andromedaan schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:29:
Dom , dom, dom... Ik had laatst impulsief m'n iPad geupdate naar 3.2.1 en was vergeten dat ik m'n jailbreak zou kwijtraken.. Als ik 'restore from backup' doe verandert iTunes niet de firmware.. Wat zijn m'n mogelijkheden

?
En erg jammer dat die iPad dan toch in Nederland gaat uitkomen, daardoor voelen wij ons net wat minder exclusief

. Nee hoor, goeie zaak, krijgen we hopelijk wat meer Nederlandse apps (nu.nl bijv.)
Je had dus 3.2 gejailbreaked via spirit. Ik neem aan dat je in Cydia de "Make my life easier" optie hebt gedaan, voordat 3.2.1 uit was, dus voordat apple is gestopt 3.2 te signeren[1]? Dan heeft Saurik's server de shsh blobs voor 3.2 (digital signatures voor 3.2 in combo met jouw device id) op voorraad staan.
3.2 downloaden, in je hosts file de apple auth server laten verwijzen naar saurik, en het is kat in 't bakkie. Google geeft je uitgebreidere howtos.
Als jij de shsh blobs niet via bijvoorbeeld tinyumbrella hebt opgeslagen *en* je hebt ze niet opgeslagen bij saurik dan heb je gewoon pech. Sla dan je 3.2.1 blobs iig nog even op via TinyUmbrella, dan kan je later zo nodig terug naar 3.2.1
[1] Dat 3.2.1 uitkomt -- en apple dus is gestopt met 3.2 signeren -- voordat de NL iPad release is gedaan betekent dus dat voorlopig het niet mogelijk is om in NL gekochte iPads te jailbreaken, of als ze nog wel met 3.2 geleverd worden betekent het dat je ze nooit kan restoren en daarna weer jailbreaken. Wees in dat laatste geval voorzichtig met dingen die je systeem zo kunnen breken dat het gerestored moet worden, anders moet je kiezen tussen bricked laten of non-JB.
tennisbal schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:12:
mooi alles gesynct en werkt perfect.
domme vraag misschien, ik heb een heleboel apps gekocht voor mijn iphone, ben ik nu verplicht om de volle mep te betalen voor de HD ipad versie?
bv omnifocus, en games etc? of kan ik met serial key iets doen ofzo?
Al die apps kun je op de iPad zetten, die draait gewoon iPhone apps met alleen de beperkingen op resolutie. Sommige ontwikkelaars hebben hun iPhone app geupgrade met iPad resolutie graphics, en een unified app gemaakt, andere ontwikkelaars hebben gekozen om naast hun iPhone app een HD app apart ernaast te zetten voor de iPad. Het is puur de keuze van de ontwikkelaar dus.
Om even precies en technisch te zijn (we zitten tenslotte op tweakers.net): de iPad lader levert 2000 mA, de iPhone/iPod laders tot nu toe leveren 1000 mA, en een gewone fullpower USB poort levert 500 mA (lowpower is 100). Een highpower USB poort[2] levert 1000 mA en zal dus een iphone net zo snel opladen als de lader, maar niet een iPad.
Alle devices betrekken wel degelijk stroom van alle poorten en zullen proberen dit te gebruiken om te laden, maar bij de iPad met scherm aan kost het scherm meer stroom dan de USB poort laadt. Met scherm uit zal hij, heel erg langzaam, zich wel een stukje vullen.
[2] De MacBook Air heeft een poort waar 1000 mA uit kan komen, en een aantal PC moederborden hebben dat als speciale feature. USB3 is in spec net geen 1000 mA. Let op dat bij een aantal MacBooks er USB poorten opzitten die fullpower zijn (500 mA) en ook die lowpower zijn, omdat ze via een unpowered hub intern zijn gedeeld met dingen als de webcam en bluetooth etc. In sommige beschrijvingen wordt de 500 mA poort high powered genoemd, maar die is dus niet zo high powered als de Air USB poort (die is ontwikkeld voor de Air externe DVD drive met power uit 1 poort).
Daar betekent highpowered dus dat ie 500 mA levert, net als iedere normale USB poort die niet via een buspowered hub gaat.
Heb je wel de goede versie van iTunes? 9.1 of hoger dus? Als je daarnaast ook wilt jailbreaken met Spirit moet ie daarnaast kleiner dan 9.2 zijn, dus heb je de keuze uit 9.1 en misschien 9.1.1. Als je geen JB wil moet je gewoon de nieuwste iTunes nemen.
Welkom in 2010, iedere mobiele provider (ook in Nederland) heeft een datalimiet of zal die binnenkort gaan invoeren. Bij alle abonnementen voor alleen dataverkeer is die er al veel langer, in de vorm van een ongespecificeerde FUP of wat anders, bij abonnementen voor mobieltjes is T-Mobile de enige met onbeperkt verkeer, en dat merken ze in hun netwerk. Het zal zeker minder dan 12 maanden duren voordat T-Mobile NL zich voegt bij AT&T en ook datalimieten introduceert.
Wat ik interessant vind bij het Vodafone aanbod is wat er gebeurt buiten je bundel. Upgrade je dan voor een maand naar het duurdere tarief, tegen sim-only prijs of volle mep, of betaal je dan per megabyte, what? Voorwaarden staan nergens op de site.
Edit: wacht, het staat er al: dan internet je nog steeds onbeperkt maar dan tegen lagere snelheid. Dual-ISDN, het kan erger. Ik ga er van uit dat je ook binnen je contract kan upgraden naar sim-only 2 gb als het je toch te weinig is, dan kost het 15 ipv 10 per maand.
Start is 500 MB @ 3.6/128
Basis is 2000 MB @ 14.4/1.4
Extra is FUP @ 28.8/5.8 (ik ga er van uit dat de FUP hierbij significant hoger is dan 2G..)
Sim-only 1 jaar is met de eerste 6 maanden (!) 50% korting, dus dan kom je op:
Start: (6x10+6x20)/12 = 15 E per maand gemiddeld
Basis: (6x15+6x30)/12 = 22.5 E gemiddeld
Extra: (6x25+6x50)/12 = 37.5 E gemiddeld.
Bij de 2 jarige varianten krijg je 13 maanden de korting, dus netto net iets goedkoper per maand.
Let op dat als je later in het jaar van abonnement upgrade je de korting natuurlijk in dat eerste stuk over het goedkopere abonnement kreeg, dus betaal je relatief wat vaker het volledige tarief voor het dure abonnement. Daarnaast moet je goed opletten dat als je abonnement afloopt je het netjes verlengt anders ga je ook weer de dure prijs betalen (net als met ieder ander sim-only aanbod).
[
Voor 65% gewijzigd door
Jasper Janssen op 18-07-2010 15:26
]