Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm heel fijn! WWTS is mijn laptop kwijtgeraakt tijdens transport, er kwam een lege doos binnen zonder mijn laptop. Ben benieuwd hoe ze dit denken op te lossen, aangezien ik er wel van baal omdat ik m'n harde schijf kwijt ben en geen Back-up heb.

Heeft iemand van jullie een soort gelijk iets meegemaakt? De laptop kostte vorig jaar juni 892,- euro. Hebben jullie enig idee hoe ze dit soort dingen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kwijtgeraakt? waar, op weg waarheen, en met welke verzendmethode?

als hij door dell is verzonden is het niet jouw probleem, als hij op weg naar dell is onderschept is het een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:15
Dell-->Klant hun probleem
Klant-->Dell jouw probleem, transport voor reparatie of retour is namelijk in 99% van de gevallen voor eigen rekening en eigen risico.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop werd thuis opgehaald door WWTS, die hem vervolgens naar Duitsland transporteerde, in Duitsland kwam echter een lege doos aan, zonder laptop.

Er was al voor transport 180 euro van mijn rekening afgeschreven, dus het lijkt mij, als je zo n flink bedrag neertelt. Dat het transport wel verzekerd is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vaag

als ze hem opgehaald hebben *denk ik* dat dell verantwoordelijk is, maar dat weet ik niet zeker.

open anders een topic in SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 23:09
Ik heb sinds vorige week een nieuwe Dell Studio 15 bezorgd gekregen, met een 1366x768 pixels scherm. Nu begint het bij mij toch een beetje te knagen dat ik het full HD scherm niet heb gekozen... kan ik hem terugsturen naar Dell en een ''upgrade'' uit laten voeren van het scherm? Of weet iemand hier een adresje voor het laten vervangen van het scherm voor het ''originele'' Dell studio 15 full HD scherm?

Verder overigens dik tevreden over de Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:19
Jorn1986 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:08:
Ik heb sinds vorige week een nieuwe Dell Studio 15 bezorgd gekregen, met een 1366x768 pixels scherm. Nu begint het bij mij toch een beetje te knagen dat ik het full HD scherm niet heb gekozen... kan ik hem terugsturen naar Dell en een ''upgrade'' uit laten voeren van het scherm? Of weet iemand hier een adresje voor het laten vervangen van het scherm voor het ''originele'' Dell studio 15 full HD scherm?

Er is de wet Kopen Op Afstand (product retour binnen 7 dagen als je niet tevreden bent), maar volgens mij gaat dat niet op bij een computer die je zelf samensteld and besteld bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJGCS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12-2023
HJGCS schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:36:
Dinsdag een monteur over de vloer van Dell over het ventilatorprobleem. Ik had niet de indruk dat ik de eerste was die met deze klacht belde...
Ik post eventuele oplossingen natuurlijk even.
Monteur is vandaag geweest en heeft het moederbord vervangen. De bedoeling was overigens om ook de fan te vervangen, maar deze had de monteur niet meegekregen.

Deze vervangingsactie was zonder resultaat, morgen of overmorgen komt er weer een monteur langs om verder te kijken.

Nou ja, het ligt in ieder geval niet aan mij zullen we maar denken! 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:58:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Alleen bij mij gebeurd het sporadisch. Zal er komende dagen wel beter op letten.
Jij nog wat gezien, DarkSavior?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorn1986 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:08:

vragen of ze het alsnog doen, zo niet (grote kans) beroep je je op de wet kopen op afstand e stuur je hem terug, dat kost je verzendkosten (€30 bij dell, minder via UPS), vervolgens bestel je hem opnieuw, met het full-hd scherm.

--------------

mijn rubberen voetje ligt eraf, dus ik dacht: even lijmen.
secondenlijm uit de kast gehaald, even knijpen.. niets?
*plens*, heel het voetje en /me zijn vingers onder de secondenlijm :X
er zit nu een lelijke vlek naast het voetje, eigen schuld dikke bullt zullen we maar zeggen..

-------

mijn broer heeft last van losse metaaldeeltjes in zijn behuizing, ik vermoed dat er een schroefje of 4 naar binnen is geglipt door een opening.
zijn er mensen bekend hiermee? anders moet ik hem even openschroeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Zojuist een mailtje gestuurd naar Dell, hoop dat ik hem terug kan sturen en de extra kosten mee zullen vallen voor een upgrade van het scherm.

Vandaag in ieder geval aardig wat moeten ''scrollen'' in Word 2007, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wet kopen op afstand is trouwens alleen mogelijk binnen 7 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
@ darkstone: dan zou hem volledig terugsturen nog een optie zijn ook... echter heb ik nu de 9-cells accu gekozen, en die optie is niet beschikbaar op de versie met full-hd scherm, als ik de configuratie doorloop van de site van Dell...

En nu heb ik voor het eerst eens een schijfje geprobeerd er in te stoppen, krijg ik beide schijfjes terug met ''vlekken'' er op :/ Ze weghalen ging niet, het zit er echt diep in en het schijfje is volledig onleesbaar geworden. Dus zowiezo een keer een RMA, maar eerst maar even het mailtje afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bellen, bij dell kan alles telefonisch.
sterker nog, lange tijd was bellen de enige optie als je het full-hd scherm wou :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:43
@Jorn1986: Ik heb van de week een Dell Studio 15 besteld met een HD scherm, en een 9cell betterij. Dit was mogelijk door deze link http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs te gebruiken. Ik wilde bewust een i5 processor om zo de werktijd te verhogen. Al lijkt mij zo'n i7 ook wel blits. Maar goed, halverwege het college naar een stopcontact rennen is ook niet al te praktisch.

Heb je de i7 besteld dan zal deze link http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs je tot het juiste resultaat kunnen begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan ook gewoon een hogere config nemen en bellen, waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit.
de gelinkte config is niet echt goedkoop.. de dell formule noemen we dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
bikkeltje1 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:01:
@Jorn1986: Ik heb van de week een Dell Studio 15 besteld met een HD scherm, en een 9cell betterij. Dit was mogelijk door deze link http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs te gebruiken. Ik wilde bewust een i5 processor om zo de werktijd te verhogen. Al lijkt mij zo'n i7 ook wel blits. Maar goed, halverwege het college naar een stopcontact rennen is ook niet al te praktisch.

Heb je de i7 besteld dan zal deze link http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs je tot het juiste resultaat kunnen begeleiden.
Heb beide links eens even doorlopen, maar bij de eerste kwam ik wel heel duur uit met dezelfde opties, en bij de tweede had ik bijna alles hetzelfde als ik nu heb, en het 1920x1080 scherm kunnen selecteren, maar was de enige optie enkel een 6-cells accu... :/

Maargoed: ik wacht nog steeds op een reactie van 2 klantenservice aanvragen, welke binnen 24 uur beantwoord zouden zijn... mooi niet, want heb nog steeds geen reactie.

Als ik morgen tijd heb zal ik ze wel eens bellen, dit is niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorn1986 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:19:
[...]

Maargoed: ik wacht nog steeds op een reactie van 2 klantenservice aanvragen, welke binnen 24 uur beantwoord zouden zijn... mooi niet, want heb nog steeds geen reactie.
true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wel eens geprobeerd FN + F10, F11, F12 te reassignen? Ik wil dat de media functies, play, rewind, en voorwind? werken voor doubleTwist in plaats van Windows Media Player. Alle oplossingen daarvoor hebben te maken met het aanpassen van het Windows register. Kan dit niet gewoon met simpele software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Jorn1986 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:19:
[...]

Als ik morgen tijd heb zal ik ze wel eens bellen, dit is niet zo netjes.
Krijg het idee dat het redelijk druk is bij de Dell klantenservice momenteel.
Op kantoor bij ons staat een Studio 15 met leverdatum mei of juni dit jaar die teruggekomen is ivm het niet functioneren van de delete toets en pijltje beneden/rechts. Aanmelden voor vervanging van het toetsenbord ging lastig. Vervolgens duurde het 2 weken voordat het vervangende toetsenbord binnenkwam ( herhaaldelijk over moeten bellen, het zou steeds al gestuurd zijn).

Toen bleek dat het probleem met een nieuw toetsenbord niet opgelost was is de laptop opnieuw aangemeld voor reparatie door monteur. Dit loopt nu al bijna 3 weken, waarbij bezoek en bel afspraken niet worden nagekomen.

Ondertussen staat de laptop dus al ruim een maand hier en is de monteur nog steeds niet geweest.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:52:
Heeft iemand wel eens geprobeerd FN + F10, F11, F12 te reassignen? Ik wil dat de media functies, play, rewind, en voorwind? werken voor doubleTwist in plaats van Windows Media Player. Alle oplossingen daarvoor hebben te maken met het aanpassen van het Windows register. Kan dit niet gewoon met simpele software?
Wat je miss kan proberen of je die toetsen kan opvangen met GlovePie en ze daarna 'vervangen' voor wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
winamp doet het automatisch als je een vinkje aanzet, de knoppen triggeren gewoon een standaard, windows event wat het programma moet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Vandaag contact opgenomen met Dell, en ze komen de laptop dinsdag ophalen... repareren en het scherm vervangen ging op de een of andere manier niet, ze komen hem nu ophalen en geven mijn geld terug... :?

Dus: binnenkort kan ik weer een nieuwe laptop aan gaan schaffen, en dat wordt weer een Dell, maar ik weet niet of het dan een Studio 15 of een XPS 16 gaat worden, dat moet ik nog eens rustig bekijken.

EDIT: weet iemand of er nog interessante aanbiedingen van Dell komen volgende week of de week daarop?

[ Voor 11% gewijzigd door Jorn1986 op 08-10-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Laatst online: 21-12-2018
is moeilijk te zeggen, maar ik volg de acties ook af en toe en ik moet zeggen dat ik ze niet meer zo denderend vind. haast geen extreme korting meer op garantie:p, cover enz. maar over het algemeen is nog steeds betaalbaar. vergeet niet de extra kortingen toe te passen en weiger hun software. bespaart je al gauw 150 euro.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Laatst online: 08-09 18:59
@jorn: Ikzelf heb een studio 15 met fullHD scherm, maar als je twijfelt tussen de 15 en de XPS 16 zou ik mits je budget het toelaat zeker voor de XPS gaan. De bouwkwaliteit en afwerking is gewoon nog een stuk degelijker en mooier, terwijl het formaat gelijk is. Een vriend van me heeft nl de XPS, en tis tegenwoordig zelfs zo dat ze met eenzelfde scherm geleverd worden. dwz: in de studio 16 zit ook en 15,6 inch scherm, en voor de rest ontlopen ze elkaar in grootte ook niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat valt nog vies tegen hoor:

xps: LG paneel, AUO11 paneel
studio: ander LG paneel, AUO10, samsung paneel
er zijn er vast nog wel meer :P maar de kans dat je 2x hetzelfde paneel krijgt ik nihil, ik heb een ander scherm dan mn broer terwijl het, aldus de specs, dezelfde panelen zijn.

----

ik dacht: laat ik eens even mijn constrast gaan bepalen met de digitale camera methode.
/me pakt zijn ouders' el-cheapo ( :X dood aan goedkope digitale camera's met 12MP....) digitale cam en schiet op manual een paar plaatjes.
volgens http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast_ratio.php komt mijn monitor een contrast in de 5 cijfers, right...

overigens, de studio xps 15 is gespot in de pricewatch, dezelfde specs als de studio 15 maar met een GT425, prijsverschil met de studio 15 is +- €100, erg netjes, al zou ik niet teveel vetrouwen op de correctheid van deze gegevens.
pricewatch: Dell Studio XPS 15 (501-6595)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
ik heb een probleempje.. wanneer ik naar mijn D: partitie ga en een afbeelding wil openen wordt HEEL mijn laptop vertraagd, kan geen control+alt+delete doen en hij loopt haast helemaal vast. bij C: heb ik dat niet:s heeft iemand enig idee waardoor dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hdd stuk?

ik had ooit hetzelfde probleem met het programma dolphin, deze was blijkbaar geïnstaleerd op een gecrasht stuk schijf :X
fijn als je daar na een dag uitproberen achter komt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
oei, dat is mogelijk, ik ga eerst een systeemherstel etc doen. maar is het niet raar dat alleen D: raar doet? als hdd stuk is dan moet ook C: raar doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hangt er vanaf, de kans is groot dat er enkel een paar secoren kapot zijn, weer een reden dat ik altijd alles op de D gooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
yep ik denk dat je gelijk heb, me hdd is kapot. even kijken wat ik naar extern kan overzetten en dan gooi ik alles weg. wil namelijk niet dat ze mijn oude hdd meenemen met gevoelige gegevens erin.

ik ga gelijk even een verlicht toetsenbord bestellen zodat ze die tijdens de reparatie erin kunnen gooien:P

edit: haha ok, kan het mssn toch proberen

[ Voor 88% gewijzigd door thuhoan op 11-10-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat doen ze niet ;)

bovendien moet je voor het tobo totaal andere dingen losschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Dell Studio 15 bestelt en met VISA betaalt. Hij staat nu "in productie".

Leverdatum staat op "26 oktober of vroeger", maar ik hoor van veel mensen dat je bij Dell hem meestal rapper hebt. Iemand hier onlangs een Dell Studio 15 bestelt en hoelang heb je daarop moeten wachten ?

Verder nog lees ik veel over die "HD Schermen" die zo een fantastische kwaliteit geven... Heb ik zo'n scherm ?:

Punt
Beschrijving

Base
Intel® Core™ i5-520M (2,4 Ghz, vier threads, turbo boost tot 2,93 GHZ, 3 MB cache)

Geheugen
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3-geheugen [2 x 2.048]

Toetsenbord
Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)

Grafische kaart
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Muis
Dell WM311 Wireless Notebook White Mouse

Optische stations
Dvd+/-rw-station (cd & dvd lezen/schrijven) met dvd burn software

Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)

Cables
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees

Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation

Gedis-pakketreferentie
N0855803

Standaardondersteuning
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return

Services en Support
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc

PalmRest
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only

Bestelgegevens
Studio 1558 Order - Belgium

Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Draagtassen
Geen draagtas [inbegrepen in de prijs]

Systeemmedia
Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)

Camera
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera

Kleuren, dessins en beschilderingen
Black chainlink

Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support

Online Backup
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)

Theft Protection Solution
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc

Labels
Wireless Label CI5

LCD-scherm
15,6-inch (1.366 x 768) witte led-beeldscherm met HD+-resolutie

DataSafe (Services Owned)
Datasafe Local 2.3 Basic

Microsoft-software
Office Starter 2010 - Nederlands

Bescherm uw nieuwe pc
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands

Power Supply
Wisselstroomadapter van 90 W

Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:50:
Verder nog lees ik veel over die "HD Schermen" die zo een fantastische kwaliteit geven... Heb ik zo'n scherm
full-HD schermen, 1920*1080 pixels.
maar als je niet weet wat het is heb je het waarschijnlijk niet nodig, voor de gemiddelde mens worden de letters te klein.

ik merk trouwens wel dat dit scherm redelijk een must is tijdens het programmeren, met Qt creator kan ik 47 regels zien met de standaard ui en een compile output windowtje open, met 768 pixels verticaal neemt dat aantal af naar 28 :X dat is redelijk kut te noemen..

enne.. alstu:
Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik heb redelijk goede ogen dus misschien was het wel handig geweest...

Het is ook een LED-Scherm, dat is ook vrij nieuw tegenover oudere laptops neem ik aan ? Of doet men dit bij laptops al langer (weet dat dit bij Tv's pas redelijk recent aan een deftige prijs te krijgen is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zal je verbazen hoe weilig schermen vooruit zijn gegaan de laatste jaren.

onder het mom van kostenbesparing word er meestal een el-cheapo scherm ingezet, tenzij je dus extra gaat betalen voor een goed scherm (wat het in mijn ogen zeker waard is)

je kan hem altijd nog terugsturen en eentje met het-full HD scherm bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nog niet opgestuurd... Hoeveel kost zo'n Full HD scherm extra ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
€70

in productie kan je volgens mij niet meer cancellen, misschien wel upgraden.

overigens zou ik de studio 15 sowieso niet kopen zonder full-hd scherm, maar dat terzijde.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:02:
€70

in productie kan je volgens mij niet meer cancellen, misschien wel upgraden.

overigens zou ik de studio 15 sowieso niet kopen zonder full-hd scherm, maar dat terzijde.
Het vervelende is, Op de hoofdpagina van dell studio 15 staat heel mooi bij het plaatje FULL HD 1080p scherm blabla.

Kijk je verder bij de specs staat er alleen maar hd+. en kun je ook niet veranderen..

Beetje awkward.

edit:

Agent (*******): "de full HD is momenteel niet meer beschikbaar om bepaalde compactibiliteit redenen"

[ Voor 10% gewijzigd door Xentor op 12-10-2010 12:42 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Nog een vraagje: heb nu dus een studio15 met 1330pix scherm waar we niet tevreden mee zijn. Zou het ook mogelijk zijn om de laptop terug te sturen en er een nieuw 1080P scherm in te laten zetten?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het scherm is wel beschrikbaar... je moet alleen bellen
Menesis schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:26:
Nog een vraagje: heb nu dus een studio15 met 1330pix scherm waar we niet tevreden mee zijn. Zou het ook mogelijk zijn om de laptop terug te sturen en er een nieuw 1080P scherm in te laten zetten?
binnen 7 werkdagen: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
hmm ok, ik heb wel aangegeven (binnen 7 werkdagen) dat ik hem terug wil brengen... Zal eens navraag doen of een ander scherm ook tot de mogelijkheden behoord. Waarschijnlijk worden dan wel weer steeds 30 euro verzendkosten berekend. Dus dan wordt het 60 euro+ 90 voor scherm...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373

besteld. 19,03 euro. wees snel, nog maar 3 stuks!

[ Voor 105% gewijzigd door thuhoan op 12-10-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Menesis schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:54:
hmm ok, ik heb wel aangegeven (binnen 7 werkdagen) dat ik hem terug wil brengen... Zal eens navraag doen of een ander scherm ook tot de mogelijkheden behoord. Waarschijnlijk worden dan wel weer steeds 30 euro verzendkosten berekend. Dus dan wordt het 60 euro+ 90 voor scherm...
€70 + verzendkosten

terugsturen kost geen €30, je mag zelf kiezen welke service je gebruikt om je laptop naar dell te bezorgen
meer info? http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

het 786p scherm is niet slecht (of wel.. maar dat is letterlijk bij elke laptop het geval), het punt is dat het 1080p scherm gewoon zoveel beter is.
en zelfs als dat niet zo was: 100% meer pixels zijn mij wel €70 waard. Of dat voor jou ook zo is moet je zelf beslissen.

opsomlijstje:
waarvoor wil je een scherm met degelijke resolutie:
programmeren
beeldbewerken
3d modelling

waarvoor heb je geen full-hd scherm nodig?
films, dat word altijd aangedragen als argument...
de werkelijkheid is dat het geen bal uitmaakt, zelfs op 30cm afstand kan je de individuele pixels niet eens onderscheiden.

waarom wil je geen full-hd scherm?
gamen.
een hoge resolutie is funnest voor je framerate, je kan inderdaad de resolutie verlagen, maar dan word het snel onscherp

er kwam hier ooit iemand langs wie een 1080p scherm voor zijn moeder had gehaald, die was zwaar ontevreden, te kleine lettertjes 8)7 (neem een bril!)
en iemand anders, ik citeer, "het enige voordeel is dat de taakbalk wat kleiner is", right...
maar over het algemeen is iedereen tevreden, ik wil niet meer terug, en dat geld voor de meeste mensen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xentor schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Het vervelende is, Op de hoofdpagina van dell studio 15 staat heel mooi bij het plaatje FULL HD 1080p scherm blabla.

Kijk je verder bij de specs staat er alleen maar hd+. en kun je ook niet veranderen..

Beetje awkward.

edit:

Agent (*******): "de full HD is momenteel niet meer beschikbaar om bepaalde compactibiliteit redenen"
Voila, heb nergens de mogelijkheid gehad om Full HD te selecteren...

Zou dat bv. binnen enkele maanden wel het geval zijn ? Eventueel wil ik daar dan wel nog is 100 euro voor geven dan (max. incl. verzending).

Het enige spel dat ik speel is Football Manager, daar zal het misschien ook beter voor zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat gemakkelijk plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:24:
[...]

waarom wil je geen full-hd scherm?
gamen.
een hoge resolutie is funnest voor je framerate, je kan inderdaad de resolutie verlagen, maar dan word het snel onscherp
true. op me eerste studio speelde ik 786p smooth, ook max reso. op me tweede studio met 1080p kon ik niet lager dan 1280 x 720 in widescreen. hoger is niet aan te raden bij counterstrike :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je moet bellen, dan kan je het configureren.

en trouwens, welke idioot bij dell heeft er besloten dat het i7 model geen full-hd scherm meer heeft, maar nog steeds even duur is? belachelijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

Kan je dat gemakkelijk plaatsen ?
minuutje of 10 met genoeg lef.
thuhoan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

true. op me eerste studio speelde ik 786p smooth, ook max reso. op me tweede studio met 1080p kon ik niet lager dan 1280 x 720 in widescreen. hoger is niet aan te raden bij counterstrike :P
en om eerlijk te zijn, een studio 15 koop je ook niet om hardcore op te gamen...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, een nieuwe laptop en meteen men toestenbord uitbreken... Echt happig ben ik daar niet voor. Maar zou dat wel graag hebben. Wat doet dat met men garantie trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niets, ook weer een reden om een dell te kopen :)

sommige fabrikanten, met name acer.. gaan (gingen?) slecht om met het vervangen van onderdelen voordat de garantie is verkopen.
neem anders een kijkje in het thin-en-light topic, daar word elke 2e post een laptop Duitsland besteld (aanbod in NL is ruk), en het toetsenbord vervangen. (AZERTY :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
heheh, ik het het zelfde toetsenbord op ebay gekocht voor in totaal... 11 euro inclusief(!) verzendkosten vanuit HongKong, fantastisch! :9
Toetsenbord doet ook wat hij moet doen, heeft 2 standen, fel, en iets minder fel.
Verder buigt het toestenbord wel door als je er op typt.. Maar goed, wat wil je ook voor 11 euro. Voor het geld wel een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Iemand die hier Ubuntu 10.10 al geprobeerd heeft? Ik kreeg enkel wat errors tijdens de installatie en mocht fixmbr uitvoeren om m'n laptop weer te laten booten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
10.4, of 9.10, weer niet meer... draaide als een zonnetje.

de accuduur is wel een stuk lager, en de functietoetsen hadden een scriptje nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
en de functietoetsen hadden een scriptje nodig
Deze werkten op de Live CD meteen zonder problemen.

Maar zodra ik probeerde te installeren kwam het ene probleem na het andere :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35
Bart zijn de toetsenborden nog verkrijgbaar voor de de studio via de persoon in hongkong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
@karakedi : nee, de gene waarbij ik het toetsenbord heb gekocht verkoopt deze niet meer.

heb wel deze link voor je: http://shop.ebay.nl/i.htm...rksid=p3286.c0.m270.l1313

beetje rondneuzen en dan vind je vast wel wat leuks :) , staat genoeg op !

En @ hier boven met ubuntu, ik heb 10.04 draaien (draait nu terwijl ik dit typ) , en geen problemen mee. Alles werkte in een keer, functie toesten ook. Zelfs de media button, opent rythmbox :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bart_GR op 14-10-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Wil nogsteeds mac os(of hackintosh zoals dat heet) op mn 1557 instaleren maar als ik het zo lees gaat dat niet ivm de quad-core en de ati werkt ook niet echt mee :(
Voor de desktop zijn er meer mogenlijkheden, tis ook een "sport" om het werkend te krijgen :9

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
je kan natuurlijk ook ubuntu 10.10 draaien met macbuntu, heb ik op mijn main-computer draaien in dual-boot met win. 7. Nee, het is niet mac os natuurlijk, maar qua looks lijkt het er heel erg veel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem:
Na een tijdje surfen op internet wordt de laptop zeer langzaam. Zelfs met energiebeheerschema op hoge prestaties. Programma's afsluiten e.d. heeft geen zin om de laptop sneller te maken. Alleen herstarten heeft zin.
Daarna opstarten lukt soms niet in 1 keer. Tijdens het opstarten valt de laptop gewoon uit en moet je opnieuw beginnen.
Ook is de laptop al 2 keer plotseling uitgevallen...

Mogelijk heeft het te maken met warmte. Ik gebruik de laptop op schoot, maar dat wordt niet echt heet lijkt me... Na het opnieuw opstarten slaat te fan wel maximaal aan terwijl dat daarvoor niet het geval was...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
Simpele test: zoek een programma dat de temperatuur van de cpu uitleest..

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probeer ook eens het probleem te reproduceren in veilige modis

om de temps uit te lezen gebruik ik een programma uit de stal van GoT:
[Software] Open Hardware Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Bart_GR schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:23:
je kan natuurlijk ook ubuntu 10.10 draaien met macbuntu, heb ik op mijn main-computer draaien in dual-boot met win. 7. Nee, het is niet mac os natuurlijk, maar qua looks lijkt het er heel erg veel op!
Gaat me niet om de looks dan ken ik ook wel zon mac pack op mn w7 zetten.
Gaat me om de snelheid en stabiliteit van unix icm adobe cs5 master pack.
Maar voordat apple met een kernel komt wat een i7 quad support heeft hij nog niet stabiel en zeker niet sneller dan w7.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

visie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:46:
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem:
Na een tijdje surfen op internet wordt de laptop zeer langzaam. Zelfs met energiebeheerschema op hoge prestaties. Programma's afsluiten e.d. heeft geen zin om de laptop sneller te maken. Alleen herstarten heeft zin.
Daarna opstarten lukt soms niet in 1 keer. Tijdens het opstarten valt de laptop gewoon uit en moet je opnieuw beginnen.
Ook is de laptop al 2 keer plotseling uitgevallen...

Mogelijk heeft het te maken met warmte. Ik gebruik de laptop op schoot, maar dat wordt niet echt heet lijkt me... Na het opnieuw opstarten slaat te fan wel maximaal aan terwijl dat daarvoor niet het geval was...

Iemand een idee?
Klinkt als een laptop vol met stof :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Bozozo schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:46:
[...]

Klinkt als een laptop vol met stof :)
Idd, laptop op schoot hoe ironish ook is erg slecht voor een LAPtop :>
Als je niet technish bent zet er eens een bus perslucht op en anders haal je de laptop open en spuit je dan het stof eruit(handleiding is te vinden op de support site van dell)

Weet niet hoe oud je windows is maar een verse windows instalatie doet ook wonderen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Net met dell gebeld ivm flikkerend beeldscherm.

ik: "vorige keer hadden jullie mij met mooie praatjes de 920xm beloofd, niet nagekomen, geen punt. maar het probleem is teruggekomen en ik heb weer fotos van gemaakt als bewijs."

hij: "hmm ja we gaan even via de telefoon de laptop (ram + hdd) uit elkaar halen en dan even kijken wat het doet. even later: ok je krijgt de 840qm van ons. we weten het probleem niet dus dit is een poging."

upgrade van 720qm naar 840qm lijkt me realistischer.. maar net als de vorige keer, valse hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
meer popcorn! *O*

:X

en trouwens, met flikkerend beeldscherm bedoel je dan flikkeringen bij lage helderheid? dat is namelijk een bekend probleem bij sommige van hun 1080p schermen (en ze hebben er veel)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/4476/fotofx.jpg

hij wordt blauw met zichtbare verticale strepen. max helderheid

[ Voor 6% gewijzigd door thuhoan op 15-10-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gpu stuk (lijkt mij stug na een vervanging van het moederbord)
kabel naar scherm stuk
of de adapter is gewoon gaar, is die al eens vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
vervangen:
moederbord + graka 2 x
gpu 1 x (volgende week 2e x)

ik heb tegen hun gezegd dat het misschien aan mijn adapter ligt (zoals dixons zei) maar ze wilden die niet vervangen, omdat dat wss het probleem niet is.
ik had ook verteld over mijn hdd dat ie soms traag werd (wss stuk zoals jij zei), maar hij wilde nog even wachten met die vervangen.
monteur zei dat het misschien aan de lcd ligt, maar dell zei dat het niet zo is, omdat ik het alleen in windows zie en niet in de bios ofzo.

edit: werd gebeld door 'dell buiteland', 840qm is niet op voorraad..zucht

[ Voor 9% gewijzigd door thuhoan op 18-10-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:24:
Hmm heel fijn! WWTS is mijn laptop kwijtgeraakt tijdens transport, er kwam een lege doos binnen zonder mijn laptop. Ben benieuwd hoe ze dit denken op te lossen, aangezien ik er wel van baal omdat ik m'n harde schijf kwijt ben en geen Back-up heb.

Heeft iemand van jullie een soort gelijk iets meegemaakt? De laptop kostte vorig jaar juni 892,- euro. Hebben jullie enig idee hoe ze dit soort dingen oplossen?
Ik heb inmiddels nieuws van WWTS, ik moet contact opnemen met DELL en dan krijg ik een nieuw systeem. Ik heb nog geen verdere informatie betreft de prijzen etc.

Daarnaast heb ik gelijk een vraag, aangezien het weer een Dell laptop moet worden,

Ik zie op de site alleen maar 1 type videokaart staan voor de studio 15, en dit is op de website niet mogelijk om te veranderen, is dit telefonisch wel mogelijk?

En wanneer komen er weer nieuwe deals? Aangezien deze deal mij totaal niet aanspreekt en die deal staat er al iets van 2 weken.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Ik heb inmiddels nieuws van WWTS, ik moet contact opnemen met DELL en dan krijg ik een nieuw systeem. Ik heb nog geen verdere informatie betreft de prijzen etc.

Daarnaast heb ik gelijk een vraag, aangezien het weer een Dell laptop moet worden,

Ik zie op de site alleen maar 1 type videokaart staan voor de studio 15, en dit is op de website niet mogelijk om te veranderen, is dit telefonisch wel mogelijk?
je kan kiezen uit: 4570, 5470, 545v (=rebrand) , 5155 (= ook een rebrand)
En wanneer komen er weer nieuwe deals? Aangezien deze deal mij totaal niet aanspreekt en die deal staat er al iets van 2 weken.

gr
dat weet ik ook niet, elke donderdag zijn er nieuwe aanbiedingen, maar meestal zijn dat gewoon dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:03
Ik heb sinds kort problemen met mijn Dell Studio 1557/8 ( I7 720QM 5460 )

Tijdens het afspelen van een HD film of tijden het gamen word mijn CPU 90 + graden, dit terwijl ik de laptop op een vlakke ondergrond heb staan ( tafel ). Ik heb mijn CPU al op max 75% in het energiebeheer, als die op 100% staat dan word het gewoon 95 - 100 graden. Als ik de achterkant van mijn laptop iets optil dan koelt het af naar +- 85 maar dat is nog steeds hoog en maar op 75% van mijn cpu.

is dit een bekend probleem of moet ik dell even bellen ?

laptop is +- 8 maand oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Inmiddels een aantal dagen verder met mijn probleem dat de laptop plotseling uit valt.
Temperatuur lijkt mij niet het probleem. Soms is de laptop niet erg warm en valt ie plotseling uit.
Als het een windows probleem is, dan moet er toch een log van worden aangemaakt?
Weet iemand waar ik die kan vinden?
Grr wordt er zo langzamerhand gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een los contactje ergens? geen bsod? instabiel stroomnet?

en meten is weten, hou de temperatuur in de gaten.

hoe oud is de laptop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
De laptop is van 11/06/2010. Redelijk nieuw dus.
Heb 1 keer een BSOD gehad waarna er direct opnieuw werd opgestart. Voor de rest, gewoon poef, laptop uit...

Heb wel everest ultimate voor de temperatuur, kan ik deze ook instellen voor een log?

EDIT:
Log functie gevonden. Maar deze rapporteert alleen de min en max temp. Ik zou eigenlijk willen weten wat de temp is op moment dat de computer er mee stopt...

[ Voor 25% gewijzigd door visie op 19-10-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
everest? wat een overkill programma, gebruik gewoon http://www.openhardwaremonitor.org/
loggen kan helaas niet, maar met de gadget kan je in 1 ookopslag zien hoe het zit met je temperaturen, ik ben op dit moment:

cpu: 44°
gpu: 55°
hdd: 39°

maar ik heb een zuinige p8600, met een i7 liggen de temperaturen al snel rond de 55° voor cpu en iets hoger voor gpu

edit: loggen van de gpu temp kan met gpu-z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Had net na het stressen van da laptop een BSOD:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 50
BCP1: FFFFFA8002FFFFF8
BCP2: 0000000000000000
BCP3: FFFFF80002CADA13
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\102010-30934-01.dmp
C:\Users\ikke\AppData\Local\Temp\WER-47143-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
Temperaturen:

CPU 71°C
CPU #1 / Kern #1 97°C
CPU #1 / Kern #2 97°C
CPU #1 / Kern #3 97°C
CPU #1 / Kern #4 97°C
DIMM 71°C
Aux 72°C
GPU diode 71°C
HDD1 45°C
CPU 4922RPM

Hmm iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je cpu lijkt wel heet te worden, Tmax volgens intel is 100°

een BSOD betekent een hardware issue, waarschijnlijk het RAM.

je kan trouwens automatisch herstarten uitschakelen door tijdens het opstarten op F8 te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Hmm, wat zou er aan te doen zijn?

Wordt er namelijk gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
memtest draaien en met de resultaten naar dell stappen

memtest staat op de dell diagnostics dacht ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Inmiddels de hele nacht laten lopen en geen problemen gevonden.
Maar alleen als ik de laptop op het beeldscherm naar beneden leg en het toetsenbord omhoog. Dan heeft ie voldoende koeling.
Zodra ik de laptop normaal neer leg, dan valt ie met de dell diagnostics ook gewoon na een tijdje uit...
Denk dat het dell bellen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hitteprobleem dus, dat komt wel vaker voor met de i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Dan maar eens contact opnemen met dell. Vandaag helaas net te laat...

Ik merk dat ik ook een probleem heb met de drivers van de videokaart. Full HD falsh filmpjes worden blokkerig afgespeeld... De nieuwste drivers lijken het probleem niet op te lossen.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
flash?
check deze trailer eens:
YouTube: The Dark Knight HD 1080p Trailer
bij mij is-ie gewoon vloeiend en scherp, als dat niet zo is heb je waarschijnlijk een probleem met de flash player, 10.1 beta gebruik ik (die al uit beta is)

oh, en voor diegenen die een studio 15 willen kopen, de xps 15 is op dit moment een betere deal.
alleen het full-hd scherm is een stuk duurder (€200), kwaliteit onbekend.
zonder het full-hd scherm is de prijs zo goed als gelijk, zoniet in het voordeel van de xps.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Hmm dat filmpje draaid bij mij ook goed...

Bij deze heb ik bv veel blokjes/artefacten:
http://www.autoweek.nl/vi...-bezit-Ford-Mustang-Mach1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat filmpje doet het bij mij alleen in 360p, dan word elke, toch al gecomprimeerde, pixel 3x uitgerekt, dan zie je wel blokjes ja :P

youtube is zo'n beetje de enige die fatsoenlijke kwaliteit aanbied: 2Mbit 1080p@24fps

een gemiddelde blu-ray doet tot 50Mbit trouwens, maar dat kan je internetverbinding nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 21:51
visie schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:17:
Hmm dat filmpje draaid bij mij ook goed...

Bij deze heb ik bv veel blokjes/artefacten:
http://www.autoweek.nl/vi...-bezit-Ford-Mustang-Mach1
Speelt bij mij ook blokkerig af (studio 15). Het zal wel aan de video liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Dat is vreemd: op mijn computer (met 24" Dell U2410 scherm) ziet het er best goed uit voor een online video. Ik zou zeggen bijna vergelijkbaar met youtube 720p... beter dan 480p in elk geval. Wel artifacts te zien maar niet meer dan normaal...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens de geruchten (lees: op de US site) verdwijnt de studio 15 zeer binnenkort uit het assoirement.

wil je er nog een hebben (wat ik je niet aanraad, de xps lijkt op het ook een betere deal), bestel dan snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Apart, op zich was het wel een populaire lijn die studio lijn.
Jammer dat je wel zag dat alles steeds goedkoper werd gemaakt. Bij de introductie had je echt een geweldige laptop, de latere modellen werden steeds meer uitgekleed. Als ik het zo bekijk hebben ze eigenlijk de lijn zelf om zeep geholpen:
De nieuwere modellen kregen geen afstandsbediening meer, minder usb poorten, geen wifi switch, geen wifi app launch knop -hoewel die nutteloos was maar omdat die tegenovergesteld aan de power knop zat gaf het de laptop een mooier uiterlijk bij het schermscharnier aan de linker kant- en geen tiptoets mediabar en minder indicatorlampjes zoals een HD, wifi en bluetooth lampje.
Daarnaast is men ook van 16:10 displays naar 16:9 displays overgegaan wat ik persoonlijk ook achteruitgang vind, maar dat vindt misschien niet iedereen.
edit; oude had ook geen glossy onderdelen en de rand om het scherm was zilverkleurig ipv zwart.

In elk geval ben ik nog steeds wel erg blij met m'n 1537.

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 23-10-2010 15:25 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eerlijk gezegd heb ik de pest aan die knipperende lampjes, wat dat betreft ben ik wel blijk met mn studio 1555
de koeling is wel redelijk slecht op het moment dat je er een i7 in gooit.

het design vind ik wel mooier dan de nieuwe lijn, minus de pianolak afwerking op de achterkant van het scherm, de matte rode cover is toch een stuk stijlvoller. al is €30 wel wat veel.
ik had graag een gratis kleurkeuze gezien zoals bij de studio xps 16 (rood, wit, zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 21:51
Ik vind het wel spijtig dat er aan de binnenkant ook glossy zwart zit. Het staat na 3 maanden al vol met schrammen.. Oogt niet echt mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
Voor degene die een studio 15 met een full hd (1080) wled scherm hebben besteld, die hebben mooi pech. Dell levert die schermen niet meer uit. Je order zal worden geannuleerd. Dit was wat een Account Manager mij vertelde. Ik heb getracht een XPS 15 er voor in de plaats te krijgen, maar zo gewillig en behulpzaam zijn ze daar niet in.

Op dit moment moet een Account Manager mij terugbellen, maar ik denk dat hij vrijdag er weinig zin meer in had. Nu wordt het op zijn vroegst maandag. Maar goed, de XPS 15 is zeer zeker een verbetering. Mijn interesse gaat vooral uit naar de belofte van Dell over de batterijtijd.

Darkstone zei in een ander topic:
http://www.dell.com/us/p/xps-15/pd
NVIDIA GT435M GeForce®
NVIDIA GT420M GeForce
"up to 5 hours and 16 minutes of 6-cell battery life"
Ik zit op veel plekken waar geen stopcontact is, dus ik wil een lange batterijtijd. Echter denk ik dat de tijden ernstig overdreven zijn ( al was de Account Manager vrij zeker van zijn zaak hier over).
Dus voor iedereen die net als mij al een maand door Dell wordt blijgemaakt met een dooie mus, de studio 15 met 1080p wled komt niet meer.

Ik sluit me wederom bij darkstone aan dat de studio 15 zal verdwijnen.
volgens de geruchten (lees: op de US site) verdwijnt de studio 15 zeer binnenkort uit het assoirement.
Dit omdat ze geen moeite doen om de 1080p wled schermen nog beschikbaar te maken, ook niet voor reeds bestelde laptops.
wil je er nog een hebben (wat ik je niet aanraad, de xps lijkt op het ook een betere deal), bestel dan snel.
Niet meer bestellen hoor, zo'n studio 15, straks zit je er maanden op te wachten, waarna ze uiteindelijk zeggen: "tsja hij is eigenlijk al lang niet meer leverbaar, bestel maar iets anders". Om teleurstelling tegen te gaan kan je beter een xps kopen voor die paar euro's extra (mocht je duurder uitkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jammer... het wled scherm was juist een uitstekend scherm, lekker goedkoop ook
bikkeltje1 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:38:
Ik zit op veel plekken waar geen stopcontact is, dus ik wil een lange batterijtijd. Echter denk ik dat de tijden ernstig overdreven zijn ( al was de Account Manager vrij zeker van zijn zaak hier over).
vast wel, maar wacht nu maar de reviews af, ik gok op 3 en een half tot 4 uur battrijduur met surfen @ 100cd/m

ik hoop dat mn studio niet stuk gaat, anders moet ik, bij gebrek aan schermen, verplicht over op de xps lijn :/

de claim over de batterijduur kan je hier terugvinden:
http://www1.euro.dell.com...id=xps-15&s=dhs&cs=nldhs1
en dan even op het "tech specs" tabblad klikken
Niet meer bestellen hoor, zo'n studio 15, straks zit je er maanden op te wachten, waarna ze uiteindelijk zeggen: "tsja hij is eigenlijk al lang niet meer leverbaar, bestel maar iets anders". Om teleurstelling tegen te gaan kan je beter een xps kopen voor die paar euro's extra (mocht je duurder uitkomen).
vanwege het duurdere scherm kom je vrijwel zeker duurder uit.

edit: ik zie een gat in je verhaal, de studio xps 16 word nog steeds geleverd met, volgens mij, hetzelfde WLED scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
ik hoop dat mn studio niet stuk gaat, anders moet ik, bij gebrek aan schermen, verplicht over op de xps lijn :/
Wat gebeurt er met laptops die nog in de garantieperiode zitten en ze deze schermen niet meer beschikbaar hebben?

Best jammer inderdaad, dat 1080p scherm van de XPS 15 is bijna 3x duurder. En die XPS 15 is ook verschrikkelijk lelijk tbh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Is de SATA poort (intern) van de 1555 eigenlijk 150 of 300?
Ben op zoek naar een nieuwe HD.
Iemand tips ook? (meer dan 500GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bv202 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:56:
[...]

Wat gebeurt er met laptops die nog in de garantieperiode zitten en ze deze schermen niet meer beschikbaar hebben?
dat is maar de vraag, waarschijnlijk een van dezen opties:
je krijgt een refubished scherm
je krijgt een vergelijkbaar vervagend product (lees: de xps 15 of de e6500 met 1080p scherm)
je krijgt je geld terug.

gelukkig is del uitermate coulant hiermee :) zie de xps topics (m1330 en m15, vanwege de nvidia gpu komen deze laptops vaak in aanmerking voor een van de bovenstaande opties)
Best jammer inderdaad, dat 1080p scherm van de XPS 15 is bijna 3x duurder. En die XPS 15 is ook verschrikkelijk lelijk tbh :p
:P
het scherm is inderdaad duur, maar als je daar een topscherm a-la rgbled voor terugkrijgt kan ik het wel door de vingers zien.
Pieterke schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:02:
Is de SATA poort (intern) van de 1555 eigenlijk 150 of 300?
Ben op zoek naar een nieuwe HD.
Iemand tips ook? (meer dan 500GB)
300, maar dat boeit niet echt: de snelste mobiele schijf (niet ssd) haalt ongeveer 120MB/s, minder dan 150 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
liever refurbished scherm of een xps 15:p, maar geen geld terug. voor €730,- krijg ik op dit moment nooit wat ik nu bezit.. morgen weer even bellen, tis inmiddels al 1,5 week voorbij en nog steeds geen onderdelen op voorraad.

edit: net dell gebeld, ze zeggen dat de onderdelen de 29e binnenkomen. dus werd ik een beetje kwaad en heb ik hun gezegd dat ik 3 weken lang naar een blauw scherm moet staren en al mijn belminuten naar hun opgaat.. maar goed zij gaan mij dus bellen wanneer die dingen binnenkomen.

[ Voor 39% gewijzigd door thuhoan op 25-10-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
Nou uiteindelijk heb ik dan voor de tweede keer een Dell laptop besteld. Ondanks dat ze de studio 15 niet meer leveren en ze me hiervoor een maand aan het lijntje hebben gehouden, kan er nog geen euro korting vanaf met de bestelling van een nieuwe XPS 15.
De service van Dell vind ik tot op heden dus ronduit slecht te noemen. Het is dat ik eigenlijk geen echt goed alternatief voor deze configuratie kan vinden, anders had ik dat direct gedaan. Ik sta zeer kritisch ten opzichte van de hele bestelwijze van Dell. Maar goed dat is allemaal erg off-topic.
De nieuwe XPS 15 is op dit moment leverbaar met een 9 cell batterij. Dit in tegenstelling tot eerdere berichten (deze waren niet onjuist, maar om duistere redenen is de 9 cell beschikbaar geworden over het weekeinde heen).
Ik zal de batterijtijd hier posten als het ding ooit nog aan gaat komen (of misschien dan al op het grote XPS 15 topic). Heeft niemand anders trouwens last van verlengde levertijden op de studio 15? Ik zal toch niet de enige zijn die ze hier een oor aan naaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
ik heb al een jaar een studio 1555 en bevalt aardig goed.
Buiten dan dat mijn accu het heeft begeven, maar ja de nieuwe 9cell ipv 6cell is onderweg.

Maar nu komt de vraag:

Ik heb standaard een WD Scorpio blue 500GB 8MB 5400RPM.
Nu zou ik hier graag een ssd bij willen zetten. Ik las ergens dat de dvd drive verviel dan?
Dit vind ik niet erg en zou graag willen weten hoe ik dit moet doen?
De ssd wordt waarschijnlijk OCZ vertex 2/Intel postville x25 of iets anders moet nog even kijken

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan de dvd drive eruit halen en de vrijgekomen ruimte gebruiken voor een 2e 2.5" schijf, bijvoorbeeld een ssd.

een uitkomst voor diegenen onder ons die nooit optische media gebruiken.
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste