Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56

nwagenaar

God, root. What's the differen

@Telfort Webcare

Sinds enkele dagen heb ik last van dezelfde soort problemen. Sites laden soms traag en ik kan geen enkele Teamspeak 3 server meer goed benaderen. Als ik überhaupt kan connecten, dan kunnen ze me soms horen maar dan wel met veel gestotter. Tevens had ik vanochtend geen internet (reboot van de modem verhielp dit) en uiteindelijk had ik later op de dag ook geen internet meer (wederom een reboot gedaan en ik had weer internet).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Net voor de 3e keer met Klantenservice gebeld.

Lijn lag goed, ping en alles in orde. Ze kunnen niets voor mij doen behalve een notitie maken. En suggereren dat het met mijn computer te maken heeft. Ik heb een 2e computer geprobeerd, een nieuwe kabel, wireless dongle, een LAN naar USB dongle, een aparte NIC. Niets helpt en alles blijft bij het oude trage internet.

Hoe komt het dan dat ik nog steeds niet normaal kan internetten? Telebankieren gaat niet, 3 x F5-en voordat Gmail laadt en Diablo 3 of iets dergelijks zit er niet meer in.

Het advies om Battleping te gebruiken heeft geholpen, ik kan nu in ieder geval weer een online spelletje spelen. De rest blijft op dit moment nog knudde.

Ik ben benieuwd naar een verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-08 21:32
@Telfort Webcare

ik heb ook al paar dagen last van wegvallen van verbinding en heel traag van open van website. vooral wat ik me er aan erge is hoog latency bij diablo spelen. ping zit altijd boven 150 tot 1000+ ms. resetten helpen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier, sinds dinsdag niet meer normaal kunnen gamen door lagspikes.

Hopen dat ze het snel oplossen dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroon1986
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 10:13
@Telfort Webcare

Hier ook precies hetzelfde probleem tijdens diablo3: Veel lagspikes sinds een aantal dagen! Het spel is eigenlijk niet meer speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:42
Nog wat problemen sinds maandag op dinsdag:
- Gmail reageert nauwelijks als op een bericht klikt
- Facebook wil haast niet doorladen of informatie laten zien die pop-up komt.
- Ik kan niet webcammen via Skype, MSN whatever. Om de een of andere reden komt het videosignaal niet door

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend dat een aantal van jullie latency problemen ervaren! We zijn achter de schermen zelf al met een onderzoek bezig, maar daarbij kunnen we jullie voorbeelden goed gebruiken.

Van iedereen die problemen ervaart ontvang ik graag antwoord op alle onderstaande vragen:
Sinds wanneer ervaarde u problemen:
Ervaart u op dit moment nog problemen?: ja/nee
Ervaart u problemen met surfen?:
Ervaart u problemen met vast bellen?:
Ervaart u problemen met Interactieve TV en zo ja wat voor?:
Ervaart u problemen met online games en zo ja; welke?:

Up/downgrade van firmware op de 2812 hoeven jullie zelf niet te proberen. Deze slikt alleen firmware met Telfort lettercode en is alleen door ons aan te passen. De meeste van jullie hadden al TUE.4-b1 voordat de problemen begonnen en we hebben er tienduizenden probleemloos in het veld staan. Dat het aan de firmware zou liggen is dus niet aannemelijk.

Mijn excuses voor het ongemak!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Sinds wanneer ervaarde u problemen: Sinds de nacht van maandag 21 op dinsdag 22

Ervaart u op dit moment nog problemen?: ja

Ervaart u problemen met surfen?: Ja, Sommige websites lijken in een loop te komen van vernieuwing die niet doorzet. Bijvoorbeld als je op gmail een bericht aanklikt, lijkt er niks te gebeuren. Daarna krijg je een bericht op Gmail een html-variant te gebruiken omdat de internetverbinding traag lijkt. Op Facebook, als je dan aan de rechterkant een reactie van iemand kies dat bericht komt er gewoon niet voor, terwijl er gewoonlijk een soort mouse-over gebeurt..
Wikipedia laadt zeer traag.
Webcam via MSN/Skype krijgt de andere partij niet te zien... Ik zie wel dat er een connectie opgezet lijkt, ik zie mezelf ook op het cam-beeldje, maar zij kunnen mij niet zien.

Ervaart u problemen met vast bellen?: Op woensdag werkte het niet. Na een restart ging het telefonie lampje ook niet branden. Gisteren weer herstart, het lijkt te werken.

Ervaart u problemen met Interactieve TV en zo ja wat voor?: Schokken van het beeld, alsof er niet genoeg data binnenkomt. HDTV om de 10 seconden, SDTV eens in de zoveel tijd.

Ervaart u problemen met online games en zo ja; welke?: Forza, ik speel weinig anders. Lag spikes, connectieproblemen.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:18:
Van iedereen die problemen ervaart ontvang ik graag antwoord op onderstaande vragen:
Sinds wanneer ervaarde u problemen: Sinds 22-5-2012
Ervaart u op dit moment nog problemen?: Ja, ter indicatie: TS3 servers hebben nog steeds issues qua connecteren, onmogelijkheid om te switchen in kanalen, automatisch toekennen van servergroups (waardoor ik niet kan switchen) praten en horen (dit duidt op latency issues en ik ervaar dit met alle TS3 servers).
Ervaart u problemen met surfen?: Het lijkt nu wat stabieler te zijn. Maar facebook en twitter laden soms niet in zijn geheel of zijn heel traag.
Ervaart u problemen met vast bellen?: Heb ik niet
Ervaart u problemen met Interactieve TV en zo ja wat voor?: Heb ik niet
Ervaart u problemen met online games en zo ja; welke?: EVE Online en BF3 in de vorm van disconnects en latency issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:42
Ervaart u problemen met surfen?: Ja, inloggen bij marktplaats lukt niet, betaling bij ebay bevestiging lukt niet, veel pagina`s laden niet, of het duurt een seconde of 15. Dit met de DNS van google, omdat we hier wel vaker dit soort problemen hebben, en de DNS van google vaak iets beter lijkt te werken in dat soort gevallen.
Ervaart u problemen met vast bellen?: Nee
Ervaart u problemen met Interactieve TV en zo ja wat voor?: Heb ik niet
Ervaart u problemen met online games en zo ja; welke?: Speel geen online games

[ Voor 11% gewijzigd door reiniero op 25-05-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroon1986
  • Laatst online: 01-08 10:13
Sinds wanneer ervaarde u problemen: dinsdag 22 mei
Ervaart u problemen met surfen?: nee, maar niet uitgebreid genoeg getest.
Ervaart u problemen met vast bellen?: nvt
Ervaart u problemen met Interactieve TV en zo ja wat voor?: nvt
Ervaart u problemen met online games en zo ja; welke?: ja, Diablo 3. Lag spikes, Connectieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg er wel voor dat als we uw gegevens niet hebben, we deze dan alsnog krijgen. Stuur bij twijfel een DM met uw adres. Bedankt voor jullie voorbeelden!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Laatst online: 25-09 07:31
Sinds wanneer ervaarde u problemen: Afgelopen dinsdag nacht
Ervaart u op dit moment nog problemen?: Ja, tijdens online gamen valt de verbinding voor de PC naar de server uit, grote time-out / latency.
Ervaart u problemen met surfen?: Zo nu en dan. Het ene moment werkt het snel, het andere moment duurt het 2 minuten om Tweakers.net te laden, of krijg ik zelfs een time-out (server reageert niet / connectie geherintialiseerd) Of de pagina word in text geladen, dus helemaal geen opmaak.
Ervaart u problemen met vast bellen?: n.v.t.
Ervaart u problemen met Interactieve TV en zo ja wat voor?: n.v.t.
Ervaart u problemen met online games en zo ja; welke?: Live for Speed, Saints Row The Third, en dat zijn momenteel de enige games die hier online gespeeld worden. Het gaat eerst heel even goed, en na 5 - 10 minuten krijg je een leuke time-out.

Heb je overigens nog een antwoord op m'n laatste vraag/antwoord?

JW1904 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

[ Voor 16% gewijzigd door JW1904 op 25-05-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Sinds de nacht van maandag op dinsdag 22 mei. De modem was 2 uur lang offline en er brandde een rood lampje bij internet. Modem is Zyxel 2606HW1-D1A

Na 2 uur offline, kwam de modem wee online.

Geprobeerd; andere PC, NIC, Wireless Dongle, LAN naar USB Dongle (Konig Electronics), nieuwe kabel, modem uren uit het stopcontact, etc, niets helpt.
Ja
Ja. Pagina's laden niet compleet, niet of na lange tijd. Constant refresh of F5-en helpt. Latency varieert van 44 ms tot 8192 ms. Online web-applicaties, bankieren, streaming video en MMO's zijn niet te bereiken.
Ik heb alleen Telfort Internet.
Ik heb alleen Telfort Internet.
Alle online games waarvoor server-authenticatie nodig is. Te noemen; Aion, WoW, Diablo 3. Geen uitzonderingen.

Het gebruik van BattlePing voor MMO's helpt. En lost het probleem van online gamen op. Maar niet van bankieren, streaming video's en web-applicaties (Google Doc, Citrix, Exchange etc etc)

[ Voor 7% gewijzigd door usgaap op 25-05-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Telfort belde net persoonlijk, en moest dingen testen.
Helaas kon ik de gametest op dat moment even niet uitvoeren, omdat er niemand online was voor een race. Echter is bij mij het surfen zelf nu opgelost, facebook reageert weer goed, gmail reageert weer goed,. Het schokken van tv is afgelopen.. Rottig voor Telfort dat ik niet goed kan luisteren ivm slechthorendheid.
Maargoed. Alles lijkt echt weer in orde te zijn.

Men verwachtte dat lag bij games nu ook opgelost zou zijn. Dus mensen met Diablo3 of welk ander online spel. Probeer het ;).

Of dit was even een testsetup bij mij thuis, dat kan natuurlijk ook :P.

Ben iig wel benieuwd wat er exact aan de hand was :P

[ Voor 51% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Johan,

Dat was ik :) We hebben de vermoedelijke oplossing getest en de eerste signalen zijn goed. Let op! Deze oplossing is toegepast op een aantal klanten, het is dus nog niet bij iedereen opgelost. We zijn momenteel bezig dit voor de rest ook door te testen, het eind is dus in zicht.

Ik wacht momenteel nog op een verwachte eindtijd voor rest van de aansluitingen, ik hoop dat alles nog voor het paasweekend is opgelost.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:43:
@Johan,

Dat was ik :) We hebben de vermoedelijke oplossing getest en de eerste signalen zijn goed. Let op! Deze oplossing is toegepast op een aantal klanten, het is dus nog niet bij iedereen opgelost. We zijn momenteel bezig dit voor de rest ook door te testen, het eind is dus in zicht.

Ik wacht momenteel nog op een verwachte eindtijd voor rest van de aansluitingen, ik hoop dat alles nog voor het paasweekend is opgelost.

Hugo
Jullie nemen er wel de tijd voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Dat zou mij wel goed uitkomen, ik heb een druk weekend voor de boeg waarbij ik hoop veel mensen neer te schieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dennis-L schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:44:
[...]

Jullie nemen er wel de tijd voor 8)
Als het het paasweekend wordt wel ja :P

In ieder geval prima service van Webcare :)! Bedankt Hugo en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan Johan!

@all,

Ik heb zojuist begrepen dat het vanavond opgelost moet zijn voor iedereen, hoe laat precies kan ik niet zeggen.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik lees hier ineens een reactie op:
GAIAjohan schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:46:
TV online werkt vaak 's nachts niet, maar nu valt hij zelfs tijdens de finale van de Champions League uit.. Dat is dan wel erg jammer!
Dit kan te maken hebben gehad met capaciteitsproblemen, heeft u er na de finale nog last van gehad?
Nou, ik heb het sinds toen niet meer gebruikt, maar ik weet wel dat de algehele stream 's nachts soms onbereikbaar wordt/is. Discovery en NGC hebben soms nog leuke docu's die ik dan even wil kijken, maar soms werkt het 's nachts gewoon niet. De duur daarvan weet ik niet, omdat ik dan meestal maar ga slapen. Ik zal voortaan even een schema bijhouden als het gebeurt. Wellicht dat het gewoon iets is van een onderhoudscyclus?

Dat de stream het tijdens de Champions League finale moeilijk had was wel duidelijk, de beeldkwaliteit van TV Online was minder goed dan gewoonlijk. Vergelijkbaar met de NOS stream, terwijl hij gewoonlijk stukken helderder en strakker is. Dusja, wellicht was die uiteindelijk gewoon plat gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nacht van maandag op dinsdag

Ja

Af en toe laden pagina's erg langzaam.

Gebruik alleen internet van Telfort

Diablo 3 is sinds dinsdag onspeelbaar door lag. League of Legends lijkt wat beter te lopen maar heb soms daar ook lagspikes van 1-2 seconden wat zeer irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
*kuch*
JW1904 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:12:
[...]

Overigens, is het mogelijk om de interface van het modem om te 'wisselen' naar een wat minder eye-candy-ish interface zoals nu? Het liefst net zoals op het grijze modem van 4 jaar geleden. En waarom is het modem zo verrekte traag?! Dit was al zo sinds dat de firmware voor VDSL erop kwam, ding doet er een eeuwigheid over om naar een statistieken-pagina te komen.
Edit 21:51: Probleem is bij mij geloof ik weg. Zojuist ruim een half uur Saints Row The Third online gespeeld, werkt prima.

[ Voor 11% gewijzigd door JW1904 op 25-05-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer ervaarde u problemen: Dinsdag 22mei
Ervaart u op dit moment nog problemen?: ja/nee Ja...nog steeds langzaam
Ervaart u problemen met surfen?: Ja, sites laden langzaam er is niets veranderd
Ervaart u problemen met vast bellen?: nee
Ervaart u problemen met Interactieve TV en zo ja wat voor?: heb ik niet
Ervaart u problemen met online games en zo ja; welke?: Ik speel geen games

ModemP-2601HN-F1 Zelfde firmware gehouden, maar wel hebben jullie mijn snelheid geknepen.
Daar waren de afgelopen 3 maanden geen problemen mee.
Pas NA de modemupdate zijn er problemen

Graag weer de oude snelheid terug 7544kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahb
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 07:00

ahb

Nacht van maandag op dinsdag.

Ja, net nog.

Af en toe laden pagina's erg langzaam, lijkt alsof de lookup heel traag is.

Niet gebruikt.

Diablo 3 is sinds dinsdag onspeelbaar door lag. Daarvoor helemaal nergens last van. De lag treedt nu direct op.

Edit: de lag is hier (nog) niet gefixed of verbeterd (om 01:50u), D3 blijft onspeelbaar: speelveld update niet en mobs blijven staan. Wachten we morgen maar weer af...

[ Voor 13% gewijzigd door ahb op 26-05-2012 01:56 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde hier, nog geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een potje LoL gedaan. (kan niet slape, hitte en moest tot 3 uur werken) heb nog steeds last van lagspikes
ga weer eentje doen, kijken of het nu beter gaat.

Wat is er precies mis?

EDIT: nog steeds niet fixed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Momenteel is dsl up, maar geen verbinding mogelijk....

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Vraagje; Bel je met Telfort vast bellen onderling, naar andere Telfort vast bellen abonnees, gratis?
Ik kan het niet vinden op de Telfort website.

Daarmee bedoel ik dus dat je geen starttarief hoeft te betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door marigo op 26-05-2012 08:45 . Reden: starttarief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Nog steeds haperende lijn...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26

Speedmaster

Make my day...

marigo schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:43:
Vraagje; Bel je met Telfort vast bellen onderling, naar andere Telfort vast bellen abonnees, gratis?
Ik kan het niet vinden op de Telfort website.

Daarmee bedoel ik dus dat je geen starttarief hoeft te betalen.
Nee, starttarief is 5 cent, zie hier: http://internet.telfort.n...en.html#open-tab-tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:56:
@all,

Ik heb zojuist begrepen dat het vanavond opgelost moet zijn voor iedereen, hoe laat precies kan ik niet zeggen.
Volgens mij is het probleem bij mij opgelost. Volgens mijn VPN is de verbinding circa 4,5 uur geleden verbroken, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was. En inderdaad, ik kan weer een fatsoenlijke verbinding maken met de diverse TS3 servers en ik had geen problemen met praten/moven/etc, etc. Op dit moment heb ik ook geen problemen met websites en alles lijkt gewoon vlot te laden. Daarbij heb ik nog geen vreemde latency issues en disco's gehad bij EVE en BF3.
Nogmaals mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
Enorm bedankt dat ons probleem serieus werd genomen, zeker omdat er maar een beperkt aantal mensen hier last van hadden. Maar vanuit de ogen van de techneut, wat was nu het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem lijkt bij mij ook opgelost nu. Bedankt voor de hulp Hugo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier opgelost denk ik. Geen last gehad van een haperende verbinding vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina`s laden nog steeds langzaam.. Geen verbetering helaas , ondanks het mooie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Wel vreemd dat dit niet gewoon echt gratis is. Natuurlijk is €0,05 niet veel, maar ja ik ben wel een Nederlander. ;)

Bedankt voor het antwoord.

PS Zou Telfort SIP-URI dialing uitgeschakeld hebben om te voorkomen dat er gratis gebeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahb
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 07:00

ahb

Probleem bij mij is ook opgelost! D3 doet het weer prima. Mooi dat het gefixt is! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

marigo schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:06:
[...]

Wel vreemd dat dit niet gewoon echt gratis is. Natuurlijk is €0,05 niet veel, maar ja ik ben wel een Nederlander. ;)

Bedankt voor het antwoord.

PS Zou Telfort SIP-URI dialing uitgeschakeld hebben om te voorkomen dat er gratis gebeld kan worden?
budgetphone is goedkoper en werkt ook buiten het Telfort netwerk (handig op vakantie dat je met je voip in het buitenland toch lokaal kan bellen).
SIP-URI heb ik al een paar jaar niet meer getest, maar werkte wel met Telfort.
Er zijn wat spam problemen waardoor ze het wellicht uitgezet hebben, maar over het algemeen biedt Telfort wel goed internet.
Maar een voip connectie opzetten moet altijd wel lukken toch? Desnoods gebruik je skype als je er niet uitkomt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook last van een zeer slecht werkende verbinding.

de dl-snelheid is gewoon maximaal, maar sites opvragen gaat zo traag als dikke stront.

een ping geeft vaak 100% loss aan en als de ping de site wel bereikt is dat met 300ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:18:
Vervelend dat een aantal van jullie latency problemen ervaren! We zijn achter de schermen zelf al met een onderzoek bezig, maar daarbij kunnen we jullie voorbeelden goed gebruiken.

Van iedereen die problemen ervaart ontvang ik graag antwoord op alle onderstaande vragen:
Sinds wanneer ervaarde u problemen: Weet ik niet precies
Ervaart u op dit moment nog problemen?: ja/nee ja
Ervaart u problemen met surfen?: Ja, vooral uploaden naar en laden van facebook
Ervaart u problemen met vast bellen?: Nee
Ervaart u problemen met Interactieve TV en zo ja wat voor?:Nee
Ervaart u problemen met online games en zo ja; welke?: Nee

Up/downgrade van firmware op de 2812 hoeven jullie zelf niet te proberen. Deze slikt alleen firmware met Telfort lettercode en is alleen door ons aan te passen. De meeste van jullie hadden al TUE.4-b1 voordat de problemen begonnen en we hebben er tienduizenden probleemloos in het veld staan. Dat het aan de firmware zou liggen is dus niet aannemelijk.

Mijn excuses voor het ongemak!

Hugo

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

@Webcare

Vorige week heb ik de VIP 1853 ontvangen voor m'n iTV abonnement.
Sinds vandaag doet ie het ook. Tenminste... tot 20 minuten geleden. Op dat moment viel de ontvanger in stand-by. Nu blijkt dat een instelling te zijn, automatisch standby, die is in te stellen op 1,2,3 of 4 uur.
Ik mis de belangrijkste optie: Niet automatisch stand-by!!
Ik gebruik de ontvanger ook als radio-ontvanger en heb geen zin 3x per dag dat ding opnieuw aan te zetten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ontvanger gewoon aan blijft? (zoals elk ander apparaat)

/edit 15:22
Het lijkt erop dat de mogelijkheid om de ontvanger gewoon aan te laten er niet is?
Tevens heb ik het vermoeden dat er ook geen HD ondersteuning is? Zender 701 werkt niet, 001 is een SD kanaal.
Ik hoop dat ik voorbarige conclusies trek (ben ik goed in >:) ), maar indien niet: Een domper!
Please relieve me ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Maestro op 29-05-2012 15:46 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 16:27
@webcare
Voor 2 weken terug hebben jullie mij gebeld over het probleem met de internet snelheid. Hierop is mijn verbinding omgezet van vdsl naar adsl2+. Hierover heeft u mij weer gebeld op 18 mei. De snelheid is hiermee niet terug gekomen en er zou een onderzoek worden gestart, er zou ook een monteur naar de huisinstallatie komen kijken. U heeft mij 21 mei wederom gebeld of er al een afspraak was gemaakt met een monteur, die was er op dat moment nog niet. Tot op heden heb ik van een monteur of telfort niets meer vernomen? Waar gaat dit toch steeds mis en waarom worden afspraken weer niet nagekomen? Graag reactie.
Mijn gegevens komen in een dm.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
franssie schreef op zondag 27 mei 2012 @ 01:49:
[...]

budgetphone is goedkoper en werkt ook buiten het Telfort netwerk (handig op vakantie dat je met je voip in het buitenland toch lokaal kan bellen).
SIP-URI heb ik al een paar jaar niet meer getest, maar werkte wel met Telfort.
Er zijn wat spam problemen waardoor ze het wellicht uitgezet hebben, maar over het algemeen biedt Telfort wel goed internet.
Maar een voip connectie opzetten moet altijd wel lukken toch? Desnoods gebruik je skype als je er niet uitkomt.
Ja, budgetphone is handig, goedkoper en staat SIP-URI dialing toe.
Een aantal jaar geleden, toen Telfort nog Tiscali was, werkte SIP-URI dialing wel. Het is alleen jammer dat het nu niet meer kan.

V.w.b. toegang tot het Internet scoort Telfort een ruime voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 19:15
arieh schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:57:
@webcare,

Volgens de postcodecheck kan ik op mijn adres (2355BM) nu tot 40Mb krijgen.....ben echter huiverig om te upgraden, daar ik met ADSL2+ nu niet verder ga dan 7Mb.
Is het mogelijk mijn huidige "tot 20Mb" abonnement kosteloos op VDSL over te zetten?
Vorige week woensdag viel mijn oude verbinding weg, nog voordat ik een nieuw modem had ontvangen. Na belletje met helpdesk is er een nieuw modem opgestuurd (kon 5 werkdagen duren :'( ). Vrijdag (2 werkdagen :*) ) modem binnen.
Nu enkele dagen later lijk ik inderdaad de maximale snelheid te kunnen krijgen. @webcare, bedankt voor de support!!

Nadelen van het 2812 modem:
- een USB harddisk eraan hangen is erg langzaam (dan maar weer terug naar m'n "snelle" mediaplayer). ;)
-Tevens lijkt de box als ik uPNP aanzet instabiel te worden met de internetverbinding. (dan maar geen uPNP)

Voor de rest tevreden.....nu kijken hoe de verbinding zich over een periode van enkele weken houdt.
Vooralsnog heb ik waar voor mijn geld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JW1904 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:43:
*kuch*

[...]

Edit 21:51: Probleem is bij mij geloof ik weg. Zojuist ruim een half uur Saints Row The Third online gespeeld, werkt prima.
Om even terug te komen op uw vorige vraag (mijn excuses voor de late reactie), dit zorgt verder niet voor problemen, zijn er op dit moment nog steeds zoveel meldingen in uw log?
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 03:51:
Net een potje LoL gedaan. (kan niet slape, hitte en moest tot 3 uur werken) heb nog steeds last van lagspikes
ga weer eentje doen, kijken of het nu beter gaat.

Wat is er precies mis?

EDIT: nog steeds niet fixed.
Modem heeft een reset gehad? De eerder genoemde problemen zijn namelijk opgelost, dit zou duiden op een individueel probleem.
Ik heb uw gegevens doorgezet naar de technische afdeling, bent u bereikbaar op nummer 06xxxxxx22?
nwagenaar schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:16:
[...]

Volgens mij is het probleem bij mij opgelost. Volgens mijn VPN is de verbinding circa 4,5 uur geleden verbroken, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was. En inderdaad, ik kan weer een fatsoenlijke verbinding maken met de diverse TS3 servers en ik had geen problemen met praten/moven/etc, etc. Op dit moment heb ik ook geen problemen met websites en alles lijkt gewoon vlot te laden. Daarbij heb ik nog geen vreemde latency issues en disco's gehad bij EVE en BF3.

[...]

Enorm bedankt dat ons probleem serieus werd genomen, zeker omdat er maar een beperkt aantal mensen hier last van hadden. Maar vanuit de ogen van de techneut, wat was nu het probleem?
Het probleem is opgelost door een configuratie aan te passen van een component in ons core netwerk.
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:35:
Ik heb hier ook last van een zeer slecht werkende verbinding.

de dl-snelheid is gewoon maximaal, maar sites opvragen gaat zo traag als dikke stront.

een ping geeft vaak 100% loss aan en als de ping de site wel bereikt is dat met 300ms.
Nog steeds dezelfde problemen? :(
Maestro schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:58:
@Webcare

Vorige week heb ik de VIP 1853 ontvangen voor m'n iTV abonnement.
Sinds vandaag doet ie het ook. Tenminste... tot 20 minuten geleden. Op dat moment viel de ontvanger in stand-by. Nu blijkt dat een instelling te zijn, automatisch standby, die is in te stellen op 1,2,3 of 4 uur.
Ik mis de belangrijkste optie: Niet automatisch stand-by!!
Ik gebruik de ontvanger ook als radio-ontvanger en heb geen zin 3x per dag dat ding opnieuw aan te zetten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ontvanger gewoon aan blijft? (zoals elk ander apparaat)

/edit 15:22
Het lijkt erop dat de mogelijkheid om de ontvanger gewoon aan te laten er niet is?
Tevens heb ik het vermoeden dat er ook geen HD ondersteuning is? Zender 701 werkt niet, 001 is een SD kanaal.
Ik hoop dat ik voorbarige conclusies trek (ben ik goed in >:) ), maar indien niet: Een domper!
Please relieve me ;)
De 1853 heeft uiteraard HD-ondersteuning :)

Ik ben voor u aan het navragen of er een work-around is voor het standby-gaan van het apparaat.
carismagdi schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:27:
@webcare
Voor 2 weken terug hebben jullie mij gebeld over het probleem met de internet snelheid. Hierop is mijn verbinding omgezet van vdsl naar adsl2+. Hierover heeft u mij weer gebeld op 18 mei. De snelheid is hiermee niet terug gekomen en er zou een onderzoek worden gestart, er zou ook een monteur naar de huisinstallatie komen kijken. U heeft mij 21 mei wederom gebeld of er al een afspraak was gemaakt met een monteur, die was er op dat moment nog niet. Tot op heden heb ik van een monteur of telfort niets meer vernomen? Waar gaat dit toch steeds mis en waarom worden afspraken weer niet nagekomen? Graag reactie.
Mijn gegevens komen in een dm.
Er is als het goed is, heeft er een collega van mij vanmiddag nogmaals contact met u opgenomen.
arieh schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:02:
[...]

Vorige week woensdag viel mijn oude verbinding weg, nog voordat ik een nieuw modem had ontvangen. Na belletje met helpdesk is er een nieuw modem opgestuurd (kon 5 werkdagen duren :'( ). Vrijdag (2 werkdagen :*) ) modem binnen.
Nu enkele dagen later lijk ik inderdaad de maximale snelheid te kunnen krijgen. @webcare, bedankt voor de support!!

Nadelen van het 2812 modem:
- een USB harddisk eraan hangen is erg langzaam (dan maar weer terug naar m'n "snelle" mediaplayer). ;)
-Tevens lijkt de box als ik uPNP aanzet instabiel te worden met de internetverbinding. (dan maar geen uPNP)

Voor de rest tevreden.....nu kijken hoe de verbinding zich over een periode van enkele weken houdt.
Vooralsnog heb ik waar voor mijn geld _/-\o_
:) Veel plezier ermee!

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:44:
[...]

Om even terug te komen op uw vorige vraag (mijn excuses voor de late reactie), dit zorgt verder niet voor problemen, zijn er op dit moment nog steeds zoveel meldingen in uw log?

Henk
code:
1
2
3
4
5
6
1   2012-05-30 17:11:43 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
2   2012-05-30 17:08:46 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
3   2012-05-30 17:06:55 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
4   2012-05-30 09:46:36 alert   XmasTree ATTACK:SRC=23.23.232.243 DST=82.171.181.99
5   2012-05-30 09:12:03 alert   SYN,RST ATTACK:SRC=23.23.232.243 DST=82.171.181.99
6   2012-05-30 06:06:39 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=99.45.156.73 DST=82.171.181.99 [last message repeated 7 times in 19 seconds]

Kan het niet extreem veel noemen, maar ze zijn er nog wel. (Ti's wel een hele tijd geleden (2 jaar of zelfs langer) dat ik een schoon logje had, dat was nog met 't oude grijze modem).

Overigens, m'n internet is 10kb/s sneller sinds de storing... O-)

Edit:

1. Waarom worden smartphones vaak als 'Unknown' of zelfs als 'Null' weergegeven? (Als in, er is helemaal geen data bekent, geen IP, geen mac adres, helemaal nada)
2. Wat zit er op 192.168.1.4? Want ik zie dat de bron van de 'aanval' van binnen het netwerk is, maar er zit hier geen enkele computer op .4, alle computers in huis staan tussen 30 - 60 (zal ik maar weer een keer vast zetten). Sterker nog, standaard staat het modem ingesteld om IP adressen uit te delen vanaf 192.168.1.33

3. Zoals ik HIER al gepost had, WDS bridging lijkt vrijwel onmogelijk. Wat ik ook probeer, de router blijft maar een lokaal netwerk(je). Werkt dat niet met dit modem? Zo niet.. Is er een andere manier om de sterkte van 't draadloze signaal te versterken? Want van de 300 (Wireless N) blijft er maar 12 over zodra je op de 1e verdieping staat. (Er zit enkel een houten vloer tussen, dus dat zit niet 'echt' in de weg)

4. Overigens, ik had net even een smartphone in m'n handen, omdat 't draadloze internet enorm traag zou zijn. Zo van "Zie maar.. ti's niet te doen". De telefoon kon podverdrie nog geen eens websites laden?

[ Voor 36% gewijzigd door JW1904 op 30-05-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare,

Nee vooralsnog geen enkele verbetering.

Het laden van pages duurt echt lang. tegen een halve minuut, voorheen was dat nagenoeg instant.

En als de pagina wel geladen wordt lijkt dat te gaan zoals dat vroeger ging met een inbelverbinding van 56k :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds we een een HDTV hebben, ben ik bezig om een nieuwe provider te zoeken.
Heb op het moment telfort internet & bellen. Overigens moeten we nog het abonoment upgraden naar de nieuwe opties met een hele aantrekkelijke aanbieding, hopelijk krijgen we de nieuwe modem erbij maar dat vraag ik morgen.
Maar ik was opzoek naar interactieve tv. Ook heeft telfort hier de aantrekkelijkste tot wat ik gezien heb, niet te veel poes pas maar alleen wat we nodig hebben. Het probleem waar ik mee zit is dat de tv over het internet gaat.

Ik download rond de 400 kb/s, soms(bijna nooit) wel 1.3mb/s maar nooit meer dan 1.6mb/s. Op de site staat wel dat ze hebben gemeten dat ik tot 10mb/s kan maar ik kom daar nog lange niet. Ik vraag me af of dit wel gaat lukken en dat ik hierdoor slome internet heb.

1245m Speedtest.nl
Modem zelfde als de afbeelding in de topic start
1 vaste computer met lan.
2 laptops wifi
xbox/wii/mobiel af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat zijn je snelheden?

Providers geven de snelheid in Megabits.
De snelheid zoals jij die als gebruiker ziet zijn meestal kiloBytes of MegaBytes..
(Zie grote B en kleine b)
Dus ik ga ervanuit dat jij soms 1,3MegaByte haalt.

10megabits / 8 = 1,25MegaBytes

Lijkt ongeveer te kloppen. Echter is HDTV via Telfort niet aan te raden met die snelheid. HDTV slokt ongeveer 9mbit/s op, waardoor jij eigenlijk niks overhoudt..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 30-05-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Inderdaad net aan. Heb je al gekeken op telfort of je in je buurt al overgezet ben op VDSL. Dan zal het gezien de afstand wel goed kunnen. Anders word het toch Digitenne voor de tv denk ik.. :/

kijk anders even op een vergelijkingssite wat er bij jou te beden is.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
@Webcare

Ik heb zojuist interactieve televisie voor me moeder aan gevraagd.
Hoelang duurt het voor dat deze bestelling er door is? Ze heeft al Internet + telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

GAIAjohan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:29:
Wat zijn je snelheden?

Providers geven de snelheid in Megabits.
De snelheid zoals jij die als gebruiker ziet zijn meestal kiloBytes of MegaBytes..
(Zie grote B en kleine b)
Dus ik ga ervanuit dat jij soms 1,3MegaByte haalt.

10megabits / 8 = 1,25MegaBytes

Lijkt ongeveer te kloppen. Echter is HDTV via Telfort niet aan te raden met die snelheid. HDTV slokt ongeveer 9mbit/s op, waardoor jij eigenlijk niks overhoudt..
Haalt HD en interactieve TV echt 9Mbit/s weg van je verbinding?
Dan zou in mijn geval er dus niets meer over blijven voor internet zelf.
Volgens de site haal ik namelijk net aan 9Mbit/s. (modem zelf traint hoger in)

Dan wil ik dus wel eerst duidelijkheid vanuit Telfort voordat wij er TV bij gaan laten zetten.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Volgens mij word er 2mbit gereserveerd voor TV / Telefoon. Maar lees even goed het verschil tussen Bytes en Bits. De provider zegt de snelheid met Bits, en jij ziet het zelf als Bytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

JW1904 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:39:
Volgens mij word er 2mbit gereserveerd voor TV / Telefoon. Maar lees even goed het verschil tussen Bytes en Bits. De provider zegt de snelheid met Bits, en jij ziet het zelf als Bytes.
2Mbit is wel een flink verschil met 9 wat genoemd werd.
Ik weet het verschil, en je kan zelf ook de bits aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Nou uit mijn pilotperiode weet ik dat er voor een SD zender 4mbit werd gebruikt, wanneer ik ook nog iets opnam werd er 8mbit gebruikt.
+/ -2mbit (SD) Digitenne.
+/- 4mbit (SD) en +/- 8mbit (HD) iptv via ADSL (dit merk je wel tijdens het downloaden)
+/- 8mbit (SD) en +/- 16mbit (HD) via kabel (dit merk je niet tijdens het downloaden)

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 31-05-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
solique schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:04:
[...]

2Mbit is wel een flink verschil met 9 wat genoemd werd.
Ik weet het verschil, en je kan zelf ook de bits aflezen.
Foutje, het is 7mbit.
Mijn snelheden op de pc:

geen tv aan: 20,20mbit/s
sdtv aan: 17,23mbit/s
hdtv aan: 13,41mbit/s

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 01-06-2012 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Ahhh dan zit ik met wat anders in m'n hoofd.. sorry. (zal wel telefoon over kabel zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

GAIAjohan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 02:17:
[...]

Foutje, het is 7mbit.
Mijn snelheden op de pc:

geen tv aan: 20,20mbit/s
sdtv aan: 17,23mbit/s
hdtv aan: 13,41mbit/s
Dan is het dus noodzaak om Telfort de lijn eens goed door te laten meten.
Als site 9Mbit/s zegt en je raakt 7Mbit/s kwijt aan TV is dat geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare
Sinds jullie de 16 Mbps cap van mijn DSL verwijderd hebben (bedankt!) liep de verbinding op 15 Mbps. Met zeer lage noise margins werd dat niet beter, op de standaard SNR van 6-7 dB wordt mij 12 Mbps opgelegd. De centrale lijkt niet veel harder meer te willen dan deze 12 Mbps. Kunnen jullie een duwtje geven zodat ik mijn originele 16 Mbps (of meer) weer haal? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Laatst online: 22:48
@Webcare: Steeds vaker heb ik het probleem dat ik met de iPhone en iPad niet kan verbinden met mijn exchange server. Vanaf de werkstations gaat het wel goed. Wanneer ik niet kan verbinden met de mobiele apparaten, is de web-verse van Exchange ook niet bereikbaar vanaf mijn interne netwerk.

Van buiten het netwerk kan er wel verbonden worden met de Exchange en de server is ook gewoon online.

Ik heb het idee dat de modem de terugkoppeling van "Iphone -> Webadres -> interne Exchange" weigert. Af en toe kan ik, na een reboot, namelijk wel die verbinding opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

solique schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:52:
[...]

Dan is het dus noodzaak om Telfort de lijn eens goed door te laten meten.
Als site 9Mbit/s zegt en je raakt 7Mbit/s kwijt aan TV is dat geen optie.

Je krijgt alzo geen HD beschikbaar als de site 9mbit aangeeft.
Zit hier met een soortgelijke issue: Deze week is iTV opgeleverd, maar HD is niet beschikbaar ondanks dat ik 't op de VIP1853 heb aangezet. Telefonisch is inmiddels bevestigd dat de oorzaak (wederom*) ligt aan het feit dat het Telfort systeem 'denkt' dat er maar 9mbit beschikbaar is, hoewel de modem al maandenlang op 15-17mbit intraint. De sitegegevens zouden automatisch eens per maand aangepast moeten worden, maar dat gaat in de praktijk dus niet altijd goed. 'Manual overrides' door Telfort zijn niet mogelijk.

* Hetzelfde probleem zorgde er ook maandenlang voor dat iTV uberhaupt niet te bestellen was <10mbit, maar deze limiet is eerder deze maand aangepast.

edit: Of toch niet. Zie reply Webcare.
De 1853 heeft uiteraard HD-ondersteuning :)

Ik ben voor u aan het navragen of er een work-around is voor het standby-gaan van het apparaat.
Wat betreft HD: Zie bovenstaand (en corrigeer evt. onjuistheden), de optie in de 1853 had ik reeds gevonden :)
M.b.t. stand-by zou het mooi zijn als er bij een toekomstige 1853 firmware-update een 'nooit' of '12h' optie wordt bijgezet.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SD stream is ~4Mbit
HD stream is ~8Mbit
Marge voor internet & bellen is 2Mbit

HD leveren we sinds 7 mei dus vanaf 10Mbit, omdat opnemen in het netwerk gebeurd en daar geen bandbreedte voor gereserveerd hoeft te worden.

@Maestro,

Ik heb uw aansluiting op HD gezet, maar beschikbare bandbreedte was niet de oorzaak dat u (nog) niet op HD stond. U zou 1e week juli naar HD gemigreerd worden. De migratie naar HD en netwerkopnemen voor bestellingen voor 7 mei in 2 groepen:
- De groep die tot 15 maart besteld heeft is eind mei naar HD gegaan.
- De groep die tussen 15 maart en 6 mei besteld heeft gaat eind juni/1e week juli naar HD.
- Als u vanaf 7 mei besteld heeft (introductie netwerkopnemen en HD in basispakket) dan wordt u meteen HD opgeleverd.

Henk zal zo jullie overige vragen beantwoorden :)

Hugo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:07:
SD stream is ~4Mbit
HD stream is ~8Mbit
Marge voor internet & bellen is 2Mbit

HD leveren we sinds 7 mei dus vanaf 10Mbit, omdat opnemen in het netwerk gebeurd en daar geen bandbreedte voor gereserveerd hoeft te worden.

@Maestro,

Ik heb uw aansluiting op HD gezet, maar beschikbare bandbreedte was niet de oorzaak dat u (nog) niet op HD stond. U zou 1e week juli naar HD gemigreerd worden. We migratie naar HD en netwerkopnemen voor bestellingen voor 7 mei in 2 groepen:
...
Hugo
Excuses voor de misinformatie (al was ik slechts doorgeefluik ;) )
Ben erg blij te horen dat de oorzaak ergens anders ligt en inmiddels door jou is verholpen.
HD werkt nu na een herstart, bedankt dat je dit direct hebt willen activeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JW1904 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:44:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
1   2012-05-30 17:11:43 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
2   2012-05-30 17:08:46 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
3   2012-05-30 17:06:55 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
4   2012-05-30 09:46:36 alert   XmasTree ATTACK:SRC=23.23.232.243 DST=82.171.181.99
5   2012-05-30 09:12:03 alert   SYN,RST ATTACK:SRC=23.23.232.243 DST=82.171.181.99
6   2012-05-30 06:06:39 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=99.45.156.73 DST=82.171.181.99 [last message repeated 7 times in 19 seconds]

Kan het niet extreem veel noemen, maar ze zijn er nog wel. (Ti's wel een hele tijd geleden (2 jaar of zelfs langer) dat ik een schoon logje had, dat was nog met 't oude grijze modem).

Overigens, m'n internet is 10kb/s sneller sinds de storing... O-)

Edit:

1. Waarom worden smartphones vaak als 'Unknown' of zelfs als 'Null' weergegeven? (Als in, er is helemaal geen data bekent, geen IP, geen mac adres, helemaal nada)
2. Wat zit er op 192.168.1.4? Want ik zie dat de bron van de 'aanval' van binnen het netwerk is, maar er zit hier geen enkele computer op .4, alle computers in huis staan tussen 30 - 60 (zal ik maar weer een keer vast zetten). Sterker nog, standaard staat het modem ingesteld om IP adressen uit te delen vanaf 192.168.1.33

3. Zoals ik HIER al gepost had, WDS bridging lijkt vrijwel onmogelijk. Wat ik ook probeer, de router blijft maar een lokaal netwerk(je). Werkt dat niet met dit modem? Zo niet.. Is er een andere manier om de sterkte van 't draadloze signaal te versterken? Want van de 300 (Wireless N) blijft er maar 12 over zodra je op de 1e verdieping staat. (Er zit enkel een houten vloer tussen, dus dat zit niet 'echt' in de weg)

4. Overigens, ik had net even een smartphone in m'n handen, omdat 't draadloze internet enorm traag zou zijn. Zo van "Zie maar.. ti's niet te doen". De telefoon kon podverdrie nog geen eens websites laden?
1. / 2./ 3. Ik ben intern met deze vragen bezig. Ik verwacht dat er maandag meer over bekend is.
4. Inmiddels verbeterd? :(
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:25:
@webcare,

Nee vooralsnog geen enkele verbetering.

Het laden van pages duurt echt lang. tegen een halve minuut, voorheen was dat nagenoeg instant.

En als de pagina wel geladen wordt lijkt dat te gaan zoals dat vroeger ging met een inbelverbinding van 56k :(
Graag ontvang ik uw naw-gegevens in een DM voor nader onderzoek.
Turbo_boy schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:30:
@Webcare

Ik heb zojuist interactieve televisie voor me moeder aan gevraagd.
Hoelang duurt het voor dat deze bestelling er door is? Ze heeft al Internet + telefonie.
Binnen ongeveer 2,5 week wordt Interactieve TV opgeleverd.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:49:
@webcare
Sinds jullie de 16 Mbps cap van mijn DSL verwijderd hebben (bedankt!) liep de verbinding op 15 Mbps. Met zeer lage noise margins werd dat niet beter, op de standaard SNR van 6-7 dB wordt mij 12 Mbps opgelegd. De centrale lijkt niet veel harder meer te willen dan deze 12 Mbps. Kunnen jullie een duwtje geven zodat ik mijn originele 16 Mbps (of meer) weer haal? ;-)
Ik had uw DM al gezien, excuus voor de late reactie. Wordt op dit moment uitgezocht.
MC Taz Man schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:08:
@Webcare: Steeds vaker heb ik het probleem dat ik met de iPhone en iPad niet kan verbinden met mijn exchange server. Vanaf de werkstations gaat het wel goed. Wanneer ik niet kan verbinden met de mobiele apparaten, is de web-verse van Exchange ook niet bereikbaar vanaf mijn interne netwerk.

Van buiten het netwerk kan er wel verbonden worden met de Exchange en de server is ook gewoon online.

Ik heb het idee dat de modem de terugkoppeling van "Iphone -> Webadres -> interne Exchange" weigert. Af en toe kan ik, na een reboot, namelijk wel die verbinding opzetten.
Welk modem gebruikt u nu? Graag ontvang ik uw naw-gegevens (nogmaals) voor nader onderzoek.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:39:
[...]

Welk modem gebruikt u nu? Graag ontvang ik uw naw-gegevens (nogmaals) voor nader onderzoek.

Henk
Ik heb de Zyxel P-2812HNU-F1. NAW gegevens per DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:39:
[...]

1. / 2./ 3. Ik ben intern met deze vragen bezig. Ik verwacht dat er maandag meer over bekend is.
4. Inmiddels verbeterd? :(

Henk
1/2/3: Mooizo

4: Ik zal deze post aanpassen zodra er iemand thuis is met een smartphone, heb er zelf geen een bij de hand. (Enige wat ik zou kunnen checken is de PC die draadloos verbonden is, die verloor over nog geen 3 meter (met houten muur er tussen) al ruim 80mbit/s.

Edit: Zojuist even geprobeert met een smartphone op ongeveer dezelfde afstand (keuken i.p.v. 1e verdieping), hij kreeg maar ongeveer 33mbit, en internet snelheid was 'maar' 13mbit (van de 25.5). Ti's dus iets beter, maar niet zoals het was.

-> Zojuist op de 2e verdieping geprobeert, magere 22mbit/s via draadloos

Edit2: Heb overigens al een tijdje een mailtje in de Telfort inbox staan die niet te lezen is. Elke browser waarmee ik 't probeerde flipt helemaal. Email word vervolgens niet geladen (lege popup)

Edit: wederom even in de logjes gekeken, ti's weer oorlog geloof ik.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
1   2012-06-02 15:35:59 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=77.164.18.143 DST=192.168.1.50 [last message repeated 4 times in 0 seconds]
2   2012-06-02 14:44:26 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=91.35.46.121 DST=82.171.***.**
3   2012-06-02 14:44:01 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=91.35.46.121 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 9 seconds]
4   2012-06-02 14:43:51 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=91.35.46.121 DST=82.171.***.** [last message repeated 5 times in 6 seconds]
5   2012-06-02 13:06:02 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=67.244.71.38 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 8 seconds]
6   2012-06-02 13:05:54 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=67.244.71.38 DST=82.171.***.** [last message repeated 3 times in 4 seconds]
7   2012-06-02 13:05:20 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=67.244.71.38 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
8   2012-06-02 04:12:24 info    Time initialized by NTP server
9   2012-06-02 04:12:19 info    NTP new time: June 02 04:12:24
10  2012-06-02 04:12:19 info    Time initialized fail
11  2012-06-02 02:24:07 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=121.218.187.59 DST=82.171.***.** [last message repeated 7 times in 19 seconds]
12  2012-06-01 20:18:16 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=90.157.143.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 7 times in 19 seconds]
13  2012-06-01 18:17:44 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=114.41.177.33 DST=82.171.***.**
14  2012-06-01 18:17:08 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=114.41.177.33 DST=82.171.***.** [last message repeated 7 times in 19 seconds]
15  2012-06-01 04:12:18 info    Time initialized by NTP server
16  2012-06-01 04:12:14 info    NTP new time: June 01 04:12:18
17  2012-06-01 04:12:14 info    Time initialized fail
18  2012-05-31 12:34:37 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
19  2012-05-31 12:34:35 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
20  2012-05-31 12:34:35 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
21  2012-05-31 12:34:35 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
22  2012-05-31 12:34:35 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
23  2012-05-31 12:34:33 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
24  2012-05-31 12:34:32 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
25  2012-05-31 12:34:32 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
26  2012-05-31 12:34:30 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
27  2012-05-31 12:34:30 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
28  2012-05-31 12:34:29 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
29  2012-05-31 12:34:29 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
30  2012-05-31 12:34:28 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
31  2012-05-31 12:34:28 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
32  2012-05-31 12:34:27 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
33  2012-05-31 12:34:27 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
34  2012-05-31 12:34:26 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 0 seconds]
35  2012-05-31 12:34:26 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
36  2012-05-31 12:34:25 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 1 seconds]
37  2012-05-31 12:34:25 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
38  2012-05-31 12:34:25 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
39  2012-05-31 12:34:25 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
40  2012-05-31 12:34:24 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
41  2012-05-31 12:34:24 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
42  2012-05-31 12:34:24 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
43  2012-05-31 12:34:23 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
44  2012-05-31 12:34:23 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
45  2012-05-31 12:34:22 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
46  2012-05-31 12:34:22 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
47  2012-05-31 12:34:22 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
48  2012-05-31 12:34:22 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
49  2012-05-31 12:34:21 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
50  2012-05-31 12:34:21 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
51  2012-05-31 12:34:21 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
52  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
53  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
54  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
55  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
56  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
57  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
58  2012-05-31 12:34:19 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
59  2012-05-31 12:34:19 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
60  2012-05-31 12:34:19 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
61  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
62  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
63  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
64  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
65  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
66  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
67  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
68  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
69  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
70  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
71  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
72  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
73  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
74  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
75  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 0 seconds]
76  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
77  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
78  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
79  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
80  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
81  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
82  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
83  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
84  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
85  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
86  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
87  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
88  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
89  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
90  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
91  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
92  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
93  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
94  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
95  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
96  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
97  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
98  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
99  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
100 2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
101 2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
102 2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
103 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
104 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
105 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
106 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
107 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
108 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
109 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
110 2012-05-31 04:12:13 info    Time initialized by NTP server
111 2012-05-31 04:12:08 info    NTP new time: May 31 04:12:13
112 2012-05-31 04:12:08 info    Time initialized fail

Wat het ook maar mag zijn wat het bovenste constant (naja.. constant..) veroorzaakt.. 't houd niet op. Heb nu weer een waslijst van afgelopen nacht.

Edit, 13:13 (maandag): Wederom een waslijst aan syn_flood waarschuwingen. Houd overigens niet op bij extern IP, ook tijdens alles hier uit staat (nagenoeg uit, m'n PC staat in sleep) gaat 't ook direct naar mijn PC toe. Het gebeurd overigens wel eens dat 't internet niet werkt, op het zelfde moment staat er een nieuw punt in 't logje.

[ Voor 124% gewijzigd door JW1904 op 04-06-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:28

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:07:

- De groep die tussen 15 maart en 6 mei besteld heeft gaat eind juni/1e week juli naar HD.
Het EK begint 8 juni ofzo, finale 1 juli, dus ik kan me zomaar voorstellen dat deze groep erg blij is als de HD stream iets eerder open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Afgelopen week m'n abonnement maar een jaar verlengt. Heb al ruim 5 jaar internet bij Telfort maar ben helaas nooit gebeld dat ik korting kon krijgen of een nieuw modem als ik zou verlengen. Beetje jammer en een gemiste kans!

Bovendien heb ik Internet Standaard en ik heb even gekeken met speedtest.nl en ik haal bekabeld maximaal download 529 KByte/s en upload 93,8 KByte/sec. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik zit al jaren aan die waarde.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Robberto schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:39:
Afgelopen week m'n abonnement maar een jaar verlengt. Heb al ruim 5 jaar internet bij Telfort maar ben helaas nooit gebeld dat ik korting kon krijgen of een nieuw modem als ik zou verlengen. Beetje jammer en een gemiste kans!

.
:?
korting ? vertel eens zit er ondertussen ook al een jaartje of 6 ofzo.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
als je inlogt op mijn telfort dan kun je de aanbieding zien , ik heb er ook gebruikt van gemaakt . het eerste jaar voor de zelfde kosten maar een stuk sneller internet , heb nu vdsl
chucky666 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:45:
[...]

:?
korting ? vertel eens zit er ondertussen ook al een jaartje of 6 ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door pa3fap op 02-06-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm alleen een aanbieding voor 25mb internet zo te zien, vind ik te langzaam als ik er ook tv bij wil.
want van de 20mb heb ik nu ook maar 13 mb over.
vraag me af ofdat het meeste gewoon hetzelfde blijft als je een ander pakket neemt ?
dus je wachtwoord en je email adres enzo.
wel mooi dat ik op me slaapkamer dan gewoon me digitene kan blijven gebruiken, en nog gratis ook zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@Webcare: Is er misschien al een update over mijn telfort e-mail probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:10
Ik durf het haast niet te vragen, maar:
Gister ontving ik de doos "Telfort Alles-in-1 installatiepakket".
Net opengemaakt, en het blijkt dat de tv-ontvanger er niet in zit.
Klopt dat? Komt dat misschien in een andere doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

@webcare

Ik ben ook nog van de oude klanten en heb dus ook nog het oude abbo van 20mb en bellen.
nu zit ik te kijken naar een alles in 1 van telfort en heb hier toch nog een vraag over :
ik heb nu 20mb maar train maar in met 13 of 14 mb.
als ik de 40mb neem heb ik dan wel meer snelheid ?
en het klopt dat aan het einde ik me digitene abbo kan laten overnemen door jullie ?
heb een koopturner dus dan betaal ik niets voor de tv boven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik ben geswitched van 20mbit adsl2(telfort) + losse digitenne(knp) naar 20mbit vdsl incl. int-tv.(beide telfort). had ik niet moeten doen, ben nu ook bezig om terug te gaan naar oude situatie; me download is van 1800kb/s naar 1200kb/s gegaan. en sinds ik op vdsl zit een hogere ping. de 'hippe' router ben ik niet tevrede over; upnp werkt voor geen meter met dit kastje. tv is wel beter, maar hapert nog vaak. en dat zap kastje is erg traag in omgang. maar bedenk goed, mijn ervaring hoeft niet bij jou van toepassing te zijn.

zo juist;
tux@dunix:~$ ping nu.nl
PING nu.nl (62.69.166.) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=1 ttl=249 time=38.8 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=4 ttl=249 time=2715 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=6 ttl=249 time=2863 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=7 ttl=249 time=590 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=8 ttl=249 time=2596 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=9 ttl=249 time=2124 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=10 ttl=249 time=2740 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=11 ttl=249 time=2368 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=12 ttl=249 time=1989 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=14 ttl=249 time=2573 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=15 ttl=249 time=2060 ms
64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=17 ttl=249 time=1597 ms
^C64 bytes from 62.69.166.: icmp_req=18 ttl=249 time=1041 ms

[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2012 00:42 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dat is geen gezonde verbinding. De request verspringen ook dus dat duidt op packetloss. Bij mij ziet het er onder linux heel constant uit. Probeer eens ctrl-c na een tijdje dan krijg je de statistieken.

stefan@stefan-P5E-VM-HDMI:~$ ping nu.nl
PING nu.nl (62.69.166.254) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=1 ttl=249 time=30.9 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=2 ttl=249 time=31.0 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=3 ttl=249 time=30.8 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=4 ttl=249 time=30.5 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=5 ttl=249 time=30.2 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=6 ttl=249 time=30.1 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=7 ttl=249 time=30.8 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=8 ttl=249 time=30.3 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=9 ttl=249 time=30.1 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=10 ttl=249 time=30.0 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=11 ttl=249 time=31.6 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=12 ttl=249 time=30.9 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=13 ttl=249 time=30.6 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=14 ttl=249 time=31.1 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=15 ttl=249 time=30.7 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=16 ttl=249 time=32.0 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=17 ttl=249 time=30.2 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_req=18 ttl=249 time=30.5 ms

--- nu.nl ping statistics ---
18 packets transmitted, 18 received, 0% packet loss, time 85931ms
rtt min/avg/max/mdev = 30.055/30.736/32.095/0.531 ms

Publiceer ook eens je modem diagnostics:
maintenance --> diagnostics --> DSL Line --> DSL Line Status.

Houd er verder rekening mee dat als je van ADSL2 naar VDSL overgaat, goede interne bekabeling belangrijker wordt. Heb je die al nagelopen?
chucky666 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:16:
@webcare

Wat geeft postcodecheck aan?

[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 03-06-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
zetje01 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:37:
Dat komt in een andere doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

die geeft alle drie de pakketten aan dus de instap , standaard en de extra.
maar ik haal nu dus net 13mb van de 20 dus vraag me af of 40mb enig nut heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 22:35
chucky666 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:54:
die geeft alle drie de pakketten aan dus de instap , standaard en de extra.
Hij bedoeld wat er staat bij 'Snelheid op jouw adres: .. Mb/s", en dan met name bij het 40 Mb pakket. Dit is namelijk de verwachte snelheid aan de hand van oa lijnlengte en eventuele resulaten van je buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tevens zit je nu waarschijnlijk op adsl vanaf de centrale, terwijl als het 40mbit pakket leverbaar is, je op vdsl via een wijkkast dichter bij huis komt..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 03-06-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Nielson schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:58:
[...]
Hij bedoeld wat er staat bij 'Snelheid op jouw adres: .. Mb/s", en dan met name bij het 40 Mb pakket. Dit is namelijk de verwachte snelheid aan de hand van oa lijnlengte en eventuele resulaten van je buren.
daar staat 40mb.

maar bij standaard staat 25mb terwijl ik nu 13mb haal dus ik geloof ook niet echt dat de snelheden kloppen van telfort :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 22:35
chucky666 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:32:
[...]

daar staat 40mb.

maar bij standaard staat 25mb terwijl ik nu 13mb haal dus ik geloof ook niet echt dat de snelheden kloppen van telfort :?
Die kloppen in de meeste gevallen wel behoorlijk, zijn eerder te voorzichtig dan te positief. Maar zoals GAIAjohan boven je al aangaf worden deze hogere snelheden via VDSL2 geleverd vanuit ws een wijkkast. Upgraden kun je zelf doen via 'Mijn telfort', wordt ergens in deze thread ook wel uitgelegd door Telfort webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
chucky666 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:32:
[...]

daar staat 40mb.

Post je lijnwaardes eens dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dennis-L schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:49:
[...]

Post je lijnwaardes eens dan...
Dat zegt niets over toekomstige VDSL2 aansluiting als die vanaf een straatkast dslam in de wijk wordt geleverd. Dan is aansluitlijn een heel stuk korter dan nu met ADSL2+ vanaf de centrale.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
bjck schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:52:
[...]

Dat zegt niets over toekomstige VDSL2 aansluiting als die vanaf een straatkast dslam in de wijk wordt geleverd. Dan is aansluitlijn een heel stuk korter dan nu met ADSL2+ vanaf de centrale.
Dat zegt wel wat over zijn huidige VDSL verbinding die hij nu heeft....

Ah ik haal himlims_ en chucky666 door elkaar :/

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 03-06-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:10
GAIAjohan schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Dat komt in een andere doos :)
Ah,dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klein vraagje heb alles in huis voor alles in 1 al langer Telfort klant en nu dus ook IPTV echter als ik de settopbox aanzet geeft deze een F12 fout geen ip adres, komt dat pas bij oplevering of kan er een andere fout zitten? (7 juni is de opleverdatum heb dus ook geen geduld).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MC Taz Man schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:59:
[...]

Ik heb de Zyxel P-2812HNU-F1. NAW gegevens per DM verstuurd.
Gegevens ontvangen en wordt vervolgd. :)
Robberto schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:39:

Bovendien heb ik Internet Standaard en ik heb even gekeken met speedtest.nl en ik haal bekabeld maximaal download 529 KByte/s en upload 93,8 KByte/sec. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik zit al jaren aan die waarde.

Alvast bedankt.
Graag ontvang ik uw naw-gegevens in een DM zodat dit uitgezocht kan worden.
Satch schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:57:
@Webcare: Is er misschien al een update over mijn telfort e-mail probleem? :)
Excuus, zelf niks meer van vernomen, ik ga er nogmaals achteraan!
zetje01 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:37:
Die worden inderdaad 'los' van elkaar verstuurd. :)
chucky666 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:16:
@webcare

Ik ben ook nog van de oude klanten en heb dus ook nog het oude abbo van 20mb en bellen.
nu zit ik te kijken naar een alles in 1 van telfort en heb hier toch nog een vraag over :
ik heb nu 20mb maar train maar in met 13 of 14 mb.
en het klopt dat aan het einde ik me digitene abbo kan laten overnemen door jullie ?
heb een koopturner dus dan betaal ik niets voor de tv boven ?
Zoals GAIAjohan in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel..." al aangaf heeft dit waarschijnlijk te maken met een uitbreiding van een straatkast uitbreiding bij u in de buurt. Ik kijk dit graag voor u na, maak in een DM uw naw-gegevens kenbaar zodat dit onderzocht kan worden.

Het abonnement van Digitenne is i.c.m. Interactieve TV inderdaad €0. :)
Frogmen schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:07:
Klein vraagje heb alles in huis voor alles in 1 al langer Telfort klant en nu dus ook IPTV echter als ik de settopbox aanzet geeft deze een F12 fout geen ip adres, komt dat pas bij oplevering of kan er een andere fout zitten? (7 juni is de opleverdatum heb dus ook geen geduld).
Dit heeft waarschijnlijk met de opleverdatum te maken, toch kijk ik het graag even na. Maak in een DM uw naw-gegevens kenbaar. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
@ Webcare

Heb het IP van het modem maar veranderd (in de hoop dat 't nu even rustig word), werd het een beetje zat dat websites niet geladen konden worden zodra er weer even iets bezig was met 't modem.. En zelfs nu blijven de aanvallen binnen komen, wel nog steeds op 't oude IP van mijn PC, maar goed. Zorgt dus nog steeds dat 't internet soms niet vooruit te branden is.
JW1904 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:24:
[...]

1/2/3: Mooizo

4: Ik zal deze post aanpassen zodra er iemand thuis is met een smartphone, heb er zelf geen een bij de hand. (Enige wat ik zou kunnen checken is de PC die draadloos verbonden is, die verloor over nog geen 3 meter (met houten muur er tussen) al ruim 80mbit/s.

Edit: Zojuist even geprobeert met een smartphone op ongeveer dezelfde afstand (keuken i.p.v. 1e verdieping), hij kreeg maar ongeveer 33mbit, en internet snelheid was 'maar' 13mbit (van de 25.5). Ti's dus iets beter, maar niet zoals het was.

-> Zojuist op de 2e verdieping geprobeert, magere 22mbit/s via draadloos

Edit2: Heb overigens al een tijdje een mailtje in de Telfort inbox staan die niet te lezen is. Elke browser waarmee ik 't probeerde flipt helemaal. Email word vervolgens niet geladen (lege popup)

Edit: wederom even in de logjes gekeken, ti's weer oorlog geloof ik.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
1   2012-06-02 15:35:59 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=77.164.18.143 DST=192.168.1.50 [last message repeated 4 times in 0 seconds]
2   2012-06-02 14:44:26 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=91.35.46.121 DST=82.171.***.**
3   2012-06-02 14:44:01 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=91.35.46.121 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 9 seconds]
4   2012-06-02 14:43:51 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=91.35.46.121 DST=82.171.***.** [last message repeated 5 times in 6 seconds]
5   2012-06-02 13:06:02 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=67.244.71.38 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 8 seconds]
6   2012-06-02 13:05:54 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=67.244.71.38 DST=82.171.***.** [last message repeated 3 times in 4 seconds]
7   2012-06-02 13:05:20 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=67.244.71.38 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
8   2012-06-02 04:12:24 info    Time initialized by NTP server
9   2012-06-02 04:12:19 info    NTP new time: June 02 04:12:24
10  2012-06-02 04:12:19 info    Time initialized fail
11  2012-06-02 02:24:07 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=121.218.187.59 DST=82.171.***.** [last message repeated 7 times in 19 seconds]
12  2012-06-01 20:18:16 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=90.157.143.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 7 times in 19 seconds]
13  2012-06-01 18:17:44 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=114.41.177.33 DST=82.171.***.**
14  2012-06-01 18:17:08 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=114.41.177.33 DST=82.171.***.** [last message repeated 7 times in 19 seconds]
15  2012-06-01 04:12:18 info    Time initialized by NTP server
16  2012-06-01 04:12:14 info    NTP new time: June 01 04:12:18
17  2012-06-01 04:12:14 info    Time initialized fail
18  2012-05-31 12:34:37 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
19  2012-05-31 12:34:35 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
20  2012-05-31 12:34:35 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
21  2012-05-31 12:34:35 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
22  2012-05-31 12:34:35 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
23  2012-05-31 12:34:33 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
24  2012-05-31 12:34:32 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
25  2012-05-31 12:34:32 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
26  2012-05-31 12:34:30 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
27  2012-05-31 12:34:30 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
28  2012-05-31 12:34:29 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
29  2012-05-31 12:34:29 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
30  2012-05-31 12:34:28 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
31  2012-05-31 12:34:28 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
32  2012-05-31 12:34:27 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
33  2012-05-31 12:34:27 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
34  2012-05-31 12:34:26 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 0 seconds]
35  2012-05-31 12:34:26 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
36  2012-05-31 12:34:25 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 1 seconds]
37  2012-05-31 12:34:25 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
38  2012-05-31 12:34:25 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
39  2012-05-31 12:34:25 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
40  2012-05-31 12:34:24 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
41  2012-05-31 12:34:24 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
42  2012-05-31 12:34:24 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
43  2012-05-31 12:34:23 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
44  2012-05-31 12:34:23 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
45  2012-05-31 12:34:22 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
46  2012-05-31 12:34:22 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
47  2012-05-31 12:34:22 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
48  2012-05-31 12:34:22 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
49  2012-05-31 12:34:21 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
50  2012-05-31 12:34:21 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
51  2012-05-31 12:34:21 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
52  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
53  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
54  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
55  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
56  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
57  2012-05-31 12:34:20 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
58  2012-05-31 12:34:19 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
59  2012-05-31 12:34:19 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
60  2012-05-31 12:34:19 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
61  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
62  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
63  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
64  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
65  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
66  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
67  2012-05-31 12:34:18 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
68  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
69  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
70  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
71  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
72  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
73  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
74  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
75  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 2 times in 0 seconds]
76  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
77  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
78  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
79  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
80  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
81  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
82  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
83  2012-05-31 12:34:17 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
84  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
85  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
86  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
87  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
88  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
89  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
90  2012-05-31 12:34:16 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
91  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 1 seconds]
92  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
93  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
94  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
95  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
96  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
97  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
98  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
99  2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
100 2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
101 2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
102 2012-05-31 12:34:15 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
103 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
104 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
105 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
106 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
107 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.** [last message repeated 1 times in 0 seconds]
108 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
109 2012-05-31 12:34:14 alert   PortScan ATTACK:SRC=83.85.239.163 DST=82.171.***.**
110 2012-05-31 04:12:13 info    Time initialized by NTP server
111 2012-05-31 04:12:08 info    NTP new time: May 31 04:12:13
112 2012-05-31 04:12:08 info    Time initialized fail

Wat het ook maar mag zijn wat het bovenste constant (naja.. constant..) veroorzaakt.. 't houd niet op. Heb nu weer een waslijst van afgelopen nacht.

Edit, 13:13 (maandag): Wederom een waslijst aan syn_flood waarschuwingen. Houd overigens niet op bij extern IP, ook tijdens alles hier uit staat (nagenoeg uit, m'n PC staat in sleep) gaat 't ook direct naar mijn PC toe. Het gebeurd overigens wel eens dat 't internet niet werkt, op het zelfde moment staat er een nieuw punt in 't logje.

[ Voor 108% gewijzigd door JW1904 op 04-06-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26

Speedmaster

Make my day...

JW1904 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:39:
@ Webcare

Heb het IP van het modem maar veranderd (in de hoop dat 't nu even rustig word), werd het een beetje zat dat websites niet geladen konden worden zodra er weer even iets bezig was met 't modem.. En zelfs nu blijven de aanvallen binnen komen, wel nog steeds op 't oude IP van mijn PC, maar goed. Zorgt dus nog steeds dat 't internet soms niet vooruit te branden is.

[...]
Zou eens gaan klagen bij Ziggo, volgens http://www.ip-adress.com/ip_tracer/83.85.239.163 is dit een ip adres van Ziggo, misschien dat hun sneller kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:13:
[...]

Graag ontvang ik uw naw-gegevens in een DM zodat dit uitgezocht kan worden.
Done, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
@Webcare

Sinds vrijdag in het bezit van het alles in één pakket.
Wat ik helaas mis, de HD zenders.

Volgens klantenservice zou dit te maken hebben met een administratieve afhandeling :? en waarschijnlijk pas tussen 2 en 18 juli geactiveerd worden.

Zou dit misschien eerder kunnen ivm het aankomende EK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Speedmaster schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:58:
[...]

Zou eens gaan klagen bij Ziggo, volgens http://www.ip-adress.com/ip_tracer/83.85.239.163 is dit een ip adres van Ziggo, misschien dat hun sneller kunnen schakelen.
Probleem is, het SRC IP varieert van hier uit NL, tot ergens diep in America. (DLD, UK, Hongarije, etc)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
1   2012-06-04 19:30:48 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=90.194.229.228 DST=192.168.xxx.xxx [last message repeated 1 times in 1 seconds]
2   2012-06-04 19:29:59 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=86.14.11.76 DST=192.168.xxx.xxx [last message repeated 1 times in 1 seconds]
3   2012-06-04 19:00:45 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=94.197.127.144 DST=192.168.xxx.xxx
4   2012-06-04 18:52:01 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=90.194.229.228 DST=192.168.xxx.xxx
5   2012-06-04 18:45:04 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=188.116.248.191 DST=192.168.xxx.xxx
6   2012-06-04 18:43:44 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=90.148.33.137 DST=192.168.xxx.xxx
7   2012-06-04 18:21:11 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=92.40.254.180 DST=82.171.181.99 [last message repeated 1 times in 0 seconds]
[b]8    2012-06-04 18:15:46 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=90.229.220.116 DST=69.171.227.52[/b]
9   2012-06-04 18:15:45 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=90.229.220.116 DST=192.168.xxx.xxx [last message repeated 1 times in 1 seconds]
[b]10   2012-06-04 18:15:44 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=90.229.220.116 DST=69.171.227.52[/b]
11  2012-06-04 18:15:42 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=90.229.220.116 DST=192.168.xxx.xxx [last message repeated 2 times in 2 seconds]
12  2012-06-04 18:14:28 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=84.189.80.221 DST=192.168.xxx.xxx
[b]13   2012-06-04 17:54:45 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=2.128.243.186 DST=69.171.227.52[/b]
14  2012-06-04 17:54:45 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=2.128.243.186 DST=192.168.xxx.xxx
15  2012-06-04 17:03:52 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=31.92.219.26 DST=192.168.xxx.xxx
[b]16   2012-06-04 16:57:09 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=92.40.254.93 DST=65.55.32.25[/b]
17  2012-06-04 16:49:08 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=90.214.121.36 DST=192.168.xxx.xxx [last message repeated 1 times in 0 seconds]
18  2012-06-04 16:45:49 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=31.190.139.78 DST=192.168.xxx.xxx
19  2012-06-04 16:45:49 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=31.190.139.78 DST=192.168.xxx.xxx
20  2012-06-04 16:45:48 alert   SYN_FLOODING ATTACK:SRC=31.190.139.78 DST=192.168.xxx.xxx

Wat stelt het IP 69.171.227.52 voor? (Als in, hoe komt het als DST in mijn logje, terwijl 't niet van of naar mij is?)

[ Voor 73% gewijzigd door JW1904 op 04-06-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:13:
[...]

Gegevens ontvangen en wordt vervolgd. :)
Dank. FF een kleine update, op dit moment speelt het probleem niet. Maw; ik kan nu gewoon mail binnenhalen op m'n iPhone in het netwerk.

Blijft afwachten hoe lang dit duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:06:

[...]

Dan krijgt u inderdaad de 2812, mét gigabit poorten. :) Bij verlengingen en nieuwe aansluitingen leveren wij alleen nog maar 2812HNU-F1's.

Henk
@webcare: inmiddels een week geleden e-mail gehad dat de verlenging rond is, maar er is nooit een modem gekomen. Komt die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 21:12
Ik heb van de week gebruik gemaakt van de aanbieding op 'mijn telfort' (de besparing van 94.80 euro)

Bedankt voor het doorgeven van uw wijziging. Hierbij ontvangt u van ons de bevestiging van uw aanvraag voor een abonnementswijziging.

Overzicht belangrijkste abonnementsgegevens
Internet: Internet Standaard
Vast bellen: Internet Standaard
Kosten: de eerste 6 maanden 10.00 p/mnd, daarna 25.00 p/mnd
Contractsduur: 1 jaar

Mijn vraag is of er ook een ander modem geleverd gaat worden. Ik heb nu nog een Zyxel modem zonder WiFi. Of moet ik dat apart aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 15:52
@ Telfort Webcare

Mijn P-2812HNU-F1 firmware versie is V3.10(TUE.3). Heeft mijn Zyxel een firmware-update nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abidan
  • Laatst online: 06-05 20:21
Ik heb een probleem met verbinden met de router via WiFi. Een week geleden is een nieuwe modem/router bij mij afgeleverd wegens de telfort aanbieding. Ik meen dat ik nu ook de P-2812HNU-F1 modem heb. Echter, bij het (proberen te) verbinden met het WiFi krijg ik continu de melding 'connection timed out' wanneer ik via Airport op m'n macbook verbinding probeer te zoeken. De modem/router staat op automatic channel selection ingeschakeld (default) en lijkt altijd kanaal 11 te pakken. De encryptie is ook default.

Het vreemde is dat ik dit probleem ook al had bij het vorige modem, de P-2601HN, die dus vorige week vervangen is. Het opnieuw opstarten van het modem bood vaak soelaas. Ik had gehoopt van dit probleem af te zijn met het nieuwe modem, maar helaas... Het is een erg vervelend probleem. Iemand ervaringen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:44:

Er is als het goed is, heeft er een collega van mij vanmiddag nogmaals contact met u opgenomen.

Henk
@webcare
Dat is zo gebeurd... hij heeft de lijn op ADSL2+ laten staan maar het profiel gewijzigd in de hoop zo mijn snelheid terug te krijgen... dit is niet zo geweest. De collega zou afgelopen vrijdag weer contact met mij opnemen maar dit is wederom niet gebeurd. Wat gaan we nu doen? Mijn gegevens per DM verstuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door carismagdi op 05-06-2012 12:37 ]

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag gesproken met KPN monteur over het gebruik van VDSL2 en volgens deze monteur gebruikt men straat cabines of ROP om de snelheid te kunnen geranderen. ROP zijn twee grijze boxen die tegenover elkaar geplaatst zijn en men kan ze herkenen doordat ze aan weerszijden van de straat zijn geplaatst. De glasvezels komen vanuit de wijkcentrale aan bij de ROP en via de straat cabine vertrekt er weer een koperdraad naar de woning.

KPN monteur gaf aan, dat de snelheden meestal wel worden gewaarborgd, omdat de afstand tussen zo'n ROP cabine en woning niet al te ver van elkaar liggen. Bij ADSL2 ben je afhankelijk van de afstand naar de de wijkcentrale.
Pagina: 1 ... 61 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.