[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:05
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2mgth1.jpg
Met de nieuwe Dell Studio Xps 16 introduceert Dell het Studio Xps label bij de notebooks.
De Dell studio xps notebooks staan voor uitstekend design en buitengewone bouwkwaliteit.

Specificaties

Processor
  • Intel Core 2 Duo P 7450 2,13 GHz en Intel Core 2 Duo T9900 3.06 Ghz
  • Intel Core i5 520 M (2.40 Ghz), Intel Core i5 540 M (2.53 Ghz), Intel Core I7 620 M (2.66 Ghz)
Ook verkrijgbaar
  • Core I7 720 QM en i7 820 QM
besturingssysteem
Er wordt een 64-bit windows 7 besturingssysteem megeleverd.
geheugen
De Dell Studio Xps 16 notebook ondersteunt tot:
8 GB 1.067 MHz DDR3 SDRAM
Beeldscherm
Men kan kiezen voor een 15.6 inch wled of een 16 inch rgb-led scherm.
Beide schermen hebben een resolutie van 1080p.
Als men voor een 15.6 scherm gaat, wordt de rand rond het beeldscherm iets breder (2mm)
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a83170f90247/4a83170f8f691-pic.JPG
Grafische kaart
De Ati mobility Radeon hd 4670 met 1024 mb ram geeft uitstekende game prestaties.
Volgens Notebookcheck presteert de kaart beter dan de 8800M GTS kaart van Nvidia. De Avivo engine kan de processor bijstaan bij verschillende videotaken.

De HD565v is een rebranded HD4670.
Luidsprekers
Bij de luidsprekers vinden we iets speciaal: een subwoofer van 7 watt. Nu moeten we ons daar natuurlijk niet te veel van voorstellen, maar het geluid gaat waarschijnlijk wel beter zijn dan dat van een gemiddelde laptop.
rest
  • twee usb 2.0 poorten
  • één usb 2.0/ e-sata poort, met Powershare
  • 1 ga poort
  • 1 firewire poort 1394a
  • Lan 10-100-1000
  • 1 express cardsleuf
  • 1 displayport
  • 1 HDMI
  • Audioaansluitingen (2x lijn uit, 1x mic in)
  • 8-in-1 geheugenkaartlezer
  • Bluetooth 2.0
  • Wireless N
  • Mogelijkheid tot HDSPA

faq

• Wat is Powershare?
  • Deze usb-poort blijft stroom geven, ook al staat de laptop af.
  • Wat krijg je meegeleverd op dvd?
  • Windows 7 DVD + Microsoft Works + Dell Driver and applications DVD (alleen drivers en Dell utilities)
  • Wat is het meest recente bios?
  • Voor de XPS 1645 is dat A09, voor de 1647 is dat A07.

reviews

De witte cover:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3kRGsMWV9yjVOYZv6CCiqKwK/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a170/vairish/studio13.jpg
Opgepast met warmteproblemen, dit is een foto van de Sxps 13, maar bij de 16 is dit identiek.
notebookreview
Cnet
PC Advisor
laptopmag

suggesties

Hebt u nog suggesties hoe ik deze post beter kan maken? DM

DE 3670 videokaart kan niet eenvoudig vervangen worden door een 4670, daarvoor is een volledige vervanging van het moederbord nodig!

Laatst aangepast op 2010-05-18

[ Voor 39% gewijzigd door t-town op 18-06-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

mooi :)

voor de nieuwsgierigen. binnenkort komt er een nieuwe xps 16 aan, de geruchtenmolen:

HD5730 grafische kaart
arrandale (core-i) processor
ddr3 feit! :9
usb 3.0
oled scherm (onwaarschijnlijk)

deze moet een dezer dagen uitkomen, ik gok een week of 2-3, al zouden er wel leverproblemen zijn met de mobiele HD5xxx kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Haha, het OLED scherm gerucht had ik nog niet eerder gehoord. Dat is inderdaad onwaarschijnlijk aangezien het een concept model is. Het kostenplaatje zou ergens rond de $2000 liggen voor het scherm alleen. Zéér onwaarschijnlijk dus :p

Trouwens, DDR3 is geen gerucht, maar eerder een feit. Alle hedendaagse moederborden ondersteunen DDR3, inclusief de huidige SXPS16 natuurlijk.

Buhh, ik geraak lichtjes gefrustreerd van al dat wachten! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359898

Gisteren heb ik de nieuwste BIOS A09 voor de 1645 geinstalleerd.
Daarna heb ik een half uurtje Modern Warfare op max gespeeld met de op de achtergrond draaiend GPU-Z om te loggen. Nu blijkt dat er geen GPU throttling meer optreedt als de temperatuur 83° c of hoger wordt van de GPU. Het zorgt er in ieder geval voor dat de framerate optimaal blijft tijdens het spelen, maar temperaturen komen dan wel in de buurt van 94°c! Dit is behoorlijk hoog, vooral omdat de door Dell aangebrachte koelpasta op de GPU en CPU recentelijk is vervangen door Arctic Silver 5. Deze koelpasta gaat pas definitief optimaal werken na een periode van 200 uur waarin de computer afwisselend warm en koud wordt. Ik zit nu ongeveer op 80 uur, dus hopelijk worden de temperaturen iets beter.
Ik vind het wel sneaky van Dell dat ze een nieuwe BIOS uitbrengen zonder de bovengenoemde aanpassingen te vermelden, maar gamen is nu gelukkig weer mogelijk op mijn XPS i7 720qm met 4670 :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 359898 op 19-05-2010 09:49 . Reden: BIOS ipv firmware... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Misschien moet ik dan toch ook maar 's de nieuwste firmware erop mikken. Je zegt nou wel firmware trouwens, maar is't stiekem niet gewoon een BIOS update? ;)

@t-town
• Misschien even een linkje naar het vorige topic?
• Ik had in het vorige topic een overzichtje gemaakt voor drivers voor een nieuwe install van Windows voor deze laptop, misschien handig om deze in de TS te zetten

DELL STUDIO XPS1645 DRIVERS

Intel (PM55/GM45/PM45) Chipsethier
ATI Mobility Radeon 4670hier
Bluetooth 370hier
Wireless N 1520hier
IDT Audio driverhier
IR Receiverhier
Synaptics Touchpad Drivershier
Ricoh Card Readerhier

• De laatste bios-update (met fixes) (courtesy of Mr Mo) kan misschien ook wel in de TS:

Dell heeft een nieuwe firmware A09 update uitgebracht voor de Studio XPS 1645
Deze update zou de volgende problemen moeten verhelpen:
*Features update:
1. Update Processor Power Management(PPM) from 0.60 to 0.63-1 .
2. Support 2nd source SPI ROM EN25F32(BIOS) and EN25F80(EC).
3. Update ME bin file in BIOS for 2nd source SPI ROM EN25F32(BIOS).
4. Modified flash part size to prevent BIOS crash in failsafe part for factory only.
5. Support over 230W adapter to treat as 130W(EC).
6. Update Clarksfield thermal table to V.03(EC).
7. Enhanced PPM RC code for P-state thread count.

*Issues fix:
1. Fix S4 long run failed on DC mode with BSOD 9F.
2. Paltrow freeze issue: Hang up when playing youtube HD film.
3. Fix unable to communicate with battery error under delldiag.
4. Fix ACPI_PSD error in "powercfg -energy" tool under windows.
5. Fix Micron DDR3 memory can not boot up issue.

[ Voor 90% gewijzigd door Scyth op 19-05-2010 09:49 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floxie schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:52:
Haha, het OLED scherm gerucht had ik nog niet eerder gehoord. Dat is inderdaad onwaarschijnlijk aangezien het een concept model is. Het kostenplaatje zou ergens rond de $2000 liggen voor het scherm alleen. Zéér onwaarschijnlijk dus :p
er zullen altijd wel mensen zijn die bereid zijn om €2000 neer te tellen voor een desktopkwaliteit scherm.

toegegeven, in dat geval koop ik geen XPS (eerder een latitude), maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Laatst online: 05-06 15:35
Waar halen jullie deze geruchten vandaan?
Hier een daar wat gehoord of zijn er artikelen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gehoord in het vorige topic, o.a. van de diverse telefoontjes van dell.

de grafische kaart is vrij logisch:

5650 zit in de studio 17
5750 is onzin
5770 concurreert met alienware
dan blijft de 5730 over, wat overigens een 5650 is met een iets hogere clock, die de site van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:08:
[...]

er zullen altijd wel mensen zijn die bereid zijn om €2000 neer te tellen voor een desktopkwaliteit scherm.

toegegeven, in dat geval koop ik geen XPS (eerder een latitude), maar toch
Ik ken geen desktopscherm wat die kwaliteit heeft... Noem eens een gelijkwaardig scherm.

Zelfs het RGB scherm is al stukken beter dan vrijwel alle desktop schermen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:12:
gehoord in het vorige topic, o.a. van de diverse telefoontjes van dell.

de grafische kaart is vrij logisch:

5650 zit in de studio 17
5750 is onzin
5770 concurreert met alienware
dan blijft de 5730 over, wat overigens een 5650 is met een iets hogere clock, die de site van AMD.
Een HD5830 is ook nog steeds een optie. Kijk maar naar de HP Envy 15. (USB3.0, Intel i5/i7, HD5830, full HD, dun & mooi design..) Dit is één van de grootste concurrenten voor de Studio XPS16.

Kon je hem maar kopen in Benelux.. :(

[ Voor 102% gewijzigd door Floxie op 19-05-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Floxie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:19:
[...]

Een HD5830 is ook nog steeds een optie. Kijk maar naar de HP Envy 15. (USB3.0, Intel i5/i7, HD5830, full HD, dun & mooi design..) Dit is één van de grootste concurrenten voor de Studio XPS16.

Kon je hem maar kopen in Benelux.. :(
Wat een schitterend apparaat is dat! Maar met Core i7 en full HD kost hij ook al gauw 1700 dollar, en met de zwakke euro van tegenwoordig is deze toch weer een stukje duurder dan de SXPS 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:19
Het wordt voor 99% de hd5730. Aangezien de xps 16 heel kort is aangeboden om de canadese site met deze graka. Uiteindelijk is er niks uitgeleverd, maar dat zal door de thermal problem komen van de huidige xps 16. Dell zou geen problem willen met hun premium model, net als de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Weet je wat ik wel raar vind.. Ik wil nu geen onnodige geruchten verspreiden ofzo. Maar zoals ik al zei vertelde Dell me dat ze een tekort hebben aan een bepaald ATI chips hé. Als iedereen denkt dat het een HD5730 wordt, waarom kan je dan nu al een Alienware M15x kopen met een HD5730 GPU ? Dat wilt toch zeggen dat ze al een voldoende aantal HD5730 GPU's hebben om deze vraag op te vangen? Misschien valt hier uit op te maken dat het toch een ander GPU model is? Een nog nooit eeder gebruikt model...? Wie weet :) Het blijft natuurlijk maar speculeren tot er officieel bericht komt...

Dit hopelijk binnen een 2 of 3 tal weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kfaessen schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:18:
[...]

Ik ken geen desktopscherm wat die kwaliteit heeft... Noem eens een gelijkwaardig scherm.

Zelfs het RGB scherm is al stukken beter dan vrijwel alle desktop schermen.
een €800 IPS scherm is wel ff iets beter dan het RGBled scherm, dat ding is niet voor de lol 10 cm dik ;)

ik vat de smoes van "geen voorraad" van de xps 16 ook niet echt, de 5650 word wel gewoon uitgeleverd, dat is dezelfde kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Inderdaad, net daarom dat het misschien toch een HD5830 wordt ofzo, deze chips worden nog niet gebruikt door Dell. En dan wordt de "smoes" plots wel geloofwaardig.

Het lijstje dat ik mogelijk acht (van meest waarschijnlijk naar minder waarschijnlijk):
- HD 5730
- HD 5830
- HD 5770

Voelt iemand zich geroepen om één of andere Dell rep uit te horen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het nog langer gaat duren acht ik een nvidia kaart ook wel mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
En een AMD CPU, en als het nog iets langer duurt DDR4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
De mxm kaartjes welke in de alienware gaan zijn wel totaal anders dan de onboard chips die in de xps 16 zitten. Voor de xps hebben ze alleen de chips nodig en het bijbehorende geheugen terwijl er voor de alienware kant en klare kaarten aangeschaft worden.

Het is voor mij vrij logisch dat losse chips leveren de laagste prioriteit heeft tov kant en klare kaartjes ivm meer winst op het laatste.

Voor de alienware is de 5730 is bij de alienware ook een keuze (en een erg langzame keuze tov de overige kaarten) kortom ze hebben er daar ook nog eens veel minder van nodig.
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:43:
[...]

een €800 IPS scherm is wel ff iets beter dan het RGBled scherm, dat ding is niet voor de lol 10 cm dik ;)

ik vat de smoes van "geen voorraad" van de xps 16 ook niet echt, de 5650 word wel gewoon uitgeleverd, dat is dezelfde kaart
Eh, je vergelijkt nu de backlight met de lcd techniek? Dit vat ik niet helemaal.

Het RGBled scherm is natuurlijk voor zijn toepassing veel beter dan het willekeurige 800 euro IPS scherm. Maar omdat het een TN paneel is (overigens weet ik niet zeker of het wen een TN paneel is aangezien de kijkhoek erg groot is) zou je er wel recht voor moeten zitten. Bij een laptop doe je ook niet anders. Het RGBled scherm zorgt er wel voor dat de kleuren veel beter zijn.

Maar zoals ik al zei misschien is de lcd techniek ook wel IPS of PVA, dit heb ik nergens kunnen vinden.

Zien is weten, ik heb zelf hier 2 PVA schermen staan, een mooie grote kijkhoek, maar qua kleuren wat minder goed dan het rgbled scherm.

En ik heb eens zitten filteren hier op IPS en SIPS en krijg welgeteld 32 schermen voor mijn neus, dat zijn er niet zo bijster veel als je bedenkt dat er 954 schermen in de pricewatch staan. Dus ik zie het zelfs nieteens als een desktopkwaliteits scherm, want je praat over een grote minderheid.

[ Voor 54% gewijzigd door DutchKel op 19-05-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kfaessen schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:19:
Het RGBled scherm is natuurlijk voor zijn toepassing veel beter dan het willekeurige 800 euro IPS scherm. Maar omdat het een TN paneel is (overigens weet ik niet zeker of het wen een TN paneel is aangezien de kijkhoek erg groot is) zou je er wel recht voor moeten zitten. Bij een laptop doe je ook niet anders. Het RGBled scherm zorgt er wel voor dat de kleuren veel beter zijn.
het rgbled zorgt ervoor dat er meer kleuren mogelijk zijn (een Wled zend maar enkele kleuren uit, vergelijkbaar met de onnatuurlijke kleur van LED lampen)

jouw waarneming, en die van mij :P heeft trouwens niets te maken met de kwaliteit van het scherm, hoe "goed" iemand een scherm vind hangt meer af van gewenning dan van kwaliteit
Maar zoals ik al zei misschien is de lcd techniek ook wel IPS of PVA, dit heb ik nergens kunnen vinden.
gewoon TN met LED's in 3 kleuren ipv 1 (wit)
Zien is weten, ik heb zelf hier 2 PVA schermen staan, een mooie grote kijkhoek, maar qua kleuren wat minder goed dan het rgbled scherm.
als hierboven, de gemiddelde consument prefereert een glazend scherm, voor de "pro's" werkt een mat scherm echter beter omdat de waarneming dan minder word verstoord door invallend licht.

that said, jouw PVA schermen zijn waarschijnlijk mat. het is logisch dat die minder "kleurig" lijken dan een willekeurig glansscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
kfaessen schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:19:
De mxm kaartjes welke in de alienware gaan zijn wel totaal anders dan de onboard chips die in de xps 16 zitten. Voor de xps hebben ze alleen de chips nodig en het bijbehorende geheugen terwijl er voor de alienware kant en klare kaarten aangeschaft worden.

Het is voor mij vrij logisch dat losse chips leveren de laagste prioriteit heeft tov kant en klare kaartjes ivm meer winst op het laatste.
Hmm ja, point taken. Maar ja, sluit natuurlijk niet uit dat er nog andere mogelijkheden zijn op gebied van GPU keuze.

Buhh, tel al af naar het telefoontje van m'n Dell rep. Nog 11 dagen te gaan ofzo |:( En hopelijk komt ie dan met goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:55:
[als hierboven, de gemiddelde consument prefereert een glazend scherm, voor de "pro's" werkt een mat scherm echter beter omdat de waarneming dan minder word verstoord door invallend licht. that said, jouw PVA schermen zijn waarschijnlijk mat. het is logisch dat die minder "kleurig" lijken dan een willekeurig glansscherm.
Ik vond je posts wel grappig, ik zat op mijn werk (voor het dan failliet ging) achter twee Eizo schermen, lompe dikke schermen maar beter kun je niet echt hebben als (qua lcd) als het gaat om kleurecht. Met grafisch werk wel erg belangrijk. Nu ken ik zat bedrijven waar ze grafisch werk achter een acer schermpje doen maar wat mij betreft heb je dan al meteen een minpunt.

On topic, ik wil die nieuwe dell.. die HP die trouwens net genoemd werd ziet er ook wel ok uit.. al moet ik zeggen dat ik de huidige XPS echt stuk mooier vindt. Wat strakker. Ligt ook aan je smaak. Zat ook nog even naar een Sony te kijken maar ook daar verwachten ze binnenkort weer een update.. kapoef.. heb eigenlijk gewoon een laptop nodig die ook genoeg ballen heeft om mijn proggies te draaien. Zal dan ook vast sneller zijn dan mijn huidige desktop maar wil on the move ook snel zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Oz, doe jezelf dan een lol, en zorg dat er een SSD in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anoniem: 26306 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:35:
Oz, doe jezelf dan een lol, en zorg dat er een SSD in zit :)
Dat wilde ik ook eigenlijk.. beetje jammer dat die SSD units nog zo enorm duur zijn. Ook geen ervaring mee trouwens maar hoor er goede verhalen over. Ik vind het ook wel prettig als die logge pakketten van creative suite een beetje rap opstarten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Jongens, er valt goed en slechts nieuws te vertellen..

Ik begin met het goede nieuws:
ER IS EEN GPU UPDATE VERKRIJGBAAR IN NIEUW-ZEELAND & INDIE VOOR DE SXPS16!!!

Slechte nieuws:
het is een HD5650....
Proof: http://img27.imageshack.us/i/65287423.png/

In andere landen valt er nog niets te bespeuren. Niets op UK, US, CA, NL & BE site, maar ik vermoed dat de komende uren/dagen hier wel snel verandering in zullen brengen.

Heb wel een beetje een gemengd gevoel. Jeuj we hebben een HD5xxx grafische kaart, maar wel een stuk minder goed dan verwacht. Een HD5650 is dus uiteindelijk maar dezelfde kaart als degene die in de Studio 17 zat, en al maaaaanden verkrijgbaar was.

Hopelijk is dit niet de volledige update.. Anders is het toch een hele grote ontgoocheling.
Blijft verder afwachten naar officieel bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff :O

doen ze er zo lang over, stoppen ze zo'n rotding in de xps 16
gelukkig is deze GPU zonder moeite te overclocken naar een score van >9k 3dmarks, zie het studio 17 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blockkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-04 08:53
De prijs valt gelukkig toch al mee, ongeveer 30 australische dollars,dat is ongeveer 20 euro. Want als het was zoals bij de studio 15', dat ge 100 euro meer moet betalen voor een HD5470 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:52
Ik ben van plan zeer binnenkort een XPS 16 te kopen. Heb echter 1 vraag. In de startpost staat dat alle schermen 1080p zijn. Echter zie ik onder onderstaande link bij het duurste model iets anders:

http://www1.euro.dell.com...16&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Namelijk: Black Leather back cover : 15.6" (inch) Truelife 720p HD+ WLED Edge to Edge Display

Weet iemand of dit inderdaad een andere scherm is? Anders bel ik morgen sowieso even met Dell voor opheldering :). Wat vooral vreemd is, is dat het niet te upgraden is naar een 1080p, terwijl het 't duurste model is...

[ Voor 8% gewijzigd door ksborg op 26-05-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat? op de site kan ik nergens meer het RGBled scherm kiezen?

dikke faal van dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:52
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:12:
wat? op de site kan ik nergens meer het RGBled scherm kiezen?

dikke faal van dell...
Dat kan nog wel. Moet je de meest linkse pakken. Betaal je wel 320 Euro voor. Heb het idee dat ze die mogelijkheden bij actiemodellen niet geven, zodat je de prijs van een basismodel flink op moet drijven voordat je iets leuks hebt :/

Overigens heeft het goedkoopste model geen Core i processor, dus die valt sowieso af. Kan ik net zo goed m'n huidige houden.

[ Voor 12% gewijzigd door ksborg op 26-05-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

In hoeverre is het trouwens nu al gevorderd met het nabestellen van de adapter die Dell beloofd had voor XPS1 gebruikers? Ik zit nu standaard op 3 locaties te werken, en zou het wel fijn vinden als ik er een adapter bij zou hebben. Het stopcontact zit op een erg nare plek en de hele tijd onder tafels kruipen vind ik geen strak plan. Is een mailtje voldoende oid?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Welke beloofde adapter voor de XPS1(=1640?)?

Toen ik mijn drie SXPS 1640 net kreeg was er iets mis met eentje deze werd toen geheel vervangen. Na een tijdje viel mij op dat 2 adapters zo'n tikkend/elektrisch geluid maakten, aangezien het toen zomer was en die dingen ook nog eens lekker warm zelf werden heb ik toen maar een mailtje gestuurd of dat niet gevaarlijk was. Ik gaf hier ook bij aan dat de ene adapter die bij de nageleverde SXPS zat met een ander type nummer (A02 i.p.v.. A00 of zoiets) dit veel minder had.
Na paar testjes voor de Dell medewerker gedaan te hebben (kijken of blauwe led van lichtsterkte veranderd) gaf die beste man mij aan dat hij twee andere naar mij zou toesturen. Je raadt het waarschijnlijk al, de twee adapters waren van hetzelfde type A00 ... ;) . Vond het wel grappig, natuurlijk hadden deze ook dat geluid, maar achja had geen zin om er nog meer tijd aan te besteden, ze doen het overigens nog allemaal gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Scyth schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:37:
In hoeverre is het trouwens nu al gevorderd met het nabestellen van de adapter die Dell beloofd had voor XPS1 gebruikers? Ik zit nu standaard op 3 locaties te werken, en zou het wel fijn vinden als ik er een adapter bij zou hebben. Het stopcontact zit op een erg nare plek en de hele tijd onder tafels kruipen vind ik geen strak plan. Is een mailtje voldoende oid?
Er is geen XPS 1 voor zover ik weet, alleen een XPS 16 (welke in deze topic over gaat) met de modelnummers: 1640, 1645 en 1647

Bij de 1645 is een adapter swap geweest van 90 watt naar 130 watt (dit is gewoon een kwestie van contact opnemen met dell en de adapter wordt geruild) en verder weet ik niet waar je het over kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

kfaessen schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Er is geen XPS 1 voor zover ik weet, alleen een XPS 16 (welke in deze topic over gaat) met de modelnummers: 1640, 1645 en 1647

Bij de 1645 is een adapter swap geweest van 90 watt naar 130 watt (dit is gewoon een kwestie van contact opnemen met dell en de adapter wordt geruild) en verder weet ik niet waar je het over kan hebben.
Dat was het ook inderdaad, maar de adapter wordt dus geruild begrijp ik. Je krijg niet eentje thuisgestuurd gewoon. Op zich was dat ook te mooi om waar te zijn natuurlijk :)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:01
Fijn dat er een melding wordt gemaakt over een deel 2 in het oude topic... not 8)7
Scyth schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:37:
Ik heb al lang en breed zon ding ontvangen. Ik stuurde toen Dell een mail, drie dagen na bevestiging had ik hem :).

EDIT: De technische helpdesk wel te verstaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fasterinside op 27-05-2010 17:25 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Scyth schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:52:
[...]

Dat was het ook inderdaad, maar de adapter wordt dus geruild begrijp ik. Je krijg niet eentje thuisgestuurd gewoon. Op zich was dat ook te mooi om waar te zijn natuurlijk :)
Nee de adapter wordt helaas niet zomaar opgestuurd, iemand komt gewoon aan de deur de adapter ruilen, in het begin werd de adapter wel zomaar opgestuurd maar toen was het nog niet bekend wat er precies zou gebeuren.

De 90 watt adapters worden nu denk ik gewoon hergebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 14:45
Bij mij werdt er gewoon een 130 watt versie opgestuurd en de 90 wat moch ik houden. Dat was een 2 maanden geleden

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Jongens, goed nieuws!

In de VS kan je nu een Studio XPS 1645 bestellen mét een ATI HD 5730 !

Ik vroeg het na aan de Dell Reps en ze zeiden dat het géén fout was.
Op de vraag waarom die nog niet verkrijgbaar was voor de 1647 kon hij geen antwoord geven.

Nog eventjes afwachten en hopelijk zal hij dan verkrijgbaar zijn bij ons!

Foto
http://lh5.ggpht.com/_va9...g/POQ82jPfyUw/Capture.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Floxie op 27-05-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan had ik toch nog gelijk :)

raar dat ze dan op een ander continent een 5650 gaan zitten verkopen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Laatst online: 30-04 07:21
Als ik Notebookcheck mag geloven, is het verschil tussen de HD5730 en de HD5650 nog niet zo groot.
(http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html zie 40 & 42)

Wat me echter wel opvalt; bij de HD5650 geven ze 'n GPU clock van 450 tot 600 650MHz op. Dell kennende, zou het wel eens de 450MHz kunnen worden, i.p.v. 600 650MHz. Dat hebben ze me met mijn HD3650 ook gelapt. En overclocken, zit er niet in... :/

Wat zijn de verwachtingen voor de nieuwe XPS?

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaker36 op 27-05-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Ik quote iemand van op notebookreview.com
If you're unfamiliar with the differences between the 5730 and 4670, here's a run down:

main improvements:
400 pipelines, up from 320 - allowing for potentially 25% more performance per clock
DirectX 11 and Shader model 5 support (compared to DX10.1 and SM4.1)
including OpenCL and DirectCompute 11 support
about 35% lower power consumption
Addition of Supersampling Antialiasing (high HQ than Multisampling)
Angle independent anisotropic filtering (everything gets filtered now)

Everything else should be about the same. Performance difference probably won't be very noticeable, but it does support a lot more eye candy.
Verder valt het nog af te wachten hoe de nieuwe grafische kaart presteert, en of er eventueel andere veranderingen gebeurt zijn (maar ik denk van niet..)

Toch wordt er gedacht dat het throttling probleem nu opgelost zou moeten zijn aangezien deze kaart minder warmte zou moeten produceren. En ook minder energie nodig heeft.

*Edit* Ohja, naart schijnt zou deze HD5730 als optie ongeveer 100 dollar kosten. En aangezien de meeste bedrijven $1 = €1 hanteren, zal deze waarschijnlijk rond de 100 euro komen te liggen. Of dat het waard is, laat ik in het midden.

[ Voor 10% gewijzigd door Floxie op 27-05-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je de specs doorkijkt zie je dat de 2 kaarten indentiek zijn op 1 punt na:
http://www.amd.com/US/PRO.../Pages/hd-5650-specs.aspx

de kloksnelheid

een 5650 draait op 450-650 MHz (die van sony draait op 450...)
een 5730 draait gegarandeerd op 650 MHz

dan heb je nog de 5750/5770, deze zijn ook hetzelfde, maar dan met gddr5

overigens laaten notebook GPU's zich vrij makkelijk overclocken met ATI GPU clock tool, die doet het op mijn dell met 4570, en ook op de studio 17 (met 5xxx kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Laatst online: 30-04 07:21
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:43:
overigens laaten notebook GPU's zich vrij makkelijk overclocken met ATI GPU clock tool, die doet het op mijn dell met 4570, en ook op de studio 17 (met 5xxx kaart)
offtopic:
Mijn HD3650 in mijn Studio 1737 weigert ook maar 1 MHZ over te clocken.
Ik heb echt alle progsels geprobeerd, CCC altijd op max prestaties, en op netstroom, maar niks helpt.
Geen Rivatuner, geen AMD GPU Clock Tool, Geen ATI Tool, geen PowerStrip,... Niks! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroens93
  • Laatst online: 05-06 15:35
Eindelijk :D
De XPS16 is nu ook in Amerika te koop met de:
ATI Mobility Radeon™ HD 5730 - 1GB

Dell zal Europa niet lang meer laten wachten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Jeroens93 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:00:

Was paar posts geleden ook al gemeld :P

Kleine update: Sinds vandaag is de nieuwe GPU ook in Canada te verkrijgen..

Ik heb vandaag ook opnieuw gebeld met m'n favo Dell rep en hij wist me te vertellen dat het toch nog een maandje zal duren tegen dat de HD5730 in de Benelux verkrijgbaar zal zijn. Hij houdt trouwens nog steeds voet bij stuk en zegt dat dit ook gepaard zal gaan met andere veranderingen, onder andere USB3.0. (dit als alles goed gaat)

Als dit allemaal waar is, en als alles snel verloopt, noteer dan eind juni maar in jullie agenda voor de aanschaf van een nieuwe Studio XPS 16! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27
Als dit allemaal waar is dan denk ik ook dat ik eind juni zo'n ding aanschaf! Al zijn de verschillen tussen deze lijn en de Studio 15 mij buiten de " size nog niet helemaal duidelijk..
Floxie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:51:
[...]

Was paar posts geleden ook al gemeld :P

Kleine update: Sinds vandaag is de nieuwe GPU ook in Canada te verkrijgen..

Ik heb vandaag ook opnieuw gebeld met m'n favo Dell rep en hij wist me te vertellen dat het toch nog een maandje zal duren tegen dat de HD5730 in de Benelux verkrijgbaar zal zijn. Hij houdt trouwens nog steeds voet bij stuk en zegt dat dit ook gepaard zal gaan met andere veranderingen, onder andere USB3.0. (dit als alles goed gaat)

Als dit allemaal waar is, en als alles snel verloopt, noteer dan eind juni maar in jullie agenda voor de aanschaf van een nieuwe Studio XPS 16! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grafische kaart, klasse, RGBLED scherm, betere behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:26:
grafische kaart, klasse, RGBLED scherm, betere behuizing
Oké ik ben verkocht, ware het niet dat 16" wat aan de grote kant is, maar mocht het waar zijn dat er ook USB 3.0 enzo opkomt dan wordt het toch wel heel interessant :9

Na veel research zijn er voor mij iig maar 2 laptops over gebleven: de nieuwe XPS 16 of de Envy 14, beide worden eind juni/begin juli verwacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jeroens93 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:00:

Ik heb net even gekeken op de Amerikaanse website maar zie um er nog niet bij staan hoor, of kijk ik verkeerd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Verkeerd gekeken dan ja :P

Hier link: http://www.dell.com/us/en...xps-16&s=dhs&cs=19&~ck=mn

Het is de meest rechtste, die van $1199.99 met de Core i7 720QM CPU. Dan naar beneden scrollen en dan zie je: "Video Card ATI Mobility Radeon™ HD 5730 - 1GB³"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Floxie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:49:
Verkeerd gekeken dan ja :P

Hier link: http://www.dell.com/us/en...xps-16&s=dhs&cs=19&~ck=mn

Het is de meest rechtste, die van $1199.99 met de Core i7 720QM CPU. Dan naar beneden scrollen en dan zie je: "Video Card ATI Mobility Radeon™ HD 5730 - 1GB³"
Oh ze leveren die 5730 dan enkel met de i7.. wat een onzin zeg 8)7

Ik wil een i5, hopen dat wij daarbij wel die keus krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359575

Is de verwachting dat er aan het uiterlijk van de nieuwe Dell XPS 16 nog iets gaat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Er is sprake van een verandering in het design ja, of het effectief zo zal zijn, dat valt af te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

Nakebod

Nope.

Zo te lezen heb ik dus mogelijk iets te vroeg besteld :+
Wel via het werk, dus hoef er zelf niets aan te betalen, maar een HD 5xxx was mooi meegenomen. Ach ja, zo kan je altijd wel wachten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kennen jullie nog speciale XPS fora? Waar bijv gespeculeerd wordt over de Europese XPS 16 revisie? Want de kans is groot dat ik er eentje ga aanschaffen en dan vind ik de aanloop tijd tot de release altijd een hele leuke tijd om erover te lezen/vergapen/uitkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:12
Als ik het goed begrijp is het throtteling probleem van eerder opgelost? Momenteel hoor en lees je namelijk veel mindere punten over de Vaio F-serie, dat ik waarschijnlijk toch weer terugkeer naar de (witte)versie van de XPS16.

Als er binnenkort een nieuwe versie van komt ben ik wel razend benieuwd! Ik vind de huidige al een prachtig exemplaar, dus ik laat me verrassen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als die nieuwe GPU maar te combineren valt met een i5, dan vind ik verder alles best! :)

Is er nog nieuws over de eventuele andere vernieuwingen? Voor begin volgende maand heb ik in ieder geval al 1500 Euro gereserveerd om deze order te dekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Inderdaad, mijn toekomstige order zal ook een i5 & HD5730 bevatten. Hardwarematig gezien is er geen probleem, dus ik denk dat het eerder ligt aan een gebrek van tijd of chipsets bij Dell. De Arrandale (i5 & i7 620M) & Clarksfield CPU's (i7 quadcore) zijn normaalgezien onderling verwisselbaar.

Weet trouwens iemand welk moederbord een 1645 heeft? Een PM55 of HM55 ? Ik dacht een PM55 en de 1647 een HM55. Dus misschien rusten ze eerst de PM55 uit met de nieuwe GPU om zo plaats te maken voor de nieuwe generatie Clarksfield CPU's (de 740QM & de 840QM)
Zie: http://www.engadget.com/2...show-up-on-dell-laptop-m/

Verder ben ik een beetje bang dat het RGBLED scherm niet meer verkrijgbaar zal zijn in combinatie met de nieuwe SXPS16. In de VS is het RGBLED scherm namelijk discontinued en zou dus niet meer gemaakt worden (voor dit model!). Hier is het scherm wel nog verkrijgbaar, maar zal dit wel nog zo zijn binnen een maand?

Wel zonde, want het RGBLED was net een grote reden om een SXPS16 aan te schaffen.
Nu wordt het een dilemma: nu bestellen mét RGBLED, of afwachten voor de refresh zonder(?) RGBLED scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als een RGBLED zo mooi is waarom worden ze dan niet langer gemaakt? Krijgen we daar dan ook niet een ander mooi full-HD scherm voor terug? Vraag het anders aan je Dell rep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Het komt er op neer dat het RGBLED scherm meer energie vraagt dan het normale WLED scherm (zo'n 8W meer dacht ik), met als resultaat dat het throttling probleem moeilijker op te lossen valt. Iedereen met een RGBLED had namelijk sowieso een 130W adapter nodig en dan was het probleem nog steeds niet opgelost. Het throttlen was intenser dan alle andere configs en dus was het verwijderen van het RGBLED scherm de enige oplossing.

Trouwens, bij ons in de Benelux valt de 1645 (met i7 quadcore) in combinatie met RGBLED ook niet meer te verkrijgen, enkel nog met de 1647 (dualcore). Hoogtswaarschijnlijk omdat de quadcores meer energie vragen dan de dualcores (zo'n 10W).

Persoonlijk denk ik gewoon dat het RGBLED scherm tijdelijk verdwijnt tot alle throttling problemen VOLLEDIG opgelost zijn. Laten we hopen dat de refresh hier oplossing in brengt...

*Edit* Ondertussen droom ik nog wat verder van een SXPS16 met i5 540M, HD5730, 16" RGBLED, USB3.0 & switchable graphics :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Floxie op 02-06-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

Nakebod

Nope.

Dan is de 1645 met RGBLED zeker pas sinds zeer kort niet meer te krijgen.
Of maken ze voor MKB een uitzondering :+ Ik heb namelijk 28 mei nog een 1645 met 16" FullHD RGBLED, Intel i7 720QM en ATI HD4670 besteld.
Zie idd op de Dell site dat je nu alleen een 15.6" kan kiezen, wel FullHD nu. Voorheen kon ik alleen een 15.6" kiezen met "720p".

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Duidelijk, dank voor de uitleg :)

Maar die FULL HD optie is dus nieuw begrijp ik?

Beter komt er snel nieuws!! HP Envy 17 wordt het anders toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Nee die WLED Full HD (1080p) was al lang beschikbaar hoor. Ik denk zelf dat de 720p variant recenter is dan de 1080p variant. Verlede week stond voornamelijk het 720p scherm in aanbieding idd, maar de WLED1080p was gewoon vekrijgbaar via telefoon als je dat wenste, de RGBLED ook trouwens.

Ja, ik hoop ook dat er snel wat nieuws komt. Het wachten begint me nu wel tegen te steken... Maar het blijft sowieso afwachten tot eind juni/begin juli. Niet alleen voor de SXPS16, maar ook voor de Envy reeks van HP en de nieuwe F12 van Sony. Zoals je zei, de Envy 17 (of Envy 14) zien er beiden vetjes uit. Enige nadeel is toch wel de zéér dure prijs. Adviesprijs van HP is 1749-1799 euro voor de Envy 17 en 1449 euro voor de Envy 14. Zal toch maar wat reviews afwachten vooraleer ik m'n centjes zal uitgeven aan 1 van deze 2 hoor.. :)

De Studio XPS16 blijft toch m'n eerste keuze! Come on Dell, make me proud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361665

Ik ben ondertussen (na de Studio 1558) ook eens aan het kijken voor de XPS16; mijn grootste zorg is het vaak-gehoorde warmte-probleem. Is dit nog steeds zo erg (ik vind maar geen sluitend antwoord |:( )? Of blijf ik best nog een maandje wachten voor de nieuwe versie :P Niet dat ik de verbeterde grafische kaart echt nodig heb: het is eerder om 'bureauwerk' te doen, met af een toe een niet-zo-veeleisend spel...

Any thoughts?

EDIT: ivm de warmte: ik zou gaan voor een i5 - 520M :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 361665 op 06-06-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Met dergelijke toepassingen zal je niet zo veel, of beter gezegd, geen last hebben van het throttling probleem dat veroorzaakt wordt door de hitte. Deze hitte problemen worden vaak enkel verkregen bij het runnen van heel zware benchmark programma's zoals Prime 95 + Furmark, of high end games die lopen op ultra settings. Deze laten ze dan lopen voor een 20-30 tal minuten vooraleer ze het temperatuur-throttle verschijnsel te zien krijgen. De GPU heeft dan een temperatuur van meer dan 100°C en klokt zichzelf terug om permanente schade te voorkomen.

Een groter probleem is het CPU/GPU wattage throttle gedoe. De voedingsadapter kan namelijk niet genoeg energie leveren als de CPU, GPU, scherm, wifi, bluetooth, HDD, praktisch alles dat energie verbruikt... onder full load staan. Vooral de CPU & GPU klokken zichzelf dan terug omdat ze niet over het vereiste energieniveau beschikken. Dit is wel afhankelijk van je configuratie, want sommigen hebben hier meer last van dan anderen. Een set-up die bv. een hogere kans maakt op dit probleem is een SXPS 1645 met i7 820QM en het RGBLED scherm ofzo. Deze verbruikt namelijk meer energie dan bv. een SXPS 1647 met i5 540M in combinatie met het gewone WLED scherm.

Nu ja, zoals ik zei: bij bureauwerk en bij het gebruiken van relatief lichte grafische toepassingen zal je hier nooit iets van merken. Maar goed, het probleem is er wel, dus ik raad je aan om te wachten op de refresh.
Hopelijk heeft Dell deze problemen dan aangepakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Floxie op 06-06-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:12
Is er al iemand die OSX erop heeft geprobeerd te draaien ? Of desnoods een dualboot (bootcamp) met OSX ?

Ik zit er zomaar es over te denken, omdat ik Final Cut Pro eens wil proberen op dit systeem.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 13:53
Weet iemand toevallig ook of er binnenkort misschien een keer weer een nieuw XPS model uit komt van Dell die niet zo extreem warm wordt? En wat is er eigenlijk gebeurd met de Dell studio XPS 13, waarom is deze niet meer verkrijgbaar?

Groeten Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326168

Na net gesproken te hebben met een medewerker van Dell, heeft deze mij er van verzekerd dat er voorlopig geen XPS uitkomt met de HD 5xxx kaart. Hij zei dat dit nog een half jaar zou kunnen duren.

Wat denken jullie? Dit is nogal in strijd met eerder geplaatste berichten.
Ik ga niet een half jaar wachten, dus als het waar is bestel de huidige maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Anoniem: 326168 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:56:
Na net gesproken te hebben met een medewerker van Dell, heeft deze mij er van verzekerd dat er voorlopig geen XPS uitkomt met de HD 5xxx kaart. Hij zei dat dit nog een half jaar zou kunnen duren.

Wat denken jullie? Dit is nogal in strijd met eerder geplaatste berichten.
Ik ga niet een half jaar wachten, dus als het waar is bestel de huidige maar.
Met wie heb je gesproken als ik vragen mag? En van welke dienst?
Doet er niet toe eigenlijk...

Lijkt me overigens dikke bullsh*t. Waarom zouden ze een halfjaar wachten om de SXPS 16 te refreshen met een HD5730/5650 terwijl deze momenteel overal met mondjesmaat ingebouwd wordt? Tegen de tijd dat ze "zogezegd" hier een HD5730/5650 inbouwen, is er hoogstwaarschijnlijk al sprake van de HD6xxx reeks. Ik zou er maar vanuit gaan dat de verkoper er: 1. ofwel niet van op de hoogte is, of 2. je gewoon een huidige SXPS16 probeert aan te smeren...

De bron waar ik de huidige informatie van haal is de man (of één van de mannen..) die wekelijks de configuraties en promoties samensteld voor Dell Benelux. Hij was zo vriendelijk om zowel meerdere malen contact op te nemen met de marketing afdeling, als zowel de status van de refresh op te zoeken in de computer. Deze stond voor, als alles goed ging, gepland voor eind juni. Zou me wel verwonderen moesten ze ineens alles 6 maanden opschuiven he. Maar goed, ik durf ook niet met 100% zekerheid te zeggen dat deze bron 100% betrouwbaar is. Dat zullen we pas eind juni zien I guess :) Zal hem wel nog eens contacteren iets voor eind juni om te horen hoe alles verloopt..

[ Voor 57% gewijzigd door Floxie op 07-06-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Komtie nieuwe kaart er nou nog eindelijk in of hoe zit 't? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Is deze laptop veel groter/zwaarder dan de Studio 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een halve inch groter, iets minder dan een halve KG zwaarder

en de accuduur is natuurlijk ook minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekkerm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:36
Ik heb vorige week de XPS 16 besteld. Voordat ik de bestelling definitief heb gemaakt, heb ik nog even een chat gestart via de Dell site. Deze persoon was ofwel niet op de hoogte van een toekomstige upgrade of de upgrade was deze maand zeker niet in zicht. Ik heb m dus gewoon besteld. Al die geruchten zijn leuk en lekker makend, maar draagt niet bij aan zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Wel, ik kan je al een paar zekerheden geven als je dat wenst:
- Zekerheid 1: de Studio XPS 16 IS verkrijgbaar met een ATI HD5730 in de Verenigde Staten.
- Zekerheid 2: de Studio XPS 16 IS vekrijgbaar met een ATI HD5650 in andere delen van de wereld (Australië, Nieuw-Zeeland, Indië, ...
- Zekerheid 3: de Studio XPS 16 ZAL verkrijgbaar zijn in Europa met een ATI HD5650 of HD5730.

Er rest alleen één grote onzekerheid: wanneer zal deze verkrijgbaar zijn? Komen zal ie sowieso doen... Mij werd er eind juni verteld. Ik hoop dat het ook zo zal zijn. Mij lijkt eind juni wel een reëele datum: launch datum in VS (27 mei) + 1 maand = eind juni.

Indien deze grafische kaart geen bijdrage zal leveren aan jouw eisen, dan is het inderdaad zinloos om te wachten. Maar indien je een hardcore gamer of een hardware enthousiast bent, dan kan misschien best wachten voor de update als je niet te maken wilt krijgen met throttling of hitte problemen.

Maar ja, alles valt weer af te wachten. Heb tevens eind juni ook als ultimatum voor mezelf gezet. Geen nieuws/verandering over de refresh, dan koop ik ook gewoon het huidige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Kleine update: de Australische site heeft de HD5650 optie laten vallen en vervangen door de HD5730. De HD5730 is nu dus ook verkrijgbaar in Australië als upgrade optie. (in Indië, Nieuw-Zeeland en andere landen ook)

Andere update: de Dell Studio 17 heeft, tevens in Australië, de nieuwe Core i7 840QM als optie gekregen voor dezelfde prijs als de 820QM. De opvolger van de i7 720QM zal dan ook wel niet ver meer weg zijn dan.. (740QM)

Aangezien de Studio XPS 16 het premium product is, mogen we ons wel verwachten aan dezelfde nieuwe Clarksfield CPU's. Beetje extra informatie: de nieuwe Clarksfield CPU's zijn nog steeds op het 45nm proces gebakken, maar zijn dus iets hoger geklokt.

Intel(R) Core(TM) i7-840QM(1.86GHz,4Core/8Threads,turbo boost up to 3.2Ghz,8M cache) [add $424.60 or $5/week-1]

vs Intel® Core™ i7-820QM Processor (1.73GHz, 4 Cores/8 Threads, turbo up to 3.06 GHz, 8MB Cache) [add $424.60 or $5/week-1]

[ Voor 48% gewijzigd door Floxie op 11-06-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Update: Japan heeft de Studio XPS 16 verwijdert van hun site. (Wegens update?).

De Studio 17 is daar trouwens al verkrijgbaar met de Core i7 740QM (en 840QM) waarover ik daarnet al sprak:
インテル(R) Core(TM) i7-740QM プロセッサー (1.73GHz, 6MB L3キャッシュ)
インテル(R) Core(TM) i7-840QM プロセッサー (1.86GHz, 8MB L3キャッシュ) [+ 29,925円]

Ik heb zo'n gevoel dat het niet lang meer zal duren tot de SXPS16 ook van deze updates zal kunnen genieten. Misschien werd dit bedoelt met "de studio xps 16 zal ook gepaard gaan met andere veranderingen"? So far so good, alles lijkt toch een beetje in elkaar te passen. Nu ja, 't is nog steeds speculatie.. Eind juni it is..

I'll keep you guys updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 09:04
Sinds augustus 2009 ben ik in bezig van een Studio XPS 16 met heb 1920x1080 Full HD scherm en de HD 4670 graka. Ik ben zeer tevreden over deze laptop, al moet ik de laatste tijd wel een irritant probleem vaststellen: Het lijkt wel alsof mijn scherm (of de pixels) aan de rechterkant trilt. Er ontstaan als het ware miniscule golven die het beeld doen shaken. Dit voorval is niet constant zichtbaar maar plotseling is het daar. In het begin was het enkel de rechtebovenhoek van mijn scherm, tegenwoordig is het al bijna de volledige rechterkant. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of dit onder de garantie valt bij Dell? Allvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 09:04
Bedankt voor de snelle reactie!
De trilling van mijn scherm is niet zo erg als bij deze persoon rechtsonderaan zijn scherm, maar mijn probleem kan vergeleken worden met de lijntjes die hij te zien krijgt linksboven:

Bovendien kent dit nieuwe paneel ook een nieuw probleem: het vertoont schuine, licht grijze lijnen, vooral zichtbaar op bleke, grijze achtergronden zoals in MSN en Office 07.

(Ik weet het, het is niet goed te zien op foto. In het echt stoort het me wel degelijk)

Aan wat zou dit liggen. Het is ook moeilijk om dit vast te leggen: heb maar af en toe last van dit probleem (toch wel 2x per dag)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slechte kwaliteit van het blacklight, als je de brightness lager zet gaan de ledjes op hoge frequentie flikkeren: bij benadering word de boel dan minder fel verlicht.
het verschilt per persoon en per scherm of je het wel of niet ziet.

ik zou even de garantie aanslingeren, in augustus leverden ze toch nog standaard in-home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Hebben meer mensen last van bluetooth problemen? Ik heb de Dell Bluetooth drivers geinstalleerd die bij de laptop horen, maar ik kan geen enkel apparaat met de laptop laten verbinden. De apparaten vinden elkaar wel, maar verbinden gaat traag. Het pairen lukt wel, maar daarna houdt het op. De apparaten kunnen van elkaar geen service lists krijgen, en file transfers lukken dus ook niet.

In de Windows-7 "Devices and Printers" staat (in dit geval) de telefoon dan wel, maar de properties ervan blijven allemaal <unavailable>.

Iemand hetzelfde probleem gehad en inmiddels een oplossing gevonden? Is het wat om de Toshiba bluetooth drivers te installeren ipv. de Windows Bluetooth Enumerator? Ik weet dat Activesync niet werkt met de Toshiba stack btw.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

<insert vieze 24-uurs schop>

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matha
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-08-2024
Dag beste allemaal.

http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs
blijkbaar hebben ze bij dell de HD565v ontdekt \o/

Ik ben al even aan het wachten tot de nieuwe grafische kaarten bij dell uitkomen om zo een eyefinity setup te kunnen gebruiken, maar als ik het goed begrijp, ondersteunt deze grafische kaart geen eyefinity?

Dat brengt me bij nog een andere vraag: als de sxps een 5730 zou hebben, zou het dan mogelijk zijn om alle 3 beelduitgangen (hdmi, DP, VGA) + beeldscherm van laptop zelf tegelijkertijd aan te sturen?

Ik meen mij ook te herinneren dat kort na de HD565v er een andere grafische kaart geïntroduceerd is geweest (lees 5730) in een ander land, is er nog iemand anders die dat gezien heeft of heb ik dat gedroomd?

In dat geval ziet het er naar uit dat ze over een weekje wel zullen zijn :o

[ Voor 12% gewijzigd door Matha op 16-06-2010 08:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:26
Matha schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:54:
Dag beste allemaal.

Blijkbaar hebben ze bij AMD het rebranden ontdekt -O-

De HD565v is namelijk een gerebrande HD4650 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matha
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-08-2024
wat een bende kiekes.. :( maar toch! goede hoop =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Matha schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:54:
Dag beste allemaal.

Ik ben al even aan het wachten tot de nieuwe grafische kaarten bij dell uitkomen om zo een eyefinity setup te kunnen gebruiken, maar als ik het goed begrijp, ondersteunt deze grafische kaart geen eyefinity?

Dat brengt me bij nog een andere vraag: als de sxps een 5730 zou hebben, zou het dan mogelijk zijn om alle 3 beelduitgangen (hdmi, DP, VGA) + beeldscherm van laptop zelf tegelijkertijd aan te sturen?

Ik meen mij ook te herinneren dat kort na de HD565v er een andere grafische kaart geïntroduceerd is geweest (lees 5730) in een ander land, is er nog iemand anders die dat gezien heeft of heb ik dat gedroomd?

In dat geval ziet het er naar uit dat ze over een weekje wel zullen zijn :o
De HD565v ondersteunt inderdaad geen Eyefinity, de HD5730 daarintegen wel. Technisch gezien zou deze tot 6 monitors kunnen weergeven, maar in laptops wordt er vaak maar ondersteuning gegeven voor 3 beeldschermen (2 externe + het geintegreerde beeldscherm).

Correct, alleen was het een HD5650 en geen 565v. Dit gebeurde in Australië, Nieuw-Zeeland, Indië, Maleisië, etc...

De 565v slaat op niets want er is geen sprake van een upgrade -eerder een downgrade- maar goed, we zullen er inderdaad maar vanuit gaan dat deze de komende weken zal veranderen in een HD5730. Ga vandaag of één van deze dagen nog eens bellen naar Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elke laptop met een 5xxx kaart (geen rebrand) ondersteunt eyeinfinity, mits er tenminste een displayport opzit 8)7

kan iemand bevestigen of ontkrachten dat er op de nieuwe xps 16 DP zit? dat zou wel meerwaarde bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:05:
elke laptop met een 5xxx kaart (geen rebrand) ondersteunt eyeinfinity, mits er tenminste een displayport opzit 8)7

kan iemand bevestigen of ontkrachten dat er op de nieuwe xps 16 DP zit? dat zou wel meerwaarde bieden.
Yep, DisplayPort aanwezig!
Deze was zelfs al aanwezig op de 1640 (model met Core2Duo enz...)

[ Voor 8% gewijzigd door Floxie op 16-06-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350392

Amai, als die 565v de beruchte update is...Hoop dat er toch nog iets anders komt voor de toekomstige xps-kopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Heb net eens contact gehad met een Engelstalige Dell Rep en na hun gewoonlijke "we don't have any information on this" larie heeft hij toch verklapt dat de HD5730 naar Europa komt, alleen kon/wou hij niet zeggen wanneer.

Tussen dit en twee weken zeg ik u! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floxie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:25:
Heb net eens contact gehad met een Engelstalige Dell Rep en na hun gewoonlijke "we don't have any information on this" larie heeft hij toch verklapt dat de HD5730 naar Europa komt, alleen kon/wou hij niet zeggen wanneer.

Tussen dit en twee weken zeg ik u! :D
K help het hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmostudios
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10-2023
De HD5730 en HD5650 zijn dezelfde kaarten, behalve dat de HD5650 op een lagere kloksnelheid loopt (450mhz ipv. 650mhz). Met andere woorden: als je deze handmatig overclockt naar 650mhz (wat dus kan, aangezien het dezelfde kaarten zijn) heb je dezelfde prestaties.

Als je het mij vraagt is de HD5650 een BETERE keuze dan de HD5730, omdat de HD5650 15-19W slurpt ipv. 26W. Dat betekent dat de HD5650 27~40% zuiniger is, terwijl de prestaties maar 7,5% lager liggen dan zijn overgeclockte broertje (3Dmark Vantage). En de vorige generatie XPS 16 met de HD4670 had problemen met hitte afvoer en throttling, doordat de grafische kaart 35W slurpte. Dit probleem mag je dus ook niet verwachten met de nieuwe generatie Radeons, maar de HD5730 zit met z'n 26W een stuk dichter in de buurt van de problematische 35W dan de HD5650.

http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html
http://www.notebookcheck....deon-HD-5730.23825.0.html

Er is geen reden om nog te wachten op de 7530, de perfecte machine is beschikbaar! Alleen wel jammer dat alleen nog de witte LED backlight beschikbaar is... RGB LED is toch wel heavenly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
gizmostudios schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:14:
De HD5730 en HD5650 zijn dezelfde kaarten, behalve dat de HD5650 op een lagere kloksnelheid loopt (450mhz ipv. 650mhz). Met andere woorden: als je deze handmatig overclockt naar 650mhz (wat dus kan, aangezien het dezelfde kaarten zijn) heb je dezelfde prestaties.

Als je het mij vraagt is de HD5650 een BETERE keuze dan de HD5730, omdat de HD5650 15-19W slurpt ipv. 26W. Dat betekent dat de HD5650 27~40% zuiniger is, terwijl de prestaties maar 7,5% lager liggen dan zijn overgeclockte broertje (3Dmark Vantage). En de vorige generatie XPS 16 met de HD4670 had problemen met hitte afvoer en throttling, doordat de grafische kaart 35W slurpte. Dit probleem mag je dus ook niet verwachten met de nieuwe generatie Radeons, maar de HD5730 zit met z'n 26W een stuk dichter in de buurt van de problematische 35W dan de HD5650.

http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html
http://www.notebookcheck....deon-HD-5730.23825.0.html

Er is geen reden om nog te wachten op de 7530, de perfecte machine is beschikbaar! Alleen wel jammer dat alleen nog de witte LED backlight beschikbaar is... RGB LED is toch wel heavenly!
Alleen is er geen HD5650 beschikbaar, maar wel een HD565v (of ook gewoon een HD4670 genoemd).. Met andere woorden: er is niets veranderd... Alleen hebben ze er een leuk fancy naampje voor gevonden.
Dus er is wél reden om te wachten :)

De HD5650 was slechts beperkt te verkrijgen in een aantal landen gedurende een week. Natuurlijk is die wel gewoon te verkrijgen voor de Studio 17.

[ Voor 9% gewijzigd door Floxie op 16-06-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gizmostudios schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:14:
als je de moeite had gedaan je linkje door te lezen had je gezien dat een 5650 op 450-650 mhz loopt, mogelijk even snel als de 7350
Als je het mij vraagt is de HD5650 een BETERE keuze dan de HD5730, omdat de HD5650 15-19W slurpt ipv. 26W. Dat betekent dat de HD5650 27~40% zuiniger is, terwijl de prestaties maar 7,5% lager liggen dan zijn overgeclockte broertje (3Dmark Vantage).
de gebruiktelijk TDP bullshit :F

TDP zegt helemaal niets over het verbruik, bovendien zijn beide kaarten (en de 5750, en de 5770) letterlijk exact dezelfde kaart, de lagere TDP heeft als enige oorzaak marketing en de (mogelijk!) lagere clocks.

waarschijnlijk is de 5650 wel goedkoper dan de 5730 (of beter gezegd, de chip die 5650-5770 kan heten) vanwege dezelfde vage marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmostudios
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:38:
als je de moeite had gedaan je linkje door te lezen had je gezien dat een 5650 op 450-650 mhz loopt, mogelijk even snel als de 7350
Wow, relax... ik heb het doorgelezen, en ook te horen gekregen van een Dell medewerker dat de kaart op 450mhz loopt. Dus als je zelf de moeite neemt niet te snel tot conclusies te springen praat dat een stuk makkelijker. Ik zeg ook dat de kaart exact hetzelfde is, en als je deze zelf overclockt naar 650mhz heb je dezelfde prestaties. Dus hoeven we niet te wachten op de HD5730. Dat is alles wat ik zeg.

edit:

Fuck... heb even opgezocht en kom er net inderdaad achter dat het nog steeds de HD4670 is... fucking nakkers! Snap niet waarom ze de naam veranderen, marketing gezeik!

[ Voor 12% gewijzigd door gizmostudios op 16-06-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gizmostudios schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:43:
[...]Wow, relax... ik heb het doorgelezen, en ook te horen gekregen van een Dell medewerker dat de kaart op 450mhz loopt.
wat is dat nu weer voor onzin? zelfs in de studio 17 draait ie op 650 7(8)7

overigens betwijfel ik ten zeerste of een medewerker jou (of iemand anders) gaat vertellen dat-ie op X mhz draait, maar dat terzijde.
laten we even wachten op de GPU-z screenshottjes voordat we conclusies gaan trekken, zoals in het verleden al eens is gebleken zijn dell medewerkers niet blijster betrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Niet verwarren met de 560v van de Studio 17 hé. (is een rebranded HD4650)
Hier hebben we het over de 565v (is een rebranded HD4670)

Moet toegeven dat ik ook even fout zat. Het wordt zo verwarrend allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Jammer dat ze niet een wat serieuzere kaart erin stoppen. Deze ASUS zorgt voor ongeveer hetzelfde bedrag voor een pak meer grafische kracht door zijn nVidia GTS 360M pricewatch: Asus G51JX-SX251V. Alleen dan heb je dus weer geen Full HD scherm :(.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 16-06-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:29:
Jammer dat ze niet een wat serieuzere kaart erin stoppen. Deze ASUS zorgt voor ongeveer hetzelfde bedrag voor een pak meer grafische kracht door zijn nVidia GTS 360M pricewatch: Asus G51JX-SX251V. Alleen dan heb je dus weer geen Full HD scherm :(.
denk dat het zo met elke laptop wel iets is. Tenzij je naar de echt dure klasse gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmostudios
Anoniem: 350392 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:44:
[...]

denk dat het zo met elke laptop wel iets is. Tenzij je naar de echt dure klasse gaat.
De Studio XPS 16 met HD5730 is anders wel een heel mooi uitgebalanceerde laptop hoor ;) Wat mij betreft perfect! Design + enorme resolutie + kleine formfactor + heftige CPU + mid-highend GPU + nette accutijd... en de prijs is ook prima voor zo'n laptop! Enige wat een beetje in de buurt komt bij deze prijsklasse is Asus G51 serie met z'n brakke resolutie, of MSI met z'n brakke backlight, slechte bouwkwaliteit en puber/gamers-design. Al bij al toch wel het wachten waard voor een HD5xxx kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
gizmostudios schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:24:
De Studio XPS 16 met HD5730 is anders wel een heel mooi uitgebalanceerde laptop hoor ;) Wat mij betreft perfect! Design + enorme resolutie + kleine formfactor + heftige CPU + mid-highend GPU + nette accutijd... en de prijs is ook prima voor zo'n laptop! Enige wat een beetje in de buurt komt bij deze prijsklasse is Asus G51 serie met z'n brakke resolutie, of MSI met z'n brakke backlight, slechte bouwkwaliteit en puber/gamers-design. Al bij al toch wel het wachten waard voor een HD5xxx kaartje ;)
True dat! Dat vind ik er ook van. Daarom dat ik al 2 maand aan het wachten ben op een update :9 Vind maar geen goede vervanger voor de SXPS 16..
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste