Vandaag heb ik de Xnotebooks Destiny HW15 ontvangen! Hieronder wil ik mijn ervaring met Xnotebooks en de laptop met jullie delen. Hieronder verwijs ik enkele keren naar mijn vorige laptop; een Medion Akoya P6624 met NVidia GT425m videokaart en i3-370m processor.
Foto’s
Specificaties
Beeldscherm Full HD (1920 x 1080) Gamut ontspiegeld high contrast scherm
Videokaart ATI HD8970
Processor Intel Core i7 – 4700MQ Quad Core (2.4GHz – 3.4GHz) 6MB cache (Haswell)
Geheugen 8GB DDR3-1600
Koeling Freeze (Hoogste koelprestaties)
Harddisk Seagate 750 GB 7200rpm
Optische drive Dual Layer DVD ± ReWriter
Toetsenbord Verlicht QWERTY toetsenbord
Wireless Intel WiFi 300 Mbps (N2230) + Bluetooth
Garantie uitbreidingen 2 jaar carry in
Draagtassen 15.4” – 15.6” Draagtas zwart
Waarom Xnotebooks?
Ik zocht een notebook voor mijn opleiding; ik maak veel gebruik van SolidWorks (3D CAD). Daarnaast vind ik het ook leuk om nog eens Call of Duty of Battlefield te spelen. Het budget had ik vastgesteld op € 1500. Daarnaast moest het beeldscherm 15,6” zijn, aangezien ik ‘m vaak mee naar school neem. Na het vergelijken van prestaties en de daarbij horende prijs kwam ik uit op een videokaart van Nvidia, de GTX770m of de ATI HD8970m. De i7 4700QM wordt veel gebruikt in notebooks van deze prijsklasse en presteren goed, dus daar had ik weinig omkijken naar. Resultaten als de Asus Republic Of Gamers G750JX-T4144H en Medion Erazer X7825 kwamen naar voren uit de zoekresultaten en uiteraard de Destiny. De gamelaptop van Medion viel meteen af omdat ik het ontwerp afschuwelijk vind. Uiteindelijk heb ik voor Xnotebooks gekozen omdat de prijs iets lager lag, ik zelf de notebook kon samenstellen en het design mij wel aanspreekt. BTO heb ik natuurlijk ook bekeken, maar hier lag de prijs iets hoger.
Klantenservice
Mijn eerste ervaring met de klantenservice was niet zoals ik het had verwacht. Ik had ze gebeld wanneer mijn laptop geleverd zou worden, maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op. Daarnaast werd er niet gereageerd op de mail. Na een bericht op Tweakers kreeg ik plots wel een reactie per mail en ze konden me vertellen wanneer de laptop verstuurd werd. Vandaag nog uitleg gevraagd over hoe een SSD te gebruiken in combinatie met een HDD, hier kreeg ik binnen een uur reactie op, dus dat is zeker een pluspunt!
Website en bestelprocedure
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de website een beetje verouderd vind, maar de informatie die beschikbaar is, is erg duidelijk. Daarnaast zijn er genoeg foto’s te bekijken van de laptops, dat vind ik persoonlijk erg fijn. Het bestellen ging snel en eenvoudig. Wat ik persoonlijk fijn zou vinden is dat de status van de bestelling op “betaald” gezet wordt nadat er met iDeal betaald is.
Eerste indruk
De eerste indruk is erg goed. De laptop ziet er goed uit en voelt degelijk aan. Na het installeren van het OS kon ik eindelijk beginnen! Eerst de drivers etc. installeren en dan natuurlijk kijken wat de laptop allemaal te bieden heeft. De muziek klinkt erg goed, met behulp van de software kunnen allerlei instellingen veranderd worden. De laptop werkt ook lekker vlot. Binnenkort wil ik nog een SSD installeren, dan zal de laptop nog iets sneller opstarten. Benchmarks heb ik nog niet uitgevoerd, maar Windows Prestatie Index geeft een 5,9. Dat laagste cijfer is gegeven voor de harde schijf. De rest is allemaal 7,6. Het eerste spel wat ik geprobeerd heb, is Call of Duty 4 Modern Warfare. Op ultra settings loopt deze game nog steeds erg vloeiend. FPS is om en nabij de 100. Battlefield 3 heb ik nog niet geïnstalleerd, ik verwacht dat die ook nog wel goed kan lopen, alleen op iets mindere instellingen.
Beeldscherm
Het beeldscherm is echt fantastisch! De kleuren komen mooi naar voren. Nadeel is wel dat vingervlekken snel te zien zijn en niet zo makkelijk te verwijderen zijn als op een glanzend beeldscherm. De kijkhoek is naar mijn mening groot genoeg. Als de laptop ingeklapt is, kan het midden ingedrukt worden, dat gedeelte voelt niet solide aan zegmaar.
Toetsenbord / touchpad
Het toetsenbord typt lekker en maakt weinig geluid. Het is ook wel leuk dat je de kleuren kunt veranderen van het toetsenbord. Wel is het even wennen aangezien de toetsen weer net even anders zitten dan mijn vorige laptop. Bij het indrukken van toetsen veert het toetsenbord niet mee.
Geluids- en warmteproductie
De laptop is erg stil, als ik aan het browsen ben of iets dergelijks. Tijdens het gamen worden componenten natuurlijk warm en slaan de fans aan. Dit is duidelijk hoorbaar, dan begint de laptop echt te blazen.
Accuduur
De accu houdt het minder lang vol dan mijn vorige laptop, maar dat was natuurlijk te verwachten. Windows geeft niet aan hoelang de laptop nog kan volhouden op de accu, maar ik gok dat dit zo’n twee uur is, gelukkig beschik ik 99% van de gevallen over een stopcontact.
SSD
De OCZ Vertex 2 werkte niet in mijn laptop. Hij werd alleen herkend na een reboot vanuit het bios scherm. Daarom heb ik vanaf nu een Samsung Evo 840 erin zitten, die werkt echt GEWELDIG!

Start 10x sneller op dan de normale HDD!
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 17-09-2013 06:39
]