Helemaal mee eens, en volgens mij best wel een realistische inschattinng van de volgende versie. Tegen beter weten in hoop ik ook op flash ondersteuning voor video en een mini-usb aansluiting zonder restrictiesandromedaan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:58:
Wat verwachtingen jullie trouwens in de tweede iPad ?geordend op hoe graag ik het wil
- Ik hoop op:
- 512 MB RAM (lekker 40 tabs open houden in iCab Browser)
- Retina Display (oh my..!!!)
- 150 gram lichter
- Front Facing Camera
.
Verwijderd
x2.. ik koop hem zodra hij uit is.andromedaan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:58:
Wat verwachtingen jullie trouwens in de tweede iPad ?geordend op hoe graag ik het wil
- Ik hoop op:
- 512 MB RAM (lekker 40 tabs open houden in iCab Browser)
- Retina Display (oh my..!!!)
- 150 gram lichter
- Front Facing Camera
.
Ik baal wel een beetje dat Apple niet met een update uit komt voor de iPad. September vind ik nog wel een tijd voor 4.0. Ik loop toch wel tegen een aantal vervelende bugs aan (bij teveel fotoos uitschieten, youtube film in een website crasht Safari e.d.) en een 3.2.1 zou welkom zijn.
Ik verwacht dat er steeds meer uitgevers digitaal gaan. Maar ik denk ook dat zij een premiumprijs gaan vragen. Evenveel of meer dan de papieren versie. Dus om te laten zien dat je digitaal wilt gaan, maar wel tegen en goede prijs, moet je zinio abo's nemenVersteegrob schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:53:
Hoe denken jullie over de toekomst van de tijdschriften op de Ipad ?
Ben nu lid van 8 tijdschriften die ik wekelijks/maandelijks ontvang.
Zouden Nederlandse tijdschriften op korte termijn naar de Ipad komen ? Dat lijkt me zoveel beter en vooral overzichtelijker. Je kan dan makkelijk de vorige edities is terug lezen, makkelijker zoeken en lekker lezen op de Ipad.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Net hier live een stukje van de huldiging gekeken op m'n iPad: http://nos.nl/wk2010/live/
Nu weer verder op de TV
.
Nu weer verder op de TV
Be the change you want to see in the world
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd naar de Veronica Magazine app. Ben nu gewoon abonnee, maar op de iPad de gids ontvangen zou wel super zijn!
Ben erg tevreden met mijn iPad 3g
Vind alleen het ontbreken van Flash ondersteuning erg irritant
Bekijk bijvoorbeeld reclamefolders graag op het net (hoef ik niet steeds met oud papier te sjouwen). Onder andere die van Mediamarkt (die hebben nu een speciale applicatie gebouwd). Was gister ook bezig een reis voor te bereiden (hotels zoeken etc.), daar wordt ook vaak van Flash gebruik gemaakt. Maar dat werkt dus niet. Jammer hoor. Vind het echt een beetje een bagger redenering van Apple. Kan me echt niet voorstellen dat de iPAD wel Need for Speed aankan, en geen Flash.
Flash kan de iPad wel aan. Dat heb ik bewezen een tiental posts hiervoor. Alleen hebben moderators dat verwijdert. (maar de quote laten staan)lud70 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:59:
Ben erg tevreden met mijn iPad 3gVind alleen het ontbreken van Flash ondersteuning erg irritant
Bekijk bijvoorbeeld reclamefolders graag op het net (hoef ik in ieder geval niet steeds met oud papier te sjouwen). Onder andere die van Mediamarkt (die hebben nu een speciale applicatie gebouwd). Was gister ook bezig een reis voor te bereiden (hotels zoeken etc.), daar wordt ook vaak van Flash gebruik gemaakt. Maar dat werkt dus niet. Jammer hoor. Vind het echt een beetje een bagger redenering van Apple. Kan me echt niet voorstellen dat de iPAD wel Need for Speed aankan, en geen Flash.
Overigens voor data gister bij T-Mobile de "broadbandbox" aangeschaft (MiFi router, eigenlijk een Huawei E5830), was 35 euro i.c.m. 2 jarig "Laptop Economy" abonnement à 9,95 per maand. Met dual (micro)sim, zodat er 1 sim in de Mifi router, en 1 sim in de iPad kan. Tot nu toe erg tevreden. Mifi router is erg compact en kan je bij raam leggen (voor betere ontvangst), terwijl je zelf verderop in de kamer (of die ernaast) zit.
Dat werkt dus dan zonder Jailbreak?lud70 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:10:
Overigens voor data gister bij T-Mobile de "broadbandbox" aangeschaft (MiFi router, eigenlijk een Huawei E5830), was 35 euro i.c.m. 2 jarig "Laptop Economy" abonnement à 9,95 per maand. Met dual (micro)sim, zodat er 1 sim in de Mifi router, en 1 sim in de iPad kan. Tot nu toe erg tevreden. Mifi router is erg compact en kan je bij raam leggen (voor betere ontvangst), terwijl je zelf verderop in de kamer (of die ernaast) zit.
Fotonerd
Maar hoe dan een sim kaart in de Ipad?lud70 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:10:
Als je wifi versie hebt, werkt het toch ook?
En waarom een mifi als dan toch al 3g hebt in je iPad? Of begrijpen we je verkeerd?Tooooony schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:45:
[...]
Maar hoe dan een sim kaart in de Ipad?
Als je wifi versie hebt, werkt het toch ook?
Hoe doe je dat voor die prijs, op de T-mobile site zie ik heel andere prijzen staan?lud70 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:10:
Denk je echt dat je dat zal merken?andromedaan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:58:
• 150 gram lichter
[/list]
geordend op hoe graag ik het wil.
Haha schuldig. Ik heb nu sinds 24juni me iPhone4 (in parijs opgehaald) en gebruik me iPad bijna niet meer.andromedaan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:22:
[...]
Damn, dat is inderdaad wel een hele hoge resolutie voor 9,7". Hoeft van mijn ook niet per se, maar ik lees hier en daar dat mensen die al een beetje gewend zijn geraakt aan hun iPhone 4 scherm daarna een beetje teleurgesteld raken in hun iPad scherm..
Dacht er zelfs aan hem te verkopen (stiekem dan)
ALS ik hem hou dan is het echt alleen voor het surfen en series in het vliegtuig. Spelletjes/apps gebruik ik er helemaal niet op.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 13-07-2010 20:03 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Vaag verhaal natuurlijk: door de hogere resolutie wordt een iphone scherm niet opeens groter.
Dus dat je daardoor opeens je iPad, die tot een maand geleden een perfecte iPhone vervanger was niet meer gebruikt... Tsja
Dus dat je daardoor opeens je iPad, die tot een maand geleden een perfecte iPhone vervanger was niet meer gebruikt... Tsja

Haters everywhere but I don’t really care
Ja klinkt idd raar maar toch is het zo.matthijst schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:48:
Vaag verhaal natuurlijk: door de hogere resolutie wordt een iphone scherm niet opeens groter.
Alles wat ik doe op de iPad (behalve internetten) kan ook perfect op me iPhone4.
Ja, da's ook precies wat ik bedoel.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:03:
[...]
En waarom een mifi als dan toch al 3g hebt in je iPad? Of begrijpen we je verkeerd?
Ik heb een wifi model en overweeg ook zo'n mifi, die kan ik dan op de Ipad en evt. ook op m'n notebook gebruiken.
Jullie hebben gelijk. Zou met mijn iPad 3G ook genoeg hebben aan een sim only 'laptop economy abonnement'. De Mifi router kostte echter maar 35 euro, dus die kon ik niet laten liggen. Dual sim is extra luuks want dan hoef ik de sim niet te swappen tussen de iPad en de Mifi router (die je ook voor allerlei andere wifi apparaten kan gebruiken). Heb overigens gemerkt dat handige van Mifi is dat je die naast het raam kan leggen voor betere ontvangst. Dat voordeel heb je niet met de 3G functie van de iPad (of je moet achter het raam werken ;-)Tooooony schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:08:
[...]
Ja, da's ook precies wat ik bedoel.
Ik heb een wifi model en overweeg ook zo'n mifi, die kan ik dan op de Ipad en evt. ook op m'n notebook gebruiken.
Voor Wifi iPadders is de dual sim natuurlijk niet nodig, die hebben genoeg aan de Mifirouter met een single sim.
Aanbieding is/was te vinden op T-mobile site onder "Mobiel Internet" en dan "Laptop aanbiedingen". Doorklikken op de aanbieding 1-jaar voor 16,95 per maand, dan stond er ook een aanbieding voor 2-jaar 9,95 per maand. Vermelde modemprijs was 49,95 maar hoefde in winkel maar 34,95 te betalen (?!!).
Ik krijg morgen mijn iPad, zit nog te twijfelen.lud70 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:20:
[...]
Jullie hebben gelijk. Zou met mijn iPad 3G ook genoeg hebben aan een sim only 'laptop economy abonnement'. De Mifi router kostte echter maar 35 euro, dus die kon ik niet laten liggen. Dual sim is extra luuks want dan hoef ik de sim niet te swappen tussen de iPad en de Mifi router (die je ook voor allerlei andere wifi apparaten kan gebruiken). Heb overigens gemerkt dat handige van Mifi is dat je die naast het raam kan leggen voor betere ontvangst. Dat voordeel heb je niet met de 3G functie van de iPad (of je moet achter het raam werken ;-)
Voor Wifi iPadders is de dual sim natuurlijk niet nodig, die hebben genoeg aan de Mifirouter met een single sim.
Aanbieding is/was te vinden op T-mobile site onder "Mobiel Internet" en dan "Laptop aanbiedingen". Doorklikken op de aanbieding 1-jaar voor 16,95 per maand, dan stond er ook een aanbieding voor 2-jaar 9,95 per maand. Vermelde modemprijs was 49,95 maar hoefde in winkel maar 34,95 te betalen (?!!).
Of gaan voor Vodafone ANWB dan voor 10 euro 2 jaar. 135 min incl onbeperkt internet
Of de bovenstaande T-mobile aanbieding. Hierbij krijg je 400mb snel en dan lager. Maar wel evt dual sim en extra kastje voor bv je laptop wat ideaal is!
De vraag is hoeveel zal je gebruiken op je iPad, voor mijn laptop is echt alleen maar nooitnood.
Daarnaast verwacht ik dat je bij Vodafone ook niet meer dan 400mb moet downloaden zonder problemen.
Voordeel van Tmobile is dat ze netjes aangeven dat je wel onbeperkt hebt maar alleen de eerste 400mb is snel.
[ Voor 7% gewijzigd door Daros op 13-07-2010 23:42 ]
Verwijderd
Het enige wat ik de afgelopen weken lees is abonnement dit en abonnement dat. Kunnen we het gewoon over de Ipad zelf hebben? Ik krijg een beetje de neiging om dit topic niet meer te volgen
Nu is de iPad natuurlijk wel ideaal voor magazines and such, me dunkt 1 van de hoofdredenen om het apparaat te gebruiken. Dus dan zijn de ervaringen daarmee redelijk relevant lijkt mij.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:43:
Het enige wat ik de afgelopen weken lees is abonnement dit en abonnement dat. Kunnen we het gewoon over de Ipad zelf hebben? Ik krijg een beetje de neiging om dit topic niet meer te volgen
ik kan mijn bestelde ipad vanaf vandaag ophalen in dusseldorf, maar alle gereduceerde treintickets zijn pas van volgende week beschikbaar. 38 euro leek me wel wat, maar 84 euro vind ik wat zonde. Hoe groot is de kans dat de ipad volgende week al uitkomt?
en kan ik misschien last minute een ice trein opvullen? op de hispeed site van ice staat niks daarover, maar het lijkt me dat een trein gevuld moet worden? misschien bellen oid? iemand ervaring hiermee?
en kan ik misschien last minute een ice trein opvullen? op de hispeed site van ice staat niks daarover, maar het lijkt me dat een trein gevuld moet worden? misschien bellen oid? iemand ervaring hiermee?
Wie wil er een topic openen, zoals: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9 (maar dan natuurlijk voor de iPad). Een simpele TS is prima. Het zou helemaal mooi zijn als er een paar interessante aanbiedingen worden genoemd met wat informatie over MiFi-apparaten en dualsim.
), zo ontspoort het topic immers ook 
tennisbal, jouw vragen lijken me beter passen in [iPad] importeren deel 2
Het is inderdaad wat veel, maar dan mag je volgende keer een topic report aanmaken (Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:43:

tennisbal, jouw vragen lijken me beter passen in [iPad] importeren deel 2
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2010 11:05 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hmmm is er een manier om auto rotate uit te schakelen in safari om te surfen als je in bed ligt. Enigste manier dat ik heb gevonden is om hem te jailbraken. Vroeg me af of er ergens een hidden setting was ofzo..
Er zit een schuif aan de zijkant, waarmee dat kancoramoor schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:08:
Hmmm is er een manier om auto rotate uit te schakelen in safari om te surfen als je in bed ligt. Enigste manier dat ik heb gevonden is om hem te jailbraken. Vroeg me af of er ergens een hidden setting was ofzo..
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Weet iemand of er een manier is om de zoekfunctie (control-F of appeltje-F) te gebruiken op de iPad? Zit nu vaak op de ipad fora te lezen, maar heb dan geen idee hoe ik daarin een bepaald woord kan zoeken.
Verwijderd
Helaas, zoeken op de iPad/iPhone binnen een website ben ik nog niet tegengekomen. Heel misschien is er een Cydia plugin voor, maar niet voor zover ik het weet.Bracha25 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:13:
Weet iemand of er een manier is om de zoekfunctie (control-F of appeltje-F) te gebruiken op de iPad? Zit nu vaak op de ipad fora te lezen, maar heb dan geen idee hoe ik daarin een bepaald woord kan zoeken.
Welke versie hebben jullie ? Heb nu de 32GB wifi maar twijfel een klein beetje, had achter denk ik liever de 64 gehad. Zet er nu 5000 foto's op maar wil eigenlijk alle foto's erop zetten alleen dat kan dus niet.
Zou er iemand in Nederland de 64 gb ruilen (tegen meerprijs) voor de 32gb versie...... nee he
Wil vandaag een dock halen zodat de Ipad ook kan werken als een fotolijstje alleen is de dock al te koop in Nederland ?
ps: Ben lid van de NRC app en wat is die geweldig zeg, gister kwam de krant netjes om 15 uur online, echt geweldig
Zou er iemand in Nederland de 64 gb ruilen (tegen meerprijs) voor de 32gb versie...... nee he
Wil vandaag een dock halen zodat de Ipad ook kan werken als een fotolijstje alleen is de dock al te koop in Nederland ?
ps: Ben lid van de NRC app en wat is die geweldig zeg, gister kwam de krant netjes om 15 uur online, echt geweldig
Verwijderd
@hierboven: ik zag het ook zojuist.
In de Nederlandse Apple Store staat nu een Engelstalig iPad-blokje met de knop "Buy now". Voorheen was dit een Nederlandstalig iPad-blokje met "Meer informatie".
In de Nederlandse Apple Store staat nu een Engelstalig iPad-blokje met de knop "Buy now". Voorheen was dit een Nederlandstalig iPad-blokje met "Meer informatie".
Verwijderd
Ja maar is vandaag nog niet leverbaar. Wellicht morgen? De site zijn ze aan het updaten en dit staat er niet zomaar lijkt me. De kans dat ie morgen uitkomt is trouwens ongeveer 7% en met de dag komt er wat percentage bijVerwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:52:
@hierboven: ik zag het ook zojuist.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 12:31 ]
Verwijderd
Nieuwste icab kan dat. Als je in zoekvenster tapt krijg je de mogelijkheid "search in current page". Was bij mij ook een ergenisje maar net even gegoogled en nieuwste gedownload[message=,noline]Bracha25 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:13[/message]:
Thanx Semmo, zal het vanavond meteen installeren;)Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:42:
[...]
Nieuwste icab kan dat. Als je in zoekvenster tapt krijg je de mogelijkheid "search in current page". Was bij mij ook een ergenisje maar net even gegoogled en nieuwste gedownload
gokje, morgen is het de 15e vanaf die datum zijn er nog 15 mogelijke verkoopdagen (zondag niet meegerekend) in de maand juli, afgerond dus 7% kans dat ie morgen uitkomt.....Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:42:
En hoe heb je die 7% berekend?
The difference between men and boys is the size of their toys
Verwijderd
Hij komt in juli uit. Zaterdag 31 juli is onwaarschijnlijk (Apple lanceert nooit iets op een zaterdag), resteren 15 dagen, 100/15=6,67 (afgerond 7). Is er ie bijvoorbeeld vrijdag 16 nog niet dan is de kans op maandag 19 ineens fors hoger omdat het weekend er al tussen uit valt. En is ie er donderdag 29 nog niet dan weet je dus 100% zeker dat ie vrijdag 30 komtVerwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:42:
En hoe heb je die 7% berekend?
Verwijderd
Wat voel ik me nu een simpele Nederlander vergeleken met jullie -:) ik tel altijd de dagen af voordat ik mn salaris weer krijg minus de weekeinden dat het niet wordt gestort, maar jullie doen aan procentuele kansberekeningen.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:01:
[...]
Hij komt in juli uit. Zaterdag 31 juli is onwaarschijnlijk (Apple lanceert nooit iets op een zaterdag), resteren 15 dagen, 100/15=6,67 (afgerond 7). Is er ie bijvoorbeeld vrijdag 16 nog niet dan is de kans op maandag 19 ineens fors hoger omdat het weekend er al tussen uit valt. En is ie er donderdag 29 nog niet dan weet je dus 100% zeker dat ie vrijdag 30 komt
Volgens mij maakt dat het leven een stuk aangenamer
Verwijderd
Ik zeg, er is 50% kans dat hij voor 1 augustus gelaunched wordt hier.
Simpele berekening: 50% kans dat het wel gebeurd, 50% kans dat het niet gebeurd.
Simpele berekening: 50% kans dat het wel gebeurd, 50% kans dat het niet gebeurd.

ik ga hem zaterdag ophalen in duitsland, ik verwacht niet dat ik hem begin augustus direct te pakken krijg in NL. waarschijnlijk veel te veel vraag naar.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:49:
Ik zeg, er is 50% kans dat hij voor 1 augustus gelaunched wordt hier.
Precies, zit inmiddels al weer vier weken te genieten van mijn "Duitse" iPadtennisbal schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:52:
[...]
ik ga hem zaterdag ophalen in duitsland, ik verwacht niet dat ik hem begin augustus direct te pakken krijg in NL. waarschijnlijk veel te veel vraag naar.
PSN: TDBtje
Bookmark aan maken van een willekeurige pagina, daarna het adres wijzigen in:Bracha25 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:13:
code:
1
| javascript:void%28s%3Dprompt%28%27Find%20text%3A%27%2C%27%27%29%29%3Bs%3D%27%28%27+s+%27%29%27%3Bx%3Dnew%20RegExp%28s%2C%27gi%27%29%3Brn%3DMath.floor%28Math.random%28%29*100%29%3Brid%3D%27z%27%20+%20rn%3Bb%20%3D%20document.body.innerHTML%3Bb%3Db.replace%28x%2C%27%3Cspan%20name%3D%27%20+%20rid%20+%20%27%20id%3D%27%20+%20rid%20+%20%27%20style%3D%5C%27color%3A%23000%3Bbackground-color%3Ayellow%3B%20font-weight%3Abold%3B%5C%27%3E%241%3C/span%3E%27%29%3Bvoid%28document.body.innerHTML%3Db%29%3Balert%28%27Found%20%27%20+%20document.getElementsByName%28rid%29.length%20+%20%27%20matches.%27%29%3Bwindow.scrollTo%280%2Cdocument.getElementsByName%28rid%29%5B0%5D.offsetTop%29%3B |
En even de naam van de bookmark aanpassen in Zoeken, en helemaal naar boven in je bookmarks verplaatsen
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Verwijderd
Geweldige teaser die "buy now" link op de appelsite. En dan klik je erop en er gebeurt NIETS.
Blijft leuk lezen over gasten die het beu zijn om te wachten maar toch niet naar het buitenland willen uitwijken om maar 2 tientjes goedkoper uit te zijn.
Ik heb de mijne al
Blijft leuk lezen over gasten die het beu zijn om te wachten maar toch niet naar het buitenland willen uitwijken om maar 2 tientjes goedkoper uit te zijn.
Ik heb de mijne al
mooi, nu ik zaterdag eindelijk m'n ipad heb, en m'n leven weer beter wordt
, moet ik ook eens gaan kijken naar uitbreidingen.
ik ben geen voorstander van een beschermhoes oid, maar waarschijnlijk ontkom ik er niet aan. of wel? Ik denk dat ik hem wel mee neem. iemand tips?
en what about de houder? ik zie een toetsenbord combi voor 69 euro, redelijk prijzig maar misschien wel handig, of niet?
net de tmobile helpdesk gebeld. ze weten nog niks van microsim etc. wordt verwezen naar de shops.... beetje apart. ik wil dus weten of ik een microsim zo kan gebruiken zonder problemen, maar zoals hierboven al beschreven kan dat niet zonder meer.
hoe duur is zo'n ding bij t-mobile? iemand ervaringen??
edit: m'n vrienden in duitsland mailen net dat mijn 32gb 3g opeens niet aanwezig is. moet de 64 nemen met 3g
ach ben er niet heel rouwig om. goeie manier om het goed te praten
ik ben geen voorstander van een beschermhoes oid, maar waarschijnlijk ontkom ik er niet aan. of wel? Ik denk dat ik hem wel mee neem. iemand tips?
en what about de houder? ik zie een toetsenbord combi voor 69 euro, redelijk prijzig maar misschien wel handig, of niet?
net de tmobile helpdesk gebeld. ze weten nog niks van microsim etc. wordt verwezen naar de shops.... beetje apart. ik wil dus weten of ik een microsim zo kan gebruiken zonder problemen, maar zoals hierboven al beschreven kan dat niet zonder meer.
edit: m'n vrienden in duitsland mailen net dat mijn 32gb 3g opeens niet aanwezig is. moet de 64 nemen met 3g
[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 14-07-2010 17:09 ]
T-Mobile heeft volop microsim's bij de shops (tenminste in Leiden en Den Haag). In eerste instantie kocht ik een dual sim voor mijn iPhone abonnement. Je krijgt er dan 2 in 1 envelop en je kunt de sims 'in verschillende formaten uit het kaartje drukken'.tennisbal schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:32:
mooi, nu ik zaterdag eindelijk m'n ipad heb, en m'n leven weer beter wordt, moet ik ook eens gaan kijken naar uitbreidingen.
edit: m'n vrienden in duitsland mailen net dat mijn 32gb 3g opeens niet aanwezig is. moet de 64 nemen met 3gach ben er niet heel rouwig om. goeie manier om het goed te praten
Toen had ik 1 sim in mijn iPhone en 1 sim in mijn iPad (met hetzelfde iPhone abonnement). Probleem daarmee is wel dat je ze niet tegelijkertijd kunt gebruiken. Althans in theorie, in de praktijk kom je nog een aardig end.
Heb uiteindelijk toch Mifi de mifi gekocht (met een apart dataabonnement), om het (theoretische) probleem te voorkomen. En omdat ik weerloos ben t.o.v. dingen met een batterij of een verlengsnoer
met duo sim, praktijk probleem is toch alleen dat spraak en sms niet aankomen? of valt dat mee? want als ze wel aankomen als mijn 2e simkaart uitgaat is het voor mij niet zo'n groot probleem .lud70 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:46:
[...]
T-Mobile heeft volop microsim's bij de shops (tenminste in Leiden en Den Haag). In eerste instantie kocht ik een dual sim voor mijn iPhone abonnement. Je krijgt er dan 2 in 1 envelop en je kunt de sims 'in verschillende formaten uit het kaartje drukken'.
Toen had ik 1 sim in mijn iPhone en 1 sim in mijn iPad (met hetzelfde iPhone abonnement). Probleem daarmee is wel dat je ze niet tegelijkertijd kunt gebruiken. Althans in theorie, in de praktijk kom je nog een aardig end.
Heb uiteindelijk toch Mifi de mifi gekocht (met een apart dataabonnement), om het (theoretische) probleem te voorkomen. En omdat ik weerloos ben t.o.v. dingen met een batterij of een verlengsnoer
zolang ze maar ooit een keer aankomen. en niet "weg" zijn
Verwijderd
Moeten ze wel op voorraad zijn, ik wacht al 2 weken op een iPad 16 GB + 3g of een iPad 32 GB + 3g aangezien ik hem zo snel mogelijk wil hebben, interesseerd het mij niet welke eerst komt.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:19:
Geweldige teaser die "buy now" link op de appelsite. En dan klik je erop en er gebeurt NIETS.![]()
Ik heb de mijne al
ik wil er ook eentje aanschaffen wanneer die beschikbaar komt. Vraag me alleen af op de 3G nu de prijs waard is, gezien ik meestal een wifi puntje in de buurt heb. Daarnaast zit ik niet in de randstad dus het bereik is ook niet extreem. Misschien een mifi oplossing?
Verwijderd
Nou wat snel, als het je echt geinteresseerd had dan had je hem allang gehad.[message=,noline]Iznogoud schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:39[/message]:
[...]
Moeten ze wel op voorraad zijn, ik wacht al 2 weken op een iPad 16 GB + 3g of een iPad 32 GB + 3g aangezien ik hem zo snel mogelijk wil hebben, interesseerd het mij niet welke eerst komt.
Ik ben de hype ook ver vooruit, dat is wel fijn
En ik heb hem juist verkocht. Ben er wel weer een beetje klaar mee eigenlijk.
Gebruik werd de laatste weken al steeds minder. Nu laat ik hem eigenlijk alleen nog aan klanten/familie/vrienden zien.
O.a. voor zoeken/volgende/beneden scrollen/ enz
Gebruik werd de laatste weken al steeds minder. Nu laat ik hem eigenlijk alleen nog aan klanten/familie/vrienden zien.
Nee er bestaat SafariPlus (ff googlen) dat zijn javascript gebaseerde plugins.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:32:
[...]
Helaas, zoeken op de iPad/iPhone binnen een website ben ik nog niet tegengekomen. Heel misschien is er een Cydia plugin voor, maar niet voor zover ik het weet.
O.a. voor zoeken/volgende/beneden scrollen/ enz
De geruchten blijven vrolijk doorgaaniPad vanaf 23 juli in België verkrijgbaar?
De Belgische krant De Standaard zegt uit betrouwbare bron vernomen te hebben, dat de iPad op 23 juli naar België komt. Helemaal zeker weet de krant het nog niet, want ze houden het op “hoogstwaarschijnlijk”. Een woordvoerder van Apple gaf als reactie dat de officiële mededeling over de lanceerdatum niet lang meer op zich laat wachten. In België zouden minstens zo’n tienduizend exemplaren beschikbaar zijn. Ook uit Nederland komen geruchten over bestellingen: een klant van een winkel in Utrecht (naam bekend bij redactie) kreeg te horen dat de winkel vandaag de bestellingen moet doorgeven aan Apple. Klanten die zich ooit op een inschrijflijst hadden laten zetten kregen daarom de vraag of ze nog steeds interesse hadden.
Ook kregen we informatie van een Belgische tipgever, die via medewerkers van de Belgische Apple-keten Lab9 te weten kwam dat de iPad ook op 23 juli via Mobistar wordt gelanceerd. Dit sluit aan op het artikel van De Standaard. Er is niet bekend hoeveel exemplaren er voor de Belgische markt beschikbaar zijn, maar een tekort lijkt niet ondenkbaar. Eerder hebben de Belgen naar schatting meer dan 10.000 iPads geïmporteerd vanuit andere landen.
De Standaard gaat zelf ook een iPad-applicatie uitbrengen en is daarmee de eerste Belgische krant met een speciale iPad-applicatie. In Nederland had De Telegraaf de eerste Nederlandse krant op de iPad kunnen zijn, maar de applicatie verdween binnen enkele uren alweer uit de App Store en is sindsdien niet teruggekeerd. NRC Handelsblad heeft al wel een iPad-applicatie. Wat de Nederlandse lancering betreft ging even het gerucht dat de lancering op 20 juli zou zijn, maar dat was gebaseerd op een (nooit bevestigd) gerucht rond Veronica Magazine en waarschijnlijk gebaseerd op een misverstand bij De Volkskrant.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Natuurlijk, Apple Benelux weet het zelf nog niet met zekerheid.iPad vanaf 23 juli in België verkrijgbaar?
De Belgische krant De Standaard zegt uit betrouwbare bron vernomen te hebben, dat de iPad op 23 juli naar België komt. Helemaal zeker weet de krant het nog niet, want ze houden het op “hoogstwaarschijnlijk”.
In België zouden minstens zo’n tienduizend exemplaren beschikbaar zijn.
Ook dit was nog niet bekend. Maar wel goed nieuws als het er 10.000 worden.Er is niet bekend hoeveel exemplaren er voor de Belgische markt beschikbaar zijn, maar een tekort lijkt niet ondenkbaar. Eerder hebben de Belgen naar schatting meer dan 10.000 iPads geïmporteerd vanuit andere landen.
Nope, Mobistar gaat ze niet verdelen.Ook kregen we informatie van een Belgische tipgever, die via medewerkers van de Belgische Apple-keten Lab9 te weten kwam dat de iPad ook op 23 juli via Mobistar wordt gelanceerd.
Ja het zijn dan ook geruchten. 
En dat Apple Benelux zegt dat ze niks weten betekent niet dat ze dat ook echt niks weten.
En dat Apple Benelux zegt dat ze niks weten betekent niet dat ze dat ook echt niks weten.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Hoe gaan jullie om met iTunes en het automatisch backuppen ervan, gebruiken jullie het of hebben jullie auto backup uitstaan? Ik heb gisteren toen de iPad in z'n dock stond de backup gecanceld, zodat ik mijn iPad direct kon gebruiken. Dit doe ik wel vaker en niet eerder problemen gehad. Nu bleef bovenin iTunes de melding dat ie bezig was met de backup gewoon staan en kon ik niks meer met iTunes. Heb vervolgens iTunes via taskbar moeten killen...
Nadat ik iTunes weer gestart had...had ik niks meer in iTunes staan..m.a.w. de library was leeg. Maar goed, een simpele verwijzing naar de juiste folder en ik had alles weer terug. Nu kan ik echter handmatig geen selectieve applicaties meer installeren. Ik kan wel "apps synchroniseren' aanklikken, maar de rest is 'grayed out". Wanneer voor die optie kies geeft iTunes de melding dat m'n iPad gewist wordt en alle app's vervangen worden door die in de library. Tja, en dat is niet wat ik wil, want er staan ook tich iPhone/iPod applicaties in..
Daarnaast als ik nu de iPad in mijn dock zet wil ie gelijk weer de backup gaan maken..maar dit duurt echt uren! Ik heb een 64 GB iPad en nog zo'n 45 GB vrij en toch heeft ie gisteravond vanaf 19:30 tot 22:30 staan backuppen en hij had pas 172 MB gebackupt (gecheckt in de iTunes backup directory). Heb 'm dus uiteindelijk maar gecanceld, want dit schiet niet op. Als hij trouwens zo lang aan het backuppen is blijft de iPad gerwoon scherm geven, hoe zit dat dan met inbranden van het scherm? Heb de brightness maar op laag gezet, misschien scheelt dat. Een zoektocht op i'net heeft me vele hits opgeleverd en ik ben niet de enige die hier over klaagt! Heb vanalles geprobeerd van het weggooien van de complete backup, het verwijderen van Zinio, USB kabel van iPod, iPad kabel, iPad direct aan pc, iPad aan dock, et cetera.
Ik denk dat ik vanavond de iPad maar eens helemaal leegmaak en dat ik dan opnieuw ga beginnen. Tenzij jullie misschien een goede tip hebben om bovenstaande twee issues op te lossen...
Verder blijft het apparaat top! Heb alleen nu dus ruzie met de iTunes combi!
Nadat ik iTunes weer gestart had...had ik niks meer in iTunes staan..m.a.w. de library was leeg. Maar goed, een simpele verwijzing naar de juiste folder en ik had alles weer terug. Nu kan ik echter handmatig geen selectieve applicaties meer installeren. Ik kan wel "apps synchroniseren' aanklikken, maar de rest is 'grayed out". Wanneer voor die optie kies geeft iTunes de melding dat m'n iPad gewist wordt en alle app's vervangen worden door die in de library. Tja, en dat is niet wat ik wil, want er staan ook tich iPhone/iPod applicaties in..
Daarnaast als ik nu de iPad in mijn dock zet wil ie gelijk weer de backup gaan maken..maar dit duurt echt uren! Ik heb een 64 GB iPad en nog zo'n 45 GB vrij en toch heeft ie gisteravond vanaf 19:30 tot 22:30 staan backuppen en hij had pas 172 MB gebackupt (gecheckt in de iTunes backup directory). Heb 'm dus uiteindelijk maar gecanceld, want dit schiet niet op. Als hij trouwens zo lang aan het backuppen is blijft de iPad gerwoon scherm geven, hoe zit dat dan met inbranden van het scherm? Heb de brightness maar op laag gezet, misschien scheelt dat. Een zoektocht op i'net heeft me vele hits opgeleverd en ik ben niet de enige die hier over klaagt! Heb vanalles geprobeerd van het weggooien van de complete backup, het verwijderen van Zinio, USB kabel van iPod, iPad kabel, iPad direct aan pc, iPad aan dock, et cetera.
Ik denk dat ik vanavond de iPad maar eens helemaal leegmaak en dat ik dan opnieuw ga beginnen. Tenzij jullie misschien een goede tip hebben om bovenstaande twee issues op te lossen...
Bedankt Robinonline, gisteravond meteen gedaan en werkt perfect:)robbinonline schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:57:
[...]
Bookmark aan maken van een willekeurige pagina, daarna het adres wijzigen in:
code:
1 javascript:void%28s%3Dprompt%28%27Find%20text%3A%27%2C%27%27%29%29%3Bs%3D%27%28%27+s+%27%29%27%3Bx%3Dnew%20RegExp%28s%2C%27gi%27%29%3Brn%3DMath.floor%28Math.random%28%29*100%29%3Brid%3D%27z%27%20+%20rn%3Bb%20%3D%20document.body.innerHTML%3Bb%3Db.replace%28x%2C%27%3Cspan%20name%3D%27%20+%20rid%20+%20%27%20id%3D%27%20+%20rid%20+%20%27%20style%3D%5C%27color%3A%23000%3Bbackground-color%3Ayellow%3B%20font-weight%3Abold%3B%5C%27%3E%241%3C/span%3E%27%29%3Bvoid%28document.body.innerHTML%3Db%29%3Balert%28%27Found%20%27%20+%20document.getElementsByName%28rid%29.length%20+%20%27%20matches.%27%29%3Bwindow.scrollTo%280%2Cdocument.getElementsByName%28rid%29%5B0%5D.offsetTop%29%3B
En even de naam van de bookmark aanpassen in Zoeken, en helemaal naar boven in je bookmarks verplaatsen
Ik heb met het tooltje " backoff" het backupproces uitgezet. Eens om de zoveel tijd maak ik een backup, waarbij ik de vertragendeb apps eerst weggooit (Apps met veel kleine files, zoals comicapps, rss apps, zinio c)[message=,noline]bvsteyn schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 07:29[/message]:
Hoe gaan jullie om met iTunes en het automatisch backuppen ervan, gebruiken jullie het of hebben jullie auto backup uitstaan? Ik heb gisteren toen de iPad in z'n dock stond de backup gecanceld, zodat ik mijn iPad direct kon gebruiken. Dit doe ik wel vaker en niet eerder problemen gehad. Nu bleef bovenin iTunes de melding dat ie bezig was met de backup gewoon staan en kon ik niks meer met iTunes. Heb vervolgens iTunes via taskbar moeten killen...
Ik denk dat ik vanavond de iPad maar eens helemaal leegmaak en dat ik dan opnieuw ga beginnen. Tenzij jullie misschien een goede tip hebben om bovenstaande twee issues op te lossen...![]()
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Komt me heel bekend voor. Heb dit met mijn iPhone 3G. Backuppen duurt zo lang dat het nooit tot een afronding komtbvsteyn schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 07:29:
Ik denk dat ik vanavond de iPad maar eens helemaal leegmaak en dat ik dan opnieuw ga beginnen. Tenzij jullie misschien een goede tip hebben om bovenstaande twee issues op te lossen...![]()
Ik vind de de herstel molgelijkheden van iTunes bibliotheek trouwens sowieso slecht. <off topic> Heb ook steeds problemen met iTunes en NAS, en ik krijg de bibliotheek niet meer hersteld </on topic>
Ik heb Zinio en ComicZeal4 geinstalleerd...waarbij ik in ComicZeal heul veul strips heb staan..kmf schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:18:
[...]
Ik heb met het tooltje " backoff" het backupproces uitgezet. Eens om de zoveel tijd maak ik een backup, waarbij ik de vertragendeb apps eerst weggooit (Apps met veel kleine files, zoals comicapps, rss apps, zinio c)
Als je de apps wegdoet...hoe ga je dan om met de bijbehorende data? Ik ben dan in mijn geval toch alle strips kwijt?
bedoel je deze tool: http://www.digidna.net/products/backoff ?
[ Voor 6% gewijzigd door bvsteyn op 15-07-2010 08:43 ]
Paar vraagjes:bvsteyn schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 07:29:
Hoe gaan jullie om met iTunes en het automatisch backuppen ervan, gebruiken jullie het of hebben jullie auto ...
heb je de kabel gebruikt die bij de ipad zat?
heb je al een andere usb poort geprobeerd?
heb je zinio geinstalleerd?
heb je je virusscanner uit?
probeer het eens met wifi/3g uit?
heb je de itunes library verplaatst?
[...]
Paar vraagjes:
--> Ja, in eerste instantie de kabel geprobeerd van mijn iPod, daarna met de originele iPad kabel
--> Ja
--> Ja, maar ook weer verwijderd..omdat Zinio problemen kan geven bij de backup
--> virusscanner staat aan, zal vanavond deze ff uitzetten (tijdelijk)
--> Ok, zal ook wifi disabelen en het opnieuw proberen
--> Nope
Ik denk dat het issue van de backup wellicht toch in de hoeveelheid strips zit. Ik heb ComicZeal geinstalleerd en kan dan via iTunes de strips syncen. Kan het zijn dat deze strips vervolgens ook in de backup worden meegenomen?
Paar vraagjes:
--> Ja, in eerste instantie de kabel geprobeerd van mijn iPod, daarna met de originele iPad kabel
--> Ja
--> Ja, maar ook weer verwijderd..omdat Zinio problemen kan geven bij de backup
--> virusscanner staat aan, zal vanavond deze ff uitzetten (tijdelijk)
--> Ok, zal ook wifi disabelen en het opnieuw proberen
--> Nope
Ik denk dat het issue van de backup wellicht toch in de hoeveelheid strips zit. Ik heb ComicZeal geinstalleerd en kan dan via iTunes de strips syncen. Kan het zijn dat deze strips vervolgens ook in de backup worden meegenomen?
[ Voor 16% gewijzigd door bvsteyn op 15-07-2010 10:21 ]
Sorry voor de wat late reactie.martin_l schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 07:51:
[...]
Hoe kun je films en series in Itunes van een cover voorzien? Ziet er inderdaad super uit.
In Itunes kies je de film en dan "info' . Je krijgt dan een aantal tab bladen en bij ' illustratie' kies je dan de cover.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Wordt nu al gek van dat @%#%^#$%#@T^ Itunes
Heb net wat spellen gekocht voor de Ipad en sluit hierna mijn iphone aan op de laptop. Nu gaat Itunes alle spellen van de Ipad overzetten naar de Ipad, WTF ? Waarom zou ik dat automatisch willen ?
Hoe verzinnen ze het, het zijn toch 2 verschillende apparaten, pffffff
Heb net wat spellen gekocht voor de Ipad en sluit hierna mijn iphone aan op de laptop. Nu gaat Itunes alle spellen van de Ipad overzetten naar de Ipad, WTF ? Waarom zou ik dat automatisch willen ?
Ik heb rond de 250 strips en geen probleem, ik vraag me af of het bij jou daar aan ligt. But you never know.bvsteyn schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:18:
[...]
Als je de wifi en virusscanner hebt geprobeerd kan de de thread hieronder misschien ff checken.
Daarin wordt beschreven hoe mensen stap voor stap analyseren waar de backup blijft hangen.
http://discussions.apple....node0?messageID=11334658&
Waar haal jij alle digitale strips vandaan?Ik heb rond de 250 strips en geen probleem, ik vraag me af of het bij jou daar aan ligt. But you never know.
Amen. Je kan of alles syncen, of alles handmatig syncen. Dat laatste is helemaal leuk als je iets vanuit de App Store -op je iPad- gekocht hebt; na een sync is dat allemaal weer weg...Versteegrob schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:13:
Wordt nu al gek van dat @%#%^#$%#@T^ Itunes

oke, maar worden die strips gebackupt tijdens het backup proces? Ik denk dat ik de tip van kmf ook maar ga proberen. Wat apps verwijderen en dan de backup weer testen. Anders gewoon een factory reset. En dan 1 voor 1 weer applicaties erop zetten! Thnx voor het meedenken!Largo schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:20:
[...]
Ik heb rond de 250 strips en geen probleem, ik vraag me af of het bij jou daar aan ligt. But you never know.
Als je de wifi en virusscanner hebt geprobeerd kan de de thread hieronder misschien ff checken.
Daarin wordt beschreven hoe mensen stap voor stap analyseren waar de backup blijft hangen.
http://discussions.apple....node0?messageID=11334658&
[mbr]doe dan hier ook maar niet vragen als het niet mag[/]
edit:
Ik vraag toch niets? Wel even goed lezen voordat je iets gaat modden.
Ik vraag toch niets? Wel even goed lezen voordat je iets gaat modden.
Ja de strips worden ook gebackupt, ik heb een paar honderd comics er nu op staan. En het backuppen gaat daardoor dus heeel traag. Is het mogelijk om de automatische backup uit te schakelen?bvsteyn schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:56:
[...]
oke, maar worden die strips gebackupt tijdens het backup proces? Ik denk dat ik de tip van kmf ook maar ga proberen. Wat apps verwijderen en dan de backup weer testen. Anders gewoon een factory reset. En dan 1 voor 1 weer applicaties erop zetten! Thnx voor het meedenken!
[ Voor 34% gewijzigd door TheKillingBean op 16-07-2010 10:24 ]
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Bron?Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:44:
Facetime coming to the iPad?? Zou natuurlijk geweldig zijn. Apple blijft me verbazen..
Moet je eerst een camera hebben lijkt mij? Dat zal dus niet eerder worden dan v2.Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:44:
Facetime coming to the iPad?? Zou natuurlijk geweldig zijn. Apple blijft me verbazen..
Of one-way videocalling 
Release van de iPad België is bevestigd voor 23/24 juli. Vermoedelijk zal de eerste levering 10.000 toestellen krijgen verdeeld over 2 ketens in België, namelijk FNAC en Mediamarkt, evenals de Apple resellers.
Release van de iPad België is bevestigd voor 23/24 juli. Vermoedelijk zal de eerste levering 10.000 toestellen krijgen verdeeld over 2 ketens in België, namelijk FNAC en Mediamarkt, evenals de Apple resellers.
Ok, ik heb het probleem weten te localiseren! Heb een factory reset gedaan van de iPad en vervolgens alle applicaties 1 voor 1 naar de iPad gesyncd en tussentijds elke keer een backup gedraaid. Dat verliep allemaal soepel en zeer snel. Ook heb ik zo'n 1000 foto's naar de iPad gesyncd en daarna een backup gedaan. Ook dit verliep zoepel en snel. Daarna heb ik ongeveer 75 strips (3 GB) naarComicZeal op de iPad gesyncd. Toen ik daarna de backup aanslingerde was daar de welbekende vertraging! Mijn probleem met de backup werd dus veroorzaakt door het grote aantal strips die meegenomen moesten worden in de backup! Ga denk ik nu maar BackOff installeren en zodoende de backup uitzetten. En net als kmf eens in de zoveel tijd een backup maken en dan gewoon de strips even verwijderen van de iPad!TheKillingBean schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:50:
Ja de strips worden ook gebackupt, ik heb een paar honderd comics er nu op staan. En het backuppen gaat daardoor dus heeel traag. Is het mogelijk om de automatische backup uit te schakelen?
[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 15-07-2010 20:45 ]
@TheKillingBean: Kun jij mij een berichtje sturen met die comics website?
Sinds Comic Zeal heb ik ook last van de eeuwig durende backup tijdens synchroniseren. Ik lees het op andere sites ook. Zal wel te maken hebben dat men nu voor het eerst via iTunes -> Apps een gecontroleerde file transfer heeft met wellicht wat onhandige programmatuur. Ik denk/hoop dat de volgende update van iTunes en/of iOS dit wel oplost.
Update: volgens de makers van Comic Zeal ligt het aan iTunes https://comiczeal.tendera...es-backups-getting-slower
Sinds Comic Zeal heb ik ook last van de eeuwig durende backup tijdens synchroniseren. Ik lees het op andere sites ook. Zal wel te maken hebben dat men nu voor het eerst via iTunes -> Apps een gecontroleerde file transfer heeft met wellicht wat onhandige programmatuur. Ik denk/hoop dat de volgende update van iTunes en/of iOS dit wel oplost.
Update: volgens de makers van Comic Zeal ligt het aan iTunes https://comiczeal.tendera...es-backups-getting-slower
[ Voor 15% gewijzigd door iPatrick op 16-07-2010 00:02 ]
Bron? Of is dat net zo betrouwbaar is artikel wat ik gisteravond postte?Phuncz schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:25:
Of one-way videocalling
Apple heeft firmware 3.2.1 losgelaten vanavond. Changelog:Vanitas schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:42:
[...]
Bron? Of is dat net zo betrouwbaar is artikel wat ik gisteravond postte?
- Improved Wi-Fi connectivity
- Fixed an issue that could prevent copy and paste of single-page PDF attachments in Mail
- Addressed an issue that could cause video playback to freeze
- Improved reliability of video-out when using iPad Dock Connector to VGA Adapter
- Added Bing as an option for Safari's search field
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik had het over de release date.loekf2 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:34:
[...]
Apple heeft firmware 3.2.1 losgelaten vanavond. Changelog:
- Improved Wi-Fi connectivity
- Fixed an issue that could prevent copy and paste of single-page PDF attachments in Mail
- Addressed an issue that could cause video playback to freeze
- Improved reliability of video-out when using iPad Dock Connector to VGA Adapter
- Added Bing as an option for Safari's search field
Apple Belgium, of toch de informatie die ze willen/mogen geven.Vanitas schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:42:
[...]
Bron? Of is dat net zo betrouwbaar is artikel wat ik gisteravond postte?
ik doe mee met een betatest voor een app op m'n ipad. hiervoor krijg ik steeds nieuwe .mobileprovisioning bestanden en uiteraard nieuwe .ipa's.
nu wil ik de nieuwste versie installeren, maar op een of andere manier sync'd itunes maar niet de meest recente versie.
dit is zoals ik het doe:
verwijder de .ipa en .mobileprovisioning bestanden van ipad en daarna van ~/Music/iTunes/Mobile Applications/ & ~/Library/MobileDevice/Provisioning Profiles/
daarna drag ik het provisioning bestand op het itunes dock icoontje en dan pas de .ipa.
ik heb dat nu al zo'n 15 keer herhaald, maar het lukt me maar niet. ik heb m'n hele macbook afgezocht naar .ipa's omdat ik dacht dat er misschien een oudere versie ergens rond zou zwerven, maar alle relevante .ipa's heb ik ondertussen gewist.
iemand ervaring met dit fenomeen?
nu wil ik de nieuwste versie installeren, maar op een of andere manier sync'd itunes maar niet de meest recente versie.
dit is zoals ik het doe:
verwijder de .ipa en .mobileprovisioning bestanden van ipad en daarna van ~/Music/iTunes/Mobile Applications/ & ~/Library/MobileDevice/Provisioning Profiles/
daarna drag ik het provisioning bestand op het itunes dock icoontje en dan pas de .ipa.
ik heb dat nu al zo'n 15 keer herhaald, maar het lukt me maar niet. ik heb m'n hele macbook afgezocht naar .ipa's omdat ik dacht dat er misschien een oudere versie ergens rond zou zwerven, maar alle relevante .ipa's heb ik ondertussen gewist.
iemand ervaring met dit fenomeen?
Verwijderd
Hier de bron.. http://www.9to5mac.com/node/19691. Eerst zien, dan geloven, maar ik zou het geweldig vinden!!!Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:44:
@kmf: Het probleem zat 'm dus in de strips die gebackupt moeten worden. Hopelijk komt er ooit een optie dat je zelf kan aangeven wat wel en wat niet meegenomen wordt in de backup. Ik heb tenslotte de strips op mijn harde schijf staan...kmf schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:18:
[...]
Ik heb met het tooltje " backoff" het backupproces uitgezet. Eens om de zoveel tijd maak ik een backup, waarbij ik de vertragendeb apps eerst weggooit (Apps met veel kleine files, zoals comicapps, rss apps, zinio c)
Het tooltje backoff werkt perfect!
Edit: Gisteren iCab aangeschaft. Helemaal tevreden over! Iemand een idee waar de YouTube downloader module te vinden is? Hij staat niet in het lijstje met downloadbare modules...
[ Voor 13% gewijzigd door bvsteyn op 16-07-2010 08:14 ]
Store pagina is weer aangepast, nog steeds geen datum.
T zou kunnen dat de launch beinvloed wordt door de Ipone4 issues & press conference.
T zou kunnen dat de launch beinvloed wordt door de Ipone4 issues & press conference.
MxTube kun je vinden in Cydiabvsteyn schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 07:26:
[...]
Edit: Gisteren iCab aangeschaft. Helemaal tevreden over! Iemand een idee waar de YouTube downloader module te vinden is? Hij staat niet in het lijstje met downloadbare modules...
Net een SNES emulator geinstalleerd.
Het leuke ervan is dat je met een ipod/iphone de SNES games op de Ipad kan besturen
Ik hoop dat er nog veel meer van dit soort toepassingen komen.

Het werkt echt geweldig. Je Ipad en Ipod moeten wel uit de gevangenis zijn om hiervan te genieten.
Over de trage backups in Itunes:
Ik heb zelf ook maar Backoff geinstalleerd. Ik heb ook zo'n 250 strips via ComicZeal4. Vannacht of morgennacht zal ik ook weer eens een backup proberen te draaien.
Als je een 64gb Ipad hebt, moet je dan ook 64gb vrij hebben op de HD?
Mijn ipad zit nl redelijk vol:
Het leuke ervan is dat je met een ipod/iphone de SNES games op de Ipad kan besturen

Het werkt echt geweldig. Je Ipad en Ipod moeten wel uit de gevangenis zijn om hiervan te genieten.
Over de trage backups in Itunes:
Ik heb zelf ook maar Backoff geinstalleerd. Ik heb ook zo'n 250 strips via ComicZeal4. Vannacht of morgennacht zal ik ook weer eens een backup proberen te draaien.
Als je een 64gb Ipad hebt, moet je dan ook 64gb vrij hebben op de HD?
Mijn ipad zit nl redelijk vol:

[ Voor 33% gewijzigd door Henkus op 16-07-2010 14:15 ]
Ook sinds vandaag bezitter van een 3g 32GB
.
Leukste is bijna de aandacht die je krijgt
.
Leukste is bijna de aandacht die je krijgt
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Is het ook mogelijk om niet uit de app store gegooid te worden, elke keer als je een app installeert? Zeer irritant, omdat je ook elke keer weer aan het begin van de lijst moet beginnen. En die lijsten zijn al zo super traag om door te werken..
Verder lekker apparaatje hoor!
Verder lekker apparaatje hoor!
Ja, dat weet ik..maar die bedoel ik niet...ik wil m'n iPad (nog) niet JB'en. De YouTube module die ik bedoel kan je in elke iCab review terugvinden en die kan je installeren binnen iCabMobile.
ik weet niet of het legaal is, maar is het mogelijk om ergens bv. oude revu's of andere tijdschriften te downloaden? legaal misschien?
NnnnniiiiceHenkus schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:35:
Net een SNES emulator geinstalleerd.
Het leuke ervan is dat je met een ipod/iphone de SNES games op de Ipad kan besturen![]()
![]()
[afbeelding]
Die zijn moeilijk te vinden. Wel ik net de laatste Computer idee nr 16 er opgezet.tennisbal schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:39:
ik weet niet of het legaal is, maar is het mogelijk om ergens bv. oude revu's of andere tijdschriften te downloaden? legaal misschien?
Op het 'net' zijn vooral veel engelstalige bladen te vinden, vooral de playboys en voornamelijk computer tijdschriften.
Ik heb zelf nog niet een grote 'bron' kunnen vinden voor nederlandstalige tijdschriften.
kon al niks vinden idd. nog niet naar engels gezocht.Henkus schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:48:
[...]
Die zijn moeilijk te vinden. Wel ik net de laatste Computer idee nr 16 er opgezet.
Op het 'net' zijn vooral veel engelstalige bladen te vinden, vooral de playboys en voornamelijk computer tijdschriften.
Ik heb zelf nog niet een grote 'bron' kunnen vinden voor nederlandstalige tijdschriften. Ik
nog 15 uur ongeveer en dan heb ik eindelijk mijn ipad in mijn handen
Hebben meer mensen de firmware 3.2.1 er al opgezet ? Ik moet zeggen dat het bij het constante wifi signaal verlies verholpen heeft. Ik kan hem nu uit sleep/standy halen en hij houd gewoon zijn fix. voor de update was ik iedere keer als ik hem uit sleep/standby haalde gewoon weg met de wifi.
Sinds vandaag eigenaar van een ipad 32 gb wifi. Echt een geweldig apparaat. Eerst zou een kennis er een meebrengen uit detroit. In alle winkels was hij uitverkocht (applestore, best buy, radioshack etc.) Vandaag dus naar centrO geweest in oberhausen, hadden er nog zeker 10 liggen.
Ben er nu al een paar uur mee bezig geweest en nog niks gevonden dat me niet bevalt.
Ben er nu al een paar uur mee bezig geweest en nog niks gevonden dat me niet bevalt.
Wat ik merk na gebruik vanaf 28 mei, is dat hij steeds meer op de kast blijft liggen, of dat ik te lui ben hem uit de tas te halen. Gebruik nog steeds heel veel mijn iPhone om dingen te doen. Terwijl de iPad 3 meter verder ligt. Ding is op zich geweldig (zeker om foto's op te kijken), maar echt zwaar gebruik? Sja, als hij naast me ligt pak ik idd nooit een laptop. Maar als hij er niet ligt pak ik net zo makkelijk de iPhone. Ik sta er niet voor op. En das toch opvallend, niet?
Maarrrrr.... Blijft een ontzettend cool en handig device!
/edit
Heeft zeker weten ook te maken met het gebrek aan apps voor de iPad. Vind het aanbod van apps marginaal. Waar blijft de Telegraaf bijvoorbeeld? iPhoneclub, enz. Er wordt niet voor ontwikkeld heb ik de indruk. En het apparaat staat of valt met super apps. Zolang die er niet zijn blijf ik vaker terug vallen op de iPhone.
/edit
Heeft zeker weten ook te maken met het gebrek aan apps voor de iPad. Vind het aanbod van apps marginaal. Waar blijft de Telegraaf bijvoorbeeld? iPhoneclub, enz. Er wordt niet voor ontwikkeld heb ik de indruk. En het apparaat staat of valt met super apps. Zolang die er niet zijn blijf ik vaker terug vallen op de iPhone.
[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 17-07-2010 10:17 ]
Inderdaad, maar we moeten niet vergeten dat het apparaat nog niet gelaunched is. Binnen dit en een maand mogen we pas klagen over lokale apps. Hetgene me meer verontrust is het gebrek aan goede games.
Lijkt er op dat de eerste (niet geimporteerde) iPads in Nederland zijn :
http://www.onemorething.n...s-komen-nederland-binnen/
Yeah! Hopelijk nog een weekje en dan kan ik er ook mee aan de gangenzoronald schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:47:
Lijkt er op dat de eerste (niet geimporteerde) iPads in Nederland zijn :
Nou ik herken dat absoluut niet. Ik gebruik de iPad thuis en op mn werk, ik maak er krantjes op voor de kids. Thuis gebruik ik de desktop pc een half uurtje max, omdat er nog geen iPhoto is voor de iPad. De rest van de tijd gebruik ik de iPad om te browsen, NOS journaals te kijken, muziek en films te draaien.UltraSub schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:14:
Wat ik merk na gebruik vanaf 28 mei, is dat hij steeds meer op de kast blijft liggen, of dat ik te lui ben hem uit de tas te halen. Gebruik nog steeds heel veel mijn iPhone om dingen te doen. Terwijl de iPad 3 meter verder ligt. Ding is op zich geweldig (zeker om foto's op te kijken), maar echt zwaar gebruik? Sja, als hij naast me ligt pak ik idd nooit een laptop. Maar als hij er niet ligt pak ik net zo makkelijk de iPhone. Ik sta er niet voor op. En das toch opvallend, niet?
/edit
Verwijderd
ik heb niet geupdate maar ook ik kan em uit stand by halen zonder dat hij opnieuw hoeft te fixen..[message=,noline]Y-Foxy schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:22[/message]:
Hebben meer mensen de firmware 3.2.1 er al opgezet ? Ik moet zeggen dat het bij het constante wifi signaal verlies verholpen heeft. Ik kan hem nu uit sleep/standy halen en hij houd gewoon zijn fix. voor de update was ik iedere keer als ik hem uit sleep/standby haalde gewoon weg met de wifi.
Zo iPad is binnen. Ze hadden er maar 40 op voorraad bij de Premium Reseller had dus helemaal niet hoeven reserveren
Nu eens uitzoeken hoe ik de BTW terug kan krijgen van de doane of belastingdienst
[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 17-07-2010 14:40 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid