Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Slammed_a4 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:14:
[...]

dat denk ik er ook van,de 940 is een leuke processor,zeker niet de ''top of the bill'',ik heb een am3 ready mobo,dus in theorie kan ik er een X6 op prikken?enige ''nadeel'' is dat ik dan wel nog steeds op DDR2 geheugen zit,heb in januari pas deze mobo en processor gekocht,dus is wat zonde om na een half jaar meteen weer een andere mobo kopen + processor+geheugen,reden van ander mobo...de 5870 komt over de sata poortjes op het mobo :p :'(
Het moet werken maar check voor de zekerheid even op de site van de fabrikant van je mobo. Prestatie verlies merk je niet zoveel als je een AM2+ socket met DDR2 ram gebruikt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
dan zit ik nog steeds met het probleem dat de videokaart over de satapoorten komt,nu heb ik de hd+dvd nog met p-ata aansluiting,als ik nou in januari al dit forum had gevonden dan had me dat een hoop geld bespaard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
sommigen mensen vrezen ook een stukje van de koeler van hun graka af met een dremmel. Dit probleem komt namelijk vaker voor. Het is wel zonde maar voor de koeling schijnt het niet zoveel uit te maken. Maar passen die kromme sata kabels niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.topmedia.nl/catalog/images/sata-right-angle-both-sides.jpg

edit: excuses voor het offtopic gaan, ik dacht dat ik in het BBG aanschaf topic zat. :X

[ Voor 13% gewijzigd door epic_gram op 01-08-2010 12:04 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slammed_a4 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:14:
dat denk ik er ook van,de 940 is een leuke processor,zeker niet de ''top of the bill'',ik heb een am3 ready mobo,dus in theorie kan ik er een X6 op prikken?enige ''nadeel'' is dat ik dan wel nog steeds op DDR2 geheugen zit,heb in januari pas deze mobo en processor gekocht,dus is wat zonde om na een half jaar meteen weer een andere mobo kopen + processor+geheugen,reden van ander mobo...de 5870 komt over de sata poortjes op het mobo :p :'(
Het voordeel van DDR3 ten opzichte van DDR2 is maar marginaal, dus als je een mooi setje DDR2 hebt is dat niet de moeite waard om te upgraden (mits je wel de snellere varianten van DDR2 hebt uiteraard). Veel mensen laten zich verleiden door het hogere cijfertje, maar dat geld geef je beter aan nuttige zaken uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDR3 is natuurlijk wel een stukje zuiniger, en heeft een hogere bandbreedte, maar de timings zijn vaak dubbel zo hoog dan die van DDR2. Maar tegenwoordig is iedereen zo groen bezig (vooral bij graka's) maar als je die paar watt niet uitmaakt hoef je echt geen DDR3 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben aan nieuw systeem aan het samenstellen en ben op zoek naar de het beste... tuurlijk :)

Wel ik ben hier op een soort probleem gestoten waar Google niet echt helpfull is. Ik ben een groote voorstander van de AMD Phenom II x6 1055T maar ze hebben twee verschillende versies uitgebracht een 95 Watt en een 125 Watt versie is daar soms een verschil aan prestaties of gaat het enkel om het verbruik (en misschien warmte productie) Zou de 95 Watt versie door minder verbruik en minder warmte dus hogere overclock mogelijkheden hebben?

Zou leuk zijn moesten jullie me hier een beetje in kunnen helpen... :*)

Thx in Advance
Lyam Amnell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verschil is verbruik en waarschijnlijk ook een beetje overklokken, maar is de 95W versie dan al leverbaar?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niet hier in Nederland iirc. De 95w zou met overklokken iets beter moeten zijn dan de 1090T's, voornamelijk op lagere voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:54:
De 95w zou met overklokken iets beter moeten zijn dan de 1090T's
Ik denk dat dat wel mee valt de 1090T wordt ook steeds beter (beter in de zin van beter overklokbaar lager verbruik), alleen onder de 95 Watt zal die wel niet komen dus blijft het gewoon een 125 Watt model.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Mijn 1090T ff wat verder ge-oced

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/PH%20II%20X6%201090T/wprime32m.jpg

Had mijn mobiele airco op mijn rads(480+360) laten blazen en dat scheeld wel veel. :D

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoeveel is heel veel? ;)

Waarom trouwens maar vier lanes voor de videokaart volgens CPU-z?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Zonder die airco max 4350.

hmm dat weet ik ook niet.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even quote'je van mezelf:
zo... en klaar is de oc. laatste testrun draaien, 40 runs van Intel Burn Test.
Is: 3,55ghz, 4 cores, 1.37v, 1350mhz @ cas6, 2625mhz nb en ht link
Was: 3,2ghz, 2 cores, 1.43v, 1333mhz @ cas6, 2000mhz nb/ht
Anders lopen de temps wat te hard op (62+), core 3 is niet zo heul lekker maar dit is enigszins acceptabel.

AMD Phenom II X2 555 BE C3 @ Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 03-08-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Jejking schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:54:
Even quote'je van mezelf:

[...]

Anders lopen de temps wat te hard op (62+), core 3 is niet zo heul lekker maar dit is enigszins acceptabel.

AMD Phenom II X2 555 BE C3 @ Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H :)
dat is wel netjes, welke koeler heb je erop?

ik gebruik hetzelfde bordje icm een X2 550 C2, hiermee zit ik nu unlocked op 3,7 GHz @1,4750 max 57 graden met mem op 1600 C8 en NB op 2400.

hier ga ik later nog mee verder, maar heb nu een i7 870 op de pijnbank liggen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

In eerste instantie wilde ik zeggen: H50 :)

Maar ik zeg: H50 :(

Ik weet niet precies waar het nou aan ligt, ga nog een push-pull proberen maar voor alsnog vind ik voor een milde overklok als deze de temps érg hoog. Zeker als ik zie dat met BOINC de load nog steeds rond de 61/62 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37
Wacht op de H70, zoals ik ^^

Maar temperaturen zijn nogal hoog ja... Mijn 955 liep tegen de muur bij 3,8Ghz wat stabiliteit betreft, maar dan bleef ie op lucht VER onder de temperaturen die jij meet. In essentie is het toch gewoon dezelfde plak silicum, waarvan allevier de cores vanuit de fabriek wel aan staan? Luie fans misschien?

Ik las ergens trouwens dat die thermische pasta die standaard met de H50 meegeleverd is beter spul is dan bijvoorbeeld arctic silver, klopt dat?

[ Voor 90% gewijzigd door Singular1ty op 03-08-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Over welke sensors heeft iedereen het? Sensors in de core's zijn bij AMD namelijk vaak onrealistisch laag.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja, na vanochtend doe ik dat inderdaad ja :+

Zou je denken? Ik had al wat in het H50-ervaringentopic neergekalkt maar ook daar zijn ze nog niet echt wakker geworden. Deze dus: Jejking in "ervaringen met corsair h50"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou het valt mij al jaren op bij mij, dat ik veel AMD CPU's heb gehad die konden idlen op kamertemp of daaronder met luchtkoeling. :p

En hier zie ik zo nu en dan wel eens mensen die dat hebben met een goede koelert, die ook goed gemonteerd is. ;)

Load temps is dan natuurlijk weinig over te zeggen, maar het verschil met de sensor op het mobo is blij mij wel altijd groot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
*overweegt dan maar een deftige "echte" waterkoeling kit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Ik heb als het goed is ook binnen 2 weken een 1055T Asus M4A89GTD PRO/USB3, Patriot Viper PVS34G1600LLK. Wat ik een handige feature van dat moederbord vind, dat je de turbo multipliers ook gewoon voor het overclocken kan gebruiken. Dus je hebt op een Asus bord met Turbu unlocker, dus 16.5 inplaats van 14 mutiplier met een 1055T.

Dat ga ik koelen met 2x 240mm radiator Swiftech MCR220/Alphacool met EK Supreme LT, Swiftech MCP355+XSPC res top en masterkleer uv blauw 1/2 slangen.

Ben wel benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 04-08-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

-The_Mask- schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:56:
Nou het valt mij al jaren op bij mij, dat ik veel AMD CPU's heb gehad die konden idlen op kamertemp of daaronder met luchtkoeling. :p

En hier zie ik zo nu en dan wel eens mensen die dat hebben met een goede koelert, die ook goed gemonteerd is. ;)

Load temps is dan natuurlijk weinig over te zeggen, maar het verschil met de sensor op het mobo is blij mij wel altijd groot.
Zowel rad als pomp zelf zijn bij mij (erg) goed op temperatuur. Zou een unlock een foute reading kunnen veroorzaken? In dat geval, terug naar stock, settings testen en uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Unlock zorgt er soms voor dat de temperatuursensor kuren krijgt, dus ja. De afwijking is bij deze systemen wel een constante, dus als je de waarde v/d afwijking kent maakt het niet zoveel meer uit...

[ Voor 46% gewijzigd door Singular1ty op 04-08-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb nog nooit gezien dat de sensors in de core's nog werkten na het unlocken eigenlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ze zullen nog wel werken, cpu moet toch ergens aan kunnen afleiden dat hij moet throttlen, dat je ze niet meer softwarematig kunt uitlezen is wat anders

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

-The_Mask- schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:35:
Ik heb nog nooit gezien dat de sensors in de core's nog werkten na het unlocken eigenlijk.
En toch heb ik er twee die behoorlijk dicht bij elkaar in de buurt zitten. Nu bv @ Speedfan: 63-66. De rest: 46 (chipset wrs), 27/28 (2x HDD) en 0 (core). Dat moet haast wel de CPU (package wellicht) + een kern zijn.

Voordat je Speedfan compleet affikt, vóór de unlock las het de temperaturen hetzelfde uit als enkele andere programma's. Dus ik zeg: goede calibratie :P

[ Voor 17% gewijzigd door Jejking op 04-08-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nedernakker schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:38:
ze zullen nog wel werken, cpu moet toch ergens aan kunnen afleiden dat hij moet throttlen, dat je ze niet meer softwarematig kunt uitlezen is wat anders
Dat bedoel ik dan ook met werken. ;)
Jejking schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:44:
Voordat je Speedfan compleet affikt, vóór de unlock las het de temperaturen hetzelfde uit als enkele andere programma's. Dus ik zeg: goede calibratie :P
En wat zegt bijvoorbeeld de nieuwste Everest Ultimate nu over de temps?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
noobmode aan, maar speedfan is dus niet de meest accurate manier om je temps softwarematig uit te lezen? (ik loop er zoiezo altijd mee te kloten omdat ik niet snap welke waarden mn CPU en welke bijvoorbeeld mn GPU zijn -_-) Leg ik een duidelijk programma zoals MSI overclocking center ernaast en dan kijk ik welke waarden het dichtst bij elkaar liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

-The_Mask- schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:37:
[...]

Dat bedoel ik dan ook met werken. ;)

[...]

En wat zegt bijvoorbeeld de nieuwste Everest Ultimate nu over de temps?
Exact hetzelfde als Speedfan, alleen schuift hij het dan zo:

Mobo: 63. CPU: 67. CPU 0 t/m 3: 0. Aux: 46, 27/28 (2x HDD).

Nu krijg ik de kriebels langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
die cpu-67 is dus van de sensor in je socket.... dat is wel erg hoog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Grmbl... hoe gaan we dit dan weer oplossen. Ik draaide altijd in de veronderstelling dat de bovenste in speedfan de mobo-temp was, relatief hoog maar aanvaardbaar, en eronder de CPU-temps... dit verandert de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ja, en er van uitgaande dat deze 67 graden dus ook nog eens een stukja lager is dan de daadwerkelijke coretemps... denk dat je cpu nu aardig tegen zijn max temp zit aan te hikken.... waarschijnlijk dat hij daarom ook niet harder wil....

je hebt de H50 erop, welke AM3 bracket gebruik je ervoor? ik heb gisteren van corsair de 'nieuwe' s775/1156/1366 en AM3 bracket binnen gehad, met die ijzeren ring, kunstof backplate, en losse 'busjes' voor de bevestiging van de diverse sockets...

ik had het in mijn handen en vond het eigenlijk niet echt helemaal jofel, beetje over engineered en uiteraard zette ik die busjes verkeerd om waardoor de mount niet goed was en de druk op de kop dus ook niet.... mijn i7 870 @ stock werd nog 100 graden op deze manier. kortom een heel verhaal, maar zit hij er wel goed op?

want ik kan me niet voorstellen dat een H50 die mijn 870 nu op 4 GHz met HT aan rond de 75 graden houdt jouw 555 niet kan koelen... mijn phenom 2 koel ik met een hyper TX-3 en die wordt maximaal 57 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Die temperaturen zijn achterlijk hoog voor een H50, ik denk dat je met die koeler op een Phenom II eerder tegen een maximum performance wall aanloopt dan een noodgedwongen stop omdat de boel gewoon te heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:57
hmm mijn x4 965 gaat niet erg hard, krijg hem op standaard voltage niet overgeclocked, hoewel 3.6 ghz vrij stabiel is crasht ie nog wel eens, heb m nu op 1.4v en hij is nog niet gecrashed maar bij alles boven de 3.6ghz crasht de comp tenzij ik m op 1.5v zet (zelfs 1.4875 werkt niet). Probleem is dat ik op 1.5v en 3.8 ghz temperaturen van 59-60 graden heb (volgens Asrock AC tuner), in Z-CPU zie je 2 temperaturen, eentje van de core die rond de 55 graden is en deze, geen idee waar die pcies zit maar ook ergens bij de CPU die dus 59-60 is. Ik heb hem ongeveer uurtje laten primen en leek stabiel, maar door de hoge temps toen maar gekapt.

Heb een Scythe mugen 2 erop zitten, dus ben wel beetje teleurgesteld dat ie zo warm wordt, heb de standaard koelpasta gebruikt die erbij zit, dus ik zit erover te denken om de koeler er weer af te halen en even fatsoenelijke koelpasta te kopen en kijken of dat scheelt. Verder Asrock 870 extreme3 en Antec 300 kast met 5 case fans (3 intake 2 outtake).

Zouden jullie de boel uit mekaar halen om andere koelpasta te proberen of is het beetje zinloos?

EDIT: ok, het gaat om een C2, dacht eigenlijk dat ik een C3 had, maar goed niet echt naar gekeken. Dat zal wel een hoop verklaren :P naja dan maar over een tijdje upgraden en deze op 3.6 of 3.8 houden ;(

EDIT2: na een dag aanklooien lijkt hij nu stabiel op 3.7 ghz te lopen, 225 fsb en 16,5 multiplier en 1.425v... 51 core temp en 55 andere cpu temp. Da's vrij acceptabel i guess....

[ Voor 14% gewijzigd door Snowdog op 05-08-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Voor een 965 is het niet veel. Mijn 955 hield er mee op boven de 3,8 met dezelfde cooler, maar dat was ook een C2. Koelpasta wisselen is altijd goed, standaard meegeleverde pasta is over het algemeen ruk, en het verschil is vaak in meerdere graden uit te drukken.

Met een beetje pech wil jou plakkie gewoon niet harder dan 3,7 ongeacht temperatuur of voltage, maar er zijn nog opties. Je kan in ieder geval nog proberen je NB een stukje mee te klokken, de mijne liep bij 3,8Ghz op 2,4Ghz bij 1,25V. En controleer of je RAM niet te snel loopt bij een FSB van 225.

Met Arctic Silver 5 werd hij bij 3,8Ghz onder full load maximaal 55 graden. Das een prima temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
da's netjes idd, welke temp pak jij, de temp bij de cores (in cpu-z) of die cpu temp op mobo? Overigens had ik ergens gelezen dat de 955 en 965 c2 zelfde cpu is met verschil dat de 965 hogere stock settings heeft.

Ik heb m dus op 3.8 gehad, maar dan heb ik ook een temp van 55 bij de cores en 60 cpu sensor op moederbord (1.5v) ... dat vindt ik wel beetje hoog, dus vandaar dat ik m liever bij 51/55 (1.425v) met 100 mhz lager i guess...

heb verder alle andere dingen nog ondergeklokt,dus daar kan t ook niet aan liggen :(

achjah t was iig een goedkope cpu, dus mag er niet teveel over klagen denk ik, ik had alleen toch op de 4 ghz gehoopt (dat was toen ik nog dacht dat het een c3 was tho ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Op t moment pak ik helemaal niets. Ik heb mn PC herbouwd, T1090 en al maar hij doorloopt de eerste stappen van boot en begint dan overnieuw. Kan helemaal niets meer. Alle RAM reepjes geprobeerd, CMOS 15x gecleared en 1 videokaart eruit geplukt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Singular1ty schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:41:
Op t moment pak ik helemaal niets. Ik heb mn PC herbouwd, T1090 en al maar hij doorloopt de eerste stappen van boot en begint dan overnieuw. Kan helemaal niets meer. Alle RAM reepjes geprobeerd, CMOS 15x gecleared en 1 videokaart eruit geplukt. Iemand een idee?
post je specs er eens bij,

bios up to date? en ondersteunt hij de cpu? alle kabels goed aangesloten? geen sluiting door schroefjes/spacers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Specs:
Mobo 790FX GD70
CPU T1090
RAM 8GB Geil 1333 6-6-6-24
GPU 2x HD4890
PSU Silverstone Decathlon DA800

goeie kans dat ik het heb ver****** door niet even de laatste BIOS op te halen voordat ik mn 955 verkocht. Ik kan nu niet in BIOS komen dus een nieuwe inladen is ook geen optie. Mn GPU word niet aangesproken dus ik krijg in de eerste plaats geen beeld. Het lijkt er (volgens de nummertjes op het MoBo display) dat ie tot aan de memory phase komt, en dan overnieuw begint.

edit: hij komt voorbij mem phase (D6) en begint opnieuw vanaf initialize keyboard (08)

[ Voor 8% gewijzigd door Singular1ty op 05-08-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
denk dat je het issue zelf al beschrijft... heb je niet even gekeken of je huidige bios de 1090T ondersteunt dan? je hebt denk weinig andere keus dan een phenom II quad te regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
*bonkt met hoofd tegen muur*

het geniale is dat ik de GEHELE opbouw van mn pc nu overnieuw kan doen... ik kan echt van een balkon springen nu g-v-d.

edit: maar... zou ik niet tenminste in bios kunnen komen?

[ Voor 16% gewijzigd door Singular1ty op 05-08-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
hij start toch niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Nee. Mijn vraag is of, als het probleem aan de flash ligt ik niet tenminste IN bios zou moeten kunnen komen om met n boot stickie andere bios in te laden. Naja, onwaarschijnlijke noob vraag als je geen CPU hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
wordt ff cpu fixen man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Jep. Jammer dat ik dit eigenlijk allang aan had moeten zien komen. Had me een hoop tijd gescheeld. Dus, aan iedereen die overweegt up te graden naar zo'n deftige hexacore: Zorg dat je de meest recente BIOS haalt voor je gek gaat doen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
hmm heb de nb nu op 1.15v en 2.45ghz lijkt stabiel, volgens mij is sneller niet echt nodig op 3.7ghz wel? Temp is voor mn gevoel wel weer iets hoger door de voltage increase, dus da's wel minder, al is t maar 1 graadje :P
Tijd voor het geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sowieso, ga je die snelheidsverschillen echt merken? Ik vind NB en HT-links wel leuk om aan te klooien maar ik mis er een beetje het praktische nut van.

Voor de rest lijkt het mijn OC niet echt temp-gerelateerd meer te zijn, behalve het moederbord. Nog even een testje op 3.55GHz @ 1.37v gedaan. Mobo: 55g, CPU: 57g, Core 1 + 2 46g, Aux 44g.

Dusssssssssssss..... Vage shit. Het lijkt erop dat de formule, in ieder geval met 2 kernen aan, het CPU-temp - 11/12 graden is om te kijken wat de coretemps zijn. Gebaseerd op m'n ervaringen met no-unlock en 2 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg de laatste tijd ontzettend veel BSOD's, urenlang prime stable maar zoeken met bijv Outlook express resulteerde in een blauw scherm. Was dus iets goed mis :P

Na onderzoek herinner ik me nog dat die heatsink van de MA78GM-US2H vrij losjes zat. Die pushpinnen zijn namelijk van bijzonder brakke kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mUfiB3vJsjPwTF0s2y99MIQl/thumb.jpg

NB heatsink.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3jkfhssZvUWOzBSkkbfEBlpk/full.jpg

Vervolgens vastgedraaid met een moer/bout combinatie, ding zit muurvast nu :+ Hoef ook niet eens de NB voltage meer te verhogen voor het behalen van een 260MHz HTT.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V6LsxwcTytK3ElmMewJEmeZ3/full.jpg

De achterkant, met 2 plasticjes de schroeven erin gemonteerd, stukje tape erover heen en terug de case in. CPU draait nu vrolijk weer verder op 3.6GHz (X2 240 / 2.6Ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Hehehe het betere beunwerk :+ Mooie resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
om even terug te komen op de overclock van mij afgelopen week,had hem dus tegen de 3.6GHZ gekregen (even maar op stock cooler),nu wil ik me dus een andere koeler halen en nu heeft een plaatselijke winkel de TT blue orb liggen,nu wil ik deze halen en zelf monteren,dit heb ik nog nooit gedaan,maar de verkoper daar beweerd dat het een heel secuur werkje is,is dit zo?ben nu niet iemand met 2linkerhanden,maar toch maar even navragen hier,hoor veel over goeds over scythe en ze liggen op voorraad bij alternate belgie,enige nadeel is dat het 100km van mijn deur is,enkele rit,en pas 3weken terug daar ben geweest :X daarom even plaatselijk proberen,het systeem is trouwens:

MSI k9a2gm mobo am2+
AMD phenom X4 940BE 3ghz (met andere cooler terug naar 3.6 of meer proberen)
4gb ddr2

[ Voor 15% gewijzigd door Slammed_a4 op 07-08-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Slammed_a4 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:15:
maar de verkoper daar beweerd dat het een heel secuur werkje is,is dit zo?
Vast, maar het met echt prima te doen zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:00
Slammed_a4 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:15:
om even terug te komen op de overclock van mij afgelopen week,had hem dus tegen de 3.6GHZ gekregen (even maar op stock cooler),nu wil ik me dus een andere koeler halen en nu heeft een plaatselijke winkel de TT blue orb liggen,nu wil ik deze halen en zelf monteren,dit heb ik nog nooit gedaan,maar de verkoper daar beweerd dat het een heel secuur werkje is,is dit zo?ben nu niet iemand met 2linkerhanden,maar toch maar even navragen hier,hoor veel over goeds over scythe en ze liggen op voorraad bij alternate belgie,enige nadeel is dat het 100km van mijn deur is,enkele rit,en pas 3weken terug daar ben geweest :X daarom even plaatselijk proberen,het systeem is trouwens:

MSI k9a2gm mobo am2+
AMD phenom X4 940BE 3ghz (met andere cooler terug naar 3.6 of meer proberen)
4gb ddr2
Hier kan je een beetje zien hoe hy geplaatst word.
YouTube: ‪Thermaltake Blue Orb II review‬‎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
moet je bij het veranderen van de koeler ook de processor zelf losmaken?kan ik beter ook wat koelpasta bijkopen?had een howto op internet gevonden waarbij de backing plate enz ook veranderd moest worden daarmee,is het altijd zo drastisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
Back plate is alleen nodig bij de zwaardere koelers, omdat anders je moederbord gaat verbuigen. Je zult dus inderdaad je moederbord los moeten halen, maar zo'n probleem is dat toch niet?

Meestal zit er koelpasta bij de koeler, maar voor het betere werk kun je ook losse kopen. Ik heb zelf gewoon de standaard pasta bij de scythe mugen 2 gebruikt. Mijn temperaturen komen nooit boven de 50 uit, met overgeklokte phenom 2 x3 720 BE. Als je straks toch tegen een heatwall oploopt kun je andere koelpasta proberen, dat kan een aantal graden van je temperaturen afhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Cvan op 07-08-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Slammed_a4 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:27:
moet je bij het veranderen van de koeler ook de processor zelf losmaken?kan ik beter ook wat koelpasta bijkopen?had een howto op internet gevonden waarbij de backing plate enz ook veranderd moest worden daarmee,is het altijd zo drastisch?
Je kan de cpu gewoon laten zitten, en zo een braket en backplatte vervangen lijkt veel werk maar is het niet.
Bij de koeler zal wel een handleiding zitten, ander kan je hier genoeg info en een flash filmpje bekijken hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
en is de blue orb 2 iets waard?het feit dat hij zo groot is kan mss probs geven in mijn medium case?verkoper zei ook dat er een alu plaat bij zit met 3meters waar je temp enz kon aflezen,kostte 49€,hoe ik al zei was idd dat ik goede comments over de scythe mugen las,maar als ik die moet halen kom ik aan dezelfde prijs als ik het verbruik enz erbij tel :p,hoe het er nu uitziet ga ik hem gewoon halen en zelf proberen,anders leer ik het toch nooit!toen ik bc2 speelde met de overclock op 3.6ghz ism de 5870HD viel me op dat het precies een stuk lekkerder speelde...zou de stock 940 dan toch een kleine bottleneck zijn voor de 5870?

edit:

bedankt trouwens voor de snelle hulp

edit 2:

het is niet de blue orb 2 maar de FX blijkbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Slammed_a4 op 07-08-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Ik zou een Blue Orb toch niet echt aanraden, zeker niet voor een warme quadcore. Hier zie je het resultaat bij een niet overclockte x4 620: http://www.overclock.net/...b-ii-am3-questions-2.html (47°C load). In vergelijking, een mugen2 op die cpu op load = ~41°C. Bij warmere CPU's zoals de jouwe is het verschil nog veel groter.

Waarom bestel je niet gewoon de Mugen 2 bij een of andere webshop en laat je het leveren?

(of een ander modern alternatief)

edit: zie net dat je ge edit hebt naar een Blue Orb FX, lijkt me hetzelfde heathsink maar met een nutteloze extra functie.
over BC2: het is imo een beetje de uitzondering tussen de huidige games. Zowat de enige game die mijn CPU evenveel belast als mijn GPU. Ik vermoed dat het te maken heeft met het enorme gebruik van physics in het spel, maar citeer me er niet op ;)

[ Voor 34% gewijzigd door vorda op 07-08-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
vorda schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:51:
Ik zou een Blue Orb toch niet echt aanraden, zeker niet voor een warme quadcore. Hier zie je het resultaat bij een niet overclockte x4 620: http://www.overclock.net/...b-ii-am3-questions-2.html (47°C load). In vergelijking, een mugen2 op die cpu op load = ~41°C. Bij warmere CPU's zoals de jouwe is het verschil nog veel groter.

Waarom bestel je niet gewoon de Mugen 2 bij een of andere webshop en laat je het leveren?

(of een ander modern alternatief)

edit: zie net dat je ge edit hebt naar een Blue Orb FX, lijkt me hetzelfde heathsink maar met een nutteloze extra functie.
over BC2: het is imo een beetje de uitzondering tussen de huidige games. Zowat de enige game die mijn CPU evenveel belast als mijn GPU. Ik vermoed dat het te maken heeft met het enorme gebruik van physics in het spel, maar citeer me er niet op ;)
over die extra nutteloze functie geef ik je gelijk,ik zie die kleuren en tekst toch niet aangezien mijn bak dicht is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Vind die blue orb wel geinig om te zien, maar hij is meer voor de show dan de rauwe performance. Die CPU cooler review die badboynova hier post is wel interessant, omdat een aantal van de koelers daar zelfs beter presteren dan de Mugen 2. Value-for-money-wise is de Scythe wel een echte aanrader. Hij is alleen nogal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Maar hij gaat prima passen op je mobo. ;)
Singular1ty schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:42:
Value-for-money-wise is de Scythe wel een echte aanrader.
Ik zou inderdaad gewoon voor de mugen gaan als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Nou, OPELOPA is vandaag bij me langs geweest, met een Sempron 140 hebben we het BIOS weten te flashen. Tzt hebben we de Sempron voor de lol nog even unlocked, was toen ineens een niet officieel bestaande dual core Athlon II x2 4400 @ 2,7Ghz. Windows startte normaal, zijn niet aan uitgebreid testen toegekomen omdat alles buiten de case in beunopstelling hing, maar volgens mij is dit een tweakers first!

Probleem is dat de T1090 nog steeds niet werkt. Ik kom nu wel in BIOS, maar hij slaat zonder reden vast en windows start niet. Iemand een idee wat er loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Singular1ty schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:01:
Nou, OPELOPA is vandaag bij me langs geweest, met een Sempron 140 hebben we het BIOS weten te flashen. Tzt hebben we de Sempron voor de lol nog even unlocked, was toen ineens een niet officieel bestaande dual core Athlon II x2 4400 @ 2,7Ghz. Windows startte normaal, zijn niet aan uitgebreid testen toegekomen omdat alles buiten de case in beunopstelling hing, maar volgens mij is dit een tweakers first!

Probleem is dat de T1090 nog steeds niet werkt. Ik kom nu wel in BIOS, maar hij slaat zonder reden vast en windows start niet. Iemand een idee wat er loos is?
loopt ie vast in de bios of als windows opstart? Kijk even of de cpu correct herkend word en kijk ook of je moederbord de cpu ondersteund, soms kunnen ze de hoge TDP niet aan waardoor je stabiliteitsproblemen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Hij loopt op willekeurige momenten middenin de boot sequence vast. Eerst kwam ie in BIOS, nu doet ie zelfs dat niet meer. Toen ie in BIOS was, werd de CPU wel gewoon herkend. Ik word er wanhopig van, het hele ding doet zo willekeurig, ik snap er echt de ballen van.

edit: oh en het bord ondersteund zoiezo deze CPU. Het enige wat me opviel is dat ik bios versie 1D er nu op heb staan (de nieuwste) en dat naast de t1090 op het CPU support gedeelte vd MSI site versie 1A staat. Is het logisch dat ik misschien toch nog een oudere versie moet hebben, en dat de nieuwste versie weer voor gedonder zorgt?

[ Voor 38% gewijzigd door Singular1ty op 07-08-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
ff bios clearen? bat. eruit/ defaults settings gebruiken

[ Voor 34% gewijzigd door Bullus op 07-08-2010 16:35 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Singular1ty schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:27:
Hij loopt op willekeurige momenten middenin de boot sequence vast. Eerst kwam ie in BIOS, nu doet ie zelfs dat niet meer. Toen ie in BIOS was, werd de CPU wel gewoon herkend. Ik word er wanhopig van, het hele ding doet zo willekeurig, ik snap er echt de ballen van.
Trekt je voeding het wel, zo'n cpu vreet natuurlijk wel meer dan een sempron solo core. ;) Post ff je specs.
Singular1ty schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:27:
edit: oh en het bord ondersteund zoiezo deze CPU. Het enige wat me opviel is dat ik bios versie 1D er nu op heb staan (de nieuwste) en dat naast de t1090 op het CPU support gedeelte vd MSI site versie 1A staat. Is het logisch dat ik misschien toch nog een oudere versie moet hebben, en dat de nieuwste versie weer voor gedonder zorgt?
Lijkt me heel sterk, maar je zou het evt kunnen proberen.

edit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 07-08-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Lieve mensen, ik heb hier echt wel over nagedacht voor ik het in elkaar zette.

Mobo 790FX GD70
CPU T1090
RAM 8GB Geil 1333 6-6-6-24
GPU 2x HD4890
PSU Silverstone Decathlon DA800
SSD OCZ Onyx 32GB
HDD 2x WD Caviar Green 750GB software raid0

als 800W niet voldoende is vreet ik mn schoen op. Ik word doodziek van dit gedonder, daarnet zat ik weer rustig 5 minuten in bios te rommelen, nu hangt ie weer op willekeurige momenten van de boot sequence op. Het starting windows schermpje heb ik nog geen een keer mogen aanschouwen.

Kan een USB device nog de oorzaak zijn? Een paar keer bleef ie hangen met een soort afwijkend berichtje dat er 000 USB mass storage devices zouden zijn gedecteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Singular1ty op 07-08-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Haal alle usb apparaten eruit, had ik ook een keer, toen mijn usb sticky erin had laten zitten, toen ging ie ook elke keer rebooten.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Singular1ty schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:54:
Kan een USB device nog de oorzaak zijn? Een paar keer bleef ie hangen met een soort afwijkend berichtje dat er 000 USB mass storage devices zouden zijn gedecteerd.
gewoon zo kaal mogelijk opstarten, HDD, 1 reepje geheugen, cpu, voeding, mobo. Staat btw ook in die troubleshooter die ik net postte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Allang gepasseerd station. Hij blijft gewoon hangen... Misschien is die CPU gewoon kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Singular1ty schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:07:
Allang gepasseerd station. Hij blijft gewoon hangen... Misschien is die CPU gewoon kapot.
Open anders ff een nieuw topic, in Processors, Moederborden & Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Done. Zie T1090 hangt op willekeurige momenten in boot sequence

Om het dan weer een beetje on-topic te krijgen, volgens de tweaker die hier over de vloer was zouden wij de eersten op tweakers zijn die het voor elkaar hebben gekregen om die Sempron 140 te unlocken. Het was wel heel vreemd, het ding was dus in CPU-Z spontaan een nooit gebouwde Athlon II, aangeduid als 4400 x2.

Door de extra core te unlocken sprong de multiplier ook meteen naar 16,5, goed voor een snelheid van 2700Mhz (300Mhz sneller dan de Sempron 140). Ik had er een geinige screenshot van, maar die staat dus op de pc die nu niet werkt. Heeft iemand hier eerder van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Singular1ty schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:51:
volgens de tweaker die hier over de vloer was zouden wij de eersten op tweakers zijn die het voor elkaar hebben gekregen om die Sempron 140 te unlocken. Het was wel heel vreemd, het ding was dus in CPU-Z spontaan een nooit gebouwde Athlon II, aangeduid als 4400 x2.

Door de extra core te unlocken sprong de multiplier ook meteen naar 16,5, goed voor een snelheid van 2700Mhz (300Mhz sneller dan de Sempron 140). Ik had er een geinige screenshot van, maar die staat dus op de pc die nu niet werkt. Heeft iemand hier eerder van gehoord?
Nee nog nooit van gehoord, is het misschien een goed idee om gelijk de semprons en athlons in dit topic bij te voegen.

Op google zijn er ook mensen die het gelukt is om hun sempron te unlocken zie ik nu.

http://www.tomshardware.c...Unlocked-athlon,8447.html

[ Voor 4% gewijzigd door epic_gram op 07-08-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Juist. In ieder geval heb ik op tweakers hier niemand mee gezien, dus joepie, ik heb iets bijzonders voor elkaar gekregen :D

Tis best een geniale chip, met een beetje koeling kan ie dus nog een gigahertz worden overgeklokt ook! Dat is nog eens bang for your buck. Het schijnt wel dat recenter geproduceerde 140s niet kunnen worden unlocked, alleen de oudere variant, dus het is vrij zeldzaam dat het werkt.

Ik post er nog wel een screenshotje van als mn PC ooit nog gaat werken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Singular1ty schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:28:
Juist. In ieder geval heb ik op tweakers hier niemand mee gezien, dus joepie, ik heb iets bijzonders voor elkaar gekregen :D
helaas, admiral freebee heeft het al eerder gedaan. >:) ;)
Admiral Freebee schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:20:
Ik heb overigens een singlecore Sempron unlockt naar een dualcore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Damn.Nou mijn leven heeft dan verder ook geen zin meer... klote 1090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
kijk,dat is nou zuur nieuws...hopelijk krijg je hem snel aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Knoop doorgehakt, CPU is waarschijnlijk stuk en gaat RMA. Omdat ik het gewoon niet trek zonder PC te zitten heb ik vandaag bij Azert een 555 besteld. Met een beetje mazzel heb ik dan straks weer gewoon een quadcore op 3,8Ghz om de tijd door te komen *houdt vingers gekruisd voor c3 stepping* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je een C3 besteld zul je die ook krijgen, maar als je een C2 besteld zul je die wel krijgen. SKU is anders bij beide. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Mja 3,8 is minimum, met C3 haal ik misschien de 4Ghz wel. C2 kan met pech vastlopen op 3,6 of 3,7, zekers als de unlockede cores lui zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Heb deze voormiddag mijn X2 550 binnen gekregen.
Ik heb de CPU en alles ingebouwd zonder naar de code op de CPU te kijken |:(
Maar volgens AMD OVERDRIVE heb ik een C3 stepping :)

Ik heb nog niet overklokt of dergelijke omdat ik eerst mijn systeem in orde wil brengen.

Nu als ik naar de temperaturen kijk in CPUID Hardware monitor staat bij Core0 20C en Core1 21C.
Als ik dan kijk naar temperatures onder Winbond zie ik CPUTIN 33 graden weergeven, wat is nu de juiste aflezing ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Bij mij zijn de coretemps op idle ook lager dan de cputemp, maar zodra je hem volbelast, zijn beide temps gelijk.
Beide temps via hardware monitor.

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/PH%20II%20X6%201090T/th_16Vmax56.jpg

voltage(1.6) was een test op die snelheid

[ Voor 61% gewijzigd door Bullus op 09-08-2010 16:27 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Leuke snelheden! Maar voltage is wel aan de hoge kant, hij kan niet met minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
ok :)

Tijd voor de 3de en 4de core te unlocken.
Ik kan nergens ACC vinden in het Bios, terwijl deze het wel ondersteund.
Ik heb een Asrock 880GMH-USB3.

Zou het kunnen dat ik de bios moet updaten eerst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
C00P schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:51:
ok :)

Tijd voor de 3de en 4de core te unlocken.
Ik kan nergens ACC vinden in het Bios, terwijl deze het wel ondersteund.
Ik heb een Asrock 880GMH-USB3.

Zou het kunnen dat ik de bios moet updaten eerst ?
nee jij hebt daar een speciale functie voor op je mobo. Op de website van asrock staat hoe het werkt.
Turbo UCC technology provides you an all-in-one solution to unlock the hidden cpu cores in the CPU, get the amazing system performance boost by auto-overclocking, and running the system in a certainly lower power consumption level as well. When you press "X" when switch on the computer, the system will automatically reboot itself, after that, the system will execute the Turbo UCC function. Enabling Turbo UCC, it will automatically help you to unlock the extra CPU core to enjoy an instant performance boost, and the system performance will boost up by overclocking CPU frequency, memory frequency and all related voltage settings! Different from normal high-energy consumption for overclocking or system upgrading process, ASRock Turbo UCC can allow an energy-saving overclocking or system upgrade computing operation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Singular1ty schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:51:
Leuke snelheden! Maar voltage is wel aan de hoge kant, hij kan niet met minder?
Zoals ik al schreef bij de edit, was het een test

@1.6V
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/usersys/benchmarks/012041-13.jpg :P

@1.5V draai ik 4.2GHz 24/7

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Heeft het zin de case open te laten staan ? de blazers van mijn kast maken nogal lawaai (zijn al 8 jaar oud ofzo).
Dan kan ik alle blazers ontkoppelen, alleen die van mijn voeding en CPU laten draaien, (heb een Scythe Mugen 2).
Nu mijn kast open staat haal ik wel lekkere temperaturen, X2 550 (c3) unlocked naar X4 @ 3.6GHz zonder de spanning te verhogen.
Zat snel genoeg voor mij !

Ik wou nog sneller gaan voor te testen maar kreeg reboots, ik had de cpu voltage paar stapjes hoger gezet, maar kreeg hem niet stabiel, denk dat ik op 1.4Volt zat.
Zou ik nog meer spanning moeten geven voor nog hoger te gaan ?

[ Voor 10% gewijzigd door C00P op 10-08-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Zo dan.. mijn geheugen die ik eerst had was ietwat instabiel in het begin maar ik had weinig tijd om even goed te overclocken dus ik had niks gemerkt.. Na verloop van tijd is het flink achteruit gegaan tot een punt dat heel het geheugen zo instabiel was dat je vrijwel niks meer kon doen zonder BSOD. Uiteraard RMA gegaan en afgelopen zaterdag nieuwe mogen ontvangen!
Ik ben meteen maar aan de slag gegaan en heb wat kunnen overclocken.

Mijn Phenom II X4 925 loopt nu stabiel op 3500Mhz vcore 1.475 (lager wilde helaas niet :() en dit alles gekoeld door een Scythe Mugen 2 Rev. B
De rest van mijn specs kun je zien in 'Arnhem'.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gCq7IpwYuO7LpAaTjpyFkBDY/full.png

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Niet verkeerd :) 1.47v is wel veel, maar toch weer 700mhz erbij gesnoept :D
Iemand hier die toevallig een quad en 6-core heeft en deze op ongeveer gelijke clocksnelheid zou kunnen draaien onder een benchmark battlefield?:D
ben na het zien van: http://img59.imageshack.us/img59/7202/graphav.jpg
er benieuwd geworden of er ook veel verschil zit tussen quad en 6-core :9~

ontopic: vanmiddag maar eens kijken of ik de 4ghz kan halen met mijn 965 c3
voor 3.8ghz heb ik 1.42v nodig maar kom ik aan de 55 grades met mijn h50 ;o

[ Voor 18% gewijzigd door Willie Billie op 10-08-2010 09:06 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
C00P schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:19:
Heeft het zin de case open te laten staan ? de blazers van mijn kast maken nogal lawaai (zijn al 8 jaar oud ofzo).
Dan kan ik alle blazers ontkoppelen, alleen die van mijn voeding en CPU laten draaien, (heb een Scythe Mugen 2).
Nu mijn kast open staat haal ik wel lekkere temperaturen, X2 550 (c3) unlocked naar X4 @ 3.6GHz zonder de spanning te verhogen.
Zat snel genoeg voor mij !

Ik wou nog sneller gaan voor te testen maar kreeg reboots, ik had de cpu voltage paar stapjes hoger gezet, maar kreeg hem niet stabiel, denk dat ik op 1.4Volt zat.
Zou ik nog meer spanning moeten geven voor nog hoger te gaan ?
daarvoor moeten we wel wat meer instellingen hebben van je. Je moet soieso niet alleen op je cpu oc-en, kijk even in de TS. Ik vermoed dat het probleem in de NB zit, klok die ook even iets over en verhoog de voltage minimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door epic_gram op 10-08-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
basis overclock stappenplan:

1. Verhoog HTT met stappen van 3-5. 1e keer kun je best de HTT met minstens 20 verhogen
2. Doe een 2 minuten blend test in Prime95
3. Ga naar stap [1] als dit werkte - ga naar stap [4] als dit niet werkte
4. Verhoog je voltage minimalistisch, maar let op de temperatuur - ga anders naar stap [6]
5. Ga naar stap [1]
6. Stopte hij bij een HTT van XXX? Zet het 5 MHz lager en doe een blend test voor 12-24 uur
7. Gelukt? Je hebt nu een 24/7 OC! *O*
Ik kan mijn HTT maar tot 230 brengen stabiel, volt verhogen heeft niet zoveel zin.
Maar als ik de multiplier omlaag breng kan ik de HTT nog verhogen tot 250.
Kan ik best de multipier zo hoog mogelijk laten, of toch beetje terug schroeven en zo hogere HTT verkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
C00P schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:48:
[...]

Ik kan mijn HTT maar tot 230 brengen stabiel, volt verhogen heeft niet zoveel zin.
Maar als ik de multiplier omlaag breng kan ik de HTT nog verhogen tot 250.
Kan ik best de multipier zo hoog mogelijk laten, of toch beetje terug schroeven en zo hogere HTT verkrijgen ?
Welke voltage heb je verhoogd? Je moet denk ik een stukje verder lezen. edit: vanaf het stukje cpu-nb bij overige technieken. Ik denk dat je je HTT multiplier moet verlagen, dat je teveel van je geheugen/mobo vraagt.

edit2: maar post ff je verdere instellingen en temperaturen.

[ Voor 17% gewijzigd door epic_gram op 11-08-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
oke :)

Dit systeem heb ik vorige week binnen gekregen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 53,-€ 53,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,04€ 18,04
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 78,95€ 78,95
1AMD Phenom II X2 550€ 77,85€ 77,85
1Asrock 880GMH-USB3€ 72,33€ 72,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 332,66

Mijn CPU is een C3 versie, dit geeft hij aan bij CPU Z : AMD Phenom(tm) II X4 B50 Processor
AMD Overdrive geeft nog deze bijkomende gegevens : Family 10, model 04, Stepping C3
Het is mij gelukt de 2 extra cores vrij te maken.

Nu heb ik hem op 230 x 15.5 = 3.56 MHz
De temperatuur van de cpu is 36c idle en 49c stressed.

Ik heb mijn case open staan, omdat de case fans veel lawaai maken.

Gisteren heb ik al wat liggen testen en ik had alles bijgehouden in een txt.
Dit zijn mijn bevindingen :

CPU voltage 1.425 <- deze heb ik een beetje hoger genomen, nog hoger maakte niks uit.
13.5 x
260 5 min. stressen -> stable
265 hangt

14 x
250 3 min. stressen -> stable

14.5 x
250 3 min. stressen -> stable

15 x
250 not stable

Ik heb het niet heel uitgebreid gedaan, maar misschien heb je er nu een ide van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Waarmee stress je? 3 minuten per stap vind ikzelf wel wat aan de korte kant moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Staat zo in de topic start :)
Ik gebruik Prime95

[ Voor 25% gewijzigd door C00P op 11-08-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
staat idd in de TS, maar dat is meer bedoeld om even de limiet ongeveer op te zoeken, als je die ongeveer gevonden hebt moet je hem langer stressen en evt terugklokken. Anders moet je voor iedere MHz 8 uur gaan stressen, lijkt me niet echt nodig. Maar ik wil iets meer instellingen, staat ook in de TS:
Wat voor instellingen heb je gebruikt?
- voltage cpu, ram, nb, sb en HTT.
- HTT multiplier en snelheid.
- memory divider, timings en evt. acc settings.
zoveelste edit: misschien is prime95 niet echt een goede tool om te stressen, zal ik anders OCCT oid in de TS zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door epic_gram op 11-08-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

epic_fail schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:35:
staat idd in de TS, maar dat is meer bedoeld om even de limiet ongeveer op te zoeken, als je die ongeveer gevonden hebt moet je hem langer stressen en evt terugklokken. Anders moet je voor iedere MHz 8 uur gaan stressen, lijkt me niet echt nodig.
Dat snap ik maar zelf is mijn ervaring met 5-10 minuten stressen per stap dat ik beter weet of iets stabiel genoeg is om door te gaan. Vaak genoeg gehad dat op 5minuten toch blijkt dat het niet stabiel is maarja dat kan ook pech zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb de laatste BIOS in m'n mobo geflasht (@Bios) niet die gare USB-flash devicetruukjes :')

Draai nu m'n mem op stock, ben benieuwd hoe lang dat goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
mja, ik vond 2 a 3 minuten wel genoeg altijd, maar ik zal daar maar 5-10 minuten van maken in de TS dan. Weet je het toch zekerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 12:28
ik heb een kapotte sensor bij mij CPU zitten, zoals eerder beschreven.. Zou deze op mijn mobo zitten of op mijn cpu? Want ik heb hem graag terug: ik kan 4,1 Ghz draaien maar ik weet niet precies hoe dicht ik dan bij de 70 graden kom.Volgens HWmonitor heet deze TMPIN2 en deze is altijd 79 of 80 graden.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste