Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:59:
je kan de dvd drive eruit halen en de vrijgekomen ruimte gebruiken voor een 2e 2.5" schijf, bijvoorbeeld een ssd.

een uitkomst voor diegenen onder ons die nooit optische media gebruiken.
heb ik daar veder geen bracket of iets dergelijks nodig?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38

Sabbi

je denkt aan mij.

zou zo'n pci express ssd er eigenlijk niet inpassen? Zou ruimte voor moeten zijn als je geen 3G/BT kaart erin hebt?

Afbeeldingslocatie: http://www.mydigitaldiscount.com/product_images/RCP-IV-S7064-Chr.jpg
http://www.mydigitaldisco...--80000B6E-1249058623.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
ik heb er geen 3g/bt kaart in zitten alleen betere internetkaart wel de intel wifilink 5300.
Dus misschien een extra optie maar niet sneller als een sata 300 ssd.

Optische media gebruik ik bijna niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door the squaler1 op 25-10-2010 20:18 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-04-2011
... ik weet niet wat er ondertussen nog is ontdekt hier op het forum, maar laat maar even weten dat mijn laptop lang stabiel is gebleven ( betere koeling ).
tot deze week, wanneer de videokaart tweemaal is gecrasht (i7 740 qm + hd5470)

in event log van Wind7 krijg ik echter een fout met id 41, kernel power?!
BugcheckCode 278
BugcheckParameter1 0xfffffa8007ca94e0
BugcheckParameter2 0xfffff88003cb941c
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0xd
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

Ik lees dat dit te maken kan hebben met de intel speed step functie? De link met de videodriver is echter nergens terug te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:00:
if it sounds too good to be true...

[...]

dat lijkt toch wel erg op een fabrieksfout...
een studio 15 met een i7 Q heet trouwens een 1557.
1558 is bedoeld voor de arrandale lijn, de dualcores dus.
DEZE COMPUTER -- EIGENSCHAPPEN -- Model: STUDIO 1558

Is dit een reden om naar Dell terug te bellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:13
pietervochten schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:10:
[...]

DEZE COMPUTER -- EIGENSCHAPPEN -- Model: STUDIO 1558

Is dit een reden om naar Dell terug te bellen?!
ik heb ook een i7 en het is ook een studio 1558 dus lijkt me niet ;)

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
En werkt die stabiel, wat is je exacte config?

- hd5470, welke drivers en onderdelen?
- speedstep enabled (standaard in bios)?
- recent aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
pietervochten schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:13:
En werkt die stabiel, wat is je exacte config?

- hd5470, welke drivers en onderdelen?
- speedstep enabled (standaard in bios)?
- recent aangekocht?
stabiel, eens in de zoveel tijd een freeze (1/2 x per week?, maar dat heeft iedereen wel af en toe?:p)
720qm
ati 10.8
nieuwste bios a11
speedstep enabled in bios
aangeschaft in april

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
Een tot twee keer in de week een freeze is absoluut niet stabiel :P, had ik eerst ook tot ik hem al van wat betere koeling voorzag.

Het probleem nu is geen echte freeze, maar de video driver die het - zoals het er ook uitziet - laat afweten, hij is nog half controleerbaar tot de BSOD verschijnt en hij aan een memorydump begint.

In het geval van de freezes bleef alles echt vast, ook het geluid en moest hij geforceerd afgesloten worden met de powerbutton. Geen dumps of dergelijke...

Veel plezier dan maar, maar ik wil een stabiel systeem. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik krijg eind deze week een nieuw moederbord+heatsink+cooler...
Kijken of de problemen dan helemaal opgelost zijn...
(Als ik kijk op het dell forum zijn er bijna alleen maar problemen met de 1558 en i3-i5-17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
hmm, klinkt niet slecht. Via de dell support? En welke uitleg heb je ongeveer gegeven aan je probleem? :d

Mij hebben ze al een keer aangeraden om de temperatuur in't oog te houden, maar dat heeft dus nog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:22
visie schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:29:
(Als ik kijk op het dell forum zijn er bijna alleen maar problemen met de 1558 en i3-i5-17)
Of je leest daar alleen reacties met problemen, ik zelf heb een i3 en geen enkel probleem en ik kan me echt niet voorstellen dat ik een van de weinigen ben

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de combinatie studio 15+i7 is inderdaad niet helemaal zuiver, kwam ik laatst achter. Op notebookreview staan aardig wat klachten.

als je het zat bent: je kan dell in gebrekke stellen en een vervangend product (=xps 15, als je het full-hd scherm hebt, aangezien dat de enige kandidaat is..), of je geld terug.
voor meer info open een topic in SF, ik ben niet zo'n kei in rechten
Sabbi schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:06:
zou zo'n pci express ssd er eigenlijk niet inpassen? Zou ruimte voor moeten zijn als je geen 3G/BT kaart erin hebt?

[afbeelding]
http://www.mydigitaldisco...--80000B6E-1249058623.jsp
de performance van die dingen is echt om te huilen, leuk voor in je netbook als extra opslag, maar daar blijft het bij.

de snelheid is vaak vergelijkbaar met een flinke sd-kaart

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
HMM ik heb dus geen HD scherm hé :S

En geld terug zit ook wat vervelend omdat ik hem bij Carrefour (aan de merkwaardig lage prijs van 999€) gekocht heb...

de XPS 15 is ouder?

[ Voor 6% gewijzigd door pietervochten op 25-10-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
als je het zat bent: je kan dell in gebrekke stellen en een vervangend product (=xps 15, als je het full-hd scherm hebt, aangezien dat de enige kandidaat is..), of je geld terug.
Denk je? Dat scherm van de XPS 15 is bijna 3x duurder... dat lijkt me echt geen optie :)

Is een RGB LED scherm echt zoveel beter in vergelijking met een WLED scherm? €70 had ik wel over voor een Full HD scherm, €200 lijkt me toch iets te veel van het goede :p
de XPS 15 is ouder?
Niet echt, de XPS 15 is nog maar sinds een paar dagen beschikbaar :p

[ Voor 10% gewijzigd door Bv202 op 25-10-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
pietervochten schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:34:
hmm, klinkt niet slecht. Via de dell support? En welke uitleg heb je ongeveer gegeven aan je probleem? :d

Mij hebben ze al een keer aangeraden om de temperatuur in't oog te houden, maar dat heeft dus nog niet geholpen.
Gebeld, aangegeven dat de laptop af en toe van zelf stopt. En dat ie dan wel erg warm is.
Ik moest hwmonitor downloaden, daarbij aangegeven dat de 4 cores rond de 80 graden waren. Dat vond ie toch wel warm...

Eerst maar eens kijken of ie dan weer goed functioneert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bv202 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:07:
Is een RGB LED scherm echt zoveel beter in vergelijking met een WLED scherm?
voor de 10 keer: het is GEEN RGBLED :P

het is een gewoon Wled scherm met verhoogde color gamut, door dell gedoopt als B+RG led.
deze schermen worden alleen gebruikt door dell
€70 had ik wel over voor een Full HD scherm, €200 lijkt me toch iets te veel van het goede :p
twijfelachtig, ik shcat het paneel even goed als op de sony F, wat echt een toppaneel is.

afhankelijk van je gebruik is het het wel waard, als programmeur-in-spe heb je echter weinig aan betere kleurweergave
Denk je? Dat scherm van de XPS 15 is bijna 3x duurder... dat lijkt me echt geen optie :)
wat moeten ze je dan teruggeven? een xps 15 met 1366*768? :X
daar ga ik nevernooit mee akkoord

feit blijft gewoon dat de keuze voor dell klein is, mag ik?

studio xps 16
xps 15
E5600

als dell jou een vervangend product moet geven, valt de keuze al snel op de xps 15, aangezien de rest veel duurder is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
Ja dat heb ik dus ook gedaan...

Momenteel ga ik:
- afwachten hoe die van jou het doet met het nieuwe moederbord

- hopen dat mijn dual boot (om te dj'n) stabieler is, hier heb ik een originele windows 7 professional op geïnstalleerd met enkel een handvol drivers

- toch al eens van me laten horen en vragen voor een wissel / refund (de xps 15 is er ook met een gelijkaardige resolutie)

- hopen dat ik het schoolwerk op me oude xp - machine kan bijhouden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pietervochten schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:02:
En geld terug zit ook wat vervelend omdat ik hem bij Carrefour (aan de merkwaardig lage prijs van 999€) gekocht heb...
dan zul je het moeten uitvechten met de winkel zelf?, waarschijnlijk zijn die een stuk minder coulant dan dell zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:13:
[...]

voor de 10 keer: het is GEEN RGBLED :P

het is een gewoon Wled scherm met verhoogde color gamut, door dell gedoopt als B+RG led.
deze schermen worden alleen gebruikt door dell

[...]

twijfelachtig, ik shcat het paneel even goed als op de sony F, wat echt een toppaneel is.

afhankelijk van je gebruik is het het wel waard, als programmeur-in-spe heb je echter weinig aan betere kleurweergave
Heb je die informatie uit een uitgebreide review van de xps 15? Zoja, link em even door ;)

Dus als ik het goed heb, komt het dell scherm overeen met het premium scherm van de sony F, daarna volgt het gewone full-hd scherm van de sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"ik schat"

we kunnen we verwachten dat het B+RG scherm qua kwaliteit tussen het wled en rgbled scherm inzit. (duh), geheel toevallig valt het sony scherm ook tussen die 2 in, en de color gamut van, aldus de geruchten, 95% is ook precies gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
Zodra het met Dell geregeld kan worden dat zij voor een vervangend product zorgen, kan carrefour daar toch niet te moeilijk over doen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar je hebt een overeenkomst met carrefout, niet met dell.

dat dell jou helpt is geen recht, maar een gunst, denk daar even aan voordat je eventueel de service gaat afzeiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:56:
[...]

de performance van die dingen is echt om te huilen, leuk voor in je netbook als extra opslag, maar daar blijft het bij.

de snelheid is vaak vergelijkbaar met een flinke sd-kaart
Heu? de reviews die ik lees (dan wel van vorig jaar) zeggen allemaal dat ze vrij rap zijn, iig vergelijkbaar met een ozc vertex. 180 MB/s, doe mij maar zo'n sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh? de laatste keer dat ik reviews zocht was ik niet echt onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
Ik zeik niemand of geen enkel merk af, maar ik zou voor 999 wel een werkende laptop willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:13:
[...]

Dat sony paneel in de F serie is wel een mat scherm zag ik in de winkel.. Ik denk dat dat ook het premium scherm is want wie wil dat nou niet? kan een mat scherm wel bij dell?

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 26-10-2010 08:27 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
mmm mijn 1558 met de i7 word de laatste tijd ook veels te warm :S zal hem vanmiddag eens open schroeven en kijken over er misschien veel stof in de koeler zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Menesis schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:27:
[...]
Dat sony paneel in de F serie is wel een mat scherm zag ik in de winkel.. Ik denk dat dat ook het premium scherm is want wie wil dat nou niet? kan een mat scherm wel bij dell?
nee, of je moet een latitude E5610 scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
Voorlopig geen reden tot paniek, ik zie net dat mijn videodriver (her)verouderd is - ik geloof met het willen verwijderen van de catalyst software vorig weekend (lijkt een logisch moment want de dag daarop was de crash :p)

enkele dagen geleden is er trouwens een versie 10.10 uitgekomen:

http://support.amd.com/us.../radeonmob_win7-64.aspx#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Momenteel aan het bellen met Dell over het Full HD scherm bij de duurste configuratie. Ik wordt straks hier over terug gebelt. Ook is het me nu weer opgevallen dat ik geen 9 cel batterij kon bestellen, ook daar maar is naar vragen.

De XPS 15 is gewoon te duur, ik wil geen nvidia kaart die dan weer niet compitabel is met een I7 en waardoor ik +/- 500 euro duurder uit ben, ook krijg ik 2GB minder RAM.

Iemand nog goeie alternatieven voor een laptop met i7, 4 tot 6GB ram, 1080p scherm, 9 cel batterij en een degelijke videokaart waar ik nog wat games mee kan doen? Prijs wil ik rond de 1000 euro houden. Tot een paar weken geleden was de Studio 15 hier in perfect voor mij voor een prijs van 1030 euro, maar nu zijn de configuraties zo erg veranderd dat het niet meer mogelijk is.

Belangrijkste is een snelle laptop 15'' met een 1080p resolutie.

[ Voor 4% gewijzigd door Remz op 26-10-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Remzz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:17:
Momenteel aan het bellen met Dell over het Full HD scherm bij de duurste configuratie. Ik wordt straks hier over terug gebelt. Ook is het me nu weer opgevallen dat ik geen 9 cel batterij kon bestellen, ook daar maar is naar vragen.

De XPS 15 is gewoon te duur, ik wil geen nvidia kaart die dan weer niet compitabel is met een I7 en waardoor ik +/- 500 euro duurder uit ben, ook krijg ik 2GB minder RAM.

Iemand nog goeie alternatieven voor een laptop met i7, 4 tot 6GB ram, 1080p scherm, 9 cel batterij en een degelijke videokaart waar ik nog wat games mee kan doen? Prijs wil ik rond de 1000 euro houden. Tot een paar weken geleden was de Studio 15 hier in perfect voor mij voor een prijs van 1030 euro, maar nu zijn de configuraties zo erg veranderd dat het niet meer mogelijk is.

Belangrijkste is een snelle laptop 15'' met een 1080p resolutie.
Nope. Ik zoek hier al 5 weken naar en tot nu toe, nog niet echt een overtuigende winnaar. Je kan ook een snelle i5 560 nemen, maar stiekem zou ik daar ook geen genoegen mee nemen. De XPS 15 (17?) of de sony F met i7, GT 425M, premium scherm en 6gb geheugen kost 1350 euro. Je krijgt nu een gratis 6gb ram upgrade wat je 100 euro scheelt. een korting van 7% ongeveer ! Maar dat is ver over je budget. Dan kan je beter de XPS nemen .... het blijft moeilijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
DiscoSuperFly schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Nope. Ik zoek hier al 5 weken naar en tot nu toe, nog niet echt een overtuigende winnaar. Je kan ook een snelle i5 560 nemen, maar stiekem zou ik daar ook geen genoegen mee nemen. De XPS 15 (17?) of de sony F met i7, GT 425M, premium scherm en 6gb geheugen kost 1350 euro. Je krijgt nu een gratis 6gb ram upgrade wat je 100 euro scheelt. een korting van 7% ongeveer ! Maar dat is ver over je budget. Dan kan je beter de XPS nemen .... het blijft moeilijk !
Klopt. Dell wou ook bepaald niet helpen. Full HD scherm is er helemaal uit bij de Studio en gaat ook niet terug komen, en waarschijnlijk gaan ze dat ook niet op de andere modellen doen(behalve de XPS, die weer niet met i7 compitabel is)

Ik zit nu te kijken naar een Sony E, Voor 1100 euro.
* Intel® CoreTM i7-640M, 2,80GHz
* 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
* 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB

Ziet er ook wel redelijk uit dacht ik. Had alleen liever een iets grotere HDD met 7200rpm gehad, maar dit kan ik misschien in de toekomst nog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de vaio heeft last van de beruchte piep, dat is het model wat je echt NIET moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:51:
de vaio heeft last van de beruchte piep, dat is het model wat je echt NIET moet nemen.
Oja, dat is ook de reden waarom ik de sony vaio F noemde en niet de E serie's. Voorlopig zijn die nog steeds een "no-go" ;)

Het is gewoon slecht gesteld met het tegenwoordige multimedia segment laptops. De xps 16 zou eventueel een keuze kunnen zijn. Verder is de inspiratie en het aanbod even op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Een beetje off-topic misschien, maar kan iemand mij vertellen of er een groot verschil zit tussen de i5 460M, 560M en de i7 740M?
Ik zit nu te twijfelen of ik een XPS 15 moet nemen, of moet door zoeken naar een andere met een i7.
Ik ga deze laptop voornaamlijk gebruiken voor mijn studie Informatica, en wat gaming.

Welke raden jullie aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Remz op 26-10-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de i7 620m is zo goed als gelijk aan de 740QM, de 460m is niet veel trager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik ben van plan deze harde schijf te bestellen om in m'n Studio 1555 te duwen :
klik
pricewatch

Iemand aan- of opmerkingen?
Wel hoorde ik een beetje dingen over Seagate schijven.. iemand ervaring?
Of is er een soort van ervaringentopic ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja: [Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf.

ik ben overigens aan het wachten tot de ssd prijzen wat dalen, dan koop ik een 80GB oid voor €100 (hoop ik..)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Hmm die gaat meer over de XT aka Hybrid schijf (met nog een aantal GB aan SSD eigenlijk dus)
Die wat ik linkte is een normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o wacht, ik dacht dat jij naar de XT linkte.

ik zou de XT kopen, iets duurder, maar veel en dan ook veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
zojuist (backlit) keyboard geinstalleerd...geen licht..?!

edit: nvm, vergeten andere draad in te prikken :P voor alles een eerste keer..

[ Voor 41% gewijzigd door thuhoan op 28-10-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ja die had ik ook voorbij zien komen! Opzich wel een interessante schijf natuurlijk.
Jammer dat hij nog niet in 750gb is. Voornamelijke rede voor een nieuwe is dat de huidige 320gb toch te weinig is (downloaden :P..)
Nu twijfel ik wel een beetje tussen:
-750GB, 7200rpm en 16MB cache
vs
-500DB, 7200rpm, 4GB SSD en 32MBcache

Huidig is: WD 320GB 5400rpm en 8MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Zo, vandaag een nieuw koeler met heatsink én moederbord gekregen.
Draai wel gelijk 20 graden koeler :? Flink wat dus. Nu maar eens kijken hoe lang ie dit uit houdt.
Pieterke schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:50:
Ja die had ik ook voorbij zien komen! Opzich wel een interessante schijf natuurlijk.
Jammer dat hij nog niet in 750gb is. Voornamelijke rede voor een nieuwe is dat de huidige 320gb toch te weinig is (downloaden :P..)
Nu twijfel ik wel een beetje tussen:
-750GB, 7200rpm en 16MB cache
vs
-500DB, 7200rpm, 4GB SSD en 32MBcache

Huidig is: WD 320GB 5400rpm en 8MB
Zo'n hybride schijf lijkt me ideaal!
Snel voor het systeem, alleen is 4GB voldoende?
Als dat het geval is zou ik voor die gaan. Tzt kan er altijd nog een schijf bij als je geen gebruik maakt van de DVD bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Waarom staat de 15inch niet op de Belgische website? Ik zou deze willen bestellen maar vind deze niet meer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neem de xps, de studio lijn word op zeer korte termijn discontinued.

als de xps in belgie te krijgen is, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:02:
neem de xps, de studio lijn word op zeer korte termijn discontinued.

als de xps in belgie te krijgen is, that is.
Wat bedoel je met discontinued? Volledige serie eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yep, binnenkort is de studio lijn niet meer te bestellen.
de studio 15 op korte termijn, de 17 iets langer., aldus de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:54
Ik ga dit weekend een clean-install doen denk ik. Heb een beetje met de registers lopen klooien en daardoor is ie nu een stuk trager 8)7 Ga hem daarna meteen dual booten met fedora unix, moet een hoop werken met bash de laatste tijd.
Heb trouwens problemen met gamen (i7--full hd--6gb ram en de 5470 ati). Snap niet waarom ik niet Cod 4, dead rising 2 en mafia 2 op low settings met een fatsoenlijke framerate kan spelen hoewel een klasgenoot met een macbook pro met inferieure componenten dat wel kan. Hoop dat een clean install dit ook verhelpt. Ik vind sowieso dat de service van ATI ronduit slecht is. Heb erg veel gelazer had met CCC en die cursorbug (http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=135074) maar heb ook wel veel rommel op mijn laptop staan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een macbook pro heeft een resolutie die de helft lager ligt, natuurlijk krijg je daarmee betere framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
True, true.
FF een vraagje over clean install.
Ik heb dit nu twee keer achter elkaar gedaan.
Na de eerste keer stond mijn harde schijf voor 80 procent vol (ik dacht dat deze wel gewist zou worden?)
Na de tweede keer was er dus nog minder ruimte vrij. Nou wil ik graag weer met een lege hdd beginnen, maar ik kan hem niet legen want hij geeft aan dat mijn OS daarop staat en dat daardoor mijn systeem niet zou werken. Moet ik dan windows 7 op een andere partitie installeren? Ik heb maar 1 hdd in mijn laptop.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Dat klinkt niet als een clean install maar als een semi-herinstall achtig iets. Gewoon zelf je oude data die je wilt bewaren van je HDD kopieren naar iets externs, volledige clean-install doen, en je partities herformatteren, dan heb je ook geen problemen met ruimte tekort meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tijdens de installatieprocedure moet je hem formatteren, of de partitie deleten en weer opnieuw aanmaken.

anders backupt hij de oude /WINDOWS map a-la 15GB of groter naar windows.old in de C schijf, die kan je gewoon weggooien.

edit: mooi op tijd... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
En kan ik dat doen met de standaard windows 7 reinstallation disk die je van dell bij laptop krijgt? Want daar begin ik nu aan te twijfelen.
Als ik boot vanaf de DVD-drive krijg ik standaard twee keuzes, 1 waarbij hij alles bewaart en de andere waarbij die alles verwijdert. Dit verwijderen gebeurt dus mooi niet.

P.s. Wat betreft de tijd; ik heb zo mijn momenten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Heb je bij de alles verwijderen optie wel aangevinkt dat ie de schijf ook daadwerkelijk moet formatteren? Anders schrijft ie waarschijnlijk gewoon de bestanden erbij... Dan schiet het idd niet op qua ruimte. Als laatste optie zou je natuuk nog een linux-livesysteempje kunnen booten, je HDD herformatteren in NTFS-3G en daar dan met de windows CD weer windows op installeren:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik ga mij binnenkort denk ik een SSD halen voor in mijn Dell Studio 1557 (Core i7 720QM, 4 GB DDR3, Full HD). De 7200 RPM 500GB HDD van Seagate begint mij nu toch wel te irriteren. Prestaties zijn opzich wel redelijk maar in een stille ruimte is er een duidelijk resonantie hoorbaar waar ik mij aan irriteer.

De gewone HDD is echt de beperkende factor in deze samenstelling van de laptop, dus ik verwacht ook een flinke prestatieboost t.o.v. mijn huidige systeem (wat mij soms toch nog wat tegenvalt).

Dit gaat de SSD worden: pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
Iemand ervaringen met deze SSD i.c.m. de Dell Studio 15/17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wacht tot de prijzen dalen, over een maand of 3.
waarschijnlijk koop ik dan een intel G3, mits de prijs in verhouding staat tot de concurrentie
de 80GB variant voor ~€100 hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:46:
ik wacht tot de prijzen dalen, over een maand of 3.
waarschijnlijk koop ik dan een intel G3, mits de prijs in verhouding staat tot de concurrentie
de 80GB variant voor ~€100 hoop ik.
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat over 3 maanden de prijzen gaan zakken? Ik bedoel: ze dalen elke week wel een beetje, maar waarom precies die 3 maanden?

De Vertex 2 is een van de betere SSD's op dit moment (de beste qua prijs/performance verhouding) volgens bijna alle reviews. Wat is de Intel G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
over een paar maanden komt 25mn flash wijd beschikbaar:

http://www.anandtech.com/...n-x25m-ssd-specs-revealed
The new drive uses 25nm IMFT Flash, which means we should get roughly twice the capacity at the same price. While Intel is sampling 25nm MLC NAND today it's unclear whether or not we'll see drives available this year. I've heard that there's still a lot of tuning that needs to be done on the 25nm process before we get to production quality NAND. The third generation drives will be available somewhere in the Q4 2010 - Q1 2011 timeframe in capacities ranging from 40GB (X25-V) all the way up to 600GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Is er iemand die dit probleem ook heeft en er een oplossing voor heeft gevonden?
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1242953

Ik heb dus hetzelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Kan ik nou eigenlijk elk sodimm ddr3 1333 geheugen in de studio steken? (1558)

Scheelt wel een hoop met wat dell ervoor rekent.

pricewatch 4GB sodimm ddr3 1333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:45:
Kan ik nou eigenlijk elk sodimm ddr3 1333 geheugen in de studio steken? (1558)
yep.

het is trouwens 1066mhz, tenzij je een i7 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb een i520, volgens mijn orderbevestiging zit er 1333 in, die volgens het bios inderdaad op 1066 geklokt staat (volgens google doet dell dit omdat het goedkoper is 1 type aan te houden over de hele range)

Ik denk dat ik dan voor de zekerheid maar dezelfde snelheid erin prik, scheelt ook niet echt veel qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de laatste keer dat ik de pricewatch bekeek was de 1333mhz variant zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyTien
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-01 16:36
nu je het zegt, ik heb 4GB (2x2), waarvan 45% bij standaard gebruik (internet, msn, muziek) en 80% bij ALLE (zo'n 20 dingen - gebruik ze nooit allemaal tegelijk). blijft smooth!
lijkt mij dus beter om het geld in een ssd ipv van 4 naar 6, alhoewel 60 euro niet veel is.
als je 2/3 GB heb dan is het upgraden wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit al aan de 3GB als ik alleen firefox, qt creator, en starcraft open heb.

en dan heb ik niet eens photoshop, een groot plaatje (A4 @ 300dpi) is 128MB per laag, geloof me, met dat formaat heb je echt niet genoeg aan 4GB

edit: dit doet me denken aan die ene keer dat ik een plaatje van 2m*0.5m @ 300dpi probeerde aan te maken, de hele PC (1GB RAM) liep gewoon vast... :X
gelukkig krijg ik in gimp een error: u probeert een afbeelding aan te maken met een groote van 1,2GB O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
ovigo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:26:
Heb je bij de alles verwijderen optie wel aangevinkt dat ie de schijf ook daadwerkelijk moet formatteren? Anders schrijft ie waarschijnlijk gewoon de bestanden erbij... Dan schiet het idd niet op qua ruimte. Als laatste optie zou je natuuk nog een linux-livesysteempje kunnen booten, je HDD herformatteren in NTFS-3G en daar dan met de windows CD weer windows op installeren:P
Dank; heb gewoon niet goed gekeken bij het installeren. Was wel raar trouwens dat ik mijn windows key niet hoefde op te geven. Maar hij draait weer als een zonnetje. Super Pi mod 1.5 (M1: 15.397 sec) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
mmm was rustig voor school bezig ineens valt me laptop uit :( gelijk opnieuw opstarten en temperatuur van de cpu etc checken, is de cpu 99 graden |:( en dat terwijl die gewoon op een houten tafel staat en de ventilator niet afgedekt is :P maar is kijken of die verstopt zit ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb maar 2 GB, specifiek zo weinig om later te upgraden, Lightroom draaien hiermee is wel een beetje geduld oefenen ja.

SSD upgrade lijkt me een leuk idee, dvd gebruik ik toch nooit, maar dat is voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:19
[b][message=34951866,noline]

Dit gaat de SSD worden: pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
Iemand ervaringen met deze SSD i.c.m. de Dell Studio 15/17?
Ik heb de 60gb variant van de vertex 2 in mijn studio 1555 zitten het inbouwen ging heel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ik heb een WD Scorpio Black 500GB besteld als update voor m'n Studio 1555 (nu met een WD Blue 320GB).
Volgende week als ik tijd heb even opnieuw installeren en dan heb ik nog lekker 320 extern.

Heb trouwens gezocht naar een Power over ESata externe behuizing, maar is bijna niet te vinden?.. (of voor een te dure prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:24
jOnAt schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 06:42:
[...]
...Was wel raar trouwens dat ik mijn windows key niet hoefde op te geven. Maar hij draait weer als een zonnetje. ...
Key en Dell certificaat staan op de DVD en moeten beide passen bij informatie die in de Bios van je Dell systeem is opgenomen. Als de drie zaken met elkaar in overeenstemming zijn heb je na installeren een offline geactiveerd systeem. Kloppen ze niet wordt er gewoon om een key gevraagd bij de installatie die online geactiveerd moet worden.
De sticker onder je laptop is slechts een certificaat van echtheid waar een andere key op staat, die je niet volgens de gewone weg kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyTien
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-01 16:36
delete admin

[ Voor 110% gewijzigd door LyTien op 04-11-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sabbi schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:22:
Ik heb een i520, volgens mijn orderbevestiging zit er 1333 in, die volgens het bios inderdaad op 1066 geklokt staat (volgens google doet dell dit omdat het goedkoper is 1 type aan te houden over de hele range)

Ik denk dat ik dan voor de zekerheid maar dezelfde snelheid erin prik, scheelt ook niet echt veel qua prijs.
Dit klopt, dell stopt overal gewoon 1333 in, maar aangezien de processor niet sneller ondersteunt wordt het terug geklokt. Maak hem maar open, dan zal je zien dat er op de reepjes gewoon 1333 staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
bij dell dalen de prijzen ook snel, een 4gb stick kostte vorige week nog 130 euro, nu 80 als ik me niet vergis..

op tweakers vind je er 1 van kingston 4gb voor 56 euro! is er een mogelijkheid om die 2x2gb ergens te slijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=252600
de prijs daalt inderdaad hard!

helaas is dat voor ddr2 niet het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Gisteravond kreeg ik weer een leuke melding van Windows.. "Overweeg de accu te vervangen".
Dus ik eens getest, stekker eruit.. En je zag het percentage gewoon zo afnemen :S.. Na een kwartiertje was er nog maar 89% accu over, en uiteindelijk na een uur nog maar 13%.. :(
Accu lijkt inderdaad de naar de k*t.. flink balen.
Afbeeldingslocatie: http://i932.photobucket.com/albums/ad164/PieterAelse/ACCUWTFV2.png

Nu vraag ik me af:
1) hoe kan dit? de laptop is van aug09. Is er een bepaald gedrag waar een accu niet tegenkan?
2) wat moet ik volgende keer dan juist niet en juist wel doen
3) nieuwe accu kopen? zag op ebay al 9cells staan voor 60$. Zijn wel 3rd-party, dus niet officiele dell's, maakt dat nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
calibreer m:

helemaal opladen, daarna nog een uur of 2 wachten zodat hij echt vol zit.
stat de computer op in veilige modus.
trek de stekker eruit en wacht totdat hij uitvalt.
helemaal opladen

accu's zijn verbruiksproducten, ze kunnen zomaar opeens stuk gaat.
die van mij doet het gelukkig nog, van 9-2009, nog 85% capaciteit, ik trek hem bijna dagelijks wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
Over punt 3: ik heb ook een cheape Chinese 9 cell. De gegevens die uitgelezen worden kloppen niet, maar hij doet alsnog rond de 5:30 op een volle accu, bij een beetje normaal gebruik.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Dell kenners,

Kunnen jullie mij misschien helpen met het volgende.
Net 2 uurtjes geleden mijn dell studio 15 (1558) afgeleverd door UPS. Helemaal blij natuurlijk.
Maar wat blijkt nu......... het toetsenbord klopt niet. Alle letters & getallen zijn gewoon goed, maar als ik
de tekens onder de getallen en de losse tekens wil gebruiken, kloppen ze niet allemaal .
Bijvoorbeeld: shift 1 = ! , die klopt. (3,4,5 kloppen ook )
shift 2 = " , die klopt dus niet, want dat zou een @ moeten zijn. (welke nu onder de ` zit.
zo kloppen de 6, 7, 8, 9, 0 ook allemaal niet, en tevens de plus, is, haakjes etc..etc...
Zal dit een fabrieksfout zijn ?? Of hebben jullie misschien en tip ??

Alvast voor de moeite !!
Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:12
Syndey1, ik denk dat je de taalinstellingen moet aanpassen. Probeer eens ALT+SHIFT (uit mijn hoofd) of anders via Configuratiescherm of zo. Gebruik geen Windows verder, maar als hij op NL staat moet je hem (denk ik) op US zetten, of andersom. ;)

Veel plezier met je laptop verder! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Wat me ineens opviel was het volgende:
15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife [Inbegrepen in prijs]

Standaard nu in de studio 15! Alleen je kunt geen i3/i5 meer kiezen max is een p8700. Hmm.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
Xentor schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:07:
Wat me ineens opviel was het volgende:
15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife [Inbegrepen in prijs]

Standaard nu in de studio 15! Alleen je kunt geen i3/i5 meer kiezen max is een p8700. Hmm.
Misschien willen ze de voorraad verkopen voordat de studio 15 niet meer verkoopbaar is? :9

Net contact gezocht met dell dat mijn studio 1558 met i7 te warm word en daardoor soms uitvalt (99 graden |:( ) moest ik perse diagnostics natuurlijk draaien en kijken of die een foutmelding geeft, net maar even terug gemaild na het draaien ervan dat ik geen foutmelding krijg maar dat die wel gewoon uitvalt door de warmte in de diagnostics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psychonetics,
Super bedankt voor je snelle reactie !! _/-\o_
Stond inderdaad op nederlands, dacht dat dat wel goed zou zijn, maar moet idd US zijn.
Uuuhhhhhh........ben blond en ook nog een vrouw......hahahahaha ;)
........dus niet zo slim met computers zeg maar... 8)7 .
nu lekker verder alles uitzoeken.
Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Thx voor de tip!
moet ik alleen ff kijken wanneer ik daar tijd voor heb :9 gebruik de laptop nu bijna constant (moet leren voor tentamens etc :+)

En dan maar eens bedenken of ik nog een nieuwe accu wil of niet..

Is er iets van gedrag dat levensduur van accu verslechterd? Bijvoorbeeld bijna altijd aan de stroom zitten ofzo.
Dan weet ik in ieder geval waar ik op moet letten volgende keer..
denniskrol schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:08:
Over punt 3: ik heb ook een cheape Chinese 9 cell
Aah oke!
Wat is verder je oordeel over het extra gewicht en stand van de laptop :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
Het beetje extra gewicht boeit me eigenlijk niet, zo vaak neem ik 'm niet meer mee.
Dat de hele laptop wat schuiner staat vind ik persoonlijk een stuk beter typen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Knuckless schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:13:
[...]

Misschien willen ze de voorraad verkopen voordat de studio 15 niet meer verkoopbaar is? :9

Net contact gezocht met dell dat mijn studio 1558 met i7 te warm word en daardoor soms uitvalt (99 graden |:( ) moest ik perse diagnostics natuurlijk draaien en kijken of die een foutmelding geeft, net maar even terug gemaild na het draaien ervan dat ik geen foutmelding krijg maar dat die wel gewoon uitvalt door de warmte in de diagnostics :+
Hier heb ik hetzelfde probleem gehad. Na contact met dell een nieuw moederbord, heatsink en koeler gekregen. Succes!
Temp was ook soms 99 graden, en nu weer 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Ik werk ondertussen al een tijdje met m'n dell studio 1558, en ik heb ondertussen enkele punten ontdekt die me op sommige momenten frustreren, ik hoop dat er iemand is die hier al een oplossing voor heeft gevonden.
  1. Als ik m'n koptelefoon gebruik met de laptop, hoor ik een irritant, schel gezoem als er geluid wordt afgespeeld, en kort na een geluid wordt afgespeeld.
    Dit wijst waarschijnlijk op een gebrek aan elektromagnetische isolatie, en ik vermoed dus dat daar niet veel aan gedaan kan worden.
    Ben ik de enige met dit probleem?
  2. De ventilator slaat soms aan, dan weer af, dan weer aan, ook als de laptop niet veel rekenwerk heeft.
    Op het moment dat dat de ventilator af staat is de laptop uiteraard zeer stil, maar als hij aanslaat is hij direct heel luid.
    Ik heb geen probleem met een continu licht gezoem, maar vooral het aan en afslaan is irritant, en zorgt er voor dat het geluid nog meer opvalt.
    Is er in de bios ergens een instelling te vinden om dit op te lossen?
  3. Het scherm is veel te "glossy".
    Oke, het maakt het lezen van tekst veel comfortabeler omdat je geen pixels kan onderscheiden, en het geeft een leuk, doch vals, gevoel van hoge resolutie, maar niet elke ruimte waar ik met deze laptop werk heeft de meest ideale lichtomstandigheden.
    Ik denk aan de felle TL buizen in het LABO, om maar te zwijgen over de spots achter me op m'n kamer die ik speciaal om die reden anders heb moeten richten, waardoor ik nu in het donkerste plekje van m'n kamer zit.
    Ook de verticale kijkhoek van het scherm was een vrij grote teleurstelling, ik had meer verwacht van een "HD ready LED" scherm.
    Heeft er iemand al ervaring met ontspiegelende coatings of dergelijke zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bitbored schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:21:
• De ventilator slaat soms aan, dan weer af, dan weer aan, ook als de laptop niet veel rekenwerk heeft.
Op het moment dat dat de ventilator af staat is de laptop uiteraard zeer stil, maar als hij aanslaat is hij direct heel luid.
Ik heb geen probleem met een continu licht gezoem, maar vooral het aan en afslaan is irritant, en zorgt er voor dat het geluid nog meer opvalt.
Is er in de bios ergens een instelling te vinden om dit op te lossen?
bekend "probleem" met de i7, hier valt weinig aan te doen.
• Het scherm is veel te "glossy".
Oke, het maakt het lezen van tekst veel comfortabeler omdat je geen pixels kan onderscheiden, en het geeft een leuk, doch vals, gevoel van hoge resolutie, maar niet elke ruimte waar ik met deze laptop werk heeft de meest ideale lichtomstandigheden.
Ik denk aan de felle TL buizen in het LABO, om maar te zwijgen over de spots achter me op m'n kamer die ik speciaal om die reden anders heb moeten richten, waardoor ik nu in het donkerste plekje van m'n kamer zit.
Ook de verticale kijkhoek van het scherm was een vrij grote teleurstelling, ik had meer verwacht van een "HD ready LED" scherm.
Heeft er iemand al ervaring met ontspiegelende coatings of dergelijke zaken?
tsja, het standaardscherm is niet bijzonders, helaas lijkt elke fabrikant tegenwoordig te bezuinigen op het scherm.

je bent niet de eerste die het scherm onder de maat vind, dat is nu eenmaal bij 99% van de laptops het geval.
(uitzonderingen: xps 15 met 1080p, studio 15 met 1080p, xps 16, sony F permium, elitebook lijn, macbooks, E6500, thinkpads van boven de €2000)
ik raad dan ook iedereen aan het full0hd scherm te nemen, €70 is niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
Had maar is contact met dell gezocht dat mijn studio 1558 i7 te warm word, wouden ze even screenshots hebben van speedfan etc en nu komt morgen een monteur langs :) ben benieuwt wat de monteur gaat doen aangezien ik de koeling etc al stofvrij had gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fabrieksaf zit de koeplasta er vrij slecht op, bij elk merk trouwens.
(behalve misschien xnotebooks als je een vinkje zet bij "arctic silver 5 - €35" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:44:
fabrieksaf zit de koeplasta er vrij slecht op, bij elk merk trouwens.
(behalve misschien xnotebooks als je een vinkje zet bij "arctic silver 5 - €35" :')
Klopt maar heb zelf geen zin om dat allemaal te vervangen en vind dat als ze het leveren met slechte koelpasta ook moet werken aangezien ze het zo leveren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met mijn laptop.

Ik krijg het niet voor elkaar om de verhouding van mijn bureaublad achtergrond te wijzigen. Hij staat standaard op spreiden, maar als ik op bijv. vullen klik, verandert er niets, al staat er dan wel 'vullen'. Wijzigingen opslaan heeft ook geen effect, hij wijzigt niets.

Op mijn andere laptop heb ik dit probleem niet, dus ik heb geen idee waar dit vandaan komt en wat ik hieraan kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Dat ligt aan je wallpaper heeft niks met je laptop te maken.
Maak de foto anders eerst op maat voor je scherm.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:14:
Ik heb het volgende probleem met mijn laptop.

Ik krijg het niet voor elkaar om de verhouding van mijn bureaublad achtergrond te wijzigen. Hij staat standaard op spreiden, maar als ik op bijv. vullen klik, verandert er niets, al staat er dan wel 'vullen'. Wijzigingen opslaan heeft ook geen effect, hij wijzigt niets.

Op mijn andere laptop heb ik dit probleem niet, dus ik heb geen idee waar dit vandaan komt en wat ik hieraan kan doen..
Heb ik ook weleens last van... meestal is het bij mij opgelost als ik effe naar de folder browse waar de afbeelding staat, een andere afbeelding selecteer en even speel met: spreiden, vullen etc... en vervolgens weer de afb kies die ik wil hebben.

Soms is Win7 gewoon een beetje vaag.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie snelle reacties, maar het wil nog niet lukken..
Heb geprobeerd wat je zei, maar wat ik met name vreemd vind, is dat er wel bijv 'vullen' staat, maar wanneer ik op 'Wijzigingen' opslaan klik en daarna weer op 'Bureaubladachtergrond', staat er gewoon weer 'spreiden'... :?
mufana schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:00:
[...]

Heb ik ook weleens last van... meestal is het bij mij opgelost als ik effe naar de folder browse waar de afbeelding staat, een andere afbeelding selecteer en even speel met: spreiden, vullen etc... en vervolgens weer de afb kies die ik wil hebben.

Soms is Win7 gewoon een beetje vaag.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousR
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 10:56
Ik heb net me toetsenbord met verlichting erin gehangen, dat was op zich geen probleem. Netjes allebei de aansluiten aangesloten. Maar ik krijg nu met geen mogelijkheid de lampjes aan de praat!! Ik merkte wel dat de aansluiting voor de verlichting niet echt wilde klemmen.

Doe ik toch nog ergens iets verkeerd? Of moet ik nog iets van een speciale update doen om de verlichting te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fn + f6 werkt niet? dan zit het stekkertje mogelijk niet goed.

gewoon even eruit halen, desnoods zet je de computer aan terwijl hij nog open ligt om het even te testen, let er wel op dat er geen schroefjes rondslingeren en je niet teveel componementen aanraakt (en laat de batterij eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousR
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 10:56
Het moet idd toch het stekkertje geweest zijn. Ik had al ergens gevonden om via program files/dell/quickset het programma voor de verlichting op te starten. En hier zag ik dat de knop wel gewoon werkte en ook kon ik hier instellen hoe fel het licht moest branden, maar dit deed ook allemaal maar niks. Daarna nog maar een paar keer het stekkertje geprobeerd en na een aantal keer proberen zag ik toch opeens het licht!

Nu alleen nog even het kapje van de middenbesturing (wat een naam :P) tetugplaatsen en dan istie weer helemaal klaar voor gebruik.

Nog bedankt voor je supersnelle reactie trouwens!!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
wilde ik net eens kijken om een nieuwe studio15 aan te schaffen, is dat ding nergens meer te bespeuren op de dell site, je wordt telkens doorgestuurd naar de xps15, heeft dell de productie gestopt van de studio15?
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste