Zover ik weet loopt je spraak gewoon over 3G indien mogelijk, en zou dit dus niet werken.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:06:
Volgens mij heeft een SIM kaart gewoon een data kanaal en een spraak kanaal.
Zet 3G op je telefoon uit en je kunt met je iPad gewoon verder internetten met 3G, maar de spraak kanaal op je 1e sim in je telefoon blijft gewoon werken.
Het lijkt er bij mij op dat m'n ambient light sensor niet meer werkt... Gewoon totaal niet meer.. Best irritant want hij pas dus nooit de brightness aan van het scherm en ik moet een paar keer per dag zelf de brightness aanpassen.
Ben ik de enige die hier last van heeft ? (Plaats je duim op de sensor, in het midden bovenin, om te kijken of de brightness veranderd)
Ik gebruik trouwens geen rare cases of protection layers dus daar ligt het niet aan.
Ben ik de enige die hier last van heeft ? (Plaats je duim op de sensor, in het midden bovenin, om te kijken of de brightness veranderd)
Ik gebruik trouwens geen rare cases of protection layers dus daar ligt het niet aan.
Be the change you want to see in the world
De sensor meet & past de lichtsterkte alleen aan bij het aanzetten (uit standby halen) van je iPad.andromedaan schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:52:
Het lijkt er bij mij op dat m'n ambient light sensor niet meer werkt... Gewoon totaal niet meer.. Best irritant want hij pas dus nooit de brightness aan van het scherm en ik moet een paar keer per dag zelf de brightness aanpassen.
Helaas niet tijdens het gebruik.
Ook dan zie ik geen enkel verschil. Als ik bijv. m'n duim erop houd en 'm dan aan/uit doe blijft op exact dezelfde brightness.. Ik heb het net ook in een donkere kamer getest.[message=,noline]menaze schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:37[/message]:
[...]
De sensor meet & past de lichtsterkte alleen aan bij het aanzetten (uit standby halen) van je iPad.
Helaas niet tijdens het gebruik.
Be the change you want to see in the world
Misschien domme vraag, maar staat hij wel op automatische?
Heb zelf nog geen iPad om te testen, maar is het niet zo dat als je hem handmatig aanpast het niet meer automatische gaat? Zo is het in iedergeval wel bij m'n htc Desire.
Heb zelf nog geen iPad om te testen, maar is het niet zo dat als je hem handmatig aanpast het niet meer automatische gaat? Zo is het in iedergeval wel bij m'n htc Desire.
Iemand toevallig al een werkende livestream van de Tour de france gevonden?
Haters everywhere but I don’t really care
NOS website?matthijst schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:14:
Kwam deze link nog tegen: http://www.procyclinglive.com/livestream/ (heb ze niet getest)
[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 04-07-2010 14:33 ]
NOS heeft alleen een silverlight stream voor de Tour, lijkt het 
Die andere links zijn flash, of werken niet, maar toch bedankt!
Die andere links zijn flash, of werken niet, maar toch bedankt!
[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 04-07-2010 14:43 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
http://www.iphoned.nl/tou...phone-ipod-en-ipad/24152/matthijst schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:14:
http://m.tour2010.nos.nl dus
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 16:23 ]
Ik lees veel over streamen van audio en video naar je iPad, maar niet zoveel over streamen vanaf je iPad naar je stereo in je huiskamer. Het lijkt mij vet om van je iPad een soort afstandbediening te maken, en zo je muziek (en video) afspelen in je huiskamer. Iemand dit al geprobeerd? Zo ja, wat gebruiken jullie?
Ik snap wel dat je ook zoiets als Popcornhour kan gebruiken met een afstandbediening, maar het lijkt me wel ideaal om alles centraal te hebben op je iPad.
Ik snap wel dat je ook zoiets als Popcornhour kan gebruiken met een afstandbediening, maar het lijkt me wel ideaal om alles centraal te hebben op je iPad.
Die mobiele nos stream deed het hier niet op iPad....iphone wel inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:21:
[...]
http://www.iphoned.nl/tou...phone-ipod-en-ipad/24152/
http://m.tour2010.nos.nl dusEven getest op mijn iPhone, en dat werkt prima! Stream loopt wel iets achter, maar dat is geen ramp . .
Dat is omdat het zo nooit gedaan wordt. Als bv. de iPad als afstandsbediening gebruikt wordt, is er een ander apparaat dat de muziek speelt zoals een computer. Neem bv. de iPhone met Remote app, de AppleTV die als AirTunes punt werkt of de Airport Extreme. Toch in ieder geval binnen de Apple wereldRonG schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:45:
Ik lees veel over streamen van audio en video naar je iPad, maar niet zoveel over streamen vanaf je iPad naar je stereo in je huiskamer. Het lijkt mij vet om van je iPad een soort afstandbediening te maken, en zo je muziek (en video) afspelen in je huiskamer. Iemand dit al geprobeerd? Zo ja, wat gebruiken jullie?
De iPad wordt niet als centraal apparaat gezien of geplaatst, omdat het dat niet is.
[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 04-07-2010 18:15 ]
Mja, ik had het wel fijn gevonden als je vanaf een iPhone/iPad via Airtunes muziek kon streamen maar dat kan dus niet.
Het werkt inderdaad niet. Zodra Ipad aangemeld is (zonder de telefoon af te melden) wordt de Ipad verbinding leidend. Spraak en berichten komen niet meer binnen op de telefoon. Je moet eerst de Ipad van het 3G netwerk afhalen en daarna de telefoon offline zetten en weer aanmelden. Pas dan komen alle gemiste oproepen en berichten weer binnen, ze gaan niet verloren.[message=,noline]Tha_Duck schreef op zondag 04 juli 2010 @ 01:13[/message]:
[...]
Zover ik weet loopt je spraak gewoon over 3G indien mogelijk, en zou dit dus niet werken.
is het niet gewoon zo dat het laatste app. voorrang krijgt. Dus wat zal er gebeuren als je eerst de ipad aandoet en aanmeld en dan je iphone? kan je dan nog data gebruiken op je ipad?martin_l schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:37:
[...]
Het werkt inderdaad niet. Zodra Ipad aangemeld is (zonder de telefoon af te melden) wordt de Ipad verbinding leidend. Spraak en berichten komen niet meer binnen op de telefoon. Je moet eerst de Ipad van het 3G netwerk afhalen en daarna de telefoon offline zetten en weer aanmelden. Pas dan komen alle gemiste oproepen en berichten weer binnen, ze gaan niet verloren.
Goh, wat een discussie over 2 sims op 1 abonnement.... ik zou zeggen bel je provider er eens over
Naar mijn weten kun je maar 1 van de sims op hetzelfde netwerk gebruiken en niet tegelijkertijd. Zo was het tenslotte altijd al met de extra sim voor in de auto.
Op de nl site nog geen prijzen maar als ze hetzelfde gaan worden als bij onze buurlanden (de/fr) dan heeft het nog maar weinig zin om er 1 uit de US mee te nemen en die hier voor 1000 euro proberen te verkopen...
Op de nl site nog geen prijzen maar als ze hetzelfde gaan worden als bij onze buurlanden (de/fr) dan heeft het nog maar weinig zin om er 1 uit de US mee te nemen en die hier voor 1000 euro proberen te verkopen...
-------
Oh, grappig. Icab heeft een update voor ios4, en hiermee is het zoomlimiet opgeheven lijkt het wel. Je kan nu flink inzoomen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik zou het wel fijn vinden als je die zoompad in iCab kon uitzetten op de iPad. Of in ieder geval met een zelfde soort gesture als ik die weer aan kan zetten.
Tabbed browsing is ideaal overigens. Merk ook dat ik steeds vaker mijn iPad pak om iets op te zoeken op internet, even mail te lezen etc. Zelfs als ik achter mijn MBP zit. Wat dat betreft is het een ideaal speeltje.
(nu nog iets van delicious of xmarks in iCab of Safari en ik ben helemaal een blij mens
)
Tabbed browsing is ideaal overigens. Merk ook dat ik steeds vaker mijn iPad pak om iets op te zoeken op internet, even mail te lezen etc. Zelfs als ik achter mijn MBP zit. Wat dat betreft is het een ideaal speeltje.
(nu nog iets van delicious of xmarks in iCab of Safari en ik ben helemaal een blij mens
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik wordt helemaal gek van de wifi op de iPad; op twee verschillende access points, een met WPA2 en een zonder enige vorm van security, wordt om de 3 tot 5 minuten de verbinding verbroken. Dat terwijl ik vaak maar 1 meter van het access point afzit. 
Daarnaast kan ik niet overal iTunes installeren en heb ik niet overal internet, waardoor ik vaak geen bestanden op mijn iPad kan zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het standalone programma van GoodReader heeft bijvoorbeeld iTunes nodig, zodat je zonder iTunes bestanden kan overzetten..
Daarnaast kan ik niet overal iTunes installeren en heb ik niet overal internet, waardoor ik vaak geen bestanden op mijn iPad kan zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het standalone programma van GoodReader heeft bijvoorbeeld iTunes nodig, zodat je zonder iTunes bestanden kan overzetten..

Uitzoeken waarom je wifi uitvalt, de kans is groter dat het aan de router ligt dan aan de iPad. Heb het in het verleden ook al meegemaakt met een PSP en laptop, router updaten, verplaatsen, kanaal wisselen of vervangen doet wonderen. En iTunes is helaas zowat verplicht, alhoewel er andere oplossingen bestaan.
Goodreader heeft GEEN iTunes nodig. Je kan via Wifi en een browser op een computer bestanden wireless versturen naar je iPad. Ook kan je bestanden vanuit je email openen in Goodreader.zAo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:13:
Ik wordt helemaal gek van de wifi op de iPad; op twee verschillende access points, een met WPA2 en een zonder enige vorm van security, wordt om de 3 tot 5 minuten de verbinding verbroken. Dat terwijl ik vaak maar 1 meter van het access point afzit.
Als je een verknipte sim in je GSM doet, werkt die dan nog?martin_l schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:37:
[...]
Het werkt inderdaad niet. Zodra Ipad aangemeld is (zonder de telefoon af te melden) wordt de Ipad verbinding leidend. Spraak en berichten komen niet meer binnen op de telefoon. Je moet eerst de Ipad van het 3G netwerk afhalen en daarna de telefoon offline zetten en weer aanmelden. Pas dan komen alle gemiste oproepen en berichten weer binnen, ze gaan niet verloren.
Zou iemand dat eens kunnen uitproberen...
Samsung S23 Ultra 256GB
Scrollpad bedoel je? Die kan je in de nieuwe versie uitzetten in de settings[message=,noline]kwaakvaak_v2 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:50[/message]:
Ik zou het wel fijn vinden als je die zoompad in iCab kon uitzetten op de iPad. Of in ieder geval met een zelfde soort gesture als ik die weer aan kan zetten.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Kon ik niet vinden, vanavond nog eens keertje zoekenkmf schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:16:
[...]
Scrollpad bedoel je? Die kan je in de nieuwe versie uitzetten in de settings
ik kan hem laten meenemen door iemand uit las vegas, maar ik denk dat ik hem volgende week gewoon zelf even ophaal in dusseldorf. retourtje vanaf schiphol is 38 euro. 2.12 min dus valt meemjl schreef op maandag 05 juli 2010 @ 03:11:
Goh, wat een discussie over 2 sims op 1 abonnement.... ik zou zeggen bel je provider er eens overNaar mijn weten kun je maar 1 van de sims op hetzelfde netwerk gebruiken en niet tegelijkertijd. Zo was het tenslotte altijd al met de extra sim voor in de auto.
waar kan ik de meest up-to-date info vinden over de mogelijke releasedatum van de ipad in nederland? querys in google werken niet echt, allemaal oude berichten enzo
[ Voor 18% gewijzigd door Tennisbal op 05-07-2010 14:03 ]
Prijzen staan op apple.de, dat zijn de adviesprijzen inclusief belasting. Apple verkooppunten houden die prijzen ook aan.tennisbal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:49:
[...]
en hoe zit het met de duitse belasting op de ipad 32 g ?
Er is nog geen officiele releasedatum, dus alle data die de ronde doen zijn slechts geruchten.waar kan ik de meest up-to-date info vinden over de mogelijke releasedatum van de ipad in nederland?
super irritant. De apple website meld nogsteeds 'verkrijgbaar vanaf juli". Dat is dus nu....Tom schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:09:
[...]
Er is nog geen officiele releasedatum, dus alle data die de ronde doen zijn slechts geruchten.
Kan wel naar duitsland rijden(toch lease bak), maar daar heb ik dus geen zin in. Bovendien wil ik niet zo'n duits model al staat het alleen maar op de doos...
ik ga denk maar met de trein, lijkt me wel leuk een keer. slechts 2.12 uur. stekker etc is volgens mij helemaal hetzelfde dus ik zie geen nadelen. ja duitse doos, maar dat boeit niet
Verwijderd
Is het iemand al gelukt om je blackberry naar je ipad te tetheren? Moet mogelijk zijn als ik dit zo lees
http://forums.crackberry....oth-ipad-wifi-ftw-475732/
http://forums.crackberry....oth-ipad-wifi-ftw-475732/
Stekker is inderdaad hetzelfde.tennisbal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:27:
ik ga denk maar met de trein, lijkt me wel leuk een keer. slechts 2.12 uur. stekker etc is volgens mij helemaal hetzelfde dus ik zie geen nadelen. ja duitse doos, maar dat boeit niet
Op de doos staat geloof ik niet zoveel, het was mij niet eens opgevallen dat er duitse dingen opstaan. Misschien de kleine lettertjes.
Verwijderd
Yep, zolang je maar hetzelfde iTunes account gebruikt.TTD schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:38:
kan je ook apps die je voor je ipod touch hebt gekocht ook op de ipad zetten??
Misschien kun je ook met ons delen wat je precies hebt gedaan om tethering middels je BB mogelijk te maken?Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:03:
Zo, gelukt. Internet op mijn ipad wifi via mijn blackberry storm (kpn)
8000WP op Z-W & 1800WP op Z
Iemand een idee waar deze speeltjes in Spanje te krijgen zijn (behalve Apple shops en MediaMarkt) ?
[ Voor 3% gewijzigd door Cheeky op 05-07-2010 18:57 ]
Verwijderd
Echt exact op de manier die bij de link vqn mijn vorige post stond werd uitgelegd. Waarom het werkt op de verizoninstellingem begrijp ik niet maar het werkt. Zeker omdat je daar leest dat veel mensen er niet uitkomen, er vraagt zelfs iemand naar de kpn instellingen, volgens mij de enige nederlander in dat topic. Nu alleen nog flash om alle filmpjes te kunnen bekijken en dan kan dit apparaat echt alles wat ik wil (multi tasken, verbinding externe gps, verbinden extern internet, geen beperkingen op internet). maar ook dat komt er aan las ik net op de tweakers frontpage[message=,noline]Snoekieboe schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:50[/message]:
[...]
Misschien kun je ook met ons delen wat je precies hebt gedaan om tethering middels je BB mogelijk te maken?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 19:31 ]
Tja; ik heb dus geen wifi op mijn werkFlatwhite schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:23:
[...]Goodreader heeft GEEN iTunes nodig. Je kan via Wifi en een browser op een computer bestanden wireless versturen naar je iPad. Ook kan je bestanden vanuit je email openen in Goodreader.
Tja. Ik heb de naam, het channel, soort encryptie en bijbehorende sleutel gewijzigd. Een Experia Box updaten kan niet helaas.Phuncz schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:30:
Uitzoeken waarom je wifi uitvalt, de kans is groter dat het aan de router ligt dan aan de iPad. Heb het in het verleden ook al meegemaakt met een PSP en laptop, router updaten, verplaatsen, kanaal wisselen of vervangen doet wonderen. En iTunes is helaas zowat verplicht, alhoewel er andere oplossingen bestaan.
Iemand nog suggesties? iPod's, iPhone's, iMacs/Macbooks en mijn PS3 hebben nergens last van. De afstand maakt overigens niets uit (van 0,5M tot 10M).
http://www.ipadplanet.nl/...ware-voor-windows-en-mac/zAo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:08:
[...]
Tja; ik heb dus geen wifi op mijn werkAlleen een PC met ethernet & USB. Verder Windows + uitgekleed Administrator account.
[...]
Tja. Ik heb de naam, het channel, soort encryptie en bijbehorende sleutel gewijzigd. Een Experia Box updaten kan niet helaas.
Iemand nog suggesties? iPod's, iPhone's, iMacs/Macbooks en mijn PS3 hebben nergens last van. De afstand maakt overigens niets uit (van 0,5M tot 10M).
Bij de Saturn, Mediamarkt, FNAC en Apple resellersCheeky schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:57:
Iemand een idee waar deze speeltjes in Spanje te krijgen zijn (behalve Apple shops en MediaMarkt) ?
Thanks, maar die werkt alleen als je iTunes hebt!
Ah jammer, ik heb het zelf niet getest ofzo.zAo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:55:
[...]
Thanks, maar die werkt alleen als je iTunes hebt!
edit: Ah, ik zie je reactie op het artikel nu haha. Sorry, ik had beter even kunnen lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door BioHazard op 05-07-2010 20:56 ]
Ik zou wel even zeker weten of ze op voorraad zijn... Kom net terug uit Berlijn en daar was geen iPad te vinden... Anders hadden we een paar meegenomen... Nu wachten op NL release... Heb er nu alleen maar mee gespeeld in de Duitse Mediamarkt in Berlijn...tennisbal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:27:
Voor de android gebruikers; wireless thether for root users werkt echt prima in combinatie met mijn ipad. Gebruik nu vodafone blox op een prepaid kaart. Als ik de snelheid meet met de speedtest.net app op een server op 25km afstand haal ik 2.2 Mbps/dl. Heb nu ongeveer 1,5 gb aan data verbruikt. NOS streams werken hiermee ruim voldoende.
Iemand een idee of ik een microsim kwijt kan in een regulier simkaarslot (beugeltje / stukje tape)? Dan kan ik in het buitenland misschien een prepaid iPad sim gebruiken.
Iemand een idee of ik een microsim kwijt kan in een regulier simkaarslot (beugeltje / stukje tape)? Dan kan ik in het buitenland misschien een prepaid iPad sim gebruiken.
Het is niet veel, maar iig iets.[...]
Inmiddels is er een nieuwe datum opgedoken. Een lezer meldde ons dat de iPad 'hoogstwaarschijnlijk' op 12 of 14 juli in de verkoop gaat bij Nederlandse Apple Premium Resellers. Het zou hierbij gaan om zowel de Wi-Fi- als de 3G-modellen.
Wij hebben deze tip vooralsnog niet kunnen verifiëren. Maar toch willen we 'm jullie niet onthouden, al willen we hierbij wel uitdrukkelijk vermelden dat het om een gerucht gaat
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik hoor nog steeds week 29 voor Belgische release, dus 18-23 juli. Normaal zal Nederland gelijktijdig zijn.
En als je niet kan wachten kun je gewoon in duitsland bestellen... neem aan dat de prijzen gewoon gelijk zullen zijn als de NL prijzen.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Welke app gebruiken jullie als pdf reader?
Ik heb namelijk een aantal grote boeken en ik wil aantekeningen maken en een goede navigatie hebben. Maar nu heb ik iAnnotate gekocht en daar kan je hele mooie aantekeningen maken, maar is de outline niet beschikbaar bij de pdf's die ik heb en aangezien die 1000+ pagina's zijn is het niet navigeerbaar.
Ik heb namelijk een aantal grote boeken en ik wil aantekeningen maken en een goede navigatie hebben. Maar nu heb ik iAnnotate gekocht en daar kan je hele mooie aantekeningen maken, maar is de outline niet beschikbaar bij de pdf's die ik heb en aangezien die 1000+ pagina's zijn is het niet navigeerbaar.
Verwijderd
PDF bestanden lees ik gewoon met Ibooks.
Even uploaden via itunes en in ibooks zit linksboven een knopje om te schakelen tussen je pdf's en boeken.
Even uploaden via itunes en in ibooks zit linksboven een knopje om te schakelen tussen je pdf's en boeken.
Gebruik ik inmiddels ook. Wel zorgen dat je de laatste versies van iTunes en iBooks hebt, anders werkt het niet.Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:28:
PDF bestanden lees ik gewoon met Ibooks.
PSN: TDBtje
Ik heb de mijne "gejailbreakt" en ik wil onze tweede (3G) als die binnenkomt ook doen, en daarom wil ik itunes niet updaten.
Het probleem is dat ik nu dus geen PDF's in mijn ibooks krijg..
Is hier nog een andere opslossing voor, behalve mailen, zijn namelijk flinke bestanden.
Alvast bedankt!
Het probleem is dat ik nu dus geen PDF's in mijn ibooks krijg..
Is hier nog een andere opslossing voor, behalve mailen, zijn namelijk flinke bestanden.
Alvast bedankt!
Iets van Filebrowser ofzo gebruiken, en dan de Open With feature gebruiken? (Als Filebrowser dat heeft, heb Pad niet bij de hand).
Ik heb sinds kort ook een iPad. Maar ik zou geen tweaker zijn als ik hem niet direct gejailbreakt had. Dezelfde middag las ik nog dat Comex (van de spirit JB) bezig was met flash. Dus ik heb ziet googlen en vandaag is het gelukt.
Flash op de iPad!
Ik heb er op iPhoneclub een topic over geopend.
Het werkt alleen nog een beetje buggy.
Flash op de iPad!
Welke voordelen kan ik verwachten als ik mijn iPad jailbreak? En zijn er ook nadelen?
Ik heb je vooral voor de multitasking gedaan. (Proswitcher HD) en omdat ik wat meer in control ben over mijn device. Veel mensen jailbreaken ook zodat ze niet hoeven te betalen voor apps. (Installous) en dat soort dingetjes.Bigg Balls schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:23:
Welke voordelen kan ik verwachten als ik mijn iPad jailbreak? En zijn er ook nadelen?
Nadelen, wanneer Apple met een update komt kan jij hem niet installeren (zonder je jailbreak kwijt te raken). In veel gevallen wordt het ding trager, en minder stabiel. Kans dat sommige programma's minder goed werken. Immers is er niet op de 'gejailbreakte' omgeving getest.
Multitasking komt in September btw officieel. Dus als dat enkel de reden zou zijn kan je even wachten en kan het zonder.
Multitasking komt in September btw officieel. Dus als dat enkel de reden zou zijn kan je even wachten en kan het zonder.
[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 07-07-2010 16:37 ]
Inmiddels gelukt via Dropbox !!
Duurt wat langer, maar via Ibook leest het vervolgens veel sneller en makkelijker dan in PDFreader..
Duurt wat langer, maar via Ibook leest het vervolgens veel sneller en makkelijker dan in PDFreader..
Verwijderd
Cool! Zodra het mogelijk is er dumpert etc mee af te spelen ga ik het ook proberen. Die website doet het trouwens niet meer waar je naar verwijst[message=,noline]FiXeR.nl schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:11[/message]:
Ik heb sinds kort ook een iPad. Maar ik zou geen tweaker zijn als ik hem niet direct gejailbreakt had. Dezelfde middag las ik nog dat Comex (van de spirit JB) bezig was met flash. Dus ik heb ziet googlen en vandaag is het gelukt.
Flash op de iPad!![]()
Verwijderd
Ik heb totaal geen problemen ondervonden na jb, de problemen zoals die met iphone bekend zijn na jb heb ik op de ipad niet[message=,noline]ZpAz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:37[/message]:
Nadelen, wanneer Apple met een update komt kan jij hem niet installeren (zonder je jailbreak kwijt te raken). In veel gevallen wordt het ding trager, en minder stabiel. Kans dat sommige programma's minder goed werken. Immers is er niet op de 'gejailbreakte' omgeving getest.
Weet iemand toevallig hoe groot de accu is die in de iPad zit ? (milliampère)
http://guide-images.ifixit.net/igi/CPEAtAoixeKyeBjK.huge
als je hier kijkt kan je het omrekenen
24,8/3,75 = 6,6 Amp = 6600 mAmp
als je hier kijkt kan je het omrekenen
24,8/3,75 = 6,6 Amp = 6600 mAmp
[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 08-07-2010 08:35 ]
Gaat dat nog niet met de eerste beta dan? Als ik de filmjes zie, is er al erg veel mogelijk namelijk.Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:31:
[...]
Cool! Zodra het mogelijk is er dumpert etc mee af te spelen ga ik het ook proberen. Die website doet het trouwens niet meer waar je naar verwijst
Nee, dumpert werkt nog niet. Nog geen een streaming video.
edit: Die site werkt hiet nog gewoon.
edit: Die site werkt hiet nog gewoon.
[ Voor 26% gewijzigd door FiXeR.nl op 08-07-2010 10:36 ]
Verwijderd
Ik bedoel die site waar je vanaf dat andere topic heen verwees. Hier trouwens een leuk draadje http://www.engadget.com/2...jailbroken-ipad-for-real/
Ja deze site bedoel je?Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:00:
Ik bedoel die site waar je vanaf dat andere topic heen verwees. Hier trouwens een leuk draadje http://www.engadget.com/2...jailbroken-ipad-for-real/
Verwijderd
Ah hij doet het nu weer, gister deed ie het niet. De mod dacht hierom: "Waarschijnlijk de reden waarom het offline is gehaald:
Via twitter:
chpwn Thanks /so/ much to whoever put Frash on Engadget, illegally including Adobe files and making @comex look bad.
Daarom ook een slotje"
Via twitter:
chpwn Thanks /so/ much to whoever put Frash on Engadget, illegally including Adobe files and making @comex look bad.
Daarom ook een slotje"
Volgens diverse berichten in media zou de Ipad in Nederland vanaf juli verkrijgbaar zijn. Klopt dat nog steeds? Weet iemand een definitieve datum?
Een klein beetje zoeken is niet zo moeilijk hePhuncz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:21:
Ik hoor nog steeds week 29 voor Belgische release, dus 18-23 juli. Normaal zal Nederland gelijktijdig zijn.

Vraag aan de gebruikers. Heb nu al een tijdje een iphone, deze sluit ik op mijn laptop aan als ik aan het werk ben zodat ik kan internetten op me laptop. Dit heeft volgens mij tethernet, kan dit ook op ipad ?
Want dan hoef ik de versie met 3G niet te kopen
De iPad kan niet direct met een iPhone tetheren. Het kan wel met een omweg, door een Jailbreak en met programma MyWi op de iPhone.Versteegrob schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:44:
Vraag aan de gebruikers. Heb nu al een tijdje een iphone, deze sluit ik op mijn laptop aan als ik aan het werk ben zodat ik kan internetten op me laptop. Dit heeft volgens mij tethernet, kan dit ook op ipad ?
Oke bedankt
Nu ben ik bijna jarig en mijn huidige laptop is bijna op dus ben ik aan het kijken voor een Ipad
Hebben jullie de Ipad als vervanger gekocht voor de laptop ? Of gebruiken jullie een Ipad en een laptop ?
Ik heb de laptop nu nodig voor school en werk, gebruik alleen excel/word
Wat me ook tegen houd is dat je geen flash kan bekijken, zijn er dan echt veel site's onbereikbaar ? Bijvoorbeeld dumpert ?
Hoe komt het verder dat de advies prijzen zover afstaan van de winkelprijzen ?
Nu ben ik bijna jarig en mijn huidige laptop is bijna op dus ben ik aan het kijken voor een Ipad
Hebben jullie de Ipad als vervanger gekocht voor de laptop ? Of gebruiken jullie een Ipad en een laptop ?
Wat me ook tegen houd is dat je geen flash kan bekijken, zijn er dan echt veel site's onbereikbaar ? Bijvoorbeeld dumpert ?
Verwijderd
In mijn ogen in het geen vervanging voor een laptop, dingen produceren met de ipad is gewoon niet optimaal. Consumeren daarentegen is perfect, ik gebruik em dan ook vooral voor internet op de bank.
Dat je geen dumpert kan kijken vind ik wel een gemis, hoewel uit een onderzoek (http://technologizer.com/2010/06/30/ipad-survey/2/) blijkt dat 69% van de iPad gebruikers flash niet mist. Flash (frash) lijkt er wel aan te komen, hopelijk kunnen sites als dumpert dan wel bekeken worden. Je moet je ipad dan sowieso jailbreaken
Dat je geen dumpert kan kijken vind ik wel een gemis, hoewel uit een onderzoek (http://technologizer.com/2010/06/30/ipad-survey/2/) blijkt dat 69% van de iPad gebruikers flash niet mist. Flash (frash) lijkt er wel aan te komen, hopelijk kunnen sites als dumpert dan wel bekeken worden. Je moet je ipad dan sowieso jailbreaken
of dumpert (en andere video sites ook) omarmt de huidige technologie en gaat hun video's netjes met een player aanbieden die kijkt wat de client kan afspelen en het probleem is opgelost...
De iPad moet je echt niet als vervanger van een laptop zien. Tenzij je op de laptop alleen maar bezig bent met wat surfen, mailen en the occassional brief typen (Excel kan ook, maar je bent beperkt tot het gebruik van iWork voor de iPad en dat is lang niet zo krachtig). Dat kan op de iPad allemaal prima, koop je er een bluetooth toetsenbordje bij (Apple) en je komt een eind. Maar verder is een laptop veel krachtiger, ik heb dus ook een Macbook pro erbij voor foto- en videobewerkingen alsmede programmeren. De iPad is voor mij puur een gemaks-product, je pakt het er veel sneller bij op de bank en in bed, het is veel prettiger simpelweg een scherm in handen te hebben voor veel dingen die je even tussendoor wilt doen.Versteegrob schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:18:
Geen flash nee, ik mis het totaal niet en veel sites gaan al richtig html-5. Maar kijk gewoon naar je huidige surfgedrag, ga je flash missen denk je? Zo ja, dan is de iPad niet aan jou besteed. Youtube kan je overigens gewoon kijken, CNN, de NOS WK, veel sites beginnen compatible te worden, maar het duurt nog wel even voordat je iets als spelen.nl erop zal zien werken.Wat me ook tegen houd is dat je geen flash kan bekijken, zijn er dan echt veel site's onbereikbaar ? Bijvoorbeeld dumpert ?
De adviesprijzen zijn import-prijzen, je kan de iPad hier nog niet kopen en dus slaan deze importeurs daar een slaatje uit.
[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 08-07-2010 13:58 ]
Nee daar ben ik al achter. Zonde maar hoe meer ik lees hoe minder enthousiast ik helaas wordt. Het is super relax voor een beetje surfen maar verder ? Hoevaak ga je dezelfde foto's bekijken.
Vind het echt een gemis dat ze flash niet ondersteunen. Las net dat je niet eens kan printen vanuit de Ipad, dikke tegenvaller. Maar voor het surfen is het echt geweldig, dat zie ik ook in alleen even 600 euro neerleggen voor een beetje surfen is mij wat te veel.
Grrrr was ik maar rijk
Vind het echt een gemis dat ze flash niet ondersteunen. Las net dat je niet eens kan printen vanuit de Ipad, dikke tegenvaller. Maar voor het surfen is het echt geweldig, dat zie ik ook in alleen even 600 euro neerleggen voor een beetje surfen is mij wat te veel.
Grrrr was ik maar rijk
Lezen! Dat is zo ideaal op een iPad. 
Met iAnnotate erbij en dan kan je mooi aantekeningen maken, heerlijk.
Met iAnnotate erbij en dan kan je mooi aantekeningen maken, heerlijk.
[ Voor 48% gewijzigd door Attilla op 08-07-2010 14:40 ]
Verwijderd
Je vergeet het kijken van films, muziek, lezen van boeken/stripboeken, doen van spelletjes, vele apps en noem maar op. Het valt mij juist op dat iedereen zo super enthousiast over het apparaat blijft.Versteegrob schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:57:
Nee daar ben ik al achter. Zonde maar hoe meer ik lees hoe minder enthousiast ik helaas wordt. Het is super relax voor een beetje surfen maar verder ? Hoevaak ga je dezelfde foto's bekijken.
Grrrr was ik maar rijk
Ik raak mn iPhone en Macbook nauwelijks aan sinds ik de iPad heb.
Ik baalde juist enorm toen de eerste mensen hier hem kregen en ik nog moest wachten..maar ja, ik ben dan ook vreeeselijk ongeduldig.
Thanks. Was me even niet duidelijk welk zoekwoord te gebruiken.Phuncz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:09:
[...]
Een klein beetje zoeken is niet zo moeilijk he
Iemand al ervaring met de Citrix receiver voor de iPad? Lijkt mij ideaal als je snel thuis even wat wil doen voor je werk. Ff de iPad pakken en een Citrix sessie opzetten en een complete werkplek ter beschikking hebben lijkt me ideaal!
Ja, dat werkt prima. Wat foto's:bvsteyn schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:06:
Iemand al ervaring met de Citrix receiver voor de iPad? Lijkt mij ideaal als je snel thuis even wat wil doen voor je werk. Ff de iPad pakken en een Citrix sessie opzetten en een complete werkplek ter beschikking hebben lijkt me ideaal!
http://yfrog.com/j5qcjyj
http://yfrog.com/ev30qdj
Ik lig nu in een hotel te surfen op m'n iPad via m'n airport express. Echt jammer dat er geen app is om deze te configureren.
Kijk, snelle actie! Gaaf!FiXeR.nl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:11:
[...]
Ja, dat werkt prima. Wat foto's:
Nog een pre om 't apparaat aan te schaffen!
Inderdaad, een webinterface zou ook al handig zijn!kmf schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:11:
Ik lig nu in een hotel te surfen op m'n iPad via m'n airport express. Echt jammer dat er geen app is om deze te configureren.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Volgens mij is de agent config tool juist bedoeld om te configureren, ook al heb je het verkeerd geconfigged.[message=,noline]Tourniquet schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:33[/message]:
[...]
Inderdaad, een webinterface zou ook al handig zijn!
Maar een app om dat ding snel van bridge naar nat-mode te switchen zal echt handig zijn, kan ik tenminste ook op m'n iPhone online.
mooi opgelost... koop je toch geen iPad? Het is niet dat er iemand met een geweer tegen je hoofd staat en je dreigt dood te schieten als je NU geen iPad koopt. Als jij jezelf niet kunt overtuigen om iets te kopen, waarom zouden andere mensen dat dan wel moeten doen. (dat is tenminste de ondertoon die ik een beetje uit je berichten proef, jij zoekt hier naar overtuigende punten waarom je er wel een zou moeten kopenVersteegrob schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:57:
Grrrr was ik maar rijk
Welke login methode gebruik je om in te loggen op Citrix? Met token?FiXeR.nl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:11:
[...]
Ja, dat werkt prima. Wat foto's:
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Ja weet ik maar ben jarig en het is toch een hebbe ding maar genoeg reden om het wel te doen. Dan leg ik mijn laptop in de hoek voor af en toe wat office werk en gebruik de laptop nu al 90% surfen, films en series kijken.kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:02:
[...]
mooi opgelost... koop je toch geen iPad? Het is niet dat er iemand met een geweer tegen je hoofd staat en je dreigt dood te schieten als je NU geen iPad koopt. Als jij jezelf niet kunt overtuigen om iets te kopen, waarom zouden andere mensen dat dan wel moeten doen. (dat is tenminste de ondertoon die ik een beetje uit je berichten proef, jij zoekt hier naar overtuigende punten waarom je er wel een zou moeten kopen)
Laatste vraag, wanneer komt die in de winkel ? Vind ze nu online nogal duur, 650 euro voor de std 16gb versie
Gewoon via de DC.flanger schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:27:
[...]
Welke login methode gebruik je om in te loggen op Citrix? Met token?
Verwijderd
Dat is 1 van de reden waarom ik een iPad aanschaf, de voordelen van iPad gecombineerd met de voordelen van Citrix, dan heb je alles afgevangen
Ik heb mijn Ipad 64 gb nu ongeveer 1 week en ik vind het een super apparaat.
Ik had me absoluut voorgenomen de Ipad pas te jailbreaken na de release van 0S 4.0 op Ipad, maar ik kon het natuurlijk (als echte tweaker) niet laten.
Ik was zo'n 3 maanden geleden helemaal onbekend met apple. Ik heb toen een ipod 64gb gekocht en ben helemaal Apple fan geworden. Vorige week een ipad geimporteerd en ik ben er op dit moment helemaal aan verslaafd
Enkele musthave apps voor mij zijn:
Early Edition : Alle feeds worden weergegeven in 'krant stijl'
Comic Zeal4: Voor alle strip boeken (cbr bestanden) met bestand overdracht via USB
Fast PDF: Een soort Kloon van Ibooks, maar MET bestand overdracht via USB
Offline Pages: Voor alle paginas die later wil bekijken, wanneer je geen Wifi hebt
Airvideo: Dit programma mag je eenvoudig niet missen als je video's van je pc over wilt zetten naar je ipad
Games: Angry Birds HD
, Mirrors Edge, Plants vs Zombies HD
Ik ga over 2 weken op vakantie en heb mij ipad al helemaal vakantie klaar gemaakt:

Je films kun via Itunes covers geven, waardoor het er super gelikt uit ziet

Series kun je eventueel als TV programma indelen, waardoor je ze overzichtelijk in mappen op kunt slaan

Ik heb als hoesje de MacAlly bookstand black, die prachtig bij het apparaat past.

Al met al een geweldig apparaat. Ik hoop dat er snel veel nederlandse applicaties uitkomen
Ik had me absoluut voorgenomen de Ipad pas te jailbreaken na de release van 0S 4.0 op Ipad, maar ik kon het natuurlijk (als echte tweaker) niet laten.
Ik was zo'n 3 maanden geleden helemaal onbekend met apple. Ik heb toen een ipod 64gb gekocht en ben helemaal Apple fan geworden. Vorige week een ipad geimporteerd en ik ben er op dit moment helemaal aan verslaafd
Comic Zeal4: Voor alle strip boeken (cbr bestanden) met bestand overdracht via USB
Offline Pages: Voor alle paginas die later wil bekijken, wanneer je geen Wifi hebt
Airvideo: Dit programma mag je eenvoudig niet missen als je video's van je pc over wilt zetten naar je ipad
Games: Angry Birds HD
Ik ga over 2 weken op vakantie en heb mij ipad al helemaal vakantie klaar gemaakt:

Je films kun via Itunes covers geven, waardoor het er super gelikt uit ziet

Series kun je eventueel als TV programma indelen, waardoor je ze overzichtelijk in mappen op kunt slaan

Ik heb als hoesje de MacAlly bookstand black, die prachtig bij het apparaat past.

Al met al een geweldig apparaat. Ik hoop dat er snel veel nederlandse applicaties uitkomen
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Lees anders even het topic een beetje door, staat een paar posts terug wel. Kun je vast ook nog wel wat antwoorden krijgen op vragen waar je nog niet aan gedacht hebt[message=,noline]Versteegrob schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:45[/message]:
[...]
Ja weet ik maar ben jarig en het is toch een hebbe ding maar genoeg reden om het wel te doen. Dan leg ik mijn laptop in de hoek voor af en toe wat office werk en gebruik de laptop nu al 90% surfen, films en series kijken.
Laatste vraag, wanneer komt die in de winkel ? Vind ze nu online nogal duur, 650 euro voor de std 16gb versie
Even een paar ongevraagde tips[message=,noline]Henkus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:35[/message]:
Al met een geweldig apparaat. Ik hoop dat er snel veel nederlandse applicaties uitkomen
Goodreader voor PDF heeft veel mooie opties, zoals downloads, doublepage en PDF management.
Readitlater is handiger dan offline pages, omdat je makkelijk pagina's kan toevoegen vanuit allerlei plaatsen. Desktopbrowsers, rss readers, etc
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur.kmf schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:06:
[...]
Even een paar ongevraagde tips
Goodreader voor PDF heeft veel mooie opties, zoals downloads, doublepage en PDF management.
Readitlater is handiger dan offline pages, omdat je makkelijk pagina's kan toevoegen vanuit allerlei plaatsen. Desktopbrowsers, rss readers, etc
Ik vind offline pages fijner werker dan ReaditLater. ReaditLater werkt weer beter op de ipod/iphone vanwege de speciale leesmodus
FastPDF heeft alle opties die Goodreader ook heeft, maar je kunt ook de covers van je tijdschriften zien, net zoals in Ibooks, vandaar dat FastPDF mijn voorkeur heeft.

Ook kun je bestanden verplaatsen, een andere naam geven of verwijderen

[ Voor 18% gewijzigd door Henkus op 08-07-2010 18:21 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Gewoon ff een tip; als ge de power en hometoets samen kort indrukt neem je een screenshot, dan hoef je geen foto's te nemen ;-)
Hoe dan ook, veel plezier met je iPad man!
Hoe dan ook, veel plezier met je iPad man!
Weet iemand waar ik nog een camera connection kit kan krijgen?
Want volgens mij is deze nog exclusiever dan de ipad zelf
Edit: Ipad is ook besteld
Want volgens mij is deze nog exclusiever dan de ipad zelf

Edit: Ipad is ook besteld
[ Voor 11% gewijzigd door Kezand op 08-07-2010 20:39 ]
Dag allen,
Heb sinds vorige week een iPad wat een super gadget is dit zeg super gewoon. Ter voorbereiding om een Vodafone Abonnement af te sluiten heb ik een tijdelijke Vodafone prepaid omgeknipt tot micro sim. Ik ben hier echter niet super blij mee en wil hierbij graag mijn ervaring met jullie delen.
Ik heb Vodafone prepaid ingesteld met de apn live.vodafone.com en dit werkt zonder problemen.Echter wanneer ik een VPN verbinding opzet met BlackVPN dan loopt de verbinding na enkele minuten vast. Via wifi en t-mobile 3G werkt dit zonder problemen. Ra ra?
2e issue die ik heb is de Wk Nos stream welke wel werkt via Wifi en T-mobile 3G, maar niet met de Vodafone prepaid internet blox. Een mogelijke oorzaak zou zijn dat de live.Vodafone.com apn een proxy gebruikt wat vanalles blokkeert,ik zie echter geen mogelijkheid om deze uit te schakelen. Office.Vodafone .nl instellen als apn werkt helaas helemaal niet. Nog andere hier ervaring mee
Getypt op mijn iPad, was effe wennen.
Gr.
Heb sinds vorige week een iPad wat een super gadget is dit zeg super gewoon. Ter voorbereiding om een Vodafone Abonnement af te sluiten heb ik een tijdelijke Vodafone prepaid omgeknipt tot micro sim. Ik ben hier echter niet super blij mee en wil hierbij graag mijn ervaring met jullie delen.
Ik heb Vodafone prepaid ingesteld met de apn live.vodafone.com en dit werkt zonder problemen.Echter wanneer ik een VPN verbinding opzet met BlackVPN dan loopt de verbinding na enkele minuten vast. Via wifi en t-mobile 3G werkt dit zonder problemen. Ra ra?
2e issue die ik heb is de Wk Nos stream welke wel werkt via Wifi en T-mobile 3G, maar niet met de Vodafone prepaid internet blox. Een mogelijke oorzaak zou zijn dat de live.Vodafone.com apn een proxy gebruikt wat vanalles blokkeert,ik zie echter geen mogelijkheid om deze uit te schakelen. Office.Vodafone .nl instellen als apn werkt helaas helemaal niet. Nog andere hier ervaring mee
Getypt op mijn iPad, was effe wennen.
Gr.
Is de site rtlgemist.nl met de Ipad te zien ?
Is de Ipad nou officieel te koop in de Apple store ? Nee toch
Ben 16 juli jarig dus dan wil ik hem wel hebben
Die site werkt, net getest. Ipad is verwacht vanaf 18-23 juli zegt men hierboven.Versteegrob schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:08:
Is de site rtlgemist.nl met de Ipad te zien ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid