Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:12
@webcare. Sinds vorige week werkt het display aan de voorkant van mijn motorola niet meer. Geen enkel ledje brandt nog. Kan de decoder omgewisseld worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare
Ik haalde bij Het Net (later KPN) meestal een snelheid van zo'n 17500-18000 kbps. Bij de switch naar Telfort ben ik van modem veranderd en trainde sindsdien in rond de 16000 kbps. Ik dacht eerst dat het aan m'n modem lag, maar kreeg van de klantenservice te horen dat er een 16 Mbps cap op de verbinding is geplaatst (die bij KPN nooit nodig leek). Mijn verzoeken om deze cap te verwijderen werden nooit beantwoord. Kan hier nog iets aan gedaan worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:26
Het viel me net op dat Telfort op haar site in het Pluspakket vermeld dat ze ook VH1 HD doorgeven. De zender wordt specifiek benoemd naast VH1 en VH1 Classic. Kan iemand bevestigen dat ze een HD versie van VH1 doorgeven?

Ik zie overigens dat de FAQ ook nog niet helemaal up to date is wat betreft HD aangezien ze daar nog aangeven dat het er nog niet is en in 2e kwartaal 2012 pas komt. Nu hebben ze pas sinds deze week 10 zenders in HD in basis pakket maar daar behoort VH1 HD niet bij.

[ Voor 34% gewijzigd door funrider op 09-05-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:10

knakworst

Get more sats!

funrider schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:21:
Het viel me net op dat Telfort op haar site in het Pluspakket vermeld dat ze ook VH1 HD doorgeven. De zender wordt specifiek benoemd naast VH1 en VH1 Classic. Kan iemand bevestigen dat ze een HD versie van VH1 doorgeven?
Wikipedia: VH1
VH1 HD
VH1 HD is a 1080i high definition simulcast of VH1. Only newer shows such as Rock of Love Bus, The T.O. Show and Brooke Knows Best air in full 16:9 aspect ratio HD on it however, and most other programs are shown in 4:3 aspect ratio with the video upconverted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik ben nu in het bezit van een ITV abbo van de KPN (Internet + Bellen + ITV), heb 2 kooptuners met opname mogelijkheid. (Motorola VIP 1963)

Is het mogelijk deze twee aan te sluiten aan het Internet Standaard telfort abbo en op te kunnen nemen op de HDD? Zonder dus de 4 euro voor de extra tuner en 5 euro voor het opnemen pakket kwijt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
noise margin upstream: 27 db
output power downstream: -2 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 19 db
loop length is 567m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 5224 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 52000 kbps
interleaving delay downstream: 14.50 ms
impulse noise protection downstream: 6.2 symbols
attainable rate upstream: 32970 kbps
attainable rate downstream: 77403 kbps

Hier word een mens toch blij van! :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00

Zjemm

...

@webcare.

sinds kort heb ik telfort en ik draai thuis een eigen mail server. Telfort blokkeert poort 25 niet dus dat is mooi. Maar nu blijkt dat de ip adressen van telfort op spamhaus enz voor komt en dus als ik mail verstuur ik groote kans heb dat deze geblokkeerd worden. (gmail,hotmail,xs4all allemaal blokkeren ze mails van mijn server).

dit heb ik opgelost door de smtp server van telfort als relayhost in te stellen.

word er door teleport actief gewerkt aan het blocklist vrij houden van hun ip adressen? bij xs4all had ik hier geen last van en dat waren ook dynamische adressen.

of moet ik die vraag ergens anders stellen?

verder nog een modem vraag:
op de fritzbox van xs4all kon ik interne hostnamen gewoon resolven. dus als mijn server "NAS" heet en ik deed een ping naar "NAS" dan werkte dat gewoon.
op de zyxel heb ik dat niet werkend en moet ik op ip basis verbinding maken met mijn server. heeft u een idee hoe dit op te lossen is?

en als laatste gister had in profiel 8 en nu 17a, maar in snelheid veranderd er nog niets, moet ik hier nog wat voor doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Zjemm op 10-05-2012 13:39 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:26
Dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Wordt VH1 in HD bij Telfort doorgegeven? Zie het niet staan bij andere KPN bedrijven zoals Xs4all, KPN zelf. Valt ook niet onder 10 best bekeken zenders in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

funrider schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:51:
[...]

Dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Wordt VH1 in HD bij Telfort doorgegeven? Zie het niet staan bij andere KPN bedrijven zoals Xs4all, KPN zelf. Valt ook niet onder 10 best bekeken zenders in HD.
Nu begrijp ik je vraag. Ik heb de sites bekeken. Ga er maar vanuit dat het om foutje gaat, niet VH1HD maar VH1. Aangezien het KPN pakket hetzelfde is, en die wel spreekt van VH1. In het pluspakket zijn verder geen HD zenders voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Er staat: Onderhoud ADSL-netwerk (internet, TV en vast bellen) in verschillende locaties
Datum bericht: 9 mei 2012

Op 09-05-2012 vinden er tussen 01.00 en 06.00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk (internet, TV en vast bellen) plaats.

Het is mogelijk dat de internetverbinding tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken wordt. U kan tijdens dergelijke onderbrekingen geen gebruik maken van internet, interactieve TV en vast bellen en dus ook het alarmnummer 112 niet bereiken.

Mocht u na het onderhoud nog problemen ondervinden dan raden wij u aan het modem uit- en na 10 seconden weer aan te zetten.

Onze excuses voor het eventuele ongemak,
Klantenservice internet
Maar ik heb hier nog geen internet, modem al opnieuw opgestart e.d.
Regio haren/groningen 9753AM
Zijn er nog problemen, of ligt het aan mijzelf?

edit: het lag aan mijn laptop blijkbaar, mijn mobiel had wel internet...

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-05-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

@webcare waarom is mijn halfjaarlijkse 'onderhouds' storing altijd om precies net na negenen als de klantenservice ombereikbaar is? Dit is imho geen toeval meer ... iig een reden om nooit internet, mobiel internet en TV van eenzelfde aanbieder af te nemen :(
en ook bij klein onderhoud of kleine storingen zou het telfort sieren als ze daar melding van zouden maken.

Edit:// in elk geval werkt het weer , bijna op de minuut af een uur of-line geweest, opmerkelijk toeval.
*O* *O* *O*

code:
1
05 10 21:54:37

[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 10-05-2012 22:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:32:
.

@n00bs,

Ik raad u aan uw modem s'nachts aan te laten staat zodat de firmware geupgrade wordt.
Dat heeft die al zo vaak gedaan, blijf Current Firmware Version : V3.10(TUE.3) houden.
Als er een nieuwere beschikbaar is graag! want de TF versie is echt een ramp. Er is allang een nieuwere firmware beschikbaar die deze problemen verhelpt, alleen betwijfel ik het of Telfort deze al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
franssie schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:30:
@webcare waarom is mijn halfjaarlijkse 'onderhouds' storing altijd om precies net na negenen als de klantenservice ombereikbaar is? Dit is imho geen toeval meer ... iig een reden om nooit internet, mobiel internet en TV van eenzelfde aanbieder af te nemen :(
en ook bij klein onderhoud of kleine storingen zou het telfort sieren als ze daar melding van zouden maken.

Edit:// in elk geval werkt het weer , bijna op de minuut af een uur of-line geweest, opmerkelijk toeval.
*O* *O* *O*

code:
1
05 10 21:54:37
Poeh poeh 2 x per jaar een uurtje offline
Als het nou iedere dag gebeurde of wekelijks...
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

dit keer was een uurtje, normaal liefst een dag of net voor het weekeinde. Er kunnen dingen fout gaan, maar als een bedrijf niet (geeneens slecht: maar structureel niet) communiceert over wat ze aan het doen zijn, al was het op mijn telfort emailadres wat ze hebben en beheren, ja dan kan ik pissig worden.
Als het een uurtje per half jaar was, en dat gecommuniceerd, dan had ik natuurlijk geen enkel probleem, Helaas is het niet zo.
Het is al wel beter vwb storingen (zo heb ik niet lang geleden ook een positieve ervaring hier neer gezet, dat was eerder wel anders) maar het kan met zo weinig moeite zo heel erg veel beter (niet alleen bij telfort overigens, bijna de hele sector is toch voornamelijk nog steeds op 1-richting communicatie en facturatie ingericht), en dat irriteert mij. Het kan eenvoudig beter, doe dat dan, innoveer, concurreer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ja hoor... Telfort op glasvezel!

http://www.telecompaper.c...nceert-glasvezelpakketten

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Nu hopen dat ze ook bij ons op glasvezelnet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

heeft iemand van jullie ervaring met onderstaande vraag van mij? hoe eventueel op te lossen?
Zjemm schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:18:

op de fritzbox van xs4all kon ik interne hostnamen gewoon resolven. dus als mijn server "NAS" heet en ik deed een ping naar "NAS" dan werkte dat gewoon.
op de zyxel heb ik dat niet werkend en moet ik op ip basis verbinding maken met mijn server. heeft u een idee hoe dit op te lossen is?

en als laatste gister had in profiel 8 en nu 17a, maar in snelheid veranderd er nog niets, moet ik hier nog wat voor doen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
In dat bericht lees ik:
De pakketten kunnen ook zonder de belcomponent worden besteld en zijn dan 2,50 euro per maand goedkoper. Internet & Bellen is ook mogelijk voor 31,50 euro per maand (50 Mbps) of voor 41,50 euro per maand (100 Mbps).
Dus alleen internet kost dan €29 voor 50Mbps? Dat is dan wel aantrekkelijk t.o.v. €25 voor 25Mbps via VDSL van Telfort. Maar ja, Reggefiber is nog niet bij mij in de buurt beschikbaar...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist, na mijn aanvraag vorige week, een brief gekregen dat er geen vrij aderpaar aanwezig is. Ik heb nu geen flauw idee of ik überhaupt internet kan aanvragen? Het buurmeisje heeft een internet verbinding van kpn dat was ook de reden dat ik gekozen heb voor telfort om aan de veilige kant te zitten.

Kan het probleem zijn dat er nog een actieve verbinding ligt van de vorige bewoonster en ik hierdoor geen vrij aderpaar heb? Ik heb vrij weinig verstand van dit soort zaken helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Vraag dit al meer dan een half jaar via tweakers en helpdesk omdat mijn normale adsl geregeld instabiel is.
Steeds als reactie voorlopig niet kan nog wel even duren, en nu opeens wel.

Gaat nu eindelijk interessant worden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door solique op 11-05-2012 14:02 ]

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas.. zal nog wel even duren voordat bestaande glasvezelaansluitingen dit kunnen nemen. Ze beginnen met deelnemen aan de Reggefiber vraagbundelingen die gaan lopen of net begonnen zijn. Zie hieronder van nu.nl:

"Het glasvezelnetwerk wordt uitgerold in de regio’s Eindhoven, Heiloo, Epe, Wormerland, Echt-Susteren, Midden-Drenthe, Ommen en Cranendonck. Pas als minimaal 30 procent van de inwoners van een van de gemeenten in deze regio’s zich intekent op glasvezel wordt het netwerk ook daadwerkelijk aangelegd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 20:06
Als ik zo even kijk, leveren ze precies hetzelfde pakket als Tweak, terwijl Tweak uiteindelijk goedkoper is. Daar krijg je namelijk usenet er gratis bij. Daarnaast is het onbeperkt bellen pakket van Tweak ook iets goedkoper. Het pakket van Telfort voegt m.i. dan ook niet zoveel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Hoe kom ik erachter waar mijn telfort straatkast staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat geldt voor alle glasproviders. Ze nemen bijna allemaal hun diensten af bij KPN WMP (+) en verpakken dat met een strikje. Enig verschil is de naamsbekendheid, imago en ook wel vaak de ervaring. en daarvan zeg ik dat Telfort op zich wel een goede naam heeft opgebouwd, zeker met hun webcare (zie ook hier) en hun administratieve systemen.
Ben wel benieuwd of ze de grote adm. verschillen tussen glasplatsforms en ADSL voldoende onderkennen. De dingen die Hugo en consorten hier doen met ADSl zijn niet zo makkelijk te regelen met glasvezel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M_V schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:29:
Hoe kom ik erachter waar mijn telfort straatkast staat?
Die bestaan niet. Je bedoelt neem ik aan de KPN straatkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:18:
@webcare.

sinds kort heb ik telfort en ik draai thuis een eigen mail server. Telfort blokkeert poort 25 niet dus dat is mooi. Maar nu blijkt dat de ip adressen van telfort op spamhaus enz voor komt en dus als ik mail verstuur ik groote kans heb dat deze geblokkeerd worden. (gmail,hotmail,xs4all allemaal blokkeren ze mails van mijn server).

dit heb ik opgelost door de smtp server van telfort als relayhost in te stellen.

word er door teleport actief gewerkt aan het blocklist vrij houden van hun ip adressen? bij xs4all had ik hier geen last van en dat waren ook dynamische adressen.

of moet ik die vraag ergens anders stellen?

Daar werken we inderdaad actief aan, we hebben die IP's zelf gelist. De enige reden dat onze IP-adressen in de lijsten (blacklists) staan is om aan te geven naar derden welke IP-ranges van Telfort dynamisch zijn en/of waar geen mail vandaan zou moeten komen. Hiervoor kan een andere partij de PBL van Spamhaus gebruiken, of de DUHL van SORBS. Met een eigen mailserver zal u dus moeten blijven smarthosten.

Resolven op hostname binnen LAN wordt momenteel niet ondersteunt, mogelijk wordt dit in een toekomstige firmware toegevoegd. Hierover is op dit moment echter niets bekend.

Het is mogelijk dat DLM uw profiel nog een aantal keer wijzigt, maar hij komt uiteindelijk vanzelf op het meest optimale profiel terecht. :)

Hugo
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:51:
@webcare

Nog steeds geen nieuws over oplevering VDSL op de straatkast Madridweg in Vlaardingen (Holy) ? Ik weet, in de lijst stond tot een paar weken geleden nog steeds Q4 2011 maar kan KPN Wholesale dan niet eens een reëelere datum aangeven? ;-) Ik wil mijn vrouw overhalen om van UPC af te stappen maar met 2 ontvangers, een wens voor HDtv en maar 11 mbit down op de huidige adsl2+ lijn kom je ... ehhh...
Helaas geen andere planning bekend op dit moment :(
pa3fap schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:53:
[...]

vrijdag 4mei
stel ik dan zo,n rare vraag ? ik heb het ook al via twitter geprobeerd maar ook geen reactie
Als u de aangevraagde snelheid om welke reden niet halen, kunt u uiteraard 'terug' naar het abonnement hieronder. :)
Sjowhan schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:16:
@webcare:
Het valt me op dat mijn verbinding steeds trager wordt. Ik trainde eerst rond de 16Mbit in, toen rond de 14.5Mbit en nu kom ik niet boven de 12.5Mbit uit?
Had inderdaad laatst weer een ander ip-adres, en heb het vermoeden dat hierdoor ook weer de snelheid omlaag keldert.
Enig idee wat er aan te doen is?
Ik kijk het graag voor u na, maak in een DM uw naw-gegevens kenbaar voor nader onderzoek.
U kunt gebruikmaken van VDSL door uw contract te verlengen met een nieuw modem. Graag kijk ik dit alsnog voor u na, maak in een DM uw naw-gegevens kenbaar.
jangela1 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:24:
[...]

Thanx maar nu vraag ik me ook of het mogelijk is om 2 televisies op interactieve tv te zetten? Of komt dat later nog in de toekomst? Want ik ben niet zo fan van digitenne..
Dat is mogelijk! :)
teacup schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:39:
Hoi Webcare team,

een familielid van mij (Amsterdam) heeft problemen met binnenhalen van haar mail. Is er iets bekend over een falende mailserver die de Regio Amsterdam bedient en die problemen kan opleveren met het binnenhalen van email?

Alvast bedankt.
Geen problemen bekend bij ons, graag ontvang ik de naw-gegevens van uw familie-lid om dit uit te zoeken.
Erhamyri schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:09:
@Webcare.

Mijn ISRA punt is nog een ouderwetse lasdop in de woonkamer. Hieraan zo'n oude zwarte KPN kabel die buiten al eens gelast is naar een nieuwe blauwe KPN grondkabel.

Nu wordt mijn gehele woonkamer opnieuw gestuct en ben ik dit ISRA punt vergeten. Hij zit in de weg en ik wil hem graag verhuizen naar de meterkast.

Wie moet ik nu bellen om dit voor elkaar te krijgen? Heb geen KPN telefonie abbo dus ik neem aan dat het via Telfort moet gaan?

Mijn klantcode: TV9B45ZH32

Bedankt.
Dit wordt niet gedaan door KPN of Telfort, zoals eerder aangegeven kunt u via Aansluitingen een aanvraag doen.
Turbo_boy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:59:
@Webcare
Naast die opname is het dan mogelijk om nog een zender er naast te kijken ?
Uiteraard. :)
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:45:
Hallo,

Er heb sinds vanmorgen een ADSL verbinding die steeds uitvalt. :'(
Is er een storing bekend in postcode gebied 8212XJ (Lelystad)?
B.v.d. ;)
Geen storingen bekend, ervaart u nog dezelfde problemen? Zo ja, ontvang ik graag uw naw-gegevens en 06-nummer voor nader onderzoek.
iCy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:03:
Ik zit te twijfelen om ADSL te nemen van Telfort, want ik wil toch wat meer dan 20mbit. Woon in Ter apel en ik woon hemelsbreed 200m van de centrale, kan hem vanaf mijn huis zien. De website zegt 40mbit, zou dan effectief 36mbit overhouden maar volgens mij is de centrale van ter apel maar 20mbit?

Ik woon qua straat in een rechte lijn naar de centrale dus verwacht geen kronkelwegen.
Dat wordt hoogstwaarschijnlijk de maximale 52/5 mocht u Internet Extra bestellen.
baronruud schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:13:
@webcare

Wij hebben nog steeds problemen om draadloos verbinding te krijgen met het modem. Dit is met meerdere apparaten. Het modem is onvindbaar, wlan is op modem staat wel aan. Na een restart modem en laptop is soms wel te verbinden. Vaker niet dan wel.
Ons log staat ook helemaal vol met "syn flooding attack"
Ook treed ons modem lager in dan eerder het geval was. Nu 39000, dit was eerder 44000.
Heeft u dezelfde problemen nog? Dan ontvang ik graag uw naw-gegevens voor nader onderzoek.
pelt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:21:
@webcare

Nu jullie hdtv aanbieden zou ik hier graag gebruik van maken. Ik heb toentertijd meegedaan met zowel de VDSL-pilot als IPTV-pilot.

Heeft dat nog consequenties voor mijn abonnement?

IS HDTV overigens beschikbaar op postcode 3512?
HDTV is beschikbaar op bovenstaande postcode, de kosten zijn exact hetzelfde.
Zappert schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:34:
Het is denk ik tijd om over te stappen van T-mobile online naar Telfort. Mijn modem traint namelijk al dagen achtereen in op 11.620 Kbps waar ik 14.200 gemiddeld gewend was. Ga niet zitten nelen met de helpdesk gezien de horror verhalen daarover en ze bieden op mijn postcode geen fiberfast aan.
Telfort ziet er goed uit gezien dit topic ook.
Heb ik nog wat vragen.
Postcode check geeft voor internet aan dat ik zowel 25/3 als 50/5 kan halen.Echter voor internet met telefonie
alleen 25/3. Hoe kan dat? En wat haalt men zoal aan upload met een wijkkast niet verder dan 150 mtr?
Nu ben ik van plan telefonie voortaan te doen via een alternatieve voip leverancier dus op zich geen probleem.
Ik lees dat velen dan Budgetphone voor inkomend en Voipbuster voor uitgaand gebruiken.
Kan ik mijn huidige dect telefoon gewoon in het Telfort modem prikken en deze configureren voor de Budgetphone/Voipbuster combinatie?
In uw geval zal de upload dan op 5Mb/s geschaald worden.
Maestro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:00:
Heb het nog niet langs zien komen, maar misschien toch interessant voor degenen die wachtten:

Telfort Interactieve TV is sinds afgelopen maandag ook te bestellen bij ADSL snelheden onder de 10mbit. _/-\o_
T/m dit weekend was er een ondergrens van 10mbit (Die soms ook nog eens o.b.v. onjuiste, te lage snelheden werd bepaald)
8) Bedankt voor d ereminder!
Ebbie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:11:
@webcare. Sinds vorige week werkt het display aan de voorkant van mijn motorola niet meer. Geen enkel ledje brandt nog. Kan de decoder omgewisseld worden ?
Uiteraard, graag ontvang ik uw naw-gegevens en 06-nummer zodat ik hem kan vervangen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:33:
@webcare
Ik haalde bij Het Net (later KPN) meestal een snelheid van zo'n 17500-18000 kbps. Bij de switch naar Telfort ben ik van modem veranderd en trainde sindsdien in rond de 16000 kbps. Ik dacht eerst dat het aan m'n modem lag, maar kreeg van de klantenservice te horen dat er een 16 Mbps cap op de verbinding is geplaatst (die bij KPN nooit nodig leek). Mijn verzoeken om deze cap te verwijderen werden nooit beantwoord. Kan hier nog iets aan gedaan worden? :)
Maak in een DM uw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar, ik zal de cap eraf halen.
funrider schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:21:

Ik zie overigens dat de FAQ ook nog niet helemaal up to date is wat betreft HD aangezien ze daar nog aangeven dat het er nog niet is en in 2e kwartaal 2012 pas komt. Nu hebben ze pas sinds deze week 10 zenders in HD in basis pakket maar daar behoort VH1 HD niet bij.
Dat is inderdaad een foutje, ik ga dit aan laten passen, mijn excuus voor de verwarring.
wmeester schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:01:
Ik ben nu in het bezit van een ITV abbo van de KPN (Internet + Bellen + ITV), heb 2 kooptuners met opname mogelijkheid. (Motorola VIP 1963)

Is het mogelijk deze twee aan te sluiten aan het Internet Standaard telfort abbo en op te kunnen nemen op de HDD? Zonder dus de 4 euro voor de extra tuner en 5 euro voor het opnemen pakket kwijt te zijn?
Dat is niet mogelijk.
Jape schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:23:
output power downstream: -2 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 19 db
loop length is 567m
current rate upstream: 5224 kbps
current rate downstream: 52000 kbps
interleaving delay downstream: 14.50 ms
impulse noise protection downstream: 6.2 symbols
attainable rate upstream: 32970 kbps
attainable rate downstream: 77403 kbps

Hier word een mens toch blij van! :o _/-\o_
Dat ziet er inderdaad prima uit! :)
n00bs schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:14:
[...]

Dat heeft die al zo vaak gedaan, blijf Current Firmware Version : V3.10(TUE.3) houden.
Als er een nieuwere beschikbaar is graag! want de TF versie is echt een ramp. Er is allang een nieuwere firmware beschikbaar die deze problemen verhelpt, alleen betwijfel ik het of Telfort deze al heeft.
Graag ontvang ik uw naw-gegevens zodat ik de firmware-upgrade kan aanvragen.
yodeluxe schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:56:
[...]

In dat bericht lees ik:

[...]

Dus alleen internet kost dan €29 voor 50Mbps? Dat is dan wel aantrekkelijk t.o.v. €25 voor 25Mbps via VDSL van Telfort. Maar ja, Reggefiber is nog niet bij mij in de buurt beschikbaar...
Alléén Internet via Glasvezel is nog niet beschikbaar.

Henk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

(jarig!)
Komen de reeds bestaande reggefiber gebieden (zoals mijn dorp) ook nog in aanmerking om Telfort als ISP erbij te krijgen?
De aansluiting ligt bij mij nl. al binnen...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

magic_nl schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:57:
[...]

Komen de reeds bestaande reggefiber gebieden (zoals mijn dorp) ook nog in aanmerking om Telfort als ISP erbij te krijgen?
Dat vraag ik mijzelf ook af, volgens site en bericht voorlopig niet.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat geldt voor mij het zelfde, ben benieuwd wanneer ze dat gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Barre73 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:31:
Maar dat geldt voor alle glasproviders. Ze nemen bijna allemaal hun diensten af bij KPN WMP (+) en verpakken dat met een strikje.
Ja, deels wel. Maar die andere glasproviders gebruiken dan nog een ander modem (XS4ALL) of bieden meer diensten aan zoals DBC en betere televisiekwaliteit (Vodafone). Telfort levert zoals ik zo zie precies hetzelfde modem als Tweak en KPN, evenals dezelfde setupbox voor televisie.

Edit: Overigens ben ik niet pro-Tweak hoor. Ik had het alleen mooi gevonden als Telfort zichzelf zou onderscheiden door bijvoorbeeld een beter modem of ook die betere televisiekwaliteit. Dan geeft ons als consument meer om te kiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rhodez op 11-05-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:40:
Dit wordt niet gedaan door KPN of Telfort, zoals eerder aangegeven kunt u via Aansluitingen een aanvraag doen.
Dat klopt niet. Dat wordt wel gedaan door KPN en alleen maar als Telfort de aanvraag voor de klant indient. In dit geval valt het in de categorie 'niet noodzakelijke verplaatsingen' en worden daarvoor ook kosten in rekening gebracht. Daar is echt jaren geleden al een discussie over geweest en daarom zijn er andere afspraken gemaakt tussen providers over de zogenaamde infra projecten en wie ze (waar) aan moet vragen. Conclusie was iig dat je iets aan moet vragen bij degene waar je iets aan betaalt en die moet het verder regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Johny_B op 11-05-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:40:

[...]

HDTV is beschikbaar op bovenstaande postcode, de kosten zijn exact hetzelfde.
@webcare

Nog een laatste vraag hierover. Omdat ik heb meegedaan aan de vdsl pilot maak ik nog steeds gebruik van deze snelheid, hoewel ik een Internet Plus abonnement heb. Wanneer ik Interactieve TV neem gaat er ook een nieuw jaarcontract internet in. Blijf ik dan de vdsl snelheid houden of ga ik dan terug naar de Internet Plus snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rhodez schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:17:
[...]

Ja, deels wel. Maar die andere glasproviders gebruiken dan nog een ander modem (XS4ALL) of bieden meer diensten aan zoals DBC en betere televisiekwaliteit (Vodafone). Telfort levert zoals ik zo zie precies hetzelfde modem als Tweak en KPN, evenals dezelfde setupbox voor televisie.

Edit: Overigens ben ik niet pro-Tweak hoor. Ik had het alleen mooi gevonden als Telfort zichzelf zou onderscheiden door bijvoorbeeld een beter modem of ook die betere televisiekwaliteit. Dan geeft ons als consument meer om te kiezen.
Op zich heb je wel gelijk maar laten we even wachten. Kan me niet voorstellen dat je bij Telfort een Experia Box krijgt. DVBC en andere TV+ kwaliteit kan je natuurlijk vergeten bij een KPN dochter. Je wist van te voren al dat dat volgens de KPN/XS4all manier zou gaan (of Tweak dan).
DVB-C e.d. vereist dat ze gebruik maken van de Glashart Media diensten en dan zou KPN toe moeten geven dat hun IPTV bagger is.. zie ik niet gebeuren.

[ Voor 0% gewijzigd door Barre73 op 11-05-2012 18:02 . Reden: typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@webcare

ik zou de 50 moeten kunnen halen maar de snelheid wijzigt niet sinds het modem aan staat
is hier wat aan te doen? of wijzigt te snelheid pas na 7 dagen aan staan?

output power downstream: -12 db
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 9 db
attenuation downstream: 14 db
loop length is 351m
current rate upstream: 3432 kbps
current rate downstream: 33024 kbps
interleaving delay downstream: 21.75 ms
impulse noise protection downstream: 8.3 symbols
attainable rate upstream: 30619 kbps
attainable rate downstream: 59224 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
operational uptime: 7:36
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 52
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:32

Speedmaster

Make my day...

Zjemm schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:55:
@webcare

ik zou de 50 moeten kunnen halen maar de snelheid wijzigt niet sinds het modem aan staat
Rustig afwachten, duurt inderdaad ongeveer een week, modem gewoon aan laten en snelheid gaat vanzelf omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:23
@ Telfort Webcare,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een woning waar DSL van Telfort beschikbaar is, maar waar ik ook een goede aanbieding kan krijgen voor glasvezel. Omdat ik op een later tijdstip Interactieve TV aan mijn huidige Internet abonnement heb toegevoegd, kan ik mijn Internet abbo voorlopig nog niet opzeggen (het jaar Interactieve TV is immers nog niet voorbij). Nu is dit geen probleem en wil ik de hele verbinding mee verhuizen, maar ik kan via de website van Telfort geen verhuizing doorgeven (ik -moet- schijnbaar telefonisch contact opnemen). Kunt u mij vertellen waarom dit is, heeft dit ook te maken met het Interactieve TV abonnement wat nog niet verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 19:43
Nu ik gelezen heb dat itv voor inet standaard ook beschikbaar is wilde ik vragen of er nog een aparte actie is of op komst is voor vaste (lees trouwe) klanten om itv erbij te nemen hetzij icm digitenne en /of vast bellen.
Ik heb nog het telfort abonnement 20 Mb icm vast bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 19:15
@webcare,

Volgens de postcodecheck kan ik op mijn adres (2355BM) nu tot 40Mb krijgen.....ben echter huiverig om te upgraden, daar ik met ADSL2+ nu niet verder ga dan 7Mb.
Is het mogelijk mijn huidige "tot 20Mb" abonnement kosteloos op VDSL over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@ webcare

ik heb nu inderdaad een hogere snelheid dan eerder :) gewoon wachten dus.
wel heb ik al 2 keer het modem uit en weer aan moeten zetten om wifi weer aan de gang te krijgen.

ik heb het idee als ik in dit topic op wifi zoek dat veel mensen dit probleem hebben met het zyxel modem met versie 3.10 tue.3
is dit een bekend probleem bij telfort en word er aan gewerkt? want elke keer het modem rebooten lijkt me niet goed voor een stabiele verbinding

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 22:41
@WebCare, weten jullie meer over de status van mijn verlenging? Twee weken geleden verlengd, bedenktijd is er door jullie afgehaald (waarvoor dank!) maar ik heb nog geen brief met een datum en ook geen modem gezien. Is geen probleem maar ik zou in ieder geval graag een omzetdatum in m'n agenda willen zetten... Postcode + huisnr. via DM. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
@webcare

Ik heb een probleem met mijn nieuwe modem, ik heb het gevoel dat de wifi soms uitvalt. En vooral als ik dingen probeer te streamen via Plex. ALs ik stream op mijn telefoon en op mijn tablet dan word wifi uit geschakeldlijkt wel maar als ik in logcat kijk zie ik dat hij moeite heeft met de dhcprequest en dat ie daarom verbroken word. Maar zelfs als DHCP uitstaat doet hij het.

Ik heb al een reset gedaan maar dat mocht verder niet baten. Zijn er problemen bekend ? Plex op PC met kabel doe thet verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Is er een DNS storing? Ik kan alleen nog websites bezoeken met 8.8.8.8 als DNS ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Laatst online: 21:17
@webcare
Volgens mij kan er hier nog iemand jullie hulp gebruiken: Aderpaar bezet door vorige bewoonster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

@Webcare

Ik zie als ik inlog op mijn telfort, een verlengingsaanbieding 6 maanden 10 euro, 6 maanden 25 euro voor internet standaard. Mijn vraag is, krijg ik dan de zyxel 2801. Ik heb nu de 2612, maar zou graag gigabit willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb deze vraag intern gesteld, zodra ik hier een antwoord op heb, laat ik u dit weten.
Johny_B schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:44:
[...]

Dat klopt niet. Dat wordt wel gedaan door KPN en alleen maar als Telfort de aanvraag voor de klant indient. In dit geval valt het in de categorie 'niet noodzakelijke verplaatsingen' en worden daarvoor ook kosten in rekening gebracht. Daar is echt jaren geleden al een discussie over geweest en daarom zijn er andere afspraken gemaakt tussen providers over de zogenaamde infra projecten en wie ze (waar) aan moet vragen. Conclusie was iig dat je iets aan moet vragen bij degene waar je iets aan betaalt en die moet het verder regelen.
Excuus, u heeft daarin helemaal gelijk. In het geval er nog geen aansluiting ligt, en er dus geen ISP voor verantwoordelijk is, moet het zelf aangevraagd worden. In alle andere gevallen vragen wij dit aan. Bedankt voor de reminder.
pelt schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:00:
[...]

@webcare

Nog een laatste vraag hierover. Omdat ik heb meegedaan aan de vdsl pilot maak ik nog steeds gebruik van deze snelheid, hoewel ik een Internet Plus abonnement heb. Wanneer ik Interactieve TV neem gaat er ook een nieuw jaarcontract internet in. Blijf ik dan de vdsl snelheid houden of ga ik dan terug naar de Internet Plus snelheid?
U mag door uw deelname aan de VDSL-pilot nog steeds gebruikmaken van de hogere snelheid. Na de verlenging zullen wij uw snelheid handmatig weer verhogen. :)
Zjemm schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:55:
@webcare

output power downstream: -12 db
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 9 db
attenuation downstream: 14 db
loop length is 351m
current rate upstream: 3432 kbps
current rate downstream: 33024 kbps
interleaving delay downstream: 21.75 ms
impulse noise protection downstream: 8.3 symbols
attainable rate upstream: 30619 kbps
attainable rate downstream: 59224 kbps
operational uptime: 7:36
FEC near end: 52
Dat zijn geweldige 'maximaal haalbare' snelheden! :) Het modem zoveel mogelijk met rust laten, de snelheid wordt vanzelf gehaald!
UTwizard schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:55:
@ Telfort Webcare,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een woning waar DSL van Telfort beschikbaar is, maar waar ik ook een goede aanbieding kan krijgen voor glasvezel. Omdat ik op een later tijdstip Interactieve TV aan mijn huidige Internet abonnement heb toegevoegd, kan ik mijn Internet abbo voorlopig nog niet opzeggen (het jaar Interactieve TV is immers nog niet voorbij). Nu is dit geen probleem en wil ik de hele verbinding mee verhuizen, maar ik kan via de website van Telfort geen verhuizing doorgeven (ik -moet- schijnbaar telefonisch contact opnemen). Kunt u mij vertellen waarom dit is, heeft dit ook te maken met het Interactieve TV abonnement wat nog niet verlopen is?
Het contract loopt nog tot 23-08-2012, ik ontvang graag uw mobiele nummer in een DM zodat we verder kunnen kijken naar de mogelijkheden.
scofield schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:18:
Nu ik gelezen heb dat itv voor inet standaard ook beschikbaar is wilde ik vragen of er nog een aparte actie is of op komst is voor vaste (lees trouwe) klanten om itv erbij te nemen hetzij icm digitenne en /of vast bellen.
Ik heb nog het telfort abonnement 20 Mb icm vast bellen.
Graag ontvang ik uw mobiele nummer in een DM, er wordt dan z.s.m. contact met u opgenomen om dit te bespreken. :)
arieh schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:57:
@webcare,

Volgens de postcodecheck kan ik op mijn adres (2355BM) nu tot 40Mb krijgen.....ben echter huiverig om te upgraden, daar ik met ADSL2+ nu niet verder ga dan 7Mb.
Is het mogelijk mijn huidige "tot 20Mb" abonnement kosteloos op VDSL over te zetten?
Ik heb u een DM gestuurd.
SvenHazejager schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:04:
@WebCare, weten jullie meer over de status van mijn verlenging? Twee weken geleden verlengd, bedenktijd is er door jullie afgehaald (waarvoor dank!) maar ik heb nog geen brief met een datum en ook geen modem gezien. Is geen probleem maar ik zou in ieder geval graag een omzetdatum in m'n agenda willen zetten... Postcode + huisnr. via DM. Dank!
Ik heb uw DM inmiddels beantwoord. :)
WeAreLegion schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:02:
@webcare

Ik heb een probleem met mijn nieuwe modem, ik heb het gevoel dat de wifi soms uitvalt. En vooral als ik dingen probeer te streamen via Plex. ALs ik stream op mijn telefoon en op mijn tablet dan word wifi uit geschakeldlijkt wel maar als ik in logcat kijk zie ik dat hij moeite heeft met de dhcprequest en dat ie daarom verbroken word. Maar zelfs als DHCP uitstaat doet hij het.

Ik heb al een reset gedaan maar dat mocht verder niet baten. Zijn er problemen bekend ? Plex op PC met kabel doe thet verder prima.
Dat is inderdaad erg vervelend. Maakt u daarna nog gebruik van geavanceerde instellingen m.b.t het verkrijgen van een IP-adres (vaste IP's, routers o.i.d)?

Ik heb uw gegevens in ieder geval doorgezet voor nader onderzoek, ik houd u op de hoogte.
FastPinguin schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:37:
Is er een DNS storing? Ik kan alleen nog websites bezoeken met 8.8.8.8 als DNS ingesteld.
Geen storing bij ons bekend geweest, heeft u inmiddels weer verbinding?
knakworst schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:09:
@Webcare

Ik zie als ik inlog op mijn telfort, een verlengingsaanbieding 6 maanden 10 euro, 6 maanden 25 euro voor internet standaard. Mijn vraag is, krijg ik dan de zyxel 2801. Ik heb nu de 2612, maar zou graag gigabit willen.
Dan krijgt u inderdaad de 2812, mét gigabit poorten. :) Bij verlengingen en nieuwe aansluitingen leveren wij alleen nog maar 2812HNU-F1's.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:25

Jrz

––––––––––––

@webcare Ik snap niet zo goed waarom ik geen interactieve TV bij telfort kan krijgen, maar wel bij KPN, aangezien dit hetzelfde netwerk is

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
DM verzonden t.a.v. Henk en/of Hugo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
@webcare

Ik zal mijn gegevens en versturen maar denk dat ik het probleem gevonden heb. Het lijkt er op dat de wireless N stand van modem niet goed is. Als ik hem op g zet is er niks aan de hand zover ik tot nu toe kon testen zal vannavond of morgen nog eens goed testen maar het lijkt er op dat dat het probleem is. verder staat gewoon dhcp aan en niks raars of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:06:
[...]

Ik heb deze vraag intern gesteld, zodra ik hier een antwoord op heb, laat ik u dit weten.

Henk
Waarvoor alvast dank. Mocht je meer willen weten (bijv. om welk dorp etc.) dan hoor ik het graag.
Per September loopt het huidige Telfort contract af. Niet dat ik weg wil, maar overstappen op de glasvezel zou een mooie verlenging zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

solique schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:08:
[...]

Dat vraag ik mijzelf ook af, volgens site en bericht voorlopig niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Dat geldt voor mij het zelfde, ben benieuwd wanneer ze dat gaan ondersteunen.
Aangezien glasvezeltechnologie een hele andere techniek is dan ADSL moet er binnen Telfort het nodige worden geregeld. Telfort doet momenteel mee in gebieden waar nog glasvezel moet worden aangelegd.

Aan de achterkant zijn we druk bezig om bij Telfort alles gereed te krijgen voor de levering van het Alles-in-1 glasvezelpakket. Nadat de vraagbundeling afgerond is (min. 30% ingetekend op glasvezel in een bepaalde gemeente), zal Telfort in deze gebieden de eerste leveringen voor glasvezel gaan doen.
Ons streven is om na de eerste leveringen ook in andere bestaande glasgebieden te gaan leveren.
WeAreLegion schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:10:
@webcare

Ik zal mijn gegevens en versturen maar denk dat ik het probleem gevonden heb. Het lijkt er op dat de wireless N stand van modem niet goed is. Als ik hem op g zet is er niks aan de hand zover ik tot nu toe kon testen zal vannavond of morgen nog eens goed testen maar het lijkt er op dat dat het probleem is. verder staat gewoon dhcp aan en niks raars of wat dan ook.
Heeft u wel recente WLAN drivers? Zeker als deze nog N-draft spec bevat kan dit problemen geven.

@Jrz,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM voor meer informatie.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:44
Ik ben van plan interactieve TV te bestellen en dan zie ik staan bij "Tarieven" TV opnemen (tot 200 uur). Is dit het opnemen pakket? Zo ja, klopt het dat je dit maar gratis erbij krijgt tot mei 2013 en dat je daarna 5 euro per maand moet betalen om nog te kunnen opnemen?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Morpheusk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:09:
Ik ben van plan interactieve TV te bestellen en dan zie ik staan bij "Tarieven" TV opnemen (tot 200 uur). Is dit het opnemen pakket? Zo ja, klopt het dat je dit maar gratis erbij krijgt tot mei 2013 en dat je daarna 5 euro per maand moet betalen om nog te kunnen opnemen?
Die aanbieding geldt volgens mij niet meer. Ik heb ook van de week IPTV besteld, maar weet niet meer of die aanbieding toen nog geldig was. Toen ik vorige week keek volgens mij nog wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Barre73 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:32:
[...]

Op zich heb je wel gelijk maar laten we even wachten. Kan me niet voorstellen dat je bij Telfort een Experia Box krijgt.
Het modem dat ze voor glasvezel gaan gebruiken op de website van Telfort lijkt wel heel erg op de experiabox. Maar misschien dat Telfort Webcare antwoord kan geven welk modem ze precies gaan leveren voor de glasvezelaansluitingen? Op de website kan ik namelijk geen typenummer of merk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik weet niet of ik uit de school mag klappen, maar atm doe ik mee met het glasvezelpilotproject (wat een woord) met een voor telfort gebruikers bekend modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@ telfort webcare: Zouden jullie misschien nog op mijn DM van 27 april kunnen reageren mbt het e-mailadres van m'n telfort account? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:45:
[...]

[...]

[...]

[...]
Heeft u wel recente WLAN drivers? Zeker als deze nog N-draft spec bevat kan dit problemen geven.

Hugo
Het gaat om een android tablet en android telefoon, daar kan ik verder geen wireless n drivers voor installeren natuurlijk :), en bij mijn vorige modem (de adsl variant met N) had ik nergens last van :)

[ Voor 42% gewijzigd door WeAreLegion op 15-05-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
@webcare

Van de week IPTV besteld. 2 vragen:
  • Toen ik bestelde weet ik niet meer of de actie nog gold dat je tot mei 2013 gratis gebruik kon maken van het Opnemen Pakket. Zouden jullie dat voor mij uit kunnen zoeken?
  • Ik heb meegedaan aan de IPTV-pilot en heb toen ook zelf het pakket geinstalleerd. Ik heb dus geen monteur nodig. Is het mogelijk om het gewoon zelf te installeren?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door pelt op 16-05-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager

[...]

Ik heb uw DM inmiddels beantwoord. :)
Henk/Hugo, al meer bekend over mijn lopende ADSL2 naar VDSL2 verlenging? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@ webcare

graag nog uw reactie op mijn vorige nog niet beantwoorde vraag:

ik heb het idee als ik in dit topic op "wifi" zoek dat veel mensen wifi problemen hebben met het zyxel modem met versie V3.10(TUE.4)b1
is dit een bekend probleem bij telfort en word er aan gewerkt? want elke keer het modem rebooten lijkt me niet goed voor een stabiele verbinding

tevens valt het me op dat vaak mijn interne pc's niet op hostnaam te benaderen zijn. wel op IP.
Stel ik benader mijn nas op zijn hostname dan werkt dit 7 van de 10 keer wel, maar dus 3 keer niet.
dezelfde geld voor het modem zelf. Deze heet bij mij "router" maar is niet altijd te benaderen op "naam" , wel altijd op IP. ook als ik al ingelogt ben op het modem dan heb ik vaak een moment waarop de site maar half geladen word, of zelfs helemaal niet.
ik heb het idee dat de huidige firmware nogal buggy is. de internet verbinding is wel heel stabiel.

Graag hoor ik van u hier een passende oplossing voor. anders ben ik genoodzaakt zelf een DNS server te gaan draaien voor mijn interne systemen. is er bijvoorbeeld een firmware update beschikbaar? want volgens mij is er al een 3.11 (zie http://forum.telfort.nl/z...lemen-p-2812hnu-f1-26255/)

Wellicht zijn er hier meer mensen met dit soort problemen met het P-2812HNU-F1 modem ? zie ook: http://forum.telfort.nl/i...rvers-p-2812hnu-f1-25851/

[ Voor 7% gewijzigd door Zjemm op 16-05-2012 21:12 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij verlengingen en nieuwe aansluitingen leveren wij alleen nog maar 2812HNU-F1's.

Henk
Aarrgh, you are kidding? Begin steeds meer spijt te krijgen van mijn verlenging in oktober... En net te vroeg voor het nieuwe 25/3 abo en ik zit nog 'opgescheept' met de 100 mbit router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
@Telfort webcare. Bedankt voor het overzetten van de lijn, van ADSL naar ADSL2+. We behalen netjes de 20 mbit die we horen te behalen. Erg bedankt voor de support!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 2 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 7 db
current rate upstream: 1028 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.4 symbols
current rate downstream: 20476 kbps
interleaving delay downstream: 0.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 1067 kbps
attainable rate downstream: 21768 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 2 days, 20:18
FEC near end: 0
Bandborders upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
knakworst schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:09:
@Webcare

Ahhh, heel erg bedankt knakworst! Net ook de verlenging aangevraagd. Mooie aanbieding, meer up en down, minder betalen, en een Gbit modem/router. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:25

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:45:

@Jrz,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM voor meer informatie.

Hugo
gestuurd :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Laatst online: 26-09 16:52
Sinds ongeveer anderhalve maand overgegaan van ADSL (20 Mb lijn) naar VDSL2 ( 40 Mb-lijn). In de oude situatie stoorde de telefoon regelmatig maar had ik een goede, redelijk snelle verbinding met prima wifi.
Na deze overgang ( wit modem 2812) een prima telefoonverbinding.
Echter, mijn wifi valt regelmatig weg terwijl het systeem een uitstekend signaal aangeeft. Internetradio valt tot wel 10 keer per uur uit en soms herstelt de verbinding zich helemaal niet. (afstand tot modem circa 3 meter) Verder kan ik dan geen enkele URL bereiken. Dit geldt voor zowel mijn laptop als onze desktop PC's. De snelheid (als het wel functioneert) is maar marginaal hoger dan de oude verbinding. Ik heb het modem al enkele malen gereset, zelfs een hele nacht uit gehad maar het mag niet baten. Wat gaat er mis? Hieronder mijn DSL lijn status:
noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 3 db
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 13 db
attenuation downstream: 20 db
loop length is 875m
current rate upstream: 5212 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
current rate downstream: 46112 kbps
interleaving delay downstream: 16.00 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 9576 kbps
attainable rate downstream: 50682 kbps
operational uptime: 8 days, 13:17
CodeViolations near end: 10904
FEC near end: 1528198580
CodeViolations far end: 2115
FEC far end: 21045496
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0006,0064),(0012,0064))

(01,(0874,1202),(0874,1202))

(02,(1975,2779),(1980,1999))

"

Bandborders downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=3

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0068,0864),(0068,0864))

(01,(1209,1968),(1210,1965))

(02,(2787,3854),(2788,3032))

"

Tones upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=390

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0012,01) (0013,01) (0014,02) (0015,02) (0016,02) (0017,02) (0018,02) (0019,02)
(0020,02) (0021,02) (0022,02) (0023,02) (0024,02) (0025,03) (0026,03) (0027,03) (0028,03) (0029,04)
(0030,04) (0031,04) (0032,05) (0033,04) (0034,05) (0035,04) (0036,05) (0037,04) (0038,05) (0039,04)
(0040,05) (0041,04) (0042,04) (0043,05) (0044,05) (0045,05) (0046,05) (0047,05) (0048,05) (0049,05)
(0050,05) (0051,05) (0052,05) (0053,05) (0054,04) (0055,05) (0056,04) (0057,05) (0058,04) (0059,05)
(0060,05) (0061,05) (0062,04) (0063,04) (0064,04)
(0874,05) (0875,05) (0876,05) (0877,06) (0878,05) (0879,06)
(0880,05) (0881,06) (0882,05) (0883,06) (0884,05) (0885,05) (0886,05) (0887,05) (0888,05) (0889,06)
(0890,05) (0891,06) (0892,05) (0893,06) (0894,05) (0895,05) (0896,05) (0897,05) (0898,05) (0899,06)
(0900,05) (0901,06) (0902,05) (0903,06) (0904,05) (0905,05) (0906,05) (0907,05) (0908,05) (0909,06)
(0910,05) (0911,06) (0912,05) (0913,06) (0914,05) (0915,05) (0916,05) (0917,05) (0918,05) (0919,06)
(0920,05) (0921,05) (0922,06) (0923,05) (0924,05) (0925,05) (0926,05) (0927,05) (0928,05) (0929,05)
(0930,06) (0931,05) (0932,06) (0933,05) (0934,05) (0935,05) (0936,05) (0937,05) (0938,05) (0939,06)
(0940,05) (0941,05) (0942,05) (0943,05) (0944,06) (0945,05) (0946,05) (0947,05) (0948,05) (0949,05)
(0950,05) (0951,05) (0952,05) (0953,05) (0954,05) (0955,05) (0956,05) (0957,05) (0958,05) (0959,05)
(0960,05) (0961,05) (0962,05) (0963,05) (0964,05) (0965,05) (0966,05) (0967,05) (0968,05) (0969,05)
(0970,05) (0971,05) (0972,05) (0973,05) (0974,04) (0975,05) (0976,05) (0977,05) (0978,05) (0979,05)
(0980,05) (0981,05) (0982,05) (0983,05) (0984,05) (0985,05) (0986,05) (0987,05) (0988,05) (0989,05)
(0990,04) (0991,05) (0992,05) (0993,04) (0994,05) (0995,04) (0996,05) (0997,05) (0998,04) (0999,05)
(1000,05) (1001,05) (1002,04) (1003,05) (1004,04) (1005,05) (1006,04) (1007,05) (1008,04) (1009,05)
(1010,05) (1011,05) (1012,05) (1013,05) (1014,04) (1015,05) (1016,04) (1017,05) (1018,04) (1019,05)
(1020,05) (1021,05) (1022,05) (1023,02) (1024,02) (1025,02) (1026,05) (1027,04) (1028,05) (1029,04)
(1030,05) (1031,04) (1032,05) (1033,05) (1034,04) (1035,05) (1036,04) (1037,05) (1038,04) (1039,05)
(1040,04) (1041,05) (1042,04) (1043,05) (1044,04) (1045,05) (1046,04) (1047,05) (1048,04) (1049,05)
(1050,04) (1051,05) (1052,04) (1053,05) (1054,04) (1055,05) (1056,04) (1057,05) (1058,04) (1059,05)
(1060,04) (1061,05) (1062,04) (1063,05) (1064,04) (1065,04) (1066,04) (1067,05) (1068,04) (1069,05)
(1070,04) (1071,05) (1072,04) (1073,05) (1074,04) (1075,04) (1076,04) (1077,05) (1078,04) (1079,05)
(1080,04) (1081,05) (1082,04) (1083,05) (1084,04) (1085,04) (1086,04) (1087,04) (1088,04) (1089,05)
(1090,04) (1091,05) (1092,04) (1093,05) (1094,04) (1095,04) (1096,04) (1097,04) (1098,04) (1099,05)
(1100,04) (1101,05) (1102,04) (1103,05) (1104,04) (1105,04) (1106,04) (1107,04) (1108,04) (1109,04)
(1110,04) (1111,05) (1112,04) (1113,05) (1114,04) (1115,04) (1116,04) (1117,04) (1118,04) (1119,04)
(1120,05) (1121,04) (1122,05) (1123,04) (1124,04) (1125,04) (1126,05) (1127,04) (1128,04) (1129,04)
(1130,04) (1131,04) (1132,04) (1133,04) (1134,04) (1135,05) (1136,04) (1137,04) (1138,04) (1139,04)
(1140,04) (1141,04) (1142,04) (1143,04) (1144,04) (1145,04) (1146,04) (1147,04) (1148,04) (1149,04)
(1150,04) (1151,04) (1152,04) (1153,04) (1154,04) (1155,04) (1156,04) (1157,04) (1158,04) (1159,04)
(1160,04) (1161,04) (1162,04) (1163,04) (1164,04) (1165,04) (1166,04) (1167,03) (1168,04) (1169,04)
(1170,04) (1171,04) (1172,04) (1173,04) (1174,03) (1175,04) (1176,04) (1177,04) (1178,04) (1179,04)
(1180,04) (1181,04) (1182,03) (1183,04) (1184,03) (1185,04) (1186,04) (1187,04) (1188,03) (1189,04)
(1190,03) (1191,04) (1192,04) (1193,04) (1194,04) (1195,04) (1196,04) (1197,04) (1198,04) (1199,04)
(1200,04) (1201,04) (1202,04)

(1980,01)
(1982,01)
(1984,01)
(1992,01)
(1994,01)
(1996,01)
(1998,01) (1999,01)
"

Tones downstream:
nReturn=0 nDirection=1 nNumData=1778

nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="
(0068,0A) (0069,0A)
(0070,0A) (0071,0B) (0072,0A) (0073,0A) (0074,0C) (0075,0C) (0076,0B) (0077,0B) (0078,0C) (0079,0B)
(0080,0C) (0081,0B) (0082,0C) (0083,0C) (0084,0B) (0085,0C) (0086,0C) (0087,0C) (0088,0B) (0089,0B)
(0090,0B) (0091,0B) (0092,0C) (0093,0B) (0094,0B) (0095,0B) (0096,0B) (0097,0B) (0098,0B) (0099,0B)
(0100,0B) (0101,0B) (0102,0B) (0103,0B) (0104,0B) (0105,0B) (0106,0A) (0107,0A) (0108,0A) (0109,0A)
(0110,0A) (0111,0B) (0112,0A) (0113,0A) (0114,0A) (0115,0A) (0116,0A) (0117,0A) (0118,0A) (0119,0A)
(0120,0A) (0121,0A) (0122,0A) (0123,0A) (0124,0A) (0125,0A) (0126,09) (0127,0A) (0128,0A) (0129,0A)
(0130,0A) (0131,0A) (0132,0A) (0133,0A) (0134,0A) (0135,0A) (0136,0A) (0137,0A) (0138,0A) (0139,0A)
(0140,0A) (0141,0A) (0142,0A) (0143,0A) (0144,0A) (0145,0A) (0146,0A) (0147,0A) (0148,0A) (0149,0A)
(0150,0A) (0151,0A) (0152,0A) (0153,09) (0154,0A) (0155,0A) (0156,09) (0157,0A) (0158,0A) (0159,0A)
(0160,09) (0161,0A) (0162,0A) (0163,0A) (0164,0A) (0165,0A) (0166,09) (0167,09) (0168,09) (0169,09)
(0170,09) (0171,09) (0172,09) (0173,09) (0174,09) (0175,09) (0176,09) (0177,09) (0178,09) (0179,09)
(0180,09) (0181,09) (0182,09) (0183,09) (0184,09) (0185,09) (0186,09) (0187,09) (0188,08) (0189,09)
(0190,09) (0191,09) (0192,09) (0193,09) (0194,09) (0195,09) (0196,09) (0197,09) (0198,09) (0199,09)
(0200,09) (0201,09) (0202,09) (0203,09) (0204,09) (0205,09) (0206,09) (0207,08) (0208,09) (0209,09)
(0210,09) (0211,09) (0212,09) (0213,09) (0214,09) (0215,08) (0216,08) (0217,08) (0218,09) (0219,08)
(0220,09) (0221,09) (0222,09) (0223,09) (0224,09) (0225,08) (0226,08) (0227,09) (0228,09) (0229,09)
(0230,09) (0231,09) (0232,09) (0233,09) (0234,09) (0235,09) (0236,09) (0237,08) (0238,09) (0239,09)
(0240,09) (0241,09) (0242,09) (0243,09) (0244,09) (0245,09) (0246,08) (0247,08) (0248,08) (0249,08)
(0250,09) (0251,08) (0252,08) (0253,08) (0254,09) (0255,08) (0256,08) (0257,08) (0258,09) (0259,09)
(0260,08) (0261,08) (0262,08) (0263,09) (0264,08) (0265,08) (0266,08) (0267,08) (0268,08) (0269,08)
(0270,08) (0271,09) (0272,08) (0273,08) (0274,08) (0275,08) (0276,09) (0277,08) (0278,08) (0279,09)
(0280,09) (0281,09) (0282,09) (0283,09) (0284,09) (0285,09) (0286,09) (0287,09) (0288,09) (0289,09)
(0290,09) (0291,09) (0292,09) (0293,09) (0294,08) (0295,09) (0296,09) (0297,09) (0298,09) (0299,09)
(0300,09) (0301,09) (0302,09) (0303,09) (0304,09) (0305,09) (0306,09) (0307,09) (0308,09) (0309,09)
(0310,0A) (0311,09) (0312,09) (0313,0A) (0314,0A) (0315,09) (0316,09) (0317,09) (0318,0A) (0319,09)
(0320,09) (0321,09) (0322,09) (0323,0A) (0324,0A) (0325,0A) (0326,0A) (0327,0A) (0328,0A) (0329,09)
(0330,09) (0331,0A) (0332,0A) (0333,09) (0334,09) (0335,0A) (0336,09) (0337,0A) (0338,09) (0339,09)
(0340,09) (0341,09) (0342,09) (0343,09) (0344,09) (0345,0A) (0346,09) (0347,0A) (0348,09) (0349,0A)
(0350,0A) (0351,0A) (0352,0A) (0353,09) (0354,09) (0355,0A) (0356,0A) (0357,0A) (0358,0A) (0359,0A)
(0360,09) (0361,0A) (0362,0A) (0363,0A) (0364,0A) (0365,0B) (0366,0A) (0367,0A) (0368,0A) (0369,0A)
(0370,0A) (0371,0A) (0372,0A) (0373,0A) (0374,0A) (0375,0A) (0376,0B) (0377,0A) (0378,0A) (0379,0A)
(0380,0B) (0381,0A) (0382,0A) (0383,0A) (0384,0A) (0385,0A) (0386,0A) (0387,0A) (0388,0A) (0389,0A)
(0390,0A) (0391,0A) (0392,0A) (0393,0A) (0394,0A) (0395,0A) (0396,0A) (0397,0A) (0398,0A) (0399,0A)
(0400,0A) (0401,0A) (0402,0A) (0403,0A) (0404,0A) (0405,09) (0406,0A) (0407,0A) (0408,0A) (0409,0A)
(0410,0A) (0411,09) (0412,0A) (0413,0A) (0414,0A) (0415,09) (0416,0A) (0417,0A) (0418,0A) (0419,09)
(0420,09) (0421,09) (0422,09) (0423,09) (0424,09) (0425,09) (0426,09) (0427,09) (0428,0A) (0429,0A)
(0430,0A) (0431,09) (0432,0A) (0433,0A) (0434,0A) (0435,09) (0436,09) (0437,0A) (0438,0A) (0439,0A)
(0440,0A) (0441,09) (0442,0A) (0443,0A) (0444,0A) (0445,09) (0446,0A) (0447,0A) (0448,09) (0449,0A)
(0450,0A) (0451,09) (0452,09) (0453,09) (0454,09) (0455,0A) (0456,09) (0457,0A) (0458,0A) (0459,0A)
(0460,0A) (0461,0A) (0462,0A) (0463,0A) (0464,0A) (0465,0A) (0466,0A) (0467,0A) (0468,0A) (0469,0A)
(0470,0A) (0471,0A) (0472,0A) (0473,0A) (0474,0A) (0475,0A) (0476,0A) (0477,0A) (0478,0A) (0479,0A)
(0480,0A) (0481,0A) (0482,0A) (0483,0A) (0484,0A) (0485,09) (0486,0A) (0487,09) (0488,09) (0489,0A)
(0490,0A) (0491,0A) (0492,0A) (0493,0A) (0494,09) (0495,0A) (0496,09) (0497,09) (0498,0A) (0499,09)
(0500,0A) (0501,0A) (0502,0A) (0503,0A) (0504,0A) (0505,09) (0506,0A) (0507,0A) (0508,0A) (0509,0A)
(0510,0C) (0511,0C) (0512,0D) (0513,0C) (0514,0C) (0515,0A) (0516,0A) (0517,0B) (0518,0B) (0519,0A)
(0520,0B) (0521,0B) (0522,0B) (0523,0B) (0524,0B) (0525,0B) (0526,0B) (0527,0B) (0528,0B) (0529,0B)
(0530,0B) (0531,0C) (0532,0C) (0533,0C) (0534,0C) (0535,0C) (0536,0C) (0537,0C) (0538,0C) (0539,0C)
(0540,0C) (0541,0C) (0542,0C) (0543,0C) (0544,0C) (0545,0C) (0546,0C) (0547,0D) (0548,0D) (0549,0D)
(0550,0D) (0551,0D) (0552,0D) (0553,0D) (0554,0D) (0555,0D) (0556,0D) (0557,0D) (0558,0D) (0559,0D)
(0560,0D) (0561,0D) (0562,0D) (0563,0D) (0564,0D) (0565,0D) (0566,0D) (0567,0D) (0568,0D) (0569,0D)
(0570,0D) (0571,0D) (0572,0D) (0573,0D) (0574,0D) (0575,0D) (0576,0D) (0577,0D) (0578,0D) (0579,0D)
(0580,0D) (0581,0D) (0582,0D) (0583,0D) (0584,0D) (0585,0D) (0586,0D) (0587,0D) (0588,0D) (0589,0D)
(0590,0D) (0591,0D) (0592,0D) (0593,0D) (0594,0D) (0595,0D) (0596,0D) (0597,0D) (0598,0D) (0599,0D)
(0600,0D) (0601,0D) (0602,0D) (0603,0D) (0604,0D) (0605,0D) (0606,0D) (0607,0D) (0608,0D) (0609,0D)
(0610,0D) (0611,0D) (0612,0D) (0613,0D) (0614,0D) (0615,0D) (0616,0D) (0617,0D) (0618,0D) (0619,0D)
(0620,0D) (0621,0D) (0622,0D) (0623,0D) (0624,0D) (0625,0D) (0626,0D) (0627,0D) (0628,0D) (0629,0D)
(0630,0D) (0631,0D) (0632,0D) (0633,0D) (0634,0D) (0635,0D) (0636,0D) (0637,0D) (0638,0D) (0639,0D)
(0640,0D) (0641,0D) (0642,0D) (0643,0D) (0644,0D) (0645,0D) (0646,0D) (0647,0D) (0648,0D) (0649,0D)
(0650,0D) (0651,0D) (0652,0D) (0653,0D) (0654,0D) (0655,0D) (0656,0D) (0657,0D) (0658,0D) (0659,0D)
(0660,0D) (0661,0D) (0662,0D) (0663,0D) (0664,0D) (0665,0D) (0666,0D) (0667,0D) (0668,0D) (0669,0D)
(0670,0D) (0671,0D) (0672,0D) (0673,0D) (0674,0D) (0675,0D) (0676,0D) (0677,0D) (0678,0D) (0679,0D)
(0680,0D) (0681,0D) (0682,0D) (0683,0D) (0684,0D) (0685,0D) (0686,0D) (0687,0D) (0688,0D) (0689,0D)
(0690,0D) (0691,0D) (0692,0D) (0693,0D) (0694,0D) (0695,0D) (0696,0D) (0697,0D) (0698,0D) (0699,0D)
(0700,0D) (0701,0D) (0702,0D) (0703,0D) (0704,0D) (0705,0D) (0706,0D) (0707,0D) (0708,0D) (0709,0D)
(0711,0D) (0712,0D) (0713,0D) (0714,0D) (0715,0D) (0716,0D) (0717,0D) (0718,0D) (0719,0D)
(0720,0D) (0721,0D) (0722,0D) (0723,0D) (0724,0D) (0725,0D) (0726,0D) (0727,0D) (0728,0D) (0729,0C)
(0730,0D) (0731,0D) (0732,0D) (0733,0D) (0734,0D) (0735,0D) (0736,0D) (0737,0D) (0738,0D) (0739,0D)
(0740,0D) (0741,0D) (0742,0D) (0743,0C) (0744,0D) (0745,0D) (0746,0D) (0747,0D) (0748,0D) (0749,0D)
(0750,0D) (0751,0C) (0752,0C) (0753,0D) (0754,0D) (0755,0C) (0756,0D) (0757,0C) (0758,0C) (0759,0C)
(0760,0C) (0761,0C) (0762,0C) (0763,0C) (0764,0C) (0765,0C) (0766,0C) (0767,0C) (0768,0C) (0769,0C)
(0770,0C) (0771,0C) (0772,0C) (0773,0C) (0774,0C) (0775,0D) (0776,0C) (0777,0C) (0778,0C) (0779,0C)
(0780,0C) (0781,0C) (0782,0C) (0783,0C) (0784,0C) (0785,0C) (0786,0C) (0787,0C) (0788,0C) (0789,0C)
(0790,0C) (0791,0C) (0792,0C) (0793,0C) (0794,0C) (0795,0C) (0796,0C) (0797,0C) (0798,0C) (0799,0C)
(0800,0C) (0801,0C) (0802,0C) (0803,0C) (0804,0C) (0805,0C) (0806,0C) (0807,0C) (0808,0C) (0809,0C)
(0810,0C) (0811,0C) (0812,0C) (0813,0C) (0814,0C) (0815,0C) (0816,0C) (0817,0C) (0818,0C) (0819,0C)
(0820,0C) (0821,0C) (0822,0C) (0823,0C) (0824,0C) (0825,0C) (0826,0C) (0827,0C) (0828,0C) (0829,0C)
(0830,0C) (0831,0C) (0832,0C) (0833,0C) (0834,0C) (0835,0C) (0836,0C) (0837,0C) (0838,0C) (0839,0B)
(0840,0B) (0841,0C) (0842,0C) (0843,0C) (0844,0B) (0845,0B) (0846,0B) (0847,0B) (0848,0B) (0849,0B)
(0850,0B) (0851,0B) (0852,0B) (0853,0B) (0854,0B) (0855,0B) (0856,0B) (0857,0B) (0858,0B) (0859,0A)
(0860,0A) (0861,0A) (0862,0A) (0863,09) (0864,09)

(1210,07) (1211,07) (1212,07) (1213,08) (1214,08) (1215,08) (1216,08) (1217,08) (1218,08) (1219,09)
(1220,09) (1221,09) (1222,09) (1223,09) (1224,09) (1225,09) (1226,09) (1227,09) (1228,09) (1229,09)
(1230,09) (1231,09) (1232,09) (1233,09) (1234,09) (1235,09) (1236,09) (1237,09) (1238,09) (1239,09)
(1240,09) (1241,09) (1242,09) (1243,09) (1244,09) (1245,09) (1246,09) (1247,09) (1248,09) (1249,09)
(1250,09) (1251,09) (1252,09) (1253,09) (1254,09) (1255,09) (1256,09) (1257,09) (1258,09) (1259,09)
(1260,09) (1261,09) (1262,09) (1263,09) (1264,09) (1265,09) (1266,09) (1267,09) (1268,09) (1269,09)
(1270,09) (1271,09) (1272,09) (1273,09) (1274,09) (1275,09) (1276,09) (1277,09) (1278,09) (1279,09)
(1280,09) (1281,09) (1282,09) (1283,09) (1284,09) (1285,09) (1286,09) (1287,09) (1288,09) (1289,09)
(1290,09) (1291,09) (1292,09) (1293,09) (1294,09) (1295,09) (1296,09) (1297,09) (1298,09) (1299,09)
(1300,09) (1301,09) (1302,09) (1303,09) (1304,09) (1305,09) (1306,09) (1307,09) (1308,09) (1309,09)
(1310,09) (1311,09) (1312,09) (1313,09) (1314,09) (1315,09) (1316,09) (1317,09) (1318,09) (1319,09)
(1320,09) (1321,08) (1322,09) (1323,09) (1324,09) (1325,09) (1326,09) (1327,08) (1328,09) (1329,09)
(1330,09) (1331,09) (1332,08) (1333,08) (1334,08) (1335,09) (1336,09) (1337,09) (1338,09) (1339,08)
(1340,09) (1341,08) (1342,09) (1343,09) (1344,09) (1345,09) (1346,09) (1347,09) (1348,08) (1349,09)
(1350,09) (1351,08) (1352,09) (1353,09) (1354,09) (1355,08) (1356,09) (1357,08) (1358,09) (1359,09)
(1360,09) (1361,09) (1362,08) (1363,08) (1364,08) (1365,08) (1366,08) (1367,08) (1368,08) (1369,09)
(1370,08) (1371,08) (1372,08) (1373,08) (1374,08) (1375,08) (1376,08) (1377,08) (1378,08) (1379,08)
(1380,08) (1381,07) (1382,08) (1383,08) (1384,08) (1385,09) (1386,08) (1387,08) (1388,08) (1389,08)
(1390,08) (1391,08) (1392,08) (1393,08) (1394,08) (1395,08) (1396,08) (1397,08) (1398,08) (1399,08)
(1400,08) (1401,08) (1402,08) (1403,08) (1404,08) (1405,08) (1406,08) (1407,08) (1408,08) (1409,08)
(1410,08) (1411,08) (1412,08) (1413,08) (1414,08) (1415,08) (1416,08) (1417,08) (1418,08) (1419,08)
(1420,08) (1421,08) (1422,08) (1423,08) (1424,08) (1425,08) (1426,08) (1427,08) (1428,08) (1429,08)
(1430,08) (1431,08) (1432,08) (1433,08) (1434,08) (1435,08) (1436,08) (1437,08) (1438,08) (1439,08)
(1440,08) (1441,08) (1442,08) (1443,08) (1444,08) (1445,08) (1446,08) (1447,08) (1448,08) (1449,08)
(1450,08) (1451,08) (1452,08) (1453,08) (1454,08) (1455,08) (1456,08) (1457,08) (1458,08) (1459,08)
(1460,08) (1461,08) (1462,08) (1463,08) (1464,08) (1465,08) (1466,08) (1467,08) (1468,08) (1469,08)
(1470,08) (1471,08) (1472,08) (1473,08) (1474,08) (1475,08) (1476,08) (1477,08) (1478,08) (1479,08)
(1480,08) (1481,08) (1482,08) (1483,08) (1484,08) (1485,08) (1486,08) (1487,08) (1488,08) (1489,08)
(1490,08) (1491,08) (1492,08) (1493,08) (1494,08) (1495,08) (1496,08) (1497,08) (1498,08) (1499,07)
(1500,08) (1501,08) (1502,08) (1503,08) (1504,08) (1505,08) (1506,08) (1507,08) (1508,08) (1509,07)
(1510,08) (1511,08) (1512,08) (1513,08) (1514,07) (1515,08) (1516,08) (1517,08) (1518,08) (1519,07)
(1520,08) (1521,08) (1522,08) (1523,08) (1524,08) (1525,08) (1526,08) (1527,08) (1528,08) (1529,07)
(1530,08) (1531,07) (1532,07) (1533,08) (1534,07) (1535,08) (1536,07) (1537,07) (1538,07) (1539,08)
(1540,07) (1541,07) (1542,08) (1543,07) (1544,07) (1545,07) (1546,08) (1547,07) (1548,07) (1549,07)
(1550,08) (1551,07) (1552,07) (1553,07) (1554,07) (1555,07) (1556,07) (1557,07) (1558,08) (1559,07)
(1560,07) (1561,08) (1562,07) (1563,07) (1564,07) (1565,07) (1566,07) (1567,07) (1568,07) (1569,07)
(1570,07) (1571,07) (1572,07) (1573,07) (1574,07) (1575,07) (1576,07) (1577,07) (1578,07) (1579,07)
(1580,07) (1581,07) (1582,07) (1583,07) (1584,07) (1585,07) (1586,07) (1587,07) (1588,07) (1589,07)
(1590,07) (1591,07) (1592,07) (1593,07) (1594,07) (1595,07) (1596,07) (1597,07) (1598,07) (1599,07)
(1600,07) (1601,07) (1602,07) (1603,07) (1604,07) (1605,07) (1606,07) (1607,07) (1608,07) (1609,07)
(1610,07) (1611,07) (1612,07) (1613,07) (1614,07) (1615,07) (1616,07) (1617,07) (1618,07) (1619,07)
(1620,07) (1621,07) (1622,07) (1623,07) (1624,07) (1625,07) (1626,07) (1627,07) (1628,07) (1629,07)
(1630,07) (1631,07) (1632,07) (1633,07) (1634,07) (1635,07) (1636,07) (1637,07) (1638,07) (1639,07)
(1640,07) (1641,07) (1642,07) (1643,07) (1644,07) (1645,07) (1646,07) (1647,07) (1648,07) (1649,07)
(1650,07) (1651,07) (1652,07) (1653,07) (1654,07) (1655,07) (1656,07) (1657,07) (1658,07) (1659,07)
(1660,07) (1661,07) (1662,07) (1663,07) (1664,07) (1665,07) (1666,07) (1667,07) (1668,07) (1669,07)
(1670,07) (1671,07) (1672,07) (1673,07) (1674,07) (1675,07) (1676,07) (1677,07) (1678,07) (1679,07)
(1680,07) (1681,07) (1682,06) (1683,07) (1684,07) (1685,07) (1686,07) (1687,07) (1688,07) (1689,07)
(1690,07) (1691,07) (1692,07) (1693,07) (1694,07) (1695,07) (1696,07) (1697,07) (1698,07) (1699,07)
(1700,07) (1701,07) (1702,07) (1703,07) (1704,07) (1705,07) (1706,07) (1707,07) (1708,07) (1709,07)
(1710,07) (1711,07) (1712,07) (1713,07) (1714,07) (1715,07) (1716,07) (1717,07) (1718,07) (1719,07)
(1720,07) (1721,07) (1722,07) (1723,07) (1724,07) (1725,07) (1726,07) (1727,06) (1728,07) (1729,07)
(1730,07) (1731,07) (1732,07) (1733,06) (1734,07) (1735,06) (1736,07) (1737,07) (1738,07) (1739,07)
(1740,07) (1741,07) (1742,07) (1743,06) (1744,07) (1745,07) (1746,07) (1747,06) (1748,07) (1749,07)
(1750,07) (1751,06) (1752,06) (1753,06) (1754,06) (1755,07) (1756,06) (1757,07) (1758,07) (1759,06)
(1760,07) (1761,07) (1762,06) (1763,06) (1764,06) (1765,06) (1766,06) (1767,06) (1768,06) (1769,07)
(1770,06) (1771,06) (1772,06) (1773,06) (1774,06) (1775,06) (1776,06) (1777,06) (1778,06) (1779,07)
(1780,06) (1781,06) (1782,06) (1783,06) (1784,06) (1785,06) (1786,06) (1787,06) (1788,06) (1789,06)
(1790,06) (1791,06) (1792,06) (1793,06) (1794,06) (1795,06) (1796,06) (1797,06) (1798,06) (1799,06)
(1800,06) (1801,06) (1802,06) (1803,06) (1804,06) (1805,06) (1806,06) (1807,06) (1808,06) (1809,06)
(1810,06) (1811,06) (1812,06) (1813,06) (1814,06) (1815,06) (1816,06) (1817,06) (1818,06) (1819,06)
(1820,06) (1821,06) (1822,06) (1823,06) (1824,06) (1825,06) (1826,06) (1827,06) (1828,06) (1829,06)
(1830,06) (1831,06) (1832,06) (1833,06) (1834,06) (1835,06) (1836,06) (1837,06) (1838,06) (1839,06)
(1840,06) (1841,06) (1842,06) (1843,06) (1844,06) (1845,06) (1846,06) (1847,06) (1848,06) (1849,06)
(1850,06) (1851,06) (1852,06) (1853,06) (1854,06) (1855,06) (1856,06) (1857,06) (1858,06) (1859,06)
(1860,06) (1861,06) (1862,06) (1863,06) (1864,06) (1865,06) (1866,06) (1867,06) (1868,06) (1869,06)
(1870,06) (1871,06) (1872,06) (1873,06) (1874,06) (1875,06) (1876,06) (1877,06) (1878,06) (1879,06)
(1880,06) (1881,06) (1882,06) (1883,06) (1884,06) (1885,06) (1886,06) (1887,06) (1888,06) (1889,06)
(1890,06) (1891,06) (1892,06) (1893,06) (1894,06) (1895,06) (1896,06) (1897,06) (1898,06) (1899,06)
(1900,06) (1901,06) (1902,06) (1903,06) (1904,06) (1905,06) (1906,06) (1907,06) (1908,06) (1909,06)
(1910,06) (1911,06) (1912,05) (1913,06) (1914,05) (1915,05) (1916,05) (1917,06) (1918,05) (1919,06)
(1920,06) (1921,05) (1922,06) (1923,05) (1924,05) (1925,05) (1926,05) (1927,05) (1928,05) (1929,05)
(1930,05) (1931,05) (1932,06) (1933,05) (1934,05) (1935,05) (1936,06) (1937,05) (1938,05) (1939,05)
(1940,05) (1941,05) (1942,05) (1943,05) (1944,05) (1945,05) (1946,05) (1947,05) (1948,05) (1949,05)
(1950,05) (1951,05) (1952,05) (1953,05) (1954,05) (1955,05) (1956,05) (1957,05) (1958,05) (1959,05)
(1960,05) (1961,05) (1962,05) (1963,05) (1964,05) (1965,05)
(2788,02) (2789,02)
(2790,02) (2791,02) (2792,02) (2793,02) (2794,02) (2795,02) (2796,02) (2797,02) (2798,02) (2799,02)
(2800,02) (2801,02) (2802,02) (2803,02) (2804,02) (2805,02) (2806,02) (2807,02) (2808,02) (2809,02)
(2810,02) (2811,02) (2812,02) (2813,02) (2814,02) (2815,02) (2816,02) (2817,02) (2818,02) (2819,02)
(2820,02) (2821,02) (2822,02) (2823,02) (2824,02) (2825,02) (2826,02) (2827,02) (2828,02) (2829,02)
(2830,02) (2831,02) (2832,02) (2833,02) (2834,02) (2835,02) (2836,02) (2837,02) (2838,02) (2839,01)
(2840,02) (2841,02) (2842,02) (2843,02) (2844,02) (2845,02) (2846,02) (2847,02) (2848,02) (2849,02)
(2850,02) (2851,02) (2852,02) (2853,02) (2854,02) (2855,02) (2856,01) (2857,02) (2858,02) (2859,02)
(2860,02) (2861,02) (2862,02) (2863,02) (2864,01) (2865,02) (2866,01) (2867,02) (2868,01) (2869,02)
(2870,02) (2871,02) (2872,02) (2873,02) (2874,01) (2875,01) (2876,02) (2877,02) (2878,02) (2879,02)
(2880,02) (2881,02) (2882,02) (2883,02) (2884,01) (2885,01) (2886,02) (2887,01) (2888,01) (2889,01)
(2890,02) (2891,01) (2892,01) (2893,02) (2894,01) (2895,01) (2896,01) (2897,01) (2898,02) (2899,02)
(2900,01) (2901,01) (2902,02) (2903,02) (2904,01) (2905,01) (2906,01) (2907,01) (2908,01) (2909,01)
(2910,01) (2911,01) (2912,01) (2913,01) (2914,01) (2915,01) (2916,01) (2917,01) (2918,01) (2919,01)
(2920,01) (2921,01) (2922,01) (2923,01) (2924,01) (2925,01) (2926,01) (2927,01) (2928,01) (2929,01)
(2930,01) (2931,01) (2932,01) (2933,01) (2934,01) (2935,01) (2936,01) (2937,01) (2938,01) (2939,01)
(2940,01) (2941,01) (2942,01) (2943,01) (2944,01) (2945,01) (2946,01) (2947,01) (2948,01) (2949,01)
(2950,01) (2951,01) (2952,01) (2953,01) (2954,01) (2955,01) (2956,01) (2957,01) (2958,01) (2959,01)
(2960,01) (2961,01) (2962,01) (2963,01) (2964,01) (2965,01) (2966,01) (2967,01) (2968,01) (2969,01)
(2970,01) (2971,01) (2972,01) (2973,01) (2974,01) (2975,01) (2976,01) (2977,01) (2978,01) (2979,01)
(2980,01) (2981,01) (2982,01) (2983,01) (2984,01) (2985,01) (2986,01) (2987,01) (2988,01) (2989,01)
(2990,01) (2991,01) (2992,01) (2993,01) (2994,01) (2995,01) (2996,01) (2997,01) (2998,01) (2999,01)
(3000,01)
(3005,01)
(3007,01) (3008,01) (3009,01)
(3011,01)
(3014,01)
(3017,01)
(3021,01) (3022,01)
(3024,01) (3025,01)
(3029,01)
(3032,01)
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:32

Speedmaster

Make my day...

Met je DSL verbinding is niets mis, het probleem zit in je wireless en staat volledig los van je DSL signaal.
Sluit een netwerkkabel aan en je zult ervaren dat je verbinding gewoon goed en stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Laatst online: 26-09 16:52
Speedmaster schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:02:
[...]

Met je DSL verbinding is niets mis, het probleem zit in je wireless en staat volledig los van je DSL signaal.
Sluit een netwerkkabel aan en je zult ervaren dat je verbinding gewoon goed en stabiel is.
Allereerst bedankt voor de snelle reactie..

Er is niets aan de diverse configuraties gewijzigd sinds de wisseling van de modem.
Mag ik hieruit concluderen dat de nieuwe modem, althans het wireless gedeelte, niet goed functioneert?
Groet, Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee, het kan ook gewoon simpel een compatabiliteits issue zijn van het modem met jouw wireless kaart. Probeer dus eens een andere wireless kaart of desnoods een andere laptop/computer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenski
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Beste Webcare,

Net even in de DSL line diagnostics van 't modem gekeken en zag dat de 'loop length' in ons geval 2027 meter is. Dat zou verklaren waarom we niet sneller dan 14-16 mbit kunnen halen. Echter, als ik via Speedtest.nl check wat de afstand is vanaf ons huis (1054MV) tot de dichtstbijzijnde DSL centrale zie ik dat er 3 dichterbij zijn; de dichtstbijzijnde is Amsterdam West (postcode 1057ZR, afstand 1074m).

Kunnen jullie ons helpen begrijpen waarom wij verbonden zijn met een centrale die 2x zo ver is? En, nog belangrijker, zouden jullie ons kunnen aansluiten op de centrale die veel dichterbij is?

Veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00
Hallo,

Ik heb Telfort Internet & Bellen sinds eind 2007. Ik zie als ik in log op mijntelfort een aanbieding voor iets sneller internet(22-25 MB vs 20 MB) voor de eerste zes maanden voor de helft van de prijs. Ik heb dan ook een nieuw modem nodig volgens de site. Ik heb ook vast bellen via Telfort.

Mijn vraag is: hoe stabiel is dit nieuwe modem i.c.m. het nieuwe abonnement? Ik weet nog uit 2007 dat de telefonie er zeer regelmatig uit lag en ik heb toen vaak overwogen om een andere provider te kiezen. Laatste tijd is het wel redelijk stabiel en dat wil ik graag zo houden. Stabiliteit(dus uptime en kunnen bellen en gebeld worden) is voor mij veel belangrijker dan een 10 % hogere snelheid met brakke telefoonverbinding.

Ik heb nu een TP link router als accespoint en dat bevalt goed: kan ik dat wifi gedeelte van die nieuwe Zyxel uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nieuwe Zyxel kan je in bridge zetten en dan alles door je eigen router laten regelen ja. Hij is bij mij heel stabiel, maar er schijnen ook nieuwere firmwares te zijn (die je niet krijgt als hij op bridge staat) die instabiliteit in vooral de wifi hebben.

Stevenski, die waarden op die site zijn waarschijnlijk hemelsbreed gemeten. De echte lengte van de kabel is vaak veel langer,omdat kabels niet rechtstreeks van je huis naar de centrale liggen. Ook kan je volgens mij nooit kiezen welke centrale je wilt. De kabels liggen nou eenmaal naar een bepaalde centrale.

[ Voor 38% gewijzigd door woekele op 18-05-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenski
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
woekele schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:53:
Stevenski, die waarden op die site zijn waarschijnlijk hemelsbreed gemeten. De echte lengte van de kabel is vaak veel langer,omdat kabels niet rechtstreeks van je huis naar de centrale liggen. Ook kan je volgens mij nooit kiezen welke centrale je wilt. De kabels liggen nou eenmaal naar een bepaalde centrale.
Woekele - dank je voor je opmerking, je hebt waarschijnlijk gelijk :-(

Dan zal ik (op termijn) toch op UPC moeten overstappen om sneller dan 14 mbit te kunnen halen, en dat terwijl ik eigenlijk superblij met Telfort ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheusk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:09:
Dit is het aanbod voor (destijds) bestaande klanten. Voor nieuwe klanten geldt het Opnemen Pakket.
Rhodez schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:36:
[...]

Het modem dat ze voor glasvezel gaan gebruiken op de website van Telfort lijkt wel heel erg op de experiabox. Maar misschien dat Telfort Webcare antwoord kan geven welk modem ze precies gaan leveren voor de glasvezelaansluitingen? Op de website kan ik namelijk geen typenummer of merk vinden.
Ik ga dit voor u uitzoeken, als er meer informatie over bekend is horen jullie dit.
pelt schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:04:
@webcare

Van de week IPTV besteld. 2 vragen:
  • Toen ik bestelde weet ik niet meer of de actie nog gold dat je tot mei 2013 gratis gebruik kon maken van het Opnemen Pakket. Zouden jullie dat voor mij uit kunnen zoeken?
  • Ik heb meegedaan aan de IPTV-pilot en heb toen ook zelf het pakket geinstalleerd. Ik heb dus geen monteur nodig. Is het mogelijk om het gewoon zelf te installeren?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
• Alle nieuwe IPTV-klanten maken gebruik van de huidige actie, dus in combinatie met het Opnemen Pakket. Graag ontvang ik uw naw-gegevens zodat ik dit kan nakijken.
• Er wordt met alle klanten die het bestellen contact opgenomen, u kunt daarin rustig uitleggen dat u het zelf kunt aansluiten, het is geen verplichting. :)
SvenHazejager schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Henk/Hugo, al meer bekend over mijn lopende ADSL2 naar VDSL2 verlenging? :)
DM beantwoord :)
Zjemm schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:53:
@ webcare

graag nog uw reactie op mijn vorige nog niet beantwoorde vraag:

ik heb het idee als ik in dit topic op "wifi" zoek dat veel mensen wifi problemen hebben met het zyxel modem met versie V3.10(TUE.4)b1

tevens valt het me op dat vaak mijn interne pc's niet op hostnaam te benaderen zijn. wel op IP.
Stel ik benader mijn nas op zijn hostname dan werkt dit 7 van de 10 keer wel, maar dus 3 keer niet.
dezelfde geld voor het modem zelf. Deze heet bij mij "router" maar is niet altijd te benaderen op "naam" , wel altijd op IP. ook als ik al ingelogt ben op het modem dan heb ik vaak een moment waarop de site maar half geladen word, of zelfs helemaal niet.
ik heb het idee dat de huidige firmware nogal buggy is. de internet verbinding is wel heel stabiel.

Graag hoor ik van u hier een passende oplossing voor. anders ben ik genoodzaakt zelf een DNS server te gaan draaien voor mijn interne systemen. is er bijvoorbeeld een firmware update beschikbaar? want volgens mij is er al een 3.11 (zie http://forum.telfort.nl/z...lemen-p-2812hnu-f1-26255/)

Wellicht zijn er hier meer mensen met dit soort problemen met het P-2812HNU-F1 modem ? zie ook: http://forum.telfort.nl/i...rvers-p-2812hnu-f1-25851/
Graag ontvang ik uw naw-gegevens en mobiel nummer voor nader onderzoek.
R0SSI schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:33:
@Telfort webcare. Bedankt voor het overzetten van de lijn, van ADSL naar ADSL2+. We behalen netjes de 20 mbit die we horen te behalen. Erg bedankt voor de support!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 2 db
attenuation downstream: 7 db
current rate upstream: 1028 kbps
current rate downstream: 20476 kbps
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 1067 kbps
attainable rate downstream: 21768 kbps
Profile: N/A
operational uptime: 2 days, 20:18
FEC near end: 0
Bandborders upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1
Dat ziet er prima uit! Veel plezier ermee! :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@webcare

DM met de gevraagde gegevens verstuurd

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Nu online
Sinds een paar dagen een nieuw modem: 2812 HNU. Ik zit op dit moment nog op adsl2, ga over een paar dagen over (vdsl)

Ik kom echter regelmatig niet op de inlogpagina van het modem. Als ik het modem uit/aan zet lukt het wel,
maar de volgende dag kan ik het modem niet bereiken op z'n ip adres (192.168.1.254 ).
Internet verbinding werkt wel gewoon ondertussen.

Iemand tips?

aanvullend (als ik na een reset op de pagina van het modem kijk): ik zie dat de memory usage meer dan 70% is. Klopt dit? (ben op dit moment niks aan het downloaden o.i.d.)

[ Voor 20% gewijzigd door helloitsme op 19-05-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
helloitsme schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:24:
Ik kom echter regelmatig niet op de inlogpagina van het modem.

aanvullend (als ik na een reset op de pagina van het modem kijk): ik zie dat de memory usage meer dan 70% is. Klopt dit? (ben op dit moment niks aan het downloaden o.i.d.)
Doe je dat via wireless, of via kabel? Want via wireless had ik in het begin regelmatig problemen met de admin pagina. Memory usage zit bij mij op 27% dus die waarde kan ik niet plaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door cerberusss op 19-05-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:42
TV online werkt vaak 's nachts niet, maar nu valt hij zelfs tijdens de finale van de Champions League uit.. Dat is dan wel erg jammer!

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 19-05-2012 22:47 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Nu online
cerberusss schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:49:
[...]

Doe je dat via wireless, of via kabel? Want via wireless had ik in het begin regelmatig problemen met de admin pagina. Memory usage zit bij mij op 27% dus die waarde kan ik niet plaatsen.
zowel wireless als kabel
Overigens werkt het nu goed. Morgen nog weer even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
Vandaag het nieuwe modem ontvangen voor de VDSL upgrade volgende week. Just in time _/-\o_

[ Voor 81% gewijzigd door SvenHazejager op 24-05-2012 19:44 . Reden: Geen vragen voor WebCare meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
@ Telfort Webcare,

Was er een bekende storing, of onderhoud afgelopen nacht rond, +- 2 uur? Het internet viel helemaal plat (om 01:57), modem was niet te bereiken, en als ik erin kwam was alles in eerste instantie inorde. Sterker nog, alles was er prima. Signaal, IP. Router op de 'zachte' manier gereboot, maar dat werd er niet beter op. Kwam toen helemaal niet meer op 't internet (terwijl een ping opdracht wel werkt?!). DSL lampje was rood, dus 't was niet mijn kant dit keer :)

Is er overigens een manier om van het enorm trage flash-interface af te komen, en weer op een vergelijkbare interface te komen zoals dat grijze modem had? (mits dat 't een beetje beter maakt) Want ik word er een beetje gek van dat bij 't kleinstje beetje storing 't modem gewoon bijna niet te bereiken is, of enorm traag is. (In 1e instantie werkte het wel, tot de reboot. Modem reageert niet meer via de browser (connectie duurt te lang) maar een PING reageert 'ie wel op) Ik heb overigens alwéér een ander IP adres. (Is verder geen ramp, maar ti's de 4e of 5e binnen 2 maanden tijd, en de vorige keer las ik een bericht van Webcare dat Telfort iemand zo lang mogelijk op een bepaald IP probeert te houden)

Edit: Het internet op sommige momenten gigantisch traag. Websites die traag laden, of zelfs een time-out geven. Youtube video's die niet / heel traag laden. Langzamer dan voor gister avond.

[ Voor 19% gewijzigd door JW1904 op 22-05-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Kan zelf sinds het onderhoud van afgelopen nacht geen diablo3 of starcraft 2 meer spelen (geen andere games geprobeerd) omdat de lag enorm is... Modem al gereset, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Nu online
helloitsme schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:18:
[...]

zowel wireless als kabel
Overigens werkt het nu goed. Morgen nog weer even testen.
blijft helaas een probleem: soms kom ik direct op de toegangspagina van het modem, soms helemaal niet, zoals nu :-( , ben overigens via een kabel verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Beste Support,

sinds een kleine 2 weken hebben wij last van een iets instabiele verbinding.
Het gebeurt steeds dat tijdens het surfen er even geen verbinding is. Ik klik dan gewoon wat links aan, en hij laat dan bijvoorbeeld 15 seconden op zich wachten. (Binnen die 15 sec. is geen enkele site te bereiken)
In de logs van het modem kan ik zo niet iets zien...

Kun je mijn lijn doormeten? Of kan ik wat anders doen? (Meerdere PC's en Macs uitgesloten van 't probleem)

Bedankt vast!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ik heb een P-2812HNU-F1 modem. Heeft iemand een linkje over hoe ik de waarden moet interpreteren die de button DSL Line Status geeft?

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
noise margin downstream: 5 db
attenuation downstream: 35 db
current rate upstream: 1008 kbps
current rate downstream: 12076 kbps
impulse noise protection downstream: 1.1 symbols
attainable rate upstream: 1088 kbps
attainable rate downstream: 11852 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb sinds maandag op dinsdag het internet uitviel een ander IP gekregen. Nu boeit me dat niet zoveel. Echter sinds toen is het internet ook enorm traag geworden. Net of de DNS server enorme problemen heeft, reactietijden zijn erg slecht. Met name bij Facebook ondervind ik problemen. Ook bij het gamen ondervind ik enorme lag.

Verder schokt HDTV sinds deze verandering enorm. Modem uitzetten en weer aanzetten hielp niks.. Intrainsnelheden zijn wel normaal.. Zelfs SDTV schokt soms..

Ik vraag me af wat het probleem is..

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 23-05-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
GAIAjohan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:24:
Ik heb sinds maandag op dinsdag het internet uitviel een ander IP gekregen. Nu boeit me dat niet zoveel. Echter sinds toen is het internet ook enorm traag geworden. Net of de DNS server enorme problemen heeft, reactietijden zijn erg slecht. Met name bij Facebook ondervind ik problemen. Ook bij het gamen ondervind ik enorme lag.

Verder schokt HDTV sinds deze verandering enorm. Modem uitzetten en weer aanzetten hielp niks.. Intrainsnelheden zijn wel normaal.. Zelfs SDTV schokt soms..

Exact hetzelfde probleem hier. Omgeving Zwolle btw. Ook op hetzelfde moment een nieuw IP-adres gekregen. 2 maal met klantenservice gebeld en die konden niets zien of doen.

Word contant uit web-applicaties en game-servers gekicked en reactietijden zijn inderdaad om te huilen.

Ik word zo langzamerhand radeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Er zijn meer mensen met het probleem (waaronder mijzelf...)
http://forum.telfort.nl/i...-update-26521/index2.html

Ik wou vooral diablo3 kunnen spelen, en dat lukt nu aardig met http://www.battleping.com
Uiteindelijk heb ik maar gewoon een 30 dagen abbo gekocht. De 20min trial is gratis (wel even connection 2 selecteren)

[ Voor 14% gewijzigd door firlian op 23-05-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De firmware update die ze hebben gedaan is iets goed mis mee. Elke spel lagspikes.
Is er een mogelijkheid om een downgrade te doen?
Dit is trouwens de P-2812HNU-F1 router.

Dit kan zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:08:
De firmware update die ze hebben gedaan is iets goed mis mee. Elke spel lagspikes.

Dit kan zo niet.
Eens, gewoon weg met deze firmware en downgraden die hap Telfort!
Het is niet leuk dat je niet normaal kunt gamen. Bovendien is de interface van het modem een stuk trager geworden..

//edit
Ik heb de DNS server aangepast naar OpenDNS, en plotseling is alles een stuk vlotter... Telfort, check je DNS-servers!

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 24-05-2012 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:24
Bij ons traint het modem in op +/- 25000 / 2500. Dat was eerder +/- 39000 / 5200 !!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52
@Webcare
Toch nog een vraag: is het "uberhaubt mogelijk om (oude) mediaboxen van KPN aan te sluiten op het modem van Telfort? Zodat ik mijn opneemfunctie kan blijven gebruiken zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Ook bij ons hebben we sinds (eer)gister problemen met het modem.
Bij ons werkt WiFi niet tot slecht en zijn idd sites langzamer te laden.

Betreft die web interface traagheid, dat heb ik al vanaf het begin, weet niet anders met de telfort ZyXels

Firmware: V3.10(TUE.4)
Model: P-2812HNU-F1

[ Voor 36% gewijzigd door Turbo_boy op 24-05-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ik heb de volgende waarden staan als ik bij DSL Line Status kijk in het modem:
code:
1
2
3
4
5
6

Ik heb begrepen dat die laatste waarde (attenuation downstream) bepalend is voor de snelheid.

Nu staat mijn modem in de huiskamer, terwijl het ISRA punt in de hal van het huis zit. Er zit een telefoonkabeltje van ca. 5 meter tussen het modem en het ISRA punt. Heeft iemand ervaring met het modem dichterbij zetten? Verbeterde de attenuation en/of snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ligt aan kwaliteit bekabeling. Ik heb het in mijn huis in Frankrijk getest, en daar maakte het 0,0 uit. Als het een dun rond telefoonsnoertje is kan het wel degelijk van nadelige invloed zijn, maar verwacht in principe geen wonderen.
Heb je nu last van instabiliteit? Wat zijn de intrainwaarden van het modem en wat zegt de postcodecheck?

[ Voor 52% gewijzigd door knakworst op 24-05-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:24
cerberusss schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:35:
code:
1
2
3
4
5
6

Ik heb begrepen dat die laatste waarde (attenuation downstream) bepalend is voor de snelheid.

Nu staat mijn modem in de huiskamer, terwijl het ISRA punt in de hal van het huis zit. Er zit een telefoonkabeltje van ca. 5 meter tussen het modem en het ISRA punt. Heeft iemand ervaring met het modem dichterbij zetten? Verbeterde de attenuation en/of snelheid?
Wij hebben nu tijdelijk het modem +/- 20m van het ISRA punt zitten, maakt niks uit (bij ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
knakworst schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:32:
Ligt aan kwaliteit bekabeling. Ik heb het in mijn huis in Frankrijk getest, en daar maakte het 0,0 uit. Als het een dun rond telefoonsnoertje is kan het wel degelijk van nadelige invloed zijn, maar verwacht in principe geen wonderen.
Heb je nu last van instabiliteit? Wat zijn de intrainwaarden van het modem en wat zegt de postcodecheck?
Nee, ik heb een zeer stabiele verbinding. De postcode check zegt 30 tot 40Mbit, en ik heb Internet Plus besteld, dat zou een dezer dagen geactiveerd moeten worden. Het viel me echter op dat die attenuation downstream waarde van 35 dB een stuk hoger is dan wat ik hier in het forum zie.

Qua intrainwaarden modem, dat is de current rate up/downstream neem ik aan? Want de attainable rate is wat hij zou kunnen bereiken, toch?
code:
1
2
3
4
attainable rate downstream: 11844 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:23:
@webcare

DM met de gevraagde gegevens verstuurd
DM beantwoord. :)
GAIAjohan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:46:
TV online werkt vaak 's nachts niet, maar nu valt hij zelfs tijdens de finale van de Champions League uit.. Dat is dan wel erg jammer!
Dit kan te maken hebben gehad met capaciteitsproblemen, heeft u er na de finale nog last van gehad?
JW1904 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 07:08:
@ Telfort Webcare,

Was er een bekende storing, of onderhoud afgelopen nacht rond, +- 2 uur? Het internet viel helemaal plat (om 01:57), modem was niet te bereiken, en als ik erin kwam was alles in eerste instantie inorde. Sterker nog, alles was er prima. Signaal, IP. Router op de 'zachte' manier gereboot, maar dat werd er niet beter op. Kwam toen helemaal niet meer op 't internet (terwijl een ping opdracht wel werkt?!). DSL lampje was rood, dus 't was niet mijn kant dit keer :)

Is er overigens een manier om van het enorm trage flash-interface af te komen, en weer op een vergelijkbare interface te komen zoals dat grijze modem had? (mits dat 't een beetje beter maakt) Want ik word er een beetje gek van dat bij 't kleinstje beetje storing 't modem gewoon bijna niet te bereiken is, of enorm traag is. (In 1e instantie werkte het wel, tot de reboot. Modem reageert niet meer via de browser (connectie duurt te lang) maar een PING reageert 'ie wel op) Ik heb overigens alwéér een ander IP adres. (Is verder geen ramp, maar ti's de 4e of 5e binnen 2 maanden tijd, en de vorige keer las ik een bericht van Webcare dat Telfort iemand zo lang mogelijk op een bepaald IP probeert te houden)

Edit: Het internet op sommige momenten gigantisch traag. Websites die traag laden, of zelfs een time-out geven. Youtube video's die niet / heel traag laden. Langzamer dan voor gister avond.
Er zijn geen storingen geweest, excuus voor het ongemak in ieder geval!

Heeft het modem na de uitval nog een herstart/reset gehad?
firlian schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:50:
Kan zelf sinds het onderhoud van afgelopen nacht geen diablo3 of starcraft 2 meer spelen (geen andere games geprobeerd) omdat de lag enorm is... Modem al gereset, maar dat mocht niet baten.
Graag ontvang ik uw naw-gegevens voor nader onderzoek. Excuses voor het ongemak.
helloitsme schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:22:
[...]

blijft helaas een probleem: soms kom ik direct op de toegangspagina van het modem, soms helemaal niet, zoals nu :-( , ben overigens via een kabel verbonden
Heeft u nog steeds last van deze problemen?
The Milkman schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:04:
Beste Support,

sinds een kleine 2 weken hebben wij last van een iets instabiele verbinding.
Het gebeurt steeds dat tijdens het surfen er even geen verbinding is. Ik klik dan gewoon wat links aan, en hij laat dan bijvoorbeeld 15 seconden op zich wachten. (Binnen die 15 sec. is geen enkele site te bereiken)
In de logs van het modem kan ik zo niet iets zien...

Kun je mijn lijn doormeten? Of kan ik wat anders doen? (Meerdere PC's en Macs uitgesloten van 't probleem)

Bedankt vast!
Ik heb uw gegevens doorgezet naar de technische afdeling, is inderdaad weinig opmerkelijks te zien aan uw verbinding. Ik kom hierop terug.
GAIAjohan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:24:

usgaap schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:31:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier. Omgeving Zwolle btw. Ook op hetzelfde moment een nieuw IP-adres gekregen. 2 maal met klantenservice gebeld en die konden niets zien of doen.

Word contant uit web-applicaties en game-servers gekicked en reactietijden zijn inderdaad om te huilen.

Ik word zo langzamerhand radeloos.
firlian schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:40:
Er zijn meer mensen met het probleem (waaronder mijzelf...)
http://forum.telfort.nl/i...-update-26521/index2.html

Ik wou vooral diablo3 kunnen spelen, en dat lukt nu aardig met http://www.battleping.com
Uiteindelijk heb ik maar gewoon een 30 dagen abbo gekocht. De 20min trial is gratis (wel even connection 2 selecteren)
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:08:

Dit kan zo niet.
GAIAjohan schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:20:
[...]

Het is niet leuk dat je niet normaal kunt gamen. Bovendien is de interface van het modem een stuk trager geworden..

//edit
Ik heb de DNS server aangepast naar OpenDNS, en plotseling is alles een stuk vlotter... Telfort, check je DNS-servers!
Ik ontvang graag jullie naw-gegevens zodat dit tot de bodem uitgezocht kan worden.
baronruud schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:47:
Bij ons traint het modem in op +/- 25000 / 2500. Dat was eerder +/- 39000 / 5200 !!?
Ziet er naar uit dat u weer terug bent op het start-profiel van Internet Extra. Ik kijk dit voor u na en kom hierop terug.
cerberusss schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:35:
code:
1
2
3
4
5
6

knakworst schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:32:
baronruud schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:53:
[...]

Wij hebben nu tijdelijk het modem +/- 20m van het ISRA punt zitten, maakt niks uit (bij ons)
Dit hoeft ook niet direct een verschil te maken maar een langere kabel is storing-gevoeliger. Op lage snelheden bij ADSL hoeft het niet te verbeteren maar bij VDSL wel. Het is dus altijd aan te raden het modem zo dicht mogelijk op IS/RA te plaatsen. :)
cerberusss schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:08:
[...]

Nee, ik heb een zeer stabiele verbinding. De postcode check zegt 30 tot 40Mbit, en ik heb Internet Plus besteld, dat zou een dezer dagen geactiveerd moeten worden. Het viel me echter op dat die attenuation downstream waarde van 35 dB een stuk hoger is dan wat ik hier in het forum zie.

Qua intrainwaarden modem, dat is de current rate up/downstream neem ik aan? Want de attainable rate is wat hij zou kunnen bereiken, toch?
code:
1
2
3
4
attainable rate downstream: 11844 kbps
Aan deze waarden te zien gaat u binnenkort omgezet worden, graag ontvang ik uw naw-gegevens voor nader onderzoek.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

GAIAjohan schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:20:
[...]

//edit
DNS servers zijn iets wat ik bij zowat bij elke ISP heb aangepast naar die van OpenDNS, niks is zo irritant dan geen internet hebben terwijl je dat eigenlijk wel hebt, maar je ISP rommelt met de DNS. Die van Google worden ook vaak gebruikt, omdat ze zo lekker easy te onthouden zijn (8.8.8.8 bijvoorbeeld). Alleen bij xs4all liet ik de standaardservers staan, die ISP weet wat ie doet :P

@Telfort Webcare een vraagje zonder spoed: herhaald opnemen is niet aanwezig als optie in iptv. Ik lees op het forum dat die optie er wel was (zelf nooit gebruikt/getest dus had er geen idee van) Maar weet dus niet of die functie eenvoudig weer terug te zetten is in een firmware update voor het modem of dat het blijvend weg is? Ik vind het wel een beetje suf dat die optie er niet is, als je een serie volgt moet je nu los gaan zitten opnemen..erg 1980 :P

http://forum.telfort.nl/i...t-optie-weer-terug-26346/

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:59:
Er zijn geen storingen geweest, excuus voor het ongemak in ieder geval!

Heeft het modem na de uitval nog een herstart/reset gehad?

Henk
Ik ben in ieder geval niet de enige. Ander IP dus rond 2u 's nacht's. Heb tijdens dat 't plat lag de DSL line gereset, daarna omdat ik 't modem voor geen mogelijkheid in kon komen een 'harde' herstart gegeven (stroom eraf, minuut gewacht, stroom er weer op)

Maar net zoals GAIAJohan al zei, online games spelen is vrijwel onmogelijk. Constant de verbinding die 'hapert' en na een tijdje weg valt. (En da's niet fijn tijdens online racen)

Edit 19:23: internet is momenteel niet vooruit te branden. Pagina's laden traag, of laden helemaal niet. Tweakers had net een melding "server doet er te lang over om te reageren", en Tweakers is juist 1 van de paar sites die 't vaak presteren om binnen een seconde compleet op 't scherm te staan. Het CPU gebruik van het modem is overigens ook enorm omhoog geschoten? Normaal stond de CPU altijd op 5% - 10%, en het geheugen op ruim 60% - 80%, en nu maar 13% geheugen en 50% op de CPU.

Overigens, wat moet dit voorstellen? Normaal was het, eens of 2x per week, hooguit 10x per 15s.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
#

Time

Level

1   2012-05-24 19:14:00 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
2   2012-05-24 19:14:00 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
3   2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
4   2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
5   2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 0 seconds]
6   2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 4 times in 0 seconds]
7   2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
8   2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
9   2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
10  2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
11  2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
12  2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 0 seconds]
13  2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
14  2012-05-24 19:13:59 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
15  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
16  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
17  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
18  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
19  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
20  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 0 seconds]
21  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
22  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 5 times in 0 seconds]
23  2012-05-24 19:13:58 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
24  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
25  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
26  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
27  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
28  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 0 seconds]
29  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
30  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 3 times in 0 seconds]
31  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
32  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
33  2012-05-24 19:13:57 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
34  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 3 times in 0 seconds]
35  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
36  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 4 times in 0 seconds]
37  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
38  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
39  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 4 times in 0 seconds]
40  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
41  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
42  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
43  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
44  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
45  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
46  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
47  2012-05-24 19:13:56 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
48  2012-05-24 19:13:55 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 5 times in 0 seconds]
49  2012-05-24 19:13:55 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
50  2012-05-24 19:13:54 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 14 times in 1 seconds]
51  2012-05-24 19:13:54 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
52  2012-05-24 19:13:53 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 3 times in 1 seconds]
53  2012-05-24 19:13:53 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
54  2012-05-24 19:13:53 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 3 times in 0 seconds]
55  2012-05-24 19:13:53 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
56  2012-05-24 19:13:53 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.** [last message repeated 3 times in 0 seconds]
57  2012-05-24 19:13:53 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**
58  2012-05-24 19:13:53 alert   PortScan ATTACK:SRC=109.73.50.233 DST=82.171.***.**

Edit 20:52: Zojuist gebeld naar de Klantenservice en om eerlijk te zijn.. nooit weer.. Mevrouw wist niet eens wat 'user interface' was.. Anyhow, zojuist geprobeert om Saints Row The Third online te spelen, kon hooguit 3 minuten rond vliegen voor de complete verbinding weer plat lag. Als in, Steam verloor connectie met dus de game. Nu dus wel een complete reset gedaan.. dankzij mevrouw van de klantenservice (was nergens voor nodig, ti's nog steeds bagger).

Overigens, is het mogelijk om de interface van het modem om te 'wisselen' naar een wat minder eye-candy-ish interface zoals nu? Het liefst net zoals op het grijze modem van 4 jaar geleden. En waarom is het modem zo verrekte traag?! Dit was al zo sinds dat de firmware voor VDSL erop kwam, ding doet er een eeuwigheid over om naar een statistieken-pagina te komen.

[ Voor 101% gewijzigd door JW1904 op 25-05-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik vind het wel een beetje vreemd dat er op het telfort forum zelf niet gereageerd wordt door iemand van telfort en hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem als GAYAjohan.
Ander IP adres....... en de pagina`s laden enorm traag!
Zo wordt achter de pc zitten een stuk minder leuk..:(

Heeft webcare een definitieve oplossing?? |:(
Pagina: 1 ... 60 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.