[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De iPad beviel niet en dus maar verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
over het scherm, was het niet zo dat die glans beter was voor de kleuren? mijn hp hackingtosh laptop heeft het ook, totaal niet werkbaar in de tuin, maar scheen beter te zijn ofzo, hoewel ik het soms betwijfel..

al eerder in het topic beschreven, maar het is redelijk bizar. kan het zijn dat de antenne van de ipad veel beter is dan de iphone? in de trein van alphen naar den bosch heb ik zowaar 80% van de tijd 3g netwerk en echt werkzaam. ongelooflijk met mijn iphone 3gs was het huilen altijd.

zou het kunnen zijn dat ipads tijdelijk extra bandbreedte krijgen oid? om tmobile populairder te maken oid? of hebben ze echt die file problemen opgelost?

wel is het nog wat apart. ik had mijn iphone op phone staan, 3g uit. ipad ook aan 3g aan. per ongeluk een sms gestuurd op mijn iphone, maar deze is gewoon en niet verstuurd en uit de lijst van smsjes gehaald...

verder was ik toch niet bereikbaar. of soms wel, beetje raar. iemand hier andere ervaringen mee?

ik vind het wat vervelend als ik gesprekken/smsen mis

[ Voor 65% gewijzigd door Tennisbal op 24-07-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:32:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met locatiebepaling van de non-3G modellen? Want die van mij (16GB non-3G) gaf uiterst precies mijn locatie weer in Google Maps.
Is die locatie cirkel van jou net zo groot/klein als in het filmpje? Daar zie je dat het 3G model een 2 cm diameter cirkel heeft (dus zeer nauwkeurig) en de wifi versie was iets van 15cm ofzo (stukken minder nauwkeurig dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Slashdotter schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:18:
[...]

Is die locatie cirkel van jou net zo groot/klein als in het filmpje? Daar zie je dat het 3G model een 2 cm diameter cirkel heeft (dus zeer nauwkeurig) en de wifi versie was iets van 15cm ofzo (stukken minder nauwkeurig dus).
3g is gewoon echte gps + assisted. en volgens mij begint ie netjes zeer groot en wordt ie kleiner. wel lachen gezicht zo'n fix

btw nu hd versie ziet er strak uit. enige is wel dat hij veel data nodig heeft dus laden duurt wat langer als je bv in de trein zit. wel superstrak met video mogelijkheden etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Tennisbal op 24-07-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:29
Ik had even een snelle gedachte:
in de YouTube app kan je een heleboel filmpjes niet afspelen. Dit omdat deze via VEVO kanalen worden aangeboden. Heel erg vervelend dus voor degene die graag liedjes via YouTube afspeelt. (ik dus)
Nou dacht ik opeens, als ik nou in iCab de useragent verander naar bijv. Explorer 8, kan het misschien wel.
Als je dan naar YouTube.nl gaat, krijg je inderdaad de desktopsite, en je kan dan ook de VEVO filmpjes zoeken. Als je erop drukt, krijg je natuurlijk de melding dat je geen flashplayer hebt.

Maar YouTube heeft al een tijdje geleden Eden pilot gestart met html5. Maar als ik hiervoor aanmeld met dit device enik probeer een filmpje af te spelen, zegt hij nog steeds dat je flash nodig hebt.

Is er iemand die hier meer vanaf weet en mij zou kunnen helpen? Ik was in de veronderstelling dat als je video's via html5 afspeeld, je geen flash nodig hebt. Maar bij YouTube lijkt het daar dus wel op. Iig als je dit via de desktop pagina doet.

Trouwens. Wat typt het toetsenbord ongelofelijk lekker! Verbaas me elke keer weer dat je zonder problemen een heel verhaal kan typen. Het gaat bij mij al bijna even snel als op een gewoon toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
tennisbal schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:17:
over het scherm, was het niet zo dat die glans beter was voor de kleuren? mijn hp hackingtosh laptop heeft het ook, totaal niet werkbaar in de tuin, maar scheen beter te zijn ofzo, hoewel ik het soms betwijfel..
Ik heb verschillende professionele foto en video beeldschermen gezien, maar nog nooit een met glans voor de kleuren. Lijkt me ook niet echt logisch. Reflectie van TL-buizen bevordert nou niet echt de kleuren.. Meestal gaat er nog een kap omheen om zelfs op een mat scherm geen reflectie te krijgen.

Het kan natuurlijk wel dat als je dit glans-scherm mat gaat maken, de kleuren achteruit gaan..

Iemand nog een aan te raden pen/stylus om mee te tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
http://www.onedayprice.nl/
Ze hebben vandaag wat iPad producten in de aanbieding, is dit wat of zijn er goedkopere ebay/marktplaats aanbieders?

Zijn er trouwens nog aziatische webwinkels (zoals Deal Extreme) die iPad accessoires hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Slashdotter op 24-07-2010 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:29
[message=,noline]Cheeky schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:29[/message]:
[...]

Ik heb verschillende professionele foto en video beeldschermen gezien, maar nog nooit een met glans voor de kleuren. Lijkt me ook niet echt logisch. Reflectie van TL-buizen bevordert nou niet echt de kleuren.. Meestal gaat er nog een kap omheen om zelfs op een mat scherm geen reflectie te krijgen.

Het kan natuurlijk wel dat als je dit glans-scherm mat gaat maken, de kleuren achteruit gaan..

Naast dat een mat scherem er niet uitziet op een device als dit, worden de kleuren wel degelijk anders. Niet per defenitie beter vanuit fotografisch inzicht, maar wel vanuit het oogpunt van de meeste consumenten. De kleuren sprankelen meer en kleuren zien er dieper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Cheeky schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:29:
[...]

dat is wat ik altijd van mijn hp gebeuren begrepen heb. kleuren komen beter uit, maar wel reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Slashdotter schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:43:
http://www.onedayprice.nl/
Ze hebben vandaag wat iPad producten in de aanbieding, is dit wat of zijn er goedkopere ebay/marktplaats aanbieders?

Zijn er trouwens nog aziatische webwinkels (zoals Deal Extreme) die iPad accessoires hebben?
ik geloof er niks van van die site. waarom zou je op dit moment in godsnaam de prijzen zo enorm dumpen. waarschijnlijk allemaal fake, rotzooi uit azie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
tennisbal schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:53:
[...]

ik geloof er niks van van die site. waarom zou je op dit moment in godsnaam de prijzen zo enorm dumpen. waarschijnlijk allemaal fake, rotzooi uit azie
De "normale" prijs, volgens hun, van de dock is ook €89 :')

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Hoeveel HD ruimte neemt TomTom met de Western Europe kaart aan ruimte in? Ik ben benieuwd of veel mensen die de 16GB 3G versie hebben genomen niet in de problemen komen als ze wat 2GB applicaties (zoals misschien TomTom) en spellen installeren. Dat icm met bijvoorbeeld 5GB aan mp3's en 3 films van 1,4GB en je 16GB is op lijkt me.

================

En beseffen de mensen die de wifi versie hebben genomen dat ze de mogelijkheid mislopen om ermee te navigeren met TomTom (immers geen nauwkeurige gps)? Rondlopen door een stad gaat misschien lukken met TomTom maar weer niet met Google Maps bij gebrek aan dataverbinding (maar misschien komt die ooit met een download x km2 voor offline gebruik variant).

[ Voor 55% gewijzigd door Slashdotter op 24-07-2010 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:18:
[...]

Ik had dit ook niet verwacht. Blind typen lukte me meteen bij de eerste poging foutloos en ik kan praktisch zo snel typen als met een Bluetooth keyboard.
Op het virtuele toetsenbord van de iPad zijn op de F en J ook de taststreepjes aangebracht. Dit vergemakkelijkt blind typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Is er al een project aan de gang om Android op de iPad te krijgen? Dat je in de toekomst kan dualbooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Hmm, als ik in iTunes de apps verdeel over de verschillende desktops, dan worden ze weer volledig door elkaar gezet na een sync, Hoe voorkom je dit, want apps indelen via itunes gaat een stuk gemakkelijker dan op de iPad zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51
Slashdotter schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 02:54:
Hoeveel HD ruimte neemt TomTom met de Western Europe kaart aan ruimte in? Ik ben benieuwd of veel mensen die de 16GB 3G versie hebben genomen niet in de problemen komen als ze wat 2GB applicaties (zoals misschien TomTom) en spellen installeren. Dat icm met bijvoorbeeld 5GB aan mp3's en 3 films van 1,4GB en je 16GB is op lijkt me.

================

En beseffen de mensen die de wifi versie hebben genomen dat ze de mogelijkheid mislopen om ermee te navigeren met TomTom (immers geen nauwkeurige gps)? Rondlopen door een stad gaat misschien lukken met TomTom maar weer niet met Google Maps bij gebrek aan dataverbinding (maar misschien komt die ooit met een download x km2 voor offline gebruik variant).
Voor mp3 heb ik een iPhone (toch altijd al bij je, dus geen extra apparaat). Zelfde geldt voor TomTom: op de iPhone.
iPad gebruik ik meer om te internetten, tijdschriften te lezen en nu en dan wat streaming video te bekijken...
Lange vliegvakentie is hij misschien handig voor volledige films, maar 10 uur video past prima in 16G.

Enige wanneer ik 3G zou gebruiken is bv. Op Schiphol als je zit te wachten ofzo, verder gebruik ik de iPad nauwelijks buitenshuis...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02
IK lees net in de Tweakers Productreview dat er een verschil zit in het scherm van een WIFI model en 3G model (van het WIFI model schijnt beter te zijn). Lees zelf ff de details bij de review (IPAD 16 GB 3G van 24/7 08h:59)

Twee dingen:
1) Als dit echt zo is dan vind ik dit schandalig van Apple (Alle IPADs moeten toch gelijk zijn qua beeldscherm kwaliteit).
2 Ben ik blij dat ik een WIFI model heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heb vandaag een verleng kabel voor de USB gekocht van 3 meter. Aangesloten, de iPad geeft aan dat die oplaad maar als ik hem nu gebruik loopt die alsnog leeg, logisch ? Kan dit ?

Gister alles getest, als ik de Ipad aansluit op de oplader en alleen de usb kabel van Apple laad die netjes op maar met de verlengkabel niet. Is dit op te lossen door een korte usb kabel te kopen ? Heb er nu 1 van 3 meter gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[message=,noline]konehead schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:28[/message]:
IK lees net in de Tweakers Productreview dat er een verschil zit in het scherm van een WIFI model en 3G model (van het WIFI model schijnt beter te zijn). Lees zelf ff de details bij de review (IPAD 16 GB 3G van 24/7 08h:59)

Twee dingen:
1) Als dit echt zo is dan vind ik dit schandalig van Apple (Alle IPADs moeten toch gelijk zijn qua beeldscherm kwaliteit).
2 Ben ik blij dat ik een WIFI model heb ;)
De schermen worden geleverd door lg en Samsung. Samsung was ingeschakeld toen er een tekort was, misschien dat ze net bezig waren met de 3G versie. Ik heb er eigenlijk nooit wat van gelezen dat er specifiek voor een type model andere schermen gebruikten.
Het zal willekeurig moeten zijn.
En geloof me, ik heb HEEL veel nieuws bijgehouden.

Waar heb je het exact gelezen eigenlijk?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:23
Slashdotter schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 02:54:

================

Heb ik me ook beseft. Echter na jailbreak en installeren van BTstack GPS werkt met mijn Ipad prima samen met de Holux GPS muis. Geen last van het ontbreken van GPS. Een zelfde oplossing (maar dan et mobiele foon) heb ik voor mobiel Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Laatst online: 10:02
kmf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:37:
[...]

De schermen worden geleverd door lg en Samsung. Samsung was ingeschakeld toen er een tekort was, misschien dat ze net bezig waren met de 3G versie. Ik heb er eigenlijk nooit wat van gelezen dat er specifiek voor een type model andere schermen gebruikten.
Het zal willekeurig moeten zijn.
En geloof me, ik heb HEEL veel nieuws bijgehouden.

Waar heb je het exact gelezen eigenlijk?
Beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik heb vanochtend ook maar eens een iPad gehaald vanochtend! Wat is dat ding snel zeg :-) ik zit nu in de bagels en beans lekker aan een bakje cappucino met free wifi :-) allemaal mensen die kijken en vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05
yeehaw schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:56:
Ik heb vanochtend ook maar eens een iPad gehaald vanochtend! Wat is dat ding snel zeg :-) ik zit nu in de bagels en beans lekker aan een bakje cappucino met free wifi :-) allemaal mensen die kijken en vragen :)
Zelfs zo snel dat je twee keer vanochtend een iPad hebt gehaald :)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]konehead schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:54[/message]:
[...]

Beter...

Dat ziet er eigenlijk meer uit als verschillende brightness instellingen. Misschien gewoon autobrightness. Let ook op dat zelfs firmware versies verschillende brightness hebben geintroduceerd. De nieuwste firmware kan de brightness meer naar beneden schroeven.

Laten we er op houden dat er geen officiële berichten, of algemene ervaringen zijn die duiden op standaard verschillende schermen op verschillende modellen. Onderling kunnen er natuurlijk veel verschillen zijn.
Er zijn bv berichten van mensen die last van bleeding hebben. Ik heb er zelf gelukkig geen last van.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=930708

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm de strijd om de iPad is losgebarsten in huize Phusebox. We moeten een nieuwe koelkast, dus vanmiddag ff langs mediamarkt, en ik zeg: "Kunnen we meteen een iPad meenemen". Zegt mijn vriendin: "Alsof die op voorraad is, en wat moet je daar dan mee?"

Laten we zeggen dat de stand : Phusebox 0 - Vriendin 1 is.

Ik: "Nou ehm, internetten..."
Zij: "Daar heb je je laptop en telefoon voor"
Ik: "Spelletjes..."
Zij: "Je hebt 3 consoles en een telefoon?"
Ik: "Leuke designer apps, om te schetsen e.d."
Zij: "Schetsblok kost 1 euro..."

Tja dan ben je wel zo'n beetje uitgeluld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Phusebox schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Joah is ook weer waar. Ach ja, je kunt niet alles hebben he.
jawel had je een vak moeten leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 10:34

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Hier nu sinds gisteren lekker met een 16gb wifi-versie an het spelen. Grappige is dat hoemeer ik ermee speel, hoemeer ik de toepassingen buitens huis ga zien... Phoe lastig :-D

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wim klei schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:03:
[...]

jawel had je een vak moeten leren ;)
Jep, heb je ook weer gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Phusebox schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:02:
Hmm de strijd om de iPad is losgebarsten in huize Phusebox. We moeten een nieuwe koelkast, dus vanmiddag ff langs mediamarkt, en ik zeg: "Kunnen we meteen een iPad meenemen". Zegt mijn vriendin: "Alsof die op voorraad is, en wat moet je daar dan mee?"

+1 voor je vriendin, eerlijk waar _/-\o_

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hehe, zit er één onder de plak O-)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42

Onder de plak :) Je hebt toch ook eigen geld, gewoon halen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LuNaTiC schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:10:
hehe, zit er één onder de plak O-)
Tja ik weet niet hoe jullie normaal in een relatie staan, maar als ik een (eigenlijk stiekem best wel nutteloze) gadget koop van 600 euro, dan is het elke keer als ik dat ding gebruik niet gezellig ;)

Mijn vriendin is nou eenmaal geen nerd.

En eigen geld; nee eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Met die laatste zin is alles gezegd. Als je dat niet hebt, houdt het snel op. Daarom is het ook wel gezond in een relatie dat je voor een gedeelte je geld deelt, voor alle vaste lasten etc, maar dat je aan de andere kant ook beide ruimte houdt om dingen te doen die leuk vindt of dingen te kopen die zelf leuk vindt maar je vriendin misschien niet. ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Hmm, zonder hier de psycholoog/campaign manager uit te gaan hangen, maar van acceptatie naar aanval gradatie:
1) ze heeft waarschijnlijk al wat ervaring met je en vreest dat dit een bevlieging is, die na een paar dagen al in een 'bezit van de zaak is het einde van het vermaak (minus een som geld)' eindigt, soms kan het goed zijn om naar dat soort mensen te luisteren omdat ze je evenwicht geven (waarschijnlijk niet wat je wilt horen, soit).
2) je weet dat de Ipad geen specifiek apparaat overbodig maakt, het raakt diverse vlakken van andere apparaten en wordt daarmee een jack of all trades, master of nothing. Betekent dus dat een van de andere apparaten minder goed moet functioneren, en moet mijns inziens niet moeilijk zijn voor jou om zwaktes van de andere apparaten aan te wijzen en uit te leggen waar dit apparaat dat gaat verbeteren
3) Heeft ze al wat gezien van het ding in gebruik, met de filmpjes en zo? Ik zie bij een aantal mensen dat die betovert raken door hoe het er uit ziet als het gebruikt wordt, wat de form factor is. Het kan helpen om wat over het gebruik te laten zien ipv alle Boulevard/RTL Nieuws-achtige berichtgeving.
4) Heeft zij dan niets dat niet direct nut heeft? Hobby, tierelantijntjes? Zij wil alleen een verzekering dat dit niet iets is voor deze week en dan door naar het andere, wat je klauwen met geld kost. Op een punt heeft ze je ook toegestaan om 3 consoles te kopen, wat waren daar de argumenten. Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand onwelwillend staat tegenover jouw argumenten mits ze hout snijden. Als je aangeeft dat je de komende x periode niet meer met nieuwe snufjes aankomt (als je je daartoe wilt committeren)?

Hmmm, waarom ben ik eigenlijk voor jou de argumenten aan het bedenken ? :P

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LuNaTiC schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:15:
Met die laatste zin is alles gezegd. Als je dat niet hebt, houdt het snel op. Daarom is het ook wel gezond in een relatie dat je voor een gedeelte je geld deelt, voor alle vaste lasten etc, maar dat je aan de andere kant ook beide ruimte houdt om dingen te doen die leuk vindt of dingen te kopen die zelf leuk vindt maar je vriendin misschien niet. ;)
Nou, zo zwart/wit is het niet. We hebben niet eens een gezamenlijke rekening, dus eigenlijk is alles eigen geld. Maar ja zo zie ik het niet.
Armada schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:18:
[...]
... de komende x periode niet meer met nieuwe snufjes aankomt (als je je daartoe wilt committeren)?

Hmmm, waarom ben ik eigenlijk voor jou de argumenten aan het bedenken ? :P
Haha thanks anyway. Ga ook te ver offtopic nu. Ik kan eerlijk niet bedenken waarom een iPad beter is dan mijn laptop (eerder slechter). Ok leuke simpele games zijn wel makkelijker en beter op de iPad, maar daar is ie wat duur voor.
Ze heeft het ding in haar handen gehad in Canada, en 10 minuten mee staan spelen. Als ik er toen een had kunnen kopen had ze ja gezegd. (Ze zei toen dat het zo'n mooi ding was en alles zo goed werkte.)

En tja consoles; dat is nou eenmaal altijd mijn zwakke punt geweest. Dat wist ze voordat ze hieraan begon :)

Verder qua gadgets, ik vind veel leuk; maar koop bijna nooit wat eigenlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 24-07-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:12:
[...]

Tja ik weet niet hoe jullie normaal in een relatie staan, maar als ik een (eigenlijk stiekem best wel nutteloze) gadget koop van 600 euro, dan is het elke keer als ik dat ding gebruik niet gezellig ;)

Misschien moet je jezelf dan eens achter de oren krabben of dat wel juist is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Inmiddels een dag met de iPad en een hoop plezier verder. Positief valt de bouwkwaliteit, het toetsenbord (ik typ nu min of meer met 10 vingers erop) en de kwaliteit van het OS op. Wel mis ik een aantal dingen van iOS4, zoals multitasking en dat alle mail in 1 lijst komt. Gelukkig volgt dat nog.

Wel blijf ik zitten met een klein probleem. Op dit moment laat ik mijn backlight automatisch aanpassen, maar er lijkt op dat vlak bijzonder weinig te gebeuren. Ik kan het in de praktijk beter zelf doen. Is dit een bug of werkt die sensor in mijn iPad niet? Dat zou ik jammer vinden, aangezien ik net zo'n plezier begin te krijgen in het apparaat. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
"Omdat ik het wil"

dan ben je wel zo'n beetje uitgeluld.
[b][message=34397499,noline]
Wel blijf ik zitten met een klein probleem. Op dit moment laat ik mijn backlight automatisch aanpassen, maar er lijkt op dat vlak bijzonder weinig te gebeuren. Ik kan het in de praktijk beter zelf doen. Is dit een bug of werkt die sensor in mijn iPad niet? Dat zou ik jammer vinden, aangezien ik net zo'n plezier begin te krijgen in het apparaat. :P
het werkt heel subtiel, geleidelijk en past zich goed aan op de omgevingslicht (zal net meer dimmen dan nodig is). Je zal het eigenlijk bijna nooit moeten werken dat het aan het werk is.

Wil je toch testen? Ga dan naar een afgesloten donkere kamer (wc), kijk naar je ipad, en zet het licht aan. Je zal zien dat brightness omhooggeschroeft wordt. Doe het licht uit, en je zal zien dat het weer dimt

[ Voor 48% gewijzigd door kmf op 24-07-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
kmf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:39:
[...]

"Omdat ik het wil"

dan ben je wel zo'n beetje uitgeluld.
Inderdaad.

Mensen die een iPad willen kunnen gewoon stellen dat ze gadget freaks zijn en daar is niks mis mee. Kost alleen een berg geld, maar dat is nu eenmaal de hobby ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick

No pun intended, maar is het geen idee voor je om "Het Grote Psychologische Product Aanschaf Topic" te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:16

edit........CAFC1905 was me al voor.....dit hoort hier niet thuis.......hou op met twijfelen en schaf zo'n ding aan......anders ga ergens anders klagen. Wordt een beetje moe van je en vertel je vrouwt/vriendin dat ze zo alles wel kan bagatilliseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Crawl NL op 24-07-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Precies, anders is het hier ook heel gezellig :+

maar goed, zullen we weer ontopic gaan?

ik ga zo ff een treinreisje doen, dus 1e keer om hem even te testen tijdens het OV :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gisteren was ik er al vroeg bij om het te halen nog wat gedoe met de 3G verbinding maar dat probleem komt door vodafone die hebben een foutje gemaakt met mijn contract :( morgen maar even naar amsterdam
al lekker mee gegamed en internet op wfi draait lekker

PS haarlems dagblad zit in de komkommer tijd ze stonden interviews te doen bij de icenter voor de vroege vogels denk zal wel een klein artikel worden
sta ik vandaag gewoon op de zaterdageditie voorpagina met mijn foto :( en RTV noord holland op de video en radio wist niet dat het zulk wereldnieuws was de ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Phusebox schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:12:
[...]

Hier was dat altijd hetzelfde, maar ze is eraan gewend geraakt. Ook omdat ik gewoon m'n financien verder goed op orde heb, gezamelijk potje, eigen potje en geen gezeur. Moet je alleen ook niet gaan klagen als ze samen iets leuks wil gaan doen, daar moet je ook wat voor opzij zetten. ;)

Nu gebruikt ze mijn eerste iPhone als een gek, leest ze op de iPad en gaat ze straks een eigen Macbook kopen. "Het werkt toch wel leuk allemaal"

edit: Sorry, on-topic, dir topic vliegt ook zo snel de laatste dagen. :) Iemand al Flipboard geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door vgroenewold op 24-07-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Flipboard qua interface is wel leuk, maar ik heb toch liever een Google readerding. Ik lees niet zoveel twitter en facebookgedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ben benieuwd wanneer ik er ook op kan met Facebook en Twitter, kreeg een mailtje dat ik bericht kreeg als dat mogelijk was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:48

World Citizen

FreeReef.nl

Gebruiken jullie specifieke apps om je iPad aan geintreseerde te showen?

Je moet trouwens een uurtje met je iPad gaan klooien, gamen, typen, browsen... En dan je iPhone pakken en het zelfde daar mee doen.

Ik kreeg hetzelfde gevoel als toen ik voor het eerst mijn iphone in gebruik nam.... Ik zou miet meer voor kunnen stellen hoe het zonder de iPad (toendertijd de iPhone) was....

[ Voor 68% gewijzigd door World Citizen op 24-07-2010 13:04 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
LuNaTiC schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:15:
Ik liet gisteren mijn vrouw de iPad zien en de hype rondom de introductie. Liet vallen dat ik zo'n ding best wel eens wilde proberen.

Weet je wat haar commentaar was?

"dan haal je toch gewoon zo'n ding?"

Goed he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Voor de niet-nerd is dat ding één grote showcase is tot nu toe m'n ervaring. M'n zwager die er helemaal niets van moest hebben heb ik overgehaald tot een potje airhockey en daarna headsup poker (waar ie gek van is), toen vond ie het ineens toch wel gaaf :+ ).

Verder doen stripboeken en ebooks het bij velen wel goed. Alice in Wonderland laat ook zien hoe een ebook ineens ook 'interactief' kan worden (tussen aanhalingstekens, want écht interactief is het niet, maar je kunt wel leuke dingetjes erbij doen. Voor kinderboeken zie ik hier wel een grote kans).
LaptopSmurf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:02:
[...]

Ik liet gisteren mijn vrouw de iPad zien en de hype rondom de introductie. Liet vallen dat ik zo'n ding best wel eens wilde proberen.

Goed he?
Zo hoort het idealiter ook. Toch zuinig op zijn voor de zekerheid ;)

[ Voor 27% gewijzigd door LuNaTiC op 24-07-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:42

Nitai

Live the life you love.

kmf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:54:
Flipboard qua interface is wel leuk, maar ik heb toch liever een Google readerding. Ik lees niet zoveel twitter en facebookgedoe.
Reeder for iPad werkt ook erg lekker, deze kan je Google Reader feeds ook importeren/gebruiken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
LaptopSmurf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:02:
[...]

Goed he?
Die van mij zag meteen de potenties ervan in om recepten bij de hand te kunnen houden :)
(ze is al goed ingeburgerd in de nerd-wereld als non-beta)

Moet zeggen dat ik blij verrast ben over Air Video en Press Reader! Binnenkort maar eens in het buitenland proberen of ik dan nog steeds films kan binnentrekken via een hotel-Wifi (China bijv)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit vond ik wel een heel leuke review van Ashens:

Zelf zit ik nog te twijfelen, ik ben zo bang dat de v2 al mijn twijfels weg zal nemen. Voor de volledigheid, mijn twijfels over de v1;

1. weinig geheugen, dus vast onmiddelijk een probleem zodra een nieuw iOS uit komt.
2. Geen camera. Gezien Apple's drive achter Facetime, zal de volgende een volwaardigere communicator worden.

Voor de rest: mijn ideale gadget. :) (Ik heb alleen handson ervaring met een exemplaar van een collega.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit is een voorspelbare reactie die je ook kunt gebruiken voor autos
of andere zaken.

Het nut of beter gezegd de meerwaarde van de iPad is meer in de
laagdrempeligheid,niets mee,niets minder.
Het is geen vervanger van je iPhone of je desktop/MBP o.i.d en dus
voor een ieder verschillend of het een toegevoerde waarde heeft.

Mijn ervaring als Apple criticaster is dat je ongemerkt toch veelvuldiger
naar de iPad grijpt voor je basic dingen dan naar je laptop,laat dat dus
nu net hetgeen zijn waar de iPad voor is bedoelt.

Daarbij is een ande aspect ook wel saillant nl.
Langzaam maar zeker is Apple bezig onze manier van computergebruik
te veranderen van de standaard "plaatsnemen achter je bureau om te
computeren met of zonder toetsenbord en muis",naar mobiliteit en werken
met je 10 geboden op een scherm.
Dit lijkt vergezocht maar check maar hoeveel patenten Apple alweer heeft
ingediend die te maken hebben met vingerhandelingen.
Kortom Apple zet een traditie van andersdekend voort na het afscheid van
de floppy,eerste met een usb etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Phusebox schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:02[/message]:

Laten we zeggen dat de stand : Phusebox 0 - Vriendin 1

Zo snel mogelijk dumpen die vriendin, een echte man deelt zijn vriendin alleen mede dat er een iPad wordt aangeschaft.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Nitai schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:09[/message]:
[...]

Reeder for iPad werkt ook erg lekker, deze kan je Google Reader feeds ook importeren/gebruiken.
lk gebruik al mobilerss daarvoor. Witte achtergrond is toch wat mooier dan de gelige van reeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Roamor schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:12:
Dit vond ik wel een heel leuke review van Ashens:
[video]

Zelf zit ik nog te twijfelen, ik ben zo bang dat de v2 al mijn twijfels weg zal nemen. Voor de volledigheid, mijn twijfels over de v1;

1. weinig geheugen, dus vast onmiddelijk een probleem zodra een nieuw iOS uit komt.
2. Geen camera. Gezien Apple's drive achter Facetime, zal de volgende een volwaardigere communicator worden.

Voor de rest: mijn ideale gadget. :) (Ik heb alleen handson ervaring met een exemplaar van een collega.)
Zodra de volgende generatie uitkomt verkoop ik m'n iPad. Dat 'verlies' van circa 200 euro die ik lijd bij de verkoop beschouw ik als a) de huur voor het gebruik van een jaartje iPad b) de early adopter premium die ik betaal om nieuwe innovatieve mogelijkheden NU te gebruiken ipv over X jaar. Tijd en gemak is belangrijker dan geld.

Dus om nu 365+ dagen te wachten op v2 die wel 'perfect' is om 200 euro te besparen vind ik (voor mezelf gesproken dan) een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Krisp schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:37:
Het past zich inderdaad langzaam aan. Wat ook helpt is een keer in en uit standby te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:14:
[...]

Nou dit is een voorspelbare reactie die je ook kunt gebruiken voor autos
of andere zaken.

Het nut of beter gezegd de meerwaarde van de iPad is meer in de
laagdrempeligheid,niets mee,niets minder.
Het is geen vervanger van je iPhone of je desktop/MBP o.i.d en dus
voor een ieder verschillend of het een toegevoerde waarde heeft.

Mijn ervaring als Apple criticaster is dat je ongemerkt toch veelvuldiger
naar de iPad grijpt voor je basic dingen dan naar je laptop,laat dat dus
nu net hetgeen zijn waar de iPad voor is bedoelt.

Daarbij is een ande aspect ook wel saillant nl.
Langzaam maar zeker is Apple bezig onze manier van computergebruik
te veranderen van de standaard "plaatsnemen achter je bureau om te
computeren met of zonder toetsenbord en muis",naar mobiliteit en werken
met je 10 geboden op een scherm.
Dit lijkt vergezocht maar check maar hoeveel patenten Apple alweer heeft
ingediend die te maken hebben met vingerhandelingen.
Kortom Apple zet een traditie van andersdekend voort na het afscheid van
de floppy,eerste met een usb etc.
Het verschil tussen een laptop en een iPad (zoals ik het zou gebruiken): een iPad is een "consumption device" en een laptop is een "creation device". Dingen als even surfen, het journaal kijken, de krant lezen, twitteren, de tv gids bekijken, de weersvoorspelling checken, even snel een spelletje spelen zijn allemaal zaken die ik mezelf eerder zie doen vanaf de bank met een iPad dan in m'n kantoor op m'n laptop (sterker nog: ik doe al deze dingen nu bijna uitsluitend op m'n iPhone). Ga ik iets "maken" (developpen / designen of whatever) dan heb ik toch echt m'n laptop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn ipad sinds gister, Werkt perfect alleen heb ik wel dat na het bezoeken van een aantal sites de iPad connectie probeert te maken. Ik renew het ipadres en dan werkt het wel weer. Ik heb een Icidu router en vraag me af of het probleem de router of de Ipad is. Firmware voor mijn apparaat kan ik niet vinden, het is wel een 80.11g apparaat. Raden jullie aan om een Linksys te kopen en welk type dan, ik kan geen goed forum op internet vinden die een bepaald type aanraadt voor de Ipad. Hoe zijn jullie ervaringen met Wifi op de ipad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
op m'n werk kon ik niet connecten met een sitecom :( router. wss iets met wpa combinatie te maken, kon het zo snel niet vinden en kon niks changen in de router

wel apart, ik heb volgens mij 1 dode pixel, heb m'n ipad 1 week. vervelende is dat het eigenlijk niet erg is, maar meer storend nu ik het weet. las eea op internet dat een ruil mogelijk zou zijn met een nieuwe

weet niet of het normaal is voor een app. van 800 e, maar bij monitoren had je geloof ik een marge van 5 pixels oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Wirret schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:04[/message]:
Ik heb mijn ipad sinds gister, Werkt perfect alleen heb ik wel dat na het bezoeken van een aantal sites de iPad connectie probeert te maken. Ik renew het ipadres en dan werkt het wel weer. Ik heb een Icidu router en vraag me af of het probleem de router of de Ipad is. Firmware voor mijn apparaat kan ik niet vinden, het is wel een 80.11g apparaat. Raden jullie aan om een Linksys te kopen en welk type dan, ik kan geen goed forum op internet vinden die een bepaald type aanraadt voor de Ipad. Hoe zijn jullie ervaringen met Wifi op de ipad??
Ik heb thuis twee linksys routers, beiden doen het goed met de iPad. Op vakantie heb ik met airport express gewerkt. Natuurlijk ook prima, aangezien die van Apple is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 18:46
Welke firmware staat er op de in Nederland verkochte iPads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:48

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:04:
Ik heb veel routers kogen testen, ik zou zelf als je genoeg geld hebt voor een draytek gaan, Anders een netgear. Ik zet de laatste tijd bij mensen thuis vaak een netgear weg, en ben eigenlijk nog nooit gebeld. Mijn iPad werkt tot nu toe pefect op mijn netgear en mijn draytek... Geen reconnects of dergelijke

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:14
accel schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:23:
Welke firmware staat er op de in Nederland verkochte iPads?
In mijn geval 3.2.0. bij eerste aansluiten op iTunes meteen geupdate naar 3.2.1, 20 minuutjes werk ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ben in het bezit van een iPad 16G met wifi.
Als ik foto's wil synchroniseren uit een map op mijn vaste computer via toepassen in iTunes krijg ik de melding:
"weet u zeker dat u 77 programma's waaronder 2010app. van de iPad wilt verwijderen? Wanneer u dit doet worden de programma's en de bijbehorende gegevens van de IPad verwijderd."

Zelfde melding krijg ik bij het synchroniseren van adresgegevens en podcasts .

Wie oh wie weet wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb m'n ipad 3G nu ook zo ongeveer een dag en ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen moment spijt heb gehad.

waar ik het meest sceptisch over was, is de reader functie, maar ook dat valt me echt reuze mee.
ik denk dat de grootte van het scherm daar ook in meespeel, want ik heb bij de MM even met een ireader zitten spelen maar ik merk dat ik me kan gaan ergeren aan het formaat scherm.
een serieus boek komt dan niet goed uit de verf omdat je voor het gevoel uit een zakboekje aan het lezen bent.

alleen jammer dat een zoektocht door Rotterdam voor een horizontale stand op niks uit is gelopen.
ook een kleine kookboek stand oid. was niet te vinden (ze zijn er wel, maar veel te groot voor de ipad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Het lijkt erop dat de iPads op beginnen te raken. YouMac in Eindhoven had niets meer, aMac alleen de 64GB Wifi. Mediamarkt alleen nog wat 64GB modellen (wifi + wifi/3g).

Vriendin wil er een hebben, denk dat ik zelf ga wachten op de v2, ik zit minder in het OV dan m'n vriendin, laptop bevalt op zich prima en 600 euro voor een speeltje is best redelijk wat :+ Ik gebruik de iPad van m'n vriendin wel als ik in een hangmat wat wil internetten/lezen :)

Overigens nog steeds geen iPad te bekennen in de online Apple Store, weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik typ dit nu in de bus vanaf mijn iPad :). Ik moet zeggen dat ik nog geen drop gehad heb in 3G bereik. Wat een heerlijk ding voor in het het OV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
noob vraag over itunes:

mijn itunes library staat op mijn ssd schijf die vol is nu bijna, dus ik wil hem verplaatsen naar mijn 2e harddisk. kan ik simpelweg de locatie wijzigen naar de andere schijf? en copiert hij dan zelf alles? of moet ik handmatig het bestand moven?

2e vraag. ik heb een macbook pro hackintosh, ik wil hier ook mijn ipad etc op kunnen aansluiten, ik las ergens dat je itunes op meerdere locaties kan installeren? klopt dit? en kan ik bv ook een windows itunes gebruiken om te syncen?

verder heb ik een nas, wellicht is het een idee om centraal alles te regelen? (hoewel ik me kan voorstellen dat het een probleem is als deze offline is oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:51:
Ik typ dit nu in de bus vanaf mijn iPad :). Ik moet zeggen dat ik nog geen drop gehad heb in 3G bereik. Wat een heerlijk ding voor in het het OV!
welke provider heb je? zelfs met t mobile heb ik goeie ervaringen, zeer bizar gezien de afgelopen maanden met miojn iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]tennisbal schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:53[/message]:
noob vraag over itunes:

mijn itunes library staat op mijn ssd schijf die vol is nu bijna, dus ik wil hem verplaatsen naar mijn 2e harddisk. kan ik simpelweg de locatie wijzigen naar de andere schijf? en copiert hij dan zelf alles? of moet ik handmatig het bestand moven?

2e vraag. ik heb een macbook pro hackintosh, ik wil hier ook mijn ipad etc op kunnen aansluiten, ik las ergens dat je itunes op meerdere locaties kan installeren? klopt dit? en kan ik bv ook een windows itunes gebruiken om te syncen?

verder heb ik een nas, wellicht is het een idee om centraal alles te regelen? (hoewel ik me kan voorstellen dat het een probleem is als deze offline is oid)
Je kan binnnen iTunes aangeven dat je de library wilt verplaatsen, dan doet ie dat voor jou. Even googlen op move iTunes folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Heeft iemand ervaring met een fotobewerkings app?
Ik wil namelijk mijn foto's op vakantie verkleinen met de ipad en daarna op internet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Kezand schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:06[/message]:
Heeft iemand ervaring met een fotobewerkings app?
Ik wil namelijk mijn foto's op vakantie verkleinen met de ipad en daarna op internet plaatsen.
Gewoon flickr of zo gebruiken toch? Flickrapp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Net 1 iPad aangeschaft, wat ik op mijn 4 jaar oude laptop doe kan ik ook op de iPad dacht ik :) dus op naar de MediaMarkt (Cruquius).

Ik heb de 32GB WiFi gekocht, waarvan er nog 2 lagen, van de 64GB WiFi en 3G lagen er nog zat.

Heerlijk zo'n handzaam apparaat waarmee je vanaf de bank en vanuit je bed heerlijk kan browsen, kijken, spelen.....

Wel apart meestal denk ik goed na voor ik iets aanschaf maar dit kwam op als poepen :D

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

automaiti schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:41:
Ben in het bezit van een iPad 16G met wifi.
Als ik foto's wil synchroniseren uit een map op mijn vaste computer via toepassen in iTunes krijg ik de melding:
"weet u zeker dat u 77 programma's waaronder 2010app. van de iPad wilt verwijderen? Wanneer u dit doet worden de programma's en de bijbehorende gegevens van de IPad verwijderd."

Zelfde melding krijg ik bij het synchroniseren van adresgegevens en podcasts .

Wie oh wie weet wat hier aan de hand is?
Nou het is heel simpel te verklaren:

Je kunt allereerst instellen hoe jij wilt dat het synchen gebeurd als je de iPad aansluit.
verder is het zo dat je wel moet zorgen dat je alle applicaties die je op je iPad hebt,ook
in de desbetreffende mappen in iTunes of op je computer hebt staan daar hij dus bij
aansluiting hiernaar zal zoeken.

Kortgezegd als je alles hebt verwijderd na de synchronisatie,dan ziet de iPad dus niks in
je mappen van je iTunes staan en zal hij ervan uitgaan dat je dus alles wilt wissen.
Dus zorg i.i.g dat als je gaat synchen en je wilt alle progjes of applicaties die op je
iPad staan ook in de daartoe behorende mappen van iTunes (afbeelden e.d) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:29

lonkhuijzen

100% ADH

Gister de 16gb 3g gehaald. Een paar e-books gekocht en gelijk was ik hem kwijt aan mijn vriendin.....

En als e-book reader werk het prima aangezien mijn vriendin gelijk al verdween in een boek en dat duurde uuuuuuren.....

Vandaag dan ook maar voor haar de 64gb 3g gehaald aangezien ze iets meer van de muziek is en het ding met iWork veel voor haar werk wil gebruiken.

heb ik eindelijk mijn ipad weer terug :D

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de 32GB wifi gekocht bij de Saturn in Hoofddorp. Er waren daar nog een aantal Wifi64GB modellen. Ik had de laatste 32GB en weet niet of er 16GB waren.

Alle 3G varianten waren al uitverkocht.

Hij is aan het syncen, ben bijzonder onder de indruk! Jippie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Heb gisteren ook in de rij gestaan bij iFactors, wat was het daar druk zeg. Ik gok dat daar om 8 uur al 120/150 mensen aanwezig waren. Ben uiteindelijk naar huis gegaan met een iPad 32gb 3G, en wat ben ik daar ontzettend blij mee zeg. Prima besturing, erg snel, dit is nou een gadget pur sang. Nog niks anders dan lof voor het dit kleine vriendje..

Heb hem i.c.m. een Vodafone prepaid simkaart, waar Zorgeloos Internet Blox opstaat. Ik ben alleen benieuwd hoelang ik daar nog mee kan internetten, na een halve dag de iPad gebruiken, is er al +- 130mb doorheen.

Nu zal de fair use policy wel omhoog stijgen door iedereen die het zelfde doet als mij, alleen ik heb gelezen dat Vodafone wel een stuk strenger is als het gaat om prepaid internet. Maarja dan moeten ze die iPad abonnenmenten maar niet van die achterlijke bedragen mee geven. Kom op 50 euro voor onbeperkt internet.

Al met al ben ik er erg tevreden mee, straks m'n vader eens lief aankijken of ik zijn iTunes account even mag gebruiken. :D

Haha nou nog een klein puntje dan, ik kan niet scrollen in dit formulier.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zojuist een 64 gb iPad 3G gekocht, tegen mijn eigen verwachting in. Dadelijk voor het eerst mee spelen, ben benieuwd...

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pfff ik bij de Saturn Tilburg langs, op zoek naar een camera connection kit. iPads zat op voorraad, maar die kut usb blokjes niet. Gruwelijk irritant. Zouden er best veel meer gemaakt mogen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob87
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
fr3z schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:04:
Haha nou nog een klein puntje dan, ik kan niet scrollen in dit formulier.. :9
Probeer het eens met twee vingers :)

PSN: Bravia87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
timowouters schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:48:
[...]

Naast dat een mat scherem er niet uitziet op een device als dit, worden de kleuren wel degelijk anders. Niet per defenitie beter vanuit fotografisch inzicht, maar wel vanuit het oogpunt van de meeste consumenten. De kleuren sprankelen meer en kleuren zien er dieper uit.
Ik kan mijn gezicht buiten beter zien dan de afbeelding op het scherm. Dat vind ik geen vooruitgang van de kleuren. Het is dan de 'beauty over function' waar ik me aan erger. Hetzelfde principe dat de antenna-gate op de iphone heeft veroorzaakt denk ik (twee antennes die samen komen onder de vinger).. eReaders hebben ook een mat scherm met een reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bartvb schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:48:
Het lijkt erop dat de iPads op beginnen te raken. YouMac in Eindhoven had niets meer, aMac alleen de 64GB Wifi. Mediamarkt alleen nog wat 64GB modellen (wifi + wifi/3g).
Toen ik m gisteren in saturn rotterdam ophaalde waren alle 'instappers' al verkocht ( de beide 16gb).
Ik had de laatste 32gb 3g.
Vanochtend even naar de mm in de stad geweest voor een kabel en een hoesje maar daar lagen er nog van alles wel een paar.

Verder vertelde de verkoper dat er a.s. Dinsdag weer een nieuwe lichting ipads binnen werden verwacht, en op woensdag weer een bulk accessoires.
Hij kon me niet vertellen of die camera kit erbij zou zitten, maar had goeie hoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb er dan toch een gehaald vandaag, 32gb wifi. Mijn android ondersteunt toch met de volgende update wifi tethering. Vriendin wilde hem toch ook wel hebben, ondanks dat het duur was en je het eigenlijk niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Phusebox schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:15:
Heb er dan toch een gehaald vandaag, 32gb wifi. Mijn android ondersteunt toch met de volgende update wifi tethering. Vriendin wilde hem toch ook wel hebben, ondanks dat het duur was en je het eigenlijk niet nodig hebt.
Niet nodig daar dat dacht ik ook aan, maar onbewust ga je de iPad straks heel vaak gebruiken :)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die de iPad al hebben, waar gebruik je het nou voor, of, waar wil je het voor gaan gebruiken?
En is er al een iCook applicatie, dat is 1 van de weinige functionele toepassingen die ik zo 1-2-3 ervoor kan bedenken. Al heb je misschien nog wel meer aan een ouderwets kookboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Laatst online: 14-05-2023

711

net wezen kijken of ze bij de MM in Almere nog een camera connection kit hadden. Was echter bij hen ook niet geleverd. De jongen van Apple riep wel iets over dat hij ze volgende week verwachte. Maar dat was meer een gerucht.

De 3G modellen waren bijna allemaal op. Alleen van de WIFI varianten lagen er nog wel genoeg. Van elk type wel zo'n 20 stuks nog.

Heb een duo sim gehaald van tmobile. Dat ga ik eerst maar eens proberen voordat ik me ga committen aan een abbo. KPN is wel interessant, 15 euro per maand per maand opzegbaar en 500 MB / maand limiet, daarna 18 cent per mb. Dat laatste is dan wat minder dan bij Vodafone, daar krijg je niet een extra rekening boven je limiet maar wordt je snelheid erg dicht geknepen.

voor pre-paid vodafone met internet blox a 10 euro per maand hadden ze geen simmetjes binnen. De verkoper gaf aan dat hij dat voorlopig ook niet verwacht ivm de 'speciale' ipad abbo's die ze hebben.

Maar goed, als de duo sim niet bevalt, dan ga ik wel ff simmetje knippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:35:
Mensen die de iPad al hebben, waar gebruik je het nou voor, of, waar wil je het voor gaan gebruiken?
En is er al een iCook applicatie, dat is 1 van de weinige functionele toepassingen die ik zo 1-2-3 ervoor kan bedenken. Al heb je misschien nog wel meer aan een ouderwets kookboek.
Mij viel altijd op dat ik veel basic dingen deed op mijn 4 jaar oude Dell laptop. Dingens als Youtube, forums, browsen, Facebook, en lezen van nieuws en artikelen. Vanaf de bank of vanuit bed is zo'n laptop ook niet alles, het is niet handzaam. Vandaar de iPad aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een 16Gb+3G gehaald (voordat ik aan het werk ging), en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. Dit is eigenlijk de Touch die ik direct al wilde hebben.

Toch heb ik wel een paar nadelen gevonden:
- Als je op een app of YouTube link klikt ga je naar een andere app, je moet dan de app weer uit en safari weer opstarten, hopelijk met ios4 opgelost.

- Ik mis pijltjestoetsen; in tekst navigeren vind ik echt r*k

Gelukkig zijn het maar hele kleine dingen. Voor de rest is het echt een lekker apparaat, met veel coole apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, voor hen die het niet weten:

De Camera Connection Kit voor de iPad is landelijk nergens te krijgen
en alleen in de VS bij The Best Buy keten goed op voorraad.

Inzake het aantal beschikbare iPads in Nederland:

Alleen de vele MediaMarkt filialen hebben nog wat op voorraad
te samen met enkele APR's.
De 64GB+3G is zo goed als uitverkocht bij de MediaMarkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:35:
Vooral magazines en kranten lezen en gamen vooral, precies de zaken die ik mer vooraf bij had voorgesteld. Daarnaast ook gewoon browsen en muziek luisteren. Vooral het toetsenbord werkt briljant goed, ik type net zo snel als op een fysiek toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:47
Net AirPlayer erop gezet.

Nog niet echt onder de indruk. AVI files met standard definitie werken qua frame rate ok, maar het geluid is out of sync ! Denk 1 a 2 seconden.

Iemand betere ervaringen met andere DLNA/UPNP apps ?

Er zijn alternatieven, zoals Air Video, maar ik wil m'n PC uit hebben. DLNA vanaf de NAS zou in principe moeten werken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
711 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:39:
net wezen kijken of ze bij de MM in Almere nog een camera connection kit hadden. Was echter bij hen ook niet geleverd. De jongen van Apple riep wel iets over dat hij ze volgende week verwachte. Maar dat was meer een gerucht.
Die krengen zijn chronisch uitverkocht. Alleen wel in de US te krijgen, incl. Amazon.com, maar ook tegen inflated prijzen en absurde verzendkosten (100 dollar ??!?). Op eBay doen ze 80 dollar.

Trouwens... mocht je je afvragen of er bad pixels kunnen optreden ?

Ja dat kan. Viel me na 2 weken nu pas op dat ergens onderin eentje zit. Niet echt hinderlijk, dus ga er echt niet voor terug, maar toch een smetje voor zo'n prijzig ding en een bedrijf als Apple.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:05:

De Camera Connection Kit voor de iPad is landelijk nergens te krijgen
en alleen in de VS bij The Best Buy keten goed op voorraad.
Ahum:

http://www.bestbuy.com/si...18195739621&skuId=9924603

Shipping: Not available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
[message=,noline]StEelD schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:35[/message]:
Afgezien van de dingen die je normaal op een computer doet (maar nu op de iPad omdat het gewoon lekkerder is om hangend op de bank te doen), vind ik lezen toch wel ideaal. Op wat kleine minpuntjes na werkt ibooks perfect en is het lezen van PDF's daarin door weinig ereaders te evenaren.

Ik download De Pers nog wel eens als ik niet met de trein ga. En daarnaast heeft een groot aantal Amerikaanse media al een iPad app. Wired, USA today, Bloomberg, Marketwatch, Time magazine, ABC en vele andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 14:28
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:05:
[b]
De 64GB+3G is zo goed als uitverkocht bij de MediaMarkt.
Dat is nou net de enige iPad die ze in MM Rijswijk nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Cheeky schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:56:
[...]
Ik kan mijn gezicht buiten beter zien dan de afbeelding op het scherm. Dat vind ik geen vooruitgang van de kleuren. Het is dan de 'beauty over function' waar ik me aan erger. Hetzelfde principe dat de antenna-gate op de iphone heeft veroorzaakt denk ik (twee antennes die samen komen onder de vinger).. eReaders hebben ook een mat scherm met een reden...
Inderdaad. Voor het lezen van boeken kan de Ipad niet tippen aan een goede ereader imo. Ik gebruik nu een Sony ereader. Volle zon geen enkel probleem.
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/th_Afb0286.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een handig programma op de iPad vind ik offline Pages voor als je een lange vlucht gaat maken. Met slechts een druk op de knop bewaar je de webpagina offline. Als je er nu een paar honderd bewaart vlak voor je vlucht heb je toch nog een beetje Internet op je iPad in het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Ik dacht met een gewone ereader goedkoper uit te zijn, mijn keuze viel op de iRex DR800S, 8".

Maar voor 50 euro extra heb ik een iPad.....kiezen is dan toch wel lastig....of toch weer niet.

Ik ga maandag maar even langs de MM in Zwolle, eens zelf spelen met een iPad, misschien haalt mij dat over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

LaptopSmurf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:27:
Ik dacht met een gewone ereader goedkoper uit te zijn, mijn keuze viel op de iRex DR800S, 8".

Maar voor 50 euro extra heb ik een iPad.....kiezen is dan toch wel lastig....of toch weer niet.

Ik ga maandag maar even langs de MM in Zwolle, eens zelf spelen met een iPad, misschien haalt mij dat over...
Voor langdurig en buiten lezen vind ik een e-ink beter. Maar de Ipad kan zoveel meer...
Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid