Deze pagina werkt aardig (beetje geduld bij opstarten van een video) http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xmlVersteegrob schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:08:
Is de site rtlgemist.nl met de Ipad te zien ?
Nothing to see here
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Deze pagina werkt aardig (beetje geduld bij opstarten van een video) http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xmlVersteegrob schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:08:
Is de site rtlgemist.nl met de Ipad te zien ?
Nothing to see here
Is deze datum zeker ? En scheelt de prijs veel met de online winkels ?Philflow schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:12:
[...]
Die site werkt, net getest. Ipad is verwacht vanaf 18-23 juli zegt men hierboven.
Hoe kun je films en series in Itunes van een cover voorzien? Ziet er inderdaad super uit.Henkus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:35:
Je films kun via Itunes covers geven, waardoor het er super gelikt uit ziet
[afbeelding]
Nee en de prijzen kun je zien op Apple.deVersteegrob schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 03:07:
[...]
Is deze datum zeker ? En scheelt de prijs veel met de online winkels ?
prijzen in NL zullen gelijk aan elkaar zijn, het verschil dat je nu ziet met 4launch komt omdat 4launch de iPad importeert en daardoor dus duurder is.Versteegrob schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 03:07:
[...]
Is deze datum zeker ? En scheelt de prijs veel met de online winkels ?
4launch 16gb wifi = 649
Apple 26 gb wifi = 479
Ja dat kan je wel stellen ja. Zelf wil ik deze er ook wel graag bij, maar niet voor de prijzen waar deze nu voor op eBay weg gaan. Ik gok wel dat ze bij de NL release weer een boel bij zullen komen, maar of dat genoeg is voor de vraag...?Kezand schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:30:
Weet iemand waar ik nog een camera connection kit kan krijgen?
Want volgens mij is deze nog exclusiever dan de ipad zelf
Edit: Ipad is ook besteld
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Een serie selecteren in iTunes en dan rechtermuisknop, get info, album art[message=,noline]martin_l schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 07:51[/message]:
[...]
Hoe kun je films en series in Itunes van een cover voorzien? Ziet er inderdaad super uit.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
[ Voor 97% gewijzigd door Wackmack op 09-07-2010 11:15 ]
Verwijderd
Hoe heb je de iPad uberhaupt uit kunnen zetten als die knop niet meer werkt?Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:01:
Mijn standyknop werkt sinds vandaag niet meer. Als ik er op druk gebeurt er niets.
Ik heb de Ipad al helemaal uit- en weer aangeschakeld maar dat helpt niets.
Iemand een ideetje voor een oplossing?
Verwijderd
De knop voelt goed aan, ik hoor en voel een klikje.Fuwor schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:06:
[...]
Hoe heb je de iPad uberhaupt uit kunnen zetten als die knop niet meer werkt?
Voel je wel feedback (kan je de knop indrukken?)? Of zit de hele knop vast?
Als je wel feedback voelt, zou het een softwarematige issue kunnen zijn. Probeer de iPad eens te herstellen in iTunes (wel eerst een back-up maken).
Druk de Home & Power button tegelijkertijd in en houd ze een 10sec vast. Heb ik ook een keer gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:22:
[...]
De knop voelt goed aan, ik hoor en voel een klikje.
Ik heb de IPad net een dag, ik weet nog niet precies welke knop of knop-combi je gebruikt om 'm uit te zetten. Ik heb 'm uitgezet door alleen de home-button ingedrukt te houden, maar ik begrijp uit je kleine letters dat de standby-knop daar (ook) voor nodig is?
In dat geval maakt de standby knop vermoedelijk permanent contact.
Ik ga vanavond even een softwarematige reset proberen.Thanks.
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Verwijderd
Hey, hij doet het weer! Thanks!Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:37:
[...]
Druk de Home & Power button tegelijkertijd in en houd ze een 10sec vast. Heb ik ook een keer gehad.
Goedzo, weet zo ook niet hoe het komt. Tot nu toe 1x gehad maar kan niet verklaren waarom.
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
En omdat ze ermee weg kunnen komen natuurlijk. Denk dat 4launch de prijzen omlaag gooit zodra het hier ook te koop is.bvsteyn schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:19:
[...]
prijzen in NL zullen gelijk aan elkaar zijn, het verschil dat je nu ziet met 4launch komt omdat 4launch de iPad importeert en daardoor dus duurder is.
Kan ik mij best voorstellen. Ik heb de iPad dan ook wel overwogen gekocht, er zowiezo van uitgaande dat het vooral een handig hebbeding voor op de bank was. Echter bevalt de e-reader kant mij persoonlijk vrij goed, een hoofdreden voor aanschaf en het scherm in je hand houden (IPS is prachtig) is dan heel wat anders dan op m'n Macbook pro kijken. We pakken het er nu veel vaker in de familie erbij, 2 jarig zoontje speelt er spelletjes op, moeders leest een boeken-reeks en ik doe er vanalles mee. iPhones hebben we ook allebei, dus het is in die zin wat dubbelop, maar die gebruiken we nu zuiver onderweg.mikevdzanden schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:34:
Het is een superleuk hebbeding, voor mij alleen overbodig! Ik heb het hoofdstuk iPad in ieder geval afgesloten........................
Verwijderd
Heb je er toevallig nog 1 over?mikevdzanden schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:34:
Na een hele week met de iPad, is hij weer van baasje geruild..
Ik merkte dat ik toch niet helemaal overtuigd was.. Ik heb thuis een Macbook en iMac en kwam na 4 dagen al tot de conclusie dat ik meer achter de iMac en Macbook zit dan op mijn iPad.. Voor spelletjes en zo is het op zich wel leuk, maar ik laat Apple niet mijn portemonnee leeg trekken!..
Het is een superleuk hebbeding, voor mij alleen overbodig! Ik heb het hoofdstuk iPad in ieder geval afgesloten........................
Nee, maar dat wist je toch al wel een beetje voor je het apparaat uberhaupt kocht? Dat was zowiezo voor veel mensen al de vraag en ik heb daar dus ook bewust rekening mee gehouden. Het hoefde voor mij dus ook niet 100% overtuigend te zijn, ik kocht het echt als eerste niet 100% nuttig gadget in m'n leven... ik moet zeggen dat ik er met die instelling niet teleurgesteld over ben. Zowiezo kan ik niet wachten op iOS 4, ik denk dat dat de mogelijkheden nog eens flink uitbreidt.Philflow schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:43:
Ik heb mijn Ipad ook de deur uit gedaan. Prachtig apparaat maar heeft me qua nut niet 100% kunnen overtuigen.
Precies, zo zie ik het ook. Toevallig gisteren lekker een video-podcast erop aan het kijken, moet even boven wat halen en neem het ding dus al spelende gewoon mee, dat zou ik dus nooit doen met een laptop. Wellicht is dit een beetje over-the-top voorbeeld, maar het geeft precies weer waarom ik het ding er vaker even bij pak, gemak. Zware dingen doe ik dan nog steeds op de laptop, maar daar ga ik dan ook echt even voor zitten.Phuncz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:20:
Een relaxed apparaat om te relaxen, ideaal.
Niet echt. Bij mij moest de ipad de concurrentie aangaan met m'n 13" laptop op de bank. Die strijd heeft ie verloren. Zonder de ipad in huis te hebben gehad kon ik dat niet weten.vgroenewold schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:36:
[...]
Nee, maar dat wist je toch al wel een beetje voor je het apparaat uberhaupt kocht?
Ik heb hem met winst kunnen door verkopenPhuncz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:20:
Dan kan ik mijn toekomstige aankopen alvast bij jullie inpraten, koop ik ze na een week/maand weer over voor minder
[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 10-07-2010 00:16 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Slashdotter op 10-07-2010 03:35 ]
Ik heb niet die combinatie. Maar ik heb het zelf geprobeerd met een oude Windows Mobile telefoon. Dat werkt prima. Je zet immers een hotspot op en vervolgens maak je verbinding. Of je dat nu doet via een app op je Windows Mobile telefoon, je gejailbreakte iPhone, Android of Web OS telefoon maakt allemaal niet uit. Je moet er wel rekening mee houden, dat het ff gedoe is om aan te zetten. Op je telefoon kun je meteen browsen, hier zul je eerst de verbinding op moeten zetten. Daarnaast gaat de batterij van je telefoon heel snel leeg. Je gebruikt immers twee van de grootste stroomverbruikers op het scherm na (3G en wifi verbinding).Slashdotter schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 03:26:
Heeft er al iemand ervaring met Android 2.2 als Wi-Fi hotspot gebruiken icm een iPad?
Als deze combinatie prettig werkt hoef je immers niet meer perse de iPad 3G te kopen voor on-the-road.
Scheelt je weer a) een circa 100 euro duurdere 3G variant en b) een data abo simmetje van circa 15 euro per maand dus 180 euro per jaar.
Met die bespaarde 280 euro in het eerste jaar kan je genoeg extra accu's, lichtnet + auto sigaretaansteker voedingen en stekkerdozen kopen voor je telefoon.
Een tweaker hier met die combinatie die z'n licht erover wilt laten schijnen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
heb gisteren toch een tijdje in de zon gezeten met de iPad, oververhit heb ik niks van gemerkt, typen gaat best goed.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:30:
Ik vind heel die ipad een on ding.. Heb hem inmiddels ook verkocht. Mijn exemplaar kwam uit Amerika en ik heb spijt dat ik het daar niet laten liggen heb.
reden tot verkopen: TRAAG, raakt oververhit in de zon, touch screen is niet altijd handig, scherm reflecteert te veel, progamma's koste geld, werkt op flash geheugen, typen is een grote ramp met touch screen, en hij heeft geen SD en of USB poort, rechtstreeks foto's uploaden gaat dus niet.
Al met al vond ik het 3 keer niks. Nu maar weer de nieuwe iphone uitproberen.. Ik wacht dit keer wel tot hij in Nederland te koop is.
Tot nu toe zijn alleen mijn iMac en Macbook me goed bevallen, al die andere ''gadgets'' zijn het net niet voor mij...
Voor iemand anders kan het natuurlijk wel goed werken, maar functioneel is heel dat ding voor mij niet.
Verwijderd
Ik heb nu 2 jaar een netbook, maar dit is veel makkelijker en sneller.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:51:
Mijne viel erg veel uit door dat hij oververhit raakte. Touch creen vind ik gewoon niet fijn om mee te typen (kan aan mij liggen)
Foto's overzetten via itunes is voor dit apparaat erg omslachtig, dat had veel makkelijker gekunt. Denk dat dat de doelgroep ook een stuk groter zou maken.
Met de gekochte progamma's waar ik me scheel aan betaald heb en eigenlijk nog niet veel toevoegen word dat ding zo traag als stront, ook als het geheugen een beetje vol loopt zul je merken dat de snelheid snel afneemt.
Ik denk dat de mens meer heeft aan een netbook die zijn overhet algemeen compacter, sneller en zijn vaak ook met mat scherm te kopen. Ik wacht nog tot apple er zo een gaat maken.
De air is geen optie die vind ik nog te groot kwa omvang (niet kwa dikte).
Heel die ipad heeft trouwens een erg ongelukkig formaat het is te groot voor in je broekzak. te groot om heel de dag zo mee rond te lopen dus als nog moet je een tas mee nemen.. kan je net zo goed een Macbook mee sleuren.. Heb je ook een stuk meer aan.. Of een netbook die nog eens een keer 10% kleiner is.
Dan vraag ik me toch echt af welke programma's je hebt gekocht die de iPad zo traag kan maken dat een netbook sneller kan laten lijken. En dan notabene nog eens betaalde programma's...[message=,noline]luuukt schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:51[/message]:
Mijne viel erg veel uit door dat hij oververhit raakte. Touch creen vind ik gewoon niet fijn om mee te typen (kan aan mij liggen)
Foto's overzetten via itunes is voor dit apparaat erg omslachtig, dat had veel makkelijker gekunt. Denk dat dat de doelgroep ook een stuk groter zou maken.
Met de gekochte progamma's waar ik me scheel aan betaald heb en eigenlijk nog niet veel toevoegen word dat ding zo traag als stront, ook als het geheugen een beetje vol loopt zul je merken dat de snelheid snel afneemt.
Ik denk dat de mens meer heeft aan een netbook die zijn overhet algemeen compacter, sneller en zijn vaak ook met mat scherm te kopen. Ik wacht nog tot apple er zo een gaat maken.
Heel die ipad heeft trouwens een erg ongelukkig formaat het is te groot voor in je broekzak. te groot om heel de dag zo mee rond te lopen dus als nog moet je een tas mee nemen.. kan je net zo goed een Macbook mee sleuren.. Heb je ook een stuk meer aan.. Of een netbook die nog eens een keer 10% kleiner is.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Mijn vader kon dat ding via zijn werk krijgen, en heeft die voor mij laten komen uit Amerika. Ik heb er niks voor betaald en ook geen reviews gelezen.kmf schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:08:
[...]
Dan vraag ik me toch echt af welke programma's je hebt gekocht die de iPad zo traag kan maken dat een netbook sneller kan laten lijken. En dan notabene nog eens betaalde programma's...
De vraag daarna is natuurlijk, waarom heb je die 's gekocht? Nooit reviews gelezen? Nooit afgevraagd of je ze zal gebruiken? Zal ik wel doen, als ik een app moet kopen. Blijkbaar is er dan geen gratis alternatief? Wat voor bijzondere programma's zijn dat dan? Dat deze ook nog de iPad in z'n algemeenheid kan vertragen.
En in welk tropisch land woon je, waar de iPad constant oververhit raakt?
Sorry, maar de argumenten die jij opsomt zijn exact dezelfde als degene die nooit een iPad hebben aangeraakt en deze toch afkraken. Is dat niet zo, dan hierbij gelijk mijn excuus, maar ik lees graag meer details.
Verwijderd
Indeed. Ik kocht bijv. mijn boeken vaak al via Amazon en zo ook programmeer-boeken... ik dacht, eeeven kijken of die ook digitaal aanwezig zijn. Yep! En dus hoef ik niet meer 1-2 weken te wachten, echt ideaal en zo begint de iPad voor mij echt nut te krijgen. iPad met boek naast m'n Macbook terwijl ik programmeer.Hoedje schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:37:
Ik heb gisteravond voor het eerst uit een boek gelezen op m'n iPad. Dat leest eigenlijk best wel prettig. Brightness helemaal omlaag en je kan prima in het donker lezen. De sync functie met de iPhone is ook ideaal. Je kan gewoon om-en-om lezen, als je vervolgens het boek opent dan gaat iBooks automatisch naar de juiste bladzijde.
Erhm, nee?Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:29:
vele websites worden ook in flash gemaakt....
Sorry dat ik het zeg, maar je hebt er dan ook totaal niet over nagedacht wat je kocht;Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:30:
Ik vind heel die ipad een on ding.. Heb hem inmiddels ook verkocht. Mijn exemplaar kwam uit Amerika en ik heb spijt dat ik het daar niet laten liggen heb.
Traag kan ik mij totaal niet voorstellen, waar vergelijk je het mee? Natuurlijk kosten apps geld, flash geheugen (uhm?) en hij heeft een adapter met SD en/of USB poort. Niet standaard nee, maar dat zag je op het moment van aankoop. Het enige wat ik me kan voorstellen is de schittering, die is vervelend ja als je het buiten gebruikt.reden tot verkopen: TRAAG, raakt oververhit in de zon, touch screen is niet altijd handig, scherm reflecteert te veel, progamma's koste geld, werkt op flash geheugen, typen is een grote ramp met touch screen, en hij heeft geen SD en of USB poort, rechtstreeks foto's uploaden gaat dus niet.
Tsja, ook hier weer... waar had je de iPad voor willen gebruiken dan? Natuurlijk past tie niet in de broekzak, net zo min als een netbook of laptop. Je gebruikt een iPad dan ook als multimedia gemaks-geval die je er heel makkelijk en snel bijpakt en met name thuis of onderweg naar het werk in de bus, zoals ik doe (lekker krantje lezen). Op het werk zelf pak ik dan de Macbook erbij ja, die heeft zijn eigen kwaliteiten.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:51:
Jep en heel veel ook weer niet, ik kom er bijv. nooit op terecht gek genoeg. Ligt puur aan je surf-gedrag.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:29:
Als jij het zegt.. Er zijn ook veel mensen die in hun tropische vakantielanden geen[message=,noline]luuukt schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:23[/message]:
[...]
Mijn vader kon dat ding via zijn werk krijgen, en heeft die voor mij laten komen uit Amerika. Ik heb er niks voor betaald en ook geen reviews gelezen.
Als ik buiten in de zon werk, word dat ding erg heet, soms valt die dan uit niet altijd.. (wat kan ik daar verder nog meer over zeggen??)
Welke programma's zijn dat die buiten hun sandbox de iPad traag kan maken?De progamma's heb ik gekocht ter aanvulling omdat ik wat dingen miste,
Wat maakt dat uit? De iPad heeft Ssd, hoe vol ie ook is, het blijft even snel. Ik heb mijn iPad nu ook tot de nok gevuld met bestanden voor mijn vakantie.ook stonden er veel foto's en muziek op waardoor de schijf redelijk vol kwam te zitten.
Ik weet niet wat voor bestanden je allemaal er constant op moet zetten. Muziek doe ik er niet op, films kijk ik via airvideo als ik het wil. Ik heb genoeg boeken, comics, tijdschriften er op om een half decenium mee te gaan.[message=,noline]luuukt schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:13[/message]:
Vind jij het makkelijker als je eerst met je spullen naar huis moet omdat je je iPad moet synchroniseren omdat je er wat bestanden wil opzetten?
Misschien geen alternatief voor bepaalde doeleinden, maar voor heel veel dingen weer wel. En daarnaast bied het voordelen die laptops en netbooks niet hebben.De ipad is geen alternatief. Daar zijn de mogelijkheden veel te beperkt voor.
Verwijderd
Natuurlijk vliegen we erop, het is een interessante discussie namelijk. Jij hebt kritiek op basis van gebruik, iets wat we maar weinig zien op de FP bijvoorbeeld. Dat is juist iets wat ik alleen maar toejuich, echter verbaast het mij welke ervaringen je hebt ondervonden. Bijv. het trage karakter, als er iets is waar vriend en vijand het over eens zijn is het juist de snelheid van het geheel. Tel daar ook die oververhitting bij op waar maar erg weinig melding van wordt gemaakt en het lijkt bijna een fabrieks-foutje, jouw iPad. Vandaar dus dat we graag willen weten hoe dat zit.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:38:
grappig dat iedereen er zo boven op vliegt, mijn bevindingen zijn slecht omdat het niet voldoet waarvoor ik het wil gebruiken.
Uiteraard, als je beweert dat je programma's zijn die zo uniek zijn dat je ze tegen een hoge prijs moet kopen maar vervolgens zo slecht werken dat ze het geld niet waard zijn EN nog eens voor elkaar krijgen om buiten hun sandbox om de ipad trager kan maken dan een netbook, dan wil ik zeker weten wat voor programma's dat zijn.[message=,noline]luuukt schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:38[/message]:
grappig dat iedereen er zo boven op vliegt, mijn bevindingen zijn slecht omdat het niet voldoet waarvoor ik het wil gebruiken.
PC laptop? Dan heb ik niet echt een goed idee, ik denk idd via iTunes. Op de Mac gooi ik ze in iPhoto en dan staat alles er via de macbook en iTunes automatisch op. Als je camera een SD kaart heeft, dan kan je de SD adapter kopen en daar je kaartje direct instoppen.Versteegrob schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:12:
Vraagje over de foto's.
Heb hier een externe harde schijf met al me foto's. Nu type ik op een laptop en maandag krijg ik mijn Ipad.
Externe harde schijf --> laptop --> itunes --> ipad ?
Is dit de juiste manier ?
[ Voor 9% gewijzigd door vgroenewold op 10-07-2010 17:38 ]
Verwijderd
De bestanden zijn Jpeg's en RAW bestanden uit mijn camera. WAAR ik met RAW dus helemaal niks kan doen op de iPad. Wel zijn het grote bestanden, ook heb ik er een hele hoop muziek op gehad. en het geheugen was bijna vol.. En ik vond hem in het begin al niet erg snel, als ik het met mijn Macbook vergelijk.. Nou dat was daarna nog een stuk minder.kmf schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:27:
[...]
Uiteraard, als je beweert dat je programma's zijn die zo uniek zijn dat je ze tegen een hoge prijs moet kopen maar vervolgens zo slecht werken dat ze het geld niet waard zijn EN nog eens voor elkaar krijgen om buiten hun sandbox om de ipad trager kan maken dan een netbook, dan wil ik zeker weten wat voor programma's dat zijn.
Daarnaast heb je over bestanden en dergelijke. De vraag rijst dan natuurlijk om achter te komen welke bestanden zo vaak verwisseld moeten worden, dat ze niet eens gedownload kunnen worden direct op de iPad of via dropbox uitgewisseld kunnen worden.
Jij zegt dat het constant oververhit wordt, dan is het wel interessant om te weten welke situaties dat zijn.
Ik schiet met mijn spiegelreflex en zet mijn foto's (raw en jpeg) over via de connection kit. Gaat sneller dan naar de MacBook. Daarnaast gaat de ipad als primaire device mee op vakantie, voor foto's, maar ook boeken, internet etc. Daarnaast gebruik ik privé m'n laptop en desktop amper meer. Alleen om te werken, of foto's te bewerken gaat de laptop nog aan. Maar dat zal idd wel persoonlijk zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:15:
[...]
De bestanden zijn Jpeg's en RAW bestanden uit mijn camera. WAAR ik met RAW dus helemaal niks kan doen op de iPad. Wel zijn het grote bestanden, ook heb ik er een hele hoop muziek op gehad. en het geheugen was bijna vol.. En ik vond hem in het begin al niet erg snel, als ik het met mijn Macbook vergelijk.. Nou dat was daarna nog een stuk minder.
De progamma's die ik gebruikt heb heb ik in de Apple store aangekocht..
Maar eigenlijk is dat ding gewoon niet geschikt voor wat ik er mee wil doen en van verwacht: kleine pc, waar ik snel en veilig tussen mijn shoots door mijn data kan uploaden en evt. bekijken. Dat schiet niet op als je dan eerst je Macbook moet opstarten en dan vervolgens als over zetten. Aan adapters ed. heb ik niet gedacht. En zou ik ook niet vanplan geweest zijn te gebruiken.
Kortom. Ik moet als nog mijn Macbook overal mee naar toe nemen. Wel was dat ding erg fijn om op te internetten, maar ik ben verschillende keren tegen het flash probleem aan gelopen, waardoor het ook in eens een stuk minder interessant leek.
Wat ik al zei, dat ding is voor veel mensen, een leuk alternatief om mee te internetten enzo, maar voormij is het gewoon een grote ipod touch met beperkte mogelijkheden.
Neemt niet weg dat het voor iemand anders een super ding kan zijn natuurlijk.
Dan ga je nog héél lang moeten wachten, aangezien Steve de iPad net bekijkt als een netbook 'tegenhanger'.. Ik betwijfel het of Apple ooit een netbook gaat uitbrengen, kleiner dan 13" gaan ze hun laptops niet maken.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:51:
Ik kom eigenlijk enkel flash reclame tegen op websites, maar ik heb nooit flash nodig om een site te kunnen openen.. Hangt af van je surfgedrag zoals al gezegd was.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:29:
[ Voor 0% gewijzigd door bibi2205 op 10-07-2010 20:41 . Reden: typfoutjes ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Welke precies, ik ben echt nieuwsgierig want dan let ik op die niet te nemen...Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:15:
[...]
De progamma's die ik gebruikt heb heb ik in de Apple store aangekocht...
Verwijderd
Verwijderd
Jep[message=,noline]Versteegrob schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:12[/message]:
Vraagje over de foto's.
Heb hier een externe harde schijf met al me foto's. Nu type ik op een laptop en maandag krijg ik mijn Ipad.
Externe harde schijf --> laptop --> itunes --> ipad ?
Is dit de juiste manier ?
[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 11-07-2010 00:59 ]
Afrollen in iframes of tekstvakken doe je door met 2 vingers in het vak te scrollen, is ff wennen, maar als je het door hebt erg handig.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:33:
Hier gaat ie wel uit in de zon zoals de laatste dagen, maar ook de Dell laptop heeft er dan heel, heel veel moeite mee. Dus heb ik besloten gewoon in de zon te liggen zonder computer
Enige traagheid die ik ervaar is in Atomic Webbrowser, en dan met name op sommige fora waar bewegende icoontjes staan bij een reactie typen. Dan hapert het toetsenbord constant, terwijl ik hier op GoT weer nergens last van heb bij de quick reply. Maar dat zal wel aan Atomic liggen, maar kan niet met safari werken zelf. Die mist gewoon het makkelijk gebruik van tabbladen
Een stom ding nog wel, zoals nu type ik dit in een mooi invulveld. Hoe scroll ik daar doorheen? Vaak is de tekst langer dan het vak en wil ik naar boven of beneden maar dat lukt me niet.
Voor de rest nog steeds errug blij met mijn iPad, een van de betere aankopen dit jaar. iPhone 3gs is na 3 maanden verrot gegaan en ligt al 8 weken bij de reparatie dus die viel tegen
Dat zijn programma's die je nodig hebt? En heb je nog namen? Ik ben namelijk nog steeds benieuwd hoe ze de iPad in z'n algemeenheid trager kunnen maken.[message=,noline]luuukt schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:07[/message]:
Een aantal race spellen waar ik (veel) teveel voor betaald heb.
Hmm... kidstalkVerwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:07:
Een aantal race spellen waar ik (veel) teveel voor betaald heb.
Ik zou handbrake gebruiken, is gratis snel en kan prima overweg met ondertiteling!johanvdv schreef op zondag 11 juli 2010 @ 08:46:
Hoi,
Wat is de beste manier om DVD's met ondertiteling over te zetten naar de iPad ? Ik heb al DVDVideosoftgebruikt maar deze laat de ondertitels weg.
Er zijn een aantal betalende alternatieven (bijv Imtoo), maar ik wou weten welke tools jullie gebruiken.
Johan
Samsung S23 Ultra 256GB
Ja geen probleem.wvexeltweakers schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:47:
Kan ik met een in Duitsland gekochte iPad gewoon syncen met mijn NL-iTunes account?
Verwijderd
Dank! Weer iets opgelost[message=,noline]Sander schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:10[/message]:
[...]
Afrollen in iframes of tekstvakken doe je door met 2 vingers in het vak te scrollen, is ff wennen, maar als je het door hebt erg handig.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 12:16 ]
Verwijderd
Ik zal het van de week eens op zoeken voor je want ik zou het nu niet meer weten, ik heb er 3 gekocht. En ik was onegveer 20 euro kwijt volgens mij.kmf schreef op zondag 11 juli 2010 @ 02:22:
[...]
Dat zijn programma's die je nodig hebt? En heb je nog namen? Ik ben namelijk nog steeds benieuwd hoe ze de iPad in z'n algemeenheid trager kunnen maken.
Ik gebruik een HTC Tattoo met 1.6 Donut icm android-wifi-tether en het werkt perfect. Gebruik net als YnsKyn een Vodafone blox prepaid kaartje maar de door hem beschreven problemen heb ik niet. Voor zover ik heb kunnen nagaan is er voor Android 2.2 alleen nog geen Wifi tether beschikbaar. Als je root access hebt kun je het de bovenstaande app natuurlijk direct installeren en kijken of het werkt. Heb zelf ook meerdere versies getest voordat het lukte. Mocht het niet direct lukken reset dan altijd even de binaries.Slashdotter schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 03:26:
Heeft er al iemand ervaring met Android 2.2 als Wi-Fi hotspot gebruiken icm een iPad?
Als deze combinatie prettig werkt hoef je immers niet meer perse de iPad 3G te kopen voor on-the-road.
Scheelt je weer a) een circa 100 euro duurdere 3G variant en b) een data abo simmetje van circa 15 euro per maand dus 180 euro per jaar.
Met die bespaarde 280 euro in het eerste jaar kan je genoeg extra accu's, lichtnet + auto sigaretaansteker voedingen en stekkerdozen kopen voor je telefoon.
Een tweaker hier met die combinatie die z'n licht erover wilt laten schijnen?
Ik vermoed van niet want het keyboard is uniek voor de iPad en heeft een paar unieke toetsen. Een BT Apple keyboard werkt wel, buiten enkele functies zoals Exposé bv.[message=,noline]kasuja schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:34[/message]:
Is er iemand die weet of je het keyboard dock ook kan gebruiken voor je apple computer als je die via een iPod USB stekkertje aansluit op je Mac?
Kan iemand die die combinatie heeft dat uitproberen voor mij?
dan zou ik af kunnen met 1 keyboard i.p.v 2 of de hele tijd switchen op welk apparaat het BT keyboard moet gaan werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 12-07-2010 02:15 ]
[ Voor 5% gewijzigd door bvsteyn op 12-07-2010 09:06 ]
hm...goeie vraag. Moet ik ff uitzoeken, weet ik niet uit mijn hoofd. Wat zou de iPad wel aankunnen en wat niet? Volgens mij zet ik standaard alles om naar 8-bit..Phuncz schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:14:
Zijn die JPEGs opgeslagen Met CMYK indeling of 16-bit kleurendiepte/channel ? Dan heb je je antwoord.
[ Voor 33% gewijzigd door bvsteyn op 12-07-2010 11:36 ]
Verwijderd
Kom nou eens op met die datum![...]
De Volkskrant schrijft trouwens vandaag dat de iPad op 20 juli naar Nederland komt (en dat dit tevens de streefdatum wordt voor de lancering van Veronica Magazine), maar die informatie kun je misschien maar beter met een flinke korrel zou nemen aangezien ze niet nader beargumenteren hoe ze aan de datum komen.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
[ Voor 16% gewijzigd door sebastius op 12-07-2010 20:05 ]
Tenzij je specifiek hebt gekozen om er geen Color Space aan te plakken, zou dat het wel kunnen zijn. Ik heb nog geen enkel probleem met geen enkele JPEG gehad en dan praat ik over meerdere formaten, camera's, gebruikte programma's en settings.bvsteyn schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:21:
[...]
Wanneer ik de Exif info bekijk van de wel te synchroniseren foto's dan zie ik Color Space op sRGB staat, terwijl de foto's die problemen geven op 'uncalibrated' staan. Misschien dat hier het probleem al in zit...
De sRGB foto's zijn verwerkt in PS CS2, terwijl de uncalibrated jpg's verwerkt zijn in PS CS3.
Volgens mij is alles een beetje door elkaar nu met de App store voor de iPad.Versteegrob schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:13:
Ben nu bezig met alles aan het vol tanken alleen wat duurt het lang.
Heb 1 mapje vakanties fotos en het duurt 6/7 seconde per foto (3mb per foto) is dit normaal ?
Deze map is 7 GB met 2500 foto's, ben dan volgens mij een halve dag bezig, unk
Weet iemand wanneer de appstore voor Nederland open gaat ? Las op internet dat nu alleen de Amerikaanse shop toegankelijk is.
nee ipad kan geen bestanden van de pc ontvangen...joppe113 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:25:
ook ik sta te springen om de ipad te gaan aanschaffen. mijn eerste appletje zeg maar... ik kan dan neem ik aan ook gewoon met itunes en mijn pc bestanden op de ipad zetten?
Be the change you want to see in the world
Haters everywhere but I don’t really care
Ja euhm... dat is dezelfde bron als in mijn quoteFerret schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:21:
[...]
20 juli!
Bron: http://www.ipadblog.nl/veronica-magazine-komt-naar-de-ipad/
Ipadblog.nl
Damn, dat is inderdaad wel een hele hoge resolutie voor 9,7". Hoeft van mijn ook niet per se, maar ik lees hier en daar dat mensen die al een beetje gewend zijn geraakt aan hun iPhone 4 scherm daarna een beetje teleurgesteld raken in hun iPad scherm..[message=,noline]matthijst schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:13[/message]:
Retina zal 'm nog wel niet worden: 2048 * 1536 resolutie op zon klein scherm is wel erg klein, denk ik?
Jawel hoor! Met o.a. Good Reader, QuickOffice, ... Dan kun je via USB, Wifi of Bluetooth bestanden overzetten. Dat kunnen bijv documenten zijn maar ook foto's e.d.andromedaan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:33:
[...]
nee ipad kan geen bestanden van de pc ontvangen...
Seriously.. Een heel klein beetje onderzoek kan geen kwaad. MP3's kan je gewoon overzetten. MP4 video's ook.
Nope, niet specifiek. Het is ook de eerste keer dat ik er problemen mee heb. Maar goed, ik kan ook de metadata er uitslopen en zo de foto's toch op mijn iPad krijgen. Thnx voor het meedenken!Phuncz schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:08:
[...]
Tenzij je specifiek hebt gekozen om er geen Color Space aan te plakken, zou dat het wel kunnen zijn. Ik heb nog geen enkel probleem met geen enkele JPEG gehad en dan praat ik over meerdere formaten, camera's, gebruikte programma's en settings.
[ Voor 17% gewijzigd door bvsteyn op 13-07-2010 08:50 ]
Dat valt op zich wel mee denk ik, een 'blad' wat je voor je neus hebt is ook 300dpi imho is het een kwestie van tijd dat het ook op schermen gemeengoed wordt.matthijst schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:13:
Retina zal 'm nog wel niet worden: 2048 * 1536 resolutie op zon klein scherm is wel erg klein, denk ik?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq