Toon posts:

[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13-11 14:53
GENETX schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:30:
[...]

Oef, dat is wel jammer zeg. Welke shop was dat dan?

* GENETX zit nu achter zijn U30Jc, had maandag besteld, vrijdag binnen.

Helaas is mijn tobo al onderweg.

Opvallend was echter dat ik er vrijdag achterkwam dat de shop waar ik besteld had hem ook niet meer in het assortiment had...
cyberport.de uit mijn hoofd, op jouw advies geloof ik :+ , zal jij net die ene hebben gehad die ze op voorraad hadden :X (ging bij mij wat mis met NL btw nummer dus daarom werd bij mij alles wat vertraagd)
achja, kan gebeuren! zit nu dus even te denken of ik alle duitse shops af moet gaan voor een u30jc of toch voor een envy 14 wil gaan kijken, geld is er opzich wel maar zal alleen wel iets duurder worden dan in eerste instantie de bedoeling was }:O (geizhals.at zegt 1300 voor een envy 14... alleen dus nog niet auf lager)

via duitsland zit je alleen wel weer met een qwertz zit ik te denken (cyberport zegt overigens leverbaar vanaf 15.07 voor 1299) ben benieuwd of die toetsenbordjes ook op ebay opduiken, en anders wachten op de NL release...

en ik wil deze zomer nog een kite kopen ook O-)

[Voor 13% gewijzigd door cuberob op 27-06-2010 21:26]

• Catanan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:12
Pjotr77 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:11:
[...]

@Catanan: en de ATI Radeon HD5730 is dus een sneller geklokte HD5650 ;) Maar dat zou ik ook aanraden, de HD5470 presteert aanzienlijk minder.
Bedankt voor jullie reacties. We moeten dus zeker voor een klasse 1 videokaart gaan. Ik hoop dat het mogelijk is om die bij Dell erbij te kopen. Hij staat niet op de site i.c.m. de studio 15, maar misschien dat er telefonisch toch wat anders mogelijk is. Want ik vind 4 jaar garantie erbij toch wel prettig.
Niet bij de Studio 15. De Studio XPS 16 krijgt binnenkort wel een upgrade naar HD 5650 of HD 5730. In het buitenland is die al te koop namelijk.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014
ik verwacht hem deze week, dan is het namelijk exact een jaar geleden dat de HD4670 beschrikbaar werd (1 juli)

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Gftw
  • Laatst online: 21-05 17:53
Ik wil een laptop aanschaffen voor mijn werk en studie.

Ik gebruik de laptop voor:
- internet, office, etc (standaard gebeuren)
- programmeren in c++ (niet grafisch, mijn huidige laptop heeft veel moeite als er een simulatie runt)
- film kijken (ik ga over een tijd een half jaar naar het buitenland en ben niet van plan een extra scherm te kopen/ mee te nemen)
- Ik hoef geen topkwaliteit scherm of geluid
- gamen (ik hoef niet per se de nieuwste spellen op goede kwaliteit te spelen, maar een beetje recente spellen zonder haperen spelen is wel een pre)
- harde schijf >250GB is voor mij genoeg
- niet te zwaar (mijn huidige 17" is te zwaar)
- minimaal 2,5 uur accu (dit is mijn reistijd in de trein, voor de rest heb ik altijd een stopcontact beschikbaar)
- budget tot +- 800 euro

Ik kwam dit tegen en nu wil ik de studio 15 kopen, maar ik weet niet of de i5/i7 hun meerprijs waard zijn (voor mij) tov de i3, of dat ik misschien toch voor een ander merk/model moet gaan.

Alle adviezen zijn welkom!

• zuma
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-11 20:39
Een upgrade naar i5 is wel prettig dan moet je gelijk een redelijke videokaart erbij hebben want bijde i3 is het shared... Dus upgraden naar i5 is eigenlijk beter als je wil gamen af en toe. In de studio 15 lijn heb je wel aardige basis config's met een i5 en een goede radeon.
Je zou wel kunnen vragen of je ook nog het Full HD scherm kan krijgen. Deze optie ontbreekt nu, maar is wel een echt pluspunt bij programmeren. Dan heb je tenminste wat overzicht.

Andere opties zouden de Sony Viao E (via SonyStyle.nl) en de Asus N61Jv zijn.

• Darkstone
darkstone schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:46:
ik verwacht hem deze week, dan is het namelijk exact een jaar geleden dat de HD4670 beschrikbaar werd (1 juli)
uitgesteld voor op zijn minst een maand :-(

• JOK
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01-07 21:00
cuberob schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:51:
ps. had wel al het qwerty toetsenbord voor de u30 of ul30 besteld via ebay... mocht iemand nog interesse hebben hoor ik het wel!
Interesse!

Ik heb mijn bestelling bij cyberport ook moeten cancelen. Ik heb momenteel nog een poging gedaan bij csv-direct. Ze hadden er nog 1 en inmiddels dus niet meer. Nu hopen dat het geld snel terug komt van cyberport zodat ik snel genoeg het geld over kan maken naar csv-direct. Ze houden het geloof ik drie dagen voor me vast.
Ik wil niet twee keer 900 euro in duitse handen hebben zitten :+

Mocht het allemaal goed gaan dan wil ik je toetsenbordje wel overnemen.

• Laudde
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 08:29
Ik krijg van mijn ouders een laptop omdat ik geslaagd ben. Ik wil heb gaan gebruiken voor:

- Studie, dus niet te zware/grote laptop
- Films en muziek
- Dreamweaver en Photoshop (CS3)
- Games, hoeft niet op high als het maar gewoon goed draait.
- Eventueel ook videobewerking
- Budget 700 euro met aan vullen van max 200 euro eigen geld.

En dan heb ik nog een vraagje: Is 1600 x 900 nou veel fijner/beter dan 1
366 x 768?
Had je zelf al wat interessante laptops gevonden? En heb je verder nog eisen aan het formaat en de accuduur? Welke studie ga je overigens doen, dat kan misschien ook nog bepaalde aanbevelingen opleveren.

1600x900 is wel fijner omdat je dan de ruimte hebt in photoshop en bij het videobewerken. Hoe meer pixels des te meer overzicht en ze zijn dan ook altijd welkom. Let echter wel op dat 1600x900 pixels veel op 17" notebooks voorkomt, en als student heb je toch liever iets dat niet groter is als 16". Anders is het erg lomp.

• Darkstone
Laudde schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:34:
En dan heb ik nog een vraagje: Is 1600 x 900 nou veel fijner/beter dan 1366 x 768?
vind ik van wel, vergelijk de volgende plaatjes:

786p
1080p

zoals je ziet is het nogal een verschil, ook een eis? je keuze is namelijk flink minder: slechts 2 laptops, de dell studio 15 en de sony E 15", een 17 zou ik niet nemen, zie hier het verschil, foto van mij
wat je niet op de foto ziet is dat de 17" een pak zwaarder is, past ook niet in de gemiddelde tas.

[Voor 6% gewijzigd door Darkstone op 01-07-2010 12:10]

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 06-11 11:56

painkill

Pain(k)(ill)

Voor alles behalve video is Full HD beter.
Meer ruimte geeft namelijk het gevoel dat je een grotere laptop hebt ;)
Maar onder de 15 inch hoef je echt niet te gaan zoeken naar iets boven de 1366 x 768 hoor. Dan krijg je het effect wat je hebt op bijvoorbeeld een telefoon die op internet kan. Je blijft maar inzoomen...

Mijn SNES verzameling!

• Darkstone
onzin, ik gebruik al een jaar 1080p @ 15.6"
in een jaar heb ik misschien 10x de zoom functie gebruikt, en dan met name om strips te lezen met onduidelijke lettertypes.

• Laudde
GENETX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:01:
Had je zelf al wat interessante laptops gevonden? En heb je verder nog eisen aan het formaat en de accuduur? Welke studie ga je overigens doen, dat kan misschien ook nog bepaalde aanbevelingen opleveren.

1600x900 is wel fijner omdat je dan de ruimte hebt in photoshop en bij het videobewerken. Hoe meer pixels des te meer overzicht en ze zijn dan ook altijd welkom. Let echter wel op dat 1600x900 pixels veel op 17" notebooks voorkomt, en als student heb je toch liever iets dat niet groter is als 16". Anders is het erg lomp.
Eerst een nog maar VWO doen, daarna gewoon een HBO studie denk ik. Maar het is niet alleen voor me studie dat ik een laptop mee wil kunnen nemen maar ook naar mijn vriendin die een half uur fietsen plus een half uur treinen van mij vandaan woont.

Ik heb niet echte hele harde eisen, zolang de accu het maar 1,5 tot 2 uur vol houdt is het prima denk ik. Meestal heb ik wel stroom bij de hand. Numeriek toetsenbord is fijn maar niet verplicht.
Verder denk ik dat ik 1600 x 900 wel fijner vind maar misschien liever een 15 inch wil. Waarbij 1600 x 900 volgens mij overbodig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laudde
Ik zie nu de Asus K52F is dat een goede optie voor mij?

[Voor 75% gewijzigd door Laudde op 02-07-2010 08:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Daar kun je niet echt op gamen. Ik zou toch kijken naar een notebook met dedicated graka. De K52J-serie (K52JK meende ik) is wat lastig leverbaar mas is eigenlijk identiek. Die heeft echter wel een HD 5470 zodat je een beetje fatsoenlijk kan gamen. Ik zou dus ook een ATI HD 54xx of Nvidia 230M / 320M (of beter) aanbevelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 06-11 11:56

painkill

Pain(k)(ill)

darkstone schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:09:
onzin, ik gebruik al een jaar 1080p @ 15.6"
in een jaar heb ik misschien 10x de zoom functie gebruikt, en dan met name om strips te lezen met onduidelijke lettertypes.
Ik zei ook onder de 15 inch ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb een 11,6" 1366x768 en die is prima eigenlijk. Ik zou geen 1080p willen, dan kan ik helemaal niks lezen omdat het zo klein is. Moet wel zeggen dat 1080p wel erg makkelijk is, heel overzichtelijk.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkstone
1366*768 @ 11.6 = 135ppi (pixels per inch)
1920*1080 @ 15.6 = 141ppi

een verschil van niets, maar onder de 15 inch? dat zou ik inderdaad niet doen ;)

ter vergelijking, de macbook 13" heeft 113ppi, de normale modellen blijven steken op 100ppi
vind je dat al laag? schrik niet: windows 7 is ontworpen voor 96ppi :X

http://members.ping.de/~sven/dpi.html

[Voor 40% gewijzigd door Darkstone op 02-07-2010 15:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-11 11:48
Al tijden had ik in mijn hoofd dat mijn volgende laptop een Sony VAIO moest worden, dan met name de F11 maar deze bleek uiteindelijk niet goed leverbaar meer te zijn waardoor ik gewacht heb op de F12Z. Helaas heb ik tot nu toe 3 modellen gehad en nog 1 model in de winkel zien staan maar allen hadden last van dode pixels en de befaamde CPU Whine waar de F1X-serie bekend om staat. Langzamerhand begin ik dus te twijfelen of een Sony nog wel de juiste keuze is voor mij(waarschijnlijk heb ik gewoon domme pech, maar toeval kun je het ook niet meer noemen met 4 uit 4).

De belangrijkste reden om voor de Sony's te gaan(buiten het merk en design) is het scherm, mat en FULL HD. Daarnaast heeft deze ook 100% kleurweergave van Adobe RGB. Ik heb flink gezocht bij DELL, Lenovo, MSI en ASUS, maar ik heb eigenlijk niks kunnen vinden dat qua scherm in de buurt komt van de Sony's. Sommige zijn niet FULL HD, mat zijn ze ook eigenlijk meestal niet en 100% kleurweergave van Adobe RGB heb ik ook nog nergens terug kunnen vinden helaas :(

Ik gebruik mijn hudige laptop 10 uur per dag, ik heb echter 2 jaar geleden de grote fout gemaakt om voor een HP te kiezen met de beste feature aller tijden, ofte BrightView Plus. Waar dat in het kort op neerkomt is dat je geen spiegel meer nodig hebt om je haar op te maken, je ziet je zelf over het algemeen beter dan de inhoud van het scherm.

Gamen doe ik over het algemeen op mijn PS3 of XBOX360 maar de laptop gaat een halfjaar mee naar China en ik hou er wel van af en toe even een race game of iets dergelijks op te starten maar alles vanaf de nVidia GT330M is dan al ruim voldoende.

Verder gebruik ik eigenlijk vooral Photoshop en DreamWeaver(het liefst tegelijkertijd) waardoor ik extra geheugen wel zo fijn vindt.

Alles bij elkaar vroeg ik mij af of iemand wellicht een goede suggestie zou hebben als alternatief voor de Sony?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkstone
ik wou net zeggen: koop een xps 16
RGBled scherm, i5 of i7.
enige dealbreaker zou de verouderde grafische kaart kunnen zijn, maar dat is de 330M ook :')

of wacht, ik hoorde laatst berichten dat het RGBled scherm niet meer leverbaar was :F de 15.6" WLED is dat wel

€1099 met 500GB/7200rpm, 4670, en 1080p scherm
review van het scherm zie hier:
http://www.notebookcheck....570-Notebook.25129.0.html
andere notebook, zelfde scherm

..en om nog even een schop te geven aan het mat vs spiegel debat: met 300cd/m beb je daar geen last van tenzij je in de volle zon zit, maar dat kon je met een mat scherm ook al niet, iirc.

XPS rgbled (transparant) vs adobergb:

http://www.notebookcheck....-16-Notebook.14431.0.html

[Voor 15% gewijzigd door Darkstone op 02-07-2010 22:16]

• Laudde
GENETX schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:41:
Daar kun je niet echt op gamen. Ik zou toch kijken naar een notebook met dedicated graka. De K52J-serie (K52JK meende ik) is wat lastig leverbaar mas is eigenlijk identiek. Die heeft echter wel een HD 5470 zodat je een beetje fatsoenlijk kan gamen. Ik zou dus ook een ATI HD 54xx of Nvidia 230M / 320M (of beter) aanbevelen.
Ik ga denk ik voor de Asus N61JV, maar ik vind hij niet heel mooi qua kleur. Dus ik zoek de witte versie...

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-11 11:48
darkstone schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:58:
[...]
of wacht, ik hoorde laatst berichten dat het RGBled scherm niet meer leverbaar was :F de 15.6" WLED is dat wel
[...]
Was dat die optie die alleen nog via de telefoon beschikbaar was? :)

Hoe zit het trouwens met het kopen van een DELL, een DELL kun je namelijk niet van te voren even in de winkel bekijken dus hoe gaan zij om met retour enzo? Zag in de AV wel gewoon staan dat je hem binnen 7 dagen terug mag sturen en alleen verantwoordelijk bent voor de verzendkosten, maar dat laatste kan bij DELL waarschijnlijk ook nog wel redelijk oplopen. Iemand ervaringen hiermee? O-)

• Darkstone
bij dynabyte hebben ze hem misschien niet volgens de website, xps m13 wel.

bij beroep op de wet kopen op afstand betaal je de verzendkosten terug.
dell's koerier service kost €30, verkekerde verzending met een willekeurig postbedrijf kost iets minder (€9,95 ofzo)

ik weet niet of het RGBled nog beschrikbaar is via de telefoon, er zouden namelijk problemen zijn met de leverbaarheid en de adapter (om een lang verhaal kort te maken: dell is te gierig om er een 120w adapter bij te doen voor de RGBled, aldus de geruchtenmolen)

ik heb hem overigens in het echt gezien, en ik vind hem er stijlvoller uitzien dan de F11, wat minder soft zeg maar.

[Voor 10% gewijzigd door Darkstone op 03-07-2010 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 321370
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01-03-2018
Weet iemand uit zijn hoofd in welke laptops 2 Hd's geplaatst kunnen worden. dvd/cd is niet nodig. Ik weet dat BTO en Alianware van deze laptops maakt. Maar ik ben opzoek naar meerdere modellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

De oplossing. Gewoon de optical drive er uit slopen. Dan zo'n HDD Caddy er in zetten (wel te krijgen op ebay en eigenlijk is alles volgens mij wel compatible) met je HDD. Faceplate overplaatsen om het mooi weg te werken en klaar is kees.

Ik heb zelf ook zo'n caddy voor mijn Asus U30Jc. Ik bouw hem pas na de vakantie in (eerst gaat ie mee als externe HDD). Maar het ziet er naar uit dat ik slechts 10 minutjes nodig heb voor het vervangen.

Verder zijn er uiteraard 17"-ers of groter met 2 harde schijven. Let echter op dat men dar nog wel eens de connector weg wil laten waardoor er wel een HDD in past, maar niet kan worden aangesloten...

[Voor 16% gewijzigd door GENETX op 05-07-2010 11:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 321370
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01-03-2018
Dankje voor de snelle reactie ;) Dit is een hele goede tip. Want ik wil niet zoon grote zware 17" laptop hebben. dus dit bied zeker uitkomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-11 21:24

Scyth

Fat finger, three beer

Je kan altijd een externe DVD/BR-speler aan USB hangen. Andere optie is een HD aan een eSata poort natuurlijk.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 31-05 09:16
Ik wil niet zieken hoor, maar ik heb mijn 1 1/2 jaar oude XPS M1530 vandaag maar aan de wilgen gehangen en vervangen door een Toshiba A500D-1GF
De Dell is vanaf het begin af aan ellende geweest; M'n toetsenbord staat bol, toetsen springen eraf, m'n camera werkt niet meer, de hd hapert continu, de kliktoets van m'n touchpad (wat overigens vanaf het begin al een rotding is geweest) is kaduuk, hij wordt te heet, zelfs na schoonmaak en verwijderen van stof, geeft blauwe schermen, Dell geeft géén ondersteuning voor W7 (De drivers mag je zelf bij elkaar sprokkelen), USB poorten weigeren, krijg continu foutmeldingen. Heb gechat met de helpdesk; moeilijk moeilijk, maar ik kán support vragen. Maar helaas, zodra je support vraagt krijg je na het invoeren van je serienummer HELAAS, uw garantie is verlopen. En je kunt via de site op geen enkele manier support krijgen als de garantie is verlopen. Ja, als je wilt BETALEN. Dell weet donders goed dat ze garantie moeten geven, ook na 1 1/2 jaar, maar doet z'n uiterste best om daarvan af te komen. Ben er zelf zo ziek van dat ik dus naar een ander merk ben uitgeweken.
Ik gebruik m'n laptop overigens bijna alleen thuis, dus van stoten, vallen o.i.d. is geen sprake. Deze laptop is ondanks zijn makkelijke leventje een kwalitatief slecht apparaat....
Ik zou dus 2 x nadenken alvorens er een aan te schaffen. Natuurlijk, een maandagmorgen model kan altijd, maar de slechte service van Dell zou mij toch aan het denken zetten.

• darkangel546237
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-07-2010
hallo iedereen

binnenkort ga ik na meer als 6 jaar eindelijk een nieuwe pc kopen
Ik was opzoek naar degelijk laptop voor HD films op te kijken, te gamen en school, en was uitgekomen op 2 modellen van Sony Vaio. namelijk:

-Sony VAIO VPCEB2Z1E/BQ 15.5"(€880)
Display: 15.5" WXGA, resolutie 1366x768
Processor: Mobile Intel Core i5 450M Dual-Core (2.40GHz)
QuickPath: 2.5GT/s
Cache: 3MB
Geheugen: 4GB (2x2GB) PC8500 DDR3 SODIMM (Max. 8GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD5650 1GB VRAM (DirectX 11)
Harddisk: 500GB SATA 5400rpm
Optische drive: Blu-Ray Reader / DVD+/-RW Double Layer
6-Cells batterij
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bits
Afmetingen: 369.8x248.2x31.1mm
Gewicht: 2.70kg

-Sony VAIO VPCF12M1E/H 16.4" (€1050)
Display: 16.4" WUXGA+, resolutie 1920x1080
Processor: Mobile Intel Core i5 520M Dual-Core (2.40GHz)
QuickPath: 2.5GT/s
Cache: 3MB
Geheugen: 4GB (2x2GB) PC8500 DDR3 SODIMM (Max. 8GB)
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 330M 1GB DDR3 VRAM (DirectX 10.1)
Harddisk: 500GB SATA 7200rpm
Optische drive: BD-ROM DVD-RW Combo Drive
Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit
Afmetingen: 387.2x263x31-41mm
Gewicht: 3.1kg

bijde laptops zijn ongeveer het zelfde, de F12 heeft enkel een betere processor en scherm, maar wel een slechtere videokaart dan de EB2.
zou iemand mij kunnen vertellen of ze ervaring hebben met een van de modellen en of dat de extra 170€ extra voor de betere proccessor en scherm het waard is ten opzichte van de slechtere videokaart? En ook wat het belangrijkste is voor nieuwe games: de betere proccessor of videokaart?
De processor is sowieso maar marginaal beter en ga je eigenlijk niet merken. Het hangt vooral af van de nadruk op games of films. Games zullen, mede door de snellere videokaart en lagere resolutie, veel beter draaien als op de F12. De F12 daarentegen heeft een beter scherm met full HD resolutie en zal films wat mooier weergeven. Al kan dat er wel voor zorgen dat games op lagere resolutie moeten worden gespeeld wat echt tot verlies leidt van kwaliteit.

Wat dat betreft zou ik voor de Vaio E gaan en het geld in de pocket houden of eventueel daar een mooi scherm van kopen ofzo. Hij is ook compacter en lichter, dus makkelijker om mee te nemen.

• Crateagus
  • Laatst online: 23-11 21:39
Ik volg vanaf april de best buy guides maar heb tot nu toe nog steeds geen keuze kunnen maken voor een notebook van ca 16inch.

Notebook moet gebruikt gaan worden voor:

Fotobewerking Elements 8 (later misschien lightroom)
Encoden/Decoden/Muxen/Demuxen
Films op Full hd scherm afspelen via HDMI
Gamen is ondergeschikt (PS3 aanwezig)
Gebruik buiten in de zon ook goed te doen.

Budget is rond de € 800,--.

Naar mijn idee neemt de grafische kaart een groot deel van het budget voor zijn rekening in mijn prijsklasse, waarbij ik me afvraag of dat nodig is voor zaken waarvoor ik hem wil gaan gebruiken. Kan ik niet beter investeren in een sterkere processor i5 of hoger en full hd scherm?

Voorkeur voor Asus of Sony.

Asus N61JV-JX007V
Asus K52JC-EX140X
Dell Studio 15
Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ (end of life)

Concreet:
i5 of i7 ivm snelheid encoden etc. of is dit overkill?
welke videokaart voldoet voor mijn wensen HD 5650 of kan dit ook met (heel) wat minder?
heeft iemand ervaringen met deze schermen in de zon?

Hierna moet ik toch een goede keuze uit de pricewatch zien te halen....of kijk ik naar de verkeerde modellen?

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-11 21:56
Crateagus schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:27:
[...]
Concreet:
i5 of i7 ivm snelheid encoden etc. of is dit overkill?
welke videokaart voldoet voor mijn wensen HD 5650 of kan dit ook met (heel) wat minder?
heeft iemand ervaringen met deze schermen in de zon?

Hierna moet ik toch een goede keuze uit de pricewatch zien te halen....of kijk ik naar de verkeerde modellen?
-i5 of i7: coderen is nou typisch iets waar je het verschil van de quadcore zeker merkt, alleen laat je budget dit niet echt toe, omdat er een prijsverschil van dik €200,- is.

- Voor de werkzaamheden welke jij noemt heb je geen zware videokaart nodig, maar zeker wel een dedicated kaart. Geen geïntegreerde kaart met shared memory; dat zou zonde zijn van je investering. Een HD 5650 of GF 330M zal zeker voldoen.

- Ik heb zelf geen ervaring met een matte scherm in de zon, maar kan me niet voorstellen dat er een scherm is wat lekker kijkt in vol zonlicht (buiten het nieuwe PixelQI). Daar is de verlichting van de huidige schermen gewoon te zwak voor. (PixelQI maakt gebruik van zonlicht door het van achter te reclecteren en dus de zon te gebruiken om het scherm aan te lichten.)

• xanderf17
  • Laatst online: 20-02-2018
Hallo,

Ik ga studeren en ik wil een goede laptop voor mijn studie,
het budget is 1300,- en ik zou meer cpu prestaties willen dan gpu
zou ik dan gaan voor de MSI GX740-063NL ?

de minimale eisen zijn:
minimaal processor Pentium Intel Duo T4200, AMD Athlon X3
3GB werkgeheugen
160 GB harde schijf
Videokaart wat DirectX of OpenGL ondersteund, en met minimaal 256MB eigen geheugen
minimaal 1024x768 TFT-scherm
USB2.0 of FireWire
ondersteuning voor draadloos netwerk, voldoet aan WiFi-norm

nou, ik denk dat alle eisen wel voldaan zijn met de laptop die ik hierboven gegeven heb toch?
is deze keuze de beste voor mijn budget?

• guapper
xanderf17 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:57:
Hallo,

de minimale eisen zijn:
3GB werkgeheugen
160 GB harde schijf
Videokaart wat DirectX of OpenGL ondersteund, en met minimaal 256MB eigen geheugen
USB2.0 of FireWire

nou, ik denk dat alle eisen wel voldaan zijn met de laptop die ik hierboven gegeven heb toch?
k heb een kleine selectie gemaakt; kijk HIER eens.

[Voor 14% gewijzigd door guapper op 15-07-2010 23:21]

• xanderf17
bedankt voor de hulp.
ik denk dat ik voor de MSI GX740-063NL ga,
ik wacht zowieso nog een maandje met het kopen, maar voorlopig weet ik wat ik neem.
en er is een pluspunt, het zit ruim onder mijn budget :)
dus nog een mooie externe HDD :D

• sanduhr46
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12-2014
xanderf17 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:45:
bedankt voor de hulp.
ik wacht zowieso nog een maandje met het kopen, maar voorlopig weet ik wat ik neem.
en er is een pluspunt, het zit ruim onder mijn budget :)
dus nog een mooie externe HDD :D
Is inderdaad een prima keuze maar studeren en een 17" laptop.. ik vind het niet echt samengaan en met mij vele anderen. Maargoed, die keuze zul je voor jezelf moeten maken maar ik zou het je in ieder geval niet aanraden, ik zou eens kijken bij de 15" variant van deze laptop.

• Pjotr77
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-02-2017

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

xanderf17 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:57:
Hallo,

de minimale eisen zijn:
3GB werkgeheugen
160 GB harde schijf
USB2.0 of FireWire

Volgens mij zijn er heel veel laptops die aan die eisen voldoen, en voor veel minder geld. Waar zie je tegenwoordig bv nog een 1024x768 scherm... ;)

Opzich is die MSI een prima laptop, maar je zei dat je meer cpu dan gpu prestaties wou.. Dus kun je voor jouw budget dan beter kijken naar laptops met een core i7 denk ik. Die videokaart in de MSI is namelijk de op één na sterkste die er is voor laptops, dus die vreet nogal wat budget op.

HP EliteBook 8530w | 15,4" 1680*1050 :) | T9600 | Quadro FX770M @ 560/1400/900 | 4GB RAM | 250GB 7200 rpm, binnenkort wss vervangen door een Kingston V+100

• DeLyon
  • Laatst online: 22-11 16:27
Tweakers,

Hoop dat jullie mij op ideeën kunnen brengen voor de aanschaf van een nieuwe laptop.

Gebruik: internet, video- en fotobewerking (Pinnacle), HD-streamen en het vrouwtje mag er af en toe ook op :)
Budget: ongeveer € 800,- (max)

Mijn voorkeur gaat sterk uit naar Asus met een i5-processor. Scherm moet minimaal 16 inch zijn, voorkeur 17,3.Wil dat het systeem minimaal 2-3 jaar mee gaat.

Bij Computerland heb ik de volgende laptop gezien: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=10022858. Wat me echter op valt is dat andere Asus modellen hier erg op lijken en dat er vrijwel geen andere zaken zijn die dit specifieke model verkopen (op Paradigit na). Tevens vind ik het belangrijk dat het scherm niet teveel spiegelt zodat ik ook in de tuin kan werken.

Ik ben overigens niet van plan om te gamen op deze laptop dus misschien is mijn voorkeur voor een i5 processor iets teveel van het goede.

[Voor 11% gewijzigd door DeLyon op 19-07-2010 13:00]

• TheAshcat
  • Laatst online: 18-11 13:05

TheAshcat

Death from Above

Hmm ik denk dat ik hier mijn vraag wel kan stellen aangezien ik hem ook veel als multimedia notebook gebruik ((hd) films, series, etc)

Mijn oude Acer is kapot gegaan (gekocht bij de Dixons) en via de verzekering krijg ik dus nu ook een nieuwe:

https://dixons.nl/artikel...ed&utm_medium=productfeed

Nu heb ik dus zelf geen ervaring met Packard Bell en vroeg of ik hier misschien ook een HP voor zou kunnen krijgen, dit was de enige waarvoor ik hem dan in zou kunnen ruilen:

https://dixons.nl/artikel...edium=productfeed#bundels

Ik gebruik hem vooral voor school (Flash, After Effects, Photoshop) en video's (1080P via TV) en misschien ook een beetje gaming. (COD4, MW2 en misschien een MMO als ik weer begin)

HP: Intel(R) Core(TM) i3 Processor 330M 2.13 GHz en 512MB ATI Mobility HD 5430
PB: Intel(R) Core(TM) 2 Duo T6600 Processor 2.2 GHz en 1024 MB nVidia GeForce GT240M

Mijn vraag is nu dus waar kan ik beter voor gaan? Ik heb geprobeerd de videokaarten te vergelijken maar volgens mij is de GeForce toch wel een stukje sneller ... terwijl de verkoper juist zo te spreken was over de Ati ... ik kom er niet echt meer uit zelf.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Benchmarks zoeken op notebookcheck.net zou ik zeggen... HP is beter =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TheAshcat
  • Laatst online: 18-11 13:05

TheAshcat

Death from Above

Heb ik dus gedaan .... maar er worden nauwlijks vergelijkbare benchmarks geshowed voor die 2 videokaarten ... en qua processor weet ik 't ook niet precies ..

EDIT: Dit is wat ik kon vinden over de videokaarten, en het lijkt er toch op dat die van PB beter is ...?

http://img843.imageshack.us/img843/74/vergelijking.jpg

Heeft iemand een idee voor welke kaart/processor ik dus het beste kan gaan?

[Voor 44% gewijzigd door TheAshcat op 19-07-2010 23:11]

• Olgeros
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-09 10:01
Hi there :)

Misschien dat iemand nog wat nuttige overwegingen/tips voor me heeft en antwoord op mijn vragen.....

Ik heb momenteel een Dell Latitude D820.
Prima laptop, maar ik wil een nieuwe.

Wat ik er mee wil/eisen:
- Intel i processor (i5 of i7).
- Windows 7 ultimate.
- Af en toe 1080p of 720p videobewerking.
- Beetje (!!) gamen, echt geen zware games, Red Alert 3 zou soepel moeten kunnen draaien (een van de weinige games die ik graag speel).
- Minder belangrijk is accuduur.
- Opslag 500GB
- WiFi (duh)
- Bluetooth

Verder nog enkele vragen:
1. Schermresolutie:
Omdat ik geen 18 mer ben ;) en mijn ogen minder goed zijn, is het belangrijk voor me dat letters niet te zot klein worden. Ik heb nu 1680 x 1050 en dat is standaard ingesteld op het randje. Zal komende vier jaar ook wel weer wat minder gaan worden.
Toch zou ik graag een 1080p scherm willen hebben :)
Mijn vraag: is het mogelijkom Windows 7 zo in te stellen dat standaard alle letters groter zijn? Dan wordt het voor mij beter leesbaar en je kan nog steeds lekker veel op een scherm kwijt.

2. 15 of 17:
Ik overweeg een Dell (of Acer) aan te schaffen.
Door de bomen zie ik het bos niet meer :'(
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de Studio 15 serie en de Studio 17 serie?

3. Uitbreidingen:
Zijn er nog uitbreidingen op de Dell laptops die jullie zeker zouden doen?

4. Processortype:
Ik zie dat er per processor nogal wat verschillende subtypen zijn. Nu zie ik wel dat het dan om snelheidsverschillen gaat, maar maakt een stapje hoger of lager nou echt veel uit in performance?
En ik snap best dat je voor 25 euro meer een snellere moet kiezen, maar ik vind 100 euro meer voor 0.5 ghz meer toch wel veel (of is dat niet zo?)

Ik hoop op gericht advies en antwoord op mijn vragen.
Budget is om en nabij de 900-1000 euro.

Thanks alvast!

• CLB
  • Niet online
xanderf17 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:45:
bedankt voor de hulp.
De GX740-063 is niet meer te krijgen, de GX74-0263 ook maar mondjesmaat... over 'n maand zijn beide weg!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• xanderf17
het is een moeilijke keuze nu,
ik heb ook nog een ander gezien
betere specificaties en voor veel minder geld.
Medion Akoya X7811 (deze kost 999,-)
en deze heeft er een i7 in, die aanzienlijk beter is dan de i5 in de MSI gx740

Ik wil graag een gamingslaptop, omdat ik dan niet mijn pc hoef mee te verhuizen
en deze laptop is alsnog veeeeel beter (ik heb nu een xp systeem met Intel Pentium D 920, asus 9500GT magic en 3 gig werkgeheugen, dus dat is niet echt zo goed, al kan ik er redelijk goed games mee spelen)

• Redblader
  • Laatst online: 28-11 21:07
Ik zoek een laptop om te gebruiken voor school maar ook om wat spellen op te spelen zoals starcraft 2.
Tijdens het zoeken vond ik een laptop die eigenlijk al niet meer verkocht werd maar die nu verkrijgbaar is bij 2 winkels: pricewatch: MSI GX620-410NL

Nu vraag ik me af of er met een budget van ~600 iets beters te vinden valt? Ik zou graag starcraft 2 op medium willen draaien (is volgens mij niet al te veel voor nodig) en verder heb ik niet echt bepaalde vereisten.

• sds70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-11 13:57
xanderf17 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 01:18:
het is een moeilijke keuze nu,
ik heb ook nog een ander gezien
betere specificaties en voor veel minder geld.
Medion Akoya X7811 (deze kost 999,-)
en deze heeft er een i7 in, die aanzienlijk beter is dan de i5 in de MSI gx740

Ik wil graag een gamingslaptop, omdat ik dan niet mijn pc hoef mee te verhuizen
en deze laptop is alsnog veeeeel beter (ik heb nu een xp systeem met Intel Pentium D 920, asus 9500GT magic en 3 gig werkgeheugen, dus dat is niet echt zo goed, al kan ik er redelijk goed games mee spelen)
Ik heb hem ook. Nog geen spijt van gehad! Snelle laptop met wifi, blue-tooth, firewire, etc Prijs-kwaliteit is geweldig.

• arsene_wenger
  • Laatst online: 28-12-2011
Na lang zoeken voor een redelijke all round notebook ben ik uitgekomen op de Samsung R580-JS04. Voor mij heeft hij alles wat ik zoek voor een multimedianotebook voor een redelijke prijs (688 euro).

15.6 inch, Intel i3 330, 4GB intern geheugen met 500GB HDD, Geforce GT330, LED scherm, HDMI.
pricewatch: Samsung R580 JS04

Verder heeft hij goede reviews op notebookcheck. Hij blijft koel, is vrij licht en heeft een mooi design. Ik kon eigenlijk geen betere redelijk goedkope notebook vinden met HDMI, LED en zo'n videokaart die ook nog erg goed scoort in reviews.

Hij is helaas wel in het rood maar dat neem ik maar voor lief want ik kon naar mijn mening geen beteer laptop vinden voor deze prijs. En zo slecht ziet hij er in het rood niet eens uit imo.

Ik krijg hem volgende week binnen. Iemand met ervaringen? Ik kon eigenlijk weinig negatiefs vinden over deze notebook, behalve dat het scherm wel iets beter kon. Maar een perfecte notebook bestaat niet en zeker niet voor deze prijs, toch :P ???

[Voor 2% gewijzigd door arsene_wenger op 22-07-2010 23:43. Reden: typefouten]

• cuberob
Na heel lang twijfelen (eerst wilde ik een asus u30jc (batterij) toen een hp envy 14(scherm)) zit ik inmiddels achter een acer 4820tg!
Heb het snelste model besteld uit duitsland (hier nog niet leverbaar) dus met i7 620, ati 5650, 4gb ram en 160gb x25 ssd (!). Heerlijk snelle laptop!! De batterij (moet hem nog echt testen) gaat volgens battery bar 6uur mee, lang zat voor mij.
Werd wel geleverd met een qwertz toetsenbord maar de volgende dag werd het qwerty toetsenbord (ebay) geleverd, was officieel voor de 4810 maar past gelukkig gewoon. Nu voelt alleen de spatiebalk wat "sponsig" aan, dat was met de qwertz niet zo dus moet even kijken of dat went/beter wordt of dat ik daar wat aan moet doen....

Maar ben tot nu toe iig erg blij met met mijn keuze! Voor de prijs gewoon super snelle hardware in een mooie en compacte behuizing. Bouwkwaliteit zou minder zijn dan de u30jc of de envy 14 maar vind het reuze meevallen, de hinge voelt niet super sterk maar "klikt" wel op elke positie perfect vast en voel verder geen speling onder het toetsenbord oid.

Voor wie nog op zoek is naar een compacte en dunne (14inch, 2.5cm) multimedia laptop moet er dus maar is naar kijken! Als ik er wat meer mee heb gespeeld en wat tijd en zin over heb zal ik wat meer bevindingen en foto's plaatsen.

• Kingston
  • Laatst online: 19-02-2020
na eerst op zoek te zijn naar een budget laptop kon ik het toch niet laten om mijn budget te verhogen naar +- 800 euro, en zit ik in een dubio over twee laptops.

namelijk de Sony Vaio VPC-EC2M1E/WI en een aangepaste Dell Studio 17 Dell Studio 17(N0074902)

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/255435;258579

De Dell studio 17 heb ik aangepast naar een i520m processor, 500 gb harde schijf en intell wifikaart en backlight toetsenbord.

Hierdoor zijn beide ongeveer even duur en zijn ze bijna vergelijkbaar qua hardware, behalve de processor die in de Vaio een i350m is.

Ik vind de Vaio mooier maar de Studio 17 heeft een betere processor. Vinden jullie de opoffering van i520 naar i350 het waard alleen voor de estetische meerwaarde?

Thanks!

• Redblader
Ik ben nu aan het overwegen om deze MSI notebook te kopen: pricewatch: MSI GT628-634NL

Maar het enige waar ik nu mee zit is het feit dat hij heel warm zou worden volgens verschillende reviews, hoewel dit wel met een Q9000 was en niet met een T6600 vraag ik me toch af of dat geen kwaad kan?
Als iemand een betere suggestie heeft voor een budget van echt maximaal 650 euro dan zeg het maar.
Qua grootte wil ik iets tussen de 15-17'' en ik zou het fijn vinden als de behuizing stevig is, de resolutie niet al te laag (1366x768 :X ) en er moet een redelijke GPU in zitten aangezien ik starcraft 2 minstens op medium wil draaien.
Batterijduur en gewicht maakt me verder niet al teveel uit maar hij moet niet overdreven zwaar worden of een verschrikkelijke accu hebben.

Hoop dat iemand misschien een betere optie kan vinden, ik wil er namlijk zo snel mogelijk een bestellen aangezien ik nu zonder eigen computer zit.

Zou het het anders waard zijn om voor een dell studio 17 te gaan van 649 euro (i3+5650)? dan zit ik wel met 2GB RAM en een 250GB HDD maar ik zou er later nog RAM bij kunnen kopen mocht dit de beste optie zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Redblader op 23-07-2010 23:23]

• Bluff-Don-1993
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-11-2010
Ik mag een nieuwe laptop uitkiezen (gelijk ook voor mij studie)
voor mij studie ga ik vaak met normale windows programma werken, (zoals excel microsoft office en wat school programma's) dus dat is geen probleem.

ik dacht zelf aan deze, acer aspire-5741g-434g32mn voor 700 euro (volgens mij is er geen betere voor 700 euro)

http://www.laptopshop.nl/...spire-5741g-434g32mn.html

Owja ik koop hem bij acer zelf (bij utrecht). dan krijg ik ook nog standaard twee jaar garantie erbij
Maar wat is julie ervaring met acer ?
want hoor vaak klachten dat ze snel kapot gaan, slechte kwaliteit enz enz

Ik heb hem voor school nodig dus dan heb ik liever dat hij tog goed is. En niet zo dat hij na paar maanden al kapot is
het is een redelijk nieuwe model dus iemand ervaring met deze model, of met laptops van acer enz enz ?

Owja mij budget is max 700 euro, als er betere zijn dan deze hoor ik het graag

[Voor 22% gewijzigd door Bluff-Don-1993 op 24-07-2010 19:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

Bij elke laptop kan het zo zijn dat er iets niet in orde is en dat hij stuk gaat, maar dat gebeurt niet vaak. Acer is daarin gemiddeld volgens mij. Procentueel gezien gaan HP laptops het vaakst kapot (binnen één of twee jaar, stond in een artikel hier op tweakers enkele maanden geleden).

Maar ik neem aan dat je de laptop ook privé gaat gebruiken? Wil je dan ook gamen en fotoshoppen, of blijft het bij internet, muziek en een filmpje? In het laatste geval kun je wel voor een lager budget een goeie laptop vinden. Verder neem ik aan dat je, aangezien je de laptop veel voor school gebruikt, niet groter wilt hebben dan 15,6 inch? Eigenlijk is dat al op het randje wat draagbaarheid aangaat, of je moet het niet erg vinden om met een rugzak te lopen wat ik zelf doe.

Dus graag nog iets meer vermelden waarvoor je hem wilt gebruiken;-)

HP EliteBook 8530w | 15,4" 1680*1050 :) | T9600 | Quadro FX770M @ 560/1400/900 | 4GB RAM | 250GB 7200 rpm, binnenkort wss vervangen door een Kingston V+100

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluff-Don-1993
Ik wil hem idd gebruiken voor school en prive. Met prive bedoel ik tog wel HD film bekijken, redelijk erop kunnen gamen, muziek luisteren, en internetten
verder ga ik hem ook voor school gebruiken, dus dan heb ik internet nodig, en excel, microsoft office en wat school programma's wat nog onbekend is maar dat zijn ook niet echt zware programma's werd er gezegd
En het klopt ook dat ik max 15,6 inch wil wat de acer ook is

Verder hoorde ik vaak reactie dat Acer geen goede merk is wegens slechte bouwkwliteit, serive enz enz
maar daarom wou ik eerst de reactie van julie horen of het echt zo is, of valt het allemaal wel mee enz
En owja als julie een betere laptop weten. Max: 700-, hoor ik het graag
bij Acer utrecht krijg ik twee jaar garantie
eerste jaar: Gehele laptop dus ook de behuizingen, hardwere enz enz
En tweede jaar: op hardware
Maar raden julie mij deze aan, of weten julie tog een betere voor mij tot max 700 euro.

[Voor 8% gewijzigd door Bluff-Don-1993 op 25-07-2010 01:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

HD films (via Youtube) bekijken moet het gros van de laptops tegenwoordig wel aankunnen volgens mij. En ongeacht welke laptop je neemt: het geluid van de speakers is bagger, dus daar hoef je ook niet op de letten. Voor office en internet is met 1366x768 prima te werken. 1600x900 zou mooi zijn, maar dat past niet in je budget. En voor gamen is 1366x768 ideaal.

Tja Als je een beetje fatsoenlijk wilt kunnen gamen, dus minimaal medium details, heb je wel een Nvidea GT 330m/335m of een Ati Mobility Radeon HD5650 videokaart nodig. Hoewel het er natuurlijk ook nog vanaf hangt welke games je speelt ;) De GT320 van Nvidea uit de Acer is in ieder geval erg matig.
Met jouw budget moet je kijken naar een Core i3 icm één van eerder genoemde videokaarten. Een Core i5 is leuk, maar daar merk je denk ik in jouw geval weinig van; dan heb je meer baat bij een betere videokaart.
Ik heb dit filter voor je: http://tweakers.net/price...hVbDpu8OeXY1pU-XF1hSCn9AQ.

Wat de bouwkwaliteit betreft: volgens mij komt dat bij alle laptops wel redelijk overeen, het is niet dat Acer hier negatief uit de band springt. En met de service heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je weinig over vertellen.

De Acer die jij uitgezocht hebt is volgens mij een prima laptop, maar als ik jouw was zou ik toch zoeken naar één met een betere videokaart. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bluff-Don-1993
Uhm oke dankje voor je reactie, ik ga er zeker over nadenken en ik laat het julie zo snel mogelijk weten welke het is geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• forcom
  • Laatst online: 11:07
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een laptop. Wat ik graag zou hebben is:
+/- 800 euro
i3/i5/i7
500 gb
redelijke grafische kaart waarmee ik bv sims 3, f1 game van codemasters dat er aankomt, pro cycling manager...

Ik heb zitten zoeken en ik kwam uit op een dell studio 15. Is 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 krachtig genoeg om zo'n spellen te spelen op middelmatige kwaliteit?

Ik kwam op dit uit voor 875 euro, is dit een goede prijs voor dit? ik kan er nog eens 6% dan 5% (deze 2 bij dell) en daarna 10% van aftrekken.
Base INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Muis Dell WM311 Wireless Notebook Blue Mouse
Optische stations DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Cables Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie N0755803
Standaardondersteuning 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Services en Support 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens Studio 1558 Order - Belgium
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Draagtassen Geen draagtas [inbegrepen in de prijs]
Systeemmedia Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren, dessins en beschilderingen Black chainlink
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Theft Protection Solution Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
Labels Wireless Label CI5
LCD-scherm 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software Office Starter 2010 - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply Wisselstroomadapter van 90 W
Biometric Identification Software voor gezichtsherkenning
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
TOTAAL :€ 875,00

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

forcom schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:45:
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een laptop. Wat ik graag zou hebben is:
+/- 800 euro
i3/i5/i7
500 gb
redelijke grafische kaart waarmee ik bv sims 3, f1 game van codemasters dat er aankomt, pro cycling manager...

Ik heb zitten zoeken en ik kwam uit op een dell studio 15. Is 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 krachtig genoeg om zo'n spellen te spelen op middelmatige kwaliteit?

Ik kwam op dit uit voor 875 euro, is dit een goede prijs voor dit? ik kan er nog eens 6% dan 5% (deze 2 bij dell) en daarna 10% van aftrekken.
Base INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Muis Dell WM311 Wireless Notebook Blue Mouse
Optische stations DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Cables Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie N0755803
Standaardondersteuning 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Services en Support 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens Studio 1558 Order - Belgium
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Draagtassen Geen draagtas [inbegrepen in de prijs]
Systeemmedia Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren, dessins en beschilderingen Black chainlink
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Theft Protection Solution Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
Labels Wireless Label CI5
LCD-scherm 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software Office Starter 2010 - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply Wisselstroomadapter van 90 W
Biometric Identification Software voor gezichtsherkenning
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
TOTAAL :€ 875,00
De sims stelt niks voor, maar voor die F1 game heb je wel minimaal een HD5650 nodig, de 5470 volstaat alleen voor minimale details en resolutie.

Dat is het jammere aan de studio 15: Als Dell ook een de HD5650 als configuratiemogelijkheid had, zou dat voor het overgrote deel van de mainstreamgebruikers die ook nog willen gamen een hele goeie optie zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Pjotr77 op 25-07-2010 14:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mashu
  • Laatst online: 24-11 21:40
Wat vinden jullie van de NVidia Optimus technologie (die automatisch schakeld tussen IGP en dedicated), als factor om mee te nemen in aanschaf van een nieuwe laptop? Slechts een klein gedeelte van alle laptop (een aantal ASUS, MSI) modellen wordt hier vooralsnog mee geleverd, wat de totale keuze zeer zou beperken (lees vergemakkelijken :) ). Ik heb niet echt het idee dat je heel veel meer moet betalen om deze tech aan boord te krijgen, maar het zoeken naar een laptop die het heeft is wel lastig (volgens mij geen lijsten beschikbaar).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cuberob
Mashu schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:13:
Wat vinden jullie van de NVidia Optimus technologie (die automatisch schakeld tussen IGP en dedicated), als factor om mee te nemen in aanschaf van een nieuwe laptop? Slechts een klein gedeelte van alle laptop (een aantal ASUS, MSI) modellen wordt hier vooralsnog mee geleverd, wat de totale keuze zeer zou beperken (lees vergemakkelijken :) ). Ik heb niet echt het idee dat je heel veel meer moet betalen om deze tech aan boord te krijgen, maar het zoeken naar een laptop die het heeft is wel lastig (volgens mij geen lijsten beschikbaar).
de asus u30jc heeft het (verkrijgbaar bij bijv. cyberport.de en dan qwerty toetsenbord van ebay afplukken, enkele tweakers zijn je voorgegaan) en geloof dat de nieuwste alienware m11x het ook hebben.
Heb zelf lang naar deze tech. zitten kijken (wilde voor de u30jc gaan) maar uiteindelijk toch voor een acer gegaan (meer bang for buck) en heb er geen spijt van. Als ik de stekker in het stopcontact doe schakelt hij automagisch over naar de ati 5650 en vice versa. Verder kan ik op de accu met 2 drukken op de knop en 3 sec wachten altijd naar de 5650 overschakelen. Voor mij dus de meerprijs (voor zover die er is?) nog niet waard, hoewel het natuurlijk wel de toekomst is.

• forcom
  • Laatst online: 11:07
Pjotr77 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:15:
[...]

De sims stelt niks voor, maar voor die F1 game heb je wel minimaal een HD5650 nodig, de 5470 volstaat alleen voor minimale details en resolutie.

Dat is het jammere aan de studio 15: Als Dell ook een de HD5650 als configuratiemogelijkheid had, zou dat voor het overgrote deel van de mainstreamgebruikers die ook nog willen gamen een hele goeie optie zijn.
Welke laptop raad je me dan wel aan met de HD5650? en i3 of i5?

is een dell studio 17 dan wel iets voor mij? Er is een optie van touchscreen, klinkt wel handig, maar is het zijn 100 euro extra waard?

[Voor 31% gewijzigd door forcom op 26-07-2010 12:29]

• HarmV
  • Laatst online: 09-03-2020
Hallo,

Ik ben net als zovele hier op zoek naar een laptop voor mijn studie, maar ik doe er ook veel andere dingen mee.
Dan moet je denken aan downloaden, films kijken en wat games spelen (niet de allernieuwste, daar heb ik mijn ps3 voor).

Ik zoek dan een laptop van ongeveer 15 inch.
Ik wil er een i5 processor op hebben.
Het leek me verstandig om een harde schijf met 7200 rpm erop te hebben.
Is er nog iets wat verstandig is om er op te hebben?
Mijn budged is ongeveer 800 euro.

Zelf zat ik te denken aan een dell studio 15.

Bedankt!

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

forcom schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:54:
[...]

Welke laptop raad je me dan wel aan met de HD5650? en i3 of i5?

is een dell studio 17 dan wel iets voor mij? Er is een optie van touchscreen, klinkt wel handig, maar is het zijn 100 euro extra waard?
Een i5, die i3 kan je toch nog wel wat fps kosten. En de meerprijs is niet zo groot volgens mij.
De Studio 17 is volgens mij een prima laptop, als je 17 inch niet te fors vind. Voor mensen die ook nog willen gamen is de Studio 17 een betere optie dan de 15. Ik heb overigens geen ervaring met het touchscreen.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben opzoek naar een laptop voor een vriend van me. Hij kwam met de volgende eisen aanzetten:
*Groot scherm
*Goed geluid

Hehe gelukkig ken ik hem erg goed en weet ik wel een beetje wat hij gaat er mee gaat doen, Muziek luisteren (vandaar dat hij goed geluid wil) Dit valt wel op te lossen met een paar X mini 2's lijkt me
Verder zal hij er veel films op kijken(later ook HD), hij neemt hem niet overal mee naar toe maar blijft op een lanparty (cod2) alleen thuis staan. Ook zullen er dus af en toe wat games op gespeeld worden. cod2/need for speed deel weet ik veel/commando's

En een groot scherm dan zit je toch vast op 17.3 of 18Inch. Klopt het dat alleen Acer 18inch laptops verkoopt? kan ze van andere merken nauwelijks vinden.

Na alles wat ik tot nu toe gezien heb ga ik uit van de volgende specificaties:
Intel Core i3 (350m 2.2Ghz) of een Pentium Dual Core T4400 2.2Ghz (of 'en ik zie ze vreemd genoeg bijna niet meer' een C2D T6500 oid)
Geheugen is niet zo boeiend 2 of 4 gig.
HD is ook niet zo heel boeiend 250/320/500Gb
Grafisch kwam ik in deze prijsklasse voornamelijk tegen: (op volgorde van goed naar slecht)
Radeon HD 5650
Radeon HD 5165
GeForce GT 330M
GeForce GT 240M
GeForce GT 320M
GeForce GT 220M
Radeon HD 4570
GeForce 310M

Tot mijn verbazing kwam de Dell Studio 17 qua prijs/prestatie verhouding het beste uit de bus. (Core i3-350m 2.26Ghz met 2Gb geheugen en 250Gb HD) Dit vond ik erg vreemd aangezien ik dacht dat Dell met zijn laptops altijd wel aan de prijzige kant zat. Dus ben de hele nacht maar door gaan zoeken. Helaas heeft de koper het niet zo op online producten bestellen zeker niet met dure apparaten. Hij wil graag liever bij een winkel in de buurt iets kopen (Groningen) in verband met garantie e.d. dan kan hij gemakkelijk het spul naar de winkel brengen.
Maar als ik niks beters tegen kom zal ik hem wel moeten overhalen.

Ik heb echt een hele sloot met laptops maar de belangrijkste naast bovenstaande zijn denk ik:
Toshiba Satellite L550-202
Pentium Dual Core T4400 (2.2Ghz)
500GB
4GB
HD4570
619euro

packard-bell-easynote-lj65-cu-582
320GB
4GB
GeForce GT240M
652euro

Iemand nog andere laptop's gezien die bij de eisen passen?

• guapper
koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:08:
[...]Helaas heeft de koper het niet zo op online producten bestellen zeker niet met dure apparaten. Hij wil graag liever bij een winkel in de buurt iets kopen (Groningen) in verband met garantie e.d. dan kan hij gemakkelijk het spul naar de winkel brengen.
Maar als ik niks beters tegen kom zal ik hem wel moeten overhalen.
[...]
Verkopen ze bij DynaByte tegenwoordig geen Dell's?
Ik zou zeggen: ga eens kijken op de Gedempte Zuiderdiep 7 of bel ze even... ;)

• Bluff-Don-1993
Iemand ervaring met MSI laptops ?
http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/175/index.php3
Voor 555 vind ik wel mooie prijs met die spc

Maar MSI iemand ervaring mee ?

• CLB
  • Niet online
Vast en zeker wel... onder andere hier: [Ervaringen] MSI GX Laptop Series - Deel 1

EDIT: Voor de rest leuke notebook, pricewatch: MSI CX620-001NL,
maar de resolutie zou ik niet multimedianotebook waardig noemen...

[Voor 50% gewijzigd door CLB op 27-07-2010 13:59]

• Bluff-Don-1993
CLB schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:56:
Vast en zeker wel... onder andere hier: [Ervaringen] MSI GX Laptop Series - Deel 1

EDIT: Voor de rest leuke notebook, pricewatch: MSI CX620-001NL,
maar de resolutie zou ik niet multimedianotebook waardig noemen...
Is de zelfde alleen is hij bij saturn stukker goedkoper :D
Nou best een goede laptop neem ik aan, en voor de prijs van 555 euro ga ik hem zeker zo halen

En op internet is te lezen dat je standaard twee garantie krijgt dus top ;)

[Voor 10% gewijzigd door Bluff-Don-1993 op 27-07-2010 15:14]

• CLB
  • Niet online
MSI levert altijd 2 jaar pick-up-and-return garantie ja, als een van de weinige fabrikanten, erg netjes ja!!

• Redblader
Bluff-Don-1993 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:54:
Iemand ervaring met MSI laptops ?
http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/175/index.php3
Voor 555 vind ik wel mooie prijs met die spc

Maar MSI iemand ervaring mee ?
Voor die prijs is dat echt een erg mooie deal, en MSI is ook gewoon een goed merk (standaard 2 jaar garantie).
zelfs bij webshops kost een CX620 toch wel ~600, dus 555 is een mooie aanbieding.

• Bluff-Don-1993
Nou net opgehaald wat is hij tog mooi en snel
toetsenboord typt echt goed (net als die van sony en mac)
Dus ik ben dik tevreden

[Voor 11% gewijzigd door Bluff-Don-1993 op 27-07-2010 21:17]

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:08:
...

packard-bell-easynote-lj65-cu-582
320GB
4GB
GeForce GT240M
652euro

Iemand nog andere laptop's gezien die bij de eisen passen?
Waarom niet de Packard Bell DT85?

Schermformaat 18,4"
Schermtype Full HD Diamond View breedbeeld
Processor Intel Core 2 Duo T6500 2,1 GHz
Geheugen 4GB
Harddisk 320 GB
CD-/DVD-Rewriter Super Multi Dual Layer
Videokaart nVidia GeForce GT240M met 1GB geheugen
Draadloze netwerkkaart 802.11 A/G/N
Webcam
hdmi/vga out
Ruimte voor een 2e interne sata hdd

:+

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Krusher schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:46:
[...]

Waarom niet de Packard Bell DT85?

Schermformaat 18,4"
Schermtype Full HD Diamond View breedbeeld
Processor Intel Core 2 Duo T6500 2,1 GHz
Geheugen 4GB
Harddisk 320 GB
CD-/DVD-Rewriter Super Multi Dual Layer
Videokaart nVidia GeForce GT240M met 1GB geheugen
Draadloze netwerkkaart 802.11 A/G/N
Webcam
hdmi/vga out
Ruimte voor een 2e interne sata hdd

[afbeelding]
Bedankt voor de tip, hoewel jou link toch 100euro duurder is en buiten het budget valt, zie ik dat hij via de pricewatch net de 700euro niet aantikt bij Dynabyte in Den Bosch
Er zit ook een dynabyte in Groningen, zou deze dan dezelfde prijs hanteren? (volgens de website wel iig)

Het enige nadeel is Windows Vista, kan je die gratis upgraden naar Windows 7? Dat kon bij mijn Toshiba die ik vorigjaar kocht wel namelijk.

[Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 28-07-2010 11:29]

• CLB
  • Niet online
Bluff-Don-1993 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:15:
Nou net opgehaald wat is hij tog mooi en snel
toetsenboord typt echt goed (net als die van sony en mac)
Dus ik ben dik tevreden
Chiclet toetsenbord heet dat, kun je misschien wat reallife foto's maken? M'n meisje vind 'm wel leuk...

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

koekoek2003nl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:26:
[...]
...

Het enige nadeel is Windows Vista, kan je die gratis upgraden naar Windows 7? Dat kon bij mijn Toshiba die ik vorigjaar kocht wel namelijk.
Ik denk het niet, zie er ook niets van terug op de website, en in de doos zat ook niet iets als een coupon.
Je zou wel een upgrade kunnen kopen natuurlijk. Of gewoon bij Vista blijven (wat ik gedaan heb), voor films en series e.d. voldoet dat dikke prima. Meeste games zullen ook wel draaien aangezien de bottleneck in dit geval de (overigens vervangbare) videokaart is, en niet het besturingsysteem (of die vriend van je moet echt oude meuk willen draaien..)

Ik heb mijn laptop voor €600 bij Dixons gekocht, vandaar de link naar hun. Het loont de moeite om de winkel binnen te stappen, wellicht hebben ze andere aanbiedingen of valt er wat te onderhandelen.

• sanduhr46
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12-2014
Begin vorige week was ik er nog van overtuigd om een Asus N61JA aan te schaffen maar tijdens het bestelproces (Azerty webshop) werd de status bijgewerkt en ging deze van direct leverbaar naar niet leverbaar. Bij de overige, veel duurdere webshops, was dit type in de daaropvolgende dagen ook de deur uitgevlogen.. das balen. Na lang gezocht te hebben lijkt een goed alternatief met gelijkwaardige specificaties in dezelfde prijsklasse niet te bestaan volgens mij.. Alleen de nieuwe MSI GE600 is vrijwel gelijk maar deze is nog nergens te koop. Iemand misschien een idee voor een alternatief?

• Bluff-Don-1993
CLB schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:31:
[...]

Chiclet toetsenbord heet dat, kun je misschien wat reallife foto's maken? M'n meisje vind 'm wel leuk...
Foto's lukken niet (mischien later), uhm hier een video, is dezelfde

YouTube: MSI CX620 - laptop.bg (English version)

[Voor 7% gewijzigd door Bluff-Don-1993 op 28-07-2010 18:29]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Krusher schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:46:
[...]

Ik denk het niet, zie er ook niets van terug op de website, en in de doos zat ook niet iets als een coupon.
Je zou wel een upgrade kunnen kopen natuurlijk. Of gewoon bij Vista blijven (wat ik gedaan heb), voor films en series e.d. voldoet dat dikke prima. Meeste games zullen ook wel draaien aangezien de bottleneck in dit geval de (overigens vervangbare) videokaart is, en niet het besturingsysteem (of die vriend van je moet echt oude meuk willen draaien..)

Ik heb mijn laptop voor €600 bij Dixons gekocht, vandaar de link naar hun. Het loont de moeite om de winkel binnen te stappen, wellicht hebben ze andere aanbiedingen of valt er wat te onderhandelen.
Wat bedoel je met vervangbare videokaart? Daar kan ik geen info over vinden. Moet ik dat dan zien zoals bij een processor?

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

koekoek2003nl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:12:
[...]

Wat bedoel je met vervangbare videokaart? Daar kan ik geen info over vinden. Moet ik dat dan zien zoals bij een processor?
De videokaart is van het MXM type, het zit op een dochterbordje.

Lees het volgende artikel voor meer info:

nieuws: nVidia introduceert MXM-standaard voor notebooks

• wezzie73
  • Laatst online: 30-07-2010
hallo mensen heb ff wat hulp nodig
Ik twijfel tussen 3 computer merken: Asus,Samsung en Toshiba.
Welk merk komt er met een laptop het best naar voren?

Heb al wel wat laptops opgezocht maar kom er niet uit en heb maar besloten om het grote publiek tevragen.
Dit zijn mijn keuzes

Samsung:
Samsung NP-R780-JS04NL i5
Samsung Notebook R780-JS03NL i3

Toshiba:
Toshiba Satellite L670-137 i5 6gb voorkeur
Toshiba Satellite L555-12N i3
Toshiba Satellite L670-17K i5
Asus:
Asus Notebook K72JK-TY034V i3
Asus Notebook K72JK-TY001V i3

al vast bedankt voor jullie informatie.

[Voor 11% gewijzigd door wezzie73 op 29-07-2010 17:53]

• lucietie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:03
Hallo mensen,

ik ben een vriend aan het helpen om een laptop te zoeken voor zijn komende opleiding.
Nu heb ik een laptop gevonden maar wil ik even zeker weten of deze laptop ook echt aan zijn eisen voldoet vooral met betrekking tot de videokaart.

Type processor Dual Core / Quad Core
Merk processor Intel of AMD
Kloksnelheid 2,0GHz of hoger
Intern geheugen 4096Mb (4GHz)
Harddisk 80Gb of meer
CD/DVD-RW ja
Schermformaat bij voorkeur 17 inch
Grafische kaart een grafische kaart met min. 256Mb eigen geheugen; geen on-board videokaart met shared videogeheugen
USB-poorten 4 USB: zie onderstaande beschrijving
Overige externe aansluitingen zie onderstaande beschrijving
Besturingssysteem bij voorkeur Windows gebaseerd (zie software eisen)
Netwerk 1 of meerdere netwerkaansluitingen (RJ-45)
WiFi 802.11 b/g/n ingebouwd
Speakers geen eisen
Geluid interne geluidskaart

Dit is nodig,
hierbij de link naar de laptop en naar specificaties van de videokaart.

pricewatch: Acer Aspire 7738G-664G64MN
http://www.notebookcheck....orce-GT-130M.13789.0.html

Alvast bedankt!

• CLB
  • Niet online
School die verplicht om een 17" bakbeest aan te schaffen... hahaha... :F

• thomasyola
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10-01-2013
Kan iemand me vertellen wanneer er een ruim aanbod aan AMD notebooks kan verwacht worden?
Ik vind nergens concreet een datum voor die Vision Ultimate notebooks:/
Zou graag een recente AMD'er hebben, maar als het nog te lang duurt zal het een i5 worden..

• CasparBoetes
  • Laatst online: 02-08-2010
Even een snelle vraag tussen door.

Als ik een Radeon Mobility HD5650 wil, is er dan veel verschil tussen de Intel Core i3 en Intel Core i5.

Dat scheelt namelijk wel in de prijs.

Groetens

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:06

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica