[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33

Exirion

Gadgetfetisjist

dadj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:58:
en zonder Applecare betaal je 400 euro voor vervangen. You choose..
Right... :D $99 in de USA dus 99 euro hier gok ik

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een 32GB 3G versie. Ik vind dit apparaat helemaal te gek. Ook nu, gewoon lekker op de bank zittend, kun je er heerlijk mee surfen en mailen. Daarnaast zijn er veel mooie apps, die dankzij het grotere scherm (tov de iPhone) nu veel meer te bieden hebben. Iedereen die ik de iPad gedemonstreerd heb, is enthousiast. Met name het feit dat je apparaat altijd standby hebt staan en binnen 5 seconden kunt mailen en surfen spreekt aan. En dan nog het fijne scherm! Op tweakers is het algehele sentiment anti iPad, maar velen lijken hier het doel te missen. Specs zeggen niets, het gaat om de gebruikerservaring, en die is top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Armada schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:50:
Ik wil hier ook wel even op reageren, want met de Apple producten heb ik dus exact deze ervaring. Ik zie de mogelijkheden (in casu dus de Ipad, comics, boeken lezen, games, apps, snel opstarten om even te browsen/mailen), zie dan de prijs en ga denken aan alle negatieve dingen (geen flash, geen SD-opslag out of the box, wat als er een veel betere Android-versie komt, niets in de Apple bookstore nog, glas van het scherm, gewicht bij lang kijken, wat als de nieuwe versie over een jaar weer veel beter is, etc, etc). En dan houd ik de boot weer af.
Zo heb ik ook verschrikkelijk lang gedacht, maar de iPad, als eerste betaalbare[1] tablet, heeft mij vierkant overgehaald, en wat betreft iOS devices ben ik helemaal om, mijn volgende telefoon wordt een iPhone.

[1] Ja, echt. Iedere voorgaande tablet waar ik naar heb zitten kijken, die stukken zwaarder en minder hanteerbaar waren met slechtere accuduur, kostten 2-4 keer zo veel als mijn iPad. De kans dat er nog dit jaar een te duchten concurrent uitkomt van een grote fabrikant met fatsoenlijke hardware voor een vergelijkbare prijs met android 2.1+ erop wordt ook met de maand kleiner. Wellicht dat we er nog 1 a 2 gaan zien die net voor kerst uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Exirion schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:01:
[...]

een voorbeeld van eBay: http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...m41515186d2#ht_1562wt_913
(in de Apple store kost het $99/€99)

Service buiten de garantie (dus na 1 jaar)
Als u een iPad hebt die niet in aanmerking komt voor service onder garantie maar in aanmerking komt voor de service Garantie verlopen (OOW), vervangt Apple uw iPad door een nieuwe iPad of door een iPad die in prestaties en betrouwbaarheid als nieuw is aan de hieronder vermelde kosten voor de service Garantie verlopen.
iPad Wi-Fi Kosten voor service Garantie verlopen
16 GB € 260,90
32 GB € 310,90
64 GB € 360,90
iPad Wi-Fi + 3G Kosten voor service Garantie verlopen
16 GB € 310,90
32 GB € 360,90
64 GB € 410,90

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
LuNaTiC schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:15:
Met die laatste zin is alles gezegd. Als je dat niet hebt, houdt het snel op. Daarom is het ook wel gezond in een relatie dat je voor een gedeelte je geld deelt, voor alle vaste lasten etc, maar dat je aan de andere kant ook beide ruimte houdt om dingen te doen die leuk vindt of dingen te kopen die zelf leuk vindt maar je vriendin misschien niet. ;)
Mijn ouders zijn inmiddels al veertig jaar getrouwd op die manier, en alletwee kopen ze (nog steeds) regelmatig dingen voor zichzelf van dat eigen geld. Gewoon drie girorekeningen, alletwee een eigen plus een en/of rekening. Salaris op je eigen rekening, automatische overschrijving van een flink gedeelte naar de gezamenlijke voor de vaste lasten en huishoudsaankopen zoals de supermarkt etc.

Op een gegeven moment kan zoiets wel lastig worden als je echt weinig geld hebt, dan moet (vrijwel) het volledige inkomen in de pot voor Vaste Lasten -- maar als je het ueberhaupt hebt over zomaar een ijskast en dan ook nog een iPad aanschaffen dan zit je blijkbaar niet in *die* situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Ook al kost het 400 euro (voor 16GB 3G) dan nog is de kans dat dit idd mis gaat een stuk kleiner dan 1 op 7 (400/57).

Maar, zoals ik al zei, ieder zijn ding. Mijn theorie is en blijft dat het eigenlijk altijd beter is om zelf het risico te dragen dan om te verzekeren. Apple (of verzekeringsmaatschappij) moet verdienen aan het veilige gevoel dat ze verkopen.

(maar we gaan redelijk offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
shameete schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:28:
vraagje: hoe houden jullie momenteel het scherm schoon?
na een dagje iPadden nieuw werkwoord? :P zit echt het hele scherm onder de vingerafdrukken, ziet er in de dock niet uit :(

ik zelf zit eraan te denken om een paar van die microvezeldoeken te kopen bij de Action.
kosten 50ct per stuk, afaik zijn ze superzacht en krassen ze niet.

tot die tijd gebruik ik er maar een brillendoekje van Hans Anders voor, maar die zijn nét ff te klein.
Ik heb zo'n sokje van DealExtreme en daarin vervoer ik hem (rubberen case om de achterkant, sokje om het geheel, en dan in de padded laptop ruimte van de rugzak.. niet dat ie het heel erg hard *nodig* heeft, maar ik wil wel *iets* over het scherm hebben), tegen de tijd dat ie eruit komt is ie meestal min of meer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Office cleaning doekjes van de action. Witte bus met 100 stuks super spul voor een schoon iPad scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag iPad gekocht bij iCentre Amstelveen, 16GB WiFi. Geen problemen mee gehad, zie ik net bij het lock screen onderin een blauwe pixel. Helemaal onderin het scherm en alleen te zien bij een zwarte achtergrond. Erger me er heel erg aan en kijk nu heel vaak naar die stomme pixel. Denken jullie dat ik kans heb om hem in te ruilen voor een nieuwe. Bijna ongebruikt en gloednieuw, bon heb ik ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Squatjj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:10:
[...]
Via openbare WiFi netwerken dacht ik. Zijn vaak ook bekend dus als je bij een McDonalds in Amsterdam bijvoorbeeld op WiFi gaat zitten, dan weet je iPad dus dat je bij de McDonalds zit.

Volgens mij werkt het niet via een prive wifi netwerk.
Zie ook de website van Skyhook, alle wifi netwerken worden in een regio in kaart gebracht, het gaat in feite puur op het MAC adres (dat ook bij beveiligde netwerken gewoon gebroadcast wordt) in combinatie met een door de opneem auto genomen GPS fix. Weet je nog een tijde terug dat google in de problemen kwam omdat hun Streetview auto's wifi daten hadden opgeslagen? Voor zo'n systeem is dat dus (ik weet niet zeker of de streetview data daadwerkelijk naar Skyhook gaat of dat google een concurrerend systeem opzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik ben tot nu toe erg in mijn nopjes met mijn iPad. In het begin vond ik het typen toch wel een tamelijke opgave maar daar wen je eigenlijk bijster snel aan. Heel het gebruik is verder erg straigthforward en vergt zeker geen oefening als je een iPhone of iPod Touch gewend bent.

Wat mijn ervring wel was is dat de iPad, de applicaties ervoor, veel beter tot zijn recht komen in landscape mode. De ruimte wordt dan veel beter benut en het vorm een beter geheel.

Dit weekend was ik bij mijn ouders en die waren er ook erg over te spreken. Nou is m'n pa nog altijd heel erg goed thuis met technologie, maar mijn ma is dat absoluut niet. Ondanks dat kon ook zij eigenlijk zo met het ding van start en de dingen doen die ze wilde.

"Kan ik dan ook naar de Rabobank site?"
-"Ja mam." ;)

Overigens heb ik deze wallpaper nu in het gebruik op m'n iPad (en iPhone). Ik ben wel fan van groene wallpapers, erg fijn om naar te kijken imo. Hier staat hij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4827759351_812887700d_m.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Vanitas op 25-07-2010 23:21 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[message=,noline]Vanitas schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:18[/message]:

Dit weekend was ik bij mijn ouders en die waren er ook erg over te spreken. Nou is m'n pa nog altijd heel erg goed thuis met technologie, maar mijn ma is dat absoluut niet. Ondanks dat kon ook zij eigenlijk zo met het ding van start en de dingen doen die ze wilde.

"Kan ik dan ook naar de Rabobank site?"
-"Ja mam." ;)
Ik kan me vergissen, ben klant bij de ABN, maar had Rabobank niet een app? Is nog makkelijker dan de website toch?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:13:

Zo heb ik ook verschrikkelijk lang gedacht, maar de iPad, als eerste betaalbare\[1] tablet, heeft mij vierkant overgehaald, en wat betreft iOS devices ben ik helemaal om, mijn volgende telefoon wordt een iPhone.

\[1] Ja, echt. Iedere voorgaande tablet waar ik naar heb zitten kijken, die stukken zwaarder en minder hanteerbaar waren met slechtere accuduur, kostten 2-4 keer zo veel als mijn iPad. De kans dat er nog dit jaar een te duchten concurrent uitkomt van een grote fabrikant met fatsoenlijke hardware voor een vergelijkbare prijs met android 2.1+ erop wordt ook met de maand kleiner. Wellicht dat we er nog 1 a 2 gaan zien die net voor kerst uitkomen.
Ik acht de kans dat de concurrentie met een totaalpakket (hardware + software + appstore) komt die gelijk of beter is aan die van Apple eigenlijk nihil, althans voor de komende 3~5 jaar.

Volgend jaar overtreft een Android tablet de huidige iPad qua hardware misschien (2 camera's, mini usb, fingerprint reader?), De kwaliteit van het software aanbod loopt nog ver achter. Het grote publiek, geld en de hype zit bij Apple, dus gaan alle software huizen en solo ontwikkelaars eerst voor de iPhone/iPad ontwikkelen en als ze tijd, geld en resources over hebben porteren ze het naar Android.

Mijn volgende telefoon wordt ook een iPhone, momenteel heb ik een Google Nexus, en qua hardware overtreft die de iPhone 3GS wel, maar qua appstore software aanbod (niet alleen de kwantiteit maar vooral de kwaliteit) loopt het verschrikkelijk achter. Komt vast wel goed over 5 jaar maar tot die tijd hou ik het wel bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb zelf een wallpaper gemaakt in 5 variaties, hierbij; http://davidvb.posterous....d-wallpapers-i-made-enjoy

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
LuNaTiC schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:52:
Twee dagen verder inmiddels en nog geen moment spijt gehad van m'n aankoop :) Echt een superfijn ding. Je hoeft je in elk geval geen moment met dat ding te vervelen. Comic zeal is briljant, ik heb weer hernieuwd plezier gekregen in het lezen van stripboeken (wat ik eigenlijk sinds mn jeugd nooit meer doe). Het gaat gewoon zo gemakkelijk en werkt zo relaxt.

Boeken, kranten en tijdschriften idem. Ik hoop dat de uitgevers in Nederland snel werk gaan maken om meer materiaal beschikbaar te maken. Voetbal International bv. Hopelijk volgen er nog wat meer kranten in Pressreader.
Ha, ik heb exact dezelfde ervaring met strips en boeken lezen :D
Heb je al een unlimited abo genomen op Pressreader? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
tommy6 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:09:
Al mijn iPhone en iPad apps heb ik via de iPhone en iPad gedownload. Wat gebeurd er nu wanneer ik een app van de iPhone of iPad verwijder en de iPhone of iPad met iTunes (waar de app nog wel in staat) sync? Worden apps dus terug gezet op je iDevice bij het syncen wanneer je apps niet uit iTunes verwijderd?
Op het moment dat ik op de iPad een app verwijder wordt bij de volgende sync netjes het vinkje in iTunes weggehaald. En die vinkjes staan inderdaad op device-specific stukjes instelling. De app blijft dus wel in itunes staan maar wordt niet automatisch teruggesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
kmf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:24:
[...]

Ik kan me vergissen, ben klant bij de ABN, maar had Rabobank niet een app? Is nog makkelijker dan de website toch?
Voor de iPhone ja, niet de iPad (native dan).

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:49
Hoe bevalt trouwens het boekenlezen op zo'n Ipad? Het is natuurlijk geen echte e-reader zoals de Kindle. Het blijft een display met achterliggende verlichting, dus zou het vermoeiend moeten gaan werken voor de ogen zoals een regulier beeldscherm of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Xilantof schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:30:
Mijne is sinds vrijdag in bezit. En hij is echt heerlijk.
Grappige is dat hoemeerik hem gebruikt hoe meer ik de potentie voor gebruik buitenshuis ervan inzie

En laat ik nou net de niet 3G-versie hebben. Misschien toch ff gaan ruilen...
Kan je het nog ruilen dan? Ik hoorde van Mediamarkt dat als de doos geopend is geweest dat ze het niet meer terugnemen. Maar misschien wel als je wilt upgraden naar een hoger exemplaar?

En ik kom ook elke dag op nieuwe ideeen wat je buitenhuis met de iPad kan doen, naast navigatie in de auto (vanwege de volwaardige gps) natuurlijk Google Maps + Streetview en Earth om m'n buurt en andere nederlandse steden te verkennen, meenemen naar een tripje in natuurlijk waar je in elke Starbucks en BurgerKing gratis wifi hebt of voor 80 dollar een prepaid simkaart voor een maand onbeperkt bellen en mobiel internetten, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Katseviool schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:38:
Hoe bevalt trouwens het boekenlezen op zo'n Ipad? Het is natuurlijk geen echte e-reader zoals de Kindle. Het blijft een display met achterliggende verlichting, dus zou het vermoeiend moeten gaan werken voor de ogen zoals een regulier beeldscherm of valt dit mee?
Ik heb zowel een iPad (sinds het uitkomen) en een eReader (Sony PRS-300) en ik moet zeggen dat ik de iPad toch erg lekker vind lezen. 's Avonds in bed is een eReader lekkerder lezen, omdat de omgeving donker is en je alleen een nachtlampje aan hebt. Zodra je gewoon overdag leest, is een iPad net zo goed als een eReader. Ik vind hem absoluut niet vermoeiend voor de ogen.

Een eReader vind ik heerlijk lezen, maar de iPad doet daar zeker niet aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Katseviool schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:38:
Ik vind het superieur aan de Kindle, ik heb de Kindle DX maar het is traag en onwerkbaar met grote boeken.
Als je bij een Kindle een boek van 1500+ pagina's opent gaat die over z'n nek (mag je het met een harde reset killen want anders duurt het minuten voordat die weer reageert. Pagina's omslaan kost soms ook 2~5 seconden, veel succes als je wilt bladeren, absoluut onwerkbaar.

En via het scherm omslaan of naar een pagina of inhoudsopgave springen is veel natuurlijker dan via tig knopjes beneden en aan de zijkant.

Het enige voordeel wat ik kan bedenken van de Kindle is dat het in fel zonlicht prima leesbaar is en de iPad niet. En de levensduur van 2+ weken op een oplaadbeurt versus de 10 uur van de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Katseviool schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:38[/message]:
Ik heb, sorry, had een Sony prs500 en prs505. Sinds ik de iPad heb, gebruik ik ze niet meer en heb ze weggegeven. Op de iPad heb ik al een een hoop leesboeken en stripboeken verslonden. Geen enkel probleem, de ipad's brightness kan flink omlaag en sepiakleur is ook rustgevend. Het sterke contrast lees ik veel makkelijker dan eink vind ik.

In het donker vind ik de iPad eigenlijk superieur.
Een hele regelmatige, op alle plaatsen even felle licht, ipv een plekje wat licht is, wannee je een ereader met leeslampje gebruikt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Wat een geweldige gebruikers-ervaring is de software van Apple toch :X

Net zou ik iTunes updaten: de foutmeldingen vlogen weer over mijn scherm (Windows 7 heb ik 2 weken terug schoon ge-installeerd, ook al vanwege Apple-vervuiling). Die update ging dus niet door, ook niet na handmatig downloaden en installeren.

Toen maar geprobeerd om mijn iPad te updaten naar de laatste versie, en ja hoor: ook hier ging het compleet mis. Nu staat mijn iPad dus te herstellen, kan ik straks alles weer terug gaan zetten.
Er is bij Apple wel meer mis, dan alleen het niet goed uittesten van een iPhone 4 imho
8)7 8)7 8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
BlizzarD schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:35:
Ik ga sowieso voor de niet-3G versie. Ik heb al internet op mn mobiel, en i.c.m. WMWifiRouter kan ik dat ook doorsluizen naar mn (toekomstige) iPad mocht ik er gebruik van willen maken :)
Hou er rekening mee dat je telefoon het met wifi aan niet langer dan een uurtje (hooguit 2) volhoudt.
En natuurlijk het gepruts van telefoon uit je zak, tig knopjes indrukken en dan een a twee minuten verder zijn voordat je aan de slag kan op de iPad.

De 3G heeft tevens volwaardige GPS voor zover je dat interesseert. Heeft je telefoon misschien ook wel maar als je het daar aanzet ga je vrij snel door je accu heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Slashdotter schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:25:
[...]
Volgend jaar overtreft een Android tablet de huidige iPad qua hardware misschien (2 camera's, mini usb, fingerprint reader?), De kwaliteit van het software aanbod loopt nog ver achter.
Klopt, maar op hardware gebied is er redelijk wat te winnen. Hogere resolutie scherm zou erg welkom zijn, geen camera is eigenlijk gewoon nogal dom van Apple.

Waar (voor mij) Android echt heel veel punten mee zou kunnen scoren is een multi-user systeem. De iPhone is heel sterk persoonsgebonden, dat ding zit in je zak of ligt op je bureau. De iPad is meer een apparaat dat op de bank (of in de hangmat :+) ligt. Het zou erg prettig zijn als je bij het unlocken aan zou kunnen geven wie je bent zodat je b.v. je eigen mail kan lezen. Dat is een feature die ik eigenlijk wel verwacht had en die ook voorspeld werd in alle rumors, maar helaas.

Maar eens kijken of er met een jailbreak iets aan te doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
bartvb schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:47:
Maar, zoals ik al zei, ieder zijn ding. Mijn theorie is en blijft dat het eigenlijk altijd beter is om zelf het risico te dragen dan om te verzekeren. Apple (of verzekeringsmaatschappij) moet verdienen aan het veilige gevoel dat ze verkopen.
Helemaal mee eens, als je het kan dragen (niet failliet ervan gaat) dan kan je beter zelf het risico dragen en het verzekeringspremie opsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

hAhAhA...na het Herstellen in iTunes van mijn iPad, kreeg ik de melding "de SIM-kaart in deze iPhone is met een PIN gelocked".

Heeft Apple zoveel producten, dat hun eigen software ze niet eens meer herkend??
Moet toch niet gekker worden....
:+

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
kmf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:24:
[...]

Ik ben klant bij Rabo en ABN AMRO en beiden hebben ze een iPhone app. Die van Rabo is zeer ok. Je kunt saldo checken en overboekingen verrichten. ABN AMRO heeft een saldo app. Heb ik inmiddels weer verwijderd want alleen saldo checken is voor mij te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

dadj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:16:
[...]

een voorbeeld van eBay: http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...m41515186d2#ht_1562wt_913
(in de Apple store kost het $99/€99)

Service buiten de garantie (dus na 1 jaar)
Als u een iPad hebt die niet in aanmerking komt voor service onder garantie maar in aanmerking komt voor de service Garantie verlopen (OOW), vervangt Apple uw iPad door een nieuwe iPad of door een iPad die in prestaties en betrouwbaarheid als nieuw is aan de hieronder vermelde kosten voor de service Garantie verlopen.
iPad Wi-Fi Kosten voor service Garantie verlopen
16 GB € 260,90
32 GB € 310,90
64 GB € 360,90
iPad Wi-Fi + 3G Kosten voor service Garantie verlopen
16 GB € 310,90
32 GB € 360,90
64 GB € 410,90
Geen idee waar je dit vandaan hebt, maar afaik heeft Exirion het over het vervangen van een accu, en dat kost in Nederland 99 euro (ex verzenden) buiten garantie, en je iPad wordt dan omgeruild.

Als uw iPad service nodig heeft wegens het afgenomen vermogen van de batterij om een elektrische lading vast te houden, maar uw apparaat is niet gedekt door Apple's 1-jarige Beperkte Garantie, het AppleCare Protection Plan of de wettelijke consumentenrechten, vervangt Apple uw iPad tegen een vergoeding van de servicekosten.

Wat zijn de kosten?
Service geleverd door Apple kost 99 €. Een verzendingskost van 11,90 € wordt ook in rekening gebracht als u de service online aanvraagt of via telefonisch contact met de technische ondersteuning van Apple. Alle prijzen in euro zijn btw inbegrepen.

Bron: http://www.apple.com/nl/support/ipad/service/battery

400 euro vragen voor het vervangen van een accu zou ook absurd zijn en duiden op een moeilijk te vervangen accu, wat in strijd is met EU wetgeving.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31
Benieuwd of TomTom een iPad compatible versie gaat uitbrengen.
Met de UIDeviceFamily aanpassing in info.plist kan je al wel de kaart fullscreen krijgen met navigeren, maar staat het GPS icoontje nog steeds linksboven, waar hij bij de iPhone resolutie "hoort":

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280084922-770.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Slashdotter schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:52:
[...]

Hou er rekening mee dat je telefoon het met wifi aan niet langer dan een uurtje (hooguit 2) volhoudt.
En natuurlijk het gepruts van telefoon uit je zak, tig knopjes indrukken en dan een a twee minuten verder zijn voordat je aan de slag kan op de iPad.

De 3G heeft tevens volwaardige GPS voor zover je dat interesseert. Heeft je telefoon misschien ook wel maar als je het daar aanzet ga je vrij snel door je accu heen.
Nooou... accuduur van een telefoon als MyFi is misschien wel slecht, maar zo slecht is het ook weer niet.

Overigens is het bij mij telefoon uit zak, start menu knopje, app aantikken, en 10 secs later heeft m'n iPad een WiFi verbinding. Ik internet nu regelmatig zo in de trein.

Ik zit alsnog te overwegen om toch een 3G te halen en deze te verkopen, maar zo erg als jij het nu schetst is de situatie met wifi tethering niet.

Het belangrijkste is dat een non-jailbreak iPhone het gewoon niet kan :)

(en dat de iPhone 4 nog niet jailbroken is)

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper Janssen op 26-07-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:03:
Benieuwd of TomTom een iPad compatible versie gaat uitbrengen.
Met de UIDeviceFamily aanpassing in info.plist kan je al wel de kaart fullscreen krijgen met navigeren, maar staat het GPS icoontje nog steeds linksboven, waar hij bij de iPhone resolutie "hoort":

[afbeelding]
Ik heb begrepen dat ze het uitbrengen direct na de IOS4 update van aankomende herfst, dit ivm iets van de nieuwe multi tasking mogelijkheden daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb inmiddels al een paar daagjes gezocht, maar is het mogelijk om van een blackberry(9700) een accespoint te maken dmv bijv. een programma. Ik heb gezocht maar kan nog niet duidelijk iets vinden. Iemand al ervaringen, of tips?

Gr.
Edo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:24:
Ik heb inmiddels al een paar daagjes gezocht, maar is het mogelijk om van een blackberry(9700) een accespoint te maken dmv bijv. een programma. Ik heb gezocht maar kan nog niet duidelijk iets vinden. Iemand al ervaringen, of tips?
Daarvoor kun je beter naar een van de fora gaan waar blackberries besproken worden, de iPad hoeft er niets bijzonders voor te kunnen.
Exirion schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:01:
Als je het vervangen van de accu bedoelt, dat is 79 euro in Europa.

[ Voor 19% gewijzigd door Jasper Janssen op 26-07-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:12

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Slashdotter schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:41:
[...]

Kan je het nog ruilen dan? Ik hoorde van Mediamarkt dat als de doos geopend is geweest dat ze het niet meer terugnemen. Maar misschien wel als je wilt upgraden naar een hoger exemplaar?

En ik kom ook elke dag op nieuwe ideeen wat je buitenhuis met de iPad kan doen, naast navigatie in de auto (vanwege de volwaardige gps) natuurlijk Google Maps + Streetview en Earth om m'n buurt en andere nederlandse steden te verkennen, meenemen naar een tripje in natuurlijk waar je in elke Starbucks en BurgerKing gratis wifi hebt of voor 80 dollar een prepaid simkaart voor een maand onbeperkt bellen en mobiel internetten, etc...
Tja, ik ga hopen op een vriendelijk gesprek waarbij inderdaad mijn wil tot upgraden helpt bij het mogen ruilen. Anders ga ik gewoon gelukkig zijn met deze versie ;)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-10 21:08
Punkbuster schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:24:
[...]

ja, ik ben apeldoorn en Deventer geweest en over is de 16Gb uitverkocht. :o
Weet iemand nog een shop?
Mediamarkt al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51

World Citizen

FreeReef.nl

Ik vind mijn baas erg lief vandaag...

"heb je het bonnetje nog"
"jah"
"dan krijg je van mij de BTW en vennotschap belasting terug, als je voortaan je mail leest op dat ding"
"(ik dacht dat doe ik al op mijn iPhone, dus) OKE!!!!!"

Scheelt toch weer 230 euro :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Decon Frost schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:20:

"jah"
"dan krijg je van mij de BTW en vennotschap belasting terug, als je voortaan je mail leest op dat ding"

Hmm, hier ook maar eens vragen of ze er voor in zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jasper Janssen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:36:
Als je het vervangen van de accu bedoelt, dat is 79 euro in Europa.
Nog mooier, valt best mee dus :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Vanitas schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:25:
[...]

Hmm, hier ook maar eens vragen of ze er voor in zijn :+
Ik liep net naar het magazijn om een product na te kijken, maar wist in het het magazijn niet meer welke.... ff via RDP inloggen op je werkplek, order checken.... iPad weer voor werk gebruikt...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Decon Frost schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:20:

"jah"

je hebt zojuist je prive-leven verkocht voor 230 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Slashdotter schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:29:
[...]

Ha, ik heb exact dezelfde ervaring met strips en boeken lezen :D
Heb je al een unlimited abo genomen op Pressreader? :)
hm nee, ik wacht nog even tot het Nederlandse aanbod groeit voor ik dat doe. Die is nu iets te mager om unlimited te nemen. De Telegraaf zou wel mooi zijn voor erbij bv (niet dat ik zo zeer over de kwaliteit daarvan te spreken ben, maar de Sportsectie vind ik wel sterk van ze).

Overigens, zes weken gratis NRC voor de liefhebbers:

http://epaper.nrc.nl/abonneer.php

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:05:
[...]

Nooou... accuduur van een telefoon als MyFi is misschien wel slecht, maar zo slecht is het ook weer niet.

Overigens is het bij mij telefoon uit zak, start menu knopje, app aantikken, en 10 secs later heeft m'n iPad een WiFi verbinding. Ik internet nu regelmatig zo in de trein.

Ik zit alsnog te overwegen om toch een 3G te halen en deze te verkopen, maar zo erg als jij het nu schetst is de situatie met wifi tethering niet.

Het belangrijkste is dat een non-jailbreak iPhone het gewoon niet kan :)

(en dat de iPhone 4 nog niet jailbroken is)
Ik moet niet denken aan zo'n gekoppelde situatie. Gisteren in de bus: ik trek mijn iPad uit mijn tas, klik op Safari en online! Mooier kan niet.

Als ik zo'n MyFi zou hebben zou je eerst Bluetooth aan moeten zetten, app aantikken, verbinding maken. Plus dat je iPad én smartphone beiden nog flink geladen moeten zijn. Nu is alleen de iPad afhankelijk van een portie stroom.

Nee, voor 100 euro dan maar gemak. Plus de meerwaarde als je je iPad ooit doorverkoopt. 8)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Xilantof schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:27:
[...]

Tja, ik ga hopen op een vriendelijk gesprek waarbij inderdaad mijn wil tot upgraden helpt bij het mogen ruilen. Anders ga ik gewoon gelukkig zijn met deze versie ;)
MediaMarkt kennende gaan ze dat niet doen. Maar dat is mijn ervaring met hun service. Bagger dus.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik hoop dat forums (waaronder tweakers) de quote-tag in het reply menu gaan gooien... nu is het best irritant op de ipad om dat te doen. quote open en sluiten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Je kunt toch bij een bericht op quote(Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/quote.gif) tikken, en volgens met split-quote(Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/quote_onderbreker.gif) eventueel de quote opsplitsen. Dat werkt prima op de ipad :)

[ Voor 20% gewijzigd door Lawree op 26-07-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Xilantof schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:27:
Als die iPad van jou helemaal pixelfoutvrij en in orde is, dan zijn er best mensen die 'm na een paar dagen gebruik voor de (bijna) nieuwprijs van je over willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Palomar schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:53:
[...]

Nogmaals, mijn iPhone zit altijd in mijn zak en mijn ipad niet... dus ik win of verlies helemaal niets.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ligt het aan mij of mis ik in de nl apple store de ipad accesoires?
Dat is toch raar? Had die wel verwacht na releasedag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:14:
[...]

Ik moet niet denken aan zo'n gekoppelde situatie. Gisteren in de bus: ik trek mijn iPad uit mijn tas, klik op Safari en online! Mooier kan niet.

Als ik zo'n MyFi zou hebben zou je eerst Bluetooth aan moeten zetten, app aantikken, verbinding maken. Plus dat je iPad én smartphone beiden nog flink geladen moeten zijn. Nu is alleen de iPad afhankelijk van een portie stroom.

Nee, voor 100 euro dan maar gemak. Plus de meerwaarde als je je iPad ooit doorverkoopt. 8)
Werkt anders prima hier, ik had geen zin om 100€ uittegeven voor 3G dus wanneer ik naar buiten ga met de ipad of voor in de auto zet ik MyWii ff aan op de iPhone, werkt allemaal heel gemakkelijk en is alleen ff een kwestie van de app aanzetten. Bespaar ik dus mooi 100€ mee en een duur dataabbo voor de iPad.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:26
UltraSub schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:50:
Ligt het aan mij of mis ik in de nl apple store de ipad accesoires?
Dat is toch raar? Had die wel verwacht na releasedag.
Ja en ik vind het ook maar raar dat je de iPad niet online kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Zou apple nu expres zo weinig 16GB hebben geleverd, omdat als mensen eenmaal hebben besloten om een Ipad aan te schaffen ze dan makkelijker te bewegen zijn om een 32GB aan te schaffen als die nog enkel over is?

Ga zelf van de week eens bij de MM kijken of er nu wat meer 16GB's zijn geleverd :)
[...]

:D

[ Voor 10% gewijzigd door Katseviool op 26-07-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Luckyluuk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Zelfde als met de iPhone :) Apple in Nederland vind dat de ipad/iphone een dingetje is voor hun reseller kanaal. Vaak omdat ze gecombineerd worden met een abbo. Nu is dat bij de iPad een beetje krom, omdat je voor de helft van het assortiment geen abbo nodig hebt (wifi only), maar het is ook weer raar dat je dan wel een iPad wifi online bij ze kan bestellen, en weer geen 3G. Dus dan maar alles richting de reseller. En zo'n grote ramp is dat toch ook weer niet, want als je er perse een online wilt kopen zijn er zat resellers met een webwinkel te vinden :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
Pff ben er nog steeds niet over uit of ik nu wel of niet een screenprotector moet kopen.

Krijg die krengen, hoe voorzichtig en rustig ik het ook doe, nooit zonder luchtbellen aangebracht. Ow wacht, wel als ik het voor andere mensen moet doen, dan lukt het wel. Frustrerend altijd die klote dingen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
In het buitenland is de iPad gewoon via de online Apple store te bestellen, je zou verwachten dat deze ook in NL beschikbaar komt binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bartvb schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:14:
In het buitenland is de iPad gewoon via de online Apple store te bestellen, je zou verwachten dat deze ook in NL beschikbaar komt binnenkort?
Het zal ook wel komen. Voorlopig wil men graag mensen in de winkel hebben om advies te kunnen geven, en als ie uitverkocht is iets anders aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Exirion schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:38:
[...]

Als die iPad van jou helemaal pixelfoutvrij en in orde is, dan zijn er best mensen die 'm na een paar dagen gebruik voor de (bijna) nieuwprijs van je over willen nemen.
Precies, zo hoop ik over een paar weken ook een iPad te scoren voor minder dan de nieuwprijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:59:
[...]

Werkt anders prima hier, ik had geen zin om 100€ uittegeven voor 3G dus wanneer ik naar buiten ga met de ipad of voor in de auto zet ik MyWii ff aan op de iPhone, werkt allemaal heel gemakkelijk en is alleen ff een kwestie van de app aanzetten. Bespaar ik dus mooi 100€ mee en een duur dataabbo voor de iPad.
Voor die € 100,- extra heb je ook nog eens GPS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Luckyluuk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Misschien komt dit ook wel omdat ze amper de vraag aankunnen... dus om de hype goed uit te buiten kun je beter al die lui voor de winkels laten staan. Daarnaast bouw je op deze manier ook een goede band met je resellers op.

Zie ook artikel Engadget
LG: 'Apple may have to delay launches of the iPad for some countries'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Ik gebruik Linkedin heel veel, voornamelijk zakelijk.

Nu ben ik geen iPhone gebruiker, maar las net dat er een app is voor op de iphone voor Linkedin.

Zijn er hier al mensen die dat op de Ipad hebben draaien? Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
LaptopSmurf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:28:

Nu ben ik geen iPhone gebruiker, maar las net dat er een app is voor op de iphone voor Linkedin.

Werkt op zich prima, al ziet een app gemaakt voor de iphone er gewoon niet uit, ook uitgerekt niet.
Vind het ook raar dat er nog geen officiele Facebook app is voor de iPad. Je zou toch verwachten dat een site met een half miljard gebruikers daar toch wat sneller mee zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
LaptopSmurf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:28:

ja maar het is een iphone app, dus je hebt niet het grote scherm.. Maar waarom zou het in een app willen gebruiken, het leuke van de ipad is juist dat de 'gewone' website het prima doet op een 1024x768 scherm en de behoefte voor een app niet altijd aanwezig hoeft te zijn.

(soms wel, dan is de app beter qua navigatie dan de site zelf, goed voorbeeld hiervan is de IMDB app ;))

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Phusebox schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:07:
Ow wacht, wel als ik het voor andere mensen moet doen, dan lukt het wel.
Haha :) Sorry, maar eigenlijk heb jij best een moeilijk leven... Is het geen idee om een keer iets aan je levenshouding te doen? Je zou het jezelf echt een heeeeel stuk makkelijker kunnen maken. Paar uurtjes bij een goede therapeut (of Emile Ratelband) zou jouw leven met 10 jaar kunnen verlengen...

Net trouwens even gebeld met Saturn Tilburg en Mediamarkt Eindhoven en daar zijn ze (volgens telefoniste) helemaal door de iPads heen. Saturn had het over heel misschien een nieuwe levering morgen, Mediamarkt had geen idee. Reserveren was niet mogelijk bij Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:24:
Hallo,

Gr.
Edo
Ik heb mijn storm aan de praat gekregen, staat in dit topic, succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
THE_BASE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:14:
[...]

Dat internetten via de gsm deed ik 8 jaar geleden met een ipaq. Voor mij dus zeker de 3G zodat ik hem kan aanslingeren en gaan. Voor dat 10-tje per maand heb ik veel gemak van de ipad. Restwaarde en gps zijn mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
[...]

Hoe is het afgelopen met je heating-probleem?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:12:
[...]

Hoe is het afgelopen met je heating-probleem?
Ding teruggebracht naar Mediamarkt en hopelijk hebben ze morgen een nieuwe voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Palomar schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:20:
[...]

Ding teruggebracht naar Mediamarkt en hopelijk hebben ze morgen een nieuwe voor me...
Mooi dat je hem om kon ruilen, want het leek me niet echt de bedoeling dat hij na 2 uur overheat.
Ik hoop met je mee! :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pff ben er nog steeds niet over uit of ik nu wel of niet een screenprotector moet kopen.
Waarom zou je? Zolang je een iPhone zonder sleutels in je broekzak stopt moet je echt je best doen om er krassen op te krijgen. De iPad is (voor mij) vooral voor thuis, dus zo'n stuk folie is nutteloos. En bovenal: het is een gebruiksvoorwerp. Ik ben echt wars van hoesjes en beschermfolies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zojuist de laatste ipad 32GB gekocht bij de mediamarkt in centrum ROtterdam, ze hebben alleen nog de 64GB wifi liggen, alle 3g\s zijn uitverkocht.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:30
Exirion schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:38:
[...]

Waarom zou je? Zolang je een iPhone zonder sleutels in je broekzak stopt moet je echt je best doen om er krassen op te krijgen. De iPad is (voor mij) vooral voor thuis, dus zo'n stuk folie is nutteloos. En bovenal: het is een gebruiksvoorwerp. Ik ben echt wars van hoesjes en beschermfolies.
Idd, ik heb ook vriendelijk gelachen naar de verkoper die mij zo'n stukje overpriced plastic wou aansmeren. Voor een mobiel kan ik het begrijpen, alhoewel je gewoon beter uit bent met een goed omsluitende hoes.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31
Iemand al ervaring met die Vodafone 10 euro per maand ANWB actie?
Gaat dat een beetje snel? En hoe zit het met de FUP?

Las pa ergens dat je in een dagje al gauw 200MB aan data erdoorheen jaagt?
Benieuwd hoe flexibel vodafone dan is...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke app is het beste om *.cbr bestanden te lezen? en deze via een makkelijke manier naar de iPad transfereren. Hebben jullie goede suggesties? txs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:36
Joarie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:44:
[...]

Idd, ik heb ook vriendelijk gelachen naar de verkoper die mij zo'n stukje overpriced plastic wou aansmeren. Voor een mobiel kan ik het begrijpen, alhoewel je gewoon beter uit bent met een goed omsluitende hoes.
Ik heb zelf de Apple Case gekocht, zodat ik hem zo in mijn tas kan doen als ie mee moet. En het standaard je voor typen is ook errug handig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:51:
Welke app is het beste om *.cbr bestanden te lezen? en deze via een makkelijke manier naar de iPad transfereren. Hebben jullie goede suggesties? txs
Comic Zeal, instructies vind je op hun site.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
yeehaw schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:53:
[...]

Ik heb zelf de Apple Case gekocht, zodat ik hem zo in mijn tas kan doen als ie mee moet. En het standaard je voor typen is ook errug handig :-)
Een case heb ik ook aangeschaft aangezien het ding op de bank ligt en soms meegenomen gaat worden in de tas op reis. Daar zag ik het nut nog wel van in :)
LuNaTiC schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:56:
[...]

Werkt uitstekend inderdaad. Uploaden van bestanden doe je tijdens het aankoppelen door naar de tab "programma" te gaan in iTunes en vervolgens staan onderaan app's (comiczeal, pdf readers) waar je bestanden naar toe kunt slepen

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

matthijst schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:48:
Iemand al ervaring met die Vodafone 10 euro per maand ANWB actie?
Gaat dat een beetje snel? En hoe zit het met de FUP?

Las pa ergens dat je in een dagje al gauw 200MB aan data erdoorheen jaagt?
Benieuwd hoe flexibel vodafone dan is...
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:30
LuNaTiC schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:56:
[...]

Zeker ComicZeal! Al menig stripboek gelezen ermee!

Ff wat anders. Ik heb iCab Mobile aangeschaft als vervanging voor Safari. Nu wil ik echter ook het programma Read It Later (RIL) gaan gebruiken. Kan dat in combinatie met iCab? Of is dat alleen mogelijk met Safari?
Mocht het mogelijk zijn hoe integreer ik RIL dan in iCab? Ik heb nu RIL free gedownload, maar daarmee zie ik geen enkele mogelijkheid voor integratie met iCab. Of kan dat alleen met de betaalde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
bvsteyn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:07:
[...]

Zeker ComicZeal! Al menig stripboek gelezen ermee!

Ff wat anders. Ik heb iCab Mobile aangeschaft als vervanging voor Safari. Nu wil ik echter ook het programma Read It Later (RIL) gaan gebruiken. Kan dat in combinatie met iCab? Of is dat alleen mogelijk met Safari?
Mocht het mogelijk zijn hoe integreer ik RIL dan in iCab? Ik heb nu RIL free gedownload, maar daarmee zie ik geen enkele mogelijkheid voor integratie met iCab. Of kan dat alleen met de betaalde versie?
Klik eens op modules (puzzel) en kies download modules. Download dan RIL-module. En zie dan de settings van icab voor instellingen ril-module ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 26-07-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
kmf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:12:
[...]

Klik eens op modules (puzzel) en kies download modules. Download dan RIL-module. En zie dan de settings van icab voor instellingen ril-module ;)
Waar dan? Als ik op 'modules' klik opent hij deze pagina: http://www.icab-mobile.de/iCabMobileModules.html. Ik zie hier tussen geen RIL module....
Datzelfde geldt trouwens ook voor de YouTube module. Die staat er ook niet meer tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Ben ik de enige waarbij de autobrightness totaal niet werkt ?
Nu meer mensen een iPad hebben wil ik het opnieuw vragen..
Autobrightness staat aan, maar hij werkt nooit. Sommigen zeggen dat hij de ambientlight alleen checkt als je je iPad unlockt, ook dan doetie niks. Ik heb het al getest in donkere kamers, verlichte kamers met m'n duim voor de sensor etc.. Hij werkt gewoon niet.

Redelijk irritant want ik moet nu elke dag een paar keer m'n brightness zelf instellen.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
bvsteyn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:19:
[...]

Waar dan? Als ik op 'modules' klik opent hij deze pagina: http://www.icab-mobile.de/iCabMobileModules.html. Ik zie hier tussen geen RIL module....
Datzelfde geldt trouwens ook voor de YouTube module. Die staat er ook niet meer tussen...
hmm... je hebt gelijk, het staat er niet meer.
Naja, geef niks, je kan ook een bookmarklet gebruiken: http://readitlaterlist.com/add

En dan is het gewoon
code:
1
javascript:(function(){ISRIL_H='b81a';ISRIL_SCRIPT=document.createElement('SCRIPT');ISRIL_SCRIPT.type='text/javascript';ISRIL_SCRIPT.src='http://readitlaterlist.com/b/r.js';document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(ISRIL_SCRIPT)})();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
andromedaan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:20:
Autobrightness staat aan, maar hij werkt nooit. Sommigen zeggen dat hij de ambientlight alleen checkt als je je iPad unlockt, ook dan doetie niks. Ik heb het al getest in donkere kamers, verlichte kamers met m'n duim voor de sensor etc.. Hij werkt gewoon niet.

Redelijk irritant want ik moet nu elke dag een paar keer m'n brightness zelf instellen.
same here :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andromedaan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:20:

Ik heb er wel meer over gelezen, zie bijv. dit draadje. http://discussions.apple....hreadID=2399953&tstart=15

Iemand zegt op een gegeven moment dit: "Most likely it's NOT broken. It's just the way the sensor works. It only really checks ambient light when you slide to unlock. To test this, place your thumb on top of the sensor and unlock the iPad. You should notice that the screen goes dim and if you move your thumb from the sensor it should brighten.

To me it seems like the screen will always brighten if the room gets brighter but it doesn't like dimming when you go into a dark room unless you just unlocked the device.

At first I thought my sensor was broken too but then i did testing and figured out how to test it."

Misschien zou je dat even kunnen testen, ik heb de ipad thuis liggen dus kan je even niet helpen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:33:
[...]

To me it seems like the screen will always brighten if the room gets brighter but it doesn't like dimming when you go into a dark room unless you just unlocked the device.
Ik merk ook nooit dat ie dimt (wel dat ie lichter wordt), maar als ik dan in het donker even de brightness handmatig naar beneden wilt doen, dan blijkt dat het al op z'n donkerst is gezet door autobrightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval geen hardware probleem lijkt het zo, dus op afstand te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
kmf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:30:
[...]

hmm... je hebt gelijk, het staat er niet meer.
Naja, geef niks, je kan ook een bookmarklet gebruiken: http://readitlaterlist.com/add

En dan is het gewoon
code:
1
javascript:(function(){ISRIL_H='b81a';ISRIL_SCRIPT=document.createElement('SCRIPT');ISRIL_SCRIPT.type='text/javascript';ISRIL_SCRIPT.src='http://readitlaterlist.com/b/r.js';document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(ISRIL_SCRIPT)})();
Kortom die bookmark code moet ik toevoegen aan mijn bookmarks? Thnx hiervoor!
Heb jij toevallig ook zo iets voor de YouTube download module? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 14-10 14:36
airvideo werkt perfect, maar weet iemand ook een goede app om je muziek te streamen?
Mooiste zou zijn als de ipod software gewoon naar mn desktop itunes connect, maar dat zit er niet in...
Misschien een app die naar mijn linux server kan connecten? Kon niks interessants vinden in de appstore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
sharkzor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:50:
airvideo werkt perfect, maar weet iemand ook een goede app om je muziek te streamen?
Mooiste zou zijn als de ipod software gewoon naar mn desktop itunes connect, maar dat zit er niet in...
Misschien een app die naar mijn linux server kan connecten? Kon niks interessants vinden in de appstore..
http://www.synology.com/us/solutions/mobile/ds_audio.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
De iCab YouTube Download module is een tijdje geleden weggehaald van de modules-pagina. Ik had 'm gelukkig al :). Ik begrijp dat iCab deze heeft weggehaald en vond het zelfs een beetje riskant datie er vanaf het begin ingestaan heeft. Ik zou even Alexander Clauss (goeie gozer) van iCab mailen, hij heeft vast nog wel een geheime link waar je 'm nog kan krijgen.

Over brightness; Ik heb ook meerdere topics hierover gelezen, maar bij mij werktie dus echt echt niet. Ook niet als ik in het test met m'n duim op de sensor/ in een donkere kamer unlocken etc. Even Apple bellen dan maar.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 14-10 14:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andromedaan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:59:
De iCab YouTube Download module is een tijdje geleden weggehaald van de modules-pagina. Ik had 'm gelukkig al :). Ik begrijp dat iCab deze heeft weggehaald en vond het zelfs een beetje riskant datie er vanaf het begin ingestaan heeft. Ik zou even Alexander Clauss (goeie gozer) van iCab mailen, hij heeft vast nog wel een geheime link waar je 'm nog kan krijgen.

Over brightness; Ik heb ook meerdere topics hierover gelezen, maar bij mij werktie dus echt echt niet. Ook niet als ik in het test met m'n duim op de sensor/ in een donkere kamer unlocken etc. Even Apple bellen dan maar.
Gezegd wordt dat pas bij unlocken de brightness weer aangepast wordt, lees ff die link die ik plaatste, staat precies hoe je het kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het al niet is langsgeweest dan toch maar even alsnog vermelden:

Het loont als je naast een iPadCase ( maakt niet uit welke,maar de
originele Apple iPadCasenis toch de beste) ook een anti-glare folie
koopt voor het glazen scherm.

De reden hiervan ligt in het feit dat door het vele toetsen met je tien
geboden je op een bepaalt moment heel veel afdrukken krijgt op het
glazen scherm dat na verloop van tijd niet meer weggaat,hoeveel moeite
je ook doet het weg te krijgen.
Als je zo een folie erop hebt,dan bescherm je hiermee het glas er tegen
en ja,het folie zal na de duizendste keer ook afdrukken vertonen,alleen
dat kan je dan weer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:05:
Als het al niet is langsgeweest dan toch maar even alsnog vermelden:

Het loont als je naast een iPadCase ( maakt niet uit welke,maar de
originele Apple iPadCasenis toch de beste) ook een anti-glare folie
koopt voor het glazen scherm.

De reden hiervan ligt in het feit dat door het vele toetsen met je tien
geboden je op een bepaalt moment heel veel afdrukken krijgt op het
je ook doet het weg te krijgen.
Als je zo een folie erop hebt,dan bescherm je hiermee het glas er tegen
en ja,het folie zal na de duizendste keer ook afdrukken vertonen,alleen
dat kan je dan weer vervangen.
Iedereen roept hier al dagen dat dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 05:34
Ik heb zo'n goedkoop vezeldoekje wat je bij een drogist kan kopen en dat maakt schoon als de beste; stof en vette vegen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dus voor mij ook geen plakplaatjes op m'n iPad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ferret schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:25:
Ik heb zo'n goedkoop vezeldoekje wat je bij een drogist kan kopen en dat maakt schoon als de beste; stof en vette vegen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dus voor mij ook geen plakplaatjes op m'n iPad...
Ja alleen de vetafwerende laag kan na verloop van tijd slijten, maar dan nog lijkt het me sterk dat het erin gaat trekken.

Hierboven wordt beweerd dat dit bij een screenprotector ook gebeurd, nou dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:05:
......op een bepaalt moment heel veel afdrukken krijgt op het
je ook doet het weg te krijgen.....
Die mag je me weleens uitleggen. Heb je een duurtest gedaan ofzo?
Zoals hier eerder in de topic is geroepen: het is niet voor niets dat (bijna) alle chemicaliën op laboratoria in glas gebruikt worden. Er zijn maar enkele stoffen die het glas (permanent) dof maken, maar de vet van vingers is daar niet één van. Wat ik wel heb meegemaakt is dat een beschermfolie bij een drukgevoelige touchscreen (niet capacitief) dof werd na maanden van gebruik met een pointer en menselijke vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Heeft iemand een app gevonden om Duitsche TV te koekeloeren? Heb tot nu toe alleen een iPhone app van Schweitzer Fernsehen aangetroffen en die is behoorlijk waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online

Krijg die krengen, hoe voorzichtig en rustig ik het ook doe, nooit zonder luchtbellen aangebracht. Ow wacht, wel als ik het voor andere mensen moet doen, dan lukt het wel. Frustrerend altijd die klote dingen.
Ik vind zo'n screen protector onnodig, het glas is keihard en het enige wat er krassen in maakt zijn sleutels.
Vingers, nagels, papierranden of boeken krijgen er geen deuk in.

En vergeet niet de bijna onvermijdelijke vuilophoping bij de randen van de screenprotector.

Ik heb wel zo'n beschermhoes voor 5 euro bij DealExtreme gekocht voor het geval ik het uit m'n handen laat flikkeren maar that's it.

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_35714_1_small.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Slashdotter op 26-07-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Joarie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:28:
[...]
Zoals hier eerder in de topic is geroepen: het is niet voor niets dat (bijna) alle chemicaliën op laboratoria in glas gebruikt worden.
En ik daag iedereen die dat roept uit om eens wat zoutzuur op zijn/haar iPad scherm te druppelen, glas kan daar immers tegen.........
(maar de coating op het glas hoogst waarschijnlijk niet)
Het iPad-scherm is niet puur glas aan de buitenkant, maar is gecoat. En die coatings kunnen op verschillende manieren aangetast worden. Apple geeft zelf aan dat de werking van de vet-afwerende laag verminderd door gebruik.

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid