[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Over het gebruik van een verknipte SIM: ik heb gisteren mijn V0daf0ne data-SIM verknipt naar micro-sim en werkt perfect in de iPad \o/

Nu heb ik via eBay een adaptertje in bestelling waarmee ik de verknipte sim (ook nog) gewoon kan gebruiken in de Vodafone-dongle voor mijn note- en netbookje. En dat voor € 5,48 incl verzending....

Wellicht een tip voor anderen??
O-)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb vandaag een tmobile duo sim opgehaald bij de tmobileshop. Werkt goed, micro en normal sim keuze. Nu nog testen hoe 3g in combi met zelfde abo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Phuncz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:08:
In België is een beperkte voorraad voor dit weekend, restock verwacht voor volgende week, onbekend welke dag.
Originele accessoires zouden allemaal onmiddellijk leverbaar zijn vrijdag bij Apple resellers, dus de Apple-only winkels en de grote ketens.
Waar haal je dat soort info eigenlijk vandaan? Bedoel, het is niet zo moeilijk om zoiets te claimen, maar zonder bron is het niet echt spannend, imo. En in general dan, niet deze post van je specifiek.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ja euh, je werkt daar? Anders kan iedereen wel een nieuwtje posten in 2 zinnen en zeggen dan het bij Apple NL/BE/FR/DEetc vandaan komt.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Welkeaccessoires zijn er te koop in de Apple store vrijdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Versteegrob schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 01:45:
Welkeaccessoires zijn er te koop in de Apple store vrijdag ?
Er is al accesoires te koop. In Almere zijn er bij de Apple Store en bij de Mediamarkt sowieso al hoesjes te krijgen. Van siliconen hoesjes tot leren hoesjes van 100 euro ...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistermiddag kwam de vriendelijke UPS meneer eindelijk mijn iPad brengen.

Heb er nu ff mee gespeeld.. 't ding heeft z'n pluspunten, maar ook zeker z'n minpunten.

Ik kan bijvoorbeeld niet meer dan 2/3 tabs in Safari open hebben voordat deze begint te reloaden, en ik dacht dat dit pas het geval zou zijn bij 5/6.. Dan vraag ik me toch af hoe Apple er geen 512MB RAM in heeft kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er is een nieuwe versie van itunes en ibooks beschikbaar.

itunes
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/07/itunes-921-update.jpg

iBooks: Vooral voor interactieve boekfuncties zo te zien.

• Double-tap an image within a book to view it in greater detail.
• Experience books that include audio and video.
• Enjoy substantial performance improvements when reading PDFs.
• Look-up definitions to English words inside books without a specified language.
• Addresses an issue that may have caused some book downloads to not complete.
• Includes many stability and performance improvements.
Cheeky schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:39:
[...]

Ik zit ook nog naar een dock te kijken. Alleen wil ik liever iets breders dan die van Apple. Die ziet er met de ipad een btje uit als een dikke man op een klein toilet. Of:

[afbeelding]

Heeft MediaMarkt al non-apple docks te koop?
Ik heb deze Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_37207_1_small.jpg

Op dealextreme en gelijksoortige sites zijn er al veel ipadspulletjes te koop.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:17:

Ik kan bijvoorbeeld niet meer dan 2/3 tabs in Safari open hebben voordat deze begint te reloaden, en ik dacht dat dit pas het geval zou zijn bij 5/6.. Dan vraag ik me toch af hoe Apple er geen 512MB RAM in heeft kunnen doen.
Dat was een bug/verkeerde instelling van safari. De nieuwste firmware 3.21 zal dat verholpen moeten hebben. Ik heb geen idee, want de alternatieve browsers zoals iCab heeft geen problemen met reloads EN hebben ook nog eens een hoop extra functionaliteit (downloads)

[ Voor 51% gewijzigd door kmf op 20-07-2010 09:09 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Heeft iemand eigenlijk een idee hoe rap het zou gaan a.s. vrijdag met de verkopen..?? Ik kan dat helemaal niet inschatten namelijk... Alle echte freaks hebben allang zo'n ding natuurlijk... Dat zijn ook de mensen die normaal voor de deur gaan slapen denk ik dan (no offence overigens)....

Zit er ook een tijd aan verbonden...?? De MediaMarkt in Leeuwarden is namelijk 9:00 open en de MacMe gaat 10:00 pas open... Wel een handige verspreiding natuurlijk... Is het te druk bij de MediaMarkt dan ga ik wel naar de MacMe...

Meer mensen van plan om in Leeuwarden 1 aan te schaffen...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vanitas schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 01:18:
Ja euh, je werkt daar? Anders kan iedereen wel een nieuwtje posten in 2 zinnen en zeggen dan het bij Apple NL/BE/FR/DEetc vandaan komt.
Als je me niet gelooft, dan doe je dat niet. Ik meld de feiten gewoon en daar houdt het mee op. Ik zie niet in waarom ik me zou moeten bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
(jarig!)
mr.DJ95 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:55:
@henkyyyyyyy mijn ipad werd er wel langzamer door maaar 1300 boeken laden is ook niet niks

ik kreeg haperingen met bladeren door mn boek en door mn boekenkast
Aah oke, maar niet bij het andere gebruik van de IPad alleen bij de boeken applicatie?

Nou na heel veel gelurkt te hebben in deze topics over de IPad komt hij dan eindelijk deze vrijdag.
Aan de ene kant zou je daar blij mee moeten zijn, maar ik heb mijzelf en vooral ook mijn vriendin nog niet kunnen overtuigen over het nut van de IPad.
We hebben als zovelen een Desktop, laptop en een netbook(deze is vooral bedoeld voor op de bank hangen).
En toch kriebelt het om een IPad te halen.

Aan de ene kant zie je hier verhalen dat velen de IPad nog veel gebruiken op de bank, anderen zijn er mee uitgespeeld en hebben de IPad alweer verkocht.

Waarom ik deze post eigenlijk schrijf, weet ik niet! 8)7 :D
Ik ga niet vragen aan jullie om mij te overtuigen van het nut van de IPad.

Maar toch........... het blijft kriebelen als gadgetfanaat. ( maar o zo bang dat hij snel in een hoek verdwijnt)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Het "probleem" is dat de iPad slechts een vessel is. Jij moet deze vullen zodat deze zich aanpast aan jouw levensstijl. Met apps die jouw leven makkelijker/leuker moeten maken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had em dan eerder besteld ;) Had je er af gekund met aardig wat winst. Als je de ipad vooral wil gebruiken voor internetten op de bank dan denk ik niet dat je er spijt van krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TDB

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:58:
[...]

.......

Maar toch........... het blijft kriebelen als gadgetfanaat. ( maar o zo bang dat hij snel in een hoek verdwijnt)
Geloof me, als je iPad in een hoek verdwijnt dan verdwijn jij of je vriendin in diezelfde hoek. Wij hebben inmiddels de iPad nu bijna 5 weken en kunnen écht niet meer zonder. Je maakt er veel sneller gebruik van dan een laptop (die overigens naast de iPad nog steeds gebruik wordt).

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
Het lijkt mij vooral leuk/handig voor de vele discussies die we aan de eettafel hebben elke dag. Dan gaat het over het nieuws oid. En de ene beweert dit en de ander beweert dat. Vaak spellingsregels enzo. Dan pakken we normaal de laptop erbij, of woordenboek. Maar een ipad is dan veel makkelijker om even snel erbij te pakken en iets op te zoeken.

Voor de mensen uit Arnhem:
Ik ga nu even naar Arnhem stad om te informeren over de openingstijden, (mogelijke) voorraad en eventuele reseveringslijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:17:
Ik heb al snel Atomic Browser erop gegooid. Hoef je niet de hele tijd in een uit te zoomen ook.

Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. De iPad is een heel leuk apparaat en super goed in een aantal dingen. Maar het is zeker niet in alles even handig.

Note: negatieve post. Niet om negatief te zijn, maar om te informeren. Ik hou mijn ipad. Apple fanboys sla deze post over.. (of pluis het helemaal uit en val me op elk punt aan ;) )

Het is soms een stap vooruit en achteruit. De browser werkt ontzettend lekker. Snel scrollen, in en uitzoomen, alles aanraken.. Maar een pagina laden (over wifi) gaat toch een stuk langzamer dan op de PC. Als een lange pagina dan geladen is en je scrollt, kun je een tijdje naar blokjes kijken omdat de ipad het nog niet aan kan.. Om maar te zwijgen over het volgens mijn vriendin ongelooflijk mooi uitziende tab systeem, wat een soort van anti-workflow optimizing is (zo traag vergeleken met tabs). Gelukkig laten ze andere browsers toe, want ik denk niet dat deze voldoet voor 50% van de tweakers. Even een tab openen op de achtergrond is er ook niet bij?

De App-store ervaar ik ook als super irritant. Ik weet niet of dit een bug is, maar ik heb een hele bende >gratis< apps erop gezet en moet voor elke app mijn paswoord invoeren. Totaal onnodig. Vervolgens word ik, om wat voor reden dan ook, uit de app-store gegooid. Als je een lijst aan het doorwerken bent, kun je weer aan het begin beginnen. 20 pagina's van de laatst uitgebrachte apps doorwerken wordt erdoor bijna onmogelijk. Tenzij je alle interessante titels onthoudt en later weer opzoekt, of heel veel tijd hebt (de store is opzich al vrij traag met het laden van pagina's).

Apps lopen nogal eens vast. Niet constant en 99% van de tijd zijn het 3rd party apps, maar het blijft irritant. Dat verwacht je niet meer in 2010 en vooral niet van deze fabrikant.

Inconsistentie. Een ePub boek pagina kun je heel mooi omslaan, maar blijkbaar konden ze niet hetzelfde voor elkaar krijgen met PDF's. Die moet je dus opzij sliden. Dan heb je een soort boek idee in de contacten en agenda apps. De maand-kalender bijvoorbeeld. Dan denk je, misschien kan ik die omslaan als een boek. Nee. Sliden naar de volgende maand dan. Omhoog, nee. Omlaag, nee. Daar moet je dan weer op knopjes van de maand voor drukken.

Dit komt geloof ik in iOS4, maar geen universele inbox is wel heel 2001. Nu moet je elke keer in drie stappen heen en weer klikken tussen verschillende mail inboxes. Daarnaast wordt mijn oude email niet verwijderd uit de inbox als ze van de server zijn, zoals op de meeste telefoons. Moet je ze weer handmatig gaan verwijderen.

Wel eens bij gehouden hoe vaak je de ipad zit te draaien omdat het menu er alleen in landscape mode is? Of dat een PDF beter in portrait leesbaar is. Sinds het toch niet breedbeeld is, hadden ze 'm beter vierkant kunnen maken geloof ik.. :9

En als laatste het typen. Werkt opmerkelijk makkelijk in actieve positie. Maar tijdens op de bank hangen (en dat doe je vaak met dit speeltje), wordt het toch vaak 1 vinger die over het beeld raast. Daarnaast moet je zeer regelmatig naar een aparte keyboard-pagina voor nummers, komma's, @'s, etc. Konden ze niet nog even een rijtje erboven zetten?

Nou, ik zal maar niet gaan zeuren over uitgekauwde feiten als flash, multitasking en itunes. Die kent iedereen inmiddels wel.

Het blijft een super mooi speeltje. De beste ereader die er is (ik kom van een sony PRS-600). (Ik mis alleen het woordenboek in PDF bestanden.) Een uitkomst voor interactieve magazines. En met apps gaat er een nieuwe wereld voor je open. Ik wilde alleen even wat negatieve kanten van een echte gebruiker naar voren brengen. Omdat je verder vooral lovende verhalen leest.. Als iemand nog graag een post heeft over de positieve punten doe ik dat ook graag hoor.. :)
kmf schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:57:
Ik heb deze [afbeelding]

Op dealextreme en gelijksoortige sites zijn er al veel ipadspulletjes te koop.
Ziet er goed uit. Is die zaak een btje betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Cheeky schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:34:
[...]

Ik heb al snel Atomic Browser erop gegooid. Hoef je niet de hele tijd in een uit te zoomen ook.

Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. De iPad is een heel leuk apparaat en super goed in een aantal dingen. Maar het is zeker niet in alles even handig.

Note: negatieve post. Niet om negatief te zijn, maar om te informeren. Ik hou mijn ipad. Apple fanboys sla deze post over.. (of pluis het helemaal uit en val me op elk punt aan ;) )

Het is soms een stap vooruit en achteruit. De browser werkt ontzettend lekker. Snel scrollen, in en uitzoomen, alles aanraken.. Maar een pagina laden (over wifi) gaat toch een stuk langzamer dan op de PC. Als een lange pagina dan geladen is en je scrollt, kun je een tijdje naar blokjes kijken omdat de ipad het nog niet aan kan.. Om maar te zwijgen over het volgens mijn vriendin ongelooflijk mooi uitziende tab systeem, wat een soort van anti-workflow optimizing is (zo traag vergeleken met tabs). Gelukkig laten ze andere browsers toe, want ik denk niet dat deze voldoet voor 50% van de tweakers. Even een tab openen op de achtergrond is er ook niet bij?

De App-store ervaar ik ook als super irritant. Ik weet niet of dit een bug is, maar ik heb een hele bende >gratis< apps erop gezet en moet voor elke app mijn paswoord invoeren. Totaal onnodig. Vervolgens word ik, om wat voor reden dan ook, uit de app-store gegooid. Als je een lijst aan het doorwerken bent, kun je weer aan het begin beginnen. 20 pagina's van de laatst uitgebrachte apps doorwerken wordt erdoor bijna onmogelijk. Tenzij je alle interessante titels onthoudt en later weer opzoekt, of heel veel tijd hebt (de store is opzich al vrij traag met het laden van pagina's).

Apps lopen nogal eens vast. Niet constant en 99% van de tijd zijn het 3rd party apps, maar het blijft irritant. Dat verwacht je niet meer in 2010 en vooral niet van deze fabrikant.

Inconsistentie. Een ePub boek pagina kun je heel mooi omslaan, maar blijkbaar konden ze niet hetzelfde voor elkaar krijgen met PDF's. Die moet je dus opzij sliden. Dan heb je een soort boek idee in de contacten en agenda apps. De maand-kalender bijvoorbeeld. Dan denk je, misschien kan ik die omslaan als een boek. Nee. Sliden naar de volgende maand dan. Omhoog, nee. Omlaag, nee. Daar moet je dan weer op knopjes van de maand voor drukken.

Dit komt geloof ik in iOS4, maar geen universele inbox is wel heel 2001. Nu moet je elke keer in drie stappen heen en weer klikken tussen verschillende mail inboxes. Daarnaast wordt mijn oude email niet verwijderd uit de inbox als ze van de server zijn, zoals op de meeste telefoons. Moet je ze weer handmatig gaan verwijderen.

Wel eens bij gehouden hoe vaak je de ipad zit te draaien omdat het menu er alleen in landscape mode is? Of dat een PDF beter in portrait leesbaar is. Sinds het toch niet breedbeeld is, hadden ze 'm beter vierkant kunnen maken geloof ik.. :9

En als laatste het typen. Werkt opmerkelijk makkelijk in actieve positie. Maar tijdens op de bank hangen (en dat doe je vaak met dit speeltje), wordt het toch vaak 1 vinger die over het beeld raast. Daarnaast moet je zeer regelmatig naar een aparte keyboard-pagina voor nummers, komma's, @'s, etc. Konden ze niet nog even een rijtje erboven zetten?

Nou, ik zal maar niet gaan zeuren over uitgekauwde feiten als flash, multitasking en itunes. Die kent iedereen inmiddels wel.

Het blijft een super mooi speeltje. De beste ereader die er is (ik kom van een sony PRS-600). (Ik mis alleen het woordenboek in PDF bestanden.) Een uitkomst voor interactieve magazines. En met apps gaat er een nieuwe wereld voor je open. Ik wilde alleen even wat negatieve kanten van een echte gebruiker naar voren brengen. Omdat je verder vooral lovende verhalen leest.. Als iemand nog graag een post heeft over de positieve punten doe ik dat ook graag hoor.. :)

[...]

2 punten: Pdf omslaan heeft te maken met de manier waarop een pdf is gemaakt. vaak zijn het gewoon plaatjes ipv tekst. Bij tekst pdf werkt het wel goed.

Ik verwacht dat binnen korte tijd flash vervangen is op internet. Prachtig om te zien dat Apple deze stap durft te maken, zelfde als die kansloze floppy's die nog tot een aantal jaar geleden standaard geleverd werden bij pc's. waardeloze troep. Apple leverde al tijden geen floppydisk meer.

nog een puntje over die apps. Als je je pass invult kan je gewoon tig app's installeren hoor. Ik vind het niet meer dan logisch dat er een beveiliging op zit. Een app kopen gaat heel simpel, misschein soms te simpel. Wordt wel van je cc afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als een lange pagina dan geladen is en je scrollt, kun je een tijdje naar blokjes kijken omdat de ipad het nog niet aan kan..
Dat is ook mijn grootste irritatie tot dusver. Voor de rest vind ik het een superding. Hopelijk verhelpen ze zoiets nog, 't is meer softwarematig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Ik heb er al een hoop dingen van gekocht. Enige nadeel is... vaak zijn de producten niet op voorraad (vooral ipad spullen) en moest ik er vrij lang op wachten. Volgens mij kreeg ik die ipad dock pas een week of twee/drie later na bestelling.

Ipv de standaard 1 week.

edit: wat betreft jouw klachten: met iCab (ipv atomic) kan je wel tabs op achtergrond laden. En het scrolltotop/bottom zorgt ervoor dat je snel op de juiste plaats ben ipv scrollen. iCab heeft ook een "scrollpad", hiermee kan je met 1 klik op jouw plaats komen. (Ik gebruik dat zelf niet though.)

[ Voor 25% gewijzigd door kmf op 20-07-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al meerdere aankopen gedaan (sok voor vervoer, dockstation en extra apple kabeltjes). Alles was binnen in 1 a 2 weken binnen, maar voor die prijs is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tom schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:09:
[...]

Dat is ook mijn grootste irritatie tot dusver. Voor de rest vind ik het een superding. Hopelijk verhelpen ze zoiets nog, 't is meer softwarematig lijkt mij.
hoop ook dat het software is. domme vraag, kan ik de scrollbar ook gebruiken aan de zijkant? of bv een knop page down om 1 pagina naar beneden te scrollen?

edit:
ik lees net op ipadnews dat de dataabo's behoorlijk prijzig zijn. hoe zit dat met die vodafone 10 euro abo's? worden die gestopt ofzo|?

[ Voor 14% gewijzigd door Tennisbal op 20-07-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vertrek morgen naar de US Heeft iemand een idee of er nog camera connectors zijn te verkrijgen in de apple stores? Wanneer online besteld moet je 2-3 weken wachten. Iemand die weet of ze beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
tennisbal schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:08:
[...]
2 punten: Pdf omslaan heeft te maken met de manier waarop een pdf is gemaakt. vaak zijn het gewoon plaatjes ipv tekst. Bij tekst pdf werkt het wel goed.
Diverse tekst PDF documenten gelezen en nog geen een tegengekomen die ik kon omslaan. Daarnaast zou je verwachten dat ze hetzelfde effect ook wel op plaatjes toe konden passen. In epub bestanden zitten ook plaatjes.
[...]Ik verwacht dat binnen korte tijd flash vervangen is op internet. Prachtig om te zien dat Apple deze stap durft te maken, zelfde als die kansloze floppy's die nog tot een aantal jaar geleden standaard geleverd werden bij pc's. waardeloze troep. Apple leverde al tijden geen floppydisk meer.
Flash wordt niet op korte termijn vervangen, simpelweg omdat er nog altijd meer IE6 gebruikers zijn dan safari (ipad,ipod, etc). Daarbij komt dat zelfs IE8 (en dus ook IE7) dingen als HTML5 niet ondersteunen. Die zullen nog jaren het meeste marketshare hebben. Verder is HTML5 video vrij simpel. Videos kunnen niet beveiligd worden tegen kopiëren bijvoorbeeld. En kan flash, afgezien van video, gewoon veel meer dan HTML5. Ze zijn al bezig met 3D video..

Zie ook: YouTube: YouTube API Blog: Flash and the HTML5 <video> tag
[...]
nog een puntje over die apps. Als je je pass invult kan je gewoon tig app's installeren hoor. Ik vind het niet meer dan logisch dat er een beveiliging op zit. Een app kopen gaat heel simpel, misschein soms te simpel. Wordt wel van je cc afgeschreven.
Als het om mijn creditcard zou gaan vind ik het prima. Maar dit zijn allemaal gratis apps.
Tom schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:09:
[...]

Denk eerder dat het hardware is (CPU en RAM). Misschien kunnen ze het iets optimizen, maar niet veel denk ik..
kmf schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:10:
[...]

Ik heb er al een hoop dingen van gekocht. Enige nadeel is... vaak zijn de producten niet op voorraad (vooral ipad spullen) en moest ik er vrij lang op wachten. Volgens mij kreeg ik die ipad dock pas een week of twee/drie later na bestelling.

Ipv de standaard 1 week.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:11:
[...]

Ik heb hier al meerdere aankopen gedaan (sok voor vervoer, dockstation en extra apple kabeltjes). Alles was binnen in 1 a 2 weken binnen, maar voor die prijs is dat geen probleem.
Ga dan denk ik toch maar eerst even in de winkel kijken vrijdag. Als iemand nog een leuke dock vindt in de winkel, laat het ff weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diegene die prepaid mirco sim willen voor ipad is dit een goeie oplossing!

http://www.t-mobile.nl/ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:07:

Als je geen bereik en traag internet wil, dan is het inderdaad een goeie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:07:

Die laatste quote vind ik dan zelf wel weer interessant:
Ben je al een T-mobile iPhone klant? Houd dan de website in de gaten voor een speciale aanbieding.
Even wachten nog :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCAB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:11:
[...]

Als je geen bereik en traag internet wil, dan is het inderdaad een goeie oplossing.
Alternatief? Gewoon een simpel Vodafone bel+sms+web bundeltje en dan daar zelf een microsim van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Beter; gewoon Vodafone Prepaid met Zorgeloos online Blox! Ga vrijdag ochtend denk ik naar iFactors in Rotterdam. Hopen dat ze hem daar hebben, anders snel richting de Mac Me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCAB schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:22:
[...]

Alternatief? Gewoon een simpel Vodafone bel+sms+web bundeltje en dan daar zelf een microsim van maken?
Alternatief is alleen Vodafone voor mij. Snel internet en op veel plaatsen goed bereik. Ik heb nu 2 jaar T-Mobile en het is echt alleen maar slechter geworden. Het zou in de toekomst wel beter moeten gaan, maar daar heb ik nu nog geen vertrouwen in :) Ik zit veel met mijn broertje op plekken met veel mensen (stadions) en hij heeft met Vodafone altijd internet en bereik, en ik echt serieus nooit met T-Mobile. Nu zal je met je iPad daar niet zo snel komen, maar het geeft wel het verschil in kwaliteit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCAB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
fr3z schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:24:
Beter; gewoon Vodafone Prepaid met Zorgeloos online Blox! Ga vrijdag ochtend denk ik naar iFactors in Rotterdam. Hopen dat ze hem daar hebben, anders snel richting de Mac Me!
En dan maakt het niet uit dat ik hem in een iPad gebruik? Is dat te monitoren? Immers is dit in principe bedoelt voor mobiel internet op een mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 14:27
MCAB schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:35:
[...]

En dan maakt het niet uit dat ik hem in een iPad gebruik? Is dat te monitoren? Immers is dit in principe bedoelt voor mobiel internet op een mobiele telefoon.
Ik gebruik Vodafone PrePaid al een half jaar in m'n laptop: Nooit enig probleem mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Phuncz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Als je me niet gelooft, dan doe je dat niet. Ik meld de feiten gewoon en daar houdt het mee op. Ik zie niet in waarom ik me zou moeten bewijzen.
Niet zo gek toch dat ik sceptisch ben over nieuws zonder enige onderbouwing of verklaring waarom jij over deze informatie zou beschikken. Het lijkt de Telegraaf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
simplendi schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:37:
[...]

Ik gebruik Vodafone PrePaid al een half jaar in m'n laptop: Nooit enig probleem mee gehad...
als ik het goed begrijp kan je dus

http://www.vodafone.nl/pr...e_blox/zorgeloosinternet/

voor 4,95 onbeperkt ipad 3g internet krijgen bij vodafone? waarom lees ik nu overal op internet dat er speciale ipad abo's komen voor 20/30 euro????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 22-09 14:27
tennisbal schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:44:
[...]

voor 4,95 onbeperkt ipad 3g internet krijgen bij vodafone? waarom lees ik nu overal op internet dat er speciale ipad abo's komen voor 20/30 euro????
Op het moment kan dat inderaad: Ze hebben echter wél de technische mogelijkheden om bijv. iPad's te blokkeren dus geen garanties voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

tennisbal schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:44:
[...]

Die 4,95 is dus wel tijdelijk, wordt in aug weer een tientje.
Ze hebben ook vakantiepakketjes: 10 euro voor 7 dagen internet in het buitenland, max 25 mb. Perfect voor mail enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Nou word tie helemaal mooi. Koop ik een app, vraagtie niet om een password.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:06
zijn er hier mensen die iets kunnen zeggen over voorraad ja of nee bij mediamarkt/saturn aanstaande vrijdag? Kan wel even langs de mediamarkt om 9:00 (ik lees trouwens dat verschillende mediamarkten en saturns om 8:00 al opengaan vrijdag!), maar dan moet er wel iets van voorraad zijn he :)
Vind voornamelijk Groningen belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
enzoronald schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:05:
zijn er hier mensen die iets kunnen zeggen over voorraad ja of nee bij mediamarkt/saturn aanstaande vrijdag? Kan wel even langs de mediamarkt om 9:00 (ik lees trouwens dat verschillende mediamarkten en saturns om 8:00 al opengaan vrijdag!), maar dan moet er wel iets van voorraad zijn he :)
Vind voornamelijk Groningen belangrijk :)
MacMe en Dixons verkoopt ze ook in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:06
Reverb_ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:12:
[...]

MacMe en Dixons verkoopt ze ook in Groningen.
MacMe wist ik, maar Dixons nog niet. Kan ook niets op de site van Dixons vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iemand een tip hoe ik om moet gaan met zeer lange pagina's? ik scroll me rot, werkt niet relaxt. ik kan de scrollbar niet 'pakken'.

en is het mogelijk om 1 page down te gaan? dus page down knop op een normale mac/pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iemand enig idee waarom je eigenlijk niet in de Apple-store een iPad kan orderen? Nu weten we dat het 23 juli is, maar wat voor zin heeft het om at random naar een winkel te gaan als je online kan bestellen? Waarom kan je niet gewoon online preorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]tennisbal schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:28[/message]:
iemand een tip hoe ik om moet gaan met zeer lange pagina's? ik scroll me rot, werkt niet relaxt. ik kan de scrollbar niet 'pakken'.

en is het mogelijk om 1 page down te gaan? dus page down knop op een normale mac/pc?
Ehm 1 swipe is 1 pagedown hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
tennisbal schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:28:

Nee helaas kan dat niet, wel omhoog dan moet je bovenin op de tijd drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 11:30
tennisbal schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:28:

Voeg een bookmark toe aan Safari en verander vervolgens het adres naar onderstaande:

javascript:scroll(0,document.getElementsByTagName('body')%5B0%5D.scrollHeight);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Laatst online: 27-05 16:55
enzoronald schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:18:
[...]

MacMe wist ik, maar Dixons nog niet. Kan ook niets op de site van Dixons vinden.
Volgens de Apple site wordt hij daar ook verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Flatwhite schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:14:
[...]

Voeg een bookmark toe aan Safari en verander vervolgens het adres naar onderstaande:

javascript:scroll(0,document.getElementsByTagName('body')%5B0%5D.scrollHeight);
Heb je deze ook voor omhoog, zodat je een up down kan bookmarken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]wopper schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:11[/message]:
[...]

Nee helaas kan dat niet, wel omhoog dan moet je bovenin op de tijd drukken.
Is niet beperkt tot de tijd hoor, geld voor de hele bovenbalk :)

Vanmiddag was ik even bij de Mediamarkt in Utrecht, daar op dit moment nog geen voorraad volgens de verkoper. En hij betwijfelde of die wel kwam voor vrijdag. Nou moet ik er wel bijzeggen dat sommige verkopers van de MM amper hun eigen naam kunnen schrijven, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:15:
[...]

EDIT: faal nevermind

[ Voor 24% gewijzigd door WhAsSsAaA op 20-07-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:18:
[...]

Vanmiddag was ik even bij de Mediamarkt in Utrecht, daar op dit moment nog geen voorraad volgens de verkoper. En hij betwijfelde of die wel kwam voor vrijdag. Nou moet ik er wel bijzeggen dat sommige verkopers van de MM amper hun eigen naam kunnen schrijven, maar dat terzijde.
tss, wat is dat hier met MM dissen, iedereen komt wel braaf naar alle sterke acties, maar o wee als er eens eens iets fout gaat, heel tweakers zit er meteen op met hun vooroordelen, prachtig :P

anyway, iets nuttigs. +- 150 stuks MM alkmaar, reserveren is naar mijn idee niet mogelijk. openingstijd zou ik zo 1 2 3 niet weten... , alle accessoires ( of zoveel mogelijk ) zullen ook meteen beschikbaar zijn.

Ben benieuwd, al moet ik vrijdag pas om 12:00 beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largo schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:59:
[...]

Die 4,95 is dus wel tijdelijk, wordt in aug weer een tientje.
Ze hebben ook vakantiepakketjes: 10 euro voor 7 dagen internet in het buitenland, max 25 mb. Perfect voor mail enzo.
BloX werkt gewoon bij een z11 sim?

https://www.vodafone.nl/s...paid-Sim-Only/sku17970012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 22:27
Heb die net besteld, in de voorwaarden staat dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 11:24
Ik gebruik het goedkoopste BEN abonnement (was een aanbieding voor 1 euro per maand) met een onbeperkt (langzaam) internet pakketje (internet altijd) erbij voor 9,95 p/m. Dit kan ik elke maand stoppen of starten.

Werkt perfect i.c.m. mt mijn mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:18:
[...]

Die zijn er idd. Maar ik ben de laatste paar keren aangenaam verrast door de kennis van- en de tijd die MM-verkopers voor me namen bij vragen over produkten. En dat ging niet alleen over duur spul, maar ook over bijvoorbeeld een accessoire voor een iPod...(MM in Breda).

Noot: ik werk zelf niet bij MM :O

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
De kennis bij de ifactor vind ik bedroevend laag, Ssd in een mac? Nooit van gehoord, vmware etc etc. Toppunt was dat ik de verkoper afgelopen maandag om 1630 ong. Kon certellen dat de ipad vrijdag komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen / mochten ze niet over praten zoals bij andere APR's, dat was al lang duidelijk. De bekendmaking was rond die tijd, bij de MM konden ze me toen ook niets verellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Sinds update 3.2.1 werkt push niet meer? Of moet ik iets instellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:54:
Mogen / mochten ze niet over praten zoals bij andere APR's, dat was al lang duidelijk. De bekendmaking was rond die tijd, bij de MM konden ze me toen ook niets verellen.
Dat klopt inderdaad. Wij kregen maandag ochtend e-mail van Apple dat de release op vrijdag was. We mochten echter niets vertellen tot dat het officieel bekend gemaakt was.

Het is overigens onbekend hoeveel modellen er worden geleverd. Het enige wat wij weten is dat de voorraad donderdag binnenkomt en dat de demomodellen donderdag avond geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
stormfly schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:15:
[...]

Het is niet zo moeilijk, je kan em gewoon aanpassen naar dit:

javascript:scroll(0,0);

Maar waarom zou je dat willen, je kan toch veel handiger op de tijd klikken om naar boven te scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik zit heel erg te twijfelen welke iPad ik zal nemen.. Waar ik hem voornamelijk voor ga gebruiken is gewoon lekker mee internetten, gamen, muziek luisteren en series/films kijken. Dit voornamelijk thuis, dus films kan gewoon via Air Video.. Die keer dat ik dan onderweg ben en films wil kijken, dan zet ik er maar een paar op. Daarnaast vind ik het wel leuk om veel apps uit te proberen, en ga ik hem mogelijk in de toekomst gebruiken om wat foto's vanaf m'n camera er op te zetten... Wat denken jullie, 16GB of 32GB? :+ Ik denk haast dat ik genoeg ga hebben aan 16GB. Heb ook een 16GB iPhone, daar heb ik net 5GB op staan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:08:
Hmm, ik zit heel erg te twijfelen welke iPad ik zal nemen.. Waar ik hem voornamelijk voor ga gebruiken is gewoon lekker mee internetten, gamen, muziek luisteren en series/films kijken. Dit voornamelijk thuis, dus films kan gewoon via Air Video.. Die keer dat ik dan onderweg ben en films wil kijken, dan zet ik er maar een paar op. Daarnaast vind ik het wel leuk om veel apps uit te proberen, en ga ik hem mogelijk in de toekomst gebruiken om wat foto's vanaf m'n camera er op te zetten... Wat denken jullie, 16GB of 32GB? :+ Ik denk haast dat ik genoeg ga hebben aan 16GB. Heb ook een 16GB iPhone, daar heb ik net 5GB op staan. :9
Ik heb exact dezelfde doelstelling als jij, en ik heb de 16gb hier al vanaf mei in gebruik. Bij lange na niet vol 16gb is echt meer dan zat.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie.G schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:35:
[...]

Ik heb exact dezelfde doelstelling als jij, en ik heb de 16gb hier al vanaf mei in gebruik. Bij lange na niet vol 16gb is echt meer dan zat.
Dacht ik dus ook al wel ja, 32GB is leuk, maar denk niet dat ik het vol krijg.. Zit nu alleen nog heel erg te twijfelen of ik 3g 100 euro waard vind.. :+ Maar goed, nog een dag de tijd om er goed over na te denken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:14

alienfruit

the alien you never expected

Heeft iemand al een boek gevonden met audio/video voor de nieuwe iBooks update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Vragen welke ik heb over het film gebruik van de iPad zijn de volgende.

Kan je films (welke op de bekende plaatsen te vinden zijn op internet) welke al geschikt gemaakt zijn voor iPod/iPhone/iPad zonder meer op je non jailbreakte iPad zetten?

En is het mogelijk om bestande mkv bestanden met ingebakken subs om te zetten naar iPad kwaliteit?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tekn0z schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:17:

Kan je films (welke op de bekende plaatsen te vinden zijn op internet) welke al geschikt gemaakt zijn voor iPod/iPhone/iPad zonder meer op je non jailbreakte iPad zetten?

En is het mogelijk om bestande mkv bestanden met ingebakken subs om te zetten naar iPad kwaliteit?
ja en ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
@ alienfruit nee ben er ook naar opzoek

@tekn0zdie mkv moet je gewoon converten naar mp4 ofiets dergelijks que extensie ipad speelt helaas voor jouw en mij en nog wel de halve wereld GEEN!! mkv af (en apple als je dit leest please doe de ondersteuning voor MKV inios4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:17:

Op het moment dat het in een formaat is dat de iPad af kan spelen, kan je deze er gewoon op zetten via iTunes. Als het niet het juiste formaat is, dan kan je hem omzetten. Daar zijn verschillende programma's voor, bijvoorbeeld Handbrake. Daarnaast kan je als je het thuis wilt kijken ook streamen vanaf je computer met Air Video (via wifi). :) Dat schijnt ook via internet te werken, maar daarvan weet ik niet hoe goed het werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:08:
Ik ben zelf voor de 64gb. gegaan, ondanks de meerprijs. Het valt me wel op dat ik er wel meer films op kijk, en dan is die extra ruimte wel prettig. Ik denk dat je met een 32gb. aardig safe zit, lijkt me de gulden middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
wvexeltweakers schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:44:
[...]

Die zijn er idd. Maar ik ben de laatste paar keren aangenaam verrast door de kennis van- en de tijd die MM-verkopers voor me namen bij vragen over produkten. En dat ging niet alleen over duur spul, maar ook over bijvoorbeeld een accessoire voor een iPod...(MM in Breda).

Noot: ik werk zelf niet bij MM :O
Ik ben in Breda ook erg goed geholpen en een afdelingshoofd ging zelfs 3 kabeldecoders testen na het aankaarten van mijn probleem dat de kaart niet gezien werd. Blijkt er bij een hele serie decoders de kaartlezer er ondersteboven te zijn ingebouwd. Duurde al bij al toch een uurtje dat we samen aan het prutsen waren in een drukke winkel. Het was duidelijk dat hij ook wist waarover hij sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Japie.G schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:35:
[...]

Hier precies het zelfde.. pas 5 gb in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft iemand de iPad al gebruikt om mee te navigeren op straat? Dus Google Maps + Street View.
Gaat het dan ook nog steeds 10 uur mee of gaat ie beduidend sneller door z'n stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:26:
[...]

Ik ben zelf voor de 64gb. gegaan, ondanks de meerprijs. Het valt me wel op dat ik er wel meer films op kijk, en dan is die extra ruimte wel prettig. Ik denk dat je met een 32gb. aardig safe zit, lijkt me de gulden middenweg.
Ik had even een serie omgezet naar iPad formaat (1024x...), dat komt op zo'n 650MB uit voor 40 minuten. Dan kom je toch al wel snel aan de 16GB denk ik. Misschien toch maar voor de 32GB gaan. De overweging was nu 16GB 3G of 32GB Wifi.. Denk dat de 3G sowieso niet echt handig is, aan de 200MB zit je zo, dus dan moet je 30 euro in de maand lappen (bij T-Mobile). Ik denk dat ik dus maar voor de 32GB wifi ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vrijdag komt zoals iedereen weet de Ipad uit. Wanneer zullen de eerste tijdschriften online gaan zoals de NRC applicatie ? Vind de NRC echt super, lees nu altijd rond half 4 wanneer de krant online binnen komt.

Ben zelf lid van 7 tijdschriften dus het zou ideaal zijn wanneer deze online komen.

Zal vandaag de volgende tijdschriften mailen met de vraag of ze op de Ipad verschijnen

Rovers
Snoekerij
De Roofvis
JFK
VI
NUSport
Columbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Slashdotter schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:37:
Heeft iemand de iPad al gebruikt om mee te navigeren op straat? Dus Google Maps + Street View.
Gaat het dan ook nog steeds 10 uur mee of gaat ie beduidend sneller door z'n stroom?
Ben ik ook benieuwd naar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Slashdotter schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:37:
Continue 3G in combinatie met GPS. Denk niet dat dat goed is voor de gebruiksduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:35:
[...]

Continue 3G in combinatie met GPS. Denk niet dat dat goed is voor de gebruiksduur.
Ik zou 4 ipv 10 uur al prettig vinden. Dat is genoeg voor een dropping in een willekeurige stad om daar je weg mee te vinden.

Lijkt me avontuurlijk: de avond vantevoren even wat interessante locaties in de stad Groningen in je Google Maps>My Maps>Groningen toevoegen, wat wandelroutes en wikipedia pagina's erbij, in de trein springen, bij Groningen CS uitstappen en je ding doen.

En als er ooit een betaalbaar Europees roaming data abo of buitenlandse one-day prepaid simkaartjes komt dan hetzelfde met buitenlandse steden doen (Parijs, Berlijn, Londen). Nooit meer je kostbare vakantietijd verspillen met nutteloos ronddwalen en in rondjes lopen :Y)

Maar goed, het begint met een handzaam apparaat wat langer dan een uurtje meekan als je 3g en gps continu gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Slashdotter op 22-07-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Slashdotter schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:50:
[...]

Ik zou 4 ipv 10 uur al prettig vinden. Dat is genoeg voor een dropping in een willekeurige stad om daar je weg mee te vinden.
Ook al heb ik een iPad, voor deze dingen zou ik dan veel liever m'n iPhone gebruiken. 3G heb je dan niet eens nodig, er is te voet voldoende tijd om via gprs de kaart in te laden. Dan houdt je telefoon het ook wel die uurtjes vol en continue navigeren via maps is ook bij lange na niet nodig, af en toe checken en klaar. Oftewel; broekzak in en broekzak uit. Veel lichter ook, niet onbelangrijk als je lang bezig bent.

[ Voor 7% gewijzigd door vgroenewold op 21-07-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Yep.

ik koop afhankelijk of ik het nodig heb een blox internet (30 dagen). Die blox voor internet in het buitenland is trouwens NIET voor prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Ik schat op een uur of 6-7 ipv 10.
Lijkt me avontuurlijk: de avond vantevoren even wat interessante locaties in de stad Groningen in je Google Maps>My Maps>Groningen toevoegen, wat wandelroutes en wikipedia pagina's toevoegen, in de trein springen, bij Groningen CS uitstappen en je ding doen.
vgroenewold schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:54:
[...]

Ook al heb ik een iPad, voor deze dingen zou ik dan veel liever m'n iPhone gebruiken. 3G heb je dan niet eens nodig, er is te voet voldoende tijd om via gprs de kaart in te laden. Dan houdt je telefoon het ook wel die uurtjes vol en continue navigeren via maps is ook bij lange na niet nodig, af en toe checken en klaar. Oftewel; broekzak in en broekzak uit. Veel lichter ook, niet onbelangrijk als je lang bezig bent.
Ik heb de afgelopen vakantie ge"navigeerd" met m'n iphone en OffMaps. Je download alle maps in 1x van het land waar je zit en je kan dan met gps zien waar je bent. Als je dan ook een punt weet waar je naar toe moet,dan is het wel makkelijk (hoewel ik nog steeds niet veel begrijp van het compas van de iphone)

Hetzelfde kan je ook met de iPad doen (offmaps is universal), als je in een gebied met wifi-signalen bent voor de wifi-versie, anders de iPad 3G zodat je gewoon GPS kan gebruiken.

Je schakelt dan 1 energieverslindende factor weg, namelijk 3G. Op GPS zal de ipad wel lang genoeg uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 20-09 17:06
[...]

Maar goed, het begint met een handzaam apparaat wat langer dan een uurtje meekan als je 3g en gps continu gebruikt.
een iPhone ;)

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

kmf schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:03:
Hetzelfde kan je ook met de iPad doen (offmaps is universal), als je in een gebied met wifi-signalen bent voor de wifi-versie, anders de iPad 3G zodat je gewoon GPS kan gebruiken.

Je schakelt dan 1 energieverslindende factor weg, namelijk 3G. Op GPS zal de ipad wel lang genoeg uithouden.
De Wifi variant van de iPad heeft geen GPS ingebouwd, dat heb ik iig begrepen. Dus als je ooit wilt navigeren met de iPad, moet je de 3G versie hebben. Ik vraag me nu wel af of dat wel handig is. Ik zou inderdaad denken dat navigeren met een iPhone of HTC veel handiger is, die kun je nog in je broekzak steken. De iPad in de auto inbouwen kan, maar mijn nieuwe auto heeft navigatie ingebouwd, dus of ik navigatie op de iPad veel zal gebruiken vraag ik me nu af. Dan maar voor de Wifi variant gaan :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

4u of zelfs 6u is toch vrij veel voor een gemiddelde navigatie lijkt me ? Mijn Garmin Nuvi doet max 2u zonder stroom. Hij is wel dan ook maar een cm dik, dus veel batterij zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Haha, case fail (via Twitter):

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/4a0197d56537da55c5773fe7e017ba51_view.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn KPN HSDPA simkaart verknipt naar een Micro Sim en ik moet zeggen dat de template die je kunt vinden op de 1e hit van Google wel erg handig is.

Mocht je een KPN UMTS of HSDPA abbo hebben en je iPad vraagt om een pincode, zet dan bij instellingen je simkaart pincode uit, anders krijg je geen 3G netwerk.

Althans in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

LOL die iPad ziet er ineens groot uit :)
Maar het lijkt op een pluchen ding, niet op een case.

Voor de Belgen onder ons: vrijdag zullen ook de Mobistar Microsim kaartjes beschikbaar zijn evenals specifieke iPad data abo's.

[ Voor 40% gewijzigd door Phuncz op 21-07-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:10:
[...]

De Wifi variant van de iPad heeft geen GPS ingebouwd, dat heb ik iig begrepen. Dus als je ooit wilt navigeren met de iPad, moet je de 3G versie hebben. Ik vraag me nu wel af of dat wel handig is.
De wifi variant doet aan wifi-positionering. In bewoonde gebieden kan je er prima mee navigeren. Als er maar wifi-routers in de buurt zijn kan ie z'n positie bepalen.

En laat het nou zo zijn dat de meeste snelweggebieden geen wifi zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:48:
[...]

De wifi variant doet aan wifi-positionering. In bewoonde gebieden kan je er prima mee navigeren. Als er maar wifi-routers in de buurt zijn kan ie z'n positie bepalen.
Ook nu Google gestopt is met het opslaan van SSID's? Of doet Apple het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Roamor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:59:
[...]

Ook nu Google gestopt is met het opslaan van SSID's? Of doet Apple het op een andere manier?
volgens mij gebruikt apple gewoon skyhook. Dat is niet zo zeer gebonden aan google. Ik had ooit gelezen dat als er maar ooit een iphone in de buurt van wifi-routers een GPS-positie heeft gedaan, dat die plek dan al marked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Toch nog even over het scrollen, ik heb in got mijn pagina's in 250 post indeling ingesteld, de pagina's zijn dus erg lang. Hoe kan ik nou snel naar bv post 221 gaan? De scrollbar kan ik niet pakken, scriptje van hierboven is alleen voor onder (kan btw ook gewoon met module scroll onder met icab) leuk swipen met 1 vinger is zwaar vermoeiend, even 30 keer naar beneden, damn te ver omhoog etc etc.

Hoe lossen jullie dit op? Normaal pak ik gewoon de scrollbar om snel te zoeken in mega pagina's

En meer mensen dit geen push berichten meer krijgen? Ik krijg niks meer, geen im+ mail whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Geen 250 posts per pagina instellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timowouters schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:16:
Voor de mensen uit Arnhem:
Ik ga nu even naar Arnhem stad om te informeren over de openingstijden, (mogelijke) voorraad en eventuele reseveringslijsten.
Nog niks, dan zal ik het maar vertellen:
Bij HTR gaan ze een uur eerder open, om 8:30 dus. Je kan een exemplaar reserveren, maar dan moet je wel een aanbetaling doen van 50 euro. Mediamarkt zal wel een huge voorraad hebben, maar zij doen niet aan reserveren. :)

@Tennisbal:
Zoiets dan bookmarken?

JavaScript:
1
javascript:scroll(0, document.body.scrollTop + 500);

Moet je alleen 500 aanpassen naar hoe ver je hem wilt.. :) Weet niet of dat goed gaat werken, nog nooit een iPad in m'n handen gehad. ;)

edit: Op m'n iPhone lijkt het te werken. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:22

Nitai

Live the life you love.

tennisbal schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:36:
Toch nog even over het scrollen, ik heb in got mijn pagina's in 250 post indeling ingesteld, de pagina's zijn dus erg lang. Hoe kan ik nou snel naar bv post 221 gaan? De scrollbar kan ik niet pakken, scriptje van hierboven is alleen voor onder (kan btw ook gewoon met module scroll onder met icab) leuk swipen met 1 vinger is zwaar vermoeiend, even 30 keer naar beneden, damn te ver omhoog etc etc.

Hoe lossen jullie dit op? Normaal pak ik gewoon de scrollbar om snel te zoeken in mega pagina's

En meer mensen dit geen push berichten meer krijgen? Ik krijg niks meer, geen im+ mail whatever
Als je op het foldertje voor het topic klikt, dan gaat het automatisch naar je laatst gelezen post. Maar verder nee, wat je wilt kan niet.

Voor wat betreft PUSH, moet je even in je settings kijken of Push voor de desbetreffende applicatie aanstaat.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
Ik heb een 3g hier liggen met een klein probleempje; als je een simkaart plaatst, dan herkent hij hem niet zonder restart, hebben anderen dat ook? En is er iemand met een oplossing?

Als je hem 'even' (zzZZzz) restart, dan paktie hem wel goed. In mijn eigen 3g kan je ook gewoon 'hotswappen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Volgende week de 32gb omruilen voor de 64gb versie Dan kan ik eindelijk al me fotos (35gb) kwijt op de ipad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het omzetten van films (avi, mkv) naar mp4 via handbreak. Duurt dat bij jullie ook zo lang, tot wel een paar uur per film? (core duo 2.0)

En is het iPhone format qua resolutie ook voldoende of converteer je altijd naar de iPad resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:03:
Over het omzetten van films (avi, mkv) naar mp4 via handbreak. Duurt dat bij jullie ook zo lang, tot wel een paar uur per film? (core duo 2.0)

En is het iPhone format qua resolutie ook voldoende of converteer je altijd naar de iPad resolutie?
Duurt inderdaad vrij lang, series is hij voor de iPhone zo'n 20 minuten mee bezig. Films kan hij maar zo meer dan een uur mee bezig zijn ja. Een heel mooi alternatief hiervoor is Air Video, maar daar heb je alleen wat aan als je thuis bent. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb een discussie met een collega over de 3G mogelijkheden van de iPad. En lees een hoop verschillende dingen.

Hij geeft aan dat wanneer je een mob tel abo hebt waar data inbegrepen zit, je simpelweg een duo microsim kaart kunt aanvragen. Daarnaast dien je de data dienst niet te gebruiken op je telefoon maar wel op de iPad. Zodoende kunnen ze beiden gelijktijdig online zijn zonder problemen en heb je relatief goedkoop 3G op je iPad.

Nu heeft Vodafone ook 2 iPad abo's welke extreem duur zijn met harde limieten. Nu heb ik uitgerekend dat ik zelf zo'n 500MB zal verstoken (gebasseerd op de iPhone van mijn collega welke die vaak gebruikt) per maand. Vodafone haar andere abo is Mobiel Internet Basis voor 20 EUR p/maand.

Los van de hogere snelheden (max 14.4Mbit in 4 NL steden anders 3.6Mbit) zie ik verder weinig voordelen t.o.v. het delen van een simkaart met mijn moeder welke geen data verstookt (mocht deze optie werken)

Iemand die me wat meer duidelijkheid kan verschaffen?

Thx

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tekn0z schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:12:
Ik heb een discussie met een collega over de 3G mogelijkheden van de iPad. En lees een hoop verschillende dingen.

Hij geeft aan dat wanneer je een mob tel abo hebt waar data inbegrepen zit, je simpelweg een duo microsim kaart kunt aanvragen. Daarnaast dien je de data dienst niet te gebruiken op je telefoon maar wel op de iPad. Zodoende kunnen ze beiden gelijktijdig online zijn zonder problemen en heb je relatief goedkoop 3G op je iPad.

Nu heeft Vodafone ook 2 iPad abo's welke extreem duur zijn met harde limieten. Nu heb ik uitgerekend dat ik zelf zo'n 500MB zal verstoken (gebasseerd op de iPhone van mijn collega welke die vaak gebruikt) per maand. Vodafone haar andere abo is Mobiel Internet Basis voor 20 EUR p/maand.

Los van de hogere snelheden (max 14.4Mbit in 4 NL steden anders 3.6Mbit) zie ik verder weinig voordelen t.o.v. het delen van een simkaart met mijn moeder welke geen data verstookt (mocht deze optie werken)

Thx
tnx, dit lijkt te werken met t-mobile. eerst niet, 3g uit op iphone, 3g aan op ipad. wifi uit op ipad. vervolgens bellen van vaste lijn naar mobiel. werkt niet. omgekeerd wel. toen ging ie opeens uit geen signaal. daarna deed ie het wel goed

en kan ik bellen + gebeld worden. sms laat ik nu testen door iemand. ipad 3g werkt met tmobile
zonder reset btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tekn0z schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:12:

Thx
tnx, dit lijkt te werken met t-mobile. eerst niet, 3g uit op iphone, 3g aan op ipad. wifi uit op ipad. vervolgens bellen van vaste lijn naar mobiel. werkt niet. omgekeerd wel. toen ging ie opeens uit geen signaal. daarna deed ie het wel goed

en kan ik bellen + gebeld worden. sms laat ik nu testen door iemand. ipad 3g werkt met tmobile
zonder reset btw

af en toe valt de phone weg als ik wil bellen ff testen of dit tijdens een gesprek ook zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Vreemd dat dit werkt kan je eens beschrijven wat je test? Een SIM heeft een uniek nummer waaraan jouw telefoonnummer gekoppeld is en je rekening, een DUO sim is een exacte kopie met hetzelfde SIM nummer.

Kortom zoals het mijn inziens werkt onvangt het apparaat wat het laatste contact heeft gehad met het netwerk de oproepen. Omdat je 06 maar op 1 SIM met 1 IMEI (toestel indentificatie) aangemeld/actief kan zijn, anders weet het netwerk niet welke apparaat hij over moet laten gaan al het 06 nummer wordt gebeld.

Volgens mij is het zo:
iPhone aan en daarna iPad aan = geen oproepen meer op iPhone
iPad aan en daarna iPhone aan = wel oproepen op de iPhone
iPad aan met data en daarna iPhone aan, oproep testen, en daarna opnieuw weer browsen over 3G op de iPad zorgt ervoor dat je geen oproepen meer ontvangt op je iPhone omdat de iPad het laatste met het netwerk heeft gecommuniceerd.

Wil je dat testen?

Elk apparaat heeft om de 20 minuten contact met het netwerk als je op dezelfde plaats blijft, dus wel de testen achter elkaar uit voeren anders is je test beïnvloed omdat apparaat x zelf met het netwerk babbelt voor een location update.

Ik ben dus heel benieuwd wat er uit de de testen komt, in de bovenstaande volgorde, als je ze wilt doen?

[ Voor 2% gewijzigd door stormfly op 21-07-2010 19:34 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid