Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.597 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Klein_Kipje schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:17:

Ik zit op dezelfde centrale maar een behoorlijk eind uit het dorp, toch haal ik maar 6 mb. (dit haalde ik ook toen de rest van het dorp ook 8 mb haalde en niet meer)
Je zegt dat je een heel eind uit het dorp woont en geeft aan "maar" 6 mb te halen? Ik snap em niet, wat ik wel weet is dat hoe langer de lijn in de grond, des te lagere snelheden worden er gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Klein_Kipje schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:17:
Beste Webcare, Hugo,

Ik dacht dat bij mij in het dorp 8mb het hoogst haalbare was maar van de week was ik bij een vriend die rond de 25 mb haalt. Ik zit op dezelfde centrale maar een behoorlijk eind uit het dorp, toch haal ik maar 6 mb. (dit haalde ik ook toen de rest van het dorp ook 8 mb haalde en niet meer)

Waar zit nu het verschil in. dorp = 4515CK-24 ik 4522gz-13

alvast bedankt
JIJ:
Naam:IJzendijke
Code:IJz
Afstand:± 4016 meter

Die vriend:
Naam:IJzendijke
Code:IJz
Afstand:± 1191 meter

Denk dat het verschil hem in de afstand zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:49
ja, maar waarom dorp eerst 8 en hij 6 en dorp nu 24 en hij nog steeds 6?
zou dat dan niet 6/8 x 24 = 18 moeten zijn?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
sipjohn schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:49:
Omdat hij op een 8 Mbit profiel zit en daardoor 6 Mbit krijgt vanwege zijn afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:10

Marc H

- - Is wakker - -

Marc H schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:12:
Hugo (en collega's),

Hoe ka ik het volgende het best regelen?

Ik heb nu alleen internet van Telfort. Ik wil dit abonnement verhuizen, en tegelijk uitbreiden met vaste telefonie. Op het adres waar ik nu naartoe verhuis is een Alice adsl actief (die moet worden opgezegd), met telefonie, waarvan het nummer geporteerd moet worden....
gaat lekker, maar niet heus....

Ik had de verhuizing doorgesproken met de helpdesk. Uiteindelijk het volgende afgesproken :

Eerst zou de internet verbinding verhuist worden naar een ander adequaat op de nieuwe locatie.
Daarna zou de telefoon op een later tijdstip worden samengevoegd.

Een half uur aan de telefoon gezeten om alles vlekkeloos te laten verlopen .

Een dag voor de verhuizing is op de nieuwe lokatie plotseling internet en telefoon weg. In plaats
vans van op een ander aderpaar is
de lijn op de bestaande adsl lijn gezet waardoor ook de telefonie weg was .
Donderdag natuurlijk gelijk gebeld met de helpdesk , die vrijdag me
terugkeer dat telefonie enkele dagen ging duren.

Vandaag nogen maar eens gebeld wat de status is. Krijg ik te horen dat telefonie nog tot donderdag eruit ligt, en dat ze verder niets kunnen doen. Dat kan toch niet???

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:42

knakworst

Get more sats!

Alleen ter illustratie:
nieuws: Snelheid ADSL2+ is loze belofte voor groot deel Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee, de snelheid naar aanleiding van de afstand is geen lineaire schaal bij adsl. De berekening verschilt ook nog eens per type adsl.
Kijk maar naar de volgende grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://eulinkonline.files.wordpress.com/2010/11/adsl-afstand-tot-centrale.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@all,

Ik kom vandaag niet aan al jullie vragen toe, sorry! Hier zijn er aantal, de rest volgt morgen:

@Marc H,

Ik doe mijn best om de portering vandaag nog uit te laten voeren, hij staat nu inderdaad op 3 mei. Wie heeft uiteindelijk de verhuizing ingediend? Hij is niet als overname aangevraagd, dat is als u op een vrij aderpaar ernaast wilt leveren goed. Echter is ook de "enigebewonersverklaring" aangevinkt. Dat bent u wel, maar daarmee worden ook alle eventuele huidige signalen van de lijn geveegd voor het nieuwe signaal. Dat is wat er bij u is gebeurt.

@Klein_Kipje,

Dennis-L en Satch hebben het antwoord. ADSL2+ over 4016 meter en VDSL2 over 1196 meter maken het verschil snelheid.

@DriveSand,

De verbinding is naar aanleiding van een storingsonderzoek op 8Mbit gezet. Hij draait daarmee qua lijnfouten nu op het randje, dus die cap is niet onterecht. Ik wil het graag op het WBA-E netwerk proberen dus heb een migratie voor u aangevraagd. Deze wordt 8 mei uitgevoerd.

VDSL is beschikbaar vanuit de straatkast. Om daar naartoe te migreren dient u uw abonnement te verlengen via Mijn Telfort.

@R0SSI,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM voor meer informatie.

@Pentiummania,

Uw Interactieve TV wordt 4 mei opgeleverd, daarom ziet u nu nog een foutcode 14.

@o_f_course en Coenen,

IP wissel komt door het onderhoud, zie mijn antwoord hier:
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:59:

@bdacier, JoostVerh en sh4dow,

Vannacht 01.00uur is het onderhoud afgemaakt waarbij vorige week complicaties optraden en was uitgelopen. De aansluitingen die vorige week een onderbreking hadden door onderhoud hadden dat nu weer. De helft van deze groep heeft ook een nieuw IP-adres gekregen. Hier heeft helaas geen melding van op de site gestaan. Mijn excuses voor het ongemak.
Afgezien van de communicatie is het onderhoud technisch wel erg geslaagd. De netwerkcapaciteit in jullie regio's is nu verdubbeld.
We streven er nog steeds naar om iedereen zo lang mogelijk op hetzelfde IPv4 adres te houden!

Hugo

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

@Webcare:
Enig idee wanneer postcode regio 2404 op de planning staat om Interactieve TV te ontvangen?
Tevens valt op dat de site een veel lagere snelheid op geeft dan ik echt ontvang.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:14:
[...]

Op dit moment druk bezig met dealerdesk + klantenservice Digitenne om dit op te lossen. Abonnement kan los aangevraagd worden maar dan zonder korting. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Het loopt in ieder geval nog.

Henk
Ben toch wel weer benieuwd naar een update, zo twee weken verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit hier ook echt met drama met de V3.10(TUE.3). WiFi ligt er bijna altijd uit! zelfs als ik het modem reboot (wat hij sowieso snachts doet, omdat hij dan gewoon uitgaat via tijdschakelaar), dan is er soms even verbinding en spontaan valt het weg.

Met de nieuwe firmware van Zyxel zelf zou het wel goed moeten zijn, maar die krijg je er niet op geinstalleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 01-05-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:30

Speedmaster

Make my day...

n00bs schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:27:
Ik zit hier ook echt met drama met de V3.10(TUE.3). WiFi ligt er bijna altijd uit! zelfs als ik het modem reboot (wat hij sowieso snachts doet, omdat hij dan gewoon uitgaat via tijdschakelaar), dan is er soms even verbinding en spontaan valt het weg.

Met de nieuwe firmware van Zyxel zelf zou het wel goed moeten zijn, maar die krijg je er niet op geinstalleerd.
Wellicht dan zinvol om je modem 's nachts aan te laten staan, dan wordt de nieuwe firmware automatisch geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:21
@Webcare:
ik heb een rare probleem is er iemand bekend met deze probleem?

ik heb een telfort interactive tv . op mijn computer wil ik tv kijken via telfort online maar altijd na 12 uur s'avonds
krijg ik altijjd deze foutmelding
U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk.

hoe los ik dit op ? :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:05

o_f_course

Och...

sanane schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 00:37:
na 12 uur s'avonds krijg ik altijjd deze foutmelding
U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk.

hoe los ik dit op ? :'( :'( :'( :'(
... naar bed gaan? ;)

@Hugo
Bedankt voor het antwoord, gelukkig blijft het bij incidenten dus.
... Ik heb nu weer een andere :'(

[ Voor 15% gewijzigd door o_f_course op 02-05-2012 09:29 ]

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:43
@Telfort webcare AKA Hugo :)

Binnenkort ga ik uit huis, en wil misschien daar ook telefort internet+bellen aanvragen. Kan ik u mijn postcode geven. Zodat u kan kijken op hoeveel mb's het modem daar intraint? Hier thuis train ik in met 26912/1512 kbps en iets lager is niet erg. Maar ik wil geen 10 mbit lijntje ofzo hebben straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

Speedmaster schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:33:
[...]

Wellicht dan zinvol om je modem 's nachts aan te laten staan, dan wordt de nieuwe firmware automatisch geinstalleerd
lol, nieuwer dan de laatste versie die Telfort gebruikt :+
Soms staat die ook wel eens een week ter test aan, maakt allemaal niets uit. De laatste 2 firmwares zijn een nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dacuuu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:12:
@Telfort webcare AKA Hugo :)

Binnenkort ga ik uit huis, en wil misschien daar ook telefort internet+bellen aanvragen. Kan ik u mijn postcode geven. Zodat u kan kijken op hoeveel mb's het modem daar intraint? Hier thuis train ik in met 26912/1512 kbps en iets lager is niet erg. Maar ik wil geen 10 mbit lijntje ofzo hebben straks ;)
Wat zegt postcodecheck op telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
knakworst schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:15:
[...]

Wat zegt postcodecheck op telfort?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A0RPM.jpg

En dan vind ik totaal 30 euri in de maand echt te veel. Met de 26912/1512 op mijn huidige adres vind ik prima. Goede verhouding icm de maandlasten. Maar 11 mbit.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bij mij komt hetzelfde uit de check en het modem traint in op 12.6 mbit. Maar het is toch 21,50 euro per maand, geen 30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
knakworst schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
Bij mij komt hetzelfde uit de check en het modem traint in op 12.6 mbit. Maar het is toch 21,50 euro per maand, geen 30?
Foutje van mijn kant, het gaat om internet + bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Zonde van de 5 euro. Stel gewoon voipbuster/voipdiscount etc. in met budgetphone op het sip-modem. Eenmalig 10 euro voor budgetphone nummer, 10 euro eens in de zoveel tijd voor voipdiscount. Scheelt weer nagenoeg 5 euro per maand. Gewoon in te stellen in het modem.

Bij ziggo of upc moet je TV bijnemen, en zit je eigenlijk altijd in alles-in-1 pakketten die een veelvoud kosten.

[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 02-05-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
@Webcare
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:59:

[...]

Het aantal gelijktijdige opnames ga ik voor u navragen.
Weet u hier al meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
knakworst schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:44:
Zonde van de 5 euro. Stel gewoon voipbuster/voipdiscount etc. in met budgetphone op het sip-modem. Eenmalig 10 euro voor budgetphone nummer, 10 euro eens in de zoveel tijd voor voipdiscount. Scheelt weer nagenoeg 5 euro per maand. Gewoon in te stellen in het modem.

Bij ziggo of upc moet je TV bijnemen, en zit je eigenlijk altijd in alles-in-1 pakketten die een veelvoud kosten.
Hmz, ik heb geen ervaring met voip diensten. Mijn struikelblok is gewoon die 11mbit. met de snelheid op mijn huidige locatie ben ik tevreden. Maar met 11 mbit? dat ga ik niet trekken :9 Daarbij heb ik digitenne nu. En straks heb ik een 46 inch tv. Dan lijkt me digitale tv + hd kanalen toch beter. Maar dat kost wel weer meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Speedmaster schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:36:
@Webcare

Ik heb sinds eind vorig jaar VDSL en ben tevreden over de snelheid.
Echter mis ik in de ZyXEL functionaliteit die ik met een Speedtouch TG789 wel heb.
Voorbeeld hiervan is fall back op landline bij disconect van voip en uitbellen op gebruikersnaam via voip.
De TG789 is een "echte" Thomson en geen Experiabox, zodoende heb ik daar de complete functionaliteit.
Ben al uitgebreid aan het zoeken geweest naar mogelijkheden om deze aan te sluiten maar tot nog toe zonder suc6. Protocol voor VDSL is zover als ik terug kan zien IPoE, uit het fritzbox topic heb ik naar boven kunnen halen dat de PVC 0/34 moet zijn.Wanneer ik het modem aansluit ziet ik VDSL2 signaal en train in op de zelfde snelheid als met de ZyXEL, echter lukt het niet om een internet verbinding op te bouwen, dus geen mail, surfen etc. Kunnen jullie mij een duwtje geven in de goede richting...?
Voor de liefhebbers, het is mij gelukt om bovenstaand modem op een VDSL verbinding van Telfort werkend te krijgen. LET OP! Ik heb geen telefonie of IPTV van Telfort in gebruik, maar mocht iemand de configuratiegegevens willen hebben, eventueel in combinatie met Voipbuster, feel free to ask!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
@webcare, was er gisteravond tussen 10 en 12 een onderbreking? Ik zie 0 data over de lijn gaan in mijn grafiekjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

@Webcare
Op Telfort.nl staat dat er 9 mei weer algemeen onderhoud gepleegd wordt. Wordt dan weer m'n IP adres (tijdelijk?)aangepast?

By the way: Is er een mogelijkheid om een echt vast IP adres te krijgen?

Nogmaals: ik ben dik tevreden erover dat m'n IP adres tot nu toe bijna nooit gewijzigd is, maar voor de systeembeheerder van m'n werk wil de firewall niet zo vaak aanpassen. Hij begint te mopperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
@ Webcare,
[b][message=38126761,noline]
@JW1904,

2) De 1e nacht op het WBA-E netwerk. Ik heb een verzoek gedaan om hem vandaag alvast te upgraden. Edit 13.23 uur: Done! Attainable linerate op ADSL nu 23.200 / 1.081 kbps. 8) Op VDSL haalt u zo te zien straks de volledige 27.100 / 3.100 kbps.

3) Een extra router is in principe geen probleem, er zijn geen bekende problemen. Wel moet hij goed ingesteld zijn. DHCP uit en geen dubbele NAT.
vDSL is nu binnen en 't internet lag er geen 30 minuten uit zoals de brief had gemeld. Maar goed, moet het modem nog de 'maximale' snelheid vinden, of staat 'ie nu vast op 18mbit?

3. Afgelopen 24u constant bezig geweest achter de router, geen DHCP / NAT, en werkt prima, ding zal uiteindelijk dus gewoon blijven om 't draadloze netwerk wat te boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
o_f_course schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:53:
maar voor de systeembeheerder van m'n werk wil de firewall niet zo vaak aanpassen. Hij begint te mopperen.
Dat is toch zijn werk? Laat je werk dan een vaste aansluiting betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

pennywiser schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:15:
[...]

Dat is toch zijn werk? Laat je werk dan een vaste aansluiting betalen?
Kuch :X hij leest misschien mee ;)

Daarbij speelt ook mee: MT is gewijzigd de afgelopen jaren. Daarvoor waren ze blij dat ik bleef werken bij het bedrijf, en wilden ze alles doen om me te behouden etc. Toen kwamen er andere mensen, bezuinigingen, ander beleid mbt thuiswerken etc. Nu moet je het meer als een gunst zien... Scheelt mij 3 uur reistijd per dag.
Ik krijg overigens al een (ongespecificeerde) onkostenvergoeding, maar je weet hoe dat gaat, dat gaat op aan andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
o_f_course schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:46:
[...]

Kuch :X hij leest misschien mee ;)

Daarbij speelt ook mee: MT is gewijzigd de afgelopen jaren. Daarvoor waren ze blij dat ik bleef werken bij het bedrijf, en wilden ze alles doen om me te behouden etc. Toen kwamen er andere mensen, bezuinigingen, ander beleid mbt thuiswerken etc. Nu moet je het meer als een gunst zien... Scheelt mij 3 uur reistijd per dag.
Ik krijg overigens al een (ongespecificeerde) onkostenvergoeding, maar je weet hoe dat gaat, dat gaat op aan andere dingen.
Ik weet dat bij Telfort ip's nauwelijks wisselen, als iemand dan al begint te zan*ken.. Terwijl het zijn werk is om collega's van dienst te zijn.. maar goed is mijn zaak niet verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31
JW1904 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:49:
@ Webcare,

[...]

vDSL is nu binnen en 't internet lag er geen 30 minuten uit zoals de brief had gemeld. Maar goed, moet het modem nog de 'maximale' snelheid vinden, of staat 'ie nu vast op 18mbit?
Wat is de attainable rate in je modem?
Inloggen modem
Maintenance -> Diagnostic ->
DSL line tab
DSL Line status knop indrukken

Dan krijg je een lijst met gegevens, waaronder 'attainable download'
Current rate is huidige intrainsnelheid
Attainable is haalbare snelheid

Maar je current rate zal niet 100% gelijk worden met attainable.

Ik zie bv dit staan:
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1200 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 22340 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1328 kbps
attainable rate downstream: 22349 kbps

[ Voor 34% gewijzigd door GAIAjohan op 03-05-2012 15:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
@ Gaiajohan

Dat Current niet gelijk staat aan attainable wist ik. Overigens, zei Webcare dus zelf dat ik de volle mep zou krijgen, namelijk 27mbit.
noise margin upstream: 31 db
output power downstream: -7 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 37 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 10 db
loop length is 475m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
current rate downstream: 18008 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.9 symbols
attainable rate upstream: 14424 kbps
attainable rate downstream: 81537 kbps

linetype: VDSL2
Profile: 8b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

JW1904 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:49:
@ Webcare,

[...]

18 mbit is het startprofiel. Laat het modem lekker staan, heel snel zal het 27 mbit worden (en 3100 kbit down meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Ok, had al zo'n vermoeden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Jaloers makende waarden overigens :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

knakworst schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:06:
Jaloers makende waarden overigens :z
Deze is ook leuk. Ik woon letterlijk naast de telefooncentrale :9

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
current rate upstream: 5224 kbps
current rate downstream: 51996 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.7 symbols
attainable rate upstream: 26523 kbps
attainable rate downstream: 93332 kbps
Profile: 17a

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Surfer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:25:
[...]

Zo mooi zijn die dingen volgens mij niet dus dan word ik al minder jaloers >:)

Woon er zelf ruim 2 kilometer vandaan en geen buitenring :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
@ Surfer, ik woon er ook zo'n beetje naast. Ongv. 200m hemelsbreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
knakworst schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:27:
[...]

Zo mooi zijn die dingen volgens mij niet dus dan word ik al minder jaloers >:)

Woon er zelf ruim 2 kilometer vandaan en geen buitenring :(
Hetzelfde hier.. Vandaar max 22mbit..
loop length: 2151m

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 03-05-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyonel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik heb inmiddels een PCI ethernet adapter (realtek RTL8139/810x Family Fast Ehternet NIC) aangeschaft.
De pc geeft nu een gele driehoek met uitroepteken aan tussen mijn PC en onbekend netwerk, en van onbekend netwerk naar internet een rood kruis.

Bij vaststellen problemen staat, LAN-verbinding 4 heeft geen geldig IP-configuratie.

Bij adapterinstellingen wijzigen>LAN-verbinding 4>eigenschappen>internet protocol versie 4(TCP/IPv4)>eigenschappen staan alle opties op automatisch.

help?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:35

franssie

Save the albatross

Lyonel schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:19:
Ik heb inmiddels een PCI ethernet adapter [....]
help?!?
Lijkt mij toch een lokaal probleem op je netwerk. Kan je een laptop of andere computer lenen die je aan de kabel kan hangen (bij laptop even wifi uitzetten) om te kijken of het dan wel werkt?
Ook kan je op je huidige computer een linux live proberen, dan schakel je je OS uit als oorzaak.

Wikipedia: Sherlock Holmes (niet flauw bedoeld)

Het is in dit soort gevallen echt alles proberen, en met structuur uitsluiten.

edit:// en doe eens in CMD (dosbox) ipconfig /all
zal niet veel opleveren denk ik aan info, maar zet het in je volgende post, misschien dat er iets in staat
ik ga er even vanuit dat je windows draait ...

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 04-05-2012 00:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Zou toch eerst beginnen met:

Software/Drivers van de kaart te installeren (wel voor de juiste OS versie)
Schakel alle andere adapters even uit.
Verbind de laptop met een netwerkkabel aan je modem.

Als je alles goed gedaan heb moet je nu wel netwerk/internet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

Toevallig een MAC filter in je router gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Surfer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:25:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
current rate upstream: 5224 kbps
current rate downstream: 51996 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.7 symbols
attainable rate upstream: 26523 kbps
attainable rate downstream: 93332 kbps
Profile: 17a
Altijd fijn om zulke goede waardes te hebben :) Volgens mij krijg ik hier ook iets van 40/6 als maximale waarden.Toch fijn om te weten, het is dan al snel een echt alternatief voor kabelinternet 50Mbit en glas 50Mbit voor als de totaal abo's niet strak genoeg geprijsd raken over een tijdje ofzo ;) Is immers vaak zo: na het eerste jaar krijg je een veel dikkere prijs, ik bepaal graag zelf wat ik per maand over heb voor mijn spielerij :+

Heb mijn dinnetje de opdracht gegeven zaken die qua interactive tv van Telfort niet zo lekker werken zo in het begin/vreemd zijn even te noteren. We zijn nu helemaal over en het bevalt ons prima qua beeld (in 30min een extra pakket kunnen aanzetten is gewoon erg relaxed!) maar het menu en de opties zijn af en toe nog even wennen. Ben benieuwd met welke lijst ze aankomt :P

[ Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 05-05-2012 13:47 . Reden: cijferfoutje.. ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jeroenvheel schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:13:
Ga eens kijken wat telfort voor me kan doen !
bedankt voor het plaatsen van de wijkcentrales. zit nog geen 300 meter van [Gd-C-W KON WILHELMINAWG 330 2802HZ Gouda] verwijderd dus die snelheid moet wel goedkomen denk ik !
Kleine bump van oude post, maar ik zit nu ook te kijken om over te stappen op VDSL, gezien de kwaliteit van Caiway hier in de buurt echt dramatisch slecht aan het worden is, maar volgens de telfort site zou ik tot max 31mbit kunnen gaan. Als ik hier dan het standaard snelheidsoverzicht tegenover zet, zou dit dus een kleine 1KM zijn tot de centrale. Maar de 251 locatie van de Wilhelminaweg zit op krap 500 meter afstand.

Wel grappig dat met 35euro/maand (plus 15 euro Xs4all Pack) ik dan nog goedkoper uit ben dan alles weer bij XS4all af te nemen (55euro/maand, dan incl pack). Ik neem aan dat Telfort en Xs4all hetzelfde netwerk gebruiken?

Blijft dan nog de vraag of 50euro/maand voor brakke 50mbit beter is dan hetzelfde geld voor 31mbit (wat dus niet zeker is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dacuuu,

Dat kan zeker! Maar als de postcodecheck 11Mbit aangeeft zal het daar niet ver van uit de buurt liggen...

@n00bs,

Ik raad u aan uw modem s'nachts aan te laten staat zodat de firmware geupgrade wordt.

@o_f_course,

1) U zit niet in de aankomende onderhousgroep, u bent al geweest.
2) Uw IP veranderd niet standaard bij ieder onderhoud, alleen als het niet anders kan.

@Turbo_boy,

Ja, dat is momenteel 1 opname tegelijk.

@Vinzz,

Ja, was een storing. Mijn excuses voor het ongemak.

@JW1904,

DLM schakelt uw verbinding spoedig door naar de maximumsnelheid van uw abonnement, 27/3. Zoals u ziet kunt u na een upgrade naar Internet Extra de volledige 52/5 halen :)

@Lyonel,

Hoe lang is de kabel die u gebruikt? Uw computer verkrijgt probleemloos een IP van uw oude modem?

@R0SSI,

Recentelijk is het WBA-E netwerk op uw adres beschikbaar gekomen waardoor er nu eindelijk meer dan 8Mbit mogelijk is. Ik laat uw verbinding nu in ieder geval naar ADSL2 20Mbit migreren, dit gaat op 10 mei gebeuren. Als u wilt kunt u daarna zelf met 1 jaar verlengen via Mijn Telfort om de lijn om te zetten naar VDSL. Op uw adres is de verwachte snelheid 45-50Mbit.

@SinergyX,

Telfort en xs4all gebruiken beide het WBA netwerk.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare

Nog steeds geen nieuws over oplevering VDSL op de straatkast Madridweg in Vlaardingen (Holy) ? Ik weet, in de lijst stond tot een paar weken geleden nog steeds Q4 2011 maar kan KPN Wholesale dan niet eens een reëelere datum aangeven? ;-) Ik wil mijn vrouw overhalen om van UPC af te stappen maar met 2 ontvangers, een wens voor HDtv en maar 11 mbit down op de huidige adsl2+ lijn kom je ... ehhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
pa3fap schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:22:
Beste webcare, Ik heb de vraag ook al gesteld op het telfort forum , maar nog geen antwoord gekregen.
maar het volgende , ik zie op op de site van telfort dat ik op mijn adres een snelheid tot 39 mb kan krijgen .
Als ik nu mijn contract verleng met een jaar kan ik dit voor het zelfde bedrag als wat ik nu heb krijgen.
Na een jaar kost het 10€ meer.
Maar als ik deze snelheid niet haal en dichter bij de 25 mb zit dan wil na dit jaar mijn abonnement wel weer graag verminderen .
Nu is de vraag , kan dit ?
vrijdag 4mei
stel ik dan zo,n rare vraag ? ik heb het ook al via twitter geprobeerd maar ook geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
pa3fap schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:53:
[...]

vrijdag 4mei
stel ik dan zo,n rare vraag ? ik heb het ook al via twitter geprobeerd maar ook geen reactie
Ja dat is een rare vraag ;)

Natuurlijk kan dat wat jij wilt. Je gaat een contract aan voor een jaar en dan kan je doen wat je wilt. Zo werkt het bij vrijwel iedere ISP.

Tussentijdse upgrades even uitgezonderd in dit geval

[ Voor 8% gewijzigd door Johny_B op 04-05-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Webcare, je hebt mij overgeslagen in je antwoord ;)
woekele schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:43:
[...]

Ben toch wel weer benieuwd naar een update, zo twee weken verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
@webcare / Hugo, bedankt voor de migratie! VDSL is niet nodig, maar zal het ter bespreking brengen bij mijn vader. Want een alles in 1 pakket zou misschien wel interessant voor hem zijn.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:32:

@JW1904,

DLM schakelt uw verbinding spoedig door naar de maximumsnelheid van uw abonnement, 27/3. Zoals u ziet kunt u na een upgrade naar Internet Extra de volledige 52/5 halen :)
Dat is mooi. Internet Extra laat ik voorlopig nog even liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16
@webcare:
Het valt me op dat mijn verbinding steeds trager wordt. Ik trainde eerst rond de 16Mbit in, toen rond de 14.5Mbit en nu kom ik niet boven de 12.5Mbit uit?
Had inderdaad laatst weer een ander ip-adres, en heb het vermoeden dat hierdoor ook weer de snelheid omlaag keldert.
Enig idee wat er aan te doen is?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ventrigo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:39:
[...]

Ik heb een internet en bellen abonnement. Zou ik dan zonder extra te betalen gebruik kunnen maken de VDSL verbinding? Ik kom er op de website niet echt uit wat het dan zou kosten.
@Webcare...?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyonel
@Hugo

De kabels zijn het probleem niet en op mijn oude modem heb ik nooit een probleem gehad.

Ik heb nog steeds de melding: onbekend netwerk, geen netwerktoegang.

Bij Windows netwerkcontrole krijg ik het advies:
Neem contact op met de netwerkbeheerder als uw computer met een hotspot of domeinnetwerk is verbonden. Andere stappen:
1. Koppel het apparaat los of schakel het uit.
2. Wacht minimaal tien seconden nadat het apparaat is uitgeschakeld.
3. Schakel het apparaat opnieuw in of steek de stekker weer in het stopcontact.
Druk op de knop reset en laat deze snel los als u een router of modem met ingebouwde accu opnieuw wilt opstarten.

Bij controleren of het probleem is opgelost krijg ik daarna:
geen geldige IP-configuratie.

[ Voor 77% gewijzigd door Lyonel op 05-05-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Sjowhan schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:16:
@webcare:
Het valt me op dat mijn verbinding steeds trager wordt. Ik trainde eerst rond de 16Mbit in, toen rond de 14.5Mbit en nu kom ik niet boven de 12.5Mbit uit?
Had inderdaad laatst weer een ander ip-adres, en heb het vermoeden dat hierdoor ook weer de snelheid omlaag keldert.
Enig idee wat er aan te doen is?
Toon de statistieken uit je modem eens. Waar staat de attainable rate op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
GAIAjohan schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:58:
[...]

Toon de statistieken uit je modem eens. Waar staat de attainable rate op?
Daar was ik naar op zoek, maar blijkbaar heeft mijn model (P-2602R-D1A) deze optie niet.

De DB waardes kan ik wel uitlezen:
code:
1
2
3
4
5
6
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 26 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dan is t even wachten op Webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
bedankt voor je antwoord,ik kon er niets over vinden op de site van telfort.dus ik ga het voor een jaar proberen met een snelheid van 39mb ,als ik dicht in de buurt blijf van 25mb ga ik na een jaar weer een stapje terug
Johny_B schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:00:
[...]

Ja dat is een rare vraag ;)

Natuurlijk kan dat wat jij wilt. Je gaat een contract aan voor een jaar en dan kan je doen wat je wilt. Zo werkt het bij vrijwel iedere ISP.

Tussentijdse upgrades even uitgezonderd in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
GAIAjohan schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:29:
Dan is t even wachten op Webcare.
Precies.
Vreemd is nogal dat als ik een postcode check deed, er 1.5-2 maanden geleden er maximaal 14MB aangeboden werd (snelheid op jouw adres). Nu staat er nog 8 resp. 9 MB/s.

Blijkbaar is er wel wat aan de hand hier in de wijk of omgeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 21:02

BHQ

Sjowhan schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:09:
[...]

Precies.
Vreemd is nogal dat als ik een postcode check deed, er 1.5-2 maanden geleden er maximaal 14MB aangeboden werd (snelheid op jouw adres). Nu staat er nog 8 resp. 9 MB/s.

Blijkbaar is er wel wat aan de hand hier in de wijk of omgeving...
Aan de 6dB noise margin te zien ga je ook niet sneller kunnen.. Dat is echt al een ondergrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jangela1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
@Webcare

Ik zit er over na te denken om binnenkort over te stappen naar alles-in-1 van telfort, ik zit nu bij UPC.
Ik vraag me dan ook af wat de maximale snelheid hier is dan qua internet verbinding, en is het ook mogelijk om 2 interactieve tv kastjes erbij te krijgen?
1442CP 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
jangela1 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:46:
@Webcare

Ik zit er over na te denken om binnenkort over te stappen naar alles-in-1 van telfort, ik zit nu bij UPC.
Ik vraag me dan ook af wat de maximale snelheid hier is dan qua internet verbinding, en is het ook mogelijk om 2 interactieve tv kastjes erbij te krijgen?
1442CP 34
voor snelheid indicatie: postcode check op telfort.nl doen....
(nu overigens even niet bereikbaar wegens onderhoud zie ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Goed nieuws voor de mensen die 25 mbit hebben en halen. Vanaf de zomer wordt het 30 mbps.

http://www.kpn-wholesale....bps-in-wba-en-w(m)ia.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyonel
franssie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:04:
[...]

Lijkt mij toch een lokaal probleem op je netwerk. Kan je een laptop of andere computer lenen die je aan de kabel kan hangen (bij laptop even wifi uitzetten) om te kijken of het dan wel werkt?
Ook kan je op je huidige computer een linux live proberen, dan schakel je je OS uit als oorzaak.

Wikipedia: Sherlock Holmes (niet flauw bedoeld)

Het is in dit soort gevallen echt alles proberen, en met structuur uitsluiten.

edit:// en doe eens in CMD (dosbox) ipconfig /all
zal niet veel opleveren denk ik aan info, maar zet het in je volgende post, misschien dat er iets in staat
ik ga er even vanuit dat je windows draait ...
Laptop aangesloten, werkt ook niet. Verbonden maar met een kruis net zoals PC.

ipcofig/all

windows IP-configuratie

hostnaam: coolermaster
primair DNS-achtervoegsel:
knooppunttype: hybride
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding 4:

verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
beschrijving: realtek rtl8139/810x family fast ehternet nic
fysiek adres: D8-5D-4C-83-6B-9C
DHCP ingeschakeld: ja
autom.configuratie ingeschakeld: ja
link-local IPv6-adres: fe80::e0fb:a15:a253:6a22%22(voorkeur)
automatisch geconf. IPv4-adres: 169.254.106.34(voorkeur)
subnetmasker: 255.255.0.0
standaardgateway:
DHCPv6 IAID: 433610060
DHCPv6-client DVID: 00-01-00-01-14-8A-B0-81-00-0F-EA-73-E5-00

DNS-server; fec0:0:0:FFFF::1%1
fec0:0:0:FFFF::2%1
fec0:0:0:FFFF::3%1
NetBIOS via TCPIP: ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyonel
o_f_course schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:37:
Toevallig een MAC filter in je router gezet?
zit rechtstreeks op het modem met de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jangela1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
helloitsme schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:54:
[...]

voor snelheid indicatie: postcode check op telfort.nl doen....
(nu overigens even niet bereikbaar wegens onderhoud zie ik)
Thanx maar nu vraag ik me ook of het mogelijk is om 2 televisies op interactieve tv te zetten? Of komt dat later nog in de toekomst? Want ik ben niet zo fan van digitenne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:11

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Hoi Webcare team,

een familielid van mij (Amsterdam) heeft problemen met binnenhalen van haar mail. Is er iets bekend over een falende mailserver die de Regio Amsterdam bedient en die problemen kan opleveren met het binnenhalen van email?

Alvast bedankt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhamyri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 07:57
@Webcare.

Mijn ISRA punt is nog een ouderwetse lasdop in de woonkamer. Hieraan zo'n oude zwarte KPN kabel die buiten al eens gelast is naar een nieuwe blauwe KPN grondkabel.

Nu wordt mijn gehele woonkamer opnieuw gestuct en ben ik dit ISRA punt vergeten. Hij zit in de weg en ik wil hem graag verhuizen naar de meterkast.

Wie moet ik nu bellen om dit voor elkaar te krijgen? Heb geen KPN telefonie abbo dus ik neem aan dat het via Telfort moet gaan?

Mijn klantcode: TV9B45ZH32

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Lyonel schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:49:
[...]

Laptop aangesloten, werkt ook niet. Verbonden maar met een kruis net zoals PC.

ipcofig/all

windows IP-configuratie

hostnaam: coolermaster
primair DNS-achtervoegsel:
knooppunttype: hybride
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding 4:

verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
beschrijving: realtek rtl8139/810x family fast ehternet nic
fysiek adres: D8-5D-4C-83-6B-9C
DHCP ingeschakeld: ja
autom.configuratie ingeschakeld: ja
link-local IPv6-adres: fe80::e0fb:a15:a253:6a22%22(voorkeur)
automatisch geconf. IPv4-adres: 169.254.106.34(voorkeur)
subnetmasker: 255.255.0.0
standaardgateway:
DHCPv6 IAID: 433610060
DHCPv6-client DVID: 00-01-00-01-14-8A-B0-81-00-0F-EA-73-E5-00

DNS-server; fec0:0:0:FFFF::1%1
fec0:0:0:FFFF::2%1
fec0:0:0:FFFF::3%1
NetBIOS via TCPIP: ingeschakeld
Schakel je IPv6 verbinding eens uit, dit doe je door naar je netwerkadapter te gaan:
Eigenschappen.
Haal het vinkje weg bij IPv6.
Ok klikken.
Adapter uitschakelen
Adapter inschakelen
Kijk nu eens of je wel verbinding krijg.

Heb je per ongeluk een vast ip adres ingesteld of een vast dns adres ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Woohoo, 27/3 staat er net 1 minuut op, krijg groot en deels de verbinding binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1936154146.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@webcare

Staat NL-2525 ZW, Den Haag op de planning voor VDSL, en zo ja, voor wanneer? Wat wordt de eventuele haalbare snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
@Webcare
Naast die opname is het dan mogelijk om nog een zender er naast te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:44
Erhamyri schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:09:
@Webcare.

Mijn ISRA punt is nog een ouderwetse lasdop in de woonkamer. Hieraan zo'n oude zwarte KPN kabel die buiten al eens gelast is naar een nieuwe blauwe KPN grondkabel.

Nu wordt mijn gehele woonkamer opnieuw gestuct en ben ik dit ISRA punt vergeten. Hij zit in de weg en ik wil hem graag verhuizen naar de meterkast.

Wie moet ik nu bellen om dit voor elkaar te krijgen? Heb geen KPN telefonie abbo dus ik neem aan dat het via Telfort moet gaan?

Mijn klantcode: TV9B45ZH32

Bedankt.
Aanvragen op www.aansluitingen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Er heb sinds vanmorgen een ADSL verbinding die steeds uitvalt. :'(
Is er een storing bekend in postcode gebied 8212XJ (Lelystad)?
B.v.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyonel
Speedmaster schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:59:
[...]

Schakel je IPv6 verbinding eens uit, dit doe je door naar je netwerkadapter te gaan:
Eigenschappen.
Haal het vinkje weg bij IPv6.
Ok klikken.
Adapter uitschakelen
Adapter inschakelen
Kijk nu eens of je wel verbinding krijg.

Heb je per ongeluk een vast ip adres ingesteld of een vast dns adres ingesteld?
Zal het vanavond proberen.
Ik weet niet of er een vast ip of dns adres is gesteld, met mijn oude modem heb ik wel contact met het internet.
Hoe check ik of een vast ip/dns adres heb ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Lyonel schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:11:
[...]

Zal het vanavond proberen.
Ik weet niet of er een vast ip of dns adres is gesteld, met mijn oude modem heb ik wel contact met het internet.
Hoe check ik of een vast ip/dns adres heb ingesteld?
Egenschappen netwerkadapter, IP4 markeren - op configureren klikken en dan mag er geen ip adres ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Ha, word nog gezellig hier. Momenteel gebeurd het eens in de zoveel tijd dat pagina's enorm traag laden. Ti's maar zo nu en dan. M'n MSN word er sinds vanavond om de zoveel tijd uitgeknikkerd, en een PING opdracht naar Google(100 pings) heeft 6 timeouts. Is er iets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Modem herstarten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Da's een optie, maar danzij de telefonische klantenservice ben ik het een beetje afgeleerd om er zelf maar mee te gaan prutsen. :p

Nog is het wel vreemd, zou het dan toch het vele data verkeer zijn dat het forum de nek om draait? Afgelopen paar dagen is het vrij rap gegaan (nieuwe snelheid moet uitgeprobeerd worden, enzo... +- 200 - 250gb in de laatste paar dagen)

Edit: na de reboot is wéderom het wachtwoord hersteld naar het standaard wachtwoord (admin, toch?)

Edit2: Na de reboot is 't ook enorm traag. Online games vallen er ook steeds uit.

Edit3: Router ertussen uit gehaald. Zat enkel 1 PC op verbonden (met een limit, mijn PC en de rest zit gewoon direct op 't modem), nu maar weer zien of 't weer traag word of niet. (Mocht dit de reden zijn, hoe kan het zijn dat de router er voor zou zorgen dat 't internet ontoegankelijk word? Ik zit er tenslotte niet eens op aangesloten..)

Edit4: Leuk, zo'n router die 't spul onstabiel maakt, maar goed. De vraag blijft, hoe kan het dat het admin-wachtwoord gereset was na de reboot van het modem(dus geen reset!)?

[ Voor 52% gewijzigd door JW1904 op 07-05-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyonel
Speedmaster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:45:
[...]

Egenschappen netwerkadapter, IP4 markeren - op configureren klikken en dan mag er geen ip adres ingesteld staan.
nee, geen IP adres ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Ik zit te twijfelen om ADSL te nemen van Telfort, want ik wil toch wat meer dan 20mbit. Woon in Ter apel en ik woon hemelsbreed 200m van de centrale, kan hem vanaf mijn huis zien. De website zegt 40mbit, zou dan effectief 36mbit overhouden maar volgens mij is de centrale van ter apel maar 20mbit?

Ik woon qua straat in een rechte lijn naar de centrale dus verwacht geen kronkelwegen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als de postcodecheck 40Mbit zegt, is het volgens hun administratie geen 20Mbit-centrale :) Als je ik je verhaal zo hoor, zul je ook nog wel meer kunnen halen dan 40Mbit (maar ik kan natuurlijk geen garanties geven en telfort zal het cappen op 40). Trouwens, bij Telfort geven ze je een marge. Mijn ouders hebben 25Mbit, maar modem traint in op 27000 (attainable zelfs iets van 45). Best netjes. Verwacht dat ze bij 40Mbit laten intrainen op 44000 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

dikke kans dat je 52 mbit haalt, daar wordt het modem maximaal op afgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:44
@webcare

Wij hebben nog steeds problemen om draadloos verbinding te krijgen met het modem. Dit is met meerdere apparaten. Het modem is onvindbaar, wlan is op modem staat wel aan. Na een restart modem en laptop is soms wel te verbinden. Vaker niet dan wel.
Ons log staat ook helemaal vol met "syn flooding attack"
Ook treed ons modem lager in dan eerder het geval was. Nu 39000, dit was eerder 44000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hij traint waarschijnlijk lager in omdat het modem wordt herstart. Dan lijkt de verbinding instabiel, dus wordt er lager ingetraind. Komt vanzelf weer goed. Wifi-problemen: geen idee. Ik gebruik een ander apparaat voor wifi-gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33
@webcare

Nu jullie hdtv aanbieden zou ik hier graag gebruik van maken. Ik heb toentertijd meegedaan met zowel de VDSL-pilot als IPTV-pilot.

Heeft dat nog consequenties voor mijn abonnement?

IS HDTV overigens beschikbaar op postcode 3512?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
woekele schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 06:41:
Als de postcodecheck 40Mbit zegt, is het volgens hun administratie geen 20Mbit-centrale :) Als je ik je verhaal zo hoor, zul je ook nog wel meer kunnen halen dan 40Mbit (maar ik kan natuurlijk geen garanties geven en telfort zal het cappen op 40). Trouwens, bij Telfort geven ze je een marge. Mijn ouders hebben 25Mbit, maar modem traint in op 27000 (attainable zelfs iets van 45). Best netjes. Verwacht dat ze bij 40Mbit laten intrainen op 44000 ofzo.
Nee, Telfort capped pas bij 52/5. ;)
En iCy, gewoon doen. Als Telfort zegt dat je Internet Max kunt hebben kom je sowieso boven de 27mbit uit. En meestal is de aangegeven waarde vrijwel correct of zelfs nog een tikje ondermaats.
Toen ik vdsl vorig jaar bestelde stond er 17mbit. Inmiddels staat er 20mbit, maar ik haal 21 mbit.

Bij mn zus stond 22mbit haalbaar, maar we halen 24mbit ;).

Dus als de website 40mbit zegt, zul je waarschijnlijk hoger uitkomen. En gezien de afstand maar 200 meter is, zou 52mbit me niet verbazen..

[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 08-05-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:07
Het is denk ik tijd om over te stappen van T-mobile online naar Telfort. Mijn modem traint namelijk al dagen achtereen in op 11.620 Kbps waar ik 14.200 gemiddeld gewend was. Ga niet zitten nelen met de helpdesk gezien de horror verhalen daarover en ze bieden op mijn postcode geen fiberfast aan.
Telfort ziet er goed uit gezien dit topic ook.
Heb ik nog wat vragen.
Postcode check geeft voor internet aan dat ik zowel 25/3 als 50/5 kan halen.Echter voor internet met telefonie
alleen 25/3. Hoe kan dat? En wat haalt men zoal aan upload met een wijkkast niet verder dan 150 mtr?
Nu ben ik van plan telefonie voortaan te doen via een alternatieve voip leverancier dus op zich geen probleem.
Ik lees dat velen dan Budgetphone voor inkomend en Voipbuster voor uitgaand gebruiken.
Kan ik mijn huidige dect telefoon gewoon in het Telfort modem prikken en deze configureren voor de Budgetphone/Voipbuster combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:43
pelt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:21:
@webcare

Nu jullie hdtv aanbieden zou ik hier graag gebruik van maken. Ik heb toentertijd meegedaan met zowel de VDSL-pilot als IPTV-pilot.

Heeft dat nog consequenties voor mijn abonnement?

IS HDTV overigens beschikbaar op postcode 3512?
Ik moest even goed kijken, heb een week geleden nog gezocht of Telfort ook HD-TV aanbood (dat was toen nog niet het geval). Maar sinds vandaag dus wel! nieuws: Multivisie en Telfort voegen hd-zenders toe aan basispakket

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

jangela1 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:24:
[...]

Thanx maar nu vraag ik me ook of het mogelijk is om 2 televisies op interactieve tv te zetten? Of komt dat later nog in de toekomst? Want ik ben niet zo fan van digitenne..
Het is vanaf nu mogelijk, je betaalt 4 euro per maand extra.

Voor internet krijg je op jouw adres zo goed als zeker de maximale bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Zappert schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:34:
Het is denk ik tijd om over te stappen van T-mobile online naar Telfort. Mijn modem traint namelijk al dagen achtereen in op 11.620 Kbps waar ik 14.200 gemiddeld gewend was. Ga niet zitten nelen met de helpdesk gezien de horror verhalen daarover en ze bieden op mijn postcode geen fiberfast aan.
Telfort ziet er goed uit gezien dit topic ook.
Heb ik nog wat vragen.
Postcode check geeft voor internet aan dat ik zowel 25/3 als 50/5 kan halen.Echter voor internet met telefonie
alleen 25/3. Hoe kan dat? En wat haalt men zoal aan upload met een wijkkast niet verder dan 150 mtr?
Nu ben ik van plan telefonie voortaan te doen via een alternatieve voip leverancier dus op zich geen probleem.
Ik lees dat velen dan Budgetphone voor inkomend en Voipbuster voor uitgaand gebruiken.
Kan ik mijn huidige dect telefoon gewoon in het Telfort modem prikken en deze configureren voor de Budgetphone/Voipbuster combinatie?
Configureren van Voipbuster is vrij simpel via de webinterface van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
Speedmaster schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:53:
[...]
Configureren van Voipbuster is vrij simpel via de webinterface van het modem.
Bedankt.
Uit je antwoord begrijp ik dat het mogelijk en simpel is.

Wacht ik nog af of er antwoorden komen op de overige vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Vragen zijn duidelijk beantwoord. Ben benieuwd, want ben wel verwend bij ziggo met 50mbit strak. :-)
Indien 52mbit hoef ik echt niet te klagen straks en het scheelt me bakken met geld, naja 16 euro indien ik 50mbit wil behouden.

[ Voor 39% gewijzigd door Meneer iCy op 08-05-2012 16:46 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Zappert schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:22:
[...]

Bedankt.
Uit je antwoord begrijp ik dat het mogelijk en simpel is.

Wacht ik nog af of er antwoorden komen op de overige vragen.
De upload haal je 3 of 5 mbit afhankelijk van het abonnement.

Je kan ook het snellere abonnement afsluiten icm telefonie.

pties om je pakket uit te breiden
Als je wilt, kun je het Alles-in-1 basispakket uitbreiden met een 2e aansluiting, het Opnemen pakket en bijvoorbeeld extra zenderpakketten.

Meer internetsnelheid - indien Internet Extra (tot 40 Mb/s) beschikbaar is op jouw adres € 3,50 p/mnd
na 12 mnd € 10,- p/mnd
Pc-beveiliging totaal € 4,- p/mnd
Interactieve TV € 11,- p/mnd
Nummerbehoud eenmalig € 10,-
Monteur eenmalig € 52,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
knakworst schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:52:
[...]
De upload haal je 3 of 5 mbit afhankelijk van het abonnement.
Je kan ook het snellere abonnement afsluiten icm telefonie.
pties om je pakket uit te breiden
[...]
Bedankt voor je reactie.

Ter verduidelijking van mijn vraag. De postcode check geeft aan dat het internet extra mogelijk is,
zij het, zie ik nu, met max 40MBs, maar de postcodecheck internet met bellen geeft aleen internet standaard met max 25 MB beschikbaar. Dat vond ik vreemd. Een check bij een postcode in de buurt gaf bijvoorbeeld aan dat daar 23 MB mogelijk was ( dus net geen 25 ) , wat ik wel vertrouwenwekkend vond omdat daaruit blijkt dat ze een realistisch beeld geven en die had uiteraard geen mogelijkheid voor internet extra. Dus ik vroeg me af, omdat bij mij 50MB niet haalbaar is ,de upload misschien ook van mindere kwaliteit zou zijn en b.v. 3 MB niet haalbaar. Zou met 2 up ook wel tevreden zijn.
En met die 25 down helemaal.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Heb het nog niet langs zien komen, maar misschien toch interessant voor degenen die wachtten:

Telfort Interactieve TV is sinds afgelopen maandag ook te bestellen bij ADSL snelheden onder de 10mbit. _/-\o_
T/m dit weekend was er een ondergrens van 10mbit (Die soms ook nog eens o.b.v. onjuiste, te lage snelheden werd bepaald)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:35
Ik heb ook problemen met mijn modem, gehad vanaf dag 1. Wifi is zeer onstabiel, snelheid fluctueert en is over het algemeen zeer laag (dan gaat het richting 10kb/s) en valt regelmatig weg. Gebeurd bij elke pc/apparaat terwijl het modem gewoon in dezelfde kamer staat. Met een kabel heb ik nergens last van. Kreeg vandaag een mailtje terug van de klantenservice dat ik misschien dichter bij het modem moest gaan zitten of een ander kanaal moest proberen. Ik had dat al geprobeerd maar ja je weet maar nooit. Resultaat: Wifi doet het niet meer, pas na een reset wil ie het weer doen 8)7 . Daarnaast is de printer die is aangesloten op de usb poort ook regelmatig niet bereikbaar, of kapt er halverwege de printopdracht mee, ongeacht of deze gestuurd is via wifi of netwerkkabel. Telfort geeft geen support op de usb functie maar het zal ongetwijfeld gerelateerd zijn aan de belabberde prestaties van het modem. Iemand nog suggesties?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Zappert schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:52:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ter verduidelijking van mijn vraag. De postcode check geeft aan dat het internet extra mogelijk is,
zij het, zie ik nu, met max 40MBs, maar de postcodecheck internet met bellen geeft aleen internet standaard met max 25 MB beschikbaar. Dat vond ik vreemd. Een check bij een postcode in de buurt gaf bijvoorbeeld aan dat daar 23 MB mogelijk was ( dus net geen 25 ) , wat ik wel vertrouwenwekkend vond omdat daaruit blijkt dat ze een realistisch beeld geven en die had uiteraard geen mogelijkheid voor internet extra. Dus ik vroeg me af, omdat bij mij 50MB niet haalbaar is ,de upload misschien ook van mindere kwaliteit zou zijn en b.v. 3 MB niet haalbaar. Zou met 2 up ook wel tevreden zijn.
En met die 25 down helemaal.:)
40 mb is het maximum van de postcodecheck. Geen garantie maar vaak haal je 50. In dat geval haal je ook de maximale upload. Icm bellen is de website niet helemaal duidelijk. Echter als internet max beschikbaar is moet je kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:03

Jrz

––––––––––––

Maestro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:00:
Heb het nog niet langs zien komen, maar misschien toch interessant voor degenen die wachtten:

Telfort Interactieve TV is sinds afgelopen maandag ook te bestellen bij ADSL snelheden onder de 10mbit. _/-\o_
T/m dit weekend was er een ondergrens van 10mbit (Die soms ook nog eens o.b.v. onjuiste, te lage snelheden werd bepaald)
nou.. lukt nog niet hoor :-/

Snelheid op jouw adres: 7 Mb/s.

Was vorige week nog 8Mb/s

Beetje jammer, want ik heb hier al eerder 20mbps internet gehad van alice

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1 ... 59 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.