[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

iPad vanaf 23 juli in België, Nederlandse winkels krijgen eerste voorraad iPads binnen

Afbeeldingslocatie: http://images.textopus.nl/iPadPlanet/cdn/wp-content/uploads/2010/07/ipad-belgie-250x187.jpgBelgische handelaren bereiden zich voor op de lancering van de iPad op 23 juli. Het weblog belgium-iphone.com (onderdeel van lesoir.be) heeft foto’s van dozen die bij een Belgische handelaar staan opgestapeld. Ze bevatten de tekst ‘iPad Wave 2′ en een waarschuwing om het materiaal pas vanaf 23 juli uit te stallen. Een bron heeft de lancering op 23 juli bevestigd. Ook in Nederland blijken de Apple Premium Resellers inmiddels de eerste voorraad iPads te hebben binnengekregen via distributeur Syncreon. De iPad mogen nog niet verkocht worden omdat er nog geen officieel demomateriaal beschikbaar is.

Dat er nog weinig informatie over de Nederlandse lancering circuleert is begrijpelijk: APR’s mogen geen informatie over de iPad naar buiten brengen. Verkooppunten die dat wel doen of die zich niet aan andere regels houden kunnen hun iPad-contract verliezen en mogelijk ook andere maatregelen tegemoet zien. Het is officieel bijvoorbeeld niet toegestaan om reserveringslijsten aan te leggen, ook al doen veel winkels dat wel. De Belgische handelaar (of zijn medewerkers) zijn daar blijkbaar niet van onder de indruk: hoewel de foto’s onscherp zijn, valt op de paklijst met wat moeite af te lezen om welke winkelier in Brugge het gaat.

België en Nederland maken deel uit van Wave 2 van de iPad-lancering. Wave 1 vond plaats op 28 mei 2010 en zorgde ervoor dat de iPad in landen als Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Zwitserland leverbaar is. De meeste andere Europese landen zitten in Wave 2.

Afbeeldingslocatie: http://images.textopus.nl/iPadPlanet/cdn/wp-content/uploads/2010/07/ipad-belgie-dozen.jpg
:D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Dom , dom, dom... Ik had laatst impulsief m'n iPad geupdate naar 3.2.1 en was vergeten dat ik m'n jailbreak zou kwijtraken.. Als ik 'restore from backup' doe verandert iTunes niet de firmware.. Wat zijn m'n mogelijkheden :P ?

En erg jammer dat die iPad dan toch in Nederland gaat uitkomen, daardoor voelen wij ons net wat minder exclusief :P. Nee hoor, goeie zaak, krijgen we hopelijk wat meer Nederlandse apps (nu.nl bijv.)

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is toch wel het mooist de iPad dat je dit

Afbeeldingslocatie: http://www.modularaudio.com.sg/assets/images/Cust_Fingerpick_8.jpg
, dit

Afbeeldingslocatie: http://teapotshappen.files.wordpress.com/2009/06/wlw-vhs.jpg

, dit
Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.be/f/normal/62220268_1-garfield-strips-pockets-een-volledige-collectie.jpg
En dit
Afbeeldingslocatie: http://www.mrbass.org/boardgames/accessories/collection.jpg
Er allemaal op kwijt kan. En Dan heb je ook nog alle wegenkaarten, boeken, wat games en het Internet beschikbaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:15
Even over de launch,
Is het nodig dat ik via de Apple website een iPad reserveer (zodra dat kan) of is dat alleen voor online bestellingen? Anders zou het toch mooi lullig zijn als ik daar donderdag nacht ga staan en vervolgens 's ochtends geen iPad heb omdat mensen er een hebben gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
@davidgilmour
Hahahah die collectie VHS tapes met foute B-films _/-\o_ .

Welke iPad heb je trouwens ? De 500GB versie ? Volgens mij passen al die films er niet op namelijk, last time I checked ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andromedaan schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:45:
@davidgilmour

Welke iPad heb je trouwens ? De 500GB versie ? Volgens mij passen al die films er niet op namelijk, last time I checked ;).
Wel in 50x50 pixel formaat hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
andromedaan schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:45:
@davidgilmour

Pas op zit een maad in bolivie met de kindjes en dus heb ik zoveel mogelijk films op de ipad gezet . een 250-300MB per film , nog deftige kwaliteit . Heb de 16gb versie en er staan een 40tal films op op de 64 moet je dus toch tegen de 200 films krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 21:25
Kun je de iPad eigenlijk goed gebruiken zonder hoes? Beschadigt de onderkant snel? Kun je 'm eigenlijk goed plat op een tafel leggen en dan besturen zonder dat ie gaat kiepen? Op de plaatjes zie je dat de onderkant een beetje afgerond is, maar als ik het goed zie is dat net niet onder het beeldschermgedeelte, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:49:
Kun je de iPad eigenlijk goed gebruiken zonder hoes? Beschadigt de onderkant snel? Kun je 'm eigenlijk goed plat op een tafel leggen en dan besturen zonder dat ie gaat kiepen? Op de plaatjes zie je dat de onderkant een beetje afgerond is, maar als ik het goed zie is dat net niet onder het beeldschermgedeelte, toch?
Ja ja ja ja ja en nee.

Ofwel, moet je zelf weten. Ik heb er een plastic beschermkap overheen omdat hij mij te snel kraste. Kost je een euro of 4 bij DealExtreme en dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
mooi alles gesynct en werkt perfect.

domme vraag misschien, ik heb een heleboel apps gekocht voor mijn iphone, ben ik nu verplicht om de volle mep te betalen voor de HD ipad versie?

bv omnifocus, en games etc? of kan ik met serial key iets doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:43
tennisbal schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:12:

domme vraag misschien, ik heb een heleboel apps gekocht voor mijn iphone, ben ik nu verplicht om de volle mep te betalen voor de HD ipad versie?

Nope allemaal opnieuw betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Sommige apps (in de store te herkennen aan een + icoontje) zijn voor zowel iPhone als iPad.
Bovendien werken alle iPhone apps sowieso, alleen zie je ze in het klein (of lelijk opgeblazen, maar dat zal wel veranderen als er meer hires iPhone 4 apps zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Klopt wat je zegt maar hij vroeg specifiek naar HD apps en bij 99% moet je die opnieuw kopen, helaas. Moet zeggen dat ik daar ook niet helemaal gelukkig mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik hoop dat Apple een syncservice voor appmakers gaat opzetten... Net als bij de ibooks, dat je dan apps op je iPhone en iPad kan synchroniseren. Irritant dat ik nu op meerdere plaatsen passwords, bookmarks, settings moet bijhouden...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Delen jullie de gedachte met mij dat de iPhone 4 helemaal niet goed is voor de ontwikkeling van iPad apps?
Dit kwam opeens in mij op. Omdat de iPhone 4 bijna dezelfde reso heeft als de iPad, ben ik bang dat er geen speciale iPad versie meer komt omdat de iPhone 4 versie er prima uitziet. Dit is ook zo, maar dat betekent dus dat je echt een opgeblazen iPhone krijgt. Het voordeel van een groter schermoppervlak valt dan bijna weg omdat ontwikkelaars dus niet meer een speciale, voor een groot scherm, ontwikkelde app uitbrengen. Alles zal alleen groter worden, maar er zal niet slim worden omgegaan met de ruimte. Zoals de mail App een extra balk heeft gekregen. Dat zou ik heel er jammer vinden.

Nogmaals, weet iemand of ik moet reserveren bij de APR of in de Mediamarkt? Ik ga hem (Als de datum klopt) volgende week kopen in Arnhem. Daar zijn 2 verkooppunten: De Mediamarkt en een eindje verder een officiele reseller. Weet iemand of 1 van hen aan een reserveringslijst doet, of is het echt de eerste die komt krijgt er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
kmf schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:07:
Ik hoop dat Apple een syncservice voor appmakers gaat opzetten... Net als bij de ibooks, dat je dan apps op je iPhone en iPad kan synchroniseren. Irritant dat ik nu op meerdere plaatsen passwords, bookmarks, settings moet bijhouden...
Stuur naar Apple als een feature request, wie weet komt het er in :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
timowouters schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:33:
Delen jullie de gedachte met mij dat de iPhone 4 helemaal niet goed is voor de ontwikkeling van iPad apps?
Dit kwam opeens in mij op. Omdat de iPhone 4 bijna dezelfde reso heeft als de iPad, ben ik bang dat er geen speciale iPad versie meer komt omdat de iPhone 4 versie er prima uitziet. Dit is ook zo, maar dat betekent dus dat je echt een opgeblazen iPhone krijgt. Het voordeel van een groter schermoppervlak valt dan bijna weg omdat ontwikkelaars dus niet meer een speciale, voor een groot scherm, ontwikkelde app uitbrengen. Alles zal alleen groter worden, maar er zal niet slim worden omgegaan met de ruimte. Zoals de mail App een extra balk heeft gekregen. Dat zou ik heel er jammer vinden.

Nogmaals, weet iemand of ik moet reserveren bij de APR of in de Mediamarkt? Ik ga hem (Als de datum klopt) volgende week kopen in Arnhem. Daar zijn 2 verkooppunten: De Mediamarkt en een eindje verder een officiele reseller. Weet iemand of 1 van hen aan een reserveringslijst doet, of is het echt de eerste die komt krijgt er een.
Het grotere scherm zorgt voor de mogelijkheid dat je de GUI aanpassen naar het groter scherm. Het is niet omdat je nu een 'even hoge resolutie hebt' de GUI van de iPad lekker gaat werken op een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Inderdaad, de resolutie is bij beide toestellen van minder groot belang, het is juist de schermgrootte die het probleem is. Neem bv. het settings scherm bij de iPhone en iPad, een duidelijk verschil hoe bepalend schermgrootte is voor de uitwerking itt. de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ongelooflijk wat vet om een epub book te lezen met de ipad. pak de blz op en kan je gewoon mee 'spelen'. echt supervet. misschien kon dat ook al met mijn iphone 3gs :P nooit op gelet :) ook humor om er wat jaargangen donald duck op te zetten, leuk voor een demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Phuncz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:14:
Inderdaad, de resolutie is bij beide toestellen van minder groot belang, het is juist de schermgrootte die het probleem is. Neem bv. het settings scherm bij de iPhone en iPad, een duidelijk verschil hoe bepalend schermgrootte is voor de uitwerking itt. de resolutie.
Klopt. Waar ik mij dan wel een beetje zorgen over maak is het feit dat er nog steeds niet zo denderend veel iPad apps zijn, terwijl het vrij gemakkelijk is universele apps te maken van bestaande iPhone apps. De iPad wordt enorm goed verkocht, maar ik zie de developers (ik ga er ook aan beginnen) nog niet massaal zich erop storten. Ook de magazines met alle interactieve content ben ik nog niet bijsterend veel tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

vgroenewold schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:03:
[...]

Klopt. Waar ik mij dan wel een beetje zorgen over maak is het feit dat er nog steeds niet zo denderend veel iPad apps zijn, terwijl het vrij gemakkelijk is universele apps te maken van bestaande iPhone apps. De iPad wordt enorm goed verkocht, maar ik zie de developers (ik ga er ook aan beginnen) nog niet massaal zich erop storten. Ook de magazines met alle interactieve content ben ik nog niet bijsterend veel tegengekomen.
Inderdaad, ik kijk dagelijks in de Appstore maar het aanbod valt mij ook tegen. Voorlopig is het voor mij vooral een internetdevice (surfen, mail, twitter) en af en toe een spelletje :)

Nu is de iPhone wel een mobiel device waarop websites minder handig werken, waardoor veel websites hun functionaliteit vertalen naar een iPhone app (met als voordeel dat je o.a. de GPS locatie kan opvragen en foto's kan maken). Op de iPad zouden dergelijke apps nutteloos zijn, daar worden websites sowieso al goed weergegeven. Toch zou je verwachten dat developers wat creatiever zijn, volgens mij is er nog genoeg te bedenken voor de iPad. Juist in deze beginperiode kun je vrij makkelijk cashen, er is nu nog weinig concurrentie.

Hoe zit het trouwens met de bookstore; wanneer kunnen we daar content in verwachten? Ik heb ook geen idee hoe het met de Amerikaanse bookstore zit, is dat al een serieuze concurrent voor bijv. amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ZpAz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:39:
[...]

Het grotere scherm zorgt voor de mogelijkheid dat je de GUI aanpassen naar het groter scherm. Het is niet omdat je nu een 'even hoge resolutie hebt' de GUI van de iPad lekker gaat werken op een iPhone.
Phuncz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:14:
Nee wacht jullie begrijpen mij verkeerd.
Ik bedoel dat als een app maker nu een app maakt voor de iPhone 4, zal deze er prima ook goed uitzien op de ipad omdat de reso bijna gelijk is. Een app maker zal dus sneller geneigd zijn om GEEN speciale ipad app te maken, terwijl daar wel degelijk extra waarde aan wordt gehecht.
Bij de iphone apps met de lage resolutie is de neiging om een aparte ipad app te maken groter omdat een opgeblazen iphone app er niet uitziet op de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Waarschijnlijk verwacht Apple dat elke developer een hoge resolutie app uitbrengt (ook ik zie liever een echte voor de iPad geoptimaliseerde app hoor). Dat zal ook wel de reden zijn dat de huidige apps er lelijk uitzien als je deze op 2x. Apple heeft amper moeite gedaan om dat er beter uit te laten zien. Ze hadden bijvoorbeeld prima de tekst netjes kunnen scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
domme vraag misschien, ik neem aan dat de witte usb stekker gewoon exact hetzelfde is als de iphobe 3gs? ik meen ergens gelezen te hebben dat er andere voltages waren oid, maar dat zal de stroomstekker wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:33:
Eigenlijk is toch wel het mooist de iPad dat je dit

[afbeelding]
, dit

[afbeelding]

, dit
[afbeelding]
En dit
[afbeelding]
Er allemaal op kwijt kan. En Dan heb je ook nog alle wegenkaarten, boeken, wat games en het Internet beschikbaar :)
Dat is ook wel een btje sneu.. Nu alleen nog maar vier witte muren en een ipad.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Type vanaf de Ipad aan de stroomkabel. Verre van ideaal omdat de kabel belachelijk kort is. Is er daarom een langere USB kabel te koopnnzodat ik toch de Ipad kan gebruiken en opladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
moet ik een optie aanklikken ofzo om via usb te laden? hij hangt aan m'n pc maar hij zegt opladen uit?? te weinig power aan die port ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 15:20
Versteegrob schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:26:
Type vanaf de Ipad aan de stroomkabel. Verre van ideaal omdat de kabel belachelijk kort is. Is er daarom een langere USB kabel te koopnnzodat ik toch de Ipad kan gebruiken en opladen ?
Elke computer winkel heeft wel een USB verlengkabel. Werkt prima, zo heb ik mijn 1e oplader achter het bed liggen.
tennisbal schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:40:
domme vraag misschien, ik neem aan dat de witte usb stekker gewoon exact hetzelfde is als de iphobe 3gs? ik meen ergens gelezen te hebben dat er andere voltages waren oid, maar dat zal de stroomstekker wel zijn?
Voltage is wel gelijk maar het vermogen niet, je kan je iPad niet opladen met de iPhone lader, iPhone laden met je iPad lader wil prima (althans met mijn iPhone 3G)
tennisbal schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:34:
moet ik een optie aanklikken ofzo om via usb te laden? hij hangt aan m'n pc maar hij zegt opladen uit?? te weinig power aan die port ofzo?
De iPad vraagt meer stroom om te laden dan uit je computer kan worden gehaald, daarom staat er opladen uit.

[ Voor 53% gewijzigd door jjbstolk op 18-07-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door jjbstolk op 17-07-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
jjbstolk schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:56:
De iPad vraagt meer stroom om te laden dan uit je computer kan worden gehaald, daarom staat er opladen uit.
Volgens mij hebben de Apple Computers een 'high-power-usb-poort' en is het daarmee wel mogelijk om een iPad op te laden (maar dat weet ik niet zeker).

Volgens dit artikel is op een MBP één van de twee USB poorten er op een high-power, dus misschien moet je de andere proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
ZpAz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:13:
[...]

Volgens mij hebben de Apple Computers een 'high-power-usb-poort' en is het daarmee wel mogelijk om een iPad op te laden (maar dat weet ik niet zeker).

Volgens dit artikel is op een MBP één van de twee USB poorten er op een high-power, dus misschien moet je de andere proberen :+
Meeste PC motherboard makers (Asus, MSI etc) hebben een soort tooltje (driver ?) om de USB poorten meer stroom te laten trekken dan officieel is toegestaan (= 500 mA voor USB2, 950 mA voor USB3).

Ik vind het ietwat vaag dat Apple 10W @ 5V, dus 2 A laadstroom denkt nodig te hebben voor de iPad, Battery cap schijnt 24.8 Whr te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 18-07-2010 01:40 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
In ander nieuws...

Vodafone heeft nu de mogelijkheid om een internet-only 3G abbo met 3FF micro-sim te nemen. Voor een jaar 10 euro/maand.

Geen idee of de Vodafone jongens en meisjes in hun winkels inmiddels ook weten wat een micro-sim is. Ik heb zo'n abbo via internet besteld. Ben licht allergisch voor niet al-wetende verkopers ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 18-07-2010 01:32 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]vgroenewold schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:03[/message]:
[...]

Ik geef de devvers nog steeds het voordeel van de twijfel omdat niet iedere devver een iPad kan hebben. Al zijn er nu 4-5miljoen ipads over de toonbank, heel veel landen hebben ze niet. En het aantal is niet genoeg om de massaverkopen van apps tegen een lage prijs rendabel te maken.

Ik verwacht pas bij wave3 dat iPad apps in de stroomversnelling komen. Net zoals dat iphone4apps ook pas bij wave3 van de iphone4 goed gaan doordringen (en niet een simpele recompile zijn).

En natuurlijk.... Ios4 voor de iPad moet nog komen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]loekf2 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:31[/message]:
In ander nieuws...

Vodafone heeft nu de mogelijkheid om een internet-only 3G abbo met 3FF micro-sim te nemen. Voor een jaar 10 euro/maand.

Geen idee of de Vodafone jongens en meisjes in hun winkels inmiddels ook weten wat een micro-sim is. Ik heb zo'n abbo via internet besteld. Ben licht allergisch voor niet al-wetende verkopers ;-)
Met een beperking tot 500 MB p/m, datalimiet. Welkom in 1999.

http://www.vodafone.nl/sh...-Start-1-jaar/sku51290035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 10:30:
[...]

http://www.vodafone.nl/sh...-Start-1-jaar/sku51290035
Ga sowieso niet extra betalen voor die enkele keer dat ik de ipad buiten de deur gebruik. Niet dat ik de 3G versie heb, maar ik deel gewoon lekker internet van m'n mobiel en klaar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
beste tweakers ik heb net mijn ipad opgehaald in arnhem en nu sluit ik hem aan op mn windoos en nu krijgt itunes hem niet te pakken??????

help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Is het een Apple iPad of een chineese cloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

mr.DJ95 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:14:
beste tweakers ik heb net mijn ipad opgehaald in arnhem en nu sluit ik hem aan op mn windoos en nu krijgt itunes hem niet te pakken??????

help!!
opgehaald in arnhem???

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Bij de Media Markt verkopen ze hem in Arnhem voor veel te veel. Zjin US import iPadjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

http://support.apple.com/kb/ts1495

Zelf heb ik dit moeten doen: http://support.apple.com/kb/HT1923

Stap voor stap volgen en dan komt het in orde :)

[ Voor 44% gewijzigd door Phuncz op 18-07-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
nee heb hem via marktplaats gekocht die had er 2 meegenomen uit USA maar alles werkt gelukkig weer weet niet waar het aan lag:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
andromedaan schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:29:
Dom , dom, dom... Ik had laatst impulsief m'n iPad geupdate naar 3.2.1 en was vergeten dat ik m'n jailbreak zou kwijtraken.. Als ik 'restore from backup' doe verandert iTunes niet de firmware.. Wat zijn m'n mogelijkheden :P ?

En erg jammer dat die iPad dan toch in Nederland gaat uitkomen, daardoor voelen wij ons net wat minder exclusief :P. Nee hoor, goeie zaak, krijgen we hopelijk wat meer Nederlandse apps (nu.nl bijv.)
Je had dus 3.2 gejailbreaked via spirit. Ik neem aan dat je in Cydia de "Make my life easier" optie hebt gedaan, voordat 3.2.1 uit was, dus voordat apple is gestopt 3.2 te signeren[1]? Dan heeft Saurik's server de shsh blobs voor 3.2 (digital signatures voor 3.2 in combo met jouw device id) op voorraad staan.

3.2 downloaden, in je hosts file de apple auth server laten verwijzen naar saurik, en het is kat in 't bakkie. Google geeft je uitgebreidere howtos.

Als jij de shsh blobs niet via bijvoorbeeld tinyumbrella hebt opgeslagen *en* je hebt ze niet opgeslagen bij saurik dan heb je gewoon pech. Sla dan je 3.2.1 blobs iig nog even op via TinyUmbrella, dan kan je later zo nodig terug naar 3.2.1

[1] Dat 3.2.1 uitkomt -- en apple dus is gestopt met 3.2 signeren -- voordat de NL iPad release is gedaan betekent dus dat voorlopig het niet mogelijk is om in NL gekochte iPads te jailbreaken, of als ze nog wel met 3.2 geleverd worden betekent het dat je ze nooit kan restoren en daarna weer jailbreaken. Wees in dat laatste geval voorzichtig met dingen die je systeem zo kunnen breken dat het gerestored moet worden, anders moet je kiezen tussen bricked laten of non-JB.
tennisbal schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:12:

Al die apps kun je op de iPad zetten, die draait gewoon iPhone apps met alleen de beperkingen op resolutie. Sommige ontwikkelaars hebben hun iPhone app geupgrade met iPad resolutie graphics, en een unified app gemaakt, andere ontwikkelaars hebben gekozen om naast hun iPhone app een HD app apart ernaast te zetten voor de iPad. Het is puur de keuze van de ontwikkelaar dus.
tennisbal schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:34:
Om even precies en technisch te zijn (we zitten tenslotte op tweakers.net): de iPad lader levert 2000 mA, de iPhone/iPod laders tot nu toe leveren 1000 mA, en een gewone fullpower USB poort levert 500 mA (lowpower is 100). Een highpower USB poort[2] levert 1000 mA en zal dus een iphone net zo snel opladen als de lader, maar niet een iPad.

Alle devices betrekken wel degelijk stroom van alle poorten en zullen proberen dit te gebruiken om te laden, maar bij de iPad met scherm aan kost het scherm meer stroom dan de USB poort laadt. Met scherm uit zal hij, heel erg langzaam, zich wel een stukje vullen.

[2] De MacBook Air heeft een poort waar 1000 mA uit kan komen, en een aantal PC moederborden hebben dat als speciale feature. USB3 is in spec net geen 1000 mA. Let op dat bij een aantal MacBooks er USB poorten opzitten die fullpower zijn (500 mA) en ook die lowpower zijn, omdat ze via een unpowered hub intern zijn gedeeld met dingen als de webcam en bluetooth etc. In sommige beschrijvingen wordt de 500 mA poort high powered genoemd, maar die is dus niet zo high powered als de Air USB poort (die is ontwikkeld voor de Air externe DVD drive met power uit 1 poort).
ZpAz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:13:
Daar betekent highpowered dus dat ie 500 mA levert, net als iedere normale USB poort die niet via een buspowered hub gaat.
Heb je wel de goede versie van iTunes? 9.1 of hoger dus? Als je daarnaast ook wilt jailbreaken met Spirit moet ie daarnaast kleiner dan 9.2 zijn, dus heb je de keuze uit 9.1 en misschien 9.1.1. Als je geen JB wil moet je gewoon de nieuwste iTunes nemen.
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 10:30:
[...]

Welkom in 2010, iedere mobiele provider (ook in Nederland) heeft een datalimiet of zal die binnenkort gaan invoeren. Bij alle abonnementen voor alleen dataverkeer is die er al veel langer, in de vorm van een ongespecificeerde FUP of wat anders, bij abonnementen voor mobieltjes is T-Mobile de enige met onbeperkt verkeer, en dat merken ze in hun netwerk. Het zal zeker minder dan 12 maanden duren voordat T-Mobile NL zich voegt bij AT&T en ook datalimieten introduceert.

Wat ik interessant vind bij het Vodafone aanbod is wat er gebeurt buiten je bundel. Upgrade je dan voor een maand naar het duurdere tarief, tegen sim-only prijs of volle mep, of betaal je dan per megabyte, what? Voorwaarden staan nergens op de site.

Edit: wacht, het staat er al: dan internet je nog steeds onbeperkt maar dan tegen lagere snelheid. Dual-ISDN, het kan erger. Ik ga er van uit dat je ook binnen je contract kan upgraden naar sim-only 2 gb als het je toch te weinig is, dan kost het 15 ipv 10 per maand.

Start is 500 MB @ 3.6/128
Basis is 2000 MB @ 14.4/1.4
Extra is FUP @ 28.8/5.8 (ik ga er van uit dat de FUP hierbij significant hoger is dan 2G..)

Sim-only 1 jaar is met de eerste 6 maanden (!) 50% korting, dus dan kom je op:

Start: (6x10+6x20)/12 = 15 E per maand gemiddeld
Basis: (6x15+6x30)/12 = 22.5 E gemiddeld
Extra: (6x25+6x50)/12 = 37.5 E gemiddeld.

Bij de 2 jarige varianten krijg je 13 maanden de korting, dus netto net iets goedkoper per maand.

Let op dat als je later in het jaar van abonnement upgrade je de korting natuurlijk in dat eerste stuk over het goedkopere abonnement kreeg, dus betaal je relatief wat vaker het volledige tarief voor het dure abonnement. Daarnaast moet je goed opletten dat als je abonnement afloopt je het netjes verlengt anders ga je ook weer de dure prijs betalen (net als met ieder ander sim-only aanbod).

[ Voor 65% gewijzigd door Jasper Janssen op 18-07-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:16

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

timowouters schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:24:
Bij de Media Markt verkopen ze hem in Arnhem voor veel te veel. Zjin US import iPadjes
Wat is 'veel te veel' als ik vragen mag? :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De iPad prijzen gaan vrijdag dezelfde zijn als over zowat heel de wereld, dus maak maar de psychologische sprong en trek die bankkaart door het gleufje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:06
Phuncz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:20:
De iPad prijzen gaan vrijdag dezelfde zijn als over zowat heel de wereld, dus maak maar de psychologische sprong en trek die bankkaart door het gleufje !
en gaat de BTW tenminste de Nederlandse staatskas in en helpen we onze lokale middenstanders. ;)
Ik ga voor een WiFi exemplaar van 32GB of wat er nog over is >:)

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Ik denk dat hij de pricewatch prijzen bedoeld. Deze gaan langzaam richting de normale verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de kansloze discussie ten einde te brengen m.b.t. de kansloze vodafone medewerker heb ik de volgende vraag:

Is er iemand die al zijn simkaart heeft verknipt naar een microsim?
Ik heb een KPN abbo met onbeperkt internet etc voor mijn zakelijke laptop, maar ik zou deze maar al te graag in mijn iPad willen gebruiken.

Op youtube en op de 1e pagina die je via Google vind staat een handout waar je je simkaart exact kunt aftekenen, maar werkt het ook?

Gezien er toch een aantal mensen zijn met een 3G model, ben ik benieuwd hoe ze dat hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Ja 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ipad werkt:D helemaal top dat ding egt waar aan iederaan aan te raden(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Het topic is weer opgeruimd. Ik wil de mensen die de moeite hebben genomen om een topic report te maken bedanken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Is de lancering op de 23e officieel of officieus?

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Apple medewerkers moeten een NDA tekenen dus vrij officieel, gewoon niet publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ja dat zou ik ook wel willen weten (ookal heb ik er al 1) ivm de aanschaf van accesoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Wel heel erg raar dat er geen datum naar buiten wordt gebracht. Apple houdt toch zo van hypes. Dan moeten mensen iig weten Wanneer ze voor de Apple store moeten gaan liggen.

En ook raar dat bij de andere 2 launches het mogelijk was om te reserveren/pre-orderen. Maar nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

timowouters schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:01:
Wel heel erg raar dat er geen datum naar buiten wordt gebracht. Apple houdt toch zo van hypes. Dan moeten mensen iig weten Wanneer ze voor de Apple store moeten gaan liggen.

En ook raar dat bij de andere 2 launches het mogelijk was om te reserveren/pre-orderen. Maar nu niet.
Op deze manier wordt de hype alleen maar versterkt.

En het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
timowouters schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:01:

In Duitsland mocht voor de iPad launch ook geen reserveringen genomen worden. Mijn reservering is toen dan ook gecanceld en het heeft nog weken geduurd voor ik er een had.

Ik was een week geleden btw in berlijn, daar hadden ze bij Mediamarkt (In Alexa naast Alexanderplatz) de wifi modellen en de 64g 3g gewoon op voorraad liggen, direct op de verkoopvloer, een hele pyramide aan van die polycarbonaat cases van MM met daarin de ipad dozen.

Maar een iPad Camera Connection Kit kon je daar focking nergens krijgen, 4 winkels geprobeerd van kleine reseller tot Saturn/MM. Zelfs als wij de 23e de iPad krijgen is het nog maar de vraag of de accessoires er dan ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
andromedaan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:58:
Wat verwachtingen jullie trouwens in de tweede iPad ?
  • Ik hoop op:
  • 512 MB RAM (lekker 40 tabs open houden in iCab Browser)
  • Retina Display (oh my..!!!)
  • 150 gram lichter
  • Front Facing Camera
geordend op hoe graag ik het wil ;).
512 MB ram zit er wel in, cameraatje (of misschien zelfs twee) ook wel, althans technisch kan het. Lichter, wie weet, al denk ik dat het erg lastig zal zijn om power usage terug te dringen, dus zal om de battery life target te halen waarschijnlijk de accu niet lichter kunnen. Ook scherm en achtercase kunnen niet zomaar lichter worden. De rest van de electronica weegt zo weinig dat dat niet meetelt (nu al <50 gram).

Een Retina Display op iPad kan je for the time being vergeten. Afhankelijk van wat je hiermee bedoelt (>300 ppi, of dubbele resolutie) kom je dan uit op 2048x1536 of zelfs meer (huidige scherm is 132 ppi).

iOS 3 kan maar tot op zekere hoogte omgaan met plaatjes groter dan 1024x1024. Alleen al daarom kan de resolutie van het scherm voorlopig niet veel meer dan 1024 in de grootste richting worden. Op zich is 2048x2048 nog te doen met code changes (en iOS 4 heeft die limieten inderdaad opgehoogd), maar dat zou geen retina display heten want geen >300 maar slechts 264 ppi.

Een belangrijkere reden dat dit niet gebeurt is dat het veel te veel geld zou kosten. Yields gaan naar beneden bij hogere resolutie en naar beneden bij grotere schermen. Het iPad scherm kost volgens iSuppli $65, plus $30 voor het touchpanel, een iPhone4 retina display kost bijna $30, de 3GS module werd bij launch destijds geschat op onder de $20.

Ondanks een jaar lang innovatie in productie en dus goedkopere productie kost het retina display 1.5 keer zoveel. Een retina display variant voor op de ipad zou (zelfs volgend jaar) ook minstens 1.5 keer zo veel moeten kosten, en waarschijnlijk zelfs meer dan dat. Een toevoeging van een 50-80 euro aan de retailprijs heeft apple er gewoon niet voor over, denk ik.

[ETA: Excuus, dit had uiteraard samen met de vorige in 1 post moeten staan, ik zie nu pas dat ik er twee gedaan heb kort achter elkaar..]

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper Janssen op 19-07-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mijn iPad safari bookmarks snel omzet naar iCab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zal de iPad store mbt apps ook veranderen qua indeling enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 21:54
Versteegrob schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:55:
Zal de iPad store mbt apps ook veranderen qua indeling enz
De Ipad store IS al iets anders ingedeeld als op de iphone. De catagorieën zijn wel hetzelfde

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:23:
Weet iemand hoe ik mijn iPad safari bookmarks snel omzet naar iCab?
Ik heb het met de hand gedaan, maar volgens mij kan je ze exporteren op je MAC en dan importeren in ICAB for MAC en deze dan syncen met ICAB for iPad. (bedacht ik me later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Is er ergens al een Nederlandstalige handleiding te downloaden??
(puur voor de heb)
:9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
wvexeltweakers schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:01:
(puur voor de heb)
Als je voor een iPad een handleiding nodig hebt, moet je misschien ook even langs Hans Anders...

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:01:
(puur voor de heb)
De engelse is via iBooks te downloaden http://www.ipadplanet.nl/...t-ibooks-te-downloaden/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:06:
[...]

Als je voor een iPad een handleiding nodig hebt, moet je misschien ook even langs Hans Anders...
De "gewone" handelingen zijn geen probleem met een iPad. Maar er zitten vaak ook speciale handelingen, waar je zonder handleiding nooit achterkomt. Vroegah las ik handleidingen nooit, tot ik het eens wel had gedaan. Ik kwam erachter dat er soms tot leuke en/of handige dingen in worden beschreven, waar ik anders nooit weet van had gehad (en dus vaak onhandig zat te pielen).

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik zie dat de iPad Bluetooth ondersteund. Is het dus dan ook mogelijk om via bluetooth een koppeling met je telefoon te maken en zo het www te betreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nee het is en het blijft Apple, als je het WWW op wilt via een mobile device zal je een iPad 3G moeten nemen. Of een none-Apple telefoon aanschaffen met een 3G-WifiRouter applicatie, dat laatste werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:06
of je iphone jailbreaken en dan kan t ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
wvexeltweakers schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:54:
[...]

De "gewone" handelingen zijn geen probleem met een iPad. Maar er zitten vaak ook speciale handelingen, waar je zonder handleiding nooit achterkomt. Vroegah las ik handleidingen nooit, tot ik het eens wel had gedaan. Ik kwam erachter dat er soms tot leuke en/of handige dingen in worden beschreven, waar ik anders nooit weet van had gehad (en dus vaak onhandig zat te pielen).
Dingen als "two finger swipe om in een textveld te scrollen ipv de hele page" zijn niet echt heel erg obvious.

Met een Nederlanse iTunes account is de iBooks store op dit moment trouwens nog heel erg leeg, ook geen ipad user guide. Dat zal wsch volgende week verbeteren.

Tip: in je safari bookmarks staat een link naar de ipad user guide, weliswaar online, maar helemaal gedaan in de stijl van de settings app, werkt echt briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Jasper Janssen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:58:
[...]

Dingen als "two finger swipe om in een textveld te scrollen ipv de hele page" zijn niet echt heel erg obvious.

Met een Nederlanse iTunes account is de iBooks store op dit moment trouwens nog heel erg leeg, ook geen ipad user guide. Dat zal wsch volgende week verbeteren.

Tip: in je safari bookmarks staat een link naar de ipad user guide, weliswaar online, maar helemaal gedaan in de stijl van de settings app, werkt echt briljant.
ik kan de manual nergens vinden? via ebook zoeken naar manual of ipad levert niks op? moet ik een amerikaan zijn oid?

en ik heb een zooi apps/spellen gekocht. supervet allemaal. bv worms hd, echt geweldig. enige probleem is dat alles f*cking duur is. civ ook maar ff gekocht voor 10,99. maar zo gaat het wel snel met m'n cc (hoewel ik 2500 e p maand mag besteden :)

misschein toch maar jailbreaken hoewel ik dat liever niet doe.

nrc app is ook briljant. carcasonne ook maar erop gepleurd om mijn niet nerd vrienden te overtuigen van het nut van een ipad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Vanaf de 23e is de iPad officieel te koop in Nederland: http://www.ipadplanet.nl/...oorbestellingen-mogelijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 07:24
Vanaf vrijdag te koop in NL: http://www.onemorething.n...nd-en-belgie-vanaf-e-499/

edit:
Net te laat, weliswaar met andere link

[ Voor 18% gewijzigd door LaborGardens op 19-07-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Kan ik ook de dock kopen vrijdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Nou eindelijk het officiele bericht :D Vrijdag maar een dagje vrij en vroeg voor de winkel staan ;)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Beetje vreemd dat hij alleen bij de APR's te krijgen is. Waarom niet online in de apple shop vanaf a.s vrijdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Versteegrob schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:15:
Kan ik ook de dock kopen vrijdag ?
Ik zit ook nog naar een dock te kijken. Alleen wil ik liever iets breders dan die van Apple. Die ziet er met de ipad een btje uit als een dikke man op een klein toilet. Of:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_keM8ZfxD5Os/SZs9lx5Zj2I/AAAAAAAAAI8/F56N1J1IbQc/s400/super-fat-man-on-a-scooter.jpg

Heeft MediaMarkt al non-apple docks te koop?

[ Voor 18% gewijzigd door Cheeky op 19-07-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
er bestaat geen messenger tab module voor icab? zou ideaal zijn. push werkt ook wel maar liever tab't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Nu vanavond nog de pre-order of morgenavond ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Movinghead schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:33:
Nu vanavond nog de pre-order of morgenavond ?:P
ga daar maar niet vanuit, gezien ze aangegeven dat ie alleen bij APR te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeda
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 16:50
iFactors in Den Haag wist nog van niks, maar doen helaas niet aan reserveringen. Wordt dus ook maar aanstaande vrijdag voor de deur liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

iCentre in Amsterdam deed ook niet aan pre-orderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
vraagje: ik heb net 1330 e books gedownload maar hij ziet ze niet in ibooks op mn ipad 32gb ik zie wel dat ze ruimte van de boeken in gebruik is zegmaar.

help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:22
mr.DJ95 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:24:
vraagje: ik heb net 1330 e books gedownload maar hij ziet ze niet in ibooks op mn ipad 32gb ik zie wel dat ze ruimte van de boeken in gebruik is zegmaar.

help!!!
gewoon via itunes op je ipad knallen...makkelijker kan niet....dus de ebooks gewoon kopieren naar het tabje boeken...slepen kan ook..makkelijker kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29

help!!!
zo he... jij bent nog wel ff aan het lezen dan :P Maar idd via Itunes slepen en dan komen ze vanzelf tevoorschijn.. Tenzij het PDF's zijn, dan moet je wel de versie van iBooks hebben die PDF ondersteunt ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
jah dat heb ik allemaal gedaan zegmaar mischien is dat nog gewoon een bug ofzo en mijn versie van ibooks ondersteunt pdf:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

LuCarD schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:24:
iCentre in Amsterdam deed ook niet aan pre-orderen :(
Macme in Groningen doet ook niet aan pre-order. Mochten dat niet doen van Apple, aldus de medewerker die ik aan de telefoon had.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik heb het werkend gekregen na 2x rebooten:D maar is wel vet hoor een boekenkast met 1350boeken:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Zijn er al mensen die hun abonnement hebben omgezet naar een Duo Microsim waarvan er één in de iPad zit en één in je telefoon?

Ik lees hier overal over het theoretisch probleem dat je ze niet tegelijk kunt gebruiken. Hoe zal dit in de praktijk werken? Ik ben van plan een iPad 3G aan te schaffen voor internet gebruik. Als ik de iPad inschakel, is de kans dan groot dat mijn iPhone geen telefoon/sms meer zal ontvangen? Zijn er nog meer risico's waar ik rekening mee dien te houden? Ik heb hier verder nog niets specifieks over gelezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZe NL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 20:39
mauwz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:37:
Zijn er al mensen die hun abonnement hebben omgezet naar een Duo Microsim waarvan er één in de iPad zit en één in je telefoon?

Ik lees hier overal over het theoretisch probleem dat je ze niet tegelijk kunt gebruiken. Hoe zal dit in de praktijk werken? Ik ben van plan een iPad 3G aan te schaffen voor internet gebruik. Als ik de iPad inschakel, is de kans dan groot dat mijn iPhone geen telefoon/sms meer zal ontvangen? Zijn er nog meer risico's waar ik rekening mee dien te houden? Ik heb hier verder nog niets specifieks over gelezen in dit topic.
Ik gebruik een iPhone 3GS i.c.m een iPad die 3G ondersteunt.
Het netwerk waar ik gebruik van maak is T-Mobile.
Als ik met me iPad van 3G gebruik ga maken zorg ik eerst dat me iPhone uitgeschakeld is.
Dan schakel ik me iPad in en krijg ik via 3G data binnen.
Het is me nog nooit gebeurt dat ik smsjes ben kwijtgeraakt, zodra ik me iPhone weer aanzet krijg ik de smsjes allemaal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
mijn moeder heeft een auto telefoon zegmaar dan doe je een simmetje in de radio en dan kan je bellen maar wat zij heel vaak had was dat de telefoon gesprekken op haar mobiel binnenkwamen en niet op de auto radio maar het gebeurde ook nog wel eens anders om

je zou eigenlijk gewoon even moeten bellen naar je provider om te vragen of ze voorang op je ipad kunnen geven qua internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]enzoronald schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:33[/message]:
Beetje vreemd dat hij alleen bij de APR's te krijgen is. Waarom niet online?
Zodat Apple weer een hype erbij heeft, duizenden mensen in de rij in Nederland, op alle journaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicadago
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 22:19
Bij mijn plaatselijke APR waren ze vanaf vanmiddag 17:00 gewoon te reserveren hoor. Ze verwachten een grote voorraad inclusief veel accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 20-09 14:12

help!!!
Sorry hoor, maar je gaat toch eerst kijken wat je wil gaan lezen? Ik heb deze download ook en ik ga toch echt geen 1330 boeken op m'n iPad gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik dacht dan zet ik ze meteen maar allemaal erop maar hij word wel een beetje traag erdoor :( dus ik miter er 1300 af denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In België is een beperkte voorraad voor dit weekend, restock verwacht voor volgende week, onbekend welke dag.
Originele accessoires zouden allemaal onmiddellijk leverbaar zijn vrijdag bij Apple resellers, dus de Apple-only winkels en de grote ketens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
mr.DJ95 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:52:
mijn moeder heeft een auto telefoon zegmaar dan doe je een simmetje in de radio en dan kan je bellen maar wat zij heel vaak had was dat de telefoon gesprekken op haar mobiel binnenkwamen en niet op de auto radio maar het gebeurde ook nog wel eens anders om

je zou eigenlijk gewoon even moeten bellen naar je provider om te vragen of ze voorang op je ipad kunnen geven qua internet
Nee ze kunnen geen voorrang geven, het wordt altijd duidelijk aangegeven 1 tegelijk aan.

Beetje hetzelfde als je laptop en je computer hetzelfde ip geven, dat werkt ook niet om 1 internetverbinding te delen.

Als je beide wilt gebruiken dan moet je een 2e abbo. afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:00
(jarig!)
mr.DJ95 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:58:
ik dacht dan zet ik ze meteen maar allemaal erop maar hij word wel een beetje traag erdoor :( dus ik miter er 1300 af denk
Wordt de Ipad daar traag van?
Vreemd.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Phuncz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:08:
In België is een beperkte voorraad voor dit weekend, restock verwacht voor volgende week, onbekend welke dag.
Originele accessoires zouden allemaal onmiddellijk leverbaar zijn vrijdag bij Apple resellers, dus de Apple-only winkels en de grote ketens.
Ik geloof er niets van dat die accessoires volop te koop zijn.

Momenteel is de wachttijd, ook in de US, voor de camera connection kit 4-6 weken.

Kwam het ding toevallig vanavond op Amazon.co.uk tegen. 25 pond. Ze hadden er vijf. Nu al weer op. Slaagde er net in om er eentje te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
@henkyyyyyyy mijn ipad werd er wel langzamer door maaar 1300 boeken laden is ook niet niks

ik kreeg haperingen met bladeren door mn boek en door mn boekenkast
Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid