Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zondag meldde ik dat mijn schoonvader al geruime tijd problemen heeft met zijn verbinding. Telfort Webcare reageerde gelukkig heel snel:
Vervelend om te horen dat uw schoonvader problemen ervaart met zijn verbinding. Er is vanmorgen weer een onderzoek geweest in de hoofdverdeler, daar was vorige week een fout geconstateerd. Ik verwacht later vandaag een terugkoppeling en zal u dan verder informeren. Mijn excuses voor het ongemak.
Maar inmiddels zijn we een aantal dagen verder en ik heb nog niks gehoord. Ik begrijp dat mijn schoonouders wel weer verbinding hebben maar of die nu stabiel is en dat ze voorlopig uit de problemen zijn is mij niet duidelijk. Kan Telfort webcare hierover iets vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
@webcare

Heb nog steeds problemen met de wifi. Verschillende apparaten (allemaal laatste wifi drivers) die het modem (Zyxel P-2812HNU) niet kunnen vinden. Na een herstart van het modem wel (soms ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:56
baronruud schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 07:46:
@webcare

Heb nog steeds problemen met de wifi. Verschillende apparaten (allemaal laatste wifi drivers) die het modem (Zyxel P-2812HNU) niet kunnen vinden. Na een herstart van het modem wel (soms ook niet).
Heb in het begin zelfde probleem gehad. Na complete reset (30 seconden reset inhouden terwijl je 'm aanzet) en een nieuwe netwerk naam -> zonder spatie. Ging het bij mij een stuk beter.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
JW1904 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:38:
[...]

Dat is heel mooi. Was er trouwens al nieuws over 't 'unknown' of 'null' probleem met draadloze (zowel bedraad zie ik net) apparaten?
Bij mij is het "null" probleem met de laatste firmware update die ik heb mogen ontvangen opgelost!

Het gaat om deze firmwareupdate: V3.10(TUE.4)-20120702

(Ik had trouwens alleen problemen met de draadloze apparaten die niet herkend werden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:09
[b]Telfort Webcare schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:00:[/b

@Morpheusk,

Op digitenne.nl/telfort kan geen losse smartcard besteld worden, alleen een smartcard i.c.m. huurtuner. Als u zelf al een ontvanger heeft maar nog geen smartcard dient u deze zelf aan te schaffen. Er zijn diverse webshops waar een losse smartcard te bestellen is. Activeren van die smartcard gaat telefonisch met Digitenne. Naast de aanschafkosten van de smartcard worden er verder geen abonnementskosten of huur in rekening gebracht.

v.w.b. de IPv6: gebruikerservaringen delen, alles waar u tegenaan loopt tijdens gebruik.

Hugo
Ik begrijp dat het verhaal over digitenne niet meer van toepassing is? Ik wilde net interactieve tv bestellen, maar begreep dat je geen losse smartcards meer kan activeren? Anders blijft ik het voorlopig houden zoals ik het nu heb.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:19

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@Telfort helpdesk,

Vanmorgen heb ik mijn vervangende modem in gebruik kunnen nemen. Die verving een modem ( link) dat een probleem had met netwerkpoort 3.

Vooralsnog heb ik kunnen vaststellen dat alle poorten weer goed functioneren en met speedtest.net weer de te verwachten snelheden opleveren. In de installatieprocedure heb ik nog wel een scheve schaats gereden. Direct na het inloggen heb ik de instellingen van mijn oude modem binnengehaald. Dit heeft vermoedelijk een probleem veroorzaakt omdat ik in eerste instantie niet in staat was om de ITV aan het handshaken te krijgen met het modem. To be on the safe side toen maar weer de bedrijfsinstellingen teruggezet. Dit bracht de TV echter niet direct online.

Toen alle andere functies (netwerk/telefonie) functioneerden ben ik daarom toch Telfort gaan bellen. Vlak daarvoor had ik nog even wel de stekker uit de Settop box gehaald. Al wachtende op het telefonisch contact met de helpdesk kwam na die stroomonderbreking ook de settop box opgang. ITV werkt nu ook weer.

Al bellende met Telfort kwam ook de mogelijke oorzaak van het tijdelijke ITV issue naar boven: het nieuwe modem had nog een oudere firmware versie dan het oude modem. Het nieuwe modem had nog niet de gelegenheid gehad om die nieuwere firmware versie op te halen waardoor er mogelijk een conflict tussen het nieuwe modem en mijn bestaande instellingen ontstond.

Het enige dat ik nu nog niet heb kunnen testen is het draadloze netwerk. Daarmee wil ik wachten tot ik na enkele dagen, na de firmware update, de oude instellingen kunnen worden geïmporteerd (advies telefonische helpdesk Telfort).

Vooralsnog dus missie geslaagd. Het issue is bij Telfort al gesloten. Voor the record geef ik jullie via DM nog een telefoonnummer door waarop ik doordeweeks overdag bereikbaar ben. Dan kan dan in mijn contactgegevens worden verwerkt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@webcare

Ik heb een vraag wat betreft de facturen. Ik heb in begin mei een overstap gedaan naar Internet Extra en kreeg toen bellen er voor een goedkoper tarief bij , maar als ik nu op mijn facturen kijk kan ik er niet echt wijs uit worden of het nou daad werkelijk veranderd is.

Ik zie vastbellen staan voor 5 euro, is dat nou het nieuwe tarief? Volgens mij wel maar helemaal zeker weten doe ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
IJsbeer schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:43:

Staar je zobiezo niet blind op 'HD' van KPN/Telfort. Het kwaliteitsverschil is nauwelijks waarneembaar en is absoluut niet te vergelijken met wat de kabelaars aanbieden.

Als je veel naar vast nummers belt kun je dus beter je Vast bellen houden.
Ik zie het verschil wel degelijk tussen sd en hd. Kijk bv eens races waar de namen van de coureurs voorbijkomen. In SD is dat bij F1 en IndyCar behoorlijk wazig. Een N zie ik vaak als H bij SD. Bij HD is dat allemaal prima te lezen. Kabel zal best beter zijn, maar hier is geen kabel beschikbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 15-07-2012 13:56 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
M'n broertje die zo'n 200 meter van mij af woont heeft sinds kort een upgrade gehad van 25 mbit naar 30 mbit.
Ik zit nog steeds op 25 mbit, gaat dit van mij dan ook binnenkort omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn ouders hebben inmiddels HD-zenders en zitten ook op 30Mbit (32000/3080) ofzo. Prima. Nu nog die gratis Digitenne die ooit beloofd was ;)

HD-ervaring: we zien geen/amper verschil, maar ze hebben ook maar 26"-tv oid. En hij is hd-ready, geen full-hd.

[ Voor 28% gewijzigd door woekele op 16-07-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@Webcare: Ik heb het met de rest van de wijk even gehad over de snelheidsverhoging door de aansluiting op Hmd-AAA! De buurman op nummer 9 van dezelfde postcode zit ook bij Telfort en zou ook heel graag overgezet willen worden. Hij had al gebeld naar de helpdesk, maar daar konden ze niks voor hem doen. Kunnen jullie dit regelen? :)
Als het mogelijk is dan zouden de buren op nummer 1 (ook telfort) het ook graag willen, of kunnen jullie zien of die al zijn overgezet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zit er over te denken om iTV te nemen van Telfort, wat zijn jullie ervaring hier mee? Vooral het HD gedeelte is dat een beetje scherp?

Ik kheb op moment 40/4 dus de snelheid voor HD is prima verder, maar ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Ik zie het verschil tussen HD en SD wel duidelijk. Sommige mensen zien het verschil niet/nauwelijks. Ik zal niet zeggen dat het beeld meteen een 'aaaaaaaaahhhhh'-beeld wordt, maar beter is het zeker.

Ik kom zelf van satelliet-tv af en merk eigenlijk geen enkel verschil, behalve dat iTV tenminste ook te kijken is als het onweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
@webcare

Er staat volgens mij iets niet goed bij mijn abbo, als ik ITV probeer aan te vragen geeft hij aan dat Internet Extra in eens niet beschikbaar is en dat ik moet downgraden om iTV te nemen, Ik heb nu gewoon Internet Extra op 40/4 en dat werkt prima verder. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Is het eigenlijk ook mogelijk om bij het 30Mbit-abonnement op VDSL alsnog een ADSL-modem aan te sluiten en het geheel te laten lopen over ADSL?

En hoe ervaren jullie de stabiliteit van VDSL, is dit net zo goed als ADSL? Als ik de reacties hier lees dan krijg ik het idee van wel... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, stabiliteit is gewoon hetzelfde. Nee, je kan geen ADSL-modem aan een vdsl-lijn hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
@ Woekele: het 2812 HNU modem kun je zowel aan adsl als vdsl hangen. Bij adsl brandt dsl oranje, bij vdsl zal deze groen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat vroeg hij niet. Het betreffende modem kan je zowel aan adsl/vdsl-lijn hangen, maar andersom kan je geen adsl-modem aan vdsl-lijn hangen.

[ Voor 76% gewijzigd door woekele op 17-07-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Ah inderdaad, ik las niet goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 09:48
WeAreLegion schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:44:
Ik zit er over te denken om iTV te nemen van Telfort, wat zijn jullie ervaring hier mee? Vooral het HD gedeelte is dat een beetje scherp?

Ik kheb op moment 40/4 dus de snelheid voor HD is prima verder, maar ben benieuwd wat de ervaringen zijn.
Ik zit er ook over te denken (nu Digitenne) en ben benieuwd naar de ervaringen, is het internet erg traag, is het tv gedeelte stabiel of valt dit uit en dergelijke?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je heb per HD stream volgens mij 8mbit nodig en voor SD is het 4mbit. Dus als je niet al te best internet thuis heb ja dan word het terug maar als je op 20 a 30mbit of hoger zit dan valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

woekele schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:29:
Dat vroeg hij niet. Het betreffende modem kan je zowel aan adsl/vdsl-lijn hangen, maar andersom kan je geen adsl-modem aan vdsl-lijn hangen.
Bedankt voor jullie reactie! :) Hoe is jullie ping eigenlijk met VDSL? Momenteel heb ik 16ms als ik ping naar Tweakers.net met ADSL2+, zouden jullie dit voor mij kunnen proberen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:06

OgWok

U.N.C.L.E.

MensionXL schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:00:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reactie! :) Hoe is jullie ping eigenlijk met VDSL? Momenteel heb ik 16ms als ik ping naar Tweakers.net met ADSL2+, zouden jullie dit voor mij kunnen proberen? :)
Heb hier met VDSL naar Tweakers een ping van 20/21 ms. Heb heb hele tijd terug bij Telfort (ADSL) wel een ping gehad van 15/16 ms, maar da's lang geleden.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je wat posts terug zoekt, heb ik al eerder zo'n ping gedaan en gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
25/26ms.
Ik heb in het verleden wel op 11ms gezeten bij Online, maar na een ander modem en abonnement was dat toen plotseling 21ms. Bij Telfort nu dus 25ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Afgelopen zondag was ik voor de verandering zelf ook eens tv aan het kijken..toen rond de klok van 19:00 de decoder leek te herstarten. Uit, de lelijke bolletjes van de kpn GUI en hoppatee: alles weer terug bij het oude. Krijg het ding dan een update door of wat? Vind het nogal een suffe tijd om die uit te voeren, maar een disconnect van de verbinding is het niet volgens het log van mijn modem.

Normale gang van zaken? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

OgWok schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:20:
[...]

Heb hier met VDSL naar Tweakers een ping van 20/21 ms. Heb heb hele tijd terug bij Telfort (ADSL) wel een ping gehad van 15/16 ms, maar da's lang geleden.
woekele schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:31:
Als je wat posts terug zoekt, heb ik al eerder zo'n ping gedaan en gepost ;)
Gevonden! ;)
GAIAjohan schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:08:
25/26ms.
Ik heb in het verleden wel op 11ms gezeten bij Online, maar na een ander modem en abonnement was dat toen plotseling 21ms. Bij Telfort nu dus 25ms.
Bedankt voor het testen, jammer dat dit relatief gezien zoveel hoger is. Ik hou het maar bij ADSL2+ dan, er wordt hier veel online gegamed in huis dus een lagere ping is gewenster dan een paar Mbit erbij :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
@ Webcare,

weten jullie heel zeker dat jullie niks aan die attacks / synfloods kunnen doen? Heb hier enkel van vandaag zo'n 250 regels aan waarschuwingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
@webcare

Ik heb sinds begin maart interactieve tv via telfort (in februari aangevraagd), daarvoor had ik alleen digitenne met een kooptuner. Digitenne gebruik ik voor een tweede tv danwel op vakantie om mee te nemen. Nu bleek alleen gisteren (exacte dag weet ik niet omdat ik er niet heel vaak gebruik van maak) dat digitenne aangeeft "Conax geen toegang" en alleen 1, 2 & 3 zijn beschikbaar. Duidelijk een geval van een kaart die niet actief is lijkt mij. Kan deze kaart weer geactiveerd worden? Ik begrijp dat de policy nu gewijzigd is, maar ik heb interactieve tv aangevraagd omdat het mij niet veel extra kostte icm het behouden van mn digitenne dankzij mijn kooptuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik krijg op BBned speedtest gemiddeld zo'n 13500 kbps. Is dit een geschikte verbinding voor het TV abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27

Speedmaster

Make my day...

Philflow schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:23:
Ik krijg op BBned speedtest gemiddeld zo'n 13500 kbps. Is dit een geschikte verbinding voor het TV abo?
Maar wat geeft de postcode test op de telfort site voor een resultaat, die is namelijk belangrijker als je van Telfort gebruik wilt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Speedmaster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:58:
[...]
Maar wat geeft de postcode test op de telfort site voor een resultaat, die is namelijk belangrijker als je van Telfort gebruik wilt maken
OK ja, volgens die ook beschikbaar. Alleen "De internetsnelheid is 10 Mb/s". Terwijl ik nu theoretisch 30 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 15:45

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

2Dutch schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:44:
Afgelopen zondag was ik voor de verandering zelf ook eens tv aan het kijken..toen rond de klok van 19:00 de decoder leek te herstarten. Uit, de lelijke bolletjes van de kpn GUI en hoppatee: alles weer terug bij het oude. Krijg het ding dan een update door of wat? Vind het nogal een suffe tijd om die uit te voeren, maar een disconnect van de verbinding is het niet volgens het log van mijn modem.

Rare tijd, maar waarschijnlijk een firmware update inderdaad. Ik kreeg later die avond (02:00) ook een update door. Sindsdien kan de tijd voordat de box stand-by gaat, ook op 6 of 8 uur ingesteld worden.
Niet dat het werkt (blijft uitgaan na 4 uur), maar goed... de optie is er i.i.g. bijgekomen.
(Mooier nog: De VIP1853 gebruikt in stand-by net zoveel stroom als wanneer ie aan staat :P )
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:54:
[...]
De overbuurman heeft 2 aderparen, op beide telefonie en op de 1e ook DSL. Als de telefonie op het 2e aderpaar analoog is en uw buurman uiteraard akkoord is kan uw verbinding daar naartoe verhuist worden. U bent dan van plan zelf ethernet tussen beide woningen te gaan leggen? :)
Dat moet ik nog bedenken... Als 't alleen internet was, dan had ik 't wel met een draadloze bridge aangedurfd, het is slechts enkele meters. WiFi van de overbuurman is in de huiskamer nu al sterker dan m'n eigen.
Echter is er nog zoiets als TV en voel er niets voor om dat ook draadloos te gaan doen. Zodra de buurman volgende week terug is van vakantie, zal ik eens kijken of Powerline een optie is voor iTV (ben er bang voor tussen 2 panden) en tevens of er wel een analoog signaal op die tweede lijn zit. Ethernet via UTP is eigenlijk geen optie, dat zou onder de straat door moeten. Krijg ik vast geen vergunning voor :+
Misschien wordt het allemaal wel te complex voor die extra mbits en laat ik het plan varen, zo héél slecht heb ik 't niet op ~2,5km van de centrale.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik zit al een tijdje via ADSL bij Telfort, daar gebruik ik de Fritz!box 7270 voor en dat bevalt enorm. Ik heb alleen gezien dat ik mijn snelheid zowat kan verdubbelen door te migreren naar VDSL. Wat me alleen nu nog tegenhoud, is dat ik dan mijn Fritz!box niet meer kan gebruiken. Ik maak gebruik van verschillende VOIP-providers om uit te bellen en met de Fritz kan ik aangeven welk nummer via welke VOIP provider moet gaan. Wat ik tot nu toe gezien heb, kan de Zyxel dat niet?

Dus ik kijk naar een alternatief. Heeft iemand ervaring met de Fritz!box 7340 op VDSL van Telfort? Zijn er dan nog dingen waar ik rekening mee moet houden om het op VDSL aan te sluiten?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:12:
@Webcare: ik word 25-7 overgezet naar van het oude abonnement naar Internet Standaard en zou ook een nieuw modem ontvangen, maar ik heb deze nog niet ontvangen en heb er zelfs niets meer over gehoord sinds de bestelling (3-7). Wat is de standaardtermijn hiervoor?
U ontvangt het nieuwe modem een aantal dagen tot een week voor de omzetting.
Woembah schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:17:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is Vast bellen iets anders dan Bellen Standaard, en is Vast bellen inmiddels ook niet meer te bestellen? Dus als ik nu Vast bellen bestel van 2,50 (want zo wordt het verwarrend genoeg nog wel overal genoemd op de site) krijg ik dus Bellen Standaard met de bijbehorende tarieven van 9 cent?
Telfort Vast Bellen is niet meer te bestellen, allen bestaande klanten die al Vast bellen hadden kunnen dit bij hun verlenging opnieuw kiezen.

Als u nog geen vaste telefonie heeft en dat nu besteld dan is dat Bellen Standaard voor 2,50 per maand met starttarief van 9 cent, maandelijks uit te breiden naar Bellen Onbeperkt.
chrisdrielsma schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:30:
@Webcare

Ben ik blij mee dat ik mee kan profiteren van het 50MB :) Snelheid.

Nog 1 vraag :

Ik zit momenteel dus nu bij T-Mobile Online en jullie (Telfort) nemen de lijn over per de 25ste Juli

Nu is mijn vraag is het toevallig mogelijk dat dit eerder kan? ,

ik ben die trage snelheid bij hun echt wel zat en zit echt al uit te kijken na over 2 weken :) kan haast niet meer wachten
Dat is helaas niet te versnellen. Nog 1 weekje! :)
lithoijen schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:23:
Wat betreft de ervaringen met jullie modem hier mijn punten:

* Relatief laag stroomverbruik t.o.v. KPN ExperiaBox
* VOIP instellingen zelf vrij aan te passen
* Intern netwerk instellingen vrij instelbaar (DNS servers, IP range enz.)
* stabiele verbinding (geen idee hoe de experia box hier presteert)
* Fatsoenlijke NAT en poort forwarding mogelijkheden (De experia box zou voor mij echt een reden zijn om van provider te wisselen!)

En verder het feit dat je niet verplicht het telfort modem hoeft te gebruiken maar ook je eigen apparatuur in kunt zetten(in mijn geval een fritzbox) is een enorme pre!
Wat mij betreft houden zo :*)
Bedankt voor uw input!
Speedmaster schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:10:
[...]

Dat wist ik... :P , maar in dit geval was mijn aanname gezien de lijnlengte dat het een straatkast zou moeten zijn.
Zit zelf op 600 meter van de centrale hier in Gd-C en weet dus dat het hier gewoon uit de centrale komt.
Ah, vandaar :P
sbmuc schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:34:
@Telfort Webcare

Ik heb mijn contract vorige week verlengt naar een internet standaard verbinding, ik had internet plus(dat was toen nog een 25 Mbit verbinding).
Maar nu haal ik nog maar 2.2-2.3 MB/s terwijl ik voorheen 3-3.2 haalde. Ik zou toch nu met 30Mbit toch wel minimaal 3,5-3.7 moeten kunnen halen? http://web.forret.com/too...th.asp?speed=30&unit=Mbps
Ik woon echt midden in de stad, dus afstand kan het probleem niet zijn. Postcode XXXXX XX.
Uw profiel is op 4 juli gewijzigd en staat momenteel op veilige instellingen. Dit is een dynamisch proces (DLM) en duurt uiterlijk 30 dagen. De lijnstats op dit moment:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/spumma.jpg

Upstream zit al op de abonnementslimiet. SNR downstream mag naar 6dB zakken, dat zal hij op het uiteindelijke profiel ook doen. Om het onderste uit de kan te hallen moet u nog even geduld hebben dus :) Modem niet onnodig resetten of DSL lijn verwijderen met modem aan, dit merkt DLM op als instabiliteit waardoor hij de veilige instellingen langer aanhoudt of zelfs terugschakelt in snelheid.

Ik raad u aan uw postcode en huisnummer weg te halen.
chrisdrielsma schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:57:

...

Ik zit tevens met de vraag als ik 25 Juli Vast bellen erbij wil bestellen heb ik dan alleen nog de keus uit het Bellen Standaard abonnement of kan ik ook nog Vast Bellen bestellen waarbij alleen de 5ct start tik wordt gerekend per gesprek?
Omdat u nog geen Telfort Vast bellen had voor 9 juli kunt na de oplevering op 25 juli alleen Bellen Standaard bestellen.
pa3fap schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:39:
heb al enkele maanden internet extra met snelheid 46 Mb, als ik nu postcode test doe zie ik dat er op mijn adres geen internet extra beschikbaar is , zal wel een foutje op de site zijn.

[...]
Dit wil ik graag onderzoeken. Volgens mij hebben we uw gegevens ooit wel eens ontvangen, maar kan ze nu zo snel niet vinden. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM. :)
Patrick77 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:08:
[...]

Goedemorgen Hugo,

De eerste 2 weken zijn nu bijna voorbij en helaas nog steeds (sinds 1 juni) geen HD zenders.
Jammer, aangezien dit toch een een doorslaggevende factor was bij het overstappen.
De laatste aansluitingen worden 20 juli gemigreerd. Bent u ondertussen al aan de beurt geweest?
solique schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Ok, dus dat is nogal een flinke lengte. Waarschijnlijk de reden van de lagere uitkomst via de site.
Buiten problemen die er waren met het geregeld wegvallen van de telefoon die onderhand opgelost zijn hebben wij goede ervaringen.

Is het mogelijk om na te gaan of het enige nut heeft om alles in 1 te nemen omdat het modem hoger intraind dan de site aangeeft maar niet duidelijk is wat mijn lijn aan kan? Kan eventueel een DM sturen met gegevens.
Graag ontvang ik uw gegevens via DM, dan zoek ik dit voor u uit.
WeAreLegion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:31:
@webcare,

Mijn probleem is opgelost hoor, er is een monteur langs geweest en die heeft de draden in de KVD goed getrokken daar zat iets niet helemaal goed :)
Ah, heel goed!
JW1904 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:38:
[...]

Dat is heel mooi. Was er trouwens al nieuws over 't 'unknown' of 'null' probleem met draadloze (zowel bedraad zie ik net) apparaten?
Dat is opgelost in de laatste firmware, deze wordt al rustig uitgerold. Deze firmware bevat ook de fix voor mDNS en DLNA.
Archimond schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:35:
@ Telfort Webcare
Is het mogelijk om mijn bestelling van vast bellen en internet standaard nog te annuleren?
Of te veranderen naar andere abonnement met tv?
bestelnummer: 2467763
Ingangsdatum: 1 augustus

Op de telfort/status website kan ik nergens de optie vinden.
U heeft besteld op 27 juni, uw bedenktijd was al verstreken op het moment van uw post. Daarom kunt u geen annuleeroptie meer vinden op de statuspagina. Uw huidige internetabonnement is ook al door ons opgezegd.

Ik help u graag om na oplevering zo snel mogelijk Interactieve TV bij u te leveren. Na de oplevering kunt u via MijnTelfort Interactieve TV bestellen. Als u mij daarna een seintje geeft verwijder ik de bedenktijd.
Investig8or schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:33:
Ik sta ook op het punt internet+TV bij Telfort aan te vragen maar vraag me af wat de gemiddelde tijd is tot het aangesloten is. Is dat inderdaad die 3-5 weken of kan het sneller? Ik heb op het moment geen internet of TV, maar voor ik wegging (stage in het buitenland) had ik internet via Telfort. Ik hoop eigenlijk een beetje dat het sneller dan die 3 weken kan, de avonden zijn ineens wel heel leeg en ik heb alle boeken dan onderhand ook wel gelezen :+
ThaOdie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:03:
Het enige wat je kan doen is je wachttijd eraf halen. Dat scheelt ook weer een dikke week. ;)
Wat ThaOdie zegt dus :+ Stuur na bestellen een DM met uw gegevens, dan komt het helemaal goed.
tha_bulldog schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:24:
Ik hoor net dat de vader van Satch op 6,52 down zit. Top Hugo, bedankt! :) Kan jij nu de lijnlengte meten en kijken of het zin heeft te migreren naar Internet Standaard? :)
Satch schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:42:
Volgens het modem 7509 down en 1019 up. Attainable 8064/1019. Lijkt me een mooie verbetering. Thanks voor de moeite dus Hugo! :)
Graag gedaan!

De afstand tot de straatkast is 2265 meter. Voor de andere buren is ook een straatkastmigratie aangevraagd, die gaan op dinsdag 24 juli plaatsvinden. Jullie hebben straks allen een 10Mb DLM profiel en gaan de limiet waarschijnlijk niet halen. Dit is ook het profiel dat je krijgt bij Telfort Instap. Upgraden naar Tefort Standaard heeft dus geen zin en kan daarom ook niet.
anthonycd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:43:
@webcare

Over het opnemen van iTV. Gaat dat nog veranderen? Als je op vakantie gaat en iets wilt opnemen, dan moet je elke dag je opnemen programmeren. Is dit nog wel een feature die weer terug komt, aangezien het met het offline opnemen wel gewoon kon en ontzettend handig was/is.

En als die feature niet meer beschikbaar komt, is het dan mogelijk dat óf de TV-gids voor meer dan 2 dagen zichtbaar wordt en/of de mogelijkheid tot het programmeren van een programma als zijnde een serie die je elke keer weer wilt opnemen?
Het klopt dat u geen timeropnamen meer kunt doen of verder dan 2 dagen vooruit met de gids. Wat hier de plannen voor zijn moet ik uitzoeken en kom ik nog op terug.
Philflow schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:51:
Beste @ Webcare

Ik gebruik een Apple Macbook Air i.c.m. dit modem
[afbeelding]

De snelheid is regel matig ver onder de maat, zelfs op 3 meter afstand van het modem. Ik ga nog uitzoeken of het beter gaat met een andere laptop.

Zijn er problemen bekend met de MB Air en dit modem?
Er zijn geen bekende problemen. Ik ben benieuwd naar uw resultaten met een andere client.
masaman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:20:
Zondag meldde ik dat mijn schoonvader al geruime tijd problemen heeft met zijn verbinding. Telfort Webcare reageerde gelukkig heel snel:

[...]

Maar inmiddels zijn we een aantal dagen verder en ik heb nog niks gehoord. Ik begrijp dat mijn schoonouders wel weer verbinding hebben maar of die nu stabiel is en dat ze voorlopig uit de problemen zijn is mij niet duidelijk. Kan Telfort webcare hierover iets vertellen?
Excuus, ik ben de terugkoppeling vergeten. De verbinding is inmiddels 9 dagen oafgebroken verbonden op de maximumsnelheid, 20Mbit. Het probleem is dus opgelost!
@webcare

TimDJ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:12:
Heb in het begin zelfde probleem gehad. Na complete reset (30 seconden reset inhouden terwijl je 'm aanzet) en een nieuwe netwerk naam -> zonder spatie. Ging het bij mij een stuk beter.
TimDJ geeft een goede tip. Had u al eens gereset? En zo ja; zet u dan een opgeslagen configuratie terug?
Morpheusk schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:34:
[...]
Ik begrijp dat het verhaal over digitenne niet meer van toepassing is? Ik wilde net interactieve tv bestellen, maar begreep dat je geen losse smartcards meer kan activeren? Anders blijft ik het voorlopig houden zoals ik het nu heb.
Klopt, Digitenne heeft haar beleid aangepast.
teacup schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:59:
@Telfort helpdesk,

Vanmorgen heb ik mijn vervangende modem in gebruik kunnen nemen. Die verving een modem ( link) dat een probleem had met netwerkpoort 3.

<knip>

Vooralsnog dus missie geslaagd. Het issue is bij Telfort al gesloten. Voor the record geef ik jullie via DM nog een telefoonnummer door waarop ik doordeweeks overdag bereikbaar ben. Dan kan dan in mijn contactgegevens worden verwerkt.
Goed om te horen :) Maandagmorgen is uw modem voorzien van de laatste firmware, ben benieuwd naar uw resultaten!
WeAreLegion schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:27:
@webcare

Ik zie vastbellen staan voor 5 euro, is dat nou het nieuwe tarief? Volgens mij wel maar helemaal zeker weten doe ik het niet :)
5 euro is de laatste actieprijs voor Telfort vast bellen, klopt dus!
Bij ons ook minimaal 1 jaar, heeft dus geen zin om me daarin te mengen :)
2Dutch schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:44:

Geen idee wat het was. Voor de Motorola 1853 is een update beschikbaar, voor uw 1963 niet. De updates worden 'snachts gedaan of zijn zelf te forceren door de software te verwijderen met de menu knop tijdens het opstarten.
JW1904 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:40:
@ Webcare,

weten jullie heel zeker dat jullie niks aan die attacks / synfloods kunnen doen? Heb hier enkel van vandaag zo'n 250 regels aan waarschuwingen..
Op welke manier ondervindt u hier last van?
Rainmaker1987 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:19:
@webcare

Ik heb sinds begin maart interactieve tv via telfort (in februari aangevraagd), daarvoor had ik alleen digitenne met een kooptuner. Digitenne gebruik ik voor een tweede tv danwel op vakantie om mee te nemen. Nu bleek alleen gisteren (exacte dag weet ik niet omdat ik er niet heel vaak gebruik van maak) dat digitenne aangeeft "Conax geen toegang" en alleen 1, 2 & 3 zijn beschikbaar. Duidelijk een geval van een kaart die niet actief is lijkt mij. Kan deze kaart weer geactiveerd worden? Ik begrijp dat de policy nu gewijzigd is, maar ik heb interactieve tv aangevraagd omdat het mij niet veel extra kostte icm het behouden van mn digitenne dankzij mijn kooptuner.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM, dan laat ik dit voor u uitzoeken.
Philflow schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:09:
[...]

OK ja, volgens die ook beschikbaar. Alleen "De internetsnelheid is 10 Mb/s". Terwijl ik nu theoretisch 30 heb.
SD is 4Mbit, HD is 8Mbit. Met 10Mb heeft u genoeg om HD te kijken, te intrnetten en te bellen tegelijk.
Wat bedoelt u met theoretisch 30Mbit?
Maestro schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:15:
Dat moet ik nog bedenken... Als 't alleen internet was, dan had ik 't wel met een draadloze bridge aangedurfd, het is slechts enkele meters. WiFi van de overbuurman is in de huiskamer nu al sterker dan m'n eigen.
Echter is er nog zoiets als TV en voel er niets voor om dat ook draadloos te gaan doen. Zodra de buurman volgende week terug is van vakantie, zal ik eens kijken of Powerline een optie is voor iTV (ben er bang voor tussen 2 panden) en tevens of er wel een analoog signaal op die tweede lijn zit. Ethernet via UTP is eigenlijk geen optie, dat zou onder de straat door moeten. Krijg ik vast geen vergunning voor :+
Misschien wordt het allemaal wel te complex voor die extra mbits en laat ik het plan varen, zo héél slecht heb ik 't niet op ~2,5km van de centrale.
Bedraad aansluiten is wel aan te raden als er permanent een afstand en wat muren overbrugd moeten worden.
yodeluxe schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:34:
Ik zit al een tijdje via ADSL bij Telfort, daar gebruik ik de Fritz!box 7270 voor en dat bevalt enorm. Ik heb alleen gezien dat ik mijn snelheid zowat kan verdubbelen door te migreren naar VDSL. Wat me alleen nu nog tegenhoud, is dat ik dan mijn Fritz!box niet meer kan gebruiken. Ik maak gebruik van verschillende VOIP-providers om uit te bellen en met de Fritz kan ik aangeven welk nummer via welke VOIP provider moet gaan. Wat ik tot nu toe gezien heb, kan de Zyxel dat niet?

Dus ik kijk naar een alternatief. Heeft iemand ervaring met de Fritz!box 7340 op VDSL van Telfort? Zijn er dan nog dingen waar ik rekening mee moet houden om het op VDSL aan te sluiten?
Op ons eigen forum loopt een topic met Fritzbox 7340 / 7390 ervaringen met Telfort. Korte samenvatting: Het werkt :) U kunt ook de 2812 in bridge voor uw Fritz!box zetten.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:41:
Op ons eigen forum loopt een topic met Fritzbox 7340 / 7390 ervaringen met Telfort. Korte samenvatting: Het werkt :) U kunt ook de 2812 in bridge voor uw Fritz!box zetten.

Hugo
Dank je wel voor dit snelle antwoord! Ik ga nog even op jullie forum verder kijken en als ik dan de 7340 in huis heb de migratie in gang zetten.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
We kregen vandaag bij de reclame spul over telfort glasvezel.
Ik dacht dat we in buitengebied geen glasvezel kregen.
Maar als jullie er zo op staan, kom maar dat gootje grafen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:38
@Webcare

ik heb nu al een aantal jaar 20mb/s down 1mb/s up van Telfort. Nu zie ik dat je ook 30mb/s 3mb/s up kunt krijgen, voor 20 euro bij jullie. Dus wil ik wel verlengen. Als ik dan de snelheidscheck doe geeft ie aan op postcode 3703BH (huisnr. 7a) dat je met dat abbo maar 9 mb/s haalt, terwijl ik met mijn huidige connectie tussen de 11mb/s en 14mb/s (op een goede dag...) haal. Kun je me vertellen wat nou wel/niet klopt en of ik er op vooruit ga als ik mn abbo verleng bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Helaas nog niet, ik verwacht morgen meer te weten.
Is er al meer bekend over pairbonding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambo123 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:56:
@webcare
We kregen vandaag bij de reclame spul over telfort glasvezel.
Ik dacht dat we in buitengebied geen glasvezel kregen.
Maar als jullie er zo op staan, kom maar dat gootje grafen :P
Misschien toch nog geluk! :P
Dhrzao schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:19:
@Webcare

ik heb nu al een aantal jaar 20mb/s down 1mb/s up van Telfort. Nu zie ik dat je ook 30mb/s 3mb/s up kunt krijgen, voor 20 euro bij jullie. Dus wil ik wel verlengen. Als ik dan de snelheidscheck doe geeft ie aan op postcode 3703BH (huisnr. 7a) dat je met dat abbo maar 9 mb/s haalt, terwijl ik met mijn huidige connectie tussen de 11mb/s en 14mb/s (op een goede dag...) haal. Kun je me vertellen wat nou wel/niet klopt en of ik er op vooruit ga als ik mn abbo verleng bij jullie?
Uw adres heeft nog nooit op een KPN DSLAM (centrale) aangesloten gezeten, daarom is postcodecheck data voor uw adres gebaseerd op lijnlengte en segmenten en niet op de actuele waarde. Dat verklaart het verschil :)

Abonnement verlengen heeft voor uw snelheid nog geen zin. De oplevering van de VDSL staatkast op 400 meter van uw huis is vertraagd. Als deze is opgeleverd zal onze postcodecheck de verwachte snelheid voor uw adres aanpassen. Wanneer de kast wordt opgeleverd weet ik niet, onze postcodecheck blijven proberen is mijn advies.
bartbh schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:26:
[...]

Is er al meer bekend over pairbonding?
Dat was ik nog vergeten, excuus. Het is nog niet duidelijk wanneer er pairbonding geïntroduceerd wordt bij Telfort. Als hier meer informatie over beschikbaar is zal ik dat hier delen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenski
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Beste Hugo / Henk,

Op 10 april kreeg ik een berichtje van Henk dat ik was omgezet naar VDSL. Gezien de lijnlengte (iets meer dan 2 km) maakte dit in snelheid helaas niet zoveel uit. Merkwaardig is echter dat ik momenteel weer op ADSL2+ zit, ik kan het modem ook niet overtuigen dat de lijn op VDSL zit. Enig idee wat er aan de hand is?

En kunnen jullie zien of er nog een VDSL-uitrol bij ons dichterbij gepland staat? Er staat volgens mij een wijkcentrale aan het einde van onze straat (~200 meter van ons huis vandaan). Als het goed is hebben jullie mijn adresgegevens.

Bij voorbaat dank,
Steven

[ Voor 10% gewijzigd door Stevenski op 18-07-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Ik kan het niet bestellen, dus denk het niet.
Maar wel lekker reclame er voor sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Hugo, is het mogelijk om voor mij te achterhalen hoe lang de lijnlengte naar mij (toekomstige) woning is?
Ben geïnteresseerd in een alles in een pakket.
Ik zit nu bij UPC en ik wil graag mijn modem in de meterkast houden (ivm digitale tv en telefonie). Aan mijn modem hangt mijn eigen draadloze router, die 3 verdiepingen hoger staat.
Is het mogelijk om jullie draadloze modem/router én mijn eigen router te gebruiken? Ik wil dan het modem in de meterkast beneden zetten en een UTP lijn naar boven leggen om daar mijn draadloze router aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevenski schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:03:
Beste Hugo / Henk,

Op 10 april kreeg ik een berichtje van Henk dat ik was omgezet naar VDSL. Gezien de lijnlengte (iets meer dan 2 km) maakte dit in snelheid helaas niet zoveel uit. Merkwaardig is echter dat ik momenteel weer op ADSL2+ zit, ik kan het modem ook niet overtuigen dat de lijn op VDSL zit. Enig idee wat er aan de hand is?

En kunnen jullie zien of er nog een VDSL-uitrol bij ons in de buurt gepland staat? Als het goed is hebben jullie mijn adresgegevens.

Bij voorbaat dank,
Steven
Uw verbinding is naar ADSL gezet omdat hij niet meer intrainde op VDSL na de firmware upgrade. Dit is inmiddels verholpen en ik ga nu de opdracht geven hem weer terug te zetten naar VDSL. Reset voor de zekerheid uw modem, dit is nog nooit gedaan. Steek een pinnetje in het resetgaatje totdat alle lampjes uit gaan. Dit kan zo'n 30 seconden duren.

U heeft nu al VDSL over 1553 meter, u bedoelt uitrol van VDSL vanuit de straatkast? Daar zie ik helaas niets voor gepland staan.
brambo123 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:05:
@webcare
Ik kan het niet bestellen, dus denk het niet.
Maar wel lekker reclame er voor sturen...
Ik ben al aan het navragen hoe precies die mailing getarget is en wat je kansen zijn. :)
Daan00 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:31:
Hugo, is het mogelijk om voor mij te achterhalen hoe lang de lijnlengte naar mij (toekomstige) woning is?
Ben geïnteresseerd in een alles in een pakket.
Ik zit nu bij UPC en ik wil graag mijn modem in de meterkast houden (ivm digitale tv en telefonie). Aan mijn modem hangt mijn eigen draadloze router, die 3 verdiepingen hoger staat.
Is het mogelijk om jullie draadloze modem/router én mijn eigen router te gebruiken? Ik wil dan het modem in de meterkast beneden zetten en een UTP lijn naar boven leggen om daar mijn draadloze router aan te sluiten.
Dat kan zeker, de ZyXEL 2812 die u kosteloos in bruikleen krijgt is vrij configureerbaar. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM voor de lijnlengte. :)

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Patrick77 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:08:
[...]

Goedemorgen Hugo,

De eerste 2 weken zijn nu bijna voorbij en helaas nog steeds (sinds 1 juni) geen HD zenders.
Jammer, aangezien dit toch een een doorslaggevende factor was bij het overstappen.

De laatste aansluitingen worden 20 juli gemigreerd. Bent u ondertussen al aan de beurt geweest?

Hugo

Nee, helaas nog steeds geen HD kanalen :-(
Modem en HD functie ook reeds opnieuw aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:43
groxgrox schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:19:
@ Webcare, ben sinds afgelopen september klant bij jullie, na een mooie aanbieding van 22.50 Euro per maand voor bellen en internet, kreeg vorige maand een aanbieding om te verlengen voor 1 jaar, 1e half jaar 15 daarna 30.

Prima, gedaan, bij een telfortshop verlengd. Nu krijg ik vanmorgen een email met een oplevering (?). Ik neem aan, kan dat namelijk nergens vinden in mijn telfort, dat mijn huidige abonnement gewoon aangehouden wordt, tot september voor de 22,50 en dat daarna pas mijn nieuwe (verlenging) ingaat, toch?? Het is contractnummer 59989776.
@Webcare, ik heb direct een DM verzonden, zal het nogmaals doen, maar nog geen reactie per dm mogen ontvangen. Is dit al nagekeken?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:39

solique

Fire is all I need

Graag ontvang ik uw gegevens via DM, dan zoek ik dit voor u uit.
Hugo
DM verstuurd :)

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
quote:
@webcare

quote:
TimDJ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:12:

TimDJ geeft een goede tip. Had u al eens gereset? En zo ja; zet u dan een opgeslagen configuratie terug?

Hugo
Ik heb een reset gedaan en het daarbij gelaten, geen opgeslagen config geladen. Maar nog steeds geen goede wifi: Valt spontaan weg, of onzichtbaar voor meerdere apparaten.

Trouwens de vaste verbinding is af en toe ook traag. Doe ik een speedtest, haalt die de download verreweg niet: 150KByte/sec! Kijk ik dan waar het modem op is ingetraind: 38000/5000 ..... vreemd . Test ik de upload, die is wel goed.
Start ik de pc opnieuw op, is de download verbinding weer goed?? Zal dan wel aan de pc liggen denk ik dan.

Maar die wifi problemen blijven aanwezig.

gr.

[ Voor 25% gewijzigd door DeBaroN op 19-07-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
@webcare

Zou er even gekeken kunnen worden waarom ik geen ITV kan aanvragen op internet extra terwijl ik dat pakket nu wel gewoon heb? Als ik wat moet sturen in DM geef maar even gil dan maar meeste is wel bekend volgens mij al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@webcare

Is het mogelijk dat mijn account van 20mbit voor 20,- omgezet wordt naar 30mbit voor 20,-??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Geen idee wat het was. Voor de Motorola 1853 is een update beschikbaar, voor uw 1963 niet. De updates worden 'snachts gedaan of zijn zelf te forceren door de software te verwijderen met de menu knop tijdens het opstarten.
Bedankt voor het nakijken Hugo, ik zal wel even in de gaten houden of het vaker voorkomt, want dan kan er wat anders aan de hand zijn. Vermoed dat ik dan van vanzelf van de veel tv-kijkende wederhelft wel een por krijg om eens met jullie contact op te nemen :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 00:08
a.) Ben ik de enige (op 2 computers) die niet kan bestellen op de Telfort-website? Ik kan klikken op 'bestellen' zoveel als ik wil, maar op een Windows PC en een Mac gebeurd er vervolgens niet anders dan dat de pagina knippert.

b.) Volgens de Consumentenbond (http://www.consumentenbon...-vs-adsl/#header_anchor_2) kan TV over je ADSL-lijn 10Mbit opsnoepen. Omdat de lijnen naar mijn huis tot 11 mbit gaan, hou ik dan wel erg weinig over tijdens het TV-kijken. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

SD-kanalen: 3-4Mbit. HD-Kanalen, 8Mbit afaik. Zit je al op VDSL met die 11Mbit? Anders valt er misschien nog iets meer uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 00:08
Nee, ik zit in een 'oude wijk' van Rotterdam. 3073KM. Hoger dan 11mbit hebben we volgens mij nooit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick77 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:49:
Nee, helaas nog steeds geen HD kanalen :-(
Modem en HD functie ook reeds opnieuw aangezet.
En nu? Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM.
groxgrox schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:44:
[...]

@Webcare, ik heb direct een DM verzonden, zal het nogmaals doen, maar nog geen reactie per dm mogen ontvangen. Is dit al nagekeken?
Excuus, deze was ondergesneeuwd! Uw verlenging is op 20 juni ingegaan, dat kan namelijk 3 maanden van tevoren.
Ontvangen :) De verklaring dat onze postcodecheck voor uw adres een lagere snelheid geeft dan u in werkelijkheid haald, is hetzelfde als die van Drhzao een paar posts terug. Adres heeft nog niet op een KPN DSLAM aangesloten gezeten dus. U zit nu op ADSL2+ van een BabyXL DSLAM, de snelheid over ADSL2+ op een KPN WBA-E DSLAM zal nagenoeg gelijk zijn. Voor de snelheid heeft een upgrade dus geen zin.
baronruud schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:00:
[...]

Ik heb een reset gedaan en het daarbij gelaten, geen opgeslagen config geladen. Maar nog steeds geen goede wifi: Valt spontaan weg, of onzichtbaar voor meerdere apparaten.

Trouwens de vaste verbinding is af en toe ook traag. Doe ik een speedtest, haalt die de download verreweg niet: 150KByte/sec! Kijk ik dan waar het modem op is ingetraind: 38000/5000 ..... vreemd . Test ik de upload, die is wel goed.
Start ik de pc opnieuw op, is de download verbinding weer goed?? Zal dan wel aan de pc liggen denk ik dan.

Maar die wifi problemen blijven aanwezig.

gr.
Ik stuur nu een nieuw modem uw kant op en hoor graag wat uw resultaten daarmee zijn. Vervang ook de spanningsadapter met de meegelverde nieuwe. Mijn excuses voor het ongemak.
WeAreLegion schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:04:
@webcare

Zou er even gekeken kunnen worden waarom ik geen ITV kan aanvragen op internet extra terwijl ik dat pakket nu wel gewoon heb? Als ik wat moet sturen in DM geef maar even gil dan maar meeste is wel bekend volgens mij al
WeAreLegion schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:04:
@webcare

U traint in op 40.680 / 4.088 kbps. Onze postcodecheck verwacht op uw adres 21Mb te kunnen halen, alleen gebaseerd op lijnlengte en lijnsegmenten. Zelfde verhaal als hierboven dus. Op 11 juli is er op uw nieuwe adres voor het eerste ingetraint op een KPN DSLAM. Het updaten van de postcodecheck data met actuele waarden duurt 2 tot 3 weken. U kunt onze postcodecheck in de gaten houden, als Internet Extra leverbaar is kunt u via MijnTelfort Interactieve TV bestellen.
Xavier schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:43:
@webcare

Is het mogelijk dat mijn account van 20mbit voor 20,- omgezet wordt naar 30mbit voor 20,-??
Hoelang loopt uw huidige overeenkomst al? Internet Standaard 30/3 is 20 euro, dus indien u verlengbaar bent; ja! :) U kunt uw verlengaanbod zelf bekijken op MijnTelfort.nl.
BartOtten schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:03:
a.) Ben ik de enige (op 2 computers) die niet kan bestellen op de Telfort-website? Ik kan klikken op 'bestellen' zoveel als ik wil, maar op een Windows PC en een Mac gebeurd er vervolgens niet anders dan dat de pagina knippert.

b.) Volgens de Consumentenbond (http://www.consumentenbon...-vs-adsl/#header_anchor_2) kan TV over je ADSL-lijn 10Mbit opsnoepen. Omdat de lijnen naar mijn huis tot 11 mbit gaan, hou ik dan wel erg weinig over tijdens het TV-kijken. Klopt dit?
Ervaart u nog steeds problemen met bestellen? Ik assisteer u graag. Via DM kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken. Voor HD kijken, surfen en bellen tegelijk is 10Mb bandbreedte voldoende.

Ik bekijk ook de VDSL mogelijkheden, daar kom ik nog op terug.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:34:

[...]

Hoelang loopt uw huidige overeenkomst al? Internet Standaard 30/3 is 20 euro, dus indien u verlengbaar bent; ja! :) U kunt uw verlengaanbod zelf bekijken op MijnTelfort.nl.

Hugo
Sinds 2008. Opties online gevonden. Maar kan ik het ook bestellen zonder nieuw modem? Ding doet het namelijk best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:34:
[...]

En nu? Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM.

[...]

Nee, helaas niet.

Postcode en huisnummer heb ik via DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 27-09 18:40

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik ben hier al eerder over begonnen, maar het is nog niet verholpen, dus nog maar een poging.
Al een tijd(half jaar? heb ik regelmatig dat de verbinding verbroken wordt, ongeveer 1 keer elk anderhalf uur. Deze avond heb ik alle stekkers en kabels vervangen door nieuwe. Ook een nieuwe splitter aangesloten. De splitter is verbonden met een draad van 5 centimeter aan het ISRA. Daarop aangesloten zit een Sitecom WL-359 ADSL modem/AP, 50 centimeter draad. Ook heb ik een SMC modem geprobeerd, maar wat ik ook probeer de verbinding blijft verbreken. Wel eindelijk alle overbodige meters draad weg kunnen doen :)

edit:
Gaat om een analoge lijn.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
DeTeraarist schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:56:
Ik ben hier al eerder over begonnen, maar het is nog niet verholpen, dus nog maar een poging.
Al een tijd(half jaar? heb ik regelmatig dat de verbinding verbroken wordt, ongeveer 1 keer elk anderhalf uur. Deze avond heb ik alle stekkers en kabels vervangen door nieuwe. Ook een nieuwe splitter aangesloten. De splitter is verbonden met een draad van 5 centimeter aan het ISRA. Daarop aangesloten zit een Sitecom WL-359 ADSL modem/AP, 50 centimeter draad. Ook heb ik een SMC modem geprobeerd, maar wat ik ook probeer de verbinding blijft verbreken. Wel eindelijk alle overbodige meters draad weg kunnen doen :)
Gebruik je nog analoge telefoon of VOIP?
Bij VOIP kan de spitter er sowieso tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Xavier
Je hebt een VDSL modem nodig, ik denk dat je nu een ADSL modem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb dit moment Telfort internet en bellen met een Zyxel P-2601HN-F1
Alles is prima, fijn modem alles werkt eigenlijk prima en is instelbaar....met uitzondering van 1 punt..

Dat is WiFi ontvangst, met mijn oude SpeedTouch 780i WL had ik beduidend meer dekking in het huis en dat is voornamelijk merkbaar met mijn smartphone in de woonkamer. De router heeft ook helaas maar 1x1 Wireless-N met een vrij matige ingebouwde antenne.

Nu heb ik al geprobeerd het modem in verschillende standen te zetten, hier is het al iets beter van geworden maar helaas nog niet voldoende.

Nu is mijn vraag: zijn er mensen die de ingebouwde antenne van de P-2601HN-F1 al eens gemod hebben ?

Of: heeft Telfort nog meer modems in het assortiment dan alleen de P-2601HN-F1 en zou ik die kunnen krijgen ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@DaWaN
Telfort heeft ook de P-2812HNU-F1, die heeft 2 antennes, misschien dat die beter is.
Als ik jou was zou ik even kijken of er VDSL2 leverbaar is.
Dan krijg je een nieuwe modem en sneller internet.
Overzetten kan je doen door naar mijntelfort.nl te gaan en daar je contract te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
Korte vraag over het aansluiten: ik heb het pakket binnen en aankomende week gaat het abonnement in van
Telfort (internet basis). Hoe hebben jullie dit aangesloten? Direct bij het IRSA punt of in de woonkamer? Vraag dit omdat direct op IRSA punt natuurlijk wat snelheidsvoordeel zou kunnen opleveren (ook weer wel twijfelachtig, wat doen die paar meter op die honderden nou), maar dat al die stroomkabels en alles eromheen waarschijnlijk toch je wifi signaal sterk kunnen degraderen. Plus als ik de modem in de woonkamer zou aansluiten zou ik een beetje in het midden zitten van het huis en overal lekker bereik moeten hebben (deels betonnen muren, deels gibo).

Iemand tips hierover??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@dangerpaki
Het is niet het probleem dat je kabel langer is, maar dat de kabel niet goed is afgeschermd.
Als je kabel te veel storing geeft klapt je snelheid volledig in of valt je verbinding steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Een los WiFi AccessPoint gebruiken op de ideale plek in huis, en het modem zelf direct op het ISRA = win-win. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:39

solique

Fire is all I need

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:34:

Ontvangen :) De verklaring dat onze postcodecheck voor uw adres een lagere snelheid geeft dan u in werkelijkheid haald, is hetzelfde als die van Drhzao een paar posts terug. Adres heeft nog niet op een KPN DSLAM aangesloten gezeten dus. U zit nu op ADSL2+ van een BabyXL DSLAM, de snelheid over ADSL2+ op een KPN WBA-E DSLAM zal nagenoeg gelijk zijn. Voor de snelheid heeft een upgrade dus geen zin.

Hugo
Bedankt voor het uitzoeken Hugo

Dus alles in 1 gaat op het randje werken.
Dan maar eens goed nadenken wat te doen, glas vanuit Telfort kan geloof ik nog wel even duren.
En lijkt mij niet dat KPN nog iets aan ADSL gaat doen hier omdat er overal glas ligt.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Allemaal bedankt voor de tips. Los acces point had ik inderdaad ook al aan gedacht. Een goed geisoleerde kabel zou eventueel ook een optie zijn (deze zelf trekken vanaf IRSA punt). Netwerk via stroom zou ook kunnen maar heb behoorlijk wat aan te sluiten dus weet niet of dat helemaal handig gaat werken. Heb verder ook wel eens horrorverhalen gelezen over netwerk over stroom.
Ik ga maar eens kijken wat ik haal aan snelheid direct aan het punt en met een kabel ertussen. Anders toch een oplossing met een tweede acces point via ethernet aangesloten en de modem zelf alleen in bridge modus.

[ Voor 19% gewijzigd door dangerpaki op 22-07-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 24-06 20:32
Op de Telfort site zag ik dat het voor mij ook mogelijk was om Internet Extra te krijgen. Nu weet ik van eerdere ADSL ervaringen dat ik op ca 4km van de centrale zit. Dan zou de wijkkast nu omgebouwd zijn naar VDSL2 zeker :)
@webcare, kunnen jullie misschien even kijken hoe dit nu voor mij zit? Postcode/huisnummer komt er aan via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Brainwaste schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:15:
Op de Telfort site zag ik dat het voor mij ook mogelijk was om Internet Extra te krijgen. Nu weet ik van eerdere ADSL ervaringen dat ik op ca 4km van de centrale zit. Dan zou de wijkkast nu omgebouwd zijn naar VDSL2 zeker :)
@webcare, kunnen jullie misschien even kijken hoe dit nu voor mij zit? Postcode/huisnummer komt er aan via DM.
moet je op de site kijken wat er voor snelheid onder internet extra staat.
bij mij stond er 40 mb terwijl ik ook geen 13mb haalde met adsl2, maar inderdaad omgezet naar vdsl en na een paar dagen sta ik nu op 52 mb, :)
me happy _/-\o_

enigste minpuntje wat ik heb gevonden is dat na 4 uur het kastje uitgaat van de tv.
moet is een update komen zodat je dat uit kan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door chucky666 op 23-07-2012 11:41 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
chucky666 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:39:
[...]

moet je op de site kijken wat er voor snelheid onder internet extra staat.
bij mij stond er 40 mb terwijl ik ook geen 13mb haalde met adsl2, maar inderdaad omgezet naar vdsl en na een paar dagen sta ik nu op 52 mb, :)
me happy _/-\o_

enigste minpuntje wat ik heb gevonden is dat na 4 uur het kastje uitgaat van de tv.
moet is een update komen zodat je dat uit kan zetten.
Zit jij op 4km met je VDSL dat geloof ik namelijk niet echt :) dat is in theorie namelijk niet eens haalbaar (die snelheid op die afstand). het is zelfs als je verder weg zit soms beter om op adsl te zitten dan op een vdsl signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Het kan prima dat je aansluiting 4km lang is naar de telefooncentrale en dan met ADSL(2+) is de maximale snelheid beperkt. Natuurlijk werkt VDSL2 niet vanaf de telefooncentrale met een 4km lange draad.

Maar als er een VDSL2 apparatuur dichterbij staat in de wijk in het kabelverdeelstation is de lengte veel korter waardoor hoge snelheden mogelijk zijn met VDSL2.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jawel ik zeg ook niet dat VDSL niet kan op 4km, maar die snelheid kan gewoon niet :) Maar er zal idd wel een KVD tussen zitten dan is het een ander verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

WeAreLegion schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:54:
Jawel ik zeg ook niet dat VDSL niet kan op 4km, maar die snelheid kan gewoon niet :) Maar er zal idd wel een KVD tussen zitten dan is het een ander verhaal :D
zit er ook tussen, ik zeg ook niet dat ik zoveel km ervan af zit ;)
maar als bij telfort bij hem wordt aangegeven dat internet extra beschikbaar is heb je ook kans dat bij hem net als bij mij een wijkkast dichtbij beschikbaar is met vdsl.
daarom vraag ik ook wat de site voor snelheid aangeeft bij extra. kan je zo zien dat vdsl beschikbaar is dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja dat kan klopen jah, ze zijn wel bezig met overal kvd's aan het plaatsen dus kan maar zo dat er bij hem ook 1 geplaatst is, Ik zelf zit in binnenstad op 1,3km ongeveer en haal 40/4 dus vind het wel best verder. Nu nog wachten tot postcode checker is geupdate en ik iTV kan aanvragen. Zit voorlopig nog wel zonder tv in nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Is er een storing bekend in postcode gebied 6005 (Weert)? Modem krijgt geen linesync meer. Dan weet ik of ik een ander modem moet gaan regelen.
Ze zijn namelijk bezig in Weert met graven voor glasvezel en ze hebben al regelmatig wat kapot getrokken. Ze zijn nu bezig op n plek waar ook de leidingen liggen voor tel/adsl voor onze wijk. Ik kijk er niet van op dat ze dat ook kapot getrokken hebben.

[edit]
En hij is weer online. Hoop niet dat het modem aan het begeven is.

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 24-07-2012 11:44 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xavier schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:50:
[...]

Sinds 2008. Opties online gevonden. Maar kan ik het ook bestellen zonder nieuw modem? Ding doet het namelijk best.
brambo123 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:59:
@Xavier
Je hebt een VDSL modem nodig, ik denk dat je nu een ADSL modem hebt.
Wat brambo123 zegt :)
Patrick77 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:28:
Nee, helaas niet.

Postcode en huisnummer heb ik via DM verstuurd.
Ik heb HD en netwerkopnemen nu handmatig voor u geactiveerd.
DeTeraarist schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:56:

edit:
Gaat om een analoge lijn.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM voor nader onderzoek.
dangerpaki schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:54:
Korte vraag over het aansluiten: ik heb het pakket binnen en aankomende week gaat het abonnement in van
Telfort (internet basis). Hoe hebben jullie dit aangesloten? Direct bij het IRSA punt of in de woonkamer? Vraag dit omdat direct op IRSA punt natuurlijk wat snelheidsvoordeel zou kunnen opleveren (ook weer wel twijfelachtig, wat doen die paar meter op die honderden nou), maar dat al die stroomkabels en alles eromheen waarschijnlijk toch je wifi signaal sterk kunnen degraderen. Plus als ik de modem in de woonkamer zou aansluiten zou ik een beetje in het midden zitten van het huis en overal lekker bereik moeten hebben (deels betonnen muren, deels gibo).

Iemand tips hierover??
Afscherming is belangrijk. Als u goede kabel gebruikt, geen plat telefoonsnoer, dan kunt u gerust in uw woonkamer proberen hoe de verbinding zich houdt. Ook 2 aders van een CAT6 netwerkkabel gebruiken is een mogelijkheid. VDSL is gevoeliger in voor kabelproblemen dan ADSL, weet u wat u krijgt?
Brainwaste schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:15:
Straatkast Trr-AAB op 528 meter van uw huis is nu voorzien van VDSL apparatuur.
Met die afstand zal de downstream hoog in de 40 liggen tot de limiet van 52Mbit liggen, ik zit zelf bijvoorbeeld op 50Mbit down, 5,2Mbit up op 810 meter.
Krypt schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:29:
Is er een storing bekend in postcode gebied 6005 (Weert)? Modem krijgt geen linesync meer. Dan weet ik of ik een ander modem moet gaan regelen.
Ze zijn namelijk bezig in Weert met graven voor glasvezel en ze hebben al regelmatig wat kapot getrokken. Ze zijn nu bezig op n plek waar ook de leidingen liggen voor tel/adsl voor onze wijk. Ik kijk er niet van op dat ze dat ook kapot getrokken hebben.

[edit]
En hij is weer online. Hoop niet dat het modem aan het begeven is.
Ik zie geen gemeld onderhoud dus kan u niet vertellen wat het is geweest. Fijn dat de lijn weer terug is, mijn excuses voor het ongemak!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:54:
[...]

Afscherming is belangrijk. Als u goede kabel gebruikt, geen plat telefoonsnoer, dan kunt u gerust in uw woonkamer proberen hoe de verbinding zich houdt. Ook 2 aders van een CAT6 netwerkkabel gebruiken is een mogelijkheid. VDSL is gevoeliger in voor kabelproblemen dan ADSL, weet u wat u krijgt?

[...]

Hugo
Even aanvulling:
Gaat er dan dus wel om dat je 1 aderpaar gebruikt, oftewel, 2 getwiste draden.
En dus niet 2 draden van verschillende aderparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Dank voor de uitleg. Ik wist niet dat VDSL gevoeliger was voor kabelproblemen. Ik gok dat ik VDSL krijg. De modem was in ieder geval geschikt voor VDSL en ik denk dat 25mbit met 3mbit niet mogelijk is op ADSL?

Heb ondertussen al besloten dat ik de modem gewoon in de meterkast zet op bridge modus en een netwerkkabel trek naar het midden van het huis waar ik een Airport Extreme en de rest van m'n apparatuur ga neerzetten.

Enige probleem nog: van alle plekken in het huis waar ik geen stroom kan hebben is mijn meterkast de plek waar ik geen stopcontact heb 8)7. Je zou verwachten dat er toch ergens eentje zit, maar nee hoor. Dus eerst maar eens een kabeltje ernaar trekken voor de stroom.
brambo123 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:31:
[...]

Even aanvulling:
Gaat er dan dus wel om dat je 1 aderpaar gebruikt, oftewel, 2 getwiste draden.
En dus niet 2 draden van verschillende aderparen.
Dank voor het verduidelijken. Maar denk dat ik dit niet ga gebruiken omdat er toch een risico bestaat op storing.

Is het trouwens normaal dat ik geen splitter bij m'n pakket heb gehad? Ik ben gewend altijd een splitter te hebben voor m'n modem. Niet dat het echt boeit want er komt geen vaste telefoon te hangen hier.

[ Voor 21% gewijzigd door dangerpaki op 24-07-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@dangerpaki
Denk goed na voordat je hem in bridge modus set, dit heeft namelijk een paar nadelen:
- Modem krijgt geen software updates meer.
- Je kan niet in modem om instellingen te veranderen / snelheid te zien.
- TV en Bellen via modem werkt niet.
- Minder support bij storing.
Je kunt beter je Airport Extreme instellen als access point, dan heb je al die nadelen niet.
Alleen wat minder gebruik van de mogelijkheden van de Airport Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je hebt gelijk dat je ervoor waarschuwt, iemand moet een informed beslissing maken. Hier mijn mening:
-software updates mis ik niet, heb ze niet nodig. Bovendien kan je hem eens een nachtje 'normaal' zetten om alsnog updates te krijgen.
-Instellingen hoef je niet te veranderen, staat immers in bridge. Snelheid merk ik wel bij downloaden.
-weet je dat zeker? Kan je niet internet bridgen en alsnog itv op poort 4 hebben?
-bij storing zet je het gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
[...]

Ik heb HD en netwerkopnemen nu handmatig voor u geactiveerd.

Hugo
Ik heb het net gezien, super!
Bedankt voor je hulp :)

Groet,

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
brambo123 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:44:
@dangerpaki
Denk goed na voordat je hem in bridge modus set, dit heeft namelijk een paar nadelen:
- Modem krijgt geen software updates meer.
- Je kan niet in modem om instellingen te veranderen / snelheid te zien.
- TV en Bellen via modem werkt niet.
- Minder support bij storing.
Je kunt beter je Airport Extreme instellen als access point, dan heb je al die nadelen niet.
Alleen wat minder gebruik van de mogelijkheden van de Airport Extreme.
Dank! Goed om te weten. Moet ik nog even over nadenken. Wil een aantal functies gebruiken van de Airport Extreme, zoals printer aan USB en BTMM, waarvan ik niet zeker weet of deze daarvoor zelf als router moet fungeren (volgens mij wel). Op zich heb ik nu een Airport Extreme bij m'n ouders die ik als router eigenlijk feilloos en heel fijn vind functioneren vergeleken met mijn vorige routers (zelden uitval, goede transfer rates, nooit opnieuw hoeven starten).

In principe zou ik de modem dan om de zoveel tijd even moeten terugzetten voor software updates. Maar als deze het doet dan doet ie het. Snelheid zien hoef ik niet in de modem. TV en Bellen heb ik niet aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@dangerpaki
Als je hem in access point instelt betekend eigenlijk gewoon dat je NAT en DHCP uitzet en eventueel de WAN poort toevoegt aan de LAN porten.
USB en BTMM zal dus nog gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:11

rally

Deyterra Consultancy

Mijn modem staat in bridge en mbv van een static route kan ik nog gewoon bij. En de Zyxel modem krijgt waarschijnlijk voorlopig geen updates meer.

Overigens als je lijn net is opgeleverd dan staat je lijn in DLM en moet je hem de eerste 10 dagen liever niet uitzetten/resetten.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik vind het jammer dat bij Telfort bestaande klanten niet profiteren van hogere snelheden.
Ik heb recentelijk mijn abo omgezet naar internet standaard.
Mijn broertje die al een paar jaar hetzelfde abo heeft, is vreemd genoeg wel ineens omhoog gegaan naar 30 mbit.
Hij woont 1 blok verder op.
Ik betaal ook meer voor 25 mbit dan een nieuwe klant voor 30 mbit betaalt.

Webcare is hier een uitleg voor?

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 24-07-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@unfor
Bestaande klanten worden als het goed is vanzelf omgezet naar 30Mbps.
Echter wordt niet iedereen tegelijk omgezet.
Dus of je bedrading laat geen hogere snelheid toe of je moet nog even wachten.

Wat betreft het punt dat je meer betaald dan nieuwe klanten, welke actie tarief heb jij?
Deze maand mijn abo omgezet met tarief "de eerste 6 maanden 10.00 p/mnd, daarna 25.00 p/mnd"
Dat is gemiddeld €17,50 per maand, wat goedkoper is als nieuwe klanten.

@webcare
Zij je nou vrijdag dat verlenging 3 maanden van te voren al in kan gaan?
Dus in mijn geval 6x €10 + 3x €25 = €15,- per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
brambo123 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:54:
@dangerpaki
Als je hem in access point instelt betekend eigenlijk gewoon dat je NAT en DHCP uitzet en eventueel de WAN poort toevoegt aan de LAN porten.
USB en BTMM zal dus nog gewoon werken.
Dank! Moet ik me maar eens in gaan verdiepen. Eerst maar eens fixen dat er een stopcontact komt in de meterkast.

[ Voor 8% gewijzigd door dangerpaki op 24-07-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
.
Ik zie geen gemeld onderhoud dus kan u niet vertellen wat het is geweest. Fijn dat de lijn weer terug is, mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
Excuses niet nodig hoor; kan net zo goed aan mijn eigen modem liggen. Hoewel ik een downtime van exact 4uur wel toevallig vind. Maar ik hou het in de gaten of het vaker voor komt en dan hang ik het telfort modem er even aan.

Had trouwens ook via twitter gevraagd; ik moet zeggen dat webcare heel erg goed hun best doet. Misschien soms zelfs een beetje te goed hun best :) Webcare twitter heeft zelfs een nieuw modem voor me aangevraagd (hiervoor heeft ie mijn achternaam als abonnee moeten opzoeken op postcode (had alleen cijfers_letters doorgegeven zonder huisnummer of andere gegevens) om zo tot mijn gegevens te komen. Heel erg netjes moet ik zeggen, maar helaas onnodig omdat ik een eigen modem gebruik en het telfort modem netjes in een doos op zolder ligt :X hoop dat ze de order nog kunnen annuleren.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Krypt schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:52:
.
[...]

Excuses niet nodig hoor; kan net zo goed aan mijn eigen modem liggen. Hoewel ik een downtime van exact 4uur wel toevallig vind. Maar ik hou het in de gaten of het vaker voor komt en dan hang ik het telfort modem er even aan.

Had trouwens ook via twitter gevraagd; ik moet zeggen dat webcare heel erg goed hun best doet. Misschien soms zelfs een beetje te goed hun best :) Webcare twitter heeft zelfs een nieuw modem voor me aangevraagd (hiervoor heeft ie mijn achternaam als abonnee moeten opzoeken op postcode (had alleen cijfers_letters doorgegeven zonder huisnummer of andere gegevens) om zo tot mijn gegevens te komen. Heel erg netjes moet ik zeggen, maar helaas onnodig omdat ik een eigen modem gebruik en het telfort modem netjes in een doos op zolder ligt :X hoop dat ze de order nog kunnen annuleren.
telort heeft die dingen volgens mij te veel gekocht; ik heb er 3 in doos op zolder liggen :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

knakworst

Get more sats!

De witte modems zijn tegenwoordig bruikleenmodems, en je moet ze dus terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:53
Tweakers, heb een offtopic vraagje voor jullie, jullie zijn telfort internet kenners vandaar.

Mijn opa en oma hebben een Zyxel P2812HNU-F1 modem maar zijn de brief met daarin het wifi wachtwoord kwijt geraakt.
Kan even niet fysiek bij ze langs komen nu (vakantie) maar vroeg me af of er een manier is het wifi ww te achterhalen / zelf te veranderen?

Thanks voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wpa2 bedoel je denk ik ?
staat ook op de sticker op de modem.
je kan ook als je inlogt in het modem de sleutel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:53
De sticker? Helemaal vergeten, ga ze direct even bellen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 23:00
Deze tarieven zijn sinds een aantal weken voor huidige klanten niet meer mogelijk dacht ik.
brambo123 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:23:
@unfor
Bestaande klanten worden als het goed is vanzelf omgezet naar 30Mbps.
Echter wordt niet iedereen tegelijk omgezet.
Dus of je bedrading laat geen hogere snelheid toe of je moet nog even wachten.

Wat betreft het punt dat je meer betaald dan nieuwe klanten, welke actie tarief heb jij?
Deze maand mijn abo omgezet met tarief "de eerste 6 maanden 10.00 p/mnd, daarna 25.00 p/mnd"
Dat is gemiddeld €17,50 per maand, wat goedkoper is als nieuwe klanten.

@webcare
Zij je nou vrijdag dat verlenging 3 maanden van te voren al in kan gaan?
Dus in mijn geval 6x €10 + 3x €25 = €15,- per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@doublehelix
Daar heb je helemaal gelijk in.
Daarom zeg ik ook dat het goedkoper is dan nieuwe klanten.
Als je je abonnement verlengt/omzet sluit je eigenlijk gewoon nieuwe contract af, met dat actie tarief.
Ik was net voor die omzetting, nu betaal je €20,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo/Henk,

Wat is de status van VDSL uitbreiding in postcode gebied 4336JC? Helaas kunnen we de buitenring publicatielijst op de KPN site niet meer inzien, de laatste keer dat dit kon stond deze op Q4 2011 gepland...

Volgens de Telfort en KPN site kan ik, naast instap, opeens wel Internet standaard bestellen. Is het op korte termijn beschikbaar? DL snelheid nu: 8 Mbit

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ok dus, vanmiddag aangesloten. Heb toch maar even iemand laten komen om een stopcontact in de meterkast aan te leggen. Was zo gebeurd. Modem aangesloten. Even speedtest gedaan (over wifi):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2083162807.png

Haal bij lange na niet de 27Mb die ik volgens de Telfort website zou moeten halen. Maar ik wacht nog even een aantal dagen (eerste 10 dagen even). Bedraad haalde ik iets meer (20Mb). Ik weet uit eerdere ervaring dat niet alle wireless routers/acces points altijd happy zijn met de MacBook en dus op volledige snelheid gaan, dus zou daar ook aan kunnen liggen.

Activatie was mij een beetje een raadsel. Dat staat als stap 3 op de kaart die je bij krijgt. Maar ik dus inloggen gewoon op mijn Telfort en verder niets. De klantcode die ik gekregen heb heb ik nergens hoeven invullen dus dat stuk begrijp ik niet.

Op de modem ingelogd en even de naam van Wifi en wachtwoord veranderd.
Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.