Phusebox schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:31:
[...]
Hmm ja ik ben gewoon bang dat ik Flash ga missen, veel websites die ik vaak bezoek werken gewoon niet zonder flash, zelfs op mijn android telefoon mét flash werken ze niet goed.
Daarnaast kan ik dus niet tetheren met mijn android als ik het goed begrepen heb, maar een 3g versie met bijbehorend abo is me te duur.
En dan denk ik weer, voor 600 euro heb ik ook een 40" full hd tv...
Haha, waarom weet ik ook niet, ik sta al 10 jaar op het punt iets van Apple te kopen, maar elke keer komt het erop neer dat ik het toch niet doe. Zal ook wel te maken hebben met het feit dat mijn vriendin het allemaal maar onzin vindt, alhoewel ze het ding zelf (iPad) helemaal geweldig vond toen ze hem vasthad.
Ik wil hier ook wel even op reageren, want met de Apple producten heb ik dus exact deze ervaring. Ik zie de mogelijkheden (in casu dus de Ipad, comics, boeken lezen, games, apps, snel opstarten om even te browsen/mailen), zie dan de prijs en ga denken aan alle negatieve dingen (geen flash, geen SD-opslag out of the box, wat als er een veel betere Android-versie komt, niets in de Apple bookstore nog, glas van het scherm, gewicht bij lang kijken, wat als de nieuwe versie over een jaar weer veel beter is, etc, etc). En dan houd ik de boot weer af.
En dat heb ik dus voor diverse producten gehad, de Imacs, de Macbooks, Ipods en Iphones. Totdat ik mijn vriendin overgehaald had om een Iphone 3GS te nemen, nadat ze weer voor de zoveelste keer teleurgesteld was door een Samsung telefoontje. En wonder boven wonder was hier dus een enorme pay-off. Omdat ik dat zo geweldig vond werken, maar het eigenlijk zonde vond om een eigen telefoon te kopen, heb ik voor een ipod Touch laatste generatie gekozen en daar heb ik nog nooit spijt van gehad, en het maakte me eigenlijk enthousiast voor andere Apple producten, want als je nog nooit met een IOS apparaat hebt gewerkt, dan kan je je niet voorstellen hoe geweldig het werkt.
Helaas, nu ik een eigen telefoon wilde kopen, ben ik natuurlijk toch weer aan het twijfelen geslagen en ben ik toch voor een Android gegaan, waar ik nu eigenlijk toch wel weer spijt van heb. Een concurrent kan het op papier superieur maken, maar Apple zorgt door de totale beheersing van het systeem toch ervoor dat het allemaal soepeler, gelikter en fijner werkt.
En ik ben niet blind voor het feit dat er dingen ontbreken op een IOS systeem, maar de vraag is, kan je er mee leven en wegen de voordelen niet op tegen de nadelen? Voor mij persoonlijk wel. Als voorbeeld kan je het multitasken noemen (dat er nog niet is op de Ipad), je kan zeggen dat het 'not the real thing is', maar het bezorgt je wel langere standby tijden en zorgt voor meer stabiliteit, bereikt in veel gevallen dezelfde resultaten. De discussie wordt dan blijkbaar alleen gevoerd omdat je er kritiek op kan hebben.
Kortom, punt is dat je op elk product je kan vastbijten in de ontbrekende of niet super werkende onderdelen, maar je maakt het alleen lastiger voor jezelf. Bij Apple heb ik het gevoel dat ze altijd naar de user experience kijken en dat juist door het beheersen van de hardware en de software er een optimale ervaring is. Een anti-fan zal zeggen dat ik dan een fanboy ben, dom of blind voor de voordelen van alle andere producten of systemen, maar mensen die mij kennen weten dat ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek.
Neemt niet weg dat ik op dit moment nog geen Ipad koop, maar zodra ik weer wat geld overheb om dit te doen, dat ik hier dan toch wel de 'leap of faith' mee neem, dat ik niet na een paar maanden weer naar de laptop grijp. Ik heb van de zomer al met een geïmporteerd exemplaar op mijn schoot gezeten en het is toch wel een zeer fijn apparaat.