Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

magiel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:04:
[...]

Zorgen voor meer seeders? Downloadsnelheid bij torrents zijn imho onderhevig aan te veel andere factoren om op basis daarvan te zeggen dat de provider de beloofde snelheid niet haalt.
Seeders zijn er genoeg, 462 stuks, maar utorrent verbind niet meer dan 20 seeders..

EDIT: ineens schiet downloadspeed naar 2.54 MB/S, en verbinden er 100 seeders na een reboot :*)

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 13:51
@Telfort Webcare: Ik moet helaas steeds vaker het modem uit en aan zetten omdat de internetverbinding of het draadloze netwerk wegvalt. Is het mogelijk om een vervangend modem te krijgen? Ik heb nog steeds een Zyxel P-2602HW-D1A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:50

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe modem mogen ontvangen (2601) met de laatste firmware (V3.10(BLV.7)). Dit omdat mijn vorige 2601 was overleden. Kwestie van simpel aansluiten en opnieuw configureren en alles zou weer moeten werken. Dacht ik.

Mijn telefonie heb ik nu werkend, inkomende calls gaan via Budgetphone en uitgaande calls via VoipbusterPro. Kostte mij wat tijd en moeite maar dat was met de vorige versie van de modem ook zo. Waar ik echter nu tegen aanloop is dat ik mijn webserver van buitenaf niet kan benaderen. Als ik dat probeer kom in de modem zelf terecht.

Wat bleek, Remote MGMT staat default aan op HTTP en deze kan ik niet uitzetten. Ik kan alleen de poort wijzigen. Deze stond op 80 maar heb ik nu op een andere poort gezet. In de NAT tabel heb ik het volgende toegevoegd:

code:
1
Homeserver  Internet    80  80  80  80  192.168.1.38    ALL TCP/UDP

Waarbij 192.168.1.38 het lokale IP is van mijn webserver. Als ik dat IP adres invoer in mijn browser krijg ik inderdaad de webpagina te zien. Maar probeer ik dat via het externe IP adres dan krijg ik een foutmelding dat de pagina niet kan worden weergegeven. Of ik nu de firewall in de modem aan of uit zet maakt niet uit. Hetzelfde resultaat. Bij de LAN to WAN services staat port 80 als Available.

Via het externe IP adres connectie maken op de port waar Remote MGMT nu draait levert wél resultaat. Dan kan ik inloggen in mijn modem. Een online portchecker geeft echter op beide poorten een "isn't responding on port x"

Zie ik nu wat over het hoofd?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 21:12

Zjemm

...

ik wil misschien overstappen van xs4all naar telfort. Dit omdat telfort veel goedkoper is.
maar kan iemand me vertellen of poort 25 ook open staat op het telfort netwerk? ik draai namelijk een eigen mailserver en wil dat bij een eventuele nieuwe provider wel kunnen blijven gebruiken

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Zjemm schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:30:
ik wil misschien overstappen van xs4all naar telfort. Dit omdat telfort veel goedkoper is.
maar kan iemand me vertellen of poort 25 ook open staat op het telfort netwerk? ik draai namelijk een eigen mailserver en wil dat bij een eventuele nieuwe provider wel kunnen blijven gebruiken
Zo te zien staat dat dicht:

code:
1
2
3
4
prompt$ telnet smtp.microsoft.com 25
Trying 205.248.106.32...

^C

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Huh? Volgens mij blokkeert Telfort juist geen poorten. Connecten naar smtp.live.com 25 werkt iig prima in telnet. Maargoed, dat is uitgaand... Ingaand durf ik ff niet te zeggen, moet ik testen met portforward-tool. Kan vanavond pas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

woekele schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 06:41:
Huh? Volgens mij blokkeert Telfort juist geen poorten. Connecten naar smtp.live.com 25 werkt iig prima in telnet. Maargoed, dat is uitgaand... Ingaand durf ik ff niet te zeggen, moet ik testen met portforward-tool. Kan vanavond pas :P
I'll be damned. Inderdaad, ik probeer het nu nog een keer en het werkt als een trein. Gisteravond echt niet. En ik had nog gedoublechecked of ik wel op de juiste manier aan het testen was door het vanaf mijn VPS in een ander netwerk ook te testen.

Maar goed, uitgaand lijkt dus wel te werken.

Overigens zou het niet raar zijn als het niet zo was hoor. Outbound poort 25 wordt volgens mij heel vaak geblocked bij een ISP om spamruns van geïnfecteerde botnet PC's tegen te gaan. De bedoeling is dat je je outbound mail dan relayed via hun SMTP server.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Jep, maar Telfort stond er bij mij juist om bekend dat ze dat niet deden, vandaar dat ik het raar vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ahh kijk thnx voor jullie reactie. dat is een goed vooruitzicht, maar inkomend moet de poort natuurlijk ook open staan. heeft een van jullie dat nog kunnen testen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
magiel schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:37:
[...]

De genoemde vertragingen zijn van dusdanig klein verschil dat het geen donder uitmaakt. Als ik naar tweakers ping, fluctueert ook tussen de 15 en 35ms. Dit zijn normale marges en zullen niks slechts betekenen ofzo.
Ik heb het hier vooral over intern. Een ping vanuit de modem/router zelf, is stabiel tussen de 19 a 20 ms. Dus het is een intern probleem, waar zelfs mijn oude Speedtouch niet last van had.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:55
Mijn ping is ook hoog vind ik. Rond de 50! Dat was eerder niet zo.

Heb Telfort internet extra. 37000down 5000up volgens mijn modem.
(speedtest komt niet hoger uit dan 25000/4000)

@ telfort webcare: Gaat dit altijd zo blijven? vooral die ping

Vooral om met Modern Warfare 3 een game te vinden tot een ping van <50m/s is heel lastig.
Eerder met mijn speedtouch geen last van.
Heb nu de ZyXEL 2812HNU-F1 .
Alle poorten voor mw3 & psn staan open. En nat type is open
Bekabeld aangesloten

[ Voor 30% gewijzigd door DeBaroN op 28-03-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:04
Vraag: Kan het Zyxel P 2812 modem meer dan 2 voip accounts aan?
Bijvoorbeeld over aansluiting 1: Voipbuster uitgaand en budgetphone ingaand. En over aansluiting 2: Voip faxlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

@Telfort webcare

Gisteren nieuw modem (P-2601HN-F1) opgestuurd gekregen. Bedankt voor de snelle service!

Ik kreeg een nieuw modem/router omdat mijn oude modem problemen leek te hebben met het uitdelen van interne ip-adressen.
Vandaag nieuwe modem geïnstalleerd, maar nu is mijn verbinding ineens van 12mb naar 8mb gegaan. Resetten helpt niet. Kunnen jullie mij helpen?

Ook een andere vraag: ik wil mijn sat-ontvanger, via nfs, op laten nemen naar mijn nas (synology). Voor de modem wissel werkte perfect, maar sinds de wissel niet meer. Ook hiervoor: kunnen jullie mij helpen? Het lijkt wel alsof het nieuwe modem geen nfs-protocol ondersteund. Via samba werkt het wel. Voor mij een hele belangrijke voorwaarde!

Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanhorck schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:51:
@Telfort Webcare:

Sinds een paar dagen problemen met verbinden. Valt vaak weg. Kijk ik dan in het modem (P-2601HN-F1), zie ik dat hij opnieuw gestart is.
Zijn er storingen in de buurt van 4382HD?
Is het mogelijk dat jullie even hiernaar kijken. Want telkens die verbinding die wegvalt gaat op den duur best wel irriteren.

Bedankt voor de tijd en de goede support hier!!!

**Edit:
Log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1   03 23 10:50:51  info    Web Login Successfully from IP:192.168.1.46
2   03 23 11:33:07  info    DHCP receive ACK option
3   03 23 12:33:13  info    DHCP receive ACK option
4   03 23 12:56:03  info    Web Login Successfully from IP:192.168.1.46
5   03 23 13:33:19  info    DHCP receive ACK option
6   03 23 14:19:44  info    DSL up down log: DSL down.
7   03 23 14:20:23  info    Web Login Successfully from IP:192.168.1.46
8   03 23 14:20:30  info    DHCP receive offer packet
9   03 23 14:20:30  info    DHCP send request packet
10  03 23 14:20:31  info    DHCP receive ACK option
11  03 23 14:20:33  info    DSL up down log: DSL up. Upstream 1032 kbps Downstream 17622 kbps, ADSL Type is ADSL_2plus .
Ik zie op de opgegeven postcode geen aansluiting staan, zou u mij uw gegevens in een DM willen versturen, dan kan ik er verder naar kijken. :)
buzzbuzz68 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:40:
@Telfort Webcare: Ik moet helaas steeds vaker het modem uit en aan zetten omdat de internetverbinding of het draadloze netwerk wegvalt. Is het mogelijk om een vervangend modem te krijgen? Ik heb nog steeds een Zyxel P-2602HW-D1A.
Uiteraard, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik een vervangend modem kan opsturen.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:05:
@ Telfort Webcare

Ik ben al een paar jaar tevreden klant van Telfort.
Snelheid was altijd op, of zelfs iets boven, opgegeven niveau. Signaal wordt geleverd op tweede aderpaar,

Sinds half december 2011 is de snelheid merkbaar achteruit gegaan. Er is niets veranderd aan de bekabeling.
We hebben geen last gehad van stroomstoringen o.i.d. en ook geen reset van het modem uitgevoerd.

In het logboek van het modem komt wel om de paar dagen de melding "DSL Link up" voor op de meest vreemde (nachtelijke) tijdstippen. Daarna is de snelheid gehalveerd en loopt dan weer langzaam op tot max 18882. Dan weer nieuwe DSL link up en het kringetje is rond.
Vanaf 3 januari heb ik een overzichtje bijgehouden en in die periode is er 15 keer een DSL link up geweest.
Dit is geen continu overzicht, maar alleen van de keren dat de snelheid plotseling weer erg omlaag was en ik dur besloot om in te loggen in het modem.

Henk/Hugo, kunnen jullie s.v.p. nakijken wat er aan de hand kan zijn ?
Ik heb uw gegevens doorgezet naar onze technische afdeling, er zal contact met u worden opgenomen om een aantal testen uit te voeren.
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:51:
@ Telfort Webcare

En toen was mijn stabiele internet verbinding weer weg...

Het probleem waar ik jullie voorheen had verzocht om naar te kijken is weer terug, mijn dsl blijft hooguit 20 uur lang gesynced sinds afgelopen week. Best jammer nadat het ruim 20 dagen stabiel was...

Zouden jullie zo vriendelijk kunnen zijn om eens uit te zoeken wat er veranderd is?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!
Ik zie sinds 13-03-2012 geen dag zonder een onderbreking, u maakt nu gebruik van de FritzBox, is het een aantal dagen te testen met de ZyXEL?
subrosa schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 01:21:
[...]

Vandaag weer even de stroom eraf gehad, en nu geeft het modem aan : VDSL WAN Up 18448/1864 kbps.
en geen uitvallers gehad de rest van de dag. Mijn postcode gebied is trouwens 3852NJ - ik zie niet zo snel waar ik een DM kan sturen. ( eigenlijk nog nooit gedaan op tweakers.net )
Ik heb uw verbinding aan de hand van uw postcode gevonden. Ziet er op dit moment stabiel uit, geen onderbrekingen de afgelopen 6 dagen. De verbinding traint op dit moment in met 18448 / 18652 en gezien de afstand tot aan de wijkcentrale is dit op uw adres het hoogst haalbaar.
wiebjuh16 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:18:
[...]

Het probleem is inmiddels opgelost. Het was volgens de KPN HD een centrale storing. Echter zijn ze hier
wel bezig geweest met bomen omtrekken. Misschien is er toen een kabel geraakt :P Maar het is opgelost!
Maar nog even een andere vraag: Volgens mij is er bij ons sindskort een nieuw netwerk beschikbaar gekomen. Postcodecombinaties dichterbij de centrale geven volgens de check aan dat er VDSL beschikbaar is. LIjkt mij dat er nu ook WBA-E beschikbaar is?

Nu weet ik wel dat hij ver van de centrale vandaan woont. Kan je nu de lijn ook omzetten naar WBA-E? Volgens het modem is er nog wat ruimte op de lijn..

Postcode heb ik alvast even verstuurd in een DM ;)
Ik heb een migratie aangevraagd om uw verbinding om te laten zetten naar WBA-E. Zie DM voor meer informatie. :)
R0SSI schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:49:
[...]

Ik / mijn vader hebben helaas nog niks vernomen van Telfort, maar ik heb nog eens even wat dingen getest.

Wanneer ik een ping test naar de modem/router doe, dan loopt de ping op. Het begint op 2 ms en loopt dan op tot maximaal 11 ms. En vervolgens begint het weer op 2 ms en loopt dan weer langzaam op.
Wanneer ik een ping tweakers.net doe, dan fluctueert het heel erg. Van 21 ms tot zelfs 30+ ms.
Dit allemaal wordt getest met 1 laptop die verbinding maakt met de modem/router, geen enkel ander apparaat is dan aangesloten (op de telefoon na). Het geldt voor zowel draadloos als met bekabeling.

Ik heb een DM naar u toegestuurd met daarin telefoongegevens van mijzelf i.p.v. mijn vader.
Excuus voor de late reactie. Ik heb uw DM beantwoord. :)
vmb schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:37:
@Telfort webcare

Gisteren nieuw modem (P-2601HN-F1) opgestuurd gekregen. Bedankt voor de snelle service!

Ik kreeg een nieuw modem/router omdat mijn oude modem problemen leek te hebben met het uitdelen van interne ip-adressen.
Vandaag nieuwe modem geïnstalleerd, maar nu is mijn verbinding ineens van 12mb naar 8mb gegaan. Resetten helpt niet. Kunnen jullie mij helpen?

Ook een andere vraag: ik wil mijn sat-ontvanger, via nfs, op laten nemen naar mijn nas (synology). Voor de modem wissel werkte perfect, maar sinds de wissel niet meer. Ook hiervoor: kunnen jullie mij helpen? Het lijkt wel alsof het nieuwe modem geen nfs-protocol ondersteund. Via samba werkt het wel. Voor mij een hele belangrijke voorwaarde!

Alvast bedank!
Gegevens heb ik zo niet bij de hand, kunt u nogmaals uw postcode en huisnummer doorgeven? Ik zal dan nogmaals een nieuw modem versturen met een migratie naar het VDSL-netwerk. De snelheid van uw aansluiting zal dan ook omhoog gaan. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

@Telfort webcare.

Bedankt, mijn gegevens komen via DM.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Telfort Webcare nog geen nieuws over de Digitenne-vraagstukken? Niet alleen de prijs, maar ook de beschikbaarheid. Mijn ouders kunnen niet eens Digitenne aanvragen via digitenne.nl/telfort, omdat de site zegt dat het bij hun niet beschikbaar is. Postcode/huisnummer 100m verderop ineens wel. Lijkt me onzin, vooral met buitenantenne is ontvangst geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting

FreeLighting

@Telfort webcare

Van de week heb ik Internet standaard met telefonie en interactieve TV geïnstalleerd. Als ik nu verschillende sites laad, krijg ik al snel "Site niet gevonden" of "DNS-Lookup mislukt". Postcode is 5346 RL, en het probleem komt alleen voor op m'n vers herinstalleerde laptop. Op andere pc's komt het niet voor. Is het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

iemand nog antwoord op de vraag of poort 25 inkomend ook open staat?

@ Telfort webcare.

staat poort 25 open? voor zowel inkomend als uitgaande mail?
als het goed is (hebben mede tweeakters gechecked) staat uitgaande 25 wel open. maar het gaat mij ook om inkomend.

en kunt u tevens zien hoever ik van de centrale af zit? ik ben benieuwd of ik de max snelheid wel kan halen op mijn postcode? 6715AM

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting

FreeLighting

Zjemm schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:21:

@ Telfort webcare.

staat poort 25 open? voor zowel inkomend als uitgaande mail?
als het goed is (hebben mede tweeakters gechecked) staat uitgaande 25 wel open. maar het gaat mij ook om inkomend.

en kunt u tevens zien hoever ik van de centrale af zit? ik ben benieuwd of ik de max snelheid wel kan halen op mijn postcode?
Afstanden staan op onderstaande site
http://adsl.hunen.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:03
Ik heb sinds een tijdje een nieuw modem van jullie, de P-H2601HN-F1. Het is best een degelijk modem, en de oorspronkelijke firmware die ik er bij kreeg was best betrouwbaar en vertrouwd vergeleken met het oude web1.0 interface van het oude modem dat ik had. Toen is er echter een nachtelijke update overheen gegaan, met fancy Ajax en al die andere zooi. Afijn, dat doet er niet toe.

Wat erg lastig is dat hij soms in een soort hang lijkt te geraken. De exacte situatie weet ik niet; maar na het inloggen blijft hij de ajax-interface dus half-geladen hangen. De beste foutmelding die ik er uit kan knijpen met wat handmatig pagina-gelaad gepruts en dergelijke pogingen is de volgende:

code:
1
2
                 Fetal Error in cmsgRegisterModule: please add value in /proc/sys/kernel/msgmni
                 cmsg_register_module.c 72: cmsgRegisterModule()

Soms blijft het internet werken, maar soms gaat het down. Mijn telefoon kan ik ook niet vertrouwen; hij gaat wel over, maar of het DSL of deze bug is weet ik niet, maar ik ben dus fijn een telefoontje misgelopen eerder waar van ik ook niet kan zien van wie het was. Bah.

Staat deze bug genoteerd, of is deze al opgelost? Ik zou hier graag een update voor zien, want ik krijg dit probleem op de meest onhandige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

die site ken ik ja, echter dat is minimaal 1,5 km van mijn huis vandaan. dus dan zou je zeggen dat ik de max snelheid nooit zou halen. toch volgens postcode checks van verschillende aanbieders zou ik de snelste abbo's moeten kunnen afnemen (40 tot 50 mb)

dus wellicht staat er in mijn wijk nog een wijk kast? ik dacht in ieder geval dat vdsl naar wijkkasten liep en de laatste meters over koper?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zjemm schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:21:
Zojuist port 25 geforward naar mijn server en daarop portfoward.com portchecker gedaan op poort 25. Hij zegt dat de poort OPEN is. Inkomend poort 25 open dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Laatst online: 21:58
woekele schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:07:
[...]

Zojuist port 25 geforward naar mijn server en daarop portfoward.com portchecker gedaan op poort 25. Hij zegt dat de poort OPEN is. Inkomend poort 25 open dus.
Dit kan ik persoonlijk bevestigen.. Draai mijn eigen mailserver, voor mail versturen (vanaf externe locaties, via eigen server) en voor bezorging (DNS instellingen, mx records).. Was voor mij ook een reden om telfort te kiezen, een must :*)

Edit: @webcare.. Ik wil deze post gelijk benutten om mijn lof over telfort uit te spreken. Ik ben sinds eind december 2011 aangesloten. Kom van de kabel af, erg stabiel, volle 50 mbit op 563 meter van de wijkkast, erg tevreden!
Ik volg het topic met veel plezier, vindt het echt een topservice zo'n webcare die actief is op fora.. ga zo door!

[ Voor 24% gewijzigd door MasterM op 30-03-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
@webcare ik herhaal mijn vraag van vorige week nog een keer. Hij is een beetje ondergesneeuwd geraakt.
-- ik zou graag wat willen weten over beschikbaarheid internet extra bij mij. Postcode check geeft aan dat dit niet mogelijk is en maximale snelheid op mijn adres 9mbit zou zijn.

Echter op dit moment is mijn modem met 20476 kbps down en 1067 kbps up verbonden. Vermoed dat wij dus niet helemaal juist in postcode db staan en dus mogelijk wel meer snelheid beschikbaar is? Postcode en huisnummer DM ik.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 21:48
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:24:

Ik heb uw verbinding aan de hand van uw postcode gevonden. Ziet er op dit moment stabiel uit, geen onderbrekingen de afgelopen 6 dagen. De verbinding traint op dit moment in met 18448 / 18652 en gezien de afstand tot aan de wijkcentrale is dit op uw adres het hoogst haalbaar.

Henk
Beste Henk,

Heb inderdaad de afgelopen dagen geen storingen gehad.

Alleen vanmorgen, rond een uur of 7 wilde ik even mijn mail checken en kreeg ik weer een Zyxel scherm, dat er een IP connectivity error was.

Als ik nu probeer in te loggen in het modem, kom ik niet altijd in de indexmain.cgi na het ingeven van username en wachtwoord. Hij blijft dan "Loading" en kan niets aanklikken na een minuut of twee komt het login scherm op. ( zowel in Firefox als in Chrome geprobeerd, Chrome werkt sowieso iets fijner lijkt het.)

zie log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
361 03 30 02:22:33  info     DSL up down log: WAN Physical Link Down
362 03 30 06:11:14  info     DHCP send discover packet
363 03 30 06:11:14  info     DHCP receive offer packet
364 03 30 06:11:14  info     DHCP send request packet
365 03 30 06:11:14  info     DHCP receive ACK option
366 03 30 06:11:15  info     DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1832 kbps Downstream 19308 kbps, DSL Type is VDSL2 .
367 03 30 07:11:22  info     DHCP send renew packet
368 03 30 07:11:22  info     DHCP receive ACK option

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Laatst online: 05-09 18:06
@Telfort webcare mijn verbinding is maandag overgezet van 20mb naar 25mb/3mb. Ik zag maandag nog steeds dat ik verbinding maakte met ADSL2 Plus. Waarom is dit geen VDSL? Mijn postcode is 3362 NN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

MasterM schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:59:
[...]

Dit kan ik persoonlijk bevestigen.. Draai mijn eigen mailserver, voor mail versturen (vanaf externe locaties, via eigen server) en voor bezorging (DNS instellingen, mx records).. Was voor mij ook een reden om telfort te kiezen, een must :*)
en
woekele schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:07:
[...]

Thnx voor het bevestigen. nu hopen dat ik nog volledige snelheid kan halen op mijn postcode en ik ben om

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Marc H

- - Is wakker - -

Hugo (en collega's),

Hoe ka ik het volgende het best regelen?

Ik heb nu alleen internet van Telfort. Ik wil dit abonnement verhuizen, en tegelijk uitbreiden met vaste telefonie. Op het adres waar ik nu naartoe verhuis is een Alice adsl actief (die moet worden opgezegd), met telefonie, waarvan het nummer geporteerd moet worden naar mijn aansluiting.

Postcodes enz, heb ik alvast in een PB naar je gestuurd.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Telfort webcare

Ik heb vandaag mijn nieuwe modem gehad maar word pas ergens rond de 5e of 6e van april omgezet nar internet iextra is dat iets te versnellen?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@Telfort Webcare
Ik zie sinds 13-03-2012 geen dag zonder een onderbreking, u maakt nu gebruik van de FritzBox, is het een aantal dagen te testen met de ZyXEL?
Het grappige is dus juist dat ik de FritzBox hebt aangeschaft omdat ik met de Zyxel, een Speedtouch en een Draytek modem steeds het probleem had dat mijn dsl verbinding nooit langer dan 20 uur gesynced bleef.

Maar ik zal het eens een weekendje met de Zyxel p2602hw-d1a proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

@telfort webcare

Ik heb nog een oud routertje, een p-2602-d1a (V3.40(ASG.3)b1). Deze heeft nooit naar wens gefunctioneerd. Ik zie op de website ook staan dat u deze niet meer levert. Is het mogelijk deze te vervangen met een nieuwe versie router?

hier stond een oud verhaal over slechte snelheid, lijkt immidels opgelost te zijn

[ Voor 94% gewijzigd door Four op 03-04-2012 09:14 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Continu uitvallers hier (2201VX): om de paar seconden opnieuw connectie maken, vaak op veel lagere snelheden (normaal 12500/1024, nu overal tussen 3500-12500 en upload 800-1024).

Modem: P-2602H-D1A
Firmware: V3.40(AJZ.7)

Hoop dat het snel opgelost wordt, want hier is niets mee aan te vangen en ik heb mijn internetverbinding voor allerlei zaken nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@ Webcare: Iets van een half jaar geleden toen ik naar WBA-E omgezet ben zou dit ook voor mijn directe buren gedaan worden, die ook bij Telfort zitten. Zij hebben echter hier nog niks over vernomen. Zou dit proces misschien alsnog in gang gebracht kunnen worden? Zij zitten nu nog met een 1500/250 lijntje op een 2602 modem en hebben mij gevraagd of ik dit kon navragen bij jullie. :) Ben al zo vrij geweest om hun postcode en huisnummer te DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Een vraagje voor Telfort Webcare:
Ik wil overstappen van internet/bellen (bij Telfort) naar internet/tv, ik kan op de site alleen mijn abonnement wijzigen zodat ik dat icm tv krijg maar het bellen kan ik daar niet van mijn abonnement afhalen.
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@ Telfort webcare.

kunt u zien hoe ver ik van de adsl centrale en of straatkast af zit? en of deze vdsl klaar is? ik ben benieuwd of ik de max snelheid wel kan halen op mijn postcode? 6715AM

xs4all geeft aan dat ik (via postcode check) wel de snelheid kan halen net zoals uw postcode check. Maar als ik dan bel met de xs4all helpdesk zit ik op 4 KM van de adsl centrale en zou ik het dus niet kunnen halen. En over straat kasten kon hij me niets vertellen

[ Voor 48% gewijzigd door Zjemm op 02-04-2012 12:16 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En vandaag weer stabiel na twee dagen enorme instabiliteit zonder aanwijsbare reden...

[ Voor 17% gewijzigd door TimMer op 02-04-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 16:27
@ Telfort Webcare:

Sinds enkele weken hebben wij een aanzienlijk lagere download snelheid. Door een reset van de DLM 1,5 week terug ging dit omhoog van +/-13500 naar:

DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1236 kbps Downstream 16480 kbps, DSL Type is VDSL2.

Voor deze wijziging hadden wij een snelheid van +/- 20000 tot 22000 kbps...

Het enige verschil wat ik nog kan bedenken is de firmware in de modem:

Firmware Version: V3.10(TUE.4)b1

Er is bij ons thuis niets veranderd aan het netwerk, zouden jullie nog eens kunnen testen / kijken / proberen.

Gegevens komen per DM.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vmb schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:33:
@Telfort webcare.

Bedankt, mijn gegevens komen via DM.
Bedankt!
Ik heb uw DM inmiddels beantwoord.
woekele schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:43:
Telfort Webcare nog geen nieuws over de Digitenne-vraagstukken? Niet alleen de prijs, maar ook de beschikbaarheid. Mijn ouders kunnen niet eens Digitenne aanvragen via digitenne.nl/telfort, omdat de site zegt dat het bij hun niet beschikbaar is. Postcode/huisnummer 100m verderop ineens wel. Lijkt me onzin, vooral met buitenantenne is ontvangst geen enkel probleem.
Ik heb de naw-gegevens inmiddels ontvangen, heeft u een (mobiel) nummer waar uw ouders op te bereiken zijn, dan probeer ik dit zo snel mogelijk te regelen.
TimDJ schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:35:
@webcare ik herhaal mijn vraag van vorige week nog een keer. Hij is een beetje ondergesneeuwd geraakt.
-- ik zou graag wat willen weten over beschikbaarheid internet extra bij mij. Postcode check geeft aan dat dit niet mogelijk is en maximale snelheid op mijn adres 9mbit zou zijn.

Echter op dit moment is mijn modem met 20476 kbps down en 1067 kbps up verbonden. Vermoed dat wij dus niet helemaal juist in postcode db staan en dus mogelijk wel meer snelheid beschikbaar is? Postcode en huisnummer DM ik.
Erg groot verschil inderdaad. Ik heb uw gegevens doorgezet voor nader onderzoek. Helaas is er nog geen extra informatie bekend over wanneer er VDSL geboden kan worden.
subrosa schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:50:
[...]

Beste Henk,

Heb inderdaad de afgelopen dagen geen storingen gehad.

Alleen vanmorgen, rond een uur of 7 wilde ik even mijn mail checken en kreeg ik weer een Zyxel scherm, dat er een IP connectivity error was.

Als ik nu probeer in te loggen in het modem, kom ik niet altijd in de indexmain.cgi na het ingeven van username en wachtwoord. Hij blijft dan "Loading" en kan niets aanklikken na een minuut of twee komt het login scherm op. ( zowel in Firefox als in Chrome geprobeerd, Chrome werkt sowieso iets fijner lijkt het.)

zie log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
361 03 30 02:22:33  info     DSL up down log: WAN Physical Link Down
362 03 30 06:11:14  info     DHCP send discover packet
363 03 30 06:11:14  info     DHCP receive offer packet
364 03 30 06:11:14  info     DHCP send request packet
365 03 30 06:11:14  info     DHCP receive ACK option
366 03 30 06:11:15  info     DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1832 kbps Downstream 19308 kbps, DSL Type is VDSL2 .
367 03 30 07:11:22  info     DHCP send renew packet
368 03 30 07:11:22  info     DHCP receive ACK option
Heeft u het modem al eens een reset gegeven?
djmartyn schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:21:
@Telfort webcare mijn verbinding is maandag overgezet van 20mb naar 25mb/3mb. Ik zag maandag nog steeds dat ik verbinding maakte met ADSL2 Plus. Waarom is dit geen VDSL? Mijn postcode is 3362 NN
Er is op uw adres helaas (nog) geen VDSL-dekking. Hierdoor staat u op dit moment nog op ADSL2+.
Marc H schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:12:
Hugo (en collega's),

Hoe ka ik het volgende het best regelen?

Ik heb nu alleen internet van Telfort. Ik wil dit abonnement verhuizen, en tegelijk uitbreiden met vaste telefonie. Op het adres waar ik nu naartoe verhuis is een Alice adsl actief (die moet worden opgezegd), met telefonie, waarvan het nummer geporteerd moet worden naar mijn aansluiting.

Postcodes enz, heb ik alvast in een PB naar je gestuurd.
Ik heb uw gegevens in goede orde ontvangen. Ik ontvang graag uw 06-nummer hierbij zodat er contact met u opgenomen kan worden om dit zo snel mogelijk te regelen.
WeAreLegion schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:16:
@Telfort webcare

Ik heb vandaag mijn nieuwe modem gehad maar word pas ergens rond de 5e of 6e van april omgezet nar internet iextra is dat iets te versnellen?

Bedankt alvast :)
Nee dat is helaas niet meer mogelijk. :)
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:32:
@Telfort Webcare

[...]

Het grappige is dus juist dat ik de FritzBox hebt aangeschaft omdat ik met de Zyxel, een Speedtouch en een Draytek modem steeds het probleem had dat mijn dsl verbinding nooit langer dan 20 uur gesynced bleef.

Maar ik zal het eens een weekendje met de Zyxel p2602hw-d1a proberen...
Mocht het niet goed werken, is het ook direct zichtbaar dat er met ons eigen modem ook instabiliteit optreedt en kunnen we overgaan op een storingsmelding.
Four schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:33:
@telfort webcare

Ik zal een DM met prive gegevens sturen met een link naar deze post.

Ik heb nog een oud routertje, een p-2602-d1a (V3.40(ASG.3)b1). Deze heeft nooit naar wens gefunctioneerd. Ik zie op de website ook staan dat u deze niet meer levert. Is het mogelijk deze te vervangen met een nieuwe versie router?

hier stond een oud verhaal over slechte snelheid, lijkt immidels opgelost te zijn
Ik heb uw DM inmiddels beantwoord, veel plezier met uw verbinding ;)
Satch schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:54:
@ Webcare: Iets van een half jaar geleden toen ik naar WBA-E omgezet ben zou dit ook voor mijn directe buren gedaan worden, die ook bij Telfort zitten. Zij hebben echter hier nog niks over vernomen. Zou dit proces misschien alsnog in gang gebracht kunnen worden? Zij zitten nu nog met een 1500/250 lijntje op een 2602 modem en hebben mij gevraagd of ik dit kon navragen bij jullie. :) Ben al zo vrij geweest om hun postcode en huisnummer te DM'en.
Ik heb de gegevens ontvangen, er is op dit een wijziging gaande welke afgewezen is. Ik ben dit aan het onderzoeken en zal u antwoorden per DM.
MTWZZ schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:24:
Een vraagje voor Telfort Webcare:
Ik wil overstappen van internet/bellen (bij Telfort) naar internet/tv, ik kan op de site alleen mijn abonnement wijzigen zodat ik dat icm tv krijg maar het bellen kan ik daar niet van mijn abonnement afhalen.
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?
Graag ontvang ik uw naw-gegevens, 06-nummer en een tijdstip dat u gebeld kunt worden, dan wordt er contact met u opgenomen.
Zjemm schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:30:
@ Telfort webcare.

kunt u zien hoever ik van de adsl centrale en of wijkkast af zit? ik ben benieuwd of ik de max snelheid wel kan halen op mijn postcode? 6715AM
De afstand wordt volgens de postcode check op +/- 3300 meter geschat. Er is een straatkast uitgebreid waardoor de afstand aanzienlijk verkort wordt en snelheden tot 50Mb behaald kunnen worden. :)
TimMer schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:45:
En vandaag weer stabiel na twee dagen enorme instabiliteit zonder aanwijsbare reden...
Dat is erg vervelend, graag ontvang ik uw naw-gegevens via DM om dit na te kunnen kijken.
carismagdi schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:37:
@ Telfort Webcare:

Sinds enkele weken hebben wij een aanzienlijk lagere download snelheid. Door een reset van de DLM 1,5 week terug ging dit omhoog van +/-13500 naar:

DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1236 kbps Downstream 16480 kbps, DSL Type is VDSL2.

Voor deze wijziging hadden wij een snelheid van +/- 20000 tot 22000 kbps...

Het enige verschil wat ik nog kan bedenken is de firmware in de modem:

Firmware Version: V3.10(TUE.4)b1

Er is bij ons thuis niets veranderd aan het netwerk, zouden jullie nog eens kunnen testen / kijken / proberen.

Gegevens komen per DM.
Gegevens ontvangen en doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Ik zorg ervoor dat er contact met u opgenomen wordt. Mijn excuus voor het ongemak.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Sinds ongeveer een week, misschien twee, is ADSL bijzonder instabiel. Soms helpt een reset, soms niet. Nu blijft Internet rood branden, DSL is groen.

Edit: Nu is ook DSL rood.

Lokatie: Tilburg Reeshof, 5043 MS

[ Voor 7% gewijzigd door Crayne op 02-04-2012 14:19 ]

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Crayne schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:41:
Sinds ongeveer een week, misschien twee, is ADSL bijzonder instabiel. Soms helpt een reset, soms niet. Nu blijft Internet rood branden, DSL is groen.

Het zal wel toeval zijn, maar dat is sinds vanochtend bij mij ook de status (Baarle-Nassau, 5111 AJ).
Hopelijk wordt 't snel verholpen, want ik mis nu internet, bellen en vooral TV!

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@ telfort webcare

Henk, Dank voor het uitzoeken, ik ga het maar eens aanvragen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:56

OKA

Sinds vanochtend geen verbinding in Tilburg-Reeshof. Op de mededelingensite staat niets vermeld.
@telfortwebcare is er toch een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crayne schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:41:

magic_nl schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:46:
[...]

Het zal wel toeval zijn, maar dat is sinds vanochtend bij mij ook de status (Baarle-Nassau, 5111 AJ).
Hopelijk wordt 't snel verholpen, want ik mis nu internet, bellen en vooral TV!
OKA schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:58:
Sinds vanochtend geen verbinding in Tilburg-Reeshof. Op de mededelingensite staat niets vermeld.
@telfortwebcare is er toch een storing?
Er is op dit moment een storing gaande in de regio Tilburg. Onze excuses voor het ongemak.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:35:
Er is op dit moment een storing gaande in de regio Tilburg. Onze excuses voor het ongemak.
NP, bedankt voor de bevestiging. :)

Update: nu weer groene lampjes, poging om te verbinden geeft een activatiepagina.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 13:29
@ Telfort,

Kan je eventueel mijn vraag nog beanwoorden die in een DM staat?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

[...]

[...]

[...]

Henk
Fijn om deze bevestiging te krijgen... Hopelijk wordt het vlot verholpen, want 't zou fijn zijn vanavond weer TV te kunnen kijken.
Overigens vraag ik me af hoe snel deze informatie bij de 1e lijns bekend is geworden, want in totaal is er door mij en m'n vrouw 3x gebeld over deze storing en in geen van die gesprekken is aangegeven dat er iets structurelers aan de hand zou zijn. Er werd alleen over mijn verbinding gesproken.

[ Voor 23% gewijzigd door magic_nl op 02-04-2012 14:49 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedeb
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 11:18
@ Telfort Webcare

Kunt u van mijn bestelling de 7 dagen bedenktijd afhalen? Postcode is via DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:50:
Ik heb de gegevens ontvangen, er is op dit een wijziging gaande welke afgewezen is. Ik ben dit aan het onderzoeken en zal u antwoorden per DM.

Henk
Bedankt! Wel is het trouwens zo dat er ook analoge telefonie van KPN over hetzelfde aderpaar loopt bij de buren. Splitter in de meterkast naar het modem en naar de telefoon. Ik dacht zelf dat dit altijd over een ander aderpaar moest, maar het werkt blijkbaar wel bij hun.. Heeft dat er misschien iets mee te maken dat KPN het heeft afgewezen? Kan dat niet icm met WBA-E misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
@webcare,

Heb even vraag over opsturen van oude modem (die platte (witte) zyxel), ik heb deze terug gedaan in orginele doos met de adapter er bij, kan ik deze nu gewoon afgeven bij zo afgeefpunt van kiala das me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Hier al een paar dagen last van dns problemen en behoorlijk trager internet.
zit normaal op 1Mb down en nu op 450kb.
Woon in regio Hoogezand

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Edit: dit had een dm naar Webcare moeten zijn, sorry

[ Voor 199% gewijzigd door woekele op 02-04-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Puur uit interesse: Weet iemand op welke snelheid een 40/5Mbit abonnement wordt gecapped? M'n ZyXEL geeft in elk geval al aan dat ik 100/30Mbit moet halen, dus ik ben benieuwd waar ik straks blijf hangen :D .

Overigens, wat een top ervaring met het wisselen van provider. Alles ging zoals gepland, internet werd alleen voor het weekend opgeleverd in plaats van erna, die fout zien we maar al te graag door de vingers :P . Heb vrijwel geen downtime gehad (behalve het wisselen van de modem toen ik erachter kwam). Top :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Henk
Ik ben blij dat de storing voor de avond opgelost wat gisteren.
Waar ik als techneut toch wel een beetje benieuwd naar ben is wat de oorzaak was.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:42
Aloys schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 02:17:
Puur uit interesse: Weet iemand op welke snelheid een 40/5Mbit abonnement wordt gecapped? M'n ZyXEL geeft in elk geval al aan dat ik 100/30Mbit moet halen, dus ik ben benieuwd waar ik straks blijf hangen :D .

Overigens, wat een top ervaring met het wisselen van provider. Alles ging zoals gepland, internet werd alleen voor het weekend opgeleverd in plaats van erna, die fout zien we maar al te graag door de vingers :P . Heb vrijwel geen downtime gehad (behalve het wisselen van de modem toen ik erachter kwam). Top :D !
Volgens mij ligt de cap op 52/5... :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Aha, volgens mijn modem is ie vannacht daar naartoe gesprongen :) . Ik ben in elk geval tevreden, komend van een 10/0,8Mbit lijntje van Tele2 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi,

ik heb al een poos problemen met emails die binnenkomen van groups.yahoo.com.
sinds bijna twee maanden merk ik dat emails niet binnenkomen (uit geabonneerde, niet-twijfelachtige groepen).
wanneer ik dan bij mijn settings op groups.yahoo.com kijk, blijkt mijn telfort emailadres als 'bouncing' gebrandmerkt te zijn.
ik kan dan met de hand 'unbouncen', een aantal groepen kunnen me dan weer bereiken (in de loop van 1-2 dagen), maar dan begint het spel weer van voren af aan...

ik stuurde een klacht naar de support en daarna naar de postmaster van telfort.
bij de laatste klacht de log van yahoo.com gevoegd, waaronder de reden voor de bounce:

> Remote host said: 550 5.0.0 Mail rejected. [BODY]

hierop kreeg ik van postmaster het volgende terug:

> In dit geval wordt de mail tegen gehouden door het KPN spamfilter wat sinds enige tijd actief is. helaas is het niet mogelijk deze filters aan te passen om te zorgen dat de mail wel aankomt.

VRAAG: ben ik de enige die vindt dat dit onacceptabel is??

n.b. of er ook andere mails worden tegengehouden kan ik moeilijk nagaan, ga er even van uit dat dat niet het geval is.

wie weet hier iets op??

(netjes geschreven toch?? de rants zitten wel in mijn hoofd! ) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
@ Telfort Webcare:

Sinds een ruime week heb ik een nieuw modem (oude was defect gegaan). Nu worden elke paar dagen mijn sip accounts 'unregistered' . De enige optie is om het modem opnieuw op te starten en dan worden ze weer aktief.

Dit is niet handig want je bent je er niet van bewust dat je telefoon eruit ligt.

Ligt dit aan het modem of is er net toevallig ook een nieuwe firmware geweest die dit probleem heeft? Het gebeurd met beide sip accounts (verschillende providers) dus daar zal het niet aan liggen.

Anders zou ik graag nogmaals een nieuw modem krijgen, want zoals gezegd is dit vervelend.

[ Voor 8% gewijzigd door raven22 op 03-04-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 16:01
magiel schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:49:
@Telfort webcare: Weten jullie wanneer een bepaalde (wijk)centrale wordt geupdate? Pa wil Eredivisie Live en hier is nog geen interactieve TV beschikbaar. We zijn nu veroordeeld tot UPC, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten..

Postcode zal ik op verzoek DMmen.
@Telfort Webcare: Er is via DM contact geweest maar geen opvolging geweest. Ik ben zo vrij geweest het betreffende postcode + huisnummer wederom te DMmen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Laatst online: 20:44
@Webcare,

mijn ouders hebben op dit moment bellen en internet via Kpn. Ze zitten vrij ver van de centrale, exact weet ik het niet. Snelheid is ong. 4/1.
Nu wilden ze graag iTV, gezegd dat dat hem niet ging worden.

Maar zou je eens willen kijken wat er eventueel mogelijk is qua omzetting? Als dat kan gooien we het hele zootje over naar Telfort.

U heeft een DM:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 19:28
@Aloys
Met zulke snelheid zul je waarschijnlijk naar 52/3 gaan.
Kan wel een week of meer duren.

@lostinnet
Wat je natuurlijk zou kunnen doen is bv. een gmail adres aanmaken.
En die laten doorsturen naar je huidige email adres.

@thegreenhunter
Welke snelheid geeft de postcode check van Telfort aan?

[ Voor 15% gewijzigd door brambo123 op 03-04-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lostinnet
Wat je natuurlijk zou kunnen doen is bv. een gmail adres aanmaken.
En die laten doorsturen naar je huidige email adres.
dank voor het idee.

moet ik het dan dus normaal vinden dat een provider met een spamfilter mails uitfiltert die geen spam zijn (omdat het filter inadequaat/gebrekkig o.i.d. is ) ??
ik geloof dat ik dingen niet goed begrijp.

als die yahoo groepen als spam geinterpreteerd worden, zou toch niemand mail van zijn groepen ontvangen omdat alle providers wel filteren om aanbieders van blauwe aspirientjes en gewaagde operaties buiten de deur te houden....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Laatst online: 20:44
@Brambo: 2mb....Kpn zit dus sneller, vandaar eigenlijk mijn vraag.

[ Voor 12% gewijzigd door thegreenhunter op 03-04-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ webcare,

Wegens een spoedige verhuizing zou ik graag de 7 dagen bedenktijd van mijn bestelling af willen hebben, zodat deze sneller geleverd kan worden i.v.m. mijn studie.

Mvg,

Leont88

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 10:05

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare:

was gister bij een kennis (zit bij Telford) die een download heeft van net 9Mb en een upload van 0,9 Mb (upload is dus normaal). Download is aan de lage kant, lijkt me en modem ziet er zo te zien goed uit. Telefoon is in orde.

Klopt die 9Mb down? Kunnen jullie misschien een lijncheck doen? PC is 1216AW 73.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 16:01
OgWok schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:36:
@Webcare:

was gister bij een kennis (zit bij Telford) die een download heeft van net 9Mb en een upload van 0,9 Mb (upload is dus normaal). Download is aan de lage kant, lijkt me en modem ziet er zo te zien goed uit. Telefoon is in orde.

Klopt die 9Mb down? Kunnen jullie misschien een lijncheck doen? PC is ********.
offtopic:
Schattig huisje hebben die mensen. Dat dak lijkt nog wel ruimte te bieden voor een dakkapel en/of zonnepanelen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:22

Proc

Grand Admiral

@Telfort Webcare
Ik overweeg een Internet Standaard VDSL abonnement met een maximale download van 25Mb/s en een upload van 3Mb/s aan te vragen op postcode 3025.

De webwizard geeft aan dat ik dan een snelheid mag verwachten van 20Mb/s van de maximaal mogelijke 25Mb/s. Ik vind 20Mb/s downloadsnelheid op zich ok, maar ik vind de upload snelnelheid veel belangrijker en die wordt niet aangegeven.

Is een uploadsnelheid van 3Mb/s op deze postcode van toepassing? Is er iets wat je wellicht zou kunnen doen om de upload te maximaliseren? Ik geef graag wat downloadsnelheid op voor een stijging in de uploadsnelheid.

Krijg je bij een Telfort Internet Standaard abonnement trouwens een (semi)-vast IP adres? Ik draai momenteel namelijk een eigen mailserver op mijn huidige XS4all ADSL verbinding en zou dat graag willen blijven doen.

N.B.:ik heb een DM gestuurd met de precieze postcode inc. huisnummer.

[ Voor 13% gewijzigd door Proc op 05-04-2012 13:15 . Reden: vraag over vast IP adres vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebjuh16 schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:42:
@ Telfort,

Kan je eventueel mijn vraag nog beanwoorden die in een DM staat?:D
Inmiddels beantwoord. :)
diedeb schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:24:
@ Telfort Webcare

Kunt u van mijn bestelling de 7 dagen bedenktijd afhalen? Postcode is via DM verstuurd.
De bedenktijd is op dezelfde dag verwijderd.
Satch schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:29:
[...]

Bedankt! Wel is het trouwens zo dat er ook analoge telefonie van KPN over hetzelfde aderpaar loopt bij de buren. Splitter in de meterkast naar het modem en naar de telefoon. Ik dacht zelf dat dit altijd over een ander aderpaar moest, maar het werkt blijkbaar wel bij hun.. Heeft dat er misschien iets mee te maken dat KPN het heeft afgewezen? Kan dat niet icm met WBA-E misschien? :)
Gaat het om het nummer eindigend op 305? Deze staat namelijk als gedeelde lijn met de opgegeven postcode. Er wordt op dit moment gewerkt om de order nogmaals te verzenden. Ik houd u op de hoogte.
WeAreLegion schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:13:
@webcare,

Heb even vraag over opsturen van oude modem (die platte (witte) zyxel), ik heb deze terug gedaan in orginele doos met de adapter er bij, kan ik deze nu gewoon afgeven bij zo afgeefpunt van kiala das me niet helemaal duidelijk.
Bij het nieuwe modem heeft u een retour-sticker ontvangen waarmee u het oude modem kosteloos kan retourneren bij o.a. een Kiala-punt. Het kan overigens ook bij het postkantoor. :)

Voor de zekerheid nogmaals het adres waar het modem heen kan:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Retournummer heb ik u per DM verstuurd.
jpschouten79 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:25:
Hier al een paar dagen last van dns problemen en behoorlijk trager internet.
zit normaal op 1Mb down en nu op 450kb.
Woon in regio Hoogezand
Graag ontvang ik uw naw-gegevens via een DM voor nader onderzoek.
raven22 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:23:
@ Telfort Webcare:

Sinds een ruime week heb ik een nieuw modem (oude was defect gegaan). Nu worden elke paar dagen mijn sip accounts 'unregistered' . De enige optie is om het modem opnieuw op te starten en dan worden ze weer aktief.

Dit is niet handig want je bent je er niet van bewust dat je telefoon eruit ligt.

Ligt dit aan het modem of is er net toevallig ook een nieuwe firmware geweest die dit probleem heeft? Het gebeurd met beide sip accounts (verschillende providers) dus daar zal het niet aan liggen.

Anders zou ik graag nogmaals een nieuw modem krijgen, want zoals gezegd is dit vervelend.
Dat is inderdaad erg vervelend, de firmware is up-to-date dus daar mag het niet aan liggen. Bij het vorige modem zelfde instellingen gebruikt als het huidige?
magiel schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:38:
[...]

@Telfort Webcare: Er is via DM contact geweest maar geen opvolging geweest. Ik ben zo vrij geweest het betreffende postcode + huisnummer wederom te DMmen.
Excuus, ik heb uw DM inmiddels beantwoord.
thegreenhunter schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:14:
@Webcare,

mijn ouders hebben op dit moment bellen en internet via Kpn. Ze zitten vrij ver van de centrale, exact weet ik het niet. Snelheid is ong. 4/1.
Nu wilden ze graag iTV, gezegd dat dat hem niet ging worden.

Maar zou je eens willen kijken wat er eventueel mogelijk is qua omzetting? Als dat kan gooien we het hele zootje over naar Telfort.

U heeft een DM:)
Er is op het adres van uw ouders helaas alleen internet Instap beschikbaar waardoor Interactieve TV (nog) niet te bestellen is. :(
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:58:
@ webcare,

Wegens een spoedige verhuizing zou ik graag de 7 dagen bedenktijd van mijn bestelling af willen hebben, zodat deze sneller geleverd kan worden i.v.m. mijn studie.

Mvg,

Leont88
Ik heb uw DM beantwoord.
OgWok schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:36:
@Webcare:

Klopt die 9Mb down? Kunnen jullie misschien een lijncheck doen? PC is 1216AW 73.
De snelheid staat op dit moment op 11.198 / 1.117, waar is het ISRA-punt bij de desbetreffende persoon? Ik heb een vervangend modem verstuurd om dit uit te sluiten. Sluit het modem aan met de nieuwe kabels die meegeleverd worden, dan kan er nog iets verbeteren. :)
Proc schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:32:
Hallo Telfort Webcare,
Ik overweeg een Internet Standaard VDSL abonnement met een maximale download van 25Mb/s en een upload van 3Mb/s aan te vragen op postcode 3025.

De webwizard geeft aan dat ik dan een snelheid mag verwachten van 20Mb/s van de maximaal mogelijke 25Mb/s. Ik vind 20Mb/s downloadsnelheid op zich ok, maar ik vind de upload snelnelheid veel belangrijker en die wordt niet aangegeven.

Is een uploadsnelheid van 3Mb/s op deze postcode van toepassing? Is er iets wat je wellicht zou kunnen doen om de upload te maximaliseren? Ik geef graag wat downloadsnelheid op voor een stijging in de uploadsnelheid.

N.B.:ik heb een DM gestuurd met de precieze postcode inc. huisnummer.
Ik ben dit voor u aan het uitzoeken. Update volgt.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:42:

Dat is inderdaad erg vervelend, de firmware is up-to-date dus daar mag het niet aan liggen. Bij het vorige modem zelfde instellingen gebruikt als het huidige?

[...]

Henk
@Telfort Webcare
Ja, zelfde instellingen overgezet. Hiervoor er niet 1 keer last van gehad. Het nieuwe modem had eerst wel een oudere firmware die nu dus geupdate is. Kan het komen door upgraden van de firmware? Moet dan wel 3x geupdate zijn in korte tijd. Want de voip accounts zijn nu 3x 'unregistered' geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:22

Proc

Grand Admiral

Krijg je bij een Telfort Internet Standaard abonnement trouwens een (semi)-vast IP adres? Ik draai momenteel namelijk een eigen mailserver op mijn huidige XS4all ADSL verbinding en zou dat graag willen blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 08:02

Jrz

––––––––––––

Hm.. waarom is er bij mijn geen iTV beschikbaar? Ik heb in het verleden wel dsl gehad van 20mbit.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Proc schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:17:
Semi-vast ja. Zolang mac-adres van je modem niet verandert (lees: je je modem niet verwisselt), krijg je telkens zelfde IP van de DHCP. Maar ze zullen dit niet garanderen en bij onderhoud/opschoningen van klantenbestanden/whatever zal het best eens kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 24-09 19:37
@Webcare

Op mijn eerste adres had ik 28000/2600 kbps, op mijn huidige adres 10000/1024 kbps, dat is niet alles met HD TV erover en een zware Internet gebruiker. Ik woon in het midden van het land en ik heb al een glasvezel aansluiting, wanneer kan ik Telefort over het glasvezel verwachten?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:42:
Gaat het om het nummer eindigend op 305? Deze staat namelijk als gedeelde lijn met de opgegeven postcode. Er wordt op dit moment gewerkt om de order nogmaals te verzenden. Ik houd u op de hoogte.

Henk
Het nummer eindigt inderdaad op 305. Helemaal goed verder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update: ik heb vandaag de gmail workaround geprobeerd: in principe werkt de forwarding (met mails die ik zelf naar gmail stuur), maar dat waarom het ging -de mails van de yahoo groepen- die blijven nu op gmail hangen met een bericht dat ze niet konden worden doorgezonden....

mogelijk blokkeert het eerder getoonde spam filter de mails van de yahoo-groep omdat er namen van medicamenten in de bodies voor komen (legaal, mensen die schijven over o.a. ziektebehandeling van hun huisdier).

spamfilter moet nog een hoop leren denk ik (en de bedieners evenzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo heb vanmorgen mijn snelheids verhoging gekregen

van 20 naar bijna 30mbit, vind het wel wat aan lage kant aangezien ik ongeveer 850 meter van centrale af woon maar jah het is meer en betaal minder :D

OK heb kabel vervangen nu zit de gene er bij die er bij zat (bij doos) maar goed kan het zijn dat de DLM snelheid nog aanpast?

[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 06-04-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 16:27
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:50:

Gegevens ontvangen en doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Ik zorg ervoor dat er contact met u opgenomen wordt. Mijn excuus voor het ongemak.

Henk
@Telfort Webcare

Begin deze week kreeg ik dit bericht van u terug, tot op heden heb ik niks aan de verbinding zien veranderen of is er contact geweest.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:41

Speedmaster

Make my day...

WeAreLegion schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:52:

van 20 naar bijna 30mbit, vind het wel wat aan lage kant aangezien ik ongeveer 850 meter van centrale af woon maar jah het is meer en betaal minder :D

OK heb kabel vervangen nu zit de gene er bij die er bij zat (bij doos) maar goed kan het zijn dat de DLM snelheid nog aanpast?
Met een week ongeveer zal je snelheid omhoog gaan. rustig van je modem afblijven, niet rebooten, zal je zien dat de snelheid verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raven22 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:37:
[...]

@Telfort Webcare
Ja, zelfde instellingen overgezet. Hiervoor er niet 1 keer last van gehad. Het nieuwe modem had eerst wel een oudere firmware die nu dus geupdate is. Kan het komen door upgraden van de firmware? Moet dan wel 3x geupdate zijn in korte tijd. Want de voip accounts zijn nu 3x 'unregistered' geraakt.
Er is een firmware-update geweest op 26-03-2012. Het modem is up-to-date. U heeft de backup methode gebruikt met het behoud van uw persoonlijke instellingen?
Jrz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:45:
Hm.. waarom is er bij mijn geen iTV beschikbaar? Ik heb in het verleden wel dsl gehad van 20mbit.
Dit kan meerdere oorzaken hebben, graag ontvang ik uw naw-gegevens via DM voor nader onderzoek.
Jumpman schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:50:
@Webcare

Op mijn eerste adres had ik 28000/2600 kbps, op mijn huidige adres 10000/1024 kbps, dat is niet alles met HD TV erover en een zware Internet gebruiker. Ik woon in het midden van het land en ik heb al een glasvezel aansluiting, wanneer kan ik Telefort over het glasvezel verwachten?
Dat kijk ik graag voor u na, maak in een DM uw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar voor nader onderzoek.
Satch schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:08:
[...]

Het nummer eindigt inderdaad op 305. Helemaal goed verder! :)
De order is opnieuw aangevraagd en zal na het weekend doorlopen, zodra er meer informatie over is hoort u dit.
WeAreLegion schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:52:

Uw contract is overgezet naar Internet Extra (50/5Mb) en zal op maximaal 34Mb intrainen.

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/1957/lordhades.jpg

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Uw contract is overgezet naar Internet Extra (50/5Mb) en zal op maximaal 34Mb intrainen.

[afbeelding]

Henk
Ok bedankt voor de informatie, ik zal kijken of ik hier binnen nog wat kan veranderen isra punt zit nameljk beneden en ik woon op 2 hoog misschien dat dat nog iets helpt. Maar goed 34mbit vind ik al prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
Beste webcare, ik ben me de laatste tijd wel vaker aan het ergeren aan mijn internet snelheid. De online checker geeft nog steeds braaf aan dat ik in een 20MBit regio zit, maar toch blijf ik op de volgende snelheden steken:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1878755491.png

Graag zou ik willen weten waar het fout gaat. Postcode is 2015BM. Dank!

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
@telfort webcare

Helaas is KPN erachter gekomen dat de planningsdocumenten op hun wholesale site onbeschermd waren :P . Ik wil nog steeds dolgraag weten wat de VDSL planning is voor 3137 NB. De straatkast Madridweg had, zoals jullie zelf al melden, al Q4 2011 overgezet moeten zijn, maar dat is duidelijk vertraagd.

Ik wil straks met twee decoders en liefst HD ITV afnemen, maar met de huidige 11 mbit is dat een gelopen race... waarbij ik geen winnaar ben zeg maar :P

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:42
BorgMan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:10:
Beste webcare, ik ben me de laatste tijd wel vaker aan het ergeren aan mijn internet snelheid. De online checker geeft nog steeds braaf aan dat ik in een 20MBit regio zit, maar toch blijf ik op de volgende snelheden steken:

[afbeelding]

Graag zou ik willen weten waar het fout gaat. Postcode is 2015BM. Dank!
heb je je abonnement misschien lang geleden afgesloten, toen er nog geen 20mbit beschikbaar was? Zoja, dan heb je nu nog steeds gewoon 8 mbit max.. En moet je dus een nieuw abonnement aanvragen.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 06-04-2012 14:42 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nevermind

Heb verrote stekker vervangen, maar dat is het niet, het is de kabel zelf die zorgt dat max attainable gewoon met zowat 10mbit zakt :) nou ja even over na denken en anders zet ik modem daar wel neer trek wel utp kabel naar kamer en doe het dan met router weer ;) geeft me ook betere deking in huis en op terras

[ Voor 71% gewijzigd door WeAreLegion op 06-04-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:59:
[...]

Er is een firmware-update geweest op 26-03-2012. Het modem is up-to-date. U heeft de backup methode gebruikt met het behoud van uw persoonlijke instellingen?

Henk
Ik heb de settings van het oude modem teruggezet in de nieuwe dmv een backup.
Het gaat nu echter alweer enkele dagen goed, misschien moeten we het nog een weekje aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
@ GAIAjohan: Ik heb het idd lang geleden afgesloten maar toen was er al wel 20mbit. Ik betaal nu ietsje meer dan toen ik het afsloot, da's niet zo gek, maar als ze mijn snelheid naar beneden hebben geschroefd dan hebben ze dat gedaan zonder het me te laten weten. Wat heel gek zou zijn, want van de prijsverhoging kreeg ik wel gewoon een brief van binnen...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nouuuu heb ook andere aansluitpunten geprobeerd in huis het is gewoon de kabel die gaar is blijkbaar (voor VDSL) op adsl had ik nergens last van maar goed vdsl is wat storingsgevoeliger. Ik koop volgende week wel even 2e router en verplaats modem wel naar mijn meter kast, dan is het nog maar klein stukje naar isra en dan haal ik de 40mbit max attainable en 8 upload :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Borgman, geef eens wat meer info. Op welke snelheid traint je modem in bijvoorbeeld? Welk type modem is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:37:
@Webcare

Wanneer gaat Telfort de VIP1853 uitleveren met nieuwe user interface? 8) 8)
Is hier al meer duidelijkheid over en wanneer HDTV geleverd kan worden?

[ Voor 7% gewijzigd door pelt op 07-04-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pelt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:46:
[...]
Is hier al meer duidelijkheid over en wanneer HDTV geleverd kan worden?
Ben ook wel benieuwd of er al een exacter tijdstip te noemen is dan:
...maar vanaf het 2e kwartaal van 2012 zal Telfort ook HD-zenders gaan aanbieden. Het definitieve zenderpakket zal zo snel mogelijk bekend gemaakt worden.
We hebben UPC net opgezegd (krijgen glas over een tijd) en gebruiken tot die tijd dus Telfort iptv. Maar HD zou wel fijn zijn :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 24-09 19:37
2Dutch schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:47:
[...]

Ben ook wel benieuwd of er al een exacter tijdstip te noemen is dan:

[...]

We hebben UPC net opgezegd (krijgen glas over een tijd) en gebruiken tot die tijd dus Telfort iptv. Maar HD zou wel fijn zijn :)
Als je nu Internet TV besteld, krijg je al de meest gangbare zenders in HD (een stuk of 10 volgens mij).

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 08-04-2012 09:06 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Nou, mijn klacht met oorsprong oktober is uiteindelijk opgelost....

+ De afspraken van telfort die anderhalve maand geleden zijn gemaakt zijn eindelijk gedaan en heb extra compensatie maand gratis gekregen

- Ondanks toezeggingen heeft niemand telefonisch contact gezocht om te bevestigen dat alles nu was opgelost
- Ik heb nooit de toegezegde e-mail/brief met bevestiging afspraken gekregen
- Op webcare berichten is soms wel soms geen reactie geweest, erg selectief

Samengevat: opgelost maar wat een drama zeg....

Kan op basis van deze ervaringen de klantenservice niet meer dan een mager 6je geven. De monteurs van guidion (installateur) en afhandeling van die kant krijgt een dikke 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jumpman schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:05:
[...]
Als je nu Internet TV besteld, krijg je al de meest gangbare zenders in HD (een stuk of 10 volgens mij).
Het is al aangesloten sinds einde pilot (oktober 2011), zal vandeweek eens kijken wat er veranderd is (ding staat al lang stil omdat nu de noodzaak om em te gebruiken er nog niet is).

Het was namelijk eigenlijk de planning dat UPC eerder de deur uitging, maar het gebrek aan HD-zenders bij Telfort hield die boot nog even af, vandaar :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 07:32
2Dutch schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:50:
[...]

Het is al aangesloten sinds einde pilot (oktober 2011), zal vandeweek eens kijken wat er veranderd is (ding staat al lang stil omdat nu de noodzaak om em te gebruiken er nog niet is).

Het was namelijk eigenlijk de planning dat UPC eerder de deur uitging, maar het gebrek aan HD-zenders bij Telfort hield die boot nog even af, vandaar :)
Ik heb ook met die pilot meegedaan maar uit eindelijk niet genomen wegens ontbreken hd zenders. Nu ze binnenkort wel HD aan gaan bieden ga ik het weer overwegen. Je krijgt er ook gratis digitenne bij wat ik nu heb.

Op de website staat echter nog niks over HD. Dus ben benieuwd wanneer het aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Is het iemand gelukt om telfort online TV op linux te gebruiken? Silverlight kan niet gebruikt worden, Moonlight wordt automatisch geinstalleerd, maar daarna is er toch geen beeld. (Op een oude Windows XP PC werkt het zonder problemen). Geprobeerd op Linux Mint Debian Edition.

[ Voor 9% gewijzigd door stroom op 08-04-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
@ Telfort Webcare,

Het is Goede vrijdag een goede vrijdag geworden voor mijn oom ;) !. Zijn verbinding is in de ochtend omgezet naar WBA-E! Maar wat een vooruitgang kwa snelheid en dat op 4.7km afstand? Wat vooral mij vooral opvalt is dat de noise margin downstream op WBA-A op 5db zat. Dat zou betekenen dat er niet zoveel ruimte meer vrij is/was. Maar heb al zeg het zelf nogal een opmerkelijk ontdekking gedaan :P

Zie hieronder de modem waardes eens:

oude DSL statistieken

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 25 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 47 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 948 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.0 symbols
current rate downstream: 4103 kbps
interleaving delay downstream: 6.75 ms
impulse noise protection downstream: 6.2 symbols
attainable rate upstream: 948 kbps
attainable rate downstream: 7004 kbps
linetype: ADSL_G.dmt.bis

Nieuwe statistieken sinds vrijdag 6 april:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 27 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 43 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 790 kbps
interleaving delay upstream: 2.00 ms
impulse noise protection upstream: 0.4 symbols
current rate downstream: 7509 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 790 kbps
attainable rate downstream: 8144 kbps
linetype: ADSL_2plus

Ik had eerder via de helpdesk al eens gevraagd of de limiet van 4mb eraf kon. Dit zou niet mogelijk zijn omdat mn oom op bijna 5km van de centrale vandaan zit.

Maar sinds de omzetting lijkt het wel of de koperkabel 400m korter is geworden. Is die WBA-E apparatuur dan zoveel beter? Vooral de attenuation downstream is 4db lager geworden..

Mijn ouders (die KPN hebben) zijn twee jaar geleden overgestapt van Telfort naar KPN, omdat de lijn maar max
1,5mb en 256kb upload aan zou kunnen. Sinds ze bij KPN zitten is de verbinding wel beter geworden. Staat nu op 4781 Kbps down en Upload: 1031Kbps up. Mijn ouders zitten op ongeveer de zelfde afstand van de centrale als mijn oom ( uiteraard zitten ze op zelfde centrale ;) )

Als ik hun abbo zou laten weer zou laten omzetten naar Telfort, kan ik dan mogelijk dezelfde of hogere waardes verwachten dan met KPN nu? Er zit wel DLM op hun KPN verbinding..

Zie dit topic eens: http://forum.telfort.nl/i...pgraden-naar-4mbit-19970/ Zou het een aantal jaar later wel kunnen?

[ Voor 17% gewijzigd door wiebjuh16 op 09-04-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Iemand last van storing vanmiddag? Mijn 25mb/s abbo (aansluiting sinds 2 april) is vandaag gekelderd van 1800kb/s naar gemiddeld 30 kb/s (onstabiel).

-edit
jeuj, hij doet het weer, nu op 2900kb/s, stukje sneller geworden blijkbaar :)

[ Voor 29% gewijzigd door leecher op 09-04-2012 11:34 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13

Het grootste verschil wat je niet noemt is de omzetting van ADSL1 naar ADSL2+. De omzetting van WBA-A naar WBA-E is gepaard gegaan met een omzetting van een ADSL1 naar ADSL2+ geschikte poort op de centrale. Met DLM in combinatie met de tweede blijkbaar een ruime 8Mb mogelijk.

Verschil in attenuation is door het gebruik van andere frequenties en verschil in kaart/chipset type. De berekening van de demping valt dan iets anders uit, de lijn is echt geen meters korter geworden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 09-04-2012 13:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cas90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 17:00
Hallo,

Hebben andere mensen ook last van "storing" ik loop nu al 2 weken te sukkelen met een internet snelheid van wel 10kbs.. terwijl ik daarvoor altijd 1,3Mbs haalde, het is zo op de een of andere dag gebeurt.. :S nu hebben ze al 2 keer een nieuwe modem opgestuurd... en ze zeggen dat het aan mijn software of hardware ligt.. (zeker aan alle 4 de pc`s mankeert in een keer wat..)
heb al een keer aderparen gewisseld maar dat maakte niks uit, modem reset hielp ook niet, dsl kabel vervangen/verkort hielp ook niet, k heb ook geen virus/malware..
enigste wat me opviel is dat als ik ga pingen naar buiten bv google.nl 21ms is... is dat niet erg traag?
en als ik wat vaker ping krijg ik ook wel eens een time out.. :S
Heeft iemand verder nog tips wat ik nog kan doen?

Alvast bedankt!
Edit: ik zit bij telforten ik heb de P-2812HNU-F1 als router nu..

[ Voor 8% gewijzigd door cas90 op 09-04-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pelt schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:19:
[...]
Ik heb ook met die pilot meegedaan maar uit eindelijk niet genomen wegens ontbreken hd zenders. Nu ze binnenkort wel HD aan gaan bieden ga ik het weer overwegen. Je krijgt er ook gratis digitenne bij wat ik nu heb.

Op de website staat echter nog niks over HD. Dus ben benieuwd wanneer het aangeboden wordt.
Achteraf gezien had ik t beter ook gewoon terug kun sturen en pas moeten nemen als het echt nodig was, maar toen zag het er naar uit dat HD begin 2012 al zou komen dus daar had ik wel het geduld voor. Erg jammer dat het steeds vooruit wordt geschoven, ik zou het echt ergerlijk gaan vinden als het nog verder gaan verschuiven...maar goed: dan kijken we wel meer series in HD via andere wegen zeg maar ;) Het scheelt ons echter wel 30 euro per maand (wel alleen standaardpakket bij Telfort nu), dus ach, overleven we wel weer tot ons glasvezelabo ingaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
bjck schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:29:
[...]

Het grootste verschil wat je niet noemt is de omzetting van ADSL1 naar ADSL2+. De omzetting van WBA-A naar WBA-E is gepaard gegaan met een omzetting van een ADSL1 naar ADSL2+ geschikte poort op de centrale. Met DLM in combinatie met de tweede blijkbaar een ruime 8Mb mogelijk.

Verschil in attenuation is door het gebruik van andere frequenties en verschil in kaart/chipset type. De berekening van de demping valt dan iets anders uit, de lijn is echt geen meters korter geworden ;)
G.dmt.bis is toch ADSL2? niet gewoon ADSL. Wat ik mij ook meen te herinneren dat ik ver voor de migratie al op een ADSL2+ kaart zat, maar dat ik intrainde met Gdmt.bis (ADSL2). Net of zit er nu een sterker signaal op de lijn.. En dan nog is het een wonder, 8mb op 5km (!!) van de centrale.,,

Valt ook nog op dat de postcodecheck sinds 1 dag ofzo op 4mbit staat. Dit was 5mb 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i844.photobucket.com/albums/ab8/knol19/telfotadsl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door wiebjuh16 op 09-04-2012 18:29 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.