[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
[message=,noline]Cheeky schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:56[/message]:
[...]

Ik kan mijn gezicht buiten beter zien dan de afbeelding op het scherm. Dat vind ik geen vooruitgang van de kleuren. Het is dan de 'beauty over function' waar ik me aan erger. Hetzelfde principe dat de antenna-gate op de iphone heeft veroorzaakt denk ik (twee antennes die samen komen onder de vinger).. eReaders hebben ook een mat scherm met een reden...
Pure eReaders zijn dan ook gemaakt met een hele andere gedachte (beperkter) erachter dan de iPad. Enkel maar zwart/wit tekst weergeven tegenover een heel multimedia apparaat. Ik vind het scherm van de iPad wel erg indrukwekkend als ik er zo naar kijk en dat zal ook vast wel het idee/doel van Apple geweest zijn.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:17:
Een handig programma op de iPad vind ik offline Pages voor als je een lange vlucht gaat maken. Met slechts een druk op de knop bewaar je de webpagina offline. Als je er nu een paar honderd bewaart vlak voor je vlucht heb je toch nog een beetje Internet op je iPad in het vliegtuig.
Maar ben je dan niet snel beperkt door het interne geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ereader en een ipad en ik ga de ereader waarschijnlijk blijven gebruiken voor romans.
Maar de ipad is echt geweldig voor tijdschriften en stripboeken, de kleuren zijn prachtig en het omslaan van de pagina's gaat erg snel.
Ik lees de stripboeken in .cbr formaat met Cloudreaders.

Met dit mooie weer zit ik regelmatig buiten te lezen en dat gaat prima zolang ik maar niet in de felle zon zit, onder de veranda in de schaduw gaat het prima, gelukkig zit ik ook liever in de schaduw als het zo heet is.
Het scherm is echt een stuk feller dan de gemiddelde laptop en ook veel langer leesbaar bij vel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik denk dat het ook het beste is, een telefoon, ereader, ipad en een laptop. Verschillende tools voor verschillende jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://mozymac.com/uploads/0f803770babed31.jpg
Voor offline reading maak ik gebruik van mobilerss om googlereaderfeeds binnen te hengelen en te lezen.
Interssante artikelen of pagina's die te lang zijn om te lezen markeer ik met readitlater. Dit markeren kan onder Firefox, maar ook op de iPad via de browsers of mobilerss zelf.

Ik kan dan met de ril-app dan gewoon lezen. Eerst in een magazineoverzicht, en daarna de hele artikel
Afbeeldingslocatie: http://mozymac.com/uploads/5ebbb8814fde95a.jpg

Strips lees ik met comiczeal

Afbeeldingslocatie: http://mozymac.com/uploads/bbfb0f0008f65cd.jpg

Fullscreen

Afbeeldingslocatie: http://mozymac.com/uploads/e0425cd2c4a8d87.jpg

En Natuurlijk niet vergeten, zinio voor magazines
Afbeeldingslocatie: http://mozymac.com/uploads/1791754e4c36acc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mozymac.com/uploads/6f0ba6198990ba1.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door kmf op 24-07-2010 20:08 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Kan de iPad standaard geen ePub aan, klopt dat? Er zal toch wel een gratis app voor zijn?

Welke gebruiken/adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]LaptopSmurf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:04[/message]:
Kan de iPad standaard geen ePub aan, klopt dat? Er zal toch wel een gratis app voor zijn?

De iPad kan standaard epub aan. Ibooks. Op een manier die je nooit meegemaakt heb.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
ibooks :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
LaptopSmurf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:04:

Enige probleem is dat bv. Bol.com z'n ebooks verkoopt als epub met Adobe DRM.

(ja er bestaan tooltjes om de DRM eraf te strippen)

Eigenlijk is het schandalig dat je in veel europese landen incl. Nederland nog steeds geen boeken, films etc. kunt kopen in de iTunes store.

Vanmorgen was op de radio te horen dat er een iPad versie van Viva (kuch...) en Autoweek komt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vraagje: hoe houden jullie momenteel het scherm schoon?
na een dagje iPadden nieuw werkwoord? :P zit echt het hele scherm onder de vingerafdrukken, ziet er in de dock niet uit :(

ik zelf zit eraan te denken om een paar van die microvezeldoeken te kopen bij de Action.
kosten 50ct per stuk, afaik zijn ze superzacht en krassen ze niet.

tot die tijd gebruik ik er maar een brillendoekje van Hans Anders voor, maar die zijn nét ff te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
loekf2 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:16:
[...]

Enige probleem is dat bv. Bol.com z'n ebooks verkoopt als epub met Adobe DRM.

(ja er bestaan tooltjes om de DRM eraf te strippen)
Dan zal mijn collectie van Usenet er wel op kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
kmf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:48:
[afbeelding]
Voor offline reading maak ik gebruik van mobilerss om googlereaderfeeds binnen te hengelen en te lezen.
Interssante artikelen of pagina's die te lang zijn om te lezen markeer ik met readitlater. Dit markeren kan onder Firefox, maar ook op de iPad via de browsers of mobilerss zelf.

Ik kan dan met de ril-app dan gewoon lezen. Eerst in een magazineoverzicht, en daarna de hele artikel
[afbeelding]

[afbeelding]

Fullscreen

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Tnx voor de tip :)

Echter Zinio laat mij niets kopen omdat ik in de verkeerde regio woon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 13:46
shameete schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:28:
na een dagje iPadden nieuw werkwoord? :P zit echt het hele scherm onder de vingerafdrukken, ziet er in de dock niet uit :(

ik zelf zit eraan te denken om een paar van die microvezeldoeken te kopen bij de Action.

tot die tijd gebruik ik er maar een brillendoekje van Hans Anders voor, maar die zijn nét ff te klein.
met het meegeleverde doekje van je iMac O-) (als je die hebt)

* Zwelgje heeft vanochtend ook een ipad opgepikt (64gb versie, non 3G) bij de saturn in groningen... was gewoon de enigste daar en ipad ruim op vooraad ook _/-\o_

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Weet iemand misschien hoe ik een SMS kan ontvangen op mijn iPad 3G? Ik kan wel SMSjes sturen, maar ik moet even mijn vodafone wachtwoord ontvangen voor MyVodafone, aangezien dit mijn enige Microsim device is kan ik de simkaart niet even in mijn andere iPhone stoppen voor dat smsje...

Iemand enige idee? Ik heb een youtube filmpje gezien dat het kan via een hack, maar is er ook officieel een weg? aangezien ik wel smsjes kan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Jpjedi schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:49[/message]:
[...]

Tnx voor de tip :)

Echter Zinio laat mij niets kopen omdat ik in de verkeerde regio woon :S
Gewoon USA-adres invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:05:
De 64GB+3G is zo goed als uitverkocht bij de MediaMarkt.
Mediamarkt Amsterdam Arena had er vandaag om 16.00 nog 113 op voorraad (ze hebben een grote flipover met de voorraadgegevens uitgestald). De 16GB 3G is op.

[ Voor 33% gewijzigd door Slashdotter op 24-07-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:48:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Fullscreen

[afbeelding]

Betreffende Comiczeal: heb jij wat tips hoe ik die albums kan overzetten? Op de iPod touch lukte dat wel, maar de iPad pakt niks op,

Please help.

[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:17:
Een handig programma op de iPad vind ik offline Pages voor als je een lange vlucht gaat maken. Met slechts een druk op de knop bewaar je de webpagina offline. Als je er nu een paar honderd bewaart vlak voor je vlucht heb je toch nog een beetje Internet op je iPad in het vliegtuig.
Kan je volgens mij beter gewoon wat pdf of comics in het vliegtuig lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Tot nu toe ben ik over twee zaken niet tevreden over de iPad:

1. De iPad is te zwaar. Met één hand vasthouden als een boek hou je niet lang vol. Ik niet tenminste.
2. Er zijn weinig interessante HD / iPad applicaties.

Verder een opmerkelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog en bug. Allen tekst van reply verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Baldrick schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:25[/message]:
[...]

Nog en bug. Allen tekst van reply verdwenen...
Je hebt gewoon niet goed de quote-tags afgesloten.

Cz comics drag en drop je gewoon via iTunes

https://comiczeal.tendera...-your-device/usb-transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is de iPad nou weer handiger op de bank of op bed?
Je kunt hem niet neerzetten en je moet hem dus de hele tijd vast houden.
Als je hem wel neerzet moet je met je rug, nek en hoofd 90 graden voorover buigen om op het scherm te kunnen kijken..
Het zal wel aan mij liggen, ben niet zo`n apple fanaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:52:
Waarom is de iPad nou weer handiger op de bank of op bed?
Je kunt hem niet neerzetten en je moet hem dus de hele tijd vast houden.
Als je hem wel neerzet moet je met je rug, nek en hoofd 90 graden voorover buigen om op het scherm te kunnen kijken..
Het zal wel aan mij liggen, ben niet zo`n apple fanaat.
Zal wel aan jou liggen inderdaad. Misschien heb je nooit een tijdschrift of boek vastgehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:53
Q schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:25:
Tot nu toe ben ik over twee zaken niet tevreden over de iPad:

1. De iPad is te zwaar. Met één hand vasthouden als een boek hou je niet lang vol. Ik niet tenminste.
2. Er zijn weinig interessante HD / iPad applicaties.

Verder een opmerkelijk apparaat.
1. Kan ik mee inkomen. Hij was toch wat zwaarder dan ik in eerste instantie gedacht had qua vasthouden, maar dat ligt meer aan de manier hoe je hem moet ondersteunen.
2. Kwestie van push vs pull market. Hoe meer mensen lopen te zeuren dat er bijv geen goede Nederlandse boeken op iBooks te verkrijgen zijn, hoe sneller uitgevers zich achter hun oren gaan krabben. Dankzij Pressreader heeft de Nederlandse journalistiek er opeens weer een abonnee bij sinds jaren.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:15
Hebben jullie ook last van het nét niet lekker scrollen in de nu.nl app? Verticaal scrollen op de voorpagina gaat nog wel soepel, maar verder is het niet zoals ik bij andere iPad Apps gewend ben... Ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de nu.nl app niet prettig. Alle artikeken staan in kleine blokjes, waardoor je niet kan 'koppensnellen' en bij de wat langere koppen zie je 3 of 4 woorden te lezen. Misschien een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
kmf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:04:
Zal wel aan jou liggen inderdaad. Misschien heb je nooit een tijdschrift of boek vastgehouden
:D

Dat er nog weinig NL apps zijn is natuurlijk niet zo heel vreemd: ding is net een dag uit.
Qua gewicht is het een kwestie van wennen, vind ik.
En vasthouden? Liggend op de bank op je pens zetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Ja er zitten inderdaad nog wat kleine foutjes in de NU HD app, je kan de buttons onderin wel veranderen maar zodra je terug gaat naar je desktop en hem weer restart, zijn ze weer gereset en staan ze weer op de standaard buttons.

Verder zou ik nog Twitter (Tweetie) voor de iPad willen hebben, of een andere goede gratis Twitter client.

Ook hoop ik nog op een andere nieuws app, zoals de stijl van de NY Times app. die staat me heel erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
shameete schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:28:

ShaggyMac
Swiper Professional Grade Optical Polishing Cloth (Swiper)

Fantastisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zijn er hier veel mensen met de 3G versie? Zit er over te twijfelen om misschien een iPad te halen, maar ik vraag me af of ik 3G veel ga gebruiken.. ik heb WiFi thuis en op school. Verder wil ik geen los abbo nemen a 15 euro per maand, heb ook al internet op mn mobiel waardoor ik met een duosim dan internet op de iPad zou kunnen krijgen, maar dan kan ik mn mobiel weer niet gebruiken (onhandig dus). Hmm twijfel twijfel 8)7

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor die 100 euro meer krijg je naast 3G ook een GPS. Ik denk dat die 100 extra het waard is: je kunt later kiezen, je hoeft achteraf geen spijt te hebben als je toch 3G wilt of de abbo's goedkoper worden (als...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:05:
[...]

ShaggyMac
Swiper Professional Grade Optical Polishing Cloth (Swiper)

Fantastisch ;)
Microfibre doekje van mijn iMac, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Philflow schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:12[/message]:
[...]

Inderdaad. Voor het lezen van boeken kan de Ipad niet tippen aan een goede ereader imo. Ik gebruik nu een Sony ereader. Volle zon geen enkel probleem.
[afbeelding]
Bij mij vervagen de letters van mijn Sony ereader in de volle zon na een kwartier :( Net of de inkt wegloopt zeg maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Q schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:26:
Voor die 100 euro meer krijg je naast 3G ook een GPS.
Dat krijg je helemaal niet. In zowel de 3G als de wifi versie kun je locatiebepaling doen. Bij de wifi gebeurd dat alleen via wifi dmv de diensten van o.a. Skyhook. Bij de 3G gebeurd dat ook maar wordt het aangevuld door locatiebepaling via het gsm netwerk. Dat laatste is vaker bekend als a-gps oftewel assisted gps en dat is echt iets totaal anders dan gps. Voor die 100 euro meer krijg je dus alleen maar een umts modempje ingebouwd, meer niet. Dat betekent echter wel dat je onderweg niet afhankelijk bent van wifi van een ander zoals hotspots. Erg handig als er geen wifi in de buurt is. Als je niet van plan bent om het ding overal heen te slepen dan is die 100 euro wel een forse prijs, dan kun je het maar beter bij de wifi versie houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:29

Osxy

Holy crap on a cracker

ppl schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:38:
[...]

Dat krijg je helemaal niet. In zowel de 3G als de wifi versie kun je locatiebepaling doen. Bij de wifi gebeurd dat alleen via wifi dmv de diensten van o.a. Skyhook. Bij de 3G gebeurd dat ook maar wordt het aangevuld door locatiebepaling via het gsm netwerk. Dat laatste is vaker bekend als a-gps oftewel assisted gps en dat is echt iets totaal anders dan gps. Voor die 100 euro meer krijg je dus alleen maar een umts modempje ingebouwd, meer niet. Dat betekent echter wel dat je onderweg niet afhankelijk bent van wifi van een ander zoals hotspots. Erg handig als er geen wifi in de buurt is. Als je niet van plan bent om het ding overal heen te slepen dan is die 100 euro wel een forse prijs, dan kun je het maar beter bij de wifi versie houden.
Nee er zit een ECHTE gps in de 3G.

Assisted houd alleen maar in dat de GPS fix word geassisteerd door de masten maar niet alleen door de masten ;) Zie ook: http://www.gpsreview.net/ipad-gps-navigation-preview/

[ Voor 9% gewijzigd door Osxy op 24-07-2010 23:42 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
[...]

Dat krijg je helemaal niet. In zowel de 3G als de wifi versie kun je locatiebepaling doen. Bij de wifi gebeurd dat alleen via wifi dmv de diensten van o.a. Skyhook. Bij de 3G gebeurd dat ook maar wordt het aangevuld door locatiebepaling via het gsm netwerk. Dat laatste is vaker bekend als a-gps oftewel assisted gps en dat is echt iets totaal anders dan gps.
Uhm, nee.
De 3G heeft gewoon GPS.
De A, in A-GPS zegt volgens mij alleen maar dat je sneller een fix hebt, doordat hij al meteen weet waar je ongeveer zit mbv. GSM gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Osxy schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:39:
[...]

Nee er zit geen ECHTE gps in de 3G.
Nou klopt je reactie, er zit inderdaad geen echte gps in de iPad. Zo moeilijk is het lezen van de specs niet hoor. Voor de duidelijkheid citeer ik maar eens het belangrijke stukje op die pagina:
Locatiebepaling

Wi-Fi
Digitaal kompas
Assisted GPS (Wi-Fi + 3G-model)
Mobiel (Wi-Fi + 3G-model)
Zoals je ziet, geen echte gps ;)
matthijst schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:41:
De A, in A-GPS zegt volgens mij alleen maar dat je sneller een fix hebt, doordat hij al meteen weet waar je ongeveer zit mbv. GSM gegevens.
De A betekent assisted wat zo ongeveer inhoudt als locatiebepaling via het gsm netwerk. Normaliter wordt het vaak gebruikt ter aanvulling (hence "assisted") op de gewone gps zodat er sneller een fix wordt gevonden.

Edit: voor de zekerheid maar eens bij iFixit gekeken omdat die wat duidelijker zijn dan de specs bij Apple, vooral bij dit soort apparaten. Volgens hun zit er wel een GPS antenna assembly in (te zien op page 2 van de teardown. De chip die erin zit komt van Broadcom. Het gaat dus kennelijk toch om een echte gps chip met a-gps mogelijkheid erin. Rest alleen nog de vraag of die wel/niet in het wifi model zit, daar hebben ze dan weer geen teardown van.

[ Voor 45% gewijzigd door ppl op 24-07-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]
Dat laatste is vaker bekend als a-gps oftewel assisted gps en dat is echt iets totaal anders dan gps.
volgens mij mogen we op dit moment echt zeggen dat de assisted-gps naamgeving echt de slechtste is die ooit bedacht is. Iedereen denkt maar dat het een inferieure gps is, of zelfs een neppe gps... terwijl het juist veel beter is dan "normaal, ouderwets" gps. Aangezien assisted betekend dat er juist veel sneller en nauwkeuriger een fix te krijgen is.

Misschien hadden de bedrijven het beter advanced GPS kunnen noemen...
ppl schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:43:
[...]

Nou klopt je reactie, er zit inderdaad geen echte gps in de iPad. Zo moeilijk is het lezen van de specs niet hoor. Voor de duidelijkheid citeer ik maar eens het belangrijke stukje op die pagina:

[...]

Zoals je ziet, geen echte gps ;)
Jongen echt...

Wikipedia: Assisted GPS
Assisted GPS, meestal afgekort als A-GPS, is een techniek waarbij plaatsbepaling door een GPS-ontvanger wordt ondersteund (assisted) door informatie ontvangen van andere externe bronnen dan de GPS-satellieten.

Tijdens het opstarten bepaalt een GPS-ontvanger zijn aanvankelijke positie met behulp van informatie ontvangen van de GPS-satellieten over omloopbanen en positie van de satellieten. Voor de juiste ontvangst van deze informatie moet het ontvangen satellietsignaal relatief sterk zijn. Wanneer de GPS-ontvanger omringd is door hoge gebouwen of zich binnenshuis bevindt kan het moeilijk zijn voor de ontvanger om snel zijn locatie te bepalen.

Bij GPS-ontvangers die uitgerust zijn met Assisted GPS gebruikt de ontvanger aanvullende informatie. In het geval dat een GPS-ontvanger is ingebouwd in een mobiele telefoon wordt de verbinding met de mobiele centrale gebruikt. Zo kan de mobiele telefoonmaatschappij een ruwe positiebepaling toezenden die afgeleid is van metingen van de sterkte van het signaal van de mobiele telefoon als het ontvangen wordt door verschillende zendmasten in de buurt van de mobiele telefoon. Ook kan informatie over de positie van de satellieten worden verstrekt, zodat de GPS ontvanger niet langer afhankelijk is van ontvangst van deze informatie van de satellieten zelf. Verder is het mogelijk om computers in de centrale meer complexe positieberekeningen te laten maken, die de kleine processor in de telefoon niet aan kan.

Naast zendmasten voor mobiele telefonie, kunnen ook WiFi-netwerken gebruikt worden om de plaats van het toestel te bepalen.

Op deze manier kan de ruwe locatie al snel worden weergegeven voordat GPS met behulp van de ontvangen informatie en de satellietsignalen de exacte locatie kan bepalen.

In het buitenland moet wel opgepast worden. De informatie-uitwisseling met het netwerk is data, hetgeen betekent dat ook data-tarieven worden berekend. Bij frequent gebruik kan dat nogal wat kosten met zich meebrengen; je kunt dan beter de A-GPS uitschakelen.
Oftewel in n00b-termen. Assisted GPS is beter dan normale GPS, want normale GPS krijgt niet zo snel een fix. En A-GPS zal ook werken als er geen GPS-ontvangst is.

[ Voor 67% gewijzigd door kmf op 24-07-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Eigenwijs figuur :D
In het Nederlands dan maar, misschien vat je het dan?

Wikipedia: Assisted GPS
Assisted GPS, meestal afgekort als A-GPS, is een techniek waarbij plaatsbepaling door een GPS-ontvanger wordt ondersteund (assisted) door informatie ontvangen van andere externe bronnen dan de GPS-satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BlizzarD schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:07:
Zijn er hier veel mensen met de 3G versie? Zit er over te twijfelen om misschien een iPad te halen, maar ik vraag me af of ik 3G veel ga gebruiken.. ik heb WiFi thuis en op school. Verder wil ik geen los abbo nemen a 15 euro per maand, heb ook al internet op mn mobiel waardoor ik met een duosim dan internet op de iPad zou kunnen krijgen, maar dan kan ik mn mobiel weer niet gebruiken (onhandig dus). Hmm twijfel twijfel 8)7
Als je mobiele data op je mobiel uitzet (of gewoon 3G uitzet) kan je gewoon gebeld worden terwijl je je op je iPad 3G surft.

En hier boven echt eigenwijs. Er zit wel een echte GPS in de iPad. En om het nog nauwkeuriger te maken maken ze ook gebruik van WiFi netwerken en van de telefoonmasten (je weet wel, wat je op de basisschool hebt geleerd: 3 lijntjes trekken door 1 punt).

Wat iemand hierboven ook al zei: ze hadden het beter Advanced GPS kunnen noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Uniciteit op 24-07-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:32
Inderdaad heel veel mensen denken dat dat A-GPS geen "echte" GPS is en dat het slechter is dan "normale" GPS.
Best wel jammer dat sommigen dan maar wat in het wilde weg roepen en zich er niet eerst even in verdiepen, want zo ontstaan er veel misverstanden.

Edit:
kmf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:45:
[...]

volgens mij mogen we op dit moment echt zeggen dat de assisted-gps naamgeving echt de slechtste is die ooit bedacht is. Iedereen denkt maar dat het een inferieure gps is, of zelfs een neppe gps... terwijl het juist veel beter is dan "normaal, ouderwets" gps. Aangezien assisted betekend dat er juist veel sneller en nauwkeuriger een fix te krijgen is.

Misschien hadden de bedrijven het beter advanced GPS kunnen noemen...
Inderdaad en Apple kan er voor de rest weinig aan veranderen, want die naam bestond al.

[ Voor 55% gewijzigd door Luckyluuk op 24-07-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://artoftheiphone.com/wp-content/uploads/2008/06/assisted-gps.jpg
Dit is Assisted GPS (WiFi netwerken horen er eigenlijk ook nog bij).

Beeld je nu in dat alles weg is behalve de GSM zelf en de satellieten. Dat is 'normale GPS'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
luckyluuk12 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:47:
Inderdaad heel veel mensen denken dat dat A-GPS geen "echte" GPS is en dat het slechter is dan "normale" GPS.
Best wel jammer dat sommigen dan maar wat in het wilde weg roepen en zich er niet eerst even in verdiepen, want zo ontstaan er veel misverstanden.
Klopt inderdaad, maar ja... dat zijn de meeste iPad bezitters wel gewend denk ik. Wat heb ik zoal aan onwaarheden over de ipad gehoord?
"je kan niet internetten terwijl je muziekje aan het luisteren bent, want het kan niet multitasken"
"de accu is het zwakke punt van de iPad, die gaat niet zo lang mee"
"je kan er niet eens bestanden mee bekijken, want je bent gelocked in de store. Al jouw pdf, epub, cbr kan je niet gebruiken, je moet die dingen weer kopen"
"je kan je kindle/sony reader/b&n-boeken niet eens gebruiken op de ipad, heb je die dingen voor niks gekocht"
Squatjj schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:53:
Voorbeeldje:

[afbeelding]
Dit is Assisted GPS (WiFi netwerken horen er eigenlijk ook nog bij).

Beeld je nu in dat alles weg is behalve de GSM zelf en de satellieten. Dat is 'normale GPS'.

En beeld je in dat gsm en satteliet weg is. Dat is"wifi positioning" zoals de wifi-versie van de iPad doet

[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 24-07-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Lol, nu allemaal mensen die met hun citaten duidelijk laten zien dat a-gps dus geen echte gps bepaling is maar een bepaling die de echte gps moet assisteren. Dat assisteren gebeurd dus via wegen als het gsm netwerk. Gps zelf werkt middels satellieten en is dus heel wat anders. Door het combineren van al die dingen is er heel snel een fix te verkrijgen en is de locatiebepaling een stuk nauwkeuriger. Het probleem in deze is het gebruik van de term a-gps door de marketing engine. Er wordt te vaak gedacht dat het om echte gps gaat terwijl het iets heel anders is. Ook wordt de term te pas en te onpas gebruikt waardoor er nogal wat verwarring ontstaat. De terminologie is dus wel correct, het gebruik ervan niet.

Kort samenvattend: a-gps != gps en in dit geval is het Apple die het verkeerd in hun specs weergeeft (gps & a-gps is wat er zou moeten staan).

[ Voor 9% gewijzigd door ppl op 24-07-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 19:59
Ik heb de 16GB Wifi versie, ook deze weet mijn locatie exact te bepalen, heeft dus ook de GPS chipset neem ik aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
ppl schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:54:
Lol, nu allemaal mensen die met hun citaten duidelijk laten zien dat a-gps dus geen echte gps bepaling is maar een bepaling die de echte gps moet assisteren. Dat assisteren gebeurd dus via wegen als het gsm netwerk.
Hoe werkt de locatiebepaling dan op de Wifi versie die niet beschikt over een verbinding met een GSM netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Er wordt te vaak gedacht dat het om echte gps gaat terwijl het iets heel anders is. Ook wordt de term te pas en te onpas gebruikt waardoor er nogal wat verwarring ontstaat. De terminologie is dus wel correct, het gebruik ervan niet.
Aha, dus omdat het GPS met wat extra is, is het geen echte GPS 8)7

Mail iFixit anders ook even dat ze het fout hebben: "The GPS antenna assembly can be pried off" ....
"The front and back of the GPS antenna assembly"... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
BlizzarD schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:07:
Yup, hiero :w

Ik heb ook geen los abbo genomen maar een duo sim genomen op mn huidige vodafone BSW, als ik thuis zit ga ik met mn ipad via wifi op internet, als ik onderweg ben dan zet ik de 3g verbinding aan op het moment dat ik wil internetten, omdat er maar 1sim tegelijkertijd op het netwerk mag valt de verbinding met mn telefoon inderdaad uit.
Dat kan lastig zijn, maar ik vind het geen onoverkomelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:58:
[...]

Mail iFixit anders ook even dat ze het fout hebben: "The GPS antenna assembly can be pried off" ....
"The front and back of the GPS antenna assembly"... ;w
Nogmaals a-gps != gps. Aangezien er een chip in zit die zowel gps als a-gps doet en er een complete gps antenna assembly in zit, zit er dus een echte gps in die ondersteuning krijgt van het gsm netwerk bij de locatiebepaling middels dat a-gps. Dat is wat er bedoeld wordt met terminologie die niet goed gebruikt wordt waardoor het allemaal verwarrend werkt. iFixit heeft het dus goed (en dat hebben ze altijd aangezien ze die dingen uit elkaar halen), Apple niet helemaal wat wel vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Logische redenering. Een Prius is geen bezinegebruiker, omdat het een benzinemotor met een elektromotor heeft....

Geef niet, meneer bepaalt zelf wel hoe iets gedefinieerd moet worden 8)7

Deze is ook helemaal geen GPS-antenne van de 3G
http://www.ifixit.com/Teardown/iPad-3G-Teardown/2374/2
ppl schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:02:
[...]

Nogmaals a-gps != gps. Aangezien er een chip in zit die zowel gps als a-gps doet en er een complete gps antenna assembly in zit, zit er dus een echte gps in die ondersteuning krijgt van het gsm netwerk bij de locatiebepaling middels dat a-gps. Dat is wat er bedoeld wordt met terminologie die niet goed gebruikt wordt waardoor het allemaal verwarrend werkt. iFixit heeft het dus goed (en dat hebben ze altijd aangezien ze die dingen uit elkaar halen), Apple niet helemaal wat wel vaker voorkomt.
Maak het helemaal bont zeg... lees eens wat mensen quoten, zoek eens wat op op internet.

[ Voor 41% gewijzigd door kmf op 25-07-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zag zojuist dat in mijn iPad 3G de optie 'mobiele gegevens' aan of uit gezet kan worden.

Over het algemeen gebruik ik wi-fi of geen data. Is het niet, voor de accuduur, handig om dan mobiele gegevens uit te zetten? Of maakt het niet veel uit?

Volgens mij gaat iPad 3G zoeken zodra wifi wordt verbroken en dat hoeft niet per sé van mij...

Vraag me af of het accuduur scheelt. Hij gaat wel veel langer mee dan een iPhone in elk geval!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Probeer je je hier nu uit te lullen ofzo?
In zowel de 3G als de wifi versie kun je locatiebepaling doen. Bij de wifi gebeurd dat alleen via wifi dmv de diensten van o.a. Skyhook. Bij de 3G gebeurd dat ook maar wordt het aangevuld door locatiebepaling via het gsm netwerk. Dat laatste is vaker bekend als a-gps oftewel assisted gps en dat is echt iets totaal anders dan gps. Voor die 100 euro meer krijg je dus alleen maar een umts modempje ingebouwd, meer niet.
8)7

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 25-07-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

AGPS. Is puur GPS, dat extra nauwkeurig wordt door ook andere manieren van locatiebepaling uit te rekenen. Zoals op hand van WiFi netwerken, GSM masten (lijntjes trekken) en soms nog wat andere manieren. Daarnaast maakt aGPS ook gewoon gebruik van de satellieten.

Oftewel:
GPS = gebruik maken van satellieten
aGPS = gebruik maken van satellieten, GSM netwerken, WiFi netwerken

Mocht je dus niet in de beurt zijn van een GSM netwerk of WiFi netwerk dan kan je nog steeds van GPS gebruik maken. Heel makkelijk uit te proberen op je iPad: download TomTom (of een ander offline navigatie programma). Zet je WiFi en 3G uit zodat je helemaal geen verbinding hebt met het internet of iets en ga auto rijden met de GPS aan.

Dan wordt het dus niet geassisteerd, maar het kan nog steeds een lock op je krijgen en je kan gewoon gebruik maken van je TomTom. Leg mij nou eens uit waarom ik dan de TomTom kan gebruiken zonder de GPS (want die zit er niet in volgens jullie).

[ Voor 43% gewijzigd door Uniciteit op 25-07-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Sovereign schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:56:
[...]
Hoe werkt de locatiebepaling dan op de Wifi versie die niet beschikt over een verbinding met een GSM netwerk?
Volgens mij gebeurt dat via IP-adres en ook via ander Wifi netwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door Luckyluuk op 25-07-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
luckyluuk12 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:07:
[...]

Lijkt mij niet dat het IP adres dermate nauwkeurig is dat de kaart precies op enkele meters de juiste locatie aangeeft. Same for andere Wifi netwerken, wat moet ik me daarbij voorstellen? Het wifi netwerk van de overbuurman? Lijkt mij erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Via openbare WiFi netwerken dacht ik. Zijn vaak ook bekend dus als je bij een McDonalds in Amsterdam bijvoorbeeld op WiFi gaat zitten, dan weet je iPad dus dat je bij de McDonalds zit.

Volgens mij werkt het niet via een prive wifi netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door Uniciteit op 25-07-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Had laatst ook een discussie met een T-mobile verkoper hierover. Die dacht dat A-GPS dus via het Internet ging, waardoor als je in het buitenland gebruik zou maken van je GPS, Internet kosten maakt. 8)7

En dat moet de iPhone verkopen... Vervolgens ging ik het letterlijk op mijn iPhone op Internet opzoeken, maar hij wilde me nog niet echt geloven, bleef volhouden dat hij geen "echte" gps had. Nou heb toch mooi zonder Internet van Navigon in Italië gebruik gemaakt twee weken terug...

a-gps is dus een combinatie van zowel een gps chip als "assisted" via antenne masten of wifi gateways in de omgeving, vandaar dat de iPhone/iPad+3G zo snel een locatie kunnen geven (voordat ze een echte fix hebben met een GPS sataliet). Ook is het mogelijk om in zijn geheel niet van de GPS chip gebruik te maken, als een locatiebepaling op een aantal kilometer precies al genoeg is. Dit is ook zuiniger voor de batterij.

Edit: Wikipedia: Assisted GPS
waarbij plaatsbepaling door een GPS-ontvanger wordt ondersteund door...

[ Voor 9% gewijzigd door sroebert op 25-07-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/RQOtZxoxaBHpCDWr

Va ifixit, links de wifi antenne, vervolgens de gps antenne en ernaast de 3g.

En nu wil ik er niks meer over horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]
[...]
Sovereign schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:10:
[...]
Lijkt mij niet dat het IP adres dermate nauwkeurig is dat de kaart precies op enkele meters de juiste locatie aangeeft. Same for andere Wifi netwerken, wat moet ik me daarbij voorstellen? Het wifi netwerk van de overbuurman? Lijkt mij erg raar.
Skyhook. Wikipedia: Skyhook Wireless

"als er ooit een iphone in de buurt van een wifi-router is geweest, is de wifi-router gemerkt.
THE_BASE schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:05:
Ik zag zojuist dat in mijn iPad 3G de optie 'mobiele gegevens' aan of uit gezet kan worden.

Over het algemeen gebruik ik wi-fi of geen data. Is het niet, voor de accuduur, handig om dan mobiele gegevens uit te zetten? Of maakt het niet veel uit?

Volgens mij gaat iPad 3G zoeken zodra wifi wordt verbroken en dat hoeft niet per sé van mij...

Vraag me af of het accuduur scheelt. Hij gaat wel veel langer mee dan een iPhone in elk geval!
Voor de accuduur is het idd wel handig om 3G uit te zetten als je het niet gebruikt ja. Net zoals de iPhone wordt 3G ingeschakeld als wifi niet aanwezig is.

Als je constant op wifi zit, dan zal het niks uitmaken. Als jouw verbinding echter er steeds uit valt...
BloodDragon schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:13:
Had laatst ook een discussie met een T-mobile verkoper hierover. Die dacht dat A-GPS dus via het Internet ging, waardoor als je in het buitenland gebruik zou maken van je GPS, Internet kosten maakt. 8)7
Nja, dat klopt weer wel een beetje. Dat je kosten kan krijgen (niet dat het via internet maakt) A-GPS KAN immers gebruik maken van GSM-masten. Of ie nou enkel de namen opvraagt, of dat ie echt verbinding maakt, dat is onduidelijk. Als ie verbinding maakt dan zal je wel wat kosten maken.

edit: ligt dus aan de implementatie van de "assistance" Wikipedia: Assisted GPS
A typical A-GPS-enabled receiver will use a data connection (Internet or other) to contact the assistance server for A-GPS information. Some A-GPS devices cannot fall back to standard GPS, needing cell tower or internet signal as these A-GPS devices won't function with only GPS satellite signal.

[ Voor 36% gewijzigd door kmf op 25-07-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Haha ja dat wilde ik net zeggen. :P
Het staat ook op de wikipedia pagina van de iPad.
The iPad can use Wi-Fi network trilateration from Skyhook Wireless to provide location information to applications such as Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

shameete schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:13:
[afbeelding]

Va ifixit, links de wifi antenne, vervolgens de gps antenne en ernaast de 3g.

En nu wil ik er niks meer over horen :P
Weet je zeker dat die middelste niet het display is?!?!! Want er zit echt geen GPS in de iPad hoor! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een normale GPS ontvanger heeft binnen geen ontvangst want hij ziet de satellieten niet.
Assisted GPS zou het dus beter moeten doen.

Is 100 euro voor 16GB extra flash geheugen niet een beetje veel? Kon er geen SD kaartje in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
bouwfraude schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:17:
Een normale GPS ontvanger heeft binnen geen ontvangst want hij ziet de satellieten niet.

Is 100 euro voor 16GB extra flash geheugen niet een beetje veel? Kon er geen SD kaartje in?
Tja dat is hetzelfde bij de iPhone en iPod Touch. Daar betaal je ook flink meer voor alleen wat extra geheugen, maar vaak is het het wel dubbel en dwars waard. Ik denk ook zeker dat het het waard is als je veel films op je iPad gaat zetten, want dan is 16GB best weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Lol, nu allemaal mensen die met hun citaten duidelijk laten zien dat a-gps dus geen echte gps bepaling is maar een bepaling die de echte gps moet assisteren. Dat assisteren gebeurd dus via wegen als het gsm netwerk. Gps zelf werkt middels satellieten en is dus heel wat anders. Door het combineren van al die dingen is er heel snel een fix te verkrijgen en is de locatiebepaling een stuk nauwkeuriger. Het probleem in deze is het gebruik van de term a-gps door de marketing engine. Er wordt te vaak gedacht dat het om echte gps gaat terwijl het iets heel anders is. Ook wordt de term te pas en te onpas gebruikt waardoor er nogal wat verwarring ontstaat. De terminologie is dus wel correct, het gebruik ervan niet.

Kort samenvattend: a-gps != gps en in dit geval is het Apple die het verkeerd in hun specs weergeeft (gps & a-gps is wat er zou moeten staan).
Om nog maar even een kwartje in de stijfkoppenvijver te gooien: ppl, je zit er gewoon dik naast. Je laatste "korte samenvatting" lijkt een soort u-bocht waarmee je je gelijk probeert te halen maar je maakt het alleen maar verwarrender, dus alvast bedankt voor het in stand houden van wat zo'n beetje misverstand no. 1 in de mobile tech wereld is.

De iPad WiFi + 3G heeft GPS (ja, echte heuse GPS met een antenne plus chip die naar satellietjes luistert). Het krijgen van een fix wordt versneld door wat truuks, daarom noemen we het A-GPS. Maar de basis is gewoon een heuse GPS-chipset.
De iPad WiFi heeft géén GPS. Af en toe kan die aan de hand van de WiFI-netwerken schatten waar die is maar de nauwkeurigheid daarvan is beroerd.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nja... Ook dat klopt niet helemaal. De nieuwste GPS-chips kunnen zelfs binnenhuis ontvangst krijgen. Als er maar ramen zijn, of een dunne dak. Die dingen zijn supergevoelig geworden. Kijk maar even naar Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?
Die "flash" geheugen van de iPad is wel ietsie sneller dan je normale SD-kaartje....
Zpottr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:19:
[...]

De iPad WiFi heeft géén GPS. Af en toe kan die aan de hand van de WiFI-netwerken schatten waar die is maar de nauwkeurigheid daarvan is beroerd.
Wil je dat het nauwkeuriger wordt? Je kan helpen, door gewoon met je iphone de positie te bepalen. Die informatie wordt doorgezonden en een paar weken later zie je opeens dat je op die plaats weer wel goed je locatie kan bepalen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door kmf op 25-07-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Assisted GPS zou het dus beter
Dat is wellicht wat achterhaald, mijn ipad heeft binnen binnen no time een fix, mn htc desire idem dito, beide zonder hulp van 3g of wifi.
Mn oude tomtom device echter niet, daar moet ik zowat in een weiland gaan staan.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in een appartement woon op de bovenste verdieping, maar dan nog vind mn tomtom device niks maar de andere 2 apparaten dus wel, binnen 5 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Sommige GPS chips zijn op de dm, of zelfs cm, nauwkeurig. In de bauw vaak zelf op een tiende van een milimeter.

iPad WiFi heeft geen aGPS inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Squatjj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:23:
Sommige GPS chips zijn op de dm, of zelfs cm, nauwkeurig. In de bauw vaak zelf op een tiende van een milimeter.
Dat laatste gaat helaas niet op, gps is tot 3 meter nauwkeurig ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

[...]

Assisted-GPS kan ook zonder standaard GPS-reciever uitgevoerd worden en is dan puur afhankelijk van Wifi/masten/internet.

Some A-GPS devices cannot fall back to standard GPS, needing cell tower or internet signal as these A-GPS devices won't function with only GPS satellite signal. (Wikipedia: Assisted GPS)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

kmf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:22:
Wil je dat het nauwkeuriger wordt? Je kan helpen, door gewoon met je iphone de positie te bepalen. Die informatie wordt doorgezonden en een paar weken later zie je opeens dat je op die plaats weer wel goed je locatie kan bepalen. ;)
Dat zal vast helpen maar onnauwkeurigheid blijft fundamenteel tientallen meters ipv meters. Verder helemaal eens met je post.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 20:19
Even eens geen gps bericht; is het nu zinvol om een screen protector te kopen? De verkoper in de winkel vertelde me een (naar mijn idee) broodje aap verhaal over krassen en vingervlekken die in het glas trokken?

En waar vind ik leuke sleeves? Een case vind ik afbreuk doen aan het design.

Ps. Hoe zet ik die irritant slechte autocomplete uit?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:39[/message]:

Settings taalinstelling

[ Voor 75% gewijzigd door kmf op 25-07-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

shameete schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:58:
[...]

Yup, hiero :w

Ik heb ook geen los abbo genomen maar een duo sim genomen op mn huidige vodafone BSW, als ik thuis zit ga ik met mn ipad via wifi op internet, als ik onderweg ben dan zet ik de 3g verbinding aan op het moment dat ik wil internetten, omdat er maar 1sim tegelijkertijd op het netwerk mag valt de verbinding met mn telefoon inderdaad uit.
Dat kan lastig zijn, maar ik vind het geen onoverkomelijk probleem.
Ja het lijkt me ook lastig.. kan ik niet gewoon mijn internetverbinding delen via mijn mobiel? Zat net al even te zoeken (Sony X1 met Windows Mobile 6.1) en kon iets instellen van verbinding delen via Bluetooth. Ik ben namelijk bang dat ik 3G niet heel vaak ga gebruiken, en dan vind ik de 100 euro extra wel een hoop geld. Voor navigatie ga ik hem zeker niet gebruiken, das mij iets te groot aan de voorruit van mn auto :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel fervente lezers hier zitten in het bezit van allerlei obscure ebooksformaten, maar als je wilt weten welke app wat voor soort bestand aan kan : http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=87105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:39:
Als ik je een tip mag geven: probeer het een paar dagen met autocomplete aan (en zorg dat de juiste taal geselecteerd staat!)

Als je dit mechanisme gaat vertrouwen kun je in mijn ervaring veel sneller typen met autocorrect dan zonder. Maar in het begin voelt het wel erg opdringerig, dat klopt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Roamor schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:36[/message]:
[...]

Maar ben je dan niet snel beperkt door het interne geheugen?
64 gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:32
Even eens geen gps bericht; is het nu zinvol om een screen protector te kopen? De verkoper in de winkel vertelde me een (naar mijn idee) broodje aap verhaal over krassen en vingervlekken die in het glas trokken?

Hebben we hem weer 8)7 Je wilt me nu toch niet vertellen dat je naast een koelkast nu ook een iPad hebt aangeschaft?

Vingervlekken die in het glas trekken.....alleen de vraagstelling al....doet mij geloven dat we hier in het diepste zijn afgezonken, kan er nu een modje ingrijpen alstublieft.

En kan dat gebash over gps ook eens over zijn.....zo moeilijk is het toch niet om de specs te lezen van het apparaat......onder welke steen komen we vandaan gekropen hier |:(

En inderdaad +1 voor de google ad hieronder.....kunnen sommige onder ons wel eens baat bij hebben :P

[ Voor 5% gewijzigd door Crawl NL op 25-07-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:19
ik ben wel tegen screen protectors, maar een anti-glare film zou ik wel op een ipad plaatsen. Het vermindert drastisch de reflectie als je buiten zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zpottr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:19:
[...]

Om nog maar even een kwartje in de stijfkoppenvijver te gooien: ppl, je zit er gewoon dik naast. Je laatste "korte samenvatting" lijkt een soort u-bocht waarmee je je gelijk probeert te halen maar je maakt het alleen maar verwarrender, dus alvast bedankt voor het in stand houden van wat zo'n beetje misverstand no. 1 in de mobile tech wereld is.
Wat betreft wel/geen gps (met a-gps) in de iPad wifi/3G had ik het inderdaad mis. Wat dat andere betreft wijs je de vinger naar de verkeerde. Dankzij al die andere mensen die niet weten wat a-gps inhoudt en kennelijk ook niet eens lezen wat ze zelf citeren krijg je de verwarring. Dat a-gps is gewoon een naam voor technologie dat gps nauwkeuriger moet maken en een aantal problemen met gps moet oplossen (probeer gps maar eens binnenshuis uit en probeer daarna maar eens een apparaat die ook a-gps kan doen uit) maar dat maakt het nog altijd geen gps (iets wat nota bene in alle citaten die men geeft staat!). Lijkt mij nou glashelder en zeker niet onduidelijk en toch gaan er veel mensen mee de boot in.
De iPad WiFi + 3G heeft GPS (ja, echte heuse GPS met een antenne plus chip die naar satellietjes luistert). Het krijgen van een fix wordt versneld door wat truuks, daarom noemen we het A-GPS. Maar de basis is gewoon een heuse GPS-chipset.
Exacto.
Squatjj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:07:
AGPS. Is puur GPS, dat extra nauwkeurig wordt door ook andere manieren van locatiebepaling uit te rekenen. Zoals op hand van WiFi netwerken, GSM masten (lijntjes trekken) en soms nog wat andere manieren. Daarnaast maakt aGPS ook gewoon gebruik van de satellieten.

Oftewel:
GPS = gebruik maken van satellieten
aGPS = gebruik maken van satellieten, GSM netwerken, WiFi netwerken
Als je binnenshuis bent of Google Maps net opstart heb je geen satellieten of niet genoeg om de gps te kunnen gebruiken. Zonder a-gps zou dat betekenen dat je dan gewoon geen positie krijgt. Met a-gps krijg je het wel omdat deze de positie probeert te bepalen mbv andere zaken. M.a.w. op moment dat a-gps werkt heb je feitelijk zelf geen gps ontvangst, niet zo raar want de gehele gedachte achter a-gps is het oplossen van het probleem "geen/niet genoeg satellieten dus geen positiebepaling". Een wat technisch artikel over a-gps op basis van sms kun je hier vinden: http://www.gpsworld.com/g...frastructure-approach-734 Dat laat wat duidelijker zien wat het is en wat het zoal kan.
Zpottr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:49:
[...]

Als ik je een tip mag geven: probeer het een paar dagen met autocomplete aan (en zorg dat de juiste taal geselecteerd staat!)

Als je dit mechanisme gaat vertrouwen kun je in mijn ervaring veel sneller typen met autocorrect dan zonder. Maar in het begin voelt het wel erg opdringerig, dat klopt.
Ter aanvulling: mocht je in diverse talen tikken zoals Nederlands en Engels heeft het nut om meerdere talen toe te voegen. Je kunt dan op het wereldbolletje klikken die je op het toetsenbordje krijgt om tussen de talen te switchen. Daarmee vermijdt je ook de nodige ergernissen van de autocomplete. Maar wat Zpottr ook zegt: hoe langer je het ding gebruikt hoe beter en fijner dat autocorrect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:05:

Niemand?!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
[message=,noline]timowouters schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:24[/message]:
Ik had even een snelle gedachte:
in de YouTube app kan je een heleboel filmpjes niet afspelen. Dit omdat deze via VEVO kanalen worden aangeboden. Heel erg vervelend dus voor degene die graag liedjes via YouTube afspeelt. (ik dus)
Nou dacht ik opeens, als ik nou in iCab de useragent verander naar bijv. Explorer 8, kan het misschien wel.
Als je dan naar YouTube.nl gaat, krijg je inderdaad de desktopsite, en je kan dan ook de VEVO filmpjes zoeken. Als je erop drukt, krijg je natuurlijk de melding dat je geen flashplayer hebt.

Maar YouTube heeft al een tijdje geleden Eden pilot gestart met html5. Maar als ik hiervoor aanmeld met dit device enik probeer een filmpje af te spelen, zegt hij nog steeds dat je flash nodig hebt.

Is er iemand die hier meer vanaf weet en mij zou kunnen helpen? Ik was in de veronderstelling dat als je video's via html5 afspeeld, je geen flash nodig hebt. Maar bij YouTube lijkt het daar dus wel op. Iig als je dit via de desktop pagina doet.

Trouwens. Wat typt het toetsenbord ongelofelijk lekker! Verbaas me elke keer weer dat je zonder problemen een heel verhaal kan typen. Het gaat bij mij al bijna even snel als op een gewoon toetsenbord.
Niemand die een idee heeft?
Proberen?;)
Zie je rechtsbovenin een 3G staan? Zoja, dan heb je dus verbinding. Dit kost inderdaad batterij, maar of het veel uitmaakt...

[ Voor 9% gewijzigd door t14wo op 25-07-2010 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 11:54
Heeft iemand enig idee wanneer de ipad spullen in de online store komen van apple ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Accuduur van een iPad is gemiddeld 10-11 uur. Uurtje meer of minder, maakt dat wat uit?. Maar zou je dit niet zelf kunnen uitproberen? Graag horen we jou ervaring hiermee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
Ik heb net iets ontzettend stoms gedaan.
Ik was apps aan het zoeken en AppStore bleef even hangen. Ik drukte net op een app om deze te bekijken, hebik hem opeens gekocht! En het ergstevis dat deze app 40 dollar kost!! Ik baal ongelofelijk hiervan.
Weet iemand hoe Apple hiermee omgaat? Ik hoefde ook niet mijn ww eerst op te geven omdat ik daarvoor al wat dingetjes had gedownload.
Gvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hmmm.. Dit is misschien de reden voor de deadline 'ios4 for ipad coming this fall' http://www.wired.com/epic...versities-this-fall/all/1

Thuis is multitask wat minder van belang dan op school. Even wat lezen, switchen naar notes, snel wat opzoeken op wiki, met een annotateprog wat aantekeningen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
timowouters schreef op zondag 25 juli 2010 @ 03:18:
Ik heb net iets ontzettend stoms gedaan.
Ik was apps aan het zoeken en AppStore bleef even hangen. Ik drukte net op een app om deze te bekijken, hebik hem opeens gekocht! En het ergstevis dat deze app 40 dollar kost!! Ik baal ongelofelijk hiervan.
Weet iemand hoe Apple hiermee omgaat? Ik hoefde ook niet mijn ww eerst op te geven omdat ik daarvoor al wat dingetjes had gedownload.
Gvd
Ja dat is wel jammer in vergelijking met Android, daar kun je nog iets binnen 24u cancellen, heb die optie hier nog niet gevonden.
Crawl NL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:02:
[...]

Hebben we hem weer 8)7 Je wilt me nu toch niet vertellen dat je naast een koelkast nu ook een iPad hebt aangeschaft?

Vingervlekken die in het glas trekken.....alleen de vraagstelling al....doet mij geloven dat we hier in het diepste zijn afgezonken, kan er nu een modje ingrijpen alstublieft.
Wat is dit nou voor achterlijke reactie zeg. Ik schrijf zelf toch al dat ik het als een broodje aap verhaal vond klinken, en die verkoper dus uit zijn nek lult. Sommige mensen moeten eens leren lezen.

Na een halve dag spelen ben ik er redelijk tevreden over, enige minpuntje is het feit dat het allemaal wel wat sneller had gemogen. De browser op mijn telefoon is iig sneller dan Safari.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 25-07-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

Mij lijkt een screenprotector voor een ipad overbodig, een telefoon stop je in je broekzak met sleutels e.d. Erbij, maar een ipad zie ik niet zo snel in mn broekzak doen.

Bij de mm zag ik al wat sleeves hangen, maar online is er toch wat meer keus, kijk bijv. Eens naar het aanbod op ipadplanet.nl of ipods4u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 08:45:
Wat is dit nou voor achterlijke reactie zeg. Ik schrijf zelf toch al dat ik het als een broodje aap verhaal vond klinken, en die verkoper dus uit zijn nek lult. Sommige mensen moeten eens leren lezen.
Heeft niets met lezen te maken......sinds dat jij in dit draadje bent verschenen zijn er inhoudelijk niet veel meer ervaringen gedeeld.....dat is pas achterlijk.

Jou laatste opmerking daarintegen is wel weer interessant, welke telefoon en welke browser gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Crawl NL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:09:
[...]

Heeft niets met lezen te maken......sinds dat jij in dit draadje bent verschenen zijn er inhoudelijk niet veel meer ervaringen gedeeld.....dat is pas achterlijk.

Jou laatste opmerking daarintegen is wel weer interessant, welke telefoon en welke browser gebruik je dan?
HTC Desire met stock browser of Opera mini.

Overigens lees ik dus net dat het glas van de iPad behandelt is met een coating om intrekken van vet tegen te gaan. Zonder deze coating had je dus wel een probleem gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 25-07-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Neehoor, het is wat makkelijker schoon te maken door die behandeling, vet kan nooit in glas trekken oid, zelfs niet bij een simpel limonadeglas :P

Wat me opval in de berichtgeving in amerika is dat er nogal gefocussed wordt op het feit dat de ipad warm zou worden, en oververhit raakt.
Hier in nl hoor je er amper iemand over.
Ongetwijfeld dat het wel eens voorkomt natuurlijk, maar zijn er in de usa soms mensen die er een vak van hebben gamaakt om apple te bashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]shameete schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:26[/message]:
Neehoor, het is wat makkelijker schoon te maken door die behandeling, vet kan nooit in glas trekken oid, zelfs niet bij een simpel limonadeglas :P

Wat me opval in de berichtgeving in amerika is dat er nogal gefocussed wordt op het feit dat de ipad warm zou worden, en oververhit raakt.
Ongetwijfeld dat het wel eens voorkomt natuurlijk, maar zijn er in de usa soms mensen die er een vak van hebben gamaakt om apple te bashen?
In Amerika is het vaak ietsje warmer dan in nl, en de zon is wat feller. Zij willen ook graag buiten lezen. Als de zon een tijd lang op het scherm schijnt, kan het vrij warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:10:
[...]

HTC Desire met stock browser of Opera mini.

Overigens lees ik dus net dat het glas van de iPad behandelt is met een coating om intrekken van vet tegen te gaan. Zonder deze coating had je dus wel een probleem gehad.
onzin natuurlijk! Eigenschap van glas is dat er niets in trekt. Daarom gebruikt men in laboratoria ook glas en drinken wij er elke dag uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand nog tips voor andere browsers? Ik denk dat ik iCab Mobile maar eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 20:54

World Citizen

FreeReef.nl

shameete schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:26:

De mijne word niet warm, ik ben alleen wel bang dat hij uit elkaar trild als ik een muziekje aan het luisteren ben... Niemand hieqr die vind dat de speaker erg grof vind voor de iPad? Geluid is goed daarintegen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:15
kmf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 08:42:
Hmmm.. Dit is misschien de reden voor de deadline 'ios4 for ipad coming this fall' http://www.wired.com/epic...versities-this-fall/all/1

Thuis is multitask wat minder van belang dan op school. Even wat lezen, switchen naar notes, snel wat opzoeken op wiki, met een annotateprog wat aantekeningen maken.
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar, is er nu eigenlijk al een duidelijke reden waarom we moeten wachten tot 'this fall'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]RonG schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:45[/message]:
[...]

Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar, is er nu eigenlijk al een duidelijke reden waarom we moeten wachten tot 'this fall'?
Waarschijnlijk om ze tijd te geven om alle ipadspecifieke dingen te testen. UI, geheugen, etc.
De vraag is natuurlijk of de betalende devvers al een beta hebben. Ze hebben een nda, dus al zitten ze er nu al mee te spelen, niemand zal het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Wat is een goede rss reader die zonder google account werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm begin nu wel een beetje tegen de ergernissen van iTunes aan te lopen. Met mijn antieke iPod vinkte ik de nummers aan die ik wil synchroniseren. Dat werkt dus niet met de iPad. Je kunt alleen alles of bepaalde artiesten synchroniseren, niet bv 3 nummers van een artiest?

Het zal ook wel aan mij liggen, want kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk is. Zelfde probleem heb ik met foto's. Heb mappen 2001, 2002, etc. Maar ik kan daarin verder geen onderselectie maken. 20.000 foto's gaat vast niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:38:
Iemand nog tips voor andere browsers? Ik denk dat ik iCab Mobile maar eens ga proberen.
Ben erg tevreden met de Atomic browser. Vooral de fullscreen optie is ideaal. Als ik een videotje kijk op BBC iPlayer eindelijk de vervelende adresbalk uit beeld. Ik gebruik ook de identify browser as ... veel. Zo kun je oa instellen dat de browser gezien wordt als Firefox 3. Dit voorkomt dat je een mobile website te zien krijgt op het veel grotere iPad scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door .CoUk op 25-07-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jpjedi schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:56:
Wat is een goede rss reader die zonder google account werkt?
Early Edtion vind ik erg fijn werken.
Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid