Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Verwijderd
He dit is vreemd?timowouters schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:51:
Update,
Whatsapp werkt niet. Hij geeft alleen aan, device is not yet supported.
Jammer dus.
Dit staat in itunes store:
Vereisten: Compatibel met iPhone, iPod touch en iPad. Vereist iOS 3.0 of nieuwer. (bij whatsApp). Hiervoor zou ik hem ook o.a. kopen voor mij en mijn vriendin. Dat je dus via wifi whatsapp berichtjes kan sturen naar BB's (heb ik zelf namelijk;)) en iphones/ipads....
Met applecare wordt het 3 bovendien is 2 jaar alles behalve standaard.Dakreal schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:58:
[...]
Ik denk omdat ze weinig vertrouwen hebben in hun apparaat. Ik kan me niet anders voorstellen.
Er zit bij alle gekochte hardware in NL namelijk al standaard 2 jaar fabrieks garantie.
Hoe bevalt dat ding nou mensen? Ik heb er enkele weken geleden al 1 in de handen gehad op m'n werk.. vind het maar niets.. maar dat is mijn mening
Ben nog steeds aan het twijfelen, blijft veel geld, maar wat een leuk ding zeg. En afgaande op mn Iphone zou ik er dan dik tevreden mee moeten zijn.
Ach zo langs de MM en kijken hoe druk het is.
Apple staat erom bekend dat ze maar 1 jaar geven, ook al is het niet volgens de wet.Dakreal schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:58:
[...]
Ik denk omdat ze weinig vertrouwen hebben in hun apparaat. Ik kan me niet anders voorstellen.
Er zit bij alle gekochte hardware in NL namelijk al standaard 2 jaar fabrieks garantie.
Hier is wel een mooi artikel daarover: Apple heeft daar dan wel lak aanlowfi schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:00:
[...]
Met applecare wordt het 3 bovendien is 2 jaar alles behalve standaard.
En deze link is deel 2: Garantie wet
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Het wordt niet 3 jaar, het wordt dan van 1 naar 2 jaar (bron: http://www.apple.com/nl/support/products/ipad.html).lowfi schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:00:
[...]
Met applecare wordt het 3 bovendien is 2 jaar alles behalve standaard.
En hij heeft wel gelijk: je hebt standaard 2 jaar garantie (*kuch* Consumentenrecht *kuch*).
Dit staat bijvoorbeeld op de pagina van als je de batterij wilt vervangen. AppleCare voegt dus eigenlijk niks toe behalve telefonische ondersteuning (maar een apparaat als de iPad is vast niet moeilijk te begrijpen.. ;P)
Als uw iPad service nodig heeft wegens het afgenomen vermogen van de batterij om een elektrische lading vast te houden, maar uw apparaat is niet gedekt door Apple's 1-jarige Beperkte Garantie, het AppleCare Protection Plan of de wettelijke consumentenrechten, vervangt Apple uw iPad tegen een vergoeding van de servicekosten.
Maar eigenlijk heb je niks met Apple te maken. Je koopt de iPad bijvoorbeeld bij de MediaMarkt. Als er dan problemen zijn, dan moet MediaMarkt er maar voor zorgen dat je een nieuwe of gerepareerde iPad krijgt:Philflow schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:02:
[...]
Apple staat erom bekend dat ze maar 1 jaar geven, ook al is het niet volgens de wet.
Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.
[ Voor 31% gewijzigd door Uniciteit op 23-07-2010 16:09 ]
Zelf vindt hij geen afbeelding.
Heb het al gevonden, sorry voor de Noob vraag
[ Voor 24% gewijzigd door henkyyyyyyy op 23-07-2010 16:36 ]
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
PSN: TDBtje
Ja heb je gelijk in. Maar ik weet niet hoe MM daar op reageert als je daar na 1,5 jaar komt aan kloppen.Squatjj schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:07:
[...]
Maar eigenlijk heb je niks met Apple te maken. Je koopt de iPad bijvoorbeeld bij de MediaMarkt. Als er dan problemen zijn, dan moet MediaMarkt er maar voor zorgen dat je een nieuwe of gerepareerde iPad krijgt:
Verwijderd
Kan iemand hier op reageren? Waarom staat in de applestore dat Ipad wordt ondersteunt bij WhatsApp?Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:58:
[...]
He dit is vreemd?
Dit staat in itunes store:
Vereisten: Compatibel met iPhone, iPod touch en iPad. Vereist iOS 3.0 of nieuwer. (bij whatsApp). Hiervoor zou ik hem ook o.a. kopen voor mij en mijn vriendin. Dat je dus via wifi whatsapp berichtjes kan sturen naar BB's (heb ik zelf namelijk;)) en iphones/ipads....
Airvideo is volgens mij om films te streamen naar de iPad (die blijven dus op de server en komen niet op de iPad). Normaal zet ik DVDs om via Handbrake, importeren in iTunes en syncen naar de iPhone/iPad.TDB schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:27:
Ik wil een aantal eigen dvds op mijn iPad zetten, wat is het meest makkelijkst om te gebruiken? airvideo??
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Er zijn programma's die DVD's kunnen omzetten naar iPad formaat, die zet je in iTunes en synct vervolgens met je iPad. Ik heb er (nog) geen ervaring mee.TDB schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:27:
Ik wil een aantal eigen dvds op mijn iPad zetten, wat is het meest makkelijkst om te gebruiken? airvideo??
http://www.dvdtoipad.com/
Ik heb Whatsapp wel werkend op mn iPad. Het is dan wel de iphone resolutie maar dat maakt me niet zoveel uit. Werkt super!timowouters schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:51:
Update,
Whatsapp werkt niet. Hij geeft alleen aan, device is not yet supported.
Jammer dus.
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
De 16 gb was de enige die ik me normaal kon verantwoorden (huis kopen is duur en daar moet ook wat geld in). Voor de internetten onderweg heb ik m'n iPhone (straks de iPhone 4).
Fotonerd
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik hoop klantvriendelijk, want ze weten dat ze verplicht zijn om je te helpen als service.Philflow schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:28:
[...]
Ja heb je gelijk in. Maar ik weet niet hoe MM daar op reageert als je daar na 1,5 jaar komt aan kloppen.
Dus tja
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Hoi,Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:43:
[...]
Ik heb Whatsapp wel werkend op mn iPad. Het is dan wel de iphone resolutie maar dat maakt me niet zoveel uit. Werkt super!
wat ik me dan afvraag, heb jij een 3G ipad? Of een wifi (als je namelijk 3g hebt, zit er bij je verknipte(?) data kaartje een nummer op van je telefoon lijkt me.
Het zou inderdaad volgens de Appstore moeten werken (er staat dat ipad wordt ondersteunt, wifi/3g niet vermeld, dan mag je er vanuit gaan dat ze beide werken.
Dit is voor mij best een belangrijk punt als je kan messagen naar BB's en iphones vanaf wifi... dus, meer ervaringen? Kan dit?
Is dat niet gewoon te doen via een USB koppeling?wdekreij schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:11:
Voor de mensen die vandaag bij een Apple store zijn geweest om hun nieuwe speeltje op te halen: hadden de Apple shops ook Camera Connection Kits op voorraad? In de US zijn die (zover ik heb begrepen) slecht te krijgen, en lijkt me ideaal om middels die kit + iPad m'n reisblog (incl. foto's) te updaten.
Binnen Europa heb je twee jaar garantie, maar volgens mij is Apple nog steeds een Amerikaans bedrijf. Ik betwijfel of je er dan zomaar vanuit mag gaan dat de Europese regels gelden. De Nederlandse wet zegt niets over garantietermijnen.Squatjj schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:05:
En hij heeft wel gelijk: je hebt standaard 2 jaar garantie (*kuch* Consumentenrecht *kuch*).
Wat je zegt over de partij waarmee je te maken hebt klopt, het wordt het probleem van Media Markt, Saturn, etc. Als zij aangeven dat je geen garantie krijgt, heb je gewoon pech. Alsof een consument een rechtszaak gaat starten (no offence)
Uiteraard heeft iedereen recht op een deugdelijk product. Wat dus inhoud dat als je iPad tussen 1 en 3 jaar kapot gaat, dan betaal je zelf een deel en zal er een deel voor de verkoper/producent vallen. Uiteindelijk pis je als consument vaak naast het potje, zeker bij partijen als MM. Het kost vaak meer om je gelijk te krijgen dan dat het kost om (jouw deel van) de reparatie te betalen.
Democratie kost een Fortuyn
Is al iets eerder uitgelegd in dit topic dat de video's die je via Airvideo convert kan zetten in iTunes.zonoskar schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:31:
[...]
Airvideo is volgens mij om films te streamen naar de iPad (die blijven dus op de server en komen niet op de iPad). Normaal zet ik DVDs om via Handbrake, importeren in iTunes en syncen naar de iPhone/iPad.
Ik heb de Wifi versie. Ik kan gewoon berichten versturen naar vrienden met een iPhone en BB. No problemoVerwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:11:
[...]
Hoi,
wat ik me dan afvraag, heb jij een 3G ipad? Of een wifi (als je namelijk 3g hebt, zit er bij je verknipte(?) data kaartje een nummer op van je telefoon lijkt me.
Het zou inderdaad volgens de Appstore moeten werken (er staat dat ipad wordt ondersteunt, wifi/3g niet vermeld, dan mag je er vanuit gaan dat ze beide werken.
Dit is voor mij best een belangrijk punt als je kan messagen naar BB's en iphones vanaf wifi... dus, meer ervaringen? Kan dit?
Ik heb er specifiek om gevraagd, maar ze hadden ze niet op voorraad bij iFactors in Den Haag. Volgens de medewerker kon het ook nog een tijd duren voordat ze de kits krijgen, omdat ze alleen nog in Amerika verkocht worden.wdekreij schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:11:
Voor de mensen die vandaag bij een Apple store zijn geweest om hun nieuwe speeltje op te halen: hadden de Apple shops ook Camera Connection Kits op voorraad? In de US zijn die (zover ik heb begrepen) slecht te krijgen, en lijkt me ideaal om middels die kit + iPad m'n reisblog (incl. foto's) te updaten.
Das leuk voor Apple dat ie in amerika zit. Maar zodra die gaat verkopen in een ander continent, moeten ze zich aanpassen aan de regels die daar gelden. Zelfs Apple moet dit doen.Edjaaah schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:12:
[...]
Binnen Europa heb je twee jaar garantie, maar volgens mij is Apple nog steeds een Amerikaans bedrijf. Ik betwijfel of je er dan zomaar vanuit mag gaan dat de Europese regels gelden. De Nederlandse wet zegt niets over garantietermijnen.
Wat je zegt over de partij waarmee je te maken hebt klopt, het wordt het probleem van Media Markt, Saturn, etc. Als zij aangeven dat je geen garantie krijgt, heb je gewoon pech. Alsof een consument een rechtszaak gaat starten (no offence)
Uiteraard heeft iedereen recht op een deugdelijk product. Wat dus inhoud dat als je iPad tussen 1 en 3 jaar kapot gaat, dan betaal je zelf een deel en zal er een deel voor de verkoper/producent vallen. Uiteindelijk pis je als consument vaak naast het potje, zeker bij partijen als MM. Het kost vaak meer om je gelijk te krijgen dan dat het kost om (jouw deel van) de reparatie te betalen.
Verwijderd
Mooi, das wel vet en een +. Maar hoe heb je dat dan gedaan met telefoon nummer? Ik moest op mn BB en tel nr invoeren waar je dan een SMS opkreeg ofzo..?Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:15:
[...]
Ik heb de Wifi versie. Ik kan gewoon berichten versturen naar vrienden met een iPhone en BB. No problemo
Zie het eens zo,[message=,noline]Edjaaah schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:12[/message]:
[...]
Binnen Europa heb je twee jaar garantie, maar volgens mij is Apple nog steeds een Amerikaans bedrijf. Ik betwijfel of je er dan zomaar vanuit mag gaan dat de Europese regels gelden. De Nederlandse wet zegt niets over garantietermijnen.
Stel een Nederlandse coffeeshop gaat in Amerika wiet verkopen. Dat mag en kan toch ook niet. Je moet gewoon de wetten hanteren waarin je handelt.
Trouwens, wat typt het ongelofelijk makkelijk. Had ik totaal niet verewacht. Ik dacht dat het heel moeizaam zou gaan omdat je niets voelt. Maar als je blind kan typen kan je de toetsen op gevoel vinden. En dat zijn meestal de goede.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
waar kopen jullie e-books? Ik lees graag docu-boeken (geschiedenis, politiek e.d.) maar NLstalige e-books vind ik amper in dat genre, zijn er nog mensen die vooral interesse hebben in die non-fictie onderwerpen en wel e-books in het nederlands vinden ?
[ Voor 6% gewijzigd door pina op 23-07-2010 18:09 ]
Als je een iphone hebt met internet, dan kunt je de verbinding van je GSM gebruiken om te internetten op je ipad...
Je maakt via een app een acces point van je iphone, en dan maak je met je ipad verbinding met je iphone....
vandaar dat ik dus voor de wifi versie ben gegaan. En daardoor de 64 GB kon kopen.
Ebook geef ik voor mijzelf geen kans. Maar als ze nou bladmuziek aan gaan bieden.
FreeReef.nl

hoezo een rij? 3x vallen verderop bij de MM waren er genoeg van alle versies ( smiddags nog) geweldig....

stond in dubio maar toch nog maar even wachten...
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Verwijderd
Verwijderd
En heb je dit al geprobeerd? Want volgens mij heeft Steve juist gezegd dat de Ipad wifi GÉÉN tethering ondersteund. Opzich logisch, wie nieemt er anders een 3G versieDecon Frost schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:17:
Als iemand twijfelt tussen 3g of niet.
Als je een iphone hebt met internet, dan kunt je de verbinding van je GSM gebruiken om te internetten op je ipad...
Je maakt via een app een acces point van je iphone, en dan maak je met je ipad verbinding met je iphone....
vandaar dat ik dus voor de wifi versie ben gegaan. En daardoor de 64 GB kon kopen.
Ebook geef ik voor mijzelf geen kans. Maar als ze nou bladmuziek aan gaan bieden.

EDIT: misschien ondersteund ie het wel, maar is het gebokkeerd bedoel ik. Als je (zonder jailbreak) dit gewoon kan doen, dan koop ik er zeker 1 of 2 als ik in Amerika ben volgende week
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 18:25 ]
Thethering is iets anders. Hier maak je echt een accespoint van je iphone.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:23:
[...]
En heb je dit al geprobeerd? Want volgens mij heeft Steve juist gezegd dat de Ipad wifi GÉÉN tethering ondersteund. Opzich logisch, wie nieemt er anders een 3G versieWel jammer want ik zie het liever ook anders. Ik heb de BB en die kan ook gewoon bluetooth connecten. Maar als het je gelukt is hoor ik het graag natuurlijk..
Ik weet dat er ooit een legale app voor was..die heb ik toen gebruikt en dat werkt. Ik weet zeker dat er nu nog apps in Cydia (jailbreak) staan die het kunnen.
Ik kan het nu niet uitzoeken maar dit hou je van mij tegoed... ik heb het immers zelf ook nodig.
FreeReef.nl
Verwijderd
Tethering is toch dat je via bluetooth verbinding met het mobiele network van je tel maakt (dus eigenlijk een wifi ding) Ik bedoel in iedergeval wat jij zegtDecon Frost schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:31:
[...]
Thethering is iets anders. Hier maak je echt een accespoint van je iphone.
Ik weet dat er ooit een legale app voor was..die heb ik toen gebruikt en dat werkt. Ik weet zeker dat er nu nog apps in Cydia (jailbreak) staan die het kunnen.
Ik kan het nu niet uitzoeken maar dit hou je van mij tegoed... ik heb het immers zelf ook nodig.
ik heb de ipad dus echt gekocht om hem te gebruiken als e-reader...digitale boeken van bol.com schijnen niet te werken of je moet de DRM eruit slopen.pina schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:06:
Kan toch niet dat hier niemand de ipad koopt boor die e-books zeker?
waar kopen jullie e-books? Ik lees graag docu-boeken (geschiedenis, politiek e.d.) maar NLstalige e-books vind ik amper in dat genre, zijn er nog mensen die vooral interesse hebben in die non-fictie onderwerpen en wel e-books in het nederlands vinden ?
ik haal al mijn e-books van usenet....apps ook trouwens..hehe.
Elke keer gaat hij weer naar films als ik een bestand importeer!
Iemand enig idee?
niet bij options van de file in te stellen? same als bij boeken?henkyyyyyyy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:41:
Wat ik wel vreemd vind is dat ik 2 afleveringen van Family Guy gedownload heb en dat er 1 bij Films komt te staan en de ander bij TV-series. Ik wil ze allebei bij Tv-series zetten, maar dat is met geen mogelijkheid te doen.
Iemand enig idee?
Idd!tennisbal schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:41:
[...]
niet bij options van de file in te stellen? same als bij boeken?
Dank daarvoor!
damn dit is echt fantastisch, kende het helemaal nietLuNaTiC schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:21:
het bekijken van video lectures via iTunesU is nu wel verdomd gaaf(Psychology van Yale even uitgeprobeerd)
Yep dat is echt briljant. Dan gaat er nog een hele wereld voor je open, er is echt veel leuks te vinden. Enige jammere is dat bij sommige colleges geen sheets bij staan. Niettemin erg interessant.tennisbal schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:49:
[...]
damn dit is echt fantastisch, kende het helemaal nietfantastisch! eindelijk een leuke treinreis gehad!
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
ben eea aan het downloadenLuNaTiC schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:57:
[...]
Yep dat is echt briljant. Dan gaat er nog een hele wereld voor je open, er is echt veel leuks te vinden. Enige jammere is dat bij sommige colleges geen sheets bij staan. Niettemin erg interessant.
soms loopt ie vast bij het downloaden, opnieuw werkt dan wel gewoon. hoe zou dit komen?
en zijn er mensen die de usb dock gekocht hebben? wss wel, ik twijfelde vandaag nog ff. Want las van de week slechte recensies over het ding, hij zou totaal niet stevig staan en daardoor nauwelijks goed te gebruiken zijn. op zich ziet hij er strak uit voor op mijn bureau.
iemand ervaringen?/tips
Verwijderd
Ik denk overigens dat er binnenkort wel een iPad app voor uitkomt.
Dus mocht je nog aan een oude Whatsapp ipa kunnen komen (internet of ergens in je temp files whatever) dan kan je gewoon Whatsappen. Pingchat lukt zo ie zo, maar dat werkt toch minder lekker, berichtjes komen soms 10 uur later pas aan. Niet handig dus.
ging in eerste instantie voor een 16GB 3G maar die was er helaas niet meer.
even getwijfeld en toen toch maar voor een 32GB 3G gegaan, extra geheugen is nooit weg.

ondanks berichten hier op GoT moest de mijne wel geupdated worden.
meteen de vodafone winkel ingelopen en op m'n huidige abbonement een duosim genomen, ik ga echt geen dubbel abbonement nemen met zowat dezelfde functionaliteit.

Wel grappig, ik heb 15 minuten in de MM gestaan, spelend met de iPad. In de tussentijd zijn er denk 20 iPads verkocht. Ben benieuwd hoeveel iPads vandaag zijn verkocht.
Verwijderd
Bij iTunes rechts klikken, info en bij het tabblad opties, soort media, tv programma kiezenhenkyyyyyyy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:41:
Wat ik wel vreemd vind is dat ik 2 afleveringen van Family Guy gedownload heb en dat er 1 bij Films komt te staan en de ander bij TV-series. Ik wil ze allebei bij Tv-series zetten, maar dat is met geen mogelijkheid te doen.
Iemand enig idee?
#!@#!&!#@ klote iTunes, wil ik een paar foto's synchroniseren, pleurt ie ALL mijn apps eraf : weken van instellen sorten en games, allemaal naar de kl@#@#
[ Voor 14% gewijzigd door Henkus op 23-07-2010 19:47 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Thnx!Joeda schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:15:
[...]
Ik heb er specifiek om gevraagd, maar ze hadden ze niet op voorraad bij iFactors in Den Haag. Volgens de medewerker kon het ook nog een tijd duren voordat ze de kits krijgen, omdat ze alleen nog in Amerika verkocht worden.
Ik had al op Ebay gekeken, maar daar wordt regelmatig tot wel 2-3 x de winkelprijs gevraagd! Béétje jammer
Nog maar even afwachten dan
Thanks voor de tip! Heb net een oude versie geïnstalleerd en dan vraagt het om je telefoonnummer.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:04:
Voor de mensen die willen Whatsappen op de iPad (wat erg fijn is in 2x modus) moeten even ergens een oude ipa scoren. In de nieuwere versie heeft Whatsapp kennelijk de iPad uitgesloten, want het is een iPhone app en zou dus gewoon moeten werken op de iPad.
Ik denk overigens dat er binnenkort wel een iPad app voor uitkomt.
Dus mocht je nog aan een oude Whatsapp ipa kunnen komen (internet of ergens in je temp files whatever) dan kan je gewoon Whatsappen. Pingchat lukt zo ie zo, maar dat werkt toch minder lekker, berichtjes komen soms 10 uur later pas aan. Niet handig dus.

Als je die opgeeft dan stuurt Whatsapp een authenticate sms'je. Na het invullen werkt whatsapp perfect. Enige grote nadeel en dus voor mij een dealbreaker is dat whatsapp het daarna niet meer op m'n iPhone doet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Misschien later!
En inderdaad, tijdens het spelen werden er veel iPads verkocht. Het viel mij op dat er genoeg iPads waren (alleen de 16GB 3G niet?) maar dat de accessoires er snel doorheen gingen.
Verwijderd
Ik heb hem op een blackberry (Whatsapp) wat nou als je een ander nummer invoert (bv. prepaidje) Want het is natuurlijk KUT als je iedere keer die whatsapp SMS moet doen. Ik wil misschien in Amerika 2 ipads kopen maar ik zou wel graag kunnen '''pingen'' met mijn vriendin via whatsapp. Dus hoe zit dat precies met die tel nr's zij heeft geen Iphone en ook geen blackberry (Nitai schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:11:
[...]
Thanks voor de tip! Heb net een oude versie geïnstalleerd en dan vraagt het om je telefoonnummer.
[afbeelding]
Als je die opgeeft dan stuurt Whatsapp een authenticate sms'je. Na het invullen werkt whatsapp perfect. Enige grote nadeel en dus voor mij een dealbreaker is dat whatsapp het daarna niet meer op m'n iPhone doet.
[afbeelding]
Gr.
Edo
De voorraad is dus gigantisch geslonken sinds vanochtend, alleen de 32 G, 64 G en de 64 WiFi lagen nog in de schappen, dus vanafprijs 699,-.....
De instappers zijn dus op.
The difference between men and boys is the size of their toys
Denk het niet, die authenticate sms is een pincode van 3 cijfertjes. Berichten komen dan gewoon binnen op je iPad. Ik heb helaas geen prepaid bij de hand, anders had ik het wel uitgeprobeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:32:
[...]
Ik heb hem op een blackberry (Whatsapp) wat nou als je een ander nummer invoert (bv. prepaidje) Want het is natuurlijk KUT als je iedere keer die whatsapp SMS moet doen. Ik wil misschien in Amerika 2 ipads kopen maar ik zou wel graag kunnen '''pingen'' met mijn vriendin via whatsapp. Dus hoe zit dat precies met die tel nr's zij heeft geen Iphone en ook geen blackberry (sukkel) als ze haar tel nr invoerd en nergens anders nog whatsapp heeft op dat nr is er geen probleem?
Gr.
Edo

Verwijderd

Als iemand wat weet/test dan hoor ik het graag nog
@carfreak02 hoop dat de voorraad ook zo in Amerika is

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 20:46 ]
Ook zoek ik een leuke visuele startpagina die ik zelf kan indelen, ik dacht aan symbaloo maar ook dat lijkt het niet helemaal op de ipad.
IM+ duur maar wel een hele goede app, meerdere layouts (landscape en portrait) en bovenal echt snel!Xtuv schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:51:
Hoe msnnen jullie op de iPad? Een goede gratis app is er nog niet zo te zien, ebuddy website werkt ook niet lekker naar mijn idee.
Ook zoek ik een leuke visuele startpagina die ik zelf kan indelen, ik dacht aan symbaloo maar ook dat lijkt het niet helemaal op de ipad.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Stond op het punt er een mee te nemen, maar ik blijf persoonlijk toch een beetje hangen bij het feit dat ie geen flash ondersteund. Zo zit ik altijd met veel plezier op de dumpert wat filmpjes te kijken en ik heb gewoon het idee dat ik dat ga missen. Ik neem aan dat het er echt niet inzit dat flash opeens ergens in de toekomst wel toegevoegd gaat worden? Is er overigens nog een alternatief mogelijk waardoor je opeens wel flash ondersteuning kan krijgen, of is het wachten tot zoiets als dumpert in html5 komt?
Voorlopig nog maar even verder met mijn mb air, als het ding flash had ondersteund dan was die nu verkocht en zat ik nu met een ipad.
Als er nog geen iPadapp bestaat voor hetgeen wat je wilt, dan kan je best de iPhone versie even gebruiken.[message=,noline]Xtuv schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:51[/message]:
Hoe msnnen jullie op de iPad? Een goede gratis app is er nog niet zo te zien, ebuddy website werkt ook niet lekker naar mijn idee.
Meebo is een mogelijheid
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik vind het opblazen van iPhone apps foei lelijk, zeker bij apps die veel van text gebruik maken.kmf schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:17:
[...]
Als er nog geen iPadapp bestaat voor hetgeen wat je wilt, dan kan je best de iPhone versie even gebruiken.
Meebo is een mogelijheid
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Je krijgt dan natuurlijk geen notificatie oid als iemand wat zegt.
[ Voor 178% gewijzigd door ZpAz op 23-07-2010 22:03 ]
MM in Eindhoven vanavond ook, van de pallets die er stonden, half leeg. Liepen wel vrij veel mensen met een iPad onder hun arm.carfreak02 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:43:
Ik snap niet waarom mensen vanochtend vroeg hun bed uit zijn gegaan voor de iPad. Zojuist even gekeken bij zowel MediaMarkt als iFactors, beide nog alle modellen op voorraad. Ruim op voorraad zelfs.
Accessoires was vrij triest. Alleen nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sleeves en volop docks te koop.
[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 23-07-2010 21:54 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik las dat iemand met een gejailbreakte iPhone en iPad, met z'n duosim, via SBSettings 'Phone' had uitgezet op de iPad en op de iPhone 'Data' of '3G' had uitgezet. Volgens hem werkte dat met z'n T-Mobile abo.et36s schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:17:
Even een vraag over een duo sim? Als ik die aanschaf en ga via de 3G verbinding op mijn iPad op het Internet ben ik dan op dat moment dan telefonisch bereikbaar op mijn iPhone? Dat ik niet gelijktijdig op Internet kan is niet belangrijk maar ik wil dus wel telefonisch bereikbaar zijn.
Maar ik heb het maar 1x gelezen, weet niet of het ook zo is. M'n iPhone is niet gejailbreakt en m'n iPad heeft geen 3g, dus kan het niet uitproberen.
Beste instant messaging is toch wel IM+, werkt geweldig op de iPad.
Thanks, meebo lijkt wel ok te werken inderdaad.ZpAz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:50:
Werkt bijvoorbeeld de Meebo site niet fijn? Imho is dat de fijnste web-client.
Je krijgt dan natuurlijk geen notificatie oid als iemand wat zegt.
/edit: behalve als je ondertussen even wat gaat surfen, als je de meebo tab te lang weg laat reload safari en ben je uitgelogd
[ Voor 17% gewijzigd door Xtuv op 23-07-2010 22:24 ]
Niet safari gebruiken, maar iCab.Xtuv schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:00:
[...]
Thanks, meebo lijkt wel ok te werken inderdaad.
/edit: behalve als je ondertussen even wat gaat surfen, als je de meebo tab te lang weg laat reload safari en ben je uitgelogd
Tijdens het gebruik merk ik er niks van. Ook niet van vieze vlekken trouwens.hiburg schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:39:
De Ipad lijkt me een mooi apparaat maar wat me opvalt op de foto's die ik ervan gezien heb (ik heb hem nog niet zelf in mijn handen gehad) is dat het beeld toch wel erg spiegelt / reflecteert. Heb je hier niet veel last van of bestaan er misschien hoesjes die je erom kan doen zodat je daar geen last van hebt ? Ik dacht dat zoiets namelijk ook voor de iphone bestond.
[ Voor 45% gewijzigd door kmf op 23-07-2010 22:50 ]
IM+ Lite is gratis. Is exact hetzelfde als de betaalde versie alleen dan met een klein bannertje onder aan het programma Werkt super!Osxy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:02:
[...]
IM+ duur maar wel een hele goede app, meerdere layouts (landscape en portrait) en bovenal echt snel!
http://itunes.apple.com/us/app/im-lite/id285688934?mt=8
Ben trouwens erg verbaasd over de snelheid en vooral het typen. Ik vind dit fijner typen dan welk normaal toetsenbord dan ook. En dat is zonder gekheid niet overdreven.
FreeReef.nl
Ik had dit ook niet verwacht. Blind typen lukte me meteen bij de eerste poging foutloos en ik kan praktisch zo snel typen als met een Bluetooth keyboard.Decon Frost schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:16:
Ben trouwens erg verbaasd over de snelheid en vooral het typen. Ik vind dit fijner typen dan welk normaal toetsenbord dan ook. En dat is zonder gekheid niet overdreven.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zowiezo is dit m'n eerste Apple product buiten een iPod classic om.
Ik was alleen iets te snel met updaten. Nu kan ik geen jailbreak meer doen....
Nou ja, even geduld hebben maar
Welke ipadapp heeft wel push zodat je onder het msnen kan internetten enzo?
Hadden ze die ook bij de MM??
Samsung S23 Ultra 256GB
IM+timowouters schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:23:
Ik heb nu united msn als msn client, maar deze heeft geen push. Zodra je de app wegdrukt, meld je af. Behoorlijk nutteloos dus. Want ik ben natuurlij niet alleen aan het msnen, maar ook internetten.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Over het algemeen valt dit, zoals eerder gezegd, gelukkig niet op. Maar buiten is dit wel een nadeel. Daarnaast irriteert het me binnen ook met films of series die wat donker zijn. De spiegeling valt dus vooral op als het beeld niet veel licht (backlight) afgeeft.hiburg schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:39:
De Ipad lijkt me een mooi apparaat maar wat me opvalt op de foto's die ik ervan gezien heb (ik heb hem nog niet zelf in mijn handen gehad) is dat het beeld toch wel erg spiegelt / reflecteert. Heb je hier niet veel last van of bestaan er misschien hoesjes die je erom kan doen zodat je daar geen last van hebt ? Ik dacht dat zoiets namelijk ook voor de iphone bestond.
Jammer dat ze niet een ontspiegelde versie hebben zoals met de MacBooks. Nooit begrepen waarom al die apparaten zo'n vreselijke spiegel als scherm moeten hebben. Zal wel zijn omdat het er mooi uit ziet als ze uit staan (afgezien van de honderden vinger-vlekken..).
Maar serieus, ik begrijp die keuze voor glans ook niet zo. Bij de MacBook Pro's kun je alleen bij de 15" en 17" kiezen voor een mat scherm.
[ Voor 49% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-07-2010 23:43 ]
Dit geeft ie nu al een half uur aan. Heb hem paar keer uit en weer aangeschakeld, kwartier laten liggen, gereset dmv power-knop+home, maar nog steeds die melding. Hij voelt ook helemaal niet warm aan.
Iemand nog tips? Ga er anders mee terug naar Mediamarkt om hem te ruilen, maar zul je net zien dat het spul nu is uitverkocht
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 23-07-2010 23:43 ]
Je kan wel de ingebouwde browser van im+ gebruiken, maar die is niet echt top en bovendien kan je er weinig mee.
eBuddy heeft dat en is gratis, prima dustimowouters schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:23:
Ik heb nu united msn als msn client, maar deze heeft geen push. Zodra je de app wegdrukt, meld je af. Behoorlijk nutteloos dus. Want ik ben natuurlij niet alleen aan het msnen, maar ook internetten.
Die enorme spiegel viel mij ook wel even wat tegen. Zit toch in een te lichte woonkamer waardoor het knap hinderlijk kan worden. Maar eens orienteren op anti-glare coatings/folie...of even langs bij onze research-afdeling aangezien we net zo'n coating gelanceerd hebben (Claryl)Cheeky schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:34:
[...]
Over het algemeen valt dit, zoals eerder gezegd, gelukkig niet op. Maar buiten is dit wel een nadeel. Daarnaast irriteert het me binnen ook met films of series die wat donker zijn. De spiegeling valt dus vooral op als het beeld niet veel licht (backlight) afgeeft.
Jammer dat ze niet een ontspiegelde versie hebben zoals met de MacBooks. Nooit begrepen waarom al die apparaten zo'n vreselijke spiegel als scherm moeten hebben. Zal wel zijn omdat het er mooi uit ziet als ze uit staan (afgezien van de honderden vinger-vlekken..).
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Speld neergooien... Op een weg plaatsen... Oranje icoontje klikken?Decon Frost schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:16:
Heeft iemand al "streetview" aan de gang gekregen?
Lijkt me niet normaal. De templimiet lag volgens mij bij 40'c, zit je in de woestijn er mee te spelen? Zo nee, iets mis met tempsensor of zo.[message=,noline]Palomar schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:43[/message]:
Vanochtend ook een iPad 16GB bemachtigd, maar vrees dat die van mij nu al kapot isZit er 1,5 uur oid mee te spelen (internet, youtube, muziek) en plotseling de melding 'iPad needs to cool down before you can use it'.
Dit geeft ie nu al een half uur aan. Heb hem paar keer uit en weer aangeschakeld, kwartier laten liggen, gereset dmv power-knop+home, maar nog steeds die melding. Hij voelt ook helemaal niet warm aan.
Iemand nog tips? Ga er anders mee terug naar Mediamarkt om hem te ruilen, maar zul je net zien dat het spul nu is uitverkocht
Verwijderd
Thanks... Bij mijn iPhone springt hij over naar streetview als je ver inzoomed. Ik was verward.matthijst schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:58:
[...]
Speld neergooien... Op een weg plaatsen... Oranje icoontje klikken?
Kom er net achter dat een iPad oplader 10 watt is. Dus je kunt beter niet je iPhone oplader gebruiken.
FreeReef.nl
De MM in Enschede had een flinke lading docks en keyboard docks in de schappen staan. Of je plaatselijke MM dat ook heeft is vers 2 maar de MM heeft het over het algemeen dus welwvexeltweakers schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:25:
Iemand nog een tip waar voor een redelijke prijs een iPad Keyboard Dock is te scoren?
Hadden ze die ook bij de MM??
dat zal wel 40 graden omgevingstemperatuur zijn. Gebruikte hem hier in de kamer bij 24 graden, dus dat kan het probleem niet zijn. Verder ook nog niet gebruikt vandaag in de zon ofzo (moest werken). Vermoed ook dat er iets niet goed gaat met het uitlezen van de temperatuur. Maar dat kan hardwarematig of softwarematig zijn. Hoopte eigenlijk dat ik nog iets kon resetten ofzo, maar kan daar niks over vinden (alleen power+home).kmf schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:59:
[...]
Lijkt me niet normaal. De templimiet lag volgens mij bij 40'c, zit je in de woestijn er mee te spelen? Zo nee, iets mis met tempsensor of zo.
Ga er morgen maar mee terug, want hij toont de melding nog steeds, dus dat gaat niet meer goedkomen...
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 24-07-2010 00:11 ]
Verwijderd
(losse cam is natuurlijk crap op zo'n fancy apparaat)
De accuratie van het 3G GPS model is indrukwekkend. Er openen zich mogelijkheden ermee in de auto (TomTom/Navigon) en te voet in een wildvreemde stad (Google Maps) om de weg te vinden.
Update
===========
Maar dit lees ik weer in de opmerkingen van de video:
No iPad has actual GPS functionality. The WiFi+3G model of iPad -- like its iPhone 3G/3GS sister utilises "Assisted GPS" which takes advantages of cellular towers to 'approximate' your location. So it's not textbook "GPS like you would find in a car", nowhere near it, because if you take a drive in the country eventually your iPad will lose cellular range; a GPS unit will not, no matter where you go. It does look really, relaly nice though. Nice presentation
Oftewel, als je in een gebied komt buiten het bereik van zendmasten dan werkt deze assisted gps niet meer. Maar goed, daar hebben we in Nederland/Europa praktisch geen last van.
[ Voor 90% gewijzigd door Slashdotter op 24-07-2010 00:29 ]
Hoe zit het eigenlijk met locatiebepaling van de non-3G modellen? Want die van mij (16GB non-3G) gaf uiterst precies mijn locatie weer in Google Maps.Slashdotter schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:14:
[video]
De accuratie van het 3G GPS model is indrukwekkend. Er openen zich mogelijkheden ermee in de auto (TomTom/Navigon) en te voet in een wildvreemde stad (Google Maps) om de weg te vinden.
Update
===========
No iPad has actual GPS functionality. The WiFi+3G model of iPad -- like its iPhone 3G/3GS sister utilises "Assisted GPS" which takes advantages of cellular towers to 'approximate' your location. So it's not textbook "GPS like you would find in a car", nowhere near it, because if you take a drive in the country eventually your iPad will lose cellular range; a GPS unit will not, no matter where you go. It does look really, relaly nice though. Nice presentation
Oftewel, als je in een gebied komt buiten het bereik van zendmasten dan werkt deze assisted gps niet meer. Maar goed, daar hebben we in Nederland/Europa praktisch geen last van.
http://gizmodo.com/5528240/ipad-3g-test-notes
Google heeft toen met hun streetview wagen alle netwerken op de kaart gezet geloof ik. Vandaar dat ze jouw netwerk locatie zeer precies kunnen aangeven...Palomar schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:32:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met locatiebepaling van de non-3G modellen? Want die van mij (16GB non-3G) gaf uiterst precies mijn locatie weer in Google Maps.
Valt me op bij dit filmpje en viel me ook al eerder op dat het geluid vaak net niet synchroon loopt op de iPad. Foute lipsync dus, vrij hinderlijk vind ik. Meer mensen daar last van?
Dit is NIET waar. De Wifi+3G heeft een echte GPS aan boord. De assisted GPS functie betekent alleen dat de GPS nauwkeurigheid nog verbeterd wordt door de informatie van de GSM torens.Slashdotter schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:14:
[video]
No iPad has actual GPS functionality. The WiFi+3G model of iPad -- like its iPhone 3G/3GS sister utilises "Assisted GPS" which takes advantages of cellular towers to 'approximate' your location. So it's not textbook "GPS like you would find in a car", nowhere near it, because if you take a drive in the country eventually your iPad will lose cellular range; a GPS unit will not, no matter where you go. It does look really, relaly nice though. Nice presentation ;)"
Ik gebruikte (iPad inmiddels verkocht) BeehiveIM, werkte goed met push. Is wel een betaalde app.timowouters schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:23:
Edit: Sorry, ik had mijn 2 posts moeten mergen, niet aan gedacht.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 24-07-2010 01:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid