Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en hoop dat jullie me wat kunnen helpen want ik zie door de specs de laptops niet meer
Waarvoor gebruik ik m'n laptop:
- Internetten
- Agenda (ook syncen met m'n HD2 via BT)
- Opslag foto's
- Paintshop Pro (grotere afbeeldingen, soms meerdere tegelijk)
- Video's resizen/converteren/croppen/snijden/plakken
- Véél vensters tegelijk open
Ik zit daarom te denken aan de volgende
minimale specs
500 GB harde schijf
4 GB geheugen
64 bits Windows 7 (absoluut géééén Vista)
Bluetooth
WLAN 54 Mbit/s
normale RJ-45 LAN-aansluiting
Paar USB-poorten (3 of 4)
DVD DL +/- RW
Multi-touch touchpad (ik heb een enorm vette/vochtige huid waardoor ik menig keer ruzie heb met de conventionele touchpads. Het gaat me dus niet zozeer om het multi-touchgebeuren maar om de werking in combinatie met mijn huid)
Processor: iets van i3 of hoger?
Wensen:
17" (redelijk belangrijke wens)
BlueRay (gaat hem vast niet worden)
Binnen de 800 euro blijven maar dat gaat vermoedelijk niet lukken maar het geeft een idee van m'n richtprijs. Toestellen van heel wat meer zijn volledig out of the picture.
Ik heb de touchpad-eis later toegevoegd. Ik ben wezen zoeken op internet en kwam uit op de volgende twee toestellen:
HP Pavilion DV7-4030ed
Sony Vaio VPC-EC2M1E
De HP valt nu af; ik heb die gisteren bij de MM geprobeerd maar toen kwam dus m'n wens van het touchpad naar voren omdat ik daar direct al ruzie had met het touchpad van die HP.
Blijft dus eigenlijk over de Sony. Maar liever zou ik een i5 (of i7 maar dat zal te duur worden) erin zien.
Maar als ik op internet ga zoeken naar die Sony, dan kom ik ze tegen
met en zonder BlueTooth. Ik snap er geen hout meer van. Ik wil dus op zoek naar een mooie prijs van de Sony. Bij
Computer Pirates hebben ze hem voor 816 euro maar op hun site staat dat die sony ZONDER bluetooth is
Verder is het verschil tussen de volgende modellen ook niet duidelijk:
Sony Vaio EC2M1E
Sony Vaio EC2M1E/WI (volgens mij is dit dezelfde als de vorige alleen staat hier de kleur aangegeven; hij is alleen in wit verkrijgbaar trouwens)
Sony Vaio EC1M1E/WI
Ook zoiets. Ik ben dus verder wezen zoeken en kwam toen ook uit op deze:
Acer Aspire 7741G-334G50MN. Die heeft bij Computer Pirates dus WEL BT maar op de site van de
Wehkamp dus weer niet.
HTF moet ik nou een laptop vinden als de specs niet met elkaar in overeenstemming zijn op verschillende sites? Dit toestel kan ik op de site van Acer bijvoorbeeld weer niet vinden.
Iemand die me wat wijzer kan maken?
[
Voor 6% gewijzigd door
WFvN op 24-08-2010 12:50
]