![]() "Wie op zoek is naar een nieuwe, krachtige notebook heeft het soms lastig. Goed, je kunt bij bijvoorbeeld Dell een mooie machine samenstellen, een dikke laptop van ASUS halen of bijvoorbeeld een Toshiba Qosmio aanschaffen. Maar dan loop je toch tegen de keuzes van de fabrikant aan. Een fantastische laptop, maar net te weinig geheugen voor jouw doeleinden of een harde schijf waar je liever een SSD zou zien. Uiteraard kun je een laptop een beetje aanpassen naar je wensen: de DIMM-modules verwijderen en een ander setje plaatsen of de ingebouwde schijf vervangen door een SSD. Het is mogelijk, maar ook zonde, want je hebt nu eenmaal al betaald voor de ingebouwde hardware en de vervangen onderdelen moet je dan een andere bestemming geven, om maar te zwijgen over het gedoe dat je kunt hebben als je gebruik moet maken van de fabrieksgarantie en je notebook is omgebouwd. Lastig en vervelend. En dan hebben we het nog niet gehad over de soms wat beperkte keuzemogelijkheden. Als je echt de nieuwste mogelijkheden op het gebied van processors en grafische processors wenst dan is de keuze vaak ook erg beperkt. Verschillende bedrijven proberen dit probleem op te lossen door op basis van de nieuwste barebones, notebooks aan te bieden die geheel naar jouw wens samengesteld kunnen worden. Onlangs is daar een nieuwe fabrikant bijgekomen: XNotebooks." Bron: HardWare.info Omdat ik xnotebooks.nl tegenkwam in mijn zoektocht naar een mooie, maar zo klein mogelijke high-end notebook die van alle gemakken is voorzien. Zelf heb ik jarenlang Zepto laptops gebruikt, ook volledig te customizen laptopjes, die me erg bevielen... De Zepto Znote 6224W die ik had is verkocht en dus is het weer tijd voor iets nieuws, iets revolutionairs, iets sprankelends... oftewel een nieuwe laptop! De Zepto Znote 6224W die ik gebruikte had een prachtig UltraCrisp scherm wat ook nog is mat was en dat heeft me 2 jaar lang volledig kunnen bekoren, zodoende is dat ook van m'n focuspunten geweest in de queste naar een nieuwe laptop. Helaas zijn laptops met een mat scherm erg weinig te vinden en dat bemoeilijkte de zoektocht naar een high-end laptop, met als voornaamste eis een mat scherm, erg. Gelukkig vertoef ik al jaren in laptopland, weet ik er veel, lees ik er veel over, review ik weleens wat laptops en heb ik aardig wat contacten gelegd en ben ik zodoende terechtgekomen bij xnotebooks. Ze hebben het grootste assortiment qua hardware en mogelijkheden om zelf je laptop te customizen en je zit dus nagenoeg nergens aan vast qua hardwaremogelijkheden. Grote pré voor een tweaker als mij! En met al m'n kennis, expertise en grote topics hier op Tweakers.net in CSL, die vaak - al dan niet altijd - over high-end laptopjes gingen en die altijd goed werden bekeken en goede postaantallen haalden, was een topic over ervaringen met xnotebooks zeker een must in m'n nieuwe bij te houden high-end notebooktopics! Er zijn in veel verschillende prijsklasses xnotebooks te configureren, beginnend bij een prijs van zo'n 300,- tot ettelijke duizenden euro's... van 10" netbook voor de kleine dingen tot 18,4" multimedia- monster / desktopreplacement. Ze zijn dus te vinden in allerlei soorten en maten, met allerlei soorten hardwarecomponenten. Te configureren voor elke klant die er maar is, want elke klant heeft natuurlijk zijn eigen specifieke eisen. Die klant wil een grote laptop als desktopreplacement om veel 3D tekeningen te kunnen maken, die klant wil een kleine laptop om mee te nemen, maar met een hoog resolutie beeldscherm, de volgende klant wil een laptop waarop hij alle games feilloos kan spelen... Alle laptops op xnotebooks.nl zijn naar eigen inzien en keuzes aan te passen.. Zo kan er bij veel modellen worden gekozen voor verschillende soorten schermen, glimmend en mat of kan er gekozen worden voor verschillende resoluties. Ook zijn de harde schijven en het RAM-geheugen aan te passen naargelang de user dat wil. En last but not least is er ook een uitgebreide keuze in CPU's en GPU's, varierende van Core i5 CPU's tot uiterst krachtige Core i7 Extremes. Ook bij de GPU's is er genoeg keuze, zowel voor de klant die een 'simpele' laptop wil, als voor gamers en voor 3D modelers. -TS is made by CLB- |
[ Voor 80% gewijzigd door CLB op 23-01-2013 17:03 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit