• cuberob
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13-11 14:53
Beste Tweakerts,

Ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop sinds mijn acer aspire one het op een regenachtige zondag morgen ineens weigerde.
Maar ik kom er niet helemaal uit, er zijn een hoop mooie laptops maar het lijkt wel alsof er niks tussenzit wat precies klopt...

Wat ik er mee wil doen: School / Multimedia / beetje gamen
Wat moet hij hebben: scherm van +/- 13 inch (max 14) een core i processor en een fatsoenlijke batterijduur. (liefst ook een dvd/bluray en zo hoog mogelijke res...)
Budget: +/- €1000

wat heb ik op het oog:
toen ik begon te kijken viel mijn oog op een asus U30jc

een mooie laptop van 13,3 inch met dvd drive, core i3/i5 processor, nvidia optimus (g310), dvd-rw
maar het feit dat deze niet via de reguliere kanalen verkrijgbaar is in nederland maakt dit allemaal verdraait lastig.

a fijn, er is vast nog meer, even bij de mycom binnengeweest en daar stond een Sony vaio E series:
iets groter dan de bedoeling maar wow, 1600x900 das toch wel weer erg fijn op een 14inch laptop.
en in hippe kleurtjes
daar 750euro (i3) maar nu via sony style voor iets meer met een i5 en een ati 5470 en een bluray speler/brander!
maar uh oh.... batterijduur....... real world, 2uurtjes....? das dan wel weer erg jammer
http://cgi.ebay.com/BIG-C...eries&hash=item20b12016bd een optie? wellicht. verwacht die extra batterijduur niet extreem veel nodig te hebben maar als het intern kan zou dat toch wel erg fijn zijn.

dus verder zoeken (met die sony toch nog wel in het achterhoofd):
de dell alienware m11x!

game netbookje!
leuk verlicht toetsenbord, sinds kort ook beschikbaar met een core i5/i7 um, um? ja ultramobile, kan hier nog weinig over vinden, hoe verhouden deze zich tot gewone i5/i7's? op tweakers zelf laatst een review van een asus met een i5um maar daar vergeleken ze hem enkel met core2duo's als ik de score van die benchmarks vergelijk met andere reviews van i5's lijkt het niet heel veel te schelen maar kan iemand mij hier wijzer in maken?
verder tja, design... dik? plastic? niet echt een hele mooie laptop vind ik, en 11,6 inch scherm is wel weer wat aan de kleine kant, verder wel mooie accuduur van ~6uur alleen geen 1600x900, das dan weer jammer als je dat eenmaal hebt gezien.

dan nog maar even verder googlen.
engadget! mooie review van de HP dm4

http://www.engadget.com/2010/06/15/hp-pavilion-dm4-review/
14 inch, goeie accuduur, mooi design en optie voor discrete videokaart maar wacht... (nog) niet leverbaar buiten amerika, daar gaan we weer.
zelfde verhaal gaat zo'n beetje op voor de hp envy 14, maar die wordt wss ook te duur.

En dan zijn we weer terug bij af, niks wat exact aan mijn eisen voldoet helaas.
Nu neig ik zelf nog wel een beetje naar die sony vaio, ziet er gewoon erg mooi uit, alleen die accuduur, blijft een struikelpunt, als ze nou alleen maar een 9cell als optie aan zouden bieden! wel is een 2de batterij een optie maar hoe houd je ooit beide batterijen opgeladen?

Dus... Wat denken jullie:
zie ik iets (een laptop) over het hoofd? gewoon nog even wachten? of toch die sony "e" bestellen...
ik weet zie door de bomen het bos niet meer maar mocht iemand nog briljante suggesties hebben hoor ik dat heel graag!

edit:

hmm kom net deze tegen http://tweakers.net/price...8vy347ea%29.html#tab:info wellicht interessant! als die i5um snel genoeg blijkt iig, ik ga me nog even inlezen O-)

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:51
Maar de E-serie heeft last van piepjes en is vrij "budget". De accu is ook erg klein. Een fatsoenlijke accuduur hoef je daar neit te verwachten, de Vaio gaat namelijk maar 2-3 uur mee :X

Dan de Alienware, ik vind hem niet echt heel mooi. Hoe de UM-serie zich verhoud? Nouja, zelfde IPC per kloktik. Dus een processor op 1,2GHz is, zonder Turbo, 50% van een Core i5 520M zonder Turbo...

De dm4 is mooi, maar idd duur en de 9-cell accu gaat uitsteken...

Hoogstwaarschijnlijk ga ik volgende week de Asus U30Jc uit Duitsland importeren en een US International keyboard via Ebay bestellen. NL Windows 7 heb ik al. Waarom de Asus?

1. Lovende reviews
2. 6-8 uur accuduur bij internetten
3. DVD-drive, nouja, plaats om een SSD in de plaatsen :9
4. Prijs/kwaliteit-verhouding
5. Internationale Garantie van 2 jaar
6. Asus _/-\o_

En er zijn minstens 2 andere tweakers die bovenstaande methode overwegen. De U30Jc is eigenlijk simpelweg unbeatable in dit segment als je alles afweegt. Waarom ze hem niet naar Nederland brengen blijft bij ons allemaal een raadsel...

Edit:
De HP dv3 heeft een non-UM versie die dus gewoon op 2,4GHz tikt.

[Voor 15% gewijzigd door GENETX op 16-06-2010 10:55]

• hughey
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ben op zoek naar precies hetzelfde... 14" alleen, 14,5" zoals de Envy zou voor mij helemaal perfect zijn, maar jezus wat is hij duur! Ver van de aangekondigde 1000..

Zijn we nu echt genoodzaakt die UL30 (is er een 80/40 eigenlijk?) te importeren? Hoe zit het met garantie?

Ik heb tot eind augustus de tijd, ik wil het nieuwe studiejaar echt met een Portable laptop in!

Als iemand nog een alternatief weet.....

• cuberob
kijk, dus toch meer mensen met eenzelfde "probleem".
Maar nog even over die dv3, waarom is dat geen optie?
naast het ontbreken van optimus en de iets mindere (4uur) batterij duur (op te lossen klik ?)
en hij heeft een touch screen! :o niet echt praktisch maar wel een leuke gimmick.

Verder inderdaad de u30jc, blijft en erg mooie laptop en een ander toetsenbordje (qwertz->qwerty) er op is inderdaad wel een idee.. ben het dan ook volledig eens met je 6 punten...
Maar waar was je van plan deze te bestellen? via ebay kom ik bij een duitser terecht maar die vraagt alsnog 1000euro... vind ik toch weer een beetje veel.
voor dat geld heb je dus ook een hp dv3 of die "e" met bluray brander e.d. (hoewel dat voor jou geen optie is houd ik hem nog even in mijn achterhoofd O-) , neem aan dat die piepjes onder garantie vallen..?

keuzes keuzes.....

• GENETX
Waarom zou je hem via Ebay kopen?

Geizhals is de Duitse en Oostenrijkse pricewatch *O*
http://geizhals.at/eu/a522183.html

http://www.cyberport.de/?DEEP=1C27-295&APID=14
Die shop lijkt mij wel wat iig, dan ben je voor 888 euro klaar.

http://cgi.ebay.com/NEW-A...balls&hash=item414fe63319
En dat toetsenbordje :)

• cuberob
thanks! was niet bekend met geizhals maar dat ziet er handig uit!

Ga er nog even over brainstormen... maar dit is inderdaad wel een hele mooie optie...
verder weet je zeker dat dat ul30 toetsenbord gaat passen? en waarom heb je hem zelf nog niet geïmporteerd?

(sorry voor alle vragen hoor, maar ben er al zo lang mee bezig dat ik nu niet ineens een overhaaste beslissing wil nemen O-) )

• GENETX
cuberob schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:09:
thanks! was niet bekend met geizhals maar dat ziet er handig uit!

Ga er nog even over brainstormen... maar dit is inderdaad wel een hele mooie optie...
verder weet je zeker dat dat ul30 toetsenbord gaat passen? en waarom heb je hem zelf nog niet geïmporteerd?

(sorry voor alle vragen hoor, maar ben er al zo lang mee bezig dat ik nu niet ineens een overhaaste beslissing wil nemen O-) )
Dat weet ik 99% zeker. Toetsenbord is ook even door een U30Jc eigenaar in de VS (via notebookreview.com waar ik ook constant meelees/reageer) bekeken. Uit alles blijkt dat het identiek is. Flatcable en lipjes komen exact overeen.

Waarom ik hem nog niet heb: Omdat ik nog een laptop heb die werkt (al begint de Fan het te begeven). Ik ben nu toch nog aan het afstuderen en de hele bende staat nog mooi op mijn oude laptop. Voor mijn vervolgstudie wil ik echter een nieuwe, betrouwbare, snelle, laptop hebben. Maar daarom wil ik wel eerst zeker weten dat alles goed zit. Het is voor mij persoonlijk ook een soort van beloning voor het afronden van mn studie.

Ik zit al een dikke maand naar de laptop te kijken als in "dit moet hem worden". Alles is bij mij al driedubbel gecheckt :)

[Voor 5% gewijzigd door GENETX op 16-06-2010 09:58]

• JOK
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 03-12 10:39
cuberob schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:12:
Maar nog even over die dv3, waarom is dat geen optie?
Ik zit zelf ook met dit eisenpakket. In principe was ik er wel uit en had ik de dv3 al bijna besteld. Ik zie alleen dat de dv3 momenteel slecht leverbaar is. De kans wordt steeds groter dat ik voor de GENETX constructie ga :)

• Hot Pixel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 14:11

Hot Pixel

King of no pants

En zou de TimelineX 3820TG van Acer niet iets zijn voor je? Erg krachtig apparaatje voor zijn grootte...
Enige nadeel? Hij is nog niet leverbaar. Wel bij de oosterburen natuurlijk, maar goed; daar was je toch al naar aan't kijken begreep ik.

edit:
Argh, ik kom er net achter dat hij helemaal niet leverbaar zal worden...

[Voor 15% gewijzigd door Hot Pixel op 16-06-2010 15:49]

• cuberob
Hot Pixel schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:24:
En zou de TimelineX 3820TG van Acer niet iets zijn voor je? Erg krachtig apparaatje voor zijn grootte...
Enige nadeel? Hij is nog niet leverbaar. Wel bij de oosterburen natuurlijk, maar goed; daar was je toch al naar aan't kijken begreep ik.

edit:
in duitsland gelukkig wel zo te zien, maar idd ook een mooie laptop! stond net op het punt de u30jc te bestellen maar deze acer is vooral door die ati m5650 weer erg interessant....
even inlezen over batterijduur e.d. van deze laptop. heb het verder eigenlijk ook niet zo op acers maar deze timeline serie ziet er wel weer mooi uit.... vanavond dus nog even in verdiepen!

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 26-11 19:40
Hot Pixel schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:24:

edit:
Of gewoon een 3820T of 4820T? Je mist dan alleen de grafische power.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• GENETX
http://www.notebookcheck....43V-Notebook.32030.0.html
vs
http://www.notebookcheck....e-X-Notebook.30294.0.html

Ik heb het zelf ook niet echt op Acers in ieder geval... Voor mij is de keuze iig wel simpel, ik heb geen behoefte aan grafische kracht.

Acer
+ Goedkoper
+ Snelle videokaart
- Geen pick-up-and-return garantie...

Asus
+ Beter backlight (buiten beter leesbaar)
+ Beter WiFi bereik
+ Blijft een stuk koeler (vind ik persoonlijk wel fijn op schoot)
+ 2 uur langere accuduur ongeveer

Het hangt er een beetje van af hoe belangrijk gamen voor je is. Als je niet gaat gamen of slechts wat simpele spellen doet dan is de Asus in mijn ogen toch de betere keuze. Dat is echter ook voornamelijk omdat deze afrekent met de minpunten van mijn eigen Asus F3Sc: warm, matig backlight en korte accuduur

[Voor 21% gewijzigd door GENETX op 16-06-2010 19:08]

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-11 22:37
Je kunt voor de goede accuduur ook een laptop overwegen met een tweede accu.
Bijvoorbeeld de Latitude E-series met Slice batterij. Dell heeft een model die 19 uur op de accu werkt. HP heeft een model die 24 uur op de accu werkt. Dat is weliswaar bij kantoorapplicaties, maar de looptijd zal bij zware applicaties ongetwijfeld nog wel lang zijn.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:21

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica