Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.589 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Excuses geaccepteerd, zo'n ramp is het nou ook weer niet. :)

Maar buiten dat zou ik zoiets niet op een storingspagina zetten. Dat soort zaken moeten actief gecommuniceerd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 27-01-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

@Webcare

Ik zou graag interactieve TV erbij willen bestellen, maar ik krijg via de site de melding "Helaas is op uw adres Telfort interactieve TV niet beschikbaar.". Als ik bij 'internet' kijk, zou ik maximaal 9mbit op mijn adres kunnen halen.

Nu haal ik (minimaal) 15mbit (met ruimte tot ~17,5), maar het lijkt erop dat deze reële waarden (nog) niet in jullie systeem aanwezig zijn. Is daar iets aan te doen, zodat ik interactieve TV wél kan bestellen? Alvast bedankt!

Adresgegevens ed. verzonden via PM.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
/edit

reactie gemist

[ Voor 62% gewijzigd door xxxMaverick op 27-01-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:35
@webcare

probleem bij de buren is opgelsot met een 5m lange USB-kabel van 3 euro en een wifi-ontvanger eraan.

Wat echter wel opviel was dat het wifi van het modem steeds uitviel op kanaal 6?! In ieder geval zag hun pc hem niet meer, mijn laptop niet en mijn telefoon niet. Slechts 10 seconden ofzo en dan was het 'poef'.
Kanaal 1 werkte ook niet lekker, Pings van 80ms..
Kanaal 9 werkte uiteindelijk wel..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dan is er andere apparatuur in de 2.4Ghz band aanwezig / in de buurt actief. Dingen als draadloze camera systemen, babyfoons, draadloze deurbel (etc) verstoort de WiFi frequenties. Het hoeft dus niet een ander WiFi netwerk op dezelfde of nabij gelegen kanalen te zijn wat WiFi kanalen kan verstoren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke apparatuur precies geleverd wordt voor interactieve TV. Ik bedoel dan niet het modem, maar het kastje dat je aansluit op de TV. Graag het merk en typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Poecillia schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:21:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke apparatuur precies geleverd wordt voor interactieve TV. Ik bedoel dan niet het modem, maar het kastje dat je aansluit op de TV. Graag het merk en typenummer.
De Motorola VIP 1963

Telfort Interactieve TV en dan even klikken op 'Digitale tv-ontvanger' halverwege de tekst.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
@ Telfort Webcare

Mijn moeder heeft gister Telfort gebeld voor het overzetten. Ze zeiden dat we zelf Caiway moesten bellen voor het afzeggen van internet en dat is ook gedaan. Ze zeiden alleen niks over Tele2(telefoon) en KBG(televisie) afzeggen. Dat moeten we zelf toch ook nog zelf afzeggen? Het abonnement gaat namelijk 1 maart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:31
@Michielodc
KBG moet je zelf opzeggen, tele2 is afhankelijk van type contract.
Dit staat er op de website van Telfort:
Telfort zegt je huidige vaste telefoonabonnement (bijvoorbeeld van KPN) alléén op als je naast Telfort internet ook kiest voor Telfort vast bellen met nummerbehoud. Je neemt dan je huidige telefoonnummer mee naar Telfort. Voor het nummerbehoud betaal je éénmalig € 10,-.
Echter is tele2 niet altijd je vaste telefoon provider, vroeger kon je ook carrier (pre) select pakket krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 20:46
Webcare,

Vorige week maandag is de KPN langs geweest, om de lijn door te meten. Al eerder contact met u gehad via dit forum. Had heel de maand Dec. problemen met uitval van mijn verbinding. Begin dit jaar de kabels vervangen. Toen via dit forum een DLM reset aangevraagd. Maar lijn was volgens uw meting nog niet goed, dus storings melding aangemaakt. Volgens de monteur, was de lijn stabiel. Wat ook klopt, aangezien de lijn niet meer weggevallen is sinds de monteur is langsgeweest.

Modem snelheid is 10016/1380 kbps. Ik weet dat ik voor deze problemen een snelheid had van rond de 18000/1400 kbps. Gaat de snelheid nog omhoog? Poscode + nr verstuurd via DM.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26
@ Telfort Webcare,

Enkele weken geleden heb ik voor mijn ouders Telfort internet en bellen aangevraagd. Dit in verband met een verhuizing. Vorige week zaterdag (21-01) hebben we een SMS ontvangen dat de internetlijn opgeleverd is. Toevallig kwam diezelfde middag de modem ook binnen, dus deze heb ik direct aangesloten. Ik kreeg echter geen DSL verbinding op de modem. Bij de modem zat een brief dat de verwachtte opleverdatum 25-01 zou zijn. We zijn nu ruim na 25-01 maar de modem heeft nog steeds geen oplichtend DSL of Internet lampje. Ik heb de modem al meerdere keren opnieuw gestart, andere kabel geprobeerd naar het ISRA punt, maar het apparaat krijgt geen verbinding.

Zou het kunnen dat er iets mis is gegaan bij het opleveren van de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:12
Heb je, indien aanwezig, ook het tweede aderpaar geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:38
Ik zit zelf niet bij Telfort. Een kennis heeft vragen over de voip. Volgens de Telfort website krijg je de berichten van de voicemail per email toegestuurd.

Is het niet mogelijk die berichten gewoon telefonisch af te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Telfort en KPN gebruiken de Motorola VIP 1963. Ik zie wisselende reviews over dit apparaat. Zo schijn je niet te kunnen opnemen en kijken naar verschillende zenders en zijn er klachten over zapsnelheid, stabiliteit, stroomverbruik en gebruiksgemak TV-gids. Is trouwens uitzending gemist een kwalitatief goed alternatief voor het opnemen van programma's die gelijktijdig uitgezonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Nielson schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:21:
Heb je, indien aanwezig, ook het tweede aderpaar geprobeerd?
Ik heb het klepje van het ISRA punt er wel af gehad en ik zie inderdaad een tweede aderpaar, echter kan ik deze niet zomaar proberen zonder het halve ISRA punt te slopen volgens mij. Omdat de woning nog geen 2 jaar oud is wou ik niet zomaar al gaan lopen "knutselen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Poecillia schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:14:
Telfort en KPN gebruiken de Motorola VIP 1963. Ik zie wisselende reviews over dit apparaat. Zo schijn je niet te kunnen opnemen en kijken naar verschillende zenders en zijn er klachten over zapsnelheid, stabiliteit, stroomverbruik en gebruiksgemak TV-gids. Is trouwens uitzending gemist een kwalitatief goed alternatief voor het opnemen van programma's die gelijktijdig uitgezonden worden?
Je kunt 1 programma opnemen, en tegelijkertijd naar iets anders kijken, 2 dingen tegelijk opnemen kan niet. Uitzending gemist via de Motorola VIP 1963 heeft volgens mij dezelfde kwaliteit als de TV uitzendingen, althans, ik zie geen verschil. De zapsnelheid is vrij laag (ongeveer 1-2 seconden), ik gebruik dan ook vaak de TV gids om te navigeren. De TV-gids vind ik zelf vrij goed werken, hij werkt behoorlijk snel en intuitief.

Stroomverbruik is een dikke min, naar ik heb begrepen is het verbruik ruim 5 watt in standby! Dat kost je dus op jaarbasis zo'n 45 kWh, ofwel ongeveer €10,-. Je kunt de ontvanger ook uitzetten door de stekker er uit te halen, echter dan duurt het zo'n 1-2 minuten voor je TV kunt kijken, en tot wel 6 minuten voor je de TV-gids en het menu kunt gebruiken.

Ik klink misschien wat negatief, maar ik heb in het dagelijks leven een hoop lol van de interactieve TV. Het zijn meer wat schoonheidsfoutjes die verbeterd kunnen worden, geen echte bedervers van het TV plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Martijn02

/* No Comment */

Ik zat van de week in internetbankieren naar mijn af- en bijschrijvingen te kijken. En daar stond ineens een incasso van 20,44 met als omschrijving: "BETREFT FACTUUR D.D. 27-01-2012, INCL. 3,26 BTW, KPN BV¬S GRAVENHAGE"

Nou neem ik helemaal geen diensten af van KPN, en heb ik ook geen factuur van ze gehad, dus ik dacht: Dat zal wel een spookincasso zijn, en heb het ding dus gestorneerd.

Vandaag kijk ik weer op mijn rekening, en zie ik de bijgeschreven incasso. 20,44 teruggeboekt met als omschrijving: "TELFORT, TERUGBOEKING INCASSO 27-01-12"

Huh? Ho wacht! Opeens snapte ik wat er aan de hand was. Blijkbaar heeft Telfort het abonnementsgeld geind uit naam van "KPN BV¬S GRAVENHAGE", en dat zorgt voor nogal wat verwarring.

@webcare:
Ik heb dus blijkbaar mijn abonnementsgeld gestorneerd. Maar wil niet afgesloten worden wegens niet betalen. Wat moet ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@Telfort Webcare:

Per 01/04/2011 neem ik bij jullie Internet standaard af. Elke keer als ik mijn computer opstart geeft het netwerkcentrum aan dat er in beginsel geen internettoegang is. Als ik de status bekijk van de LAN-verbinding heeft IPv4 wel internettoegang, maar IPv6 heeft geen netwerktoegang. Als ik dan de LAN-verbinding uitschakel en opnieuw inschakel verkrijg ik wel toegang tot internet. Sinds vandaag echter gaat die vlieger niet meer op. Ik heb mijn Zyxel er voor 15min uit gehad en daarna heb ik hem gereset. Resultaat? DSL, power & WiFi lampjes branden naast de gebruikte LAN-poort, internet brandt niet. Ik heb de Zyxel in de meterkast via het rode en blauwe aderpaar verbonden. Enig idee waar de kink in de kabel kan liggen? Mijn pc geeft nu aan verbonden te zijn. Maar gezien ik dit nu vanaf mijn Android typ, Telfort voor Zwolle geen storing aangeeft moet het ergens aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Martijn02 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:09:
Ik zat van de week in internetbankieren naar mijn af- en bijschrijvingen te kijken. En daar stond ineens een incasso van 20,44 met als omschrijving: "BETREFT FACTUUR D.D. 27-01-2012, INCL. 3,26 BTW, KPN BV¬S GRAVENHAGE"

Nou neem ik helemaal geen diensten af van KPN, en heb ik ook geen factuur van ze gehad, dus ik dacht: Dat zal wel een spookincasso zijn, en heb het ding dus gestorneerd.

Vandaag kijk ik weer op mijn rekening, en zie ik de bijgeschreven incasso. 20,44 teruggeboekt met als omschrijving: "TELFORT, TERUGBOEKING INCASSO 27-01-12"

Huh? Ho wacht! Opeens snapte ik wat er aan de hand was. Blijkbaar heeft Telfort het abonnementsgeld geind uit naam van "KPN BV¬S GRAVENHAGE", en dat zorgt voor nogal wat verwarring.

@webcare:
Ik heb dus blijkbaar mijn abonnementsgeld gestorneerd. Maar wil niet afgesloten worden wegens niet betalen. Wat moet ik nu?
handig die telfort website ;)

Handmatig betalen factuur Telfort internet
Bij een betalingsachterstand verzoeken wij u vriendelijk het openstaande bedrag handmatig naar ons over te maken op rekeningnummer 548, ter attentie van Telfort Vermeld hierbij het factuurnummer en uw klantcode.

http://klantenservice.int...n-en-betalen/Betalen.aspxhttp://klantenservice.int...n-en-betalen/Betalen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Joosie200 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:26:
@Telfort Webcare:

Per 01/04/2011 neem ik bij jullie Internet standaard af. Elke keer als ik mijn computer opstart geeft het netwerkcentrum aan dat er in beginsel geen internettoegang is. Als ik de status bekijk van de LAN-verbinding heeft IPv4 wel internettoegang, maar IPv6 heeft geen netwerktoegang. Als ik dan de LAN-verbinding uitschakel en opnieuw inschakel verkrijg ik wel toegang tot internet. Sinds vandaag echter gaat die vlieger niet meer op. Ik heb mijn Zyxel er voor 15min uit gehad en daarna heb ik hem gereset. Resultaat? DSL, power & WiFi lampjes branden naast de gebruikte LAN-poort, internet brandt niet. Ik heb de Zyxel in de meterkast via het rode en blauwe aderpaar verbonden. Enig idee waar de kink in de kabel kan liggen? Mijn pc geeft nu aan verbonden te zijn. Maar gezien ik dit nu vanaf mijn Android typ, Telfort voor Zwolle geen storing aangeeft moet het ergens aan liggen.
Telfort heeft momenteel storingen.
http://www.nu.nl/internet...and-tijd-bij-telfort.html

Ons internet doet al sinds het weekend niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Joosie200 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:26:
@Telfort Webcare:

Iavak schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:19:
[...]

Heb je een rood internetlampje? dan kun je er vanuit gaan dat je storing hebt.

Telfort heeft momenteel storingen.
http://www.nu.nl/internet...and-tijd-bij-telfort.html

Ons internet doet al sinds het weekend niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:40:
De lijn is ook alles behalve instabiel. Ik heb dit doorgezet naar onze tweede lijn en verwacht hier vandaag of morgen antwoord op te krijgen.
We zijn bijna een weekje verder, hoor graag nog even hoe dit is afgelopen en of ik zelf misschien nog iets moet doen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik had vanochtend hun site al geraadpleegd voor een mededeling over een eventuele storing. Toen trof ik een bericht aan met een lijst van woonplaatsen. Daar stond mijn plaats niet bij vermeldt. Nu zie ik dat het lijstje er niet meer staat. In dat geval wacht ik de dag wel af. :)

@DikkeDikkie: ik heb helemaal geen lampje. Niet geel, niet rood. Gewoon géén lampje bij internet op de Zyxel

[ Voor 9% gewijzigd door Joosie200 op 30-01-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Iemand van telfort iets van een ETA op de storing in heerlen centrum (postcode 6411, Hrl-C centrale) en kan verifiëren dat dit een storing betreft (op deze centrale)?

[ Voor 24% gewijzigd door LuckY op 30-01-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Dikkedikkie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:25:
[...]

[...]

Geen rood, maar Line lampje (groen) blijft knipperen.

Postcode: 3146TE

[ Voor 3% gewijzigd door Iavak op 30-01-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Iavak schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:36:
[...]

ik zou webcare even vragen. die kunnen dat volgens mij zo bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25
Lijkt wel een erg grote storing te zijn 3641 ook plat vanaf (gegokt) een uur of 10 vanmorgen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:38

arnova

weet veel, maar niet alles

Hier ook storing in 2163 (Lisse) sinds vanmorgen. Komt wel regelmatig voor de laatste tijd :-( Misschien toch eens naar alternatieven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Dikkedikkie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:59:
[...]

ik zou webcare even vragen. die kunnen dat volgens mij zo bekijken
Aah lol, dacht dat jij webcare was. Iets te snel gelezen.

@Webcare, zouden jullie dit voor mij kunnen checken. Alvast bedankt.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
Volgens de media de 5e storing in een maand. Van de eerste 4 heb ik niets gemerkt. Heb van deze 2-3 uurtjes last gehad. Moet zeggen dat ik in die 3 of 4 jaar dat Ik bij Telfort zit nooit zo lang zonder verbinding heb gezeten. En dat is best heel erg netjes. Nu snel weer aan het werk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En hop, weer terug online :) Storing @8013 is weer weg. Wel apart dat het internet-lampje bij mij helemaal niet rood brandde though :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:11:
En hop, weer terug online :) Storing @8013 is weer weg. Wel apart dat het internet-lampje bij mij helemaal niet rood brandde though :?
rood internetlampje of een internetlampje dat uit is icm een brandend DSL-lampje zijn beide een indicatie voor: wel sync / geen IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

[...]

@Webcare

Sorry, het was niet Line dat bleef knipperen maar de DSL lampje.

Als de modem opstart gaat die tot de DSL lampje, en na een tijdje begint die weer opnieuw.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
@webcare bedankt nog voor de snelle service :)

Ik moet zeggen ik werd vanochtend wakker gebeld door een neef van me, die zit in Cruquius, die heeft al meer dan 5 storingen afgelopen tijd. Terwijl bij me broer in Hoofddorp compleet geen last van gehad, ik heb zelf thuis in Rdam en bij me ouders nauwelijks storingen gehad. Waarbij 2 keer niet door Telfort kwam.

enige minpunt wat ik kan nu bedenken is het Ping-Latency naar USA is een beetje hoog :(
wat is jullie latency naar USA? (specifiek telfort gebruikers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
We kunnen niet gebeld worden hier, je krijgt gelijk te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Al de hele dag zo, wordt dat nog gefixed of wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

@webcare

Is er bij jullie iets bekend in de regio 3146 Maassluis storing is. Ons modem kan al 3 dagen geen ip adres opvragen.
Modem start op en DSL lampje blijft knipperen. Dit zou de 4e dag zijn dat we zonder internet zitten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:24

knakworst

Get more sats!

Arsenius schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:45:
We kunnen niet gebeld worden hier, je krijgt gelijk te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Al de hele dag zo, wordt dat nog gefixed of wat??
Modem uit/aan al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Arsenius schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:45:
Dat had ik gisteravond ook. Ook geprobeerd de modem te rebooten maar dat hielp niet. Naar buiten bellen werkte wel trouwens, internet ging ook prima. Vanmorgen niet meer getest. Ik heb een mail naar de servicedesk van Telfort gestuurd gisteravond maar tot nu toe nog niets op terug gehoord.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdkraats
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
@Webcare

Van de week een Speedtest gedaan omdat ik het idee had dat ik niet meer de "oude" snelheid haalde met mijn 20Mb abonnement. Resultaat; 6,8 Mb / 0,69 Mb. Helpdesk gebeld en die gaf aan dat 2291EP57 rond 14Mb zou moeten halen. Mail naar klantservice en antwoord was;

]U zou veel hoger kunnen halen sowieso boven de 15mbit.

Het systeem heeft uw snelheid ingesteld op maximaal 10mbit omdat uw lijn instabiel was. De instabiliteit moet eerst opgelost worden voordat uw snelheid weer langzaam word verhoogt. U mag daarvoor de volgende stappen doorlopen.

Doorloop de volgende stappen om uw verbinding weer stabiel te krijgen:

1. Sluit het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aan. Dit is het punt waar de KPN-lijn uw huis binnenkomt.
2. Houd de bekabeling tussen het IS/RA punt en het modem zo kort mogelijk. We raden u aan een nieuwe kabel hiervoor te gebruiken.
3. Zorg dat de afstand tussen het modem en het IS/RA punt niet langer is dan een halve meter.
4. Reset uw modem:

- Aan de achterkant van uw modem zit een klein gaatje;
- Druk dit gaatje ongeveer 20 seconden in met een pen of een puntig voorwerp .
- Alle lampjes op uw modem gaan nu knipperen. Uw modem is gereset.

Gedaan maar geen verbetering. Snoer van aansluitpunt naar modem is de door Telfort meegeleverde kabel en verbinding van modem, Telfort netwerkkabel, direct op laptop geeft ook geen verbetering.

Wordt de zaak geknepen dat ik maar rond de 7 haal i.p.v. 15? En wat kan kan er aan gedaan worden?

Alvast dank voor jullie reactie ;)

[ Voor 1% gewijzigd door willemvdkraats op 01-02-2012 17:54 . Reden: geen reactie webcare ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
robkds schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:28:
[...]

Dat had ik gisteravond ook. Ook geprobeerd de modem te rebooten maar dat hielp niet. Naar buiten bellen werkte wel trouwens, internet ging ook prima. Vanmorgen niet meer getest. Ik heb een mail naar de servicedesk van Telfort gestuurd gisteravond maar tot nu toe nog niets op terug gehoord.
Bij ons werkt het weer! Had vanmorgen nog even de modem aan en uit gezet, geen idee of het geholpen heeft of dat het probleem bij telfort lag. iig hier werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Arsenius schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:38:
[...]

Bij ons werkt het weer! Had vanmorgen nog even de modem aan en uit gezet, geen idee of het geholpen heeft of dat het probleem bij telfort lag. iig hier werkt het weer.
Hadden jullie toen ook een knipperend DSL lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Iavak schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:45:
[...]

Hadden jullie toen ook een knipperend DSL lampje?
Nee, internet werkte prima. Alleen telefonie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Uhho..kom thuis en zie dat ik geen internet heb. Modem geeft alleen maar 1 ethernetlampje, verder krijg ik kort een rood/oranje internet en DSL lampje en wat meer roods en dan is het over..alles uit. Ah, nu is zelfs dat lampje dood na een paar sec.. :+

Hang in de wacht bij de klantenservice. Hopelijk kunnen ze m'n lijn ff terugzetten naard adsl2, heb nog een oud modem daarvoor liggen
ff in de war met mijn pilotperiode vorig jaar waarin dat kon :X
Vrijdag nieuw modem verwacht, vriendelijk te woord gestaan. Wel beetje apart dat het modem zo snel om zeep is. Zal eens op het werk kijken of er een modem geschikt voor vdsl rondslingert :+

[ Voor 32% gewijzigd door 2Dutch op 31-01-2012 20:09 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Sinds 19:45 geen internet PC 8051

Update, vanaf 22:40 weer online.

[ Voor 35% gewijzigd door r.sharp op 31-01-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:17
@Webcare, nu al een tijd, 2 weken, dat de snelheid niet goed zit. Nu ik ook iTV krijg opgeleverd vrijdag wil ik wel graag de volle snelheid halen. Attainable snelheid is ook omlaag gegaan van 49 naar 42. Isra op 2 meter en kabels gechecked. Heb al een keer DLM gehad, snelheid ging toen weer perfect naar de 48 maar nu dus niet meer.
Zou je hier eens naar willen kijken? Postcode en huisnummer heb ik via PM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

thegreenhunter schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:36:
@Webcare, nu al een tijd, 2 weken, dat de snelheid niet goed zit. Nu ik ook iTV krijg opgeleverd vrijdag wil ik wel graag de volle snelheid halen. Attainable snelheid is ook omlaag gegaan van 49 naar 42. Isra op 2 meter en kabels gechecked. Heb al een keer DLM gehad, snelheid ging toen weer perfect naar de 48 maar nu dus niet meer.
Zou je hier eens naar willen kijken? Postcode en huisnummer heb ik via PM verstuurd.
Sorry maar als je 42 mbit haalt, ben je dan niet tevreden :z
Er kan altijd wat variatie in de lijn zitten daar is juist DLM voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DNS ligt er hier uit..DNS servers van google ingesteld en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb op het werk een Fritzbox 7270 gespot, waarvan het niet helemaal duidelijk is of ie nu wel of niet VDSL aankan (ene site zegt van wel, andere van niet).
Via collega een 7390 geregeld, VDSL compatible :D
Maar anyways, moet ik nog op specifieke instellingen letten als ik een ander modem aan de lijn knoop? Weet niet of die settings automatisch worden doorgegeven aan het modem of dat het ouderwetsch handwerk vereist :+

Had eerst altijd een reservemodem, maar ja..2e hands VDSL modems zijn zo zeldzaam als wat, en ga geen nieuwe halen voor die ene week en daarna als reserve in de kast pleuren want ze zijn erg prijzig :/

Zit dan ook nog met het feit dat over een tijd iptv 't enige tv-abo in huis is waarschijnlijk, dus dan zit je zowel zonder tv als internet en dat is wel erg irritant (aka: cranky dinnetje :+ ).

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 01-02-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus voor de late reacties, mochten er nog vragen open staan hoor ik dat graag en beantwoord ik deze vandaag.
Maestro schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:03:
@Webcare

Ik zou graag interactieve TV erbij willen bestellen, maar ik krijg via de site de melding "Helaas is op uw adres Telfort interactieve TV niet beschikbaar.". Als ik bij 'internet' kijk, zou ik maximaal 9mbit op mijn adres kunnen halen.

Nu haal ik (minimaal) 15mbit (met ruimte tot ~17,5), maar het lijkt erop dat deze reële waarden (nog) niet in jullie systeem aanwezig zijn. Is daar iets aan te doen, zodat ik interactieve TV wél kan bestellen? Alvast bedankt!

Adresgegevens ed. verzonden via PM.
De snelheid is ruim voldoende om Interactieve TV af te nemen (theoretisch). De postcode check geeft echter aan dat er maximaal 9Mb gehaald gaat worden, dit ligt in de praktijk hoger. Er worden nu maandelijks checks gedaan op veel adressen te kijken of de haalbare snelheid niet hoger ligt. Dit is een automatisch proces en kunnen wij helaas niet beïnvloeden. Het is helaas nog even afwachten.
Michielodc schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:45:
@ Telfort Webcare

Mijn moeder heeft gister Telfort gebeld voor het overzetten. Ze zeiden dat we zelf Caiway moesten bellen voor het afzeggen van internet en dat is ook gedaan. Ze zeiden alleen niks over Tele2(telefoon) en KBG(televisie) afzeggen. Dat moeten we zelf toch ook nog zelf afzeggen? Het abonnement gaat namelijk 1 maart in.
Heeft u inmiddels beide contracten opgezegd? Mocht u er hulp bij nodig hebben hoor ik het graag.
Igorvans schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:33:
Webcare,

Vorige week maandag is de KPN langs geweest, om de lijn door te meten. Al eerder contact met u gehad via dit forum. Had heel de maand Dec. problemen met uitval van mijn verbinding. Begin dit jaar de kabels vervangen. Toen via dit forum een DLM reset aangevraagd. Maar lijn was volgens uw meting nog niet goed, dus storings melding aangemaakt. Volgens de monteur, was de lijn stabiel. Wat ook klopt, aangezien de lijn niet meer weggevallen is sinds de monteur is langsgeweest.

Modem snelheid is 10016/1380 kbps. Ik weet dat ik voor deze problemen een snelheid had van rond de 18000/1400 kbps. Gaat de snelheid nog omhoog? Poscode + nr verstuurd via DM.

Bedankt.
Ik heb nogmaals een verzoek gedaan om DLM te resetten. De maximaal haalbare snelheid staat nu op 22 / 1.6Mb dus de snelheid gaat nog omhoog.
UTwizard schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:31:
@ Telfort Webcare,

Enkele weken geleden heb ik voor mijn ouders Telfort internet en bellen aangevraagd. Dit in verband met een verhuizing. Vorige week zaterdag (21-01) hebben we een SMS ontvangen dat de internetlijn opgeleverd is. Toevallig kwam diezelfde middag de modem ook binnen, dus deze heb ik direct aangesloten. Ik kreeg echter geen DSL verbinding op de modem. Bij de modem zat een brief dat de verwachtte opleverdatum 25-01 zou zijn. We zijn nu ruim na 25-01 maar de modem heeft nog steeds geen oplichtend DSL of Internet lampje. Ik heb de modem al meerdere keren opnieuw gestart, andere kabel geprobeerd naar het ISRA punt, maar het apparaat krijgt geen verbinding.

Zou het kunnen dat er iets mis is gegaan bij het opleveren van de lijn?
Is er inmiddels een werkende verbinding? Zo niet, ontvang ik graag de postcode, huisnummer en mobiel nummer van uw ouders (of van u, als dat makkelijker is) om dit verder te kunnen nakijken.
dcl! schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:45:
Ik zit zelf niet bij Telfort. Een kennis heeft vragen over de voip. Volgens de Telfort website krijg je de berichten van de voicemail per email toegestuurd.

Is het niet mogelijk die berichten gewoon telefonisch af te luisteren?
Nee, het is helaas niet mogelijk de berichten telefonisch af te luisteren.
Martijn02 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:09:

@webcare:
Is het uiteindelijk gelukt? Zoals DikkeDikkie het heeft beschreven klopt het. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Glacier schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:56:
DNS ligt er hier uit..DNS servers van google ingesteld en alles werkt weer.
Heb je dat in de modem ingevoerd of in de computer bij Netwerkverbindingen?

Met Google DNS bedoel je dan deze?
8.8.8.8
8.8.4.4

Dan kan ik het ook proberen vanavond, zit al 5 dagen zonder internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:47:
[...]

De snelheid is ruim voldoende om Interactieve TV af te nemen (theoretisch). De postcode check geeft echter aan dat er maximaal 9Mb gehaald gaat worden, dit ligt in de praktijk hoger. Er worden nu maandelijks checks gedaan op veel adressen te kijken of de haalbare snelheid niet hoger ligt. Dit is een automatisch proces en kunnen wij helaas niet beïnvloeden. Het is helaas nog even afwachten.

Henk
Dank voor je antwoord. Is 'nu' als in sinds kort? De snelheid op mijn lijn is al een jaar of 5 hoger dan 10mbit, er is echter op dit adres ook nog een andere KPN ADSL lijn aanwezig, die een beduidend lagere snelheid haalt. Zou dat de reden kunnen zijn dat mijn lijn ook lager wordt aangegeven? Ik weet niet of er per adres of per aansluiting wordt gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Excuus voor de late reacties, mochten er nog vragen open staan hoor ik dat graag en beantwoord ik deze vandaag.
Iets verder naar boven had ik nog gevraagd of er misschien al wat bekend is nav het ticket dat is aangemaakt voor me ivm niet opschakelen van mijn verbinding naar 40/4. Nu zal er op dit moment wel iets raars te zien zijn door het defecte modem en veelvuldig aan/uitzetten ;)

En via deze weg een bedankje voor de plaatsing van een config voor de Fritzbox 7390 voor Telfort VDSL en Interactieve TV op het forum, hiermee kan ik nu dus wat dagen downtime ivm defect modem overbruggen als het goed is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Iavak schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:53:
Heb je dat in de modem ingevoerd of in de computer bij Netwerkverbindingen?

Met Google DNS bedoel je dan deze?
8.8.8.8
8.8.4.4

Dan kan ik het ook proberen vanavond, zit al 5 dagen zonder internet...
Idd de google DNS servers die je geeft :) Bij netwerkverbindingen idd :)
Kon het zo snel in het modem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Is er inmiddels een werkende verbinding? Zo niet, ontvang ik graag de postcode, huisnummer en mobiel nummer van uw ouders (of van u, als dat makkelijker is) om dit verder te kunnen nakijken.
Er is nog geen werkende verbinding, maar ik heb gisteravond al contact gehad met de Klantenservice. De eerste lijn heeft een aantal testjes gedaan maar dit heeft het probleem niet opgelost. Daardoor ben ik doorgeschakeld naar de tweede lijn en de mevrouw aan de telefoon heeft een "netwerkinspectie" ingepland zoals ze het noemde. Vanavond komt er ook een monteur langs bij mijn ouders en ik zorg zelf ook dat ik dan aanwezig ben.

U kunt mijn post dus als "niet geplaatst" beschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lavak,

Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer voor nader onderzoek. Excuses voor het ongemak.

@2Dutch,

Wanneer het nieuwe modem aangesloten wordt, zal er nogmaals een DLM-reset aangevraagd worden en wordt er gekeken naar eventuele andere oplossingen als de reset niet voor het gewenste resultaat zorgt.

@UTwizard,

Ik hoor het graag als het is opgelost. :)

Henk

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb nog steeds last van wegvallende verbindingen via draadloos. Op minder dan 2 meter afstand is het heel moeilijk om connectie te maken, maar als er eenmaal connectie is blijft deze wel gedurende 10 minuten in stand. Boven de 2 meter afstand is er echt nauwelijks contact te maken met het netwerk en valt internet ieder moment weer uit. Via het bedrade netwerk of een losse router werkt alles wel naar behoren.

Het gaat om een Zyxel 2601 router, staan deze bekend om hun slechte bereik en draadloze kwaliteit of heb ik gewoon een rotte? En is die nieuwe 2812 beter?

Is het mogelijk om in dergelijke gevallen een nieuwe modem te krijgen, aangezien de verbinding wel gewoon werkt, maar een deel van de modemfunctionaliteit (wireless routing) niet.

[ Voor 28% gewijzigd door M_V op 01-02-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@M_V,

Er is een nieuw modem verstuurd. Ik verwacht dat het modem met 2 á 3 dagen binnen is.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:59:
@2Dutch,

Wanneer het nieuwe modem aangesloten wordt, zal er nogmaals een DLM-reset aangevraagd worden en wordt er gekeken naar eventuele andere oplossingen als de reset niet voor het gewenste resultaat zorgt.
Top, jullie kunnen dus precies zien wanneer de nieuwe Zyxel aangeknoopt wordt :)
Met een beetje geluk kan ik zaterdag het nieuwe modem ophalen, dan zal het wel in de loop van volgende week worden dat jullie gaan resetten denk ik. Weet ik dat de snelheid even teruggaat, neem althans aan dat er met 20/2 wordt begonnen weer na een reset? No worries.

Thx voor de update, fijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 01-02-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:38
Ondertussen is mijn vraag weer een paar dagen geleden.

Is bij Telfort internet inderdaad geen voicemail afluisteren per telefoon mogelijk? Alleen maar wav per email?
(vraag dit na voor ouder iemand, heb zelf niets met Telfort dus kan het niet uittesten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

@Maestro,

Dit is inderdaad iets recents. Sinds het invoeren van Interactieve TV en in gebruik nemen van DLM zijn er wijzigingen geweest in het interpreteren van de postcode checker. Hierdoor kan het iets langer duren voordat Interactieve TV beschikbaar is.

Henk
Bedankt Henk, ik hou 't in de gaten op jullie website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@dcl!
[...]

Nee, het is helaas niet mogelijk de berichten telefonisch af te luisteren.

[...]

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
knakworst schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:12:
[...]

Sorry maar als je 42 mbit haalt, ben je dan niet tevreden :z
Er kan altijd wat variatie in de lijn zitten daar is juist DLM voor.
Nou niet echt. Als ik onderstaande bekijk met in het achterhoofd dat ik eerst 48 haalde, klopt er volgens mij iets niet.
Natuurlijk is brand erger, maar daar gaat het hier niet om:)

loop length is 1010m
current rate upstream: 3416 kbps
interleaving delay upstream: 9.00 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33024 kbps
interleaving delay downstream: 16.25 ms
impulse noise protection downstream: 6.0 symbols
attainable rate upstream: 9976 kbps
attainable rate downstream: 41991 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a

[ Voor 29% gewijzigd door thegreenhunter op 01-02-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 12:56
Beste tweakers,

Hoop dat ik hier me vraag krijt kan en mag.

Momenteel zit ik bij Tele2 en mag en kan daar weg.
Ivm de snelheid die ik daar haal zou ik dat ook graag willen.

Nu ben ik natuurlijk opzoek naar een nieuwe internet provider en zit ik te denken over Telfort.
Het 40Mb/s pakket.

Heeft iemand hier ervaringen mee en klopt de snelheid een beetje met dat geen wat er is aangeboden.
Of zeggen jullie neem maar een andere ISP?
Kabel zie ik niet zitten ik wil alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Shizzel026
Mij bevalt Telfort prima, ook geweldige service hier in het forum.
De postcode check van Telfort geeft normaal altijd de juiste waarde aan.
Kan is groter dat die te weinig aangeeft als teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

thegreenhunter schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:04:
[...]

Nou niet echt. Als ik onderstaande bekijk met in het achterhoofd dat ik eerst 48 haalde, klopt er volgens mij iets niet.

loop length is 1010m
Ok je haalt 33 mbit dat vertelde je net nog niet :/
Upload is ook magertjes. Bekabeling in orde? Afstand ISRA tot modem? modem niet onnodig gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
@knakworst, De bekabeling is in orde voorzover ik kan zien. Had eerst een kabel van 5 meter tussen Isra en modem,(zo heb ik het altijd gehad, ook toen ik die hogere snelheid had).

Toch vanmiddag maar modem verzet (stroom eraf gehad) en nu 2 meter Isra kabel. Snelheid blijft echter hetzelfde.
Geduld is een schone zaak, dat weet ik. Maar omdat nu ook de attainable rate downstream naar benden is bijgesteld dacht ik, ik kaart het even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
@UTwizard,

Ik hoor het graag als het is opgelost. :)
De monteur is langsgeweest en heeft geconcludeerd dat het probleem niet in de meterkast in de woning zat. Kennelijk zat het probleem hem in de wijkcentrale, dit heeft hij opgelost en mijn ouders hebben nu een werkende telefoonlijn en internetverbinding :)

Super service, gisteravond om 20:00 heb ik het probleem gemeld, vanochtend om 10:00 kreeg ik een telefoontje van KPN om een monteur in te plannen en om 18:30 vandaag (monteur was er iets na 18:00) was het probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 12:56
brambo123 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:24:
@Shizzel026
Mij bevalt Telfort prima, ook geweldige service hier in het forum.
De postcode check van Telfort geeft normaal altijd de juiste waarde aan.
Kan is groter dat die te weinig aangeeft als teveel.
Besteld ben benieuwd. 7 maart heb ik als het goed is Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Vraagje: ik krijg op MijnTelfort de mogelijkheid om mijn contract te vernieuwen (ben nog een gebruiker van het eerste uur: 20MB + bellen voor ca. 30euro). Met het aanbod krijg ik 25MB internet + bellen en een nieuw modem (dat laatste is ook interessant aangezien mijn huidige ZyXeL wat kuren begint te krijgen).

Nu krijg ik op die actie-pagina een heel verhaal dat ik het eerste jaar ca. 50euro ga besparen omdat ik korting krijg op het maandbedrag van 30euro. Echter staat er nog de volgende optie die ik niet snap:

code:
1
Bij uw nieuwe abonnement Internet Standaard is de dienst Telfort vast bellen met NP niet inbegrepen. U betaalde hiervoor € 9,95 per maand. In de nieuwe situatie betaalt u € 5,00 per maand. Hiermee ga ik akkoord.

Wat is dat (NP?!) en heb ik dat nodig om (onbeperkt) te kunnen bellen? Die pagina loopt niet echt over van duidelijkheid nl. Ik begreep in 1e instantie dat dat allemaal al in "Internet + bellen" zat? De vraag is dus ga ik met die optie aan nu in totaal 30euro betalen per maand (zonder korting) of 35euro?!

Weet iemand (Telfort webcare) hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@arnova
NP staat voor nummerportatie (nummerbehoud).
Met een nieuw contract betaal je nu €26,50 p/m en na 12 maanden €30,- p/m.
Waarschijnlijk betaal je nu €19.95 voor internet en €9,95 voor bellen.
Internet is nu zonder korting €25,- en bellen €5,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Thanks. Dus netto blijft de prijs hetzelfde en word ik er dus alleen maar beter van... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webcare,

het heeft allemaal even geduurd, maar daar ben ik weer.
Ondertussen het nieuwe modem aangesloten en er heeft een zogenaamde migratie plaats gevonden.

Het modem geeft nu aan
up 10005 kbps
down 1031 kbps

In de praktijk komt dit neer op ± 750 KB/s.
Hoewel wat beter dan voorheen (635 KB/s), zit ik nog niet op de oude 1100 KB/s.

Ik heb even gewacht met reageren, omdat de DLM volgens eerdere berichten wat tijd nodig heeft, maar er zit volgens mij weer een keiharde lock op.
Ik krijg steeds zonder uitzondering nu de eerst genoemde waarden.

Ook van allerlei verschillende verklaringen, hoe het mogelijk is, dat na de "migratie" weer een hogere snelheid wordt gehaald, word ik een beetje moedeloos.

gaarne uw reactie.

MVG

Hansyii
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:31:
@webcare
Overigens de gegevens in de gaten gehouden sinds een paar dagen, de download staat stijf op 6030 kbps, de upload varieert licht rond de 1015.

Ik heb sinds 2008 een 20 Mb internet verbinding van Telfort. In het begin was de snelheid
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024,
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 9710/821 (ticketnummer 2008/1382052)
Eigen meting via een ftp server ± 900 kB.

De downloadsnelheid is in de loop der tijd opgelopen tot ± 1100 kB/s. Tot voor kort ineens de snelheid abrupt instortte naar 635 kB/s.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

thegreenhunter schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:04:
[...]

loop length is 1010m
Lijkt wel op mijn situatie, bij mij blijft ook al ruim een maand de verbinding op 33/3 terwijl ik eerder strak 40/4 haalde zonder problemen.Hier is door webcare voor aangegeven dat ze mijn lijn gaan resetten nadat ik m'n nieuwe modem heb (ongerelateerd: modem raakte defect naderhand). Ook ik heb niks veranderd in mijn thuissituatie, niks nada nothing :)

Ook ik ga niet dood van het verschil, maar het is wel apart..als het bij meer mensen voorkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 02-02-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
2Dutch schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:54:
[...]

Lijkt wel op mijn situatie, bij mij blijft ook al ruim een maand de verbinding op 33/3 terwijl ik eerder strak 40/4 haalde zonder problemen.Hier is door webcare voor aangegeven dat ze mijn lijn gaan resetten nadat ik m'n nieuwe modem heb (ongerelateerd: modem raakte defect naderhand). Ook ik heb niks veranderd in mijn thuissituatie, niks nada nothing :)

Ook ik ga niet dood van het verschil, maar het is wel apart..als het bij meer mensen voorkomt.
Inderdaad vreemd. Webcare heeft in mijn situatie nog niet gereageerd, ik wacht dat even af. Ook bij mij was de hogere snelheid trouwens stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:18
@thegreenhunter
Als ik kijk naar de waardes welke je hier eerder hebt gepost is je VDSL Profile van 8b naar 17a gegaan (meer info: Wikipedia: Very high speed digital subscriber line 2)

Omdat je voor VDSL2 toch relatief een lange lijn hebt, is het 8b profile waarschijnlijk beter omdat deze ook meer vermogen heeft dan het 17a profile. En daarnaast heeft het 17a profile voor jou geen voordelen omdat je toch krap 50Mbit haalt (wat overigens wel netjes is bij die lijn lengte)
Ik weet niet of ze bij Telfort dit kunnen forceren, of dat zij er misschien anders over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
meer mensen die vanavond met storingen worden geconfronteerd in het beeld van interactieve tv? beeld valt soms even uit en slaat dan weer aan? Of ligt het aan mijn apparaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
@Prolution, idd zie ik het nu ook van dat profiel. Wat zouden ze daarmee voor ogen gehad hebben? Meer bandbreedte volgens je link, dat wel. Dachten ze dat er op die manier nog meer snelheid uit te halen was?
Blijkbaar niet en zou het 8b profile, zoals jij al zegt, in mijn geval misschien beter zijn.

Maar zover reikt mijn kennis ook niet, misschien dat Webcare uitsluitsel kan geven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:18
@thegreenhunter, ik geloof dat het een soort van automatisch proces is. Ik denk dat er eerst een stabiel lager profiel word gekozen door de DSLAM, dus dat 8b profiel wat je in het begin had. En dat er daarna een hoger profiel word geprobeerd, welke theoretisch een hogere snelheid mogelijk zou moeten maken. Maar in jouw geval zorgt dit waarschijnlijk voor een wat onstabielere lijn. Het 17a profiel heeft naar mijn idee alleen nut bij kortere lijnen, dus onder de 1000m. In jouw geval lijkt mij een 8b profiel logischer.

Maar goed, zoals ik reeds gemeld heb weet ik niet hoe Telfort hier mee omgaat. Of dat ze misschien andere ideeen hebben hierover. Webcare zal hier idd uitsluitsel over moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij kunnen op een DLM verbinding niets forceren, alleen een DLM reset. Na een DLM reset begint cyclus van 7 dagen "inleren" en daarna om de 30 dagen eerder afgekeurde profielen proberen opnieuw. Op het 17a en 8b profiel zijn ook diverse varianten in gebruik met verschillende protectie en foutcorrectie parameters.

Als de lijn geruime tijd stabiel is krijgt hij automatisch een profiel met lage foutcorrectie en protectie parameters, dat zorgt voor een zo hoog mogelijke snelheid en de laagste latency.

Hugo

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:05

o_f_course

Och...

Net een korte onderbreking gehad in netwerk. Eerst werkte het een tijdje heel traag, na een reset van de modem had ik geen verbinding meer een aantal minuten. Lunteren.

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
@webcare

Ik heb een P-2812HNU-F1 modem maar krijg geen draadloze verbinding met mijn xbox 360? Ik lees op internet dat dit een bekend probleem is maar nergens een oplossing.

Kunnen jullie die wel bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 17:34
Heb dit bericht gepost op de Telfort forum drie dagen terug...maar heb daarop geen reactie gehad. Ik hoop dat Telfort Webcare hier mij wel verder kan helpen.

Ik heb nu thuis ook sinds kort de nieuwe modem staan van type P-2812HNU-F1. Ik heb de AirPort Express aangesloten via een ethernet kabel op het modem. De AirPort Express staat op bridge en heeft een vast IP adres toegewezen namelijk 192.168.1.253. Ook zingt hij zelf een 5 GHz netwerk uit en streamed muziek naar de stereo.

Met het apparaat zo aangesloten zou het moeten werken naar mijn idee. Maar nu heeft hij een pakket loss van zo'n 80%. Is er nog wat dat dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thegreenhunter,

De snelheid is opnieuw ingeschaald door DLM. Er wordt nu stabiel 33/3 binnen gehaald en de maximaal haalbare waardes zijn ook weer omhoog gaan namelijk 51.264 / 9.488. Dit ziet er dus weer prima uit en van hier uit zal de verbinding weer omhoog gaan.

@xxxMaverick,

De oplossing hiervoor zit in TUE.3. Ik heb een update voor aankomende nacht klaar laten zetten. Aanstaande maandag - dinsdag verwachten we het grootste gedeelte van onze 2812's geüpdatet te hebben.

@mariusbrouwe,

De ZyXEL 2812 en de 2e generatie AirPort Express (modelnr A1264) lijken bedraad niet lekker samen te werken, dit is momenteel in onderzoek in samenwerking met de fabrikant.

3 oplossingen voor nu zijn:
1) AirPort Express via WiFi verbinden met de ZyXEL.
2) De LAN-poort van de ZyXEL waar de AirPort Express op aangesloten zit op 10Mbit half-duplex instellen. Dit heeft voor Wireless-N natuurlijk niet de voorkeur maar is voor AirPrint en de meeste AirPlay toepassingen voldoende.
3) De AirPort Express via een extra switch aansluiten op de ZyXEL.

Hugo

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:11:
@M_V,

Er is een nieuw modem verstuurd. Ik verwacht dat het modem met 2 á 3 dagen binnen is.

Henk
En de modem is binnen! Geweldige service....

Het is de nieuwere versie, de 2812. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar de wirelesslijn is helemaal stabiel! Ik kan tot 10 meter afstand zonder problemen internetten, wat eerst totaal niet ging. Helaas is de ADSL-snelheid wel iets lager geworden (17/0,9 ipv 18/1), maar met een beetje geluk wordt dat nog hoger als hij intraint oid.

Even voor de verbruiks-fanaten onder ons: hij is wel een stuk onzuiniger. In rust gebruikt hij 7Watt in tegenstelling tot de 4Watt van de 2601 (maar dat lage verbruik zou ook kunnen zijn veroorzaakt doordat er iets kapot was). Maar ik spaar nu een Airport Extreme uit, dus al met al wordt het toch een stuk zuiniger.

@ Telfort Webcare, moet die oude modem nog terug of kan ik die bij het grofvuil gooien :+

[ Voor 12% gewijzigd door M_V op 03-02-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@M_V,

We hebben een testfirmware die verbeteringen bevat voor ADSL verbindingen, wilt u die proberen?

De witte modems moeten nog geretourneerd worden, de zilveren en zwarte niet meer.
Het adres:
BNS Data Logistics
O.v.v. aansluitnummer (in de vorm van 12345678/S001)
Antwoordnummer 42
4100VP Vianen
Aansluitnummer zit nu in uw PB inbox :)

Hugo

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik ben van een oude tiscali T6 abonnement naar een 25 / 3 mbit internet standaard abonnement gegaan, maar ik krijg niet de juiste snelheden. Bij verschillende tests krijg ik slechts 12 tot 13mbit/s download en 768kbit/s upload (o.a. speedtest.net en ftp.telfort test ). Ik woon naast een grote stad, dus dit lijkt me dan ook niet een acceptabele maximale snelheid voor mijn gebied. Zou u er voor mij naar willen kijken? Bij voorbaat dank. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fox op 04-02-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@SniperFox
Ben je al wel overgezet naar VDSL netwerk of heb je alleen nog maar een nieuw modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

brambo123 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:24:
@SniperFox
Ben je al wel overgezet naar VDSL netwerk of heb je alleen nog maar een nieuw modem?
Ik zit nu ADSL2+, wordt je automatisch omgezet naar VDSL? Mijn abonnement is een aantal dagen geleden overgezet, waarbij ik ook een modem heb gekregen die wel VDSL support. Overigens heb ik vernomen dat ik tussen 1000 en 1100 meter van de dichtstbijzijnde wijkcentrale woon, dan zou je toch meer dan 12.5mbit / 0.75mbit moeten krijgen op ADSL2+?

[ Voor 11% gewijzigd door Fox op 04-02-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wat zegt de postcode check als snelheid? http://internet.telfort.n...D5-774C-6414-21C08537428A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb 3 dagen terug aanvraag gedaan voor alleen internet standaard.
Op mijn locatie is geen enkele form van verbinding op dit moment.
Hiervoor had ik kpn ISDN met een andere internet provider, nu is dit allemaal afgesloten en heb ik op dit moment een kale lijn.
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je aangesloten wordt?
Hoe is dit geregeld bij telfort?

P.S.
Ik had voor mijn pa UPC geregeld op een andere locatie omdat er geen andere mogelijkheid was.
En alles had ik binnen 1 week,(modem, aansluiting, oplevering etc:)

[ Voor 29% gewijzigd door Sathumax op 04-02-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:11:

@xxxMaverick,

De oplossing hiervoor zit in TUE.3. Ik heb een update voor aankomende nacht klaar laten zetten. Aanstaande maandag - dinsdag verwachten we het grootste gedeelte van onze 2812's geüpdatet te hebben.

Hugo
Werkt inmiddels, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 23:09
kan het zyxel modem geupgrade worden naar de laaste firmware zonder problemen ?hij staat nu op 3.10 en de nieuwste versie is 3.11 en er zitten best wat fixes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Bij mijn broertje hebben ze zijn instellingen administratief naar 10mbit gezet terwoijl hij een 20mbit betaalt. Nu gaan z ehet naar 16mbit zetten.

niet te geloven.. wat gebeurt er als hij administratief maar de helft betaalt? En waarom zetten z ehem niet op 20mbit als hij ook 20mbit betaalt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Chadi schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:19:
Bij mijn broertje hebben ze zijn instellingen administratief naar 10mbit gezet terwoijl hij een 20mbit betaalt. Nu gaan z ehet naar 16mbit zetten.

niet te geloven.. wat gebeurt er als hij administratief maar de helft betaalt? En waarom zetten z ehem niet op 20mbit als hij ook 20mbit betaalt???
Er zal wel wat anders aan de hand zijn dan hoe jij het stelt.
Waarschijnlijk heeft DLM ingegrepen vanwege een instabiele lijn, en zat ie daarom op 10mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
GAIAjohan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:21:
[...]

Er zal wel wat anders aan de hand zijn dan hoe jij het stelt.
Waarschijnlijk heeft DLM ingegrepen vanwege een instabiele lijn, en zat ie daarom op 10mbit.
Dan nog hoor je de klant op de hoogte te brengen van je actie en uit te zoeken waarom de lijn instabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Chadi schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:24:
[...]

Dan nog hoor je de klant op de hoogte te brengen van je actie en uit te zoeken waarom de lijn instabiel is.
Die DLM zet de lijn weer omhoog als die stabieler is.
Bovendien vind ik zoiets ook zelf uitzoekwerk van de klant. DLM is verder trouwens compleet geautomatiseerd, en komt gewoonlijk geen hand aan te pas.

Ik denk eerder dat je broer maar even zijn bekabeling moet nakijken.

En overigens:
Hij betaalt niet voor 20mbit.
Hij betaalt voor internet tot 20mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 04-02-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
GAIAjohan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:29:
[...]

Die DLM zet de lijn weer omhoog als die stabieler is.
Bovendien vind ik zoiets ook zelf uitzoekwerk van de klant. DLM is verder trouwens compleet geautomatiseerd, en komt gewoonlijk geen hand aan te pas.

Ik denk eerder dat je broer maar even zijn bekabeling moet nakijken.

En overigens:
Hij betaalt niet voor 20mbit.
Hij betaalt voor internet tot 20mbit.
Gelul ze gaan het handmatig omhoog zetten.

Waarom hebben ze dan zoveel verschillende abbonementen als je alleen maar voor internet betaalt tot 20mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ja klopt, ze kunnen het inderdaad handmatig omhoog zetten, maar opzich gebeurt het hele systeem automatisch tenzij ernaar gevraagd wordt door gebruikers :).

Ze hebben op dit moment drie abonnementen.
40mbit, 25mbit en 8mbit.

In alle gevallen is de snelheid een tot x Mbit snelheid, omdat iedereen een keuze mag hebben, en de afstand tot een centrale ook een rol speelt.
Dus als iemand graag sneller wil dan 8mbit, dan is 25 mbit een optie. Maar de kans is gewoon aanwezig dat 25mbit fysiek niet haalbaar is, door bv de afstand tot de centrale, maar je internet is tenminste wel sneller dan 8mbit. En dan haal je bijvoorbeeld 12 mbit, of zoals ik 21,5mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 04-02-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
GAIAjohan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:41:
Ja klopt, ze kunnen het inderdaad handmatig omhoog zetten, maar opzich gebeurt het hele systeem automatisch tenzij ernaar gevraagd wordt door gebruikers :).

Ze hebben op dit moment drie abonnementen.
42mbit, 25mbit en 8mbit.

In alle gevallen is de snelheid een tot x Mbit snelheid, omdat iedereen een keuze mag hebben, en de afstand tot een centrale ook een rol speelt.
Dus als iemand graag sneller wil dan 8mbit, dan is 25 mbit een optie. Maar de kans is gewoon aanwezig dat 25mbit fysiek niet haalbaar is, door bv de afstand tot de centrale, maar je internet is tenminste wel sneller dan 8mbit. En dan haal je bijvoorbeeld 12 mbit, of zoals ik 21,5mbit.
Fysiek zal het wel niet haalbaar zijn maar dan hoor je dat te melden aan je klant. En dan vraag je van jo misschien verstandig om een abbo lager te zitten omdat je daar niet eens aan toe komt met de mogelijke snelheid.

Maar ja zal wel te veel gevraagd zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Chadi schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:45:
[...]

Fysiek zal het wel niet haalbaar zijn maar dan hoor je dat te melden aan je klant. En dan vraag je van jo misschien verstandig om een abbo lager te zitten omdat je daar niet eens aan toe komt met de mogelijke snelheid.

Maar ja zal wel te veel gevraagd zijn. :D
Als jij je postcode invoert in de postcodecheck van telfort komt er een verwachte waarde uit.
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html
Bij mij staat er 20mbit., maar mijn lijn geeft op dit moment dit aan:
current rate downstream: 22936 kbps

Als ik het adres van de buren invoer staat er 18mbit. Daar haal ik overigens 18,6mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 04-02-2012 22:48 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.