Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
StefanvanGelder schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:25:
Je moet inderdaad een moederbord hebben met een CPU support van 140W, dan zit je toch behoorlijk veiliger omdat die mosfets al meer moeten aankunnen tov van je huidige moederbord.

Als je ook onder de 100 euro wilt blijven, dan zit je al snel vast aan de zelfde chipset. De M3A770DE support wel 140W CPU's en heeft een 8 pins stoom connector voor je CPU. Al maakt dat laatste niet veel uit, ik heb namelijk ook een 4 pins aansluiting op mijn moederbord (hebben bijna alle MSI's nog), en ik kan wel 1.6V door mn CPU jagen >:)
is het niet vaak zo dat een 4 pin genoeg is, maar de 8 pin word gebruikt voor een stabielere stroom voorziening?
of bij het gebruikt van meerdere VRM's?

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 4 pins stekker kan ongeveer 28A leveren op 12V (afgaande dat elk 12V+ draadje met max 7A belast mag worden). Het enige voordeel van zo'n 8 pins stekker is als je echt tekeer gaat met LN2, 5GHz en hoger, maar dan moeten je VRM's er ook voor gebouwd zijn.

4 + 1 fase-voedingen kan prima, 8 is beter. De meer je er hebt de beter de spanning. Op budgetbordjes wordt bespaard op VRM's en houden ze vaak alleen rekening met 125W maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:48:
Een 4 pins stekker kan ongeveer 28A leveren op 12V ...
28*12=336W.
Deze snap ik nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37
De M4A79XTD is een prima bord wat met een bios update gewoon werkt met de 1090T.
Je hoeft geen donor CPU te hebben om te flashen want hij start gewoon op met de x6
Voltage boven de 1.5vcore heeft hij geen probleem mee,en als je USB3 en sata 600 niet gebruikt dan is dit wel het juiste moederbordje om mee te overclocken.
Het bord heeft 8+2 Phase+ de nodige koeling.
Voor 99 euro heb je een prima bordje.
Ziet er interessant uit. Die T1090 doe ik eigenlijk weg, ik ga verder met die 555be. Dus, misschien een domme vraag, maar gezien ik het niet direct zie: dit ding heeft wel core unlocking functies aan boord? En is er nou werkelijk een toegevoegde waarde van SATA 600 tov SATA 300? Ik ben van plan er alleen 2 WD 750GB schijfjes in raid0 aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Singular1ty schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:07:
[...]

Ziet er interessant uit. Die T1090 doe ik eigenlijk weg, ik ga verder met die 555be. Dus, misschien een domme vraag, maar gezien ik het niet direct zie: dit ding heeft wel core unlocking functies aan boord? En is er nou werkelijk een toegevoegde waarde van SATA 600 tov SATA 300? Ik ben van plan er alleen 2 WD 750GB schijfjes in raid0 aan te hangen.
ACC zit erin dus je kan de cores unlocken op dat bord ,SATA 600 heeft op het moment geen toegevoegde waarde tenzij je met een SSD gaat werken en dan nog trekt hij dan de bus niet vol dus eigenlijk is het nutteloos op dit moment.
Ik heb zelf 2x500GB spinpoints F1 erin zitten en dat gaat hard zat :)
Hier een videoclipje van youtube ,als je goed op de doos kijkt dan zie je core unlocker
YouTube: ASUS M4A79XTD EVO AM3 Crossfire DDR3 Motherboard Unboxing & First Look Linus Tech Tips

[ Voor 13% gewijzigd door Speedy-J op 13-09-2010 15:46 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Speedy-J schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:27:
[...]SATA 600 heeft op het moment geen toegevoegde waarde tenzij je met een SSD gaat werken en dan nog trekt hij dan de bus niet vol dus eigenlijk is het nutteloos op dit moment.
SATA 600 is bij SSD echt wel een toegevoegde waarde, alle top SSD blijven steken rond de 275 MB per sec. Dat is gewoon het maximale wat SATA 300 er in de praktijk uit haalt, kijk bijvoorbeeld maar naar de Crusial C300 SSD's met SATA 600. De nieuwe generaties SSD's (eind dit jaar, begin volgend jaar) zullen vast wel vaker met SATA 600 zijn uitgerust, die dan ook richting de 400 MB/s gaan lezen.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

StefanvanGelder schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:52:
[...]

SATA 600 is bij SSD echt wel een toegevoegde waarde, alle top SSD blijven steken rond de 275 MB per sec. Dat is gewoon het maximale wat SATA 300 er in de praktijk uit haalt, kijk bijvoorbeeld maar naar de Crusial C300 SSD's met SATA 600. De nieuwe generaties SSD's (eind dit jaar, begin volgend jaar) zullen vast wel vaker met SATA 600 zijn uitgerust, die dan ook richting de 400 MB/s gaan lezen.
Ik zeg ook "tenzij je met een SSD gaat werken"
Er zijn mensen bij die geen top SSD kunnen betalen ,dus zijn aangewezen op de normalen sata hdd dan geeft die SATA600 weinig toegevoegde waarde.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
tenzij je met een SSD gaat werken en dan nog trekt hij dan de bus niet vol dus eigenlijk is het nutteloos op dit moment.
Daar doelde ik op ;) Die wordt dus wel degelijk vol getrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

StefanvanGelder schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:23:
[...]

Daar doelde ik op ;) Die wordt dus wel degelijk vol getrokken :)
Je heb gelijk my bad ik had beter moeten opletten :)
Maar goed de persoon in kwestie heeft normale hdd's en heeft volgens mij weinig aan die SATA 600 op dit moment.
Hij zoekt een redelijk goed overclockbaar moederbord voor weinig centen..
Voor 100 euro is de m4a79xtd een prima bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
ACC zit erin dus je kan de cores unlocken op dat bord ,SATA 600 heeft op het moment geen toegevoegde waarde tenzij je met een SSD gaat werken en dan nog trekt hij dan de bus niet vol dus eigenlijk is het nutteloos op dit moment.
Ik heb zelf 2x500GB spinpoints F1 erin zitten en dat gaat hard zat
Hier een videoclipje van youtube ,als je goed op de doos kijkt dan zie je core unlocker
YouTube: ASUS M4A79XTD EVO AM3 Crossfire DDR3 Motherboard Unboxing & First Look Linus Tech Tips
Bedankt! Ik zat ook naar de MSI 785G-E53 te kijken. Ben toch wel n beetje MSI fanboy (ik snap de bios n beetje en ik vind die zwarte printplaat mooi) en deze is 5 euro goedkoper dan t bord wat jij voorstelt. Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Die voldoet natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
hvanpelt schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:25:
[...]

heb ook ff een attempt gedaan:
[afbeelding]

beetje onduidelijk maar goed,
Draait ie nou op 1.34V??? Daar valt ie bij mij heel snel mee uit hoor...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

sorcees schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:25:
[...]

Nee, ik heb een 550 BE besteld, op de factuur staat een 550 BE en er is geleverd een 550 (not BE).
Vandaag terug geweest, baas/chef niet aanwezig, ze zullen de BE bestellen en ik mag zolang de not BE gebruiken tot de BE binnen is, wel maandag even met de chef/baas bellen.
Foutje van hun, en na lang aandringen zoals bovenstaand overeengekomen, kan gebeuren, vooreerst een coulante oplossing, maar wordt vervolgt.
Ik heb wel afgesproken dat er tot de ruil niet meer wordt ge-OC'ed.

Gelijk ook maar een Scyte Mugen 2 besteld (moet daar nog een extra bracket bij t.b.v. een AM3 processor?).
550 BE niet meer leverbaar, maar ik kreeg de 555 BE en 15 cent terug.
Ook de Mugen 2 was binnen en net alles weer in elkaar gezet, hij draait nu op standaard, maar de koeler is stiller dan de stock.
En groot is ie ook, past allemaal net in de kast, ongeveer 1,5 cm over.
Het bevestigen is ook een precies werkje, ben er een half uurtje mee zoet geweest.
Ben benieuwd waar ik uit ga komen, als Graka heb ik een 4850, op 690 MHz.
Maar eerst een kijken of er 2 cores meer inzitten, wish me luck!

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
550 BE niet meer leverbaar, maar ik kreeg de 555 BE en 15 cent terug.
wees blij, dit is een C3 stepping model dat beter overklokt en minder heet word.
Het bevestigen is ook een precies werkje, ben er een half uurtje mee zoet geweest.
Dat is best lang... Bevestig je de koeler pas als je het moederbord in de kast gemonteerd hebt of iets dergelijks... Welja, je wordt er handig in op gegeven moment. Succes met je cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HT-link van 250Mhz is ook al van invloed op je prestaties ...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wVsWnv344i4suDreNXDQ5Cyt/thumb.jpg

Wel bijna een halve Gflop in Intel Burn test B) :+

Ben tot 3.8GHz gekomen, volledig stabiel, maar geheugen loopt daarbij gruwelijk out of sync. En omdat het een mixed setje is van OEM vs D9 kan ik niet veel. Ook voltage verhogen is uit den boze, ik ben gelimiteerd tot 1.8V / 415Mhz Max @ 5-5-5-15. Met het 1GB setje haal ik makkelijk 600Mhz / 5-5-5-18. 1GB is helaas te weinig om fatsoenlijk mee te werken, in totaal dus 3GB.

Heb ook last van een HTT-wall, komt ook vermoedelijk door het geheugen > 290Mhz of hoger en het loopt vast. Had ik ook op m'n vorige plank, wisselen van geheugen loste het probleem op.

Nu dus kijken naar goed geprijsd high performance DDR2 kit van 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
el bijna een halve Gflop in Intel Burn test B) :+
Das een mooi resultaat. Zeker voor zo'n processortje! WC?
Nu dus kijken naar goed geprijsd high performance DDR2 kit van 4GB.
Gelukkig liggen de 800Mhz kitjes op straat in V&A :)

Goed nieuws trouwens, ik krijg mn centen terug van Azerty voor het geheugen dat niet werkte (maar dat wel al ruim een maand in mijn bezit is, bij gebrek aan tijd om het terug te sturen) en het moederbord dat ik voor de 2e keer zelf gesloopt heb. Uitstekende tent dus, dat daar niet moeilijk over wordt gedaan.

Mijn oog is inmiddels gevallen op een EVO bordje met 140W support dat in de V&A staat voor een eurotje of 70, nieuw van de RMA. Hopelijk ga ik daarmee de felbegeerde 4Ghz halen :D

[ Voor 49% gewijzigd door Singular1ty op 14-09-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
Singular1ty schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:20:
Goed nieuws trouwens, ik krijg mn centen terug van Azerty voor het geheugen dat niet werkte (maar dat wel al ruim een maand in mijn bezit is, bij gebrek aan tijd om het terug te sturen) en het moederbord dat ik voor de 2e keer zelf gesloopt heb. Uitstekende tent dus, dat daar niet moeilijk over wordt gedaan.
Wringt dat niet een beetje bij jou dan? Heeft Azerty geen kosten omdat je al 2 keer een moederbord sloopte met overklokken? Of valt zoiets onder de garantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Wringt dat niet een beetje bij jou dan? Heeft Azerty geen kosten omdat je al 2 keer een moederbord sloopte met overklokken? Of valt zoiets onder de garantie :?
Het wringt een klein beetje, maar het bord wordt gewoon als defect binnen garantie behandeld. Kennelijk is dat voor Azerty geen groot probleem, en een reden waarom ik bij hen zal blijven kopen. Dus het werkt uiteindelijk van 2 kanten. Als arme student kan ik me ook niet veroorloven er zwaar aan te tillen, zeg nu zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom zou je uberhaubt 1.5V in een chipset willen steken? Doe je zulk hoge HTT's dan?

Ik haal de 280MHz HTT al zonder een volt te verhogen ... (Alleen zit er nu een wall dankzij het geheugen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Maar waarom zou je uberhaubt 1.5V in een chipset willen steken? Doe je zulk hoge HTT's dan?
Als je even terugleest, ik was bezig met een 555be die ik @ 4x 4Ghz wilde laten draaien. Had m in principe stabiel met de multiplier op 20x met maar 1,48V, werd me hier verteld dat het "sneller" is om je HTT op 250 te zetten en je multi op 16x te laten. Op die manier kon ik wel de NB op 2500 zetten ipv 2400 en 2600, wat in principe efficienter werkt bij 4Ghz, en de CPU werd aanvankelijk minder heet, maar ik had véél meer voltage nodig om de boel stabiel te krijgen.

Uiteindelijk zat ik op 1,52V, puur en alleen omdat ik het niet kon hebben dat ik het systeem wel large FFTs en Linx stabiel kon krijgen, maar hij bleef hangen op small FFTs, en toen deed ie bij het stressen "plop" en was het uit met de pret. Beetje spijt van, maargoed, heb ik straks een 140W bordje dat wel kan omgaan met deftige voltages.

Gezien het bij nader inzien geen drol uitmaakt voor een 24/7 overclock of je m via HTT of multi klokt, ben ik dan ook met een volt of 1,48 klaar, wat me voor dagelijks gebruik een stuk vriendelijker voltage lijkt. Maar omdat ie met mn Mugen 2 maar 55 graden werd full load, kan ik m misschien nog wel verder pushen. Kortom, gewoon lekker marginaal doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:48:
Een 4 pins stekker kan ongeveer 28A leveren op 12V (afgaande dat elk 12V+ draadje met max 7A belast mag worden). Het enige voordeel van zo'n 8 pins stekker is als je echt tekeer gaat met LN2, 5GHz en hoger, maar dan moeten je VRM's er ook voor gebouwd zijn.

4 + 1 fase-voedingen kan prima, 8 is beter. De meer je er hebt de beter de spanning. Op budgetbordjes wordt bespaard op VRM's en houden ze vaak alleen rekening met 125W maximaal.
2 van de 4 draden van de 4 pins zijn ground, deze leveren geen stroom. zodoende is je max dus 14A op 12V dus 168W op 12V

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
2 van de 4 draden van de 4 pins zijn ground, deze leveren geen stroom. zodoende is je max dus 14A op 12V dus 168W op 12V
Kortom, de limiet van je bord zit m niet in het type aansluiting, maar aan de kwaliteit, kwantiteit en koeling van je VRMs/MOSFETs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Singular1ty schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 01:01:

Dat is best lang... Bevestig je de koeler pas als je het moederbord in de kast gemonteerd hebt of iets dergelijks... Welja, je wordt er handig in op gegeven moment. Succes met je cores.
Geen succes met de cores, mijn Asus bordje probeert het wel, maar zonder succes.
Dan maar gewoon overklokken, tot 3600 MHz nog geen enkel probleem, en met een Mugen 2 wordt de temp niet hoger dan 38 graden bij omgevingstemp van 19 graden.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Geen succes met de cores, mijn Asus bordje probeert het wel, maar zonder succes.
Dan maar gewoon overklokken, tot 3600 MHz nog geen enkel probleem, en met een Mugen 2 wordt de temp niet hoger dan 38 graden bij omgevingstemp van 19 graden.
Jammer van de cores, maar 3,8Ghz moet zeer zeker te doen zijn. Hangt er verder vanaf hoeveel voltage je de CPU durft te geven, ik draaide 3,9Ghz bij 1,47V en voor 24/7 gebruik is dat een prima waarde. Warmer dan 50 graden werd ie toen ook niet onder load. Vergeleken met mn 955be, die richting de 60 graden schoot bij die overclock, is dat niks.

Vergeet niet je NB een klein beetje mee te klokken voor net dat beetje extra (2400Mhz bij 3,8Ghz is prima, hoef je meestal niet eens je NB voltage voor te tweaken), let wel op dat je HT niet mee klokt, die kan je met rust laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Singular1ty op 14-09-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Weet iemand iets over Artic MX-3?
Het heeft sinds december gelegen, vandaag een Mugen 2 gehaald maar die pasta die ik probeer te smeren is erg hard, het wil bijna niet blijven zitten. Artic Silver 5 was veel makkelijker te smeren.
Klopt dit of is het spul 'vergaan?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Dat Arctic MX-3 is volgens mij niet bedoeld om uit te smeren, je doet een dotje ervan op de chip en door de het aandrukken van de koeler verspreidt het zichzelf netjes. Het is toch dat op koolstofkeramiek gebaseerde spul?

[ Voor 13% gewijzigd door Singular1ty op 14-09-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

MX-3 werkt prima. Is niet makkelijk om aan te brengen maar met een dotje werkt meestal prima op X6.
Ik had ook mijn waterblock voorbereid met MX-3 door heel klein beetje op te doen en uit te smeren met pas. Je kan in handleidingen van Artic zien hoe je het precies moet doen op elke processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Heeft iemand hier ervaring met de Asrock 890GX Extreme3? Wil deze gaan halen als vervanger voor de Crosshair 3 Formula, die het niet meer doet. Kan die beetje leuke vcore aan ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ahh. Leuk dat die handleiding er niet bij zit. De in-het-midden-heatsink-erop-methode heb ik een hekel aan. Persoonlijk zie ik dan niet of er teveel of te weinig op ligt.
Ben net maar als bouwvakker die zooi erop gaan leggen. CD-case als tool.

Begonnen met Northbridge. Misschien is die wel stuk gezien ik 2 contacten zonder zo'n bridge dingetje (weerstand?) zie want op het groene PCB wilde het natuurlijk wel plakken. |:(

Edit: Google gecheckt, hoort gelukkig zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 14-09-2010 19:44 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De topic title was een epic_fail, dus even aangepast zodat deze meer de lading dekt :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Saturnus
  • Niet online
Die van mij [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35 had tenminste een TS. :'(

Gister toch maar voor die rondje in het midden en laten uitspreiden door de heatsink methode gegaan. 1x getest, dure prut er weer afgehaald en nog wat mooier en groter bolletje neergelegd. Echter na het uitsmeren kwam de heatsink kort los dus dat zal wel weer vol lucht zitten nu. Volgende keer weer lekker dat zachte spul waarmee ik de hele heatspreader kan plamuren...
Stressed case open temps (want ik heb geen case fans) zijn van 84 naar 49 gegaan. Aldus 'CPU' uit AOD Board Status.

• Singular1ty
Kort vraagje tussendoor, wat is ongeveer de maximaal adviseerbare spanning die je op een setje budget DDR3 geheugen zonder heatspreaders kan zetten voor een 24/7 overclock? Ik ben benieuwd of ik mijn Samsung reepjes kan pushen tot 1600Mhz...

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Singular1ty schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:48:
Kort vraagje tussendoor, wat is ongeveer de maximaal adviseerbare spanning die je op een setje budget DDR3 geheugen zonder heatspreaders kan zetten voor een 24/7 overclock? Ik ben benieuwd of ik mijn Samsung reepjes kan pushen tot 1600Mhz...
1.8V?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Singular1ty schreef op maandag 13 september 2010 @ 07:29:
[...]

Tsja vriend, als je CPU niet warmer wordt dan 55 graden onder full load met alleen een Mugen 2 erop, en je NB maximaal een graad of 37, dan verwacht je geen vuurwerk. Als je even gelezen had waar het om ging had je dat ook geweten. Bordje houdt er toch voor de 2e keer mee op, zonder dat er een spoor van doorbranden whatsoever op te vinden is... Tis niet de temperatuur maar puur de kwaliteit v/d MOSFETs. Of het gebrek daaraan.
Niet warmer dan 55°C, gemeten met welke sensor? Ik heb hier ongeveer 15°C verschil tussen on-die sensor en ACPI cpu sensor. Gigabyte MA770-UD3 rev2.0 moederbord, moest dat uitmaken. Als mijn cpu 55°C wordt volgens on-die sensor, dan is acpi-sensor aan het schurken tegen de 70°C, wat vrij hoog is, louter als voorbeeld natuurlijk.

Welke sensor is het meest te betrouwen?

• epic_gram
  • Laatst online: 06:31

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Singular1ty
Waar is dat ongeveer op gebaseerd? Ik wil je best geloven hoor, maar ik vind het prettig om de achterliggende reden van zo'n waarde te kennen zodat ik zelf snap waar ik mee bezig ben. DDR2 geheugen loopt bijvoorbeeld vaak een volt hoger dan DDR3, ik heb met DDR2 geen ervaring, worden die modules dan niet veel heter?

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Singular1ty schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:40:
[...]

Waar is dat ongeveer op gebaseerd? Ik wil je best geloven hoor, maar ik vind het prettig om de achterliggende reden van zo'n waarde te kennen zodat ik zelf snap waar ik mee bezig ben. DDR2 geheugen loopt bijvoorbeeld vaak een volt hoger dan DDR3, ik heb met DDR2 geen ervaring, worden die modules dan niet veel heter?
Het is moeilijk te zeggen, maar 99/100 keer gaat het prima. Het hangt natuurlijk af van je airflow en dergelijke.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Saturnus
  • Niet online
Dat je nodig een mooi layout moet gaan maken. Met background, banners, enz enz. :P

Overklok stukje is goed dat het erin zit, maar de samenhang ontbreekt hier en daar. Meende dat er pas vrij laat in het stukje staat dat je de NB mee moet klokken om tot een hoger resultaat te komen.

• Singular1ty
Wat je ook best mag toevoegen is dat de bescheiden Sempron 140 kan worden unlocked tot een schappelijke Athlon II 4400 dualcore @ 2,7Ghz.
Het is moeilijk te zeggen, maar 99/100 keer gaat het prima. Het hangt natuurlijk af van je airflow en dergelijke.
Dus ik mag best 1,8V op mn Samsung reepjes zetten, om te kijken of ik ze naar 1600 cl8 kan pushen? (1600c8 is bij C3 stepping CPUs wel sneller dan 1333 c7 toch?)

[ Voor 51% gewijzigd door Singular1ty op 15-09-2010 16:38 ]

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Singular1ty schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:36:
Wat je ook best mag toevoegen is dat de bescheiden Sempron 140 kan worden unlocked tot een schappelijke Athlon II 4400 dualcore @ 2,7Ghz.

[...]

Dus ik mag best 1,8V op mn Samsung reepjes zetten, om te kijken of ik ze naar 1600 cl8 kan pushen? (1600c8 is bij C3 stepping CPUs wel sneller dan 1333 c7 toch?)
1.8 moet niet echt een probleem zijn als je er wat lucht langs laat lopen :)

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Saturnus schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:12:
[...]

Dat je nodig een mooi layout moet gaan maken. Met background, banners, enz enz. :P

Overklok stukje is goed dat het erin zit, maar de samenhang ontbreekt hier en daar. Meende dat er pas vrij laat in het stukje staat dat je de NB mee moet klokken om tot een hoger resultaat te komen.
OK, bedankt voor je feedback. die layout stond al langer op de planning, de rest kijk ik nog ff naar.

• Bolletje
  • Laatst online: 15:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Iemand ervaring met de 785GM-E51 van MSI :)?

Heb ik vandaag besteld omdat mijn Crosshair 4 Formula waarschijnlijk defect is :[

• Singular1ty
1.8 moet niet echt een probleem zijn als je er wat lucht langs laat lopen
Prima. En is de snelheid waarop de CPU draait nog van invloed op de stabiliteit van het geheugen? Als ik bijvoorbeeld eerst mijn geheugen stabiel overklok tot 1600Mhz cl8 bij stock CPU snelheden, kan het dan weer instabiel worden als ik de CPU overclock, ook al verander ik de snelheid en timing van het geheugen niet meer?

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Singular1ty schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:40:
[...]

Standaardvoltage + 10%. Dat is dus 1,76V, afgerond 1,8V. :)
Eigenlijk denk ik dat 1,9V ook nog wel kan als je er inderdaad wat lucht langs laat lopen.
Mijn oude DDR2-latjes heb ik ook wel op 2,1V laten draaien, dat is 0,3V (en 17%) hoger dan standaardwaarden.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Singular1ty schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:59:
[...]

Jammer van de cores, maar 3,8Ghz moet zeer zeker te doen zijn. Hangt er verder vanaf hoeveel voltage je de CPU durft te geven, ik draaide 3,9Ghz bij 1,47V en voor 24/7 gebruik is dat een prima waarde. Warmer dan 50 graden werd ie toen ook niet onder load. Vergeleken met mn 955be, die richting de 60 graden schoot bij die overclock, is dat niks.

Vergeet niet je NB een klein beetje mee te klokken voor net dat beetje extra (2400Mhz bij 3,8Ghz is prima, hoef je meestal niet eens je NB voltage voor te tweaken), let wel op dat je HT niet mee klokt, die kan je met rust laten.
3,8 GHz gaat prima, 200 en 19x of 215 en 17,5x of 210 en 18x.
Maar met 3,9 GHz start Win 7 prima op maar als ik prime95 draai krijg ik binnen 10 sec een reset.
Elke keer, en de temperaturen blijven ruim onder de 40 graden.
3,8 is natuurlijk best mooi, maar er lijkt meer in te zitten, waar ligt het aan, CPU spanning verhogen?

Cititzen of Ladonia

• Singular1ty
3,8 GHz gaat prima, 200 en 19x of 215 en 17,5x of 210 en 18x.
Maar met 3,9 GHz start Win 7 prima op maar als ik prime95 draai krijg ik binnen 10 sec een reset.
Elke keer, en de temperaturen blijven ruim onder de 40 graden.
3,8 is natuurlijk best mooi, maar er lijkt meer in te zitten, waar ligt het aan, CPU spanning verhogen?
Als de temperaturen goed zijn, begin je met meer prik op de CPU. Ik weet niet hoeveel er bij jou nu op staat, de mijne had voor 3,9Ghz toch wel 1,47V nodig.

Verwijderd

De IMC kan ook zorgen voor problemen op hogere kloksnelheden. Kan je het voltage verhogen wat je wil, maar als de IMC niet verder kan zit je gewoon vast.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

DevilsProphet schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:11:
[...]

Niet warmer dan 55°C, gemeten met welke sensor? Ik heb hier ongeveer 15°C verschil tussen on-die sensor en ACPI cpu sensor. Gigabyte MA770-UD3 rev2.0 moederbord, moest dat uitmaken. Als mijn cpu 55°C wordt volgens on-die sensor, dan is acpi-sensor aan het schurken tegen de 70°C, wat vrij hoog is, louter als voorbeeld natuurlijk.

Welke sensor is het meest te betrouwen?
Hallo, dit is al ongeveer de derde keer dat ik deze vraag stel, kan iemand nu eens antwoorden? =)

Of tenminste aangeven dat ze mijn post gezien hebben maar dat ze het antwoord er niet op weten, want zelfs daar begin ik nu aan te twijfelen, of ik zichtbaar ben voor anderen.

• Singular1ty
Hallo, dit is al ongeveer de derde keer dat ik deze vraag stel, kan iemand nu eens antwoorden? =)
Sorry hoor, soms gaat de discussie best snel en dan zie ik wel eens wat over het hoofd :X Bij mijn stresstest ga ik uit van de on-die waarde van de temperaturen (temp1 in speedfan). Ik heb niet veel anders om op te vertrouwen overigens, gezien mn coretemps onleesbaar zijn door het unlocken van mn 555. On die waarde is bij mij overigens altijd hoger geweest dan core waarden, dus vind ik het een prettige marge om aan te houden.

70 graden op je ACPI lijkt me wel erg hoog, mogelijk klopt de waarde wel, maar wijkt hij met een vast aantal graden af naar boven. Ik zou me aan de on-die sensor houden, als je CPU echt 70 graden wordt merk je dat wel aan wat er op het scherm gebeurt (omdat dat wel zo'n beetje tegen de ingebouwde temperatuurgrens v/d Phenom II ligt), en zou je dat aan de heatsink kunnen voelen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

DevilsProphet schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:50:
[...]

Of tenminste aangeven dat ze mijn post gezien hebben maar dat ze het antwoord er niet op weten, want zelfs daar begin ik nu aan te twijfelen, of ik zichtbaar ben voor anderen.
Leg he hand erop? 55c voelt warm aan, 70c verbrand je je flikken als je ze er lang erop houd :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Singular1ty
Leg he hand erop? 55c voelt warm aan, 70c verbrand je je flikken als je ze er lang erop houd :+
Dat bedoel ik inderdaad, lijkt me geen betrouwbare waarde.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Als ik mijn Scythe Ninja 2 aanraak aan de vinnen die vrij dicht bij de basis liggen (als je de heatsink in de hoogte in 3 zones zou verdelen met de basis vanonder, de onderste zone dan) kan ik voelen dat de heatsink voelbaar warm is, maar de warmte komt zowat overeen met de warmte van een warm relax bad, niet té warm dus. Ik weet niet wat voor mensen de grens is tussen aangenaam warm en te warm, ik gok zowat 50°C? Dan klopt dat ongeveer met de temperatuur van de core-sensor, aangezien die ~49°C werd tijdens het stressen, met een acpi sensor waarde op ongeveer 65°C.

Dat is trouwens zowat een worst-case-scenario, aangezien de temperaturen tijdens gamen amper boven de 40°C uitkomen. Veilig genoeg zou ik dus zeggen, ja? De Ninja wordt "passief" gekoeld door een 12cm casefan en 12cm ventilator in de voeding, dus het lijkt mij onnodig om de scythe ventilator er ook nog eens op te monteren, zeker aangezien de flow bij mij dankzij die twee ventilatoren eerder diagonaal verloopt dan verticaal of horizontaal.

Bedankt om te antwoorden iedereen. =)

Conclusie is dus dat de on-die sensoren dus het meest te betrouwen zijn, ofwel is het zo dat de koeler veel minder warm is dan de cores zelf, al betwijfel ik dat in een systeem van efficiënte koeling dat een scythe tower koeler hoort te zijn, waarbij warmte zo goed mogelijk moet verplaatst en afgegeven worden aan de omgeving.

[ Voor 13% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-09-2010 13:52 ]

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Mijn Cpu wilt niet naar 4 cores (dat om heel simpel te beginnen)

Setup:
M4A78-pro (met nieuwste bios geflashed)
Phenom 2 X2 555
4 gig ram DDR 2 800mhz OCZ Gold
Scythe Big Shuriken

Temperaturen komen niet boven de 40 graden uit.

Het probleem:
Op het moment dat ik ACC aanzet in de bios start windows op tot nu toe geen probleem. Maar als ik de cores ga belasten blijft de computer hangen. Geen BSOD gewoon geen respons meer. Dit gebeurd elke keer hetzelfde als ik de stress test LinX gebruik bij 7 seconden naar de start.
Bij andere benchmarks blijft die ook hangen.
Het enige vreemde is dat het langer duurt voordat die blijft hangen in veilige modus. Typisch +/- 10 sec
Verder heb ik me windows install maar al eens vernieuwd. Het installeren van windows ging in 1x zonder problemen en nergens bleef me pc hangen.

Heb de scaling functie van ACC ook helemaal naar -16% gezet echter dit had ook geen effect op precies hetzelfde moment blijft de pc hangen. Daarnaast start die niet elke keer helemaal door naar windows maar +/- 10% van de tijd.

Nu heb ik zelf nog steeds het idee dat het aan drivers of software ligt? Kan iemand me uit de droom helpen of heb ik iets over het hoofd gezien ?
*edit Typo's*

[ Voor 3% gewijzigd door boombes op 16-09-2010 15:16 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Verwijderd

boombes schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:05:
Mijn Cpu wilt niet naar 4 cores (dat om heel simpel te beginnen)

Setup:
M4A78-pro (met nieuwste bios geflashed)
Phenom 2 X2 555
4 gig ram DDR 2 800mhz OCZ Gold
Scythe Big Shuriken

Temperaturen komen niet boven de 40 graden uit.

Het probleem:
Op het moment dat ik ACC aanzet in de bios start windows op tot nu toe geen probleem. Maar als ik de cores ga belasten blijft de computer hangen. Geen BSOD gewoon geen respons meer. Dit gebeurd elke keer hetzelfde als ik de stress test LinX gebruik bij 7 seconden naar de start.
Bij andere benchmarks blijft die ook hangen.
Het enige vreemde is dat het langer duurt voordat die blijft hangen in veilige modus. Typisch +/- 10 sec
Verder heb ik me windows install maar al eens vernieuwd. Het installeren van windows ging in 1x zonder problemen en nergens bleef me pc hangen.

Heb de scaling functie van ACC ook helemaal naar -16% gezet echter dit had ook geen effect op precies hetzelfde moment blijft de pc hangen. Daarnaast start die niet elke keer helemaal door naar windows maar +/- 10% van de tijd.

Nu heb ik zelf nog steeds het idee dat het aan drivers of software ligt? Kan iemand me uit de droom helpen of heb ik iets over het hoofd gezien ?
*edit Typo's*
Heb je al is geprobeerd om je cpu voltage te verhogen?

• Saturnus
  • Niet online
Als je denkt dat het niet door de CPU zelf komt probeer dan eens een linux live cd.

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:32:
[...]

Heb je al is geprobeerd om je cpu voltage te verhogen?
Is het verhogen van het CPU voltage een gebruikelijke methode om toch extra cores te kunnen vrijschakelen, en zo ja, tot hoe hoog kun je gaan?

Cititzen of Ladonia

• Saturnus
  • Niet online
Het zou kunnen werken.
Afhankelijk van koeling. Voor dagelijks gebruik zou ik onder de 1.5V blijven.

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:11
Weet niet of het voorbij is gekomen, maar hier staat ook nog een en ander over unlocken + voltages.

http://www.overclock.net/amd-cpus/535501-official-amd-k10-5-core-cache.html

Verwijderd

While some of you will be lucky enough to see the "X4" designation during POST, not all of you will be able to boot into Windows. A simple Vcore/Vcpu-nb boost may help stabilize the unlocked cores, but ultimately the cpu may remain unstable and crash later on. Unfortunately, your disabled cores are most likely defective.
Dat je 'm unlocked wil niet zeggen dat het ook stabiel is. Die CPU wordt niet voor niets als X2/X3 verkocht.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Heb net het voltage tot 1.5 verhoogd echter geen effect steeds bij 7 seconde blijft die hangen nu ben ik terug op 2 cores en loopt die de test gewoon uit. Heb ook de Vcpu-nb verhoogd echter ook geen effect dus waarschijnlijk geen unlockable cores voor mij :p voor mensen die hem voor een prikje willen hebben het hoogste bod is op dit moment 60 euro.
V&A aangeboden: AMD Phenom II X2 555 Black Edition dat is de advertentie

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 11:57
boombes schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:03:
Heb net het voltage tot 1.5 verhoogd echter geen effect steeds bij 7 seconde blijft die hangen nu ben ik terug op 2 cores en loopt die de test gewoon uit. Heb ook de Vcpu-nb verhoogd echter ook geen effect dus waarschijnlijk geen unlockable cores voor mij :p voor mensen die hem voor een prikje willen hebben het hoogste bod is op dit moment 60 euro.
V&A aangeboden: AMD Phenom II X2 555 Black Edition dat is de advertentie
Tot hoeveel heb je de cpu-nb verhoogd?

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Natuurlijk werkt een x2 op een bepaalde voltage ik neem aan dat als jij een core unlocked dat jij daarvoor net iets meer voltage nodig hebt gezien er geen rekening word gehouden dat jij een extra core wilt unlocken en hoever je kunt gaan is afhankelijk wat je doel is kijk als je van x2 naar x4 wilt dan zou je denk ik best een tikje extra voltage nodig hebben en ja het is idd neit zker of die andere core's goed werken je kan geluk hebben als je een cpu hebt van een goede batch en zo gemakkelijk de extra core's kan laten werken ik zou eerst kijken wat de standaart voltages zijn van je cpu @ x2 en dan 1 core unlocken of 2 en dan kleine stapjes in de voltage en uiteraard je temps in de gaten houden en zo proberen langzaamerhand naar een stabiel systeem te komen. Prime95 of een andere soort gelijke bench kan je makkelijk gebruiken om te kijken of je systeem stabiel is of niet succes mijn kleine oude beesje van een AMD Phenom 9950 loop momenteel op 3.01 ghz krijg hem wel hoger maar dan is het systeem niet meer stabiel 3.4ghz is gelukt maar is mijn systeem erg instabiel maar komt geloof ik door mijn nog ouwere M2N-E Bordje van asus. :)

Edit:

NB VID = Voltage for integrated memory controller, increased when overclocking memory. Misschien dit even proberen want je geheugen moet ook een duwtje van voltage krijgen he?! is volgens mij ook alleen nodig als je core in snelheid verhoogd en niet in extra core's unlocked

NB Voltage = Voltage supplied to the north bridge chipset (790FX/790X/etc.) which controls the PCIE lanes, not usually increased in values. Dit zou dus weinig effect hebben zal wellicht zorgen voor een nog iets instabieler systeem (correct if i'm wrong)

[ Voor 17% gewijzigd door Jornzor op 16-09-2010 23:00 ]

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Natuurlijk werkt een x2 op een bepaalde voltage ik neem aan dat als jij een core unlocked dat jij daarvoor net iets meer voltage nodig hebt gezien er geen rekening word gehouden dat jij een extra core wilt unlocken en hoever je kunt gaan is afhankelijk wat je doel is kijk als je van x2 naar x4 wilt dan zou je denk ik best een tikje extra voltage nodig hebben en ja het is idd neit zker of die andere core's goed werken je kan geluk hebben als je een cpu hebt van een goede batch en zo gemakkelijk de extra core's kan laten werken ik zou eerst kijken wat de standaart voltages zijn van je cpu @ x2 en dan 1 core unlocken of 2 en dan kleine stapjes in de voltage en uiteraard je temps in de gaten houden en zo proberen langzaamerhand naar een stabiel systeem te komen. Prime95 of een andere soort gelijke bench kan je makkelijk gebruiken om te kijken of je systeem stabiel is of niet succes mijn kleine oude beesje van een AMD Phenom 9950 loop momenteel op 3.01 ghz krijg hem wel hoger maar dan is het systeem niet meer stabiel 3.4ghz is gelukt maar is mijn systeem erg instabiel maar komt geloof ik door mijn nog ouwere M2N-E Bordje van asus.
Ik heb dit stukje nu 3x gelezen, en ik begrijp er nog steeds amper een fluit van. Leer alsjeblieft interpunctie gebruiken, dit soort lappen tekst worden bij gebrek daaraan volkomen onleesbaar. Als ik de strekking opmaak is het goedbedoeld, maar informatie die we al hebben, want als je even terugleest zie je dat jouw suggesties al zijn geprobeerd.

De CPU waar je zelf mee aan komt zetten hoort niet in dit topic, en het is niet helemaal duidelijk wat je wil dat we doen met die informatie.

Maargoed.

NB Voltage mag met rust gelaten worden, NB VID kan je proberen maar het lijkt erop dat die cores gewoon niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 22:36
hallo,

hier mijn overklok van triple naar quad. het is gebeurd nadat ik bij amd nieuwe drivers e.d heb opgehaald.
ik heb verder niets fysiek veranderd
origineel is phenom2 triple 2800mhz.
op dit moederbord kan ook de 1090t van amd op,zoals je bij tips ziet staan.
alleen host controller is me onduidelijk omdat alles in de bios op auto staat.

SiSoftware Sandra

Processor
Model : AMD Phenom(tm) II X4 20 Processor
Speed : 2.81GHz
Model Number : 5226 (estimated)
Cores per Processor : 4 Unit(s)
Threads per Core : 1 Unit(s)
Type : Quad-Core
Package : Socket AM2r2
Multiplier : 9/2x
Generation : G8
Revision/Stepping : 4 / 2 (4146)
Microcode : MU0F4286
Maximum Physical / Virtual Addressing : 48-bit / 48-bit
Native Page Size : 4kB

Co-Processor (FPU)
Type : Built-in
Revision/Stepping : 4 / 2 (4146)

Memory Controller
Memory Controller in Processor : Yes
Multiplier : 9/2x

Processor Cache(s)
Internal Data Cache : 64kB Synchronous, Write-Back, 2-way set, 64 byte line size
Internal Instruction Cache : 64kB Synchronous, Write-Back, 2-way set, 64 byte line size
L2 On-board Cache : 512kB ECC Synchronous, Write-Back, 16-way set, 64 byte line size
L2 Cache Multiplier : 1/1x (2813MHz)
L3 On-board Cache : 6MB ECC Synchronous, Write-Back, 48-way set, 64 byte line size
L3 Cache Multiplier : 1/1x (2813MHz)

Upgradeability
Socket/Slot : Socket M2
Upgrade Interface : ZIF Socket
Supported Speed(s) : 3.20GHz+

Environment Monitor 1
Model : AMD K8 F10 CPU [P0]
Version : 4.02
Mainboard Specific Support : No

Features
FPU - Co-Processor Built-in : Yes
VME - Virtual Mode Extensions : Yes
DE - Debugging Extension : Yes
PSE - Page Size Extension : Yes
TSC - Time Stamp Counter : Yes
MSR - Model Specific Registers : Yes
PAE - Physical Address Extension : Yes
MCE - Machine Check Exception : Yes
CX8 - Compare & Exchange 8-bytes Instruction : Yes
APIC - Local APIC Built-in : Yes
SEP - Fast System Call : Yes
MTRR - Memory Type Range Registers : Yes
PGE - Page Global Enable : Yes
MCA - Machine Check Architecture : Yes
PAT - Page Attribute Table : Yes
PSE36 - 36-bit Page Size Extension : Yes
PSN - Unique Serial Number : No
CLF - Cache Line Flush Support : Yes
DS - Debug Trace & EMON Store : No
ACPI - Software Clock Control : No
(W)MMX Technology : Yes
FXSR - Fast Float Save & Restore : Yes
SSE Technology : Yes
SSE2 Technology : Yes
SS - Self Snoop : No
HTT - Hyper-Threading Technology : No
TM - Thermal Monitor : No
PBE - Pending Break Enable : No
IA64 Technology : No
SSE3 Technology : Yes
MON - Monitor/MWait : Yes
DSCPL - CPL qualified Debug Store : No
VMX - Virtual Machine eXtensions : No
EST - Enhanced SpeedStep Technology : No
TM2 - Thermal Monitor 2 : No
Supplemental SSE3 Technology : No
CID - Context ID : No
CX16 - Compare & Exchange 16-bytes Instruction : Yes
xTPR - Send Task Priority Messages : No
DCA - Direct Cache Access : No
SSE4 Technology : No
POPCNT - Pop Count : Yes
DAZ - Denormals Are Zero : Yes

Extended Features
SYCR - Extended Fast System Call : Yes
EMMX - Extended MMX Technology : Yes
FXSR - Fast Float Save & Restore : Yes
FXSR - Instructions Optimisation : Yes
3DNow! Technology : Yes
Extended 3DNow! Technology : Yes
XD/NX - No-execute Page Protection : Yes
AMD64/EM64T Technology : Yes
RDTSCP - Serialised TSC : Yes
P1GB - 1GB Large Page Support : Yes
LAHF/SAHF - Support in 64-bit : Yes
CMP - Multi-Core Legacy Mode : Yes
SVM - Secure Virtual Machine : Yes
APICEX - Extended APIC Register Space : Yes
AltMovCr8 - Lock Move CRn : Yes
ABM - Advanced Bit Manipulation : Yes
SSE4A Technology : Yes
MASSE - Misaligned SSE Mode : Yes
3D Now! Prefetch Technology : Yes
OSVW - OS Visible Work-around : Yes
IBS - Instruction Based Sampling Support : Yes

Performance Tips
Warning 2533 : Disabled host controllers are present. Check BIOS settings.
Tip 210 : Mainboard supports faster CPUs, so the CPU can be upgraded when needed.

[ Voor 63% gewijzigd door draadje op 17-09-2010 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Saturnus schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:03:
Het zou kunnen werken.
Afhankelijk van koeling. Voor dagelijks gebruik zou ik onder de 1.5V blijven.
CPU nu op 1,4 volt, sabiel tot 3900 MHz, 4000 MHz onder windows gaat goed, maar bij stresstest gaat het mis.
Extra cores unlocken gaat nog steeds niet, CPU op 1,43 volt en multiplier op 14 (2800 MHz voor een 555BE), gaat niet.
Maar ik denk dat ik wel tot 4000 MHz kan gaan stabiel, met 1,45 volt, en dat is toch best goed voor een low budget game computer (2 cores is goed genoeg).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
hier mijn overklok van triple naar quad.
Printscreentje van GPU-Z scheelt een hoop ruimte ;) voorderest gefeliciteerd met je quadcore.
CPU nu op 1,4 volt, sabiel tot 3900 MHz, 4000 MHz onder windows gaat goed, maar bij stresstest gaat het mis.
1,4V is relatief heel weinig. Als je daarmee al stabiel 3,9Ghz haalt zul je vrijwel zeker de 4Ghz halen met wat meer prik, en dat is ook een mooi resultaat. Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Singular1ty schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:30:
1,4V is relatief heel weinig. Als je daarmee al stabiel 3,9Ghz haalt zul je vrijwel zeker de 4Ghz halen met wat meer prik, en dat is ook een mooi resultaat. Keep it up!
vanavond nog maar eens 1,45 proberen, mischien nog 1,47 ook.
de temperaturen blijven nog steeds ruim onder de 40 graden, ik zie wel een verschil in de aangegeven spanning, CPU-Z geeft 1,4 HWMonitor ook, maar de Asus overclocker geeft 1,38 aan, wie heeft er nu gelijk, in geval van twijfel ga ik voor de hoogste waarden (dit betekent dat ik de spanning met de Asus tool verhoog en de werkelijke spanning hoger ligt).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Ik zou van de CPU-Z waarde uitgaan. Bij mij waren CPU-Z en Everest Ultimate het altijd eens over het CPU voltage. 1,38V lijkt me geen betrouwbare waarde, of het is een waarde van een andere sensor dan die wordt gebruikt door CPU-Z.

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

In de bios de Vcpu op 1,45 V gezet, CPU-Z geeft dan aan 1,44 V.

de 555BE draait nu op 4,0 GHz, stabiel, ben nu even 3DMark06 aan het draaien, met een licht OCtje op mijn 4850 graka.
Score is nu 12.916, dat zou beter kunnen.

Cititzen of Ladonia

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vandaag me 2e setje Geil black dragon 1600MHz C8 2x2GB binnen gekregen,en bij de andere black dragons geinstaleerd.
Ik heb nu de 8GB op 1800MHz draaien bij 1.66V en dat werkt vlekkeloos :)
Blijkbaar heeft mijn x6 een sterke geheugen controller.

• Singular1ty
Vandaag me 2e setje Geil black dragon 1600MHz C8 2x2GB binnen gekregen,en bij de andere black dragons geinstaleerd.
Welk bord gebruik jij? Black Dragons wilden niet werken met mijn bord.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Singular1ty schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:48:
[...]

Welk bord gebruik jij? Black Dragons wilden niet werken met mijn bord.
Ik heb de Asus M4A79XTD evo met bios 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Om nog even terug te komen op mijn discussie over coretemp sensor: de pc draait nu idle na boot zonder iets gedaan te hebben aan 18°C, en de kamertemperatuur is hier (aangegeven door twee losstaande thermometers) eerder 22°C. Ofwle is mijn Ninja 2 zó goed dat hij onder kamertemperatuur koelt, ofwel zit er een zekere afwijking op de temperatuursensor. De vraag is natuurlijk: hoeveel dan wel? Mag ik aannemen dat mijn pc met zijn 12cm achtercasefan, 12cm voedingfan, 8cm frontcasefan, 12cm scythe cpu-fan en een rooster in het rechterpaneel net boven de cpu een zekerheid kan bieden dat mijn cpu in zijn laagste stand (800MHz, undervolted naar ~0.845V) amper boven de kampertemperatuur mag uitkomen? Ik zou denken van wel, maar dat wil dus nog altijd zeggen dat er pakweg 5°C bij moet bij de uitlezing van de on-die sensor. Wat jammer. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Alle Phenoms hebben dat volgens mij, ik zelf ook. De temperatuur sensors zijn gewoon brak, zeker bij lagere temperaturen. Mijn CPU zit nu ook op 25 graden, zonder C&Q enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

sorcees schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 06:51:
In de bios de Vcpu op 1,45 V gezet, CPU-Z geeft dan aan 1,44 V.

de 555BE draait nu op 4,0 GHz, stabiel, ben nu even 3DMark06 aan het draaien, met een licht OCtje op mijn 4850 graka.
Score is nu 12.916, dat zou beter kunnen.
13.215 gehaald met 555BE op 19 x 205 Mhz, mijn 4850 op 690-1075.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Even geinige update tussendoor. Mijn Phenom II x6 T1090 loopt lekker op 4Ghz. Multi op 20 gezet, NB op 2600, met CPU op 1,45V en NB op 1,25V. LinX 5 runs stabiel. Toen even Prime erop gezet. Ik dacht na 5 minuutjes, van nou, dat loopt aardig, vanavond leg ik hem echt op de pijnbank, ben toen aan mn schoolwerk gegaan.

Op gegeven moment viel het me op dat de PC erg warm werd. Bleek dat P95 gewoon door heeft gewerkt terwijl ik bezig was :+ Al 2 uurtjes stabiel small FFTs aan het crunchen, niets van gemerkt. Maximum temp een graad of 50. Toen heb ik de fans maar wat harder laten draaien. Mijn kamer wordt in ieder geval comfortabel verwarmd.

Systeempje zette gisteren zonder OC een 3Dmark06 van meer dan 20k neer. Vanmiddag laat ik wel even weten hoe dat nu zit. Vrijdag komt de nieuwe eigenaar hem ophalen. Doet toch een beetje zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Singular1ty schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:18:
Even geinige update tussendoor. Mijn Phenom II x6 T1090 loopt lekker op 4Ghz. Multi op 20 gezet, NB op 2600, met CPU op 1,45V en NB op 1,25V. LinX 5 runs stabiel. Toen even Prime erop gezet. Ik dacht na 5 minuutjes, van nou, dat loopt aardig, vanavond leg ik hem echt op de pijnbank, ben toen aan mn schoolwerk gegaan.

Op gegeven moment viel het me op dat de PC erg warm werd. Bleek dat P95 gewoon door heeft gewerkt terwijl ik bezig was :+ Al 2 uurtjes stabiel small FFTs aan het crunchen, niets van gemerkt. Maximum temp een graad of 50. Toen heb ik de fans maar wat harder laten draaien. Mijn kamer wordt in ieder geval comfortabel verwarmd.

Systeempje zette gisteren zonder OC een 3Dmark06 van meer dan 20k neer. Vanmiddag laat ik wel even weten hoe dat nu zit. Vrijdag komt de nieuwe eigenaar hem ophalen. Doet toch een beetje zeer.
Ik zou blend draaien, test je de CPU-NB meer. Blend voor 3 uur is voor mij genoeg gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Ik draaide small FFTs omdat bij mij bleek dat als mn overclock Linx stabiel was, hij alleen nat ging op prime95 small FFTs. In blend zegmaar. Zoals ik eerder rapporteerde met die B55 was ie LinX 20 runs stabiel, maar nokte ie ermee na een kwartiertje prime blend, toen ik dat eens in de gaten hield bleek dat na een kwartiertje ongeveer de small FFTs werden gestressed. Large FFTs is zwaardere stress voor je CPU-NB en dat was het probleem niet. Dus test ik nu eerst met Linx, en als dat werkt small FFTs.

Edit: Hij word nu ik de fans heb aangezet een graad of 48. Toch wel geinig, die twee keer 190mm in zo'n NZXT Panzerbox _/-\o_ Het klinkt alleen alsof er een helikopter opstijgt, maar daar heb je een fancontroller voor.

Edit: 5 uur prime zit erop. Vind het wel welletjes, hij begon overnieuw met 8K FFTs en er gebeurde niets spannends. Even kijken wat voor verschil dit maakt op een rondje 3Dmark06

Edit: Zo! Mild kietelen doet al wonderen voor de resultaten: een bescheiden 23256 puntjes.

[ Voor 33% gewijzigd door Singular1ty op 20-09-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Singular1ty schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:27:
Ik draaide small FFTs omdat bij mij bleek dat als mn overclock Linx stabiel was, hij alleen nat ging op prime95 small FFTs. In blend zegmaar. Zoals ik eerder rapporteerde met die B55 was ie LinX 20 runs stabiel, maar nokte ie ermee na een kwartiertje prime blend, toen ik dat eens in de gaten hield bleek dat na een kwartiertje ongeveer de small FFTs werden gestressed. Large FFTs is zwaardere stress voor je CPU-NB en dat was het probleem niet. Dus test ik nu eerst met Linx, en als dat werkt small FFTs.

Edit: Hij word nu ik de fans heb aangezet een graad of 48. Toch wel geinig, die twee keer 190mm in zo'n NZXT Panzerbox _/-\o_ Het klinkt alleen alsof er een helikopter opstijgt, maar daar heb je een fancontroller voor.

Edit: 5 uur prime zit erop. Vind het wel welletjes, hij begon overnieuw met 8K FFTs en er gebeurde niets spannends. Even kijken wat voor verschil dit maakt op een rondje 3Dmark06

Edit: Zo! Mild kietelen doet al wonderen voor de resultaten: een bescheiden 23256 puntjes.
Netjes en welk moederbordje heb je gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Netjes en welk moederbordje heb je gebruikt
Een MSI 790FX GD70. Uitstekend bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb ook mijn X6 1055T stabiel op 4GHz
http://img255.imageshack.us/img255/1333/x64ghz.jpg
20 runs linx op mem all, en 3 uur prime95 blend stabiel.
settings

13.5x300 = 4GHz 2700 NB
vcore 1.49, 1,5 in cpu-z met LLC
cpu-nb 1.3
nb 1.3
sb 1.15
htt 1.21250
ram 1.6750

Zoals je kan zien is de snelheid van het bord beetje wisselend soms is die 301 en dan 302. Is een bug die nog gemaakt moet worden. En ik moet ook nog timings finetunen op deze snelheid. En misschien kan sb/nb voltage ook nog lager maar dat moet ik nog testen. Dit is niet zo n hele goeie 1055T. Ik weet ook niet of ik hem wel op 4GHz 24/7 doe, want voor 3,9 heeft ie 1,45 nodig, en dus voor 150MHz stuk meer voltage nodig.
Temp is idle 18 graden load zo n 41 met EK Supreme LT, volgens coretemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Hmmm, veel prik heeft ie wel nodig, maar de WC houdt hem wel lekker koel. Ik weet verder niet wat jouw moederbord lekker vind, maar ik denk dat je NB niet harder dan 2,5Ghz hoeft en dan ruim genoeg zou hebben aan 1,25V. Dat flinke voltage verschil tussen 3,9 en 4Ghz zag ik ook met mn 555, als je met multiplier kon werken zou het flink schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Singular1ty schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:26:
[...]

Een MSI 790FX GD70. Uitstekend bordje.
Goed spul dat van MSI ,ik heb nog een MSI K9A2 Platinum met phenom 940BE.
Een X6 zou er ook nog op passen maar dat is een beetje overkill ,mijn vrouw speelt zylom spelletjes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Singular1ty schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:08:
Hmmm, veel prik heeft ie wel nodig, maar de WC houdt hem wel lekker koel. Ik weet verder niet wat jouw moederbord lekker vind, maar ik denk dat je NB niet harder dan 2,5Ghz hoeft en dan ruim genoeg zou hebben aan 1,25V. Dat flinke voltage verschil tussen 3,9 en 4Ghz zag ik ook met mn 555, als je met multiplier kon werken zou het flink schelen.
Kan alleen kiezen tussen 2400 of 2700. Dus ik heb gekozen voor 2700.
Als ik een andere 1055T kan vinden via v&a een keer proberen. Deze komt daar ook vandaan, ik had hem voor 150 2 maanden terug dus niet slecht.

[ Voor 21% gewijzigd door Zenix op 20-09-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Das een mooie prijs. Ik heb mijn x6 T1090 voor 200 euro gekregen 2 maanden terug, ook geen gekke prijs. Ding doet de 4Ghz echt moeiteloos.
Een X6 zou er ook nog op passen maar dat is een beetje overkill ,mijn vrouw speelt zylom spelletjes ermee
Kan je wel hardcore zylom spelletjes spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

Bullus schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:55:
Even mijn X6 1090T getressed met intelburntest

[afbeelding]

Temps waren max 61grd. :| (door het warme weer is het op zolder wat warmer dan normaal)
Later nog een keer doen met 20 runs
wassie helemaal rock stable..?

want ik heb zelf asus CH4 en ook 1090t en 4 gb ddr3 corsair dominators gt 1600mhz cl7 icm corsair h50 maar ik krijg um niet boven de 4,2 ghz zonder bsod's te krijgen

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

petervda87 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:10:
[...]

want ik heb zelf asus CH4 en ook 1090t en 4 gb ddr3 corsair dominators gt 1600mhz cl7 icm corsair h50 maar ik krijg um niet boven de 4,2 ghz zonder bsod's te krijgen
Corsair H50 is ook niet echt super. En zonder je settings te geven is het moeilijk om überhaupt antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Hallo, ik wil mijn AMD Phenom II X4 BE 955 een stukje overclocken omdat ik dat met mijn GTX 470 ook ga doen. Zou iemand mij kunnen vertellen, ook al weet ik dat dit per processor verschillend is, wat een relatief veilige overclock is om mee te beginnen? (stock cooling met 4 120mm fans erop die op 100% draaien) Bvd. :)

[ Voor 10% gewijzigd door ArmouredSPony op 21-09-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Begin maar eens met 3,8 GHz, evt. een Vcpu aanpassing naar 1,45 volt, dat moet goed kunnen.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Hallo, ik wil mijn AMD Phenom II X4 BE 955 een stukje overclocken omdat ik dat met mijn GTX 470 ook ga doen. Zou iemand mij kunnen vertellen, ook al weet ik dat dit per processor verschillend is, wat een relatief veilige overclock is om mee te beginnen? (stock cooling met 4 120mm fans erop die op 100% draaien) Bvd.
Handig is om even je specs te vermelden, MoBo, voeding, geheugen, processor stepping (terug te vinden in CPU-Z), is niet bepaald onbelangrijk om je te kunnen vertellen wat je kan proberen met je CPU en wat niet. 3,8Ghz wordt bijvoorbeeld al moeilijk als je een luie C2 stepping hebt, en 1,45V kan een budget moederbordje of voeding moeite bezorgen. En hoe klok je over? Op de multiplier of de HTT, of een combinatie van de twee? Bij die laatste opties moet je ook je geheugenklok en voltage in de gaten houden. En je moet je NB mee klokken etc etc. Lees je even goed in, bekijk wat posts in de de thread en post je specs, dan kunnen we je beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Moederbord: MSI 770-G45
Processor: AMD Phenom II x4 955 BE
Geheugen: 2gig Kingston 1333 DDR3
Videokaart: Zotac GTX 470
Voeding: 650w Powerflower (das geen prut)
En CPU-Z zegt C3 stepping daarnaast geeft mijn moederbord aardig wat opties om te overclocken.

[ Voor 6% gewijzigd door ArmouredSPony op 21-09-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Dat is wat meer in de juiste richting. Je hebt mazzel met die C3 stepping kaart. Wat minder met het moederbord. Van dat bewuste model heb ik er namelijk al 2 opgeblazen :D Maar geen zorgen, als je met het CPU voltage onder de 1,5V blijft verwacht ik geen problemen. Dode G45 1 was namelijk met een T1090 x6 @ 3,8Ghz, 1,45V en nummer 2 was met een 555be x2 @ x4 4Ghz 1,52V.

Anyhow, met die setup is de suggestie van Sorcees prima te doen. Als je het simpel wil houden is het makkelijk om via de multiplier de CPU naar 3,8Ghz te gooien. 1,43-1,45V CPU Voltage moet wel voldoende zijn voor die snelheid, test even goed, minder = beter. Zet je NB op 2400Mhz, dit ging bij mijn G45 zonder NB voltage verhoging, bij instabiliteit moet 1,23V ruim voldoende zijn. Met stock koeling zou ik wel goed naar mijn temperaturen kijken, ik raad je eigenlijk niet aan om verder te gaan omdat stock koeling waardeloos is en je waarschijnlijk met die voltages de 60 graden gaat naderen.

Met je geheugen kan je ook nog een beetje rommelen. Wat zijn je timings? Goede kans dat je wel c7 kan draaien met een klein beetje meer voltage.

Dit zou je allemaal wel op weg moeten helpen denk ik :) Veel succes en onthoud dat elke pc anders is, bovengenoemde waarden hebben voor mij gewerkt maar hoeven dat voor jou niet te doen.

offtopic: Wat een naam voor een merk voeding, het is misschien geen rommel maar met zo'n naam zou ik het al niet kopen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
petervda87 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:10:
[...]

Uiteraard, 4.2 was 24/7 OC

Maarja ik had dan ook een highend wc-set.

HK rev 2.5
MCP 355 pomp
480 rad
mips wc mobo blok
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/PH%20II%20X6%201090T/P1043_27-06-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/PH%20II%20X6%201090T/cineb115_770.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Bullus op 21-09-2010 18:56 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Singular1ty schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:48:
Dat is wat meer in de juiste richting. Je hebt mazzel met die C3 stepping kaart. Wat minder met het moederbord. Van dat bewuste model heb ik er namelijk al 2 opgeblazen :D Maar geen zorgen, als je met het CPU voltage onder de 1,5V blijft verwacht ik geen problemen. Dode G45 1 was namelijk met een T1090 x6 @ 3,8Ghz, 1,45V en nummer 2 was met een 555be x2 @ x4 4Ghz 1,52V.

Anyhow, met die setup is de suggestie van Sorcees prima te doen. Als je het simpel wil houden is het makkelijk om via de multiplier de CPU naar 3,8Ghz te gooien. 1,43-1,45V CPU Voltage moet wel voldoende zijn voor die snelheid, test even goed, minder = beter. Zet je NB op 2400Mhz, dit ging bij mijn G45 zonder NB voltage verhoging, bij instabiliteit moet 1,23V ruim voldoende zijn. Met stock koeling zou ik wel goed naar mijn temperaturen kijken, ik raad je eigenlijk niet aan om verder te gaan omdat stock koeling waardeloos is en je waarschijnlijk met die voltages de 60 graden gaat naderen.

Met je geheugen kan je ook nog een beetje rommelen. Wat zijn je timings? Goede kans dat je wel c7 kan draaien met een klein beetje meer voltage.

Dit zou je allemaal wel op weg moeten helpen denk ik :) Veel succes en onthoud dat elke pc anders is, bovengenoemde waarden hebben voor mij gewerkt maar hoeven dat voor jou niet te doen.

offtopic: Wat een naam voor een merk voeding, het is misschien geen rommel maar met zo'n naam zou ik het al niet kopen xD
Okay, binnenkort krijg ik nieuwe processorkoeling dus 3,8 is voorlopig wel genoeg. :P Het geheugen word ook vervangen dus dat ga ik niet OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
drumstickNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:34:
Moederbord: MSI 770-G45
Processor: AMD Phenom II x4 955 BE
Geheugen: 2gig Kingston 1333 DDR3
Videokaart: Zotac GTX 470
Voeding: 650w Powerflower (das geen prut)
En CPU-Z zegt C3 stepping daarnaast geeft mijn moederbord aardig wat opties om te overclocken.
Ik heb dezelfde CPU en geheugen.

Dat draait nu op 3850Mhz --> 17,5x 220Mhz op 1,44V volgens CPU-Z
HTLink staat nu op 2420Mhz...kijk wel uit met de temperatuur, die loopt bij mij op tot 58graden stressed met een mugen2

Het geheugen wil draaien op 8-8-8-24-33-2T (733Mhz x2)
Strakker lukt hier niet, ook niet met wat meer spanning....maarja was ook het goedkoopste geheugen wat er te krijgen was toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Meh, het heeft precies 0% zin om je HTLink hoger te zetten, laat die lekker op 2000Mhz lopen. zet in plaats daarvan je NB op 2,4Ghz.

c8 op 1666Mhz geheugen is trouwens niet verkeerd hoor. Eventueel zou je nog 8-8-8-20 1T kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nog mensen die Opteron's klokken?
http://tweakers.net/price...Yb6mq_q3L7rCnbloccHaac8w8
Lijkt me ook leuk spul. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Heh, als je geld teveel hebt kan je zowaar een 24-core systeem bouwen. De koeling van de chipset ziet er echter pauper uit en hoe koel je in vredesnaam zoiets. Lijkt me dus geen doen zonder intens modden, blabla het is geldverspilling want je schiet geen donder op met zo'n chipset als doorsnee gamer/overclocker en ja, wat voor redenen heb je dan nog om in hemelsnaam 3000 euro een moederbord en 2 CPUs te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Videokaarten van 1k per stuk dus vast mensen die dit ook doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Damn, vanavond proberen mijn Phenom proberen te overclocken maar ik kan hem geen 1% hoger zetten zonder niet in windows te kunnen komen. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste