[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52

[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Notebook
Komt nog ;)

Alternatieven
Komen ook nog ;)

Artikel:
http://tweakers.net/revie...tebook-specificaties.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 22:02

Spypiet

Lit

Als je door een willekeurige videotheek/free recordshop loopt zie je tegenwoordig overal blue ray schijfjes in de schappen liggen.Je zou toch verwachten dat een Blue Ray reader momenteel standaard in alle laptops word meegenomen. Bij een laptop van 1200 euros al helemaal.. wat is dit? het jaar 2005 oid

Bedroevend hoor :/

RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik had dan ook liever de Sony Vaio F11 als winnaar kunnen aanwijzen. Maar Sony is zo slim geweest om dat model niet op voorraad te houden zolang de opvolger nog niet uit is 8)7 . En ja, aan een uitverkochte winnaar gaan we ook niks hebben...

Maar het is zeer bedroevend dat eigenlijk alleen Sony ons nog tevreden had kunnen stellen. Net of er geen markt meer is voor dit soort laptops door de crisis ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Tja wel raar: heb je een bluray speler in je Acer, zit er geen fullhd scherm bij.. 8)7 en de Asus heeft beide niet, en overigens ook slechts 4 gb geheugen, waar extra vaak voor een forse meerprijs zorgt. Maar Asus kan zonder ook wel voor een forse prijs zorgen... :P
Overigens denk ik dat die Core i7 hierbij ook een belangrijke boosdoener is. Het valt mij op dat die processor je enorm veel geld extra kost, kijk maar eens bij de configuratie-onderdelen op de sites van dell en sony.
Terwijl je met een snelle i5 zoals de 520m al sneller bent dan alle C2D's, en je door de hyperthreading ook nog eens een quadcore hebt. De 620m is ook een dualcore met iets hogere kloksnelheden, maar is ook ineens absurd duur :?

Schijnbaar denken dat fabrikanten dat wat extra specs wel een meerprijs van zo'n 500 euro waard is.. terwijl je dan toch nog net wat meer mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan P
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-10-2023
Kom er niet helemaal uit. Wilde deze laptop vandaag eigenlijk betstellen. Geen idee of deze een beetje prijs kwaliteit verhouding heeft.

http://configure.euro.del...&cs=nldhs1&kc=studio-1747

iemand hier een mening over of eeen beter altrnatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294182

Wat ik me afvroeg is of er geen mooie goede laptops zijn met die nieuwe AMD Phenom II cpu's. Daar zaten een paar goede quadcore's bij met erg lage TDP's, en AMD is nooit heel duur. Ik dacht dat deze CPU's mei uit kwamen? Heeft iemand enige informatie over deze CPU's, wat ze presteren enzovoorts, ik kan namelijk niet veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 294182 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:47:
Wat ik me afvroeg is of er geen mooie goede laptops zijn met die nieuwe AMD Phenom II cpu's. Daar zaten een paar goede quadcore's bij met erg lage TDP's, en AMD is nooit heel duur. Ik dacht dat deze CPU's mei uit kwamen? Heeft iemand enige informatie over deze CPU's, wat ze presteren enzovoorts, ik kan namelijk niet veel vinden.
Wij ook nog niet.

Maar mooie prestaties... Het is een quadcore en er is een heel groot probleem: Kloksnelheid en single threaded applicaties. Het is heel leuk dat hij 4 threads snel kan verwerken, maar als hij dat neit doet, dan heb je een probleem qua performance en val je heel ver terug. De Core 2 Quad Q9000 had dit probleem ook en werd daarom ook afgeraden. Hetzelfde heb ik persoonlijk met de quadcores van AMD.

De Intel Core i7 quadcore is wat dat betreft geniaal. Met de turboboost functionaliteit kan hij worden ingezet als extreem snelle dualcore of normale quadcore. Het beste van twee werelden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:44
Jan P schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:16:
Kom er niet helemaal uit. Wilde deze laptop vandaag eigenlijk betstellen. Geen idee of deze een beetje prijs kwaliteit verhouding heeft.

http://configure.euro.del...&cs=nldhs1&kc=studio-1747

iemand hier een mening over of eeen beter altrnatief?
Tsja hij is niet bepaald evenwichtig. Opzich een erg zware CPU voor de bijgeleverde videokaart. De GPU is matig. Verder is het 'maar' een HD+-schermpje van 1600 bij 900 geen full HD van 1080 bij 1920.

Kan je beter kijken naar de ST1749 met een I5 en radeon 5650. GPU is sterker en de i5 doet het helemaal niet zo slecht! Is allemaal wat beter in balance. De schermresolutie bljft HD+ en dat blijft toch minder. Ik zat een beetje te turen naar deze config (8 Gb en 2 maal 500Gb). Maar ik twijfel zeer over Dell ivm hetdebacle met de ST1747 en de i7 en snelle GPU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan P
  • Laatst online: 28-10-2023
Thnx voor replay!

Gebruik hem vooral voor een beetje klussen met films en foto's en zo nu en dan een spelletje.

Een zware cpu zou (in theorie) dus handiger zijn dan een zware gpu met een wat lichtere cpu, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Ik weet niet zeker of dat in dit gval ook echt op gaat. Dell heeft/had namelijk een vermogens probleembje met de i7 CPU's in de ST 1747-serie. Ze trokken meer dan de voeding leverde en als gevolg draaiden ze niet volgens specs (throttle issue).

Verder doet de i7 op 4 cores 1,6 GHz. De hamvraag is of jouw programma's ook wel geschikt zijn voor multicore gebruik (meer dan 2 dus...). Als jouw programma niet meer dan 2 cores kan aanspreken haal je er dus maar 2 keer 1,6 uit. Vervolgens kan hij wel even pieken maar dat is dan maximaal 2,8 Ghz op 1 Core. Hij kan ook gematigd turboboost gebruiken en dan gaat hij 2 cores op ongeveer 2,2 Ghz laten lopen (ik kon het niet zo snel meer terugvinden hoeveel precies). Maar goed dat is/was allemaal theoretisch in het geval van de ST1747 omdat die turboboost alleen maar aanschiet als de CPU niet te warm wordt en voldoende vermogen krijgt etc.

Nu even de i5 540m specs:
normaal 2 maal 2,53 Ghz (dat is ongeveer gelijk als de i7 in gematigde turboboost!)
turboboost 1 core op 3,066 Ghz. Dat is dus meer dan de i7 in max turboboost!
Verder verbruikt de i5 10 watt minder vermogen wat de kans op turboboost inzetten wat hoger maakt bij een Dell met maar slechts een 90watt adapter en warme studio behuizingen.

Kortom de i7 is alleen sneller bij normaal gebruik als je programmatuur 4 cores tegelijkertijd kan aanspreken. En nogmaals ik vertrouw die Dells voor geen meter als het om throttlen gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Laatst online: 21-05 23:17
Als je een Sony Vaio E serie configureerd heb je voor 1100euro dit:
i5-520 2.4ghz
Radeon Mobility HD5650
500GB 5200rpm HD
6GB DDR3 RAM
15.5" 1080p Full HD beeldscherm
Blue Ray writer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224536

Nou, ik vind die Asus N71JQ toch wel interessant omdat deze 2 aparte hdd's heeft. Dus als je dingen doet met audio/video kun je je programma's op C houden en je Sound Libraries en opnames op drive D. Alleen heb ik geen ervaring met 5400 rpm drives.... Maakt dat nou echt merkbaar verschil met 7200 rpm?
Je kunt er natuurlijk ook een externe eSata disk aanhangen, maar ook daar heb ik geen ervaring mee. Want als dat goed werkt, dan kan ik ook net zo goed een iets goedkopere Acer nemen van €1000,- en dan dus een externe drive er aan hangen. Maar 't is wel meer gekut. Wel leuk dat je op de Acer dan 8 gig geheugen hebt voor die prijsklasse (ook al is het duur zat natuurlijk).

Wat ik wel mis voor deze prijsklasse is FireWire aansluiting voor m'n geluidskaart (met Asio2 drivers)... Dat hebben de MacBook Pro's dan weer wel (wat ik ook als optie in gedachten hou). Alleen heb je dan maar een 13" model voor deze prijs. Daarbij ben ik altijd Windows man geweest en weet ik geen ruk van Apple OS.

Lastig.... een hele nieuwe wereld voor mij die laptops. Maar nu ze zo zoveel sneller zijn geworden wordt het steeds interessanter om er aan te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 224536 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:35:
Nou, ik vind die Asus N71JQ toch wel interessant omdat deze 2 aparte hdd's heeft. Dus als je dingen doet met audio/video kun je je programma's op C houden en je Sound Libraries en opnames op drive D. Alleen heb ik geen ervaring met 5400 rpm drives.... Maakt dat nou echt merkbaar verschil met 7200 rpm?
Hangt er van af welke schijf is gebruikt. Er zijn 5400rpm-ers die net zo snel zijn als 7200rpm-ers. Wel is 7200rpm vaak sneller. Een andere optie is natuurlijk een SSD. Neem ook mee dat je bij Asus gewoon je harde schijf kunt upgraden zonder dat dat je de garantie kost. Je moet de originele schijven alleen wel weer terug zetten bij een RMA
Je kunt er natuurlijk ook een externe eSata disk aanhangen, maar ook daar heb ik geen ervaring mee. Want als dat goed werkt, dan kan ik ook net zo goed een iets goedkopere Acer nemen van €1000,- en dan dus een externe drive er aan hangen. Maar 't is wel meer gekut. Wel leuk dat je op de Acer dan 8 gig geheugen hebt voor die prijsklasse (ook al is het duur zat natuurlijk).

Wat ik wel mis voor deze prijsklasse is FireWire aansluiting voor m'n geluidskaart (met Asio2 drivers)... Dat hebben de MacBook Pro's dan weer wel (wat ik ook als optie in gedachten hou). Alleen heb je dan maar een 13" model voor deze prijs. Daarbij ben ik altijd Windows man geweest en weet ik geen ruk van Apple OS.

Lastig.... een hele nieuwe wereld voor mij die laptops. Maar nu ze zo zoveel sneller zijn geworden wordt het steeds interessanter om er aan te beginnen :)
Je kan ook altijd nog kijken naar een ExpressCard met Firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224536

GENETX schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:46:

Je kan ook altijd nog kijken naar een ExpressCard met Firewire.
Ah, goed dat je 't zegt. Ik wist niet eens precies wat ExpressCard was. Ik dacht een soort nieuwe cardreader of zo. Maar dat is dan helemaal mooi :)

Trouwens, hoe zit het met de response timing v/d monitoren op zo'n laptop? Kun je daar fatsoenlijk fps games mee spelen? Ik zie er niets over staan bij de specs...

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 224536 op 03-06-2010 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 224536 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:02:
Trouwens, hoe zit het met de response timing v/d monitoren op zo'n laptop? Kun je daar fatsoenlijk fps games mee spelen? Ik zie er niets over staan bij de specs...
Tegenwoordig zijn er geen schermen meer met een slechte responsetijd. De tijd van verschrikkelijke gosthing ligt echt ver achter ons :) . Gaat prima werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Shaverion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:15:
Als je een Sony Vaio E serie configureerd heb je voor 1100euro dit:
i5-520 2.4ghz
Radeon Mobility HD5650
500GB 5200rpm HD
6GB DDR3 RAM
15.5" 1080p Full HD beeldscherm
Blue Ray writer
15,5 voor 1080p full HD vind ik persoonlijk voor me zelf an de te kleine kant. En voor foto-videobewerken is een kleurvast scherm met redelijke ruime inkijkhoek wel fijn. Ook belangrijk is een egale achtergrondverlichting (LED backlit) om de verstoring van lichtinval op je scherm te matigen. De hamvraag is of die schermpjes uit de E-serie dat wel hebben. Bij de F-serie zal dat wel goed zitten hoewel dat ook niet ergens 1, 2, 3 expliciet vermeld staat.

Ik vond het alternatief van de slecht leverbare Sony persooonlijk ook het beste. Toch had ik ook wel graag een ST1749 van Dell met een i5 540 getest gezien (maakt deze zijn specs waar? Zo ja dan wordt hij wel erg interessant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.notebookcheck....749-Notebook.27472.0.html.
Volgens mij wel een goeie review over de studio, alleen dan met i5 520m processor ipv 540m, maar dat scheelt niet zoveel.

Volgens mij was er trouwens de mogelijkheid om gratis een adapter met meer vermogen aan te vragen bij dell. In ieder geval bij de XPS 16, die had hetzelfde probleem icm de i7. Voor de studio weet ik het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Review van ST1749 gelezen en toch niet succesvolle aanpassing. Hij blijft onnodig warm ondanks toepassing van i5. beeldscherm is slecht, zeker voor MM toepassingen wil je een kek schermpje hebben net zoals een gamer mooie graphics wil hebben. In dat opzicht willen MM-ers en gamers IMHO hetzelfde. Voor MM is FPS wat minder belangrijk. Dus de videokaart hoft niet top off the bill te zijn. Er moet voornamelijk voldoende rekenkracht en geheugen zijn (voor conversie en bewerking). De i5 serie is ruim afdoende. Pot. was het een mooie config maar de uitvoering is het weer net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:14
Beste mede-tweakers,

Zoveel als ik weet van computer onderdelen bij elkaar zoeken om een goede pc te bouwen, zo weinig weet ik over een laptop. Nu vroeg mij zus of ik een goede laptop voor haar kan vinden, zodat ze niet (weer) een miskoop begaat.

Hij moet eigenlijk maar aan één/twee eisen voldoen (vrouwen :p ):
  1. De sims 3 moet gespeeld kunnen worden (en soortgelijke games, dus geen heftige schiet spellen e.d.)
  2. Hij moet er enig sinds leuk uit zien.
Budget is zo rond de 800 euro, maar zoals ze zelf al zei: "goedkoper is natuurlijk altijd leuk". Aangezien ik er eigenlijk weinig van af weet zocht ik naar game laptops, het enige wat mij te binnen schoot wat denk ik zeker gaat werken is de Alienware M11x. Afgezien van dat hij niet heel erg mooi is en een erg klein scherm heeft, vraag ik me ook of dit niet een beetje een overkill is? Is bijvoorbeeld een Dell Studio 17 (zoals de tweede hier) ook voldoende?

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Iedere notebook met een low-end videokaart van het kaliber Nvidia GeForce GT 230M / GeForce GT 320M / ATI Radeon 5470 zijn al genoeg om het spel soepel te spelen:
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

Verder is het belangrijk om te weten wat ze er verder mee gaat doen. De Studio 17 is op zich een hele leuke notebook voor het geld, maar als ze studeert en de notebook regelmatig mee naar school wil, dan is dat weer geen handige keuze en kun je beter naar wat kleiners kijken. Ook van belang is de waarde die ze aan de accu hecht.

2 eisen zijn wat dat betreft ook niet specifiek genoeg. Ja, het maakt het voor ons vrij makkelijk om een keuze te maken, maar achteraf kan dan ook weer blijken dat er eigenlijk toch iets ontbreekt aan de notebook. Vandaar dat een zo compleet mogelijke omschrijving van de bezigheden en wensen een pré is. Juist de ervaring die ik en veel anderen met notebooks hebben kunnen dan helpen om juist die dingen die over het hoofd worden gezien toe te lichten.

* GENETX gaat ff zoeken in de pricewatch :+
...
Dit is het filtertje waar ik tot nu toe op uit kom:
Pricewatch filter
Aangezien over smaak niet te twisten valt kan ze wellicht eerst het beste zelf even kijken welke van deze laptops ze wel en welke ze niet mooi vindt. Vrouwen zijn wat dat betreft zo onvoorspelbaar en kritisch. Heb zelf ook mn zusje aan een laptop mogen helpen, dus weet er alles van O-)

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 04-06-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Alvast super bedankt voor je antwoord, die link is echt super handig! Daarvoor al 1000 maal bedankt :P

Ze was hier net even dus het één en ander besproken. Grootte maakt niet echt uit, voornamelijk voor thuis gebruik op de bank en dergelijke (dus ook batterij is niet heel erg belangrijk). De dell studio 17 vond ze in elk geval erg mooi! De enige bezigheden zijn toch echt sims, internetten, beetje office, filmpje kijken.

De Dell Studio 17 (standaard, €649) leek ons dus prima, er resten alleen nog twee vragen:
  1. Is het de 100 euro meer waard om een model hoger te gaan? (i5 ipv i3, 2x meer geheugen, 70GB meer)
  2. Zijn er eventueel nog alternatieven die hier op lijken? (willen ons eigenlijk niet blind staren om één model)
Wat mij tevens opviel is dat de grafische kaart in het standaard model in die lijst hoger staat dan de grafische kaart in het duurste model van de Deel Studio 17?

Alvast super bedankt voor je hulp zo ver :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

neem deze config:
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0074902

kost €30 meer, maar dan krijg je wel 4GB en een harde schijf van 320 gig :)

de i3 is ruim voldoende voor alle basistaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
The Yorick schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:13:
Wat mij tevens opviel is dat de grafische kaart in het standaard model in die lijst hoger staat dan de grafische kaart in het duurste model van de Deel Studio 17?
Dat viel ons onlangs ook al op. Een zeer vreemde keuze om opeens een vorig model te nemen. Waarschijnlijk moet ATI nog van een voorraad af ofzo... Lang leve de rebranding, want het gaat namelijk om ene omgekatte HD4650....

De Studio 17 is voor zijn geld zeker de beste keuze. Een upgrade heb je ook niet echt nodig. Een Core i3 330M is al net zo snel als een Intel Core 2 Duo P8700 bijvoorbeeld. Dat was, tot de introductie van de nieuwe processors, één van de snelste processors die echt te krijgen was, en dan ook enkel in notebooks van rond de 1000 euro of meer.

Ik zou zoals Darkstone nog wel 4GB ram en een harde schijf upgrade doen. Kost niet veel bij Dell en je krijgt er veel voor terug.

Alternatieven staan in het linkje wat ik gaf. Modellen die ik persoonlijk altijd wel interessant vindt:
pricewatch: Asus N61JV-JX033V
pricewatch: Samsung R580-JS05
pricewatch: Dell Studio 17(N0074902)
pricewatch: Acer Aspire 5740G-434G64MN
pricewatch: MSI CX620-017NL

Maar toch, ze halen het niet bij de Dell Studio 17. De keus is vrij ruim en echt fout kun je ook niet gaan met de keuze van welke van de laptops. Wel is het het vermelden waard dat Asus, Samsung en MSI standaard 2 jaar garantie geven. Dat is wel een groot voordeel. Maar ook bij Dell kun je extra garantie voor een nette prijs kopen. Zeker door de prijs van de Studio 17 is het wel een idee om hier toch nog even naar te kijken. Notebooks zijn vrij kwetsbaar en je bent afhankelijk van je fabrikant. 2 jaar of meer garantie is voor mij altijd wel een minimale eis aan een notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

overigens is dell wel courant daarmee, als hij na de garantie stuk gaat (maar binnen de wetterlijke garantie) kan je voor €39 een monteur bestellen die het bij jou thuis oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ooh, dus geen gedonder qua getouwtrek om dat recht te krijgen? Dat zou inderdaad wel erg goed zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van wat ik zover gehoord heb wel, je moet alleen we aan de telefoon "doorvragen"... maar het is wel minder gedoe dan bij de meeste andere 1-jaar merken (acer in het bijzonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Super bedankt jongens! We gaan dan toch maar voor de Dell Studio 17 + extra ram en opslag. Dat kan voor slechts 30 euro meerprijs natuurlijk nooit een miskoop zijn.

Ik laat nog wel even weten hoe de Sims erop draait als we zover zijn!

Nogmaals bedankt!

EDIT:
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:51:
neem deze config:
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0074902

kost €30 meer, maar dan krijg je wel 4GB en een harde schijf van 320 gig :)

de i3 is ruim voldoende voor alle basistaken
Hoe ben je aan die link gekomen? Als ik dat zelf probeer samen te stellen kom ik namelijk vele malen hoger uit met de prijs! Top _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Kale Kiwi op 05-06-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er zijn vele wegen naar Rome Dell configuraties. Het heeft wel eens in het verleden in computerbladen gestaan dat je dezelfde desktop op 5 manieren kon samenstellen, maar er tussen de duurste en goedkoopste route zo 100 tot 200 euro verschil zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, slaat nergens op...

code:
1
http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRS17454&l=nl&m_30=321942&oc=N0074902

kopieren en plakken in de adresbalk, dan de laatste 2 cijfers aanpassen (02) dan krijg je een "willekeurige" config voor je neus, t/m 12 meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 11:20
Ik zit momenteel te kijken naar deze NBBG, maar ik zie nu ook deze laptop bovenkomen:
Asus N71JQ-TY013V, in vergelijking met de TY002X.

Als je ze naast elkaar zet, lijken ze verdacht veel op elkaar: http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/251402;257831
Opmerkelijke verschillen zijn de Bluray drive en de 'Hybrid TV tuner' in de TY013V (staat tegenover dat hij 500gb opslagruimte heeft itt 1TB voor de TY002X)

Als ik echter op internet informatie zoek over deze Asus N71JQ-TY013V kan ik nog verrassend weinig informatie vinden.
Heeft iemand toevallig al wat meer informatie over dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zelfde laptop, andere uitrusting. Het probleem is dat die laptop 1 leverancier heeft, waardoor we hem niet in de NBBG hebben meegenomen, de specs zijn wat mij betreft wat meer multimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 11:20
En enig idee wat ik me dan precies moet voorstellen bij die Hybrid TV Tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, dat je TV kunt kijken en opnemen op je laptop. Hybrid wil daarbij aangeven dat je ook nog analoog en digitaal (dvb-t gok ik) kan ontvangen. Je zou het even kunnen navragen, zeker of er een antenne bij zit. In dat geval kun je overal Ned 1, 2 en 3 ontvangen, ook in de tuin, met het WK, de tour de france en olympische spelen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 08-06-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212326

Ik heb de best buy guides enzo doorgekeken maar vind het erg moeilijk om een laptop te vinden die voldoet aan mijn eisen namelijk het volgende:

- i7 processor
- Full hd anti-glare/non-glare scherm
- 4 gb geheugen (voorkeur gaat uit naar 6gb)
- minimaal 500 gb hd (7200 rpm)
- Goeie graka
- En het laatste vooral lastigste een mooi uiterlijk (geen lelijke rode, blauwe game laptop's ofzo, gewoon ellegant zakelijk zoek ik)

Budget is rond de 1600 euro.
Heeft iemand een mooie voor mij gezien, ik sta open voor alle reacties :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 212326 op 08-06-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je eist veel... Misschien te veel. Zou je ook je keuzes kunnen onderbouwen qua processor en RAM. Verde,r wat ga je met de laptop doen? Hoe groot moet hij zijn?

Een goede start is iig om even [Ervaringen] Laptops met een mat scherm door te nemen. Daar worden laptops met matte schermen besproken. Wellicht staat daar iets tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:31:
Je eist veel... Misschien te veel. Zou je ook je keuzes kunnen onderbouwen qua processor en RAM. Verde,r wat ga je met de laptop doen? Hoe groot moet hij zijn?

Een goede start is iig om even [Ervaringen] Laptops met een mat scherm door te nemen. Daar worden laptops met matte schermen besproken. Wellicht staat daar iets tussen.
Ja dat ervaringen topic had ik al doorgekeken. Ik eis inderdaad te veel ben ik bang. Dus ik zal waarschijnlijk wel aan een glazendscherm moeten.

Mijn keuzes voor de processor en ram is ik wil met deze pc video bewerking, after effects, gamen, webdesignen etc. En dit moet gewoon snel en vlekkeloos gaan, een i7 heeft de power en 4 gb aan ram is een must maar 6 gb heb ik natuurlijk liever.

Ik ga waarschijnlijk voor een 15,6 inch aangezien dit de beste tussen maat is.
Mijn oog is momenteel gevallen op http://tweakers.net/price...n0055806%29.html#tab:info

Deze heeft een i7 die loopt op 2,8? Lijkt me onwaarschijnlijk volgens mij moet dit 1,6 zijn. Hij heeft een full hd led schermpje, 6gb aan ram en 500gb (7200rpm). Ziet er erg aantrekkelijk uit.. maar wel helaas van het glossy schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www1.euro.dell.com...55&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

hier kan je hem samenstellen, ik heb m zelf ook :P

zorg wel dat je het full-HD scherm neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 212326 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:53:
Ik ga waarschijnlijk voor een 15,6 inch aangezien dit de beste tussen maat is.
Mijn oog is momenteel gevallen op http://tweakers.net/price...n0055806%29.html#tab:info

Deze heeft een i7 die loopt op 2,8? Lijkt me onwaarschijnlijk volgens mij moet dit 1,6 zijn. Hij heeft een full hd led schermpje, 6gb aan ram en 500gb (7200rpm). Ziet er erg aantrekkelijk uit.. maar wel helaas van het glossy schermpje.
Turbo Modus ;)

Maar de Dell Studio 15 heeft een vrij zwakke videokaart. Ik raadt toch een HD 5650 of beter aan als je wilt gamen:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:50:
[...]

Turbo Modus ;)

Maar de Dell Studio 15 heeft een vrij zwakke videokaart. Ik raadt toch een HD 5650 of beter aan als je wilt gamen:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Ja nu je het zegt inderdaad! Maar het probleem is als ik ook kijk naar de pricewatch, zodra ik filter op de goeie types videokaarten zijn het vooral 17 inch laptops en selecteer ik dan ook nog eens op 1680x1050 en 1920x1080 dan blijven er geen 15 inch laptops over... :-(

bijv.:
http://tweakers.net/price...9yQSD-STK_q62UhJtVSsLPc8P

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 212326 op 08-06-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, dat klopt ook weer. Enkel Asus heeft nog de G51, maar dat is weer een gaming laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die is weer lelijk, maar sowieso als ik filter op mijn setup (zonder de graka) dus i7, 4gb, full hd, 500 gb 7200rpm dan heb ik nog maar 5 laptops over :P

http://tweakers.net/price...S4uhZM-JygjRSkZWmJqdL9v0D

Maybe toch maar een i5 dan.. of nog eventjes wachten tot na de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zat een tijd geleden met het zelfde probleem, toen had ik uiteindelijk de eis voor een grafische kaart laten vallen.

wellicht kan je nog even wachten totdat de XPS 16 refresht (dat kan al in de VS), dan heb je een 16" full-HD met een 5730, je kan er ook een RGBled scherm inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 212326 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:34:
[...]

Ja nu je het zegt inderdaad! Maar het probleem is als ik ook kijk naar de pricewatch, zodra ik filter op de goeie types videokaarten zijn het vooral 17 inch laptops en selecteer ik dan ook nog eens op 1680x1050 en 1920x1080 dan blijven er geen 15 inch laptops over... :-(

bijv.:
http://tweakers.net/price...9yQSD-STK_q62UhJtVSsLPc8P
Zelfbouwers zoals XXODD, BTO of xnotebooks.nl is misschien een oplossing voor je. Een Dell 17 inch kun je ook krijgen met ATi 5650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de studio 17 heeft "slechts" 900p, het scherm is ook nog eens van matige kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 04:58:
[...]

Zelfbouwers zoals XXODD, BTO of xnotebooks.nl is misschien een oplossing voor je. Een Dell 17 inch kun je ook krijgen met ATi 5650.
Ja heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Maar toch de prijzen zijn soms erg hoog, lastig om mijn configuratie precies te krijgen en ook voor een redelijke prijs. En ik wil toch liever een merk kopen, voelt toch meer vertrouwd dat de configuratie 100% getest is en dus optimaal zal blijven werken.

Maar een 17 inch heeft inderdaad veel meer mogelijkheden helaas het voor mij toch echt veel te groot. Ik wil het liefst een 15,4 inch ;) Hij moet namelijk wel makkelijk mee te nemen zijn, daar is een 17 inch te zwaar en te groot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ook nog wel leuk voor een aantal mensen, uit de saturn folder:

De Acer Aspire 5741g-436g64mn. 15,6 inch, core i5 430m, 640 gb 5400 rpm hd, 6 gb geheugen, ati hd 5650 1gb graphics. Kost deze week 721 euri's.

@Xaia: Misschien is de Raptor A15 van xnotebooks.nl wat voor je? Full hd scherm (glare denk ik, staat er niet bij), 15,6 inch. Voor ongeveer 1400 euro heb je een config met ati hd 5650 1gb, core i7 720m, 500 gb 7200 rmp hd en 4 gb geheugen. 6 gb is geen optie, 8 wel maar daar betaal je erg fors voor.

Tja Als je toch een merk wilt wordt het wat langer zoeken denk ik...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 343358 op 09-06-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350392

Anoniem: 212326 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:52:
[...]

Ja heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Maar toch de prijzen zijn soms erg hoog, lastig om mijn configuratie precies te krijgen en ook voor een redelijke prijs. En ik wil toch liever een merk kopen, voelt toch meer vertrouwd dat de configuratie 100% getest is en dus optimaal zal blijven werken.

Maar een 17 inch heeft inderdaad veel meer mogelijkheden helaas het voor mij toch echt veel te groot. Ik wil het liefst een 15,4 inch ;) Hij moet namelijk wel makkelijk mee te nemen zijn, daar is een 17 inch te zwaar en te groot voor.
Is mss al gezegd maar is de huidige xps 16 niets voor jou? Krijgt wel een refresh (alle, daar wachten we al lang op) maar zo slecht is de huidige grafische kaart toch ook weer niet? Zeker niet als je wat reviews opzoekt op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:21:
de studio 17 heeft "slechts" 900p, het scherm is ook nog eens van matige kwaliteit
Full HD is gewoon een optie als ik even kijk in het Studio 17 topic. Het kost je 100 euro meer voor dat scherm.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 09-06-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

al sinds december niet meer, maar er gaan geruchten dat deze optie terugkomt.
in de VS is het al wel mogelijk

orly? :)

ja en nee: wel besteld, nog niet binnen: http://gathering.tweakers...ter_userids]=Promsmanager

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-06-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Gegroet :P

Ik zit voor een vriendin van mij te kijken naar een simpel notebookje voor haar nieuwe opleiding.
Het is echt alleen voor internet, word, muziek etcetera, dus ontzettend krachtig hoeft hij niet te zijn, vooral opslag is een pré.
Haar budget is €500 max, en met dat bedrag in gedachten wil ik echt alles eruit halen wat erin zit :)

Ik had enkele nootboeks op het oog:
pricewatch: Packard Bell Easynote TJ75-GN-520
4GB geheugen, 320GB harde schijf en een processor van de nieuwere generatie, een i3 330M.

pricewatch: Packard Bell Easynote TJ71-RB-475 Zwart
Meer opslag, 500GB maar van de processor weet ik niet veel af.

Mijn vraag dus, is er in de prijsklasse een beter alternatief?
De eerste laptop is met de processor, zoals boven staat aangegeven, ontzettend snel. Maar wie weet komen mensen nog met een beter idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De eerste is sowieso sneller. De M300 van AMD is zo ongeveer de traagste normal voltage dualcore die er is.

Echter, een andere interessante oplossing is de zogenaamde thin-and-light. Die zijn nog wat trager, maar veel sneller als een netbook. Dan zou je een mooie compacte 13,3" notebook van 2kg max kunnen nemen die je makkelijk mee kan nemen naar school en zo 6 uur mee kan op de accu. Dat is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Inderdaad, nog eventjes nagezocht. Niet een erg goede keuze :p
Is er toevallig een optie om te sorteren op Thin-and-light? Of moet ik gewoon kijken bij laptops onder de 13,3"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat laatste, of iig rond. Let op de zogenaamde SUxxxx-processors of een AMD Athlon/ Turion Neo. Niet meenemen: De singelcore SU2700 (SU2300 is WEL dualcore) en AMD MV-40.

Al merk ik wel dat er weinig keuze is, eigenlijk begint dat bij 550 euro een beetje. 11,6" lijkt me wat aan de kleine kant. Ga sowieso even langs een elektronicaboer om de laptops in het echt te bekijken en te voelen. Mijn volgende laptop is in ieder geval wel een 13,3", ik heb het wel gehad om een lompe laptop mee te nemen naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Hmm inderdaad niet echt iets tegengekomen, of ze moet echt veel performance inleveren.

Die eerste Packard Bell is dan inderdaad erg netjes. Alleen kan ik nergens informatie vinden over de resolutie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit ding?
http://www1.euro.dell.com...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
de duurste versie (€531) heeft een SU4100 (1.3ghz) en een bankje van 4GB geheugen, hij is alleen wel 11.6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Ik was eigenlijk op zoek naar een goede desktop replacement voor thuiswerken en daarnaast uiteraard ook multimedia toepassingen vanwege mijn hobby fotografie. (m.n. foto bewerkingen en uiteraard ook wat video werk decoderen). Gamen boeit me niet zo. Ik wil wel een tijdje doen met de laptop, mijn vorige is ook ruim 5 jaar mee gegaan. Mijn grootste 'zorg' bij de keuze voor mijn doel is toch wel de schermkwaliteit. Vanwege mijn fotobewerkingen heb ik toch wel behoefte aan een scherm die redelijk kleurecht is. Daarnaast voor het thuiswerken is een flinke lap beeldscherm ook wel fijn. Ik begrijp daarmee best wel dat ik boven het BBG budget van deze periode ga maar dat vind ik wel acceptabel (mede vanwege mijn eerste opties).

Ik liep een beetje te hinken tussen de Asus G73 en de Toshiba Qosmio U500, maar nu liep ik tegen BTO aan met de volgende config (lekker uitbreidbaar in de toekomst (vrije drive bay voor SSD, vrije geheugenbank om er wat bij te prikken). Maar hoe is het scherm van dit product:

X•BOOK 18M30U FULL HD:

Beeldscherm 18,4 inch FULL-HD WUXGA+ Glare TFT (1920x1080)

Videokaart ATI HD Mobility Radeon™ 5165 1GB DDR3

Chipset Intel® Cantiga PM55 1333MHz FSB + ICH10M

Processor Core i 35W Intel® Core™ i5 -540M 2.53GHz 3Mb Cache (3.06GHz Turbo)

RAM DDR3 1333 (1) 4Gb DDR3-1333MHz (slot 1)

RAM DDR3 1333 (2) 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie

Harddisk 500GB 7200 rpm (16Mb cache)+Shock Protection

Optische disk SATA 8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM € 0 Blu-Ray drive + PowerDVD (BD-ROM+DVDRW)

Wireless LAN 54/300 BTO® 54/300Mb Wireless Lan (b/g/n)

Accu 9-cell Primary Lithium-Ion Batterij

Bluetooth Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)

USB 3 x USB 2.0

VGA-poort 1 x D sub 15-Pin VGA poort

HD-TV aansluiting HDMI connector voor HD ready LCD schermen

Webcam Ingebouwde 1,3 MegaPixel WebCam + Microfoon

Uitbreidingsslot(en) 1 x PC Express Card

E-SATA Poort Externe SATA aansluiting voor snelle schijven

Keyboard Notebook keyboard incl Numeriek keypad

Keyboard Layout QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL) € 0 AZERTY Toetsenbord (BE-Internationaal voor Belgie/Fr.)) € 0 *

LAN 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)

Cardreader 7-in-1 card Reader (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)

Audio Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)

Audio Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning

Audio Ingebouwde Stereo speakers + Sub-Woofer

Besturingssysteem Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS

Garantie 2 jaar carry in garantie

Draagtas XL Draagtas optioneel € 0 Draagtas XXL voor 17F02/17F31/18M28

1680 euro voor deze config, toch wel weer goedkoper dan mijn eerste twee opties en deze config is in de toekomst makkelijk uit te breiden zonder dat ik voor iets heb hoeven te betalen wat ik er dan weer uit moet gooien (bijv 2 keer 2 gig geheugen of 2 keer 500 Gb schijven).

[ Voor 4% gewijzigd door zuma op 15-06-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laat ik je nu alvast teleurstellen: vrijwel alle notebookschermen moeten het afleggen tegen de goedkoopste dell/samsung/... monitor.

wat dat betreft lijkt het mij een beter idee om een 17" of zelfs 15" te scoren icm een goed extern scherm: de keuzemogelijkheid neemt dan ook meteen flink toe, dan kan je bijvoorbeeld een van de MSI'tjes halen: of zelfs een van de andere notebooks die nog moeten uitkomen (F11, dell studio xps 16). Met als bijkomend voordeel dat je een mobiel apparaat kan aanschaffen (een 18" is ongeveer net zo draagbaar als een stoeptegel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Edit: weer even verder zitten denken. Als ik gedoemd ben tot externe monitor voor mijn fotobewerkingen dan wil ik eigenlijk nog steeds een groot laptop scherm behouden voor het thuiswerken (tekstverwerking (2 A4tje naast elkaar), spreadsheets (die zijn nog wel eens groot)).

Draagbaarheid vind ik eigenlijk niet belangrijk want die is enkel van kast naar tafel of naar mijn schoot. Laptops met grote schermen waarbij de grote belangrijker is dan kleurechtheid en goed configureerbaar, waar vind ik die behalve dan bij XXod en BTO? Dell wil ik niet om persoonlijke redenen, laatst enorm veel problemen met een bestelling van een studio 1745 gehad.

Dat goed configureerbaar zijn, is een eis omdat ik de laptop wat wil kunnen uitbreiden over een jaartje of 2 (extra geheugen en evt een SSD als de prijzen daarvoor weer inmiddels gedaald zijn). Het zou daarbij prettig zijn geen componenten die je hebt aangekocht weer te moeten weggooien (muv misschien de CPU). De GPU moet toch wel full HD op een extern scherm kunnen aansturen, verder zijn een E-sata en HDMI aansluiting wel gewenst.

Is het dan slim om slechts één geheugen bank met 4GB te laten vullen om er later een tweede 4Gb er bij te laten priken of is 2 maal 2Gb gewoonweg sneller (nadeel als je wil upgraden naar 8 moet je 2 maal 2 wegknikkeren)?

Verder vind ik een i5 met 1333 geheugen op zich nog niet zo ramp, ik kan er later dan misschien wel bijvoorbeeld een i7 820 erin zetten o.i.d.

[ Voor 76% gewijzigd door zuma op 15-06-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:13
Ik mag voor mijn werk/prive een laptop aanschaffen alleen ik zie door de bomen het bos niet dus daarom dacht ik laat ik hier eens wat info vandaan halen.
Eisen werk:
Autocad en microstation (niet 3d).
17inch.
voor prive wil ik graag een redelijke Accu (alleen om films te kijken onder het reizen)
en voor gamen zou ik graag CODMW2 kunnen spelen.

budget rond de 800 euro.

Ook moet ik hem voor 1juli kunnen hebben (denk dat Dell dan wel afvalt)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
zuma schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:52:
Is het dan slim om slechts één geheugen bank met 4GB te laten vullen om er later een tweede 4Gb er bij te laten priken of is 2 maal 2Gb gewoonweg sneller (nadeel als je wil upgraden naar 8 moet je 2 maal 2 wegknikkeren)?
Nee, je hebt dan geen dualchannel en dus veel minder performance. Daarbij zijn 4GB latjes zo duur dat het volgens mij nooit uit kan...
Verder vind ik een i5 met 1333 geheugen op zich nog niet zo ramp, ik kan er later dan misschien wel bijvoorbeeld een i7 820 erin zetten o.i.d.
Zou ik ook niet op gokken. Allereerst krijg je niet makkelijk zo'n processor en daarbij moet je maar weer BIOS ondersteuning hebben... Het is een hele grote gok die je dan neemt.

Een laptop moet je gewoon gelijk goed kopen, want je kan gewoon weinig veranderen naast je HDD/SSD en RAM. Het kan wel, maar kost veel moeite en ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
terribleweak schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:26:
Ik mag voor mijn werk/prive een laptop aanschaffen alleen ik zie door de bomen het bos niet dus daarom dacht ik laat ik hier eens wat info vandaan halen.
Eisen werk:
Autocad en microstation (niet 3d).
17inch.
voor prive wil ik graag een redelijke Accu (alleen om films te kijken onder het reizen)
en voor gamen zou ik graag CODMW2 kunnen spelen.

budget rond de 800 euro.

Ook moet ik hem voor 1juli kunnen hebben (denk dat Dell dan wel afvalt)

Alvast bedankt.
Pricewatch met filter
Dit is waar ik op uit kom... Eigenlijk blijft enkel
pricewatch: Sony Vaio VPCEC1M1E/WI
en
pricewatch: Samsung NP-R780-JS02NL
over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zuma schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:52:
Edit: weer even verder zitten denken. Als ik gedoemd ben tot externe monitor voor mijn fotobewerkingen dan wil ik eigenlijk nog steeds een groot laptop scherm behouden voor het thuiswerken (tekstverwerking (2 A4tje naast elkaar), spreadsheets (die zijn nog wel eens groot)).
hint, hint, op mijn 15.6" scherm passen precies evenveel documenten als op mn 40"lcd
het gaat om de resolutie, niet om de groote van het scherm. De reden dus dat ik een 15" heb met een 1080p scherm erop.

helaas is dit nog niet echt doorgedrongen naar de fabrikanten: eigenlijk alleen dell en sony bieden fatsoenlijke schermen
pricewatch: Sony Vaio VPCF11Z1E/BI zoiets dus, helaas is dit model EOL. En bij dell is er ook bar weinig te kiezen in dit prijssegment
alleen de asus blijft over omdat ie als enige leverbaar is: maar die is 15.6"en boven het budget als je een scherm erbij wilt.

het beste lijkt mij om te wachten, of een desktop plus een 13" ULV kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Oké dualchannel speelt dus nog steeds een belangrijke rol. Dan snap ik niet de 4 + 2 configuraties die je wel weleens ziet daar heb je maar tot 4Gb profijt van.

Uograden naar zwaarde CPU is idd alleen mogelijk als er gelijk het juiste chipset op het mobo zit dat was bij BTO wel het geval, tevens was de adapter gelijk zwaar genoeg. Maar hij wordt mij te duur (meer dan 1650) om 'm gelijk, met dual channel gedachte, naar 8Gb te upgraden bij aankoop.

Hmmm ik heb nog maar een keer bij Dell gekeken. Ik kom met een 174905 aanbieding uit op 1521 euro met wat software uitbreiding (office student/home, WLAN N, Bluetooth en grotere batterij en een kek 'design' dekseltje voor de vrouw). Dan heb ik een i 540m en 8 Gb geheugen en 500Gb schijf, scherm is dan geen full HD maar ik denk dat je gelijk hebt dat een extern scherm voor de fotografie veel slimmer is. Ook geen blue Ray speler combo DVD/CD brander overigens, dat zuigt wel een beetje, kost weeer 100 euro extra. Wellicht als dat echt nodig is gewoon een losse externe BR eraan hangen.

Dat van die resolutie weet ik uiteraard wel, duh. Maar ik wil gewoon een groter scherm omdat ik wel wat wil blijven zien dat wordt al weer minder met 15,6.

Bij bestellen maar gelijk telefonisch het materiaal regelen om later de tweede bay te kunnen gebruiken voor een SSD en een zwaardere adapter (bijv. 120watt), ik vertrouw dell niet met die 90 watt adapters (1745 debacle). En even vragen wat het full HD scherm dan nog extra kost.

Is dit een beter plan en dan maar hopen dat Dell nu eens niet loopt te klooien met de config en levertijden?

[ Voor 20% gewijzigd door zuma op 16-06-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wellicht kan je telefonisch nog wat korting strikken als je meteen een scherm erbij neemt? lees je sowieso even in over de kortingesbonnen en epp.
kortingsbon voor deze week is 5ZR40FWXB5SC3T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Thanx voor de weekcode. Moet het dan toch echt een Dell worden? Las zojuist het G73 draadje waarin behoorlijk wordt gezeurd over het gebrek aan technische service van Asus hier in NL. Volgens mij doet Dell dat juist wel weer beter en eigenlijk vind ik dat ook wel belangrijk. De EPP en kortingsbonnen ken ik nog wel van de vorige keer....

[ Voor 3% gewijzigd door zuma op 16-06-2010 13:22 . Reden: bedankje vor de code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:49:
wellicht kan je telefonisch nog wat korting strikken als je meteen een scherm erbij neemt? lees je sowieso even in over de kortingesbonnen en epp.
kortingsbon voor deze week is 5ZR40FWXB5SC3T
Ships: "Helaas is de gebruiksduur van de opgegeven waardebon verstreken." Kon niet zo snel de nieuwe vinden... FF wachten dus

edit: gevonden, deze werkt tot 23-6: 79ZKVQ8HNZRRT5

[ Voor 5% gewijzigd door zuma op 17-06-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de waardebon zit inderdaad nog niet in mijn mailbox, even wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Zie edit bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:17
Mag je de Acer Timelime X serie een multimedialaptop noemen?

Specificaties:
- type processor: Intel Core i5 430M processor
- kloksnelheid: 2.26 GHz
- cache geheugen: 3 Mb L3 cache
- bussnelheid: 1066 MHz
- geheugen: 4 Gb DDR3 RAM (2x2 Gb)
- scherm: 15,6" High Definition WXGA CineCrystal LED-backlit 16:9 aspect ratio, high-brightness (200-nit)
- widescreen scherm
- resolutie: 1366x786
- grafische kaart ATI Mobility Radeon HD 5470, supporting Microsoft DirectX 11, Mobile Intel HM55 Express Chipset
- grafisch geheugen: 512 Mb DDR3 VRAM
- harddisk: 500 Gb HDD

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 09:59
naar aanleiding van dit topic ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1413859 ) en op het advies van genetx vanmiddag de knoop doorgehakt en de asus u30jc besteld! Ook meteen via ebay een qwerty toetsenbord besteld dus hopelijk gaat dat ook gewoon passen.
al met al erg lang lopen zoeken en twijfelen maar toch gegaan voor batterylife ipv grafische kracht. De games die ik speel zijn op low ook wel prima te spelen.
Als ik hem binnen heb zal ik het even laten weten!

ps. excuses voor het niet goed doornemen van het wat moet ik komen topic (a)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Juancho schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:43:
Mag je de Acer Timelime X serie een multimedialaptop noemen?

Specificaties:
- type processor: Intel Core i5 430M processor
- kloksnelheid: 2.26 GHz
- cache geheugen: 3 Mb L3 cache
- bussnelheid: 1066 MHz
- geheugen: 4 Gb DDR3 RAM (2x2 Gb)
- scherm: 15,6" High Definition WXGA CineCrystal LED-backlit 16:9 aspect ratio, high-brightness (200-nit)
- widescreen scherm
- resolutie: 1366x786
- grafische kaart ATI Mobility Radeon HD 5470, supporting Microsoft DirectX 11, Mobile Intel HM55 Express Chipset
- grafisch geheugen: 512 Mb DDR3 VRAM
- harddisk: 500 Gb HDD
Mwoah, de versie met HD5650 zou ik daar eerder toe rekenen. De HD5470 is leuk voor een spelletje op zijn tijd op lagere settings, voor het betere werk komt hij toch wat te kort.

@ cuberob, gefeliciteerd met de aanschaf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Nogmaals voor een andere vriend, hij wilt een simpele multimedianotebook voor maximaal €700.

We hadden deze:
pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN

en deze:

pricewatch: Toshiba Satellite L555-11M

in gedachten. Het is onder andere om te gebruiken voor zijn volgende opleiding, maar gamen wil hij ook nog wel eens kunnen. Voor de draagbaarheid dus een 15,6" scherm, waar hij thuis een andere monitor nog kan aanschaffen.

Dus graag nog wat info over alternatieve videokaarten :)

Nu ben ik, nadat we even door de stad hebben gewandeld, nog twee andere laptops tegen gekomen.

De Asus X52JR en de pricewatch: HP G72-130ED Notebook PC (VY047EA)

Het probleem is, de eerste stond voor 650 euro bij de paradigit, onder gewoon die naam (geen toevoeging). Op internet kom ik hem alleen niet tegen. Sommige websites hebben de -SX020V variant, die 4GB geheugen had en een HD5470, maar op tweakers staat alleen deze: pricewatch: Asus X52JR-SX057V

Die helaas niet meer te krijgen is, want voor die prijs die processor, zoveel geheugen én een Hd5470 lijkt me een goede koop :)
Het uiterlijk van bovenstaande beschreven laptop is trouwens anders dan die we tegenkwamen in de winkel, namelijk meer richting deze: http://www.prix-ordi.com/...ur/asus--x52jr-sx035v.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door HotFix op 18-06-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 22:08
Ik wil ook maar eindelijk eens een laptop gaan kopen. Wat eisen:
-15-15.6 inch.
-Rond de 700 euro max.
-Het liefst een beetje accuduur (uurtje of 3).
-500 GB harde schijf ruimte, webcam, aansluiting voor oordopjes.
-Wordt dan vooral gebruikt voor internet, filmpje kijken en (niet zulke zware) programma's zoals Matlab en Visual Studio.
-Zou ook leuk zijn als ik er een spel als Modern Warfare 2 nog een beetje fatsoenlijk op kan spelen.
-Zou ook leuk zijn als ik hem (via VGA) op mijn eigen monitor (19 inch) kan aansluiten, maar volgens mij hebben de meeste laptops dat sowieso wel.
(-Zou ook leuk zijn als ik er buiten nog wat op kan zien :).)

Ik kwam zelf bij de volgende laptops uit, heb alleen geen idee over de accuduur en of er nog andere modellen zijn die beter zijn. En of ik bijvoorbeeld bepaalde specs over het hoofd zie. In het kort zie ik door de bomen het bos niet meer :P.

Filter: http://tweakers.net/price...eWfOs44LjhW0MMtPuVAI37fsf

Witte Vaio pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/WI
Zelfde (volgens mij) in zwart pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/T
Samsung: pricewatch: Samsung NP-R580-JS02NL
Volgens mij gewoon de nieuwere versie van bovenstaande Samsung: pricewatch: Samsung R580 JS04NL
En natuurlijk heb je ook nog de Dell Studio 15: dan zou ik voor de meest rechtse van dit rijtje gaan:
http://ireland.dell.com/n...=dhs&cs=nldhs1&redirect=1

Op het moment nijg ik naar de laatste samsung of de dell.

[ Voor 9% gewijzigd door Thormodo op 19-06-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thormodo schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:47:
(-Zou ook leuk zijn als ik er buiten nog wat op kan zien :).)
dat gaat nooit lukken, met mijn studio 15 (full-HD scherm) zie je geen steek als je naar buiten gaat, en dat scherm heeft letterlijk oogverblindende backlight (300cd/m, gemiddelde is zo rond de 220cd/m)

ik zou voor de samsung gaan, de batterijduur van de sony is ruk (1.5u...), en de studio heeft een vrij zwakke grafische kaart. Voor de rest noem je eigenlijk alleen eisen op die iedere notebook wel heeft.

ik raad je wel aan de modellen even in de winkel te bezichtigen, de bouwkwaliteit van basisnotebooks wil nog wel eens tegenvallen. Test vooral het toetsenbord op flex. (reviews zijn hier ook handig voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 09:16
GENETX schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:11:
Dat laatste, of iig rond. Let op de zogenaamde SUxxxx-processors of een AMD Athlon/ Turion Neo. Niet meenemen: De singelcore SU2700 (SU2300 is WEL dualcore) en AMD MV-40.
Eveneens aan het kijken voor een 13,3" (evt. 14"). Heb lang gekeken voor een studio 15 maar denk dat een klein formaat me goed zal gaan bevallen.

i3 330, i5 540, SU7300, SU4100 of K625 zijn dus prima?

Voor wat betreft geheugen type is DDR3 een vereiste neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:54
Er zit behoorlijk veel prestatie verschil tussen de normale modellen (i3 330 en i5 540) en de low voltage modellen (SU7300, SU4100 en K625). Voor alleen lichte taken zoals internetten etc zullen de low voltage processors ook voldoen.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Joster schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:30:
i3 330, i5 540, SU7300, SU4100 of K625 zijn dus prima?
Wat Stefan zegt. De i3 330M en i5 540M zijn gewoon veel sneller, maar verbruiken daarom ook veel en veel meer. Je heb dan wel weer de i3, i5 en i7 xxxUM (let op die U) die wel zuinig zijn en een stukje sneller zijn als de Core 2 Duo SUxxxx-serie. Zo is er wel een i3 330UM en i5 520UM. Let daar dus even goed op.
Voor wat betreft geheugen type is DDR3 een vereiste neem ik aan.
DDR3 is absoluut niet vereist. Snel geheugen is zwaar overrated imho. De verschillen zijn niet eens echt heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
GENETX schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:47:
[...]

Wat Stefan zegt. De i3 330M en i5 540M zijn gewoon veel sneller, maar verbruiken daarom ook veel en veel meer. Je heb dan wel weer de i3, i5 en i7 xxxUM (let op die U) die wel zuinig zijn en een stukje sneller zijn als de Core 2 Duo SUxxxx-serie. Zo is er wel een i3 330UM en i5 520UM. Let daar dus even goed op.

[...]

DDR3 is absoluut niet vereist. Snel geheugen is zwaar overrated imho. De verschillen zijn niet eens echt heel groot.
Thanks. Kom o.a. de Sony Vaio VPCEA1S1E tegen in pricewatch. Wanneer ik hier naar kijk op notebookcheck maakt men onderscheid tussen de VPCEA1S1E/W E/P en E/B, maar ik zie de verschillen niet. In pricewatch zie ik het volgende staan: SKU: VPCEA1S1E/B. Maar als ik dit specifiek op zoek op notebookcheck komt er geen aanvullende informatie te voorschijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kleuren van de casing / afwerking / BluRay ja of nee en verschil in schermen =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met CLB, verschillen zijn er wel, maar die zijn doorgaans niet heel groot. Gewoon de algemene reviews pakken en hier en daar om de stukjes die afwijken - van het model dat jij op het oog hebt - heen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
All right :) Wat me trouwens wel op valt is dat de Vaio's op de Sony website behoorlijk wat duurder zijn. Vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:11
Ik ben van plan aan het einde van deze (lees eind augustus), een laptop aan te schaffen. Het is handig voor school, waar ik aardig wat met (3D) CAD-achtige programma's zal gaan werken. Ook vind ik een laptop wel prettig omdat hij niet zoveel ruimte in beslag neemt op mijn kamer waar ik dan zit, als een desktop PC.
Hij moet daarom dus ook wel wat games aan kunnen, zoals Fable III, RUSE, Assasins Creed, COD enz.

En dan nog de schermresolutie.. Omdat ik hem waarschijnlijk regelmatig mee naar school neem lijkt een 15,6"/16" laptop me wel handig. Gezien de programma's die ik ga gebruiken ben ik op zoek naar een laptop met een resolutie van 1080p. Ik wil graag onder de 1000 euro blijven. Ik ben al een Sony Vaio en Dell Studio tegengekomen met deze resolutie, maar voor de rest eigenlijk niks.. Ik las over de Vaio alleen dat het, gezien de niet zo hele hoge prijs, een slecht scherm heeft en het nogal makkelijk in te deuken is.
Het voordeel is het Chicklet toetsenbord, wat me erg aanspreekt. Deze heeft de Dell dan weer niet.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

studio XPS 16, volgens de geruchtenmolen komt de refresh deze maand nog :)

studio 15:
+steviger dan de vaio
+slot-loading drive
+goedkoper

sony E:
+betere grafische kaart
-piep :/
-standaardscherm (786p) is troep, het full-HD scherm is even goed als die van de studio
-prut accuduur

lees je even in voordat je de sony koopt, het aantal mensen wat zich moet beroepen op de wet kopen op afstand ligt zeker bovengemiddeld...

de XPS 16 is vergelijkbaar met de studio 15, deze heeft echter wel een betere bouwkwaliteit, en een meer premium uitstraling. ook heeft deze de beste grafische kaart van de 3

ikzelf ben ik het bezit van de studio 15, omdat ik roch niet zo vaak game: anders had ik de XPS gekozen, gezien jouw eisen zou ik zeker wachten op de refresh. het is echter wel mogelijk dat de prijs boven de €1000 uitkomt, ik verwacht echter €999 met een i5 en HD5730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Die XPS 16 ziet er wel goed uit moet ik zeggen! Scherm van 1080p, Core i5 (veel verschil in 520 en 540? en het toetsenbord dat ik zoek. Maar ik mis wel een Num Pad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
JohanPG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:58:
Ik ben van plan aan het einde van deze (lees eind augustus), een laptop aan te schaffen. Het is handig voor school, waar ik aardig wat met (3D) CAD-achtige programma's zal gaan werken. ....
Volgens mij ben jij toch beter af met een i7.... tenminste voor je schoolwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Waarom wacht je niet gewoon... Augustus duurt nog eeuwen in laptopland. Tegen die tijd zijn er misschien wel nieuwe processoren zoals de Core i5 560M en 580M en i7 640M bijvoorbeeld. Het heeft geen enkel nut om nu al te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Misschien was er al bekend wat er tegen die tijd zoal uit komt dat aan mijn eisen voldoet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is nooit duidelijk, zeker niet omdat je niet weet wat er ook daadwerkelijk in Nederland uitkomt. Ik verwacht overigens enkel kleine updates van de huidige line-up en niet veel grote veranderingen. Maar het beste kun je gewoon Tweakers.net, Hardware.info en internationale notebooksites zoals notebookcheck.net en notebookreview.com in de gaten houden om te zien wat er komt.

Zo krijgt de XPS 16 een upgrade en komt ook Sony met een nieuw model. Speculeren heeft echter geen zin. Je kunt het beste zelf kijken welke notebooks je aanspreken (zo te lezen weet je wel aardig waar je over praat) en je daar goed in verdiepen (reviews zoeken etc). Wanneer je dan je laptop wilt aanschaffen kun je hier gewoon terugkomen voor een second opinion. Maar 2 maanden van te voren ons aan het werk zetten :N :+ Grote kans dat de laptop dan niet eens meer te krijgen is.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 24-06-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
Ik ga me er nog wat verder in verdiepen en je ziet me over twee maanden wel weer op het forum verschijnen :)

Bedankt zover in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13
JohanPG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:58:
Ik ben van plan aan het einde van deze (lees eind augustus), een laptop aan te schaffen. Het is handig voor school, waar ik aardig wat met (3D) CAD-achtige programma's zal gaan werken. Ook vind ik een laptop wel prettig omdat hij niet zoveel ruimte in beslag neemt op mijn kamer waar ik dan zit, als een desktop PC.
Hij moet daarom dus ook wel wat games aan kunnen, zoals Fable III, RUSE, Assasins Creed, COD enz.

En dan nog de schermresolutie.. Omdat ik hem waarschijnlijk regelmatig mee naar school neem lijkt een 15,6"/16" laptop me wel handig. Gezien de programma's die ik ga gebruiken ben ik op zoek naar een laptop met een resolutie van 1080p. Ik wil graag onder de 1000 euro blijven. Ik ben al een Sony Vaio en Dell Studio tegengekomen met deze resolutie, maar voor de rest eigenlijk niks.. Ik las over de Vaio alleen dat het, gezien de niet zo hele hoge prijs, een slecht scherm heeft en het nogal makkelijk in te deuken is.
Het voordeel is het Chicklet toetsenbord, wat me erg aanspreekt. Deze heeft de Dell dan weer niet.

Iemand tips?
Heb je de Studio 1749 al bekeken?
  • De ATI HD565v gpu geeft de nVidia GT330 het nakijken in CAD/OpenGL én in games/DirectX.
  • Heeft Full HD voor ongeveer €100,- extra, te bestellen via de telefoon.
  • Komt standaard met de i7 740qm.
  • Heeft een numpad.
  • Kun je nog van een 2d harde schijf (SDD voor extra snelheid?) voorzien zonder je DVD op te hoeven geven.
  • Als opties zijn ook WiFi N en een backlit keyboard beschikbaar.
Prijs incl. Full HD scherm ligt net onder de €1000,- waar je het over hebt. Zelfs met Wifi N optie hou je zo'n€300,- over ten opzichte van de Vaio F12S en/of X.

Maar eerlijk gezegd zit ik met precies hetzelfde dilemma. Die Vaio F serie ziet er ook wel ERG goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guapper schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:33:
[...]

• Heb je de Studio 1749 al bekeken?
17" en school gaan niet samen
• De ATI HD565v gpu geeft de nVidia GT330 het nakijken in OpenGL.
andersom...
• Komt standaard met de i7 740qm.
• Heeft een numpad.
• Kun je nog van een 2d harde schijf (SDD voor extra snelheid?) voorzien zonder je DVD op te hoeven geven.
• Als opties zijn ook WiFi N en een backlit keyboard beschikbaar.
leuk, maar de xps is niet eens zoveel duurder, heeft een betere graka, betere behuizing, is een inch kleiner.

nogmaals, een 17" is wel het laatste wat je dagelijks mee wilt slepen naar school. Dat past niet eens in mijn tas, en die is niet bepaald klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13
andersom? Hogere score is beter toch?
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1zvbwit.png

Maar daarnaast vraag ik me steeds meer af of je dat het verschil gaat merken; in CAD niet zo snel denk ik, games is een ander verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 25-06-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahh, inderdaad.

ik dacht dat de 330m +- even snel was als de 5650, maar blijkbaar is dat niet het geval, die verdomde rebrands ook...

en nee, dat is geen typo, ik weet wat die V betekent (sterker nog, ik was de eerste die hier uitlegde wat er aan de hand was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De 335M is ongeveer gelijk aan de HD 5650. Overigens valt me wel op dat ATI Nvidia echt inmaakt daar. Je zou verwachten, gezien de specs en scores, dat ze gelijk aan elkaar zijn. Nvidia was vroeger nota bene de koning op OpenGL gebied. Verbaasd me dat ATI zijn performance sindsdien (en ik heb het over grofweg 3 jaar tijd) meer dan verdubbeld heeft. Van dikke achterstand naar dikke voorsprong op Nvidia. Doen ze best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 09:59
had even geleden naar aanleiding van een ander topic hier gepost dat ik de asus u30jc had besteld.. na een week te wachten uiteindelijk de duitse webshop gebeld (die hem "auf lager" had) om te kijken hoe het er voor stond. Blijkt dat de levertijd ineens onbekend is geworden, na wat doorzeuren werd ik niks wijzer dus toen maar gekozen daar de bestelling te annuleren... 2 Andere duitse webshops gemaild maar ook daar geen succes....
Tja, eindelijk een keuze gemaakt en dan krijg je dit... ach het heeft ook allemaal niet zo'n haast.

Nu zat ik (uiteraard) weer even opnieuw te googlen en kom ik toch weer die envy 14 tegen... hoewel wel wat duurder blijft hij toch wel erg mooi en een 5650 en 1600x900 O+ .... las ook ergens dat hij morgen officieel geïntroduceerd wordt dus dat ga ik eerst nog maar even afwachten...
ben stiekem wel erg benieuwd naar wat reviews van die beestje, kijken of de battery-life een beestje aan mijn eisen kan voldoen (~5uur)

ps. had wel al het qwerty toetsenbord voor de u30 of ul30 besteld via ebay... mocht iemand nog interesse hebben hoor ik het wel!

[ Voor 6% gewijzigd door cuberob op 26-06-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
De Envy lijkt mij ook geen verkeerde laptop al ben ik wel bang dat er een te hoog prijskaartje aan hangt voor wat je daadwerkelijk krijgt. Zoek zelf ook nog altijd naar een goede laptop met snelle processor en grafische kaart die niet groter is dan 16" (liefst full HD). Was van plan de Asus N61JA te gaan kopen maar die is al tijden niet tot nauwelijks leverbaar. In het topic werd al eerder een link gelegd naar de nieuwe MSI GE600 laptop. Qua specificaties ongeveer gelijkwaardig aan de Asus en ben benieuwd wanneer die in nederlandse winkels leverbaar zal zijn. Lijkt me zo op het oog een waardige opvolger voor mijn huidige MSI GX600. Wat onze grote vrienden van notebookreview er zojuist over konden vertellen; http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-GE600-i5447W7P-Notebook.32560.0.html. Niet verkeerd als je het mij vraagt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Laatst online: 11:35
Ik weet niet of ik het bericht hier goed plaats, anders moet het maar verwijderd worden.
Mijn zoon gaat de opleiding gamedeveloper op het grafisch lyceum in Utrecht doen. Nou adviseren ze de volgende laptop: Asus PRO64JQ-NL, 16 inch, Intel I7 720QM, ATI 5730
Hij kost €1047, daar zit dan 2 jaar garantie bij en hij wordt binnen een dag gerepareerd.
Als we een Dell Studio 15 (1558) bestellen rond dezelfde prijs heb je er 4 jaar garantie bij en dat hij binnen 1 dag gerepareerd gaat worden. Dit spreekt mij meer aan. Hier zit een ATI 5470 bij. Denken jullie dat deze ook geschikt is?
De software die ze gaan gebruiken is de Master Collection CS5 UK van Adobe. En het MS Office pakket.
Is een full HD scherm geschikt om te programmeren of worden de lettertjes te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
cuberob schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:51:
had even geleden naar aanleiding van een ander topic hier gepost dat ik de asus u30jc had besteld.. na een week te wachten uiteindelijk de duitse webshop gebeld (die hem "auf lager" had) om te kijken hoe het er voor stond. Blijkt dat de levertijd ineens onbekend is geworden, na wat doorzeuren werd ik niks wijzer dus toen maar gekozen daar de bestelling te annuleren... 2 Andere duitse webshops gemaild maar ook daar geen succes....
Tja, eindelijk een keuze gemaakt en dan krijg je dit... ach het heeft ook allemaal niet zo'n haast.

Nu zat ik (uiteraard) weer even opnieuw te googlen en kom ik toch weer die envy 14 tegen... hoewel wel wat duurder blijft hij toch wel erg mooi en een 5650 en 1600x900 O+ .... las ook ergens dat hij morgen officieel geïntroduceerd wordt dus dat ga ik eerst nog maar even afwachten...
ben stiekem wel erg benieuwd naar wat reviews van die beestje, kijken of de battery-life een beestje aan mijn eisen kan voldoen (~5uur)

ps. had wel al het qwerty toetsenbord voor de u30 of ul30 besteld via ebay... mocht iemand nog interesse hebben hoor ik het wel!
Oef, dat is wel jammer zeg. Welke shop was dat dan?

* GENETX zit nu achter zijn U30Jc, had maandag besteld, vrijdag binnen.

Helaas is mijn tobo al onderweg.

Opvallend was echter dat ik er vrijdag achterkwam dat de shop waar ik besteld had hem ook niet meer in het assortiment had...

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 27-06-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Catanan schreef op zondag 27 juni 2010 @ 07:51:
Ik weet niet of ik het bericht hier goed plaats, anders moet het maar verwijderd worden.
Mijn zoon gaat de opleiding gamedeveloper op het grafisch lyceum in Utrecht doen. Nou adviseren ze de volgende laptop: Asus PRO64JQ-NL, 16 inch, Intel I7 720QM, ATI 5730
Hij kost €1047, daar zit dan 2 jaar garantie bij en hij wordt binnen een dag gerepareerd.
Als we een Dell Studio 15 (1558) bestellen rond dezelfde prijs heb je er 4 jaar garantie bij en dat hij binnen 1 dag gerepareerd gaat worden. Dit spreekt mij meer aan. Hier zit een ATI 5470 bij. Denken jullie dat deze ook geschikt is?
De software die ze gaan gebruiken is de Master Collection CS5 UK van Adobe. En het MS Office pakket.
Is een full HD scherm geschikt om te programmeren of worden de lettertjes te klein?
Code kun je altijd wel groter weergeven. Vooral ruimte is wel welkom. De Dell heeft echter één probleem: Zwakke videokaart. Ik zou bij een game development opleiding voor een ATI Radeon HD5650 of beter kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:58:
[...]

Code kun je altijd wel groter weergeven. Vooral ruimte is wel welkom. De Dell heeft echter één probleem: Zwakke videokaart. Ik zou bij een game development opleiding voor een ATI Radeon HD5650 of beter kiezen.
@Catanan: en de ATI Radeon HD5730 is dus een sneller geklokte HD5650 ;) Maar dat zou ik ook aanraden, de HD5470 presteert aanzienlijk minder.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste