[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:38:
[...]

En ik daag iedereen die dat roept uit om eens wat zoutzuur op zijn/haar iPad scherm te druppelen, glas kan daar immers tegen.........
(maar de coating op het glas hoogst waarschijnlijk niet)
Het iPad-scherm is niet puur glas aan de buitenkant, maar is gecoat. En die coatings kunnen op verschillende manieren aangetast worden. Apple geeft zelf aan dat de werking van de vet-afwerende laag verminderd door gebruik.
Heb jij zoutzuur op je vingers dan? Voor de rest raad ik aan hier verder te gaan [iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:59:
[...]

Werkt anders prima hier, ik had geen zin om 100€ uittegeven voor 3G dus wanneer ik naar buiten ga met de ipad of voor in de auto zet ik MyWii ff aan op de iPhone, werkt allemaal heel gemakkelijk en is alleen ff een kwestie van de app aanzetten. Bespaar ik dus mooi 100€ mee en een duur dataabbo voor de iPad.
Gewoon een dualsim aanvragen voor 13 euro bij je provider :)
En die volwaardige gps is ook handig voor je navigatie in de auto en stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:50:
airvideo werkt perfect, maar weet iemand ook een goede app om je muziek te streamen?
Mooiste zou zijn als de ipod software gewoon naar mn desktop itunes connect, maar dat zit er niet in...
Misschien een app die naar mijn linux server kan connecten? Kon niks interessants vinden in de appstore..
Media Link Player Lite (gratis) streamt audio/video/foto via UPnP en DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:19
sorry, ik heb vanaf pagina +/- 50 t/m hier doorgebladerd, zie dat diverse mensen een ipad bij de mediamarkt hebben gekocht, maar zie nergens prijzen. :$
Is er een overzicht van prijzen van de ipad bij de mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joarie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:28:
[...]

Die mag je me weleens uitleggen. Heb je een duurtest gedaan ofzo?
Ik heb in april twee iPads aangeschafd waarvan eentje zonder protectionscreen en eentje met.
Op beiden is heel veel dagelijks gewerkt en je op het scherm kun heel goed zien waar het virtuele
toetsenbord zich bevond gezien de afdrukken van de toppen van je vingers die achter bleven.
Beiden zijn en met een zacht,vochtje doekje en een standaard anti-vet middel zoals glassex o.i.d.
elke keer schoongemaakt. Echter op de iPad zonder protectiefolie zag je op een bepaalt moment
de afdrukken,hoe goed je het ook schoonmaakte,gewoon zitten (houd het maar tegen zonlicht)
En op de iPad met folie zag je dit ook wel alleen dat kun je natuurlijk verwijderen na verloop van
tijd.

@Bennie:

Check of Tweakers of the website OneMoreThing.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26
Airvideo - MyNZB - Photogene - Reeldirector, het wordt steeds leuker.

Mijn iMac is van sierpaard een werkpaard geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:50:
[...]

Ik heb in april twee iPads aangeschafd waarvan eentje zonder protectionscreen en eentje met.
Op beiden is heel veel dagelijks gewerkt en je op het scherm kun heel goed zien waar het virtuele
toetsenbord zich bevond gezien de afdrukken van de toppen van je vingers die achter bleven.
Beiden zijn en met een zacht,vochtje doekje en een standaard anti-vet middel zoals glassex o.i.d.
elke keer schoongemaakt. Echter op de iPad zonder protectiefolie zag je op een bepaalt moment
de afdrukken,hoe goed je het ook schoonmaakte,gewoon zitten (houd het maar tegen zonlicht)
En op de iPad met folie zag je dit ook wel alleen dat kun je natuurlijk verwijderen na verloop van
tijd.
Ouch Ouch!! :X :X :X Je mag het niet schoonmaken met anti-vet spul. Dan haal je juist de coating weg!
NEVER use any type of commercial or chemical cleaners on your iPhone—not even plain soap! The only thing you should dampen your cleaning cloth with is PLAIN WATER.
http://www.ehow.com/how_2187212_clean-iphone-screen.html

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 26-07-2010 14:57 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mark
Apple raadt ten strengste af met anti-vet/schoonmaakmiddelen te reinigen. Gewoon rustig met een microvezel doekje. Verder heb ik mijn iPad ook al aardig lang maar zie ik geen blijvende sporen nadat ik het scherm heb schoongemaakt.

edti: kmf was me voor :O

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
deBennie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:49:
sorry, ik heb vanaf pagina +/- 50 t/m hier doorgebladerd, zie dat diverse mensen een ipad bij de mediamarkt hebben gekocht, maar zie nergens prijzen. :$
Voor prijzen kun je bijvoorbeeld ook kijken op apple.de in de store. De prijzen zijn in Nederland hetzelfde.

(WiFi: 16gb - €499 / 32gb - €599 / 64gb - €699)
(WiFi + 3G: 16gb - €599 / 32gb - €699 / 64gb - €799)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:50:

@Bennie:

Check of Tweakers of the website OneMoreThing.nl
Phusebox schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:00:

Voor prijzen kun je bijvoorbeeld ook kijken op apple.de in de store. De prijzen zijn in Nederland hetzelfde.

(WiFi: 16gb - €499 / 32gb - €599 / 64gb - €699)
(WiFi + 3G: 16gb - €599 / 32gb - €699 / 64gb - €799)
Thx, ik was een beetje in verwarring aangezien pricewatch van tweakers 617,56 euro laat zien voor de goedkoopste ipad...
De ipad afdeling van de online apple store doet het hier de hele dag al niet, daar kon ik ook al geen prijzen checken. Vandaar dat ik even benieuwd was naar de mediamarkt prijzen. :)

Enig idee waarom de goedkoopste ipad bij diverse shops boven de 600 euro kost ipv de standaard 499 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 20:54

World Citizen

FreeReef.nl

kmf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:56:
[...]

Ouch Ouch!! :X :X :X Je mag het niet schoonmaken met anti-vet spul. Dan haal je juist de coating weg!

[...]

http://www.ehow.com/how_2187212_clean-iphone-screen.html
oke

Een ipad van een collega sinds releas in gebruik.
mijn eigen iphone 3g (3 jaar oud)
mijn eigen 3gs (1 jaar oud)

HEBBEN NERGENS LAST VAN. Als er iemand veel last van vet en zweet aan zijn vingers heeft dan ben ik het wel. Ik heb er zelfs een diagnose voor.

Ik heb de schermen met water, zeep, superdoekjes, natte doekjes, microdoekjes, schoonmaakmiddel schoon gemaakt. Nooit een hoesje gehad, nooit een folie, schoonmaken hooguit 1 keer in de 2 maanden.

En er zit nog geen kras of vet op. Heel af en toe denk ik wel eens dat het scherm niet meer zo glad is, maar als ik het vervolgens eerst met zeep, en dan met een microdoekje schoonmaak.... is het weer even glad.

In mijn ogen zijn alle verwijzingen naar intrekkende vet, of andere zooi een grote fabel. Het scherm kan echt wel kapot maar echt niet door vet of normale schoonmaakmiddelen.

Je zult er vanzelf achter komen.

Zoek anders even op youtube naar filmpjes over de kras/stoot/vet bestendigheid van de iphone... en je komt er zo achter dat je nergens over na hoeft te denken.

Ik heb filmpjes gezien dat ze met het puntje van een net nieuw stanley mes flink over het scherm heen schrapen... maar er is geen kras te bekenne.
Anderzijds is de achter kant van mijn iphone wel 1 grote kras. Ik ben bang dat de achterkant van je ipad ook snel krast. Ik plak dan ook liever een folie aan de achterkant dan aan de voorkant.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
denk dat dat niet de officiele prijzen waren zoals ze nu gehanteerd worden, wellicht import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Wel zit er een deuk in mijn ipad :)
maar dat lijkt me normaal.

Als je vanaf de link zijkant over het bovenste gedeeltje van het scherm heen kijkt, en je laat er het licht overheen glijden. Dan zie je dat bij de lichtsensor een deukje in je glas zit...
Althans bij de mijne en allle showmodellen van de Saturn.

Dus echt heel schuin over je scherm heen kijken (je ziet dan niet meer wat er op het scherm staat) en dan helemaal rechts boven aan op je iPad.

Sowieso vind ik het scherm aardig gebobeld. Dit zie je dus goed als je schuin op je ipad kijkt (HEEEEL SCHUIN)

Je ziet dan rare stroken lopen. Je moet wel echt extreem schuin over je iPad heen kijken en het licht moet er goed op vallen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Decon Frost schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:07:
[...]

oke

En er zit nog geen kras of vet op. Heel af en toe denk ik wel eens dat het scherm niet meer zo glad is, maar als ik het vervolgens eerst met zeep, en dan met een microdoekje schoonmaak.... is het weer even glad.
Dat zeg je toch zelf. De coating is bedoeld om vette vingervlekken snel en makkelijk wegveegbaar te maken. Als je het wegwerkt met zeep en ander anti-vet spul dan hou je alleen het glas over. Tuurlijk is die lekker stevig en krasvast, maar je haalt vingervlekken er niet meer met een simpel doekje in 1 haal weg.

Ik heb het over de anti-vet coating. Niet over krasvastheid of intrekken zoals mark het over heeft.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

kmf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:13:
[...]

Dat zeg je toch zelf. De coating is bedoeld om vette vingervlekken snel en makkelijk wegveegbaar te maken. Als je het wegwerkt met zeep en ander anti-vet spul dan hou je alleen het glas over. Tuurlijk is die lekker stevig en krasvast, maar je haalt vingervlekken er niet meer met een simpel doekje in 1 haal weg.

Ik heb het over de anti-vet coating. Niet over krasvastheid of intrekken zoals mark het over heeft.
Nou dat heb ik hier nu net even terplekke getest met een Iphone3gs van 1 week oud, en mijn 3 jaar oude 3g... en dat is dus niet waar.
Mijn scherm word net zo snel schoon als die van mijn collega. En hij was even vies.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:38
@Mark

Dankje voor deze uitleg, maar zoals KMF en Semmo al stellen zien we al waar het fout gaat.
Gewoon een microvezeldoekje is voldoende. Meer zul je echt niet nodig hebben.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Decon Frost schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:16:
[...]

Nou dat heb ik hier nu net even terplekke getest met een Iphone3gs van 1 week oud, en mijn 3 jaar oude 3g... en dat is dus niet waar.
Mijn scherm word net zo snel schoon als die van mijn collega. En hij was even vies.
Mooi, stuur een mailtje naar Apple en zeg hun effe hun handleiding te wijzigen, scheelt weer een paar bits :)

http://manuals.info.apple...uct_Information_Guide.pdf
Keeping the Outside of iPad Clean Handle your iPad with care to
maintain its appearance. If you are concerned about scratching or
abrasion, you can use one of the many cases sold separately. To clean
iPad, unplug all cables and turn off iPad (press and hold the Sleep/Wake
button, and then slide the onscreen slider). Then use a soft, slightly
damp, lint-free cloth. Avoid getting moisture in openings. Don’t use
window cleaners, household cleaners, aerosol sprays, solvents, alcohol,
ammonia, or abrasives to clean iPad. iPad has an oleophobic coating
on the screen; simply wipe iPad’s screen with a soft, lint-free cloth to
remove oil left by your hands. The ability of this coating to repel oil will
diminish over time with normal usage, and rubbing the screen with
an abrasive material will further diminish its effect and may scratch
your screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

deBennie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:49:
Die is overal gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:21:
[...]

Mooi, stuur een mailtje naar Apple en zeg hun effe hun handleiding te wijzigen, scheelt weer een paar bits :)

[...]
Zou trouwens de lipo/oleofobe laag dit spul (nanotol) niet zijn? In dat geval kun je zelf je scherm opnieuw behandelen voor een hernieuwde vet afstotende werking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

kmf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:21:
[...]

[...]
Ja dat kan, en ze hebben gelijk. Maar dat neemt niet weg dat mijn ervaring heel anders is.
Ik kan me voorstellen dat er in andere landen minder goed naar zeep soorten gekeken word. En dat er wel eens een zeep soort is die alles weg vreet. Maar nogmaals... ik heb hier geen last van met normale nederlandse niet bijtende producten....

Als je in sommige landen over straat loopt, is de verontreiniging zo groot, dat jij je ipad niet uit je tas haald omdat je bang bent dat de toplaag aangevroten word?

Dus Apple doet er goed aan om dit in de handleiding te zetten.... maar dat betekend niet dat er per definitie vannalles weggevroten word als he je iphone ook maar aanraakt met iets anders dan je vinger.

Kijk iemand die in de bouw werkt, en dag en nacht zand overal tussen heeft zitten... zal er meer last van hebben.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:22
Bah... vandaag naar de stad geweest voor een Ipad 32gb + 3G. blijkt ie overal uitverkocht te zijn.

Heeft er iemand enig idee of er in Rotterdam nog ergens Ipads verkrijgbaar zijn? Morgen ga ik daar naartoe en kan ik hem daar halen.

Of is er bekend wanneer een nieuwe levering gepland staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Decon Frost schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:39:
[...]

Als je in sommige landen over straat loopt, is de verontreiniging zo groot, dat jij je ipad niet uit je tas haald omdat je bang bent dat de toplaag aangevroten word?

Dus Apple doet er goed aan om dit in de handleiding te zetten.... maar dat betekend niet dat er per definitie vannalles weggevroten word als he je iphone ook maar aanraakt met iets anders dan je vinger.
Lees nog eens de topic door, en je zal zien dat het .Mark en Phusebox waren die bang zijn dat hun vingers zoutzuurgeneratievermogens hebben. Ik ben van de no-screenprotectors gang (en no glassex gang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:38:
[...]

Zou trouwens de lipo/oleofobe laag dit spul (nanotol) niet zijn? In dat geval kun je zelf je scherm opnieuw behandelen voor een hernieuwde vet afstotende werking
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de coating een nanotol achtige stof moet zijn. De verklaring van het definitief vies lijkend geworden glas zit hem dan in het spanningsveld tussen waterafstoting en genoeg water aantrekken om vuil mee te kunnen nemen (vandaar dus ook een licht vochtige microvezel doek). De nadelen worden hier duidelijk uiteengezet (http://www.cenano.nl/nano...n/het-geheim-van-nanotol/)

Nadeel:

* Het oppervlak wordt niet meer nat en kan bij vastzittend vuil daarom maar slecht met water gereinigd worden. Dat geldt ook en vooral voor gladde oppervlakken.
* Water vormt hinderlijke lagen op gladde oppervlakken, slecht doorzicht bij glas, bijvoorbeeld bij de voorruit.

Dit betekent dus dat je uiteindelijk (bij niet regelmatig reinigen) vastzittend vuil krijgt wat nog maar heel moeilijk weg te halen is. Indien dit het geval is zou je hard kunnen boenen met water, maar hierdoor verdwijnt dan de beschermende laag wel sneller. Maar met dit spul zou je heel gemakkelijk een nieuwe laag aan kunnen brengen. Mensen met doffe iphone of ipad schermen kunnen dus volgens mij de boel schoon boenen en opnieuw behandelen. voor 50 euro kun je 40 m2 scherm reinigen en behandelen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
morm schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:41:
Bah... vandaag naar de stad geweest voor een Ipad 32gb + 3G. blijkt ie overal uitverkocht te zijn.

Heeft er iemand enig idee of er in Rotterdam nog ergens Ipads verkrijgbaar zijn? Morgen ga ik daar naartoe en kan ik hem daar halen.

Of is er bekend wanneer een nieuwe levering gepland staat?
een verkoper bij de MM in Rotterdam centrum vertelde mij dat er Dinsdag weer een nieuwe levering verwacht word.
dus nog 1 nachtje slapen ;)
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:49:
Ik wilde net een standaard voor de ipad maken van Lego toen ik ineens op een veel beter idee kwam, er stond namelijk een Gorillapod op mijn buro.
Dat werkt echt heel goed.
Ik ben trouwens niet de enige die op dat idee is gekomen, scheelt mij weer een paar foto's maken :)
http://www.wired.com/gadg...es-as-awesome-ipad-stand/

Hij is traploos instelbaar voor zowel de horizontale als verticale stand. _/-\o_
m'n schoonmoeder wil nog wel 's op rommelmarkten e.d. staan met zelfgemaakte prullaria.
heb even rondgekeken in haar hobbykamer en daar vond ik een ideale houder vor als de ipad dienst doet als fotolijstje oid.

ingeklapt
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/69765792.jpg

uitgeklapt
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/698539c6.jpg

past perfect
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/cb7a1a4e.jpg

helaas onscherp, maar het is goed te zien dat de ipad goed wordt ondersteund.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/8704b120.jpg

overigens past de ipad er verticaal ook gewoon op.

zo'n ding moet wel te vinden zijn bij een crea winkel zoals pipoos oid.
kosten? ongeveer 1 euro _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door Shanquish op 26-07-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
m'n schoonmoeder wil nog wel 's op rommelmarkten e.d. staan met zelfgemaakte prullaria.
heb even rondgekeken in haar hobbykamer en daar vond ik een ideale houder vor als de ipad dienst doet als fotolijstje oid.
Briljant! Allemaal naar de Blokker/Marskramer/Xenos! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Portable lightweight ipad frame black: 29,99 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
LaptopSmurf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:17:
[...]

Briljant! Allemaal naar de Blokker/Marskramer/Xenos! :*)
(copy/past uit topic over IPAD cases e.d.)
konehead schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:23:
Tja, ik heb via Dealextreme een screen protector gekocht en een Protective PVC Rubber Case for Apple 9.7" iPad (Translucent) (dat is voor de achterkant). Ik zat alleen nog met 1 probleempje, ik ga binnenkort op vakantie, 4 weken naar de rimboe met een hoop vocht en stof > kortom niet fijn voor een IPAD. Dus ik moest nog iets hebben wat stof en vocht tegen houdt en extreme schokken kan tegenhouden en die mooi mee kan in de rugzak.

Nou ik heb het gevonden voor EUR: 9,99 :)

[afbeelding]

Dus...
Neem dan gelijk deze mee :-)

[ Voor 5% gewijzigd door konehead op 26-07-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Zocht er hier nou iemand naar een Facebook app??

Zie hier

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39
wvexeltweakers schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:37:
Zocht er hier nou iemand naar een Facebook app??

Zie hier
Misschien nog even wachten of er een officiele app uitkomt?
http://www.ipadplanet.nl/...pad-applicatie-uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 22:59
Rijd net helemaal naar Zwolle voor een iPad, Telefoniste zou hem achterhouden voor me, zijn ze allemaal weg als ik aan kom. ( rijd helemaal uit Apeldoorn... )
Weet iemand misschien nog een shop waar een iPad 16GB wifi te koop is?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Iemand nog een adres in het zuiden van nederland voor een iPad 3G 16gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:38
Punkbuster schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:47:
Rijd net helemaal naar Zwolle voor een iPad, Telefoniste zou hem achterhouden voor me, zijn ze allemaal weg als ik aan kom. ( rijd helemaal uit Apeldoorn... )
Weet iemand misschien nog een shop waar een iPad 16GB wifi te koop is?
De Mac-dealer in Diezerstraat? Of anders de Mediamarkt bij Maagjesbolwerk?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Bij mm en xando in Zwolle zijn ze uitverkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
weet iemand hoe duur apple care is voor de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Net ff langs de t-mobile shop geweest voor een extra micro sim, kaartje erin, iPhone op flight mode en nu ook online op de iPad via 3G :) ik typ dit nu terwiijl ik in de bios in de pauze zit te wachten :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 22:58
Dwight1986 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:05:
weet iemand hoe duur apple care is voor de ipad.
99 euro.
2 jaar wereldwijde dekking.
mocht je accu binnen 2 jaar onder de 50% raken, krijg je kosteloos een nieuwe ipad toegestuurd.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
was net ook even bij de MM in Zwolle (Maagjesbolwerk), alleen de 64 GB versies zijn er nog.

Morgen komt er niets binnen, volgens de verkoper komt er pas "ergens in augustus" een nieuwe zending binnen.

Ik heb ook geen haast, kan nog wel een maandje wachten of een iPad overnemen van een spijtoptant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vanmiddag om 12:00 waren ze bij de MM in Ede helaas ook allemaal weg.
In de loop van de week nog maar eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
oke dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:15
Ik maak mij af en toe wel een beetje zorgen als sommige apps al een beetje haperen (bv. Nu.nl in het hoofdmenu bij het scrollen). Had graag gezien dat Apple er ff iets meer geheugen had ingezet, vind 512 wel beetje karig in deze tijd. Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
RonG schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:54:
Ik maak mij af en toe wel een beetje zorgen als sommige apps al een beetje haperen (bv. Nu.nl in het hoofdmenu bij het scrollen). Had graag gezien dat Apple er ff iets meer geheugen had ingezet, vind 512 wel beetje karig in deze tijd. Hoe ervaren jullie dit?
Hoe weet jij dat dat door een tekort aan geheugen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

MediaMarkt Zoetermeer ook alles verkocht. Zouden morgen nieuwe binnen komen, maar dat werd pas ergens eind deze week/begin volgende week. Maargoed wel alvast gereserveerd :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik zie dit soms bij iBooks in de boekenplank, vraag me ook af waar dat aan ligt. 512MB hoeft niet het probleem te zijn (kijk maar wat ze daarmee uit de xbox360 en PS3 persen) maar wat is het dan wel?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:15
Palomar schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:01:
[...]

Hoe weet jij dat dat door een tekort aan geheugen komt?
Ehhh... Ja nam ik eigenlijk maar aan ;). Kun je me vertellen wat het wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]RonG schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:23[/message]:
[...]

Ehhh... Ja nam ik eigenlijk maar aan ;). Kun je me vertellen wat het wel is?
ALS een third party app geen geheugen meer heeft, wordt deze keihard afgesloten. Dus je merkt het wel wanneer er geen geheugen is.
De vertraging komt gewoon door een niet geoptimaliseerde app. Effe feedback sturen nar nu.nl dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-10 00:02

Armada

-Wat wil je weten?-

Kan je ook Nederlandse digitale boeken kopen bij bol.com? Blijkbaar zijn ze in pdf en epub, maar de DRM is via Adobe Digital Editions. Is dat ook op een Ipad te gebruiken?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
[message=,noline]Armada schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:39[/message]:
Kan je ook Nederlandse digitale boeken kopen bij bol.com? Blijkbaar zijn ze in pdf en epub, maar de DRM is via Adobe Digital Editions. Is dat ook op een Ipad te gebruiken?
Nee, vanwege de drm niet mogelijk, al kun je dat er af slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij mijn weten zit er maar 256MB in de iPad. De iPhone 4G zou wel 512MB hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
AkTje schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:58:
Iemand nog een adres in het zuiden van nederland voor een iPad 3G 16gb?
Hier nog eentje die een Ipad 3G of Wifi 16 GB zoekt in het zuiden van Nederland, liefst omgeving Eindhoven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zit nu een paar uur met de iPad te spelen en het bevalt me steeds meer en meer, ook dit berichtje typen gaat gemakkelijk via de iPad. Wel is het raar om dan je iPhone te pakken, die voelt gelijk zo klein aan :P

Nu nog een paar mooie apps vinden :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Benn1e schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:10:
Hier nog eentje die een Ipad 3G of Wifi 16 GB zoekt in het zuiden van Nederland, liefst omgeving Eindhoven..
Zijn ze dan al uitverkocht? Gisteren stonden er in de middag nog stapels bij de Media Markt in voorraad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Exirion schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:34:
[...]

Zijn ze dan al uitverkocht? Gisteren stonden er in de middag nog stapels bij de Media Markt in voorraad.
Ja ik ben in Eindhoven geweest bij Mediamarkt, YouMac en Amac en die hadden alleen nog 64GB.

Dus als iemand nog iets weet dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Exirion schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:57:
[...]

Bij mijn weten zit er maar 256MB in de iPad. De iPhone 4G zou wel 512MB hebben.
Klopt! En elke app krijgt sowieso maar 32 mb toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
LuNaTiC schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:11:
Net ff langs de t-mobile shop geweest voor een extra micro sim, kaartje erin, iPhone op flight mode en nu ook online op de iPad via 3G :) ik typ dit nu terwiijl ik in de bios in de pauze zit te wachten :P
Heb je Google Maps daar geprobeerd? Kon die gps je locatie vinden of moet je echt in de buitenlucht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Slashdotter schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:15:
[...]

Heb je Google Maps daar geprobeerd? Kon die gps je locatie vinden of moet je echt in de buitenlucht zijn?
hij zal dan denk gebruik maken van de wifi netwerken die getagd zijn.

is het iemand al gelukt om spraak aan te houden met je iphone EN via duo sim data te gebruiken op je ipad? dit werkte redelijk bij mij, maar ik miste soms gesprekken/smsjes. leek alsof de phone af en toe resette ofzo. soms werkt het wel soms niet. iemand ervairngen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:46
tennisbal schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:26:
[...]

is het iemand al gelukt om spraak aan te houden met je iphone EN via duo sim data te gebruiken op je ipad? dit werkte redelijk bij mij, maar ik miste soms gesprekken/smsjes. leek alsof de phone af en toe resette ofzo. soms werkt het wel soms niet. iemand ervairngen?
Normaal gesproken kan er bij een duo kaart slechts een simkaart actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Jpjedi schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:40:
Klopt! En elke app krijgt sowieso maar 32 mb toegewezen.
Dat is onzin. Ik heb hier een mooi vers gerestorede en jailbroken ipad:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
jasper@jasper08-kubuntu:~$ ssh root@ipad
root@ipad's password: 
iPad-van-Jasper:~ root# aptitude install top
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Initializing package states... Done
Writing extended state information... Done
Building tag database... Done             
The following NEW packages will be installed:
0 packages upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 112kB of archives. After unpacking 823kB will be used.
[..]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Processes:  20 total, 2 running, 18 sleeping... 76 threads            22:35:20
Load Avg:  0.07,  0.19,  0.14    CPU usage: 18.45% user, 10.68% sys, 70.87% idle
SharedLibs: num =    0, resident =     0 code,     0 data,     0 linkedit.
MemRegions: num =  1774, resident =   61M +     0 private,   83M shared.
PhysMem:   67M wired,   39M active,   15M inactive,  213M used,   34M free.
VM: 864M + 0   292308(0) pageins, 3(0) pageouts

PID COMMAND      %CPU   TIME   #TH #PRTS #MREGS  RPRVT  RSHRD  RSIZE  VSIZE
 1596 AngryBirds  12.5%  0:34.84   6   132    336 44188K    20M   101M   219M
 1498 SpringBoar   8.7%  0:35.86   9   303    518  6760K    20M    31M   163M
 1496 mediaserve   2.9%  0:10.83  14   191    106  1364K  9040K  7296K    43M

Angrybirds pikt kortom >100 meg, en dat doen veel apps. Van de 256 is dat nog een best grote chunk beschikbaar geheugen voor applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 15:49
ik heb meegedaan aan een prijsvraag en morgen hoor ik of ik de ipad gewonnen heb of niet ;)

anyways even een paar vragen:

1) hoe duur en waar kan je die dock connector kopen voor de ipad zodat hij kan staan en laden?

2) op de site van Apple staat bij de specs: Supports .m4v, mp4, and .mov file formats along with MPEG- 4 video format. Kan ik dus op de iPad al mijn .mkv films/series zetten? Gaat dat dan via iTunes want op mijn MBP doe ik dat met VLC player. Ik ben benieuwd hoe dit op de iPad werkt..

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
cypress3d schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:41:
ik heb meegedaan aan een prijsvraag en morgen hoor ik of ik de ipad gewonnen heb of niet ;)

1) hoe duur en waar kan je die dock connector kopen voor de ipad zodat hij kan staan en laden?

2) op de site van Apple staat bij de specs: Supports .m4v, mp4, and .mov file formats along with MPEG- 4 video format. Kan ik dus op de iPad al mijn .mkv films/series zetten? Gaat dat dan via iTunes want op mijn MBP doe ik dat met VLC player. Ik ben benieuwd hoe dit op de iPad werkt..
dock ding is 30 euro, maar je moet er ook nog en kabel bij kopen/ of de standaard kabel voor gebruiken. hij heeft zeer slechte recensies btw. ik wilde hem ook kopen maar zie er vanaf, voornamelijk omdat ik het belachelijk vind dat je geen extra kabel erbij krijgt...

mkv conversie kan, lees dit topic maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Jasper Janssen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:36[/message]:
[...]

Dat is onzin. Ik heb hier een mooi vers gerestorede en jailbroken ipad:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
jasper@jasper08-kubuntu:~$ ssh root@ipad
root@ipad's password: 
iPad-van-Jasper:~ root# aptitude install top
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Initializing package states... Done
Writing extended state information... Done
Building tag database... Done             
The following NEW packages will be installed:
0 packages upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 112kB of archives. After unpacking 823kB will be used.
[..]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Processes:  20 total, 2 running, 18 sleeping... 76 threads            22:35:20
Load Avg:  0.07,  0.19,  0.14    CPU usage: 18.45% user, 10.68% sys, 70.87% idle
SharedLibs: num =    0, resident =     0 code,     0 data,     0 linkedit.
MemRegions: num =  1774, resident =   61M +     0 private,   83M shared.
PhysMem:   67M wired,   39M active,   15M inactive,  213M used,   34M free.
VM: 864M + 0   292308(0) pageins, 3(0) pageouts

PID COMMAND      %CPU   TIME   #TH #PRTS #MREGS  RPRVT  RSHRD  RSIZE  VSIZE
 1596 AngryBirds  12.5%  0:34.84   6   132    336 44188K    20M   101M   219M
 1498 SpringBoar   8.7%  0:35.86   9   303    518  6760K    20M    31M   163M
 1496 mediaserve   2.9%  0:10.83  14   191    106  1364K  9040K  7296K    43M

Angrybirds pikt kortom >100 meg, en dat doen veel apps. Van de 256 is dat nog een best grote chunk beschikbaar geheugen voor applicaties
Heb je de virtual memory zelf toegevoegd met jailbreak, of had ie dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Hoe duur en waar kan je die dock connector kopen voor de ipad zodat hij kan staan en laden?
Check Dealextreme: http://www.dealextreme.com/search.dx/search.ipad
Bijna onderaan de pagina, 8,30 dollar inclusief kabel en verzenden. Ik heb m al besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 14-10 20:18

EgoPro

Time is an illusion.

Slashdotter schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:50:
[...]

Bijna onderaan de pagina, 8,30 dollar inclusief kabel en verzenden. Ik heb m al besteld :)
Levert hypermac in nederland, hun iPad stand is wel heel erg handig lijkt me (wel duur)

http://www.hypershop.com/...d-Battery-Stand-s/178.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:19
iemand die een anti-glare film heeft op zijn ipad? Ik denk dat ik deze ga kopen:

http://www.powersupportus.../list/id/193/category/37/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
kmf schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:49:
Heb je de virtual memory zelf toegevoegd met jailbreak, of had ie dat al?
Hij is verder vrijwel standaard. Ik weet niet genoeg van BSD/OSX/iOS om te weten wat het equivalent is van de swap* commando's in linux, en een implementatie van free heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tennisbal schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:43:
[...]

dock ding is 30 euro, hij heeft zeer slechte recensies btw.
Waarom slechte recensies dan? Ik heb en ben er erg blij mee, staat perfect in de juiste verhouding als ik aan tafel zit en typ op mijn Bluetooth keyboard.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Slashdotter schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:50:
[...]

Iedereen moet dat zelf weten, maar ik begrijp niet hoeveel risico sommige mensen durven nemen met hun iPad. Het is toch een prijzig stukje techniek, en om daar nou goedkope ladertjes, etc aan te hangen, vind ik nogal link (en verkeerd bezuinigen).
;w

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

wvexeltweakers schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:38:
[...]

Iedereen moet dat zelf weten, maar ik begrijp niet hoeveel risico sommige mensen durven nemen met hun iPad. Het is toch een prijzig stukje techniek, en om daar nou goedkope ladertjes, etc aan te hangen, vind ik nogal link (en verkeerd bezuinigen).
;w
Als je bijvoorbeeld een hoesje voor je iPhone koopt bij een of ander bedrijf voor 10 euro, in plaats van een bumper voor 30 euro is dat dan ook een 'risico'? :P

Natuurlijk is het niet altijd slim om zomaar het goedkoopste kabetje te nemen maar als je er eentje neemt die vergelijkbaar is met die Apple verkoopt (dus [ongeveer] de zelfde specs) dan is het toch goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 22:59
nee, door te veel spanning op je cheap-ass kabeltje kan dat ding misschien stuk gaan!
en dat wil je niet!

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Punkbuster schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:57:
nee, door te veel spanning op je cheap-ass kabeltje kan dat ding misschien stuk gaan!
en dat wil je niet!
Daarom zeg ik ook met de zelfde specs. Die zijn er genoeg, maar dan veel goedkoper. Enige verschil is, is dat ze vaak niet zo wit zijn als die van Apple, of niet die 'speciale afwerking' hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat je precies dezelfde vragen i.p.v. in eigen topic hier gaat stellen ;) . Er staan ervaringen genoeg in het topic, ga het gewoon op je gemak doorlezen.

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 27-07-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]dadj schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:58[/message]:
[...]

en zonder Applecare betaal je 400 euro voor vervangen. You choose..
Nee, daar hebben we een rechtsbijstandsverzekering voor. Ipad moet 4 jaar probleemloos meegaan, als die eerder stuk gaat is een aangetekende brief van de rechtsbijstandsverzekering voldoende om hem om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Ik heb dezelfde en zou oppassen :X
wanneer hij in het dock staat is het geluid uitgeschakeld op de Ipad en ben je "verplicht" de aansluiting achterop te gebruiken.
ook opletten dat je de Iphone er niet in zet zoals ik probeerde dit werkt wel en past met enig ligt duwwerk ook O-) maar de connector gaat alsnog los/scheef zitten en dan past je Ipad niet meer en moet je hem openschroeven :-(
en dan.... zie je hoe bedroevend het allemaal inmekaar zit 8)7 alle waar is naar zn geld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
EgoPro schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:04:
[...]

Levert hypermac in nederland, hun iPad stand is wel heel erg handig lijkt me (wel duur)

http://www.hypershop.com/...d-Battery-Stand-s/178.htm
Een accu van slechts 360 gram om je iPad 1.6x op te laden, ziet er wel goed uit.
Altijd handig om bij je te dragen in geval van nood :)
Wel jammer dat het 130 dollar exc verzenden kost, behoorlijk duur idd, hopelijk heeft DealExtreme over een paar maanden ook zoiets voor een wat schappelijkere prijs.

[ Voor 68% gewijzigd door Slashdotter op 27-07-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 18:56

MKV's werken volgens mij niet op de iPad, je zult de bestanden eerst moeten converteren, of air video gebruiken.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
[...]

;w
Zijn er gevallen bekend dan van iPhones die kapot zijn gegaan door goedkope laders?

En sowieso lijkt het me dat dit simpele dingetje gewoon de stroom doorlust van het bij de iPad meegeleverde kabeltje. Volgens mij is het ding een simpele doorlusser waar niets mis kan gaan. Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
pina schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:17:
iemand die een anti-glare film heeft op zijn ipad? Ik denk dat ik deze ga kopen:

Is er ergens een review/vergelijking van screenprotectors te vinden?
Ben wel benieuwd naar welke de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft.
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming is wel een leidraad maar misschien is cheapass folie van 1 dollar bijna net zo goed als eentje van 30 (zoals de Invisible Shield)?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
ebay:
3x voor 1 dollar

3x voor 3.95 dollar

3x voor 5.95 dollar

En dan heb je de Invisible Shield voor 30 dollar

Dus wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:29
pina schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:17:

Nee, geen ervaring helaas. Maar probeer het anders en laat het weten wat de resultaten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Slashdotter schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 02:14:
[...]

Is er ergens een review/vergelijking van screenprotectors te vinden?
Ben wel benieuwd naar welke de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft.
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming is wel een leidraad maar misschien is cheapass folie van 1 dollar bijna net zo goed als eentje van 30 (zoals de Invisible Shield)?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
ebay:
3x voor 1 dollar

3x voor 3.95 dollar

3x voor 5.95 dollar

En dan heb je de Invisible Shield voor 30 dollar

Dus wat is wijsheid?
Nou ik heb gisteren bij een Apple Reseller een screenprotector gekocht (merk: at random). Wat een rotzooi.... ik doe het wel zonder screenprotector als het zo moet. Niet aan te brengen zonder luchtbellen eronder, en al zou dat lukken dan heb je nog een olievlekkerige schijn over je iPad. Nee dank je.
15 euro weggegooid, en een Apple Reseller die weer een klant kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:29
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:02:
[...]

Nou ik heb gisteren bij een Apple Reseller een screenprotector gekocht (merk: at random). Wat een rotzooi.... ik doe het wel zonder screenprotector als het zo moet. Niet aan te brengen zonder luchtbellen eronder, en al zou dat lukken dan heb je nog een olievlekkerige schijn over je iPad. Nee dank je.
15 euro weggegooid, en een Apple Reseller die weer een klant kwijt is.
Wat heeft die Apple Reseller er nou weer mee te maken? Ik bedoel..jij koopt de protector...
Over het algemeen kan het pittig zijn om een screen protector netjes en stofvrij erop te krijgen. Dit is ongeacht het merk. Kortom het ligt dus meer aan je eigen onkunde dan aan de Apple Reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bvsteyn schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:05:
[...]

Wat heeft die Apple Reseller er nou weer mee te maken? Ik bedoel..jij koopt de protector...
Over het algemeen kan het pittig zijn om een screen protector netjes en stofvrij erop te krijgen. Dit is ongeacht het merk. Kortom het ligt dus meer aan je eigen onkunde dan aan de Apple Reseller.
Ze verkopen troep (screenprotectors van 1 euro voor 15 euro). Ik heb chinese rotzooi gehad voor telefoons die beter was dan dit.

Zoals ik al schreef; al kreeg je hem goed erop dan was er nog een olievlek-schijn te zien. Je ziet gewoon de regenboog als je naar je scherm kijkt.

En ik vind dat een Apple Reseller ook service moet verlenen als een screenprotector aanbrengen, maar dat deden ze niet. Apple raadt aan een bescherming te gebruiken, maar het boeit ze verder niet dat je zo'n ding er niet goed op krijgt of dat je bezeikt wordt met screenprotectors van zeer slechte kwaliteit door resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

;w
Die docks sluizen alleen maar wat draden door. De stroomlevering kan gewoon gedaan worden door een originele lader of een USB. Of iemand daarvoor een kloon gebruikt is de eigen keuze. Het is 5v waar we het over hebben...

Maar alsof alle kloonladertjes crap zijn... even testen op een goedkoop apparaatje, en als het werkt, dan blijft het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:40

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een probleem met het apparaat dat het mijn PDFs en en andere boeken niet wilt syncen met iBooks. Ik krijg alleen 32 / 116 boeken gesynchroniseerd. Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen? Ik heb al geprobeerd een nieuwe restore te doen zonder een back-up terug te zetten. Maar dat heeft niet geholpen. Ik kan alle PDFs prima openen in Preview.app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 13-10 07:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

alienfruit schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:21:
Ik heb een probleem met het apparaat dat het mijn PDFs en en andere boeken niet wilt syncen met iBooks. Ik krijg alleen 32 / 116 boeken gesynchroniseerd. Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen? Ik heb al geprobeerd een nieuwe restore te doen zonder een back-up terug te zetten. Maar dat heeft niet geholpen. Ik kan alle PDFs prima openen in Preview.app.
Same here, ik heb nu 5 pdfs op m'n iPad staan, welke alle 5 in Enless PDF weergegeven worden en prima werken, maar iBooks ziet er maar 1. Zo op het eerste gezicht zijn er verder ook niet echt verschillen in de pdfs, alleen dat de enige die in iBooks weergegeven word geen afbeeldingen heeft, de rest allemaal minimaal 1 (cover) maar verder zou ik het niet weten.
Ik vind het verder geen heel groot probleem, maar het is toch jammer.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 17:40

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ze staan dus allemaal wel mooi in iTunes maar syncen naar de iPad wil niet lukken. Erg irritant. Endless PDF is een PDF reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik heb met iTunes/iBooks wel wat problemen met PDF. importeren in itunes vergt wat moeite, maar met syncen niet.
Ik lees PDF echter niet graag in iBooks. Ik vind het nogal traag, vergeleken met goodreader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56

Vos

AFCA

Ik zit nu heerlijk te surfen met MyWi, dat werkt perfect moet ik zeggen. Zit op 3G van Vodafone nu, de snelheid valt me erg mee. Gaat stukken sneller dan internetten op de iPhone, mag ook he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 13-10 07:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

alienfruit schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:41:
Ja, ze staan dus allemaal wel mooi in iTunes maar syncen naar de iPad wil niet lukken. Erg irritant. Endless PDF is een PDF reader?
Oh wacht dan is jouw probleem anders dan het mijne. Bij mij staan ze dus wel op de iPad maar alleen in Endless PDF (gratis app in de appstore).
1tje is via itunes in beide programma's terecht gekomen, de overige 4 dus alleen in Endless..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Mijn netwerk thuis is geheel windows-based en heb een synology ds109 NAS draaien.
Stel ik heb op die NAS een aantal familie-films en wat speelfilms staan, kan ik die makkelijk op een ipad streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:18:
[...]

Ze verkopen troep (screenprotectors van 1 euro voor 15 euro).
Als je al weet dat je 15 euro betaalt ipv 1 euro, waarom koop je het dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CAFC1905 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:57:
[...]

Als je al weet dat je 15 euro betaalt ipv 1 euro, waarom koop je het dan 8)7
Omdat je dat pas ziet als je dat ding uit de verpakking haalt. Flimsy plastic shit. Ik weet dat screenprotectors overpriced zijn, maar er zijn er ook die dat waard zijn. Als ze hun werk maar doen vind ik het dat wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:55:
Mijn netwerk thuis is geheel windows-based en heb een synology ds109 NAS draaien.
Stel ik heb op die NAS een aantal familie-films en wat speelfilms staan, kan ik die makkelijk op een ipad streamen?
Media Link Player Lite for iPad (gratis) streamt audio/video/foto via UPnP en DLNA.

Video moet natuurlijk wel in een goed formaat beschikbaar zijn (mp4, m4v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
Ik heb sinds vrijdag ook een iPad, 16gb zonder 3G, waar ik zeer tevreden over ben.
Alleen mis ik een goed programma om mijn Google docs te bekijken en te bewerken.
Vooral de tekst documenten welke online niet bewerkt kunnen worden.
Ik heb iwork al geïnstalleerd en docsportal. Maar beide doen het werk op dit moment niet ...
Moet wel zeggen dat docsportal blijft hangen in het synchroniseren van de files, waar ik melding van gemaakt heb.

Weet iemand een goed programma hiervoor ...?

Verder gebruik ik Google calendar waar ik meerdere kalenders in gebruik.
Nu kan ik wel mijn privé agenda op mijn iPad krijgen, maar geen multi kalenders.
Ik heb mijn Google als Exchange aangemaakt, maar kan geen keuze maken in de kalenders.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
pvdlaan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:18:
Ik heb sinds vrijdag ook een iPad, 16gb zonder 3G, waar ik zeer tevreden over ben.
Alleen mis ik een goed programma om mijn Google docs te bekijken en te bewerken.
Vooral de tekst documenten welke online niet bewerkt kunnen worden.
Ik heb iwork al geïnstalleerd en docsportal. Maar beide doen het werk op dit moment niet ...
Moet wel zeggen dat docsportal blijft hangen in het synchroniseren van de files, waar ik melding van gemaakt heb.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is documents2go wat je wilt
YouTube: Documents to Go for iPad
http://itunes.apple.com/u...ce-suite/id317117961?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:05:
[...]
Media Link Player Lite for iPad (gratis) streamt audio/video/foto via UPnP en DLNA.

Video moet natuurlijk wel in een goed formaat beschikbaar zijn (mp4, m4v).
Yup, en voor audio kun je de app DS audio downloaden, die is van synology en werkt ook prima.
Momenteel alleen voor de iphone, maar prima te gebruiken op een ipad

Zou me overigens niets verbazen als synology binnenkort met een ipad app komt, hun ondersteuning is uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb voor mijn schoonvader een protect film over de voorkant gedaan (achterkant een crystal case). Geen idee wat het merk was, zag er erg uit alsof het Chinees was gezien ik dezelfde handleiding en spullen kreeg als iets voor de DS.

Het erop krijgen heeft me een 15 minuten gekost. Waarom zo lang? Nou, ik moest wachten voor het stof naar beneden gezakt was. Dat kost wel een minuut of 5. Dan het scherm goed schoonmaken (eerst met een vochtige doek, vervolgens met een stofdoekje die je erbij krijgt helemaal stof vrij maken)

Vervolgens de laag er perfect recht (in één keer :D ) op gedaan en luchtbellen weg zitten drukken. Vervolgens de beschermlaag van de beschermlaag eraf gehaald (... :P ) en weer luchtbellen eruit gedrukt. Resultaat: een perfect beschermde toplaag zonder rare vlekken en compleet zonder luchtbellen en/of stof eronder :)

Was bijzonder tevreden met mezelf :P

Moraal van het verhaal: Screenprotectors zijn prima, zolang je maar het geduld hebt ze erop te doen. Gevolg hiervan was wel dat iedereen in mijn en mijn schoonvaders omgeving meteen vroeg of ik het voor hun iPhone/iPad wilde doen :/

Ik ga er denk ik maar geld voor vragen :D

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56

Vos

AFCA

pvdlaan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:18:

Verder gebruik ik Google calendar waar ik meerdere kalenders in gebruik.
Nu kan ik wel mijn privé agenda op mijn iPad krijgen, maar geen multi kalenders.
Ik heb mijn Google als Exchange aangemaakt, maar kan geen keuze maken in de kalenders.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ...
Je moet even googlen op: Google Calendar sync iPad o.i.d. Dan krijg je links als: http://jkontherun.com/201...-calendar-sync-fix-google

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 27-07-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Notna schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:35:
Heb voor mijn schoonvader een protect film over de voorkant gedaan (achterkant een crystal case). Geen idee wat het merk was, zag er erg uit alsof het Chinees was gezien ik dezelfde handleiding en spullen kreeg als iets voor de DS.

Het erop krijgen heeft me een 15 minuten gekost. Waarom zo lang? Nou, ik moest wachten voor het stof naar beneden gezakt was. Dat kost wel een minuut of 5. Dan het scherm goed schoonmaken (eerst met een vochtige doek, vervolgens met een stofdoekje die je erbij krijgt helemaal stof vrij maken)

Vervolgens de laag er perfect recht (in één keer :D ) op gedaan en luchtbellen weg zitten drukken. Vervolgens de beschermlaag van de beschermlaag eraf gehaald (... :P ) en weer luchtbellen eruit gedrukt. Resultaat: een perfect beschermde toplaag zonder rare vlekken en compleet zonder luchtbellen en/of stof eronder :)

Was bijzonder tevreden met mezelf :P

Moraal van het verhaal: Screenprotectors zijn prima, zolang je maar het geduld hebt ze erop te doen. Gevolg hiervan was wel dat iedereen in mijn en mijn schoonvaders omgeving meteen vroeg of ik het voor hun iPhone/iPad wilde doen :/

Ik ga er denk ik maar geld voor vragen :D
Knap, het lukt me vrijwel nooit. Op een gsm is het nog te doen, maar met die protector die ik had echt niet gewoon. Ik zou er 30 euro voor betalen als een bedrijf hier in de buurt dat zou doen, maar helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

kmf schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:44:
Ik heb met iTunes/iBooks wel wat problemen met PDF. importeren in itunes vergt wat moeite, maar met syncen niet.
Ik lees PDF echter niet graag in iBooks. Ik vind het nogal traag, vergeleken met goodreader...
Het is inderdaad een stuk minder snel dan als je een ePub bestand probeert te lezen maar het zijn ook over het algemeen veel grotere bestanden met veel meer plaatjes en rotzooi erin. Maar dat van het importeren werkt bij mij gewoon dmv slepen en klaar, ik hoef niks extras te doen ofzo. Ik werk wel met een Mac en de nieuwste versie van iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:18:
[...]

Ze verkopen troep (screenprotectors van 1 euro voor 15 euro). Ik heb chinese rotzooi gehad voor telefoons die beter was dan dit.

Zoals ik al schreef; al kreeg je hem goed erop dan was er nog een olievlek-schijn te zien. Je ziet gewoon de regenboog als je naar je scherm kijkt.

En ik vind dat een Apple Reseller ook service moet verlenen als een screenprotector aanbrengen, maar dat deden ze niet. Apple raadt aan een bescherming te gebruiken, maar het boeit ze verder niet dat je zo'n ding er niet goed op krijgt of dat je bezeikt wordt met screenprotectors van zeer slechte kwaliteit door resellers.
Ik heb er sinds vandaag een Brando Ultra Clear opzitten: super simpel aan te brengen, geen bubbels, geen olievlek-idee. Werd ook snel geleverd, gewoon bij Brando zelf besteld op de 20e, was gisteren al bezorgd. En dat voor € 22,11. Nog goedkoper dan via de Baay.... :9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wvexeltweakers schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:58:
[...]

Ik heb er sinds vandaag een Brando Ultra Clear opzitten: super simpel aan te brengen, geen bubbels, geen olievlek-idee. Werd ook snel geleverd, gewoon bij Brando zelf besteld op de 20e, was gisteren al bezorgd. En dat voor € 22,11. Nog goedkoper dan via de Baay.... :9
Tja ik ga er niet nog eens ruim 20 euro tegenaan gooien... Het gaat mij toch niet lukken. Dan maar leven met een bekrast scherm (dat zeker gaat gebeuren). Vind het wel goed geweest. Ben zo al 100 euro aan accesoires kwijt :S

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2010 10:05 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid