Toon posts:

[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Pjotr77
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-02-2017

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

CLB schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:58:
Is gewoon een crappy GPU en voor dat budget moet er wel iets beters te krijgen zijn...
ATI5650 ofzo met een leuke i5 CPU in de vorm van een pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ bijvoorbeeld
Nadeel is wel dat de beruchte 'piep' nog steeds aanwezig is bij de Vaio.
In de meeste laptops met dit budget met redelijke videokaart is het kiezen tussen de HD5650 van ATI of de Nvidia GT330, en dan is de HD5650 de betere keuze. Kun je zo in de pricewatch zien wat je daarmee krijgt ;)

HP EliteBook 8530w | 15,4" 1680*1050 :) | T9600 | Quadro FX770M @ 560/1400/900 | 4GB RAM | 250GB 7200 rpm, binnenkort wss vervangen door een Kingston V+100

• sanduhr46
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 20:55
@Zanzarismo; die full-hd eis laat een zeer beperkte keuze over, ik kan het weten en aangezien ik de zoektocht erna opgegeven heb aangezien ik niet aan een veel te dure Sony of een Dell wilde. De Dell is voor jou zeker een de beste keuzes zal zijn en iets beters zul je niet snel vinden, zeker niet voor die prijs..

@CLB / NoTimeRemains; ik zou toch eerder voor de Asus gaan ipv de Sony. Als je het topic over de Sony E serie een beetje gevolgd hebt blijkt dat specificaties pas de helft van het verhaal zijn. In praktijk zijn er zeker (grote) minpunten betreffende deze E serie wat mij ook heeft doen besluiten verder te kijken. Ik zou je de N61ja van Asus aan willen bevelen (mede omdat ik m zelf ook had willen kopen), maar deze is niet meer leverbaar. Een volwaardige vervanger heb ik echter nog niet kunnen vinden, het zal dan ook waarschijnlijk een andere type Asus of een MSI worden bij mij. Beide hebben een aantal interessante notebooks in deze prijsklasse als je het mij vraagt.

• Zanzarismo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:47
sanduhr46 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:26:
@Zanzarismo; die full-hd eis laat een zeer beperkte keuze over, ik kan het weten en aangezien ik de zoektocht erna opgegeven heb aangezien ik niet aan een veel te dure Sony of een Dell wilde. De Dell is voor jou zeker een de beste keuzes zal zijn en iets beters zul je niet snel vinden, zeker niet voor die prijs..
Thanks voor de reacties!
Full-hd schermpje is 80-90 euro extra?
Aangezien het een laptopje voor de langere termijn gaat worden lijkt me dit geen overbodige luxe ;)

• vdvoort
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Dag heren/dames,

Enige tijd geleden is mijn BTO notebook de pijp uit gegaan. Ben niet te spreken over mijn vorige aankoop maar zal dat onderwerp nu links laten. Ik heb ondertussen al aardig wat rondgekeken en ik denk dat ik wel een goede setup te pakken heb. Nu wil ik jullie computer kennis graag gebruiken om met een goed gevoel deze bestelling te doen. Het is nogal wat geld voor mij op dit moment maar ik heb nu eenmaal een laptop nodig.

Waarvoor?
Waarvoor ga ik de notebook gebruiken? Ik ben momenteel student Product Design en ga de notebook gebruiken voor o.a. Solidworks, Modo, Adobe Suite en wellicht nog wat games.

Budget
Ik het symbolische bedrag van +/- €1000,- te besteden. En om de kosten maximaal te drukken ben ik van plan om de laptop bij xxodd.nl te bestellen. Nu is de vorige samengestelde notebook op een teleurstelling uitgelopen, hetgeen wat ik nu wil voorkomen door jullie expertise.

De setup: http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=490
  • Intel Core i5 540M (2,53GHz/3,06GHz, 3MB,)
  • 4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
  • 500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
  • nVidia GeForce GT330M 1GB GDDR3
  • Intel HD graphics, 1,7GB shared VGA
  • DVD brander
  • 2 jaar pick up & return garantie
Overige specs hier

Vragen
Ik zit qua specificaties nu op 2 punten boven deze Sony Vaio. Namelijk de hardeschijf 5400rpm/7200rpm en de processor i5 520M/i5 540M. Zijn deze verschillen echter het waard om voor een zelf samengestelde notebook te kiezen of raden jullie me toch aan om voor de sony vaio te gaan. En als jullie een heel andere notebook willen aanraden houd ik me natuurlijk aanbevolen.

Hopelijk hebben jullie nog de energie om dit soort vragen te beantwoorden, ik begreep dat de frustratie van dit soort posts nog wel eens hoog is. Bij voorbaat dank!

[Voor 0% gewijzigd door vdvoort op 04-08-2010 22:58. Reden: typo]

• hxk-clan
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

hxk-clan

Life is Strange

Zal alvast 2 dingen uit te lucht helpen; Het verschil tussen een goede 5400rpm schijf en een 7200rpm schijf merk je tegenwoordig bijna niet meer (5400rpm schijven zijn ook sneller geworden met de tijd). Verschil tussen een 5400rpm en een SSD is bijv. velen malen groter. Daarnaast de processor. Ik zou het als onmerkbaar beschouwen. In bechmarks merk je het, overige werk niet.

/ Norrod link geeft foute specs. Er zit in de Sony VAIO VPCF12M1E/H standaard al i5 520m, 1080p display & 330M.

[Voor 64% gewijzigd door hxk-clan op 05-08-2010 00:57. Reden: wa uitgebreid enzo, norrod fout -_-]

PC Master Race | iPhone XS

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

vdvoort schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:26:
Dag heren/dames,

Enige tijd geleden is mijn BTO notebook de pijp uit gegaan. Ben niet te spreken over mijn vorige aankoop maar zal dat onderwerp nu links laten. Ik heb ondertussen al aardig wat rondgekeken en ik denk dat ik wel een goede setup te pakken heb. Nu wil ik jullie computer kennis graag gebruiken om met een goed gevoel deze bestelling te doen. Het is nogal wat geld voor mij op dit moment maar ik heb nu eenmaal een laptop nodig.

Waarvoor?
Waarvoor ga ik de notebook gebruiken? Ik ben momenteel student Product Design en ga de notebook gebruiken voor o.a. Solidworks, Modo, Adobe Suite en wellicht nog wat games.

Budget
Ik het symbolische bedrag van +/- €1000,- te besteden. En om de kosten maximaal te drukken ben ik van plan om de laptop bij xxodd.nl te bestellen. Nu is de vorige samengestelde notebook op een teleurstelling uitgelopen, hetgeen wat ik nu wil voorkomen door jullie expertise.

De setup: http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=490
  • Intel Core i5 540M (2,53GHz/3,06GHz, 3MB,)
  • 4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
  • 500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
  • nVidia GeForce GT330M 1GB GDDR3
  • Intel HD graphics, 1,7GB shared VGA
  • DVD brander
  • 2 jaar pick up & return garantie
Overige specs hier

Vragen
Ik zit qua specificaties nu op 2 punten boven deze Sony Vaio. Namelijk de hardeschijf 5400rpm/7200rpm en de processor i5 520M/i5 540M. Zijn deze verschillen echter het waard om voor een zelf samengestelde notebook te kiezen of raden jullie me toch aan om voor de sony vaio te gaan. En als jullie een heel andere notebook willen aanraden houd ik me natuurlijk aanbevolen.

Hopelijk hebben jullie nog de energie om dit soort vragen te beantwoorden, ik begreep dat de frustratie van dit soort posts nog wel eens hoog is. Bij voorbaat dank!
Je kunt die Sony sowieso al voor ruim 40 euro minder krijgen: zie de pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H.
De XXODD komt volgens mij al snel boven de 1100 euro uit. Verder staat er ook bij diverse webshops dat de hdd van de Sony wel een 7200 rpm versie is, maar die info moet je altijd wel met een korreltje zout nemen. Misschien kun je even informeren in het Sony F11 Ervaringen topic, Daar zitten al wel een aantal gebruikers met hetzelfde model denk ik.

Maar met de Sony heb je voor plus minus 1050 euro een Full HD scherm en bluray, plus de eerder genoemde specs. Volgens mij geeft de Sony je gewoon veel meer waar voor z'n geld..

HP EliteBook 8530w | 15,4" 1680*1050 :) | T9600 | Quadro FX770M @ 560/1400/900 | 4GB RAM | 250GB 7200 rpm, binnenkort wss vervangen door een Kingston V+100

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Dan moet je wel voor lief nemen dat er veel problemen zijn met dode pixels en CPU-whine...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

CLB schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:09:
Dan moet je wel voor lief nemen dat er veel problemen zijn met dode pixels en CPU-whine...
Moest ff opzoeken wat CPU-whine was, maar dat is dus de beruchte 'piep'. Als ik zo wat filmpjes op Youtube bekijk (en beluister) moet dat wel behoorlijk irritant zijn. Maar de F11/12 heeft daar dus ook last van? Tja dat zou wel een stevig minpunt zijn.

• CLB
  • Niet online
Yes dat klopt beide, is inderdaad een piep en de F11 en F12 hebben daar last van in de serie ja, erg jammer!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Siemen Jan
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-10-2011
ik zit nu al een paar weken te twijfelen tussen asus, sony en dell..

Mijn acer (nooit weer kopen die dingen) is onlangs stuk gegaan en wil een kwalitatief goede en snelle laptop. Gamen is niet geheel onbelangrijk aangezien ik mw2 en css graag speel (hoeft geen hoge resolutie).. Muziek luisteren doe ik graag en blu-ray is leuk, maar blijft een extra gadget die niet veel gebruikt word.
Dit geldt eigenlijk ook voor de usb 3.0 poort: Wanneer zal die gebruikt worden door een gemiddelde gebruiker als ik.. Ik word er zelf een beetje radeloos van.

Het budget zit rond de 1000 euro en zit op dit moment te twijfelen aan deze laptops:

pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H
pricewatch: Asus N61JQ-JX017V

een grote laptop wil ik niet en dus viel dell toen af aangezien de studio 15 niet goed genoeg voor mij is (volgens mijn mening)

kan iemand mij advies geven over welke laptop beter voor mij zal zijn?

EDIT: ik had een fullhd scherm met 1920 resolutie wat ik erg mooi vond dus een mooi scherm voor films zou handig zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Siemen Jan op 05-08-2010 19:27]

• Darkstone
  • Laatst online: 26-04-2014
depends, ik zou zelf voor de sony kiezen (liever een 1080p scherm dan een iets snellere proc)

ik zou wat reviews zoeken van beide notebooks, op notebookcheck hebben ze erg mooie.
wellicht dat dat de doorslag kan geven.

het mainstream game aanbod van dell is inderdaad minder op dit moment, de xps is betrekkelijk verouderd maar scoort niet veel slechter dan de sony in games.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• CLB
  • Niet online
De Sony is 16,4", grooot dus... Tevens heeft die serie veel problemen..

• Siemen Jan
bedankt voor de reacties!

ik heb een aantal recensies gelezen maar niets wijzer geworden. Vooral omdat ik eigenlijk geen professionele recensies kan vinden. Op notebookcheck word niet gesproken over de sony. zijn er ook nog andere alternatieven? scheelt het veel die i5 en i7? qua benchmarks is alles leuk en aardig maar zal ik het merken als ik aan het muziek luisteren ben + downloaden + msn + tweakeren?

ik had een 16 inch en dat vond ik het max. als het maar niet een 17 a 18 bakbeest word. Zal ik het qua scherm merken dat het geen hd is? films kijk ik dan wel via hdmi op grote hd tv.

veel vragen sorry, maar kan niet zonder een toppie (A)

[Voor 25% gewijzigd door Siemen Jan op 05-08-2010 19:50]

• Bieber
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-08-2011
CLB schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

De Sony is 16,4", grooot dus... Tevens heeft die serie veel problemen..
Onzin. Ja, er zijn de CPU-whine problemen, maar dit is niet bij iedereen. Je beseft hopelijk toch dat alleen de klagers posten? En dode pixels kom je tegen bij de beste laptops, heeft niks met de kwaliteit ervan te maken. Als je verder kijkt dan je neus lang is, zul je zien dat de F serie een geweldige laptop reeks is en zeker high-end. Ik volg al een tijdje het forum van notebookreview en daar kun je zowel de positieve als de negatieve ervaringen lezen en die zijn in ieder geval uitstekend.

En een 16.4" is helemaal niet overdreven groot, voor mij is dit het perfecte scherm voor een multimedia notebook. Anyway, de kritiek op de F serie is over het algemeen onterecht en Sony is en blijft een betrouwbaar merk.

• Darkstone
no?
http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25324.0.html
is wel duits helaas, bovendien zijn ze niet te spreken over de belachelijke accuduur van 91 minuten :X

de gelinkte F11 (bijna indentiek aan de F12) heeft overigens het (veeeeel) betere matte display
alternatieven? scheelt het veel die i5 en i7?
nee, de snelste i5 is bijna net zo snel als de i7

met de snelste i5 bedoel ik de i5 540m, marginaal sneller dan de 520m
ik had een 16 inch en dat vond ik het max. als het maar niet een 17 a 18 bakbeest word. Zal ik het qua scherm merken dat het geen hd is? films kijk ik dan wel via hdmi op grote hd tv.
720p:
http://tweakers.net/ext/f/xpqJZ9V893ikbEA208KQs2WF/full.png
1080p:
http://tweakers.net/ext/f/6CE982cJiySIoqjTGqa2fcxl/full.png

het is een misverstand dat full-HD handig is voor flilms, dat is niet het geval.
het ware voordeel van een full-HD scherm is de ruimte die je krijgt, dat klinkt onbenullig, maar als je het hebt wil je nooit meer terug :)

• Siemen Jan
deze adviezen heb ik tenminste wat aan :)

die laatste zin van darkstone is meer dan terecht, heerlijk werken met die hoge resolutie... ervan uitgaande dat ik geen cpu-whine krijg neig ik steeds meer naar de richting van de super uitziende vaio..

Heeft 1 van jullie enig idee wanneer die usb 3.0 poort van pas zal gaan komen? of kan ik in die vaio express uitgang nog wat erin klikken.

Wat vinden jullie van de asus laptop, zou muziek daar beter op te luisteren zijn? (ik zie veel reclame over die muziek op tweakers namelijk)

• CLB
  • Niet online
Bieber schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:01:
Onzin. Ja, er zijn de CPU-whine problemen, maar dit is niet bij iedereen. Je beseft hopelijk toch dat alleen de klagers posten? En dode pixels kom je tegen bij de beste laptops, heeft niks met de kwaliteit ervan te maken. Als je verder kijkt dan je neus lang is, zul je zien dat de F serie een geweldige laptop reeks is en zeker high-end. Ik volg al een tijdje het forum van notebookreview en daar kun je zowel de positieve als de negatieve ervaringen lezen en die zijn in ieder geval uitstekend.
Had ik me niet beseft nee en ik had er niet bij stilgestaan..
Ik ben ook maar een noob die nergens wat vanaf weet, het spijt me zeer..
Ben hier redelijk nieuw op Tweakers.net en moet nog van alles leren hier.
Dat was m'n sarcasme-modus :/

Ik ben niet achterlijk ofzo met je opmerkingen als 'als je verder kijkt dan je neus lang is'
Uiteraard besef ik me dat mensen eerder klagen op internet dan dat ze de pluspunten gaan opnoemen.
Maar de problemen met de CPU-whine, dode pixels, slechte schermen bij de F11 / F12 serie zijn er in overvloed en zijn in geen enkele vorm te vergelijken met problemen met andere laptops. Geheel noemenswaardig, dus dat even proberen af te wimpelen: nee.. Ik wijs hem er alleen op, klaar. Er zijn veel problemen, that is!
En een 16.4" is helemaal niet overdreven groot, voor mij is dit het perfecte scherm voor een multimedia notebook. Anyway, de kritiek op de F serie is over het algemeen onterecht en Sony is en blijft een betrouwbaar merk.
Okee 16,4" is niet groot nee, het is een perfecte maat voor een multimedia notebook, wat jij wil :F

• Siemen Jan
ga nou geen ruzie maken ;) ik durf niet vaak gokken te nemen maar wat heeft die asus meer dan de vaio. van die asus kan ik minpunten bij vinden behalve de resolutie dan. CLB: weet jij misschien nog een ander alternatief? als het moet kan het budget ook nog wel naar 1100.

Ik lees soms ook dat de behuizing van de asus niet bruin is. Dat bruine vind ik namelijk niet zo heel erg mooi. Is het nou bruin of zwart?

[Voor 20% gewijzigd door Siemen Jan op 05-08-2010 20:25]

• Darkstone
Esata is naar mijn inziens even handig als usb-3.

ik verwacht igg niet dat er binnen afzienbare tijd usb 3 apparatuur gaat komen behalve externe harde schijven, overigens heeft instel de usb-3 ondersteuning in chipsets uitgesteld tot eind 2011. gevalletje kip-ei probleem.
(bovendien betaal je voor usb-3 usb sticks op dit moment de hoofdprijs :X )

• CLB
  • Niet online
Siemen Jan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:21:
CLB: weet jij misschien nog een ander alternatief?
pricewatch: MSI GX640-263NL voor zo'n 1100,-
high-end notebook, nagenoeg nergens meer te verkrijgen..
Schijnen er nog 2 of 3 op de Nederlandse markt beschikbaar te zijn.. dat wordt goed zoeken
pricewatch: MSI GX740-063NL voor zo'n 1125,-
high-end notebook, wel groot 17" en ietwat buiten je budget

pricewatch: Sony Vaio VPCEB2S1E/BQ voor een kleine 800,00
redelijk cheapass, maar daardoor ook minder krachtige hardware, ook problemen met deze E-serie
pricewatch: Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ voor zo'n 825,00
redelijk cheapass, maar daardoor ook minder krachtige hardware, ook problemen met deze E-serie

xnotebooks Raptor A15 met instapprijs van 1000,00 met Windows 7...
Doe daar een upgrade bij van een i3 naar een i5 CPU en je hebt voor 1100,- een 15,6" machine..
Met Full HD scherm wat je graag wilt en een ATI 5650 zodat je nog redelijk kan gamen wat je wilde?

xnotebooks Evolution XA15 met nagenoeg dezelfde specs als de bovengenoemde Raptor A15..

1000,00 / 1100,00 is net een ugly budget...
aangezien je voor die prijs net tussen de mid-end en high-end notebooks inzit...

• Siemen Jan
zeer onder de indruk van de xnotebook raptor. Mooi dat toetenbord in een andere kleur. Een sticker op de bovenkant zou wel mooi zijn maar goed..

voor 1079 een heerlijk i5je erin. zonder windows 7 zoals ik het lees ;) Hier geen storende dingen zoals in de vaio wel is ervaren? ook een goeie service bij die winkel?

ook heb ik 500 gb ervan gemaakt. is 7200 rpm aan te raden qua prijs/snelheid verschil?

[Voor 12% gewijzigd door Siemen Jan op 05-08-2010 20:54]

• CLB
  • Niet online
Zonder Windows ja, kun je er wel bijbestellen maar je kan ook een losse OEM kopen bij een webshop, of misschien heb je zelf nog een licensie liggen.. Voor ervaringen verwijs ik je naar: [Ervaringen] xnotebooks
Het is een relatief nieuw merk in laptopland, maar ze bieden leuke hardware / configs / mogelijkheden imho...

7200rpm'er is wel aan te raden ja, snellere laadtimes (in games / het OS) and so on...

• Siemen Jan
zal de ervaringen even door lezen! 7200 rpm kan alleen met 320 gb. is genoeg voor mij maar weet niet of de 80 euro het waard is bij 500 gb.. w7 kan op veel manieren verkregen worden als je snapt wat ik bedoel ;)

als ik het een beetje doorlees allemaal is het nog redelijk onbekend. Ook bij google is er niet veel over te vinden. Ziet er wel goed uit verder. Morgen is er weer een dag en wie weet word ik morgen wakker met een keus. Die raptor is wel een klein beetje duur aangezien ik moet kiezen tussen 7200 rpm van 320 gb of 500 gb 5400 rpm..

de nieuwe asus pricewatch: Asus N53JQ-SX085V ziet er ook goed uit. jammer dat de xps 16 iets te duur is.

weet jij / iemand ook of er bij de sony f12 standaard blacklight op het toetsenbord zit? en of die asus echt bruin is qua behuizing?

[Voor 67% gewijzigd door Siemen Jan op 05-08-2010 23:44]

• P-Nut
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 29-11 02:55
ugh... weer een onbekend merk dat CLB aanraad. De laatste keer dat ik naar CLB luisterde promote hij zepto laptops (onbekend merk). Waaronder de 6314w gaming edition.... Ik heb 3jaar gezeik met dat ding gehad net als vele andere tweakers zal wel over 1 a 2 jaar falliet gaan en zit je met de gebakke peren.... tjah khoop maar dat het goed is wat hij aanraad voor de tweakers hier. Ik neem het risico met de E-serie

• Darkstone
CLB geilt nu eenmaal op specs in een mooi jasje B)
Siemen Jan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:02:
zal de ervaringen even door lezen! 7200 rpm kan alleen met 320 gb. is genoeg voor mij maar weet niet of de 80 euro het waard is bij 500 gb.. w7 kan op veel manieren verkregen worden als je snapt wat ik bedoel ;)
€80? daarvoor heb je ook een nieuwe schijf in de winkel...
weet jij / iemand ook of er bij de sony f12 standaard blacklight op het toetsenbord zit?
nee, bestellen moet via ebay.

• siemenjan
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 04-12 07:53
bedankt voor de reacties, alweer :)

aangezien ik echt niet kan werken met een lage resolutie heb ik mijn sony vaio f12 besteld pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H
Ik neem de gok dat ik de piep kan dempen. En ook lang niet iedereen heeft deze piep so lets hope!

ook niet voor x-notebooks gekozen omdat het merk te onbekend is en je weet maar nooit welke accu's en schermen erin komen. er zijn simpelweg geen reviews te vinden wat mij twijfelachtig maakt over de kwaliteit .

iedereen hartelijk dank voor de reacties en adviezen. nu maar wachten op me vaio :)

Btw, kan zo'n toetsenbordje niet vinden op ebay.. sowieso voor de f12 vind hij al niks en anders zijn het allemaal standaard toetsenborden.. maar goed, eerst me f12 maar es ontvangen

[Voor 21% gewijzigd door siemenjan op 08-08-2010 12:50]

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

Mooi dat je hebt kunnen kiezen. Veel plezier met je nieuwe laptop :) Ben benieuwd hoe die bevalt.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

P-Nut schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:41:
ugh... weer een onbekend merk dat CLB aanraad. De laatste keer dat ik naar CLB luisterde promote hij zepto laptops (onbekend merk). Waaronder de 6314w gaming edition.... Ik heb 3jaar gezeik met dat ding gehad net als vele andere tweakers zal wel over 1 a 2 jaar falliet gaan en zit je met de gebakke peren.... tjah khoop maar dat het goed is wat hij aanraad voor de tweakers hier. Ik neem het risico met de E-serie
Niet om CLB een hand boven z'n hoofd te houden maar een rotte vis kan er altijd tussen zitten. Daarnaast maakt xnotebooks gebruik van barebones van o.a. Clevo en MSI welke hoogwaardige barebones afleveren.

FYI: de 3 aangeschafte XXODD's (barebones) werken allen prima naar behoren. Er zijn welgeteld twee problemen geweest, een fan die ratelde en een DVD-drive die niet naar behoren werkte. Al met al valt dat mee over een periode van 2 1/2 jaar :)

• RJAN88
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 25-09-2012
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de asus a52 sx089v?
pricewatch: Asus A52JB-SX089V

Deze laptop wil ik waarschijnlijk gaan aanschaffen maar ik kan er verder weinig over vinden op internet. Ik wil hem gebruiken voor school en wil hem thuis ook gebruiken voor internet en wil er ook films op kunnen kijken. Kan deze laptop dit goed doen of raden jullie hiervoor een andere aan?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

• Mobomonster
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Hoi,

Omdat de ruimte kleiner wordt gaat de desktop vervangen worden door een laptop...

- Waarvoor?
Desktopvervanger, dus flink multitasken, 1080P/BluRay kijken, Fotobewerking, en Gamen ('oud', Command & Conquer, Supreme Commander, ed)

- Budget
Tussen de 1200 en 1500 eurie, het zelfde als ik uit zou geven aan een flinke desktop

Ik heb al flink zitten neuzen, en mijn blik is gevallen op de Dell Studio 17. Helaas wordt ik helemaal mesjogge van al die verschillende configuraties die met de dag schijnen te wisselen, en ook mist er elke keer wel weer iets wat in de ene config wél, en in de andere config weer niet zit.

Dit is mijn eisenlijstje:

- Core i5 540M, leek mij snel zat, zuiniger dan i7
- 17,3" Full HD 1080P scherm
- Minimaal 4GB RAM
- Een 320/500GB HDD, in het andere slot wil ik een SSD gaan huizen voor OS
- BluRay ROM drive
- 9 Cells accu
- Intel Wireless-N 6200

De grafische kaart zal wel een 54705650 worden, of is het mogelijk een
zwaardere in de config te gooien?

Graag jullie mening/verbeterpunten..
- Is deze CPU prima voor mijn toepassingen, of is de 520 net zo schnell?
- Hoeveel grafische kracht heb ik nodig, ga ik het redden met een 5470 5650?

Alvast dank :)

Woopwoopwoopwoop.

• Darkstone
in de studio 17 zit een 5650, en eventueel een 565v (4650 rebrand), en ja, dat is een prima grafische kaart voor dit segment.

• Mobomonster
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
darkstone schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:22:
in de studio 17 zit een 5650, en eventueel een 565v (4650 rebrand), en ja, dat is een prima grafische kaart voor dit segment.
Ah, mijn fout, zat bij de 15 te kijken, thnx.

Woopwoopwoopwoop.

• Seal9
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een laptop maar zie door de bomen het bos niet meer. Voorheen heb ik altijd mijn desktop zelf uit losse onderdelen samen gesteld maar bij een laptop gaat dit toch niet helemaal werken. Heb al diverse guides gelezen en zo ook de best buy guide maar toch kom ik er niet uit.

Doel:
De laptop wil ik voornamelijk gaan gebruiken voor 3ds max 2011 (en Photoshop). Daarnaast wil ik af en toe ook op de laptop kunnen gamen. Het diehard gamen doe ik op mijn desktop dus dit hoeft niet het belangrijkste te zijn voor de laptop. Het gaat echt voornamelijk om het draaien en renderen van 3ds Max.

Eisen:
Full HD scherm
Indien mogelijk het liefst een mat scherm maar dit is een optie.

Budget:
Tussen de 1000 en 1300 euro.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

[Voor 4% gewijzigd door Seal9 op 18-08-2010 17:29]

pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H is eigenlijk het eerste wat in mij opkomt. Maar je geeft eigenlijk wat te weinig info.

Moet de notebook nog enigsinds portable zijn? Heb je nog eisen aan de accuduur? Hoe zit het met kleurkwaliteit?

• Seal9
GENETX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:54:
pricewatch: Sony Vaio F12M1E/H is eigenlijk het eerste wat in mij opkomt. Maar je geeft eigenlijk wat te weinig info.

Moet de notebook nog enigsinds portable zijn? Heb je nog eisen aan de accuduur? Hoe zit het met kleurkwaliteit?
Hallo Genetx,

De bedoeling is inderdaad dat ik hem wel mee kan nemen naar o.a. mijn vriendin en niet mijn desktop hoef mee te slepen. Daarom wilde ik eigenlijk een laptop aanschaffen die wat meer power heeft dan mijn desktop.

Accuduur is niet belangrijk, heb altijd wel de beschikking van een stop contact.
Kleurkwaliteit, uhm tja die moet wel goed zijn, ga renderen met 3ds max dus het moet wel waarheidsgetrouw zijn.

Indien meer info nodig is dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Edit: De Sony ziet er goed uit maar is wel een I5 processor. Is dat voldoende of kan ik beter een laptop met een I7 processor pakken?

[Voor 7% gewijzigd door Seal9 op 19-08-2010 12:41]

Er is ook een variant met i7 quadcore voor iets meer dan je budget. Maar een i5 is sowieso niet traag, zeker niet die in de 5xxM-serie. Dat is eigenlijk het high-end segment van Intel met enkel de i7 als paradepaardje.

Waarheidsgetrouw is op een laptop echter wel altijd rampzalig. Enkel wat dure HP Elitebooks, Macbooks en Lenovo Thinkpads kunnen die garantie geven, maar dit is ver boven je budget. Sony heeft wel goede schermen, maar het hangt af van de laptop. De F12-serie komt wel eens met zo'n scherm, maar soms ook niet. Als ik de reviews lees dan lees ik dat de kleuren verticaal snel verkleuren, dus dat duidelijk een slecht scherm...

Je kan nog kijken naar de Macbooks, die hebben een goed panneel, maar dan heb je weer geen Full HD resolutie... pricewatch: Sony Vaio VPCF12S1E/B is het duurdere model met de quadcore overigens.

• Darkstone
de dell studio 15 heeft een beter paneel als de macbooks (toegegeven, het scheelt een haartje)

deze heeft alleen 'slechts' een HD5470, wat een behoorlijk trage kaart is, bovendien ligt deze behoorlijk onder je budget: voor 8 a 900 heb je hem al

neem dan wel het full-hd paneel, het standaard paneel is ronduit brak voor het betere werk.

en nog een alternatief: de xps 16 met RGBled, ongetwijfeld het beste scherm dat je kan vinden op een notebook, echter heeft deze een behoorlijk oude (maar nog steeds snelle, iets trager dan de 5650/GT330m) grafische kaart. kosten? zo rond de €1300. overigens vind ik de sony een betere keus op dit moment, met het matte scherm, that is.

• Seal9
Ik bekijk zojuist de Media Markt folder en daar staat de Sony met I7 voor 1333,- geprijsd.

Hebben ze deze Sony ook met Mat scherm dan? Heb bij mijn broertje zijn Acer met glans scherm gezien en dat is toch behoorlijk irritant.

• el-jorge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-11 21:02

el-jorge

turn around and feel the vibe

Seal9 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:45:
Ik bekijk zojuist de Media Markt folder en daar staat de Sony met I7 voor 1333,- geprijsd.

Hebben ze deze Sony ook met Mat scherm dan? Heb bij mijn broertje zijn Acer met glans scherm gezien en dat is toch behoorlijk irritant.
De sony F12 serie met een I7 en een glanzend scherm bestaat niet. In de I7 varianten zit altijd het mat scherm. Als het de I5 versie is, dan is die veels te duur. Je kan hem online voor zo'n € 1.100 wel krijgen.

[Voor 20% gewijzigd door el-jorge op 20-08-2010 11:30]

Spielerei...

• Seal9
el-jorge schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:21:
[...]

De sony F12 serie met een I7 en een glanzend scherm bestaat niet. In de I7 varianten zit altijd het mat scherm. Als het de I5 versie is, dan is die veels te duur. Je kan hem online voor zo'n € 1.100 wel krijgen.
Bij Mediamarkt is de I7 voor € 1.333,-.
Ok dat is goed te horen dat de F12 met I7 standaard een mat scherm heeft. :)

Dus de I5 van de F12 heeft een glanzend scherm
en de I7 van de F12 heeft een mat scherm.

Of zijn ze alle twee mat?

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De F12 met de Core i5 aan boord heeft een glossy scherm. De versie met Core i7 heeft een mat scherm, ook wel het Premium scherm genoemd. En om een idee te geven wat dat inhoudt:

Premium (100% Adobe RGB), Non-glare

Non-premium, glare

• Seal9
Super, bedankt :).
Dan zou ik zowiezo voor de I7 versie gaan want ik weet dat ik me kapot zou ergeren aan een glare scherm.

Ik vind de videokaart wel een beetje tegen vallen bij de I7, is dat bij de meeste laptops zo of kom je dan juist weer uit op het nog hogere segment ala gaming laptops?
Iets zwaarders als de 330M/335M of HD 56xx of HD 57xx-serie betekend dat het verbruik ook 2x of meer zo hoog ligt. Dat kan niet worden gekoeld in dit soort notebooks en dan kom je echt op dikke bakbeesten. Sony heeft er voor gekozen om een notebook te maken en geen slagschip.

Daarbij kom je dan ook in het segment gaming laptops. MSI heeft er wel een die in je budget valt, maar die zijn toch gericht op gaming. Het scherm zal veel minder zijn, puur omdat daar minder behoefte aan is in dat segment. De Sony is imho de beste optie voor jou doelen.

• CLB
  • Niet online
P-Nut schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:41:
ugh... weer een onbekend merk dat CLB aanraad. De laatste keer dat ik naar CLB luisterde promote hij zepto laptops (onbekend merk). Waaronder de 6314w gaming edition.... Ik heb 3jaar gezeik met dat ding gehad net als vele andere tweakers zal wel over 1 a 2 jaar falliet gaan en zit je met de gebakke peren.... tjah khoop maar dat het goed is wat hij aanraad voor de tweakers hier.
Ik promoot niks, ik informeer mensen met m'n TopicStarts, moet niet gekker worden hierzo _O-
Dat jij problemen met je Zepto laptop hebt gehad ligt ook zeker niet aan mij, dus niet zo achterlijk blaten :F

• Seal9
GENETX schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:51:
Iets zwaarders als de 330M/335M of HD 56xx of HD 57xx-serie betekend dat het verbruik ook 2x of meer zo hoog ligt. Dat kan niet worden gekoeld in dit soort notebooks en dan kom je echt op dikke bakbeesten. Sony heeft er voor gekozen om een notebook te maken en geen slagschip.

Daarbij kom je dan ook in het segment gaming laptops. MSI heeft er wel een die in je budget valt, maar die zijn toch gericht op gaming. Het scherm zal veel minder zijn, puur omdat daar minder behoefte aan is in dat segment. De Sony is imho de beste optie voor jou doelen.
Zag toevallig de volgende laptop langs komen.

Acer Aspire 7552G-X926G1TMN

Ziet er kwa inhoudt goed uit maar ik ben niet echt een fan van Acer. Ben aardig overtuigd van de Sony vaio I7 versie maar zag deze voorbij komen.

Wat is jullie mening?
Zeker geen slechte laptop, maar ook hier weer: flutscherm. Als je echt waarde hecht aan een goed scherm dan blijft de Vaio absoluut de beste optie voor je. Die vaio, de Dell RGB-led schermen, HP Elitebooks, Macbooks en Lenovo Thinkpad lijnen zijn de enige notebooks waar (er de optie is tot) betere schermen. De rest heeft allemaal goedkope panelen waar de kwaliteit vaak om te janken is.

• Seal9
GENETX schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:22:
Zeker geen slechte laptop, maar ook hier weer: flutscherm. Als je echt waarde hecht aan een goed scherm dan blijft de Vaio absoluut de beste optie voor je. Die vaio, de Dell RGB-led schermen, HP Elitebooks, Macbooks en Lenovo Thinkpad lijnen zijn de enige notebooks waar (er de optie is tot) betere schermen. De rest heeft allemaal goedkope panelen waar de kwaliteit vaak om te janken is.
Ok duidelijk, die Acer valt al af.

Zag de volgende laptop in het NBBG topic (gamingnotebook) langskomen.
pricewatch: Asus G51JX-SZ041V

Kan ik beter ff doorsparen zodat ik een iets zwaardere laptop zoals de bovenstaande Asus kan betalen of steekt de Sony met kop en schouder boven de Asus uit?
Het is namelijk niet zo dat ik binnen nu en een week een laptop moet hebben.

(sorry dat ik lastig ben maar wil gewoon zeker weten dat dit de beste keuze is voor mijn budget 1000 - 1500 euro)

• Darkstone
YouTube: ASUS G51JX-A1 GAMING NOTEBOOK NVIDIA GTS 360M VIDEO REVIEW & BENCHMARKS
skip naar 5:55, het scherm ziet er best goed uit, hoewel slechter dan het full-hd paneel op mijn studio 15.

skip ook meteen naar 1:00 en zie hoe dik dat ding is... het begrip 'zwaardere laptop' is hier zeker van toepassing :+

gaar dit zijn gamenotebooks, lage accuduur, zwaar, en allesbehalve stil.
als student zou ik dit soort notebooks skippen.

• Seal9
darkstone schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:32:
YouTube: ASUS G51JX-A1 GAMING NOTEBOOK NVIDIA GTS 360M VIDEO REVIEW & BENCHMARKS
skip naar 5:55, het scherm ziet er best goed uit, hoewel slechter dan het full-hd paneel op mijn studio 15.

skip ook meteen naar 1:00 en zie hoe dik dat ding is... het begrip 'zwaardere laptop' is hier zeker van toepassing :+

gaar dit zijn gamenotebooks, lage accuduur, zwaar, en allesbehalve stil.
als student zou ik dit soort notebooks skippen.
Hehe scheelt dat ik dan al lang geen student meer ben ;).
Ik dacht dat mijn budget van rond de 1000 euro mij wel zou helpen maar zoals ik zo zie kan ik beter rond de 1300 - 1700 zitten.

Daarom zei ik al, als desktop zou ik het zo zelf kunnen samenstellen maar bij laptops ben ik het spoor bijster.

Dikte maakt me niet uit, lage accuduur ook niet aangezien ik altijd wel een stopcontact tot de beschikking heb en stil maakt me niet uit aangezien ik niet in de klas zit ;).

Als ik zo op internet lees dan is hetgene wat ik nodig heb juist een combi van een multimedia/gaming notebook. De Sony I7 is een van de keuzes die ik nu heb maar zou graag nog 1 of 2 extra modellen als keuze hebben, puur om te bekijken dat ik het maximale uit mijn budget haal. Als dit betekent dat ik daardoor mijn budget moet verhogen dan so be it. De Vaio zat eigenlijk al boven budget maar vind ik wel een geschikte laptop.
Het is best wel eenvoudig als ik je lijstje er bij pak:
Seal9 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:14:
Doel:
De laptop wil ik voornamelijk gaan gebruiken voor 3ds max 2011 (en Photoshop). Daarnaast wil ik af en toe ook op de laptop kunnen gamen. Het diehard gamen doe ik op mijn desktop dus dit hoeft niet het belangrijkste te zijn voor de laptop. Het gaat echt voornamelijk om het draaien en renderen van 3ds Max.
Je kunt wel bijleggen voor een veel snellere videokaart. Wat heb je echter aan die videokaart? Je gaat er niet op gamen, dus wat is de waarde?

Die waarde zul je zelf moeten bepalen. Voor zover ik weet is de CPU altijd het belangrijkste onderdeel bij renderen. Maar het kan door het hele GPGPU gebeuren veranderd zijn. Ik heb echter niet de ervaring, dus ik kan hier weinig over zeggen. Google eventueel zelf wat rond op het web over de impact van een videokaart.

Daarbij weet ik dat bepaalde renderprogramma's een GeForce gewoon skippen voor GPU support, die slikken dan enkel duurdere Quadro kaartjes. Ook dit is dus zorg om op te letten. Eventueel kun je dus wellicht beter kijken naar de workstation oplossingen van Dell (Latitude of Precision), HP (Elitebook) of Lenovo (Thinkpad W-serie als ik het goed heb).

• Darkstone
...en dan zit je binnen no-time aan de €2000 :/

• Seal9
Het is inderdaad voor 60-70 % bedoelt om te renderen maar die overige 30-40% zal voor het gamen zijn. Hoeft niet de hoogste resolutie te zijn dus daar kan ik wat op inleveren.

Ik zal eens kijken naar de workstations. Zal zowiezo de Vaio in de gaten houden want dat is op dit moment een leuke prijs bij de Mediamarkt.

In ieder geval bedankt voor de hulp. Ben weer een stapje dichterbij ;).
Zelf vind ik het iig zonde om zoveel geld in een gamenotebook te steken. Je haalt bij lange na niet de performance van een desktop (de Mobility HD5850 is nog maar een desktop HD5750). Daarbij kon ik me 4 jaar geleden prima vermaken met een midrange Go 7600 toen ik nog voor een multimedianotebook ging. Dat monstertje speelde ook alles prima op medium.

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

GENETX schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:52:
Zelf vind ik het iig zonde om zoveel geld in een gamenotebook te steken. Je haalt bij lange na niet de performance van een desktop (de Mobility HD5850 is nog maar een desktop HD5750). Daarbij kon ik me 4 jaar geleden prima vermaken met een midrange Go 7600 toen ik nog voor een multimedianotebook ging. Dat monstertje speelde ook alles prima op medium.
Dat hangt natuurlijk vooral af van je eisenpakket. Als je mobiliteit (okee, 'versleepbaarheid') en prestaties wilt, dan betaal je daar voor. Veel mensen vinden het misschien niks, maar ik moet er zelf niet aan denken om aan een desktop vast te zitten, terwijl ik wel graag games op redelijk hoge instellingen speel. Ik ga regelmatig naar vrienden om te gamen en vind het ook lekker om gewoon even beneden in de huiskamer met mijn laptop te zitten.
De prestaties van een laptop met die van een desktop vergelijken is imho dan ook niet erg zinnig.

• nwanzi
  • Laatst online: 14:06
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop, maar zie helaas door de bomen het bos niet meer. 8)7

Aangezien ik absoluut niet meer wil uitgeven dan € 700 is de keuze nogal beperkt.

Ik wil de laptop gebruiken voor het volgende:
  • films downloaden met Newsleecher (en RARren + PARren),
  • films te kijken,
  • muziek te luisteren,
  • internet,
  • e-mail,
  • af en toe een game met niet al te wilde graphics,
  • pokeren met bijbehorende database software.
Mij leek het met name voor Newsleecher handig om voor een i5 450M processor te kiezen.

Mijn keuze tot nu toe is gevallen op:
de Toshiba Satellite l650-1c5

Wie heeft hier ervaringen mee of doet een andere suggestie?

[Voor 5% gewijzigd door nwanzi op 21-08-2010 10:59]

Dat lijkt me geen geschikte kandidaat met zijn integrated graphics. Daar ga je nooit lekker op gamen... Vereist Newsleecher verder zoveel CPU power?

pricewatch: MSI CX620-226NL lijkt me een betere notebook eigenlijk. Daar zit nog een redelijke videokaart in. Daarbij is de i5 430M ook niet zo slecht. Vooral om de de Turbo nog behoorlijk vaak mee wil doen. In mijn Asus U30Jc die goede koeling heeft staat hij constant op 2,53GHz in de Turbo ipv de 2,26GHz.

• sanduhr46
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 20:55
GENETX schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:12:
Vereist Newsleecher verder zoveel CPU power?
Dat doet het helemaal niet. Ik heb momenteel zelf nog een T8100 en newsleecher gebruikt bij mij gemiddeld zo'n 5% CPU en 23mb aan RAM.. Dat je daar een i5 450M voor nodig zou hebben is dus absoluut niet waar. De MSI lijkt mij inderdaad een prima alternatief aangezien er ook een beetje mee gegamed moet kunnen worden. Lijkt me redelijk te doen op de HD5470 i.c.m. de i5 430M.

• nwanzi
  • Laatst online: 14:06
[quote]GENETX schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:12:
Vereist Newsleecher verder zoveel CPU power?

Ik kan dat niet zo goed beoordelen. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik op mijn huidige systeem als er tegelijkertijd gedownload, geRAR'd e gePAR'd wordt, ik er niets naast kan doen. Het RAR'en en PAR'en gebeurt in Newsleecher zelf met een 60 MB verbinding.

Als je er van overtuigd bent dat dit geen enkel probleem zal zijn weet ik genoeg!

Dank je wel.

• Darkstone
bij het RARen word je gebottlenecht door de harde schijf, niet de processor.

hou resource monitor maar eens in de gaten. zie je dat blauwe lijntje van de hdd constant hoog? dan heb je niets aan een snellere processor.

Dan is het wellicht ook handig te weten wat je huidige systeem is... Maar ik vermoed dat bovenstaande heren het bij het rechte eind hebben. Daarbij gaan die laatste 133MHz ook geen verschil meer maken. Daarbij heeft de Arrandale processor ook HT zodat het multitasken nog wat soepeler moet verlopen.

Ook mijn oude AMD Athlon X2 5600+ 2,8GHz kon prima nieuwsgroepen aan op de achtergrond zonder dat ik er iets van merk. Mijn Phenom II X2 955BE heeft in datzelfde systeem nou niet bepaald een schokkend effect gehad :+

• anory
  • Laatst online: 16-05-2013
allo ik ben aan het overwegen om een nieuwe laptop te kopen en mijn oog is gevallen op de dell studio 17 hier is een link http://www1.euro.dell.com...mp;cs=bedhs1&ref=lthp het betreft degene van 879 euro . De tegenstander is de hp dv7-3100 EB hier is ook een link http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaLudnT6to .

Ik zou de laptop gebruiken om films te bekijken en voor wow dus hij moet de laatste opkomend expansion erg vlot kunnen draaien (specs van het spel http://www.game-debate.co...f%20Warcraft:%20Cataclysm) ?

ik ben hier op dit forum gekomen omdat er hier veel kenners zitten die me hopelijk verder kunnen helpen :p

Welke laptop zouden jullie verkiezen en waarom bij voorbaat dank .
Mvg anory

• GuuZ1982
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-04 15:58
Ik heb E1000,- budget en wil een laptop waarmee ik AVCHD bestanden goed kan bewerken (dus .mts .m2ts).

Wat ik verder wil:
min 4gb ram
harde schijf min 100gb
wireless n
1 gb ethernet

Wat is dan mijn beste keuze?

There is no difference between extreme oppositions.

anory schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:16:
allo ik ben aan het overwegen om een nieuwe laptop te kopen en mijn oog is gevallen op de dell studio 17 hier is een link http://www1.euro.dell.com...mp;cs=bedhs1&ref=lthp het betreft degene van 879 euro . De tegenstander is de hp dv7-3100 EB hier is ook een link http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaLudnT6to .

Ik zou de laptop gebruiken om films te bekijken en voor wow dus hij moet de laatste opkomend expansion erg vlot kunnen draaien (specs van het spel http://www.game-debate.co...f%20Warcraft:%20Cataclysm) ?

ik ben hier op dit forum gekomen omdat er hier veel kenners zitten die me hopelijk verder kunnen helpen :p

Welke laptop zouden jullie verkiezen en waarom bij voorbaat dank .
Mvg anory
Je links worden een beetje onhandig afgebroken waardoor ze niet werken voor ons... Aangezien ik niet de laptops zelf ga zoeken in die shops, wil ik je vragen om ze even opnieuw op te zoeken en te posten. Gebruik dan even de url-tag zoals hieronder. Vergeet niet de aanhalingstekens, die zorgen er voor dat de link niet wordt afgebroken:
code:
1
[url="http://dit.is-de-webshop.nl/notebook.php?model=weet-ik-veel"]Omschrijving[/url]

bvd.
GuuZ1982 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:06:
Ik heb E1000,- budget en wil een laptop waarmee ik AVCHD bestanden goed kan bewerken (dus .mts .m2ts).
Voor ik je verkeerd begrijp, die bestanden wil je gebruiken met videobewerken/monteren?

[Voor 10% gewijzigd door GENETX op 23-08-2010 22:58]

• Marino_91
  • Laatst online: 16:23
  • Iemand ervaringen met de HP Pavilion DV6-3030SD? Ziet er imo niet slecht uit. Alleen de gpu wat minder, maar dat is voor mij geen punt. Specs:
  • Processor : Intel Core i3 - 350M 2.26 GHz
  • Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz)
  • HDD : 500 GB (7200 RPM Serial ATA)
  • Beeldscherm : 15.6 inch Brightview HD TFT LED-backlight Breedbeeld
  • Resolutie : 1366 x 768 pixels
  • Videokaart : ATI Radeon HD 5470
HP Pavilion DV6-3030SD

[Voor 21% gewijzigd door Marino_91 op 24-08-2010 09:28]

• GuuZ1982
GENETX schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:56:
[...]

[...]

Voor ik je verkeerd begrijp, die bestanden wil je gebruiken met videobewerken/monteren?
JEP!:)
Is dit wat? Ik heb gekeken bij videocard rankings en daar staat de kaart van deze laptop als hoogste van de laptops met een i7 processor onder de E1000.
Asus-n61jq

[Voor 35% gewijzigd door GuuZ1982 op 24-08-2010 08:57]

• Darkstone
die is niet meer leverbaar als ik zo de site bekijk

anyway, zou je niet beter een laptop kiezen met een fatsoenlijk scherm? dat lijkt mij toch wel een must voor het videobewerken.
kandidaten:
pricewatch: Sony Vaio VPCF12S1E/B
dell studio 15 ~€900 (met i5, ~€930 met i7 en 6GB RAM, zie dell.nl)
sony E: ~€950 (maar die zou ik niet nemen, het piep probeem is er nog steeds, en de 'oplossing' die sony heeft aangedragen verlaagt de batterijduur met de helft........)

• GuuZ1982
darkstone schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:11:
die is niet meer leverbaar als ik zo de site bekijk

anyway, zou je niet beter een laptop kiezen met een fatsoenlijk scherm? dat lijkt mij toch wel een must voor het videobewerken.
kandidaten:
pricewatch: Sony Vaio VPCF12S1E/B
dell studio 15 ~€900 (met i5, ~€930 met i7 en 6GB RAM, zie dell.nl)
sony E: ~€950 (maar die zou ik niet nemen, het piep probeem is er nog steeds, en de 'oplossing' die sony heeft aangedragen verlaagt de batterijduur met de helft........)
Die dell studio 15 met 6gb lijkt me goed. Alleen kom ik op de Dell site duurder uit dan in pricewatch staat.
Die vaio is E300 boven mn budget en 1000 is echt de max.

• Darkstone
de pricewatch moet je ook niet hebben met dell (klopt nooit, weet ook niet waarom)

http://www1.euro.dell.com...55&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

duurste model, kortingsbon eroverheen (SR11CRLLWZJSC$), plusminus €930

[Voor 6% gewijzigd door Darkstone op 24-08-2010 12:34]

• WFvN
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 21:17

WFvN

Van den Brink Koeltechniek

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en hoop dat jullie me wat kunnen helpen want ik zie door de specs de laptops niet meer ;(

Waarvoor gebruik ik m'n laptop:
- Internetten
- Agenda (ook syncen met m'n HD2 via BT)
- Opslag foto's
- Paintshop Pro (grotere afbeeldingen, soms meerdere tegelijk)
- Video's resizen/converteren/croppen/snijden/plakken
- Véél vensters tegelijk open

Ik zit daarom te denken aan de volgende minimale specs
500 GB harde schijf
4 GB geheugen
64 bits Windows 7 (absoluut géééén Vista)
Bluetooth
WLAN 54 Mbit/s
normale RJ-45 LAN-aansluiting
Paar USB-poorten (3 of 4)
DVD DL +/- RW
Multi-touch touchpad (ik heb een enorm vette/vochtige huid waardoor ik menig keer ruzie heb met de conventionele touchpads. Het gaat me dus niet zozeer om het multi-touchgebeuren maar om de werking in combinatie met mijn huid)
Processor: iets van i3 of hoger?

Wensen:
17" (redelijk belangrijke wens)
BlueRay (gaat hem vast niet worden)
Binnen de 800 euro blijven maar dat gaat vermoedelijk niet lukken maar het geeft een idee van m'n richtprijs. Toestellen van heel wat meer zijn volledig out of the picture.

Ik heb de touchpad-eis later toegevoegd. Ik ben wezen zoeken op internet en kwam uit op de volgende twee toestellen:

HP Pavilion DV7-4030ed
Sony Vaio VPC-EC2M1E

De HP valt nu af; ik heb die gisteren bij de MM geprobeerd maar toen kwam dus m'n wens van het touchpad naar voren omdat ik daar direct al ruzie had met het touchpad van die HP.

Blijft dus eigenlijk over de Sony. Maar liever zou ik een i5 (of i7 maar dat zal te duur worden) erin zien.

Maar als ik op internet ga zoeken naar die Sony, dan kom ik ze tegen met en zonder BlueTooth. Ik snap er geen hout meer van. Ik wil dus op zoek naar een mooie prijs van de Sony. Bij Computer Pirates hebben ze hem voor 816 euro maar op hun site staat dat die sony ZONDER bluetooth is :?

Verder is het verschil tussen de volgende modellen ook niet duidelijk:
Sony Vaio EC2M1E
Sony Vaio EC2M1E/WI (volgens mij is dit dezelfde als de vorige alleen staat hier de kleur aangegeven; hij is alleen in wit verkrijgbaar trouwens)
Sony Vaio EC1M1E/WI

Ook zoiets. Ik ben dus verder wezen zoeken en kwam toen ook uit op deze:

Acer Aspire 7741G-334G50MN. Die heeft bij Computer Pirates dus WEL BT maar op de site van de Wehkamp dus weer niet.

HTF moet ik nou een laptop vinden als de specs niet met elkaar in overeenstemming zijn op verschillende sites? Dit toestel kan ik op de site van Acer bijvoorbeeld weer niet vinden.

Iemand die me wat wijzer kan maken?

[Voor 6% gewijzigd door WFvN op 24-08-2010 12:50]

• Darkstone
WFvN schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:48:
Sony Vaio VPC-EC2M1E

De HP valt nu af; ik heb die gisteren bij de MM geprobeerd maar toen kwam dus m'n wens van het touchpad naar voren omdat ik daar direct al ruzie had met het touchpad van die HP.
het is al een tijd geleden dat ik erover heb gehoord, maar het schijnt dat het touchpad van de E binnen 3 tot 6 maanden finaal is afgesleten, ik zou hem dus zeker niet blind bestellen.

de studio 17 valt ook binnen je eisen, maar het touchpad is redelijk stroef. dynabyte heeft ze staan (als enige winkel in NL)

• WeirdMicky
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2017
Wat een geweldig topic. Veel goede adviezen lees ik, al blijft de aanschaf lastig.

Na de diefstal van mijn laptop ben ik opzoek naar een nieuwe. De prijs mag rond de 800 euro zijn. Mag uiteraard ook minder, maar ik wil er wel de volgende dingen mee doen:

- Af en toe gamen, niet de hoogste instellingen
- Films kijken
- DJ software draaien, zoals Traktor
- Meerdere dingen tegelijk doen zonder dat de laptop gaat haperen.
- Twijfel tussen 15,6" en 17". Gebruik de laptop vooral thuis, maar ik sjouw er redelijk veel mee rond (dj-en en dergelijke)
- Een firewire-kaart is een pré. Ook voor het dj-en. :)

Door alle mogelijkheden weet ik niet meer waar ik het beste op kan letten. Is de volgende selectie iets?

De veelbesproken Sony Vaio vpecb2z1e-bq

Mijn eigen bewerkte Dell studio 15
[heb er een INTEL® CORE™ i5-520M, full-hd scherm en 4 gig intern geheugen van gemaakt]

Of gewoon de Dell studio 17 doen?

Alvast bedankt voor de adviezen. _/-\o_

• Darkstone
ik zou absoluut voor de studio 17 gaan, beter geluid vind je niet op een laptop.

http://www.notebookcheck....749-Notebook.27376.0.html

bovendien heeft-ie alle aansluitingen die je hartje begeert :+ (waaronder 2 koptelefoon aansluitingen, altijd handig)
ook beschrikbaar met een full-hd scherm.

als de 17" te groot is weet ik het ook niet, probleem is dat het geluid van 99% van de laptops vrij kut is.. wat wil je dan met 2W speakers?

• WeirdMicky
Thanks voor de tip. Ik maak me alleen zorgen over de videokaart. Is die wel goed genoeg op de studio17? Of kan ik dan beter z'n kleinere broertje nemen met iets hogere specs?

Bovendien lees ik op de review dat het geluid op de Studio 17 niet goed is. Maakt me ook niet heel veel uit, want heb veel speakers hier. :)

• Darkstone
de studio 17 bevat een HD 5650
de studio 15 bevat een HD 5470, grofweg 2x to traag

of je liever de 15" heb mag je zelf beslissen, aan beide zul je geen miskoop doen (ik heb ze hier thuis allebei)

Marino_91 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:56:
  • Iemand ervaringen met de HP Pavilion DV6-3030SD? Ziet er imo niet slecht uit. Alleen de gpu wat minder, maar dat is voor mij geen punt. Specs:
  • Processor : Intel Core i3 - 350M 2.26 GHz
  • Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz)
  • HDD : 500 GB (7200 RPM Serial ATA)
  • Beeldscherm : 15.6 inch Brightview HD TFT LED-backlight Breedbeeld
  • Resolutie : 1366 x 768 pixels
  • Videokaart : ATI Radeon HD 5470
HP Pavilion DV6-3030SD
Relatief duur voor wat je krijgt... Je kunt dezelde specs wel voor 100 euro minder krijgen bij MSI en Asus volgens mij. En dan heb je ook nog een jaar extra garantie..
GuuZ1982 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:53:
[...]

JEP!:)
Is dit wat? Ik heb gekeken bij videocard rankings en daar staat de kaart van deze laptop als hoogste van de laptops met een i7 processor onder de E1000.
Asus-n61jq
Met Darkstone, kijk naar de Dell Studio series. Leuke laptops, quad er in en met wat geluk ook een full hd scherm.
WFvN schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:48:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en hoop dat jullie me wat kunnen helpen want ik zie door de specs de laptops niet meer ;(

Waarvoor gebruik ik m'n laptop:
- Internetten
- Agenda (ook syncen met m'n HD2 via BT)
- Opslag foto's
- Paintshop Pro (grotere afbeeldingen, soms meerdere tegelijk)
- Video's resizen/converteren/croppen/snijden/plakken
- Véél vensters tegelijk open

etc etc ...
Die Vaio's schijnen ook ruk touchpads te hebben...

Specificaties blijven een drama en zeker iets als bluetooth... Je kan het beste even de shop bellen of wellicht met de fabrikant contact opnemen om het te checken. Veel bronnen spreken elkaar tegen omdat het vaak toch via ICEcat wordt opgehaald, of zelf wordt overgetikt. Daarbij wil men nogal eens in verwarring raken met een ander model...

Uiteindelijk blijft slechts dit over in de pricewatch..
Pricewatch met filter
Die MSI en Acer lijken op zich wel wat te zijn en schijnen op het eerste gezicht wel bluetooth te hebben. Ze zijn namelijk ingevoerd met bluetooth in de Pricewatch, en dat gebeurd doorgaans niet wanneer men twijfelt.

[Voor 60% gewijzigd door GENETX op 24-08-2010 20:09]

• WFvN

WFvN

darkstone schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:53:
de studio 17 valt ook binnen je eisen, maar het touchpad is redelijk stroef. dynabyte heeft ze staan (als enige winkel in NL)
Ik ben direct naar DynaByte gegaan vanmiddag. De 17 hadden ze niet staan maar wel de 15 (hadden ze Inspiron op het kaartje staan in plaats van Studio terwijl ze zeggen dat het de Studio was). Ding met i7 processor en full HD scherm voor 900 euro. Maar de vrouw wil toch 17" Dus ben ik maar naar de site van DELL gegaan om eens wat verder te kijken naar die 17.

Het is nog even flink puzzelen geweest. Op de site van DELL werd ik ook niet veel wijzer. Goed, er staan 4 Studio 17's maar wat voor touchpad erop zit, staat niet in de specs. Bluetooth zit er standaard niet in maar is een optie. Bij de i7 was bluetooth geen optie mogelijk. Dus heb ik de chat van DELL maar eens gebruikt. Dat gaat vrij ruk vind ik. Eerst een tijd wachten maar goed, dan heb je iemand aan de andere kant. Die zei dat ik in de specs moest kijken of er BT in zit. Tja, daar staat dus bij die i7 dat het geen optie is maar daarmee is nog niet gezegd dat het er wel of niet in zit. Maar goed, antwoord gekregen en verbinding werd verbroken. Maar ik wilde nog een vraag stellen over dat touchpad. Dus nieuwe chatsessie geopend en gevraagd of het touchPAD ook multi-touch is. Zegt die pipo 'u bedoelt touche screen'. Nee, dat bedoel ik niet, jullie hebben inderdaad een 17 met touchSCREEN maar ik heb het over het touchPAD. Geen antwoord op gekregen, sessie verbroken. Weer sessie gestart. 2 wachtenden, 1 wachtende, u bent de volgende............. [na lange tijd werd de sessie beëindigd]

Nu wee tik dus NOG niet of die 17 een multi-touch heeft. Ik gok haast van wel tenzij jij m'n bericht niet goed gelezen hebt.

Maar goed, de 17 met i3 processor was aardig. Maar ik moest nog geld erbij doen voor BT en voor de HDD. Toen kwam ik een fors stukje hoger uit. Ook nog maar even de i5 bekeken. Maar ook daar moesten die twee opties worden aangevuld. What the h*ll. Ik heb ook nog maar even de i7 bekeken. Blijkt dat ding bruut veel goedkoper te zijn dan de i3 en i5 met evenveel schijfruimte en gelijke betere accu (die zit standaard bij de i7 evenals 1TB schijfruimte). Voor 999 een i7 met 1TB dus, standaard BT en ook nog eens een 9cell accu.

Ik heb een sprong in het diepe gewaagd en 2 exemplaren besteld met i7 processor (N0074917) en ben dus over m'n budget gegaan. Wel nog even met een 5% kortingscode die ik van internet getrokken heb :) Toch weer 100 euro uitgespaard.

(maar heeft dat ding nou multi touch touchpad? de Studio15 bij DynaByte had dat in ieder geval wel en heeft hij nou wel of geen BT?)
Bijna alles wel tegenwoordig, sterker nog, de meeste notebooks van 4 jaar geleden hebben het eigenlijk al. Enkel is de driver niet altijd actief. Zo heeft mijn T91 netbook ook geen multitouch, maar als ik de driver van de Multitouch T91MT pak dan doet hij het ook gewoon :P

Verder, hoe vaak gebruik je dat touchpad? Er is niks mis met een muis bij de laptop iig :+

[Voor 21% gewijzigd door GENETX op 24-08-2010 20:27]

• Darkstone
WFvN schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:18:
(hadden ze Inspiron op het kaartje staan in plaats van Studio terwijl ze zeggen dat het de Studio was).
dat is inderdaad zo dom.
op de laptop staat studio, op de site staat studio, google op het typenummer en je krijgt studio, maar nee: volgens het kaartje is het een inspirion 8)7 terwijl ze die dus niet verkopen bij dynabyte,,,
Maar goed, de 17 met i3 processor was aardig. Maar ik moest nog geld erbij doen voor BT en voor de HDD. Toen kwam ik een fors stukje hoger uit. Ook nog maar even de i5 bekeken. Maar ook daar moesten die twee opties worden aangevuld. What the h*ll. Ik heb ook nog maar even de i7 bekeken. Blijkt dat ding bruut veel goedkoper te zijn dan de i3 en i5 met evenveel schijfruimte en gelijke betere accu (die zit standaard bij de i7 evenals 1TB schijfruimte). Voor 999 een i7 met 1TB dus, standaard BT en ook nog eens een 9cell accu.
dat vind ik ook zo raar, de i7 is juist beter, en nog goedkoper ook 8)7 (volgens intel scheelt het €110 met de i5-540m, en ik kan me moeilijk voorstellen dat een socket-arrandale moederbord ZO veel duurder is).
maargoed, mocht hij niet bevallen, dan kan je je beroepen op de wet kopen op afstand, al betwijfel ik of dat nodig is
GENETX schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:26:
Bijna alles wel tegenwoordig, sterker nog, de meeste notebooks van 4 jaar geleden hebben het eigenlijk al. Enkel is de driver niet altijd actief. Zo heeft mijn T91 netbook ook geen multitouch, maar als ik de driver van de Multitouch T91MT pak dan doet hij het ook gewoon :P

Verder, hoe vaak gebruik je dat touchpad? Er is niks mis met een muis bij de laptop iig :+
ik gebruik 99% van de tijd mijn touchpad :)
alleen bij het gamen gebruik ik een muis, maar dat doe ik niet zo vaak

overigens is de kans dat er geen multitouch touchpad inzit nihil, je moet alleen de goede drivers hebben.

• WFvN

WFvN

GENETX schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:26:

Op schoot werkt zo ruk met muis. Ik gebruik 99,9% van de tijd m'n touchpad (als ik dus de cursor moet bedienen)
darkstone schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:36:
dat vind ik ook zo raar, de i7 is juist beter, en nog goedkoper ook 8)7 (volgens intel scheelt het €110 met de i5-540m, en ik kan me moeilijk voorstellen dat een socket-arrandale moederbord ZO veel duurder is).
maargoed, mocht hij niet bevallen, dan kan je je beroepen op de wet kopen op afstand, al betwijfel ik of dat nodig is
Als ik de i3 met de standaard i3 processor uitbreid tot 500 GB en met BT dan zit ik al aan 999 euro. Heb ik dus halve schijfruimte en kleinere accu EN dus veel tragere processor.... tjonge, moeilijke keuze :+
ik gebruik 99% van de tijd mijn touchpad :)
Aansluiten doet.
overigens is de kans dat er geen multitouch touchpad inzit nihil, je moet alleen de goede drivers hebben.
Multitouch is leuk maar boeit me maar weinig. Mij gaat het om de hardware zelf die volgens mij géén problemen heeft met mijn huid terwijl de conventionele touchpads dat wel hebben. Onlangs moest ik even een backup terug plaatsen op het 5,5 jaar oude laptopje van m'n vrouw. Toen zij hem weer wilde gebruiken kon zij het ding ook niet meer goed bedienen... puur omdat ik met m'n vingers op het touchpad had gewerkt. Ding moest eerst grondig afgeveegd worden voordat hij weer normaal reageerde. Dat heb ik dus met name 's zomers wel vaker. Ik beweeg cursor naar rechts, til vinger van touchpad en cursor schiet gewoon weer terug. Of ik beweeg naar rechts maar cursor doet bijna niets. Erg handig met spelletjes :+

Welk model heb jij? Heb jij er BT in? Zo ja, standaard of als optie?

• Darkstone
bluetooth is altijd een optie bij dell, tenzij het duidelijk staat aangegeven dat het er inzit

(vaak is de optie trouwens niet aanwezig, en moet je bellen...)

• WFvN

WFvN

Tja, en dat is het dus....
Bij de twee varianten met i3 en i5 en de variant met touchscreen staat:
Selectie BLUETOOTH
  • Niet inbegrepen
  • Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees [meerprijs € 35,00 of € 2/maand1]
Dat is vrij helder. Standaard zit het er niet in. Wil je het wel, dan moet je 35 euro meerprijs betalen.

Bij de variant met i7 erin staat:
Selectie: BLUETOOTH
  • Geen Bluetooth-upgrade [Inbegrepen in prijs]
Er staat niet dat het er wel in zit maar ook niet dat het er niet in zit :?

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

WFvN schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:21:
Tja, en dat is het dus....
Bij de twee varianten met i3 en i5 en de variant met touchscreen staat:

[...]

Dat is vrij helder. Standaard zit het er niet in. Wil je het wel, dan moet je 35 euro meerprijs betalen.

Bij de variant met i7 erin staat:

[...]

Er staat niet dat het er wel in zit maar ook niet dat het er niet in zit :?
Dat zinnetje 'geen bluetooth-upgrade' zorgt idd voor verwarring, ik neem echter aan dat het er wel in zit, anders had er wel gestaan 'niet inbegrepen', maarja voor de zekerheid een belletje is nooit weg.

• WFvN

WFvN

Bellen is een no-go. Ze lopen ver achter en zijn bezig mensen terug te bellen. Als ik nu m'n vraag stel heb ik eind van de week misschien antwoord.
De Chat schiet ook niet op, gisteren 3 vrij vruchteloze pogingen. Vandaag maar weer een poging gewaagd, krijg ik weer dezeflde figuur aan de andere kant te spreken :X

• Darkstone
:F

soms zijn ze ook zo moeilijk bezig bij dell :')

anyway, €35 is tamelijk duur voor een BT kaartje (ik heb er ook 1, 1x gebruikt om te proberen met mijn wii controller te connecten |:( slechtste aankoop ooit). bestel er dan 2 bij de lokale shop.

het installeren is easy:

je draait de laptop om:

schroeft het paneel los:

en propt je kaartje erin:

volgens mij de middelste

• WeirdMicky
Ik sta op het punt om een Dell Studio 17 te halen, maar twijfel nog over de extra te kopen service. Ik zie dat mensen het aanraden, maar net als verzekeringen op mobiele telefoons heb ik het gevoel dat deze extra service geldklopperij is. :P

Waarom raden mensen het hier toch aan? Gaat er regelmatig wat stuk?

• Darkstone
niet vaker als andere notebooks.

maar met een beetje geluk is de service bij dell spotgoedkoop: ik heb 4 jaar in-home garantie gestrikt voor €20 *O* was vast een bug ofzo :D

maar in vergelijking met andere merken, apple bijvoorbeeld... is de garantie vrij goedkoop

• WeirdMicky
WFvN schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:18:

Ik heb een sprong in het diepe gewaagd en 2 exemplaren besteld met i7 processor (N0074917) en ben dus over m'n budget gegaan. Wel nog even met een 5% kortingscode die ik van internet getrokken heb :) Toch weer 100 euro uitgespaard.
Ze maken het niet makkelijk bij Dell. Ik was er bijna uit om mijn studio 17 laptop te halen, maar dan lees ik je berichten en twijfel ik opeens welke ik moet doen. 950 euro is boven mijn budget, maar in vergelijking met mijn eigen samengestelde systeem heb je opeens:
- 1 TB harde schijf
- i7 processor
- 9 cell accu
- 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v [i.p.v. HD 5650]. Is dit beter?

Je krijgt niet alle 'gratis' dingen, zoals virusscanner voor 15 maanden, maar de hardware is veel beter. Toch maar over mijn budget heengaan dan? Pff. O-)

• WeirdMicky
darkstone schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:32:
niet vaker als andere notebooks.

maar met een beetje geluk is de service bij dell spotgoedkoop: ik heb 4 jaar in-home garantie gestrikt voor €20 *O* was vast een bug ofzo :D

maar in vergelijking met andere merken, apple bijvoorbeeld... is de garantie vrij goedkoop
Ik wil ook zo'n bug. 8)7
Als jij het voor 20 euro hebt gekregen, voel ik me al helemaal bedonderd als ik zoveel ga betalen voor garantie. :P

• Darkstone
WeirdMicky schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:18:

- 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v [i.p.v. HD 5650]. Is dit beter?
de 565v is een rebrand van de 4650: trager dus.

• WeirdMicky
darkstone schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:21:
[...]

de 565v is een rebrand van de 4650: trager dus.
Ah, thanks. Dat maakt mijn oude keus een stuk aantrekkelijker. Harde schijfruimte boeit me niet heel veel, externe schijven kosten tegenwoordig toch niks meer. Alleen jammer van de processor en accu.

• Darkstone
de i5 540m moet je op dezelfde hoogte plaatsen als de i7 Q,

• WFvN

WFvN

darkstone schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:34:
anyway, €35 is tamelijk duur voor een BT kaartje (ik heb er ook 1, 1x gebruikt om te proberen met mijn wii controller te connecten |:( slechtste aankoop ooit). bestel er dan 2 bij de lokale shop.

het installeren is easy:
[knip]
Uiteraard is het easy. Vorig jaar twee oude Armada's uit elkaar gehaald en de goede onderdelen bij elkaar geraapt en daar één goede Armada van gemaakt voor de kids en dat is nog heel wat meer schroeven dan alleen een bodemplaatje.

Alleen is m'n kennis over hardware nogal wat teruggelopen. Geef me zo'n kaartje en ik plug hem er echt wel in. Alleen weet ik dus niet in hoeverre die kaartjes specifiek voor bepaalde laptops zijn e.d.

• Darkstone
WFvN schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:51:
[...]
Alleen is m'n kennis over hardware nogal wat teruggelopen. Geef me zo'n kaartje en ik plug hem er echt wel in. Alleen weet ik dus niet in hoeverre die kaartjes specifiek voor bepaalde laptops zijn e.d.
niet, elk kaartje past erin

bij nader inzien staan die kaartjes overigens niet in de pricwatch.....

minipci moet je hebben, ziet er zo uit:

[Voor 12% gewijzigd door Darkstone op 25-08-2010 15:31]

• Seal9
Iedereen die me geholpen heeft bedankt. _/-\o_

Heb gisteren mijn pricewatch: Sony Vaio VPCF12S1E/B opgehaald bij de MediaMarkt. Daar stond hij voor 1300,- ivm de computer actie.

Ben hem nu vol aan het updaten en hij ziet er super uit. Daarna 3ds Max installeren en gaan met die banaan.

Thanks again.

• Angermanagement
  • Laatst online: 26-03 21:43
Dames en Heren,

Ik zit er helemaal doorheen... Ik ben nu al een aantal dagen aan het speuren op Tweakers en verschillende dingen aan het lezen. Tevens heb ik op notebookchecker verschillende reviews gelezen en verschillende benchmark lijsten bijlangs gegaan... Echter is het zo, dat ik van computers absoluut 0 verstand heb in de zin van aanschaf.

Alles is voor mij abacadabra en daarvoor zou ik graag jullie hulp willen hebben.

Ik ben opzoek naar een laptop ivm mijn werk, ik ben veel op pad en dan vind ik het prettig om iets van "mezelf" bij me te hebben.

Mijn budget ligt tussen 500-650 euro.

Elke keer als ik het internet afspeur, lijk ik op dezelfde laptop uit te komen, namelijk deze:

pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZP

Nou heb ik me weten te vertellen dat de I3 een oude processor is???

Ik zou graag jullie hulp willen hebben.

Mijn wensen voor het gebruik van de laptop zijn als volgt:

Moeiteloos meerdere schermen open kunnen hebben in bijvoorbeeld opera (20 stuks)
Muziek kunnen afspelen
Films kunnen afspelen
De meeste games kunnen afspelen

Kortom, ik ben op zoek naar een goede allrounder voor het bedrag tussen de 500 en 650 euro.

Ik heb gelezen dat er 3 verschillende zijn? een i3 een i5 en een i7? waarvan 3 de "slechtste" is en de i7 de "beste" is? Ik heb ook kunnen lezen op notebookcheck dat bepaalde processors van deze serie dan weer vergeleken kunnen worden met core 2 duo varianten?

ter info:

Nu heb ik als desktop een Intel Core2Duo 2.13ghz met een nvidia 8500GT van Chiligreen. (3 jaar geleden gekocht)

Graag jullie hulp, want nogmaals, ik raak verstrikt in een web van teveel informatie!!

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-12 14:21
dubbel.. :(

[Voor 99% gewijzigd door guapper op 27-08-2010 14:01]

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-12 14:21
Angermanagement schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:53:
Dames en Heren,

...[wow, wat een verhaal stond hier]...
ter info:

Nu heb ik als desktop een Intel Core2Duo 2.13ghz met een nvidia 8500GT van Chiligreen. (3 jaar geleden gekocht)

Graag jullie hulp, want nogmaals, ik raak verstrikt in een web van teveel informatie!!
Die i3 is van de laatste generatie Intel CPU's, en waarschijnlijk sneller dan de Core2Duo desktop.
Voor benchmark cijfers kun je kijken op:
CPU hier en GPU daar.

Neem nog een kop koffie, en laat je vooral niet gek maken! ;)

[Voor 48% gewijzigd door guapper op 27-08-2010 14:02]

• Angermanagement
  • Laatst online: 26-03 21:43
Bedankt voor de snelle reactie.

De benchmarklijst ben ik al bijlangs gegaan en heb verschillende dingen met elkaar vergeleken en ook gelezen. Hoe de ene processor zich verhoud tot de andere, en de ene videokaart met de andere.

Wat ik nodig ben, is advies van iemand die er meer verstand van heeft dan ik, aangezien ik bang ben om iets over het hoofd te zien.

Dus een bang for buck van max 650 euro die aan bovengenoemde eisen kan voldoen.

• CLB
  • Niet online
Voor 650,00 ga je geen games spelen.. Of oude generatie games op minimale instellingen...
Dus weet niet hoe fervent je gamed.. Als je dat nog wat kan toelichten is er nog wat uit te zoeken.

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
CLB schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:08:
Voor 650,00 ga je geen games spelen.. Of oude generatie games op minimale instellingen...
Dus weet niet hoe fervent je gamed.. Als je dat nog wat kan toelichten is er nog wat uit te zoeken.
Ik denk dat dat nog wel zal meevallen, gezien de positie van de 5165 in de lijst van notebookcheck. Goed, je zal niet de allernieuwste games op max settings kunnen spelen, maar dat is iets wat afhankelijk is van je eigen eisen en wensen.

-

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee