Welke internetprovider biedt een tijdelijk contract?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje.

Ik ga vanaf volgende week in een huis wonen wat op de nominatie staat op gesloopt te worden. Dit geeft 2 problemen:
1: Wanneer het gesloopt word, is onduidelijk. De oorspronkelijke planning staat op 1 november, maar, zoals altijd bij grote projecten, loopt het waarschijnlijk achter op schema. Mijn buren hadden gehoord dat het zelfs 2014 kan worden.
2: Het is in Arnhem, dus UPC is de kabelboer. Ik heb UPC al gebeld, en zij zeggen geen uitzondering te kunnen maken op hun "het contract duurt 1 jaar"beleid. Was ik nou in Ziggoland geweest, dan was de keuze heel simpel geweest natuurlijk.

Wat ik dus nodig heb:
Iets waarbij ik niet direct een jaar vastzit, maar gewoon maandelijks opzegbaar, of van mij part eerst 3 maanden een contract. (Als ik het makkelijk kan meenemen als ik toch op kamers ga, zoals Digitenne, hoeft het niet maandelijk opzegbaar te zijn)
In ieder geval internet. TV zou leuk zijn, telefonie ook, maar is geen must.
Er is kabel in het huis, en het ADSL station-ding is ook dichtbij genoeg. Dus kan zowel kabel als ADSL zijn.

Digitenne is dus opzoch wel een optie, al duurt de verzendig vrij lang heb ik begrepen. De prijs is wel okay, zeker met de actie die er nu is. Ik ken geen mensen die er ervaring mee hebben.

Zijn er nog andere alternatieven die voldoen aan mijn eisen?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Geen provider gaat meer tijdelijke contracten aan. Daar kunnen ze nauwelijks op verdienen.

Wat ik zou adviseren is KPN te bellen kijken of zij misschien wel iets hebben. Anders toch even met de buren praten :+

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ThaOdie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:38:
Geen provider gaat meer tijdelijke contracten aan. Daar kunnen ze nauwelijks op verdienen.
Een jaarcontract is ook tijdelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is het gewoon mogelijk je contract met een kabelinternetprovider op te zeggen op het moment dat je verhuist naar een plek waar zij niet leveren. ADSL kan je bijna altijd wel meeverhuizen lijkt me.
Digitenne heb ik ook; Het is beter beeld dan sommige analoge aansluitingen, maar je moet er niet te veel van verwachten. Voor dat beetje tv dat ik kijk is het een prima prijs-kwaliteit verhouding.
Je kan het pakket (of kon iig) ook gewoon bij een fysieke KPN-winkel ophalen...

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Gunner schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:39:
[...]

Een jaarcontract is ook tijdelijk.
Ja maar of je nou 40 euro wilt betalen om je verbinding te verhuizen of je zegt het op en neemt op het nieuwe adres een ander abonnement, wat de topicstarter wil.

Digitenne heb ik ook een paar jaar gehad geen problemen mee gehad. Kwaliteit is wel goed, alleen het aanbod is wel wat beperkter. Je hebt wel alle basis kanalen dus voor de algemene gebruik een prima oplossing.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is 3G een optie? Ik heb sinds kort een Vodafone sim-only internet-abbo die per maand opzegbaar is. Een USB 3G modem is ook niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 17:10

Rmg

Alice (ADSL) is maandelijks op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als dit huis gesloopt is, blijf je dan in Arnhem wonen? Zo ja, dan kun je prima UPC nemen. Verhuizing kan gewoon onder een lopend contract vallen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Rmg schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:50:
Alice (ADSL) is maandelijks op te zeggen.
Nope, niet meer. Da's tegenwoordig Tele2 en die doen 't gewoon per 12 maanden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
downtime schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:49:
Is 3G een optie? Ik heb sinds kort een Vodafone sim-only internet-abbo die per maand opzegbaar is. Een USB 3G modem is ook niet zo duur.
3G moet denk ik goed genoeg zijn.
Timmert schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:53:
Als dit huis gesloopt is, blijf je dan in Arnhem wonen? Zo ja, dan kun je prima UPC nemen. Verhuizing kan gewoon onder een lopend contract vallen natuurlijk...
Ik blijf misschien in Arnhem wonen, ligt er aan waar ik een kamer krijg. Het probleem is meer: op bijna iedere kamer is wel internet, wat voor nut heeft het om mijn eigen lijntje te hebben? De kans dat ik namelijk weer een tijdelijk huis krijg, is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik hoop voor jou dat je het huis uit bent als ze het beginnen slopen. Kan je je contract dan niet op je nieuwe adres zetten?
Een minder aanbevolen manier zou zijn dat je het contract aangaat en wanneer de sloop start, je stopt met betalen. Ze zullen je dan afsluiten, maar vermits je er toch niet woont maakt het jou niet meer uit.
Bekijk wel even of je dan geen extra kosten aan je been krijgt.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Als de boel gesloopt wordt, wordt je abo automatisch beeindigt omdat ze niet meer kunnen leveren volgens mij. Dat is namelijk ook zo als je verhuist naar een locatie buiten het dekkingsgebied. Daar zou ik wel even de voorwaarden voor doorspitten.

Maaruh, neem een 17 euro abo en het riscio dat je er korter dan een jaar zit. Met verhuizen e.d. ga je zoveel kosten maken dat die paar maanden internetabo niet veel meer uitmaakt natuurlijk. Na een jaar kan je sowieso per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anno.nu heeft een contractsduur van 3 maanden. Is een label van Cambrium (zoals Tweak).

€ 25 aansluitkosten
8 Mbit voor € 14,95 of 20 Mbit voor € 17,95, plus € 5 non-linesharing toeslag
Geen modem inbegrepen, zelf eentje regelen dus (zij vragen namelijk € 75 voor wired modem-router en € 95 voor een draadloze :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Ik ben met een paar reacties hierboven. Heb zelf anti-kraak gewoond, in panden die gesloopt werden. En een aansluiting bij verschillende internetbedrijven gehad. Je contract loopt gewoon door, tenzij op het nieuwe adres niet geleverd kan ()adsl) of mag (kabel) worden. Dan zit er een clausule in die het contract verbreekt.

Anders zou ik kijken of je van een directe buur internet kunt delen / lenen.

Wat Big Womly schrijft:
Een minder aanbevolen manier zou zijn dat je het contract aangaat en wanneer de sloop start, je stopt met betalen. Ze zullen je dan afsluiten, maar vermits je er toch niet woont maakt het jou niet meer uit.
raad ik je absoluut af. Tenzij je over een jaar of vier geconfronteerd wil worden met incassoprocedures en enorme incassokosten bovenop je onbetaalde rekeningen.

(in mijn voorbeeld bleef Essent tot na de sloop rekeningen sturen voor energie, ondanks een bevestigde opzegging. Vier jaar later incassobureau voor 2700 euro op zoek naar me...)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 11:49

weebl

YARR!

Ik neem inderdaad aan dat als je verhuist je nog steeds internet wil hebben. Gewoon een contract afsluiten wat je wil hebben. Zowel kabel en adsl kan je meeverhuizen. En mocht je verhuzien naar een plaats waar ze geen dekking hebben (adsl) of uberhaupt geen aansluitingen (kabel) kan je het gewoon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Ik wil dan inderdaad internet, maar, ik ga waarschijnlijk dan wél op kamers. En die hebben 99 van de 100 keer al internet. Dus, ik heb (zoals ik al eerder zei) helemaal niks aan iets wat nog 9 maanden doorloopt nadat ik het huis uit moet.

Dus, nogmaals:
Ik heb zo goed als niks aan iets wat ik ook op een ander adres kan gebruiken, aangezien het andere adres waarschijnlijk al internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Misschien ook een optie: Bij Tele2 betaal je 168,- eur voor het eerste jaar (tot 20Mb/sec).

Mocht je minder dan een jaar daar blijven wonen dan valt het nog mee. Blijf je langer wonen dan kun je het beste na een jaar overstappen.

http://www.internetten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 12:01
Ik dacht dat Ziggo gewoon contracten met een maandelijkse opzegtermijn hanteerde. Tenminste, dat vond ik op de website van een vergelijker.

http://www.beste-internet...t-per-maand-kunt-opz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Struikrover schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:30:
Ik dacht dat Ziggo gewoon contracten met een maandelijkse opzegtermijn hanteerde. Tenminste, dat vond ik op de website van een vergelijker.

http://www.beste-internet...t-per-maand-kunt-opz.html
Dat klopt, maar Arnhem is qua kabel internet niet binnen het Ziggo maar UPC verzorgingsgebied.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
bjck schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:32:
[...]

Dat klopt, maar Arnhem is qua kabel internet niet binnen het Ziggo maar UPC verzorgingsgebied.
Jammer genoeg wel ja...

Maar, ik ga voor Anno.nu internet. Is voor een goede prijs, wirelessmodem ligt nog wel op zolder.

Iedereen bedankt voor de tips, advies etc.

Pagina: 1