Toon posts:

[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Daarom vraag ik toch ook naar z'n game-eisen =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Angermanagement
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 21:43
Game eisen:

Ik ben geen hardcore gamer, ik heb thuis een ps3 staan en een wii... en dus nog mijn oude vertroude desktop die het nog steeds doet! (daar verbaas ik me over aangezien het onbekend merk is)

Kwa games gaat het meer om een sessie call of duty modern warfare (1 of 2), evt battlefield 2 (bad company) en de oude GTA reeks.

Maar het grootste gedeelte van de tijd die ik heb om te gamen, zal toch naar een textbase game gaan die ik al jaren speel.

Het gaat mij erom, dat ik weet dat hij het kan en niet zozeer dat ik er ook gebruik van maak (want wat nog niet is, kan nog komen)

Vandaar dat ik ook steeds op die toshiba uitkom, maar ik huiver een beetje voor de i3.. bang dat hij te laag is ook al staat hij redelijk hoog in de benchmark en is ie te vergelijken met goede core2duo pc's (excuse me als ik dit verkeerd gezien heb, daarom ben ik hier :D)

vandaar dat ik dus jullie opinion erg op prijs stel, en graag alternatieven hoor. ik kan het geld namelijk maar 1x uitgeven :)
pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZP gewoon nemen, dat is de beste notebook voor mensen die met een beperkt budget toch goed willen gamen op een notebook op dit moment.

Over de Core i3 even hetvolgende:
De Core i3, i5 en i7 hebben de Core 2 Duo opgevolgd. Tegenover de Core 2 Duo hebben deze processoren oa HyperThreading en een geintegreerde geheugencontroller. Ook is de architecuur weer verbeterd. Daardoor ligt de IPC hoger als bij de Core 2 Duo, dat wil zeggen dat de processor meer berekeningen kan doen per kloktik. Dus een 2,13GHz Core i3 is sneller als een 2,13GHz Core 2 Duo.

Wel is het zo dat de notebookprocessors gewoon lang niet zo hoog klokken als hun desktopbroertjes. Desondanks heb jij een vrij oude 2,13GHz Core 2 Duo. Daarna zijn er nog wel wat revisisies geweest met verbeteringen. En ook de Core i3 is dus weer een hele stap vooruit. Die processor zal dus absoluut meer performance geven. Ik gok dat hij wel 30% beter is, als het niet meer is.

• Angermanagement
Ja dat hij niet te vergelijken is met me desktop dat weet ik, dat is geen enkele notebook/netbook/laptop etc... je kan voor 600 euro al een best van een machine kopen en bij laptops begint het dan.

Ik zou graag alternatieven willen weten, en willen weten of ik met die toshiba geen miskoop doe. Ik heb de processor en de videokaart etc lang en breed gechecked op notebookchecker en er verschillende dingen over gelezen en verschillende pagina's hier op tweakers bekeken.. maar ik heb gewoon ff dat extra zetje nodig ;-)

In de winkel wil ik het niet vragen, ik heb zelf tv's verkocht, en men weet hoe het gaat.... je krijgt de tv die OF over is, of te lang in het magazijn heeft gestaan (en dus afgeschreven is op de balans) of een ander willekeurige reden om maar die tv te kopen.

Niet objectief dus.

Bedankt voor je snelle reactie trouwens! Ik had hem al gelezen maar ben niet eerder in de gelegenheid geweest om te posten.
Je doet zeker geen miskoop. Normaal is zo'n laptop met dezelfde specs grofweg 100 euro duurder. Voor dit budget kom je normaal niet verder dan een i3 met een HD 5470, welke gewoon maar de helft van de performance geeft. Verder zijn de reviews in de pricewatch ook positief. En ja, Toshiba zal vast ergens wat op bezuinigd hebben zoals de accu.

Alternatieven kun je zelf wel vinden in de pricewatch. Je zult alleen merken dat de CPU of de GPU een stuk lager zal zijn.

Dit is de lijst van laptops de gelijk of beter zijn tot 700 euro:
Pricewatch filter

En dan met laptops die maar de helft van het grafische vermogen leveren:
Pricewatch filter

Lijkt mij overduidelijk dat de Toshiba gewoon de beste is. De rest is gewoon duidelijk trager. Ja, hier en daar nog een i3 350M, maar die 133MHz extra gaan echt niet het verschil meer maken, zeker niet in games als je videokaart toch de bottleneck is.

• Angermanagement
Bedankt voor je snelle reactie,

Laatste vraag nog, Zit er een merkbaar verschil in een i3 en een i5 en zo ja welke?
Ik zie tevens, dat de laptop niet meer leverbaar is, althans uit het assortiment bij Toshiba.. weet iemand hoe dit zit? Hier ben ik namelijk wel huiverig voor in verband met eventuele reparatie e.d.....

Kans is groot dat ik hem binnenkort ga halen, wanneer ik dat gedaan heb zal ik een review plaatsen als dank.
Nog dingen die jullie daar graag in terug willen zien?

Ik zie nu, dat hij bij BCC niet meer leverbaar is???????? Ik zie wel de L500-1Zq maar die heeft een intel pentium T4400 processor, dat is niet de i3 330m zoals aangegeven hier in de pricewatch? Of zie ik nu iets verkeerds??

(heb ik weer...)

[Voor 46% gewijzigd door Angermanagement op 31-08-2010 16:47]

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

De mij een plezier en doe geen zaken met BCC! Dat geeft je alleen maar hoofdbrekens als er iets misgaat.
En ga voor de i5 i.p.v de i3. Google maar voor de redenen.

De mens wikt maar God beschikt.

Mark. schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:46:
En ga voor de i5 i.p.v de i3. Google maar voor de redenen.
Wat is dat voor onzin... De i5 heeft TurboBoost, maar daar betaal je ook gelijk 50-100 euro meer voor. Het verschil is vaak beperkt tot maximaal 10% winst. Met een budget van 600 euro zou ik het wel weten: 10% betere CPU of 100% betere GPU.

Maargoed, dan moeten we even verder zoeken,... Ik heb nu echter geen tijd.

Dan zal je toch in deze lijst uitkomen op laprops met minder videopower.
pricewatch: Packard Bell Easynote TJ77-JN-522 is daarin geen slechte optie overigens.

[Voor 39% gewijzigd door GENETX op 31-08-2010 20:27]

• ajterpstra
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-11 20:15
Hallo allemaal,

op dit moment twijfel ik nog om een nieuwe laptop te komen.

Op dit moment heb ik een HP DV9381EA, maar ik vindt hem niet echt meer geweldig door alle zwaardere programma en games. omdat deze laptop maar 2 GB heeft en een Nvidia Geforce go 7600 als een grafische kaart heeft die vaak veel te warm word en kan tot 80 graden worden (en valse informatie afgeeft zoals met het vram).

maar ik heb een vraag en bij tweakers.net zit ik wel goed met deze vragen.

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen die min 17 inch is met een redelijke goed grafische kaart in die te miste wel een beetje warmte aan kan (liefste een ati, heb een slecht ervaring met nvidia). op dit moment ik heb zo budget tot zo ongeveer 1200 euro.

Wat moet hij precies aan kunnen.
Zou graag af en toe een game willen spelen zo als COD 6, of mafia 2 onder andere.
Als de mogelijkheid is zou ik liefst een virtuele machine kan draaien zoals een 32-bit en een 64-bit machine.
Een Bluetooth mogelijk moet er op zitten.
voor de rest moet hij wel redelijk snel zijn.

Alvast bedank voor de moeite

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014
ajterpstra schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:50:
Op dit moment heb ik een HP DV9381EA, maar ik vindt hem niet echt meer geweldig door alle zwaardere programma en games. omdat deze laptop maar 2 GB heeft en een Nvidia Geforce go 7600 als een grafische kaart heeft die vaak veel te warm word en kan tot 80 graden worden (en valse informatie afgeeft zoals met het vram).
noem je dat warm? mijn kaart tikt regelmatig de 100° aan...

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

Tsja, dit is waar ik op uit kom: Pricewatch met filter

pricewatch: MSI GX740-063NL
Je moet van het design houden, maar wel een hele krachtige GPU

pricewatch: Asus N71JQ-TY002X
Quadcore met prima midrange GPU

pricewatch: HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA)
Op zich een hele mooie machine.

Of een Dell Studio 17 configureren.

• matelml
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-09-2010
Hallo, ik ben de zoveelste die graag wat advies zou hebben met de aanschaf van een nieuwe laptop. Nee, ik weet ook niet erg veel van computers, anders zou ik het waarschijnlijk niet vragen. Ik heb me er de laatste tijd wel een beetje in verdiept en ondertussen begrijp ik denk ik de belangrijkste termen, maar nog lang niet alles. Ik begin nu met mijn studie en heb niet zo'n hoge eisen, ik game niet (of Age of Empires 1), ga niks boeiends met grafische dingen, video bewerking, HD films of enorm zware programma's doen. Wel heb ik natuurlijk de voorkeur dat de computer zo snel mogelijk werkt als ik veel dingen tegelijk doe (downloaden/internet/muziek). Mijn budget is nogal raar, ik krijg namelijk 100 euro als ik een laptop koop van 600+. Dus wil ik er zo een, hoewel ik denk dat dat boven mijn eisen zit. Verder zo min mogelijk boven de 600. Op de specificaties die ik wil vind ik alsnog 68 laptops (http://tweakers.net/price...SoSt7aLWrwEoJ82-QleM9luUL) Mijn eisen zijn: tussen de 15 en 16 inch, minstens i3 processor, minstens 3GB ram (DDR3), minstens 300GB schijfruimte , daarnaast vind ik een lange pick up&return garantie wel erg fijn. Verder ben ik van plan Ubuntu er op te zetten, dus als het mogelijk is een laptop zonder Windows/Mac er op te kopen zou dat mooi zijn (als het bespaart natuurlijk), maar ik heb het idee dat dit nog wel lastig is. Verder kan ik via mijn ouders ook een laptop kopen bij Makro/Staples en daar heb ik gekeken en leken dit mij de beste opties:
HP DV6-3030SD, 24maanden Pickup&return
euro 650
&
Toshiba L650-1C5
euro 600

Waarmee ik volgens mij wel voordelig uit ben. Graag wat advies!

Dagdag, Matteus
Kom je toevallig uit België? (omdat de HP een -sd achtervoegsel heeft, ipv de -ed in NL).

• Oyster
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Oyster

Perpetual

Fijn topic! Er staan een aantal mooie modellen en goed bruikbare tips tussen. Momenteel ben ik mezelf aan het inlezen over de huidige stand van de techniek op het gebied van laptops. De laatste keer dat ik hiervan op de hoogte was, was in het C2D tijdperk. Dus ik lig er al behoorlijk uit. Misschien dat iemand mij een richtlijn kan geven wat ik ongeveer voor de volgende eisen kan verwachten?

Voor mijn pa zoek ik een notebook met een prijs tussen de 500-600e. Het liefste een model met een groot scherm (17") fijne resolutie en helder beeld (led mogelijk?). In verband met het bewerken van foto's is een redelijk kleurecht scherm een pre, maar waarschijnlijk niet haalbaar binnen dit budget.

De notebook wordt niet, of weinig verplaatst dus gewicht, accuduur en bouwkwaliteit zijn minder een eis.
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor office suite, photoshop, dia's scannen, internet, muziek. Het algemene categoriseren van digitale bestanden dus.
Zoveel mogelijk verschillende en hetzelfde interface mogelijkhden (USB/FW/etc) is belangrijk.
Schijfruimte is ook een belangrijke factor.
Muziekje spelen, dus een redelijke geluidskaart.
Ivm met photoshop is een fijne interngeheugen afdeling interessant.

Aan welke systemen kan ik ongeveer denken? Welke combinaties geven momenteel het meeste bang-for-buck? Ik heb werkelijk geen idee wat nu interessant is, dus ik moet mezelf even inlezen.

Officially certified

• matelml
  • Laatst online: 02-09-2010
Nee, ik kom niet uit België, dit was de aanduiding die er bij stond bij de Staples in Nijmegen.

• Angermanagement
De Saturn heeft dit weekend een aanbieding...

De Packard Bell Easynote TM85-JO-010
Intel Core i5 430m
2.26GHZ
4GB Werkgeheugen
500GB HDD
ATI HD5470 512mb
15.6"
HDMI
Wireless N
Windows 7 home premium

voor 677 euro.

Is dat een goede deal, of is dat geen goede deal? De processor is beter dan die toshiba L500-1Z..

het verschil tussen beide is 77 euro (alhoewel ik die toshiba niet meer kan vinden om te bestellen)
Is dit het waard?

b.v.d.

• Darkstone
ik zou geen 77 euro betalen voor een *iets* betere processor en een veel slechtere videokaart.
de toshiba is een betere deal.

• Angermanagement
Ik kan die Toshiba helaas niet meer bij de BCC vinden, althans wel hetzelfde type nummer maar daar zit opeens een andere processor in (bij bcc... zo uit me hoofd de T4400)

iemand enig idee waarom hij ook niet terug te vinden is op de site van Toshiba
Omdat ze in de pricewatch waarschijnlijk gewoon een fout hebben gemaakt... Volgens mij is de laptop uit de aanbieding niet echt een aanbieding: pricewatch: Packard Bell Easynote TM85-JO-010

Maargoed, zoals al eerder bleek was de Toshiba uberhaupt de enige in het budget met een midrange videokaart. De rest is ook allemaal HD 45xx / 54xx of GF 310/320 oid.

• Angermanagement
Zo dan! hahaha
Dan krijgen ze het bij Saturn nog druk, ze hebben een policy dat als het elders goedkoper is zij het verschil terugbetalen.
Probleem is echter wel dat ze zich niet laten meten met internetbedrijven. Het moeten bedrijven zijn (in mijn geval) in een straal van 40km om Groningen heen.

klopt, het was de enige met een mooie prijs, goede processor en goede video kaart...

Nou moet ik dus op zoek naar wat anders, misschien er maar 100 euro bovenop doen.
i3 of i5 merk je daar veel verschil in?
Bottleneck voor games is de videokaart begreep ik.

thnx voor je geduld though ;-)

• mastermc
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 04-07-2015
Ik ben nu een tijdje aan het zoeken naar een juiste laptop voor mij. Heb een aantal reviews gelezen over de onderstaande laptops.

Wat wil ik gaan doen:
- Adobe pakket gebruiken (photoshop, illustrator, premiere, indesign...)
- Ik wil met deze laptop naast het normale gebruik, vooral gaan webdesignen, videoberwerking, fotobewerking en andere design dingen.

Games zal ik er niet echt op gaan spelen omdat ik daarvoor mijn xbox 360 en ps3 heb.

Mijn budget is maximaal 900 euro, mocht er weinig verschil in prestatie zitten geef ik natuurlijk liever minder uit. En wil er natuurlijk een aantal jaren mee door.

Laptops
http://tweakers.net/pricewatch/257826/samsung-r580-js05.html
http://tweakers.net/price...ny-vaio-vpceb2z1e-bq.html
http://tweakers.net/price...pceb2s1e-bq.html#tab:info

Het enige verschil bij de 2 laptops van Sony is de processor en de blu-ray speler. Is het verschil tussen deze processors merkbaar voor de dingen waarvoor ik het wil gebruiken? Hierover heb ik nog niet echt duidelijkheid kunnen vinden.

Het grote verschil met de Samsung is de processor en de videokaart. De videokaart van de Vaio is volgensmij wel beter.

Wat raden jullie mij aan. Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

• Oyster
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Oyster

Perpetual

Het valt me op dat de laptops in het lage segment met de i3's veelal met een geintegreerde videokaart wordt geleverd. Wat is nu wijsheid? Een mindere processor met een betere videokaart, of toch de i3 met geintegreerd?

De keuzes zijn:
Intel Pentium Dual Core P6100 met Radeon Mobility HD5470
AMD Athlon Dual-Core P320 met Radeon Mobility HD5145
AMD Athlon X2 P320 met Radeon Mobility HD5470
AMD Athlon 64 X2 M320 met Radeon Mobility HD5145

Of gewoon echt voor een i-serie gaan. :?

[Voor 4% gewijzigd door Oyster op 02-09-2010 15:42]

Officially certified

• michiel_L
  • Laatst online: 14-08-2012
Hallo iedereen,

Voor mijn studie ben ik op zoek naar een laptop. Deze zal vooral gebruikt worden voor office programma's, internet, en af en toe een filmpje kijken. Voor games heb ik al een monster van een desktop, dus daar zal ik em niet voor gebruiken. Wel hou ik van een beetje snelheid erin en moet de laptop stevig zijn aangezien ik er elk weekend en soms ook doordeweeks mee zal gaan reizen. 14/15 inch scherm, gewicht niet zo belangrijk. En minstens 2 jaar garantie. Mijn budget ligt zo rond de 600-750 euro.

Ik heb dit topic (en aantal andere) doorgelezen en om eerlijk te zijn zie ik soms door de bomen het bos niet meer. Wel ben ik tot de conclusie gekomen dat met mijn budget en eisen ik waarschijnlijk een MSI, Samsung of Asus zal gaan kopen.

Nu heb ik mijn oog op de volgende laptops laten vallen:

pricewatch: MSI FX600-005NL
pricewatch: Samsung R530 JS07
pricewatch: Asus K52F-SX051V

Zit hier wat moois bij, of kan ik beter een wat goedkopere laptop halen die ook nog goed genoeg is?

Hopelijk is er iemand die mij hierbij kan helpen, want na aantal dagen zoeken tolt het inmiddels een beetje in mijn hoofd! :P

• Angermanagement
Die MSI komt er als beste uit zo te zien!
Zo... Het spreekuur is weer geopend :P
Angermanagement schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:51:
Zo dan! hahaha
Dan krijgen ze het bij Saturn nog druk, ze hebben een policy dat als het elders goedkoper is zij het verschil terugbetalen.
Achja, webshops tellen niet mee en het is eigenlijk over het algemeen bekend dat die nog goedkoper zijn dat de aanbiedingen bij de ketens...
Nou moet ik dus op zoek naar wat anders, misschien er maar 100 euro bovenop doen.
i3 of i5 merk je daar veel verschil in?
Bottleneck voor games is de videokaart begreep ik.
Tussen de i3 en i5 zit weinig verschil. De videokaart is en blijft je bottleneck..

Met 700 euro is een HD 5650 / GF 325/330M mogelijk:
pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN
pricewatch: Asus N61JV-JX033V
pricewatch: Samsung R540 JS01

Volgende klant
matelml schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:31:
Nee, ik kom niet uit België, dit was de aanduiding die er bij stond bij de Staples in Nijmegen.
Tsja, de laptops die je noemt zijn nogal duur voor je eisen... Een videokaart heb je niet nodig en iedere CPU kan tegenwoordig wel goed multitasken. Kortom: Niet te veel uitgeven en een nette budget-laptop van net de 600 nemen:
pricewatch: Asus K52F-SX134V
2 jaar garantie, prima degelijke notebook en prima HW voor het geld.

Volgende klant
Oyster schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:40:
Fijn topic! Er staan een aantal mooie modellen en goed bruikbare tips tussen. Momenteel ben ik mezelf aan het inlezen over de huidige stand van de techniek op het gebied van laptops. De laatste keer dat ik hiervan op de hoogte was, was in het C2D tijdperk. Dus ik lig er al behoorlijk uit. Misschien dat iemand mij een richtlijn kan geven wat ik ongeveer voor de volgende eisen kan verwachten?

Voor mijn pa zoek ik een notebook met een prijs tussen de 500-600e. Het liefste een model met een groot scherm (17") fijne resolutie en helder beeld (led mogelijk?). In verband met het bewerken van foto's is een redelijk kleurecht scherm een pre, maar waarschijnlijk niet haalbaar binnen dit budget.

De notebook wordt niet, of weinig verplaatst dus gewicht, accuduur en bouwkwaliteit zijn minder een eis.
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor office suite, photoshop, dia's scannen, internet, muziek. Het algemene categoriseren van digitale bestanden dus.
Zoveel mogelijk verschillende en hetzelfde interface mogelijkhden (USB/FW/etc) is belangrijk.
Schijfruimte is ook een belangrijke factor.
Muziekje spelen, dus een redelijke geluidskaart.
Ivm met photoshop is een fijne interngeheugen afdeling interessant.

Aan welke systemen kan ik ongeveer denken? Welke combinaties geven momenteel het meeste bang-for-buck? Ik heb werkelijk geen idee wat nu interessant is, dus ik moet mezelf even inlezen.
Het typische ik wil ik wil ik wil op op.... ...
de eerste rij zitten voor een dubbeltje...

Je hebt een budget van slechts 500 tot 600 euro voor een 17" laptop. Dat betekend dat je eigenlijk niks te kiezen hebt. Dat zijn de goedkoopste notebooks die er zijn. Dus een kleurecht scherm kun je sowieso vergeten. Geluidskaarten zijn toch onboard en verwacht maar blik te krijgen. Verder hoop ik voor je dat er 320GB in zit en Firewire is ook maar de vraag....

pricewatch: HP G72-A10ED (WU903EA)
Dat lijkt me nog wel wat. Toch nog een Core i3 (en er zijn maar 2 binnen het budget). Geen firewire overigens, maar wel een vlotte harde schijf. Echt meer kan ik er echter niet van maken.Ik zou overigens wel voor de i3 gaan. Photoshop en dergelijke leunen zwaar op de processor. Daarbij is een igp tegenwoordig prima voor officewerk.

Volgende klant
michiel_L schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:52:
Hallo iedereen,

Voor mijn studie ben ik op zoek naar een laptop. Deze zal vooral gebruikt worden voor office programma's, internet, en af en toe een filmpje kijken. Voor games heb ik al een monster van een desktop, dus daar zal ik em niet voor gebruiken. Wel hou ik van een beetje snelheid erin en moet de laptop stevig zijn aangezien ik er elk weekend en soms ook doordeweeks mee zal gaan reizen. 14/15 inch scherm, gewicht niet zo belangrijk. En minstens 2 jaar garantie. Mijn budget ligt zo rond de 600-750 euro.

Ik heb dit topic (en aantal andere) doorgelezen en om eerlijk te zijn zie ik soms door de bomen het bos niet meer. Wel ben ik tot de conclusie gekomen dat met mijn budget en eisen ik waarschijnlijk een MSI, Samsung of Asus zal gaan kopen.

Nu heb ik mijn oog op de volgende laptops laten vallen:

pricewatch: MSI FX600-005NL
pricewatch: Samsung R530 JS07
pricewatch: Asus K52F-SX051V

Zit hier wat moois bij, of kan ik beter een wat goedkopere laptop halen die ook nog goed genoeg is?

Hopelijk is er iemand die mij hierbij kan helpen, want na aantal dagen zoeken tolt het inmiddels een beetje in mijn hoofd! :P
Ik zou niet te veel bezuinigen. Maar een dikke videokaart zoals in de MSI is ook helemaal niet nodig voor je. Gewoon een goede laptop met de laatste tech is wel genoeg om lekker mee te werken. Zo is de Asus overpriced voor die specs. Voor minder krijg je dezelfde notebook met een losse kaart:
pricewatch: Asus K52JC-EX090V
Dat zou ook gelijk mijn keuze zijn. Prima hardware en toch ook nog een losse videokaart als je op school toch eens even een spelletje wil spelen om je hoofd te legen.

Volgende klant
mastermc schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:02:
Ik ben nu een tijdje aan het zoeken naar een juiste laptop voor mij. Heb een aantal reviews gelezen over de onderstaande laptops.

Wat wil ik gaan doen:
- Adobe pakket gebruiken (photoshop, illustrator, premiere, indesign...)
- Ik wil met deze laptop naast het normale gebruik, vooral gaan webdesignen, videoberwerking, fotobewerking en andere design dingen.

Games zal ik er niet echt op gaan spelen omdat ik daarvoor mijn xbox 360 en ps3 heb.

Mijn budget is maximaal 900 euro, mocht er weinig verschil in prestatie zitten geef ik natuurlijk liever minder uit. En wil er natuurlijk een aantal jaren mee door.

Laptops
http://tweakers.net/pricewatch/257826/samsung-r580-js05.html
http://tweakers.net/price...ny-vaio-vpceb2z1e-bq.html
http://tweakers.net/price...pceb2s1e-bq.html#tab:info

Het enige verschil bij de 2 laptops van Sony is de processor en de blu-ray speler. Is het verschil tussen deze processors merkbaar voor de dingen waarvoor ik het wil gebruiken? Hierover heb ik nog niet echt duidelijkheid kunnen vinden.

Het grote verschil met de Samsung is de processor en de videokaart. De videokaart van de Vaio is volgensmij wel beter.

Wat raden jullie mij aan. Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Heb je niet liever een goed scherm? Of tenminste een full hd resolutie. Ik heb namelijk altijd te weinig ruimte. Verder heb je meer aan de snelle processor van de samsung. Een goede GPU is alleen leuk met games. Photoshop doet er wel wat mee, maar een HD 5470 is ook al meer dan genoeg voor jou.

Ik zou eens gaan kijken naar de Dell Studio 15 met full HD scherm. Dat sluit beter aan bij je eisen in mijn ogen.

[Voor 93% gewijzigd door GENETX op 02-09-2010 17:51]

• michiel_L
  • Laatst online: 14-08-2012
Ik zou niet te veel bezuinigen. Maar een dikke videokaart zoals in de MSI is ook helemaal niet nodig voor je. Gewoon een goede laptop met de laatste tech is wel genoeg om lekker mee te werken. Zo is de Asus overpriced voor die specs. Voor minder krijg je dezelfde notebook met een losse kaart:
pricewatch: Asus K52JC-EX090V
Dat zou ook gelijk mijn keuze zijn. Prima hardware en toch ook nog een losse videokaart als je op school toch eens even een spelletje wil spelen om je hoofd te legen.
Ten eerste hartelijk dank voor je snelle en duidelijke reactie! Kudo's _/-\o_

Toch twijfel ik nog. Wat bedoel je precies met een losse videokaart? Ik zou er inderdaad af en toe wel een spelletje op willen spelen, maar dit is geen vereiste zeg maar.

En zou je ook nog even kort willen uitleggen wat het voordeel van deze laptop is ten opzichte van de ASUS die je iemand aanraadt in je post? Het betreft de pricewatch: Asus K52F-SX134V

Als ik het goed begrijp zit het verschil em in de videokaart? (en de prijs, maarja 50 euro op zo'n bedrag ben ik wel bereid neer te tellen als dat betekent dat ik er een aardige videokaart bij krijg).

Nogmaals bedankt!
Klopt helemaal. De G 310M is niet echt een krachtpatser, maar wel een leuke extra voor die 35 euro die het maar is. Ook kun je de Cuda-cores gebruiken voor andere zaken zoals het sneller converteren van video, mocht je dat nodig hebben. Die K52F is ook niet slecht. Hangt er een beetje van af of je denkt baat te hebben bij die videokaart in de toekomst.

• mastermc
Heb je niet liever een goed scherm? Of tenminste een full hd resolutie. Ik heb namelijk altijd te weinig ruimte. Verder heb je meer aan de snelle processor van de samsung. Een goede GPU is alleen leuk met games. Photoshop doet er wel wat mee, maar een HD 5470 is ook al meer dan genoeg voor jou.

Ik zou eens gaan kijken naar de Dell Studio 15 met full HD scherm. Dat sluit beter aan bij je eisen in mijn ogen.
Ten eerste bedankt voor u reactie.
Ik zou graag een grotere resolutie willen, maar dan kom ik boven mijn budget uit.
  • Is het verschil tussen een i3 en i5 met bijv. het adobe pakket te merken?
  • Is het verschil tussen de i5 430m en i5 520m merkbaar?
Ik heb een kleine voorkeur voor de Sony Vaio VPC-EB2Z1E (mocht er een merkbaar verschil zitten tussen de i3 en i5).
Waarom? Vind het design mooier en voor een verschil van +/- 35 euro met de Samsung zit er een blu-ray speler in.
Dus kan ik de laptop ook als externe blu-ray speler op mijn lcd aansluiten.

Mocht er weinig verschil zitten tussen de i3 en i5 vind ik een verschil van ongeveer 80 tot 100 euro wel groot, vergeleken met de Sony Vaio VPCEB2S1E/BQ.

Ik was vergeten te vertellen dat ik graag 2 jaar garantie zou willen. Daarom stond de Dell studio 15 er niet tussen.

ik ontvang graag jullie reactie(s).

• ajterpstra
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-11 20:15
darkstone schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:14:
[...]

noem je dat warm? mijn kaart tikt regelmatig de 100° aan...
ooh zo dat is wel warm, maar ik heb deze laptop al drie moeten opsturen omdat de grafische kaart elke kapot ging daar door.
GENETX schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:36:
Tsja, dit is waar ik op uit kom: Pricewatch met filter

pricewatch: MSI GX740-063NL
Je moet van het design houden, maar wel een hele krachtige GPU

pricewatch: Asus N71JQ-TY002X
Quadcore met prima midrange GPU

pricewatch: HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA)
Op zich een hele mooie machine.

Of een Dell Studio 17 configureren.
en GENETX bedankt voor deze bericht ik ga zeker wel wat mee doen en verder kijken.
alvast bedankt

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-12 14:21
mastermc schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:17:
[...]
Ik was vergeten te vertellen dat ik graag 2 jaar garantie zou willen. Daarom stond de Dell studio 15 er niet tussen.

In nederland ben je als consument goed beschermd.

Bij aanschaf van een laptop is de leverancier/fabrikant ten alle tijde verplicht om minimaal 2 jaar garantie te bieden. Dell spreekt op zijn website over 1 jaar garantie, om zodoende kopers over te halen om extra te betalen voor meer service en garantie. Die uitgebreide garantie is een heel ander product (met service aan huis): ze verkopen niet voor niets geen '2 jaar standaard garantie'.

Voor meer info verwijs ik je door naar Consuwijzer.nl

• sanduhr46
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 20:55
Hallo allen,

Na lang zelf gezocht te hebben en dit en soortgelijke topics gevolgd te hebben toch maar een vraagje van mij. Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een laptop met een budget van zo'n 8 à 900 euro. De keuze is gigantisch natuurlijk in deze prijsklasse dus vandaar dat het belangrijk is om te weten wat ik er mee wil.

Ik gebruik momenteel een MSI GX600P (t8100 cpu, 8600m gt gpu, 3gb ram, 250gb hdd) en ik zoek een waardige, snellere laptop en schuif mijn huidige door naar m'n zus. Ik heb 'm nodig voor serieuze fotobewerking en grafisch ontwerpen met photoshop, standaard office zaken e.d. voor school, hd video afspelen (mediaplayer home cinema classic, op huidige laptop al geen enkel probleem). Het enige wat beter moet kunnen is het gebruik van photoshop en andere adobe programma's. Ik werk regelmatig met meerdere erg grote bestanden tegelijk van hoge resolutie met honderden lagen. Het geheugengebruik loopt dan ook regelmatig op naar het maximale dat photoshop mag gebruiken en ik vermoed dan ook dat dit de snelheid ook niet ten goede komt om mijn huidige laptop. Daarnaast ben ik er niet zeker van wat voor type videokaart aan mijn eisen zal voldoen.

Als cpu zou ik een i5 willen icm een vlotte gpu. Daarnaast minimaal 4gb geheugen en minimaal 250gb aan opslagruimte. Het scherm is niet heel belangrijk aangezien ik op dual screen werk in combinatie met mijn high-end Eizo monitor (aangesloten middels hdmi). Verder zou ik graag weer een e-sata poort hebben en heb ik graag een stille laptop aangezien ik vaak in stilte zit te werken.

Ik kwam zelf bij een drietal laptops uit;

- Asus N53JN-SX035 voor €899,-
-MSI FX600-005 voor een kleine €800,-
-Asus A52JB-SX089V voor €799,-

Welke van deze laptops zou het beste geschikt zijn voor mijn eisen of is er nog een model dat ik misschien beter zou kunnen nemen?

Alvast bedankt voor het lezen en de moeite!
guapper schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:06:
[...]

In nederland ben je als consument goed beschermd.

Bij aanschaf van een laptop is de leverancier/fabrikant ten alle tijde verplicht om minimaal 2 jaar garantie te bieden. Dell spreekt op zijn website over 1 jaar garantie, om zodoende kopers over te halen om extra te betalen voor meer service en garantie. Die uitgebreide garantie is een heel ander product (met service aan huis): ze verkopen niet voor niets geen '2 jaar standaard garantie'.

Voor meer info verwijs ik je door naar Consuwijzer.nl
Ja, maar het is een heel getouwtrek om die garantie te krijgen. JIJ moet aantonen dat het gebrek al aanwezig was BIJ PRODUCTIE... Daar gaan weken zo niet maanden van ellende vooraf om dat voor elkaar te krijgen, als het al lukt... Dan kun je net zo goed een nieuwe laptop kopen, want maanden zonder zitten...
mastermc schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:17:
[...]

Ten eerste bedankt voor u reactie.
Ik zou graag een grotere resolutie willen, maar dan kom ik boven mijn budget uit.
  • Is het verschil tussen een i3 en i5 met bijv. het adobe pakket te merken?
  • Is het verschil tussen de i5 430m en i5 520m merkbaar?
Ik heb een kleine voorkeur voor de Sony Vaio VPC-EB2Z1E (mocht er een merkbaar verschil zitten tussen de i3 en i5).
Waarom? Vind het design mooier en voor een verschil van +/- 35 euro met de Samsung zit er een blu-ray speler in.
Dus kan ik de laptop ook als externe blu-ray speler op mijn lcd aansluiten.

Mocht er weinig verschil zitten tussen de i3 en i5 vind ik een verschil van ongeveer 80 tot 100 euro wel groot, vergeleken met de Sony Vaio VPCEB2S1E/BQ.

Tussen de i3 en i5 merk je verschil als je dat wilt.. De kloksnelheden (en evt in Turbo) zijn 1 op 1 te vergelijken. Ja, de i5 430M is in turbo gewoon 15% sneller en de i5 5xxM is wederom 10% sneller als de i5 430M... Dat is de winst die je gaat zien als je een zware bewerking moet doen met een render in een video of het converteren van video. Voor jou heeft een betere CPU zeker meerwaarde.

Het probleem met de Sony Vaio E-serie is dat 80% van de gebruikers last heeft van een pieptoon. Op papier is het een hele leuke laptop, maar die piep kan hem onwerkbaar maken. Zeker nu de 2e generatie nog steeds dit probleem heeft is deze notebook niet meer echt aan te raden. Het blijft een prima laptop, maar kopen op eigen risico wat betreft de piep. Het is voor mij iig een reden om hem te weigeren uit het advies.

Zoek verder even in het Dell Studio 15 ervaringen-topic. Je kan namelijk prima korting krijgen bij Dell. Ik denk dat 2 jaar garantie + Full HD + i5 520M wellicht met wat trucjes haalbaar is.

[Voor 49% gewijzigd door GENETX op 03-09-2010 19:25]

• mastermc
sanduhr46 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:20:
Hallo allen,

Na lang zelf gezocht te hebben en dit en soortgelijke topics gevolgd te hebben toch maar een vraagje van mij. Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een laptop met een budget van zo'n 8 à 900 euro. De keuze is gigantisch natuurlijk in deze prijsklasse dus vandaar dat het belangrijk is om te weten wat ik er mee wil.

Ik gebruik momenteel een MSI GX600P (t8100 cpu, 8600m gt gpu, 3gb ram, 250gb hdd) en ik zoek een waardige, snellere laptop en schuif mijn huidige door naar m'n zus. Ik heb 'm nodig voor serieuze fotobewerking en grafisch ontwerpen met photoshop, standaard office zaken e.d. voor school, hd video afspelen (mediaplayer home cinema classic, op huidige laptop al geen enkel probleem). Het enige wat beter moet kunnen is het gebruik van photoshop en andere adobe programma's. Ik werk regelmatig met meerdere erg grote bestanden tegelijk van hoge resolutie met honderden lagen. Het geheugengebruik loopt dan ook regelmatig op naar het maximale dat photoshop mag gebruiken en ik vermoed dan ook dat dit de snelheid ook niet ten goede komt om mijn huidige laptop. Daarnaast ben ik er niet zeker van wat voor type videokaart aan mijn eisen zal voldoen.

Als cpu zou ik een i5 willen icm een vlotte gpu. Daarnaast minimaal 4gb geheugen en minimaal 250gb aan opslagruimte. Het scherm is niet heel belangrijk aangezien ik op dual screen werk in combinatie met mijn high-end Eizo monitor (aangesloten middels hdmi). Verder zou ik graag weer een e-sata poort hebben en heb ik graag een stille laptop aangezien ik vaak in stilte zit te werken.

Ik kwam zelf bij een drietal laptops uit;

- Asus N53JN-SX035 voor €899,-
-MSI FX600-005 voor een kleine €800,-
-Asus A52JB-SX089V voor €799,-

Welke van deze laptops zou het beste geschikt zijn voor mijn eisen of is er nog een model dat ik misschien beter zou kunnen nemen?

Alvast bedankt voor het lezen en de moeite!
Is de Samsung R580 JS05 niks voor jou. Heeft een goede i5 (520m) en iedere review is positief over de R580 van Samsung.

Ik ben ook opzoek naar een laptop voor dezelfde programma's en waarschijnlijk koop ik de Samsung R580. Twijfelde eerst met een Sony Vaio maar een verschil van bijna 100 euro voor een iets betere videokaart en blu-ray speler vind ik wel veel. En de processor van de Vaio is ook iets minder snel.

De MSI FX600 stond ook op mijn lijstje, maar het schijnt dat de behuizing niet echt sterk is. Op sommige plaatsen is deze makkelijk in te drukken.
@sanduhr46:
Iedere videokaart is wel geschikt eigenlijk. Photoshop maakt er maar minimaal gebruik van, en als photoshop er al gebruik van maakt is de meest low-end videokaart al genoeg. Iedere GeForce of ATI-kaart is in principe dus al genoeg.

De N53Jn die je noemt is op het moment nog niet leverbaar en ik kan ook geen specs voor dat model vinden. Die laat is er dus even uit. Het is wel een interessant model voor gamers overigens. Maar ik denk dat de videokaart te veel van het budget opneemt.

Ik denk dat we vooral moeten kijken naar een combinatie van een snelle processor in combinatie met 6GB aan werkgeheugen als het even meezit. De Asus A52JB die je noemt is daarmee eigenlijk een geschikte kandidaat. Verder is ook hier de pricewatch: Dell Studio 15 (N0055806) een mooie optie. Opvallend dat ik die niet kan configureren voor die prijs bij Dell zelf, tenzij ik op de link in e PW klik :D Maar die is wel iets boven het budget.

Ik vind het lastig om in te schatten of je nu meer hebt aan een i5 5xxM-CPU of 6GB geheugen. Geheugen zou nooit vol moeten lopen, maar ik ken het. Even een panorama inelkaar draaien en Photoshop gebruikt bij mij al snel 4GB van de 8GB in mn PC. Maar het geheugen wat je aan photoshop toekent zit dan vol? Hoe vol? Op zich kun je deze gewoon wat verder openzetten. Probeer dat eventueel op de laptop die je nu hebt even. En kijk of je de 3GB helemaal kan gebruiken, of dat het dan blijft hangen. Dat Photoshop al je RAM op 1GB na mag gebruiken is niet slecht. Een te kleine buffer met grote bestanden zorgt alleen maar voor traagheid doordat je niet voluit gebruik maakt van je RAM. Met de 8GB in mijn PC heb ik deze ook goed hoog staan. Na wat bewerkingen met vakantiefoto's gebruikte mijn systeem 7GB geheugen. Photoshop nam een groot deel voor zijn rekening, maar alles ging prima verder.

Te weinig werkgeheugen zorgt voor swappen en dat is traag, een snelle CPU zorgt dat je sneller effecen kan toepassen. Beide hebben hun voordelen dus.

[Voor 35% gewijzigd door GENETX op 03-09-2010 19:45]

• sanduhr46
@mastermc

Bedankt voor je suggestie. Ben overtuigd van de specificaties van de Samsung maar ik vind het rode van de behuizing alles behalve een verbetering. Heb 'm al gezien bij MM en dit gaat 'm dan ook niet worden voor mij of ze moeten een zwarte versie hebben (die er volgens mij niet is).

De MSI lijkt me wat dat betreft beter en dat verhaal over de behuizing wordt maar deels bevestigd door de review op notebookcheck. Ik quote:

"The case is suitably stable but less rigid as we would have expected from the CeBIT mock up. With both hands we can bend it, admittedly to a limited extent. The wrist rest can be depressed with some pressure around the stickers. The same goes for the base plate and the lid surface. We can only slightly warp the lid with two hands. Overall the stability is adequate but not above average for home use."

Mijn huidige MSI heeft ook niet de best denkbare behuizing maar aangezien ik er altijd zuinig mee om ben gegaan heeft het geen enkel probleem gegeven. MSI bezuinigd namelijk wel vaker op de behuizing om plaats te maken voor betere hardware, niks mis mee als je het mij vraagt. Ik neig zelf dan ook meer naar een Asus of een MSI.
GENETX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:38:
@sanduhr46:
Iedere videokaart is wel geschikt eigenlijk. Photoshop maakt er maar minimaal gebruik van, en als photoshop er al gebruik van maakt is de meest low-end videokaart al genoeg. Iedere GeForce of ATI-kaart is in principe dus al genoeg.

De N53Jn die je noemt is op het moment nog niet leverbaar en ik kan ook geen specs voor dat model vinden. Die laat is er dus even uit. Het is wel een interessant model voor gamers overigens. Maar ik denk dat de videokaart te veel van het budget opneemt.

Ik denk dat we vooral moeten kijken naar een combinatie van een snelle processor in combinatie met 6GB aan werkgeheugen als het even meezit. De Asus A52JB die je noemt is daarmee eigenlijk een geschikte kandidaat. Verder is ook hier de pricewatch: Dell Studio 15 (N0055806) een mooie optie. Opvallend dat ik die niet kan configureren voor die prijs bij Dell zelf, tenzij ik op de link in e PW klik :D
Bedankt voor je antwoord, ik dacht zelf eigenlijk ook al dat ik niet eens zo'n goede gpu nodig zou hebben. Aangezien ik tegelijk gebruik maak van een extern scherm dacht ik dat een beetje extra grafische power geen overbodige luxe zou zijn. De specs van de N53JN stonden er wel bij in de folder; i5 520, 4gb en 335M als ik me niet vergis.. daarnaast vind ik het een prachtig apparaat. De 6gb uit de andere Asus spreekt me ook erg aan maar ook hier twijfelde ik of ik wel genoeg grafische power zou hebben en ik niet beter voor een laptop met een dikkere gpu zou kunnen gaan, mijn alternatief de N53 zoals genoemd.

[Voor 42% gewijzigd door sanduhr46 op 03-09-2010 19:49. Reden: Reactie GENETX toegevoegd aan post]

Nee, de videokaart is het zeker niet. Met die specs is de N53JN wel leuk overigens. Al blijft het vreemd, in de pricewatch heeft een N53JN, maar net een andere config, een nieuwe GeForce 425M, maar die is ook gelijk 100 euro duurder.

Qua extern scherm maakt de videokaart echt niet uit. Het is niet zo dat je opeens voor wat meer pixeltjes een dikke videokaart nodig hebt. Tegenwoordig vreet een videokaart nog uit zijn neus als hij 6 schermen aanstuurt. Het wordt pas een ander verhaal als je gaat gamen en veel data moet worden omgezet in een 3D beeld aan de hand van complexe berekeningen. Aangezien jij dat niet gaat doen is een stevige videokaart ook niet vereist. Zelfs een onboard videokaart moet genoeg zijn, maar de voorkeur voor een losse videokaart, ongeacht het kaliber, is dan ook puur voor de acceleratie waar photoshop soms gebruik van maakt. Maar die bewerkingen stellen niets voor vergeleken met de rekenkracht die voor games nodig is.

[Voor 3% gewijzigd door GENETX op 03-09-2010 19:59]

• sanduhr46
GENETX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:38:
@sanduhr46:
Ik vind het lastig om in te schatten of je nu meer hebt aan een i5 5xxM-CPU of 6GB geheugen. Geheugen zou nooit vol moeten lopen, maar ik ken het. Even een panorama inelkaar draaien en Photoshop gebruikt bij mij al snel 4GB van de 8GB in mn PC. Maar het geheugen wat je aan photoshop toekent zit dan vol? Hoe vol? Op zich kun je deze gewoon wat verder openzetten. Probeer dat eventueel op de laptop die je nu hebt even. En kijk of je de 3GB helemaal kan gebruiken, of dat het dan blijft hangen. Dat Photoshop al je RAM op 1GB na mag gebruiken is niet slecht. Een te kleine buffer met grote bestanden zorgt alleen maar voor traagheid doordat je niet voluit gebruik maakt van je RAM. Met de 8GB in mijn PC heb ik deze ook goed hoog staan. Na wat bewerkingen met vakantiefoto's gebruikte mijn systeem 7GB geheugen. Photoshop nam een groot deel voor zijn rekening, maar alles ging prima verder.

Te weinig werkgeheugen zorgt voor swappen en dat is traag, een snelle CPU zorgt dat je sneller effecen kan toepassen. Beide hebben hun voordelen dus.
De 3GB kan ik sowiezo niet gebruiken, photoshop laat me alleen gebruik maken van het beschikbare gegeugen (neem ik aan de 3GB minus het geheugen dat andere programma's gebruiken, komt bij mij neer op een ruime 2,5GB). Met een paar van mijn bestanden open zit photoshop hier zo aan en zit het geheugengebruik in het taakbeheer al snel op 95%. Het werkt op zo'n moment dan ook lang niet zo vlot als met één enkel normaal, eenvoudiger file open bijvoorbeeld.
GENETX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:58:
Nee, de videokaart is het zeker niet. Met die specs is de N53JN wel leuk overigens. Al blijft het vreemd, in de pricewatch heeft een N53JN, maar net een andere config, een nieuwe GeForce 425M, maar die is ook gelijk 100 euro duurder.

Qua extern scherm maakt de videokaart echt niet uit. Het is niet zo dat je opeens voor wat meer pixeltjes een dikke videokaart nodig hebt. Tegenwoordig vreet een videokaart nog uit zijn neus als hij 6 schermen aanstuurt. Het wordt pas een ander verhaal als je gaat gamen en veel data moet worden omgezet in een 3D beeld aan de hand van complexe berekeningen. Aangezien jij dat niet gaat doen is een stevige videokaart ook niet vereist. Zelfs een onboard videokaart moet genoeg zijn, maar de voorkeur voor een losse videokaart, ongeacht het kaliber, is dan ook puur voor de acceleratie waar photoshop soms gebruik van maakt. Maar die bewerkingen stellen niets voor vergeleken met de rekenkracht die voor games nodig is.
Gamen doe ik praktisch niet meer, soms Grid ofzo maar dat is puur voor de lol en omdat het kan. Een laptop waar ik games op hoge resolutie en instellingen kan spelen heb ik dus echt niet nodig. Ik moet enkel een extern beeldscherm aan kunnen sturen en er vlot mee kunnen worden. Zoals jij het zegt heeft een GPU daar geen moeite mee. De Asus N53JN laptop week inderdaad af van degen in de pricewatch en ik ben 'm ook nergens anders tegengekomen dan bij BCC. De pricewatch versie is sowiezo een krachtiger apparaat met een hoger prijskaartje. Als ik mijn keuze baseer op de informatie lijken me zowel de MSI FX600 als de Asus A52JB een prima kandidaat met een lichte voorkeur voor de Asus door het extra geheugen maar het helaas ontbrekende esata. Ik duik nog even terug de pricewatch in aangezien ik nu eigenlijk niet echt meer op de GPU hoef te letten en wellicht is er nog wel iets mooiers voor mij te vinden.

Voor nu, bedankt voor je duidelijk informatie in ieder geval!

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Misschien niet goed gekeken maar ik zoek voor iemand een CLUB 3D HD 4870 voor high end games.
Heeft iemand nog een linkje met een leuke prijs?

De mens wikt maar God beschikt.

En wat doet jou denken dat dit thuishoort in het notebook-topic? :P
Kun je niet iets 2e hands scoren van iemand die wil upgraden naar de 5000-serie?

• memsys
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-12 02:41
hoi allemaal ik ben opzoek naar een nieuwe laptop omdat mijn huidige laptop 4 of 5 jaar oud is
ik heb al rond gekeken maar er is gewoon teveel vandaar dat ik hier hulp vraag
mijn is budget is 850€ en ik wil de laptop gebruiken om te gamen (op medium setings) photoshoppen internetten
en zover heb ik deze 2 laptops op het oog
http://tweakers.net/price...61jv-jx007v.html#tab:info
http://tweakers.net/pricewatch/265946/msi-fx600-077nl.html

als jullie iets beters weten binnen mijn budget hoor ik dit graag
p.s. excuus voor mijn vreselijk nederlands
De Asus is zo te zien niet echt leverbaar. De MSI schijnt niet een al te geweldige beghuizing te hebben...

Iets boven het budget is pricewatch: Asus N53JN SX035V een absolute topper. Die paar centen is hij echt wel waard. Een snelle videokaart en verder prima specs in een prima behuizing.

Als je echt onder de 850 euro moet blijven, dan is pricewatch: Samsung R580-JS07 een goede optie. Die is wat goedkoper en bijna net zo goed. De videokaart is wel iets trager, maar wel snel genoeg.

Beide zijn erg goede laptops in ieder geval.
memsys schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:10:
p.s. excuus voor mijn vreselijk nederlands
Je Nederlands is op zich niet zo dramatisch hoor. Je interpunctie en hoofdletter gebruik echter wel... Men heeft niet voor niks de Shift-toets, punten en komma's bedacht ;) . En ja, zonder juist gebruik daarvan kan het wel dramatisch zijn. Het is dat je enters in je post hebt toegepast waardoor het wel in te schatten is waar depunten en hoofdletters moeten staan...

Niet om je af te zeiken ofzo, maar het is erg belangrijk dat je dat gewoon gebruikt. En ja, dat geldt ook voor het internet :)

[Voor 32% gewijzigd door GENETX op 29-09-2010 21:09]

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:01
Klopt het dat de ASUS N53 en N73 toppers zijn in hun (multimedia)doelgroep, net onder de absolute top als VAIO en XPS16?

Volvo XC40 P8 | Software versie 1.7 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

Mwoah, het zijn wel mooie laptops, maar Samsung heeft ook wel goede laptops. Al zag ik laatst wel een N73JQ met FHD scherm. Die is ook nog best wel interessant.

• Juancho
FullHD scherm kost alleen direct weer een paar honderd euro. En dat is nou net het punt waar ik mee zit. Is het echt van zo groot belang om daar veel extra geld voor uit te geven? Beetje standaardzaken, FM gamen en wat dj-ing, meer ga ik er niet mee doen.

Met FullHD kom je namelijk direct weer richting een XPS16 of VAIO. Voor 800 euro dacht ik met een ASUS N53 of N73 een goed alternatief te vinden. Zowel kwa specs als uiterlijk.

• Darkstone
een paar honderd euro? welnee

http://www1.euro.dell.com...55&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

ze zullen we van hun schermen afmoeten ofzo :') eerst wekelang niet op vooraad, nu opeens standaard

/flauw

FYI, het full-hd scherm op de studio had een meerprijs van €70, de meerprijs zit hem niet zozeer in de resolutie maar maar in de kwaliteit van het paneel.
ga maar na: vrijwel alle full-hd schermen zijn van topkwaliteit: het wled scherm, het sony premium scherm, en nu, het b+RG scherm.

[Voor 34% gewijzigd door Darkstone op 06-11-2010 00:20]

• Juancho
Ik doel dan ook vooral op de ASUS :). Zonder HD krijg je die voor 800 (15") of 900 (17"). Met FullHD kost die al 1200 euro....

Dell vind ik alleen interessant met zijn XPS16. De rest staat me totaal niet aan. Kwestie van smaak ook :)

• guapper
Juancho schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:18:
Ik doel dan ook vooral op de ASUS :). Zonder HD krijg je die voor 800 (15") of 900 (17"). Met FullHD kost die al 1200 euro....

Dell vind ik alleen interessant met zijn XPS16. De rest staat me totaal niet aan. Kwestie van smaak ook :)
Als je niet verwacht het nodig te hebben, kun je er misschien maar beter niet aan beginnen. Er bestaat nl. niet zoals de volgende keer weer een lagere resolutie nemen. Elke nieuwe laptop zal je dus meer geld kosten...
;)

• Juancho
Iets wat je niet hebt zul je idd ook niet missen :)

Anyway, ik had even niet aan deze gedacht. Kost 100 euro meer wat ik er wel voor over heb:

Sony Vaio VPCF13V5E voor €1000,--

Intel® CoreTM i3-370M, 2,40GHz
Zwart
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

• Darkstone
ik lees dat je niet zo'n fan bent van dell,, maar de xps is €100 goedkoper (=€900 mnus de kortingsbon = 860 ongeveer) met als enigste verschil 2GR ram.

voor weinig kan je ook nog eens upgraden naar een i5 460m (€40) of 560m (nog eens €40)

je kan veel zeggen van dell, maar met specifieke eisen zijn ze wel verrassend vaak de goedkoopste

[Voor 19% gewijzigd door Darkstone op 06-11-2010 00:41]

• Juancho
Nou de XPS16 heb ik altijd wel overwogen hoor. Maar toen ik hem een keer in het echt zag vond ik het toch teveel glinster. De witte cover is opzich nog te doen en is ook gewoon erg mooi. Maar de binnenkant vind ik toch te veel glinster en weerkaatsing. Dat heeft de Vaio bijv. stukken minder.

Ik kijk echt niet op 100 euro meer of minder, zolang de specs maar goed zijn en toch ook het uiterlijk. Dan vind ik 1000 euro een heel mooi en redelijk bedrag om een toplaptop voor mijn specifieke eisen te kopen. Ik weet niet of je op de XPS15 doelde, maar dat vind ik zo'n verschrikkelijk lelijk ding, die komt bij mij de woonkamer niet binnen ;)

wat ik trouwens nog wel eens kan doen schiet me zo te binnen is vragen of het via mijn werkgever kan. Die hebben namelijk speciale regelingen met Dell. Stel dat de XPS16 daardoor echt stukken goedkoper wordt, wordt het wel weer interessant.

[Voor 27% gewijzigd door Juancho op 06-11-2010 00:57]

• Darkstone
je hebt epp, maar dat is 5%(6?) met dit bedrag, evenveel als de kortingsbon.
waarmee je dus op hetzelfde bedrag uitkomt, ze zijn namelijk niet meer te combineren.

• Teutates
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-11 11:29
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop en volgens mij komt het dichtste bij een multimedia laptop.
De grootste belasting voor mijn toekomstige laptop wordt cs5 adobe (premiere & after effects)
Ik wil maximaal 1200 euro uitgeven voor de laptop.

Wat ik wil/denk nodig tehebben.
quadcore
minimaal werkgeheugen 4 gb
schermgroote liefst 15,6" inch
minimaal hd 250 gb
rpm 7400
Redelijke video kaart (gewoon zodat ik de games aankomende 2/3 jaar kan spelen )

extra optionele functionaliteit
express card 34/54 (voor 30 euro usb 3.0 mogelijkheden is erg interessant)

De laptop('s) die vooral voor mij opvielen waren.

HP Pavilion dv6-3040sd (WR209EA)
777 euro
AMD Phenom II P920
1,6GHz
15,6" inch
500GB
7200rpm

en

HP Pavilion dv7-3090ed (VL027EA)
1199 euro
Intel Core i7 720QM
1,6GHz
17.3" inch
640GB
7200rpm
Bleutooth 2.1
Expresscard 54

Ik heb in principe geen voorkeur qua merk maar deze 2 laptops sprongen er voor mij uit.

• guapper
Ik zou je op de nieuwe XPS 15 van Dell willen wijzen
Hier een link naar het topic op got.

Check vooral eens de review van Anandtech, welke zeer lovend is. Deze heeft echter geen Express card meen ik...

Neem wel het optionele 1080p scherm mee in je configuratie, dat is bovengemiddeld goed van kwaliteit.

Je zou ook naar de XPS 16 kunnen kijken, welke op het moment weer met het RGB-LED scherm wordt geleverd.

[Voor 34% gewijzigd door guapper op 22-11-2010 16:11]

• Darkstone
Teutates schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:58:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop en volgens mij komt het dichtste bij een multimedia laptop.
De grootste belasting voor mijn toekomstige laptop wordt cs5 adobe (premiere & after effects)
Ik wil maximaal 1200 euro uitgeven voor de laptop.

quadcore
why?
minimaal werkgeheugen 4 gb
schermgroote liefst 15,6" inch
minimaal hd 250 gb
rpm 7400
Redelijke video kaart (gewoon zodat ik de games aankomende 2/3 jaar kan spelen )
redelijk standaard eisen
De laptop('s) die vooral voor mij opvielen waren.

HP Pavilion dv6-3040sd (WR209EA)
777 euro
AMD Phenom II P920
1,6GHz
15,6" inch
500GB
7200rpm

en

HP Pavilion dv7-3090ed (VL027EA)
1199 euro
Intel Core i7 720QM
1,6GHz
17.3" inch
640GB
7200rpm
Bleutooth 2.1
Expresscard 54

Ik heb in principe geen voorkeur qua merk maar deze 2 laptops sprongen er voor mij uit.
je vergeet een ding: de ene quad is de andere niet.
de quad van amd is traag als stront, deze moet je gewoon *niet* nemen, de i7 720Qm is niet veel sneller dan de i5 560m in applicaties die de quad optimaal benutten, dat komt zo goed als nooit voor.
zo niet? dan is de dualcore zelfs sneller.

kort gezegd: een quad als eis opnemen is gewoon onzin: je hebt meer aan een snelle dual dan een trage quad.

ik kan je eigenlijk maar 1 laptop aanraden: de nieuwe XPS 15:
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
duurste model, en neem de schermupgrade (ja, duur, maar het is het waard, echt wel.)
guapper schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:09:
Check vooral eens de review van Anandtech, welke zeer lovend is. Deze heeft echter geen Express card meen ik...
*ninja edit*

nee, maar wel usb 3.0 :*)

• Teutates
Simpel weg om de redenen dat wat nu nog niet optimaal benut kan worden.
In de loop van de tijd waarschijnlijk wel.
Bij mijn vorige laptop die kocht ik net voordat dual core de standaard werd in de laptop
En dat wou ik bij deze aankoop verkomen. ook al hou je dat altijd wel in de ict markt
je vergeet een ding: de ene quad is de andere niet.
de quad van amd is traag als stront, deze moet je gewoon *niet* nemen, de i7 720Qm is niet veel sneller dan de i5 560m in applicaties die de quad optimaal benutten, dat komt zo goed als nooit voor.
zo niet? dan is de dualcore zelfs sneller.
Ik heb nog niet zoveel informatie opgezocht over de amd quadcore dus dat kan best kloppen.

xps 15 + 16 had ik inderdaad ook al naar gekeken.
Zijn inderdaad ook interessante systemen.

Van de 2 hp systemen staat ook aangegeven dat het ram geheugen makkelijk bereikbaar is voor de gebruiker.
Is dat ook zo bij de dell systemen ?
want als ik eventueel meer werkgeheugen zou willen doe ik dat liever zelf als ik naar de dell prijzen kijk.

Usb 3.0 is zeker interessant :D vooral omdat de externe harddisks met usb 3.0 ook beschikbaar zijn voor een goede prijs.

• Darkstone
Teutates schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:15:
[...]

Simpel weg om de redenen dat wat nu nog niet optimaal benut kan worden.
In de loop van de tijd waarschijnlijk wel.
volgens mij snap je het niet, zelfs op momenten dat de quad optimaal word benut is-ie nauwelijks sneller dan de dualcores.
de quad draait op 1.73ghz, de dualcores draaien op >3ghz, tegen vrijwel dezelfde IPC

en de amd is gewoon bar slecht, die is even snel als de i3 :X ik snap niet dat ze die nog verkopen.
Van de 2 hp systemen staat ook aangegeven dat het ram geheugen makkelijk bereikbaar is voor de gebruiker.
Is dat ook zo bij de dell systemen ?
want als ik eventueel meer werkgeheugen zou willen doe ik dat liever zelf als ik naar de dell prijzen kijk.
yep, zit letterlijk onder 1 schroefje.

[Voor 7% gewijzigd door Darkstone op 22-11-2010 17:39]

• Teutates
darkstone schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:36:
[...]
volgens mij snap je het niet, zelfs op momenten dat de quad optimaal word benut is-ie nauwelijks sneller dan de dualcores.
de quad draait op 1.73ghz, de dualcores draaien op >3ghz, tegen vrijwel dezelfde IPC

[...]

yep, zit letterlijk onder 1 schroefje.
Inderdaad maar adobe cs5 is een programma wat een voordeel heeft aan meerdere cores.
Maar het aantal ram + aantal cores is een som die niet uitkomt in een laptop.
Dus zal nog is kijken of ik werkelijk goed gebruik kan maken van een i7

• Darkstone
nog een leuke vergelijking:
http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/3

houd er wel rekening mee dat de gebruikt benchmarks vrij goed schalen.

• jay90
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-11-2010
Beste lezers,

Ik wil deze week een laptop aanschaffen voor privé gebruik.
Maar ik wil soms wel een spel erop kunnen spelen zoals call of duty modernwarfare 2
Zou deze laptop het wel aankunnen? Ik zoek niet specifiek een game laptop omdat ik zelf ook wel weet dat ik dan beter een desktop kan aanschaffen. Maar gelukkig heb ik daar mijn xbox ervoor. Maar een laptop is nu voor mij ideaal omdat ik soms bij mijn vader ben en soms bij mijn moeder.

Ik kan de MSI CX720-051 voor een leuke prijs krijgen vandaar dat mijn oog op deze laptop is gevallen

specs

Processor
Familie Intel Core i5
Uitvoering 450m
Kloksnelheid 2.4 GHz

Beeldscherm
Grootte 17.3 ''
Standaard Resolutie WXGA++ HD (1600x900)
Beeldformaat / Aspect Ratio 16:9

Harde Schijf
Totaal geinstalleerde harde schijf 500 GB
Capaciteit harde schijf 1 500 GB
Rotatiesnelheid harde schijf 1 5400 rpm
Type harde schijf 1 Serial ATA (SATA)

Geheugen
Totaal geinstalleerd geheugen 4096 MB
Totaal maximaal geheugen 8192 MB
Type DDR3 SDRAM
Snelheid 1066 MHz
Geinstalleerd in geheugenslot 1 2048 MB
Geinstalleerd in geheugenslot 2 2048 MB

Optische Drive
Type DVD+/-RW Double Layer

Videokaart
Soort Dedicated
Naam - Videokaart 1 nVidia GeForce GT 310M
Vast geheugen - Videokaart 1 1024 MB

http://global.msi.eu/inde...2_no=680&prod_no=2133

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Mvg,

Jason

• SuuZZjie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-03-2011
Hallo Mede Tweakers,

Graag jullie advies bij het vinden van een geschikte laptop voor mijzelf. Merk dat ik teveel tegelijk doe, en hierdoor mijn huidige standaard laptop hier niet goed tegenkan. Blijft hangen steeds.

[u]Wat wil ik gaan doen:[/u]

Fotobewerking
Videobewerkings : af en toe
Downloaden
Branden
Muziek luisteren/filmpjes kijken
msn

Wat voor laptop met welke processor is geschikt voor mij?
Daarom vraag ik jullie tips/ervaringen met bijv:

Mediamarkt laptop :
HP PAVILION DV7-4190ED voor 1099 euro

wehkamp laptop:
HP Pavilion DV6-3040SD voor 749 euro

Ik vind het erg lastig om een keuze te maken ivm met de diverse verschillende processoren. i7 of AMD Phenom II quad core processor P920.

En vinden jullie de HP beter dan bijv een Sony of Asus?

PLease help me out

• Darkstone
volgens mij moet jij je wat meer inlezen:
je noemt een laptop van €1100 en een van €750, wat is je budget?
een i7 maakt gehakt van eender AMD processor op dit moment, zie http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
je noemt een 15" en een 17" notebook, een 17" is NIET geschrikt om mee te nemen

tip: bepaal eerst het formaat van de notebook en het budget, en ga daarna in de pricewatch kijken of er iets is wat aan je eisen voldoet.

(al kom je dan al direct bij [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2 met het full-hd scherm uit, een laptop uitzoeken is nog nooit zo makkelijk geweest :Y) )

• SuuZZjie
darkstone schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:01:
volgens mij moet jij je wat meer inlezen:
je noemt een laptop van €1100 en een van €750, wat is je budget?
een i7 maakt gehakt van eender AMD processor op dit moment, zie http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
je noemt een 15" en een 17" notebook, een 17" is NIET geschrikt om mee te nemen

tip: bepaal eerst het formaat van de notebook en het budget, en ga daarna in de pricewatch kijken of er iets is wat aan je eisen voldoet.

(al kom je dan al direct bij [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2 met het full-hd scherm uit, een laptop uitzoeken is nog nooit zo makkelijk geweest :Y) )
Hai bedankt voor je reactie, mijn excuses ben niet zo'n tweaker. Weet wel wat af van de digitale wereld maar als het gaat om de inside van een laptop ben ikgeen expert in :)

Mijn eisen zijn:

17 inch laptop ( studeer allang niet meer) En heb begrepen voor grafische werkzaamheden is een groot scherm wel een vereiste. Ik gebruik de laptop min of meer als een desktop. Geen behoefte meer om aan een computerbureau te zitten vandaar deze keuze.

Budget is tussen de 700-1000 euro maar het liefst zo goedkoop mogelijk wie wilt dat niet. Het punt is, ik zoek een laptop die ik bij Mediamarkt kan aanschaffen, krijg daar korting van 20% Maar tenzij bij MM geen goede laptops zijn in jullie opinion.

Grafische software word er op gedraait, waarmee ik foto bewerking hoofdzakelijk doe, en op zijn tijd is een videobewerking. En natuurlijk muziek en films kijken er op is een pre, misschien Blueray disc's op afspelen.

Qua merk werd mij aanbevolen de HP series, maar hier heb ik al gelezen dat HP laptops vrijwel sneller kapot gaan. Pfff vandaar dat ik jullie om advies vraag, welk merk, vanaf welke processor moet ik kijken, en welke videokaart is t meest geschikt?
Tsja, grafische vormgeving en laptops. Allereerst deze stelling: Bijna alle laptopschermen zijn flut.

Echt, ik zou daar niet grafische werkzaamheden op willen doen (doe je dat professioneel?). En 17" is niet nodig, het gaat om de pixels. Die bepalen hoeveel er op het beeld past, niet de afmetingen zelf. Ik zou dan ook gaan voor een Dell XPS 15 met full HD scherm. Kost wel 1000 euro, maar die heeft eigenlijk als enigste betaalbare laptop een goed scherm voor fotobewerking en dergelijke. Full HD zorgt er voor dat je ook goed kan werken in photoshop met genoeg ruimte.

• Darkstone
exact, ik ken nog 1 laptop die ik je zeker zou aanraden voor het scherm: de sony vaio F13 (niet de E lijn, die is echt troep) met mat scherm (niet die met spiegelscherm, die bevat een el-cheapo paneel).
deze kost normaal €1350, maar ik geloof dat de prijs drastisch was verlaagd naar €1050 vanwwege de sandy bridge introductie volgende week, heeft de mediamarkt die op voorraad? ik word niet veel wijzer van de site..

dan is er nog een runner up: de asus N53JQ, ook met full-hd scherm, prijs rond de €1000
deze: http://www.mediamarkt.nl/...display=online#infoTabNav
maar dan met full-hd scherm en i7 processor.

• SuuZZjie
Jullie zeggen dus, het ligt aan de resolutie van het scherm, dus een HD scherm is al prima voor grafische werkzaamheden. Ik ben niet professioneel in fotografie, meer amateurtje met zo nu en dan een opdrachtje.

Wat ik nog even tussendoor willen gooien, is bijv een optie Apple Imac. Is dit niet een geschikte laptop voor mij?
als je het hebt over Grafische werkzaamheden? Kijk ik doe natuurlijk ook andere dingen met de laptop, dus geluid is ook een pre, en het werkgeheugen, zodat ik meerdere dingen tegelijk kan doen.

Zal eens kijken naar de Vaio en de Asus laptops die jullie me als tip hebben gestuurd.Maar een HP valt af naar jullie mening?

• Darkstone
een full-hd scherm. de doorsnee fabrikant bedoelt met "HD" minimaal 720 pixels in de hoogte

een imac is trouwens een desktop... en een macbook pro met vergelijkbare specs als een van de hierboven genoemde laptops kost net niet het dubbele.

en inderdaad, het gaat niet om de groote van het scherm, maar om de resolutie. een 15" paneel met 1920*1080 pixels bevat dezelfde hoeveelheid info als het gemiddelde 22" scherm. het nadeel is dat het wat kleiner word, maar dat is voor het gros van de gebruikers geen probleem, zie [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, met name de plaatjes onder het 3e kopje

en dan HP, eerlijk gezegd vind ik hp een flutmerk, de bouwkwaliteit is niet noemswaardig beter of slechter dan de andere merken, maar daar krijg je 1 jaar garantie voor terug...
en dat, terwlijl ze niet eens de goedkoopste zijn 8)7 HP valt tegenwoordig in hetzelfde straatje als PB: het werkt, maar daarmee is alles wel gezegd (envy en elitebook lijn uitgezonderd, maar dat is weer buiten je budget)

sony is ook niet heilig.. maar dell, asus, apple, en in mindere mate acer zijn toch wel de beste merken op dit moment.

darkstone schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:11:
en dan HP, eerlijk gezegd vind ik hp een flutmerk, de bouwkwaliteit is niet noemswaardig beter of slechter dan de andere merken, maar daar krijg je 1 jaar garantie voor terug...
en dat, terwlijl ze niet eens de goedkoopste zijn 8)7 HP valt tegenwoordig in hetzelfde straatje als PB: het werkt, maar daarmee is alles wel gezegd (envy en elitebook lijn uitgezonderd, maar dat is weer buiten je budget)
Ben ik niet met je eens. Een HP dv en dm-serie is ook oerdegelijk. Ook de scharnieren. Ik vind HP notebooks echt de degelijkste consumentennotebooks eerlijk gezegd (een dm3 en dv notebook bestaat tegenwoordig ook bijna helemaal uit metaal!). Alleen hebben ze hardwarematig zoveel problemen gehad de afgelopen tijd en geven ze maar een jaartje garantie daarbij :F . Dat verpest het allemaal, want de laptops op zich zijn niet zo heel slecht op het eerste gezicht. Alleen de recente geschiedenis + 1 jaar garantie zet ze een trede lager.

• Ph046ph
  • Laatst online: 22:10
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.

Wat ik met de nieuwe laptop wil?
- Internet
- Mail
- Microsoft Office
- Downloaden
- Soms films kijken (en ook middels hdmi op tv)

Eisen:
- Zoiezo een i5 Core (i7 is wat overdreven)
- Minimaal 4 GB geheugen
- Minimaal 500 GB HDD
- Zoiezo een 17 inch laptop (zal alleen thuis gebruikt worden)
- GEEN games op spelen (daar heb ik een xbox 360 Slim voor)
- Dus een overdreven goede grafische kaart is niet nodig; moet echter ook geen prut ding zijn.
- Budget: tot € 1.000.

Ik heb zelf al hier en daar gekeken. Ik twijfel tussen 2 laptops (eventueel andere alternatieven zijn welkom).

pricewatch: Packard Bell Easynote LX86-JO-075
pricewatch: HP Pavilion dv7-4180sd (XE291EA)

Vergelijking beide: http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/267381;267494

• guapper
Als ik je vraag zo lees, wil ik je toch een suggestie doen:
  • een laptop voor internet, email, office en dergelijke
  • een media player (Popcornhour/Ryan/Eminent of dergelijke) voor downloaden en films.
Het voordeel van een aparte media player is dat je deze lekker aan je tv aangesloten kunt houden. Stroomverbruik is minimaal, en je hebt al je muziek/films altijd direct bij de hand waar je het nodig hebt, en kunt deze ook via het netwerk benaderen vanaf elk willekeurig apparaat wat over LAN of WiFi aansluiting beschikt. In verband met je wens om te downloaden moet de multimediaspeler wel beschikken over een bittorrent en/of nzb client. (Jammer dat daarvoor nog geen filter gemaakt is in pricewatch.)

Voor de laptop zou een i3 CPU ook nog een optie zijn. Hierbij zul jij alleen de turbo boost missen.
Ik vraag me af of je aan de geïntegreerde gpu in de i3/i5 cpu voldoende hebt om een 1080p film af te spelen. In dat geval zou je geen dedicated videokaart meer nodig hebben.
Misschien willen anderen hun ervaring hiermee even spuien?

[Voor 3% gewijzigd door guapper op 02-01-2011 23:32]

• tobiasos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Hallo allemaal ,

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat ik graag een nieuwe laptop zou kopen.
Na wat rondgeneusd te hebben op internet kwam ik tot de conclusie dat ik zo niet iets zag staan dat er echt uit sprong (alienware bijvoorbeeld was leuk maar zwaar overpriced). Vandaar dat ik op dit forum vraag of iemand misschien een goede suggestie heeft want ik ben namelijk niet echt bekend in de wereld van de laptops :0

Wat ik ong. in gedachten heb
Ik zou het liefst een qcore hebben (daarover heb ik ook nog gelezen dat die van amd een beetje peop zijn)
1gb grafisch geheugen
4gb ram
hdd maakt niet zo veel uit qua grootte als het maar meer dan 100gb is behalve in het geval van een laptop met een SSD met minder geheugen ben ik best bereid om dan een externe harde schijf te gebruiken voor alle data.

Het budget is ong. 900-1000 euro en ik zou met de laptop graag ook een beetje games kunnen spelen (denk aan settlers (wel de nieuwe), COD series, Amnesia)

edit: Ik heb ondertussen wel een mogelijke kandidaat: de Dell XPS 17 (de duurste standaardversie) http://configure2.euro.de...0XL707&rbc=N00XL707&s=dhs

Ik hoor graag van jullie!

Mvg, Tobias

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

• guapper
Ik mis 1 punt in je onderbouwing/eisen: het scherm(resolutie).

Wat voor schermresolutie wil je graag hebben? De XPS17 kan vooralsnog niet besteld worden met een 1080p (1920x1080px) scherm. Indien je aan 1600x900 pixels genoeg hebt, kun je veel plezier hebben van een XPS17.

Voor gebruikerservaringen en meer info verwijs ik je naar het {ervaringen] Dell XPS17 topic op GOT.
Ph046ph schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:51:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.

Wat ik met de nieuwe laptop wil?
- Internet
- Mail
- Microsoft Office
- Downloaden
- Soms films kijken (en ook middels hdmi op tv)

Eisen:
- Zoiezo een i5 Core (i7 is wat overdreven)
- Minimaal 4 GB geheugen
- Minimaal 500 GB HDD
- Zoiezo een 17 inch laptop (zal alleen thuis gebruikt worden)
- GEEN games op spelen (daar heb ik een xbox 360 Slim voor)
- Dus een overdreven goede grafische kaart is niet nodig; moet echter ook geen prut ding zijn.
- Budget: tot € 1.000.

Ik heb zelf al hier en daar gekeken. Ik twijfel tussen 2 laptops (eventueel andere alternatieven zijn welkom).

pricewatch: Packard Bell Easynote LX86-JO-075
pricewatch: HP Pavilion dv7-4180sd (XE291EA)

Vergelijking beide: http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/267381;267494
Ik zou onderstaande ook adviseren
guapper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:26:
  • een media player (Popcornhour/Ryan/Eminent of dergelijke) voor downloaden en films.
Het voordeel van een aparte media player is dat je deze lekker aan je tv aangesloten kunt houden. Stroomverbruik is minimaal, en je hebt al je muziek/films altijd direct bij de hand waar je het nodig hebt, en kunt deze ook via het netwerk benaderen vanaf elk willekeurig apparaat wat over LAN of WiFi aansluiting beschikt. In verband met je wens om te downloaden moet de multimediaspeler wel beschikken over een bittorrent en/of nzb client. (Jammer dat daarvoor nog geen filter gemaakt is in pricewatch.)
Voor de laptop zou een i3 CPU ook nog een optie zijn. Hierbij zul jij alleen de turbo boost missen.
Ik vraag me af of je aan de geïntegreerde gpu in de i3/i5 cpu voldoende hebt om een 1080p film af te spelen. In dat geval zou je geen dedicated videokaart meer nodig hebben.
En ook een Core i3 is al voldoende. Verder is de IGP van de Intel Core i3 en i5 reeks gewoon in staat om alles goed af te spelen hoor. Daar heb je tegenwoordig geen losse kaart meer voor nodig.

Wel zou ik gaan voor een laptop met 2 jaar garantie zoals een Asus, Samsung of MSI. Vooral de Asus N73-serie is wel leuk. Degelijke laptops, 2 jaar garantie en gemaakt voor multimedia.
tobiasos schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:34:
Hallo allemaal ,

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat ik graag een nieuwe laptop zou kopen.
Na wat rondgeneusd te hebben op internet kwam ik tot de conclusie dat ik zo niet iets zag staan dat er echt uit sprong (alienware bijvoorbeeld was leuk maar zwaar overpriced). Vandaar dat ik op dit forum vraag of iemand misschien een goede suggestie heeft want ik ben namelijk niet echt bekend in de wereld van de laptops :0

Wat ik ong. in gedachten heb
Ik zou het liefst een qcore hebben (daarover heb ik ook nog gelezen dat die van amd een beetje peop zijn)
1gb grafisch geheugen
4gb ram
hdd maakt niet zo veel uit qua grootte als het maar meer dan 100gb is behalve in het geval van een laptop met een SSD met minder geheugen ben ik best bereid om dan een externe harde schijf te gebruiken voor alle data.

Het budget is ong. 900-1000 euro en ik zou met de laptop graag ook een beetje games kunnen spelen (denk aan settlers (wel de nieuwe), COD series, Amnesia)

edit: Ik heb ondertussen wel een mogelijke kandidaat: de Dell XPS 17 (de duurste standaardversie) http://configure2.euro.de...0XL707&rbc=N00XL707&s=dhs

Ik hoor graag van jullie!

Mvg, Tobias
De vraag is of je hem alleen thuis gebruikt, of ook vaak meeneemt. 17" is lomp. Ben je wat meer onderweg, of wil je de laptop ook eens op schoot gebruiken, dan zou ik voor de Dell XPS15 gaan. De config van de XPS17 is overigens prima. Echt een goede laptop waar niks op aan te merken is. Als je voor 15" gaat kun je nog kijken naar de Asus N53JQ bij laptopshop.nl, die heeft een Full HD scherm en is ook goed geprijsd.

• Ph046ph
  • Laatst online: 22:10

Bedankt voor je reactie. :)

Opzich wel interessant echter heb ik aan een laptop meer dan genoeg en een 1080p film afspelen hoeft niet voor mij. Ik vind dus een Media player overbodig, wellicht dat zo'n Media player wel zeer interessant is voor sommige hier.

• SuuZZjie

Haiii grappig ik heb thuis al een AC ryan staan voor films etc :) Maar de laptop word veel gebruikt voor Foto's en videobewerkings programma's en ondertussen alles kunnen doen wat je kunt doen met een laptop :) Maar bedankt voor het meedenken :) Ik weet wel dat ik minimaal i5 processor zoek, omdat ik niet vaak bezig ben met het renderen van een video. Tevens wil ik wel een laptop die voorlopig nog wel mee gaat. Blijft lastig in de keuze. Iedereen heeft toch wel zo zijn eigen voorkeur qua merk en specs. Ik zoek een mooie gestylde laptop, dat ook nog eens van binnen mooi er uit ziet. Maar ja daarom ben ik vrouw denk ik lol, zoek ik ook in een man :) Ok genoeg hierover, ik ga me nog verder er in verdiepen.

[Voor 15% gewijzigd door SuuZZjie op 03-01-2011 20:34]

• guapper
Je hebt al gezien dat de Sony Vaio F met mat premium display flink afgeprijsd is, en te bestellen is voor €1070,- via Sonystyle.nl ?

De aanbieding is trouwens omdat eind deze week een nieuw type processor wordt uitgebracht door Intel.

• tobiasos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Mmmm... Tot nu toe vind ik die dell toch het interessantst :)
Nog bedankt voor de reacties!

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

SuuZZjie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:30:
[...]

Haiii grappig ik heb thuis al een AC ryan staan voor films etc :) Maar de laptop word veel gebruikt voor Foto's en videobewerkings programma's en ondertussen alles kunnen doen wat je kunt doen met een laptop :) Maar bedankt voor het meedenken :) Ik weet wel dat ik minimaal i5 processor zoek, omdat ik niet vaak bezig ben met het renderen van een video. Tevens wil ik wel een laptop die voorlopig nog wel mee gaat. Blijft lastig in de keuze. Iedereen heeft toch wel zo zijn eigen voorkeur qua merk en specs. Ik zoek een mooie gestylde laptop, dat ook nog eens van binnen mooi er uit ziet. Maar ja daarom ben ik vrouw denk ik lol, zoek ik ook in een man :) Ok genoeg hierover, ik ga me nog verder er in verdiepen.
Lol, dat was ook geen advies aan jou |:(

De Dell's vind ik persoonlijk overigens niet de mooiste. De Vaio is op zich wel aardig, maar persoonlijk vind ik de N53-lijn van Asus het mooiste. Maar iig mooie deals. Alle laptops te krijgen met Full HD scherm en goede specs binnen je budget :)

• Darkstone
ook notebookcheck heeft een sandy bridge review online gezet, het betreft de N53SV:

786p scherm
GT540m (8500 3dmarks) met optimus, gelukkig
i7 2720Qm, de goedkoopste SB quad.

vooral opvallend is dat er ondankt de gewichtige config en kleine accu (48Wh) alsnog 2 uur en 40 minuten gesurft kan worden. idle bedraagt de accuduur 4 uur en 25 minuten

http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html

• saarjan
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:06
bij bol.com Asus N53SV-SZ016V-Intel Core i7-2630QM met Full HD 1920 x 1080 breedbeeldscherm
Is bij de mediamarkt vanaf vandaag in de aanbieding voor 999.- maar volgens medewerker MM geen full HD scherm. Volgens folder MM moet het wel een full-hd scherm zijn ?

• SuuZZjie
Hier ben ik weer, en heb geinformeerd over diverse laptops.
Mijn keuze zal zowiezo vallen op een laptop van Media Markt. Dit doordat ik korting krijg.

Ik wil een minimaal i5 processor
Laptop waarmee ik van alles tegelijk kan doen
Grafische kwaliteit, dus goede scherm.
Videokaart die videobewerking/fotobewerking aankan.
Liefst een 17 inch maar dat alleen vanwege films kijken en foto bewerken

Mijn voorkeur gaat uit naar deze onderstaande van Sony, vanwege Full HD scherm, mooi geluid, Blu-ray en firewire.Ben benieuwd welke jullie mij zouden aanraden. Want ik heb niet al te veel verstand er van, maar die van Asus spreekt mij ook zeker aan.

Ik heb keuze uit:

Mijn voorkeur gaat uit naar deze eerst van Sony, vanwege Full HD scherm, mooi geluid, Blu-ray en firewire.
Ben benieuwd welke jullie mij zouden aanraden. Want ik heb niet al te veel verstand er van, maar die van Asus spreekt mij ook zeker aan.

SONY VPCF13M1E/H.NL3 €999
Gemaakt voor entertainment met Blu-ray Disc™-speler, krachtige graphics en Full HD-scherm Full HD- of HD+ VAIO-display brengt uw entertainment tot leven 5x snellere gegevensoverdracht met SuperSpeed USB 3.0 Supervloeiend mobiel HD-beeld met Motion Reality HD Genieten van muziek en films in bioscoopwaardig surround-geluid met Dolby® Home Theater v3

HP BUNDEL DV7-4190ED + PRINTER € 1099
Processor type: Intel® Core™ i7 Mobile Processor i7-720QM (1,6 GHz mit Intel® Turbo-Boost bis zu 2,8 GHz, 6 MB Intel® Smart-Cache), RAM: 4 GB, Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 5650, Type: Notebook, Processor merk: Intel

ACER ASPIRE 5745G-7744G50MN € 899
De 15.6-inch Aspire 5745 biedt levendige multimediaprestaties met dynamisch beeld en geluid. De krachtige Intel® Core™-processor wordt gecombineerd met een verbluffende grafische technologie en high-definition mogelijkheden, die u midden in de actie plaatsen. Deze gelikte notebook is tevens voorzien van uitstekende draadloze verbindingsmogelijkheden zodat u overal waar u bent contact kunt houden en biedt bovendien een Dolby® Digital-beleving.

ASUS N53SV-SZ016V € 999,-
Processor type: Intel Core i7-2630QM processor, RAM: 6 GB, Grafische kaart: nVidea GT540M 1GB, Hard disk type: 640 gb, Processor merk: Intel, Processor model: 2630QM, Schermformaat (inch): 15,6 inch, Besturingssysteem: Windows 7 home premium

HP BUNDEL DV6-3190ED + PRINTER € 899
Processor type: Intel® Core™ i5 Mobile Processor i5-430M (2,26 GHz mit Intel® Turbo-Boost bis zu 2,53 GHz, 3 MB Intel® Smart-Cache), Type: Notebook, Processor merk: Intel, Processor model: Intel Core i5-460M, Processor nummer: I5-460M

SONY VPCEB3S1E/BQ.NL3 € 849
Dankzij een slank profiel en een van de meest compacte behuizingen in zijn klasseis de VAIO E-notebook eenvoudig vast te houden en mee te nemen. De E-notebook is ook een lust om te gebruiken dankzij het notebookbrede geïsoleerde toetsenbord met geïntegreerd numeriek toetsenbord.

• Darkstone
SuuZZjie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:55:
SONY VPCF13M1E/H.NL3 €999
Gemaakt voor entertainment met Blu-ray Disc™-speler, krachtige graphics en Full HD-scherm Full HD- of HD+ VAIO-display brengt uw entertainment tot leven 5x snellere gegevensoverdracht met SuperSpeed USB 3.0 Supervloeiend mobiel HD-beeld met Motion Reality HD Genieten van muziek en films in bioscoopwaardig surround-geluid met Dolby® Home Theater v3
goede keus, het scherm is alleen minder
HP BUNDEL DV7-4190ED + PRINTER € 1099
Processor type: Intel® Core™ i7 Mobile Processor i7-720QM (1,6 GHz mit Intel® Turbo-Boost bis zu 2,8 GHz, 6 MB Intel® Smart-Cache), RAM: 4 GB, Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 5650, Type: Notebook, Processor merk: Intel
geen 1080p? ook vrij duur
ACER ASPIRE 5745G-7744G50MN € 899
De 15.6-inch Aspire 5745 biedt levendige multimediaprestaties met dynamisch beeld en geluid. De krachtige Intel® Core™-processor wordt gecombineerd met een verbluffende grafische technologie en high-definition mogelijkheden, die u midden in de actie plaatsen. Deze gelikte notebook is tevens voorzien van uitstekende draadloze verbindingsmogelijkheden zodat u overal waar u bent contact kunt houden en biedt bovendien een Dolby® Digital-beleving.
ook geen full-hd
Processor type: Intel Core i7-2630QM processor, RAM: 6 GB, Grafische kaart: nVidea GT540M 1GB, Hard disk type: 640 gb, Processor merk: Intel, Processor model: 2630QM, Schermformaat (inch): 15,6 inch, Besturingssysteem: Windows 7 home premium
duidelijk verreweg de beste keus
HP BUNDEL DV6-3190ED + PRINTER € 899
Processor type: Intel® Core™ i5 Mobile Processor i5-430M (2,26 GHz mit Intel® Turbo-Boost bis zu 2,53 GHz, 3 MB Intel® Smart-Cache), Type: Notebook, Processor merk: Intel, Processor model: Intel Core i5-460M, Processor nummer: I5-460M
duidelijk de slechtste van deze rij, hij is ook redelijk verouderd (i5 430m? al maanden niet gezien) en mist het bekende full-hd scherm
SONY VPCEB3S1E/BQ.NL3 € 849
Dankzij een slank profiel en een van de meest compacte behuizingen in zijn klasseis de VAIO E-notebook eenvoudig vast te houden en mee te nemen. De E-notebook is ook een lust om te gebruiken dankzij het notebookbrede geïsoleerde toetsenbord met geïntegreerd numeriek toetsenbord.
deze moet je echt niet nemen, heeft last van de beruchte piep

de asus steekt met kop en schouders boven de rest uit: beste scherm, beste cpu, meeste ram, 2 jaar garantie.
hij mist alleen een printer (...), blu-ray, en 2 inch schermgroote.

alternatieven:
sony vaio F13Z
xps 15 met 1080p, maar ik geloof dat de mediamarkt die niet heeft.

Heb je ook echt firewire nodig voor je camera? Of is het alleen handig? Op papier vind ik de Asus wat beter, aangezien deze Sony wel FHD is, maar niet het befaamde Sony scherm heeft. De Asus heeft nml wel de Sandy Bridge CPU en goede videokaart. Blu-ray, tsja, ik zie meer heil in Internetstreaming. Blu-ray gaat nooit echt groot woren zoals de DVD dat was iig. Als je geen hele blu-ray collecties hebt, zou ik het niet doen.

De Asus is in mijn ogen wat beter, maar de Sony heeft wat andere voordeeltjes dus. Het is aan jou de vraag hoeveel waarde je hecht aan firewire en blu-ray. Voor mij persoonlijk is dat 0,0, dus ik zou voor de Asus gaan. Maar ik ben jou niet :+

• SuuZZjie
GENETX schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:23:
Heb je ook echt firewire nodig voor je camera? Of is het alleen handig? Op papier vind ik de Asus wat beter, aangezien deze Sony wel FHD is, maar niet het befaamde Sony scherm heeft. De Asus heeft nml wel de Sandy Bridge CPU en goede videokaart. Blu-ray, tsja, ik zie meer heil in Internetstreaming. Blu-ray gaat nooit echt groot woren zoals de DVD dat was iig. Als je geen hele blu-ray collecties hebt, zou ik het niet doen.

De Asus is in mijn ogen wat beter, maar de Sony heeft wat andere voordeeltjes dus. Het is aan jou de vraag hoeveel waarde je hecht aan firewire en blu-ray. Voor mij persoonlijk is dat 0,0, dus ik zou voor de Asus gaan. Maar ik ben jou niet :+
Firewire is toch bedoeld als je video wilt overbrengen, maar dat zet me aan het denken. Omdat firewire het oude is en tegenwoordig ook via sd card overgezet kan worden. Dus dan is Firewire niet super belangrijk. Blu-ray dacht beetje trendy mee te gaan hierin. Heb 2 blu-rays maar geen speler vandaar deze optie. Of ik vaak ga kijken, waarschijnlijk niet. Zal met de tijd wel een blu=ray speler via de tv hebben denk ik zo.
Dus je zegt de Asus, dat was mijn tweede keuze dus op zich, zitten we wel wat op een lijn. De gekozen laptops, zijn die ik vond via de website van Media Markt. Geen idee of ze in de winkel nog andere hebben staan die niet vermeld staan op de website. Dus zal toch nog van de week even langs moeten gaan. De aankoop zal geschieden eind van deze maand.

thanx voor het meedenken.

• SuuZZjie
darkstone schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:18:
[...]
goede keus, het scherm is alleen minder

[...]
geen 1080p? ook vrij duur

[...]
ook geen full-hd

[...]
duidelijk verreweg de beste keus

[...]
duidelijk de slechtste van deze rij, hij is ook redelijk verouderd (i5 430m? al maanden niet gezien) en mist het bekende full-hd scherm

[...]

deze moet je echt niet nemen, heeft last van de beruchte piep

de asus steekt met kop en schouders boven de rest uit: beste scherm, beste cpu, meeste ram, 2 jaar garantie.
hij mist alleen een printer (...), blu-ray, en 2 inch schermgroote.

alternatieven:
sony vaio F13Z
xps 15 met 1080p, maar ik geloof dat de mediamarkt die niet heeft.
HAi bedankt voor je mening, de printer heb ik al is niet zo belangrijk bij de HP kreeg dat erbij dus had ik toch op Marktplaats gezet :) Maar heeft die Asus ook Blu-ray dan?? en die 2 inch ja als je het zo leest valt het allemaal wel mee. Ik ga me nu ff verdiepen in die Asus maar grote kans dat het die word. thanks

• Darkstone
het gaat niet om de groote van het scherm, maar om de resolutie. dat is de reden dat de HP's en acer's doorgaans al meteen afvallen, zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen voor meer informatie.

• saarjan
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:06

Heb hier ook belangstelling voor, maar wie weet of er een full HD scherm in zit ?

• Darkstone
voor zover ik weet wel.. SuuZZjie kan dat vast wel vertellen.

althans, zonder full-hd zou ik hem niet nemen, maar de vaio F of wachten op de volgende lading sandy bridge laptops.

• DR.V
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 00:54
Hoi,

Ik zou inprincipe ook wel geïnterreseerd zijn in de ASUS N53SV die bij de Mediamarkt in de aanbieding is. Op Notebookcheck staat dat er een Blu-Ray speler in zit,maar bij op de site van de Mediamarkt staat dat niet. Welke informatie klopt nou niet?

[Voor 13% gewijzigd door DR.V op 11-01-2011 09:30. Reden: oops linkje vergeten]

Ik denk dat beide kloppen.. Dat het een N53Sv is wil niet zeggen dat de configuratie ook gelijk moet zijn. Doorgaans is enkel de behuizing, moederbord en GPU gelijk. CPU, geheugen, harde schijf, optische drive, toetsenbord, accu, scherm kunnen per land en per configuratie gewoon anders zijn.

• Darkstone
cpu socket, dat heb jij 2 weken geleden nog uitgelegd:

GENETX in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook decem..."

• darahanb
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2011
saarjan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:57:

Heb hier ook belangstelling voor, maar wie weet of er een full HD scherm in zit ?
Ik heb Media Markt zojuist opgebeld, zij zeiden van wel. BOL.com biedt ook precies hetzelfde model (SZ016V)aan en zij zeggen dat er ook een Full HD scherm in zit. Dus lijkt me wel:)

• JTI
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02-11-2016
Hallo,

ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer en ben totaal niet thuis in deze hardware wereld. Ik heb de search functie nu een aantal dagen gebruikt maar krijg niet echt antwoord op mijn vraag (kan ook aan mij liggen).

Ik sta op het punt een latop aan te schaffen en denk sterk aan een Dell XPS15. Ik heb echter wat hulp nodig.

Welke eisen stel ik? Eigenlijk niet veel, naast het gebruikelijke (Internet, downloaden, muziek afspelen) speel ik erg graag World of Warcraft en dat is eigenlijk het punt. Welke configuratie moet ik in een XPS15 plaatsen om WoW goed te kunnen spelen. Wie heeft ervaring en kan mij helpen?

Mijn grote punten zijn:

- de CPU (is de i5 560M voldoende?)
- de grafische kaart (is de Nvidea 420M GT voldoende?)
- de resolutie (is de standaard 1366*768 voldoende of is de 1920*1200 1080p aan te raden?)
- de prijs. (budget ligt rond de €900,-)

Ik hoop dat ik voldoende informatie gegeven heb om jullie een antwoord te laten geven.

Alvast bedankt!
JTI schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:02:
Ja
Ja
- de resolutie (is de standaard 1366*768 voldoende of is de 1920*1200 1080p aan te raden?)
Ja

Een snelle Core i3 370M zou zelfs wel volstaan als processor. De GT 420M is niet de snelste videokaart, maar heel veel sneller zijn een GT 435M en HD 5650 uiteindelijk ook niet. Grafisch is World of Warcraft ook niet de meest eisende game. Zeker als je geen Full HD neemt (is op zich niet nodig gezien je eisen) krijgt de videokaart het niet heel zwaar. Zou prima moeten gaan dus.

[Voor 35% gewijzigd door GENETX op 12-01-2011 21:16]

• bladerash
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 03-12 21:04
JTI schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:02:
Hallo,

ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer en ben totaal niet thuis in deze hardware wereld. Ik heb de search functie nu een aantal dagen gebruikt maar krijg niet echt antwoord op mijn vraag (kan ook aan mij liggen).

Ik sta op het punt een latop aan te schaffen en denk sterk aan een Dell XPS15. Ik heb echter wat hulp nodig.

Welke eisen stel ik? Eigenlijk niet veel, naast het gebruikelijke (Internet, downloaden, muziek afspelen) speel ik erg graag World of Warcraft en dat is eigenlijk het punt. Welke configuratie moet ik in een XPS15 plaatsen om WoW goed te kunnen spelen. Wie heeft ervaring en kan mij helpen?

Mijn grote punten zijn:

- de prijs. (budget ligt rond de €900,-)

Ik hoop dat ik voldoende informatie gegeven heb om jullie een antwoord te laten geven.

Alvast bedankt!
Als je van plan bent 900 euro daar aan uit te geven, kan ik je vertellen dat je voor 900 euro wel een veel beter ding kan krijgen:
pricewatch: Acer Aspire 5750G-2634G64MN
De nieuwste van de nieuwste quadcore met GT540M

Maar als je genoegen neemt met je oude specs, kom je hiermee goedkoper uit.
Anders is dit ook wel te pruimen. Beetje minder cpu, maar wel beetje meer gpu en ook een beetje meer hd en ook een beetje beter voor je portemonnee.

• guapper
Die Acer Aspire 5750G-2634G64MN is een dualcore toch??. Verslik je niet in de i7 aanduiding.

Ik moet nog een beetje wennen aan de nieuwe cpu nummers.
8)7

edit: nog zo iets vaags: ik kom bij Intel geen specs tegen van de i7 2630qm..

[Voor 65% gewijzigd door guapper op 12-01-2011 23:00]

• Darkstone
Een veel beter ding is relatief: het hangt ervanaf waar je prioriteiten liggen.
Wil je enkel een goede cpu? dan is de acer inderdaad een leuke keus, de concurrentie, xps 15, bied echter een betere behuizing, geluid, en optie tot scherm, en de pricewatch: Asus N53SV-SZ016V bied weer een betere garantie en ook een 1080p scherm (alhoewel niet zo'n goede)

de acer die jij noemt pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN heeft slechtere specs dan de xps 15, welke vermoedelijk van een stuk betere kwaliteit is.

het is moeilijk kiezen op dit moment: je hebt de acer, met snelle CPU (i7 2720m), de xps, met het goede scherm (iets duurder, of zonder het scherm) en de asus welke beiden min of meer combineert in combinatie met meer RAM en extra garantie (het scherm is wel slecht, maar tenminste 1080p)

Ik vind de meerprijs voor de asus t.o.v. de acer het overigens wel waard, maar thats just me. Ik ben nooit een fan geweest van acer, en 786p is ook niets wat ik liever vermijd.

je kan natuurlijk ook wachten totdat er meer modellen beschikbaar zijn.

• bladerash
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 03-12 21:04
De acer heeft qua interne onderdelen zowel een betere cpu als een gpu.
Betere behuizing bij xps, kan ik in meegaan. Hoewel de behuizing van acer de laatste tijd vrij robuust aanvoelt.
Maar beter geluid? Ik weet niet, maar volgens mij zit daar ook een onboard geluidskaart in van realtek. Dan kan de realtekchip wat in de Acer zit alleen maar een nieuwere versie zijn omdat het een nieuwere moederbord betreft. Ingebouwde boxers hebben zowiezo al geen bas. Wil je goed geluid, moet je externe boxers aan hangen.
Optie tot betere scherm kost 168 euro excl. btw. Neem ik liever de asus, dan maar geen WLED. Kan je misschien nog redelijk mee gamen op 1080p, geldt iig voor WoW. Mijn 4 jaar oude Dell Lat D830 met 1920x1200 zonder WLED doet het ook nog prima, misschien beetje donker. WoW op 1080p zal met die xps niet gaan.
Dell gaat echter wel weer zeer goed om met garantie. Krijg vervangende laptop wanneer het kapot is. Daar betaal je dan ook voor.

• Darkstone
beter geluid? zeker wel
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
volgens anandtech is de xps 15 de laptop met het beste geluid tot nu toe, al klopt het wel dat alsnog beter af bent met een setje €50 boxen

De asus heeft ook Wled hoor, potentiele kopers lees trabuca in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie ..."

• SuuZZjie
darkstone schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:01:
voor zover ik weet wel.. SuuZZjie kan dat vast wel vertellen.

althans, zonder full-hd zou ik hem niet nemen, maar de vaio F of wachten op de volgende lading sandy bridge laptops.
Hai ik had zelf ook bij Bol.com gekeken bijdezelfde type laptop en daar word vermeld dat het gaat om een Full HD scherm. Ik Twijfel zelf nog tussen de :

Sony Vaio VPCF13M1E/H en de Asus n53sv-sz016v ga daar nog ff wat reviews voor lezen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee