Is die postcode check echt betrouwbaar?GAIAjohan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:46:
[...]
Als jij je postcode invoert in de postcodecheck van telfort komt er een verwachte waarde uit.
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html
Bij mij staat er 20mbit., maar mijn lijn geeft op dit moment dit aan:
current rate downstream: 22936 kbps
Als ik het adres van de buren invoer staat er 18mbit. Daar haal ik overigens 18,6mbit.
Zoals ik van telfort heb begrepen, en mijn eigen ervaringen is die check zelfs nog aan de conservatieve kant.
Bij mijn zus werd bv 23 mbit aangegeven, ze halen 25.
Al moet ik toegeven dat de waarden soms een beetje vreemd zijn.
Ik woon op nummer 8, en haal 21,5mbit effectief. Geeft 20mbit aan.
Nummer 8a haalt 18,5 mbit effectief (wonen een stukje verder weg, en minder goed bekabeling). Geeft 18mbit aan.
Maar nummer 6 haalt volgens de check maar 13mbit. (Heb het zelf verder niet geprobeerd ofzo, maar lijkt me érg conservatief)..
[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 04-02-2012 22:55 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik verhuis binnenkort en dan ga ik over op glas. 50mbit is overkill soms maar ja andere smaken heb je niet voor minder.
Ja tof, lijkt me interessant. Ik heb net geprobeerd een nieuwe firmware van de zyxel-site te downloaden, maar dat werkte niet. Is het alleen mogelijk om telfort-firmwares te gebruiken oid?Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:58:
@M_V,
We hebben een testfirmware die verbeteringen bevat voor ADSL verbindingen, wilt u die proberen?
De witte modems moeten nog geretourneerd worden, de zilveren en zwarte niet meer.
Het adres:
[...]
Aansluitnummer zit nu in uw PB inbox
Hugo
Ik heb nu het Internet Basis abonnement van 25Mbits/s maar haal makkelijk 2,9/3,0MB/s
Mijn 2812 modem geeft aan dat ik 616m van de centrale/kast af zit en mijn attainable rate downstream 61xxx is en up 99xx. Welke snelheid zou ik evt kunnen halen als ik overstap naar Internet Extra? Ik neem aan dat ik vast nog niet in de buurt kom van de 60.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Mijn 2812 modem geeft aan dat ik 616m van de centrale/kast af zit en mijn attainable rate downstream 61xxx is en up 99xx. Welke snelheid zou ik evt kunnen halen als ik overstap naar Internet Extra? Ik neem aan dat ik vast nog niet in de buurt kom van de 60.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Al de gehelemiddag geen internet postcode 8702CE is er een storing?
(gelukkig nog een 2GB mobiel internet bundel)
inmiddels na 18.00 weer verbinding.
[ Voor 40% gewijzigd door Michel242186 op 06-02-2012 19:05 ]
@Meauses
Je haalt dan 52/5 Mb, het maximum bij Internet Extra.
Dat zijn wel mooie snelheden! dank voor het antwoord!brambo123 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:46:
@Meauses
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Inderdaad, bij mij gaf die de laatste maanden een verwachte snelheid van 8Mb, terwijl ik toch continu boven de 16Mb zit. Ik wilde er al iets over posten, maar nu is mijn centrale overgezet naar VDSL (dus is de verwachte snelheid 40MbGAIAjohan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:53:
[...]
Zoals ik van telfort heb begrepen, en mijn eigen ervaringen is die check zelfs nog aan de conservatieve kant.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
@TelfortWebcare:
Ik haal een maximale download van zo'n 9 a 10 MB, volgens abonnement en postcode check moet dit toch veel hoger zijn?
Ik DM de gegevens door.
bvd
Ik haal een maximale download van zo'n 9 a 10 MB, volgens abonnement en postcode check moet dit toch veel hoger zijn?
Ik DM de gegevens door.
bvd
Who's general failure, and why is he reading my disk?
@EJVL
Wat voor snelheid zegt postcode check?
Indien > 20 Mb dan is er VDSL2 beschikbaar.
Waarschijnlijk gebruik je nu ADSL2+.
Ju kunt zelf je abbonoment laten omzetten op Mijn Telfort
Wat voor snelheid zegt postcode check?
Indien > 20 Mb dan is er VDSL2 beschikbaar.
Waarschijnlijk gebruik je nu ADSL2+.
Ju kunt zelf je abbonoment laten omzetten op Mijn Telfort
Verwijderd
Firmware is geüpdatet.M_V schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:13:
[...]
Ja tof, lijkt me interessant. Ik heb net geprobeerd een nieuwe firmware van de zyxel-site te downloaden, maar dat werkte niet. Is het alleen mogelijk om telfort-firmwares te gebruiken oid?
De firmware met lettercode TUJ is voor de retail versie van de 2812HNU-F1, Telfort heeft een aparte firmware code voor dit product. Zo kan het lijken dat er een nieuwere versie is, maar in uw modem zorgen wij dat u bent voorzien van de nieuwste versie.jeroenvheel schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:49:
kan het zyxel modem geupgrade worden naar de laaste firmware zonder problemen ?hij staat nu op 3.10 en de nieuwste versie is 3.11 en er zitten best wat fixes in.
Verwarrend is wel dat 3.11 nieuwer lijkt dan 3.10, dit is niet het geval. De versie die nu in uw modem draait is TUE.3 of nog TUE.2, TUE.3 is op dit moment de meest recente versie voor uw Telfort-KPN modem. Mocht u nog TUE.2 in uw modem hebben laat deze dan s'nachts aan staan en in de komende dagen ontvangt u de TUE.3 versie.
Dit wordt de maximale snelheid van 52/5.Meauses schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:20:
Ik heb nu het Internet Basis abonnement van 25Mbits/s maar haal makkelijk 2,9/3,0MB/s
Tussen 14.15 en17.45 is er inderdaad geen verbinding geweest. Moeilijk te zeggen waar dit probleem vandaag kwam. Heeft een herstart er uiteindelijk voor gezorgd dat de verbinding weer werkte?Michel242186 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:52:
Al de gehelemiddag geen internet postcode 8702CE is er een storing?
Gegevens in goede orde ontvangen. Uw snelheid nu is op basis van de afstand tot aan de wijkcentrale in combinatie met ADSL. Er is onlangs een straatkast uitgebreid waardoor de afstand over het koper aanzienlijk verkort wordt. Hierdoor zijn hogere snelheden beschikbaar over VDSL Om deze migratie in gang te zetten kunt u deze stappen Mijn Telfort -> Abonnement wijzigen volgen.EJVL schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:43:
@TelfortWebcare:
Ik DM de gegevens door.
bvd
Henk
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 11:31 ]
Op dit moment heb ik een 8Mbit verbinding van Telfort (nog afkomstig van Speedlinq). Omdat ik het buitengebied woon is de standaard intrain waarde van de modem zo rond de 5000/5500 Kbits, door met DMT van Mhilfe.de de noise marge van de SpeedTouch 546 wat op te rekken haal ik de volle (stabiele!) 8Mbit.
Nu geeft de Telfort postcodecheck aan dat ik 14Mb zou kunnnen halen, dus heb ik mijn abonnement over laten zetten en ontvang ik straks ook een nieuw modem (ZyXEL P-2812HNU-F1).
Mijn feitelijke vraag is, is het ook mogelijk om bij deze ZyXEL wat te spelen met de noise margins of is dat niet mogelijk met dit modem? Dus is het mogelijk om de intrain waarde van dit modem wat op te krikken ten op zichte van de standaard intrain waarde.
edit:
De afstand van huis naar de centrale is (loopafstand) ~1500m. Dus an sich al wel heel netjes dat ik op dit afstand de 8Mbit volledig haal.
Nu geeft de Telfort postcodecheck aan dat ik 14Mb zou kunnnen halen, dus heb ik mijn abonnement over laten zetten en ontvang ik straks ook een nieuw modem (ZyXEL P-2812HNU-F1).
Mijn feitelijke vraag is, is het ook mogelijk om bij deze ZyXEL wat te spelen met de noise margins of is dat niet mogelijk met dit modem? Dus is het mogelijk om de intrain waarde van dit modem wat op te krikken ten op zichte van de standaard intrain waarde.
edit:
De afstand van huis naar de centrale is (loopafstand) ~1500m. Dus an sich al wel heel netjes dat ik op dit afstand de 8Mbit volledig haal.
[ Voor 9% gewijzigd door bartbh op 07-02-2012 14:25 ]
Verwijderd
@ Webcare:
We zijn ruim een weekje verder, was benieuwd of er al wat meer bekend is over de korting die niet was verrekend met de factuur van februari.
We zijn ruim een weekje verder, was benieuwd of er al wat meer bekend is over de korting die niet was verrekend met de factuur van februari.
Okee, nu baal ik goed. Mijn modem (P-2602H-D1A) doet de laatste tijd al wat raar (1+ reset per dag om het werkend te houden), dus ik was al van plan om contact op te nemen met Telfort m.b.t. het aanvragen van een nieuw modem, maar nu heeft deze ook perfect al mijn instellingen verwijderd, inclusief SIP.
Vreemd genoeg doet internet zelf het zonder problemen.
Nu kan ik 5 jaar oude papieren van Tiscali op gaan zoeken om uit te vogelen hoe ik dit tijdelijk weer werkend krijg, want ik ben totaal onbereikbaar momenteel. (Dit verklaart wel waarom mijn telefoon zo stil was de laatste tijd...)
@ Webcare:
Hoe gaat het aanvragen van een nieuwe modem precies in zijn werk? En wat voor haken en ogen zitten hier voor mij aan vast?
Nu kan ik 5 jaar oude papieren van Tiscali op gaan zoeken om uit te vogelen hoe ik dit tijdelijk weer werkend krijg, want ik ben totaal onbereikbaar momenteel. (Dit verklaart wel waarom mijn telefoon zo stil was de laatste tijd...)
@ Webcare:
Hoe gaat het aanvragen van een nieuwe modem precies in zijn werk? En wat voor haken en ogen zitten hier voor mij aan vast?
Zo, nieuwe modem snort alweer. Geen tijd meer gehad om Fritzbox te testen met iptv, misschien kan dat ooit nog es (moet weer terug, leentjebuur van werk). Oude modem meteen in de ontvangstdoos weer retour gestuurd, meteen afhandelen die riedel 
@Telfort webcare: kreeg een sms dat mijn "technisch probleem" opgelost zou moeten zijn. Vermoed de DLM reset waar jullie het over hadden, maar dacht dat ie dan weer bij 20/2 zou beginnen en ik een up/down zou zien via mijn log. Ahwel, heb een stabiele verbinding dus ach.
@Telfort webcare: kreeg een sms dat mijn "technisch probleem" opgelost zou moeten zijn. Vermoed de DLM reset waar jullie het over hadden, maar dacht dat ie dan weer bij 20/2 zou beginnen en ik een up/down zou zien via mijn log. Ahwel, heb een stabiele verbinding dus ach.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
@bartbh,
Op 1500 meter wordt doorgaans wel meer dan 8 Mbit gehaald hoor, 2500 meter en 8Mbit is ook niet geheel onrealistisch. Op KPN DSLAM's wordt een target SNR van 6dB nagestreefd en die ruismarge kunt u bij de ZyXEL niet tweaken. Een verse WBA-E DSLAM en een ZyXEL met geoptimaliseerde firmware doet ook een hele hoop! Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer voor meer informatie.
@Master0,
Ga ik voor u navragen en komt Henk vandaag op terug.
@kalikatief,
Maakt u zich geen zorgen, ik zal u zo spoedig mogelijk voorzien van een nieuw modem. Uw modem hoort met AJZ.6 firmware de vast bellen instellingen automatisch op te halen. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer is een DM zodat ik uw mogelijkheden in kaart kan brengen.
@2Dutch,
U heeft een 50/5 profiel en dan is 33/3 het DLM startprofiel. Daar traint hij momenteel stabiel op in. Attainable zijn 42.112 / 6.816 kbps dus snelheid gaat nog omhoog
Hugo
Op 1500 meter wordt doorgaans wel meer dan 8 Mbit gehaald hoor, 2500 meter en 8Mbit is ook niet geheel onrealistisch. Op KPN DSLAM's wordt een target SNR van 6dB nagestreefd en die ruismarge kunt u bij de ZyXEL niet tweaken. Een verse WBA-E DSLAM en een ZyXEL met geoptimaliseerde firmware doet ook een hele hoop! Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer voor meer informatie.
@Master0,
Ga ik voor u navragen en komt Henk vandaag op terug.
@kalikatief,
Maakt u zich geen zorgen, ik zal u zo spoedig mogelijk voorzien van een nieuw modem. Uw modem hoort met AJZ.6 firmware de vast bellen instellingen automatisch op te halen. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer is een DM zodat ik uw mogelijkheden in kaart kan brengen.
@2Dutch,
U heeft een 50/5 profiel en dan is 33/3 het DLM startprofiel. Daar traint hij momenteel stabiel op in. Attainable zijn 42.112 / 6.816 kbps dus snelheid gaat nog omhoog
Hugo
Verwijderd
@webcare Op het moment heb ik een Internet Plus abbonement van Maart 2009.
Ik wil graag mijn abbo uitbreiden met interactieve tv, maar helaas kan dit niet volgends de postcode check.
Echter bij andere aanbieders (tele2,xs4all) kan ik wel interactieve tv bestellen op mijn adres. Als ik mijn abbo wil upgraden dan geeft de website aan dat hier een aanpassing voor gedaan moet worden in de centrale, houd dit dan in dat interactieve tv daarna wel beschikbaar is? Mijn postcode ed kan ik eventueel wel opgeven per DM.
Ik wil graag mijn abbo uitbreiden met interactieve tv, maar helaas kan dit niet volgends de postcode check.
Echter bij andere aanbieders (tele2,xs4all) kan ik wel interactieve tv bestellen op mijn adres. Als ik mijn abbo wil upgraden dan geeft de website aan dat hier een aanpassing voor gedaan moet worden in de centrale, houd dit dan in dat interactieve tv daarna wel beschikbaar is? Mijn postcode ed kan ik eventueel wel opgeven per DM.
Aha,vandaar de 33/3, helder. dankjewelVerwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:32:
@2Dutch,
Hugo
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
@dirkb,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer voor meer informatie.
@2Dutch,
Graag gedaan!
@Chadi,
Uw broertje had een dynamisch profiel (DLM) op zijn ADSL verbinding, hij is van 7 naar 10 gegaan en zou over een aantal dagen verder stijgen want de lijn is stabiel. Ik heb er een statisch 20/1 profiel opgezet en daarmee traint hij op dit moment in op 17.752 / 1.032 kbps. De Cisco 877 aansluiten is niet nodig, onze ZyXEL 2601 is volledig geoptimaliseerd voor WBA-E.
Hugo
@2Dutch,
Graag gedaan!
@Chadi,
Uw broertje had een dynamisch profiel (DLM) op zijn ADSL verbinding, hij is van 7 naar 10 gegaan en zou over een aantal dagen verder stijgen want de lijn is stabiel. Ik heb er een statisch 20/1 profiel opgezet en daarmee traint hij op dit moment in op 17.752 / 1.032 kbps. De Cisco 877 aansluiten is niet nodig, onze ZyXEL 2601 is volledig geoptimaliseerd voor WBA-E.
Hugo
Ik zie het. Hij zal er reuze blij mee zijn.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:32:
@dirkb,
@2Dutch,
Graag gedaan!
@Chadi,
Hugo
THX.
Verwijderd
@dirkb,
Ontvangen
KPN verwacht nu 9000kbps op uw adres, dit moet voor Interactieve TV ten minste 10.000 zijn, u traint in op 16.028 op een BabyXL DSLAM. Deze verwachte snelheid wordt binnen 2 weken na aansluiten op een KPN DSLAM bijgesteld op basis van actuele waarden. Ik heb voor u (kosteloos) een netwerkmigratie aangevraagd naar KPN WBA-E, deze zal over ongeveer een week worden uitgevoerd.
Na de oplevering wordt het de postcodecheck op Telfort.nl in de gaten houden
@Chadi,
Graag gedaan!
Hugo
Ontvangen
@Chadi,
Graag gedaan!
Hugo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 13:58 ]
@ Telfort Webcare
Ik heb net telefonisch het abonnement voor mijn schoonmoeder verlengd zodat zij vast bellen nu voor 5 euro heeft. Ik vroeg ook naar het nieuwe draadloze modem wat vermeld wordt op de website als zijnde gratis en in bruikleen. Zij moet hiervoor echter 15 euro verzendkosten betalen.
Klopt dit? Zij is al vele jaren klant en heeft nog het 'oude' 2602r-d1a modem. Zij wil echter graag draadloos ivm een draadloze mediaspeler die ze wil aanschaffen.
Ik heb net telefonisch het abonnement voor mijn schoonmoeder verlengd zodat zij vast bellen nu voor 5 euro heeft. Ik vroeg ook naar het nieuwe draadloze modem wat vermeld wordt op de website als zijnde gratis en in bruikleen. Zij moet hiervoor echter 15 euro verzendkosten betalen.
Klopt dit? Zij is al vele jaren klant en heeft nog het 'oude' 2602r-d1a modem. Zij wil echter graag draadloos ivm een draadloze mediaspeler die ze wil aanschaffen.
Postcode betreft 7688PH 10.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:32:
@bartbh,
De Speedtouch moest dus wat getweakt worden voordat de maximale snelheid gehaald kon worden, de ZyXEL die geleverd gaat worden heeft van zichzelf deze tweak/optimalisatie al?
Verwijderd
Bedankt Hugo! Als ik het goed begrijp wordt mijn lijn dus gemigreerd naar een andere centrrale en kan ik daarna interactieve tv aanvragen?Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:55:
@dirkb,
OntvangenKPN verwacht nu 9000kbps op uw adres, dit moet voor Interactieve TV ten minste 10.000 zijn, u traint in op 16.028 op een BabyXL DSLAM. Deze verwachte snelheid wordt binnen 2 weken na aansluiten op een KPN DSLAM bijgesteld op basis van actuele waarden. Ik heb voor u (kosteloos) een netwerkmigratie aangevraagd naar KPN WBA-E, deze zal over ongeveer een week worden uitgevoerd.
@ Telfort Webcare
vriend wilt overstappen van alice naar telfort
nu zien we op website dat telfort standaard niet mogelijk is door afstand van wijkcentrale
postcode 1060nx
maar na wat zoeken op internet kwam ik terecht bij
www.speedtest.nl adsl afstand checker
ik weet niet of deze algemene wijkcentrales zijn maar zoals Lijnden en Badhoevendorp is dichtbij
is het niet mogelijk om via telfort omgezet te worden naar een van die centrales?
vriend wilt overstappen van alice naar telfort
nu zien we op website dat telfort standaard niet mogelijk is door afstand van wijkcentrale
postcode 1060nx
maar na wat zoeken op internet kwam ik terecht bij
www.speedtest.nl adsl afstand checker
ik weet niet of deze algemene wijkcentrales zijn maar zoals Lijnden en Badhoevendorp is dichtbij
is het niet mogelijk om via telfort omgezet te worden naar een van die centrales?
Verwijderd
Ja, dat is het beleid:
Modembeleid
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen
Onder vermelding van aansluitnummer.
Hugo
Modembeleid
- Telfort levert modems in bruikleen en verkoopt ze niet aan klanten.
- Nieuwe klanten krijgen een VDSL (ZyXEL 2812HNU-F1) modem in bruikleen. Er worden 15,- euro verzendkosten in rekening gebracht.
- Het modem van bestaande klanten wordt gecontroleerd bij bijbestellen, verhuizen en Interactieve TV bijbestellen. De klanten krijgen een VDSL-modem in bruikleen toegestuurd indien het huidige modem te oud is, of ongeschikt is voor de geleverde dienst. Er worden 15,- euro verzendkosten in rekening gebracht.
- Een defect modem (ongeacht eigendom of bruikleen) wordt kosteloos vervangen. Een ADSL (ZyXEL 2601HN-F1) modem wordt vervangen door een ADSL modem, een VDSL modem wordt vervangen door een VDSL modem. Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht.
- Bestaande ISDN-klanten krijgen in bovenstaande situaties een ISDN (ZyXEL 2602HW-D3a) modem toegestuurd.
- Bestaande Vast bellen klanten met 2 nummers krijgen bij een defect modem een vervangend VDSL-modem.
- Oude modems moeten retour naar Telfort (ongeacht wel of niet defect) indien dit de volgende typen betreft: ADSL (ZyXEL 2601HN-F1), VDSL (ZyXEL 2812HNU-F1) en ISDN (ZyXEL 2602HW-D3a).
- Overige modems hoeven niet retour. Deze mogen worden ingeleverd bij de Gemeentelijke milieustraat.
- Retour modems kunnen worden ingeleverd bij een Kiala distributiepunt (check de website www.kiala.nl voor een afleverpunt in de buurt) of worden geretourneerd naar het volgende adres:
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen
Onder vermelding van aansluitnummer.
Hugo
Nog een toevoeging hierop, ik heb een verhoging doorgegeven via Mijn Telfort.nl, maar ik kan eigenlijk nergens terug vinden wanneer dit nieuwe abonnement in zou moeten gaan? Niet in de mail, nog op de bestelstatus.bartbh schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:26:
[...]
Postcode betreft 7688PH 10.
De Speedtouch moest dus wat getweakt worden voordat de maximale snelheid gehaald kon worden, de ZyXEL die geleverd gaat worden heeft van zichzelf deze tweak/optimalisatie al?
Verwijderd
@bartbh,
Uw lijnlengte is 2107 meter. Uw centrale was ADSL1 only (WBA-A) maar is dit jaar voorzien van het WBA-E netwerk. Daardoor is ook VDSL leverbaar geworden op uw adres en dat dan ook waar u nu naartoe migreert. Ik heb de lijnomzetting en modemzending alvast in gang gezet. Oplevering over ongeveer een week, de plandatum is uiterlijk morgen beschikbaar. Deze zal ik doorgeven.
In uw huidige situatie is het trouwens niet nodig om een SNR onder de 6 te forceren met DMT, zit zelfs nog 0,2dB marge op

@murata,
Tussen wijkcentrales verhuizen kan niet, wel indien beschikbaar van centrale naar straatkast. Maar dan moet de lijn ook nu al door die straatkast heenlopen. De kabels liggen nu eenmaal hoe ze liggen
Graag ontvang ik ook het huisnummer via DM.
Hugo
Uw lijnlengte is 2107 meter. Uw centrale was ADSL1 only (WBA-A) maar is dit jaar voorzien van het WBA-E netwerk. Daardoor is ook VDSL leverbaar geworden op uw adres en dat dan ook waar u nu naartoe migreert. Ik heb de lijnomzetting en modemzending alvast in gang gezet. Oplevering over ongeveer een week, de plandatum is uiterlijk morgen beschikbaar. Deze zal ik doorgeven.
In uw huidige situatie is het trouwens niet nodig om een SNR onder de 6 te forceren met DMT, zit zelfs nog 0,2dB marge op

@murata,
Tussen wijkcentrales verhuizen kan niet, wel indien beschikbaar van centrale naar straatkast. Maar dan moet de lijn ook nu al door die straatkast heenlopen. De kabels liggen nu eenmaal hoe ze liggen
Hugo
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 15:06 ]
@ Telfort Webcare Hugo,
heb je net een DM gestuurd
heb je net een DM gestuurd
Bedankt voor de snelle reactie!Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:03:
@bartbh,
[afbeelding]
Nog 21 kleine vraagje. Met welke tijd moet ik ongeveer rekening houden voor de lijnomzetting? Gaat me niet om een exacte tijd en zal ik Telfort ook niet aan houden, maar meer als indicatie. Staat al in de edit.
Wat betreft de opmerking over de SNR, deze snap ik niet helemaal. Deze heb ik nu via DMT juist al geforceerd in de Speedtouch 546, om zodoende een snelheid te halen van ~8000 Kbits in plaats van de standaard ~5500Kbits. De ZyXEL is dus al een geoptimaliseerd modem en daarin hoeft dit niet te gebeuren?
Verwijderd
@murata,
Buren trainen in op 13Mbit maar KPN verwacht op dat adres momenteel maar 7Mbit, daarom wordt alleen Internet Instap (tot 8Mbit) aangeboden. Zelfde verhaal als hier, die verwachte snelheid van KPN, die voor onze order intake leidend is, wordt alleen geactualiseerd als het adres is aangesloten op een KPN DSLAM. We kunnen wel opleveren op Internet Instap en dan in de eerste maand verder upgraden naar Internet Standaard.
@bartbh,
Goed om te horen!
DMT wordt voornamelijk gebruikt om in te trainen op een lagere SNR dan de "limiet" / target van de provider. Om zo, met het risico op wat meer onderbrekingen, de uiterste snelheid uit de lijn te halen. Uw limiet vanuit uw profiel in de DSLAM is momenteel 8Mbit, met een SNR onder de 6dB zou u hoger uitkomen dan 8Mbit en dat mag niet van de DSLAM. Daardoor kan uw Speedtouch nu feitelijk geen gebruik maken van de getweakte SNR setting. Wat voor ZyXEL heeft u? Als een 2602x, 2601HN-F1 met firmware van ons niet gelijkwaardig presteert dan is er iets mee aan de hand.
Uw lijn is voor VDSL aan de lange kant, we hopen er toch betere prestaties mee neer te zetten dan met ADSL. Mocht dit toch tegenvallen is de verbinding snel om te switchen naar ADSL2+. Uw nieuwe modem ondersteunt zowel ADSL als VDSL.
Hugo
Buren trainen in op 13Mbit maar KPN verwacht op dat adres momenteel maar 7Mbit, daarom wordt alleen Internet Instap (tot 8Mbit) aangeboden. Zelfde verhaal als hier, die verwachte snelheid van KPN, die voor onze order intake leidend is, wordt alleen geactualiseerd als het adres is aangesloten op een KPN DSLAM. We kunnen wel opleveren op Internet Instap en dan in de eerste maand verder upgraden naar Internet Standaard.
@bartbh,
Goed om te horen!
Uw lijn is voor VDSL aan de lange kant, we hopen er toch betere prestaties mee neer te zetten dan met ADSL. Mocht dit toch tegenvallen is de verbinding snel om te switchen naar ADSL2+. Uw nieuwe modem ondersteunt zowel ADSL als VDSL.
Hugo
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 17:07 ]
Volgens mij praten we langs elkaar heen.
Op dit moment heb ik een 8Mbit abonnement van Telfort, met een Speedtouch 546. Met behulp van DMT heb ik de Speedtouch wat getweakt zodat deze op een hogere waarde intraint dan dat deze doet met de standaard SNR. Hierdoor haal ik ~8000kbits i.p.v. ~5500kbits. Dus de Speedtouch maakt wel gebruik van een getweakte SNR.
De ZyXEL heb ik nog niet, deze moet ik nog ontvangen omdat ik pas de omzetting heb aangevraagd. Mijn vraag is dus of deze beter getweakt is dan de Speedtouch. Dus haal ik met de ZyXEL die ik zal ontvangen (ZyXEL P-2812HNU-F1) de maximale snelheid of moet/kan deze ook nog getweakt worden zodat een hogere snelheid mogelijk is?
edit:
Het bericht toch nog weer snel ge-edit zie ik. Maar goed, het modem heb ik nog niet en de omzetting moet dus ook nog gebeuren. Ik zal dat eerst afwachten en dan afhankelijk van de behaalde snelheid er weer op reageren.
Op dit moment heb ik een 8Mbit abonnement van Telfort, met een Speedtouch 546. Met behulp van DMT heb ik de Speedtouch wat getweakt zodat deze op een hogere waarde intraint dan dat deze doet met de standaard SNR. Hierdoor haal ik ~8000kbits i.p.v. ~5500kbits. Dus de Speedtouch maakt wel gebruik van een getweakte SNR.
De ZyXEL heb ik nog niet, deze moet ik nog ontvangen omdat ik pas de omzetting heb aangevraagd. Mijn vraag is dus of deze beter getweakt is dan de Speedtouch. Dus haal ik met de ZyXEL die ik zal ontvangen (ZyXEL P-2812HNU-F1) de maximale snelheid of moet/kan deze ook nog getweakt worden zodat een hogere snelheid mogelijk is?
edit:
Het bericht toch nog weer snel ge-edit zie ik. Maar goed, het modem heb ik nog niet en de omzetting moet dus ook nog gebeuren. Ik zal dat eerst afwachten en dan afhankelijk van de behaalde snelheid er weer op reageren.
[ Voor 14% gewijzigd door bartbh op 08-02-2012 16:19 ]
Verwijderd
@Telfortwebcare
Hoelang duurt het voordat een aansluiting wederom is herstelt? Mijn huisgenoot heeft de rekening niet betaald en sindsdien (gisteren) zijn wij afgesloten. Stel, ik zou de factuur betalen, op wat voor termijn is alles dan weer herstelt?
Niet dat ik internet nodig heb voor het werk (heb een dongle voor VPN etc), maar 512Kbits UMTS is niet zo fantastisch als 16Mbits ADSL.
Hoelang duurt het voordat een aansluiting wederom is herstelt? Mijn huisgenoot heeft de rekening niet betaald en sindsdien (gisteren) zijn wij afgesloten. Stel, ik zou de factuur betalen, op wat voor termijn is alles dan weer herstelt?
Niet dat ik internet nodig heb voor het werk (heb een dongle voor VPN etc), maar 512Kbits UMTS is niet zo fantastisch als 16Mbits ADSL.
Verwijderd
@bartbh,
Dan snap ik niet helemaal waarom de Speedtouch zo laag intraint met standaard instellingen, hij mag tijdens intrainen zakken in SNR tot 6dB, en met snelheid stijgen tot max 8Mbit. Maakt ook allemaal niet uit, u gaat sowieso weer minimaal 8Mbit behalen.
@ssj_gohan,
Met een betaalbewijs (screenshot verwerkte opdracht internet bankieren) kan dat per direct.
Hugo
Dan snap ik niet helemaal waarom de Speedtouch zo laag intraint met standaard instellingen, hij mag tijdens intrainen zakken in SNR tot 6dB, en met snelheid stijgen tot max 8Mbit. Maakt ook allemaal niet uit, u gaat sowieso weer minimaal 8Mbit behalen.
@ssj_gohan,
Met een betaalbewijs (screenshot verwerkte opdracht internet bankieren) kan dat per direct.
Hugo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 16:24 ]
Verwijderd
@ Webcare:
Gistermiddag rond een uur of 5 hebben me ouders een belletje gekregen van Telfort. Geen idee of een van jullie hebben aangeven om te bellen? Volgens de medewerker zal de korting worden verrekend met de factuur van maart. Daarnet kregen ze een mailtje van Telfort dat het abonnement is gewijzigd. Echter staat er volgens mij een fout in de mail.
De eerst 6 maanden: 35 euro per maand.
Na 6 maanden: 40 euro per maand.
De duur van de korting klopt zo te zien niet. Het zou het eerste jaar 30 euro per maand moeten zijn, en 40 euro per maand na een jaar.
Gistermiddag rond een uur of 5 hebben me ouders een belletje gekregen van Telfort. Geen idee of een van jullie hebben aangeven om te bellen? Volgens de medewerker zal de korting worden verrekend met de factuur van maart. Daarnet kregen ze een mailtje van Telfort dat het abonnement is gewijzigd. Echter staat er volgens mij een fout in de mail.
De eerst 6 maanden: 35 euro per maand.
Na 6 maanden: 40 euro per maand.
De duur van de korting klopt zo te zien niet. Het zou het eerste jaar 30 euro per maand moeten zijn, en 40 euro per maand na een jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 16:26 ]
Verwijderd
@Master0.
Ik heb dit doorgezet naar de financiële administratie maar dit klopt inderdaad niet. Ik ga er nogmaals achteraan, ik kom hier meteen op terug.
Henk
Ik heb dit doorgezet naar de financiële administratie maar dit klopt inderdaad niet. Ik ga er nogmaals achteraan, ik kom hier meteen op terug.
Henk
Verwijderd
Hugo,Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:23:
@ssj_gohan,
Hugo
Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn huisgenoot vriendelijk verzocht te gaan betalen. Hij had het over 5 werkdagen aansluittermijn. Mja, is niet de eerste keer dit...vandaar een dongle
Verwijderd
Pirma. Ik wacht rustig af.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:26:
@Master0.
Henk
Verwijderd
Ik kwam per toeval uit in dit topic.
Aangezien ik zelf naar Ziggo ga overstappen, en was wel benieuwd naar Telfort.
Maar ik kan alleen maar zeggen goed werk hoor Telfort Webcare!
Ik vind het erg mooi om te zien dat Telfort hier op tweakers helpt, ook reageert u vaak snel, correct en netjes op problemen.
Aangezien ik zelf naar Ziggo ga overstappen, en was wel benieuwd naar Telfort.
Maar ik kan alleen maar zeggen goed werk hoor Telfort Webcare!
Ik vind het erg mooi om te zien dat Telfort hier op tweakers helpt, ook reageert u vaak snel, correct en netjes op problemen.
Verwijderd
@Master0,
Ik heb het recht gezet, mijn excuses voor de verwarring. Er komt geen wijziging in het contract, alleen de korting wordt in één keer verrekend. Dit wordt op de eerstvolgende factuur zichtbaar. Ik heb uw ouders gebeld om dit nogmaals te bevestigen.
@TheAngel,
Bedankt voor uw mooie compliment!
Henk
Ik heb het recht gezet, mijn excuses voor de verwarring. Er komt geen wijziging in het contract, alleen de korting wordt in één keer verrekend. Dit wordt op de eerstvolgende factuur zichtbaar. Ik heb uw ouders gebeld om dit nogmaals te bevestigen.
@TheAngel,
Bedankt voor uw mooie compliment!
Henk
@Telfort Webcare.
Ik was benieuwd wat de postcode check voor snelheidsindicatie kon geven voor vdsl op mijn adres.
Nu zie ik dat jullie website aangeeft dat er geen internet extra op mijn adres (en andere postcodes in Groningen centrum) mogelijk is, alleen internet standaard. Andere aanbieders geven vrolijk aan dat vdsl wel mogelijk is.
Foutje op de website? Zoja, wat voor snelheid is dan op mijn adres mogelijk?
edit: DM is verstuurd.
Ik was benieuwd wat de postcode check voor snelheidsindicatie kon geven voor vdsl op mijn adres.
Nu zie ik dat jullie website aangeeft dat er geen internet extra op mijn adres (en andere postcodes in Groningen centrum) mogelijk is, alleen internet standaard. Andere aanbieders geven vrolijk aan dat vdsl wel mogelijk is.
Foutje op de website? Zoja, wat voor snelheid is dan op mijn adres mogelijk?
edit: DM is verstuurd.
Verwijderd
@job,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM zodat ik dit voor u kan nakijken wat de werkelijke snelheid is.
Henk
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM zodat ik dit voor u kan nakijken wat de werkelijke snelheid is.
Henk
Verwijderd
Helemaal top. In me vorige bericht maakte ik ook een klein foutje, ik gaf aan dat het de eerste 6 maanden 35 euro was, maar dit moest 30 zijn. De prijzen waren dus goed alleen de duur van de korting klopte niet.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:50:
@Master0,
Maar dat is nu dus zeer netjes en zeer snel opgelost.
Nogmaals bedankt.
Verwijderd
@job,
VDSL is mogelijk in de vorm van Internet Standaard. Maximaal 27.000 / 3.100 kbps en daar zal u ook op of niet al te ver uit de buurt van komen te zitten.
Hugo
VDSL is mogelijk in de vorm van Internet Standaard. Maximaal 27.000 / 3.100 kbps en daar zal u ook op of niet al te ver uit de buurt van komen te zitten.
Hugo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 17:17 ]
Bedankt voor het uitzoeken.
Van 20 naar 27 schiet weinig op, dat zal wel de reden zijn dat ik niet voor internet extra kan kiezen.
Netjes van Telfort
en jammer dat de concurrentie je dan lekker maakt met 40Mbit/sec als dat bij lange niet te halen is.
Van 20 naar 27 schiet weinig op, dat zal wel de reden zijn dat ik niet voor internet extra kan kiezen.
Netjes van Telfort
Verwijderd
@Webcare,
Snelheid van mijn VDSL-verbinding is de laatste weken alleen maar terug gelopen. Dit is van toepassing op de down- en uploadsnelheid. Zelf het idee dat de DLM geen correctie naar boven toepast.
In het verleden is er van jullie kant een lijnmeting gedaan, waaruit is gebleken dat er een probleem met de bekabeling is t.o.v aarde. Verdere stappen met betrekking tot een 4-tel meting op een kaal ISRA zijn niet meer van de grond gekomen. Verzoek om deze meting – in samenspraak – alsnog te realiseren en om van jullie kant een handmatige reset van het DLM te doen.
Postcode 2802AW 86.
Voor de 4-tel meting kan ik op verzoek een telefoonnummer mailen waarop ik bereikbaar ben om lokaal de splitter los te maken.
noise margin upstream: 19 db
output power downstream: 7 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 8 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 918m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 18016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 8201 kbps
attainable rate downstream: 25146 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
Snelheid van mijn VDSL-verbinding is de laatste weken alleen maar terug gelopen. Dit is van toepassing op de down- en uploadsnelheid. Zelf het idee dat de DLM geen correctie naar boven toepast.
In het verleden is er van jullie kant een lijnmeting gedaan, waaruit is gebleken dat er een probleem met de bekabeling is t.o.v aarde. Verdere stappen met betrekking tot een 4-tel meting op een kaal ISRA zijn niet meer van de grond gekomen. Verzoek om deze meting – in samenspraak – alsnog te realiseren en om van jullie kant een handmatige reset van het DLM te doen.
Postcode 2802AW 86.
Voor de 4-tel meting kan ik op verzoek een telefoonnummer mailen waarop ik bereikbaar ben om lokaal de splitter los te maken.
noise margin upstream: 19 db
output power downstream: 7 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 8 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 918m
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 18016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 8201 kbps
attainable rate downstream: 25146 kbps
@ Webcare:
dat wordt dus de instap aanvragen maar moet ik de upgrade bij jullie melden?
reactie webcare
reactie webcare
@Telfortwebcare
We hebben per 21 Januari Telfort opgezegd, maar kregen pas 27 Januari een brief wat we met het modem moesten doen, is dit normaal? Vooral ook omdat je het modem binnen 2 weken moet opsturen, is dat niet echt handig.
We hebben per 21 Januari Telfort opgezegd, maar kregen pas 27 Januari een brief wat we met het modem moesten doen, is dit normaal? Vooral ook omdat je het modem binnen 2 weken moet opsturen, is dat niet echt handig.
@TelfortwebcareVerwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:03:
@bartbh,
Misschien wat vroeg om nu al te vragen, maar als de plandatum bekend is voor voor 7688PH 10, dan zou ik de graag ontvangen.
Verwijderd
@webcare, van de week kreeg ik een mail om te upgraden van 10 naar 20mbit.(zonder telefonie!)
In die aanbieding stond dat ik voor €15,- verzend- en administratie kosten een nieuw modem kon lenen als mijn huidige modem niet voldoende zou zijn.
Tot mijn grote verbazing krijg ik net een bevestiging met daarin de rekening van €15,-
Na een belletje met de administratie bleek dat ik wel een ander modem MOET nemen omdat ze anders verdere ondersteuning weigeren.
Maar jullie systeem ging uit van een oud modem wat jullie jaren geleden hebben toegezonden. Deze MOEST ik ook kopen omdat jullie helpdesk weigerde ondersteuning te bieden op het modem dat ik toentertijd van Speedlinq had gekregen(ja, inderdaad ie partij die jullie hebben overgenomen
).
Maar omdat jullie toentertijd te gierig waren om mijn draadloze exemplaar te vervangen met een draadloos modem heb ik die zelf vervangen voor een Zyxel P-2602HW-D1A
http://www.zyxelguard.com/P-2602HW-D1A.asp
Deze voldoet naar mijn weten nog aan de huidige eisen(en dus ook voor mijn 20mbit upgrade) dus zie ook geen noodzaak deze te vervangen.
Toch kreeg ik te horen dat ik een nieuw modem MOET, zonder dat ze dit verder technisch konden onderbouwen.
Ik weiger namelijk weer een ADSL2+ modem te kopen die vergelijkbare specs heeft als mijn huidige ADSL2+ modem die toentertijd door Telfort werd uitgegeven!
Wat is er dan zo speciaal aan die ZyXEL P-2601HN-F1 ?
Het was volgens je collega namelijk onmogelijk om op mijn huidige Zyxel P-2602HW-D1A een goede verbinding te krijgen, al lijkt dit me erg sterk aangezien jullie die modem toentertijd ook verkochten aan jullie ADSL2+ klanten
In die aanbieding stond dat ik voor €15,- verzend- en administratie kosten een nieuw modem kon lenen als mijn huidige modem niet voldoende zou zijn.
Tot mijn grote verbazing krijg ik net een bevestiging met daarin de rekening van €15,-
Na een belletje met de administratie bleek dat ik wel een ander modem MOET nemen omdat ze anders verdere ondersteuning weigeren.
Maar jullie systeem ging uit van een oud modem wat jullie jaren geleden hebben toegezonden. Deze MOEST ik ook kopen omdat jullie helpdesk weigerde ondersteuning te bieden op het modem dat ik toentertijd van Speedlinq had gekregen(ja, inderdaad ie partij die jullie hebben overgenomen
Maar omdat jullie toentertijd te gierig waren om mijn draadloze exemplaar te vervangen met een draadloos modem heb ik die zelf vervangen voor een Zyxel P-2602HW-D1A
Deze voldoet naar mijn weten nog aan de huidige eisen(en dus ook voor mijn 20mbit upgrade) dus zie ook geen noodzaak deze te vervangen.
Toch kreeg ik te horen dat ik een nieuw modem MOET, zonder dat ze dit verder technisch konden onderbouwen.
Ik weiger namelijk weer een ADSL2+ modem te kopen die vergelijkbare specs heeft als mijn huidige ADSL2+ modem die toentertijd door Telfort werd uitgegeven!
Het was volgens je collega namelijk onmogelijk om op mijn huidige Zyxel P-2602HW-D1A een goede verbinding te krijgen, al lijkt dit me erg sterk aangezien jullie die modem toentertijd ook verkochten aan jullie ADSL2+ klanten
@telfort webcare
Op 2 februari is mijn connectie overgezet van T6 6mbs/0.75mbs naar Internet Standaard 25mbs/3mbs. Ik krijg helaas alleen niet de verwachte snelheid, ik ontvang namelijk slechts 13mbs / 800kbs. Dit is met diverse tests gemeten ( speedtest, ftp.telfort.nl, e.d. ). Nou woon ik naast een redelijk grote universiteiten stad, zou ik dan niet minimaal 20mbs/2.4mbs ( 20% deviation ) moeten kunnen halen? Dit valt mij namelijk best tegen. Ik heb al contact opgenomen met de telefoon / e-mail service maar daar wordt helaas niet vakkundig op mijn vraag ingegaan.
Zou u dit voor mij kunnen controleren? Zijn er bijvoorbeeld upgrades in aantocht voor mijn gebied of biedt de overschakeling van ADSL2+ naar VDSL misschien uitkomst?
Bij voorbaat dank!
Op 2 februari is mijn connectie overgezet van T6 6mbs/0.75mbs naar Internet Standaard 25mbs/3mbs. Ik krijg helaas alleen niet de verwachte snelheid, ik ontvang namelijk slechts 13mbs / 800kbs. Dit is met diverse tests gemeten ( speedtest, ftp.telfort.nl, e.d. ). Nou woon ik naast een redelijk grote universiteiten stad, zou ik dan niet minimaal 20mbs/2.4mbs ( 20% deviation ) moeten kunnen halen? Dit valt mij namelijk best tegen. Ik heb al contact opgenomen met de telefoon / e-mail service maar daar wordt helaas niet vakkundig op mijn vraag ingegaan.
Zou u dit voor mij kunnen controleren? Zijn er bijvoorbeeld upgrades in aantocht voor mijn gebied of biedt de overschakeling van ADSL2+ naar VDSL misschien uitkomst?
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
@telfortwebcare
Ik heb de achterstallige betaling betaald, mijn huisgenoot zou pas over 14 dagen zijn loon krijgen door faillissement werkgever.
Hopelijk wordt de verbinding snel herstelt.
Ik heb de achterstallige betaling betaald, mijn huisgenoot zou pas over 14 dagen zijn loon krijgen door faillissement werkgever.
Verwijderd
Graag ontvang ik uw telefoonnummer in een DM, dan kunnen we alsnog deze testen uitvoeren.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:00:
@Webcare,
Postcode 2802AW 86.
Dat kan.murata schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:42:
@ Webcare:
Dat is inderdaad erg kort dag, excuses voor het ongemak. Mocht het modem na 3 weken retour komen is dat overigens ook geen probleem.SouLmaN schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:49:
@Telfortwebcare
De plandatum is inmiddels al bekend.bartbh schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:22:
[...]
@Telfortwebcare
Misschien wat vroeg om nu al te vragen, maar als de plandatum bekend is voor voor 7688PH 10, dan zou ik de graag ontvangen.
Dat is uiteraard niet zo. Het Zyxel P-2602HW-D1A werkt zonder problemen op ADSL2+. Het nieuwe model is overigens wel geoptimaliseerd voor het gebruik op ADSL2+. Ik ga nakijken wat ik voor u kan doen. Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer per DM.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:52:
@webcare, van de week kreeg ik een mail om te upgraden van 10 naar 20mbit.(zonder telefonie!)
Maar jullie systeem ging uit van een oud modem wat jullie jaren geleden hebben toegezonden. Deze MOEST ik ook kopen omdat jullie helpdesk weigerde ondersteuning te bieden op het modem dat ik toentertijd van Speedlinq had gekregen(ja, inderdaad ie partij die jullie hebben overgenomen).
VDSL is op dit moment helaas nog niet bewschikbaar. Ik ga ervoor zorgen dat er contact met u wordt opgenomen om een aantal testen uit te laten voeren.SniperFox schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:37:
@telfort webcare
Bij voorbaat dank!
Ik heb uw gegevens in goede orde ontvangen. Ben voor u bezig om de verbinding zsm weer te activeren.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:13:
@telfortwebcare
Henk
Verwijderd
Over service gesproken. Helemaal geweldig!Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:54:
[...]
Ik heb uw gegevens in goede orde ontvangen. Ben voor u bezig om de verbinding zsm weer te activeren.
Henk
Ik krijg ineens een antwoord van de email server die me niet aanstaat:
Ipv dat ik email ophaal krijg ik de melding:
Verzending van wachtwoord is niet gelukt: mailserver antwoord: Go ahead
???
???
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
IPfffff... inmiddels KPN monteur nr. 4 aan de telefoon gehad die meldt dat 21Mbit op 900 meter afstand van de centrale een goede normale snelheid is voor VDSL2. Hij had ook een grafiekje waar dat op stond... jaaaaja.
Nu maar niet meer zo aardig gebleven. Ik ben geen expert maar volgens mij (en zijn drie collega's) moeten er theoretisch toch hogere snelheden mogelijk zijn op zo'n afstand? Hij komt vanavond meten, ben beniewd.
Nu maar niet meer zo aardig gebleven. Ik ben geen expert maar volgens mij (en zijn drie collega's) moeten er theoretisch toch hogere snelheden mogelijk zijn op zo'n afstand? Hij komt vanavond meten, ben beniewd.
Ruimzicht, welk modem gebruik je en wat geeft hij aan als attainable rate downstream in de DSL Diagnostics (als je een 2812 hebt)?
Een 2812 idd. Dat wisselt nogal. Direct na omzetten van de lijn was het attainable 52/6, daarna 33/3 (volgens mij DLM start profiel) maar verder heb ik intrain snelheden van 17Mb, 20Mb 22Mb gezien. Overigens heeft Webcare zijn best gedaan, resulterend in bezoek van 4 verschillende KPN-ers. Ben dus een beetje overgeleverd aan de bereidheid van de monteur om er iets aan te doen...woekele schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:26:
Ruimzicht, welk modem gebruik je en wat geeft hij aan als attainable rate downstream in de DSL Diagnostics (als je een 2812 hebt)?
vandaag is mijn telfort lijn opgeleverd 40/5 (extra)
maar ik haal maar 30
ik zou dichter bij de 40 wel meten halen toch ?
De DSL line geeft deze status weer.
noise margin upstream: 24 db
output power downstream: -19 db
noise margin downstream: 15 db
output power upstream: 7 db
attenuation downstream: 4 db
loop length is 151m
current rate upstream: 3432 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33020 kbps
interleaving delay downstream: 15.00 ms
impulse noise protection downstream: 5.2 symbols
attainable rate upstream: 13193 kbps
attainable rate downstream: 59407 kbps
operational uptime: 4 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 7
FEC far end: 7
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
maar ik haal maar 30
loop length is 151m
Bandborders upstream:
@ Ruimzicht
Laat die KPN-monteur dan maar niet mijn specs zien
23Mbit op dik 2km. 21,5 effectief ongeveer
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| noise margin upstream: 7 db output power downstream: 2 db attenuation upstream: 0 db noise margin downstream: 6 db output power upstream: 14 db attenuation downstream: 31 db loop length is 2081m SRA upstream: init SRA downstream: init bitswap upstream: enabled bitswap downstream: enabled current rate upstream: 1180 kbps interleaving delay upstream: 4.25 ms impulse noise protection upstream: 1.0 symbols current rate downstream: 23308 kbps interleaving delay downstream: 8.25 ms impulse noise protection downstream: 1.0 symbols attainable rate upstream: 1312 kbps attainable rate downstream: 23327 kbps linetype: VDSL2 Profile: 8b |
Inmiddels trek ik ook moeilijk of geen email meer binnen. Geeft ie aan dat het wachtwoord niet juist is, terwijl dit al een tijdje zo gewerkt heeft. (btw maakt niet uit waar ik mail binnen trek, thunderbird of iphone mail)Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:30:
Ik krijg ineens een antwoord van de email server die me niet aanstaat:
???
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik maak gebruik van de Zyxel P-2602HW-D1A en vroeg mij af welke alternatieve (VoIP) routers gebruikt worden door tweakers hier. Dit is namelijk mijn vierde P-2602HW-D1A en heb het vermoeden binnenkort toe te zijn aan mijn vijfde exemplaar. Ik heb het ondertussen wel gehad met deze router.
Verwijderd
Een vraagje heeft de KPN hack ook gevolgen voor de Telfort klant? De Telfort website geeft geen duidelijk dat dit het geval is.
Nee, alleen KPN klantgegevens zijn buitgemaakt. De betreffende server(s) hadden niets met Telfort te maken.
Verwijderd
Bedankt, ik stelde deze vraag omdat ze bij XS4ALL andere informatie geven ook KPN.Chillosophy schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:19:
Nee, alleen KPN klantgegevens zijn buitgemaakt. De betreffende server(s) hadden niets met Telfort te maken.
http://www.xs4all.nl/klant/digitaleinbraak.php
Verwijderd
Ik probeer ports te openen voor mijn xbox live op mijn XyZEL router en daarvoor moet ik 4 verschillende ports openen, het gekke is dat hij 3 ports prima opent alleen bij de 4e gaat hij moeilijk doen.
Ik heb wel de (verlengde) 2812HNU-F1 versie dus hij zou het gewoon moeten doen toch?
Dit is port 3074 en ik krijg de volgende melding:
Error The rule of port are conflict with iptables, please check it.
Hoe kom ik hier omheen?
Alvast bedankt!
Ik heb wel de (verlengde) 2812HNU-F1 versie dus hij zou het gewoon moeten doen toch?
Hoe kom ik hier omheen?
Alvast bedankt!
Kan je geen UPnP aan zetten op het zyxel modem dan hoef je geen regels aan te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:59:
Ik probeer ports te openen voor mijn xbox live op mijn XyZEL router en daarvoor moet ik 4 verschillende ports openen, het gekke is dat hij 3 ports prima opent alleen bij de 4e gaat hij moeilijk doen.
Hoe kom ik hier omheen?
Alvast bedankt!
Ik heb inmiddels twee modems geprobeerd, maar ook al is de DSL-verbinding OK, de Internetverbinding zelf doet hier in Maastricht helemaal niets (LEDje voor Internet is ook gewoon constant uit bij de 2601, en oranje bij de 2602). Het handmatig instellen van DNS-servers zet geen zoden aan de dijk. Het rare is dat ik bij een van de twee modems (de 2601) niet eens meer in de web interface kan komen.
[Edit]: werkt weer, maar dus twee dagen op rij eruit gelegen (1x 1,5 uur, 1x 4,5 uur)...
[Edit]: werkt weer, maar dus twee dagen op rij eruit gelegen (1x 1,5 uur, 1x 4,5 uur)...
[ Voor 11% gewijzigd door guillaume op 11-02-2012 20:45 . Reden: Werkt weer... ]
Verwijderd
Dit is je startprofiel, laat je modem gewoon aanstaan en reset het ook niet.jeroenvheel schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:39:
vandaag is mijn telfort lijn opgeleverd 40/5 (extra)
maar ik haal maar 30
loop length is 151m
Bandborders upstream:
Na +- een week gaat je snelheid vanzelf omhoog tenzij het niet stabiel is geweest!
Gezien de afstand tot de centrale/straatkast (loop length is 151m) kom je uit op de maximale download snelheid van 48,8 Mb
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 00:06 ]
Ik lees opeens overal dat Telfort IP TV, vanaf het tweede kwartaal 2012 HD TV gaat doorgeven. Is hier al meer over bekend? Zijn hier extra kosten aan verbonden?
Gezien ik me opnieuw aan het oriënteren ben, zie ik ook dat Ziggo al in het standaard pakket (€ 16,95) HD aanbied voor de meest 'gangbare' kanalen. Het gaat dus eindelijk de goede kant op met het HD signaal tegen standaard prijzen.
Gezien ik me opnieuw aan het oriënteren ben, zie ik ook dat Ziggo al in het standaard pakket (€ 16,95) HD aanbied voor de meest 'gangbare' kanalen. Het gaat dus eindelijk de goede kant op met het HD signaal tegen standaard prijzen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dan wacht ik nog even af ! Hoop dat de snelheid nog omhoog gaat.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 00:02:
[...]
Dit is je startprofiel, laat je modem gewoon aanstaan en reset het ook niet.
Na +- een week gaat je snelheid vanzelf omhoog tenzij het niet stabiel is geweest!
Gezien de afstand tot de centrale/straatkast (loop length is 151m) kom je uit op de maximale download snelheid van 48,8 Mb
Verwijderd
Hallo Jumpman,Jumpman schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:11:
Ik lees opeens overal dat Telfort IP TV, vanaf het tweede kwartaal 2012 HD TV gaat doorgeven.
Zou je alstublieft een bron/link willen vermelden vanwaar je dit gelezen hebt?
Hier in DenHaag een gigantische klapper verbinding constant hebben meer mensen hier last van?
Op de Telfort website zelf (bij veel gestelde vragen) en op of via de website www.internetten.nl, kwam ik er eigenlijk achter.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:24:
[...]
Hallo Jumpman,
Zou je alstublieft een bron/link willen vermelden vanwaar je dit gelezen hebt?
Kan je bij het Telfort Internet + TV, bij het Zyxel Modem P-2812HNU-F1 een switch achter poort 3 (IPTV verbinding) zetten, en er dan twee IPTV ontvangers achterhangen (mits je VDSL verbinding dit aankan, natuurlijk)?
Niet dat ik ze tegelijk wil gebruiken, maar dan kan vriendin op de slaapkamer IPTV kijken terwijl ik beneden een Blu-ray kijk of kan gamen.
[ Voor 45% gewijzigd door Jumpman op 12-02-2012 13:31 ]
Tsja... ik weet het. Maar discussie met de KPN-er leek me niet erg zinvol. Een (gemeten) afstand van 811 meter tot de centrale moet in theorie een hogere snelheid opleveren dan 24Mb. De monteur opperde om een nieuw ISRA punt aan te leggen maar "dat is duur en biedt ook geen garantie".... Volgens mij hebben ze gewoon niet zo'n zin om dit goed op te lossen (letterlijk: "mijn collega zei ook al: dat heeft helemaal geen zin om daar naartoe te gaan, maar ik dacht: ik ga toch nog een keer meten" - dat niveau).GAIAjohan schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:51:
@ Ruimzicht
Ik wil gewoon weten waar het probleem zit maar het lijkt echt te veel gevraagd om dat te analyseren. Ik heb 4(!) verschillende KPN monteurs op bezoek gehad met allemaal hetzelfde meetapparaat die ze ook alle vier op mijn DSL kabeltje aansloten en toen mompelden tsja.. hmmm...
Ik realiseer me dat 20Mb niet voor iedereen is weggelegd en een prima snelheid is maar ik verleng mijn abonnement met een jaar om van 20Mb naar 21Mb te gaan en dat is niet wat mij door Telfort in het vooruizicht was gesteld. En dankzij de niet zo erg bereidwillige KPN monteurs wordt daar ook niet veel aan gedaan. Er zit ergens een probleem in de lijn van de straatkast naar mijn huis maar niemand neemt de moeite om dat goed te onderzoeken of goed uit te leggen. Jammer. Ik hoop dat DLM nog iets gaat doen in de loop van de tijd. Weet het verder ook niet meer.
Het is in principe mogelijk, maar het kan zijn dat als je teveel daat verbruikt je hele iptv-verbinding gebrickt wordt.Jumpman schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:25:
[...]
Op de Telfort website zelf (bij veel gestelde vragen) en op of via de website www.internetten.nl, kwam ik er eigenlijk achter.
Kan je bij het Telfort Internet + TV, bij het Zyxel Modem P-2812HNU-F1 een switch achter poort 3 (IPTV verbinding) zetten, en er dan twee IPTV ontvangers achterhangen (mits je VDSL verbinding dit aankan, natuurlijk)?
Niet dat ik ze tegelijk wil gebruiken, maar dan kan vriendin op de slaapkamer IPTV kijken terwijl ik beneden een Blu-ray kijk of kan gamen.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 12-02-2012 15:16 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb de laatste paar dagen last van een hoge ping en wegvallende verbinding. Tijdens gamen zit mijn ping op ~70-100ms. Voorheen was dit altijd rond de 40-50ms. Soms zijn er uitschieters naar 200-500ms. Soms ligt het internet er ook even uit, meestal vrij kort, 30 seconden tot een minuutje. Geen idee waar dit aan ligt. Iemand een idee?
Ik heb voor zover ik weet niks veranderd of aangepast, voorheen nauwelijks klachten. Gisteravond lag de verbinding er weer 3 keer uit, vrij vervelend. Lampjes op de modem blijven gewoon groen. Heb de modem opnieuw opgestart. Geen downloads aanstaan, geen andere pc's aanstaan, alleen 2 telefoons met wifi.
Ik heb de laatste paar dagen last van een hoge ping en wegvallende verbinding. Tijdens gamen zit mijn ping op ~70-100ms. Voorheen was dit altijd rond de 40-50ms. Soms zijn er uitschieters naar 200-500ms. Soms ligt het internet er ook even uit, meestal vrij kort, 30 seconden tot een minuutje. Geen idee waar dit aan ligt. Iemand een idee?
Ik heb voor zover ik weet niks veranderd of aangepast, voorheen nauwelijks klachten. Gisteravond lag de verbinding er weer 3 keer uit, vrij vervelend. Lampjes op de modem blijven gewoon groen. Heb de modem opnieuw opgestart. Geen downloads aanstaan, geen andere pc's aanstaan, alleen 2 telefoons met wifi.
Ik zou het eens proberen met alle andere apparaten afgekoppeld. En als het dan goed is, 1voor1 weer aansluiten.
LOL, met die nieuwe firmware zit ik maar op 9500 down ipv 15000 met de oude firmware (en zelfs 17500 met de oude modem). Maar misschien moet de lijn nog tot rust komen oid.
[ Voor 5% gewijzigd door M_V op 13-02-2012 15:29 ]
Beste webcare, een vriend van mij gaat woensdag aanstaande (vrij plotseling) verhuizen. Nu wil hij weten of er mogelijkheden zijn om de wachttijd bij de verhuizing zo kort mogelijk te maken?
Klopt het dat de DNS van telfort het weer niet doet? Heb net weer op 2 laptops de DNS van google ingesteld
Ik heb van Telfort het Zyxel P-2812HNU-F1 (VDSL2) modem. Kan iemand mij vertellen of dat modem Power over Ethernet ondersteunt?
Zodat ik er een switch aan kan hangen die ook PoE ondersteund? In dat geval scheelt dat weer een adapter.
Ik kon het eigenlijk nergens vinden, dus ik ga er vanuit dat het er niet inzit.
Zodat ik er een switch aan kan hangen die ook PoE ondersteund? In dat geval scheelt dat weer een adapter.
@Telfort Webcare Ik heb via DM een verzoek gestuurd om de bedenktijd te verwijderen. Doen jullie dit nog?
Trouwens puik werk @webteam!! Nu stabiel 1830 op de lijn. Er wordt ook een ander modem gestuurd wat beter is wireless. Mijn broertje is dolblij.
Ik heb 2 vragen.
Ik heb de nieuwe modem thuis ontvangen Zyxel 2812.
En ik wil graag 2 voip verbindingen laten draaien op 1 phone ingang.
Ik heb 2 voip nummers en ik wil ze beide koppelen aan lijn 1.
Gister zitten spelen maar kreeg beide niet voor mekaar.
1 lijn op de ene en andere op andere geen probleem maar 2 op 1 lijn no way.
Iemand tips?
En vraag 2.
Bij mijn vorige provider had ik een upload van 1mb nu met telfort haal ik 0,8.
Is dit nog te regelen of????
Iemand tips?
En vraag 2.
@webcare
Gisteren heeft vriend van me internet van Telfort gekregen.
Nu dachten we leuk een VPN op te zetten.
Maar hoe moet die IPsec VPN in modem ingesteld worden?
Gisteren heeft vriend van me internet van Telfort gekregen.
Nu dachten we leuk een VPN op te zetten.
Maar hoe moet die IPsec VPN in modem ingesteld worden?
Ik heb er niet veel verstand van maar is de Zyxel niet alleen een client? Je moet dus wel een server hebben, bijvoorbeeld een Linux of Windows machine, die als server fungeert.
Je kunt in het voip menu beide nummers aan 1 poort koppelen.Sathumax schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:27:
Ik heb 2 vragen.
Iemand tips?
Goed kijken, het is heel simpel
[ Voor 9% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 14-02-2012 14:19 . Reden: typo, exit vraag 2 ]
who put a "stop payment" on my reality check
@knakworst
Bart (development op telfort forum) zij: "Cliënt of je kan 2 2812's point-point verbinding opzetten."
Bart (development op telfort forum) zij: "Cliënt of je kan 2 2812's point-point verbinding opzetten."
@Telfort Webcare
Ik heb momenteel lopen een Telfort 20MB Internet abonnement (al vanaf 2007) en een Telfort TV abonnement (vanaf oktober 2011), nu ga ik verhuizen naar een locatie waar glasvezel is. Nu wil ik eigenlijk een abonnement op KPN Glasvezel 50MB of 100MB. Is het mogelijk Telefort helemaal op te zeggen en over te stappen op KPN glasvezel (zonder opzegkosten)?
Als iemand het weet is dit natuurlijk ook prima.
Ik heb momenteel lopen een Telfort 20MB Internet abonnement (al vanaf 2007) en een Telfort TV abonnement (vanaf oktober 2011), nu ga ik verhuizen naar een locatie waar glasvezel is. Nu wil ik eigenlijk een abonnement op KPN Glasvezel 50MB of 100MB. Is het mogelijk Telefort helemaal op te zeggen en over te stappen op KPN glasvezel (zonder opzegkosten)?
Als iemand het weet is dit natuurlijk ook prima.
De lijn is momenteel al een geruime tijd stabiel. Downloaden gaat stabiel met 5.20MB/s, iTV werkt perfekt dus niets dan lof voor jullie acties!Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:11:
@thegreenhunter,
De snelheid is opnieuw ingeschaald door DLM. Er wordt nu stabiel 33/3 binnen gehaald en de maximaal haalbare waardes zijn ook weer omhoog gaan namelijk 51.264 / 9.488. Dit ziet er dus weer prima uit en van hier uit zal de verbinding weer omhoog gaan.
Hugo
Verwijderd
Ik ben dit voor u aan het navragen, ik kom hier later op terug.Jumpman schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:11:
Ik lees opeens overal dat Telfort IP TV, vanaf het tweede kwartaal 2012 HD TV gaat doorgeven. Is hier al meer over bekend? Zijn hier extra kosten aan verbonden?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM zodat ik kan kijken wat de mogelijkheden zijn.Brian schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:40:
Ik maak gebruik van de Zyxel P-2602HW-D1A en vroeg mij af welke alternatieve (VoIP) routers gebruikt worden door tweakers hier. Dit is namelijk mijn vierde P-2602HW-D1A en heb het vermoeden binnenkort toe te zijn aan mijn vijfde exemplaar. Ik heb het ondertussen wel gehad met deze router.
Er zijn geen storingen bekend bij u in de buurt. Ervaart u nog steeds een instabiele verbinding? Anders ontvang ik graag uw postcode, huisnummer en mobiel nummer in een DM.babbi schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:36:
Hier in DenHaag een gigantische klapper verbinding constant hebben meer mensen hier last van?
Mijn excuus voor het ongemak. Ik ben er op dit moment mee bezig om het zo snel mogelijk op te lossen.Ruimzicht schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:57:
[...]
Tsja... ik weet het. Maar discussie met de KPN-er leek me niet erg zinvol. Een (gemeten) afstand van 811 meter tot de centrale moet in theorie een hogere snelheid opleveren dan 24Mb. De monteur opperde om een nieuw ISRA punt aan te leggen maar "dat is duur en biedt ook geen garantie".... Volgens mij hebben ze gewoon niet zo'n zin om dit goed op te lossen (letterlijk: "mijn collega zei ook al: dat heeft helemaal geen zin om daar naartoe te gaan, maar ik dacht: ik ga toch nog een keer meten" - dat niveau).
Ik wil gewoon weten waar het probleem zit maar het lijkt echt te veel gevraagd om dat te analyseren. Ik heb 4(!) verschillende KPN monteurs op bezoek gehad met allemaal hetzelfde meetapparaat die ze ook alle vier op mijn DSL kabeltje aansloten en toen mompelden tsja.. hmmm...
Ik realiseer me dat 20Mb niet voor iedereen is weggelegd en een prima snelheid is maar ik verleng mijn abonnement met een jaar om van 20Mb naar 21Mb te gaan en dat is niet wat mij door Telfort in het vooruizicht was gesteld. En dankzij de niet zo erg bereidwillige KPN monteurs wordt daar ook niet veel aan gedaan. Er zit ergens een probleem in de lijn van de straatkast naar mijn huis maar niemand neemt de moeite om dat goed te onderzoeken of goed uit te leggen. Jammer. Ik hoop dat DLM nog iets gaat doen in de loop van de tijd. Weet het verder ook niet meer.
Heeft u hier nog steeds last van? Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiele nummer in een DM zodat ik een aantal zaken kan nakijken.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:06:
Hallo,
Dat is mogelijk, graag ontvang ik de postcodes, huisnummers en mobiel nummer waar uw kennis op te bereiken is.MC Taz Man schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:31:
Beste webcare, een vriend van mij gaat woensdag aanstaande (vrij plotseling) verhuizen. Nu wil hij weten of er mogelijkheden zijn om de wachttijd bij de verhuizing zo kort mogelijk te maken?
Ik ben dit voor u aan het navragen. Ik kom hier later op terig.Buffalo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:19:
Ik heb van Telfort het Zyxel P-2812HNU-F1 (VDSL2) modem. Kan iemand mij vertellen of dat modem Power over Ethernet ondersteunt?
Doen wij zeker nog. Ik heb de bedenktijd van uw order verwijderd.TimDJ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:25:
@Telfort Webcare Ik heb via DM een verzoek gestuurd om de bedenktijd te verwijderen. Doen jullie dit nog?
Geen dank.Chadi schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:46:
Trouwens puik werk @webteam!! Nu stabiel 1830 op de lijn. Er wordt ook een ander modem gestuurd wat beter is wireless. Mijn broertje is dolblij.
Krijgt u foutmeldingen als u de accounts wilt koppelen aan één telefoonpoort? Zoja, welke?Sathumax schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:27:
Ik heb 2 vragen.
Iemand tips?
En vraag 2.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik kan nakijken waarom de upload lager is.
Henk
Verwijderd
@Telfort Webcare
Hebben jullie mijn DM ook ontvangen omtrent het alles-in-1 abo? Nog niks hierover vernomen.
Hebben jullie mijn DM ook ontvangen omtrent het alles-in-1 abo? Nog niks hierover vernomen.
Thanks, zojuist gebeld door Telfort. Ik ben benieuwd! Jullie zijn er in elk geval mee bezig, fijn.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:21:
[...]
Mijn excuus voor het ongemak. Ik ben er op dit moment mee bezig om het zo snel mogelijk op te lossen.
Henk
Ik had een aantal weken terug een vraag geplaatst over het al dan niet kunnen behalen van de maximale snelheid van 40mbit op mijn adres, omdat ik ongeveer 1200m van de VDSL centrale woon.
Inmiddels is de lijn sinds afgelopen vrijdag opgeleverd. Eerst trainde de modem in op 33/3 en sinds gisteren heb ik een stabiele verbinding van 40/4. Vergeleken met mijn eerdere situatie met ADSL2 (7/1 met een abbo van 20/1 op een afstand van ong. 1700m) is dat meer dan 5x sneller
.
Nog 2 vragen richting @webcare,
1. Is de snelheid nog gelimiteerd op 40/4 of kan dat nog verhoogd worden tot de max van VDSL2 indien de lijn dat toestaat?
2. Ik heb van budgetphone een inkomende nummer en als ik in de web interface van de modem kijk, zie ik dat deze niet geregistreerd is soms. Als ik dan op register druk dan registreert het niet. Wanneer ik echter mijn modem opnieuw start, werkt het weer wel. Mijn uitgaande voip verbinding werkt wel altijd goed.
Inmiddels is de lijn sinds afgelopen vrijdag opgeleverd. Eerst trainde de modem in op 33/3 en sinds gisteren heb ik een stabiele verbinding van 40/4. Vergeleken met mijn eerdere situatie met ADSL2 (7/1 met een abbo van 20/1 op een afstand van ong. 1700m) is dat meer dan 5x sneller
Nog 2 vragen richting @webcare,
1. Is de snelheid nog gelimiteerd op 40/4 of kan dat nog verhoogd worden tot de max van VDSL2 indien de lijn dat toestaat?
2. Ik heb van budgetphone een inkomende nummer en als ik in de web interface van de modem kijk, zie ik dat deze niet geregistreerd is soms. Als ik dan op register druk dan registreert het niet. Wanneer ik echter mijn modem opnieuw start, werkt het weer wel. Mijn uitgaande voip verbinding werkt wel altijd goed.
Ik heb sinds enige tijd last van een wegvallende verbinding, dit gebeurd 1-2x per dag op een willekeurig tijdstip. Ik kan dan ook mijn modem niet meer bereiken via de webinterface en de ping commando. Ik heb al geprobeerd met een andere kabel maar nog steeds valt de verbinding weg. Na een aantal minuten (5 tot 10 minuten) krijg ik weer verbinding maar er staat in de modem logfile geen informatie over een storing oid. Kan het zijn dat mijn modem defect is?
Ik heb precies hetzelfde probleem als kuruya in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19" hierboven, ook de kabel vervangen maar het probleem bleef zich voort doen. Ping of naar webinterface gaan ging ook niet. Vaker gereset door 30 seconden de reset knop in te houden maar dat mocht niet baten. Het gaat hier om de Zyxel P-2602R-D1A.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.