Daffie, ik heb de afgelopen week twee keer de fan horen aanslaan. Dit is inderdaad een hels kabaal, vooral als je in een klaslokaal zit waar iedereen stil is
De temperaturen zal ik in de gaten houden, de vorige twee keren heb ik 'm gewoon in de slaapstand gegooid en er weer uit gehaald
Ik heb precies dezelfde laptop, wat ik gedaan heb is in energiebeheer het koelbeleid voor systeem op accu op passief gezet (De processor vertragen voordat de ventilator snelheid omhoog gaat). In de klas heb ik toch geen super performance nodig, tijdens renderen enzo wel.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 06:37:
Daffie, ik heb de afgelopen week twee keer de fan horen aanslaan. Dit is inderdaad een hels kabaal, vooral als je in een klaslokaal zit waar iedereen stil isDe temperaturen zal ik in de gaten houden, de vorige twee keren heb ik 'm gewoon in de slaapstand gegooid en er weer uit gehaald
Trust me, I'm an engineer
Verwijderd
Je kunt bijvoorbeeld de maximale processorstatus op 50% zetten..Paragon93 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:20:
[...]
Ik heb precies dezelfde laptop, wat ik gedaan heb is in energiebeheer het koelbeleid voor systeem op accu op passief gezet (De processor vertragen voordat de ventilator snelheid omhoog gaat). In de klas heb ik toch geen super performance nodig, tijdens renderen enzo wel.
Ik zat trouwens dik twee uur te gamen, weliswaar CoD 4, maar de fan sloeg niet eens op vol vermogen aan
Verwijderd
Dus je throttled vrijwillig je processor naar 35% van de normale snelheid (uitgaande van i7-4700QM), en dat moet nog een smiley waard zijn ook?
@Paragon93: Dit heb ik reeds gedaan. Maar dat helpt niet.
en, @Darkstone: Ja, ik weet dat je een hekel hebt aan Clevo. Dankje.
en, @Darkstone: Ja, ik weet dat je een hekel hebt aan Clevo. Dankje.
Verwijderd
Als mensen vrijwillig hun performance gaan throttelen tot 1200mhz, dan is dat schijnbaar terecht
Zijn er dan ook nog andere aanbieders van barebone laptops dan Clevo? Zover ik begreep maken zo'n beetje alle zelfbouwers toch gebruik van dit merk?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hoi! Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe laptop, en om één of andere reden kom ik toch steeds weer uit bij XNB. Ik heb een groot deel van dit topic inmiddels doorgelezen, maar het zijn voornamelijk de high-end gaming laptops die hier besproken worden. Ik wil voornamelijk een handzame laptop die ik makkelijk mee kan nemen, maar waar ik - wanneer nodig - ook alle Adobe-pakketten fatsoenlijk op kan draaien. Gebruiksgemak, snel opstarten, etcetera is waar ik het meeste op doel.
Ik ben echter geinteresseerd in de XNB 11.6" Miniator.
- Intel Core i5 3320M 2.6 GHz 3 MB
- Freeze koelpasta
- 8GB DDR3-1600 KINGSTON (2x 4GB)
- 120GB SSD Samsung 840 EVO
- Intel WiFi 300Mbps (N2230)
Deze configuratie komt uit op € 837.
Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die ervaringen hebben met deze Miniator. En daarnaast of het nodig is om één van de duurdere netwerkkaarten aan te schaffen, of dat dit weinig uitmaakt als je de laptop niet zal gebruiken voor online gaming.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Ik ben echter geinteresseerd in de XNB 11.6" Miniator.
- Intel Core i5 3320M 2.6 GHz 3 MB
- Freeze koelpasta
- 8GB DDR3-1600 KINGSTON (2x 4GB)
- 120GB SSD Samsung 840 EVO
- Intel WiFi 300Mbps (N2230)
Deze configuratie komt uit op € 837.
Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die ervaringen hebben met deze Miniator. En daarnaast of het nodig is om één van de duurdere netwerkkaarten aan te schaffen, of dat dit weinig uitmaakt als je de laptop niet zal gebruiken voor online gaming.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
No Signature here
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb zelf een game development bedrijf en heb een laptop gekocht om, onder andere, op te kunnen gamen en standaard werkzaamheden zoals e-mail, office, etc.
Ik heb helaas alleen maar hele slechte ervaringen met XNotebooks. Mijn Turbine (*edit) IV17 (E1700,-) is al tweemaal kapot gegaan binnen een jaar tijd (eerste keer na 8 maanden!).. Tweemaal gerepareerd door Xnotebooks maar zonder succes... *Mijn mening:
Ik heb in mijn hoedanigheid als Nederlandse consument mijn meest bizarre ervaring ooit gehad met XNotebooks.
De service is gewoon GEEN service. Laptop tweemaal gerepareerd (helemaal moeten langsbrengen EN ophalen in Den Bosch terwijl ik in Amsterdam woon) en nog steeds een defecte laptop... Na reparatie opsturen kan niet want daar hebben ze de originele doos voor nodig. Na de tweede reparatie kreeg ik een lege laptop (zonder Windows, drivers, etc.). Blijkbaar moet ik weten hoe dat allemaal werkt. Wat nou als ik gewoon een gemiddelde huismoeder zou zijn? Tevens zit er nu een los onderdeel in de laptop en maakt hij rare geluiden...
Ik kan uren doorpraten over alle bizarre ervaringen die ik met dit bedrijf heb gehad.. In ieder geval wil ik iedereen aanraden: KOOP NIET BIJ XNOTEBOOKS. Momenteel met de Consumentenbond, het Juridisch loket en een advocaat (alle drie geven mij gelijk) bezig met een rechtzaak.. Wat een energie en tijd kost dit. Echt een drama.
Voor meer informatie zie: https://www.klachtenkompa...-drie-maanden-onbruikbaar
Hopelijk hebben jullie er wat aan...
Mvg,
Erik
*Edit vanwege bedreiging met dagvaarding smaad en laster naam eigenaar verwijderd
Ik heb zelf een game development bedrijf en heb een laptop gekocht om, onder andere, op te kunnen gamen en standaard werkzaamheden zoals e-mail, office, etc.
Ik heb helaas alleen maar hele slechte ervaringen met XNotebooks. Mijn Turbine (*edit) IV17 (E1700,-) is al tweemaal kapot gegaan binnen een jaar tijd (eerste keer na 8 maanden!).. Tweemaal gerepareerd door Xnotebooks maar zonder succes... *Mijn mening:
Ik heb in mijn hoedanigheid als Nederlandse consument mijn meest bizarre ervaring ooit gehad met XNotebooks.
De service is gewoon GEEN service. Laptop tweemaal gerepareerd (helemaal moeten langsbrengen EN ophalen in Den Bosch terwijl ik in Amsterdam woon) en nog steeds een defecte laptop... Na reparatie opsturen kan niet want daar hebben ze de originele doos voor nodig. Na de tweede reparatie kreeg ik een lege laptop (zonder Windows, drivers, etc.). Blijkbaar moet ik weten hoe dat allemaal werkt. Wat nou als ik gewoon een gemiddelde huismoeder zou zijn? Tevens zit er nu een los onderdeel in de laptop en maakt hij rare geluiden...
Ik kan uren doorpraten over alle bizarre ervaringen die ik met dit bedrijf heb gehad.. In ieder geval wil ik iedereen aanraden: KOOP NIET BIJ XNOTEBOOKS. Momenteel met de Consumentenbond, het Juridisch loket en een advocaat (alle drie geven mij gelijk) bezig met een rechtzaak.. Wat een energie en tijd kost dit. Echt een drama.
Voor meer informatie zie: https://www.klachtenkompa...-drie-maanden-onbruikbaar
Hopelijk hebben jullie er wat aan...
Mvg,
Erik
*Edit vanwege bedreiging met dagvaarding smaad en laster naam eigenaar verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 17:18 ]
Verwijderd
Beste lezers van Tweakers.net,
Normaal gesproken lossen wij problemen onderling met de klant op, maar nu moeten we hierop toch een uitzondering maken.
Bij deze geven we een uitgebreidere toelichting op de klacht van klant.
Klant schrijft een aantal zaken die niet correct zijn, het notebook is na 11 maanden retour gekomen en niet zoals deze zegt na 8 maanden, ook het verhaal dat het notebook tot tweemaal toe vanuit Amsterdam bij ons aangeleverd is, is niet helemaal correct, het notebook is inderdaad bij ons afgegeven door zijn vriendin die in de buurt van ’s-Hertogenbosch werkt.
Dit is gedaan door klant om de verzendkosten uit te sparen aangezien er niet gekozen was voor de Pickup & Return garantie, maar voor de standaard Carry-In garantie.
Klant heeft van ons meerdere malen een oplossing aangedragen gekregen, maar tot op heden is de klant daar niet op ingegaan, dit voorstel staat nog steeds.
Jammer genoeg blijft de klant doorgaan om ons bedrijf negatief in het daglicht te zetten op diverse fora.
Klant vindt dat privacy bescherming uitermate belangrijk is maar neemt het niet zo nauw om persoonlijke gegevens van XNotebooks op het internet te zetten.
Hieronder onze reactie op klachtenkompas:
U hebt destijds tijdens het bestellen gekozen voor de standaard Carry in garantie. Dit houdt in dat u er zelf voor moet zorgen dat het product bij een defect bij ons binnenkomt.
Wij bieden de mogelijkheid tijdens het bestellen om tegen meerprijs een Pickup & Return garantie af te sluiten. Dit houdt in dat het product bij u opgehaald wordt en weer terugbezorgd wordt. U hebt destijds daarvoor niet gekozen.
Uw notebook is na 11 maanden voor het eerst bij ons binnengebracht en niet zoals u aangeeft na 8 maanden. Tevens hebben wij u met voorrang behandeld.
De bios is toen gereset, aangezien het notebook niet meer wilde starten. Hiermee was het probleem verholpen.
Een aantal weken later kregen we de melding dat de SSD niet zou werken en ook toen weer bent u met voorrang behandeld, omdat wij het zeker bij een 2e melding zeer vervelend vinden voor u als klant. Als tegemoetkoming heeft u van ons een nieuwe, duurdere SSD ontvangen.
Het notebook is verder op alle aspecten gecontroleerd (op juiste werking) zonder dat er enig mankement geconstateerd is. Vervolgens hebben we de laptop zoals afgesproken naar u verzonden.
U had bij de 2e aflevering de bios batterij niet meegeleverd en we hebben toen uitgelegd hoe u deze zelf weer terug kon plaatsen.
Nu hebt u de klacht dat er iets los zou zitten in het notebook. Wij zijn er 100% zeker van dat dit tijdens de controle van uw notebook niet bij ons geconstateerd is en ook niet op het moment van versturen. We hebben u dan ook gevraagd of dat het mogelijk is dat er een schroefje van het toetsenbord in het notebook was gevallen tijdens het herplaatsen van de bios batterij, aangezien daarvoor het toetsenbord verwijderd dient te worden. Dit was volgens u niet het geval.
We hebben u ook aangegeven dat de mogelijkheid bestaat dat er een plastic nokje van de rand boven het toetsenbord afgebroken is en dat nu hoorbaar is in het notebook (deze moest ook verwijderd worden voor het monteren van de bios batterij). Als dat het geval is, dan kunt u het notebook gewoon in gebruik nemen zoals reeds aangegeven.
OPLOSSING:
We hebben direct na uw melding aangeboden dat het beter was dat u even bij ons langs komt om na te kijken wat er nu daadwerkelijk aan de hand is en het direct voor u op te lossen.
U kunt eventueel het notebook nogmaals naar ons versturen, maar helaas kan dan weer de discussie ontstaan dat het niet voldoet aan uw wensen. Ons voorstel om nogmaals langs te komen blijft staan!
Normaal gesproken lossen wij problemen onderling met de klant op, maar nu moeten we hierop toch een uitzondering maken.
Bij deze geven we een uitgebreidere toelichting op de klacht van klant.
Klant schrijft een aantal zaken die niet correct zijn, het notebook is na 11 maanden retour gekomen en niet zoals deze zegt na 8 maanden, ook het verhaal dat het notebook tot tweemaal toe vanuit Amsterdam bij ons aangeleverd is, is niet helemaal correct, het notebook is inderdaad bij ons afgegeven door zijn vriendin die in de buurt van ’s-Hertogenbosch werkt.
Dit is gedaan door klant om de verzendkosten uit te sparen aangezien er niet gekozen was voor de Pickup & Return garantie, maar voor de standaard Carry-In garantie.
Klant heeft van ons meerdere malen een oplossing aangedragen gekregen, maar tot op heden is de klant daar niet op ingegaan, dit voorstel staat nog steeds.
Jammer genoeg blijft de klant doorgaan om ons bedrijf negatief in het daglicht te zetten op diverse fora.
Klant vindt dat privacy bescherming uitermate belangrijk is maar neemt het niet zo nauw om persoonlijke gegevens van XNotebooks op het internet te zetten.
Hieronder onze reactie op klachtenkompas:
U hebt destijds tijdens het bestellen gekozen voor de standaard Carry in garantie. Dit houdt in dat u er zelf voor moet zorgen dat het product bij een defect bij ons binnenkomt.
Wij bieden de mogelijkheid tijdens het bestellen om tegen meerprijs een Pickup & Return garantie af te sluiten. Dit houdt in dat het product bij u opgehaald wordt en weer terugbezorgd wordt. U hebt destijds daarvoor niet gekozen.
Uw notebook is na 11 maanden voor het eerst bij ons binnengebracht en niet zoals u aangeeft na 8 maanden. Tevens hebben wij u met voorrang behandeld.
De bios is toen gereset, aangezien het notebook niet meer wilde starten. Hiermee was het probleem verholpen.
Een aantal weken later kregen we de melding dat de SSD niet zou werken en ook toen weer bent u met voorrang behandeld, omdat wij het zeker bij een 2e melding zeer vervelend vinden voor u als klant. Als tegemoetkoming heeft u van ons een nieuwe, duurdere SSD ontvangen.
Het notebook is verder op alle aspecten gecontroleerd (op juiste werking) zonder dat er enig mankement geconstateerd is. Vervolgens hebben we de laptop zoals afgesproken naar u verzonden.
U had bij de 2e aflevering de bios batterij niet meegeleverd en we hebben toen uitgelegd hoe u deze zelf weer terug kon plaatsen.
Nu hebt u de klacht dat er iets los zou zitten in het notebook. Wij zijn er 100% zeker van dat dit tijdens de controle van uw notebook niet bij ons geconstateerd is en ook niet op het moment van versturen. We hebben u dan ook gevraagd of dat het mogelijk is dat er een schroefje van het toetsenbord in het notebook was gevallen tijdens het herplaatsen van de bios batterij, aangezien daarvoor het toetsenbord verwijderd dient te worden. Dit was volgens u niet het geval.
We hebben u ook aangegeven dat de mogelijkheid bestaat dat er een plastic nokje van de rand boven het toetsenbord afgebroken is en dat nu hoorbaar is in het notebook (deze moest ook verwijderd worden voor het monteren van de bios batterij). Als dat het geval is, dan kunt u het notebook gewoon in gebruik nemen zoals reeds aangegeven.
OPLOSSING:
We hebben direct na uw melding aangeboden dat het beter was dat u even bij ons langs komt om na te kijken wat er nu daadwerkelijk aan de hand is en het direct voor u op te lossen.
U kunt eventueel het notebook nogmaals naar ons versturen, maar helaas kan dan weer de discussie ontstaan dat het niet voldoet aan uw wensen. Ons voorstel om nogmaals langs te komen blijft staan!
Verwijderd
Beste xnotebooks,
Uw aannames zijn bijna vermakelijk......... Maar dit lijkt me niet de juiste plek om met u in discussie te gaan. Telefonisch ook niet overigens want dan begint u vast weer te schreeuwen en te dreigen met smaad & laster dagvaardingen en andere dreigementen.
U hoort nog van mij.
Mvg,
Uw aannames zijn bijna vermakelijk......... Maar dit lijkt me niet de juiste plek om met u in discussie te gaan. Telefonisch ook niet overigens want dan begint u vast weer te schreeuwen en te dreigen met smaad & laster dagvaardingen en andere dreigementen.
U hoort nog van mij.
Mvg,
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 08:29 ]
Verwijderd
Gezien er juridische aspecten besproken worden, zal ik hier een paar dingen naast algemene opvatting van juristen leggen. Let wel dat deze op persoonlijke noot zijn.
1) Smaad en laster zijn uiteraard zaken die niet toelaatbaar zijn. Jurisprudentie laat echter zien dat er een hoge mate van vrijheid voor consumenten is om hun ervaringen te beschrijven. Het beschrijven van ervaringen ter ondersteuning van algemene beeldvorming voor anderen kan slechts in zeer uitzonderlijke gevallen gezien worden als laster of smaad.
2) Carry-in garantie is alleen van toepassing indien een artikel ook carry-out wordt gekocht. Indien een product via verzending geleverd wordt, mag verwacht worden dat ook garantie op die wijze wordt geleverd. Hierbij blijft in stand dat de kosten voor nakoming van garantieverplichtingen niet ten laste van de consumenten mogen komen. De aflvering is immers onderdeel van de aanschaf en eventuele conformiteit.
Er zijn winkels die stellen verzending als losse dienst te bieden, maar dit houdt geen stand. Verzending wordt slechts aangeboden met het doel te kunnen leveren van het product. Indien sprake is van garantie komen de kosten beide kanten op voor rekening van de winkel. Immers, ik schaf aan als bundel: product + levering.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
Het bieden van losse pick-up en returngarantie terwijl de laptop via verzending geleverd wordt betekent eveneens dat de risico-afdekking bij keuze van de klant plaatsvindt waarmee onterecht een concurrentievoordeel behaald wordt. Immers, de schijn wordt gewekt dat bepaalde rechten er niet per definitie zijn, waarvoor dan ook de risico's niet hoeven te worden ingecalculeerd.
http://europa.eu/youreuro...g-abroad/faq/index_nl.htm
1) Smaad en laster zijn uiteraard zaken die niet toelaatbaar zijn. Jurisprudentie laat echter zien dat er een hoge mate van vrijheid voor consumenten is om hun ervaringen te beschrijven. Het beschrijven van ervaringen ter ondersteuning van algemene beeldvorming voor anderen kan slechts in zeer uitzonderlijke gevallen gezien worden als laster of smaad.
2) Carry-in garantie is alleen van toepassing indien een artikel ook carry-out wordt gekocht. Indien een product via verzending geleverd wordt, mag verwacht worden dat ook garantie op die wijze wordt geleverd. Hierbij blijft in stand dat de kosten voor nakoming van garantieverplichtingen niet ten laste van de consumenten mogen komen. De aflvering is immers onderdeel van de aanschaf en eventuele conformiteit.
Er zijn winkels die stellen verzending als losse dienst te bieden, maar dit houdt geen stand. Verzending wordt slechts aangeboden met het doel te kunnen leveren van het product. Indien sprake is van garantie komen de kosten beide kanten op voor rekening van de winkel. Immers, ik schaf aan als bundel: product + levering.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
Blijkt dat onterecht aanspraak wordt gemaakt op garantie, dan kan de winkel daar uiteraard wel kosten voor rekenen.
- Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
- aflevering van het ontbrekende;
- herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
- vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
- De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
Het bieden van losse pick-up en returngarantie terwijl de laptop via verzending geleverd wordt betekent eveneens dat de risico-afdekking bij keuze van de klant plaatsvindt waarmee onterecht een concurrentievoordeel behaald wordt. Immers, de schijn wordt gewekt dat bepaalde rechten er niet per definitie zijn, waarvoor dan ook de risico's niet hoeven te worden ingecalculeerd.
http://europa.eu/youreuro...g-abroad/faq/index_nl.htm
Ten slotte lijkt het mij inderdaad een goede optie zaken even 1:1 af te stemmen om verdere onduidelijkheid te voorkomen. Vaak genoeg leveren wederzijdse onduidelijkheid en frustratie enkel hakken in het zand op - en die meen ik hier ook waar te nemen.Volgens de EU-regels moeten kapotte producten binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar zonder kosten voor de consument worden gerepareerd of vervangen. Dat geldt ook voor de verzendkosten. In principe moet de verkoper dus ook alle verzendkosten voor zijn rekening nemen (voor de kapotte en voor de gerepareerde camera).
Soms wil de verkoper echter dat u hem de camera stuurt om te onderzoeken of hij bij aankoop defect was. In dat geval moet u de eerste verzendkosten betalen en de verkoper vragen om deze te vergoeden als blijkt dat de camera defect was.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 23:28 ]
Beste Tweakers,
Aan het begin van 2013 heb ik bij Xnotebooks een XNB Titan IV gekocht. Door de drukte op dat moment kon de leverancier de beloofde levertijd niet garanderen. De leverancier heeft daarbij, op eigen initiatief, als pleister op de wonde een upgrade gegeven van het interne geheugen. Na ingebruikname bleek dat de aangeschafte laptop verreweg de beste gaminglaptop was die ik in mijn bezit heb gehad.
Tot mijn grote spijt is de laptop beschadigd geraakt door vallen. Geen probleem aangezien mijn inboedelverzekering de opgelopen schade dekte. Het door mij ter reparatie aanbieden van mijn laptop heeft daarbij erg lang op zich laten wachten, omdat ik geen tijd had om de laptop te brengen. Nadat ik de laptop bij Xnotebooks had gebracht is het allemaal vrij snel gegaan.
Binnen twee weken (zowel de kerstdagen als de jaarwisseling zaten er tussen) was de laptop gereed en klaar om verzonden te worden..
Wanneer iemand op zoek is naar een gaminglaptop, kan ik Xnotebooks ten zeerste aanraden.
Met vriendelijke groet,
François
Aan het begin van 2013 heb ik bij Xnotebooks een XNB Titan IV gekocht. Door de drukte op dat moment kon de leverancier de beloofde levertijd niet garanderen. De leverancier heeft daarbij, op eigen initiatief, als pleister op de wonde een upgrade gegeven van het interne geheugen. Na ingebruikname bleek dat de aangeschafte laptop verreweg de beste gaminglaptop was die ik in mijn bezit heb gehad.
Tot mijn grote spijt is de laptop beschadigd geraakt door vallen. Geen probleem aangezien mijn inboedelverzekering de opgelopen schade dekte. Het door mij ter reparatie aanbieden van mijn laptop heeft daarbij erg lang op zich laten wachten, omdat ik geen tijd had om de laptop te brengen. Nadat ik de laptop bij Xnotebooks had gebracht is het allemaal vrij snel gegaan.
Binnen twee weken (zowel de kerstdagen als de jaarwisseling zaten er tussen) was de laptop gereed en klaar om verzonden te worden..
Wanneer iemand op zoek is naar een gaminglaptop, kan ik Xnotebooks ten zeerste aanraden.
Met vriendelijke groet,
François
[ Voor 11% gewijzigd door Eruhin op 03-01-2014 12:39 ]
Verwijderd
Ik zal mij inhouden.. Zoals Floppus hierboven aangeeft...
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 17:28 ]
Hoe jij je mening denkt te pretenderen is imho niet echt de beste manier eerlijk gezegd...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik wilde net even kijken op ftp://xnbdrivers.com of er nog nieuwedrivers zijn maar de link werkt niet meer, klopt dit?
Heb mijn Titan IV nu precies een jaar en niets meer dan lof over dit beest!
Heb mijn Titan IV nu precies een jaar en niets meer dan lof over dit beest!
Verwijderd
Beste Arrived,
Als je ons even mailt of belt dan kunnen we je de benodigde gegevens geven.
Als je ons even mailt of belt dan kunnen we je de benodigde gegevens geven.
Verwijderd
Yes! Gisteren een voor mij ultieme XNB Cyclone HW17 besteld en vandaag een indicatie levertijd van 5 werkdagen gekregen.
Ik denk met de configuratie wel een paar jaartjes uit te kunnen:
- 17" GAMUT High Contrast scherm
- 2x een NViIDIA GTX780M in SLi
- Intel Core i7 - 4900MQ Quad Core (2.8GHz -3.8GHz)
- 32Gb DDR3-1866 RAM
- 2x een mSATA Intel 525 180Gb SSD
- 2x een 1000Gb Hybrid (SSD/HDD combo) in RAID 0
- Blu-Ray Combo Slot-In drive
- Bigfoot N 1103 ( 450Mbps ) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Ik verwacht uiteraard veel van de performance van deze 4100 euro kostende laptop!
Ik zal zsm een review plaatsen. Nog een paar dagen wachten...
Ik denk met de configuratie wel een paar jaartjes uit te kunnen:
- 17" GAMUT High Contrast scherm
- 2x een NViIDIA GTX780M in SLi
- Intel Core i7 - 4900MQ Quad Core (2.8GHz -3.8GHz)
- 32Gb DDR3-1866 RAM
- 2x een mSATA Intel 525 180Gb SSD
- 2x een 1000Gb Hybrid (SSD/HDD combo) in RAID 0
- Blu-Ray Combo Slot-In drive
- Bigfoot N 1103 ( 450Mbps ) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Ik verwacht uiteraard veel van de performance van deze 4100 euro kostende laptop!
Ik zal zsm een review plaatsen. Nog een paar dagen wachten...
HOLY MOLY wat een config... Why?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Om quake 3 op 800 fps te kunnen spelen?
Ik koop elke drie jaar een nieuwe gamelaptop en dan meteen een hele goede. Nu voor het eerst een custom build met alles eropeneraan. Kan ik battlefield 5? hopelijk ook nog op ultra spelen...
Maar ik plaats hier een review zodra ik de laptop ontvangen en 'geprobeerd' heb. Dan hopelijk de bevestiging van een monster
Ik koop elke drie jaar een nieuwe gamelaptop en dan meteen een hele goede. Nu voor het eerst een custom build met alles eropeneraan. Kan ik battlefield 5? hopelijk ook nog op ultra spelen...
Maar ik plaats hier een review zodra ik de laptop ontvangen en 'geprobeerd' heb. Dan hopelijk de bevestiging van een monster
Verwijderd
Hoi,
Ik wil graag een nieuwe laptop voor mijn studie plus waarmee ik af en toe kan gamen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn oog is momenteel gevallen op de Lenovo Y510P van 888,- die te koop is op deze website:
http://www.campusshop.nl/...510p-00303nl/details.aspx
Specs:
• Intern geheugen: 8 GB
• Opslagcapaciteit HDD: 1 TB 5400rpm
• Opslagcapaciteit SSD: Geen
• Processor model: i7-4700MQ
• Processorfamilie: 4e generatie Intel® Core™ i7
• Resolutie: 1920 x 1080 Pixels
• Schermcoating: Glans
• Schermdiagonaal: 15.6"
• Touchscreen: Nee
• Videokaart familie: NVIDIA GeForce G755m
Mijn budget is ongeveer 900,-
Maar mijn oog is nu ook gevallen op een laptop van xnotebook.
Met volgende specs:
• Prijs zoals weergegeven (incl. BTW): € 978,00
• XNOTEBOOKS® FIREFLY HW13 - GTX765M / HD4600 Optimus
• 13.3" FULL HD NVIDIA GTX765M Optimus Technologie 2GB DDR5 * Direct X11
• FULL HD IPS (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST scherm
• Intel Core i5 - 4200M Dual Core (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel® HD Graphics 4600
Aktie !
• Chills (standaard gebruik zoals Internet, Office)
• 8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
• 1000 GB 7200rpm HITACHI S-ATA 32Mb cache of 500gb hybrid 8 gb ssd
• Verlicht toetsenbord QWERTY * US *
• Intel WiFi 300Mbps (N 2230) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
• WINDOWS 8 - 64 Bit - ENGELS - Gratis upgrade naar 8.1 via Microsoft Store - Inclusief installatie +
drivers + updates
2 jaar carry in
Link: http://www.xnotebooks.nl/...d4600-optimus-w230st.html
Het is ongeveer 100 euro duurder dus wel over mijn budget heen maar het is best verleidelijk.
Ik twijfel nu wat de beste keuze is. Is de i5 4200m processor bijvoorbeeld voldoende voor de komende 3 a 4 jaar? Weten jullie trouwens ook of de laptop van xnotebook een verlicht toetsenbord heeft?
Wat denken jullie?
Ik wil graag een nieuwe laptop voor mijn studie plus waarmee ik af en toe kan gamen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn oog is momenteel gevallen op de Lenovo Y510P van 888,- die te koop is op deze website:
http://www.campusshop.nl/...510p-00303nl/details.aspx
Specs:
• Intern geheugen: 8 GB
• Opslagcapaciteit HDD: 1 TB 5400rpm
• Opslagcapaciteit SSD: Geen
• Processor model: i7-4700MQ
• Processorfamilie: 4e generatie Intel® Core™ i7
• Resolutie: 1920 x 1080 Pixels
• Schermcoating: Glans
• Schermdiagonaal: 15.6"
• Touchscreen: Nee
• Videokaart familie: NVIDIA GeForce G755m
Mijn budget is ongeveer 900,-
Maar mijn oog is nu ook gevallen op een laptop van xnotebook.
Met volgende specs:
• Prijs zoals weergegeven (incl. BTW): € 978,00
• XNOTEBOOKS® FIREFLY HW13 - GTX765M / HD4600 Optimus
• 13.3" FULL HD NVIDIA GTX765M Optimus Technologie 2GB DDR5 * Direct X11
• FULL HD IPS (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST scherm
• Intel Core i5 - 4200M Dual Core (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel® HD Graphics 4600
Aktie !
• Chills (standaard gebruik zoals Internet, Office)
• 8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
• 1000 GB 7200rpm HITACHI S-ATA 32Mb cache of 500gb hybrid 8 gb ssd
• Verlicht toetsenbord QWERTY * US *
• Intel WiFi 300Mbps (N 2230) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
• WINDOWS 8 - 64 Bit - ENGELS - Gratis upgrade naar 8.1 via Microsoft Store - Inclusief installatie +
drivers + updates
2 jaar carry in
Link: http://www.xnotebooks.nl/...d4600-optimus-w230st.html
Het is ongeveer 100 euro duurder dus wel over mijn budget heen maar het is best verleidelijk.
Ik twijfel nu wat de beste keuze is. Is de i5 4200m processor bijvoorbeeld voldoende voor de komende 3 a 4 jaar? Weten jullie trouwens ook of de laptop van xnotebook een verlicht toetsenbord heeft?
Wat denken jullie?
Verwijderd
Wie van jullie heeft er ervaringen met de Cyclone HW17? Ik ben met name benieuwd of de thunderbolt aansluiting ook meerdere schermen kan aansturen (zoals op een Macbook Pro).
Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik zit met het volgende:
Mijn drie maanden oude Dell inspiron 17R SE heeft een ontmoeting gehad met een ruime hoeveelheid vloeistof.... Ondertussen ben ik in gevecht met Dell over een telkens verkeerd geconfigureerde Lattitude 1640 ( echt, als je alle opties wilt laten ze telkens weer wat weg, dan weer geen blacklist toetsenbord, dan is de i-7 van derde naar vierde generatie gegaan, dan is het weer een dual core i.p.v. Quad core of ze zetten geen pure SSD er in maar een SSD cache op standaard schijf etc. Etc etc.) ik heb goede hoop dat de verzekering een deel van de Inspiron gaat vergoeden maar het model en uitvoering is niet meer leverbaar. Het was ook een hele goede deal. Ik heb de laptop laten beoordelen door Microfix, voornamelijk omdat ik een offerte nodig heb voor de verzekering, maar had zelf als flink wat onderdelen getest. Ik heb nu twee keuzes: proberen de Dell onderdelen bestellen (lastig) of een barebone kopen en onderdelen gaan hergebruiken. Ik denk eigenlijk dat het laatste mijn voorkeur heeft. Ik heb alleen 1 probleem, ik zie door de bomen het bos niet meer. De Clevo barebones zien er goed uit en lijken geschikt alleen kun je ze meestal alleen maar configureren. Alles weglaten lijkt nergens een optie. Ik zou eigenlijk zelfs de lcd willen weglaten. De Inspiron had een prima, 17,3 inch 3D scherm, de GT 650 3D kaart en de Ivy bridge i-7 processor wil ik ook hergebruiken, verder is er maar 1 van de schijven defect en kan ik de SSD ook hergebruiken. Weet iemand welke barebone van Clevo met deze hardware overweg kan? Zijn er winkels waar je "echte" barebones kan krijgen? In het andere geval, wie weet waar ik onderdelen kan bestellen? Microfix kan bijvoorbeeld het moederbord bestellen maar wil dat niet aan mij leveren.
Alvast dank!
Mijn drie maanden oude Dell inspiron 17R SE heeft een ontmoeting gehad met een ruime hoeveelheid vloeistof.... Ondertussen ben ik in gevecht met Dell over een telkens verkeerd geconfigureerde Lattitude 1640 ( echt, als je alle opties wilt laten ze telkens weer wat weg, dan weer geen blacklist toetsenbord, dan is de i-7 van derde naar vierde generatie gegaan, dan is het weer een dual core i.p.v. Quad core of ze zetten geen pure SSD er in maar een SSD cache op standaard schijf etc. Etc etc.) ik heb goede hoop dat de verzekering een deel van de Inspiron gaat vergoeden maar het model en uitvoering is niet meer leverbaar. Het was ook een hele goede deal. Ik heb de laptop laten beoordelen door Microfix, voornamelijk omdat ik een offerte nodig heb voor de verzekering, maar had zelf als flink wat onderdelen getest. Ik heb nu twee keuzes: proberen de Dell onderdelen bestellen (lastig) of een barebone kopen en onderdelen gaan hergebruiken. Ik denk eigenlijk dat het laatste mijn voorkeur heeft. Ik heb alleen 1 probleem, ik zie door de bomen het bos niet meer. De Clevo barebones zien er goed uit en lijken geschikt alleen kun je ze meestal alleen maar configureren. Alles weglaten lijkt nergens een optie. Ik zou eigenlijk zelfs de lcd willen weglaten. De Inspiron had een prima, 17,3 inch 3D scherm, de GT 650 3D kaart en de Ivy bridge i-7 processor wil ik ook hergebruiken, verder is er maar 1 van de schijven defect en kan ik de SSD ook hergebruiken. Weet iemand welke barebone van Clevo met deze hardware overweg kan? Zijn er winkels waar je "echte" barebones kan krijgen? In het andere geval, wie weet waar ik onderdelen kan bestellen? Microfix kan bijvoorbeeld het moederbord bestellen maar wil dat niet aan mij leveren.
Alvast dank!
Verwijderd
Zojuist verzendbevestiging gekregen van mijn XNB Cyclone HW17. Ik verwacht veel van de performance (zie config in mijn signature).
Niemand die de thunderbolt aansluiting heeft getest? Ik vraag mij af of twee Apple thundebolt-schermen geschakeld aan kan sluiten. Op mijn Macbook Pro werkt maar 1 van deze schermen in de Windows-modus. Ik hoop natuurlijk dat ze op deze XNB beiden werken.
Niemand die de thunderbolt aansluiting heeft getest? Ik vraag mij af of twee Apple thundebolt-schermen geschakeld aan kan sluiten. Op mijn Macbook Pro werkt maar 1 van deze schermen in de Windows-modus. Ik hoop natuurlijk dat ze op deze XNB beiden werken.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb vanmiddag deze laptop besteld bij Xnotebooks:
XNOTEBOOKS® FIREFLY HW13 - GTX765M / HD4600
FULL HD IPS (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST scherm € 0.00
Processor
Intel Core i7 - 4700MQ Quad Core (2.4GHz -3.4GHz
(SSD Snelheid in combinatie met hoge opslag capaciteit) € 64.00
Toetsenbord
Verlicht toetsenbord QWERTY * US * € 0.00
Alleen ik zit nu een beetje te twijfelen omdat ik nauwelijks weet hoe goed de accu en het geluid is van de laptop. Heeft een van jullie ervaringen? Ik wil hem gebruiken voor mijn studie en gamen. Voor deze prijs verwacht ik wel een goede accuduur en geluid alleen ik zit zwaar te twijfelen.
Ik heb vanmiddag deze laptop besteld bij Xnotebooks:
XNOTEBOOKS® FIREFLY HW13 - GTX765M / HD4600
FULL HD IPS (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST scherm € 0.00
Processor
Intel Core i7 - 4700MQ Quad Core (2.4GHz -3.4GHz
(SSD Snelheid in combinatie met hoge opslag capaciteit) € 64.00
Toetsenbord
Verlicht toetsenbord QWERTY * US * € 0.00
Alleen ik zit nu een beetje te twijfelen omdat ik nauwelijks weet hoe goed de accu en het geluid is van de laptop. Heeft een van jullie ervaringen? Ik wil hem gebruiken voor mijn studie en gamen. Voor deze prijs verwacht ik wel een goede accuduur en geluid alleen ik zit zwaar te twijfelen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 13:01 ]
Zullen allebei geen hoogvliegers zijn denk ik, is niet voor niets dikke power.
Even reviews zoeken van de http://www.clevo.com.tw/e...rodinfo.asp?productid=474
Lijkt me persoonlijk ook een heel erg mooi apparaatje, mja heb een mooie XNB Destiny IV15
Even reviews zoeken van de http://www.clevo.com.tw/e...rodinfo.asp?productid=474
Lijkt me persoonlijk ook een heel erg mooi apparaatje, mja heb een mooie XNB Destiny IV15
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 05-02-2014 00:04 ]
Het schijnt dat de MSI barebone het qua accu een stuk beter doet.
http://www.laptopplus.nl/...492-2gb-gtx-760m/1027010/
Je kunt veelal zoeken op reviews door de videokaart type in te kloppen op notebookcheck en de juiste schermgroote er bij te zoeken.
Op de clevo site adverteren ze nota bene met long battery life.
http://www.laptopplus.nl/...492-2gb-gtx-760m/1027010/
Je kunt veelal zoeken op reviews door de videokaart type in te kloppen op notebookcheck en de juiste schermgroote er bij te zoeken.
Op de clevo site adverteren ze nota bene met long battery life.
[ Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 05-02-2014 08:31 ]
Dat heet nou reclame
Verwijderd
Vandaag mijn XNB binnengekregen. Het eerste resultaat mag er zijn: Een 3dMark 11 score van 13293 waarvan de GPU een score van 15868!
Jammergenoeg heeft Xnotebooks een foutje gemaakt bij het configureren en mijn 2 mSata schijven in RAID 0 configureerd ipv de 2 SSHD's. Even lastig om dat te herstellen aangezien ik de laptop met geinstalleerd OS heb ontvangen.
Komende dagen meer benchmarks.
Jammergenoeg heeft Xnotebooks een foutje gemaakt bij het configureren en mijn 2 mSata schijven in RAID 0 configureerd ipv de 2 SSHD's. Even lastig om dat te herstellen aangezien ik de laptop met geinstalleerd OS heb ontvangen.
Komende dagen meer benchmarks.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 20:59 ]
Hallo, Ik heb een clevo p150em (xnb destiny) en viel mij op dat de PCH temperaturen tijdens het gamen richting de 90 graden gaan. Nou had ik gelezen dat de pch onder het toetsenbord zat, maar bij de p150em zit er een stuk plastick van de behuizing voor en valt hier dus ook niks aan te doen (was van plan er een cooling pad op te doen, want dit schijnt al 20 graden te schelen). Idle / tijdens internetten is de pch 75 graden.
Bij de p1xxSM series kun je er wel gewoon bij om dit probleem op te lossen, want dit lijkt me meer op een design fout en dat hier dus ook daadwerkelijk moederborden aan kapot zullen gaan..
(had dit eerst in het bto topic geplaatst maar ik heb een XNB dus vandaar dat ik het hier ook post)
Bij de p1xxSM series kun je er wel gewoon bij om dit probleem op te lossen, want dit lijkt me meer op een design fout en dat hier dus ook daadwerkelijk moederborden aan kapot zullen gaan..
(had dit eerst in het bto topic geplaatst maar ik heb een XNB dus vandaar dat ik het hier ook post)
Beste tweakers,
In Januari 2014 heb ik de Cyclone HW17 aangeschaft bij Xnotebooks. Ik wil mijn ervaringen hierbij delen.
Configuratie laptop:
- ATI 2 x HD8970M (Crossfire) / 2 x 4.0Gb GDDR5
- FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM
- Intel Core i7 - 4700MQ Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache (Haswell)
- Freeze (koeling)
- 16GB DDR3-1600 * CRUCIAL Ballistix Sport * ( 2 x 8GB ) HIGHEST PERFORMANCE (1e klas)
- 250 GB SSD SAMSUNG 840 EVO Sata-600 READ: 540 MB/s - WRITE: 520 MB/s
- 750 GB 7200rpm WD Scorpio Black S-ATA 16Mb cache (5 jaar fabrieksgarantie)
- Blu-Ray writer / DL-DVD-RW ( Leest Blu-Ray / CD / DVD en schrijft Blu-Ray / CD / DVD )
- Bigfoot N 1202 ( 300Mbps ) + Bluetooth 4.0 (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz) Super Gaming / Mutimedia wireless
- WINDOWS 8.1
Verkoopinformatie:
Allereerst vond ik de website overzichtelijk en duidelijk, ik kon hierdoor goed mijn eigen configuratie bepalen. Vooral de toelichtingen bij de onderdelen waren handig. Voor mij was echter niet helemaal duidelijk welke barebone de hardware zou behuizen, omdat dit afhankelijk was van de gekozen videokaart. Dit is mij echter wel duidelijk geworden bij het persoonlijke verkoopadvies.
Nadat ik mijn beoogde configuratie had bepaald ben ik hiermee naar de vestiging in s’Hertogenbosch geweest. Hierbij vond ik het verkoopadvies erg prettig omdat ik rustig en oprecht geholpen werd. Mijn vragen werden beantwoord en wanneer een duurder onderdeel een kwalitatief gelijkwaardig maar goedkoper alternatief had werd mij dit duidelijk gemaakt.
Bestelling:
Nadat ik de definitieve configuratie had bepaald heb ik de laptop online besteld. De levertijd was hierbij één week wat ik persoonlijk prima vond. Bij het openen van de doos bleek echter de accu van de laptop te ontbreken. Ik heb hierover gebeld met Xnotebooks, en gelukkig is dit naar logische observatie van het pakket gewicht opgelost.
Gebruik:
Ik heb de laptop nu ongeveer een maand in gebruik. Vanaf het begin functioneerde de laptop goed en heb ik mijn eigen software kunnen installeren. De laptop draait naar verwachting snel en heeft erg mooie beeldkwaliteit. Tot op heden heeft de laptop goed gefunctioneerd en ben het design van de barebone ook meer gaan waarderen in de loop der tijd.
Overall:
Alles bij elkaar heeft Xnotebooks en het product een positieve indruk op mij, de service was duidelijk en netjes en de laptop bevalt erg goed.
Met vriendelijke groet,
M
In Januari 2014 heb ik de Cyclone HW17 aangeschaft bij Xnotebooks. Ik wil mijn ervaringen hierbij delen.
Configuratie laptop:
- ATI 2 x HD8970M (Crossfire) / 2 x 4.0Gb GDDR5
- FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM
- Intel Core i7 - 4700MQ Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache (Haswell)
- Freeze (koeling)
- 16GB DDR3-1600 * CRUCIAL Ballistix Sport * ( 2 x 8GB ) HIGHEST PERFORMANCE (1e klas)
- 250 GB SSD SAMSUNG 840 EVO Sata-600 READ: 540 MB/s - WRITE: 520 MB/s
- 750 GB 7200rpm WD Scorpio Black S-ATA 16Mb cache (5 jaar fabrieksgarantie)
- Blu-Ray writer / DL-DVD-RW ( Leest Blu-Ray / CD / DVD en schrijft Blu-Ray / CD / DVD )
- Bigfoot N 1202 ( 300Mbps ) + Bluetooth 4.0 (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz) Super Gaming / Mutimedia wireless
- WINDOWS 8.1
Verkoopinformatie:
Allereerst vond ik de website overzichtelijk en duidelijk, ik kon hierdoor goed mijn eigen configuratie bepalen. Vooral de toelichtingen bij de onderdelen waren handig. Voor mij was echter niet helemaal duidelijk welke barebone de hardware zou behuizen, omdat dit afhankelijk was van de gekozen videokaart. Dit is mij echter wel duidelijk geworden bij het persoonlijke verkoopadvies.
Nadat ik mijn beoogde configuratie had bepaald ben ik hiermee naar de vestiging in s’Hertogenbosch geweest. Hierbij vond ik het verkoopadvies erg prettig omdat ik rustig en oprecht geholpen werd. Mijn vragen werden beantwoord en wanneer een duurder onderdeel een kwalitatief gelijkwaardig maar goedkoper alternatief had werd mij dit duidelijk gemaakt.
Bestelling:
Nadat ik de definitieve configuratie had bepaald heb ik de laptop online besteld. De levertijd was hierbij één week wat ik persoonlijk prima vond. Bij het openen van de doos bleek echter de accu van de laptop te ontbreken. Ik heb hierover gebeld met Xnotebooks, en gelukkig is dit naar logische observatie van het pakket gewicht opgelost.
Gebruik:
Ik heb de laptop nu ongeveer een maand in gebruik. Vanaf het begin functioneerde de laptop goed en heb ik mijn eigen software kunnen installeren. De laptop draait naar verwachting snel en heeft erg mooie beeldkwaliteit. Tot op heden heeft de laptop goed gefunctioneerd en ben het design van de barebone ook meer gaan waarderen in de loop der tijd.
Overall:
Alles bij elkaar heeft Xnotebooks en het product een positieve indruk op mij, de service was duidelijk en netjes en de laptop bevalt erg goed.
Met vriendelijke groet,
M
Iemand al ervaringen met...?
Ja hoor, althans de non rebranded clevo w230st
Wat wil je weten?
Wat wil je weten?
Overall feeling, mat scherm en hoe dat bevalt, welke CPU heb je, lompig dik of niet, accuduur?
Overal feeling is uitstekend, hij voelt stevig en hij zit goed in elkaar.
Hij word tijdens het gamen vrij luid, maar is daarna evengoed weer snel fluisterstil.
Bij mij zit er een i3-4000m in, ik had verhalen gelezen over terugklokkende cpu's en wou er dus absoluut geen 47w tdp cpu in hebben.
De i5 doet ook 47w in turboboost.
Laptop is ongeveer 3,2CM dik. Zelf nooit het idee dat hij te dik is.
Weegt immers ook maar 2KG.
Ik had hiervoor een zwaardere en dikke HP 15,6" laptop dan is het al gauw beter
Accuduur zit rond de 3,5uur valt flink tegen.
Alle hieronder staande min en plus punten waren mij van te voren bekend.
Maar desondanks zijn de speakers me erg tegengevallen.
Minpunten:
-speakers zijn echt dramatisch, er staat zelfs een onkyo label op... geluid is schel, je moet hem af en toe harder zetten om het beter te verstaan om er dan achter te komen dat ze niet zo hard kunnen.
Terwijl je met zuivere speakers het geluid normaal gesproken helemaal niet hard hoeft te zetten.
Ik wist dit van te voren, maar had niet verwacht dat ze zo slecht zouden zijn.
-touchpad deze is niet geweldig, maar die gebruik ik zelden tot nooit.
-Bijna alle externe poorten zitten rechts, vlakbij je muis dus.
-Koeling, door het formaat slechts 1 ventilator om een dikke GPU en CPU te koelen.
-accuduur ongeveer 3,5uur.
Pluspunten:
-Scherm, het is geen ips (want LG merknaam) maar een scherm met dezelfde techniek van chimei.
Goede kijkhoeken, lekker mat, geen overdreven harde kleuren. Gewoon lekker rustig scherm.
-Toetsenbord, ondanks het formaat voldoende spacing tussen de toetsen en het typt lekker weg.
-Uitbreidingsmogelijkheden en het gemak. vier schroefjes los en je kan overal bij.
Ik heb er zelf 2x msata inzitten en heb zelf het 2,5" slot nog vrij gelaten.
-GTX765M super videokaart, speelt alles wat ik wil uitstekend af.
Hij word tijdens het gamen vrij luid, maar is daarna evengoed weer snel fluisterstil.
Bij mij zit er een i3-4000m in, ik had verhalen gelezen over terugklokkende cpu's en wou er dus absoluut geen 47w tdp cpu in hebben.
De i5 doet ook 47w in turboboost.
Laptop is ongeveer 3,2CM dik. Zelf nooit het idee dat hij te dik is.
Weegt immers ook maar 2KG.
Ik had hiervoor een zwaardere en dikke HP 15,6" laptop dan is het al gauw beter
Accuduur zit rond de 3,5uur valt flink tegen.
Alle hieronder staande min en plus punten waren mij van te voren bekend.
Maar desondanks zijn de speakers me erg tegengevallen.
Minpunten:
-speakers zijn echt dramatisch, er staat zelfs een onkyo label op... geluid is schel, je moet hem af en toe harder zetten om het beter te verstaan om er dan achter te komen dat ze niet zo hard kunnen.
Terwijl je met zuivere speakers het geluid normaal gesproken helemaal niet hard hoeft te zetten.
Ik wist dit van te voren, maar had niet verwacht dat ze zo slecht zouden zijn.
-touchpad deze is niet geweldig, maar die gebruik ik zelden tot nooit.
-Bijna alle externe poorten zitten rechts, vlakbij je muis dus.
-Koeling, door het formaat slechts 1 ventilator om een dikke GPU en CPU te koelen.
-accuduur ongeveer 3,5uur.
Pluspunten:
-Scherm, het is geen ips (want LG merknaam) maar een scherm met dezelfde techniek van chimei.
Goede kijkhoeken, lekker mat, geen overdreven harde kleuren. Gewoon lekker rustig scherm.
-Toetsenbord, ondanks het formaat voldoende spacing tussen de toetsen en het typt lekker weg.
-Uitbreidingsmogelijkheden en het gemak. vier schroefjes los en je kan overal bij.
Ik heb er zelf 2x msata inzitten en heb zelf het 2,5" slot nog vrij gelaten.
-GTX765M super videokaart, speelt alles wat ik wil uitstekend af.
Hmm okee okee, dank, heb je toevallig wat foto's van 'in the wild'?
Ik heb wat foto's voor je gemaakt en in de fotoalbum geplaatst.
gallery: Sinned123
Nog wat extra opmerkingen:
Toetsenbord heeft verlichting en de bovenkant van de laptop is erg vingerafdruk gevoelig.
Design is lekker basic, zonder schreeuwige accenten, ik hou daar wel van.
gallery: Sinned123
Nog wat extra opmerkingen:
Toetsenbord heeft verlichting en de bovenkant van de laptop is erg vingerafdruk gevoelig.
Design is lekker basic, zonder schreeuwige accenten, ik hou daar wel van.
CLB, van de clevo w230st heb ik hier nog een leuke review.
Hier laten ze echt alles zien
.
http://www.notebookcheck....nes-Notebook.99914.0.html
Hier laten ze echt alles zien
http://www.notebookcheck....nes-Notebook.99914.0.html
Verwijderd
Hallo, enkele weken geleden heb ik een XNB Cyclone gekocht, en het is eerlijk gezegd het meest schitterende toestel waarmee ik ooit heb gewerkt. Het is wel een high-end toestel dat (voornamelijk) gebruikt wordt om machines mee te ontwerpen in Inventor.
Maar daarnet was ik een PC game aan het spelen in compatibiliteitsmode WIN98 (Warlords - ROH). zoals regelmatig gebeurt, veranderden plots alle kleuren. Het spel opslaan en herstarten brengt in de meeste gevallen een (tijdelijke) oplossing. Alleen is daarnet mijn scherm volledig zwart geworden. Na ongeveer 1 minuut heb ik een harde stop geforceerd. Maar als ik nu de laptop terug aanzet, blijft het scherm zwart en krijg ik telkens drie beeps te horen. Na ongeveer een minuut valt het toestel stil.
Omdat het zaterdagnamiddag is, na 14 uur, kan ik XNB spijtig genoeg niet meer bereiken (die mensen hebben natuurlijk ook recht op WE). Maar is er iemand die me op weg kan helpen? Ik was van plan om morgen nog wat te werken, maar dat zal nu niet lukken vrees ik.
alvast bedankt,
Frank
Maar daarnet was ik een PC game aan het spelen in compatibiliteitsmode WIN98 (Warlords - ROH). zoals regelmatig gebeurt, veranderden plots alle kleuren. Het spel opslaan en herstarten brengt in de meeste gevallen een (tijdelijke) oplossing. Alleen is daarnet mijn scherm volledig zwart geworden. Na ongeveer 1 minuut heb ik een harde stop geforceerd. Maar als ik nu de laptop terug aanzet, blijft het scherm zwart en krijg ik telkens drie beeps te horen. Na ongeveer een minuut valt het toestel stil.
Omdat het zaterdagnamiddag is, na 14 uur, kan ik XNB spijtig genoeg niet meer bereiken (die mensen hebben natuurlijk ook recht op WE). Maar is er iemand die me op weg kan helpen? Ik was van plan om morgen nog wat te werken, maar dat zal nu niet lukken vrees ik.
alvast bedankt,
Frank
Schijn er eens op met een zaklamp, zie je dan dat het scherm aan staat of niet?
Verwijderd
het scherm staat niet aan. ik start de PC, en na enkele seconden krijg ik enkel bieps. telkens een biep en een evenlange stilte, voor ongeveer een minuut. daarna sluit de PC zichzelf af.
Verwijderd
ik heb mijn toestel net teruggestuurd. De man van XNB zat een beetje verveeld met het feit dat zo'n mooi toestel al zo snel dienst weigerde. Nu, het is en blijft techniek. Ik heb alle geheugenmodules 1 voor 1 getest, maar de fout bleef komen. vandaar, even mijn oude MacBookPro afgestoft en de XNB voor onderhoud teruggestuurd. Ter info: mijn configuratie:
XNB Cyclone
NVidia Quadro K5100M (8Gb)
LG LP173WF1 TL B6
Intel Core i7 - 4930MX Quad Core (3.0GHz -3.9GHz) 8MB cache¬ (Haswell) 57 Watt / Intel HD Graphic
32GB DDR3-1866 * CRUCIAL Ballistix Sport * ( 4 x 8GB ) WARP PERFORMANCE
1000 GB SSD SAMSUNG 840 EVO ¬ Sata-600 READ: 540 MB/s - WRITE: 520 MB/s
1000 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) ¬ Sata-600, 64Mb cache + 8 GB SSD
Blu-Ray writer / DL-DVD-RW¬ ( Leest Blu-Ray / CD / DVD en schrijft Blu-Ray / CD / DVD )
Bigfoot N 1202 ( 300Mbps ) + Bluetooth 4.0 (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz) ¬ Super Gaming / Mutimedia wireless
En ik kan jullie verzekeren dat het ding vooruitgaat! Volgens mij mijn beste laptop ooit.
Frank
XNB Cyclone
NVidia Quadro K5100M (8Gb)
LG LP173WF1 TL B6
Intel Core i7 - 4930MX Quad Core (3.0GHz -3.9GHz) 8MB cache¬ (Haswell) 57 Watt / Intel HD Graphic
32GB DDR3-1866 * CRUCIAL Ballistix Sport * ( 4 x 8GB ) WARP PERFORMANCE
1000 GB SSD SAMSUNG 840 EVO ¬ Sata-600 READ: 540 MB/s - WRITE: 520 MB/s
1000 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) ¬ Sata-600, 64Mb cache + 8 GB SSD
Blu-Ray writer / DL-DVD-RW¬ ( Leest Blu-Ray / CD / DVD en schrijft Blu-Ray / CD / DVD )
Bigfoot N 1202 ( 300Mbps ) + Bluetooth 4.0 (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz) ¬ Super Gaming / Mutimedia wireless
En ik kan jullie verzekeren dat het ding vooruitgaat! Volgens mij mijn beste laptop ooit.
Frank
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 19:51 ]
Beste mensen,
Voorwoord:
Ondanks enkele negatieve punten, weid ik dit vooral aan het feit dat ik €200/€300 meer had moeten uitgeven,
en ik xnotebooks toch durf aan te raden.
De meningen op het 9lives.be forum en tweakers.net overhaalde mij voor een xnotebook te gaan.
Mijn mening over Xnotebooks, vooral gericht aan mensen die toch maar een budget hebben van €800 / €1000.
Prestatie gericht zal je volgens mij bij xnotebooks voor die prijs altijd de snelste laptop hebben.
Kwalitatief en stevigheid wat minder.
Maar voor die prijs moet je nu eenmaal keuzen maken.
Wat ik bestelde:
-XNOTEBOOKS® INFERNO HW17
-17.3" Full HD NVIDIA GT750M Optimus Technologie 2GB GDDR3
-FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM
-Intel Core i7 - 4700MQ Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache (Haswell) 47 Watt / Intel HD Graphics 4600
-Koeling: Chills
-8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
-120 GB SSD SAMSUNG 840 EVO Sata-600 READ: 540 MB/s - WRITE: 410 MB/s (met TRIM functie)
-Dual Layer DVD±ReWriter
-Verlicht toetsenbord AZERTY (Verlichting kan in / uit geschakeld worden) ! * BELGISCH *
-Intel WiFi 150Mbps (N 135) + Bluetooth� 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (Single band)
-2 jaar carry in
Subtotaal
€ 723,98
Verzending en afhandeling
€ 16,49
BTW
€ 155,48
Eindtotaal
€ 895,95
Ik bestelde de laptop op zaterdag avond 22u, Maandag middag kreeg ik een telefoontje, met de mededeling dat de grafische kaart GT750M problemen had. Dat ze mij de GT740M* in de plaats gingen geven. + enkele verbeteringen, die mij dan ook telefonisch zijn mee gedeeld.
*(Best grappig: vrijdag belde ik nog en werd mij verteld dat ik de 750, moest nemen want de 740 was uitverkocht, maar goed ik heb ook in de verkoop gewerkt. Dit is meer dan normaal)
Wat ik kreeg:
-GT740M ipv GT750M
-Zwaardere batterij (6cell)
-Betere rams
-Beste koelpasta ipv de goedkoopste
Aan de telefoon was ik eigenlijk direct met dit voorstel eens. Na het telefoontje had ik wat een dubbel gevoel. Batterij zou ik eigenlijk toch zelden of nooit gebruiken. En ik wist niet goed welke rams ik in de plaats zou krijgen, en of die wel zouden opwegen tegenover de downgrade van de grafische kaart.
De koeling ja die is leuk mee genomen.
Die avond stuurde ik een mail met de vraag, of ik eventueel ipv de duurste koelpasta wat goedkopere kon krijgen en de gewone batterij, maar dan iet iets prestatie gerichter.
De volgende dag kreeg ik een mail met de mededeling dat de laptop al samen zat en dat ik in de prestaties geen verschil zou merken.
Ik heb mij dan ook bij de set-up neergelegd.
PUNTEN
-STEVIGHEID 6,8/10
-onderkant laptop, ziet er goedkoper plastiek uit
-Goedkoopste CD/DVD speler is (sorry) BROL. Zit zeer veel speling op, ik heb schrik om het af te breken.
-USB poorten en de geluidspoorten hebben allemaal klein beetje speling.
+bovenkant laptop & scherm voelen degelijk aan.
+Algemeen prijs kwaliteit degelijk genoeg
-PRESTATIE 8/10
-Neem niet de goedkoopste netwerk kaart.
Speedtest zelfde kamer van modem 30MBps, test 1 verdiep hoger: Nog geen 7MBps.
(mijn oudere 2de hands Vista laptop haalt boven 24MBps.)
-Luidsprekers laptop spelen niet luid (wist ik wel op voorhand, maar het is toch wel een beetje overdreven)
+Start in 5,6,7 seconden op.
+Werkt super vlot, installeert snel
(rekeninghoudend dat het 10jaar geleden is dat ik nog zelf een desktop samenstelde, voor mij is dit revolutie)
-VOORVERKOOP 7/10
-Niet genoeg informatie voor een semi-leek.
-Commerciant (GT740/50 verhaal)
+Zeer vriendelijk.
+Snel antwoord
-NA VERKOOP 6/10
-Graag wat meer info gehad over welke rams ik nu eigenlijk had in het mail verkeer.
-Drivers goedkoopste WIFI netwerk kaart zijn niet mee geleverd, die moet je downloaden <-- LOL
( "Ahja de goedkoopste netwerk kaart, en ja als Windows er bij neemt stellen wij alles voor u in, wij veronderstellen nu eigenlijk dat u kennis van zaken heeft.") (" Ik had gewoon al een Windows versie " )
Als jou modem dus ergens goed weg hangt en of je geen kabel meer hebt... Downloaden ergens anders en overzetten ;-)
-Als je een goedkopere laptop besteld word je er volgens mij ook een beetje naar bediend, wat ergens begrijpelijk is, maar wij zijn ook maar gewone werkmensen hé, die ook liever €1000 meer uitgeven aan een laptop.
Mensen met meer geld willen een betere service (begrijpelijk)
Mensen met zuurder verdiend geld willen de zelfde service (ook begrijpelijk)
+-In de voorjaars-actie prijs zijn ze volgens mij wel boven de kosten gegaan, en heb ik dus meer waar gekregen voor mijn geld.
+Snelle service/antwoord op mails.
+Snelle levering.
-DESIGN 9/10
-Achterkant heeft voor mij persoonlijk wat te veel hoeken
-Rand rond scherm
+Geen lelijke Intel en Nvidea stickers
+Mooi kleur
+Verlicht toetsenbord
+Leuk logo
+algemeen design
Voila dat was mijn mening na 8u bezit van een XNB laptop.
Voorwoord:
Ondanks enkele negatieve punten, weid ik dit vooral aan het feit dat ik €200/€300 meer had moeten uitgeven,
en ik xnotebooks toch durf aan te raden.
De meningen op het 9lives.be forum en tweakers.net overhaalde mij voor een xnotebook te gaan.
Mijn mening over Xnotebooks, vooral gericht aan mensen die toch maar een budget hebben van €800 / €1000.
Prestatie gericht zal je volgens mij bij xnotebooks voor die prijs altijd de snelste laptop hebben.
Kwalitatief en stevigheid wat minder.
Maar voor die prijs moet je nu eenmaal keuzen maken.
Wat ik bestelde:
-XNOTEBOOKS® INFERNO HW17
-17.3" Full HD NVIDIA GT750M Optimus Technologie 2GB GDDR3
-FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM
-Intel Core i7 - 4700MQ Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache (Haswell) 47 Watt / Intel HD Graphics 4600
-Koeling: Chills
-8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
-120 GB SSD SAMSUNG 840 EVO Sata-600 READ: 540 MB/s - WRITE: 410 MB/s (met TRIM functie)
-Dual Layer DVD±ReWriter
-Verlicht toetsenbord AZERTY (Verlichting kan in / uit geschakeld worden) ! * BELGISCH *
-Intel WiFi 150Mbps (N 135) + Bluetooth� 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (Single band)
-2 jaar carry in
Subtotaal
€ 723,98
Verzending en afhandeling
€ 16,49
BTW
€ 155,48
Eindtotaal
€ 895,95
Ik bestelde de laptop op zaterdag avond 22u, Maandag middag kreeg ik een telefoontje, met de mededeling dat de grafische kaart GT750M problemen had. Dat ze mij de GT740M* in de plaats gingen geven. + enkele verbeteringen, die mij dan ook telefonisch zijn mee gedeeld.
*(Best grappig: vrijdag belde ik nog en werd mij verteld dat ik de 750, moest nemen want de 740 was uitverkocht, maar goed ik heb ook in de verkoop gewerkt. Dit is meer dan normaal)
Wat ik kreeg:
-GT740M ipv GT750M
-Zwaardere batterij (6cell)
-Betere rams
-Beste koelpasta ipv de goedkoopste
Aan de telefoon was ik eigenlijk direct met dit voorstel eens. Na het telefoontje had ik wat een dubbel gevoel. Batterij zou ik eigenlijk toch zelden of nooit gebruiken. En ik wist niet goed welke rams ik in de plaats zou krijgen, en of die wel zouden opwegen tegenover de downgrade van de grafische kaart.
De koeling ja die is leuk mee genomen.
Die avond stuurde ik een mail met de vraag, of ik eventueel ipv de duurste koelpasta wat goedkopere kon krijgen en de gewone batterij, maar dan iet iets prestatie gerichter.
De volgende dag kreeg ik een mail met de mededeling dat de laptop al samen zat en dat ik in de prestaties geen verschil zou merken.
Ik heb mij dan ook bij de set-up neergelegd.
PUNTEN
-STEVIGHEID 6,8/10
-onderkant laptop, ziet er goedkoper plastiek uit
-Goedkoopste CD/DVD speler is (sorry) BROL. Zit zeer veel speling op, ik heb schrik om het af te breken.
-USB poorten en de geluidspoorten hebben allemaal klein beetje speling.
+bovenkant laptop & scherm voelen degelijk aan.
+Algemeen prijs kwaliteit degelijk genoeg
-PRESTATIE 8/10
-Neem niet de goedkoopste netwerk kaart.
Speedtest zelfde kamer van modem 30MBps, test 1 verdiep hoger: Nog geen 7MBps.
(mijn oudere 2de hands Vista laptop haalt boven 24MBps.)
-Luidsprekers laptop spelen niet luid (wist ik wel op voorhand, maar het is toch wel een beetje overdreven)
+Start in 5,6,7 seconden op.
+Werkt super vlot, installeert snel
(rekeninghoudend dat het 10jaar geleden is dat ik nog zelf een desktop samenstelde, voor mij is dit revolutie)
-VOORVERKOOP 7/10
-Niet genoeg informatie voor een semi-leek.
-Commerciant (GT740/50 verhaal)
+Zeer vriendelijk.
+Snel antwoord
-NA VERKOOP 6/10
-Graag wat meer info gehad over welke rams ik nu eigenlijk had in het mail verkeer.
-Drivers goedkoopste WIFI netwerk kaart zijn niet mee geleverd, die moet je downloaden <-- LOL
( "Ahja de goedkoopste netwerk kaart, en ja als Windows er bij neemt stellen wij alles voor u in, wij veronderstellen nu eigenlijk dat u kennis van zaken heeft.") (" Ik had gewoon al een Windows versie " )
Als jou modem dus ergens goed weg hangt en of je geen kabel meer hebt... Downloaden ergens anders en overzetten ;-)
-Als je een goedkopere laptop besteld word je er volgens mij ook een beetje naar bediend, wat ergens begrijpelijk is, maar wij zijn ook maar gewone werkmensen hé, die ook liever €1000 meer uitgeven aan een laptop.
Mensen met meer geld willen een betere service (begrijpelijk)
Mensen met zuurder verdiend geld willen de zelfde service (ook begrijpelijk)
+-In de voorjaars-actie prijs zijn ze volgens mij wel boven de kosten gegaan, en heb ik dus meer waar gekregen voor mijn geld.
+Snelle service/antwoord op mails.
+Snelle levering.
-DESIGN 9/10
-Achterkant heeft voor mij persoonlijk wat te veel hoeken
-Rand rond scherm
+Geen lelijke Intel en Nvidea stickers
+Mooi kleur
+Verlicht toetsenbord
+Leuk logo
+algemeen design
Voila dat was mijn mening na 8u bezit van een XNB laptop.
Verwijderd
Hoi, bij deze wil ik even mijn ervaring delen over XNB.
Ik heb me een laptop besteld voor mijn multimedia studie, en ben zeer tevreden over XNB. Nadat ik een vraag per email heb gestuurd, werd er meteen telefonisch contact opgenomen en werd er uitgebreid advies gegeven over mijn keuze. Daarnaast las ik achteraf in de factuur dat er duurder werkgeheugen geleverd is dan ik eigenlijk vroeg, de service is dus super!
Deze samenstelling heb ik besteld:
XNB Thunderbolt 15"
Full HD Gamut 95% beeldscherm
nVidia GTX860M 2gb
Intel i7 4710MQ Quad Core 2,5 - 3,5
Heavy Duty koelpasta
2x4gb werkgeheugen besteld (2x4gb Crucial werkgeheugen ontvangen)
1tb Hybrid harde schijf (8gb SSD)
Dual layer DVD +- ReWriter
Verlicht QWERTY toetsenbord
Standaard WiFi + Bluetooth
Gratis notebookstandaard
Gratis t-shirt
Mijn bestelling heeft in totaal €1155,90 gekost, een hoop geld voor laptop dus. Echter zul je nergens een laptop vinden met deze specificaties voor dat geld van MSI, Dell, HP en dergelijke. Voor zo een laptop is de prijs dus goed!
De enige minpuntjes die ik heb:
- Ik vind dat bij een bestelling van €1155,90 op z'n minst de verzendkosten gratis mag zijn. Echter moest ik hiervoor €9,95 betalen. Dan zou ik het gratis t-shirt achterwegen laten, en de verzendkosten gratis maken.
- De website mag iets worden geperfectioneerd. Het is zonde dat er een aantal grammaticafoutjes instaan, en wat foutjes in de bestellingstabel. Zo staat er bijvoorbeeld iets als 'Totaal excl. btw' waar de btw al meegerekend is. Zijn wat kleine dingetjes waardoor de site niet al te professioneel overkomt.
Ondanks deze kleine minpuntjes, raad ik XNB aan voor iedereen die een fatsoenlijke laptop zoekt, maar geen duizenden euro's wil uitgeven aan dure merken. Hartelijk bedankt voor de service!
Groetjes,
Jeroen
Ik heb me een laptop besteld voor mijn multimedia studie, en ben zeer tevreden over XNB. Nadat ik een vraag per email heb gestuurd, werd er meteen telefonisch contact opgenomen en werd er uitgebreid advies gegeven over mijn keuze. Daarnaast las ik achteraf in de factuur dat er duurder werkgeheugen geleverd is dan ik eigenlijk vroeg, de service is dus super!
Deze samenstelling heb ik besteld:
XNB Thunderbolt 15"
Full HD Gamut 95% beeldscherm
nVidia GTX860M 2gb
Intel i7 4710MQ Quad Core 2,5 - 3,5
Heavy Duty koelpasta
2x4gb werkgeheugen besteld (2x4gb Crucial werkgeheugen ontvangen)
1tb Hybrid harde schijf (8gb SSD)
Dual layer DVD +- ReWriter
Verlicht QWERTY toetsenbord
Standaard WiFi + Bluetooth
Gratis notebookstandaard
Gratis t-shirt
Mijn bestelling heeft in totaal €1155,90 gekost, een hoop geld voor laptop dus. Echter zul je nergens een laptop vinden met deze specificaties voor dat geld van MSI, Dell, HP en dergelijke. Voor zo een laptop is de prijs dus goed!
De enige minpuntjes die ik heb:
- Ik vind dat bij een bestelling van €1155,90 op z'n minst de verzendkosten gratis mag zijn. Echter moest ik hiervoor €9,95 betalen. Dan zou ik het gratis t-shirt achterwegen laten, en de verzendkosten gratis maken.
- De website mag iets worden geperfectioneerd. Het is zonde dat er een aantal grammaticafoutjes instaan, en wat foutjes in de bestellingstabel. Zo staat er bijvoorbeeld iets als 'Totaal excl. btw' waar de btw al meegerekend is. Zijn wat kleine dingetjes waardoor de site niet al te professioneel overkomt.
Ondanks deze kleine minpuntjes, raad ik XNB aan voor iedereen die een fatsoenlijke laptop zoekt, maar geen duizenden euro's wil uitgeven aan dure merken. Hartelijk bedankt voor de service!
Groetjes,
Jeroen
Verwijderd
Ik gebruik sinds een paar maanden de 17 inch Cyclone oftwel de Clevo P375SM-A met i7 4700MQ en een dubbele R9 M290X maar ik kan hem helaas niet aanraden.
- Enorme herrie, ook al zit je lekker te internetten gaan de 3 fans regelmatig, uit het niks harder draaien (alsof ze op lagere toeren al niet luid genoeg zijn
) Fan policy is dus verre van optimaal, het vreemdste is dat de ventillator van GPU2 altijd draait, ook al is GPU2 gewoon koud.
- DVD drive is gewoon een grap, deze kan direct naar de kliko.
- Ik heb de standaard Chi Mei 1920x1080 LCD en je ziet heel duidelijk waar de verlichting van het paneel zit, ook zwartweergave is ook niet optimaal.
- Het deksel is dramatisch slecht, het materiaal is zo ontzettend dun dat het geheel buigt alsof het van papier is gemaakt
- Onkyo speakers zeer matig
- De muisknoppen zitten veel te ver van elkaar
- Bij accugebruik wordt de accu zeer warm, ook in energiebesparende modus.
En dit in een laptop van €1800...
- Enorme herrie, ook al zit je lekker te internetten gaan de 3 fans regelmatig, uit het niks harder draaien (alsof ze op lagere toeren al niet luid genoeg zijn
- DVD drive is gewoon een grap, deze kan direct naar de kliko.
- Ik heb de standaard Chi Mei 1920x1080 LCD en je ziet heel duidelijk waar de verlichting van het paneel zit, ook zwartweergave is ook niet optimaal.
- Het deksel is dramatisch slecht, het materiaal is zo ontzettend dun dat het geheel buigt alsof het van papier is gemaakt
- Onkyo speakers zeer matig
- De muisknoppen zitten veel te ver van elkaar
- Bij accugebruik wordt de accu zeer warm, ook in energiebesparende modus.
En dit in een laptop van €1800...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 16:34 ]
Hallo mensen
Ik ga ook een laptop kopen van xnotebooks voor school en gaming
Xnb inferno 17.3 inch
17.3 inch full HD gtx 850m 2.0gb
Full HD (1920x1080) gamut ontspiegeld high contrast scherm (kleurechtheid 72%, contrast 400:1)
Intel core i5-4200m dual core (2.5 ghz, 3.1 ghz) 3mb cache (haswell) 37 watt intel hd4600
Freeze koelpasta
8 gb ddr3-1600 (1x8 gb) dual channel niet aktief
1000 gb 7200rpm Hitachi S-ATA 32mb cache
Geen Msata module
Geen 3e harddisk caddy
Dual layer DVD rewriter
Toetsenbord qwerty US kleur grijs
Intel WiFi (300-867Mbps) AC 7260 + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS,4.0 (BLE) (Dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Geen extra batterij
Geen extra voedingsadapter
Geen windows besturingssysteem (driver wel meegeleverd)
Geen office
Geen antivirus/spam
2 jaar carry-in
Geen muis
Ik heb alleen een paar onzekerheden
-het scherm: is contrast 400:1 goed? Is 72% kleurechtheid goed?
-de processor is die goed voor schooldingen/ gaming?
-is de wifikaart goed?
-is de dvdgebeuren goed?
-wat voor geluidskaarten stoppen ze in deze laptops?
-is 1 ramkaart van 8gb goed?
Als iemand op deze vragen een antwoord heeft dan alvast bedankt
Ik ga ook een laptop kopen van xnotebooks voor school en gaming
Xnb inferno 17.3 inch
17.3 inch full HD gtx 850m 2.0gb
Full HD (1920x1080) gamut ontspiegeld high contrast scherm (kleurechtheid 72%, contrast 400:1)
Intel core i5-4200m dual core (2.5 ghz, 3.1 ghz) 3mb cache (haswell) 37 watt intel hd4600
Freeze koelpasta
8 gb ddr3-1600 (1x8 gb) dual channel niet aktief
1000 gb 7200rpm Hitachi S-ATA 32mb cache
Geen Msata module
Geen 3e harddisk caddy
Dual layer DVD rewriter
Toetsenbord qwerty US kleur grijs
Intel WiFi (300-867Mbps) AC 7260 + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS,4.0 (BLE) (Dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Geen extra batterij
Geen extra voedingsadapter
Geen windows besturingssysteem (driver wel meegeleverd)
Geen office
Geen antivirus/spam
2 jaar carry-in
Geen muis
Ik heb alleen een paar onzekerheden
-het scherm: is contrast 400:1 goed? Is 72% kleurechtheid goed?
-de processor is die goed voor schooldingen/ gaming?
-is de wifikaart goed?
-is de dvdgebeuren goed?
-wat voor geluidskaarten stoppen ze in deze laptops?
-is 1 ramkaart van 8gb goed?
Als iemand op deze vragen een antwoord heeft dan alvast bedankt
Verwijderd
@Jeroentje22
a) Het standaard 1920x1080 LCD scherm van Xnotebooks is prima, tenzij je grafisch werk doet.
b) De i5 4200M lijkt mij een prima allrounder, zeker icm. de GTX850M.
c) Prima Wifi kaart met goede ontvangst.
d) De DVD branders van deze laptops zijn vaak erg slecht, ik verwacht in dit geval geen uitzondering.
e) De geluidskaarten zijn hooguit 'zozo' te noemen, het geluid komt in ieder geval niet in de buurt van een ASUS met ICEPower geluidskaart.
f) Wat betreft RAM, ik denk dat 2x4GB iets beter presteert (dual channel) maar met 1x8GB kun je in de in de toekomst makkelijker upgraden.
a) Het standaard 1920x1080 LCD scherm van Xnotebooks is prima, tenzij je grafisch werk doet.
b) De i5 4200M lijkt mij een prima allrounder, zeker icm. de GTX850M.
c) Prima Wifi kaart met goede ontvangst.
d) De DVD branders van deze laptops zijn vaak erg slecht, ik verwacht in dit geval geen uitzondering.
e) De geluidskaarten zijn hooguit 'zozo' te noemen, het geluid komt in ieder geval niet in de buurt van een ASUS met ICEPower geluidskaart.
f) Wat betreft RAM, ik denk dat 2x4GB iets beter presteert (dual channel) maar met 1x8GB kun je in de in de toekomst makkelijker upgraden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 04:50 ]
bedankt!
en is het btw mogelijk om windows erop te zetten of is dat echt uitzonderlijk moeilijk ivm de drivers
edit: doordat de prijs omhoog is gegaan (met een beter beeldscherm) vroeg ik me af of ik niet beter de standaard wifikaart kon nemen (of is die heel slecht).
dus mijn vraag is:
is de standaard wifikaart (Intel WiFi 300Mbps (N 7260) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)) goed genoeg?
anders ga ik voor de Dominator 15.6 inch
15.6" FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST scherm
NVIDIA GTX850M Maxwell architecture, Optimus Technologie 2GB DDR3 * Direct X11 *
Gratis brightpixel garantie
Intel Core i5 - 4200M Dual Core (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel® HD Graphics 4600
Freeze ( hoogste koelprestaties voor gaming en foto / videobewerking )
8GB DDR3-1600 ( 1 x 8GB )
1000 GB 7200rpm HITACHI S-ATA 32Mb cache
Dual Layer DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
Toetsenbord QWERTY UK
Wireless display
2 jaar carry in
alleen vroeg ik me af of zo'n qwerty uk toetsenbord wel handig is en of je hem op USA kan zetten in je software
en is het btw mogelijk om windows erop te zetten of is dat echt uitzonderlijk moeilijk ivm de drivers
edit: doordat de prijs omhoog is gegaan (met een beter beeldscherm) vroeg ik me af of ik niet beter de standaard wifikaart kon nemen (of is die heel slecht).
dus mijn vraag is:
is de standaard wifikaart (Intel WiFi 300Mbps (N 7260) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)) goed genoeg?
anders ga ik voor de Dominator 15.6 inch
15.6" FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST scherm
NVIDIA GTX850M Maxwell architecture, Optimus Technologie 2GB DDR3 * Direct X11 *
Gratis brightpixel garantie
Intel Core i5 - 4200M Dual Core (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel® HD Graphics 4600
Freeze ( hoogste koelprestaties voor gaming en foto / videobewerking )
8GB DDR3-1600 ( 1 x 8GB )
1000 GB 7200rpm HITACHI S-ATA 32Mb cache
Toetsenbord QWERTY UK
Wireless display
2 jaar carry in
alleen vroeg ik me af of zo'n qwerty uk toetsenbord wel handig is en of je hem op USA kan zetten in je software
[ Voor 193% gewijzigd door Jeroentje22 op 18-08-2014 23:12 ]
Verwijderd
Als IT professional had ik een laptop nodig die zowel zware beeldverwerking als virtuele applicaties, zoals Linux(gebruik ik ook voor veilig Tele bankieren), gelijktijdig kan draaien.
Ik ben erg content met ondergenoemde laptop, doet precies wat ik van een laptop verwacht .
Snel en geruisloos je applicaties gelijktijdig opstarten en in gebruik nemen.
Perfecte snelheid, zonder problemen professioneel photoshoppen.
Virtuele applicaties draaien zonder performance issues.
Kortom, de ideale laptop om al je applicaties op te starten en gelijktijdig gebruiken.
Het volgende wat voor mij een goede config laptop maakt,is :
1) Snel opstarten
2) Snelle schijven.
3) Zware Grafische bewerkingen zonder problemen.
5) Virtuele applicaties op Win 7 professional draaien
4) Veel applicaties gelijkttijdig gebruiken , zoals Office pakket, Photoshop, Virtueel linux applicaties straten en aansluitend Mobiele applicaties ontwikkelen
Na veel zoeken en samenstellen kwam ik uit op de volgende configuratie.
XNOTEBOOKS® INFERNO HW17 NVIDIA GT840 / GTX850 / INTEL HD4600 Optimus - Verlicht keyboard
Screen
17.3" Full HD NVIDIA GTX850M Maxwell architecture, Optimus Technologie 2GB GDDR3 * Direct X11 * NIEUW
Nu tijdelijk 62.16Wh batterij
Screen glare or non glare
FULL HD (1920 x 1080) GAMUT GLANS HIGH CONTRAST scherm
* HIGH QUALITY * AUO B173HW01 V3 72% kleurechtheid Contrast 500 : 1
Processor
Intel Core i7 - 4712MQ Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel HD Graphics 4600
Cooling
Freeze ADVANCED ( hoogste koelprestaties voor gaming en foto / videobewerking )
met extra hardwareaanpassing !
Memory
16GB DDR3-1600 * CRUCIAL Ballistix Sport * ( 2 x 8GB ) HIGHEST PERFORMANCE (1e klas)
Harddisk / SSD
1000 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) WD Sata-600, 16Mb cache + 16 GB SSD
(SSD Snelheid in combinatie met hoge opslag capaciteit) NIEUW
mSATA
128 GB mSATA Crucial M550 SATA 6Gb/s
Opticals
Dual Layer DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD ) € 0,00
Keyboard
Verlicht toetsenbord QWERTY (Verlichting kan in / uit geschakeld worden) ! * US * kleur Zwart
Wireless
Bigfoot N 1202 ( 300Mbps ) + Bluetooth 4.0 (Dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz) Super Gaming / Mutimedia wireless
Windows 7 - 64 Bit
Ik ben erg content met ondergenoemde laptop, doet precies wat ik van een laptop verwacht .
Snel en geruisloos je applicaties gelijktijdig opstarten en in gebruik nemen.
Perfecte snelheid, zonder problemen professioneel photoshoppen.
Virtuele applicaties draaien zonder performance issues.
Kortom, de ideale laptop om al je applicaties op te starten en gelijktijdig gebruiken.
Het volgende wat voor mij een goede config laptop maakt,is :
1) Snel opstarten
2) Snelle schijven.
3) Zware Grafische bewerkingen zonder problemen.
5) Virtuele applicaties op Win 7 professional draaien
4) Veel applicaties gelijkttijdig gebruiken , zoals Office pakket, Photoshop, Virtueel linux applicaties straten en aansluitend Mobiele applicaties ontwikkelen
Na veel zoeken en samenstellen kwam ik uit op de volgende configuratie.
XNOTEBOOKS® INFERNO HW17 NVIDIA GT840 / GTX850 / INTEL HD4600 Optimus - Verlicht keyboard
Screen
17.3" Full HD NVIDIA GTX850M Maxwell architecture, Optimus Technologie 2GB GDDR3 * Direct X11 * NIEUW
Nu tijdelijk 62.16Wh batterij
Screen glare or non glare
FULL HD (1920 x 1080) GAMUT GLANS HIGH CONTRAST scherm
* HIGH QUALITY * AUO B173HW01 V3 72% kleurechtheid Contrast 500 : 1
Processor
Intel Core i7 - 4712MQ Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel HD Graphics 4600
Cooling
Freeze ADVANCED ( hoogste koelprestaties voor gaming en foto / videobewerking )
met extra hardwareaanpassing !
Memory
16GB DDR3-1600 * CRUCIAL Ballistix Sport * ( 2 x 8GB ) HIGHEST PERFORMANCE (1e klas)
Harddisk / SSD
1000 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) WD Sata-600, 16Mb cache + 16 GB SSD
(SSD Snelheid in combinatie met hoge opslag capaciteit) NIEUW
mSATA
128 GB mSATA Crucial M550 SATA 6Gb/s
Opticals
Dual Layer DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD ) € 0,00
Keyboard
Verlicht toetsenbord QWERTY (Verlichting kan in / uit geschakeld worden) ! * US * kleur Zwart
Wireless
Bigfoot N 1202 ( 300Mbps ) + Bluetooth 4.0 (Dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz) Super Gaming / Mutimedia wireless
Windows 7 - 64 Bit
Zit ik met onderstaande specs een beetje goed?
Is het scherm de extra 60,- waard? Lees niet erg goede verhalen over het standaard scherm en ik vind de kwaliteit van het scherm vrij belangrijk, 60,- is dan ook niet erg veel geld.
Is de CPU een beetje degelijk? Prestatie in spellen is voor mij het belangrijkst. Gebruik soms CAD/videobewerking maar niet erg belangrijk.
Is het het waard een duurdere wifi kaart te nemen? Lijkt me persoonlijk een beetje overbodig.
Ik heb gekozen voor 1x 8GB zodat ik het zelf makkelijk kan upgraden naar 16GB en heb hier ook nog een 750GB HDD en 128GB mSATA SSD liggen dus daar heb ik ook gewoon de goedkoopste variant gekozen.
- NVIDIA GTX870M / 6.0GB GDDR5 in combinatie met OPTIMUS * DIRECT X11
- FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM LG LP173WF1 TL B6 72% kleurechtheid Contrast 600 : 1
- Intel Core i5 - 4200M Dual Core (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel® HD Graphics 4600
- 8GB DDR3-1600 ( 1 x 8GB )
- 1000 GB 7200rpm HITACHI S-ATA 32Mb cache
- Dual Layer DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
- Intel WiFi 300Mbps (N 7260) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
Is het scherm de extra 60,- waard? Lees niet erg goede verhalen over het standaard scherm en ik vind de kwaliteit van het scherm vrij belangrijk, 60,- is dan ook niet erg veel geld.
Is de CPU een beetje degelijk? Prestatie in spellen is voor mij het belangrijkst. Gebruik soms CAD/videobewerking maar niet erg belangrijk.
Is het het waard een duurdere wifi kaart te nemen? Lijkt me persoonlijk een beetje overbodig.
Ik heb gekozen voor 1x 8GB zodat ik het zelf makkelijk kan upgraden naar 16GB en heb hier ook nog een 750GB HDD en 128GB mSATA SSD liggen dus daar heb ik ook gewoon de goedkoopste variant gekozen.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb 2 maand geleden de XNOTEBOOKS® THUNDERBOLT HW15 Gekocht
specs:
GPU
15.6" HD+ / Full HD NVIDIA GTX860M Maxwell architecture, Optimus Technologie 2GB DDR5 * Direct X11
Beeldscherm
FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM
CPU
Intel Core i7 - 4810MQ Quad Core (2.8GHz -3.8GHz) 6MB cache (Haswell) 47 Watt / Intel HD Graphics 4600
Koeling
Icecold (continue gebruik foto / videobewerking en gaming)
Geheugen
16GB(2x8GB) 1600 Crucial
Harddisk / SSD
120 GB SSD KINGSTON V300 Sata-600 READ: 450 MB/s - WRITE: 450 MB/s ( met TRIM functie )
2e Harddisk / SSD
750GB 7200rpm SEAGATE Momentus S-ATA 16Mb cache
Opticals
Toetsenbord
Verlicht toetsenbord QWERTY (Verlichting kan in / uit geschakeld worden) ! * US *
Wireless
Windows 64 Bit
WINDOWS 8.1 - 64 Bit - NEDERLANDS - DVD Inclusief installatie + drivers + updates
Ze hebben inplaats van de kingston ssd een samsung ssd er in gemonteerd en inplaats van de 750GB hdd een 1TB hdd er in gemonteerd.
Ik ben super tevreden met mijn laptop. Kan de games aan die ik speel en kan ook gemakkelijk sollidworks aan! Ik hoop dat die nog een paar jaar mee gaat.
XNB is zeker een aanraden de service is goed en de bestelling komt snel aan. In een woord PERFECT!
Ik heb 2 maand geleden de XNOTEBOOKS® THUNDERBOLT HW15 Gekocht
specs:
GPU
15.6" HD+ / Full HD NVIDIA GTX860M Maxwell architecture, Optimus Technologie 2GB DDR5 * Direct X11
Beeldscherm
FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM
CPU
Intel Core i7 - 4810MQ Quad Core (2.8GHz -3.8GHz) 6MB cache (Haswell) 47 Watt / Intel HD Graphics 4600
Koeling
Icecold (continue gebruik foto / videobewerking en gaming)
Geheugen
16GB(2x8GB) 1600 Crucial
Harddisk / SSD
120 GB SSD KINGSTON V300 Sata-600 READ: 450 MB/s - WRITE: 450 MB/s ( met TRIM functie )
2e Harddisk / SSD
750GB 7200rpm SEAGATE Momentus S-ATA 16Mb cache
Opticals
Toetsenbord
Verlicht toetsenbord QWERTY (Verlichting kan in / uit geschakeld worden) ! * US *
Wireless
Windows 64 Bit
WINDOWS 8.1 - 64 Bit - NEDERLANDS - DVD Inclusief installatie + drivers + updates
Ze hebben inplaats van de kingston ssd een samsung ssd er in gemonteerd en inplaats van de 750GB hdd een 1TB hdd er in gemonteerd.
Ik ben super tevreden met mijn laptop. Kan de games aan die ik speel en kan ook gemakkelijk sollidworks aan! Ik hoop dat die nog een paar jaar mee gaat.
XNB is zeker een aanraden de service is goed en de bestelling komt snel aan. In een woord PERFECT!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 15:45 . Reden: Niet compleet ]
Dag allemaal,
Ik heb nu al een jaartje de XNB Vulcan (HW editie).
Deze is gebaseerd op een Clevo W350/W370 geloof ik.
Echter als ik boot, komt er na de post en bij het booten van windows een "Style Note" logo in beeld.
Hier erger ik me kapot aan, en wou graag weten of iemand weet hoe ik die kan wijzigen?
Heb al verschillende bootlogo tooltjes geprobeerd, en in de bios nagekeken.
ME FW Version: 9.0.20.1447
MB Series: W35xSTQ_370ST
BIOS: 1.03.01
KVC/EC Firmware Rev: 1.03.01
EDIT: PREMAmod geinstalleerd, en alles is kei lekker nu, aan te raden voor elke CLEVO!
Ik heb nu al een jaartje de XNB Vulcan (HW editie).
Deze is gebaseerd op een Clevo W350/W370 geloof ik.
Echter als ik boot, komt er na de post en bij het booten van windows een "Style Note" logo in beeld.
Hier erger ik me kapot aan, en wou graag weten of iemand weet hoe ik die kan wijzigen?
Heb al verschillende bootlogo tooltjes geprobeerd, en in de bios nagekeken.
ME FW Version: 9.0.20.1447
MB Series: W35xSTQ_370ST
BIOS: 1.03.01
KVC/EC Firmware Rev: 1.03.01
EDIT: PREMAmod geinstalleerd, en alles is kei lekker nu, aan te raden voor elke CLEVO!
[ Voor 9% gewijzigd door John Doos op 15-10-2014 13:36 ]
Nee
Ik weet niet of het nog relevant is, maar alles aan de laptop is goed, behalve je CPU.Bass500 schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:31:
Zit ik met onderstaande specs een beetje goed?Met name de volgende dingen twijfel ik nog over:
- NVIDIA GTX870M / 6.0GB GDDR5 in combinatie met OPTIMUS * DIRECT X11
- FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM LG LP173WF1 TL B6 72% kleurechtheid Contrast 600 : 1
- Intel Core i5 - 4200M Dual Core (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Haswell) 37 Watt / Intel® HD Graphics 4600
- 8GB DDR3-1600 ( 1 x 8GB )
- 1000 GB 7200rpm HITACHI S-ATA 32Mb cache
- Dual Layer DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
- Intel WiFi 300Mbps (N 7260) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
In mijn mening is een dualcore niet toereikend voor gaming toepassingen.
Nee
Hallo,
Weet iemand op welke barebone de firefly hw13 gebaseerd is? Dan kan ik wat reviews hierover opzoeken.
Weet iemand op welke barebone de firefly hw13 gebaseerd is? Dan kan ik wat reviews hierover opzoeken.
CLB schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:07:
Weet iemand welke barebone dit is? EDIT: Clevo W230ST denk ik zo...
Ah, danku
Spijtig deze is blijkbaar zeer luid en warm en dus niet echt toepasselijk voor school
Spijtig deze is blijkbaar zeer luid en warm en dus niet echt toepasselijk voor school
Hey iedereen,
Ik ben aan het kijken naar de nieuwe XNB Elite BW14.
http://www.xnotebooks.nl/...ptop-notebook-hd5500.html
De configuratie ziet er ideaal uit voor mij, 14 inch, mat FullHD en een i5.
Niet geschikt om zwaar te gamen, maar wel goed portable.
De casing ziet er ook super uit en dit alles weegt dan 1.8 kg.
Wel zou ik er mijn eigen SSD insteken die ik hier heb, weet iemand hier hoe de garantie werkt als ik de HDD vervang?
En heeft iemand al ervaring met deze laptop?
Cheers,
Tom
Ik ben aan het kijken naar de nieuwe XNB Elite BW14.
http://www.xnotebooks.nl/...ptop-notebook-hd5500.html
De configuratie ziet er ideaal uit voor mij, 14 inch, mat FullHD en een i5.
Niet geschikt om zwaar te gamen, maar wel goed portable.
De casing ziet er ook super uit en dit alles weegt dan 1.8 kg.
Wel zou ik er mijn eigen SSD insteken die ik hier heb, weet iemand hier hoe de garantie werkt als ik de HDD vervang?
En heeft iemand al ervaring met deze laptop?
Cheers,
Tom
Verwijderd
Een vriend van me is geintereseerd in het volgende model: XNOTEBOOKS® TERMINATOR, echter vroeg ik me af welk chassis dit op is gebaseerd. Kan iemand me hier wijzer maken?
Ook vroeg ik mij vooral vanwege nieuwschierig af wat er bedoeld word bij de 'Freeze' koelpasta, waar extra hardwareaanpassingen worden beloofd. Wat houdt dat precies in?
Ook vroeg ik mij vooral vanwege nieuwschierig af wat er bedoeld word bij de 'Freeze' koelpasta, waar extra hardwareaanpassingen worden beloofd. Wat houdt dat precies in?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 02:21 ]
Heeft iemand toevallig ervaring met de Revolution HW15?
Ik ben vooral geinterresseerd in battery life, keyboard kwaliteit en interne temperaturen.
Ik ben vooral geinterresseerd in battery life, keyboard kwaliteit en interne temperaturen.
Hoi allemaal,
Ik heb ook CYCLONE HW17 (eind 2014), zo uit mijn hoofd weet ik de specificaties niet, maar ik heb in ieder geval een AMD Crossfire dubbele videokaart erin.
Veel Witcher 3 erop gespeeld en veel gedoe gehad met stuttering. Nu ben ik net aan Ghost Recon Wildlands begonnen en ik zit alweer te "pielen" met allemaal crossfire instellingen om het een beetje speelbaar te hebben.
Met 1 kaart op medium instellingen blijft het allemaal net iets vloeiender, maar ja, ik wil natuurlijk spelen op High of Ultra
Hoe zijn de ervaringen met de NVIDIA SLI kaarten?
Zou het mogelijk zijn mijn AMD kaarten te vervangen door 1 of 2 Nvidia kaarten (hele nieuwe laptop vind ik nu nog wat te duur
)
Ik heb ook CYCLONE HW17 (eind 2014), zo uit mijn hoofd weet ik de specificaties niet, maar ik heb in ieder geval een AMD Crossfire dubbele videokaart erin.
Veel Witcher 3 erop gespeeld en veel gedoe gehad met stuttering. Nu ben ik net aan Ghost Recon Wildlands begonnen en ik zit alweer te "pielen" met allemaal crossfire instellingen om het een beetje speelbaar te hebben.
Met 1 kaart op medium instellingen blijft het allemaal net iets vloeiender, maar ja, ik wil natuurlijk spelen op High of Ultra
Hoe zijn de ervaringen met de NVIDIA SLI kaarten?
Zou het mogelijk zijn mijn AMD kaarten te vervangen door 1 of 2 Nvidia kaarten (hele nieuwe laptop vind ik nu nog wat te duur