TimMer schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:12:
@Webcare: ik word 25-7 overgezet naar van het oude abonnement naar Internet Standaard en zou ook een nieuw modem ontvangen, maar ik heb deze nog niet ontvangen en heb er zelfs niets meer over gehoord sinds de bestelling (3-7). Wat is de standaardtermijn hiervoor?
U ontvangt het nieuwe modem een aantal dagen tot een week voor de omzetting.
Woembah schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:17:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is Vast bellen iets anders dan Bellen Standaard, en is Vast bellen inmiddels ook niet meer te bestellen? Dus als ik nu Vast bellen bestel van 2,50 (want zo wordt het verwarrend genoeg nog wel overal genoemd op de site) krijg ik dus Bellen Standaard met de bijbehorende tarieven van 9 cent?
Telfort Vast Bellen is niet meer te bestellen, allen bestaande klanten die al Vast bellen hadden kunnen dit bij hun verlenging opnieuw kiezen.
Als u nog geen vaste telefonie heeft en dat nu besteld dan is dat Bellen Standaard voor 2,50 per maand met starttarief van 9 cent, maandelijks uit te breiden naar Bellen Onbeperkt.
chrisdrielsma schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:30:
@Webcare
Ben ik blij mee dat ik mee kan profiteren van het 50MB

Snelheid.
Nog 1 vraag :
Ik zit momenteel dus nu bij T-Mobile Online en jullie (Telfort) nemen de lijn over per de 25ste Juli
Nu is mijn vraag is het toevallig mogelijk dat dit eerder kan? ,
ik ben die trage snelheid bij hun echt wel zat en zit echt al uit te kijken na over 2 weken

kan haast niet meer wachten
Dat is helaas niet te versnellen. Nog 1 weekje!

lithoijen schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:23:
Wat betreft de ervaringen met jullie modem hier mijn punten:
* Relatief laag stroomverbruik t.o.v. KPN ExperiaBox
* VOIP instellingen zelf vrij aan te passen
* Intern netwerk instellingen vrij instelbaar (DNS servers, IP range enz.)
* stabiele verbinding (geen idee hoe de experia box hier presteert)
* Fatsoenlijke NAT en poort forwarding mogelijkheden (De experia box zou voor mij echt een reden zijn om van provider te wisselen!)
En verder het feit dat je niet verplicht het telfort modem hoeft te gebruiken maar ook je eigen apparatuur in kunt zetten(in mijn geval een fritzbox) is een enorme pre!
Wat mij betreft houden zo

Bedankt voor uw input!
Speedmaster schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:10:
[...]
Dat wist ik...

, maar in dit geval was mijn aanname gezien de lijnlengte dat het een straatkast zou moeten zijn.
Zit zelf op 600 meter van de centrale hier in Gd-C en weet dus dat het hier gewoon uit de centrale komt.
Ah, vandaar

sbmuc schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:34:
@Telfort Webcare
Ik heb mijn contract vorige week verlengt naar een internet standaard verbinding, ik had internet plus(dat was toen nog een 25 Mbit verbinding).
Maar nu haal ik nog maar 2.2-2.3 MB/s terwijl ik voorheen 3-3.2 haalde. Ik zou toch nu met 30Mbit toch wel minimaal 3,5-3.7 moeten kunnen halen?
http://web.forret.com/too...th.asp?speed=30&unit=Mbps
Ik woon echt midden in de stad, dus afstand kan het probleem niet zijn. Postcode XXXXX XX.
Uw profiel is op 4 juli gewijzigd en staat momenteel op veilige instellingen. Dit is een dynamisch proces (DLM) en duurt uiterlijk 30 dagen. De lijnstats op dit moment:
Upstream zit al op de abonnementslimiet. SNR downstream mag naar 6dB zakken, dat zal hij op het uiteindelijke profiel ook doen. Om het onderste uit de kan te hallen moet u nog even geduld hebben dus

Modem niet onnodig resetten of DSL lijn verwijderen met modem aan, dit merkt DLM op als instabiliteit waardoor hij de veilige instellingen langer aanhoudt of zelfs terugschakelt in snelheid.
Ik raad u aan uw postcode en huisnummer weg te halen.
chrisdrielsma schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:57:
...
Ik zit tevens met de vraag als ik 25 Juli Vast bellen erbij wil bestellen heb ik dan alleen nog de keus uit het Bellen Standaard abonnement of kan ik ook nog Vast Bellen bestellen waarbij alleen de 5ct start tik wordt gerekend per gesprek?
Omdat u nog geen Telfort Vast bellen had voor 9 juli kunt na de oplevering op 25 juli alleen Bellen Standaard bestellen.
pa3fap schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:39:
heb al enkele maanden internet extra met snelheid 46 Mb, als ik nu postcode test doe zie ik dat er op mijn adres geen internet extra beschikbaar is , zal wel een foutje op de site zijn.
[...]
Dit wil ik graag onderzoeken. Volgens mij hebben we uw gegevens ooit wel eens ontvangen, maar kan ze nu zo snel niet vinden. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM.

Patrick77 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:08:
[...]
Goedemorgen Hugo,
De eerste 2 weken zijn nu bijna voorbij en helaas nog steeds (sinds 1 juni) geen HD zenders.
Jammer, aangezien dit toch een een doorslaggevende factor was bij het overstappen.
De laatste aansluitingen worden 20 juli gemigreerd. Bent u ondertussen al aan de beurt geweest?
solique schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:41:
[...]
Ok, dus dat is nogal een flinke lengte. Waarschijnlijk de reden van de lagere uitkomst via de site.
Buiten problemen die er waren met het geregeld wegvallen van de telefoon die onderhand opgelost zijn hebben wij goede ervaringen.
Is het mogelijk om na te gaan of het enige nut heeft om alles in 1 te nemen omdat het modem hoger intraind dan de site aangeeft maar niet duidelijk is wat mijn lijn aan kan? Kan eventueel een DM sturen met gegevens.
Graag ontvang ik uw gegevens via DM, dan zoek ik dit voor u uit.
Ah, heel goed!
Dat is opgelost in de laatste firmware, deze wordt al rustig uitgerold. Deze firmware bevat ook de fix voor mDNS en DLNA.
Archimond schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:35:
@ Telfort Webcare
Is het mogelijk om mijn bestelling van vast bellen en internet standaard nog te annuleren?
Of te veranderen naar andere abonnement met tv?
bestelnummer: 2467763
Ingangsdatum: 1 augustus
Op de telfort/status website kan ik nergens de optie vinden.
U heeft besteld op 27 juni, uw bedenktijd was al verstreken op het moment van uw post. Daarom kunt u geen annuleeroptie meer vinden op de statuspagina. Uw huidige internetabonnement is ook al door ons opgezegd.
Ik help u graag om na oplevering zo snel mogelijk Interactieve TV bij u te leveren. Na de oplevering kunt u via MijnTelfort Interactieve TV bestellen. Als u mij daarna een seintje geeft verwijder ik de bedenktijd.
Investig8or schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:33:
Ik sta ook op het punt internet+TV bij Telfort aan te vragen maar vraag me af wat de gemiddelde tijd is tot het aangesloten is. Is dat inderdaad die 3-5 weken of kan het sneller? Ik heb op het moment geen internet of TV, maar voor ik wegging (stage in het buitenland) had ik internet via Telfort. Ik hoop eigenlijk een beetje dat het sneller dan die 3 weken kan, de avonden zijn ineens wel heel leeg en ik heb alle boeken dan onderhand ook wel gelezen

Wat ThaOdie zegt dus

Stuur na bestellen een DM met uw gegevens, dan komt het helemaal goed.
Graag gedaan!
De afstand tot de straatkast is 2265 meter. Voor de andere buren is ook een straatkastmigratie aangevraagd, die gaan op dinsdag 24 juli plaatsvinden. Jullie hebben straks allen een 10Mb DLM profiel en gaan de limiet waarschijnlijk niet halen. Dit is ook het profiel dat je krijgt bij Telfort Instap. Upgraden naar Tefort Standaard heeft dus geen zin en kan daarom ook niet.
anthonycd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:43:
@webcare
Over het
opnemen van iTV. Gaat dat nog veranderen? Als je op vakantie gaat en iets wilt opnemen, dan moet je
elke dag je opnemen
programmeren. Is dit nog wel een feature die weer terug komt, aangezien het met het offline opnemen wel gewoon kon en ontzettend handig was/is.
En als die feature niet meer beschikbaar komt, is het dan mogelijk dat óf de
TV-gids voor meer dan 2 dagen zichtbaar wordt en/of de mogelijkheid tot het programmeren van een programma als zijnde
een serie die je elke keer weer wilt opnemen?
Het klopt dat u geen timeropnamen meer kunt doen of verder dan 2 dagen vooruit met de gids. Wat hier de plannen voor zijn moet ik uitzoeken en kom ik nog op terug.
Philflow schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:51:
Beste @ Webcare
Ik gebruik een Apple Macbook Air i.c.m. dit modem
[
afbeelding]
De snelheid is regel matig ver onder de maat, zelfs op 3 meter afstand van het modem. Ik ga nog uitzoeken of het beter gaat met een andere laptop.
Zijn er problemen bekend met de MB Air en dit modem?
Er zijn geen bekende problemen. Ik ben benieuwd naar uw resultaten met een andere client.
masaman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:20:
Zondag meldde ik dat mijn schoonvader al geruime tijd problemen heeft met zijn verbinding. Telfort Webcare reageerde gelukkig heel snel:
[...]
Maar inmiddels zijn we een aantal dagen verder en ik heb nog niks gehoord. Ik begrijp dat mijn schoonouders wel weer verbinding hebben maar of die nu stabiel is en dat ze voorlopig uit de problemen zijn is mij niet duidelijk. Kan Telfort webcare hierover iets vertellen?
Excuus, ik ben de terugkoppeling vergeten. De verbinding is inmiddels 9 dagen oafgebroken verbonden op de maximumsnelheid, 20Mbit. Het probleem is dus opgelost!
baronruud schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 07:46:
@webcare
Heb nog steeds problemen met de wifi. Verschillende apparaten (allemaal laatste wifi drivers) die het modem (Zyxel P-2812HNU) niet kunnen vinden. Na een herstart van het modem wel (soms ook niet).
TimDJ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:12:
Heb in het begin zelfde probleem gehad. Na complete reset (30 seconden reset inhouden terwijl je 'm aanzet) en een nieuwe netwerk naam -> zonder spatie. Ging het bij mij een stuk beter.
TimDJ geeft een goede tip. Had u al eens gereset? En zo ja; zet u dan een opgeslagen configuratie terug?
Morpheusk schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:34:
[...]
Ik begrijp dat het verhaal over digitenne niet meer van toepassing is? Ik wilde net interactieve tv bestellen, maar begreep dat je geen losse smartcards meer kan activeren? Anders blijft ik het voorlopig houden zoals ik het nu heb.
Klopt, Digitenne heeft haar beleid aangepast.
teacup schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:59:
@Telfort helpdesk,
Vanmorgen heb ik mijn vervangende modem in gebruik kunnen nemen. Die verving een modem (
link) dat een probleem had met netwerkpoort 3.
<knip>
Vooralsnog dus missie geslaagd. Het issue is bij Telfort al gesloten. Voor the record geef ik jullie via DM nog een telefoonnummer door waarop ik doordeweeks overdag bereikbaar ben. Dan kan dan in mijn contactgegevens worden verwerkt.
Goed om te horen

Maandagmorgen is uw modem voorzien van de laatste firmware, ben benieuwd naar uw resultaten!
5 euro is de laatste actieprijs voor Telfort vast bellen, klopt dus!
Bij ons ook minimaal 1 jaar, heeft dus geen zin om me daarin te mengen

2Dutch schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:44:
Afgelopen zondag was ik voor de verandering zelf ook eens tv aan het kijken..toen rond de klok van 19:00 de decoder leek te herstarten. Uit, de lelijke bolletjes van de kpn GUI en hoppatee: alles weer terug bij het oude. Krijg het ding dan een update door of wat? Vind het nogal een suffe tijd om die uit te voeren, maar een disconnect van de verbinding is het niet volgens het log van mijn modem.
Normale gang van zaken?

Geen idee wat het was. Voor de Motorola 1853 is een update beschikbaar, voor uw 1963 niet. De updates worden 'snachts gedaan of zijn zelf te forceren door de software te verwijderen met de menu knop tijdens het opstarten.
Op welke manier ondervindt u hier last van?
Rainmaker1987 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:19:
@webcare
Ik heb sinds begin maart interactieve tv via telfort (in februari aangevraagd), daarvoor had ik alleen digitenne met een kooptuner. Digitenne gebruik ik voor een tweede tv danwel op vakantie om mee te nemen. Nu bleek alleen gisteren (exacte dag weet ik niet omdat ik er niet heel vaak gebruik van maak) dat digitenne aangeeft "Conax geen toegang" en alleen 1, 2 & 3 zijn beschikbaar. Duidelijk een geval van een kaart die niet actief is lijkt mij. Kan deze kaart weer geactiveerd worden? Ik begrijp dat de policy nu gewijzigd is, maar ik heb interactieve tv aangevraagd omdat het mij niet veel extra kostte icm het behouden van mn digitenne dankzij mijn kooptuner.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM, dan laat ik dit voor u uitzoeken.
SD is 4Mbit, HD is 8Mbit. Met 10Mb heeft u genoeg om HD te kijken, te intrnetten en te bellen tegelijk.
Wat bedoelt u met theoretisch 30Mbit?
Maestro schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:15:
Dat moet ik nog bedenken... Als 't alleen internet was, dan had ik 't wel met een draadloze bridge aangedurfd, het is slechts enkele meters. WiFi van de overbuurman is in de huiskamer nu al sterker dan m'n eigen.
Echter is er nog zoiets als TV en voel er niets voor om dat ook draadloos te gaan doen. Zodra de buurman volgende week terug is van vakantie, zal ik eens kijken of Powerline een optie is voor iTV (ben er bang voor tussen 2 panden) en tevens of er wel een analoog signaal op die tweede lijn zit. Ethernet via UTP is eigenlijk geen optie, dat zou onder de straat door moeten. Krijg ik vast geen vergunning voor
Misschien wordt het allemaal wel te complex voor die extra mbits en laat ik het plan varen, zo héél slecht heb ik 't niet op ~2,5km van de centrale.
Bedraad aansluiten is wel aan te raden als er permanent een afstand en wat muren overbrugd moeten worden.
yodeluxe schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:34:
Ik zit al een tijdje via ADSL bij Telfort, daar gebruik ik de Fritz!box 7270 voor en dat bevalt enorm. Ik heb alleen gezien dat ik mijn snelheid zowat kan verdubbelen door te migreren naar VDSL. Wat me alleen nu nog tegenhoud, is dat ik dan mijn Fritz!box niet meer kan gebruiken. Ik maak gebruik van verschillende VOIP-providers om uit te bellen en met de Fritz kan ik aangeven welk nummer via welke VOIP provider moet gaan. Wat ik tot nu toe gezien heb, kan de Zyxel dat niet?
Dus ik kijk naar een alternatief. Heeft iemand ervaring met de Fritz!box 7340 op VDSL van Telfort? Zijn er dan nog dingen waar ik rekening mee moet houden om het op VDSL aan te sluiten?
Op ons eigen forum loopt een topic met Fritzbox 7340 / 7390 ervaringen met Telfort. Korte samenvatting: Het werkt

U kunt ook de 2812 in bridge voor uw Fritz!box zetten.
Hugo