[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze achterkant beschermer blijft gewoon de bomb, zit er bij mij sinds het begin op en is echt super!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33956
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_33956_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Gisteren even bij de Mediamarkt Utrecht gevraagd naar de Camera Kit. Is nog niet geleverd, en zal in de eerstvolgende paar leveringen sowieso nog niet geleverd worden. Ze hadden er nog geen zicht op wanneer deze wél geleverd zou gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich zou je met de camera kit meer opslag kunnen zorgen voor de ipad.
Je hangt er een usb stickje aan van 16 gb en je hebt meer ruimte!
heeft iemand al google docs gebruikt op de ipad want hy is er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 20:19
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:09:
Opzich zou je met de camera kit meer opslag kunnen zorgen voor de ipad.
Je hangt er een usb stickje aan van 16 gb en je hebt meer ruimte!
heeft iemand al google docs gebruikt op de ipad want hy is er wel!
Werkt niet, hij herkent alleen foto bestanden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:41
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:15:
[...]

Werkt niet, hij herkent alleen foto bestanden.
werkt wel... wel een jailbreak nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:20:
[...]

Ding teruggebracht naar Mediamarkt en hopelijk hebben ze morgen een nieuwe voor me...
Niet dus. Misschien pas volgende week woensdag komt er weer een nieuwe levering binnen :(

Damn, waarom moet die van mij nou net kapot gaan (DOA) ;( Hoor verder ook van niemand problemen over de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Klopt, er zijn verdacht weinig defecten met de iPad gemeld. Meestal gaat heel de media op zijn dak over Apple toestellen waar 1% een probleem heeft, maar het ding krijgt geen aandacht. Misschien omdat de media al zijn aandacht spendeert aan de iPhone 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:23
Op welke apps zitten jullie te wachten?
Ik op een synology app en een van ftd
Ik zou wel spotjes willen zoeken en mijn nasje opdrachten willen geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Maar wat is nu echt de meerwaarde van de ipad? Ik zit nog te twijfelen of er echt apps zijn en features waarom ik de ipad zou moeten hebben. Heb net een nieuwe mac book pro i7 en een Ipad is wel geinig maar tja het moet wel een doel hebben. Iemand die misschien de voors en tegens kan zeggen?

We verwachten op GoT wat eigen inzet. Dus, vragen of iemand even alle voors en tegens opsomt is niet de bedoeling. Waar twijfel je nog over? Specifieke vragen is geen probleem, maar dit is geen dumpbak.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 27-07-2010 10:46 ]

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:31:
Klopt, er zijn verdacht weinig defecten met de iPad gemeld. Meestal gaat heel de media op zijn dak over Apple toestellen waar 1% een probleem heeft, maar het ding krijgt geen aandacht. Misschien omdat de media al zijn aandacht spendeert aan de iPhone 4...
Er zijn wel degelijk meldingen geweest van defecten, maar veelal zijn dit incidenteel en worden goed opgelost (direct een nieuwe als er eentje op voorraad is)

Effe denken, wat hebben we allemaal gehad? Een kabel dat in brand vloog, een hoop screen bleeding klachten, dead pixels, een accu dat uitzwelt en het scherm er uit drukt, etc

Maar ja, hoe dan ook, dat zijn misschien een paar dozijn klachten tegenover een verkoop van 3 miljoen. Zelfs de telegraaf kan daar geen artikel over schrijven.

Wel is er nu een aanklacht tegen apple vanwege oververhittingsproblemen: http://www.bloomberg.com/...ight-warm-conditions.html
Tooooony schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:33:
Een beheerapp voor Apple Airport Express zodat ik deze kan configureren zonder een laptop nodig te hebben....
Een torrent-beheer app (not gonna happen)
Een browse&upload app voor m'n nas.
Een app waarmee ik meerdere foto's/plaatjes kan uploaden naar een service en daarna in een textvenster even een post met de img-code van deze plaatjes kan opstellen zodat ik het kan kopieren naar bv een forum.
cool0 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:34:
Maar wat is nu echt de meerwaarde van de ipad? Ik zit nog te twijfelen of er echt apps zijn en features waarom ik de ipad zou moeten hebben. Heb net een nieuwe mac book pro i7 en een Ipad is wel geinig maar tja het moet wel een doel hebben. Iemand die misschien de voors en tegens kan zeggen?
Normaal zal ik met een sarcastische antwoord komen, maar aangezien je wat meer regels hebt geschreven dan de gemiddelde "wat moet ik er mee?"-poster.
De meerwaarde is dat de consumptieve handelingen welke je doet op een laptop/netbook/desktop sneller en comfortabeler kan op een iPad.

[ Voor 38% gewijzigd door kmf op 27-07-2010 11:32 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
cool0 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:34:
Eigenlijk had ik hetzelfde, maar er is geen reden waarom je de iPad moet hebben. Het is gewoon een luxe product. Een tv heb je ook niet nodig, maar is toch wel prettig.

Zelfde geld voor de iPad. Je hebt het niet nodig, maakt je leven alleen wat makkelijker/aangenamer bij simpele taken als mail/nieuws/web checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tooooony schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:33:
Troweuns, wat voor opdrachtjes wil je geven? Met de webinterface van synology kan ik al een hoop dingen doen. De webinterface van sabnzbd en transmission voldoen ook.

Torrents en zo laat ik starten door het url van de torrent aan transmission door te geven. (een nadeel van de iPad is wel dat ik dingen KAN downloaden (icab), maar niet uploaden vanuit icab. )
Nzb worden gestart dmv bookmarks in nzbmatrix of newzbin. sabnzbd gaat er vanzelf wel mee beginnen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:01
Grootste voordelen vind ik:
- accu gaat 10 uur mee, dat is in de paktijk 3-4 dagen klooien voordat hij leeg is.
- hij is meteen aan, OK, laptop in standby gaat ook snel, maar toch weer paar seconden langzamer + scherm openklappen.... Net iets minder handig.
- Hij wordt niet warm: grootste nadeel van een laptop op de bank vind ik dat dat ding warm wordt. Met een iPad nergens last van.

Waarvoor ik m gebruik:
- internetten, praktisch alles eigenlijk, alleen voor extreem zoekwerk gebruik ik nog wel de PC, aangezien dat op een iPad net ff minder rap gaat (voorbeeld: vliegtickets, hotelreserveringen, dat soort dingen, waarbij je ff snel verschillende opties wilt uitzoeken)
- tijdschriften lezen (PDF-jes, te downloaden, gebruik ik erg vaak)
- soms een spelletje, plants vs zombies blijft leuk
- af en toe een videootje streamen met AirVideo

Hoop op korte termijn op geinige Nederlandse krantenapps (PressReader is al geinig, zou er wel wat meer NL kranten in willen hebben), Nederlandse tijdschriften (Panorama, Revu ofzo)...
En ben benieuwd naar Veronica Magazine app, als TV Gids... (of een andere TV Gids).

Gebruik sinds ik de iPad heb m'n laptop nauwelijks meer en PC eigenlijk vooral nog om te downloaden.

Zo enthousiast over de iPad dat we afgelopen week een 2e hebben bijgekocht voor mn vrouw :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 11:30
matthijst schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:28:

Gebruik sinds ik de iPad heb m'n laptop nauwelijks meer en PC eigenlijk vooral nog om te downloaden.
dat heb ik dus ook :) spiksplinternieuwe HP laptop ligt nu in de kast stof te vangen omdat ik alles op mijn ipad kan doen :o

laten we wel zijn, het enigste wat ik zon laptop deed wat internetten en mail lezen.. tja dat kan op een ipad ook :9~

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:20
Powershell schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:42:
[...]

dat heb ik dus ook :) spiksplinternieuwe HP laptop ligt nu in de kast stof te vangen omdat ik alles op mijn ipad kan doen :o

laten we wel zijn, het enigste wat ik zon laptop deed wat internetten en mail lezen.. tja dat kan op een ipad ook :9~
bwa, een externe schijf op aansluiten, bestanden downloaden via de browser e.d. kan je toch niet op een ipad hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Laatst online: 21-09 16:04
Ik ben zeer verknocht aan mijn Dell Vostro V13, maar wil er absoluut een iPad bij hebben voor epub en pdf lezen, wat ik veel en graag doe.

Zoals een medetweaker het een paar pagina's terug prachtig verwoordde: met een iPad neem je info tot je maar creëer je niet (veel), met een pc/laptop ben je toch meer aan het creëeren.

Ik zie het als aanvullend, niet uitsluitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
pina schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:48:
[...]

bwa, een externe schijf op aansluiten, bestanden downloaden via de browser e.d. kan je toch niet op een ipad hoor ;)
Jawel hoor. iCab mobile browser.

En een externe schijf kan ook nog, met de camera connection kit. Mits je de bestanden in een dcim-directory gooit. En enkel image en filmbestanden accepteert ie.

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 27-07-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
pina schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:48:
[...]

daar heb ik mijn 27inch imac voor die in de werkkamer staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 22:59
Kan een tweaker uit utrecht mij DMén? Ik woon in apeldoorn en in utrecht is nog een winkel met 32GB wifi. maar ze willen niks achter houden, dus misschien kunnen we iets regelen..

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Laatst online: 05-10 15:05
Ik ben vooral blij dat ik de iPad ook vooral gebruik waarvoor ik hem heb aangeschaft: kranten/magazines/boeken lezen en casual games spelen. Dat daarnaast de web en email ervaring zo goed is dat je geen laptop meer nodig behalve voor het hele zware werk is een compliment voor Apple. Nu hopelijk snel wat meer nederlandse content qua kranten en magazines en het is helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:01:
Deze achterkant beschermer blijft gewoon de bomb, zit er bij mij sinds het begin op en is echt super!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33956
[afbeelding]
Deze heb ik ook! Ik zeg een aanrader. Je IPAD blijft lekker vasthouden en er nog ook mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iemand ergens een goede stylus uit te halen om mee te schetsen/tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:06
hmm... de Applestore is offline vanwege een update, gaat dan eindelijk de iPad in het online assortiment komen incl. de accessoires.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
Vos schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:41:
[...]

Je moet even googlen op: Google Calendar sync iPad o.i.d. Dan krijg je links als: http://jkontherun.com/201...-calendar-sync-fix-google
Bedankt voor je reactie, maar ik heb de stappen uit de link gevolgd, maar helaas ik kom niet verder ...

Ik heb deze link ook nog gevonden van google: http://www.google.com/sup...n/answer.py?answer=139206 ongeveer hetzelfde als wat Vos doorgestuurd heeft, maar ook hiermee kom ik niet verder.

Dit is de melding die ik krijg bij beide "oplossingen":

Apparaat niet ondersteund
Google Sync wordt niet ondersteund op uw apparaat.
Ga naar http://m.google.com voor andere Google-producten voor uw apparaat.

Vind het wel vervelend zo, aangezien ik op mijn ipod touch het probleem niet heb en de ipad eigenlijk de vervanger wordt van mijn ipod. En ik hierop mijn agenda bijhoud i.c.m. mijn samsung Galaxy S telefoon.

Ik hoop dat iemand nog een andere oplossing weet, ook voor het bewerken van Google Docs, in het bijzonder de tekst documenten, excel kan eventueel online.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vind het eigenlijk best wel zuur dat ik een Pioneer set heb staan met een ipod connector, en dat de iPad vrolijk zegt dat dit niet ondersteunt wordt. Kom op zeg; dit kan toch niet zo moeilijk zijn, aangezien het gewoon een grote iPod touch is (min of meer dan).

Nee men wil zeker weer dat ik een nieuwe geluidsinstallatie koop die de iPad wel ondersteunt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CAFC1905 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:22:
Ik ben vooral blij dat ik de iPad ook vooral gebruik waarvoor ik hem heb aangeschaft: kranten/magazines/boeken lezen en casual games spelen. Dat daarnaast de web en email ervaring zo goed is dat je geen laptop meer nodig behalve voor het hele zware werk is een compliment voor Apple. Nu hopelijk snel wat meer nederlandse content qua kranten en magazines en het is helemaal perfect.
Ben het helemaal met je eens gebruik hem zelf ook als laptop vervanging werkt heerlijk
Heb ook net marvel en x comics gedownload denk dat ik zeker wel een aantal strips ga kopen ben vooral dol op de oude batmans en x-men strips.

Internetten werkt er vloeiend op en tot nu toe nog geen enkele site tegenkomen waarvoor ik flash mis.
kan apple daar ook wel in gebrijpen we moeten met de tijd mee gaan ik ga toch ook geen games meer maken voor de nintendo 64 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HADES2001 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:09:
[...]

Ben het helemaal met je eens gebruik hem zelf ook als laptop vervanging werkt heerlijk
Heb ook net marvel en x comics gedownload denk dat ik zeker wel een aantal strips ga kopen ben vooral dol op de oude batmans en x-men strips.

Internetten werkt er vloeiend op en tot nu toe nog geen enkele site tegenkomen waarvoor ik flash mis.
kan apple daar ook wel in gebrijpen we moeten met de tijd mee gaan ik ga toch ook geen games meer maken voor de nintendo 64 ?
Ehm ja, het is meer zeggen, volgend jaar is er een Playstation 4, dus we maken niks meer voor de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje over PDF readers. Ik heb een aantal tijdschriften via het grijze circuit verkregen en op mijn iPad gezet. In iBooks, staat verder prima. Leest ook gewoon goed. Er zijn talloze pdf readers, en nu vraag ik mij af : wat kunnen die nou méér dan iBooks? Aantekeningen maken? is dat het enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

pvdlaan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik heb de stappen uit de link gevolgd, maar helaas ik kom niet verder ...

Ik heb deze link ook nog gevonden van google: http://www.google.com/sup...n/answer.py?answer=139206 ongeveer hetzelfde als wat Vos doorgestuurd heeft, maar ook hiermee kom ik niet verder.

Vind het wel vervelend zo, aangezien ik op mijn ipod touch het probleem niet heb en de ipad eigenlijk de vervanger wordt van mijn ipod. En ik hierop mijn agenda bijhoud i.c.m. mijn samsung Galaxy S telefoon.

Ik hoop dat iemand nog een andere oplossing weet, ook voor het bewerken van Google Docs, in het bijzonder de tekst documenten, excel kan eventueel online.
Same here, ik krijg hier dezelfde melding (wordt niet ondersteund) en krijg het dus ook niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Laatst online: 21-09 16:04
Ik hoop dat iemand nog een andere oplossing weet
Ik heb nog geen iPad, maar heb deze bookmark alvast in mijn favorieten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
LaptopSmurf schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:16:
[...]

Ik heb nog geen iPad, maar heb deze bookmark alvast in mijn favorieten staan ;)
die link is prima voor als je met 1 agenda wil werken, maar als je met meerder wilt werken heb je de link nodig onderaan de bladzijde en dan kom je niet verder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:12:
[...]

Ehm ja, het is meer zeggen, volgend jaar is er een Playstation 4, dus we maken niks meer voor de Xbox 360.
vind ik niet helemaal een vergelijking flash is gewoon oud vroeger was het een goeie oplossing maar tijd gaat verder er zijn nu stukken betere oplossingen kwa programeren
de vergelijking die jij maakt is met huidige apperaten wat nog jaren mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]kmf schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:00[/message]:
[...]

Jawel hoor. iCab mobile browser.

En een externe schijf kan ook nog, met de camera connection kit. Mits je de bestanden in een dcim-directory gooit. En enkel image en filmbestanden accepteert ie.
Geen externe schijf, heeft de iPad te weinig stroom voor. Wel een externe USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HADES2001 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:21:
[...]

vind ik niet helemaal een vergelijking flash is gewoon oud vroeger was het een goeie oplossing maar tijd gaat verder er zijn nu stukken betere oplossingen kwa programeren
de vergelijking die jij maakt is met huidige apperaten wat nog jaren mee kan.
Flash kan ook nog jaren mee, en wordt veelvuldig gebruikt. Ik heb genoeg sites waar ik niks mee kan omdat het flash is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:08:
Vind het eigenlijk best wel zuur dat ik een Pioneer set heb staan met een ipod connector, en dat de iPad vrolijk zegt dat dit niet ondersteunt wordt. Kom op zeg; dit kan toch niet zo moeilijk zijn, aangezien het gewoon een grote iPod touch is (min of meer dan).

Nee men wil zeker weer dat ik een nieuwe geluidsinstallatie koop die de iPad wel ondersteunt :S
Had ik ook met mn ipod classic icm een jvc home cinema setje.

Probleem heeft zichzelf overigens opgelost door aankoop van een onkyo met een netwerkaansluiting, zo streamt ie zelf alles van mn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
shameete schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:32:
[...]

Had ik ook met mn ipod classic icm een jvc home cinema setje.

Probleem heeft zichzelf overigens opgelost door aankoop van een onkyo met een netwerkaansluiting, zo streamt ie zelf alles van mn NAS.
Dat noem ik geen probleem oplossen, maar goed. Een set van 1100 euro die net een half jaar oud is :S

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Slashdotter schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 01:56:
Zijn er gevallen bekend dan van iPhones die kapot zijn gegaan door goedkope laders?
Yep, helaas... Action heeft een lader verkocht die iPhones om zeep hielp, en van de goedkope autoladers (Dealextreme etc) is bekend dat er veel zijn die op een gegeven moment falen, waarbij de 12V primair direct op de USB-poort gezet wordt... RIP iPhone.
En sowieso lijkt het me dat dit simpele dingetje gewoon de stroom doorlust van het bij de iPad meegeleverde kabeltje. Volgens mij is het ding een simpele doorlusser waar niets mis kan gaan. Correct me if i'm wrong.
Door mechanisch slecht passende stekkertjes zijn wel degelijk dock connectors beschadigd, en als de toleranties niet kloppen zou je wellicht 5V op de verkeerde pin kunnen krijgen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:27:
[...]

Flash kan ook nog jaren mee, en wordt veelvuldig gebruikt. Ik heb genoeg sites waar ik niks mee kan omdat het flash is.
flash gaat verdwijnen zodra html5 eenmaal de standaard is.... yea ok dat duurt nog wel even maar toch :P youtube heeft al een html5 player bv: YouTube: Broadcast Yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:13:
Klein vraagje over PDF readers. Ik heb een aantal tijdschriften via het grijze circuit verkregen en op mijn iPad gezet. In iBooks, staat verder prima. Leest ook gewoon goed. Er zijn talloze pdf readers, en nu vraag ik mij af : wat kunnen die nou méér dan iBooks? Aantekeningen maken? is dat het enige?
met goodreader kun je mappen indelen voor je pdf's, bladeren gaat sneller in grote pdf's, aantekeningen maken kan volgens mij niet met goodreader maar bv wel met readdledocs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Powershell schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:39:
[...]

flash gaat verdwijnen zodra html5 eenmaal de standaard is.... yea ok dat duurt nog wel even maar toch :P youtube heeft al een html5 player bv: YouTube: Broadcast Yourself.
Ja dat duurt idd waarschijnlijk zo lang tot er een iPad 3 is... Maar goed, ik wist het toen ik hem kocht, genoeg consumenten die dit niet weten. Mag van mij wel verplicht een sticker op de doos; "LET OP: internetbrowser ondersteunt geen Adobe Flash". Aangezien flash tegenwoordig zo ingeburgerd is.

Vraag me ook af of ze mensen er duidelijk op wijzen dat je zonder pc of laptop niks met dit ding kunt. Eigenlijk wel schandalig dat je gewoon zonder pc of laptop dit ding niet eens in gebruik kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Powershell schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:39:
[...]

Wat een onzin, hoe ga jij timeline gebaseerde animaties fatsoenlijk maken in html5? Hiervoor is flash gewoon de enige oplossing op dit moment. Ik zeg niet dat het ideaal is, maar je mag eens komen kijken wat ik in flash maak en dat ombouwen naar html5 / SVG of whatever. Dit is overigens wat ze bij youtube van html5 vinden: http://apiblog.youtube.com/2010/06/flash-and-html5-tag.html

Anyway, zonder een flamewar te ontketenen hier >:) heeft iemand Frash al eens geprobeerd op z'n iPad en wat zijn de bevindingen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:08:

Ow? En als je op de ipad de ipod aanzet voor muziek ? komt er dan ook niks uit? Volgens mij moet dat wel werken toch of zie ik dat verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:48:
[...]

Vraag me ook af of ze mensen er duidelijk op wijzen dat je zonder pc of laptop niks met dit ding kunt. Eigenlijk wel schandalig dat je gewoon zonder pc of laptop dit ding niet eens in gebruik kan nemen.
Ik wil niet veel zeggen maar in elk huishouden staat wel een computer hoor. Beetje achterhaalde opmerking dit.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan iemand filmpjes kijken op Vimeo? Ik begreep dat deze site omgezet was naar HTML5, maar ik kan geen filmpjes bekijken op de iPad. Alles laadt normaal, maar als ik filmpje start krijg ik alleen een zwart scherm. (bijvoorbeeld de external mic tutorial video die nu op de home page staat).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:18:
Apple raadt aan een bescherming te gebruiken, maar het boeit ze verder niet dat je zo'n ding er niet goed op krijgt of dat je bezeikt wordt met screenprotectors van zeer slechte kwaliteit door resellers.
Ik ben erg benieuwd waar Apple jou aanraadt een schermfolie te gebruiken. Volgens mij is dat een verzinsel.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
zonoskar schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:59:
Kan iemand filmpjes kijken op Vimeo? Ik begreep dat deze site omgezet was naar HTML5, maar ik kan geen filmpjes bekijken op de iPad. Alles laadt normaal, maar als ik filmpje start krijg ik alleen een zwart scherm. (bijvoorbeeld de external mic tutorial video die nu op de home page staat).
Als het goed is heeft de Vimeo-website een linkje onder de video's geplaatst, waarmee je kunt switchen tussen de gewone en de HTML5-speler.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:02
zonoskar schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:59:
Het werkt gewoon bij mij. Ik hoef ook niets in te stellen of om te zetten :)
Zpottr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Ik ben erg benieuwd waar Apple jou aanraadt een schermfolie te gebruiken. Volgens mij is dat een verzinsel.
Inderdaad en sterker nog... Apple is voor de introductie van de iPad helemaal gestopt met de verkoop van screenprotectors in de Apple Stores.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SaURoN schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:56:
[...]

Ow? En als je op de ipad de ipod aanzet voor muziek ? komt er dan ook niks uit? Volgens mij moet dat wel werken toch of zie ik dat verkeerd? :P
Nope... iPad blijft steeds zeggen dat het apparaat niet ondersteunt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob87
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
pvdlaan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Dat probleem had ik een tijdje geleden ook, ik geloof dat de oplossing was om je taal op m.google.com te wijzigen van Nederlands naar Engels.

PSN: Bravia87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:13:
Het belangrijkste van goodreader bv is voor mij de snelheid. Deze cacht de volgende pagina's namelijk van tevoren, dus je kan er snel doorheen browsen. iBooks rendert de pagina pas bij tonen. (eerst blurry, dan scherp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:09
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:14:
[...]

Phusebox, ik krijg maar moeilijk hoogte van je comments en waarschijnlijk met mij vele anderen.
Maarre, dat jouw pre-iPad-release HiFi setje niet compatible is met je iPad (waarvan ik nog steeds niet zeker weet of je hem nou wel wou hebben) verbaast me niet heel veel. Misschien moet je bij Pioneer gaan vragen om een firmware upgrade. Waarschijnlijk zullen mensen met zo'n hippe iPod-aansluiting in hun auto hetzelfde probleem hebben.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:36
Wat is de iPad een fantastisch apparaat zeg! :) Ik heb 'm nu een paar dagen in gebruik en het werkt allemaal perfect naar behoren. Ik heb veel over Applecare gelezen hier op het forum. Bij mijn iPad heb ik niet gekozen om Applecare aan te schaffen, maar heb ik het goed begrepen dat ik de komende tijd nog steeds de mogelijkheid heb om dit aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

mauwz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:28:
Wat is de iPad een fantastisch apparaat zeg! :) Ik heb 'm nu een paar dagen in gebruik en het werkt allemaal perfect naar behoren. Ik heb veel over Applecare gelezen hier op het forum. Bij mijn iPad heb ik niet gekozen om Applecare aan te schaffen, maar heb ik het goed begrepen dat ik de komende tijd nog steeds de mogelijkheid heb om dit aan te schaffen?
Volgens mij kan je applecare nemen zolang het binnen het eerste jaar is.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joarie schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:25:
[...]

Phusebox, ik krijg maar moeilijk hoogte van je comments en waarschijnlijk met mij vele anderen.
Maarre, dat jouw pre-iPad-release HiFi setje niet compatible is met je iPad (waarvan ik nog steeds niet zeker weet of je hem nou wel wou hebben) verbaast me niet heel veel. Misschien moet je bij Pioneer gaan vragen om een firmware upgrade. Waarschijnlijk zullen mensen met zo'n hippe iPod-aansluiting in hun auto hetzelfde probleem hebben.
Het is niet dat mijn set de iPad niet ondersteunt, maar andersom. De iPad zegt dat het apparaat niet ondersteunt wordt.

En hoezo krijg je maar moeilijk hoogte? Ik ben tevreden met mijn iPad, en ik accepteer de tekortkomingen, maar zie ook hoe veel beter het apparaat had kunnen zijn. Maar goed, dan was ik natuurlijk niet geneigd om over een jaar de iPad 2 te kopen :+

Ben gewoon een kritische consument die niet zomaar wat koopt. Zelfs iets van 50 euro wordt eerst goed onderzocht, want als ik electronica koop wil ik zeker weet dat ik het beste koop dat er op dat moment beschikbaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Je mag altijd nog in het eerste jaar de apple care koper het is echter wel zo koop je het na 364 dagen dan gaat hij nog steeds in op de dag van je ipad aankoop.
Dus het maakt niet uit waneer je hem koopt als je hem wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
StanTheMan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:41:
[...]
met goodreader kun je mappen indelen voor je pdf's, bladeren gaat sneller in grote pdf's, aantekeningen maken kan volgens mij niet met goodreader maar bv wel met readdledocs.
Of gebruik goodreader in combinatie met Dropbox en de app Droptext. Met Droptext kan je tekstbestanden in je Dropbox account bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nou, dat is duidelijk. Wij zijn selfish elites. En proud of it

http://www.wired.com/epic...pendent-geeks-says-study/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kmf schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:41:

Dan ben ik gelukkig de uitzondering op de regel, de kritische nerd die wel een iPad heeft, en niet bang is om aan mensen toe te geven dat het tekortkomingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:36
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:44:
[...]

Dan ben ik gelukkig de uitzondering op de regel, de kritische nerd die wel een iPad heeft, en niet bang is om aan mensen toe te geven dat het tekortkomingen heeft.
Ik ben het met je eens dat hij tekortkominge heeft. Het blijft echter wel een feit dat er geen enkel product is als de iPad tot nu toe. De tekortkominge zitten mij vooral in het huidige aanbod in de app store, het ontbreken van een camera en eventueel een nieuwe versie van het OS met multitasking etc.

Met de huidige opties ben ik méér dan conent, zéker gezien het feit dat de concurrentie alleen een simpele e-reader aanbied. De "fun" waarde van dit product is mijn inziens wel onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unomomentodado schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Of gebruik goodreader in combinatie met Dropbox en de app Droptext. Met Droptext kan je tekstbestanden in je Dropbox account bewerken.
Ik ben inderdaad helemaal om. Dropbox samen met Goodreader werkt heerlijk. Dat langzame renderen was mij ook al opgevallen. Alleen de boekenplank van iBook vind ik nog wel erg mooi. Zeker met tijdschriften.

We zouden eigenlijk een rijtje essentiele apps moeten maken. Want er zit nog best veel kaf tussen het koren, en goedkoop is het vaak ook niet om alles uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mauwz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:46:
[...]

Ik ben het met je eens dat hij tekortkominge heeft. Het blijft echter wel een feit dat er geen enkel product is als de iPad tot nu toe. De tekortkominge zitten mij vooral in het huidige aanbod in de app store, het ontbreken van een camera en eventueel een nieuwe versie van het OS met multitasking etc.

Met de huidige opties ben ik méér dan conent, zéker gezien het feit dat de concurrentie alleen een simpele e-reader aanbied. De "fun" waarde van dit product is mijn inziens wel onovertroffen.
Begrijp me goed, vooralsnog ben ik ook tevreden ermee. Alleen mijn bankrekening wat minder, ouch, 100 euro aan accesoires, nu al 50 euro aan apps in 3 dagen...

Één van de grote voordelen van de Android Marketplace is dat je alles 24u kan proberen en daarbinnen je geld terugkrijgen als je de app verwijdert.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
kmf schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:41:

Hmm....ik herken veel van die karaktereigenschappen in het stukje :P
Ach ja, elk persoon/individu is in een hokje te plaatsen, ook al doen ze soms zo hard hun best om dat te vermijden en aan de massa te ontsnappen (om vervolgens juist in een hokje te komen -> zie krakers).

Maar om in de kritische noot te blijven: waarom ziet mijn iPad niet mijn iPhone als ik bij beiden bluetooth aanzet? Heeft dat alles ermee te maken dat Apple ten koste van alles wil vermijden dat je tethering kunt toepassen met een non-jailbroken iPhone?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:47:
[...]

Ik ben inderdaad helemaal om. Dropbox samen met Goodreader werkt heerlijk. Dat langzame renderen was mij ook al opgevallen. Alleen de boekenplank van iBook vind ik nog wel erg mooi. Zeker met tijdschriften.

We zouden eigenlijk een rijtje essentiele apps moeten maken. Want er zit nog best veel kaf tussen het koren, en goedkoop is het vaak ook niet om alles uit te proberen.
schijnbaar is fastpdf net zo goed, en die heeft ook een boekenplank. Ik had met de goodreaderdevver over gehad, die wilt geen bookshelf voor goodreader. Daarom flink aan het twijfelen of ik fastpdf wil kopen.

Nou gebruik ik sowieso al apps om content te verdelen...
comiczeal voor grote gesorteerde collecties aan manga/comics die ik nog door heen moet jagen.
arcreader voor de nieuwste chapters
goodreader voor travel guides/pdf-magazines
ibooks voor leesboeken.

Misschien dat ik goodreader moet gebruiken voor documentatie en fastpdf voor tijdschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
De store is weer online, heb er net een ipad besteld. Levertijd 7 tot 10 dagen.

zolang kan ik nog wel wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:02
G-PHREAK schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:57:
Top, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
G-PHREAK schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:57:

zolang kan ik nog wel wachten ;)
Camera connection kit ook te bestellen. 2-3 weken levertijd. Ach.. vakantietijd is toch voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Overigens na een belronde langs wat Apple resellers en Mediamarkten was de conclusie dat ook zij pas halverwege augustus een nieuwe levering krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
G-PHREAK schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:06:
Overigens na een belronde langs wat Apple resellers en Mediamarkten was de conclusie dat ook zij pas halverwege augustus een nieuwe levering krijgen
Een nieuwe levering wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:14:
[...]

Vreemd...Dat doet me iPhone namelijk ook met me iPod wekker, maar hij speelt wel gewoon muziek af. Dus dacht misschien werkt dat hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De credibility van iPhoneclub ook weer : http://www.ipadplanet.nl/...en-belgische-apple-store/

En ze zijn nu lekker te koop. Wat een prutsers, hahahaha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:08:
De credibility van iPhoneclub ook weer : http://www.ipadplanet.nl/...en-belgische-apple-store/

Wij kunnen er ook niks aan doen dat Apple Sales niet weet wat Apple in Cupertino allemaal uitspookt. Als je dat van de sales-afdeling te horen krijgt, mag je er redelijkerwijs van uitgaan dat het klopt.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Wij zijn "selfish elites", volgens een studie onder 20.000 iPad-owners: http://www.wired.com/epic...pendent-geeks-says-study/

"The firm's conclusion was that iPad owners tend to be wealthy, sophisticated, highly educated and disproportionately interested in business and finance, while they scored terribly in the areas of altruism and kindness. In other words, "selfish elites."

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andromedaan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:14:
Wij zijn "selfish elites", volgens een studie onder 20.000 iPad-owners: http://www.wired.com/epic...pendent-geeks-says-study/

"The firm's conclusion was that iPad owners tend to be wealthy, sophisticated, highly educated and disproportionately interested in business and finance, while they scored terribly in the areas of altruism and kindness. In other words, "selfish elites."
Ofwel, vooral mannen die het kunnen betalen kopen het.. Die omschrijving geldt waarschijnlijk ook voor de tweaker bezoekers en geenstijl bezoekers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:07:
[...]

Een nieuwe levering wat?
Waar gaat dit topic over :?

iPads natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
G-PHREAK schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:20:
[...]

Waar gaat dit topic over :?

iPads natuurlijk
Een paar pagina's terug was nog de algemene beeld dat vandaag de nieuwe leveringen van iPads zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:18:
[...]

Ofwel, vooral mannen die het kunnen betalen kopen het.. Die omschrijving geldt waarschijnlijk ook voor de tweaker bezoekers en geenstijl bezoekers ;)
Tweakers, sure, GeenStijl.. denk 't niet.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 20:54

World Citizen

FreeReef.nl

Gisteren avond lagen er nog zat iPads in Saturn Tilburg,,,,

Ik zag prijskaartjes van 599 tot de duurste..... wat het was weet ik niet. Maar er lag sowieso een Wifi 64Gb..

Ik denk dat er nog 50 stonden.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Hmm, fijn. Via de telefoon werd verteld dat ze uitverkocht waren.

Heb net maar via de online store besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

bartvb schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:41:
Hmm, fijn. Via de telefoon werd verteld dat ze uitverkocht waren.

Heb net maar via de online store besteld.
Je moet nooit naar de saturn bellen....
Ze zeggen of dat er zat zijn, of dat iets is uitverkocht terwijl ze het niet weten. Ze willen ook helemaal niet dat je beld.. ze willen dat je langskomt, en al de aanbiedingen ziet.

Ik bel nooit naar de Saturn, ik rij er alteid gewoon heen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:02
De mediamarkt in Zwolle geeft aan dat nieuwe ipads in augustus geleverd gaan worden. Xando in Zwolle geeft aan dat ze volgende week weer een zending verwachten.
Bij de mediamarkt in Zwolle ligt overigens nog een 64g zonder 3g. Hoeveel stuks durf ik niet te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
gvd nu ben ik ook alweer aan het twijfelen of ik mijn 32GB wifi niet nog ga inwisselen voor een 16GB 3G grmbl en weet dat ik het niet noodzakelijk nodig heb die 3G nu, gezien ik kan tetheren met de gsm en de extra kostprijs van zo'n data-abo mij maandelijks de extra kosten niet waard zijn. Maar na verloop van tijd zullen die sowieso zakken. En voor in het buitenland kan het ook verdomd handig zijn :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
pina schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:49:
gvd nu ben ik ook alweer aan het twijfelen of ik mijn 32GB wifi niet nog ga inwisselen voor een 16GB 3G grmbl en weet dat ik het niet noodzakelijk nodig heb die 3G nu, gezien ik kan tetheren met de gsm en de extra kostprijs van zo'n data-abo mij maandelijks de extra kosten niet waard zijn. Maar na verloop van tijd zullen die sowieso zakken. En voor in het buitenland kan het ook verdomd handig zijn :s
Voor in het buitenland, aannemende dat je een lokale prepaid neemt, is juist tethering beter. Kans dat je een normale sim met data kan krijgen is groter dan dat je een microsim kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
kmf schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:56:
[...]

Voor in het buitenland, aannemende dat je een lokale prepaid neemt, is juist tethering beter. Kans dat je een normale sim met data kan krijgen is groter dan dat je een microsim kan vinden.
dan zit je wel met roaming hé, tenzij je echt een belabo zou nemen in het buitenland, maar dat is dan weer extra betalen als je er toch niet mee gaat bellen. Ik denk wel dat we binnenkort in het buitenland gemakkelijk prepaid data-abo's zullen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Juist dankzij de iPad hebben veel telecomoperators mooie microsim only aanbiedingen. In Zwitserland bijvoorbeeld 300 MB voor 15 euro de maand, ideaal als je er een weekje bent :)

Zulk soort prepaid aanbiedingen zijn bijna overal te vinden waar de iPad uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Dutch_Razor schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:01:
Juist dankzij de iPad hebben veel telecomoperators mooie microsim only aanbiedingen. In Zwitserland bijvoorbeeld 300 MB voor 15 euro de maand, ideaal als je er een weekje bent :)

Zulk soort prepaid aanbiedingen zijn bijna overal te vinden waar de iPad uit is.
en nu zijn die prepaid allemaal per maand, maar als het pakweg binnen een half jaar per 2 maand zou zijn, zou het pas écht interessant beginnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Thanks, hiermee is het bij mij ook gelukt.
Agenda via boven genoemde link, gmail en contacten via exchange ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
pina schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:00:
[...]

dan zit je wel met roaming hé, tenzij je echt een belabo zou nemen in het buitenland, maar dat is dan weer extra betalen als je er toch niet mee gaat bellen. Ik denk wel dat we binnenkort in het buitenland gemakkelijk prepaid data-abo's zullen terugvinden.
Nee, ik bedoel dat je met tethering je een normale sim in je telefoon kan stoppen. En dan kan je in het buitenland makkeliker aan een prepaid normal sim komen dan een prepaid microsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
kmf schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:14:
[...]

Nee, ik bedoel dat je met tethering je een normale sim in je telefoon kan stoppen. En dan kan je in het buitenland makkeliker aan een prepaid normal sim komen dan een prepaid microsim.
ik denk dat data-abo's standaard nu met microsims zullen werken. Want die data-abo's zijn net in het leven geroepen door de ipad... data-abo's met gewone sims ga je denk ik niet vinden... kan je een microsim in een gsm steken die met gewone sims werken?

[ Voor 5% gewijzigd door pina op 27-07-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Guys, help me out here.
Wil misschien een iPad in de toekomst.
Echter zou ik willen weten of het ook mogelijk is om 'mass storage devices' aan te sluiten? (waarschijnlijk kan het uitlezen via een camera kit)
Heb een Garmin Edge 705 fietscomputer, deze kan je via usb aansluiten op een pc. Via de explorer kan je routes en andere informatie erop zetten.
Kan iemand kijken of er ook al een Garmin applicatie ala Mapsource te vinden is in de store?
Ik vraag dit omdat ik graag op vakantie routes zou willen maken en op mn GPS wil zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 27-07-2010 16:27 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZe NL
  • Laatst online: 26-08 20:39
Net een camera connection kit besteld ipv van 2-3 weken krijg ik hem in tien dagen !
Weet misschien 1 van jullie of de oplader die bij de composite av kabels zit een uitvoer heeft van 2A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

oZe NL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:35:
Net een camera connection kit besteld ipv van 2-3 weken krijg ik hem in tien dagen !
Weet misschien 1 van jullie of de oplader die bij de composite av kabels zit een uitvoer heeft van 2A ?
Waar heb je deze besteld?

Edit: Nvm. Ik zie dat hij inmiddels wel op Apple.nl te bestellen is :)

[ Voor 10% gewijzigd door wdekreij op 27-07-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:34:
[...]

Dat noem ik geen probleem oplossen, maar goed. Een set van 1100 euro die net een half jaar oud is :S
ja, dat is wel zuur, bij mij ging het om 150 euro.
overigens heb ik die HCS van JVC niet weggedaan vanwege het probleem hoor ;) vandaar dat ik ook melde dat het probleem zichzelf oploste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZe NL
  • Laatst online: 26-08 20:39
wdekreij schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:36:
[...]

Waar heb je deze besteld?

Edit: Nvm. Ik zie dat hij inmiddels wel op Apple.nl te bestellen is :)
Op Apple.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

shameete schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:41:
[...]

ja, dat is wel zuur, bij mij ging het om 150 euro.
overigens heb ik die HCS van JVC niet weggedaan vanwege het probleem hoor ;) vandaar dat ik ook melde dat het probleem zichzelf oploste :)
Ik kocht een nieuwe Autoradio van JVC, met een stikker over de hele doos dat ALLE iPhones ondersteund worden. Met een nadere beschrijving 3, 3G, 3GS

En natuurlijk krijg ik die melding ook.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:08:

Man man man, gelijk maar een adblocker geinstalleerd. Krijg je ineens z'n ranzige full size banner in je gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]oZe NL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:35[/message]:
Heb hem ook rond 16:35 besteld, bij mij staat ie op verzenddatum 17 augustus, dat is dus exact 21 dagen. Loopt dus als een tierelier het aantal bestellingen schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 15:48

KrL

Foto foto..

Ik ben zoekende naar een manier om foto's zo snel/efficient/mooi mogelijk op m'n Ipad te zetten. Uiteraard kunnen ze direct vanaf full size JPG (3744 × 5616) via Itunes worden overgezet op de Ipad maar dit kost a) veel ruimte en b) wordt het niet zo mooi als wanneer ik zelf resize.

Als ik foto's bekijk op de Ipad die door Itunes zijn geresized vanaf volledig formaat dan lijken ze onscherp. Zoom ik in op zo'n foto dat zie ik 'm een fractie van een seconde later scherper worden en als ik weer uitzoom blijft hij scherp. Ik ga uiteraard niet bij al m'n foto's eerst inzoomen om ze mooi te zien.

Wat speurwerk leert me dat Itunes foto's boven de 2304x1536 resized naar 2304x1536 en foto's die kleiner zijn met rust laat (geeft wel aan dat hij ze optimized). Ik zit er nu over te denken om alle foto's die ik op de Ipad wil tonen met photoshop naar 1024*768 of 2048*1536 te resizen maar er moet een makkelijkere manier zijn.

Wie heeft hier al ervaring mee en wie herkent het probleem van de onscherpte? Zijn er al online fotodiensten met een website/app met dezelfde snelheid/navigatie als de ingebouwde fotoapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
KrL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:07:
Ik ben zoekende naar een manier om foto's zo snel/efficient/mooi mogelijk op m'n Ipad te zetten. Uiteraard kunnen ze direct vanaf full size JPG (3744 × 5616) via Itunes worden overgezet op de Ipad maar dit kost a) veel ruimte en b) wordt het niet zo mooi als wanneer ik zelf resize.

Als ik foto's bekijk op de Ipad die door Itunes zijn geresized vanaf volledig formaat dan lijken ze onscherp. Zoom ik in op zo'n foto dat zie ik 'm een fractie van een seconde later scherper worden en als ik weer uitzoom blijft hij scherp. Ik ga uiteraard niet bij al m'n foto's eerst inzoomen om ze mooi te zien.

Wie heeft hier al ervaring mee en wie herkent het probleem van de onscherpte?
Nope, herken het beeld wat je schetst niet echt. Heb net weer even de dSLR foto's van mijn Canon 40D erbij gepakt die ik op de iPad heb staan (van RAW -> JPEG (middels LR2) -> iPad (via iTunes)) maar vind geen onscherpte die stoort. Misschien dat er wel wat compressieverliezen zijn, maar het is niet hinderlijk aangezien volledig ingezoomd bijvoorbeeld haartjes nog goed te onderscheiden zijn.

edit:
Zal vanavond even een test uitvoeren met foto's van een full frame (5DII) aangezien die wat grotere resolutie hebben. Wellicht dat hij zich daar wel in verslikt

[ Voor 6% gewijzigd door Joarie op 27-07-2010 17:19 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid