Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.595 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BorgMan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:05:
@ GAIAjohan: Ik heb het idd lang geleden afgesloten maar toen was er al wel 20mbit. Ik betaal nu ietsje meer dan toen ik het afsloot, da's niet zo gek, maar als ze mijn snelheid naar beneden hebben geschroefd dan hebben ze dat gedaan zonder het me te laten weten. Wat heel gek zou zijn, want van de prijsverhoging kreeg ik wel gewoon een brief van binnen...
Heb helaas hetzelfde.

@ Telfort Webcare:
Al sinds jaaaaaren heb ik Telfort Internet 20Mb abo en daarvoor vergelijkbaar XS4all abo.
Altijd download van ongeveer 1150Kb/s gehaald en was heel tevreden, nooit een centje pijn. Sinds kort viel me ineens op dat ik nog maar 830Kb/s (bij Speedtest komt dat neer op 6.8Mb) haal... :?

Lijkt er verdacht veel op dat ik ineens per abuis overgezet ben op nieuwe "Internet Instap" abo met max download van 8Mb.... Sowieso geen bericht gehad.

Volgensmij heeft de stagiair een paar stekkers verkeerd gezet...

Hoe krijg ik weer mijn oude snelheden terug ?

Modem waarden:

Uptime: 0 days, 0:45:21
Modulation: G.992.3 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 788 / 8.030
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 5,66 / 38,40
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 1,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 13,5 / 31,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 10,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 650
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 10-04-2012 01:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Dat is zover ik weet ADSL2, niet ADSL2+. Dan heb je down een theoretisch maximum van 12 Mbps, niet 13. Dat (13 Mbps) zou niet mogelijk moeten zijn (zonder tussentijdse wijzigingen en downtime). Ik weet niet waar je woont, maar ik zou graag op zijn minst naar een ADSL2+ kaart worden omgeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

@Telfort Webcare, ik heb een tijdje geleden mijn gegevens achtergelaten in DM m.b.t. het niet kunnen overstappen naar de nieuwe abonnementen (heb nu een oud abonnement van 25€ p/m @ 20 mbit, maar zou graag naar 21€ p/m @ 25 mbit willen). Dit kunnen dezelfde appartementen, alleen dan 1 verdieping onder mij wèl. Is hier al iets van bekend of dien ik nogmaals mijn gegevens achter te laten?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Johny_B schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:10:
[...]

Dat is zover ik weet ADSL2, niet ADSL2+. Dan heb je down een theoretisch maximum van 12 Mbps, niet 13. Dat (13 Mbps) zou niet mogelijk moeten zijn (zonder tussentijdse wijzigingen en downtime). Ik weet niet waar je woont, maar ik zou graag op zijn minst naar een ADSL2+ kaart worden omgeprikt.
Thanks.

Ben niet heel handig met deze afkortingen, vind het altijd maar verwarrend.
In mijn downloadprogramma's haalde ik altijd zo'n 1150 Kb/s en nu ineens nog maar 830 Kb/s.
Het grote verschil blijft dus helaas. Er is bij mij niets aan de configuratie (modem, aansluitpunt etc. veranderd)

Heb de waarden in de vorige post even aangepast want volgensmij heb je gelijk en klopt mijn Mbps omrekening niet goed dus heb nu Kb/s vermeld.. :o

[ Voor 32% gewijzigd door Help!!!! op 10-04-2012 01:06 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry_lw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 12:38
@telfort webcare

zijn er plannen om postcode regio 6155NH te upgraden naar vdsl of adsl2+ of kan ik beter over stappen naar de Kabelaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
@telfort webcare

Wanneer gaat mijn postcode 3362 NN over op VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:27

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:59:

Dat kijk ik graag voor u na, maak in een DM uw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar voor nader onderzoek.
Zou je dit nog even kunnen nagaan?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
@webcare:

Na maanden stabiel op 30000/3400 kbps is de laatste weken de snelheid gestaag gezakt naar
22440/3404 kbps.
Op 24-3 alle verbindingen gecontroleerd en schoon gemaakt.
Daarna tot op heden modem (P-2812HNU-F1) met rust gelaten, maar snelheid blijft hangen op 22440/3404.
In loggen in modem duurt langer dan toen modem net nieuw was, ook CPU constant op 100%.

Kunnen jullie eens naar mijn verbinding (of modem) kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ palter27;

Je kan 1 ding nog proberen; het modem resetten naar fabrieksinstellingen dmv 15sec de resetknop indrukken als het modem aanstaat. Mogelijk is een recente firmware-update de oorzaak dat de CPU nu constant op 100% draait. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
@bitshape:
bedankt voor de suggestie, maar dan is wel alle geschiedenis gewist uit het modem. Ik kan mij best redden met 22000 kbs, en wil even wachten of men op afstand wat kan concluderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Nooit problemen met telfort maar momenteel traint mijn 20mbit met 8mbit in. Verder heel veel time outs. Meer mensen last van? Gebruik een fritzbox 7390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
@Telfort Webcare
Op dit moment kan ik louter Internet Instap of Internet Standaard nemen op mijn adres. Zijn er plannen om sneller internet in mijn mogelijk te maken? Zo ja, wanneer? Mijn postcode is 1054 HN.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 16:27
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:50:

Gegevens ontvangen en doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Ik zorg ervoor dat er contact met u opgenomen wordt. Mijn excuus voor het ongemak.

Henk
@Telfort Webcare

Vorige week Maandag kreeg ik dit bericht van u terug, tot op heden heb ik niks aan de verbinding zien veranderen of is er contact geweest.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
leecher schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:15:
Iemand last van storing vanmiddag? Mijn 25mb/s abbo (aansluiting sinds 2 april) is vandaag gekelderd van 1800kb/s naar gemiddeld 30 kb/s (onstabiel).

-edit
jeuj, hij doet het weer, nu op 2900kb/s, stukje sneller geworden blijkbaar :)
Helaas weer dezelfde situatie, mijn verbinding gaat weer met de supersonische snelheid van 50 kb/s

-edit
foutje, ligt niet aan mijn verbinding, draadloos internet had er even geen zin in omdat ik het modem te ver heb weggemoffeld in een kast O-)

[ Voor 14% gewijzigd door leecher op 11-04-2012 15:08 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@Webcare:

Ik ga verhuizen naar een appartementje in een pand met 4 andere appartementen. Het pand is kabel/telefoonlijn technisch echter maar als 1 huis ingericht. Kunnen jullie adhv de postcode en huisnummer kijken of er al een adsl lijn actief is? Postcode en huisnummer staan in de DM mocht het mogelijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
@Webcare

een vriend van mij heeft telfort internet, Maar laatste tijd klaagt hij over heel erg onstabiele verbinding. hij zegt dat zijn verbinding elke dag schommelt tussen 1 mbit en 10 mbit en dat terwijl hij 20 mbit lijn heeft.
volgens mij ligt het aan de modem want ik heb alle kabels gecontroleerd en ook rechtstreeks via meterkast modem aangesloten. En ik had ook heel erg moeite om in te loggen in de modem. kunnen jullie kijken wat de probleem is.

Met vriendelijke groeten !

Gegevens verzonden via DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:38
@Telfort Webcare

Kunt u de 7 dagen bedenktermijn van mijn internetaanvraag verwijderen.
Gegevens zie pm.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Edit nevermind heb het al opgelost :)

[ Voor 85% gewijzigd door WeAreLegion op 12-04-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BorgMan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:10:
Beste webcare, ik ben me de laatste tijd wel vaker aan het ergeren aan mijn internet snelheid. De online checker geeft nog steeds braaf aan dat ik in een 20MBit regio zit, maar toch blijf ik op de volgende snelheden steken:

[afbeelding]

Graag zou ik willen weten waar het fout gaat. Postcode is 2015BM. Dank!
Het modem traint op dit moment in met 20.004 / 1.032. Hoe is het verder aangesloten, is er nog een externe router achter geplaatst?
BigBonanza schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:36:
@telfort webcare

Helaas is KPN erachter gekomen dat de planningsdocumenten op hun wholesale site onbeschermd waren :P . Ik wil nog steeds dolgraag weten wat de VDSL planning is voor 3137 NB. De straatkast Madridweg had, zoals jullie zelf al melden, al Q4 2011 overgezet moeten zijn, maar dat is duidelijk vertraagd.

Ik wil straks met twee decoders en liefst HD ITV afnemen, maar met de huidige 11 mbit is dat een gelopen race... waarbij ik geen winnaar ben zeg maar :P
Helaas geen additionele informatie over bekend. In de meest recente lijst staat er nogmaals Q4 2011. :(
WeAreLegion schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:29:
Nouuuu heb ook andere aansluitpunten geprobeerd in huis het is gewoon de kabel die gaar is blijkbaar (voor VDSL) op adsl had ik nergens last van maar goed vdsl is wat storingsgevoeliger. Ik koop volgende week wel even 2e router en verplaats modem wel naar mijn meter kast, dan is het nog maar klein stukje naar isra en dan haal ik de 40mbit max attainable en 8 upload :D
Succes ermee alvast! :)
pelt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:46:
[...]

Is hier al meer duidelijkheid over en wanneer HDTV geleverd kan worden?
Begin mei. :)
cas90 schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:42:
Hallo,

Hebben andere mensen ook last van "storing" ik loop nu al 2 weken te sukkelen met een internet snelheid van wel 10kbs.. terwijl ik daarvoor altijd 1,3Mbs haalde, het is zo op de een of andere dag gebeurt.. :S nu hebben ze al 2 keer een nieuwe modem opgestuurd... en ze zeggen dat het aan mijn software of hardware ligt.. (zeker aan alle 4 de pc`s mankeert in een keer wat..)
heb al een keer aderparen gewisseld maar dat maakte niks uit, modem reset hielp ook niet, dsl kabel vervangen/verkort hielp ook niet, k heb ook geen virus/malware..
enigste wat me opviel is dat als ik ga pingen naar buiten bv google.nl 21ms is... is dat niet erg traag?
en als ik wat vaker ping krijg ik ook wel eens een time out.. :S
Heeft iemand verder nog tips wat ik nog kan doen?

Alvast bedankt!
Edit: ik zit bij telforten ik heb de P-2812HNU-F1 als router nu..
Dat is inderdaad erg vervelend, ik kijk dit graag voor u na. Maak in een DM uw gegevens kenbaar voor nader onderzoek.
Neodymium schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 00:02:
@Telfort Webcare, ik heb een tijdje geleden mijn gegevens achtergelaten in DM m.b.t. het niet kunnen overstappen naar de nieuwe abonnementen (heb nu een oud abonnement van 25€ p/m @ 20 mbit, maar zou graag naar 21€ p/m @ 25 mbit willen). Dit kunnen dezelfde appartementen, alleen dan 1 verdieping onder mij wèl. Is hier al iets van bekend of dien ik nogmaals mijn gegevens achter te laten?
Gegevens in goede orde ontvangen, op uw adres is helaas geen VDSL-dekking waardoor 25Mb niet geleverd kan worden. Ik ben voor u aan het nakijken of het omzetten van het contract alsnog kan om de korting te verkrijgen, dit laat ik u weten in een DM.
barry_lw schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:06:
@telfort webcare

zijn er plannen om postcode regio 6155NH te upgraden naar vdsl of adsl2+ of kan ik beter over stappen naar de Kabelaar ?
Voor zover bekend zijn er (nog) geen plannen hiervoor. :(
djmartyn schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:19:
@telfort webcare

Wanneer gaat mijn postcode 3362 NN over op VDSL?
Helaas geen gedetailleerde informatie over bekend wanneer er straatkasten uitgebreid gaan worden in Sliedrecht.
Jrz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:28:
[...]

Zou je dit nog even kunnen nagaan?
Ik heb uw DM beantwoord, excuus voor de late reactie.
palter27 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:04:
@webcare:

Na maanden stabiel op 30000/3400 kbps is de laatste weken de snelheid gestaag gezakt naar
22440/3404 kbps.
Op 24-3 alle verbindingen gecontroleerd en schoon gemaakt.
Daarna tot op heden modem (P-2812HNU-F1) met rust gelaten, maar snelheid blijft hangen op 22440/3404.
In loggen in modem duurt langer dan toen modem net nieuw was, ook CPU constant op 100%.

Kunnen jullie eens naar mijn verbinding (of modem) kijken?
Er is inmiddels een DLM-reset aangevraagd.
MeneerKrab schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:53:
Nooit problemen met telfort maar momenteel traint mijn 20mbit met 8mbit in. Verder heel veel time outs. Meer mensen last van? Gebruik een fritzbox 7390
Ik kijk dit graag voor u na, maak in een DM uw naw-gegevens kenbaar voor nader onderzoek.
Arathorn8 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:32:
@Telfort Webcare
Op dit moment kan ik louter Internet Instap of Internet Standaard nemen op mijn adres. Zijn er plannen om sneller internet in mijn mogelijk te maken? Zo ja, wanneer? Mijn postcode is 1054 HN.
carismagdi schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:13:
[...]

@Telfort Webcare

Vorige week Maandag kreeg ik dit bericht van u terug, tot op heden heb ik niks aan de verbinding zien veranderen of is er contact geweest.
Ik ga hier nogmaals achteraan, mijn excuus voor de vertraging.
Satch schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:10:
@Webcare:

Ik ga verhuizen naar een appartementje in een pand met 4 andere appartementen. Het pand is kabel/telefoonlijn technisch echter maar als 1 huis ingericht. Kunnen jullie adhv de postcode en huisnummer kijken of er al een adsl lijn actief is? Postcode en huisnummer staan in de DM mocht het mogelijk zijn. :)
DM inmiddels beantwoord. :)
sanane schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:18:
@Webcare

een vriend van mij heeft telfort internet, Maar laatste tijd klaagt hij over heel erg onstabiele verbinding. hij zegt dat zijn verbinding elke dag schommelt tussen 1 mbit en 10 mbit en dat terwijl hij 20 mbit lijn heeft.
volgens mij ligt het aan de modem want ik heb alle kabels gecontroleerd en ook rechtstreeks via meterkast modem aangesloten. En ik had ook heel erg moeite om in te loggen in de modem. kunnen jullie kijken wat de probleem is.

Met vriendelijke groeten !

Gegevens verzonden via DM
Ik heb uw DM beantwoord. :)
xingchen schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:53:
@Telfort Webcare

Kunt u de 7 dagen bedenktermijn van mijn internetaanvraag verwijderen.
Gegevens zie pm.

Dank
Bedenktijd is verwijderd. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:50:
[...]

Ik heb de naw-gegevens inmiddels ontvangen, heeft u een (mobiel) nummer waar uw ouders op te bereiken zijn, dan probeer ik dit zo snel mogelijk te regelen.

Henk
Al nieuws? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 13:29
@ Webcare, zou je indien mogelijk mijn vraag op de vorige pagina
nog willen beantwoorden? ;) ( al wil ik niet ongeduldig overkomen) :9

[ Voor 20% gewijzigd door wiebjuh16 op 12-04-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

@Webcare:

Onderhand al meer bekend over de mogelijkheid van glasvezel?
Dit was in pilot, had hierop ook gereageerd omdat er glasvezel ligt maar hierna is het doodstil geworden.

Paar maanden terug zou er gekeken worden naar de enorme afwijking van de snelheid op de site en wat er binnen komt alsmede interactieve tv, hierop zijn nog geen wijzigingen zichtbaar. Snelheid is hetzelfde op de site en de melding over interactieve tv is hetzelfde op de site.

Hoor het graag,

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:22

Proc

Grand Admiral

Beste Webcare,

Ik overweeg een Telfort VDSL abonnement te nemen maar wil graag weten welke VDSL straatkast van toepassing is voor mij en wat de planning en afstand is naar de VDSL straatkast is vanaf postcode 3025XJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik:
Help!!!! schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:56:
[...]

Heb helaas hetzelfde.

@ Telfort Webcare:
Al sinds jaaaaaren heb ik Telfort Internet 20Mb abo en daarvoor vergelijkbaar XS4all abo.
Altijd download van ongeveer 1150Kb/s gehaald en was heel tevreden, nooit een centje pijn. Sinds kort viel me ineens op dat ik nog maar 830Kb/s (bij Speedtest komt dat neer op 6.8Mb) haal... :?

Lijkt er verdacht veel op dat ik ineens per abuis overgezet ben op nieuwe "Internet Instap" abo met max download van 8Mb.... Sowieso geen bericht gehad.

Volgensmij heeft de stagiair een paar stekkers verkeerd gezet...

Hoe krijg ik weer mijn oude snelheden terug ?

Modem waarden:

Uptime: 0 days, 0:45:21
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 788 / 8.030
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 5,66 / 38,40
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 1,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 13,5 / 31,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 10,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Webcare:
Ik heb uw gegevens in goede orde ontvangen. U bent op dit moment aangesloten op een verouderde wijkcentrale maar er is een mogelijkheid u om te zetten naar VDSL.

Vanwege de uitbreiding van een straatkast bij u in de buurt is het mogelijk snelheden tot 50Mb te halen. :)

U kunt dit gemakkelijk regelen via Mijn Telfort of ik kan het voor u aanvragen.

Mvg Henk
Ik:
Beste Henk,

bedankt voor de snelle reactie.

Toch snap ik het niet, ik was altijd al op een (oude?) centrale aangesloten en nu is het netwerk dus verbeterd maar tegelijkertijd is mijn snelheid lager geworden :?

Desalniettemin, ik neem aan dat ik bij die omzetting gewoon hetzelfde abo houd en dat het kostenloos is? Want het gaat mij er om dat ik mijn oude snelheid weer haal. Een snelheid tot 20Mb is voor mij voldoende en ben tevreden met huidige abo.

mvg
@ Beste webcare
Zouden jullie alsjeblieft nog even op bovenstaande vragen willen reageren want via mijn Telfort kan ik alleen een nieuw duurder abo krijgen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
@ webcare,

Ik zag net dat er VDSL leverbaar is op mijn adres, wat is eigenlijk de ingangsdatum van het abonnement? Als ik het morgen afsluit is dan morgen de ingangsdatum of is dat de datum van aansluiten?

Ik zit nogal te dubben omdat ik over ergens tussen een half jaar en driekwart jaar glasvezel thuis krijg. Ga ik over VDSL de 50 Mb halen? De site geeft 40 Mb op, maar rooskleuriger maken jullie het niet in de PC check. Over glasvezel krijg ik 50/50, dus voor de download is VDSL even snel, upload is dan een factor 10 trager over VDSL, mits ik 5 Mb haal natuurlijk.

Hebben jullie voor mij een goede raad in deze :Y

Postcode in DM :)

Edit: Ik heb momenteel nog een lopend contract (tot 27/09/2012) ik neem aan dat het geen probleem is om tijdens dit contract te verlengen/upgraden?

Never mind, net even de klantenservice gebeld en het in orde gemaakt.

@ Webcare, kunnen jullie nog wel de bedenktijd verwijderen? _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Jape op 13-04-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02

OgWok

U.N.C.L.E.

OgWok schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:36:

@Webcare:
was gister bij een kennis (zit bij Telford) die een download heeft van net 9Mb en een upload van 0,9 Mb (upload is dus normaal). Download is aan de lage kant, lijkt me en modem ziet er zo te zien goed uit. Telefoon is in orde.

Klopt die 9Mb down? Kunnen jullie misschien een lijncheck doen? PC is 1216AW 73.
Telfort Webcare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:42

De snelheid staat op dit moment op 11.198 / 1.117, waar is het ISRA-punt bij de desbetreffende persoon? Ik heb een vervangend modem verstuurd om dit uit te sluiten. Sluit het modem aan met de nieuwe kabels die meegeleverd worden, dan kan er nog iets verbeteren. :)

Henk
@Webcare Henk: dank voor de service, modem is echter nog niet aangekomen. Is er iets misgegaan?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:24:
[...]

Gegevens in goede orde ontvangen, op uw adres is helaas geen VDSL-dekking waardoor 25Mb niet geleverd kan worden. Ik ben voor u aan het nakijken of het omzetten van het contract alsnog kan om de korting te verkrijgen, dit laat ik u weten in een DM.

Henk
Is niet noodzakelijk. Voor die 3-4-5 euro per maand kan ik beter wat minder kaas eten dan een administratieve rompeslomp aandraaien. Dank voor de dubbel-check. Ik hoopte op een snelheidswinstje, maar dit zit er helaas echt niet in. Heb hier wel tot de deur glasvezel liggen, maar geen VDSL dus :S

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalJst
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:20
@Telfort Webcare

Mijn modem heeft sinds firmware versie 'V3.10(TUE.3)' het probleem dat de wifiverbinding een zaagtand vertoond, met altijd een heel regelmatig patroon. Met name bij Skype gesprekken heb ik hiermee last, omdat de applicatie een constante feed data verwacht.
Bij de vorige firmware versie kon ik zien via een applicatie als 'Wifi Analyzer' dat de wifiverbinding een mooie strakke lijn was.
Is hier wat aan te doen?

Tweede vraag; Kun je de bedenktijd afhalen van mijn Alles-in-1 basispakket aanvraag?

Mijn contactgegevens heb ik in een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

@Telfort Webcare.

Volgens de postcodecheck is er op dit moment op mijn adres VDSL mogelijk met max. 40Mb/s. Mijn lijn zit echter nog steeds op ADSL2 met 14Mb/s. Kan dat worden omgezet zodat ik in ieder geval de volle lijn waar ik voor betaal (20 of 25Mb/s) krijgen? Ik heb een 2812-modem ,dus die zou het aan moeten kunnen.

Postcode/huisnummer heb ik al weleens opgestuurd aangezien mijn modem kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
--

[ Voor 100% gewijzigd door rohaantje op 14-04-2012 18:29 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort Webcare
Ik heb sinds deze week Telfort Alles in Een, maar de TVgids is echt ENORM traag naar mijn idee. Als ik zo een programma wil instellen van morgenavond, duurt het me zeker 5 a 10 minuten voordat ik naar het programma heb kunnen navigeren.
Verder werkt alles prima.

Waar kan dit aan liggen? Ik kan er verder op de site niets van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@Webcare:
De speedtest op jullie site geeft nog altijd 6mb/s aan voor mijn postcode.
Mijn modem traint ook maximaal op 8.000 kbps in.

Enig idee wanneer mijn centrale waar ik op zit geprikt omgebouwd gaat worden naar VDSL?

Postcode: 4336 HS
DM me indien huis nr. ook nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door edgarf28 op 14-04-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:24:

[...]

Er is inmiddels een DLM-reset aangevraagd.

Henk
De snelheid kruipt weer omhoog, nu 26748/3400 kbps.
En de CPU belasting schommelt bij surfen tussen de 0 en 5%.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:59:
[...]

Dat kijk ik graag voor u na, maak in een DM uw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar voor nader onderzoek.

Henk
@Webcare

Ik heb een DM (06-04-2012) gestuurd. De snelheid is nog steeds: 11996/1224 kbps, volgens het modem (Zyxel P-2812HNU-F1) moet dit haalbaar zijn: 19240 kbps/1224 kbps. Nog steeds een stuk langzamer als 28000/2600 kbps op mijn oude adres. Het oude adres had wel VDSL en nu volgens mij ADSL_2_Plus.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 18:23
Hoe zit t inmiddels met de snelheidsverhogingen die zouden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 09:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Lampuhkap schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:15:
Hoe zit t inmiddels met de snelheidsverhogingen die zouden komen?
Hier nog niets van gemerkt.........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMattie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 12:21
10 Apr 15 15:08:00 alert SRC=195.241.77.55 DST=
11 Apr 15 15:08:00 alert SRC=195.241.77.58 DST=
12 Apr 15 17:08:00 alert PortScan ATTACK:SRC=195.241.77.55 DST= [last message repeated 1 times in 1 seconds]
13 Apr 15 17:08:01 alert PortScan ATTACK:SRC=195.241.77.58 DST=
14 Apr 15 17:08:01 alert PortScan ATTACK:SRC=195.241.77.55 DST=
15 Apr 15 15:08:02 alert SRC=195.241.77.55 DST=

Dit krijg ik te zien als ik mijn modems log check. Kan ik met deze gegevens uitvinden wie de poortscanner op zijn pc heeft? Zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank

[ Voor 6% gewijzigd door DerMattie op 15-04-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
Uh ja, dat kan. SRC= het IP-adres van de 'aanvaller'. DST= je eigen IP-adres (ik zou deze even verwijderen als ik jou was). Maar in dit geval is de 'aanvaller' Telfort :+. Namelijk cns1.net.telfort.nl en cns2.net.telfort.nl, niet echt iets om je zorgen over te maken imho (het zijn beide DNS-servers van Telfort).

[ Voor 7% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-04-2012 18:38 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Laatst online: 29-06-2023
@Webcare:

Ik heb 26 augustus 2011 problemen gehad mijn internet snelheid. Dit is door jullie toen gefixed. Echter heb ik nu ineens nog maar 10mb, terwijl dit na jullie aanpassin vorig jaar steeds tussen de 15 en 16 mb is geweest.

Is er nu weer iets niet in orde met mijn lijn? Ik ben destijds op DLM overgezet.

Heeft u mijn gegevens nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door marenk_vos op 15-04-2012 19:12 ]

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
5709BS 25 mbit / 3 mbit

Waar ik normaal 2.8 MB/s haal, nu;

30 - 50 kB/s ( http://download.xs4all.nl/test/ )
800 kB/s - 1 MB/s ( Usenet (Eweka) )
Volle snelheid ( www.speedtest.net )

Modem ge-reboot, geen soelaas.

Modem waardes:

CPU: 1%
RAM: 57%

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 5 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 19 db
loop length is 1481m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2256 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27008 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 2520 kbps
attainable rate downstream: 27944 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 37 min
CodeViolations near end: 4
FEC near end: 471
CodeViolations far end: 5
FEC far end: 190067

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Laatst online: 24-09 17:59
@webcare

ik heb de laatste tijd veel problemen met het internet
via jullie site word aangegeven dat ik 9 Mb/s
er is ongeveer een half jaar geleden een snelheidsverhoging geweest van wat ik had 8 naar 12 gegaan
mijn modem traind in op 11414/1028 kbps
ik heb net een nieuwe modem gehad dus daar kan het niet aan liggen denk ik
al hoewel de cpu nu 19.6 en memory 72.6 % aangeeft
ik heb al een paar keer een DM gestuurd met mijn mobiele nr
maar daar gebeurd niets mee
geen reactie van jullie via deze site of via mobiel
dus ik hoop dat er nu wat aan gedaan word
als ik via een newsserver download haal ik ongeveer 225KB/s
ik heb een abo van 20 Mbit
in het begin van de snelheid verhoging had ik 1,2Mbit
als je nog meer info wilt laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment druk bezig met dealerdesk + klantenservice Digitenne om dit op te lossen. Abonnement kan los aangevraagd worden maar dan zonder korting. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Het loopt in ieder geval nog.
wiebjuh16 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:39:
@ Webcare, zou je indien mogelijk mijn vraag op de vorige pagina
nog willen beantwoorden? ;) ( al wil ik niet ongeduldig overkomen) :9
DM beantwoord. :)
Proc schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:43:
Beste Webcare,

Ik overweeg een Telfort VDSL abonnement te nemen maar wil graag weten welke VDSL straatkast van toepassing is voor mij en wat de planning en afstand is naar de VDSL straatkast is vanaf postcode 3025XJ
U wordt aangesloten op de wijkcentrale Rotterdam-West. De afstand wordt geschat op 1500 meter en helaas is er op dit moment nog geen additionele informatie over uitbreiden van de straatkasten bij u bekend. :(
OgWok schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:20:
[...]

[...]

@Webcare Henk: dank voor de service, modem is echter nog niet aangekomen. Is er iets misgegaan?
Dat is niet de bedoeling, nogmaals een modem verstuurd. :)
HalJst schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:10:
@Telfort Webcare

Mijn modem heeft sinds firmware versie 'V3.10(TUE.3)' het probleem dat de wifiverbinding een zaagtand vertoond, met altijd een heel regelmatig patroon. Met name bij Skype gesprekken heb ik hiermee last, omdat de applicatie een constante feed data verwacht.
Bij de vorige firmware versie kon ik zien via een applicatie als 'Wifi Analyzer' dat de wifiverbinding een mooie strakke lijn was.
Is hier wat aan te doen?

Tweede vraag; Kun je de bedenktijd afhalen van mijn Alles-in-1 basispakket aanvraag?

Mijn contactgegevens heb ik in een DM gestuurd.
De bedenktijd van Interactieve TV bijbestellen is niet te verwijderen, dit kan alleen bij internet-aanvragen.

Ik heb voor uw modem een firmware-upgrade aangevraagd, ik hoor graag van u of dit het probleem verholpen heeft.
M_V schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:21:
@Telfort Webcare.

Volgens de postcodecheck is er op dit moment op mijn adres VDSL mogelijk met max. 40Mb/s. Mijn lijn zit echter nog steeds op ADSL2 met 14Mb/s. Kan dat worden omgezet zodat ik in ieder geval de volle lijn waar ik voor betaal (20 of 25Mb/s) krijgen? Ik heb een 2812-modem ,dus die zou het aan moeten kunnen.

Postcode/huisnummer heb ik al weleens opgestuurd aangezien mijn modem kapot is.
Ik heb uw DM beantwoord.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:33:
@Telfort Webcare
Ik heb sinds deze week Telfort Alles in Een, maar de TVgids is echt ENORM traag naar mijn idee. Als ik zo een programma wil instellen van morgenavond, duurt het me zeker 5 a 10 minuten voordat ik naar het programma heb kunnen navigeren.
Verder werkt alles prima.

Waar kan dit aan liggen? Ik kan er verder op de site niets van vinden.
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Hoe is de decoder aangesloten?

Het kan ook software-matige problemen geven, in dat geval is het noodzakelijk de software vand e decoder te verwijderen. Dit doet u als volgt:

Decoder van de stroom halen, weer aansluiten en direct op de 'menu' drukken. U ziet hier de optie software verwijderen.

De decoder zal zich opnieuw opstarten.
edgarf28 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:42:
@Webcare:
De speedtest op jullie site geeft nog altijd 6mb/s aan voor mijn postcode.
Mijn modem traint ook maximaal op 8.000 kbps in.

Enig idee wanneer mijn centrale waar ik op zit geprikt omgebouwd gaat worden naar VDSL?

Postcode: 4336 HS
DM me indien huis nr. ook nodig is.
Helaas geen verdere informatie over bekend. De laatste prognoses stonden voor het vierde kwartaal van 2011: Helaas zijn deze vertraagd :( :

Mdb-C 118000 AA/113 AH Mdb-C-AH Middelburg 439 2638 Q4-2011
Mdb-C 118000 AA/113 B Mdb-C-B Middelburg 542 2114 Q4-2011
Mdb-C 118000 AA/113 BM Mdb-C-BM Middelburg 525 1743 Q4-2011
Mdb-C 118000 AA/113 C Mdb-C-C Middelburg 636 2038 Q4-2011
Mdb-C 118000 AA/113 F Mdb-C-F Middelburg 485 2367 Q4-2011
Mdb-C 118000 AA/113 G Mdb-C-G Middelburg 962 3041 Q4-2011
Mdb-C 118000 AA/113 K Mdb-C-K Middelburg 407 2955 Q4-2011
palter27 schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:50:
[...]

De snelheid kruipt weer omhoog, nu 26748/3400 kbps.
En de CPU belasting schommelt bij surfen tussen de 0 en 5%.
Bedankt.
Ziet er weer prima uit, geen dank :)
Jumpman schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:11:
[...]

@Webcare

Ik heb een DM (06-04-2012) gestuurd. De snelheid is nog steeds: 11996/1224 kbps, volgens het modem (Zyxel P-2812HNU-F1) moet dit haalbaar zijn: 19240 kbps/1224 kbps. Nog steeds een stuk langzamer als 28000/2600 kbps op mijn oude adres. Het oude adres had wel VDSL en nu volgens mij ADSL_2_Plus.
DM beantwoord. :)
marenk_vos schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:07:
@Webcare:

Ik heb 26 augustus 2011 problemen gehad mijn internet snelheid. Dit is door jullie toen gefixed. Echter heb ik nu ineens nog maar 10mb, terwijl dit na jullie aanpassin vorig jaar steeds tussen de 15 en 16 mb is geweest.

Is er nu weer iets niet in orde met mijn lijn? Ik ben destijds op DLM overgezet.

Heeft u mijn gegevens nodig?
Gegevens zijn bekend en lijn is aangepast naar een statisch profiel, verbinding is nu ingetraind met: 16.388 / 1.012 :)
DaPi schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:30:
5709BS 25 mbit / 3 mbit

Waar ik normaal 2.8 MB/s haal, nu;

30 - 50 kB/s ( http://download.xs4all.nl/test/ )
800 kB/s - 1 MB/s ( Usenet (Eweka) )
Volle snelheid ( www.speedtest.net )

Modem ge-reboot, geen soelaas.

Modem waardes:

CPU: 1%
RAM: 57%

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 5 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 19 db
loop length is 1481m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2256 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27008 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 2520 kbps
attainable rate downstream: 27944 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 37 min
CodeViolations near end: 4
FEC near end: 471
CodeViolations far end: 5
FEC far end: 190067
Daar lijkt iets niet in orde te zijn, ik kijk het graag voor u na. Maak in een DM uw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar voor nader onderzoek.
klajo schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:43:
@webcare

ik heb de laatste tijd veel problemen met het internet
via jullie site word aangegeven dat ik 9 Mb/s
er is ongeveer een half jaar geleden een snelheidsverhoging geweest van wat ik had 8 naar 12 gegaan
mijn modem traind in op 11414/1028 kbps
ik heb net een nieuwe modem gehad dus daar kan het niet aan liggen denk ik
al hoewel de cpu nu 19.6 en memory 72.6 % aangeeft
ik heb al een paar keer een DM gestuurd met mijn mobiele nr
maar daar gebeurd niets mee
geen reactie van jullie via deze site of via mobiel
dus ik hoop dat er nu wat aan gedaan word
als ik via een newsserver download haal ik ongeveer 225KB/s
ik heb een abo van 20 Mbit
in het begin van de snelheid verhoging had ik 1,2Mbit
als je nog meer info wilt laat maar weten
Er wordt vandaag contact met u opgenomen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

@Webcare:
Is het mogelijk om op onderstaande te reageren of dit liever via een DM?

Zijn al geruime tijd aan het kijken naar alles in 1 maar volgens site geen optie.

Mocht het verduidelijken:
Postcode: 2404GP
Centrale: Al-C

Alvast bedankt,
solique schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:23:
@Webcare:

Onderhand al meer bekend over de mogelijkheid van glasvezel?
Dit was in pilot, had hierop ook gereageerd omdat er glasvezel ligt maar hierna is het doodstil geworden.

Paar maanden terug zou er gekeken worden naar de enorme afwijking van de snelheid op de site en wat er binnen komt alsmede interactieve tv, hierop zijn nog geen wijzigingen zichtbaar. Snelheid is hetzelfde op de site en de melding over interactieve tv is hetzelfde op de site.

Hoor het graag,

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
@ Webcare

Graag hoop ik een antwoord te krijgen op onderstaande vragen (Al dan niet via DM).

Ook ik ben geïnteresseerd in het alles in 1 pakket.
Volgens de site moet dit ook lukken.

Verder zie VDSL en ADSL, wat is voor mij van toepassing en wat is het verschil?
Postcode is 3132TS.

HDTV wanneer is dat te verwachten?

Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10

Tripl3 D

Brother in Arms

@Telfort Webcare:

Ik heb een aantal weken geleden een brief (d.d. 22 maart 2012) van jullie gehad over onderhoudswerkzaamheden aan de wijkcentrale. Daarbij heb ik een nieuw modem gekregen welke ik pas kan installeren (volgens de brief) nadat deze hebben plaats gevonden. Deze werkzaamheden zouden 2 weken na dagtekening plaatsvinden en ik zou een paar dagen vantevoren een email van jullie krijgen over de exacte datum. Inmiddels leven we bijna een maand verder en ik heb nog steeds niets vernomen.
Mijn vraag dus aan jullie: Hebben deze werkzaamheden nu al plaatsgevonden en kan ik dus het nieuwe modem gaan installeren? Mijn postcode: 3123 PE

Alvast bedankt voor de reactie,

Met vriendelijke groet,

Tripl3 D

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:14:
[...]

Op dit moment druk bezig met dealerdesk + klantenservice Digitenne om dit op te lossen. Abonnement kan los aangevraagd worden maar dan zonder korting. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Het loopt in ieder geval nog.

Henk
Bedankt voor de moeite, we wachten af. Ondertussen redden ze het ook wel ff met 1 tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
@Webcare: Bedankt voor de hulp, intern loopt alles weer snel. Ik zag dat er een firmware update was gekomen. Nu een stabiele ping van 2 ms maximaal naar de router toe.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:59
@Telfort Webcare:

Willen jullie een DLM reset uitvoeren op mijn lijn? Heb het modem moet verplaatsen en testen welke draadjes ik moest hebben en sindsdien traint hij lager in. Op zich begrijpbaar dan denk ik :)

Of moet ik gewoon weer afwachten tot hij vanzelf omhoog schaalt?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Misschien moet er eens een apart webcare topic komen, ik zie bijna geen ervaringen meer.
Dus maar even mijn ervaring. Tot ruim een jaar geleden werd ik steeds ieder jaar onterecht en onnodig afgesloten door een dom script en (knock on wood) dat is gestopt. Wel had ik de laatste tijd last van uitvallend WIFI en apparaten die niet (meer) wilden verbinden. Uiteindelijk vermoedde ik dat het modem (het G kasteeltje) aan het overlijden was en aangezien ik toch naar N wilde (het witte lego ding) die voor weinig op MP gehaald en het draait nu echt super stabiel. Mag ook gezegd worden vind ik. Zeker voip (budgetphone want ik bel nooit) is stabieler.
@webcare enige punt van verbetering is aangeven als er storingen zijn, ook al zijn ze klein. Als ik een avond geen internet heb en moet horen dat het niet op de website stond omdat er minder dan 50 klanten last van hebben dan is dat toch verdomde klant onvriendelijk, niet? Zet dat dan op de storings pagina, kleine storing, <50 klanten, weet iedereen waar ie aan toe is en juist die transparantie geeft vertrouwen, dingen onder het karpet vegen juist niet.

Maar alsnog blij dat XS4all zo onmogelijk raar deed toen ik wilde overstappen, heeft me een hoop geld gescheeld ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een P-2601HN-F1 van Telfort gekregen omdat mijn oude modem defect was.
Kun je in deze modem geen 'onbekende' nummers blokkeren? Dat kon in de oude modem wel.
Óf ik zie iets over het hoofd in het nieuwe modem, óf het kan gewoon niet.
Maar ik vind het wel vervelend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik van ADSL_2plus naar VDSL? Moet je daar als bestaande klant extra voor betalen om die snelheidsverhoging mee te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

@webcare

Ik zou ook graag een upgrade willen hebben naar firmware 7.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalJst
  • Laatst online: 15-09 12:20
@Telfort Webcare
HalJst schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:10:
Is hier wat aan te doen?

quote Webcare:
'Ik heb voor uw modem een firmware-upgrade aangevraagd, ik hoor graag van u of dit het probleem verholpen heeft.'
Ik heb nu firmware versie V3.10(TUE.4)-3 op mijn modem draaien, maar dit heeft helaas het 'zaagtand' patroon van de wifiverbinding niet veranderd.
Zijn er wijzigingen in de firmware mogelijk die de oude situatie weer terughalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Lief Adje

Love is in the air

@Telfort Webcare

Wij hebben in postcode regio 8012 wel DSL maar geen IP, storing?

[ Voor 5% gewijzigd door Lief Adje op 19-04-2012 07:32 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
8043kp zwolle ook geen ip. In arnhem is er onderhoud, maar dat ligt hier ver vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
7711 ook geen Internet-lampie, wel DSL idd.

De storing loopt ergens vanaf 6u, want mijn uurlijkse cronjob is voor het laatst om 6u gedraaid.

[ Voor 53% gewijzigd door Pino112 op 19-04-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Almelo ook geen ip, wel DSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
9402 Zelfde zag ik vanochtend, wel DSL geen IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Regio Eindhoven, postcode 5691:
geen internet.
Internet lampje was rood en na inloggen op de modem bleef deze laden. Modem uit en aangezet en internetlampje blijft uit. Modem meldt disconnected from the internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:02
Chrizzly schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:58:
Regio Eindhoven, postcode 5691:
geen internet.
Internet lampje was rood en na inloggen op de modem bleef deze laden. Modem uit en aangezet en internetlampje blijft uit. Modem meldt disconnected from the internet.
Idem voor postcode 5143 Waalwijk, serieuze storing zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 06:45
Mediacj schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:00:
[...]

Idem voor postcode 5143 Waalwijk, serieuze storing zo te zien.
Idem voor postcode 9251 Burgum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Heeft het onderhoud in arhnem alles kwa telfort vernield, zwolle 8043ew ook geen inet, wel dsl, reset etc helpt niet

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ook bij mij ligt ie er sinds gister avond uit, televisie werkt wel. internet niet

5341 oss

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Ik baal er wel van want ik ben hel de dag thuis en moest online nog vanalles doen.
Hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
9753 heeft ook geen internet, zoals anderen wel het ADSL lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ook 5111 geen internet/telefoon. Hoop dat 't ditmaal snel opgepakt wordt, want vorige keer duurde 't bijna de hele dag.
Ga vanwege de vele berichten hier geen contact opnemen met de helpdesk. Dit lijkt me een algemene storing.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 22:36
Omgeving Tilburg hier ook geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
Zutphen 7207: Rode dsl led, ook na reboot cpe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swriezebos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 10:18
9712 (Groningen) hier ook, geen IP connection. DSL led is aan, internet heeft er minder zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Jammer dat ik dat 3G stickje niet helemaal werkend krijg op het Telfort modem... #8043

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6715 wel DSL geen IP vanaf 01.00 uur (begin werkzaamheden Arnhem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vanochtend thuis ook geen internet voordat ik naar mijn werk ging. Deventer, 7415EW. Hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Hier 8051 op 1 locatie geen internet andere locatie (bij me moeder) wel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:24
6901 geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Laatst online: 24-09 19:28
Hier ook geen internet, modem krijgt geen dhcp response.
(Smilde 9422)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Hoelang zou het duren voordat de storingspagina geupdate wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
zodra de klantenservice wakker is en doorheeft dat er iets gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Laatst online: 24-09 19:28
Ik heb weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6715 doet t weer (knopje vergeten om te zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
9753 weer up-and-running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
7207 werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6715 ligt er weer uit grrrrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
7711 weer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
De werkzaamheden zijn blijkbaar uitgelopen.
Wel wordt er alleen over regio Arnhem gesproken.

Edit: hier ook weer internet.

[ Voor 15% gewijzigd door Chrizzly op 19-04-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Postcode 6041 ook geen internet. Lijkt wel of het hele land plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
regio arnhem 6841 werkt inmiddels weer..

neem je een 25mbit verbinding haal je gewoon 26980/1368 kbps
heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 22:36
En weer internet (regio Tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
8051 ook weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Toen ik om 9 uur van huis reed was daar ook nog geen internet. Postcode 7645...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
@webcare: is er ook nieuwe firmware voor het zilveren Zyxel modem trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 19-04-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@all,

Onderhoud is uitgelopen maar de impact leek zich daarna ook niet tot Arnhem te beperken. Ik zie inmiddels gelukkig weer veel berichten van mensen dat hun verbinding weer werkt. Mijn welgemene excuses voor het ongemak en de onvolledige communicatie.

@Vinzz,

Die is met AJZ.6 voor ons afgerond, mist u nog een functie? :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:18

Speedmaster

Make my day...

@Webcare

Ik heb sinds eind vorig jaar VDSL en ben tevreden over de snelheid.
Echter mis ik in de ZyXEL functionaliteit die ik met een Speedtouch TG789 wel heb.
Voorbeeld hiervan is fall back op landline bij disconect van voip en uitbellen op gebruikersnaam via voip.
De TG789 is een "echte" Thomson en geen Experiabox, zodoende heb ik daar de complete functionaliteit.
Ben al uitgebreid aan het zoeken geweest naar mogelijkheden om deze aan te sluiten maar tot nog toe zonder suc6. Protocol voor VDSL is zover als ik terug kan zien IPoE, uit het fritzbox topic heb ik naar boven kunnen halen dat de PVC 0/34 moet zijn.Wanneer ik het modem aansluit ziet ik VDSL2 signaal en train in op de zelfde snelheid als met de ZyXEL, echter lukt het niet om een internet verbinding op te bouwen, dus geen mail, surfen etc. Kunnen jullie mij een duwtje geven in de goede richting...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Ik heb nog steeds geen internet. Wel DSL, geen IP. Ik ben volgens mij ook de enige in de randstad die last lijkt te hebben van deze storing. Misschien is het niet gerelateerd aan de storing?

@Webcare. Ik heb mijn adres in DM gezet. Zou je eens kunnen kijken?

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10

Tripl3 D

Brother in Arms

@Telfort Webcare: Zouden jullie aub onderstaande vraag willen beantwoorden.

Alvast bedankt!
Tripl3 D schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:40:
@Telfort Webcare:

Ik heb een aantal weken geleden een brief (d.d. 22 maart 2012) van jullie gehad over onderhoudswerkzaamheden aan de wijkcentrale. Daarbij heb ik een nieuw modem gekregen welke ik pas kan installeren (volgens de brief) nadat deze hebben plaats gevonden. Deze werkzaamheden zouden 2 weken na dagtekening plaatsvinden en ik zou een paar dagen vantevoren een email van jullie krijgen over de exacte datum. Inmiddels leven we bijna een maand verder en ik heb nog steeds niets vernomen.
Mijn vraag dus aan jullie: Hebben deze werkzaamheden nu al plaatsgevonden en kan ik dus het nieuwe modem gaan installeren? Mijn postcode: 3123 PE

Alvast bedankt voor de reactie,

Met vriendelijke groet,

Tripl3 D

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ventrigo schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:27:
@webcare

Ik zou ook graag een upgrade willen hebben naar firmware 7.
Ik zal mijn post wat duidelijker toelichten.

Ben gister terug na 5 dagen en kon wel internetten, maar niet bellen. Na een modem reset kon ik zowel internetten als bellen, maar nu traint mijn modem lager in dan wat ik kan halen en wat ik heb gehaald. Wat zou het probleem kunnen zijn? Normaal haal ik down 8,5Mb maar nu nog maar 6,5. Dit terwijl ik in centrum Den Haag zit.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kreeg vandaag nieuw modem, de P-2812HNU-F1. Wat heel snel was dus dat is fijn. :)

Even aangesloten en handleidingen gedownload. Deze zaten er niet bij, zelfs geen ZyXEL Quick start guide. Ook zat er geen Zyxel CD bij. Wel een Telfort CD. Is dat normaal ?)

Daarna wilde ik even in de Webconfigurator om instellingen te checken echter het IP adres uit de manual :
"192.168.1.1" wilde niet connecten.

Heb verder gezocht en vond een heel ander IP, zie plaatje.

Dat IP adres blijkt hetzelfde als mijn vorige Telfort Zyxel modem de P2602R-D1A.
Is dat normaal :? En hoe komt dat?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MdHdzOqazttuaCIpn1UFx7Xc/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 19-04-2012 19:21 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 00:49
Dus je krijgt als Telfort klant een Telfort CD bij je modem, gestuurd door Telfort? En dat vindt je niet normaal? Hmmmm...

Het ip adres van de router is 192.168.1.254. Dat hoef je niet te maskeren in je plaatje.
Elke Zyxel P-2812HNU-F1 krijgt hetzelfde ip adres 192.168.1.254.
Als je een handleiding leest die iets anders zegt, is die handleiding bogus of je hebt de verkeerde te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

cornfed99111 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:24:
Dus je krijgt als Telfort klant een Telfort CD bij je modem, gestuurd door Telfort? En dat vindt je niet normaal? Hmmmm...
Dat vindt :X ik wel normaal. Maar aangezien op de Zyxel modemdoos (dus niet de grotere Telfortdoos) staat dat er een Quickstartguide en een CDrom bij hoort te zitten vraag ik me inderdaad af waarom dat niet zo is. ;)
Het ip adres van de router is 192.168.1.254. Dat hoef je niet te maskeren in je plaatje.
Elke Zyxel P-2812HNU-F1 krijgt hetzelfde ip adres 192.168.1.254.
Als je een handleiding leest die iets anders zegt, is die handleiding bogus of je hebt de verkeerde te pakken.
Ik red me enigzins maar ben geen netwerk/modem expert. Dus vandaar de blur just in case.

Volgensmij is dit wel de goede manual:
ftp://ftp2.zyxel.com/P-28...ide/P-2812HNU-F1_1.00.pdf

http://www.zyxel.com/prod...12hnu_fx_series.shtml?t=p

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 00:49
Het verschil is dat je geen modem krijgt van Zyxel, maar van Telfort.
Telfort zet zijn eigen firmware en instellingen in het modem en dat kan soms afwijken van de
fabrieksversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

cornfed99111 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:01:
Het verschil is dat je geen modem krijgt van Zyxel, maar van Telfort.
Telfort zet zijn eigen firmware en instellingen in het modem en dat kan soms afwijken van de
fabrieksversie.
Ok, maar dan is het wel handig als Telfort informatie bij het modem stopt zodat je weet hoe je de Webconfigurator kan benaderen lijkt me. :)

PC Specs

Pagina: 1 ... 57 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.