Dus MHz is sneller als Timmings mits je wel enkele honderde MHz sneller bent...
[ Voor 24% gewijzigd door Speedy-J op 17-11-2010 19:36 ]
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Anoniem: 277804
Edit: dit is natuurlijk het OC topic, dus ik heb nog wel een vraagje...
wat ik nu draai, 14x 250 vind ik een leuke OC.. mijns inziens heeft m'n CPU echter wel een hoop sap nodig voor deze snelheid, 1.472V namelijk...
Als ik hoger ga krijg ik BSODs, maakt niet uit of ik 14x 255 of 15x 235 gebruik (waarbij m'n HT onder de 2000Mhz blijft, en m'n NB op 2250Mhz loopt, intelburntest stabiel)
Heb ik dan zo'n crappy CPU of doe ik toch echt iets fout? Athlon x4 640 heeft de C3 stepping welke beter OCbaar zou moeten zijn als ik 't internet geloof....
Kan ik met een betere cooling over de 1.5v gaan of wordt dat riskant of wil m'n Athlonnetje gewoon niet verder?
Heb voor de rest overigens een Asrock 880GMH-USB3, voeding een OCZ 500W modulair en RAM 2x 2Gb Kinston 1600Mhz....
[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 277804 op 17-11-2010 20:02 ]
Dat is eigenlijk makkelijk te berekenen:Anoniem: 277804 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:56:
De een zegt timings zijn belangrijk, de ander zegt RAM clock.. AMD heeft lievers trakke timings las ik ergens, dus plaatje 1 is beter / sneller bij mij dan plaatje 2?
plaatje 1:
[afbeelding]
plaatje 2:
[afbeelding]
CAS latency bij plaatje 1 is 7 cycli bij een kloksnelheid van 666,67MHz is een tijdsduur van ~10,5 nanoseconden (1 / 666,67x10^6Hz ~= 1,5000x10^-9 seconden, en dat x 7)
CAS latency bij plaatje 2 is 9 cycli bij een kloksnelheid van 833,33MHz is een tijdsduur van ~10,8 nanoseconden (1 / 833,33x10^6Hz ~= 1,2000x10^-9 seconden, en dat x 9)
Je kan dus zien dat de latencies bij de hogere kloksnelheid van je geheugen amper hebben moeten inboeten, en dat ze ten andere worden geholpen door de significant hogere geheugenbandbreedte die nu beschikbaar is.
Zal dat proberen, met Auto zit ie op >1.4V, krijg me timings nog steeds niet goed. Alleen op ddr400 willen ze op 6-6-6-24 lopen. Heel apart. Zal morgenavond weer verder prutsen. Kijken wat hij met 1 reepje doet.Orwell schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:31:
[...]
Eh, dat 1.535V is wel ietsjes te veel. Volgens AMD (op de site) en zo goed als overal op fora wordt maximaal 1.5V aangenomen. Daar zou het dus aan kunnen liggen.
Maar verder heb ik geen idee, omdat hij hier één jaar na dato nog perfect draait.
[...]
Beetje weinig he? Probeer hem is op stock te zetten (1.3V).
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
na ongeveer 3 jaar gebruikt gemaakt te hebben van de Core 2 Duo's en Core 2 Quad's heb ik nu wel weer eens zin om over te stappen naar het AMD kamp...
ik krijg volgende week een X4 955 binnen met een Asrock Extreme3 mobo.
weet iemand van jullie toevallig of daar al een betere bios voor uit is?
ik zal jullie zeker even op de hoogte houden en misschien nog wel even jullie hulp nodig hebben
Anoniem: 383793
hey ik heb hier ook X4 955 op en asus evo tot nu draai op 3.7 ik durf niet hooger te gaan omdat hij draai 61graden op load, binnen kort ga ik een beter koeler in zeten. hoop op 3,9 te hallen.MartijnAbel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:11:
zal komende week weer eens aan een overclock avontuur beginnen op het AMD platform...
na ongeveer 3 jaar gebruikt gemaakt te hebben van de Core 2 Duo's en Core 2 Quad's heb ik nu wel weer eens zin om over te stappen naar het AMD kamp...
ik krijg volgende week een X4 955 binnen met een Asrock Extreme3 mobo.
weet iemand van jullie toevallig of daar al een betere bios voor uit is?
ik zal jullie zeker even op de hoogte houden en misschien nog wel even jullie hulp nodig hebben
o.c 1.4v 18,5 multiplier.
Laat maar wetenSingular1ty schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:42:
Vandaag bij gebrek aan aangeboden 955s op V&A een 1055T besteld bij Azerty. Ben heel benieuwd wat ik daarmee kan bereiken
Ik heb hem nu ook even op een ander systeem geprikt tezamen met een testbench
Ding trekt wel veel meer vermogen uit de muur met een overclock. Eerst was volgens mij ~275 max voor hele systeem met kleine overclock. Toen ik de 4GHz voorbij was ging hij naar ~400 watt bij de CPU test bij 06
[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 19-11-2010 23:07 ]
Dat terwijl ik met 286 FSB (4 GHz
Zie ik ergens een functie over het hoofd?
Spanning heb ik al opgevoerd tot 1,5V, NB ook op 1.2V volgens mij. Alles een beetje eigenlijk.
Ook timings super los en zelfs spanning van RAM verhoogd naar 1.65V.
Edit:
Hmm, lukt toch wel, al lijkt het gewoon lucky te zijn. CPU/NB, NB en HT spanning verhogen had grote invloed. Al moet CPU/NB wel best hoog, boven de 1,3V.
[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 21-11-2010 01:23 ]
heb sinds vandaan een X4 955 en Asrock 870 extreme 3 bordje met 4GB Kingston HyperX, maar ben helemaal niet meer op de hoogte van het overclockgebeuren van AMD
dan moet je even naar de dokter om je oren uit te laten spuiten, want waar jij het over hebt is Hyper Threading en dit hebben alleen Intel cpu's. dit heeft helemaal niets met AMD te maken..MartijnAbel schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:02:
even snel een vraagje, ik heb gehoord dat de temps van je cpu e.d. lager zijn met HT of HTT uit?
heb sinds vandaan een X4 955 en Asrock 870 extreme 3 bordje met 4GB Kingston HyperX, maar ben helemaal niet meer op de hoogte van het overclockgebeuren van AMD
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
rustig maarnedernakker schreef op donderdag 25 november 2010 @ 06:28:
[...]
dan moet je even naar de dokter om je oren uit te laten spuiten, want waar jij het over hebt is Hyper Threading en dit hebben alleen Intel cpu's. dit heeft helemaal niets met AMD te maken..
excuses dat ik meer dan 4 jaar niet met AMD spul heb gewerkt...
maarre, ik had het eigenlijk over HT Frequency...
moet die bijvoorbeeld op auto staan, off of op een andere waarde?
de info over HT e.d. saat in de topicstart, neem die eens door, dan wordt er al een hoop duidelijk..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Heb je hem al binnen ?Singular1ty schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:42:
Vandaag bij gebrek aan aangeboden 955s op V&A een 1055T besteld bij Azerty. Ben heel benieuwd wat ik daarmee kan bereiken
Ik ben er benieuwd wat hij gaat doen op je asrock plankje
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Deze processor heb ik: AMD Phenom II X6 1090T
op mobo: Asrock 890FX Deluxe4
geheugen: Corsair CMX4GX3M2A1600C7
voeding: Antec TruePower TP-650
gfx kaarten: 2xSapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE
Nu heeft mijn mobo een automatische overclock functie.
Dus ik dacht laat ik dat is doen. je hebt stapjes van 5%.
Ik deed 5% dit werkte goed, Erna 10% gedaan. werkte ook goed.
Testrun gedaan met intelburn test, was een pass. temps worden niet hoog. en in game werkt het ook goed.
Dit is een screenshot van CPU-Z met 10% automatische overclock.

Maar nu komt het, ik heb erna de bios op default gezet, en erna heb ik zelf alleen de multiplier omhoog gezet naar 17. rest standaard gelaten. dit werkte goed. alleen het voltage ging wel aardig omhoog (1.464 / 1.472).
Nu heb ik weer de bios defaults geladen.
Maar als ik nu kijk met CPU-Z staat de Vcore nog hoog. ik krijg hem maar niet meer naar beneden.
Heb ook na de defaults handmatig de Cvore omlaag gedaan. maar dan zie ik vrolijk in CPU-Z de Vcore weer hoog. dit is zoals die nu is, met default bios settings, en niks aangepast

Hoe krijg ik die Vcore weer normaal? ik heb ondertussen contact gehad met Singular1ty. die heeft mij basis info gegeven over het clocken, maar verwees me met deze vraag hierheen.
Edit: heb nu de turbo mode uitgezet en nu heb ik dit:
Is die turbo mode dan niet 'gevaarlijk als die aanstaat bij de default bios settings?
Als ik CPU-Z in de gaten houd met turbo aan dan wisselt die ook van multiplier van 4 x naar 16 x etc.. maar de Vcore blijft dan wel hoog.

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 25-11-2010 11:58 ]
Ps: mijn 650 watt voeding, zal dat goed zijn om hem rustig een beetje te overclocken?
[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 25-11-2010 20:48 ]
Ik ben op zoek naar goede koelpasta voor mijn CPU, omdat dit toch een paar graden kan schelen.
Omdat ik géén idee heb wat goede pasta is en wat niet, vraag ik jullie advies
Budget maakt niet uit, duurste koelpasta in pricewatch is ~€15 en ik zoek gewoon goeie meuk om mn processor koel te houden

[ Voor 7% gewijzigd door Yamaha301 op 26-11-2010 23:03 ]
MX-3, MX-2, OCZ Freeze. Zijn allemaal wel goed, MX-3 de beste denk ik. En zo zijn er nog veel meer, maar dit zijn wel behoorlijk populaire.rmentink schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:01:
Ik weet eigenlijk niet waar ik deze vraag moet stellen, maar ik zet hem maar hier neer.
Ik ben op zoek naar goede koelpasta voor mijn CPU, omdat dit toch een paar graden kan schelen.
Omdat ik géén idee heb wat goede pasta is en wat niet, vraag ik jullie advies
Budget maakt niet uit, duurste koelpasta in pricewatch is ~€15 en ik zoek gewoon goeie meuk om mn processor koel te houden
[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 26-11-2010 23:12 ]
er is ondertussen al weer MX-4... is weer net ietsje beter..Zenix schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:12:
[...]
MX-3, MX-2, OCZ Freeze. Zijn allemaal wel goed, MX-3 de beste denk ik. En zo zijn er nog veel meer, maar dit zijn wel behoorlijk populaire.
Ik vind dit heel vreemd, het voltage is voor deze snelheden naar mijn idee veeeeel te hoog, de idle temperaturen zijn ook te hoog. Ik denk dat ik te weinig koelpasta heb gebruikt wat de temperatuur betreft, maar deze instabiliteit krijg ik geen vinger achter. Iemand een idee?
Edit: bleek het geheugen te zijn. Ik had dit altijd op 1600c8 lopen met 1,65V maar met de FSB op 250 was de optie die daar het meest op leek 1666Mhz. Die 66Mhz extra vond 'ie niet leuk, want het stressen lukt nu wel. Even kijken of voor 1666Mhz ik niet wat meer prik op m'n reepjes kan zetten.
Edit: Heeft geen zin, dan maar settlen voor 1333c7 or the like.
[ Voor 19% gewijzigd door Singular1ty op 27-11-2010 00:21 ]
Volgens mij komt dit omdat de turbo-functie dan is ingeschakeld.
Ook ik heb idle temps van ~30 graden. Onder load ergens in de 40.
Bij 4 GHz of hoger is het nog steeds 30 graden in idle. Als je hem dan echter stresst dan gaat het wel boven de 70 graden met koelers van 40 euro. Dat scheelt dus best wel
Oo, en ik heb dit behaald laatst:

Dunno of ik dat al hier had gepost.
Dat is echter niet heel erg stabiel (3dmark ofzo loopt dan ook vast). Opvallend bij die 1055T is wel dat je de CPU/NB-spanning erg moet verhogen.
edit: koeler opnieuw gemount. Had idd te weinig pasta gebruikt, het contactoppervlak was dramatisch, minder dan een kwart van de IHS groot ook... Idle temps zijn 5 graden gezakt naar 25 graden. Heeft MX-3 nog een burn-in tijd zoals AS?
Welke luchtkoelers presteren momenteel nou eigenlijk substantieel beter dan de Mugen 2 om een overstap rendabel te maken?
Edit: dus ik nu proberen 4Ghz te testen op 1,475V, zegt IntelBurnTest na 28 seconden van hoera het is goed. De stress tests haten mij vandaag.
Edit: WTF Prime95 stopt ook gewoon ineens met werken! Wat is dit? Lui systeem dat zichzelf tegen stress beschermt?!
Edit: en nu schommelt m'n kloksnelheid en voltage om onverklaarbare reden, gezien CnQ, TurboCore en MsRTweaker gedeactiveerd zijn. Stond er onder stress ineens 1,52V op de CPU terwijl ik 1,475 had ingesteld. Nu blijft het voltage zonder reden bij stress hangen op 1,43V. De multiplier zakt idle naar 4x.
Edit: Met een bios update is het gelukt om het schommelen v/d snelheid onder controle te houden, maar ik kan nog steeds niet normaal voltages instellen. Ik stel in BIOS 1,475V in, dan schommelt 'ie idle tussen onzinwaarden van 1,46V en 1,488V. Ga ik stressen, dan schiet het omhoog naar bijna 1,6V zonder enige reden. Dan krijg ik nog screenfreezes bij IntelBurnTest, maar dat terzijde. Volgens wat fora doet de turbo functie soms moeilijk zonder dat 'ie aan staat, other than that heb ik nog niets relevants gevonden. Vind dit volkomen kut, heb standaard snelheid hersteld (en de voltages leiden nog steeds een eigen leven) en ga slapen

[ Voor 94% gewijzigd door Singular1ty op 27-11-2010 02:55 ]
Als je met die Crosshair niet verder komt weet ik het ook niet meerSingular1ty schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:07:
Ja, Azerty had een Crosshair Formula IV demo model in de aanbieding voor 144,-. Je weet niet hoe snel ik die in m'n winkelmandje heb geflikkerdMeteen een Accelero Extreme Plus meebesteld voor m'n 5870.
[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 27-11-2010 14:49 ]
Inderdaad, de NB van dit bord werd debiel warm, ik kon 'm niet eens aanraken. Everest rapporteerde een graad of 70.Is wel handig want een fan op de NB helpt al heel veel
Nee. En dan ben ik er ook klaar mee, de komende 12 maanden verander ik niets meer aan m'n pc...Als je met die Crosshair niet verder komt weet ik het ook niet meer
weet nu al dat ik dat niet vol hou maar het voornemen is er x]
[ Voor 9% gewijzigd door Singular1ty op 27-11-2010 15:08 ]
Hehe, er is een probleempje met dat bord. De afstandbusjes zijn wat te lang volgens sommigen. Klein beetje eraf vijlen en de temps zijn weer goed. Is alleen bij de eerste borden zo. Latere niet meer.Bolletje92 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:47:
Hehe, die Formula IV heb ik ook. Is wel handig want een fan op de NB helpt al heel veel (anders was die bij mij net onder de 50 graden met benchtable). Met is die 30 ofzo, scheelt best veel.
OT: Me X2 555 BE -> X4 @ 3.7GHz krijg ik BsoD's. Nu maar X2 en OC'en werkt lekker. 200 naar 212 eerst. Maar geheugen gaat dan ook mee, kan ik geheugen ook vast zetten?
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Niet als je op de FSB klokt, al kan je verschillende FSB/RAM multipliers instellen. Maar je hebt een Black Edition, waarom klok je dan niet gewoon op de multiplier? Dan loopt het geheugen niet mee.Maar geheugen gaat dan ook mee, kan ik geheugen ook vast zetten?
Gebruik het programmaatje process explorer, dat geeft meer inzicht dan task manager mbt wat er draait en hoeveel resources dat claimt.Wat betekent het als een core idle voor 60% belast wordt en er niets in de taskmanager te vinden is die dat doet? Brak?
1055t
asrock extreme 3
mugen2 rev b
me cores idlen op 10-14 graden en gaan naar 20-30 op full load
Lijkt me een beetje onrealistisch
In me bios krijgt ik wel normale temps van rond de 25 voor me core op idle
Als iemand de oorzaak weet hoor ik het graag.

Ja klopt, maar me core readings zijn erg laag is dit normaal?Singular1ty schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:46:
Ik zie volgens mij bij je CPUTIN waarde gewoon een plausibele idle-waarde van 27 graden hoor. Kijk je wel goed?
Op me vorige pc waren deze gewoon 25+
Ben nog even verder aan 't klooien geweest met het ASRock bord, gekeken of de optie die ik gisternacht over het hoofd zag nog verschil kon maken (load line calibration), schijnt dat deze functie ook aan het klooien gaat met de voltages, stond gister op auto.
Geen succes nog, ben na het uitzetten van die functie een halfuur bezig geweest om uberhaupt in windows te komen, en met het voltage op 1,5 ervaar ik een vdroop van 0,75V, echt belachelijk. Systeem is dus niet stabiel te krijgen.
edit: kansloos, alle mogelijke combinaties geprobeerd. Fok het. Dit bord is binnenkort te koop.
[ Voor 11% gewijzigd door Singular1ty op 27-11-2010 22:25 ]
Komt het wel op neer ja.Anoniem: 345217 schreef op zondag 28 november 2010 @ 07:25:
dus dat bord doet het wel goed bij een X4 maar bij een X6 is het bagger>?
Bij mijn asus is het ook niet echt veel beter. 1.5Vcore is met 100% load 1.466V.....
dus dat bord doet het wel goed bij een X4 maar bij een X6 is het bagger>?
De grap is dat hij onder load wel het voltage naar de ingestelde waarde probeerde te gooien, en vervolgens uitviel. Dat terzijde, door de immense Vdroop kan je nauwelijks een instelling vinden waarmee je in Windows komt, omdat 4Ghz met maar 1,4V gewoon niet realistisch is.Komt het wel op neer ja.
Bij mijn asus is het ook niet echt veel beter. 1.5Vcore is met 100% load 1.466V.....
Dat is echt vreemd en als je het aan mij vraagt de omgekeerde wereld. Mijn MSI'tje (en de jouwe) doet het precies andersom. Ik heb nu dus terwijl ik dit typ een voltage van 1.42V. Zo goed als perfect wat ik hem vertel in het BIOS. Maar als ik bijvoorbeeld prime95 doe, vliegt 'ie omhoog naar 1.47V. En dat heeft hij nodig, want lager gaat echt niet: op een ander bord zonder wiebelvoltage had deze CPU echt 1.47V nodig.Singular1ty schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:07:
De grap is dat hij onder load wel het voltage naar de ingestelde waarde probeerde te gooien, en vervolgens uitviel. Dat terzijde, door de immense Vdroop kan je nauwelijks een instelling vinden waarmee je in Windows komt, omdat 4Ghz met maar 1,4V gewoon niet realistisch is.
Veel logischer, scheelt verbruik en levensduur tijdens idle, en levert precies het benodigde voltage onder load.
En uh, dat van "hij probeerde het, maar faalde" van het voltage lijkt me meer een oorzaak van niet goed genoeg zijnde fases.
[ Voor 6% gewijzigd door Orwell op 28-11-2010 20:16 ]
Ik gebruik Asus EPU met mijn 1055T op 4GHz, dat werkt wel goed werkt ongeveer hetzelfde als cnq en gaat gewoon automatisch. Misschien werkt het ook goed bij andere Asus gebruikers.DevilsProphet schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:33:
Als je dan toch wilt bezuinigen kan je beter een op cool-'n-quiet-gelijkende service of applicatie gebruiken die bij een gebrek aan belasting de multiplier en voltage naar omlaag haalt, dàt zal pas een bezuiniging zijn.
Ja, ik vond dat ook prettig op m'n MSI 790FX, dit ASRock prul doet een tevergeefse poging. Het lompe is dat ik wel redelijk m'n quadcore kon overklokken, zij het met Vdroop. De fases van dit bord zullen inderdaad ruk zijn, want hij haalt A. het ingestelde voltage niet en als ie B. dat onder load wel probeert faalt het dramatisch. Kan niet wachten op m'n CrosshairDat is echt vreemd en als je het aan mij vraagt de omgekeerde wereld. Mijn MSI'tje (en de jouwe) doet het precies andersom. Ik heb nu dus terwijl ik dit typ een voltage van 1.42V. Zo goed als perfect wat ik hem vertel in het BIOS. Maar als ik bijvoorbeeld prime95 doe, vliegt 'ie omhoog naar 1.47V. En dat heeft hij nodig, want lager gaat echt niet: op een ander bord zonder wiebelvoltage had deze CPU echt 1.47V nodig.
Vreest niet, dat draait perfect. Zelfs een mini-guideje over getikt:DevilsProphet schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:33:
Als je dan toch wilt bezuinigen kan je beter een op cool-'n-quiet-gelijkende service of applicatie gebruiken die bij een gebrek aan belasting de multiplier en voltage naar omlaag haalt, dàt zal pas een bezuiniging zijn.
Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 3
Hij draait hier vrolijk op 800MHz/2400MHz 0.85V/1.2V.
Hehe, precies het tegenovergestelde van de mijne, heb zo'n beetje de goedkoopste. Da's de duurste.
Orwell is trots op zijn €47,95-bord dat zijn CPU-overclock niet beperkt.
hij was in de aanbieding :C en dat jouw MSI bord uberhaupt klokt is wel een godswonder, getuige mijn ervaring met z'n broertje, de G45. NB koeler van niks, uberhaupt geen koeling op de VRMs, 1 x16 slot. Je krijgt wel de budgetprijs voor die build van jeHehe, precies het tegenovergestelde van de mijne, heb zo'n beetje de goedkoopste. Da's de duurste.
heb hem nu op 3.4Ghz draaien met een H50, met push pull fans...
idle is die rond de 30 graden, en load rond de 53(wat ik net getest heb tijdens het Bad Company 2 gamen...
rare temps of valt het reuze mee?
zit btw bar weinig en goedkope koelpasta tussen
[ Voor 15% gewijzigd door MartijnAbel op 29-11-2010 16:59 ]
Hij leeft nog steeds, dat is wat ik weet. Verder heb ik wel eens m'n fikken gebrand aan één van de chokes, dus echt koud hebben die fases het inderdaad niet.Singular1ty schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:24:
hij was in de aanbieding :C en dat jouw MSI bord uberhaupt klokt is wel een godswonder, getuige mijn ervaring met z'n broertje, de G45. NB koeler van niks, uberhaupt geen koeling op de VRMs, 1 x16 slot. Je krijgt wel de budgetprijs voor die build van jeUnlockede dualcore, overclocked KVR, the works
Die NB-koeler werkt perfect hier? Dat ding komt amper boven kamertemperatuur?
Voor de rest zeker een holy zuinige build.

Nogal, ik draai hier een C2 op 3700MHz/2400Mhz 1.48V/1.2V met als idle-temperatuur onder een H50 met de stockfan op 1200RPM (63% voltage) 5 à 6 graden boven kamertemperatuur. Met C'n'Q is de idle-temp gewoon kamertemperatuur. Geen graad hoger. En onder load komt 'ie met veel pijn en moeite (lees: GPU-hulp) boven de 40C bij een kamertemperatuur van 19-20C.Singular1ty schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:20:
Je idle is veel te hoog. Jouw CPU loopt nagenoeg stock en ik haal pas idle temperaturen van 30 graden als ik 1,5V op m'n CPU zet. Jij zou rond de 25 graden moeten zitten dus zet even wat fatsoenlijke pasta tussen je koeler en CPU
Dus er is wel wat aan de hand.

En misschien is die moederbordsensor een beetje raar, want kamertemperatuur is nu 19C. Verder blijft het standpunt overeind als je een graadje of 3 erbij telt: de heatsink is ook stone cold.
[ Voor 8% gewijzigd door Orwell op 29-11-2010 19:04 ]
Daarom is hij dus ook niet bedoeld voor overklokkenSingular1ty schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:24:
[...]
hij was in de aanbieding :C en dat jouw MSI bord uberhaupt klokt is wel een godswonder, getuige mijn ervaring met z'n broertje, de G45. NB koeler van niks, uberhaupt geen koeling op de VRMs, 1 x16 slot. Je krijgt wel de budgetprijs voor die build van jeUnlockede dualcore, overclocked KVR, the works
Ik heb zelf een MSI 740GTM-P25, daar kan het voltage in de BIOS niet worden aangepast. Dat vind ik wel een beetje jammer... Probleem is dat je voor aankoop dat niet kunt zien, toch?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Misschien heb je interesse in mijn bordje, inclusief de 4 reepjes DDR3 geheugen met koperen koelblokjes erop die er nu op zitten (en 1600c8 draaien)... Met m'n quadcore was het overklokken kinderspel, ik ben dus danig teleurgesteld nu ik de 1055T erop heb.Ik heb zelf een MSI 740GTM-P25, daar kan het voltage in de BIOS niet worden aangepast. Dat vind ik wel een beetje jammer... Probleem is dat je voor aankoop dat niet kunt zien, toch?
waarschijnlijk dan iets te weinig...
tevens hangen mijn slangen van de H50 wel bijna tegen de fan van de voeding aan, kan dat het wezen dat daardoor mijn voeding warmer word wat zich weer uitstraalt in de leidingkjes die langs mijn voeding lopen?
misschien dat het dan handig is om de H50 te draaien met de slangen aan de onderkant, maar wil dan graag wel bevestiging van jullie
dit is hoe het nu is:

Dat zal echt niet gebeurenevens hangen mijn slangen van de H50 wel bijna tegen de fan van de voeding aan, kan dat het wezen dat daardoor mijn voeding warmer word wat zich weer uitstraalt in de leidingkjes die langs mijn voeding lopen?
waarschijnlijk verkeerd gegeoktSingular1ty schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:47:
[...]
Dat zal echt niet gebeurenDe slangen blokkenen de airflow verder nauwelijks, dus dat je voeding heet wordt hoef je je ook niet druk om te maken. Ik gok gewoon dat je H50 niet goed bevestigd is.
in wat voor opzicht is die niet goed bevestigd? heb namelijk de handleiding aangehouden en kruislings vastgedraait.
ding zit zo vast als een huis...
Het systeem staat hieronder.
Nu is mijn vraag, wat is een normale temperatuur die je cpu kan hebben zonder kapot te gaan?
Heb nu een OC van 3.2ghz, prime draait goed en bij coretemp komt hij niet boven de 35 graden.
Je CPU mag maximaal 62 graden worden volgens de white papers van AMD.MvdPM schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:08:
Hallo iedereen, ik ben niet zo'n ervaren overklokker, maar nu dacht ik vandaag; laat ik het eens proberen.
Het systeem staat hieronder.
Nu is mijn vraag, wat is een normale temperatuur die je cpu kan hebben zonder kapot te gaan?
Heb nu een OC van 3.2ghz, prime draait goed en bij coretemp komt hij niet boven de 35 graden.
Niets aan de hand dus ,en als je met voltages ga spelen raad ik je aan om de temperatuur goed in de gaten te houden.
3,2ghz vind ik voorlopig wel genoeg.
dat moet het dan wel zijn, anders weet ik het ook niet meerSingular1ty schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:47:
Met niet goed bevestigd bedoel ik teveel/te weinig koelpasta. Ik kan namelijk geen andere reden bedenken waarom je temperaturen zo hoog zijn, als ik zo naar je setup kijk. Ik twijfel er niet aan dat 'ie vast zit hoor, dan had dat plaatje er heel anders uitgezien (rokend moederbord, gefrituurde processor).
welke cpu paste is goed? as5? of bijvoorbeeld een coollaboratory liquid pro?
Leuke pastatest verder (zeer lauwe schrijfstijl): http://www.dansdata.com/goop.htm
Oh, enne, toen ik een keer een remount gedaan heb doordat de buizen wat te strak stonden (en ik dus de pomp moest draaien), gingen de temperaturen 'zomaar' 5 à 6 omhoog doordat ik de schroeven niet goed genoeg had aangedraaid.
Heb daarna als test de vier schroeven tijdens prime aangedraaid, en de temps gingen van 45C bijna direct omlaag naar 40C.
Vergeet dus niet dat je doel kamertemperatuur is als je dit goed toepast.
[ Voor 47% gewijzigd door Orwell op 30-11-2010 20:01 ]
heb net maar even 3.5gram AS5 besteld...Orwell schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:16:
Ik kan je wel vertellen dat je zeer weinig moet verwachten van de verschillen tussen koelpasta. Neem gewoon een redelijke en betaal je niet ziek aan marketing, dus denk aan wat standaard AS5 of MX-#. Of misschien gewoon weer de Shin Etsu X23 die onder de H50 zit/zat.
Leuke pastatest verder (zeer lauwe schrijfstijl): http://www.dansdata.com/goop.htm
die Shin Etsu was ook goed idd, maar die is al long gone hahahXD
Leuk artikel. Got sidetracked en heb me dood gelachen om het artikel over Lutefisk. Dat terzijde voel ik me misleid met m'n MX-3Leuke pastatest verder (zeer lauwe schrijfstijl): http://www.dansdata.com/goop.htm
Anoniem: 280545
Nou was ik in het bios aan het spelen maar zag dat de cpu multiplyer maar tot 15 ging. 15x200= 3000 Volgens dit nieuws artikel echter "http://tweakers.net/nieuws/69098/amd-introduceert-stilletjes-phenom-ii-x6-1075t.html"
zou het een black edition cpu zijn met een unlockte multiplyer. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ben nu 250x15=3750 aan het testen met prime. Maar had verwacht met de multiplyer te kunnen spelen.
Grote kans dat je geen BE hebt (die is eigenlijk niet eens goed beschikbaar). Welk typenummer staat er op de CPU en/of het doosje?
[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 02-12-2010 15:07 ]
Heb ondertussen op de amd site zitten kijken en er staat bij geen enkele 1075T iets over black edition.
HDT75ZFBGRBOX = 1075T BEAnoniem: 280545 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:16:
Op doosje staat HDT75TFBGRBOX. Op Cpu staat HDT75TFBK6DGR
Heb ondertussen op de amd site zitten kijken en er staat bij geen enkele 1075T iets over black edition.
HDT75TFBGRBOX = normaal 1075T
Helaas dan maar verder clocken met HTT. Moet nog even wachten op een onderdeel voor me waterkoeling daarna kom ik wat verder hopelijk
Van het AMD forumAnoniem: 280545 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:48:
Waar heb je die info nou gevonden? Heb zelf al een tijd zitten kijken op amd site en alleen een overzicht gevonden maar zelfs met de search functie op die type nummers krijg ik geen results.
Helaas dan maar verder clocken met HTT. Moet nog even wachten op een onderdeel voor me waterkoeling daarna kom ik wat verder hopelijk
Sucses met het overclocken van je CPU ,4GHz moet geen probleem zijn !
Waar precies op het AMD Forum?Speedy-J schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:26:
[...]
Van het AMD forum
Sucses met het overclocken van je CPU ,4GHz moet geen probleem zijn !
Kom al met een zeer stabiele 3.7 op de proppen op mijn 955 BE C2,en er zit zeker nog rek in. Verdiep me er elke dag in dus er komt een dag dat de 4.0 grens gehaald word en ik hoop uiteraard er overheen

Hoe voeg je trouwens een immage toe?! kan ik jullie even laten zien, anders krijgen we weer: Picture, or it dind't happend''
[ Voor 6% gewijzigd door gumbal696 op 03-12-2010 01:40 ]
win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
C2's blijven allemaal hangen rond de 3.86Ghzgumbal696 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:37:
ik heb mezelf is even gekeken hoe hoog ik kom met enkel de multiplier en klein beetje voltage te gaan verhogen.
Kom al met een zeer stabiele 3.7 op de proppen op mijn 955 BE C2,en er zit zeker nog rek in. Verdiep me er elke dag in dus er komt een dag dat de 4.0 grens gehaald word en ik hoop uiteraard er overheen![]()
Hoe voeg je trouwens een immage toe?! kan ik jullie even laten zien, anders krijgen we weer: Picture, or it dind't happend''

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
www.CPU-World.com
D4NG3R schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:27:
[...]
C2's blijven allemaal hangen rond de 3.86Ghz.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat klopt wel hoor. Heb zelf ook een Phenom II 940 gehad op een Asus M3A32-MVP Deluxe, bleef inderdaad steken op 3,8ghz. Ik KON wel hoger gaan, maar dan moest ik er een te hoge VCORE doorheen jagen. Uit m'n hoofd 1.7 volt. Dan kon ik de 4ghz door. 1.7v op je cpu is niet echt aan te raden op lucht koeling.D4NG3R schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:27:
[...]
C2's blijven allemaal hangen rond de 3.86Ghz.
heb ook geen lucht koeling, heb een Corsair H50 met push pull..Extorm schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:54:
[...]
Dat klopt wel hoor. Heb zelf ook een Phenom II 940 gehad op een Asus M3A32-MVP Deluxe, bleef inderdaad steken op 3,8ghz. Ik KON wel hoger gaan, maar dan moest ik er een te hoge VCORE doorheen jagen. Uit m'n hoofd 1.7 volt. Dan kon ik de 4ghz door. 1.7v op je cpu is niet echt aan te raden op lucht koeling.
ik houd jullie op de hoogte
De C2 rivisies van de 955BE willen vaak niet hoger als 3.8-3.85Ghz. Hierna moet je voltage gevaarlijk hoog opkrikken..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Oo, dat weet ik wel, alleen ik was één van de weinige die dat gepost had op het AMD Forum. Die lui wisten het ook niet. Ik was benieuwd of dat toevallig mijn reactie was
Ik ga straks mijn 250 C2 testen. Ik ben benieuwd.
Heb trouwens een 955 gevonden, ga hem morgen ophalen in Almere. Word alleen voor de verkoop, sjonge jonge wat gaat dat hard, die vent had 'm 2 minuten in de V&A en meldde 10 andere reacties te hebben gehad
Of ben ik in de war.
[ Voor 32% gewijzigd door Bolletje op 03-12-2010 21:11 ]
Grenzen zoeken en erna stapje terug voor een behouden , ik hoop lange overklok..wel me C&C aan, Even flink benchen...gpu even goed mee in de hoogte gooien, asus 5850 voltage tweak, geheugen kan ook ''makkelijk'' mee, corsair dominators 2x2 2x1 1066 ddr2 cl5...moet leuke combo zijn voor goede overklokExtorm schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:35:
Is goed!Ik vertel je alleen maar wat mijn ervaringen zijn. Ik zou gaan tot 1.525 volt op je cpu voor 24/7. Dat is eigenlijk al aardig veel. Is je doel een 24/7 overclock creëren, of gewoon zo hard mogelijk gaan?
Heb ik ook, maar deze is dan voor het verkoopsysteempje dat ik opbouw rond het Asrock bord dat ik vervang. Heb al een koperBolletje92 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:11:
Je had toch al een 1055T?
Of ben ik in de war.
Anoniem: 383611
ik heb her BBG midrange gamesysteem van Nov-Dec wat hier op de site staat.
Nu is mijn vraag tot hoever ik de processor (1055t) kan overklokken?
Hij loopt nu stabiel op 3.8Ghz kan ik nog verder gaan of is dit niet aan te raden?
Heeft er iemand hetzelde systeem en hoe hoog heeft die hem staan?
Alvast heel erg bedankt!
Gr,.
Hoe stabiel is hij? Na 8 uur prime, of alleen een spel spelen 15 minuten lang.
Graag wat meer info geven a.u.b.
Zoals: voltages, clocks.
Snelheid van je werkgehgeun bijvoorbeeld.
Een foto van je BIOS zou al veel helpen(met overclock tab natuurlijk).
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Anoniem: 383611
Ik hoef dus verder niks in te stellen zoals voltage ect...
Ik heb een het volgende systeem:
Amd phenom ii x6 1055t
Mobo is een Asrock 870 Extreme 3
4 gb corsair 667 mhz pc3
Ati hd6850 2 x
Gr.
1,51V is meer dan die CPU in de regel nodig zou hebben om 4Ghz te draaien. Een plaatje kan je toevoegen door het up te loaden op een hostingsite (bijvoorbeeld imageshack), en de link naar dat plaatje tussen "[img][/]" te zetten. Dit had je ook geweten als je de uitgebreide reageerfunctie had gebruikt...
Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 4

deze mag dicht.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████