Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 74 Laatste
Acties:
  • 524.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:21:
[...]

Dat is mogelijk, graag ontvang ik de postcodes, huisnummers en mobiel nummer waar uw kennis op te bereiken is.

Henk
DM verstuurd, bij voorbaat dank.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Webcare
Sinds vanmorgen is hier de VDSL2 lijn ook opgeleverd, als overstap van ADSL1. Op dit moment haal ik een snelheid van 13/1.3 Mbit down/up. Kan dit nog sneller, of is dit niet te halen, aangezien de noise margin al aan het minimum van 6db zit? Sowieso is het natuurlijk al een heel verbetering, van 8Mbit -> 13Mbit :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 3 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 17 db
attenuation downstream: 26 db
loop length is 2059m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1288 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 13080 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1370 kbps
attainable rate downstream: 13090 kbps
linetype: VDSL2

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

@bartbh

De lijn moet nog even "opwarmen" en gaat geleidelijk omhoog, dat duurt ongeveer een week. Als het dan nog zo laag is kan je Hugo vragen te kijken hoe dat komt. ;)

Zeg wat of zeg niks..

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

knakworst

Get more sats!

Opvallend dat je VDSL2 opgeleverd krijgt, ik heb bij deze lijnlengte ADSL2+ gekregen.

• bartbh
  • Niet online
Zal vanmiddag ook even het modem dicht bij het ISRA-punt plaatsen, zit nu namelijk nog ~15-20m kabel tussen ISRA en modem bedenk ik me nu. Al betwijfel ik of die laatst 20m nog veel uit maakt op bijna 2100m. Het is namelijk wel een dikke, shielded telefoonkabel en geen dunne rommel.

@knakworst
VDSL heeft toch een lagere overhead dan ADSL2+ en dan zou je toch ook een hogere downloadsnelheid krijgen? (er vanuitgaande dat de intrainsnelheid gelijk is)

Ik zal in ieder geval even wachten wat de verbinding doet vlak bij het ISRA-punt en of de DLM de verbinding in de komende dagen nog langzaam omhoog gaat krikken. Ik zie wel dat mijn attainable rate downstream zo ongeveer gelijk is aan mijn current rate downstream.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:27
bartbh schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:36:
@Webcare
Sinds vanmorgen is hier de VDSL2 lijn ook opgeleverd, als overstap van ADSL1. Op dit moment haal ik een snelheid van 13/1.3 Mbit down/up. Kan dit nog sneller, of is dit niet te halen, aangezien de noise margin al aan het minimum van 6db zit? Sowieso is het natuurlijk al een heel verbetering, van 8Mbit -> 13Mbit :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
loop length is 2059m
[b]attainable rate upstream: 1370 kbps
attainable rate downstream: 13090 kbps[/b]
Je zit al tegen het maximaal haalbare aan, dus verwacht niet dat je er meer uit gaat halen. Wellicht dat het verplaatsen van het modem werkt! Succes!

Anoniem: 300018

Anoniem: 21889 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:28:
@Telfort Webcare

Hebben jullie mijn DM ook ontvangen omtrent het alles-in-1 abo? Nog niks hierover vernomen. ;)
DM inmiddels beantwoord. :)
Ruimzicht schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:37:
[...]

Thanks, zojuist gebeld door Telfort. Ik ben benieuwd! Jullie zijn er in elk geval mee bezig, fijn.
Uiteraard, het storingsonderzoek is weer van een update voorzien. Met het expliciete verzoek niet nog een monteur op locatie te sturen. Ik houd u weer op de hoogte.
Cuno schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:15:
Ik had een aantal weken terug een vraag geplaatst over het al dan niet kunnen behalen van de maximale snelheid van 40mbit op mijn adres, omdat ik ongeveer 1200m van de VDSL centrale woon.

Inmiddels is de lijn sinds afgelopen vrijdag opgeleverd. Eerst trainde de modem in op 33/3 en sinds gisteren heb ik een stabiele verbinding van 40/4. Vergeleken met mijn eerdere situatie met ADSL2 (7/1 met een abbo van 20/1 op een afstand van ong. 1700m) is dat meer dan 5x sneller :) .

Nog 2 vragen richting @webcare,
1. Is de snelheid nog gelimiteerd op 40/4 of kan dat nog verhoogd worden tot de max van VDSL2 indien de lijn dat toestaat?
2. Ik heb van budgetphone een inkomende nummer en als ik in de web interface van de modem kijk, zie ik dat deze niet geregistreerd is soms. Als ik dan op register druk dan registreert het niet. Wanneer ik echter mijn modem opnieuw start, werkt het weer wel. Mijn uitgaande voip verbinding werkt wel altijd goed.
1. Internet Extra heeft een maximale snelheid van 52.000/5.100, wat geeft het modem qua attainable downstream aan?
2. Heeft u ook deze problemen nadat het modem een hard-reset heeft gehad?
kuruya schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:53:
Ik heb sinds enige tijd last van een wegvallende verbinding, dit gebeurd 1-2x per dag op een willekeurig tijdstip. Ik kan dan ook mijn modem niet meer bereiken via de webinterface en de ping commando. Ik heb al geprobeerd met een andere kabel maar nog steeds valt de verbinding weg. Na een aantal minuten (5 tot 10 minuten) krijg ik weer verbinding maar er staat in de modem logfile geen informatie over een storing oid. Kan het zijn dat mijn modem defect is?
Het kan goed het modem zijn. Graag kijk ik dit na met uw gegevens. Stuur in een DM uw postcode, huisnummer en mobiel nummer zodat we aan de slag kunnen. :)
orDian schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:26:
Ik heb precies hetzelfde probleem als kuruya in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19" hierboven, ook de kabel vervangen maar het probleem bleef zich voort doen. Ping of naar webinterface gaan ging ook niet. Vaker gereset door 30 seconden de reset knop in te houden maar dat mocht niet baten. Het gaat hier om de Zyxel P-2602R-D1A.
Het lijkt in dit geval het modem te zijn, graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer in een DM zodat ik een aantal zaken voor u kan nakijken.
MC Taz Man schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:31:
[...]

DM verstuurd, bij voorbaat dank.
Geen dank, er wordt contact opgenomen met uw kennis om het zo snel mogelijk te regelen.
@Webcare
Ik kijk het graag even voor u na, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.

Henk

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
knakworst schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:10:
Opvallend dat je VDSL2 opgeleverd krijgt, ik heb bij deze lijnlengte ADSL2+ gekregen.
Tsja, en ik haaal op die lijnlengte dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 2 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 31 db
loop length is 2081m
current rate upstream: 1180 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
current rate downstream: 23308 kbps
attainable rate upstream: 1312 kbps
attainable rate downstream: 23327 kbps
Profile: 8b

Zo zie je maar wat een verschillen er zijn..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 08:52
@ Telfort Webcare
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:08:

[...]

1. Internet Extra heeft een maximale snelheid van 52.000/5.100, wat geeft het modem qua attainable downstream aan?
mijn modem staat nog in het start profiel en geeft aan dat hij 59.370/13.224
betekend dit dan dat ik straks een verbinding krijg van 52.000/5.100 ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
noise margin upstream: 24 db
output power downstream: -19 db
noise margin downstream: 15 db
output power upstream: 7 db
attenuation downstream: 4 db
loop length is 151m
current rate upstream: 3432 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33020 kbps
interleaving delay downstream: 15.00 ms
impulse noise protection downstream: 5.2 symbols
attainable rate upstream: 13224 kbps
attainable rate downstream: 59370 kbps

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gefeliciteerd uw standaard internet verbinding is geactiveerd.....maar
"Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland?
Met Telfort vast bellen belt u voor slechts € 9,95 per maand via uw internetverbinding "

was toch 5 euro?

Anoniem: 308259

nnndoh schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:41:
gefeliciteerd uw standaard internet verbinding is geactiveerd.....maar
"Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland?
Met Telfort vast bellen belt u voor slechts € 9,95 per maand via uw internetverbinding "

was toch 5 euro?
Jazeker en is het nog steeds: http://internet.telfort.n...en.html#open-tab-tarieven

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Internet storing in Ermelo sinds vanmiddag. Dit met VDSL.
Ik heb de klanten service al gebeld.
Telefoon (VOIP) werkt ook niet.

Edit: het probleem is opgelost.
Geen modem reset o.i.d. nodig, hij doet het weer (en de telefoon ook...)
Klacht was:
Wel DSL, dit was bij de modeminstellingen via de webinterface ook goed te zien. (status: UP).
Echter geen internet, het lampje "internet" was ook rood, normaal is deze groen.
Volgens de klantenservice waren en nog een paar klachten hier in Ermelo.
Het was dus niet te wijten aan mijn eigen modem of aansluiting.
(kan ook haast niet als je DSL lijn op zich goed werkt).

[ Voor 73% gewijzigd door HoppyF op 16-02-2012 20:00 ]

Anoniem: 133692

Ik betaal nog steed 9,95 voor telefonie en 20,45 voor mijn 20/1 internet.
Komt dat omdat ik een oud abonnement heb?

Anoniem: 308259

Anoniem: 133692 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:57:
[...]

Ik betaal nog steed 9,95 voor telefonie en 20,45 voor mijn 20/1 internet.
Komt dat omdat ik een oud abonnement heb?
Dat zou best wel eens kunnen ja.
Als je upgrade naar internet & bellen betaal je 26,50 euro per maand het eerste jaar dus 4 euro goedkoper en misschien ook sneller internet up & downstream en krijg je een nieuw modem indien nodig i.v.m. VDSL2 (25/3) maar let op; je zit er dan wel weer minimaal één jaar aanvast:
http://internet.telfort.n...en.html#open-tab-tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 15:45
@ Telfort Webcare

Kunt u van mijn bestelling de 7 dagen bedenktijd afhalen? Postcode is via DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Weet iemand wanneer je VDSL2 opgeleverd kan krijgen? Ik heb sinds 2 feb mijn nieuwe ( 25/3 ) abonnement en wordt nou niet echt blij van slechts 13MBs down / 800kBs up. Het vreemde is dat wanneer ik de diagnostics doe bij mijn router dat er geen line length wordt weergegeven. Op mijn locatie zitten naar mijn weten twee centrales ( 1100m in de buurt en 2000m in de stad ) en ik heb het gevoel dat ik met deze snelheid op de laatste ben verbonden ( tenzij natuurlijk de kwaliteit van de kabels hier dramatisch is ).

Margins zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 8 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 27 db

interleaving delay upstream: 0.25 ms
interleaving delay downstream: 0.75 ms

[ Voor 5% gewijzigd door Fox op 17-02-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Vandaag besloten om te zien of ik mijn lang niet meer gebruikte voipbuster account op mijn zyxel P-2602HW-D1A aan de praat kon krijgen.
Zelf bellen gaat probleemloos, maar binnenkomende gesprekken werken niet. Bellen naar het nummer geeft een 'in gesprek toon'. Iemand die wellicht weet waar ik het probleem moet zoeken?

Het gebelde nummer is wel correct (is het zelfde nummer dat bij mijn uitgaande gesprekken getoond wordt).

edit: de status pagina geeft 'On Register' als melding bij sip 1. Is dat de correcte melding?
En het ledje bij phone1 brandt.

edit2: Modem gereset en opnieuw ingesteld. Bellen werkt nog steeds, inkomende gesprekken zijn helaas nog steeds niet mogelijk. Eens kijken of nog ergens een tweede telefoon kan halen. Misschien dat het aan de telefoon ligt.

[ Voor 85% gewijzigd door job op 17-02-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 13:44
Hoi Hugo/Henk/Wouter/al een nieuw iemand? ;) , willen jullie voor mij a.u.b. weer een bedenktijd er af knallen? Gegevens in DM!

Zoals altijd weer hartelijke dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Cuno schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:15:
Ik had een aantal weken terug een vraag geplaatst over het al dan niet kunnen behalen van de maximale snelheid van 40mbit op mijn adres, omdat ik ongeveer 1200m van de VDSL centrale woon.

Inmiddels is de lijn sinds afgelopen vrijdag opgeleverd. Eerst trainde de modem in op 33/3 en sinds gisteren heb ik een stabiele verbinding van 40/4. Vergeleken met mijn eerdere situatie met ADSL2 (7/1 met een abbo van 20/1 op een afstand van ong. 1700m) is dat meer dan 5x sneller :)
Dus vrijdag 33/3, op dinsdag al 40/4..dat is vrij rap, dacht dat er altijd 7 dagen ingeleerd werd :)

Mijn lijntje hangt nog steeds (na 10 dagen stabiel) op 33/3, maar er valt me wel iets op in de logs: enorm veel SYN_FLOODING ATTACK van verschillende IP's, zoveel achter elkaar heb ik nog nooit gezien. Heb geen poorten opengezet.

@Telfort webcare: is dit iets waar ik me zorgen over moet maken, of is het normaal dat het af en toe ff flink toeslaat en daarna weer afzakt?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Die flooding attacks komen van telfort zelf.. Waarom/hoe geen flauw idee..
Wss een testscriptje ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 18-02-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 21:52
Sinds vandaag geen Verbinding meer, modem is niet meer te benaderen. Ook niet na een reboot!
Meerdere mensen last van?
Regio 2282 Rijswijk

Modem stond in power recycle mode...

[ Voor 12% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 18-02-2012 11:06 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Er staat een P-2812HNU-F1 Firmware Version: V3.10(TUE.4)b1

Maar als ik naar diagnostic wil gaan dan loopt hij vast. Er komen ook allerlei meldingen bij het opstart scherm over de verschillende ports Undefied ports en dan gaat hij alle lan poorten langs en vervolgens ook Wifi en WAN en DSL .

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Naar fabrieksinstellingen resetten en opnieuw instellen (geen oude configuratie terug zetten)?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
@telfort webcare:

ik heb momenteel al telfort internet (standaard). En wil graag gebruik maken van de alles in 1 aanbieding (incl. dect telefoon en bol.com kadobon) via een online aanbieder.

Kan ik dat daar gewoon aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
bjck schreef op zondag 19 februari 2012 @ 01:39:
Naar fabrieksinstellingen resetten en opnieuw instellen (geen oude configuratie terug zetten)?
werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Hmm.. Zit met een probleem. Had eerst internet via Telfort, prima en wel. Maar ben nu verhuisd en daar wil ik ook weer Telfort hebben. Netjes de verhuizing doorgegeven en als het goed is zou ik een internet verbinding moeten hebben per afgelopen zaterdag. Ik heb nog een 'oud' draadloos Zyxel modem maar ik krijg er geen DSL signaal op.

In de meterkast zit het ISRA punt. Vanuit daar loopt er een telefoonlijn naar de woonkamer en komt die daar uit de muur en is die gesplitst in twee paar, beiden naar de WCD. In de woonkamer zit een contactpunt waar ik twee RJ11 in kan stoppen. Op de linker van de twee gaat het DSL lampje knipperen maar niet branden. Op de rechter van de twee doet die helemaal niets. Ik heb verschillende telefoonkabels geprobeerd, zowel lang als kort, maar ik krijg er geen signaal op. Met of zonder splitter maakt niets uit.

In de meterkast kan ik echter geen modem neerzetten aangezien er geen stroom is en de meterkast zich op de gang van het appartementencomplex is. Ik heb dus ook nog niet geprobeerd om het direct op het ISRA aan te sluiten. Ik heb overigens dit type ISRA:

Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTK8J5cdIB5wfaaqbso2abQNgu0HGpbvyq96OLDOYQ2ETodJelW_w

Is er iemand van de webcare die hier naar zou kunnen kijken? DM me maar met de gegevens die je nodig hebt...zou fijn zijn als het weer werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door anthonycd op 19-02-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
anthonycd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:12:
Hmm.. Zit met een probleem. Had eerst internet via Telfort, prima en wel. Maar ben nu verhuisd en daar wil ik ook weer Telfort hebben. Netjes de verhuizing doorgegeven en als het goed is zou ik een internet verbinding moeten hebben per afgelopen zaterdag. Ik heb nog een 'oud' draadloos Zyxel modem maar ik krijg er geen DSL signaal op.

In de meterkast zit het ISRA punt. Vanuit daar loopt er een telefoonlijn naar de woonkamer en komt die daar uit de muur en is die gesplitst in twee paar, beiden naar de WCD. In de woonkamer zit een contactpunt waar ik twee RJ11 in kan stoppen. Op de linker van de twee gaat het DSL lampje knipperen maar niet branden. Op de rechter van de twee doet die helemaal niets. Ik heb verschillende telefoonkabels geprobeerd, zowel lang als kort, maar ik krijg er geen signaal op. Met of zonder splitter maakt niets uit.

Is er iemand van de webcare die hier naar zou kunnen kijken? DM me maar met de gegevens die je nodig hebt...zou fijn zijn als het weer werkt.
Probeer het tweede aderpaar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Chadi schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:13:
[...]

Probeer het tweede aderpaar eens.
Beiden geprobeerd zoals ik dacht ik schreef. Beiden zitten in het ISRA ook aangesloten. In de WCD zitten 2 paren aangesloten, elk met een apart RJ11 aansluiting. Op de linker van de twee gaat DSL knipperen, op de rechter doet die niets.

Dit gedrag van knipperen en niets doen was ook al ruim voor de oplevering. In dit gedrag is er dus niets veranderd. Bij de helpdesk zei men dat het afgelopen zaterdag zou zijn opgeleverd, hoewel ik de 20e had aangegeven. Men zei dat dit niets zou moeten uitmaken en dat het signaal actief zou zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door anthonycd op 19-02-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
anthonycd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:16:
[...]

Beiden geprobeerd zoals ik dacht ik schreef. Beiden zitten in het ISRA ook aangesloten.
Sorry overheen gelezen. Denk dat er dan geen DSL signaal op loopt. Uitzoekwerk voor de helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Dat vermoeden heb ik dus ook...hopelijk kan er morgen iemand naar kijken. Thanks iig.

[ Voor 7% gewijzigd door anthonycd op 19-02-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.oomah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03 08:30
Heeft iemand anders problemen (gehad) met zijn Zyxel (p-2812hnu-f1) router? De mijne heeft de neiging om op willekeurige momenten te rebooten. De lampjes bij internet en DNS vallen uit en het WLAN lampje knippert. Vervolgens start hij dan weer DSL en vervolgens internet op.
De wifi verbinding valt hierbij niet weg maar het internet wel.
Ook is mijn internet verbinding erg traag: Met telfort internet plus zou ik (volgens mij) 20 Mbit/s moeten halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1784245733.png
In het begin haalde ik meestal wel >18Mbit/s.

Heeft iemand dezelfde problemen (gehad) en een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Bij mij is hij vannacht ook omlaag geschaald nadat ik bezig ben geweest met het modem om het probleem te verhelpen.

@webcare: Ik heb een DM gestuurd. Kan daar alsjeblieft naar gekeken worden?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
nieuws: KPN past Alles-in-één-pakketten aan

Geldt dit ook voor Telfort abonnees of alleen voor de 'echte' KPN klanten? Want Telfort geeft voor zover ik weet 'gewoon' de interactive televisie van KPN, zelfde als bij bijvoorbeeld TweakNews waar dit duidelijker op de site staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 21:43
Hoi, de afgelopen dagen was volgens KPN eindelijk bij mij thuis Internet Premium beschikbaar (VDSL2+ neem ik aan) maar nu weer niet? De Telfortcheck blijft steeds steken op langzame ADSL. Postcode van de fietsenwinkel om de hoek = 1181DS 41. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:27
SvenHazejager schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:45:
Hoi, de afgelopen dagen was volgens KPN eindelijk bij mij thuis Internet Premium beschikbaar (VDSL2+ neem ik aan) maar nu weer niet? De Telfortcheck blijft steeds steken op langzame ADSL. Postcode van de fietsenwinkel om de hoek = 1181DS 41. Enig idee?
Ze hebben een FTTC kast in de Stationsstraat geplaatst. Als ik me niet vergis dan staat hij naast het spoorhuis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

@Telfort webcare.
nav je vorige posting heb ik mijn gegevens al verzonden op donderdag 09 februari 2012 18:05, tot op heden echter nog niets vernomen?
Tevens eerder op die dag ook een mailtje van Telfort gehad met daarin "Binnenkort ontvangt u van ons per e-mail de datum waarop uw huidige abonnement wordt omgezet naar het nieuwe abonnement".
Ook hier heb ik nog niets van vernomen?

Is dit het normale termijn voor een abbo upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Het lijkt erop alsof Hugo met vakantie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Chadi,

Ik ben op dit moment bezig alle vragen te beantwoorden. ;)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mrko schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:49:
@ Telfort Webcare

Kunt u van mijn bestelling de 7 dagen bedenktijd afhalen? Postcode is via DM verstuurd.
Bedenktijd is verwijderd.
SniperFox schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:46:
Weet iemand wanneer je VDSL2 opgeleverd kan krijgen? Ik heb sinds 2 feb mijn nieuwe ( 25/3 ) abonnement en wordt nou niet echt blij van slechts 13MBs down / 800kBs up. Het vreemde is dat wanneer ik de diagnostics doe bij mijn router dat er geen line length wordt weergegeven. Op mijn locatie zitten naar mijn weten twee centrales ( 1100m in de buurt en 2000m in de stad ) en ik heb het gevoel dat ik met deze snelheid op de laatste ben verbonden ( tenzij natuurlijk de kwaliteit van de kabels hier dramatisch is ).

Margins zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 8 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 27 db

interleaving delay upstream: 0.25 ms
interleaving delay downstream: 0.75 ms
Het modem traint op dit moment in met 16.280 / 1.032. Ik heb alsnog even uw gegevens doorgestuurd naar onze tweede lijn om dit in onderzoek te nemen, zodra ik hier meer informatie over heb hoort u dit.
tha_bulldog schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:25:
Hoi Hugo/Henk/Wouter/al een nieuw iemand? ;) , willen jullie voor mij a.u.b. weer een bedenktijd er af knallen? Gegevens in DM!

Zoals altijd weer hartelijke dank :)
En weer verwijderd. :)
2Dutch schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:51:
[...]

Dus vrijdag 33/3, op dinsdag al 40/4..dat is vrij rap, dacht dat er altijd 7 dagen ingeleerd werd :)

Mijn lijntje hangt nog steeds (na 10 dagen stabiel) op 33/3, maar er valt me wel iets op in de logs: enorm veel SYN_FLOODING ATTACK van verschillende IP's, zoveel achter elkaar heb ik nog nooit gezien. Heb geen poorten opengezet.
Lijn traint inderdaad nu maximaal in. Nog steeds last van de SYN_FLOODING ATTACK's? Hier hoeft u zich verder geen zorgen om te maken.
@Telfort webcare: is dit iets waar ik me zorgen over moet maken, of is het normaal dat het af en toe ff flink toeslaat en daarna weer afzakt?
Lijn traint inderdaad maximaal in nu. :) Heeft u nog steeds last van de attacks? In ieder geval niets om u zorgen om te maken.
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:32:
Sinds vandaag geen Verbinding meer, modem is niet meer te benaderen. Ook niet na een reboot!
Meerdere mensen last van?
Regio 2282 Rijswijk

Modem stond in power recycle mode...
Dat is vervelend om te lezen, heeft u inmiddels weer verbinding?
arjoderoon schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:52:
@telfort webcare:

ik heb momenteel al telfort internet (standaard). En wil graag gebruik maken van de alles in 1 aanbieding (incl. dect telefoon en bol.com kadobon) via een online aanbieder.

Kan ik dat daar gewoon aanvragen?
Natuurlijk. :)
anthonycd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:12:

In de meterkast kan ik echter geen modem neerzetten aangezien er geen stroom is en de meterkast zich op de gang van het appartementencomplex is. Ik heb dus ook nog niet geprobeerd om het direct op het ISRA aan te sluiten. Ik heb overigens dit type ISRA:

[afbeelding]

Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer zodat ik een storingsmelding aan kan maken.
D.oomah schreef op maandag 20 februari 2012 @ 05:20:
Heeft iemand anders problemen (gehad) met zijn Zyxel (p-2812hnu-f1) router? De mijne heeft de neiging om op willekeurige momenten te rebooten. De lampjes bij internet en DNS vallen uit en het WLAN lampje knippert. Vervolgens start hij dan weer DSL en vervolgens internet op.
De wifi verbinding valt hierbij niet weg maar het internet wel.
Ook is mijn internet verbinding erg traag: Met telfort internet plus zou ik (volgens mij) 20 Mbit/s moeten halen.
[afbeelding]
In het begin haalde ik meestal wel >18Mbit/s.

Heeft iemand dezelfde problemen (gehad) en een goede oplossing?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer om te kijken wat de mogeijkheden zijn.
srdevil schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:38:
nieuws: KPN past Alles-in-één-pakketten aan

Geldt dit ook voor Telfort abonnees of alleen voor de 'echte' KPN klanten? Want Telfort geeft voor zover ik weet 'gewoon' de interactive televisie van KPN, zelfde als bij bijvoorbeeld TweakNews waar dit duidelijker op de site staat vermeld.
Dit geldt op dit moment alleen nog voor KPN-klanten.
SvenHazejager schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:45:
Na oplevering van de straatkast kan het soms nog even duren voordat het daadwerkelijk leverbaar is.
Anoniem: 47458 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:35:
@Telfort webcare.
nav je vorige posting heb ik mijn gegevens al verzonden op donderdag 09 februari 2012 18:05, tot op heden echter nog niets vernomen?
Tevens eerder op die dag ook een mailtje van Telfort gehad met daarin "Binnenkort ontvangt u van ons per e-mail de datum waarop uw huidige abonnement wordt omgezet naar het nieuwe abonnement".
Ook hier heb ik nog niets van vernomen?

Is het normale termijn voor een abbo upgrade?
Ik zie dat de oplevering gepland staat voor 28-02-2012. Er is alsnog een modem verstuurd en die komt waarschijnlijk morgen/overmorgen bij u binnen, deze is kosteloos.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
@telfort Webcare
@Henk

Kan je kijken naar mijn lijn. Hugo had hem handmatig omhoog gezet maar na een aantal reboots omdat ik niet op de diagnostic pagina kon komen met de laptop en resets is hij weer omlaag geschoten.

Ben er nu wel achter dat je die pagina alleen kan benaderen met ene bekabelde PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:13:
[...]

Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer zodat ik een storingsmelding aan kan maken.
De verbinding is toch per gisteren pas opgeleverd en niet zoals eerder door de helpdesk 3 maal bevestigd al per afgelopen zaterdag. Op dit moment een 10000kbps intrainen, hoewel de afstand tot de centrale kort (afstand:± 296 meter volgens http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck) is. Gaat de snelheid nog omhoog de komende dagen of is dat alleen bij VDSL? Ik ben vergeten om de waarden uit het modem te noteren...

[ Voor 4% gewijzigd door anthonycd op 21-02-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-04 08:31
Ik heb zojuist mijn nieuwe modem binnen gekregen, hopelijk is hierbij mijn probleem verholpen. Bedankt voor de goede & snelle service Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100482

Heb sinds jaren Telfort Internet (20Mbit), en altijd naar volle tevredenheid.
Zeer stabiele verbinding.

Sinds 27 januari VDSL2.
Maar tot nu toe niets dan ellende: een voortdurend wegvallende verbinding.
Een knipperlicht... :(
Meerdere keren per uur valt de verbinding weg, soms een paar seconden, soms een paar minuten...
De lampjes op het modem blijven echter wel groen...

Modem traint perfect in: 52000 down, 5224 kbps up.
Afstand modem tot ISRA was 30cm kabel, deze vervangen door de grijze platte 1.80m kabel uit het Telfort pakket: geen verschil...
Heb ook de bekabeling CAT5E tussen het modem en de pc al vervangen door "premium" dubbel afgeschermde (PiMF) CAT6 kabel, mocht echter ook niets baten...
Modem reset, DSL reset: idem dito...
Maar waar ligt het probleem dan wel?
Aan de kant van Telfort?
Zou graag een oplossing en stabiele verbinding willen (terug)krijgen.

DSL status:

output power downstream: -12 db
noise margin downstream: 16 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 13 db
loop length is 345m
current rate upstream: 5224 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
current rate downstream: 52000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.7 symbols
attainable rate upstream: 29721 kbps
attainable rate downstream: 95461 kbps
Profile: 17a
operational uptime: 27 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 4294806909
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100482 op 22-02-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Wat ik heb gedaan om die modem hoger in te laten stellen is allerlei rommel op de download gezet. ruim 300GB en nu haal ik weer 18mbit :)

Ik weet niet of VDSL2 bij mij beschikbaar is maar die snelheden die ik hier zie zijn wel fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
code:
1
2
3
4
5
6
noise margin upstream: 7 dBm
output power downstream: 11 dBm
attenuation upstream: 0 dBm
noise margin downstream: 26 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 4 dBm

@ ADSL2 met het oude Zyxel Wireless Multi-PC modem.

Ik weet niet hoe ik deze waarden moet interpreteren en of dit kan verklaren waarom ik maar 10mbit haal ipv 20mbit terwijl ik dicht bij de centrale zou moeten zitten (296meter). Internet bekabeling? Heb 2 kabeltjes geprobeerd naar modem toe, kort en plat en een rond kabeltje. Maar verschilt niets in intrainwaardes.

Iemand of @telfort webcare die hier zijn licht over kan laten schijnen?

[ Voor 3% gewijzigd door anthonycd op 22-02-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
We hebben vorige maand internet en bellen besteld bij Telfort. We hebben momenteel een Alice abonnement die eind deze maand af loopt. Het bestelde Telfort abonnement zou geactiveerd moeten zijn zoals in de mail wordt aangegeven sinds 21 Februari maar tot op heden werkt het nog niet. Ons "oude" abonnement bij Alice werkt daarbij wel gewoon. Komt het doordat Alice nog werkt dat Telfort het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo webcare team e.a.,

Sinds gisteren zie ik dit soort entries in mijn Zyxel Phone Log staan. Het zijn buitenlandse telefoonnummers met mijn IP-adres daarachter. Het is gistermiddag (21-2) begonnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.robertp.nl/phonelog_small.png
(even op afbeelding klikken voor vergroting :) )

Wat gebeurt hier precies?

[ Voor 3% gewijzigd door robertpNL op 22-02-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:13:
Lijn traint inderdaad maximaal in nu. :) Heeft u nog steeds last van de attacks? In ieder geval niets om u zorgen om te maken.
Henk
Top, merkte het vandeweek op :)
Mbt de attacks in het logbestand: Nadat ie is down/up gegaan ivm stapje omhoog, is het rustig.
Fijn om te weten dat het in ieder geval geen kwaad kan.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 15:05
@telfort webcare

Ik heb het ZyXEL modem/router vervangen door een sitecom 4500 maar nu krijg ik voor geen meter verbinding in de router mode. Welke encapsulation ik ook instel. (wellicht ook wat naief dat het zou werken met de ingebouwde wizzard)

In bridge mode doet het modem het perfect. Kan ik je wat gegevens DMen of kan/mag je hier niets mee doen?

kuruya schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:56:
Ik heb zojuist mijn nieuwe modem binnen gekregen, hopelijk is hierbij mijn probleem verholpen. Bedankt voor de goede & snelle service Henk.
Geen dank, goed om te horen dat het is opgelost. :)
Anoniem: 100482 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:10:
Heb sinds jaren Telfort Internet (20Mbit), en altijd naar volle tevredenheid.
Zeer stabiele verbinding.

Sinds 27 januari VDSL2.
Maar tot nu toe niets dan ellende: een voortdurend wegvallende verbinding.
Een knipperlicht... :(
Meerdere keren per uur valt de verbinding weg, soms een paar seconden, soms een paar minuten...
De lampjes op het modem blijven echter wel groen...

Modem traint perfect in: 52000 down, 5224 kbps up.
Afstand modem tot ISRA was 30cm kabel, deze vervangen door de grijze platte 1.80m kabel uit het Telfort pakket: geen verschil...
Heb ook de bekabeling CAT5E tussen het modem en de pc al vervangen door "premium" dubbel afgeschermde (PiMF) CAT6 kabel, mocht echter ook niets baten...
Modem reset, DSL reset: idem dito...
Maar waar ligt het probleem dan wel?
Aan de kant van Telfort?
Zou graag een oplossing en stabiele verbinding willen (terug)krijgen.

DSL status:

output power downstream: -12 db
noise margin downstream: 16 db
attenuation downstream: 13 db
loop length is 345m
current rate upstream: 5224 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
current rate downstream: 52000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.7 symbols
attainable rate upstream: 29721 kbps
attainable rate downstream: 95461 kbps
Profile: 17a
operational uptime: 27 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 4294806909
CodeViolations far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3
Lijn ziet er inderdaad perfect uit, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer voor nader onderzoek.
Chadi schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:04:
Wat ik heb gedaan om die modem hoger in te laten stellen is allerlei rommel op de download gezet. ruim 300GB en nu haal ik weer 18mbit :)

Ik weet niet of VDSL2 bij mij beschikbaar is maar die snelheden die ik hier zie zijn wel fantastisch.
VDSL is helaas nog niet beschikbaar, dit is het maximaal haalbare op uw verbinding op dit moment. :)
anthonycd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:20:
code:
1
2
3
4
5
6

Ik weet niet hoe ik deze waarden moet interpreteren en of dit kan verklaren waarom ik maar 10mbit haal ipv 20mbit terwijl ik dicht bij de centrale zou moeten zitten (296meter). Internet bekabeling? Heb 2 kabeltjes geprobeerd naar modem toe, kort en plat en een rond kabeltje. Maar verschilt niets in intrainwaardes.

Het lijkt inderdaad een bekabelingsprobleem, waar is het hoofdaansluitpunt bij u in huis? Het kan namelijk ook komen door corrosie op de adres of iets dergelijks.

Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer per DM zodat ik hier verder na kan kijken.
cverkooyen schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:22:
We hebben vorige maand internet en bellen besteld bij Telfort. We hebben momenteel een Alice abonnement die eind deze maand af loopt. Het bestelde Telfort abonnement zou geactiveerd moeten zijn zoals in de mail wordt aangegeven sinds 21 Februari maar tot op heden werkt het nog niet. Ons "oude" abonnement bij Alice werkt daarbij wel gewoon. Komt het doordat Alice nog werkt dat Telfort het niet doet?
Heeft u uw vraag ook op ons forum gezet? Volgens mij is deze al beantwoord dan. ;)
robertpNL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:49:
Hallo webcare team e.a.,

Sinds gisteren zie ik dit soort entries in mijn Zyxel Phone Log staan. Het zijn buitenlandse telefoonnummers met mijn IP-adres daarachter. Het is gistermiddag (21-2) begonnen.

[afbeelding]
(even op afbeelding klikken voor vergroting :) )

Wat gebeurt hier precies?
Ik ben dit voor u aan het nakijken. Is het modem al eens gereset na deze meldingen?
2Dutch schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:49:
[...]

Mbt de attacks in het logbestand: Nadat ie is down/up gegaan ivm stapje omhoog, is het rustig.
Goed om te lezen. :)
Domino schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:20:
@telfort webcare

Ik heb het ZyXEL modem/router vervangen door een sitecom 4500 maar nu krijg ik voor geen meter verbinding in de router mode. Welke encapsulation ik ook instel. (wellicht ook wat naief dat het zou werken met de ingebouwde wizzard)

In bridge mode doet het modem het perfect. Kan ik je wat gegevens DMen of kan/mag je hier niets mee doen?
Natuurlijk, ik kijk graag even met u mee. :)

Henk

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:04:

[...]

Ik ben dit voor u aan het nakijken. Is het modem al eens gereset na deze meldingen?
Wel stroomloos geweest maar geen (fabrieks)reset. Ik moet wel bekennen dat ik vandaag die entries niet heb gezien. Ik kijk het even aan, maar mochten jullie weten wat voor entries dat zijn, houd ik het graag aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
@Webcare
Zou u misschien nog antwoord kunnen geven op mijn vraag, omtrend de behaalde snelheid op mijn adres? Postcode en huisadres zijn vorige week in een DM gemaild.
@Webcare

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
loop length is 2059m
attainable rate upstream: 1370 kbps
attainable rate downstream: 13090 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
anthonycd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:20:
code:
1
2
3
4
5
6

Gesproken met iemand van de helpdesk gisteravond en die vertelde mij dat ik een 20mbit abo heb en gecapt wordt op 10mbit. Als het goed is de komende dagen meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316583

Anoniem: 300018 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:50:
@Master0,
Dit wordt op de eerstvolgende factuur zichtbaar.
Nieuwe factuur ontvangen en de korting is nu netjes verrekend. ;)
Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertpNL schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:00:
[...]

Wel stroomloos geweest maar geen (fabrieks)reset. Ik moet wel bekennen dat ik vandaag die entries niet heb gezien. Ik kijk het even aan, maar mochten jullie weten wat voor entries dat zijn, houd ik het graag aanbevolen.
Graag ontvang ik uw phonelog, zonder de weggestreepte informatie. Wellicht is te achterhalen waar dit precies vandaan komt.
bartbh schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:14:
@Webcare
Zou u misschien nog antwoord kunnen geven op mijn vraag, omtrend de behaalde snelheid op mijn adres? Postcode en huisadres zijn vorige week in een DM gemaild.

[...]
Excuus voor de late reactie. Ik heb uw DM inmiddels beantwoord en er is bij mijn weten inmiddels contact met u opgenomen. :)
anthonycd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:53:
[...]

Gesproken met iemand van de helpdesk gisteravond en die vertelde mij dat ik een 20mbit abo heb en gecapt wordt op 10mbit. Als het goed is de komende dagen meer snelheid.
Excuses voor het ongemak. Ik hoor het graag wanneer de lijn is omgezet en of alles naar wens werkt.
Anoniem: 316583 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:10:
[...]

Nieuwe factuur ontvangen en de korting is nu netjes verrekend. ;)
Nogmaals bedankt.
Geen enkel probleem, goed om te horen dat het inmiddels verrekend is. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:03
Eindelijk nieuw modem! De P-2601HN-F1. Enige punt van verbijstering is dat de ophang faciliteit (de U dingetjes achterop om de schroefjes in te schuiven) zo is georienteerd dat als je de lampjes wilt aflezen (ze zijn dan dus in een |^| orientatie) alle labeltjes voor de lampjes ondersteboven zitten. Welke maffe vogel dacht dat dat een handig idee was? :(

@Webcare:

Via de telefoon is mij verteld dat ik mijn oude defecte modem kon weggooien, en dat heb ik dus gedaan. Nu wordt mij opeens in een brief verteld het oude ding op te sturen of ik krijg een 45 EUR boete, maar ik heb hem al met het afval mee weggegooid. Kunt u dat a.u.b. voor mij administratief oplossen? (Mijn postcode e.d. heeft u een tijdje terug al gehad, of moet ik die opnieuw opsturen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is inderdaad vervelend, ik kijk dit graag voor u na. Gegevens kan ik helaas niet terugvinden in onze DM-inbox, dus als u deze nogmaals zou willen versturen graag. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
@Webcare: Zo gezegd, zo gedaan. Ik wacht af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359772

@ Webcare: Ik vraag mij af hoe het zit met VDSL2+(?) en mijn locatie. Als ik de Telfort postcode check doe kom ik uit op ~29 Mb/s wanneer ik Internet Extra af zou sluiten. Betekent dit dat ik van VDSL gebruik maak, en zou ik die snelheid dan *theoretisch* ook kunnen halen? Vind het lastig om uit te zoeken hoe het precies zit met mijn wijkcentrale, is nagenoeg geen informatie over te vinden, en ook de afstand controle van speedtest (betrouwbaar?) lijkt niet echt uitsluitsel te kunnen geven. Zal een DM sturen met mijn postcode & adres, mocht je meer informatie kunnen verschaffen zou dat heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:12:[...]

Excuus voor de late reactie. Ik heb uw DM inmiddels beantwoord en er is bij mijn weten inmiddels contact met u opgenomen. :)
Dat is inderdaad gebeurd :) Helaas zal de verbinding bij mij niet sneller worden dan de 13Mbit/s (attenuation downstream: 26 db) VDSL2 was het nu is op 2060meter. Had gehoopt dat ik nog op iets van 15-16 zou kunnen komen, maar helaas. Sneller dan dit gaat het dus niet worden :(

Maar toch bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kalikatief schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:47:
@Webcare: Zo gezegd, zo gedaan. Ik wacht af!
Gegevens in goede orde ontvangen. De brief kunt u als niet verzonden beschouwen. Het modem wat u hiervoor in gebruik had hoeft inderdaad niet terug gestuurd te worden. Excuus voor de verwarring.
Anoniem: 359772 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:05:
@ Webcare: Ik vraag mij af hoe het zit met VDSL2+(?) en mijn locatie. Als ik de Telfort postcode check doe kom ik uit op ~29 Mb/s wanneer ik Internet Extra af zou sluiten. Betekent dit dat ik van VDSL gebruik maak, en zou ik die snelheid dan *theoretisch* ook kunnen halen? Vind het lastig om uit te zoeken hoe het precies zit met mijn wijkcentrale, is nagenoeg geen informatie over te vinden, en ook de afstand controle van speedtest (betrouwbaar?) lijkt niet echt uitsluitsel te kunnen geven. Zal een DM sturen met mijn postcode & adres, mocht je meer informatie kunnen verschaffen zou dat heel mooi zijn.
U gaat in ieder geval gebruikmaken van VDSL, de snelheid van ADSL komt namelijk niet boven de 20Mb/s uit. De wijkcentrale is gevestigd aan de Spoorsingel. Via Google Maps komt de afstand op ongeveer 500 meter. Dit is hemelsbreed gemeten en via looproute. Het is namelijk niet te achterhalen hoe de kabels lopen.

De snelheid van +/- 29Mb/s is waarschijnlijk iets te pessimistisch maar wat exact de te verwachtte snelheid wordt is ook niet met zekerheid te zeggen.

In dit geval zou ik u Internet Standaard adviseren. Snelheid daarvan zal 27.100/3.000 zijn. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:40:
Gegevens in goede orde ontvangen. De brief kunt u als niet verzonden beschouwen. Het modem wat u hiervoor in gebruik had hoeft inderdaad niet terug gestuurd te worden. Excuus voor de verwarring.

Henk
Bedankt voor het prompte antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359772

Hartelijk dank voor de info zover. Heb zojuist een bestelling geplaatst bij Telfort voor een Alles in 1 pakket, en de aanbieding van €3,50 per maand meer voor internet extra vond ik nét wat te aantrekkelijk om niet te doen. De mevrouw die ik heb gesproken via de telefonische klantenservice gaf overigens aan dat het internet standaard pakket niet gebruik maakt van VDSL, en vertelde me rustig en vol vertrouwen dat ADSL2+ ook gewoon tot 25 Mb/s gaat. Vond dat zelf al erg merkwaardig, en het heeft ook meegewogen bij de beslissing om voor het 'extra' pakket te gaan. Vind dat niet zo heel erg, want €3,50 voor een (mogelijk) kleine verbetering kan ik nauwelijks over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bwj90,

Internet Standaard kan over ADSL geleverd worden maar ook over VDSL. Waar VDSL beschikbaar is zullen wij altijd over VDSL leveren. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 10:15
@webcare

Ondanks toezeggingen toch weer een rekening gekregen van Telfort voor de maand februari. Hier zou de compensatie worden gedaan voor de schandalige behandeling door de telfort monteurs.

Ik ben er klaar mee, opzegbrief gaat dit weekend de deur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Telfort heeft goede en enthousiaste mensen bij Webcare etc. en levert technisch goede kwaliteit voor weinig geld. Als ze nou alleen nog die starre administratieve medewerkers eruit kunnen werken, zou het helemaal perfect zijn ;) Het lijkt wel of ze dat gedeelte uitbesteden aan logge 'papa' KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:49:
[...]

@Telfort Webcare: De verbinding is na enkele dagen met een physical up/down op de 23e gedropt naar 36/4, zonder dat het modem/verbinding daarvoor onstabiel was. Wat is er precies aan de hand dat de max verbinding maar niet in stand lijkt te blijven, toch ergens een hikje waardoor ie weer terugschakelt?
* 2Dutch snapt er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
Nou zeg, nu breekt mijn klomp. Gisteren eindelijk mijn nieuwe modem gekregen. Omdat ik de interface zeer onpraktisch vindt mijn hele eigen tool geschreven om de hele UI te parsen. Ben bijna klaar op wat details na... en nu heeft zojuist een firmware update de hele interface verandert. :( (Deze ziet er wel goed uit tenminste.) Terug naar af, zucht.

Alhoewel ik ietwat gefrustreerd ben deze seconde: bedankt voor de update; het is beter dan de modem crash die ik in eerste instantie dacht te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

knakworst

Get more sats!

Die updates worden altijd 's nachts rond 3-4 uur uitgevoerd omdat de kans dat je dan slaapt groot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
YAY! Voor het eerst sinds ontiegelijk lang is mijn upload weer iets verbeterd ipv verslechterd.

Mijn download is van 17,5mbit naar effectief 21,5 geklommen, terwijl mijn upload van 1,19 naar 1,04mbit was gedaald..
Inmiddels is er een stijging :o
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1795454767.png
Vraag me wel af hoe dit kan :P

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 25-02-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
woekele schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:23:
Telfort heeft goede en enthousiaste mensen bij Webcare etc. en levert technisch goede kwaliteit voor weinig geld. Als ze nou alleen nog die starre administratieve medewerkers eruit kunnen werken, zou het helemaal perfect zijn ;) Het lijkt wel of ze dat gedeelte uitbesteden aan logge 'papa' KPN.
Mee eens, al kwam de bovenstaande niet nagekomen toezegging wel van webcare 8)7 Blijkbaar besteden zij het vervolgens ook weer uit de lijn in? wel jammer, prijs/kwaliteit van verbinding is onovertroffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:42:
YAY! Voor het eerst sinds ontiegelijk lang is mijn upload weer iets verbeterd ipv verslechterd.

Mijn download is van 17,5mbit naar effectief 21,5 geklommen, terwijl mijn upload van 1,19 naar 1,04mbit was gedaald..
Inmiddels is er een stijging :o
[afbeelding]
Vraag me wel af hoe dit kan :P
Zit jij ook niet met een lijn van (volgens het modem) 2km lang? Ben echt jaloers op jouw snelheid! :o Ik haal maar ~13Mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
bartbh schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:31:
[...]
Zit jij ook niet met een lijn van (volgens het modem) 2km lang? Ben echt jaloers op jouw snelheid! :o Ik haal maar ~13Mbits.
Inderdaad 2km :). :P Met mijn download heb ik inderdaad geluk.
Maargoed, nieuw huis, wel heel oude bekabeling onder de weg (ik gok 40-50 jaar oud)
Modem zit op 20cm van het ISRA-punt, en dat zal ook wel helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 25-02-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hele middag al geen internet 3112 schiedam
Heb al 2 keer de modem uit en aan gezet en mijn computer heeft nu zelfs moeite om in te loggen in de modem.
Dsl lampje brand groen en het langs lampje waar de xomputer aangeslotsn zit knipperde Ls een razende
Kan ook niet online met WiFi en mijn XBox.

edit: na de 3de poging werkt ie weer

[ Voor 6% gewijzigd door nnndoh op 26-02-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:41:
[...]

Inderdaad 2km :). :P Met mijn download heb ik inderdaad geluk.
Maargoed, nieuw huis, wel heel oude bekabeling onder de weg (ik gok 40-50 jaar oud)
Modem zit op 20cm van het ISRA-punt, en dat zal ook wel helpen.
Afstand isra is niet zo'n punt, rechtstreeks op de kpn-kabel of een stuk er tussen van 15m heeft 0,0 verschil bij mij. Zal wel aan de kpn kabel liggen. Die is vorig jaar op 3 plekken gelast, op 100 meter van ons huis. Al die lassen maken het vast niet beter. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Iemand hier die WOL over WAN aan d epraat heeft gekregen met een 2812HNU modem??

Ik heb een regel aangemaakt in NAt naar het broadcast address 192.168.1.255 om poort 9 te forwarden maar dat werkt niet. Forward ik deze port naar een adres van een apparaat dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Welke firmware staat er op je 2812?

Zie http://forum.telfort.nl/topic9298-15.html#p225941

[ Voor 44% gewijzigd door woekele op 26-02-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
V3.10(TUE.4)b1
Ik heb alle adressen static staan die static moeten staan en gebruik maken van WOL.

Als ik poort 9 doorzet naar 1 adres dan werkt wol over wan wel. Doe ik het naar het broadcast address 192.168.1.255 dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
Heb net voor me schoonmoeder het Alles in 1 pakket besteld.

Alleen wil ik graag weten of die digitale televisie ook via de zelfde ADSL lijn gaat of krijg je een digitenne ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Samplex schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:58:
Heb net voor me schoonmoeder het Alles in 1 pakket besteld.

Alleen wil ik graag weten of die digitale televisie ook via de zelfde ADSL lijn gaat of krijg je een digitenne ontvanger?
Die gaat over dezelfde lijn.
Tv slokt 3mbit/s op.

Dus bv als je geen TV kijkt haal je 18mbit download op de pc.
Staat de TV wel aan, dan haal je op de pc nog 15mbit..

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 27-02-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
GAIAjohan schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:02:
[...]

Die gaat over dezelfde lijn.
Tv slokt 3mbit/s op.

Dus bv als je geen TV kijkt haal je 18mbit download op de pc.
Staat de TV wel aan, dan haal je op de pc nog 15mbit..
Thnx, dat maakt niet uit ze internet niet zoveel. Het ging me erom dat het niet via Digitenne was want dan had ik de boel gelijk weer geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Het is wel 1 tv (of eigenlijk 1 decoder) die je kunt gebruiken met interactieve tv. Voor extra televisies krijg je wel Digitenne.

[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 27-02-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 10:36
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:09:
@ Telfort Webcare

Zou een van jullie voor mij kunnen uitzoeken waarom mijn dsl sync nooit langer dan een dag actief blijft?

Er hebben de laatste jaren aardig wat bouw werkzaamheden plaatsgevonden in mijn buurt (Breda Spoorbuurt, met de nodige kabelbreuken) en sindsdien mag ik blij zijn als mijn dsl-verbinding langer dan een dag actief is...

Binnenshuis heb ik alles qua bekabeling al nagelopen en vervangen waar noodzakelijk ivm een nieuw modem, een Fritz!box 7390, het modem staat sowieso op nog geen halve meter van het isra-punt met een kabel van dezelfde lengte en ik heb deze direct op een stopcontact aangesloten in plaats van een stekkerdoos.

Ook heb ik meerdere modems getest om te kijken of het niet aan het modem lag :

- Een Speedtouch 716v5-wl, mijn oude modem, herstart compleet na het wegvallen van de dsl-verbinding en dat meermaals per dag, soms zelfs per uur;
- Een Draytek Vigor 2710vn verliest meerdere malen per dag de dsl sync;
- Het originele Telfort 1 poorts modem ( Zyxel p2602r-d1a) verliest ook meerdere malen per dag de dsl sync;
- Het originele Compuserve draadloze modem (Zyxel p2602hw-d1a) idem dito.

Nu ben ik van Telfort naar Compuserve en nadat Compuserve overgenomen was, weer bij Telfort gekomen, maar ben dus altijd op hetzelfde netwerk gebleven en hoefde dus nooit iets aan mijn instellingen te veranderen.

Het is vrij vervelend en dan met name als ik een vpn-verbinding naar het werk open heb staan, dat deze er soms meerdere malen uitvalt...

Het grappige is ook, dat ik in het prille begin bij Telfort intrainde op ruim 19mbit en dat in de loop der jaren net 15mbit is geworden. Het leek bij elke kabelbreuk tijdens de bouw werkzaamheden minder te worden. De snelheid an sich maakt mij niet zoveel uit, stabiliteit is veel belangrijker voor me.

Dus om een lang verhaal kort te maken, zou één van jullie zo vriendelijk willen zijn om een lijnmeting op mijn verbinding te doen om te kijken waarom mijn dsl sync amper een dag stabiel blijft? Voorheen had ik een uptime van mijn dsl sync die gelijk stond aan de uptime van mijn modem en dat is nu niet meer het geval.

Abonnementsgegevens lever ik wel via dm.
@ Telfort Webcare

Inmiddels een maand verder en mijn verbinding is nu langer dan een week stabiel op 15mbit. Al weet ik niet wat jullie precies gedaan hebben, dankbaar ben ik jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
@webcare

En ja hoor, ook de afschrijving is er inmiddels :( zeer slechte service telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
xxxMaverick schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:25:
@webcare

En ja hoor, ook de afschrijving is er inmiddels :( zeer slechte service telfort!
Ik heb ook een afschrijving van 60,44 denk dat die wel terecht is in verband met opzeggen/verhuizen/nieuweaanbieding..etc.etc.etc... moet het nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:39

Maestro

It's just completely whack!

Anoniem: 300018 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:47:
De snelheid is ruim voldoende om Interactieve TV af te nemen (theoretisch). De postcode check geeft echter aan dat er maximaal 9Mb gehaald gaat worden, dit ligt in de praktijk hoger. Er worden nu maandelijks checks gedaan op veel adressen te kijken of de haalbare snelheid niet hoger ligt. Dit is een automatisch proces en kunnen wij helaas niet beïnvloeden. Het is helaas nog even afwachten.

Henk
Inmiddels -weer- een maand verder, maar de getergde melding op de Telfort website blijft. Nog steeds 'denkt' het systeem dat de haalbare snelheid hier 9mbit is, terwijl -zoals aangegeven- de snelheid nog nooit onder de 10mbit heeft gelegen hier (Momenteel 17mbit+)

Is er niets mogelijk om dit proces te versnellen? Zal ik de DSLAM wakker schoppen door het aderpaar kennis te laten maken met het stopcontact? :+
Het is nl. zo dat (vooruitstrevend als ik ben ;) ) mijn CanalDigitaal abonnement komende week aloopt en ik dus vanaf dat moment verstoken ben van TV. Geen ramp, maar moet wel even de knoop doorhakken of ik opnieuw een jaar een CD abonnement aan ga (liever niet), dan wel dat ik binnenkort ITV van Telfort kan afnemen.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Webcare gewoon dagen afwezig :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik krijg mijn 2de voip nummer niet voor mekaar.
Telkens krijg ik deze error:
02 28 12:21:03 err SIP Registration: SIP:003120XXXXXXX: Register Fail, error_cause 81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23
Even een vraagje aan Telfort Webcare,

ik heb inmiddels een nieuwe modem ontvangen bij een abo update...maar moet ik nu de oude grijze P-2602R-D1A nog terug sturen aangezien dit een vrij oud type is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 20:13
Onlangs een upgrade gehad. Kennelijk heb ik nu VDSL, wat ik niet verwacht had met mijn meer dan 2 km afstand tot de centrale. Maar de snelheid is in ieder geval enorm verbeterd. Ik haal nu met het downloaden van binaries 2400 MB/s, dus 19.200 mbs! Ik ben dus dik tevreden met deze snelheidswinst en de soepele overgang. Ik vond dat dat ook wel eens gezegd mag worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
@Poecillia, dat is erg lekker!

Ik kom met VDSL2 op ~2100 meter niet verder dan ~1300kbits, ongeveer 1.6 MB/sec download.

je zegt 2400MB/s, dat is wel érg veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 20:13
5,6 GB in 37 minuten. Ik denk dat er een hele goede kabel naar de centrale ligt. Die is enkele jaren geleden nieuw aangelegd omdat de oude kabel problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 09:23
Vandaag is ook ons Telfort Abbo actief geworden.

Overgang van Alice naar Telfort ging super, Vanmorgen nog Alice en opeens geen I-net meer, Telfort modem op de (V)DSL lijn aangesloten en bijna gelijk I-net via Telfort.

Over de upload snelheid geen klachten, van 0,8 naar 1,8
Maar de download snelheid valt wat tegen, van 14,5 naar soms 8,0 maar meestal 11,5

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1804611802.png

We hebben het over een Telfort Standaard, heb modem geeft aan: 18008/2032 kbps

Moet ik soms wat aanpassen in/aan het modem (V3.10(TUE.2) )?

Tips zijn welkom :*)

Edit: nu heb ik zonder iets gedaan te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1804857893.png

[ Voor 15% gewijzigd door Reveltoorn op 29-02-2012 20:23 ]

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@webcare
Iets waar ik benieuwd naar blijf:
Hoe kan het dat ik op 2km van de centrale maar liefst 21,5mbit haal aan download (vind ik erg veel), en slechts 1,1mbit upload (is gemiddeld denk ik)?

- terwijl sommige anderen op minder afstand veel minder download halen.
- terwijl anderen met minder download, toch een -veel- betere upload halen? -> De lijn zou toch hetzelfde moeten presteren qua down- en upload noise oid?

@pharlap
Even wachten op nieuwe firmware vannacht

ik zit op Firmware Version: V3.10(TUE.4)b1

Verder, wat zijn je attainable speeds?
Maintenance -> Diagnostic ->DSL Line tab -> DSL line status

[ Voor 39% gewijzigd door GAIAjohan op 29-02-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 09:23
Maintenance -> Diagnostic ->DSL Line tab -> DSL line status:

noise margin upstream: 28 db
output power downstream: -18 db
noise margin downstream: 30 db
attenuation downstream: 8 db
loop length is 248m
current rate upstream: 2032 kbps
current rate downstream: 18008 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.9 symbols
attainable rate upstream: 10616 kbps
attainable rate downstream: 64285 kbps
operational uptime: 49 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 2
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

En de firmware update gaat automatisch ?

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Meer mensen die gezeur hebben met DNS bij telfort?
één van de twee gepushte dns servers resolved namelijk maar uitzendingemist :)

zie
[lucky@laptop2 ~]$ cat /etc/resolv.conf 
# Generated by NetworkManager
domain lokaal
search lokaal
nameserver 192.168.50.254
nameserver 195.241.77.55
nameserver 195.241.77.58
[lucky@laptop2 ~]$ dig @195.241.77.55 www.uitzendinggemist.nl +short
[lucky@laptop2 ~]$ dig @195.241.77.58 www.uitzendinggemist.nl +short
145.58.28.253

Ik heb dit rare gedrag al vaker gezien bij bepaalde NZB sites. ( ook weer dat cns1.net.telfort.nl/ns3.tiscali.nl b0rkte)
Kan het webcare team dit eens uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Reveltoorn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:26:
Maintenance -> Diagnostic ->DSL Line tab -> DSL line status:

noise margin upstream: 28 db
output power downstream: -18 db
noise margin downstream: 30 db
attenuation downstream: 8 db
loop length is 248m
current rate upstream: 2032 kbps
current rate downstream: 18008 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.9 symbols
attainable rate upstream: 10616 kbps
attainable rate downstream: 64285 kbps
operational uptime: 49 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 2
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

En de firmware update gaat automatisch ?
Kijkend naar je attainable van 64mbit/s moet je lijn wel gaan verbeteren ;).
Firmwareupdate gaat inderdaad automatisch 's nachts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445075

Mijn modem van telfort klappert. Aan mijn modem hangt nog een wifi router die aangeeft of hij verbinding heeft met het internet. Nu al een paar keer gehad dat ik verbonden ben met het modem van telfort ik geen internet verbinding meer heb op de PC en de wifi modem (belkin) aangeeft geen internet connectie te hebben. Om het modem te benaderen via de browser is ook niet succesvol terwijl ik gewoon een verbinding heb inclusief IP. Op het modem van Telfort zelf blijft alles branden en zou ik verbinding hebben. Ik heb hier al een paar keer over gebeld met de helpdesk maar erg behulpzaam zijn die niet. Ze kijken of de verbinding stabiel is. Maar doen niet meer dan dat. Terwijl ik aangeef dat het modem het probleem geeft. Iemand hier nog een idee? En ja de sneldhied is om te huilen max 10 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
heb je de DHCP server van de Belkin uit staan?
Op welk IP-adres maakt de Belkin verbinding met de Zyxel?
Ik heb zelf 192.168.1.200 staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je niet eens kunt verbinden met het Telfort-modem, zit het probleem inderdaad in je netwerk thuis. (of het modem moet echt defect zijn, maar die kans is gewoon klein)
Pagina: 1 ... 53 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.