Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 74 Laatste
Acties:
  • 524.045 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445075

GAIAjohan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:04:
heb je de DHCP server van de Belkin uit staan?
Op welk IP-adres maakt de Belkin verbinding met de Zyxel?
Ik heb zelf 192.168.1.200 staan..
De belkin staat op 192.168.3.1 en ja op DHCP. Het probleem zit hem niet in de Belkin. Daar is alleen mijn Ipad aan verbonden. Mijn pc is gewoon (via kabel, wat al belachelijk is maar geadviseerd door telfort helpdesk want het zou aan wifi liggen van mijn pc) verbonden met het telfort modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 11:06
Sinds vandaag alles in een van Telfort! Ben er super blij mij en alles was goed geregeld :D Heb mjin router niet nodig, met modem geeft een goed genoeg signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Had je eerst telefonie en internet bij een ander? En zo ja, hoe is die overname etc geregeld? Hoe lang was je 'uit de lucht'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
woekele schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:43:
Had je eerst telefonie en internet bij een ander? En zo ja, hoe is die overname etc geregeld? Hoe lang was je 'uit de lucht'?
Internet en TV werkte meteen. Ik heb nu wel internet van 2 providers :D Telefonie moet ik nog wachten. Ik heb nu geen vaste telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Oh, je had eerst kabel? Dan is de overstap natuurlijk makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:35
Anoniem: 445075 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:27:
[...]

De belkin staat op 192.168.3.1 en ja op DHCP. Het probleem zit hem niet in de Belkin. Daar is alleen mijn Ipad aan verbonden. Mijn pc is gewoon (via kabel, wat al belachelijk is maar geadviseerd door telfort helpdesk want het zou aan wifi liggen van mijn pc) verbonden met het telfort modem.
Geef je Belkin eens een vast IP in de range van de Zyxel
Dus bijvoorbeeld 192.168.1.200
Zet de DHCP van je Zyxel UIT.
En het moet prima werken.
Ik denk namelijk dat je Zyxel weleens in de war kan zijn door het andere modem wat je eraan hebt hangen, die je blijkbaar ook nog als modem gebruikt ipv puur als switch..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 01-03-2012 19:21 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 01:49
Ik bekijk net onze gespreksspecificatie (bellen via internet) van de laatste maand en zie dat de gesprekken helemaal door elkaar staan op de website. Niet gesorteerd op datum of telefoonnummer, maar bijvoorbeeld 30/01, 15/01 en 20/01 na elkaar. Niet echt handig als je het wilt controleren.

Ook zie ik een telefoonnummer dat we gebeld hebben die in de specificatie eindigt op 4 sterretjes ipv de laatste 4 cijfers. Het is logischer dat je gewoon kan zien wat je zelf gebeld hebt, toch?
Het lijkt me geen geheim nummer en zelfs dan wil ik het nog kunnen zien. Is er een reden voor dat dat specifieke nummer niet volledig getoond wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 11:04
Anoniem: 445075 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:27:
[...]

Je hebt nu twee apparaten die IP adressen uitdelen in je netwerk. Dat kan lang goed gaan, maar gaat uiteindelijk altijd mis.

Ik zou het volgende voorstellen:

Als eerste de Belkin er helemaal tussen uit. Als toch alleen de iPad hiervan gebruik maakt heb je die niet echt nodig, want de iPad kan ook met het Telfort modem via Wifi connecten.
Dan eens even de boel testen.

Wil je toch de Belkin gebruiken voor je wifi, dan als volgt instellen:
  1. Wifi op de Zyxel uit (op de Belkin uiteraard aan).
  2. De Belkin LAN op LAN op de Zyxel aansluiten
  3. De Belkin een vast IP geven BUITEN de DHCP IP range van de Zyxel (Als de Zyxel nog op het standaard IP 192.168.1.254 staat, zet dan de Belkin bijvoorbeeld 192.168.1.253; subnet hetzelfde als de Zyxel). Ik heb het hier als volgt: Zyxel xxx.xxx.xxx.1 en mijn wifi-router is xxx.xxx.xxx.2.
  4. DHCP op de Belkin uit (laat de Zyxel de IP adressen uitdelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Denk net "hey wat doet me internet vaag" wassie er ff uitgeknikkerd..kan gebeuren, maar zie in mijn logs dat het de 3x keer was vandaag :X

That is not so good..ff monitoren wat de komende dagen voorbij komt in de logs :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Telfort webcare:

Zie ineens dat onze centrale ineens 20Mb of meer aangeeft bij de postcode checks van diverse providers en site's. We hebben hier een 20Mb Telfort contract maar helaas nog steeds 8Mb, strak. Centrale schijnt nu dus geupgrade te zijn alle KPN providers bieden nu meer snelheid en ook itv. Krijgen we nu automatisch 20Mb en hoelang kan die upgrade nog duren? Ons contract met telfort is tot 20Mb...... nog steeds 8Mb....

Postcode is weggehaald

[ Voor 3% gewijzigd door masaman op 05-03-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nu telefoon en internet van Telfort en ik overweeg om er televisie bij te nemen. Ik vraag me alleen het volgende af: al onze apparatuur zetten wij uit dmv een stekkerblok als we die niet gebruiken. Hoe lang duurt het voordat de meegeleverde decoder (volgens mij een Motorola VIP1963) klaar is met booten vanuit een cold start en je tv kunt kijken?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Masimo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:06:
[...]

Je hebt nu twee apparaten die IP adressen uitdelen in je netwerk. Dat kan lang goed gaan, maar gaat uiteindelijk altijd mis.

Ik zou het volgende voorstellen:

Als eerste de Belkin er helemaal tussen uit. Als toch alleen de iPad hiervan gebruik maakt heb je die niet echt nodig, want de iPad kan ook met het Telfort modem via Wifi connecten.
Dan eens even de boel testen.

Wil je toch de Belkin gebruiken voor je wifi, dan als volgt instellen:
  1. Wifi op de Zyxel uit (op de Belkin uiteraard aan).
  2. De Belkin LAN op LAN op de Zyxel aansluiten
  3. De Belkin een vast IP geven BUITEN de DHCP IP range van de Zyxel (Als de Zyxel nog op het standaard IP 192.168.1.254 staat, zet dan de Belkin bijvoorbeeld 192.168.1.253; subnet hetzelfde als de Zyxel). Ik heb het hier als volgt: Zyxel xxx.xxx.xxx.1 en mijn wifi-router is xxx.xxx.xxx.2.
  4. DHCP op de Belkin uit (laat de Zyxel de IP adressen uitdelen)
Ik zie niet in waarom wifi van de zyxel uit zou moeten staan?
Ik heb ze hier ook beide aan staan, en dat is puur om het wifi bereik wat te vergroten.
En ja, het IP moest idd buiten de DHCP Ip range van de Zyxel vallen. Foutje van mijn kant.

verder zijn dit de instellingen onder LAN in de Belkin bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cEUXd.jpg

De Zyxel is bij mij nog vrijwel geheel default..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 01-03-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-04 17:15
Naast de administratieve problemen valt me opeens iets anders op. De telefoon doet het niet meer. Ik weet niet hoe lang al want ik heb de vaste lijn eigenlijk puur als nood.

Telefoon geeft aan controle telefoon lijn.

Als ik in de modem P-2812HNU-F1 kijk zie ik het volgende:

Phone 1 ****** ************ DTMF NotPluggedIn

Kabel zit toch echt in de telefoon :?

Had wel wat kabels verwisselt laatst maar alles staat volgens mij weer goed. Weet iemand hoe ik de boel kan resetten?

Enige wat ik kan bedenken is dat ik de kabel uit de wan aansluiting heb gehaald en nu via de gewone poorten internet doe. De telefoon kabels zijn echter gewoon gebleven waar ze zaten. Iemand tips?

/edit

brakke kabel blijkbaar, vervangen en werkt weer

[ Voor 4% gewijzigd door xxxMaverick op 02-03-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:37:
[...]

Ik heb ze hier ook beide aan staan, en dat is puur om het wifi bereik wat te vergroten.
...
Vergroten!? :?
Ze zenden beide een ander wifi signaal uit, met de daar bij behorende SSID en wachtwoorden.
De 2 wifi netwerken kunnen alleen maar storen op elkaar ipv vergroten.

De Zyxel werkt niet als wifi-extender hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
edgarf28 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:20:
[...]

Vergroten!? :?
Ze zenden beide een ander wifi signaal uit, met de daar bij behorende SSID en wachtwoorden.
De 2 wifi netwerken kunnen alleen maar storen op elkaar ipv vergroten.

De Zyxel werkt niet als wifi-extender hoor.
Als de Zyxel op de bovenste verdieping niet werkt is het veel handiger om daar nog een wifi-ontvanger te plaatsen (verbonden met 5m kabel aan de Zyxel). Zet ze op verschillende kanalen en het werkt prima.
Dan gebruik je de Zyxel SSID gewoon beneden, en de Belkin SSID boven.
Zo doe ik het al tijden, en heb er geen enkel probleem mee.
For some reason houden zowel de Zyxel als de Belkin wifi niet van een betonnen vloer op de bovenverdieping. De Zyxel ontvang ik boven -nauwelijks-, terwijl ik de Belkin beneden gewoon -niet- ontvang.

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 02-03-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
woekele schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:35:
Oh, je had eerst kabel? Dan is de overstap natuurlijk makkelijker :P
Ja, eerst kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@All,

Excuus voor de late reacties.
DeliciousBrown® schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:29:
[...]

@ Telfort Webcare

Inmiddels een maand verder en mijn verbinding is nu langer dan een week stabiel op 15mbit. Al weet ik niet wat jullie precies gedaan hebben, dankbaar ben ik jullie wel!
Verbinding is nagelopen door onze tweede lijn, is er nog contact met u opgenomen om zaken te testen?
Chadi schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:38:
[...]

Ik heb ook een afschrijving van 60,44 denk dat die wel terecht is in verband met opzeggen/verhuizen/nieuweaanbieding..etc.etc.etc... moet het nog uitzoeken.
Is het inmiddels duidelijk waar het bedrag precies vandaan komt? Er zijn namelijk verzend/administratie-kosten in rekening gebracht en verhuiskosten.
Maestro schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:52:
[...]

Inmiddels -weer- een maand verder, maar de getergde melding op de Telfort website blijft. Nog steeds 'denkt' het systeem dat de haalbare snelheid hier 9mbit is, terwijl -zoals aangegeven- de snelheid nog nooit onder de 10mbit heeft gelegen hier (Momenteel 17mbit+)

Is er niets mogelijk om dit proces te versnellen? Zal ik de DSLAM wakker schoppen door het aderpaar kennis te laten maken met het stopcontact? :+
Het is nl. zo dat (vooruitstrevend als ik ben ;) ) mijn CanalDigitaal abonnement komende week aloopt en ik dus vanaf dat moment verstoken ben van TV. Geen ramp, maar moet wel even de knoop doorhakken of ik opnieuw een jaar een CD abonnement aan ga (liever niet), dan wel dat ik binnenkort ITV van Telfort kan afnemen.
Helaas is hier geen druk op uit te oefenen. Ik heb uw gegevens wel doorgestuurd voor nader onderzoek, om te kijken waar het grote verschil vandaan komt.
Sathumax schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:49:
Ik krijg mijn 2de voip nummer niet voor mekaar.
Telkens krijg ik deze error:
02 28 12:21:03 err SIP Registration: SIP:003120XXXXXXX: Register Fail, error_cause 81
Om wat voor VOIP-aanbieder gaat het? Modem-reset is al uitgevoerd?
Michel242186 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:12:
Even een vraagje aan Telfort Webcare,

ik heb inmiddels een nieuwe modem ontvangen bij een abo update...maar moet ik nu de oude grijze P-2602R-D1A nog terug sturen aangezien dit een vrij oud type is?
Dit modem hoeft niet terug gestuurd te worden. Alleen de witte ZyXEL's (2812+2601) moeten nog geretourneerd worden. :)
Poecillia schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:21:
Onlangs een upgrade gehad. Kennelijk heb ik nu VDSL, wat ik niet verwacht had met mijn meer dan 2 km afstand tot de centrale. Maar de snelheid is in ieder geval enorm verbeterd. Ik haal nu met het downloaden van binaries 2400 MB/s, dus 19.200 mbs! Ik ben dus dik tevreden met deze snelheidswinst en de soepele overgang. Ik vond dat dat ook wel eens gezegd mag worden :)
Dat is inderdaad een mooie snelheid voor de afstand! Veel plezier ermee!
GAIAjohan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:49:
@webcare
Iets waar ik benieuwd naar blijf:
Hoe kan het dat ik op 2km van de centrale maar liefst 21,5mbit haal aan download (vind ik erg veel), en slechts 1,1mbit upload (is gemiddeld denk ik)?

- terwijl sommige anderen op minder afstand veel minder download halen.
- terwijl anderen met minder download, toch een -veel- betere upload halen? -> De lijn zou toch hetzelfde moeten presteren qua down- en upload noise oid?
Reveltoorn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:26:
Maintenance -> Diagnostic ->DSL Line tab -> DSL line status:

noise margin upstream: 28 db
output power downstream: -18 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 30 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 8 db
loop length is 248m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2032 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 18008 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.9 symbols
attainable rate upstream: 10616 kbps
attainable rate downstream: 64285 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 49 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 2
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

En de firmware update gaat automatisch ?
Firmware-updates worden inderdaad automatisch uitgevoerd, s'nachts rond 3 uur. :)
Anoniem: 445075 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:51:
Mijn modem van telfort klappert. Aan mijn modem hangt nog een wifi router die aangeeft of hij verbinding heeft met het internet. Nu al een paar keer gehad dat ik verbonden ben met het modem van telfort ik geen internet verbinding meer heb op de PC en de wifi modem (belkin) aangeeft geen internet connectie te hebben. Om het modem te benaderen via de browser is ook niet succesvol terwijl ik gewoon een verbinding heb inclusief IP. Op het modem van Telfort zelf blijft alles branden en zou ik verbinding hebben. Ik heb hier al een paar keer over gebeld met de helpdesk maar erg behulpzaam zijn die niet. Ze kijken of de verbinding stabiel is. Maar doen niet meer dan dat. Terwijl ik aangeef dat het modem het probleem geeft. Iemand hier nog een idee? En ja de sneldhied is om te huilen max 10 Mbit.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM zodat ik kan kijken wat er aan de hand is.
Michielodc schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:29:
Sinds vandaag alles in een van Telfort! Ben er super blij mij en alles was goed geregeld :D Heb mjin router niet nodig, met modem geeft een goed genoeg signaal.
Veel plezier met uw aansluiting! :)
Chrizzly schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:23:
Ik bekijk net onze gespreksspecificatie (bellen via internet) van de laatste maand en zie dat de gesprekken helemaal door elkaar staan op de website. Niet gesorteerd op datum of telefoonnummer, maar bijvoorbeeld 30/01, 15/01 en 20/01 na elkaar. Niet echt handig als je het wilt controleren.

Ook zie ik een telefoonnummer dat we gebeld hebben die in de specificatie eindigt op 4 sterretjes ipv de laatste 4 cijfers. Het is logischer dat je gewoon kan zien wat je zelf gebeld hebt, toch?
Het lijkt me geen geheim nummer en zelfs dan wil ik het nog kunnen zien. Is er een reden voor dat dat specifieke nummer niet volledig getoond wordt?
Dat is inderdaad niet overzichtelijk, ik heb dit doorgezet naar de desbetreffende afdeling om dit na te laten kijken. De reden waarom de laatste 4 nummers niet worden weergegeven is hoogstwaarschijnlijk omdat de andere partij (deels) geheim nummer hebben die op specificaties niet wordt laten zien.
2Dutch schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:20:
Denk net "hey wat doet me internet vaag" wassie er ff uitgeknikkerd..kan gebeuren, maar zie in mijn logs dat het de 3x keer was vandaag :X

That is not so good..ff monitoren wat de komende dagen voorbij komt in de logs :P
Ik heb de lijn in monitoring gezet om wellicht onder de aandacht te trekken waar het vandaan komt. Update volgt.
masaman schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:33:
@Telfort webcare:

Zie ineens dat onze centrale ineens 20Mb of meer aangeeft bij de postcode checks van diverse providers en site's. We hebben hier een 20Mb Telfort contract maar helaas nog steeds 8Mb, strak. Centrale schijnt nu dus geupgrade te zijn alle KPN providers bieden nu meer snelheid en ook itv. Krijgen we nu automatisch 20Mb en hoelang kan die upgrade nog duren? Ons contract met telfort is tot 20Mb...... nog steeds 8Mb....

Postcode is 6515CM huisnummer 7
Op uw postcode en huisnummer zie ik geen abonnement staan. Graag ontvang ik uw gegevens (klantcode of e-mailadres) in een DM zodat ik een migratie voor u kan aanvragen voor de juiste snelheid. :)
glrfndl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:44:
Ik heb nu telefoon en internet van Telfort en ik overweeg om er televisie bij te nemen. Ik vraag me alleen het volgende af: al onze apparatuur zetten wij uit dmv een stekkerblok als we die niet gebruiken. Hoe lang duurt het voordat de meegeleverde decoder (volgens mij een Motorola VIP1963) klaar is met booten vanuit een cold start en je tv kunt kijken?
Een complete herstart van de ontvanger zal ongeveer 2 á 3 minuten duren. Er wordt namelijk bij een herstart gezocht naar de laatste software en de EPG wordt opnieuw gedownload.
xxxMaverick schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:08:
Naast de administratieve problemen valt me opeens iets anders op. De telefoon doet het niet meer. Ik weet niet hoe lang al want ik heb de vaste lijn eigenlijk puur als nood.

Telefoon geeft aan controle telefoon lijn.

Als ik in de modem P-2812HNU-F1 kijk zie ik het volgende:

Phone 1 ****** ************ DTMF NotPluggedIn

Kabel zit toch echt in de telefoon :?

Had wel wat kabels verwisselt laatst maar alles staat volgens mij weer goed. Weet iemand hoe ik de boel kan resetten?

Enige wat ik kan bedenken is dat ik de kabel uit de wan aansluiting heb gehaald en nu via de gewone poorten internet doe. De telefoon kabels zijn echter gewoon gebleven waar ze zaten. Iemand tips?
Ik zie het nummer wel geregistreerd staan op onze server, is het probleem opgelost? :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-01-2015
Ik heb sinds een aantal weken dat continu mijn internet verbinding wegviel, ook na een nieuw modem te hebben gekregen ivm vast bellen (Zyxel P-2812HNU). Heb nu het modem verplaatst naar de meterkast, naast het IS/RA-punt om te testen of het hier aan ligt. Tot op heden geen problemen met internet, maar wel met WiFi. Sinds het modem in de meterkast staat heb ik nauwelijks tot geen bereik meer met WiFi op mijn telefoon. Ik woon in een bovenwoning, meterkast zit beneden bij de deur, in de woonkamer ook geen bereik. Hier had ik voorheen geen last van. Waar kan dit aan liggen/hoe moet ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:25:

Ik heb de lijn in monitoring gezet om wellicht onder de aandacht te trekken waar het vandaan komt. Update volgt.
Henk
Eej wat netjes, thx Henk :) Nu houdt ie zich stabiel natuurlijk, 't loeder :+
Ingrid87 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:25:
Ik heb sinds een aantal weken dat continu mijn internet verbinding wegviel, ook na een nieuw modem te hebben gekregen ivm vast bellen (Zyxel P-2812HNU). Heb nu het modem verplaatst naar de meterkast, naast het IS/RA-punt om te testen of het hier aan ligt. Tot op heden geen problemen met internet, maar wel met WiFi. Sinds het modem in de meterkast staat heb ik nauwelijks tot geen bereik meer met WiFi op mijn telefoon. Ik woon in een bovenwoning, meterkast zit beneden bij de deur, in de woonkamer ook geen bereik. Hier had ik voorheen geen last van. Waar kan dit aan liggen/hoe moet ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor de hulp :)
Wissel anders van kanaal (met veel freeware tooltjes kun je zien welk kanaal rustiger is), dat kan vaak nog wel eens de boel verhelpen...had hier in huis in het begin ook steeds dat mijn verbinding werd weggedrukt door wlan's in de buurt op idem kanaal: gewisseld en nooit meer problemen gehad :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
[b]Telfort Webcare schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:25:[

Ik zie het nummer wel geregistreerd staan op onze server, is het probleem opgelost? :)

Henk
Ik had inmiddels een edit gedaan, kabel vervangen en is opgelost. Rest van de problemen is telefonisch contact over geweest en wacht ik deze maand af...

[ Voor 13% gewijzigd door xxxMaverick op 02-03-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-01-2015
[...]

Wissel anders van kanaal (met veel freeware tooltjes kun je zien welk kanaal rustiger is), dat kan vaak nog wel eens de boel verhelpen...had hier in huis in het begin ook steeds dat mijn verbinding werd weggedrukt door wlan's in de buurt op idem kanaal: gewisseld en nooit meer problemen gehad :)
[/quote]

Ik heb al zo'n tool op mn telefoon gedownload, Wifi Analyzer en toen inderdaad het kanaal veranderd maar helpt niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 28-04 08:08

Tripl3 D

Brother in Arms

@Telfort Webcare:

Afgelopen week heb ik onderstaande bericht via jullie webformulier gestuurd:
Met steeds grotere regelmaat valt de internetverbinding op ons modem weg. Resetten helpt dan soms, maar ook lang niet altijd. Laatst nog minstens een half uur zonder internet gezeten. Dit terwijl zowel de lampjes voor internet en DSL branden (soms knipperen ze).
Dit wegvallen gebeurd nu meerdere keren per week en varieert van enkele seconden zonder reset nodig tot aan een half uur met harde reset nodig.
Helaas kreeg ik het volgende standaard antwoord terug:
We hebben uw verbinding gecontroleerd en deze werkt wel goed tussen uw modem en de wijkcentrale. Waarschijnlijk ligt de oorzaak van het probleem bij de verbinding tussen uw modem en uw computer.

Zorg dat uw modem direct op uw computer is aangesloten met een netwerkkabel.

Werkt de verbinding wel wanneer uw computer direct is aangesloten op uw modem?
Dan is uw draadloze verbinding de oorzaak van uw verbindingsprobleem. We raden u aan de handleiding voor draadloos internet te volgen op onze website: http://klantenservice.int...e/Draadloos-internet.aspx

Werkt de verbinding nog steeds niet na direct aansluiten van uw computer op uw modem?
Probeer de volgende oplossingen om uw verbinding werkend te krijgen:
1. Sluit een andere of nieuwe kabel tussen uw modem en uw computer aan.
2. Probeer verschillende ethernetpoorten van uw modem om de kabel op aan te sluiten. Dit zijn de gele poorten achterop uw modem.
3. Sluit een andere computer aan. Wanneer de verbinding nu wel werkt, dan ligt het probleem bij uw computer.

Werkt uw verbinding nog steeds niet na het uitvoeren van bovenstaande stappen?
Voer een reset van het modem uit:
1. Aan de achterkant van uw modem zit een klein gaatje “reset”.
2. Druk dit gaatje ongeveer 20 seconden in met een pen of een puntig voorwerp.
3. Alle lampjes op uw modem gaan nu knipperen. Uw modem is gereset.
Schiet dus niet echt op. Sowieso geldt het wegvallen voor zowel mijn tablet, laptop en ps3 tegelijkertijd als die er op dat moment gebruik van maken. Het probleem moet mijns inziens dan ook van het modem komen.
Heb het modem al gereset. Dit werkt echter niet.
Edit: Ter aanvulling: De ene keer valt het Wifi signaal volledig weg, de andere keer geeft mijn laptop aan dat ik wel verbonden ben, maar geen internettoegang meer heb (andere apparaten hebben dan ook 'gewoon' verbinding met Wifi, maar dan doet het internet het niet).
Sowieso waren deze problemen er voorheen nog niet en zoals gezegd: ze komen steeds vaker voor. Het gaat trouwens om de Zyxel P-2602HW-D1A.

Ik zou graag een nieuw modem ontvangen en wil daar best mijn contract voor verlengen (wordt nu automatisch elke keer met een maand verlengd) als dat een vereiste is.

Alvast bedankt voor de reactie

[ Voor 5% gewijzigd door Tripl3 D op 04-03-2012 11:50 . Reden: Aanvulling ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ingrid87 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:58:
[...]

[/quote]

Ik heb al zo'n tool op mn telefoon gedownload, Wifi Analyzer en toen inderdaad het kanaal veranderd maar helpt niks..
Dan nog kan het zijn dat er iets in huis rottig is.
Probeer gewoon alle kanalen. (Sommigen werken mogelijk zelfs helemaal niet, of vallen na 4 seconden weg).
Bij mijn buren waar ik geen enkele signaal ontvang dan die van hun, wilden sommige kanalen wel, en anderen niet. Ik dacht dat ik bij hun kanaal 9, 10 of 11 had ingesteld en die werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 10:36
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:25:Excuus voor de late reacties.

Verbinding is nagelopen door onze tweede lijn, is er nog contact met u opgenomen om zaken te testen?
@Telfort Webcare

Misschien heb ik wat belletjes gemist, maar tot op heden heb ik nog niemand van de tweede lijn gesproken bij Telfort...

Hoe dan ook, de verbinding is in ieder geval veel stabieler dan voorheen, dus voorlopig zal niemand mij daarover horen klagen.

In ieder geval bedankt voor de moeite en ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 11:04
GAIAjohan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:37:
[...]

En ja, het IP moest idd buiten de DHCP Ip range van de Zyxel vallen. Foutje van mijn kant.

verder zijn dit de instellingen onder LAN in de Belkin bij mij:
.....

De Zyxel is bij mij nog vrijwel geheel default..
Om te troubleshooten is het verstandig de wifi van de Zyxel in eerste instantie uit te zetten.
Als alles blijkt te werken mag ie idd weer aan. En SSID en kanaalnummer mogen op de Zyxel en Belkin hetzelfde zijn. De clients pakken vanzelf het sterkste signaal.

Jouw instellingen in de Belkin zijn (zoals je weet) correct. Je vaste IP ligt buiten de default DHCP range van de Zyxel. Daarom werkt het bij jou dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 09:23
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:25:
[...]

Firmware-updates worden inderdaad automatisch uitgevoerd, s'nachts rond 3 uur. :)

[...]
Henk
@webcare - bedankt voor je antwoord, de firmeware is geupdate naar: V3.10(TUE.4)b1

Upload is nog beter geworden, maar download helaas nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1813283213.png

Nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1814936897.png

Als ik het goed lees, moeten we na een week (as Woensdag) de max snelheid hebben ?

[ Voor 17% gewijzigd door Reveltoorn op 07-03-2012 08:03 ]

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 15:52
Ik heb even een vraagje aan Telfort Webcare. Bij mijn vader thuis heb ik erg veel last van hoge pings. Dit is natuurlijk zeer vervelend bij het gamen. Nu deed ik even een ping test, die wisseld erg extreem, van 22 ms naar 42 ms, deze ping is naar tweakers.net. Wanneer ik een ping direct naar de router doe, is het minimum 5 ms en het maximum 15 ms en daarbij een gemiddelde van 8,5 ms. Dit vind ik zeer apart, intern zou je namelijk nooit zo'n hoge ping moeten krijgen! Voer ik een ping uit vanaf de router, via diagnostics, dan is die stabiel rond 19 a 20 ms.
Het gaat om de volgende modem/router: ZyXEL P-2601HN-F1

Dus heeft u enig idee waar dit aan kan liggen?

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449022

Misschien dat de Telfort Webcare (of iemand anders) mij ook kan helpen. De afgelopen tijd valt het internet hier constant weg. Doordeweeks overdag is het nog enigszins werkbaar, 's avonds en in het weekend valt er in feite helemaal niet meer te internetten. Ik krijg constant een scherm dat de DNS-lookup mislukt is.

Nu zijn er hier vanaf het begin al problemen geweest met internet en telefonie (ook onderbroken telefoongesprekken e.d.) maar het ging nu al een tijd goed. Een vriend van mij die systeembeheerder is heeft overigens al van alles geprobeerd en nagekeken/uitgelezen. Resetten van het modem helpt in elk geval dus niet. :(

Ik heb hier de ZyXEL P-2602R-D1a.

Snelheid laat ook te wensen over:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1814433521.png

Waar ligt dit aan / hoe kan dit opgelost worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 449022 op 05-03-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

@rebelred

Je kan proberen de DNS van Google in te stellen en kijken of de snelheid dan wel beter word.. Als het bijna niets scheeld kan het de modem zijn, maar ook de kabels vanaf de ISRA punt naar de modem en verder naar je computer. Dan kan je vriend van zijn werk "schone" kabels meenemen en dan kijken of het wat beter word.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-03 02:21

solique

Fire is all I need

@Webcare: n.a.v de nieuwe reclame voor alles in 1 waren wij benieuwd of er voor ons voordeel zou liggen.
Dit ligt er zeker, nu nog de mogelijkheid.

Tot onze spijt geeft de website aan dat interactieve tv geen mogelijkheid is, ook opvallend is dat de gemelde internetsnelheid veel lager is dan de waarde welke mijn modem ontvangt.

Weet natuurlijk niet de eisen van interactieve tv naar de centrale, etc.
Kunnen wij er dan van uit gaan dat alles in 1 geen mogelijkheid is?

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ThaOdie

Dankjewel voor je reactie. Ik heb het nagevraagd en (met hulp) nagekeken. Ik heb Open DNS. De kabels zijn tussentijds al eens gewisseld en het is een korte kabel. Dus ik denk dat hier dan de oplossing niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

@rebelred

Dan zal ik een lijncontrole aanvragen bij de webcare en anders een nieuw modem aanvragen.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25
@Webcare Ons internet is aangelegd. Supersnel dat dat is gegaan, bedankt!

Wel een vraag over snelheid. Het modem trained in met 15004 kbps terwijl hij aangeeft dat max downstream 20280 kbps is. Dat is nogal een verschil en ik vroeg me af of wij ook de 20mbit zouden kunnen gebruiken?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:11
TimDJ schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:19:
@Webcare Ons internet is aangelegd. Supersnel dat dat is gegaan, bedankt!

Wel een vraag over snelheid. Het modem trained in met 15004 kbps terwijl hij aangeeft dat max downstream 20280 kbps is. Dat is nogal een verschil en ik vroeg me af of wij ook de 20mbit zouden kunnen gebruiken?
Dat heet DLM, wacht eens een week, snelheid gaat wel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 21:19
@telfort webcare

Hebben jullie ook enig idee wanneer de wijkcentrale voor 3137NB (rtm-hly) geschikt gemaakt wordt voor VDSL? Ik overweeg al enige tijd de interactieve TV bij jullie, maar met een gemiddelde downspeed van 11 Mbit op mijn adres word ik daar niet vrolijk van. Ik houd dan bij het inschakelen van mij TV decoder nog een snelheid over onder die van standaard ADSL :P

Ben erg benieuwd wat jullie daarover kunnen zeggen, voorlopig zit ik duidelijk in het verkeerde deel van Vlaardingen, want in een andere wijk (op andere centrale) is het al wel leverbaar.

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 15:21
Werkt best goed dat telfort.nl/tvonline
Doet deze page het ook bij mensen zonder TV abbo ?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

The Druid schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:24:
Vermoed van niet, aangezien je iptv abonummer wordt uitgelezen/gebruikt
Oh..je bedoelt vast of de webpagina te zien is, uitgelogde variant? Vast wel, kon er vanaf het werk gewoon bij, just another tvgids pagina ;)

iPad app werkt best okee trouwens, 20 zenders is lang niet slecht en het is gewoon makkelijk voor als je ff snel journaal wilt zien of lam in bed ligt (heb geen 2e tv) ;)

[ Voor 25% gewijzigd door 2Dutch op 05-03-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
Ik heb telfort alleen geen ITV (nog). Zou om het te kunnen testen een itv abbonementsnummer en pincode nodig hebben ;) Maar dat is vast niet gepermitteerd, zou het dan wel kunnen testen. Geen idee of ze ITV echt per klant aan of uit zetten.

Heb wel even de iPad app gedownload en die ziet er waarachtig netjes uit ;-) Maar om nou puur voor de test meteen een jaar ITV te nemen.....

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
@webcare

Wel beetje vreemd hoor. Ben vorige week donderdag gebeld door telfort adv mijn klachten. Duidelijke afspraken gemaakt. Ik heb echter ook om een bevestiging via mail gevraagd (met gemaakte afspraken). Helaas geen enkele mail ontvangen....beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 28-04 15:21
BigBonanza schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:42:
[...]

Ik heb telfort alleen geen ITV (nog). Zou om het te kunnen testen een itv abbonementsnummer en pincode nodig hebben ;) Maar dat is vast niet gepermitteerd, zou het dan wel kunnen testen. Geen idee of ze ITV echt per klant aan of uit zetten.

Heb wel even de iPad app gedownload en die ziet er waarachtig netjes uit ;-) Maar om nou puur voor de test meteen een jaar ITV te nemen.....
Dan zal de login wel IP based zijn want ik hoefde niet in te loggen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308259

Wat een geweldige tip zeg _/-\o_

Ik heb sinds 22 december 2011 interactieve TV van Telfort maar wist niets af van het bestaan van tv online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25
brambo123 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Dat heet DLM, wacht eens een week, snelheid gaat wel omhoog.
Dat principe ken ik maar dan zou ie toch geleidelijk omhoog moeten gaan? Laatste reset van modem was bijna 3 dagen geleden en ik heb nog geen andere waarde gezien. Lijkt erop alsof het vast staat.

Verbind trouwens via ADSL_2plus ipv VDSL2 mocht dat een verschil zijn

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-04 20:18
Anoniem: 308259 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:17:
[...]
Ik heb sinds 22 december 2011 interactieve TV van Telfort maar wist niets af van het bestaan van tv online :)
Bedankt voor de tip! :*) Dit werkt toch alleen als je ook iTV van Telfort hebt toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 06-03-2012 00:48 . Reden: Typo ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308259

[quote]Puch-Maxi schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:38:
[...]
Bedankt voor de tip! :*)
Dit werkt toch alleen als je ook iTV van Telfort hebt toch?
Dat is juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TaOdie, dankjewel weer voor je reactie en hulp, ik hoop dan dat de webcare mij inderdaad komt helpen.

@webcare, kunnen jullie mijn lijn doormeten of op andere wijze het probleem van internetverbinding die constant verbroken wordt oplossen (zie ook bovenstaande vraag van mij)? Het is nu overigens weer dramatisch, vlieg er constant uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 308259 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:17:
[...]

Frontpage van t.net gister mbt de app..maar geen mailtje met aankondiging van de dienst voorbij zien komen, misschien volgt dat nog? Zou het wel tegelijkertijd hebben gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
2Dutch schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:19:
[...]

Frontpage van t.net gister mbt de app..maar geen mailtje met aankondiging van de dienst voorbij zien komen, misschien volgt dat nog? Zou het wel tegelijkertijd hebben gedaan ;)
Die betreffende mail komt hier as we speak binnen :-)

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264653

@Webcare

Wanneer gaat Telfort de VIP1853 uitleveren met nieuwe user interface? 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

pbd

BigBonanza schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:54:
[...]

En thuis een brief. Mooie features, incl. 10HD kanalen. Enige - GROOT- nadeel, is dat er vanaf volgend jaar 5e per maand betaald moet worden voor opnemen. Niet netjes om eerst klanten te lokken en dan hiermee te komen. Opnemen pakket is tot mei 2013 gratis en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
securer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:17:
[...]

En thuis een brief. Mooie features, incl. 10HD kanalen. Enige - GROOT- nadeel, is dat er vanaf volgend jaar 5e per maand betaald moet worden voor opnemen. Niet netjes om eerst klanten te lokken en dan hiermee te komen. Opnemen pakket is tot mei 2013 gratis en daarna niet meer.
Dat is zeker niet netjes.. Daarom beter bij de STB met harde schijf blijven :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meineh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 13:11
@webcare

Ik heb al een tijd internet 20 Mb met telefonie, maar ben over een aantal zaken niet echt tevreden:
- de dl snelheid is bij mij max 8 Mb, terwijl ik een 20 Mb abbo heb, en volgens de telfort site zou hij 14 Mb moeten kunnen halen.
- telefonisch zijn we regelmatig onbereikbaar, zonder dat we dit zelf door hebben. Achteraf horen we dat dan van degene die ons probeerde te bellen.
- bellen met de helpdesk helpt niets; ze zeggen dan dat er geen storing is geweest.

Bovenstaande geeft dus niet zoveel vertrouwen in Telfort, en ik zou wel over willen stappen van Digitenne naar itv van Telfort, maar ben bang dat dit nog meer problemen gaat geven, omdat dit ook over hetzelfde lijntje moet. Of zou het probleem toch in mijn modem zitten (een Zyxell P-2602R-D1A) en is het nieuwe modem veel stabieler ? (postcode 9251TL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

GAIAjohan schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:15:
[...]

Heb de brief ook gehad. De dag dat ik moet betalen om op te nemen stuur ik de hele boel terug naar Telfort. Wat een schrale actie om mensen eerst een videorecorder te verkopen en daarna zeggen dat het extra kost om ermee op te nemen. Op afstand wordt de settopbox die ik heb ontvangen en waar ik (via mijn abo) voor betaal dus achteraf beperkt in zijn mogelijkheden.

Natuurlijk zal het allemaal wel weer mogen, je bent vrij om over te stappen etc. Maar zo ga je toch niet om met je klanten? Echt te belachelijk voor woorden. Maak de 'extra' functies betaald (HD zenders en iPad kijken) in plaats van de originele functionaliteit te beperken voor de eerste trouwe klanten.

@Webcare: geef dat maar eens door op kantoor. Ben verder een hele trouwe en tevreden Telfort-klant maar dit gaat echt nergens over. :(

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ik denk dat ze binnenkort overstappen op een andere decoder..
KPN gebruikt inmiddels al een tijdje een decoder zonder HDD, en gebruikt al een tijdje 'opnemen op het netwerk van KPN'.
Ik denk dat Telfort daarnaar gaat overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BigBonanza schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:54:
[...]

Nu wordt in de e-mail genoemd dat je die gegevens kunt terugvinden in Mijn Telfort, maar ik zie het niet. Ben ik scheel :/ :P

Als het opnemen betaald wordt cancel ik die optie tegen die tijd, wat een onzin zeg. HDD is prima, hoef het niet bij server x te y te hebben, waar ik vast niet bij kan als mijn internet plat ligt. Vanaf HDD zal dan nog wel braaf werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

GAIAjohan schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:15:
[...]

Ze gaan op afstand lokaal opnemen disablen miv april en dan krijg je online opnemen een jaar gratis. De hd recorder is dan alleen nog zinvol voor pauzeren van een programma zo lijkt. Periode van een jaar is vast gekozen zodat lopende contracten binnen die periode allemaal verlopen en het dus zgn alleen een optie is bij verlenging. Je kan online opnemen uitschakelen dan zodat je die 5e niet hoeft te betalen maar het hele nut van de STB was naast pauzeren juist opnemen. Ik heb helemaal geen behoefte om mijn opnamen online te kijken of 2 streams op te kunnen nemen, ik was tevreden met hoe het nu is.

Oh ja, herhaald opnemen kan vanaf de update ook niet meer :-s

De extra features (10xhd zenders, online opnemen, meerdere streams opnemen) hadden ze beter als extra optie kunnen aanbieden, was netter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

2Dutch schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:47:
[...]

Als het opnemen betaald wordt cancel ik die optie tegen die tijd, wat een onzin zeg. HDD is prima, hoef het niet bij server x te y te hebben, waar ik vast niet bij kan als mijn internet plat ligt. Vanaf HDD zal dan nog wel braaf werken ;)
HDD is dus geen optie meer na de update rond april/mei, wordt gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
securer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:49:
[...]

Ik lees het inderdaad op het Telfort forum..
Wat vind ik dit ontzettend bagger... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Oei oei oei Telfort, hier gaan wel erg veel mensen over klagen denk ik. Eerst iets aanbieden, dan het eruit slopen? Niet zo goed voor het image...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met de huidige harddisk-prijs is het misschien de moeite om het ding eruit te slopen en te verkopen. Van de opbrengst is dan wel weer een jaartje opnemen te betalen :-) Dit is echt weer zo'n actie waarbij de consument als een varken moet schrokken wat hij naar binnen krijgt geschoven zodat de boer wat meer centen binnenkrijgt.

Op het Telfort-forum loopt er ook een draadje: http://forum.telfort.nl/topic12815.html

Misschien gewoon een petitie starten van klanten die nu al garanderen dat ze opzeggen zodra lokaal opnemen wordt uitgeschakeld. Dan kunnen ze zelf wel zien wat het grapje ze zal gaan kosten.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Ligt het aan mij of is webcare opvallend afwezig laatste tijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
Boss schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:20:
Met de huidige harddisk-prijs is het misschien de moeite om het ding eruit te slopen en te verkopen. Van de opbrengst is dan wel weer een jaartje opnemen te betalen :-) Dit is echt weer zo'n actie waarbij de consument als een varken moet schrokken wat hij naar binnen krijgt geschoven zodat de boer wat meer centen binnenkrijgt.

Op het Telfort-forum loopt er ook een draadje: http://forum.telfort.nl/topic12815.html

Misschien gewoon een petitie starten van klanten die nu al garanderen dat ze opzeggen zodra lokaal opnemen wordt uitgeschakeld. Dan kunnen ze zelf wel zien wat het grapje ze zal gaan kosten.
Belachelijk! €5! nooit nooit nooit Telfort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

securer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:49:
[...]
Snap het punt, bedoelde eerder dat ook een argument is dat als jouw internet eruit ligt, je dus compleet geen tv kan kijken en niks aan de opnames hebt op hun server.
Volgens mij is het nu zo, dat je braaf vanaf je HDD in ieder geval al het opgenomen spul kunt bekijken al zit je zonder internetverbinding?

Moet zeggen dat we Telfort iptv nog niet 100% gebruiken, omdat UPC nog niet is opgezegd (en die een HD pakket heeft..).

Webcare is inderdaad opvallend minder aanwezig. Is niet erg, maar geef het dan gewoon even aan: anders krijg je hier mensen die tevergeefs "snel" een antwoord willen via dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

2Dutch schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Snap het punt, bedoelde eerder dat ook een argument is dat als jouw internet eruit ligt, je dus compleet geen tv kan kijken en niks aan de opnames hebt op hun server.
Volgens mij is het nu zo, dat je braaf vanaf je HDD in ieder geval al het opgenomen spul kunt bekijken al zit je zonder internetverbinding?
Ja dat zou een voordeel kunnen zijn, goed bedacht, ware het niet dat het aantal storingen hier zo minimaal is dat ik nog geen enkele keer geen tv heb kunnen kijken op het moment dat ik dat wilde ;-)

Ik vind het allemaal ook niet onoverkomelijk maar Telfort onderscheidde zich tot nu met de lage prijs voor dit pakket en de wijze waarop dit nu gedaan wordt vind ik niet netjes. Op het telfort forum wordt door webcare gezegd dat dit op veler verzoek is. Dan denk ik, laat mensen voor de extra features betalen en houd de basis simpel en goedkoop zoals het was, een prima product. Nu ga je een bestaande ingebouwde functionaliteit ineens als een extra optie zien met het excuus van nieuwe functionaliteit, enorme salespitch gewoon maar niet klantvriendelijk want je maakt op een slinkse wijze het basisprodukt ook duurder.
Even los nog van het feit dat het ook relatief kort na de introductie al is en o.a. ik expliciet voor een hdd optie gekozen heb met een reden. Maar goed, heb nog een jaar om te wennen en misschien wil ik dan niet eens meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

De situatie is simpel:

Ze bieden ongevraagd een extra service (HD + 2e tuner).
Ze schaffen ongevraagd een bestaande service (HDD-recording af).

Hun 'oplossing' is om 5 euro extra te vragen om te kunnen blijven recorden. HD + 2e tuner wordt je dan dus opgedrongen. Dat is dus een onlogische oplossing. Een logische oplossing is om gewoon 5 euro extra te vragen voor HD + 2e tuner, of om de situatie voor bestaande klanten te laten zoals hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Boss schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:20:

Ding is 320 Gb, dat levert neit zoveel op. En live pauzeren werkt dan ook niet meer....

Wat ik ook vreemd vindt is dat ze standaard HD zenders mee gaan leveren. Prima (ware het niet dat het NIET echt HD is, maar hooguit een iets verbeterde stream). Maar die zenders zitten dan op 701/710...w aarom niet gewoon 1/10? Waarom zou ik nog naar de standaard kwalitieti willen kijken...

(de stb is in staat om te downscalen als je tv het niet aankan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374749

@ Telfort Webcare

Kunt u van mijn bestelling de 7 dagen bedenktijd afhalen? Postcode is via DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:41
woekele schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:49:
De situatie is simpel:

Hun 'oplossing' is om 5 euro extra te vragen om te kunnen blijven recorden. HD + 2e tuner wordt je dan dus opgedrongen. Dat is dus een onlogische oplossing. Een logische oplossing is om gewoon 5 euro extra te vragen voor HD + 2e tuner, of om de situatie voor bestaande klanten te laten zoals hij is.
helemaal mee eens, dit is een waardeloze actie van Telfort. Ziggo wordt onderhand goedkoper, sneller en echt HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:45

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

woekele schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:49:
De situatie is simpel:

Ja, Woekele, spot on. Waar is de opting out? Dit wordt door de strot geduwd.

Mijn indruk is dat Telfort een periode heeft aangekeken of klanten uit zichzelf additionele online services zouden gaan afnemen. Nou, Nederlanders kennende zijn de HD recordertjes roodgloeiend geweest van de gratis lokale opname activiteiten (dat ding werkt ook prima, waarom in de cloud als er thuis nog genoeg harde schijven stroom staan op te souperen). Blijkbaar heeft dit een zodanige drain opgeleverd in de omzet uit onlineservices dat ze nu dit tweesnijdend zwaard in stelling brengen om de gebruikers tot winstgevender gedrag te bewegen.

De wijze waarop dit wordt ingeleid siert Telfort niet. De HD opname mogelijkheid was voor mijzelf een belangrijke functie. Een kernpunt om voor een oplossing als Telfort te kiezen. Met name omdat apparatuur de feature vertegenwoordigde, en niet een online dienst.

Wordt dit aangedragen bij een Tros Radar, dan zal Telfort contractbreuk verweten worden. De dienst vormt zich immers zodanig om dat belangrijke elementen onbruikbaar worden en een equivalent gedwongen moet worden betaald. Koppelverkoop.

@Telfort: Om de volgende redenen is dit heilloos:
  1. Uitgerekend de doelgroep van jullie interactieve TV product is te weinig op TV gericht om deze verandering te waarderen. Als ze al TV kijkt, dan is het op een TV waar met HD nog niet veel eer is te behalen (als men dit belangrijk vond had men in een eerder stadium niet voor Telfort gekozen). De HD kanalen moet de gebruiker dus willen (gebruikers, kijk vooral ook even over welke kanalen dit gaat >:) ).
  2. Meerdere programma's tegelijk opnemen?? Wil iemand dat? Voor onszelf sprekende hebben we al moeite om te kijken wat we nu sequentieel kunnen opnemen. So little time too much to do. Is een grondige marktanalyse aan dit punt vooraf gegaan? Als mensen dit zouden willen, willen ze ervoor betalen?
  3. Remote opnames starten?.... Ik weet niet hoe het dagelijks bestaan van andere Tweakers eruitziet, maar ik heb pas aandacht en tijd voor een TV als ik fysiek voor een TV neerplof. Jongens, leer het nou, TV is het achterland, en het internet de toekomst. Opnames plannen.. via een internet interface..... ach gutteguttegut.
  4. TV op computers? Dit is een positieve noot. Leuk erbij, maar ten koste van vitaler functies? Nogmaals neig ik ernaar dat het belang van televisie in de hoofden van het Telfort MT veel te groot wordt gemaakt. In de hoofden van hun klanten is TV kleiner, veel kleiner.
  5. Kan het HD circuit in de recorder afgeknepen worden? Of hebben we straks een werkloze meespinnende HD die prik eet? In dat laatste geval moeten klanten de HD nog gaan verwijderen ook.
  6. Last but not least Telforts populariteit duikelt omlaag door dit soort escapades. Huidige gebruikersgroepen zijn zo vertrokken als iets hen niet aanstaat. Heeft Telfort geen common sense opgebouwd in de telefonie? Trucs met abos = Auw. Te weinig mensen met gut feeling in de onderneming?
Telfort, ga dus jullie handen wassen en buig dit zo snel als mogelijk is om naar een facultatieve constructie. Zorg verder dat de systeemautisten binnen de onderneming hun toekomstige veranderingsvoorstellen als levensvatbaar kunnen onderbouwen voor ze een volgend balletje kunnen opgooien. Laat ze bijvoorbeeld eens wat veldonderzoek doen, dan komen ze eens onder de mensen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 14:16
ik moet het helaas eens zijn met bovenstaande reactie. Maar weinig mensen zullen geneigd zijn tot betalen voor de mogelijkheid tot opnemen, mezelf incluis. Ik heb inmiddels Blueberry Flashback Express op mijn mediacenter gezet. Dit mooie gratis tooltje neemt alles op wat je ziet en hoort. Als straks Telfort de mogelijkheid tot opnemen uitzet, kan ik met Telfort online op mijn mediacenter prima programma's GRATIS op blijven nemen met dit tooltje. Je kunt heel mooi met functietoetsen werken, dus je zet het programma aan wat je wil opnemen en drukt F9 om op te nemen en dat is het. Mooier kan niet. Opnamen worden als AVI opgeslagen. Hetzelfde kan met andere gratis tooltjes als Bandicam, Fraps, enz. Even googlen levert genoeg op.
Extra voordeel van Blueberry Express is wel, dat je ook opnamen kunt voorprogrammeren.

Helaas Telfort, dit is een grote misser. En zoals je ziet, is er altijd een manier om dit te omzeilen.

[ Voor 4% gewijzigd door poktor op 08-03-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Ik hoop dat er een hoop klanten opzeggen. Dan is het zo van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn ouders hebben net besteld en 7-dagen bedenktijd is al voorbij... maar anders... Ik neem wel aan dat ze in elk geval het eerstje jaar wél kunnen recorden, de voorwaarden zoals bij het afsluiten. Anders mogen ze natuurlijk per direct opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Qua opzeggen / contractbreuk: de verandering wordt pas volgend jaar merkbaar, maar feitelijk wordt per mei alles al aangepast. Op dat moment wordt de mogelijkheid om met de harddisk op te nemen al uitgeschakeld en wordt alles online opgenomen. Het eerste jaar krijg je die dienst gratis, maar de contractbreuk wordt nu al gepleegd. Mijn harddiskrecorder wordt nu al onklaar gemaakt door Telfort, nog voordat het eerste jaarcontract voorbij is.

Ik ben geen jurist, maar het lijkt mij dat dat al niet eens zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-04 15:29
Boss schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:45:
Qua opzeggen / contractbreuk: de verandering wordt pas volgend jaar merkbaar, maar feitelijk wordt per mei alles al aangepast. Op dat moment wordt de mogelijkheid om met de harddisk op te nemen al uitgeschakeld en wordt alles online opgenomen. Het eerste jaar krijg je die dienst gratis, maar de contractbreuk wordt nu al gepleegd. Mijn harddiskrecorder wordt nu al onklaar gemaakt door Telfort, nog voordat het eerste jaarcontract voorbij is.

Ik ben geen jurist, maar het lijkt mij dat dat al niet eens zou mogen.
Voor zover ik weet kan je met de online constructie niet meer live tv pauseren. Dus dat is duidelijk afwijkend van opnemen op de hdd. Ik ben in ieder geval heel blij dat ze vergeten zijn om mij aan te melden voor iTV. (Dat zou de klantenservice voor mij regelen na het omzetten naar vdsl.) Maar nu mogen ze het houden. Ik blijf nog wel even bij Digitenne en als we in het loop van het jaar verhuizen schroef ik m'n schotel wel weer aan de muur. Dan maar twee aanbieders en niet alles-in-1.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 06:56:
Ik hoop dat er een hoop klanten opzeggen. Dan is het zo van de baan.
en iedereen een berichtje sturen aan tros radar. van negatieve publiciteit krijgen de meeste bedrijven het benauwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

raven22 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:09:
[...]
en iedereen een berichtje sturen aan tros radar. van negatieve publiciteit krijgen de meeste bedrijven het benauwd.
Ik weet niet hoe ze bij Radar kiezen welke onderwerpen er in behandeling worden genomen? Wellicht op basis van de reacties op het forum? Dan is het misschien zinvol om hier allemaal onze onvrede ook nog even te uiten: http://forum.www.trosrada...ewtopic.php?f=60&t=113752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Mijn ouders hebben net besteld en 7-dagen bedenktijd is al voorbij... maar anders... Ik neem wel aan dat ze in elk geval het eerstje jaar wél kunnen recorden, de voorwaarden zoals bij het afsluiten. Anders mogen ze natuurlijk per direct opzeggen.
Ik ben benieuwd of nieuwe klanten de Set top Box nu nog steeds met recorder uitgeleverd krijgen, of dat miv. nu nieuwe gebruikers een aangepast of zelfs geheel ander apparaat toegestuurd krijgen.
Laten we dit zeker doen. Pubiciteit is in dit stadium het enige dat deze trein nog van koers kan doen veranderen. Al moet ik zeggen dat de grootte van de thread die Boss ons wijst mij zorgen doet maken in hoeverre de gewone - niet Tweaker - gebruikers zich dit al realiseren. Ikzelf las de brief gisteravond ook pas goed voor het eerst, nadat mijn vrouw me op het punt had gewezen. Tot dan toe had ik de brief alleen vluchtig gescanned en niet opgemerkt dat het meer behelsde dan alleen extra gratis features. Misschien komt de werkelijke stroom reacties pas goed op gang als iedereen in het weekend zijn post uitsorteert.
Ik heb inmiddels Blueberry Flashback Express op mijn mediacenter gezet. Dit mooie gratis tooltje neemt alles op wat je ziet en hoort. Als straks Telfort de mogelijkheid tot opnemen uitzet, kan ik met Telfort online op mijn mediacenter prima programma's GRATIS op blijven nemen met dit tooltje.
Ook mijn conclusie, dat het ook hoog tijd wordt voor een eigen mediacenter. Het tooltje dat je noemt kende ik niet en vult die behoefte mooi aan. Laten we ons blijven realiseren dat volksstammen met de gebakken peren zitten omdat ze geen mediacenter kunnen oprichten. Allemaal naar Radar dus.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 09:16
Jumpman schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:11:
Ik lees opeens overal dat Telfort IP TV, vanaf het tweede kwartaal 2012 HD TV gaat doorgeven. Is hier al meer over bekend? Zijn hier extra kosten aan verbonden?

Gezien ik me opnieuw aan het oriënteren ben, zie ik ook dat Ziggo al in het standaard pakket (€ 16,95) HD aanbied voor de meest 'gangbare' kanalen. Het gaat dus eindelijk de goede kant op met het HD signaal tegen standaard prijzen.
HD televisie beschikbaar op 10 kanalen (na de software upadate tussen 16 april 2012 en 07 mei 2012)!

En nu TV kijken via computer of laptop: www.telfort.nl/tvonline;
En nu TV kijken via de Apple iPad: Download de Online TV app uit AppStore;
En nu TV kijken via Android: Download Online TV app uit de Android Store.

Opnemen gaat eraf, voor huidige leden tot mei 2013 gratis (daarna € 5,00 per maand extra).

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 08-03-2012 17:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Jumpman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:59:
[...]

HD televisie beschikbaar op 10 kanalen (na de software upadate tussen 16 april 2012 en 07 mei 2012)!

En nu TV kijken via computer of laptop: www.telfort.nl/tvonline;
En nu TV kijken via de Apple iPad: Download de Online TV app uit AppStore;
En nu TV kijken via Android: Download Online TV app uit de Android Store.

Opnemen gaat eraf, voor huidige leden tot mei 2013 gratis (daarna € 5,00 per maand extra).
App vereist Android 3.0 of hoger. Wel vreemd, want KPN levert dezelfde app, maar die werkt vanaf 2.3.4. Uiteraard zijn ze niet uitwisselbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door poktor op 08-03-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
teacup schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:34:
[...]
Ik ben benieuwd of nieuwe klanten de Set top Box nu nog steeds met recorder uitgeleverd krijgen, of dat miv. nu nieuwe gebruikers een aangepast of zelfs geheel ander apparaat toegestuurd krijgen.

[...]
Laten we dit zeker doen. Pubiciteit is in dit stadium het enige dat deze trein nog van koers kan doen veranderen. Al moet ik zeggen dat de grootte van de thread die Boss ons wijst mij zorgen doet maken in hoeverre de gewone - niet Tweaker - gebruikers zich dit al realiseren. Ikzelf las de brief gisteravond ook pas goed voor het eerst, nadat mijn vrouw me op het punt had gewezen. Tot dan toe had ik de brief alleen vluchtig gescanned en niet opgemerkt dat het meer behelsde dan alleen extra gratis features. Misschien komt de werkelijke stroom reacties pas goed op gang als iedereen in het weekend zijn post uitsorteert.

[...]
Ook mijn conclusie, dat het ook hoog tijd wordt voor een eigen mediacenter. Het tooltje dat je noemt kende ik niet en vult die behoefte mooi aan. Laten we ons blijven realiseren dat volksstammen met de gebakken peren zitten omdat ze geen mediacenter kunnen oprichten. Allemaal naar Radar dus.
Helemaal eens! Wat de opname-tool betreft: ik heb eerst de nodige programma's uitgeprobeerd, voordat ik besloot bij Blueberry Flashback Express te blijven. Qua performance zit Flashback Express tussen Bandicam en Fraps in, qua performance de nummer 1 en 3. Qua mogelijkheden ontstijgt Flashback alle andere tools, want Flashback biedt als enige de mogelijkheid om opnamen te schedulen. Flashback slaat opnamen op in een eigen formaat, maar levert de player mee.Je kunt expoteren naar FLV of AVI, maar dat geeft kwaliteitsverlies. Flashback Express is geheel gratis en je kunt ongelimiteerd opnemen. Opnamen speel je af op de Flashback player. Deze player plaatst een dun wit kader om het beeld en zet een kleine ad in de rechterbovenhoek. Dit vind ik zelf niet irritant, maar misschien denken anderen hier anders over. Fraps is beperkt tot 30 seconden en Bandicam is beperkt tot 10 minuten. Er is een cracked versie van Bandicam in omloop op Usenet, maar de crack verwijdert niet de limiet van 10 minuten. Fraps is wel cracked te downloaden, maar performt slechter dan Flashback Express en leverde mij opnamen met audio-dropouts. Beeldkwaliteit is identiek.

[ Voor 5% gewijzigd door poktor op 08-03-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@poktor
Nou Poktor, als ik dat zo lees heeft dat bij jou nog wel de nodige voeten in de aarde gehad. Goed dat je dit met ons deelt, zelfredzaamheid is alles. Dank je voor je uitleg. Toch kan ik bijna niet nalaten om te verzuchten: "weer een reactief project erbij". Weet je. Het opzetten van zo'n media speler zou leuk moeten zijn. Maar zo'n ding als gevolg van bovenstaande redenen te moeten bouwen vind ik minder leuk. Maar ja, komen moest hij er toch, vroeg of laat.

RADAR......
He guys, ik heb net een reactie toegevoegd op de Radar thread Telfort, werkt in je nadeel. Jaja, inclusief het maken van een login en alles. Als we willen dat dit issue wat momentum gaat krijgen moeten we allen de daad bij het woord voegen en dat issue hier, maar ook op de Radar site groter maken. Kom op jongens. Die radar login is altijd handig om hier en daar wat invloed uit te oefenen als het nodig is. (Neeeeee, ik heb heb geen TROS belangen, alleen de gedachte al...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
En nog steeds oorverdovend stil vanuit de kant van Telfort.

Naar mijn mening zijn dit juist de momenten waarin een webcare het verschil kan maken. Om hier alleen maar te komen als er positief nieuws te melden is ondermijnd natuurlijk het hele principe van webcare teams. Nog veel te leren daar bij kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
doodzwijgen is ook een techniek om de storm van kritiek te doorstaan ....dus allemaal even een mailtje aan tros radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Oh, maar reken maar dat Webcare dit hier allemaal leest, hoor. De reacties worden netjes aan het management gerapporteerd en als Tros Radar in actie komt en de storm aan kritiek zo groot wordt dat het klanten gaat kosten, dan komt er ineens een "oplossing", of wordt de "upgrade" uitgestelt en probeert het Telfort-management het over een paar maanden nog eens. Zo gehaaid zijn ze wel. :(

EDIT: klacht ingediend bij Tros Radar :)

Jongens, denk er wel om, dat je het formulier op de website invult. Wat je bij Tros Radar in het forum zet, doen ze niets mee. Enkel het klachtenformulier op de website wordt gelezen en elke uitzending maken ze een selectie hieruit. Als er dus genoeg binnenkomen over Telfort, zal hier dus een uitzending over komen. Je kunt dan ook uitgenodigd worden om de uitzending bij te wonen :Y

[ Voor 36% gewijzigd door poktor op 09-03-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Welk formulier bij Radar bedoel je precies? Ik vind er meerdere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

Over netwerkopnemen heb ik zojuist een update geplaatst op het Telfort forum.

Excuus dat we nog niet zijn toegekomen aan al jullie vragen. Ik was vorige week op wintersport dus Henk stond er alleen voor. Tijdens mijn vakantie heb helaas mijn kruisbanden en hamstring afgescheurd dus was afgelopen week in beperkte capaciteit aanwezig.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zo zie je maar: zogauw Hugo weg is, gaat Telfort gekke beslissingen nemen :(

Beterschap, Hugo!

Edit: Hugo zegt:
Wil je als huidige Interactieve TV klant na dit proefjaar alsnog terug naar de (gratis) basisfunctie? Dan kan je dat telefonisch bij ons kenbaar maken. We leggen je dan helder uit wat er in jouw situatie verandert en regelen het voor je.
Lijkt er dus op dat je niet perse 5 euro extra hoeft te gaan betalen om op te kunnen blijven nemen. Nice!

[ Voor 69% gewijzigd door woekele op 09-03-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 09:23
Beterschap Hugo

Ik heb geen TV via Telfort ;) maar alleen een vraag of mijn download nog beter wordt.

Na één week is het niet beter geworden, ik hoopte toch op z'n 18 download.

Edit: zal je net zien O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1823494560.png

Vannaaf en morgen ook nog even testen.

Edit2:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1824833911.png

Blijft vreemd dat er zoveel verschil tussen zit...

[ Voor 43% gewijzigd door Reveltoorn op 10-03-2012 10:05 ]

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Wil je als huidige Interactieve TV klant na dit proefjaar alsnog terug naar de (gratis) basisfunctie? Dan kan je dat telefonisch bij ons kenbaar maken. We leggen je dan helder uit wat er in jouw situatie verandert en regelen het voor je.

Lijkt er dus op dat je niet perse 5 euro extra hoeft te gaan betalen om op te kunnen blijven nemen. Nice!
Er lijkt beweging in te komen. Al gaat mijn voorkeur niet uit naar een individuele afstemming. Ik wil een openbare statement waarin de keuze die we krijgen wordt toegelicht, zodat we het verhaal gezamelijk op zijn merites kunnen beoordelen. Vooralsnog zie ik geen enkele reden om af te zien van een klacht bij Radar (point taken Poktor, ik kwam vandaag tot dezelfde conclusie). Mocht Telfort zijn beleid op tijd corrigeren, dan kan de Radar procedure afgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, ik zou ook nog wel iets concreter willen hebben wat er verandert als je wel gratis wilt opnemen. Ik verwacht dat je dan afziet van HD-kanalen en 2e tunner wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Exact woekele, even scherp blijven dus.

Ondertussen heb ik het advies van poktor opgevolgd en heb ik een formele klacht bij de Radar redactie ingediend, waarbij de brief en Folder van Telfort als bijlage zijn meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
woekele schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:41:
Welk formulier bij Radar bedoel je precies? Ik vind er meerdere :P
Deze is de belangrijkste, is ook op de homepage van Tros Radar te vinden, links in het menu onder het kopje contact:
http://www.trosradar.nl/contact/

Wat ik trouwens nog mis, is het telefoonnummer waar je kenbaar kunt maken dat je alles bij het oude wil laten. Je kunt "telefonisch kenbaar maken" dat je terug wil naar de oude situatie, maar wie bel je dan? Klantenservice? De helpdesk? Een speciaal nummer hiervoor?
En nog wat: wij hier allemaal op Tweakers zijn zo slim om erachter te komen dat er een weg terug is, met dank aan Hugo. Beterschap trouwens! MAAR... wij zijn een flinke minderheid, slechts een paar procent van het totale Telfort klantenbestand. Hoe zit het met alle andere klanten, die nog nooit van Tweakers gehoord hebben? Die weten niet beter dan dat er GEEN weg terug is. Heeft Telfort het fatsoen om al die mensen ook te vertellen hoe ze alles bij het oude kunnen laten blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
woekele schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:04:
Ja, ik zou ook nog wel iets concreter willen hebben wat er verandert als je wel gratis wilt opnemen. Ik verwacht dat je dan afziet van HD-kanalen en 2e tunner wellicht.
Logisch redenerend, zeg ik dat dit klopt. In de oude situatie gebruik je 4Mbit bandbreedte, bij HD gebruik je er 8. Het lijkt me, dat opnemen in de "oude situatie", lokaal dus, is berekend op die 4Mbit en dus niet overweg kan met de 8Mbit die HD nodig heeft. dit heeft ook te maken met het feit dat je het ene kanaal kunt kijken terwijl het andere opneemt. Die HD kanalen vervallen dus als je lokaal wilt blijven opnemen. Kortom: lekker belangrijk, opnemen is voor mijn vrouw VEEL belangrijker dan HD, ze ziet toch het verschil niet en wil ik zelf HD kijken, dan doe ik dat wel op mijn mediacenter. :)

[ Voor 5% gewijzigd door poktor op 10-03-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Logisch redenerend, zeg ik dat dit klopt. In de oude situatie gebruik je 4Mbit bandbreedte, bij HD gebruik je er 8. Het lijkt me, dat opnemen in de "oude situatie", lokaal dus, is berekend op die 4Mbit en dus niet overweg kan met de 8Mbit die HD nodig heeft. dit heeft ook te maken met het feit dat je het ene kanaal kunt kijken terwijl het andere opneemt. Die HD kanalen vervallen dus als je lokaal wilt blijven opnemen. Kortom: lekker belangrijk, opnemen is voor mijn vrouw VEEL belangrijker dan HD, ze ziet toch het verschil niet en wil ik zelf HD kijken, dan doe ik dat wel op mijn mediacenter.
Poktor, wat ben ik het toch altijd walgelijk met jouw eens. De HD introductie creeert inderdaad een bandbreedte issue. Juist om die reden zou de introductie van de HD kanalen met veel meer zorgvuldigheid moeten gebeuren. Mensen moeten zich realiseren wat de consequenties zijn voor hun totale abonnement. Deze consequenties verschillen per bandbreedte van het afgesloten contract.

Op zich is de oplossing van Telfort een pragmatische. Ook het online opnemen is vanuit de redenering waar de resources het beste kunnen worden neergelegd logisch. Telfort heeft alleen een factor over het hoofd gezien, de bias van zijn klanten. Grappig dat je je vrouw noemt. Bij mij thuis is het net zo. HD zegt haar niet zoveel, maar ze wil gewoon haar dingen kunnen blijven doen. Dat maakte het 2011 Telfort concept slim. Voor mensen met een kleinere beurs of ambitie op dit vlak bood Telfort in 2011 een courante oplossing.

Met het huidige aanbod tracht Telfort mee te doen met de grote kabelexplotanten.Om twee redenen lijkt me dat onverstandig:
  1. Met het nieuwe aanbod is Telfort nog steeds geen match voor de kabelaars. Relatief meen ik dat het zelfs minder aantrekkelijk wordt. De prijs gaat omhoog, terwijl de functionaliteit (x kanalen HD) nog steeds achterblijft bij de concurrentie.
  2. Telfort miskent zijn huidige klantenkring. Die heeft zich uitgesorteerd op het niet relevant vinden van HD content. Zou je dat als klant belangrijk vinden dan zou je in 2011 geen Telfort gekozen hebben. Het huidige aanbod van Telfort ademt de erkenning van dit aspect niet uit.
Ik wil niet doen aan Telfort bashing, ik heb best sympathie voor het merk. De commercieel directeur moet wel even over de knie, want die blinkt niet uit in het zich kunnen verplaatsen in wat zijn klanten beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greko
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-01-2024
@webcare

tot op heden ben ik wel tevreden met telfort.
maar blijft het vreemd vinden dat mijn upload zo laag blijft.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1825491631.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1825512924.png

heel vreemd met deze download of niet

[ Voor 39% gewijzigd door greko op 10-03-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 29-04 07:52

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

teacup schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:01:
[...]

Met het huidige aanbod tracht Telfort mee te doen met de grote kabelexplotanten.Om twee redenen lijkt me dat onverstandig:
  1. Met het nieuwe aanbod is Telfort nog steeds geen match voor de kabelaars. Relatief meen ik dat het zelfs minder aantrekkelijk wordt. De prijs gaat omhoog, terwijl de functionaliteit (x kanalen HD) nog steeds achterblijft bij de concurrentie.
  2. Telfort miskent zijn huidige klantenkring. Die heeft zich uitgesorteerd op het niet relevant vinden van HD content. Zou je dat als klant belangrijk vinden dan zou je in 2011 geen Telfort gekozen hebben. Het huidige aanbod van Telfort ademt de erkenning van dit aspect niet uit.
Over reden 2 kan ik toch nog wel een andere afweging geven hoor.
Ik heb Telfort TV behouden na deelname aan de pilot. In mijn dorp was nooit een Nederlandse TV provider beschikbaar. Inmiddels wel via KPN iTV (en sinds 2011 ook Telfort).
De Belgische provider Telenet levert niet alle nederlandse zenders. Vandaar de test met Telfort.
Vanwege de belofte later met HD te komen heb ik Telfort behouden.
Ondertussen word hier druk glasvezel de grond in gestampt en stop Telenet met de TV distributie.
We moeten nu allemaal ineens een Nederlandse provider kiezen.
Ik heb die gelukkig al en ben heel tevreden. Nu ook de TV apps en HD komen ben ik helemaal gelukkig.
Opnemen boeit me niet zo of dat hier of daar gebeurt. Betalen wel..
Telfort is budgetprovider, maar voor iTV diensten rekenen ze dezelfde KPN bedragen.
Als ik 5 euro meer moet betalen kan ik beter overstappen op de glasvezel, maar voorlopig hoef ik nog niet weg.
Mijn overwegen was dus dat er weinig alternatieven waren (Coax al helemaal niet) en Telfort totaal de goedkoopste was.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
greko schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:06:
@webcare

tot op heden ben ik wel tevreden met telfort.
maar blijft het vreemd vinden dat mijn upload zo laag blijft.

[afbeelding]

[afbeelding]

heel vreemd met deze download of niet
Ik heb hetzelfde greko..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1824287008.png

Hoe het kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Mijn oude trouwe Zyxel P-2602HW-D1A uit 2007 had afgelopen week deels de geest gegevn.
WiFi werkte nog wel en telefonoie ook. Maar alles wat bedraad aangesloten was werkte niet meer.
Donderdag avond de helpdesk gebeld en zaterdag middag had ik kosteloos een nieuw modem in huis. Omdat de oude modem mijn eigendom is (dat was zo in het begin van Telfort) hoef ik niet de moeite te doen om hem, terug te sturen.
Ik ben heel blij met de nieuwe P-2601HN-F1. Hij trainde direct al hoger in dan de oude ooit gedaan heeft: 19669/1120 op ADSL2+.
Hij is daarbij kleiner,krachtiger en zuiniger. Enige minpuntje is dat de netwerkpoorten niet Gigabit zijn maar 100Mbps zodat ik nog steeds mijn switch moet blijven gebruiken.

Ik ga niet weer de helpdesk bellen om ze te bedanken, maar dat doe ik via deze weg. Telfort bedankt !
En Hugo beterschap. Dat moet pijn gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 20:19
Ik heb een vraagje over mijn nieuwe telfort modem.
Omdat ik tv van telfort erbij wil moesten we eerst ons internet om laten zetten.
Daar heb ik vrijdag een nieuwe moden voor ontvangen: Zyxel P-2812HNU-F1

Vanochtend deze geinstalleerd, alles doet het behalve de wifi.
Het wifi lampje op de modem brand niet en de SSID is niet te vinden op telefoon/laptop.
Alle wat ik aan wifi instelling probeer te wijzigen via de webinterface komt na apply weer terug in de oude standaard settings. SSID, channel, password... Zelfs wanneer ik de wifi disable en dit apply komt die na het laden weer enabled terug.

Bedraad internet en telefonie werkt gewoon.

Iemand hier ervaring mee?
Naar mijn idee is het wifi gedeelte van de modem stuk?

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedySK op 11-03-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heb je het modem al gerestart? Ik heb dat probleem ook weleens gehad, en na een restart werkte het gewoon.

[ Voor 55% gewijzigd door GAIAjohan op 11-03-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 20:19
Ja. Soft-reboot (via webinterface), hard-reboot (stekker eruit) en de reset knop op de modem.
Alle 3 gedaan, geen verschil.
Pagina: 1 ... 54 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.