[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Het gedoe met youtube en Html5 is dat ze het aanbieden op de filmpjes die het hebben, ze zijn ermee bezig maar dat zegt niet, en dit staat ook geschreven in de voorwaarden, dat nog niet alle filmpjes dit ondersteunen. de filmpjes die het hebben geven ze weer via html5 en de andere dus nog gewoon via flash. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe je ziet waarin een filmpje getoond wordt. zover heb ik er ook nog niet in gekeken, maar dat stukje tekst zag ik wel voorbij komen.

Ik zat er dus iets naast met mijn verhaal, dit is de tekst van de youtube site:

Dit is een experimentele versie voor HTML5-ondersteuning op YouTube waarvoor je je moet aanmelden. Als je een ondersteunde browser gebruikt, kun je ervoor kiezen om voor de meeste video's de HTML5-speler te gebruiken in plaats van de Flash-speler.

Opmerkingen
Ondersteuning voor volledige schermgrootte is gedeeltelijk geïmplementeerd. Als je op de knop voor volledige schermgrootte drukt, wordt de speler uitgevouwen zodat je browser is gevuld. Als je browser de functie voor volledige schermgrootte ondersteunt, kun je die optie gebruiken om het scherm volledig te vullen
Er staat een badge op de bedieningsbalk van de HTML5-speler. Als het pictogram 'HTML5' niet op de bedieningsbalk staat, ben je doorgestuurd naar de Flash-speler (vanwege de hieronder vermelde beperkingen)
De HTML5-speler heeft ook een badge waarmee wordt aangegeven dat de video de WebM-indeling gebruikt. Als het pictogram 'WebM' niet wordt weergegeven, is de video gecodeerd met h.264
Als je video's wilt vinden waarvoor WebM-indelingen beschikbaar zijn, kun je de geavanceerde opties voor zoeken gebruiken (of '&webm;=1' toevoegen aan elke zoek-URL)

Over het glas, als het zoutzuur en dergelijke houd ben je dan bang dat een paar vinger vlekjes er wel intrekken? :?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-10 17:48
Krijg Airvideo niet aan de praat, hij ziet mijn pc, maar niet de server, die wel draait.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
timowouters schreef op zondag 25 juli 2010 @ 03:18:
Ik drukte net op een app om deze te bekijken, hebik hem opeens gekocht! En het ergstevis dat deze app 40 dollar kost!!
App verwijderen en mail sturen naar klantenservice met het verhaal + ordergegevens. Heb geen ervaring met de service bij de App store maar de problemen die ik heb gehad met iTunes Store orders zijn allemaal prima opgelost.

Iemand trouwens een idee waar nog 16 of 32GB 3G iPads te krijgen zijn in de buurt van Eindhoven/Utrecht/Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:30:
Krijg Airvideo niet aan de praat, hij ziet mijn pc, maar niet de server, die wel draait.
mijn films zijn erg korrelig met airvideo.. ik gebruik dan wel live conversion dus zal misschien de pre-conversion eens moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jpjedi schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:37:
[...]

mijn films zijn erg korrelig met airvideo.. ik gebruik dan wel live conversion dus zal misschien de pre-conversion eens moeten testen.
Ik lees alleen maar goede dingen over AirVideo dus er zal waarschijnlijk geen beter alternatief zijn?

Behalve dan dat het bij mij weer eens niet werkt... zucht. Poort handmatig open gezet, pc zelfs in DMZ gezet, niks werkt. Af en toe werkt het een minuut en daarna weer niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 25-07-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:24
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:41:
[...]

Ik lees alleen maar goede dingen over AirVideo dus er zal waarschijnlijk geen beter alternatief zijn?

Behalve dan dat het bij mij weer eens niet werkt... zucht. Poort handmatig open gezet, pc zelfs in DMZ gezet, niks werkt. Af en toe werkt het een minuut en daarna weer niet.
Ligt aan jou. Hier werkt AirVideo perfect, zal je vertellen dat ik tijdens het WK menig uurtje in de tuin naar de wedstrijden heb gekeken......Aantal pagina's terug heb ik een link naar een manual geplaatst.

En dat films korrelig zijn heeft toch ook echt met de setup te maken en niets met AirVideo, zelfs met Live Conversion is het beeld perfect.

Zal je vertellen dat ik Handbrake ook niet meer gebruik sinds AirVideo er is....vanaf de iPad een film selecteren, audio instellen en zelfs ondertitels selecteren en hierna laten converteren.......kwaliteit van de film die je overhoudt is van grote klasse.

AirVideo is gewoon een superapp, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Hmm hoe gaat Apple om met dode pixels? Ik heb er namelijk een ontdekt, hij is niet heel erg storend maar toch wel jammer dat hij er zit..

Ik zou sowieso wachten met ruilen omdat ik anders kans heb dat het een maand duurt ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Jpjedi schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:38:
[...]

onzin natuurlijk! Eigenschap van glas is dat er niets in trekt. Daarom gebruikt men in laboratoria ook glas en drinken wij er elke dag uit. ;)
Onzin is het zeker niet, glas kan inderdaad veel hebben, maar de coatings die op LCD schermen zitten vaak niet.

Cleaning iPad
Handle your iPad with care to maintain its appearance. If you are concerned
about scratching or abrasion, you can use one of the many cases sold separately.
To clean iPad, unplug all cables and turn off iPad (press and hold the Sleep/ Wake button, and then slide the onscreen slider). Then use a soft, slightly damp, lint-free cloth. Avoid getting moisture in openings. Don’t use window cleaners, household cleaners, aerosol sprays, solvents, alcohol, ammonia, or abrasives to clean iPad. iPad has an oleophobic coating on the screen; simply wipe the iPad screen with a soft, lint-free cloth to remove oil left by your hands. The ability of this coating to repel oil will diminish over time with normal usage, and rubbing the screen with an abrasive material will further diminish its effect and may scratch your screen.
(bron: http://support.apple.com/manuals)
Persoonlijk zou ik de iPad zeker niet lang in de volle zon met vette vingerafdrukken op het scherm laten liggen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:11:
Hmm begin nu wel een beetje tegen de ergernissen van iTunes aan te lopen. Met mijn antieke iPod vinkte ik de nummers aan die ik wil synchroniseren. Dat werkt dus niet met de iPad. Je kunt alleen alles of bepaalde artiesten synchroniseren, niet bv 3 nummers van een artiest?

Het zal ook wel aan mij liggen, want kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk is. Zelfde probleem heb ik met foto's. Heb mappen 2001, 2002, etc. Maar ik kan daarin verder geen onderselectie maken. 20.000 foto's gaat vast niet passen.
Wat ik zelf doe is een aparte playlist maken en daar de nummers inzettten die je op je iPad wilt hebben. Vervolgens geef je in itunes aan dat je die playlist wil syncen. Zo kun je precies bepalen welke nummers je wel en niet wilt syncen naar je iPad.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Crawl NL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:14:
[...]

Ligt aan jou. Hier werkt AirVideo perfect, zal je vertellen dat ik tijdens het WK menig uurtje in de tuin naar de wedstrijden heb gekeken......Aantal pagina's terug heb ik een link naar een manual geplaatst.

En dat films korrelig zijn heeft toch ook echt met de setup te maken en niets met AirVideo, zelfs met Live Conversion is het beeld perfect.

Zal je vertellen dat ik Handbrake ook niet meer gebruik sinds AirVideo er is....vanaf de iPad een film selecteren, audio instellen en zelfs ondertitels selecteren en hierna laten converteren.......kwaliteit van de film die je overhoudt is van grote klasse.

AirVideo is gewoon een superapp, punt.
setup? als in 1gigabit netwerk en 5tb fileserver ?

Op mijn server heb ik enkel 1080p materiaal en dat komt concequent korrelig over op de ipad. Ik ga vandaag eens prutsen en kijken waar het probleem zit. Moet een setting in airvideo server software zijn denk ik.

:)

gefixt. handmatig de lage bitrates uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Crawl NL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:14:
[...]

Uhm, het is toch om bestaande video's te zien? Keek je naar opgenomen wedstrijden dan?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde net een standaard voor de ipad maken van Lego toen ik ineens op een veel beter idee kwam, er stond namelijk een Gorillapod op mijn buro.
Dat werkt echt heel goed.
Ik ben trouwens niet de enige die op dat idee is gekomen, scheelt mij weer een paar foto's maken :)
http://www.wired.com/gadg...es-as-awesome-ipad-stand/

Hij is traploos instelbaar voor zowel de horizontale als verticale stand. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Net twee nieuwe dingetjes bij dealextreme gekocht

Een extra ipad dock voor in de slaapkamer voor 7 dollar Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_42361_1_small.jpg

En

een iPad houdertje voor de ontbijttafel/keuken Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_41762_1_small.jpg
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:11:
Hmm begin nu wel een beetje tegen de ergernissen van iTunes aan te lopen. Met mijn antieke iPod vinkte ik de nummers aan die ik wil synchroniseren. Dat werkt dus niet met de iPad. Je kunt alleen alles of bepaalde artiesten synchroniseren, niet bv 3 nummers van een artiest?

Het zal ook wel aan mij liggen, want kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk is. Zelfde probleem heb ik met foto's. Heb mappen 2001, 2002, etc. Maar ik kan daarin verder geen onderselectie maken. 20.000 foto's gaat vast niet passen.
Ik begin me wel af te vragen of je niet gewoon WILT dat je ontevreden wordt over je aankopen? Dat je liever naar problemen zoekt ipv de oplossingen. Anders had je toch wel de "sync only selected folders"-vinkje kunnen vinden?
Support/faq van airvideo al bekeken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Ik heb net iets ontzettend stoms gedaan.
Ik was apps aan het zoeken en AppStore bleef even hangen. Ik drukte net op een app om deze te bekijken, hebik hem opeens gekocht! En het ergstevis dat deze app 40 dollar kost!! Ik baal ongelofelijk hiervan.
Weet iemand hoe Apple hiermee omgaat? Ik hoefde ook niet mijn ww eerst op te geven omdat ik daarvoor al wat dingetjes had gedownload.
Gvd
Heb je de betaling met je creditcard gedaan? Zo ja dan zou je eens met de CC maatschappij kunnen bellen of ze iets voor je kunnen betekenen. Voorwaarden zijn per maatschappij verschillend maar er zijn diverse garantie en leverings voordelen bij een CC betaling die nu van pas kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
THE_BASE schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:48:
[...]

Uhm, het is toch om bestaande video's te zien? Keek je naar opgenomen wedstrijden dan?
Nee, AirVideo is ook een app die live televisie doorzet. In combinatie met een dreambox (sat.tv) een werkelijk wondertje. :)

Ook gelijk dat appeltje aangeschaft, maar dan voor in de keuken :-)

Wacht nu alleen nog op een mooie dock van bv. bose voor de iPad.

[ Voor 17% gewijzigd door Crawl NL op 25-07-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:41:
[...]

Heb jij niet gewoon een super crappy netwerk in je huis ? Daar begint het wel op te lijken namelijk ..

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
.CoUk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:54:
[...]

Heb je de betaling met je creditcard gedaan? Zo ja dan zou je eens met de CC maatschappij kunnen bellen of ze iets voor je kunnen betekenen. Voorwaarden zijn per maatschappij verschillend maar er zijn diverse garantie en leverings voordelen bij een CC betaling die nu van pas kunnen komen.
Ik zou eerst contact opnemen met Apple. Volgens mij kun je aankopen nl. wel terugdraaien. Als je je CC-maatschappij die betaling laat terugdraaien dan is Apple wellicht niet zo blij met je en blokkeren ze je appstore-account ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:26
Palomar schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:00:
[...]

Ik zou eerst contact opnemen met Apple. Volgens mij kun je aankopen nl. wel terugdraaien. Als je je CC-maatschappij die betaling laat terugdraaien dan is Apple wellicht niet zo blij met je en blokkeren ze je appstore-account ofzo.
Inderdaad ik heb het ook een keer gehad en als je bij je aankopen kijkt kan je ergens de optie vinden dat je een probleem kan melden. Dan staat daar ergens wel 'product per ongeluk gekocht' of zoiets. Moet je even mailtje sturen en dan regelt Apple het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-10 14:40

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb net iets ontzettend stoms gedaan.
Ik was apps aan het zoeken en AppStore bleef even hangen. Ik drukte net op een app om deze te bekijken, hebik hem opeens gekocht! En het ergstevis dat deze app 40 dollar kost!! Ik baal ongelofelijk hiervan.
Weet iemand hoe Apple hiermee omgaat? Ik hoefde ook niet mijn ww eerst op te geven omdat ik daarvoor al wat dingetjes had gedownload.
Gvd
Heel simpel. Klik in het mailtje met het ontvangstbewijs van de iTunes Store bij de app op 'Een probleem melden'. Je wordt dan doorgestuurd naar de Aankoopgeschiedenispagina in iTunes. Klik daar weer op 'Een probleem melden' bij de betreffende app. Je komt dan bij een simpel webformulier waar je de optie moet kiezen 'Ik heb per ongeluk dit programma gekocht'. Formulier verzenden en dan wordt het bedrag als het goed is weer gecrediteerd.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand de originele IPad hoes al tegen gekomen in een Nederlandse winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Palomar schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:00:
[...]

Is idd beter om er eerst met Apple uit te komen maar Timo lijkt er stevig van te balen dus je kunt het iets harder spelen als het niet lukt. En lijkt me stug dat je account wordt bevroren. Waarom zou Apple willen dat je stopt met het uitgeven van geld? Anders gewoon een nieuwe kaart aanvragen binnen een weekje is huis en een nieuw accountje opzetten (zou mij wel 40 euro waard zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Ik heb sinds gister een 64Gb 3G en heb even een vraagje over de sync systematiek van iTunes. Ik gebruik iTunes al een tijdje met mijn 3GS. Nu verbond ik gister voor het eerst mijn iPad met iTunes en merkte dat iTunes al mijn iPhone apps begon te syncen met mijn iPad, hetgeen ik niet wil. Nu heb ik bij de apps instellingen van mijn iPad aangegeven welke apps hij wel en welke hij niet moet syncen (incl alle nieuwe apps). Ik neem aan dat deze sync instellingen alleen voor mijn iPad van toepassing zijn.
Al mijn iPhone en iPad apps heb ik via de iPhone en iPad gedownload. Wat gebeurd er nu wanneer ik een app van de iPhone of iPad verwijder en de iPhone of iPad met iTunes (waar de app nog wel in staat) sync? Worden apps dus terug gezet op je iDevice bij het syncen wanneer je apps niet uit iTunes verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SanderPS3 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:59:
[...]

Heb jij niet gewoon een super crappy netwerk in je huis ? Daar begint het wel op te lijken namelijk ..
Tja binnenkort maar eens een nieuwe router kopen inderdaad, alhoewel ik me afvraag of de gemiddelde consument er ook zoveel verstand van moet hebben. Heb gewoon een asus wl500gp router staan.

Daarnaast is de kwaliteit van video bij mij ook niet super maar dat zal liggen aan mijn g netwerk, dat niet snel genoeg is. Pc is namelijk ook draadloos verbonden met router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kmf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:53:

Ik begin me wel af te vragen of je niet gewoon WILT dat je ontevreden wordt over je aankopen? Dat je liever naar problemen zoekt ipv de oplossingen. Anders had je toch wel de "sync only selected folders"-vinkje kunnen vinden?

[...]

Support/faq van airvideo al bekeken?
Je kunt wel selected folders selecteren maar niet subfolders. Dat is wat ik eigenlijk mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Crawl NL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:56:
[...]

Nee, AirVideo is ook een app die live televisie doorzet. In combinatie met een dreambox (sat.tv) een werkelijk wondertje. :)

Ook gelijk dat appeltje aangeschaft, maar dan voor in de keuken :-)

Wacht nu alleen nog op een mooie dock van bv. bose voor de iPad.
damn dat wil ik ook! :9

Echter mijn schotelkop heeft maar 2 ontvangers dus dan zou ik naar een andere kop moeten en weer een extra kabel naar binnen leggen. :X Dan een nieuwe pc kaart in mijn server fixen met een extra module+kaartje... oftewel operatie van 500+ euro. Dus dan maar geen live tv op mijn ipad. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:13:
[...]

Tja binnenkort maar eens een nieuwe router kopen inderdaad, alhoewel ik me afvraag of de gemiddelde consument er ook zoveel verstand van moet hebben. Heb gewoon een asus wl500gp router staan.

Daarnaast is de kwaliteit van video bij mij ook niet super maar dat zal liggen aan mijn g netwerk, dat niet snel genoeg is. Pc is namelijk ook draadloos verbonden met router.
Gemiddelde consument zal ook geen airvideo gaan installeren. Maar kun je nu gewoon eens op houden met dat gebash van je.
Problemen/ongemakken zijn er om opgelost te worden maar jij bent alleen maar aan het drammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Crawl NL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:19:
Problemen/ongemakken zijn er om opgelost te worden maar jij bent alleen maar aan het drammen.
Erg opvallend inderdaad. Sommige mensen lopen al kreunend, steunend en bij voorbaat klagend over de prijs naar de winkel om een apparaat te halen. Vervolgens mag het apparaat natuurlijk vooral niet deugen, dus moeten echt alle negatieve punten als eerste boven tafel komen zodat het apparaat lekker afgefakkeld kan worden. Zo van: zie je nou wel dat het een kutding is, en ik heb me laten overhalen door jullie om 'm te kopen. Als dit gedrag kenmerkend is voor hoe iemand in het leven staat, dan vraag ik me af of zo iemand ook plezier in z'n leven kent :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Gemiddelde consument zal ook geen airvideo gaan installeren. Maar kun je nu gewoon eens op houden met dat gebash van je.
Wat zeik je nou man, sommige figuren hier zeg. Ik zeg dat de kwaliteit aan mijn netwerk ligt en dat het probleem waarschijnlijk bij de router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

[message=,noline]Iwan M schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:08[/message]:
Is iemand de originele IPad hoes al tegen gekomen in een Nederlandse winkel ?
Media Markt Rotterdam (Lijnbaan) stikt van de hoesjes. Ook de orginele van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:22:
[...]

Erg opvallend inderdaad. Sommige mensen lopen al kreunend, steunend en bij voorbaat klagend over de prijs naar de winkel om een apparaat te halen. Vervolgens mag het apparaat natuurlijk vooral niet deugen, dus moeten echt alle negatieve punten als eerste boven tafel komen zodat het apparaat lekker afgefakkeld kan worden. Zo van: zie je nou wel dat het een kutding is, en ik heb me laten overhalen door jullie om 'm te kopen. Als dit gedrag kenmerkend is voor hoe iemand in het leven staat, dan vraag ik me af of zo iemand ook plezier in z'n leven kent :P
Misschien zijn deze apps dan ook meer geschikt voor 'm

http://itunes.apple.com/u...-pond-hd/id370256313?mt=8
http://itunes.apple.com/u...-hd-lite/id379611237?mt=8

:+

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:15
Als ik wat grotere pdf's lees in iBooks zie ik als ik een bladzijde omsla dat de bladzijde nog even gerenderd moet worden. Het is eerst wat blurry en daarna wordt hij scherp. Als je lang leest wordt dit vervelend. Kan iemand mij zeggen of Goodreader dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
RonG schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:28:
Als ik wat grotere pdf's lees in iBooks zie ik als ik een bladzijde omsla dat de bladzijde nog even gerenderd moet worden. Het is eerst wat blurry en daarna wordt hij scherp. Als je lang leest wordt dit vervelend. Kan iemand mij zeggen of Goodreader dit ook heeft?
Nee, GoodReader gebruikt (net als FastPDF) z'n eigen rendering engine. En heeft precaching. Die gaan dus heel snel.

Die nadeel van iBooks is wel met de laatste versie binnen geglipt... de eerste PDF-ondersteuning op de iBooks was veel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nik schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:26:
[...]

Media Markt Rotterdam (Lijnbaan) stikt van de hoesjes. Ook de orginele van Apple.
ow?
ik heb ze er gisteren niet kunnen vinden, de originele dan he.
wel een hoop imitatie, die vlogen de winkel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heeft de Mediamarkt in rotterdam centrum nog ipads liggen? anders ga ik er zo ook nog eentje halen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10 17:40

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, volgens mij kan je met Reeder geen nieuwe rss feeds toevoegen? Klopt dat? Ik krijg het niet gevonden. Zo ja, weet iemand een rss feed reader die dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
alienfruit schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:43:
Hmm, volgens mij kan je met Reeder geen nieuwe rss feeds toevoegen? Klopt dat? Ik krijg het niet gevonden. Zo ja, weet iemand een rss feed reader die dat wel kan?
Reeder werkt met google reader, dus je zal het daar moeten toevoegen.

Of bedoel je nieuwe rss feeds AAN google reader? Dat kan mobileRSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Fietsbel schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:40:
Heeft de Mediamarkt in rotterdam centrum nog ipads liggen? anders ga ik er zo ook nog eentje halen
gistermiddag hadden ze nog een hele hoop staan, dus wie weet ?
dinsdag krijgen ze zowiezo weer nieuwe aangeleverd.

toch valt het me op dat over het algemeen niet echt leveringsproblemen zijn.
* heeft Apple het dan toch geleerd en overal veel van geleverd? d:)b
* of had apple een veel grotere toeloop verwacht en valt het aantal kopers 'tegen'

dat laatste expres tussen aanhalingstekens gezet, want hoe kun je over tegenvallende aantallen spreken als in een kwartiertje 20 ipads over de toonbank gaan terwijl jij er 1 uit staat te proberen.
ik bedoel er dan ook mee dat Apple verwacht had dat mensen elkaar de hersens in zouden slaan om zo'n ding te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heeft iemand de BBC iplayer al aan de gang gekregen? Ok hij werkt wel onder Safari.

Heb net een video geconverteerd met AirVideo, en nu heb ik geen geluid meer bij deze video. Ook als ik hem op de pc open is het geluid weg. Originele bestand heeft wel geluid.

[ Voor 66% gewijzigd door Phusebox op 25-07-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 19:59
tommy6 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:09:
Ik heb sinds gister een 64Gb 3G en heb even een vraagje over de sync systematiek van iTunes. Ik gebruik iTunes al een tijdje met mijn 3GS. Nu verbond ik gister voor het eerst mijn iPad met iTunes en merkte dat iTunes al mijn iPhone apps begon te syncen met mijn iPad, hetgeen ik niet wil. Nu heb ik bij de apps instellingen van mijn iPad aangegeven welke apps hij wel en welke hij niet moet syncen (incl alle nieuwe apps). Ik neem aan dat deze sync instellingen alleen voor mijn iPad van toepassing zijn.
Al mijn iPhone en iPad apps heb ik via de iPhone en iPad gedownload. Wat gebeurd er nu wanneer ik een app van de iPhone of iPad verwijder en de iPhone of iPad met iTunes (waar de app nog wel in staat) sync? Worden apps dus terug gezet op je iDevice bij het syncen wanneer je apps niet uit iTunes verwijderd?
Goede vraag! Ik mijn mijn navigon software niet op mijn Ipad (duh!), maar staat er door het syncen wel op. Als ik deze van de Ipad verwijder, deze sync met itunes en mijn iphone vervolgens sync, flikkert ie 'm dan ook van mijn Iphone af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Zit hier met hetzelfde. Enige optie is dus 2 users aanmaken op je mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
shameete schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:02:
[...]

gistermiddag hadden ze nog een hele hoop staan, dus wie weet ?
dinsdag krijgen ze zowiezo weer nieuwe aangeleverd.

toch valt het me op dat over het algemeen niet echt leveringsproblemen zijn.
* heeft Apple het dan toch geleerd en overal veel van geleverd? d:)b
* of had apple een veel grotere toeloop verwacht en valt het aantal kopers 'tegen'

dat laatste expres tussen aanhalingstekens gezet, want hoe kun je over tegenvallende aantallen spreken als in een kwartiertje 20 ipads over de toonbank gaan terwijl jij er 1 uit staat te proberen.
ik bedoel er dan ook mee dat Apple verwacht had dat mensen elkaar de hersens in zouden slaan om zo'n ding te bemachtigen.
Volgens mij was het zelfs in amerika het geval dat er constant ipads werden aangeleverd. Je krijgt je ipad daar ook binnen 1 week (als de nieuwe voorraad binnen is)
Zelfs op de eerste dag. Alleen mensen die te lang wachten (3 dagen) komen met lege handen thuis en moeten even inschrijven om bij de volgende levering te krijgen.

En volgens mij raken de huidige voorraden in NL ook wel op vandaag of morgen. En moeten mensen weer wachten tot dinsdag :)
Sovereign schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:08:
[...]
Goede vraag! Ik mijn mijn navigon software niet op mijn Ipad (duh!), maar staat er door het syncen wel op. Als ik deze van de Ipad verwijder, deze sync met itunes en mijn iphone vervolgens sync, flikkert ie 'm dan ook van mijn Iphone af?
Nee. Jouw computer is de "master" zeg maar. Als het daar zit, dan kan je het op je individuele apparaten laten installeren.
Sterker nog, gooi je het op je ipad weg, en het staat op je pc, dan krijg je de vraag of je "verloren apps" weer wilt toevoegen. Als je ja zegt, dan installeert ie dat fijn weer voor je :P

Dus als je het permanent van je ipad af wilt, even in itunes afvinken.

[ Voor 23% gewijzigd door kmf op 25-07-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Fietsbel schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:40:
Ifactors was ik net even en heb even achter de balie gespiekt. Stond nog een redelijk gevulde krat. Welke modellen? dunno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Jpjedi schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:18:
[...]

damn dat wil ik ook! :9

Echter mijn schotelkop heeft maar 2 ontvangers dus dan zou ik naar een andere kop moeten en weer een extra kabel naar binnen leggen. :X Dan een nieuwe pc kaart in mijn server fixen met een extra module+kaartje... oftewel operatie van 500+ euro. Dus dan maar geen live tv op mijn ipad. :'(
Volgens mij denk je verkeerd, je kunt met je bestaande lnb's gewoon live tv kijken op je iPad, mits je receiver maar netwerk ondersteuning....tenminste dit is voorwaarde 1.

Op mijn iphone kijk ik via het 3g netwerk ook met AirVideo live televisie, lekker hoor ongeveer 4000 zenders on the go :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Misschien een beetje overbodige info maar met alle nieuwe iPad owners: Je kunt je apps met elkaar delen tot 5 keer. Je moet de account van de andere user alleen even toevoegen aan iTunes. Vervolgens kun je de apps vanuit de iTunes folder aan elkaar mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55
alienfruit schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:43:
Newsrack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Crawl NL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:34:
[...]

Volgens mij denk je verkeerd, je kunt met je bestaande lnb's gewoon live tv kijken op je iPad, mits je receiver maar netwerk ondersteuning....tenminste dit is voorwaarde 1.

Op mijn iphone kijk ik via het 3g netwerk ook met AirVideo live televisie, lekker hoor ongeveer 4000 zenders on the go :-)
Je hebt mijn aandacht! Ik heb een topfield TF7710HDPVR met LAN. Ik ga eens googlen, tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sovereign schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:08:
[...]
Handmatig syncen van programma's werkt fijner!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:05:
Heeft iemand de BBC iplayer al aan de gang gekregen? Ok hij werkt wel onder Safari.

Heb net een video geconverteerd met AirVideo, en nu heb ik geen geluid meer bij deze video. Ook als ik hem op de pc open is het geluid weg. Originele bestand heeft wel geluid.
Open de film eens met AirVideo druk dan op de film je krijgt dan een aantal opties te zien, linksboven een optie voor audio, is deze wel correct ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

MediaMarkt Den Haag heeft alleen nog de 64GB versies liggen.. moet nog even wachten voor ik een 16GB versie weer ergens vandaan kan halen

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:58

Armada

-Wat wil je weten?-

[...]

Zooo, kan dit wat minder? Dit is gewoon op de man spelen, als Phusebox wat problemen ondervindt en dit laat weten. Het is een Ipad, niet je partner.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 22:59
BlizzarD schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:18:
MediaMarkt Den Haag heeft alleen nog de 64GB versies liggen.. moet nog even wachten voor ik een 16GB versie weer ergens vandaan kan halen
ja, ik ben apeldoorn en Deventer geweest en over is de 16Gb uitverkocht. :o
Weet iemand nog een shop?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook. Krijg je een communication error? Dan komt dit hoogstwaarschijnlijk door je firewall. Zet die eens heel even uit en probeer het opnieuw. Als airvideo het dan wel doet weet je dat je dus een setting in je firewall moet veranderen. Het is mij alleen nog niet gelukt deze setting te vinden... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
.CoUk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:44:
Misschien een beetje overbodige info maar met alle nieuwe iPad owners: Je kunt je apps met elkaar delen tot 5 keer. Je moet de account van de andere user alleen even toevoegen aan iTunes. Vervolgens kun je de apps vanuit de iTunes folder aan elkaar mailen.
bedoel je dat je met 5 vrienden kunt delen? dat zou wel superrelaxt zijn, of moet je toch 5 x betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Deal Extreme iPad spulletjes (beschermhoesjes, stylus, laders)
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.ipad

Dit setje ziet er heel compleet uit en spotgoedkoop ivm de zooi die bij Mediamarkt wordt aangeboden.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39743

[ Voor 40% gewijzigd door Slashdotter op 25-07-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Armada schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:18:
[...]

Zooo, kan dit wat minder? Dit is gewoon op de man spelen, als Phusebox wat problemen ondervindt en dit laat weten. Het is een Ipad, niet je partner.
Nog zo'n spuit 11, hou nou toch eens op met dat genuil hier, jij nu dus ook al. Ik kom hier om iPad ervaringen te delen en te lezen, niet om 3 pagina's lang te lezen of je er wel een wilt aanschaffen.

Ga er nu ook verder niet meer op in....bezoekers moeten tussen al dat genuil zoeken naar wat gebruikservaringen, en dat kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
[message=,noline]tennisbal schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:28[/message]:
[...]

bedoel je dat je met 5 vrienden kunt delen? dat zou wel superrelaxt zijn, of moet je toch 5 x betalen?
Nee je kan dan 5 keer die app delen en hem maar 1 keer kopen. Dus dat is wel handig als je dure apps wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]timowouters schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:42[/message]:
[...]

Nee je kan dan 5 keer die app delen en hem maar 1 keer kopen. Dus dat is wel handig als je dure apps wilt kopen.
Bedoeld voor familie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
tennisbal schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:28:
[...]

Idd 1 keer betalen. Kies in itunes: store --> authorize this computer. Zoek vervolgens het .ipa bestand deze kun je mailen aan de gebruiker wiens account is geautoriseerd.

Edit: bij updates wordt door de iPad wel het wachtwoord van de initiele koper van de app gevraagd. Heb hier zelf geen probleem mee maar degene met wie ik mijn app's deel kan in theorie op mijn account apps kopen (waarvoor ik dan dus betaal).

[ Voor 23% gewijzigd door .CoUk op 25-07-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 19:59
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:28:
[...]

Had ik ook. Krijg je een communication error? Dan komt dit hoogstwaarschijnlijk door je firewall. Zet die eens heel even uit en probeer het opnieuw. Als airvideo het dan wel doet weet je dat je dus een setting in je firewall moet veranderen. Het is mij alleen nog niet gelukt deze setting te vinden... :-(
Op de airvideo site staat in de FAQ exact omschreven hoe dit probleem kan worden omzeild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
De live timing app formula1 is geweldig! kost wel een paar centen maar interface en hij doet gewoon alles wat je ervan verwacht. heb hem nu naast me liggen en de tv aan. oke er zijn ook gratis app's die dit doen. Maar die geven geen kaart met lokatie gps van de auto's, geweldig gewoon!

Misschien ook leuk voor de tour de france volgend jaar? wel iets ingewikkelder lijkt me..

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel_Elessar op 25-07-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:42

Nitai

Live the life you love.

Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:05:
Daar heb je volgens mij een VPN voor nodig, omdat het alleen voor UK based ip adressen is.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
[message=,noline].CoUk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:49[/message]:
[...]

Idd 1 keer betalen. Kies in itunes: store --> authorize this computer. Zoek vervolgens het .ipa bestand deze kun je mailen aan de gebruiker wiens account is geautoriseerd.

Edit: bij updates wordt door de iPad wel het wachtwoord van de initiele koper van de app gevraagd. Heb hier zelf geen probleem mee maar degene met wie ik mijn app's deel kan in theorie op mijn account apps kopen (waarvoor ik dan dus betaal).
Je kan natuurlijk ook, als iemand een app van jou wilt, of wil updaten even je ww veranderen encdaarna weer terug veranderen in je eigen ww. Zo zorg je dat er niets (per ongeluk) op jouw account kan worden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even jullie laten meedelen in een ervaring met een Ipad in samenwerking met een router/Wifi.
Vrijdag 23 juli een Ipad gekocht bij de Istore in Rotterdam. Zaterdag geinstalleerd en aangesloten op
mijn draadloze netwerk. Dit netwerk maakt gebruik voor het draadloze gedeelte van een "oude" Sitecom router, model WL-114.
Doch, telkens als ik enkele minuten met de Ipad verbinding had, sloeg mij hele router volledig op tilt en werkte de router niet meer. Ik moest dan de spanning van de router afhalen en pas daarna deed de router het weer.

Zaterdagmiddag een nieuwe router gekocht (een TP-Link) en daarmee komt het probleem niet voor.

Nu blijkt dat de Ipad (en, naar ik begreep ook de Iphone) een speciaal soort protocol richting de router stuurt, waar niet elke router goed tegen kan.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:25:
Even jullie laten meedelen in een ervaring met een Ipad in samenwerking met een router/Wifi.
Vrijdag 23 juli een Ipad gekocht bij de Istore in Rotterdam. Zaterdag geinstalleerd en aangesloten op
mijn draadloze netwerk. Dit netwerk maakt gebruik voor het draadloze gedeelte van een "oude" Sitecom router, model WL-114.
Doch, telkens als ik enkele minuten met de Ipad verbinding had, sloeg mij hele router volledig op tilt en werkte de router niet meer. Ik moest dan de spanning van de router afhalen en pas daarna deed de router het weer.

Zaterdagmiddag een nieuwe router gekocht (een TP-Link) en daarmee komt het probleem niet voor.

Nu blijkt dat de Ipad (en, naar ik begreep ook de Iphone) een speciaal soort protocol richting de router stuurt, waar niet elke router goed tegen kan.

Wim
Heb ik in een hotel in Hongarije meegemaakt. Ingelogt met twee ipads op een router en meteen de hele verdieping zonder internet. Heeft het tot mijn checkout de volgende ochtend niet meer gedaan. Dacht dat het misschien aan de ipad lag maar leek me een beetje onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 10:36
Ik heb gisteren op mijn vakantie in Limburg bij de mediamarkt in maastricht toevallig nog een ipad 32bg 3g weten aan te schaffen. Hier lagen (op de 32gb wifi na) alle modellen nog in veelvoud!

Helaas heb ik hier mijn pc niet bij me, dus kan ik 'm slechts vasthouden:(
ik kreeg bij aankoop een Vodafone simkaart mee voor niets. Wat mij opvalt is het uiteenlopende tarief tussen de providers. Dit ga ik binnekort nog maar eens even uitpluizen!

Binnekort en update van mijn persoonlijke ervaringen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Armada schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:18:
Misschien kan Phusebox de inhoud van zijn posts dan ook beperken tot ervaringen en discussie m.b.t. een iPad. Ik, en ik denk velen met mij, zit(ten) niet te wachten op zijn discussie met zijn vriendin over het wel of niet aanschaffen van een iPad e.d.

En het kan idd netter, maar ik begrijp de frustratie over de off topic en negatieve inhoud van zijn berichten.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Misschien meerdere mensen met het zelfde probleem als ik.

Ik ben opzoek naar een kabel die van 1 Apple connector er 2 maakt. Zo kan ik mijn aux-in aansluiten en bijvoorbeeld mijn oplader voor in de auto. Iemand ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
AkTje schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:08:
Misschien meerdere mensen met het zelfde probleem als ik.

Ik ben opzoek naar een kabel die van 1 Apple connector er 2 maakt. Zo kan ik mijn aux-in aansluiten en bijvoorbeeld mijn oplader voor in de auto. Iemand ideën?
Dit iets?

http://www.focalprice.com...pple_iPhone_3G_White.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
Mochten die 3 video kabels nu een 3.5mm aux kabel zijn was het fantastisch geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
AkTje schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:17:
Mochten die 3 video kabels nu een 3.5mm aux kabel zijn was het fantastisch geweest!
Het zijn twee audio (rood wit) en een video (geel). Voor de audiokabels zijn simpele verloopjes te krijgen naar 3.5mm. Moet goed komen denk ik. Overigens zijn focalpricebestellingen vaak binnen drie weken in huis.

Hier nog eentje op marktplaats

[ Voor 61% gewijzigd door .CoUk op 25-07-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Heb je hem al geupdate naar de nieuwste software versie? De eerste versie (die op de iPads geinstalleerd staat), heeft een probleem met DHCP, namelijk dat hij IP adressen blijft gebruiken als ze al verlopen zijn. Wellicht gebruikt die Sitecom router een zeer korte lease time. Het zou kunnen dat hij hierdoor in de war raakte. De iPad is door dit probleem tijdelijk zelfs verbannen van het netwerk van enkele Amerikaanse universiteiten, omdat hij daar ook problemen veroorzaakte op het netwerk.

In de update van een week geleden (Versie 3.2.1) zou dit verholpen moeten zijn.

Edit: Bron en meer informatie

Edit2: Ik ben trouwens ook bekend met een vervelend probleem van de Bonjour driver (mDNSResponder) van Mac OS, dit heb ik gezien op gewone Macs maar misschien doet de iPad dit ook. Het is immers ongeveer hetzelfde OS. Ik heb geen iPad meer dus kan dit niet testen.

Het komt er op neer dat Mac OS misvormde DNS requests doet om te testen of je router hier mee om kan gaan of niet. Dit noemt hij een 'dnsbugtest'. Helaas kunnen sommige routers daar zo slecht tegen dat ze vaak crashen. Ik heb thuis op mijn Macs zelfs bonjour uit moeten zetten. Bij mij stuurde de Mac constant DNS requests en veroorzaakte enkele keren per dag een router reset. Hier kan je daar meer informatie over vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem met airvideo heb ik opgelost door de firewqll van Windows de poort te laten accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 16:30

Milmoor

Footsteps and pictures.

Slashdotter schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:31:
Dit setje ziet er heel compleet uit en spotgoedkoop ivm de zooi die bij Mediamarkt wordt aangeboden.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39743
Let op: US stekker van de 110/220V.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
.CoUk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:24:
[...]

Het zijn twee audio (rood wit) en een video (geel). Voor de audiokabels zijn simpele verloopjes te krijgen naar 3.5mm. Moet goed komen denk ik. Overigens zijn focalpricebestellingen vaak binnen drie weken in huis.

Zojuist gevonden, nadat ik was aan het zoeken voor een video naar een aux connector

http://www.amazon.com/iPh.../B0037MH5W4/ref=pd_cp_e_3

Voor diegene die ook zoiets zoeken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

Wim
Ik gebruik een hele oude linksys wrt54g v2.
Met de ipad geen enkel probleem.
Moet wel zeggen dat er aangepaste software op staat. Maar die is van2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
[message=,noline].CoUk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:24[/message]:
[...]

Hier maak je even een fout,
2 tulp/cinch stekkers is samen stereo. Dus als je ze gescheiden naar een Jack plugje leidt, heb je een linkere kanaal en rechterkanaal.
Wat aktje zoekt, is gewoon een Y jack plugje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
timowouters schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:13:
[...]

Hier maak je even een fout,
2 tulp/cinch stekkers is samen stereo. Dus als je ze gescheiden naar een Jack plugje leidt, heb je een linkere kanaal en rechterkanaal.
Wat aktje zoekt, is gewoon een Y jack plugje
Aktje wil 'van een Apple connector twee maken' om gelijktijdig de aux in poort en een autolader te gebruiken. Nu heeft de iPad een 3.5 uitgang dus zou een 3.5 verlengkabeltje volstaan. De poort voor de lader is immers nog vrij.

Maar als je de 'dock connector' (of hoe die apple plug ook mag heten) wilt splitten leek me die kabel het beste. Maar wellicht zie ik het verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door .CoUk op 25-07-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Twee dagen verder inmiddels en nog geen moment spijt gehad van m'n aankoop :) Echt een superfijn ding. Je hoeft je in elk geval geen moment met dat ding te vervelen. Comic zeal is briljant, ik heb weer hernieuwd plezier gekregen in het lezen van stripboeken (wat ik eigenlijk sinds mn jeugd nooit meer doe). Het gaat gewoon zo gemakkelijk en werkt zo relaxt.

Boeken, kranten en tijdschriften idem. Ik hoop dat de uitgevers in Nederland snel werk gaan maken om meer materiaal beschikbaar te maken. Voetbal International bv. Hopelijk volgen er nog wat meer kranten in Pressreader.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Na een uitgebreide test kan ik jullie meedelen dat de iPad ook PRIMA werkt op de WC! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Het verbaasd mij als ik aan mensen vertel dat ik een iPad heb aangeschaft hoe negatief ze doen over mijn aankoop :o

Reacties als: "je kan er helemaal niets mee", "dat is het laatste wat ik zou kopen" zelfs van mensen die zelf producten van Apple hebben. Zou het dan toch een vorm van jaloezie zijn :X

Vraag je over de iPad, je kan het apparaat gewoon helemaal uitzetten of gewoon in standby. Wat doen jullie en wat is het beste? Heeft dit invloed op de levensduur van de accu?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CycloneX schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:14:
Het verbaasd mij als ik aan mensen vertel dat ik een iPad heb aangeschaft hoe negatief ze doen over mijn aankoop :o

Reacties als: "je kan er helemaal niets mee", "dat is het laatste wat ik zou kopen" zelfs van mensen die zelf producten van Apple hebben. Zou het dan toch een vorm van jaloezie zijn :X

Vraag je over de iPad, je kan het apparaat gewoon helemaal uitzetten of gewoon in standby. Wat doen jullie en wat is het beste? Heeft dit invloed op de levensduur van de accu?
Ze zijn jaloers, dat kan niet missen :D

Ennuh, uit? Dat heb ik sinds ik hem heb (al een tijdje) nog nooit gebruikt. Altijd standby. Sowieso is dat de kracht van het ding, hij is in 2 seconden bruikbaar op de bank. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:21
Je koopt zo'n ding toch om altijd standby te hebben staan? Dat vind ik een van de grote voordelen althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]CycloneX schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:14[/message]:

In de praktijk zal je de accu 1x per 2-3 dagen opladen (aannemende dat je 3-4 uurtjes per dag het zal gebruiken en dus dat je nog een werkend, studerend leven op na houdt). De accu kan immers in de praktijk meer dan 10 uur mee op 1 lading.

Je kan dat ding 1000x opladen voordat het capaciteit verliest. Laten we aannemen 500 keer, in de praktijk. Dat is 500x3=1500 dagen. Denk je dat je 3-4 jaar later nog een accu wilt kopen voor de iPad, of zal je toch maar gaan voor de ipad4?
Let wel, na 3-4 dagen begint de capaciteit af te nemen, dus niet dat de accu dood is. Je zal dan nog steeds 50-80% capaciteit hebben. Wat? 5 uurtjes niet genoeg om mee te werken?
Oftewel gewoon doen wat je uitkomt en verder geen zorgen maken. Dat is het principe van de iPad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen maar positieve reacties gehad. Iedereen wilde zie hoe het werkt. De meeste willen er zelf ook 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

kmf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:34:
[...]

[...]

Oftewel gewoon doen wat je uitkomt en verder geen zorgen maken. Dat is het principe van de iPad 8)
Daar dacht ik dus ook al aan, met in mijn achterhoofd mijn eigen 4 jaar oude Dell notebook waarvan de accu nog verbazingwekkend goed is.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is vooral nablaten wat ze 'ergens hebben gehoord' of 'ergens hebben gelezen'. iPhone bashen en iPad bashen is een populaire sport geworden :+ Maar ik was laatst bij een feestje met ongeveer 20 man en op een gegeven moment ging de iPad van de gastvrouw even rond, en zelfs mensen die er geen verstand van hebben vonden het toch wel een erg gaaf en makkelijk te bedienen apparaat. Voor de meeste mensen is de prijs de drempel, maar mensen die weten wat dit soort spul meestal kost vinden dat niet zo'n probleem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ook ik ben na twee dagen nog steeds erg blij met mijn aankoop :) Ik merk wel dat je voor een optimale web ervaring je iPad horizontaal moet houden. Verder heb ik de ontbrekende multitask functionaliteit nog niet gemist. Typen met tien vingers is echt ver boven verwachting :)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb de mijne nu een week of zes en gebruik hem dagelijks, heerlijk apparaat!

ik kan met de epson app fotos printen, met de samsung app mn tv besturen en met iTeleport mn mac mini (mediacentre) besturen. Twitter is briljant met osfoora, nieuws is tof met Nu.nl HD, Mashable, Pulse en Flipboard. ebay en amazon waren nog nooit zo prettig in gebruik, dropbox app is cool en al mn boeken en artikelen heb ik in pdf altijd beschikbaar. Nu nog een facebook app (sobees is grappig maar incompleet) en dan is het af :)
De Wired, Time en PopSci+ magazine apps zijn ook erg cool trouwens. Oh, en de 3voor12 app niet te vergeten.

Slechte reacties komen van mensen die geen iPad in handen gehad. Ignorance is not always bliss.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:21

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Mijne is sinds vrijdag in bezit. En hij is echt heerlijk.
Grappige is dat hoemeerik hem gebruikt hoe meer ik de potentie voor gebruik buitenshuis ervan inzie

En laat ik nou net de niet 3G-versie hebben. Misschien toch ff gaan ruilen...

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik ga sowieso voor de niet-3G versie. Ik heb al internet op mn mobiel, en i.c.m. WMWifiRouter kan ik dat ook doorsluizen naar mn (toekomstige) iPad mocht ik er gebruik van willen maken :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xilantof schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:30:
Mijne is sinds vrijdag in bezit. En hij is echt heerlijk.
Grappige is dat hoemeerik hem gebruikt hoe meer ik de potentie voor gebruik buitenshuis ervan inzie

En laat ik nou net de niet 3G-versie hebben. Misschien toch ff gaan ruilen...
Ik heb dat eigenlijk ook, maar ik ben dan ook wel een beetje ongeduldig in de wacht voor mijn iPhone 4. Als ik mijn iPhone 3G niet voor de introductie van de iPhone 4 verkocht had, dan had ik waarschijnlijk ook nooit een ipad gekocht. De ipad is heerlijk, 3G lijkt me ook zeker leuk, maar ik denk dat een iPhone net iets praktischer is. Die doe je zo ff in je broekzak.. Voor je ipad heb je alweer een tas o.i.d. Nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

een tip: koop Apple Care voor de iPad op eBay (€56 ipv €99) en je hebt 2 jaar garantie en ondersteuning. En wanneer de batterij het niet meer goed doet krijg je een hele nieuwe iPad ter vervanging!

[ Voor 6% gewijzigd door dadj op 25-07-2010 20:50 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]dadj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:19[/message]:

Slechte reacties komen van mensen die geen iPad in handen gehad. Ignorance is not always bliss.
Daarom doe ik niet meer mee met de uitleg en verdedigingen. Gewoon een jaartje wachten, dan is de iPad doorgedrongen tot de huiskamer van elke buur, dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
heb hem sinds vrijdag en geweldig, alle boeken en pdf's mee. had hem vanmiddag zoals al gezegd met de formula1 live timing app aan tijden de Grand prix van duitsland geweldig! alles wat je wilt weten is ter beschikking en sneller dan bbc/rtl7 het doorgeven.

Daarna snel mijn pdf collectie van White wolf rpg boeken erop gezet, dat gaat een hoop gesleep met boeken schelen zeg, en weergave ervan is geweldig.

m'n vriendin is er minder blij mee, al had ze hem toen straks wel stiekem mee naar boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dadj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:49:
een tip: koop Apple Care voor de iPad op eBay (€56 ipv €99) en je hebt 2 jaar garantie en ondersteuning. En wanneer de batterij het niet meer goed doet krijg je een hele nieuwe iPad ter vervanging!
Is dat betrouwbaar dan? En volgens mij is de accu uitgesloten van garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
kmf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:55:
[...]

Daarom doe ik niet meer mee met de uitleg en verdedigingen. Gewoon een jaartje wachten, dan is de iPad doorgedrongen tot de huiskamer van elke buur, dan...
ik ook niet, de 1 geeft een fortuin uit aan een auto, de ander moet elke 3 maanden een paar schoenen kopen á 250 euro...

ieder z'n ding hoor, als ze mij voor gek verklaren dat ik zo'n ding heb gekocht dan vertel ik ze zonder blikken of blozen dat ik gewoon geld teveel heb, want wat ik ook zeg... in hun ogen rechtvaardigt niks zo'n aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
dadj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:49:
En als je iPad het gewoon blijft doen ben je 56 euro kwijt :+

* bartvb heeft een gruwelijk hekel aan verzekeringen :)

Maar goed, discussie over wel/geen AppleCare is waarschijnlijk al 100x gevoerd en moet iedereen lekker zelf weten...

Ik ga morgen maar eens kijken of ik nog ergens een 16 of 32GB 3G uitvoering kan scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Phusebox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:25:
[...]

Is dat betrouwbaar dan? En volgens mij is de accu uitgesloten van garantie toch?
is betrouwbaar. heb het ook met mn iMac en laptop gedaan en gebruikt.
Accu is niet uitgesloten, het werd zelfs tijdens de introductie trots vermeld dat je geen nieuwe batterij krijgt maar een nieuwe ipad icm applecare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

bartvb schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:41:
[...]

En als je iPad het gewoon blijft doen ben je 56 euro kwijt :+
en zonder Applecare betaal je 400 euro voor vervangen. You choose..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dadj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:57:
Accu is niet uitgesloten, het werd zelfs tijdens de introductie trots vermeld dat je geen nieuwe batterij krijgt maar een nieuwe ipad icm applecare
Als ik een prima iPad zonder hot pixels heb, en de batterij begeeft het, geef mij dan maar gewoon een nieuwe accu ipv een nieuwe kans om een rot display te krijgen.

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid