Ik was eigenlijk op zoek naar een goede desktop replacement voor thuiswerken en daarnaast uiteraard ook multimedia toepassingen vanwege mijn hobby fotografie. (m.n. foto bewerkingen en uiteraard ook wat video werk decoderen). Gamen boeit me niet zo. Ik wil wel een tijdje doen met de laptop, mijn vorige is ook ruim 5 jaar mee gegaan. Mijn grootste 'zorg' bij de keuze voor mijn doel is toch wel de schermkwaliteit. Vanwege mijn fotobewerkingen heb ik toch wel behoefte aan een scherm die redelijk kleurecht is. Daarnaast voor het thuiswerken is een flinke lap beeldscherm ook wel fijn. Ik begrijp daarmee best wel dat ik boven het BBG budget van deze periode ga maar dat vind ik wel acceptabel (mede vanwege mijn eerste opties).
Ik liep een beetje te hinken tussen de Asus G73 en de Toshiba Qosmio U500, maar nu liep ik tegen BTO aan met de volgende config (lekker uitbreidbaar in de toekomst (vrije drive bay voor SSD, vrije geheugenbank om er wat bij te prikken). Maar hoe is het scherm van dit product:
X•BOOK 18M30U FULL HD:
Beeldscherm 18,4 inch FULL-HD WUXGA+ Glare TFT (1920x1080)
Videokaart ATI HD Mobility Radeon™ 5165 1GB DDR3
Chipset Intel® Cantiga PM55 1333MHz FSB + ICH10M
Processor Core i 35W Intel® Core™ i5 -540M 2.53GHz 3Mb Cache (3.06GHz Turbo)
RAM DDR3 1333 (1) 4Gb DDR3-1333MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333 (2) 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie
Harddisk 500GB 7200 rpm (16Mb cache)+Shock Protection
Optische disk SATA 8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM € 0 Blu-Ray drive + PowerDVD (BD-ROM+DVDRW)
Wireless LAN 54/300 BTO® 54/300Mb Wireless Lan (b/g/n)
Accu 9-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Bluetooth Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
USB 3 x USB 2.0
VGA-poort 1 x D sub 15-Pin VGA poort
HD-TV aansluiting HDMI connector voor HD ready LCD schermen
Webcam Ingebouwde 1,3 MegaPixel WebCam + Microfoon
Uitbreidingsslot(en) 1 x PC Express Card
E-SATA Poort Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
Keyboard Notebook keyboard incl Numeriek keypad
Keyboard Layout QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL) € 0 AZERTY Toetsenbord (BE-Internationaal voor Belgie/Fr.)) € 0 *
LAN 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Cardreader 7-in-1 card Reader (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)
Audio Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
Audio Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
Audio Ingebouwde Stereo speakers + Sub-Woofer
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS
Garantie 2 jaar carry in garantie
Draagtas XL Draagtas optioneel € 0 Draagtas XXL voor 17F02/17F31/18M28
1680 euro voor deze config, toch wel weer goedkoper dan mijn eerste twee opties en deze config is in de toekomst makkelijk uit te breiden zonder dat ik voor iets heb hoeven te betalen wat ik er dan weer uit moet gooien (bijv 2 keer 2 gig geheugen of 2 keer 500 Gb schijven).
[
Voor 4% gewijzigd door
zuma op 15-06-2010 11:59
]