepalen, en de gadget zit er nu ook in. Laat het maar weten als dingen niet kloppen of niet werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 12:01
Is het mogelijk om hier een soort van api/commandline tool in te bouwen met toegang tot de smbus?(Lezen en schrijven) Zoals bijvoorbeeld in rivatuner met de i2c/smbus bus van de videokaart? Ik heb namelijk nog wel wat ideetjes die waarschijnlijk buiten de scope van deze applicatie vallen, maar een eenvoudige toegang tot de smbus zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

De nieuwe versie (0.2) heeft in ieder geval nog geen support voor mijn OCZ vertex 60 GB En verder zou ik kiezen voor de controller. Officieel horen de CPU en videokaarten natuurlijk ook onder het moederbord te vallen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Snot_Aap: voorlopig nog even niet, wellicht dat ik daar zelf nog een losse tool voor schrijf omdat ik dat zelf vaak handiger vind om even rap te testen (heb hetzelfde met de verschillende MSRs voor de CPU gedaan bijvoorbeeld).

@ M2M: Ondersteuning is er niet, maar hij wordt nu wel opgenomen in het rapport als het goed is. De harde schijven staan helemaal onderaan in het rapport, en die rapporten hebben wij nodig zodat we wat test gegevens hebben. Geen van ons heeft een SSD, dus het is lastig testen; daar bovenop komt dan nog eens dat elke SSD controller andere methodes heeft om het wear level te bepalen, wat eigenlijk de belangrijkste waarde is :)

Stuur me even een rapport als je het niet erg vind, dan zorg ik dat we zo snel mogelijk een versie klaar hebben waarin jij je Vertex kan testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Mooi programma!

Alleen wat ik niet snap is waarom HWMonitor aangeeft dat mijn CPU Core 0# haast 80 graden is
En OHM 55 graden.

CPU_0_TJMAX=105.0

Dat staat in hwmonitor geen idee of dit wel klopt

Intel Atom 330 CPU

Zie ook de verschillen, weet nu niet welke de correcte waardes weergeven.
Heb soms het gevoel dat me netboek erg warm word maar geen verstand van hoe veel graden het mag worden.
Volgende afbeelding is puur alleen dekstop , geen IE of wat dan ook aan/open

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/6480/compsv.jpg

Hoop dat het niet al te heet is, en vooral welke van de twee nu klopt.

[ Voor 46% gewijzigd door maartn op 04-10-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Werelds schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:28:
Stuur me even een rapport als je het niet erg vind, dan zorg ik dat we zo snel mogelijk een versie klaar hebben waarin jij je Vertex kan testen ;)
Als het vannacht niet te laat wordt vooraleer ik thuis ben, zal ik de betreffende data hier op het forum plakken. Anders wordt het morgen pas. En dit is natuurlijk ook een oproep aan SSD bezitters in het algemeen ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Fonk: 80 lijkt me te hoog, wat zegt ie in de BIOS? Mijn Core2 SU3500 hangt zo rond de 43-44 idle, daar zou jouw Atom niet ver boven moeten zitten; het is wel een dual core in een nóg kleinere case, dus zo tussen de 50 en 55 zou best kunnen. Ik heb verder niet veel verstand van de EEE'tjes, dus wellicht dat je dit eens bij anderen na moet vragen?

Edit: Overigens geeft CPUID 72-71 aan, niet 80; die CPU temperatuur bij het moederbord is niet de echte core temperatuur, daarvoor moet je echt iets verder naar beneden kijken. Is alsnog warm, maar geen 80 :p

[ Voor 58% gewijzigd door Werelds op 04-10-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Bedankt!

Oke dus TZ00 is totaal wat anders en niet de CPU

Therminal Zone?

Daar staat idd steeds 80 of hoger vreemd genoeg.

Die van jou blijft rond de 50 aangeven net als Speedfan.
En Coretemp geeft weer wel 80 aan.

Maar ik vertouw uw software dus maar:)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Wat geeft RealTemp aan?

Kan best zijn dat wij ergens iets fout doen hoor (geen Atom om op te testen), maar 80 lijkt me gewoon veel te hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Real Temp 3.60

Atom 330 1600.03 MHZ 133.34 X 12.0

106C2 Load 0.0% 0:01:30

Temperature ( C)

55 54

Distance to TJ Max

35 36

Minimum

54 C

Maximum

57 C

Thermal Status

Ok Ok

Net opgestart, dit lees ik op de desktop op dit programma (eerste keer dat ik het opstart)

Moet wel zeggen dat er veel warme lucht komt zelfs als me pc weinig doet, iemand zegt je moet hem open maken en schoonmaken.. maar die netboek is zo krasgevoelig dat ik nog even twijfel of ik dit wel weer moet gaan doen.. en alles uit elkaar ga halen.

Ik heb geen idee of Real Temp kwaliteits software is, die indruk krijg ik wel omdat hij ook netjes Distance to TJ Max is.

Wat TJ Max is geen idee, zal rond de 85,5 graden liggen althans dat staat bij de Atom 330 op de intel site aangegeven
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=35641

Ik vind een temp monitor programma nu juist zo belangrijk op dit kleine ding, zeker omdat ik er soms wel veel van vraag en er graag nog een jaar van wil genieten hehe.

Tot nu toe geeft alleen HWmonitor een hoger getal aan +- 10 punten meer omdat de TJ Max daar rond de 110 staat (geen idee hoe en waar hij die info van internet haalt)

Hoop dat je hier mee wat kan.

p.s. TJ Max is blijkbaar 106C2 hier.

Edit:

na 10 min een prime test sluit de pc af (niets is overclocked)
max wat ik zag was 67-69 graden tijdens de sensor prima test en dan sluit het systeem af.

Moet ik hem schoonmaken? anders zet ik windows er wel opnieuw op, dit lijkt op een gekke fout.

[ Voor 8% gewijzigd door maartn op 05-10-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Oke: report van OHM:

specifiek voor vertex:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Drive name: OCZ-VERTEX

ID    RawValue            WorstValue  AttrValue   Name
 1     00 00 00 00 00 00   0           7           ReadErrorRate
 9     00 00 00 00 00 00   10          61          PowerOnHours
 12    00 00 00 00 00 00   2           84          PowerCycleCount
 184   00 00 00 00 00 00   0           21          184
 195   00 00 00 00 00 00   0           0           HardwareECCRecovered
 196   00 00 00 00 00 00   0           0           ReallocationEventCount
 197   00 00 00 00 00 00   0           0           CurrentPendingSectorCount
 198   5D DC 00 00 00 00   95          204         UncorrectableSectorCount
 199   52 B4 00 00 00 00   226         84          UltraDMACRCErrorCount
 200   4E 03 00 00 00 00   72          250         WriteErrorRate
 201   A0 03 00 00 00 00   250         16          201
 202   08 00 00 00 00 00   74          85          202
 203   08 00 00 00 00 00   28          103         203
 204   00 00 00 00 00 00   0           0           204
 205   01 00 00 00 00 00   134         160         205
 206   00 00 00 00 00 00   0           1           206
 207   00 00 00 00 00 00   59          245         207
 208   00 00 00 00 00 00   5           253         208
 209   00 00 00 00 00 00   0           99          209
 210   00 00 00 00 00 00   0           237         210
 211   00 00 00 00 00 00   0           0           211

Hele txt file: link

het betreft trouwens een Vertex versie 1 60 GB.

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 05-10-2010 21:29 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik krijg de gadget niet aan de praat.
Verder is het misschien handig om een pop-up te laten verschijnen als je het programma niet als admin draait. Dit omdat hij dan niet alle sensoren goed uitleest.
Verder is het een mooi programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ M2M: Danke sehr, we hebben inmiddels enkele SSD reports dus we gaan langzaamaan wat common data proberen te vinden en vervolgens de controller specifieke data parsen :)

@ brilsmurf: zal het eens even nakijken, zou eigenlijk wel moeten gebeuren. We eisen wel admin rechten op als het even kan ja, dus ik duik er morgen even in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Werelds schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:16:
@ M2M: Danke sehr, we hebben inmiddels enkele SSD reports dus we gaan langzaamaan wat common data proberen te vinden en vervolgens de controller specifieke data parsen :)

@ brilsmurf: zal het eens even nakijken, zou eigenlijk wel moeten gebeuren. We eisen wel admin rechten op als het even kan ja, dus ik duik er morgen even in :)
wat moet je eigenlijk van die data weten? Toch enkel de temperatuur? Welke SMART waarde er bij de temperatuur hoort?

Dus welk ID de temp weergeeft? Dat is toch vrij simpel te doen door te kijken na een cold boot en een potje gamen? De meest veranderde waarde is zeer waarschijnlijk de temp.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Elke controller in SSD's heeft z'n eigen velden voor wear level, en nu kunnen we wel puur op de documentatie afgaan, maar wat test data is altijd prettig :)

Daarnaast gebruiken sommige fabrikanten voor dingen zoals de temperatuur hun eigen formules, die we dus ook alleen kunnen testen met wat praktijk data. Dat hebben we heel erg gemerkt met de K10 CPU's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:21

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Misschien een idee om thema's voor de gadgets in te schakelen ipv. de graphics uit de resource te halen? Vond het blauwe achtige van de gadget niet echt mooi, ff zwart gemaakt maar dit kon alleen maar door de source van de svn te trekken, opnieuw te compilen enzo.

Weet niet of dit al op de planning staat aangezien het een minor feature is anders wil ik het wel maken ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Logje van mijn Intel SSD:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Drive name: INTEL SSDSA2M040G2GC

ID    RawValue            WorstValue  AttrValue   Name
 3     00 00 00 00 00 00   100         100         SpinUpTime
 4     00 00 00 00 00 00   100         100         StartStopCount
 5     00 00 00 00 00 00   100         100         ReallocatedSectorsCount
 9     52 05 00 00 00 00   100         100         PowerOnHours
 12    18 03 00 00 00 00   100         100         PowerCycleCount
 192   2F 00 00 00 00 00   100         100         192
 225   DF D6 00 00 00 00   200         200         225
 226   FF FF 00 00 00 00   100         100         226
 227   FF FF 00 00 00 00   100         100         227
 228   FF FF 00 00 00 00   100         100         228
 232   00 00 00 00 00 00   100         100         232
 233   00 00 00 00 00 00   98          98          233
 184   00 00 00 00 00 00   100         100         184
 1     00 00 00 00 00 00   0           0           ReadErrorRate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Phas0r schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:30:
Misschien een idee om thema's voor de gadgets in te schakelen ipv. de graphics uit de resource te halen? Vond het blauwe achtige van de gadget niet echt mooi, ff zwart gemaakt maar dit kon alleen maar door de source van de svn te trekken, opnieuw te compilen enzo.

Weet niet of dit al op de planning staat aangezien het een minor feature is anders wil ik het wel maken ;)
De gadget en het plot-gedeelte zijn nu beiden meer een proof of concept. We hebben het er toevallig gisteravond over gehad, en er zijn nog een hele hoop UI dingen waar we een goed concept voor moeten maken. Zo willen we bijvoorbeeld ook SMART en SPD gegevens nog ergens kwijt, maar in het huidige UI concept past dat gewoon niet (we laten momenteel alleen dynamische sensoren zien, geen relatief statische data; enige uitzondering zal "Wear level" voor SSD's worden).

Het is natuurlijk de bedoeling om de gadget skinnable te maken, maar dat is geen prioriteit momenteel in verband met hardware ondersteuning die nog mist. Het ligt inderdaad wel in de planning ja, en als jij een goed idee hebt om dit netjes te doen horen we dat heel erg graag! :)

@ Thinkpad: dank u zeer! Ik heb gisteravond een hele hoop smart rotzooi zitten mappen, dus dit geeft me weer een extra rapport om m'n bevindingen mee te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Heren, bij deze weer een updateje!

In r252 hebben we wat SSD ondersteuning toegevoegd, te downloaden op http://ohm.werelds.net/op...-monitor-0.2.1.0-r252.rar

Momenteel zit er ondersteuning voor Intel, Samsung, Indilinx en SandForce schijven in. Let wel, geen enkele SSD controller komt met een temperatuur sensor afgezien van de SF-1500, dus die negeren we compleet! Voor SSD's zal er dus alleen een "Life" attribuut worden weergegeven. Laat even weten of deze werkt en klopt met andere tools, CrystalDiskInfo bijvoorbeeld.

Het is lastig testen voor ons zo zonder SSD, dus het is even een beetje lastig tot we de aanvankelijke ondersteuning in orde hebben!

JMicron hebben we nog geen ondersteuning voor toegevoegd, omdat daar echt belachelijk weinig gegevens van beschikbaar zijn. Indilinx/SandForce zijn goed te vinden dankzij OCZ, Intel/Samsung documenteren zelf al vrij aardig, maar voor JMicron durf ik nog geen conlusies te trekken, dus dat zit er nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Gelukkig zijn J-micron controllers niet vooruit te branden, en zullen ze niet zo snel hun weg vinden in PC's van tweakers ;)

Enfin, ik zal vanavond of anders zondag eens voor je kijken naar de "life" attributen.

De ontwikkeling van de software gaat trouwens wel met een moordend tempo! toppie al zeg ik het zelf.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 19:42
Leuk programma! :)

Misschien een idee: column voor "in gadget aanwezig of niet." (vinkje oid)
En als je met je rechtermuis op bijvoorbeeld 'Temperatures' klikt, dat je dan ook allemaal wat onder temp staat toevoegd

[ Voor 38% gewijzigd door Pascal op 08-10-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Heeft er al iemand kans gezien z'n SSD (of meerdere, in welk geval ik een hekel aan je heb :P) te testen? We zijn heel erg benieuwd of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Werelds schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:33:
Heeft er al iemand kans gezien z'n SSD (of meerdere, in welk geval ik een hekel aan je heb :P) te testen? We zijn heel erg benieuwd of het werkt :)
nee helaas nog niet. Afgelopen weekend en maandag avond nog geen kans gezien mijn computer aan te zetten. Als ik zometeen thuis ben draai ik 'm meteen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ssd komt in beeld op 0 procent :)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/12/1286884350-280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

hier ook een prachtige 0,0% voor alles

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortyr89
  • Laatst online: 16-08-2019

Mortyr89

Forum geheugen :P

Ik gebruik nu ook al een paar dagen OPM, nu heb ik een ding wat ik nog veranderd wil zien in mijn ogen!

De "Plot" resultaten gaat maar tot 100 min, ik had het graag onbeperkte uren zien...

Ik weet verder niet als dit eventueel veranderd kan worden in de toekomst?

AMD Phenom II X4 955 @CM Hyper TX3 @3,5GHz | Asus M4A79XTD EVO | Kingston KVR1333D3N9K2/4G | MSI 6950 | Creative X-Fi Titanium | Samsung F1 HD103UJ | be quiet! BQT P7-PRO 650W | Lian Li Armorsuit PC-P50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

de temperatuur op mijn mobiele p8600 word niet goed aangegeven
TjMax is namelijk 100 volgens de app, de waarde moet echter 105 zijn:
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=35568

verder: mooi programma, dit is het 2e programma wat er in slaagt het voltage van mijn mobiele GPU goed uit te lezen :)
zelfs amd gpu clock tool doet het verkeerd...

suggesties:
mogelijkheid tot instellen refresh snelheid.
mogelijkheid tot tweaken Y waarden van de grafiek, bijvoorbeeld instellen op max. 10 minuten

voor de rest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Werelds schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:33:
Hier ook 0,0% zoals op bovenstaande screenshots, met mijn Intel SSDSA2M040G2GC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ systeemherstel/M2M/ThinkPad: Zouden jullie alle drie eens een rapport naar me willen mailen? Naar paul apestaart werelds punt net ;)
Dan kan ik makkelijk zien waar het fout gaat!

@ Mortyr89: De plotter is meer een proof of concept, alsmede de gadget. We zijn momenteel bezig met enkele opties te verkennen voor beide, maar de GUI is nog geen echt hoge prioriteit voor ons. Het komt er wel uiteindelijk, bear with us ;)

@ darkstone: enige idee of dat voor alle P8x00 geldt? En een dump hierbij zou super zijn, kunnen we namelijk van het CPUID uitgaan om de correctie door te voeren.
Je kunt TjMax trouwens zelf bijstellen: dubbelklikken op de core, daar kun je dan TjMax aanpassen (TjSlope ook, maar das minder boeiend) :)
Refresh snelheid is iets waar we over getwijfeld hebben, omdat we geen algehele refresh gebruiken. SMART data refreshen we bijvoorbeeld een stuk trager dan de rest, omdat die vrijwel niet veranderen, op die manier houden we het CPU usage een beetje binnen de perken. En zoals gezegd, plotter is verre van het definitieve product :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij geld dat voor de hele 45nm penryn lijn
* Anoniem: 303530 gaat checken

min of meer, ik zie geen patroon in de intel vergelijker:
http://ark.intel.com/Comp...5,35569,35568,37006,40380, (alle penryn cpu's)

TjMax van 105, behalve:
p7xxx (Tjmax van 90), behalve de p7570 (105)
t6xxx, (100) behalve t6670
Qxxx, plus QX.... (idem max. Tjmax 100)
SUxxxx (100)

alles 45mn
CPUID

Processor 0

Processor Vendor: Intel
Processor Brand: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8600 @ 2.40GHz
Family: 0x6
Model: 0x17
Stepping: 0xA

CPUID Return Values

CPU Thread: 0
APIC ID: 0
Processor ID: 0
Core ID: 0
Thread ID: 0

Function EAX EBX ECX EDX
00000000 0000000D 756E6547 6C65746E 49656E69
00000001 0001067A 00020800 0C08E3FD BFEBFBFF
00000002 05B0B101 005657F0 00000000 2CB43048
00000003 00000000 00000000 00000000 00000000
00000004 04000121 01C0003F 0000003F 00000001
00000005 00000040 00000040 00000003 03122220
00000006 00000003 00000002 00000003 00000000
00000007 00000000 00000000 00000000 00000000
00000008 00000400 00000000 00000000 00000000
00000009 00000000 00000000 00000000 00000000
0000000A 07280202 00000000 00000000 00000503
0000000B 00000000 00000000 00000000 00000000
0000000C 00000000 00000000 00000000 00000000
0000000D 00000003 00000240 00000240 00000000
80000000 80000008 00000000 00000000 00000000
80000001 00000000 00000000 00000001 20100800
80000002 65746E49 2952286C 726F4320 4D542865
80000003 44203229 43206F75 20205550 50202020
80000004 30303638 20402020 30342E32 007A4847
80000005 00000000 00000000 00000000 00000000
80000006 00000000 00000000 0C006040 00000000
80000007 00000000 00000000 00000000 00000000
80000008 00003024 00000000 00000000 00000000

CPU Thread: 1
APIC ID: 1
Processor ID: 0
Core ID: 1
Thread ID: 0

Function EAX EBX ECX EDX
00000000 0000000D 756E6547 6C65746E 49656E69
00000001 0001067A 01020800 0C08E3FD BFEBFBFF
00000002 05B0B101 005657F0 00000000 2CB43048
00000003 00000000 00000000 00000000 00000000
00000004 04000121 01C0003F 0000003F 00000001
00000005 00000040 00000040 00000003 03122220
00000006 00000003 00000002 00000003 00000000
00000007 00000000 00000000 00000000 00000000
00000008 00000400 00000000 00000000 00000000
00000009 00000000 00000000 00000000 00000000
0000000A 07280202 00000000 00000000 00000503
0000000B 00000000 00000000 00000000 00000000
0000000C 00000000 00000000 00000000 00000000
0000000D 00000003 00000240 00000240 00000000
80000000 80000008 00000000 00000000 00000000
80000001 00000000 00000000 00000001 20100800
80000002 65746E49 2952286C 726F4320 4D542865
80000003 44203229 43206F75 20205550 50202020
80000004 30303638 20402020 30342E32 007A4847
80000005 00000000 00000000 00000000 00000000
80000006 00000000 00000000 0C006040 00000000
80000007 00000000 00000000 00000000 00000000
80000008 00003024 00000000 00000000 00000000
ik mis trouwens nog de voltage uitlezing van de cpu :)

edit: jullie hebben het over de SMART data, maar ik zie nergens een optie om die te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
VID bedoel je? Een van de vele dingen waar we nog over twijfelen, omdat dit niet zo zeer een uitleesbare sensor waarde is, maar een "suggestie". Ik denk dat je zelf ook weet dat VID niet écht je VCore is. Zit er wel bij in de buurt, maar is het gewoon niet dankzij allerlei factoren ;)

En wat SMART betreft laten we alleen temperatuur zien momenteel waar mogelijk (en Life voor SSD's als we dat eenmaal uit hebben gevogeld :P), omdat de rest niet boeiend genoeg zijn om de hele GUI mee te vervuilen. Of we daar een apart tooltje voor schrijven, of dat dat in een subscherm komt of iets dergelijks weten we nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rmclock doet het wel goed.
het jammere is wel dat dit op de mobiele processoren (core-i) niet meer mogelijk is, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 08:54
ik vind cacti erg leuk, maar die is zo leuk dat ie niet echt simpel/snel overzicht geeft. deze tool doet dat wel en werkt echt goed. goed als je snel wil weten hoe het met je hardware gaat. maar cacti is uitgebreider, elk zn doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Verschil is ook dat Cacti bij mijn weten op een hele handel 3rd party spul moet vertrouwen, enige waar wij op vertrouwen zijn DLL's waar je absoluut niet omheen kunt op Windows, en zelfs daar willen we een deel zelf gaan vervangen :)

Ieder z'n eigen ding hoor, maar Cacti is ook meer bedoeld om op afstand systemen in de gaten te houden en te analyseren :)

P.S. je hebt het toch over www.cacti.net he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heel leuk tooltje, en het open source karakter juich ik volledig toe. Maar even op mijn dualboot setup geïnstalleerd, server en laptop draaien alleen maar Linux :P.

Dit kwam er uit:

Afbeeldingslocatie: http://ompldr.org/tNXQwZA

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
We hebben vrijwel geen ondersteuning voor oudere hardware, excuses daarvoor :P
Als je me een dump stuurt wil ik best een deel beginnen toe te voegen, we hebben er nog niet echt naar gekeken. Vooral ook omdat we allebei op relatief recente platforms zitten, en testbeds nóg moeilijker te vinden zijn dan bijvoorbeeld SLI/CFX opstellingen of zelfs SSDs

Overigens werkt OHM helemaal als je Mono gebruikt! Zou op je server en laptop gewoon moeten draaien, m'n collega gebruikt het zelf ook via Mono; sterker nog, er zit zelfs wat ondersteuning voor lmsensors in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hmmm :P. Ben niet zo'n fan van Mono, maar leuk om te horen :P.

Is File > Submit report voldoende om jullie een dump te bezorgen? Of hoe gaat dat in z'n werk?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Yup, dat is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zou onderweg moeten zijn als het goed is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een bug: superLFM, een functie op de Pxxxx cpu's word niet goed herkend.
wat is superLFM? de bussnelheid word gehalveerd van 266 naar 133mhz
volgens open hardware monitor gaat de bussnelheid naar 252, en klop de clock dus niet

CPU-z doet het overigens ook fout: die beweert dat de multiplier opeens op een magische manier naar de 3x gaat, waarmee je wel de juiste clock krijgt maar de verkeerde bussnelheid.

rmclock doet het wel goed, maar dat programma is dan ook gemaakt voor dit soort situaties. :)

edit: bij nader inzien schommelt de bussnelheid de hele tijd tussen 266 en 252mhz terwijl deze toch echt 266mhz moet zijn, bug?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-10-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:22:
nog een bug: superLFM, een functie op de Pxxxx cpu's word niet goed herkend.
wat is superLFM? de bussnelheid word gehalveerd van 266 naar 133mhz
volgens open hardware monitor gaat de bussnelheid naar 252, en klop de clock dus niet

CPU-z doet het overigens ook fout: die beweert dat de multiplier opeens op een magische manier naar de 3x gaat, waarmee je wel de juiste clock krijgt maar de verkeerde bussnelheid.

rmclock doet het wel goed, maar dat programma is dan ook gemaakt voor dit soort situaties. :)

edit: bij nader inzien schommelt de bussnelheid de hele tijd tussen 266 en 252mhz terwijl deze toch echt 266mhz moet zijn, bug?
Kan best een bug zijn, onze algoritmes om kloksnelheden te bepalen zijn nog verre van perfect. Het blijft op sommige punten natte vinger werk. SuperLFM is trouwens gewoon een vorm van Speedstep, en CPU-Z laat een halve MP zien omdat zij ook geen manier weten om de bus snelheid echt te meten; hun ging het er om dat ze de correcte kloksnelheid lieten zien, vandaar die workaround :)

Ik zal straks nog eens met m'n collega babbelen, kijken wat wij hier mee gaan doen, ik denk dat we toch meer op p-states moeten gaan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Weer een update mannen, er zit nu ook een WMI provider in de laatste revisie. Documentatie volgt nog, ik heb nog geen zin gehad dat te schrijven :P

Ik zal dat morgen even schrijven denk ik, dan zet ik deze release ook wel meteen online. SSD's lopen we nog een beetje mee te klooien, maar dat verwacht ik ook binnenkort opgelost te hebben!

De WMI provider maakt het ook mogelijk om een normale Vista Sidebar/Windows 7 gadget te maken, en we hadden al wat mensen die zich wel daaraan wilden wagen dus of we de huidige gadget behouden weten we nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Werelds schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:37:De WMI provider maakt het ook mogelijk om een normale Vista Sidebar/Windows 7 gadget te maken, en we hadden al wat mensen die zich wel daaraan wilden wagen dus of we de huidige gadget behouden weten we nog niet :)
Een sidebar gadget kun je alleen op het bureaublad bekijken. Het voordeel van de huidige gadget is dat je overal "always on top" op een paar vierkante centimeter enkele belangrijke waardes in het oog kan houden in een hoekje van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Dat is wel waar natuurlijk.

Ik heb de laatste revisie even in een rar gegooid heren: http://ohm.werelds.net/op...-monitor-0.2.1.0-r269.rar

Nieuw:
- S.M.A.R.T spul aangepast, zowel voor mechanische harde schijven als SSD's.
- WMI provider toegevoegd, draait standaard. Documentatie volgt waarschijnlijk over een paar uurtjes!
- Specifieke configs voor enkele ASRock borden toegevoegd

Wellicht dat we van deze revisie versie 0.2.2 maken als we geen gekke dingen meer vinden.

Verder zijn er nog maar enkele S.M.A.R.T attributen die we nog niet uitgevogeld hebben voor de 4 SSD controllers die er al inzitten, met een beetje geluk krijgen we die gegevens losgepeuterd van de fabrikanten (hoewel ik er bij Samsung weinig vertrouwen in heb). Belangrijker is echter dat we nog geen JMicron er in hebben zitten, als er iemand is die enige documentatie over hun S.M.A.R.T indeling heeft horen we dat graag, want wij zijn nog niks tegengekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Laatst online: 19-12-2024
Op mijn studio 15 werkt zo goed als alles prima, alleen de fanspeed van mn HD545v (of HD 4570 hoe je het ook wilt noemen) klopt weinig van. wisselt tijdens het afspelen van een DVD'tje plus nog wat andere dingetjes af tussen 599 RPM (wat best redelijk is) en waardes rond de 20 RPM, wat nergens op slaat, aangezien de fan continu draait op ongeveer hetzelfde tempo.
Ergens een formulefoutje miss?
Voor de rest een top-initiatief(Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat doet hij nooit, dell heeft de fan aansturing afgeschermd in, volgens mij, alle modellen sinds de studio 1555.
je kan de boel niet eens uitlezen, ik8fanGUI doet het ook niet, een verloren zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Laatst online: 19-12-2024
Ah, vandaar. Wel weird dat ie dan toch waardes geeft die nog varieren ook trouwens... Beetje apart van Dell dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vindt die info over de gpu wel goed , als ik de vga overvolt met ATI tray tools zie je gelijk de gpu vcore naar de het juiste voltage gaan en de temperatuur loopt dan ook snel op . De SSd komt nu op 100 procent binnen.Kortom een fijne tool met meer afwerking als HW , wel meer geheugenverbruik maar zeker niet te veel voor me 2 GB ram :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Mja geheugen verbruik is een gevolg van het feit dat we het .NET framework gebruiken. Dat is nu eenmaal niet het meest zuinige framework. Geheugen kunnen we niet veel meer aan doen (is al een hoop aan gesleuteld om het zo laag mogelijk te houden), en CPU gebruik is niet eens waarneembaar op mijn PC, dus daar doen we ons werk wel dacht ik zo :D

@ ovigo: Dell heeft inderdaad zoals darkstone zegt de hele handel behoorlijk afgeschermd. Het is wel mogelijk, maar je zit dan op een dusdanig laag niveau te klooien dat het riskant kan zijn als je niet alle documentatie hebt. En dat hebben wij dus niet ;)

We hebben wel plannen om enkele dingen te ondersteunen, maar helaas geldt het voor veel laptops dat alles niet of nauwelijks toegankelijk is op een algemene manier. Het komt er vaak op neer dat we dan per model een stukje code zouden moeten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Het viel mij op dat Bus Speed alleen wordt ingelezen bij het laden van het programma en verder dus niet wordt "refreshed".

Mobo: ASRock 890FX Deluxe4
CPU: AMD Phenom II X6 1090T

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 15-11-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Echt handig dit programmatje! Ik zoek al een tijdje een programma om mijn temperaturen te monitoren. Alleen ontbreken er wat waardes bij mij. De CPU temperatuur wordt niet weergegeven, de cores wel. En bij mijn GPU mis ik wat waardes. Alleen de temperatuur van de core wordt weergegeven van mijn HD4870, terwijl ik bijvoorbeeld met GPU-Z ook nog de volgende waardes krijg: GPU diode: DispIO, MemIO, shader. Ik hoop dat je iets kunt met deze informatie. De rest van het programma werkt helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Nightspirit: als het goed is update die wel als je Speedstep intreedt (noemt AMD dit nog steeds Cool 'n Quiet? Heb al heel lang geen AMD meer gehad :D). SetFSB oid pikt ie waarschijnlijk inderdaad niet op.

@ Markvanvugt: je "CPU" temperatuur? Je bedoelt waarschijnlijk de Tcase sensor, is een sensor op het moederbord. Wat GPU betreft kan dat wel kloppen; wij halen onze informatie uit de ATI Display Library (ADL), GPU-Z benadert de kaart ook nog direct via de bus. Dat laatste willen wij niet doen, althans voorlopig niet. Dat zou namelijk betekenen dat we voor elke chipset/kaart een aparte implementatie krijgen, erg tijdrovend. Heb je wel de laatste driver geinstalleerd? Ik geloof dat we die sensors namelijk wel zien op Cypress.

Ontwikkeling gaat de laatste tijd trouwens traag zoals jullie gezien hebben, we hebben het allebei echt super druk dus er blijft helaas weinig tijd over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Met CPU temperatuur bedoel ik inderdaad de Tcase sensor ja, de specificaties van mijn systeem staan onder mijn berichten. Ik heb even de ATI Catalyst driver geupdate van 10.7 naar 10.10, maar helaas staan er nog niet meer sensors. Das jammer dat elke kaart dan weer een aparte implementatie moet krijgen, maar het is helaas niet anders. Misschien kun je iets maken dat men zelf een chipset/kaart kan implementeren, of zeg ik nu iets heel raars. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Net programma, zou het wel mooi vinden als hij de memory ook nog uit las. Maar dat is vooral omdat andere programma's bij mij echt verkeerde speed doorgeven.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:15

The Executer

Lekker belangrijk!

Zojuist ook maar even gedownload op mijn laptop, en het lijkt erop dat mijn processor temperatuur beetje verkeerd uitgelezen word: Deze schommelt tussen 60 en 75 graden, terwijl hij gewoon staat te idlen. Qua temperatuur die uit de ventilatiegaten komt: Deze is een beetje warm, ventilator draait lekker rustig.

Zojuist een report verstuurd, wat extra data voor jullie is vast niet verkeerd!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Bij laptops gaat het inderdaad geregeld fout, helaas zijn dat echt ondingen. 80% van de sensoren zit verborgen achter vreemde interfaces of buses, en binnen processor families zijn er af en toe fikse verschillen :P

Bedankt voor het report in ieder geval, hopelijk hebben we binnenkort tijd om naar meer openstaande issues te kijken!

@ Markvanvugt: gebruikers zelf die implementaties laten doen is pittig ja; met name als je op een SMBUS of iets dergelijks moet gaan zitten kun je toch relatief eenvoudig het systeem verstoren :)
Iets wat wel op de planning staat zijn bijvoorbeeld moederbord-specifieke sensoren in een database gooien. We vangen nu al een hoop borden op in de code, maar we kunnen zo natuurlijk niet bezig blijven. Dan moet je denken aan die "Temp #1" t/m #3 die dan door gebruikers een fatsoenlijke naam gegeven kunnen worden. Moeten we wel iets van validatie aan kunnen koppelen natuurlijk, maar zulke dingen willen we wel door de "community" laten doen :)

@ OzBoz: doel je op SPD gegevens of daadwerkelijke snelheid? Die laatste is afhankelijk van FSB/BCLK en dergelijke, en die zijn juist niet altijd even betrouwbaar af te lezen op nieuwe processoren. We proberen het wel zoveel mogelijk. Wat SPD betreft: staat onderaan de lijst helaas. Het zijn statische gegevens, en we moeten er eerst een plekje voor vinden in de GUI :)

Helaas valt alle ontwikkeling momenteel ook op mijn partner in crime, aangezien de harde schijf van m'n desktop PC helemaal leip is. Samsung Spinpoint F3 1TB, net 11 weken oud, en het ding loopt al te sputteren als een gek. Corrupte gegevens links en rechts, hoop lawaai en m'n systeem loopt traag als .. nou ja jullie snappen hem wel :p
Die gaat dus terug naar de winkel, maar ik zit dus even zonder harde schijf. Lang leve de laptop voor wat browsen, maar ontwikkelen is lastig als alleen je CPU uitleesbaar is! Gelukkig heb ik vrijdag middag vrij, dus dan kan ik dit onding (derde Samsung schijf in m'n directe omgeving die kapot gaat in ~7 maanden tijd) gaan vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 17-11-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383793

waarom krijg ik geen voltage te zien in de table?

Afbeeldingslocatie: http://upload.server8.org/f91.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werelds schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:04:
@ Nightspirit: als het goed is update die wel als je Speedstep intreedt (noemt AMD dit nog steeds Cool 'n Quiet? Heb al heel lang geen AMD meer gehad :D). SetFSB oid pikt ie waarschijnlijk inderdaad niet op.
Ja, zo heet het nog steeds :p
Nee, die wijziging leest het progsel ook niet uit. Blijft altijd op de stand staan vanaf de start van het program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Nightspirit: Ik zal zodra ik m'n harde schijf vervangen heb (hoop dat ik vanmiddag nog tijd heb om naar de winkel te sjezen) nog eens gaan spelen met de processor dingen. Jammer genoeg heb ik geen AMD systeem om te testen, maar ik zal m'n eigen PC dan eens even terug klokken en Speedstep weer aan zwengelen, kijken of die wel goed gaat.

@ Bluepoint: Zo te zien heb jij een SuperIO chip die we nog niet ondersteunen, stuur eens even een report als je wil - en mail me ook even een report van Everest/HWMon. Zal ik zorgen dat ik die chip zo snel mogelijk implementeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn report ook maar even gestuurd. Ik had niet goed opgelet en wist niet eens dat dit program voltages kon weergeven :+

Hwinfo geeft mijn 12v weer tussen de 0.3 en 2.2 volt... Ben blij dat mijn bios iets anders zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Die versie van 18okt r269 is de laatste neem ik aan?

En waar vind ik het release nummer in diegene die op mijn schijf staat?

Ik heb in ieder geval een rapportje opgestuurt van een amd systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-04 14:00
Leuk programma, alleen herkent hij mijn hd4670 niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Helaas start dit programma op mijn eeebox b202 niet op. het geeft een foutmelding die enrgens naar lijdt. de eeebox draait windows XP professional sp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Het helpt wel als je toch even de melding geeft, en een EEEBOX is toch wel afwijkende hardware, dus een report is ook wel prettig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
ik zal eens kijken vanavond of ik er een screenshot van kan maken.
deze zal ik in dit topic posten.
Pagina: 1 2 Laatste