@Webcare
Van de week een Speedtest gedaan omdat ik het idee had dat ik niet meer de "oude" snelheid haalde met mijn 20Mb abonnement. Resultaat; 6,8 Mb / 0,69 Mb. Helpdesk gebeld en die gaf aan dat 2291EP57 rond 14Mb zou moeten halen. Mail naar klantservice en antwoord was;
]U zou veel hoger kunnen halen sowieso boven de 15mbit.
Het systeem heeft uw snelheid ingesteld op maximaal 10mbit omdat uw lijn instabiel was. De instabiliteit moet eerst opgelost worden voordat uw snelheid weer langzaam word verhoogt. U mag daarvoor de volgende stappen doorlopen.
Doorloop de volgende stappen om uw verbinding weer stabiel te krijgen:
1. Sluit het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aan. Dit is het punt waar de KPN-lijn uw huis binnenkomt.
2. Houd de bekabeling tussen het IS/RA punt en het modem zo kort mogelijk. We raden u aan een nieuwe kabel hiervoor te gebruiken.
3. Zorg dat de afstand tussen het modem en het IS/RA punt niet langer is dan een halve meter.
4. Reset uw modem:
- Aan de achterkant van uw modem zit een klein gaatje;
- Druk dit gaatje ongeveer 20 seconden in met een pen of een puntig voorwerp .
- Alle lampjes op uw modem gaan nu knipperen. Uw modem is gereset.
Gedaan maar geen verbetering. Snoer van aansluitpunt naar modem is de door Telfort meegeleverde kabel en verbinding van modem, Telfort netwerkkabel, direct op laptop geeft ook geen verbetering.
Wordt de zaak geknepen dat ik maar rond de 7 haal i.p.v. 15? En wat kan kan er aan gedaan worden?
Alvast dank voor jullie reactie
[
Voor 1% gewijzigd door
willemvdkraats op 01-02-2012 17:54
. Reden: geen reactie webcare ]