UPDATE: Check scores, benches en bevindingen: CLB in "De eerste Penryn'er in Nederland..."
nieuws: 'Intel introduceert mobiele Penryns op 6 januari'
En ik ben (volgens mij) de eerste in Nederland die een mobiele Penryn processor mag testen...
Via m'n connecties bij Zepto ben ik 'the lucky one' die een klein weekje een laptop tot m'n beschikking heb met een van de nieuwste processoren! Specs: T9300 2.5Ghz 800/6MB cache!!!

Overige hardware in de laptop:
160GB 7200rpm'er HD
2048MB RAM PC5300
Vista Ultimate 32 bit
Ik mag geen concrete benchmarks/ scores posten a la 3D Mark en dergelijke..
Ook mag ik geen foto's maken van de CPU zelf.. Voor de rest ben ik vrij om te doen wat ik wil!
Zelf heb ik ook een Zepto laptopje en kan natuurlijk wel aangeven hoe de performance is ten
opzichte van die laptop in 't algemeen! Dingen die ik zeker wil gaan testen omdat 'ze beter zijn' :
1. Hitte --> moet minder zijn
2. Batterijconsumptie --> moet ook minder zijn, dus langer laptoppen op dezelfde batterij
3. Betere performance --> spreekt wel voor zich denk ik zo, nog krachtigere processor
Vragen? Stel ze me en dan hoop ik ze te kunnen beantwoorden!
Hitte:
-Temperatuur van de CPU in idle mode (alleen beetje surfen) is paar graden koeler
-Temperatuur van de HD in idle mode (alleen beetje surfen) is paar graden koeler
Batterijconsumptie:
-Zuiniger zeker wel.. Nu zit de 6 cells accu erin, scherm staat op de enahoogste stand!
Energiebeheerschema staat op 'energiebesparing' en met 'n 100% volle accu heb ik 2 uur en 20 minuten werktijd! Bij m'n huidige Zepto'tje is dat wel 'n stukje minder --> en die heeft kleiner scherm!
Betere performance tov m'n huidige T7500 processor:
-Windows Vista Prestatie-index is enkele tienden hoger bij de proc
-CPU test van 3D Mark gaf me een performance-winst van zo'n enkele procenten
-SuperPI berekenen (2M) is een heel stuk in snelheid toegenomen!
-WPrime berekenen (32M) is met nog meer snelheidsprocentjes toegenomen dan de SuperPi test!
Foto's, benches and so on volgen zo snel mogelijk (maarja Kerst en onzin)
UPDATE: Check scores, benches en bevindingen: CLB in "De eerste Penryn'er in Nederland..."
nieuws: 'Intel introduceert mobiele Penryns op 6 januari'
En ik ben (volgens mij) de eerste in Nederland die een mobiele Penryn processor mag testen...
Via m'n connecties bij Zepto ben ik 'the lucky one' die een klein weekje een laptop tot m'n beschikking heb met een van de nieuwste processoren! Specs: T9300 2.5Ghz 800/6MB cache!!!

Overige hardware in de laptop:
160GB 7200rpm'er HD
2048MB RAM PC5300
Vista Ultimate 32 bit
Ik mag geen concrete benchmarks/ scores posten a la 3D Mark en dergelijke..
Ook mag ik geen foto's maken van de CPU zelf.. Voor de rest ben ik vrij om te doen wat ik wil!
Zelf heb ik ook een Zepto laptopje en kan natuurlijk wel aangeven hoe de performance is ten
opzichte van die laptop in 't algemeen! Dingen die ik zeker wil gaan testen omdat 'ze beter zijn' :
1. Hitte --> moet minder zijn
2. Batterijconsumptie --> moet ook minder zijn, dus langer laptoppen op dezelfde batterij
3. Betere performance --> spreekt wel voor zich denk ik zo, nog krachtigere processor
Vragen? Stel ze me en dan hoop ik ze te kunnen beantwoorden!
Hitte:
-Temperatuur van de CPU in idle mode (alleen beetje surfen) is paar graden koeler
-Temperatuur van de HD in idle mode (alleen beetje surfen) is paar graden koeler
Batterijconsumptie:
-Zuiniger zeker wel.. Nu zit de 6 cells accu erin, scherm staat op de enahoogste stand!
Energiebeheerschema staat op 'energiebesparing' en met 'n 100% volle accu heb ik 2 uur en 20 minuten werktijd! Bij m'n huidige Zepto'tje is dat wel 'n stukje minder --> en die heeft kleiner scherm!
Betere performance tov m'n huidige T7500 processor:
-Windows Vista Prestatie-index is enkele tienden hoger bij de proc
-CPU test van 3D Mark gaf me een performance-winst van zo'n enkele procenten
-SuperPI berekenen (2M) is een heel stuk in snelheid toegenomen!
-WPrime berekenen (32M) is met nog meer snelheidsprocentjes toegenomen dan de SuperPi test!
Foto's, benches and so on volgen zo snel mogelijk (maarja Kerst en onzin)
[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 06-01-2008 20:00 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit