Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.589 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@woekele bij de meeste providers kun je kiezen of iets moet blijven staan of niet, maar telfort lijkt daar geen vinkje voor te hebben.

Edit: getest met een nieuwe mailbox, forward adres krijgt de post, maar het telfortadres niet.

Stuur alle mail automatisch door naar. Het mailadres dat je hier invult, ontvangt een kopie van ieder bericht dat in deze mailbox binnenkomt.

Let op: Je kunt hier slechts één mailadres invullen

Als je de help dus goed leest, zou je inderdaad mogen concluderen dat het origineel achterblijft, de praktijk dus niet.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 17:11 . Reden: Nogmaals getest en stuk uit help opgezocht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Ik vraag me af hoe het zou komen,

een of ander manier kapt me modem telkens ermee.
Elke keer als de modem een dsl verbinding probeert op te zetten, gaat ie rebooten.
Pas als ik dsl kabeltje eruit trekt (telefoonkabeltje) dan kan ik normaal in de modem komen en een harde reset(fabriekssettings) uitvoeren. Pas dan doet de modem weer normaal. En elke keer gebeurd dit spontaan en moet weer een harde reset uitvoeren.

Moet ik aannemen dat me modem stervende is... of?
Alle overige dingen zoals stroom, lijnsignaal, kabels etc. heb ik al gedaan.

Ja ik weet dat er een onderhoud was gisternacht maar ik heb dit probleem al 2 weken...
Met een ander modem doet ie wel normaal...

postcode 3061RV

Ohja dit is pas de tweede keer dat ik internet problemen hebt, en beide keren ligt het niet aan telfort (dit keer modem? en vorige keer, wijkcentrale kabeltje lag spontaan eruit) en op 3 verschillende locaties(bij elkaar opgeteld meer dan 14 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07
@Telfort Webcare

Ik woon hier in een oude dokters praktijk welke is omgebouwd tot verschillende appartementen. Omdat er toen nog geen internet was heb ik een mooi Speedlinq abonementje aangeschaft waarmee ik nog steeds erg tevreden ben. De overige appartementen hier hebben UPC. Tot nu toe allemaal prima.

Alleen nu heeft de bovenbuurvrouw zonder overleg en medeweten van de huisbaas via KPN een interactieve TV&Internet abo afgesloten. Je voelt hem al aankomen... Dat is natuurlijk ook gewoon ADSL en dat gaat niet werken. Ze is helaas ook niet de snelste en heeft nog niets opgezegd.

Ik ben alleen bang dat er toch iets van een verhuizing/afsluiting/of iets anders gaat plaats vinden, dus wilde preventief al wat info vergaren. Kunnen jullie misschien in een systeem zien of er al iets aan gevraagd is over de aansluiting? En wat kan ik er zelf aan doen om er voor te gaan zorgen dat er niets gebeurd en mijn verbinding natuurlijk gewoon blijft werken? Mocht je meer info nodig hebben lever ik het graag aan! maar de postcode hier is 2033SV.

Thanks alvast voor het meedenken/helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cuno schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:04:
[...]

Als ik kijk naar dit plaatje zie ik bij 1200m ong 18mbit.

Is er bij mij in de buurt ( 2562JN, Den Haag) iemand die internet extra heeft en die de volledige snelheid haalt?
In deze grafiek worden de straatkasten niet benoemd. Door de technologie in de straatkast is het mogelijk om hogere snelheden te behalen op grotere afstanden. De grafiek is dan ook niet van toepassing op u.
Tonnetje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:22:
[...]

Dank je. Ik heb het via de site aangevraagd. Kan jij de 7 dagen bedenktijd er af halen?
Bedenktijd is eraf gehaald. :)
Morfang schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:48:
@Telfort Webcare

Wij hebben in huis al een tijdje Telfort Instap, naar tevredenheid. We zitten er nu over te denken om te upgraden naar Internet Standaard of zelfs Internet Extra. Wat is de maximum snelheid die wij kunnen halen op postcode 3572HN, huisnummer 102? Op basis daarvan zullen we beslissen of we Standaard of Extra zullen nemen.

Alvast bedankt.
Dan past Internet Standaard het best bij u. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:52:
@hugo

Vraagje, klant van mij wil een kopie van alle binnenkomende mail op haar telfort adres door laten sturen naar een 2e telfort adres. Ik heb dit vorige week ingesteld via webmail; alleen nu blijft er blijkbaar geen kopie van de mail achter, dus heeft de functie helaas nog weinig zin.

Is hier iets aan te doen? Dus dat de mail in 2 boxen binnen komt.
Waarschijnlijk wordt nu alle mail direct doorgestuurd. Er is ook een optie om een kopie achter te laten op de server. Deze staat in de opties bij onze Webmail. Mocht u hier niet uitkomen ontvang ik graag de postcode en huisnummer van de klant zodat ik dit kan onderzoeken.
Reneger schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:29:
@Webcare: Ik krijg, neem ik aan, een bevestiging van het verzenden van het nieuwe modem?
Ik stuur u de track/trace via DM zodra deze beschikbaar is. Hierbij de bevestiging ;)
brambo123 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:31:
@webcare:
Lees onderstaand bericht eens goed, staat een fout in, moet zijn:

[...]

@Michielodc
Vast bellen > Veelgestelde vragen:

[...]
.
Ik heb het gelezen, dank voor de melding. Het is doorgezet naar de desbetreffende afdeling. :)
Michielodc schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:13:
@Telfort Webcare

Op de site staat dat Telfort bij het overzetten kan helpen met internet. Ik heb Caiway en jullie kunnen het opzeggen regelen, maar kunnen jullie dat ook voor de telefoon? Ik heb Tele2 en die staat in het rijtje bij internet. Ik zie namelijk niks van TV/telefoon.

Ipv 25Mbit/sec haal ik 18Mb/sec staat op de site. Heeft dit ook een grote invloed op de ping?
Tele2 (vaste telefoon) dient zelf opgezegd te worden, alleen het internet kunnen wij opzeggen/overnemen. De 18Mb die u zult halen tov de 25Mb maximale snelheid zal weinig invloed hebben op uw ping.
chrisdrielsma schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:58:
@telfort_webcare

Ik heb even de volgende vraag onlangs is bij mijn in de straat (zelfs voor de deur) de straatkast van KPN vernieuwd deze is nu volgens mij VDSL Ready , nu zie ik nu ruim 5 weken later via postcode checks dat Interactieve TV van Jullie zowel KPN nog niet aan te vragen is kunnen jullie me meer hier over vertellen wanneer toevallig deze staat kast VDSL Actief wordt?

Postcode : 7315EL
Dat is helaas niet te achterhalen. Helaas nog even afwachten :(
zonglew00 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:04:
Ik vraag me af hoe het zou komen,

een of ander manier kapt me modem telkens ermee.
Elke keer als de modem een dsl verbinding probeert op te zetten, gaat ie rebooten.
Pas als ik dsl kabeltje eruit trekt (telefoonkabeltje) dan kan ik normaal in de modem komen en een harde reset(fabriekssettings) uitvoeren. Pas dan doet de modem weer normaal. En elke keer gebeurd dit spontaan en moet weer een harde reset uitvoeren.

Moet ik aannemen dat me modem stervende is... of?
Alle overige dingen zoals stroom, lijnsignaal, kabels etc. heb ik al gedaan.

Ja ik weet dat er een onderhoud was gisternacht maar ik heb dit probleem al 2 weken...
Met een ander modem doet ie wel normaal...

postcode 3061RV

Ohja dit is pas de tweede keer dat ik internet problemen hebt, en beide keren ligt het niet aan telfort (dit keer modem? en vorige keer, wijkcentrale kabeltje lag spontaan eruit) en op 3 verschillende locaties(bij elkaar opgeteld meer dan 14 jaar).
Ik heb een nieuw modem verstuurd. Ik verwacht dat het modem overmorgen bij u binnen is.
Jaguar645 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:08:
@Telfort Webcare

Ik woon hier in een oude dokters praktijk welke is omgebouwd tot verschillende appartementen. Omdat er toen nog geen internet was heb ik een mooi Speedlinq abonementje aangeschaft waarmee ik nog steeds erg tevreden ben. De overige appartementen hier hebben UPC. Tot nu toe allemaal prima.

Alleen nu heeft de bovenbuurvrouw zonder overleg en medeweten van de huisbaas via KPN een interactieve TV&Internet abo afgesloten. Je voelt hem al aankomen... Dat is natuurlijk ook gewoon ADSL en dat gaat niet werken. Ze is helaas ook niet de snelste en heeft nog niets opgezegd.

Ik ben alleen bang dat er toch iets van een verhuizing/afsluiting/of iets anders gaat plaats vinden, dus wilde preventief al wat info vergaren. Kunnen jullie misschien in een systeem zien of er al iets aan gevraagd is over de aansluiting? En wat kan ik er zelf aan doen om er voor te gaan zorgen dat er niets gebeurd en mijn verbinding natuurlijk gewoon blijft werken? Mocht je meer info nodig hebben lever ik het graag aan! maar de postcode hier is 2033SV.

Thanks alvast voor het meedenken/helpen! :)
Ik zie geen opzegging op uw adres. Hoe lang is het geleden dat uw bovenbuurvrouw het desbetreffende contract heeft afgesloten?

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:39:
[...]

[...]

Ik zie geen opzegging op uw adres. Hoe lang is het geleden dat uw bovenbuurvrouw het desbetreffende contract heeft afgesloten?

Henk
Die info heb ik helaas (nog) niet aangezien ik haar nog niet heb kunnen bereiken (de huisbaas probeert ook nog contact te zoeken want dit had hij ook niet verwacht). Ik werd alleen getriggered omdat er afgelopen zaterdag hier ineens iemand stond van de selektvracht met een heel pakket van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:56:
@woekele bij de meeste providers kun je kiezen of iets moet blijven staan of niet, maar telfort lijkt daar geen vinkje voor te hebben.

Edit: getest met een nieuwe mailbox, forward adres krijgt de post, maar het telfortadres niet.

Stuur alle mail automatisch door naar. Het mailadres dat je hier invult, ontvangt een kopie van ieder bericht dat in deze mailbox binnenkomt.

Als je de help dus goed leest, zou je inderdaad mogen concluderen dat het origineel achterblijft, de praktijk dus niet.
Dat is vreemd, want dat gebeurt bij mij wel. Zou het kunnen dat ze een mail-client met pop3 heeft die de mailbox van telfort leeg trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:56:

Je hebt ook het verkeerde invulvakje, of de verkeerde help message.
Jouw quote uit de help begint met "Stuur alle e-mail automatisch door naar", en dat is niet de setting die je moet hebben.

Je moet je mailadres invullen bij - Instellingen --> Mail ontvangen --> "Stuur kopieën van alle e-mail naar:" (net boven het out of office invulvakje). Bij mij werkt het dan perfect.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:07
DM van gemaakt ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Reveltoorn op 17-01-2012 21:55 ]

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:37
Puch-Maxi schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:47:
[...]
Bedankt voor de heads up! We betalen nu €30,40 voor Internet en vast bellen. Bij deze aanbieding betaal je dus het eerste jaar €26,50 en daarna €30,- per maand. Zitten er verder nog addertjes onder het gras, gewijzigde beltarieven bijvoorbeeld?
@Telfort Webcare,
Momenteel hebben we Telfort vast bellen voor €9,95, ik zie dat jullie nu vast bellen aanbieden voor €5,-. Mijn vraag is of de beltarieven van ons huidige contract afwijken van de nieuwe aanbieding? Verder zie ik dat het internetabonnement wat duurder is geworden, van €19,95 naar €25,-. Het eerste jaar betaal je €26,50 per maand en daarna €30,-.

Het is zeker niet mogelijk om het oude internetabbonement te combineren met het nieuwe vast bellen abonnement? :+ Graag wat meer informatie en details over afwijkende/gewijzigde beltarieven en/of addertjes onder het gras. Bij voorbaat hartelijk dank :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51
@Telfort Webcare

Ik heb u een DM gestuurd met mijn postcode en huisnummer. Mijn vraag is zoals die van Puch-Maxi.
Een nieuwe aanbieding die lager is met hogere internetsnelheid klinkt mooi, maar wat zijn de randvoorwaarden qua belkosten, abbo afsluiting, draadloos modem (krijg je een nieuw modem?) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Surfer dat werkte ook niet. Als je dat goed in de helptekst leest, zie je dat er kopieën van al je ZELF verzonden bericht worden doorgestuurd.

@woekele ja er is pop3 in het spel, maar die ontvangt dus ook niets als die doorstuur optie aanstaat.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Hugo/webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

vinsy, ik zal vanavond even een screenshot maken hoe ik het ingevuld hebt en hoe het zeker weten werkt (bij mij dan).

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 18-01-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
@ Telfort Webcare

Ik heb nog een vraagje. Ik neem dan waarschijnlijk alles in 1 (TV, bellen en internet). Er komt dan een installatiemonteur en die stelt het modem dan ook meteen in staat erbij. Maar ik heb een router thuis en daarmee heb ik beter bereik wat ik van andere hoorde. Stelt hij dat ook in? Ik kan het best zelf, maar het zou wel handig zijn.

Nog bedankt voor de vorige antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Michielodc schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:47:
@ Telfort Webcare

Ik heb nog een vraagje. Ik neem dan waarschijnlijk alles in 1 (TV, bellen en internet). Er komt dan een installatiemonteur en die stelt het modem dan ook meteen in staat erbij. Maar ik heb een router thuis en daarmee heb ik beter bereik wat ik van andere hoorde. Stelt hij dat ook in? Ik kan het best zelf, maar het zou wel handig zijn.

Zelfde situatie hier. Monteur stelde het bij mij wel in omdat ik zo goed koffie kan zetten.

Maar als je nu de router gewoon niet van instellingen veranderd en deze aan het nieuwe modem prikt zou je gewoon verbinding moeten kunnen maken met de router en het zou eigenlijk gewoon moeten werken.

Support vanuit telfort kun je hier echter niet voor krijgen als er een keer iets niet zou werken. Die richtten zich alleen op het modem van telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Dikkedikkie schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:19:
[...]

Zelfde situatie hier. Monteur stelde het bij mij wel in omdat ik zo goed koffie kan zetten.

Maar als je nu de router gewoon niet van instellingen veranderd en deze aan het nieuwe modem prikt zou je gewoon verbinding moeten kunnen maken met de router en het zou eigenlijk gewoon moeten werken.

Support vanuit telfort kun je hier echter niet voor krijgen als er een keer iets niet zou werken. Die richtten zich alleen op het modem van telfort.
Dacuuu schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:03:
[...]

Welke snelheid je krijgt is altijd een beetje een raadsel. Je kan wel zien hoever het is van het kastje naar jou meterkast.

je WNDR3700 moet je instellen als bridge mode. Dan deelt de WNDR3700 geen interne ip adressen uit in je thuis netwerk. Maar je kan op de WNDR3700 nog wel gewoon inloggen met wifi en gewoon internetten.
Als je je WNDR3700 als bridge instelt. Plug dan wel het utp kabeltje in de 1e poort van de WNDR3700 ipv de uplink poort.
Ik moet de router dan wel in bridgemode zetten en de kabel in de 1e poort doen. Ik vraag het dan gewoon na voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@vinsy:

Afbeeldingslocatie: http://img862.imageshack.us/img862/1390/telfort.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Michielodc schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:46:
[...]

[...]

Ik moet de router dan wel in bridgemode zetten en de kabel in de 1e poort doen. Ik vraag het dan gewoon na voor de zekerheid.
Je vind geen "Bridge Mode" instelling in de WNDR3700!
Je kan hem wel als 'simpel' wireless accesspoint instellen.

Ik heb er hier ook een aan de Zyxel hangen. Beste is om de Netgear eerst in te stellen via een directe bekabelde verbinding met een PC/Laptop. Tijdelijk je PC een vast IP (bijv. 192.168.1.100) geven.

Dan surf je naar de Netgear. Factory default IP is volgens mij 192.168.1.1.
Setup Wizard overslaan.
Onder Setup, Basic settings bij "Does your Internet connection require a login?" No aangeven.
Onder Advanced, LAN Setup een vast IP instellen (bijvoorbeeld: 192.168.1.253) en juiste subnet (meestal 255.255.255.0), en "Use Router as DHCP Server" UITvinken.
Klik op Apply.
(Als je het IP adres hebt veranderd is de Netgear via het nieuw ingestelde IP benaderen).

Na het instellen Netgear loskoppelen van de PC. PC weer instellen voor het automatisch verkrijgen van een IP-adres.
Kabeltje van een (willekeurige) LAN poort van de Zyxel (uiteraard niet op LAN4 als je iTV hebt) naar een (willekeurige) LAN poort van de Netgear.

Dan werkt het.

[ Voor 54% gewijzigd door Masimo op 18-01-2012 23:41 . Reden: Uitleg uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik dacht dat de 3700 in 1 van de nieuwere firmwares een AccessPoint-feature had gekregen. Dus dan hoef je niet eens zelf meer DHCP uit te zetten etc. Of je dan wel de WAN-poort kan gebruiken weet ik niet. Anyway, wat masimo beschrijft werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:05
Op het moment niets meer dan lof over Telfort, want ze hebben ook mijn verbindingssnelheid probleem aangepakt, super! Nu haal ik tenminste 18Mbit/s i.p.v. 8Mbit/s.

Alleen heb ik wel een volgende probleem. Sinds ik het modem van Telfort heb wil mijn TviX 6500 niet meer streamen via NFS zonder te haperen en stil te staan. Ook duurt het veel langer voordat de film überhaupt start en om de mappen te laden. De verbinding is dus zo traag als ..... . Nu wil het geval dat wanneer ik de films via FTP naar de TviX zet wel gewoon de volledige snelheid gehaald wordt die de TviX aankan. Maargoed dan moet ik alles weer transferren wat eigenlijk niet de bedoeling is.

Mijn vorige Zyxel modem die ik bij Online gebruikte werkte hiermee perfect. Iemand die soortgelijke problemen ervaart?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:48:
[...]

Die info heb ik helaas (nog) niet aangezien ik haar nog niet heb kunnen bereiken (de huisbaas probeert ook nog contact te zoeken want dit had hij ook niet verwacht). Ik werd alleen getriggered omdat er afgelopen zaterdag hier ineens iemand stond van de selektvracht met een heel pakket van KPN.
Ik hoor het graag als er nog andere ontwikkelingen zijn waar wij bij kunnen helpen. :)
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:36:
@Surfer dat werkte ook niet. Als je dat goed in de helptekst leest, zie je dat er kopieën van al je ZELF verzonden bericht worden doorgestuurd.

@woekele ja er is pop3 in het spel, maar die ontvangt dus ook niets als die doorstuur optie aanstaat.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Hugo/webcare
Is het inmiddels gelukt met de toelichting van Woekele? Vanuit Webmail zou het dus ingesteld kunnen worden. :)
Michielodc schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:47:
@ Telfort Webcare

Doorgaans wordt een router niet ingesteld door de monteur. Vragen kan uiteraard altijd. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
@Henk of Hugo,

er staat nog een vraag van mij open in het glasvezel ervaringen topic. Ik zou nml graag itv gaan gebruiken maar de postcode check zegt dat dat nog niet kan terwijl m'n modem via adsl veel hoger intraint als dat de postcode check aangeeft. Kan iemand dat verifieren voor mij?

scofield aka jodocus13

[ Voor 4% gewijzigd door scofield op 19-01-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Masimo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Je vind geen "Bridge Mode" instelling in de WNDR3700!
Je kan hem wel als 'simpel' wireless accesspoint instellen.

Ik heb er hier ook een aan de Zyxel hangen. Beste is om de Netgear eerst in te stellen via een directe bekabelde verbinding met een PC/Laptop. Tijdelijk je PC een vast IP (bijv. 192.168.1.100) geven.

Dan surf je naar de Netgear. Factory default IP is volgens mij 192.168.1.1.
Setup Wizard overslaan.
Onder Setup, Basic settings bij "Does your Internet connection require a login?" No aangeven.
Onder Advanced, LAN Setup een vast IP instellen (bijvoorbeeld: 192.168.1.253) en juiste subnet (meestal 255.255.255.0), en "Use Router as DHCP Server" UITvinken.
Klik op Apply.
(Als je het IP adres hebt veranderd is de Netgear via het nieuw ingestelde IP benaderen).

Na het instellen Netgear loskoppelen van de PC. PC weer instellen voor het automatisch verkrijgen van een IP-adres.
Kabeltje van een (willekeurige) LAN poort van de Zyxel (uiteraard niet op LAN4 als je iTV hebt) naar een (willekeurige) LAN poort van de Netgear.

Dan werkt het.
Thx! Een vraag alleen, ik kan de router dan nog wel een naam geven die ik wil toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09
Ik heb begrepen dat de downstream attenuation een indicatie is voor de afstand tot de wijkcentrale. Nadat ik gisteren mijn nieuwe Zyxel modem heb ingeprikt (2812 in plaats van 2601) krijg ik andere waarden.

De 2601 gaf deze waarden:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 3 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 7 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1031 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.5 symbols
current rate downstream: 19958 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 21252 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 11 days, 17:22
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

Nieuwe modem geeft deze waarden:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 4 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 16 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1032 kbps
interleaving delay upstream: 1.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.5 symbols
current rate downstream: 18344 kbps
interleaving delay downstream: 0.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 18560 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 34 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

Zowel de attainable rate downstream als de current rate downstream gaan dus omlaag in het nieuwe modem en de attenuation downstream gaat omhoog van 7 naar 16 db. Ondanks dat 16 ook nog een mooie waarde is vind ik het nogal een verschil. Reboot (1X) van modem geeft geen verandering.

Is hier iets over te zeggen? Wordt dat middels DLM geregeld of verbeterd? Overigens wordt de 23e mijn nieuwe verbinding actief dus dat zal ook wel iets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
@Telfort Webcare

Helaas nog geen reactie op mijn DM ?

Maar hoe kan ik testen wat de max snelheid is Telfort op mijn adres (1670meter van de centrale)

De TU-delft testlink werkt niet meer.

Bij Alice hou ik van de 20 Mb/s down12.5 over en van de 1 Mb/s up 0.7 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scofield,

Excuus, zie de vraag nu pas. KPN geeft een verwachte snelheid op uw adres van 9000kbps, voor Interactieve TV is minimaal 10.000kbps nodig. Deze waarden wordt aangepast naar actuele waarden als het een verbinding betreft op een KPN DSLAM. Ik heb nu een migratie aangevraagd van BabyXL naar KPN's WBA-E. Over ongeveer een week vindt de migratie plaats en het updaten van de postcodecheck data zal ongeveer 2 weken duren. Over ongeveer 3 weken kunt u dus ook Interavtieve TV bestellen op uw adres.

@Ruimzicht,

Door een combinatie van modemfirmware en DSLAM software is het zendvermogen lager als er een 2812 wordt aangesloten op ADSL, daarom wijkt ook de demping af. We zijn momenteel aan het testen met firmware die verbeteringen bevat voor ADSL maar doen dit nog niet publiek. U gaat over 3 dagen over naar VDSL, dan vervalt dit hele verhaal en kunt u door de variërende verdeling van het up en downloadspectrum niet meer de lijnlengte terugrekenen op basis van demping downstream. De 2812 doet het op VDSL erg goed dus dit stapje terug in snelheid is voor u maar van hele korte duur ;)

@Pharlap,

Excuus PB stond al gelezen en is mij niet opgevallen. Extra upload bandbreedte is altijd prettig maar of dit het Swyxit telefonieprobleem via VPN van de werkgever van uw vrouw oplost betwijfel ik. Dat lijkt me eerder een latency dan een bandbreedte probleem omdat VoIP maar relatief weinig bandbreedte gebruikt. Wat zijn de klachten precies?

Hier staan goede testfiles voor een downloadtest: http://ftp.telfort.nl/pub/test/

Hugo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:17:

@Ruimzicht,

Door een combinatie van modemfirmware en DSLAM software is het zendvermogen lager als er een 2812 wordt aangesloten op ADSL, daarom wijkt ook de demping af. We zijn momenteel aan het testen met firmware die verbeteringen bevat voor ADSL maar doen dit nog niet publiek. U gaat over 3 dagen over naar VDSL, dan vervalt dit hele verhaal en kunt u door de variërende verdeling van het up en downloadspectrum niet meer de lijnlengte terugrekenen op basis van demping downstream. De 2812 doet het op VDSL erg goed dus dit stapje terug in snelheid is voor u maar van hele korte duur ;)
Dank voor de snelle reactie; ik kan niet wachten :9 ...
Had ik nu maar geweten dat jullie de bedenktijd van een bestelling kunnen halen... ;)

Graag wil ik de mensen van WebCare een groot compliment maken. Ik lees alleen maar positieve reactie op jullie acties - dit is service zoals iedereen het graag ziet. Tegenwoordig helaas niet altijd en overal vanzelfsprekend, voor Telfort kennelijk wél belangrijk, super! Voor mij is het in elk geval een belangrijke reden om Telfort-klant te zijn en te blijven. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Dank je Hugo,

Het probleem is dat de VOIP de ene keer wel goed/helder werkt en de andere keer (per uur anders) vertraagt of valt weg.

Volgens de leverancier van de VOIP centrale zou een hogere up dit probleem op lossen.

Dit omdat de terminalserver veel data verbruikt.

Over speedtest, dank voor de link, maar ik wilde weten wat er overblijft van de 30/3 Mb/s van telfort op ons adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimzicht schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:40:
Dank voor de snelle reactie; ik kan niet wachten :9 ...
Had ik nu maar geweten dat jullie de bedenktijd van een bestelling kunnen halen... ;)

Graag wil ik de mensen van WebCare een groot compliment. Ik lees alleen maar positieve reactie op jullie acties - dit is service zoals iedereen het graag ziet. Tegenwoordig helaas niet altijd en overal vanzelfsprekend, voor Telfort kennelijk wél belangrijk, super! Voor mij is het in elk geval een belangrijke reden om Telfort-klant te zijn en te blijven. Bedankt!
Dat vinden wij erg leuk om te horen, bedankt voor dit mooie compliment! :*)

@Pharlap,

De volledige 27.000 / 3.100 kbps zal gehaald worden als u uw abonnement verlengt naar Internet Standaard. Uw lijnlengte tot de centrale (Ztm-Rok) is 2505 meter maar er staat een BuitenRing straatkast in uw wijk (Ztm-Rok-RB) waar uw lijn bij een verlenging naartoe migreert. Ook Internet Extra is hierdoor beschikbaar op uw adres.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Dank u, zal de overgang in werking zetten ;)

Edit: of kan Telfort ook het opzeggen/overstap van Alice regelen ?

[ Voor 43% gewijzigd door Reveltoorn op 20-01-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pharlap,

De overstap van internet en telefonie zal vanzelf geregeld worden als u alleen een bestelling plaatst bij Telfort. Alice is echter niet aangesloten bij het overstap collectief dus de opzegging moet u zelf aan Alice doorgeven.
Ik zou hierbij een kleine overlap aanhouden, bijvoorbeeld Telfort vandaag aanvragen en de overname laten uitvoeren op 20-2-12, de opzegging bij Alice per 25-2-12 laten uitvoeren.

Geef tijdens de aanvraag aan dat u geen vaste KPN telefonie hebt, maar op dit moment al wel ADSL heeft.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Dank je, Alice kan per 17-2 al.

Dus ga nu telfort aanmelden en kijken wanneer deze kan leveren.

Edit: per 29-2 :*)

Patrick

[ Voor 9% gewijzigd door Reveltoorn op 20-01-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Ik maak al twee jaar gebruik van ADSL van Telford (8MB abonnement) en kom daarmee met mijn twee kilometer afstand van de centrale op zo'n 4 MB/s. Ik heb een aanbod gekregen van Telford om over te stappen naar een abonnement met interactieve televisie. Dit zou kunnen door gebruik te maken van VDSL waarmee de capaciteit gegarandeert op 16MB uit zou komen. Het aanbod is qua prijs aantrekkelijker dan andere opties (ik heb nu canal digitaal voor televisie), maar ik vraag me af of de kwaliteit van de televisie wel goed is. Het schijnt deels zelfs HD te zijn. Hou ik dan nog voldoende snelheid op internet over als de televisie aan staat? Wat zijn in het algemeen de ervaringen met interactieve televisie met deze afstand tot de centrale?

Ik zag ook ergens staan dat met VDSL een verbinding wordt gelegd met glasvezel naar een wijkverdeelkast waarna de verbinding naar huis veel korter zou zijn. Het verbaast me daarom dat VDSL in mijn geval kan omdat wij in het buitengebied wonen.

Tenslotte: Ik neem aan dat we in de meterkast een modem krijgen. Wat voor verbinding komt er tussen de modem en de televisie, is dat een coaxkabel, LAN of iets anders? Deze aansluiting wordt door de monteur aangelegd. Wij hebben geen loze leidingen en geen kruipruimte. Kan deze aansluiting ook buitenom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Telford? :( Telfort :)

Het is niet HD, maar wel mooi beeld. Een televisie-stream neemt zo'n 3Mbits in.

VDSL kan maximaal 50Mbit. Jij houdt dus 16 over zeggen ze. Zou toch kunnen? Tussen tv en modem komt een utp-kabel of een draadloze verbindings set (ethernet via stopcontact). Ik denk niet dat een monteur kabels gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Poecillia,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM om de huidige en eventuele toekomstige situatie in kaart te kunnen brengen. De optionele draadloze verbindings set (€ 55) zorgt voor een LAN via uw stopcontact zodat er geen kabels getrokken hoeven worden:
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/shop/draadlozeverbindingset.png

Een HD zenderpakket hebben we nu nog niet maar komt later dit jaar wel beschikbaar.

Hugo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Beste Telfort Webcare

Ik heb op dit moment Telfort Plus, maar ik zie dat de nieuwe abo-vorm Telfort Standaard tegenwoordig al snellere verbinding geeft. Mijn modem staat nu op 19/1, maar Standaard geeft volgens de site max 25//3. De postcode check geeft echter ook 19down aan. Kunt u voor mij kijken of een wissel naar telfort standaard zinnig is? Vooral de 3Mbps up is zeer aantrekkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door M_V op 25-01-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 18:23
Ik hou me ooit nog wel een keer aanbevolen voor zon wireless setje :D

Wel handig voor strax internet naar mn gameroom toe, scheelt een hele hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51
Beste Hugo,

Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen op mijn vraag via het forum en via DM. Het betreft een eventuele verlenging van mijn abonnement en de aangepaste snelheid/kosten. Mijn vraag nogmaals:

Welke voorwaarden veranderen er tav bellen/internet?
Wat is de haalbare snelheid van het nieuwe abbo op mijn postcode?
Ontvang ik bij het verlengen een draadloos modem, en is dit kostenloos? (heb nu bedraad)

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:05
@Webcare

Gaat Telfort binnenkort net als KPN de interactieve TV ook beschikbaar stellen door gewoon in te loggen op de/een website?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Lampuhkap schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:02:

Wel handig voor strax internet naar mn gameroom toe, scheelt een hele hoop gedoe.
Mocht je interesse hebben, ik heb nog een paar van die setjes liggen.

Ik zie zowaar dat wij in ons achtergestelde dorp ook wat verbeteringen in de centrale hebben gekregen! Ik zou zowaar naar een 25/3 profiel kunnen gaan! Dat is toch beter dan de 11/1 die er voorheen beschikbaar was.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Lampuhkap schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:02:

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:54:
@Poecillia,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM om de huidige en eventuele toekomstige situatie in kaart te kunnen brengen. De optionele draadloze verbindings set (€ 55) zorgt voor een LAN via uw stopcontact zodat er geen kabels getrokken hoeven worden:
[afbeelding]

Een HD zenderpakket hebben we nu nog niet maar komt later dit jaar wel beschikbaar.

Hugo
Strikt gesproken is het natuurlijk helemaal niet wireless, het signaal gaat immers via je elektriciteitsleidingen binnen je huis ;). Maar gelukkig hoef je geen netwerkkabel te leggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
@Poecillia,

[afbeelding]

Hugo
Bedankt voor je snelle reactie, Hugo. Ik heb nu al een half uur zitten kijken en ik voel me aardig dom, maar hoe verstuur je hier een DM? Mijn postcode hoeft niet in het forum, zoals anderen doen.

De verbinding is kennelijk LAN? De modem heeft wel wifi neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Onder het logo van Telfort kan je een DM sturen (derde icoontje van links).

Het modem heeft ook wifi ja.

[ Voor 14% gewijzigd door woekele op 20-01-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Poecillia schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:43:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, Hugo. Ik heb nu al een half uur zitten kijken en ik voel me aardig dom, maar hoe verstuur je hier een DM? Mijn postcode hoeft niet in het forum, zoals anderen doen.

De verbinding is kennelijk LAN? De modem heeft wel wifi neem ik aan?
Je kunt een Direct Message (DM) of privébericht sturen d.m.v. het icoontje onder de usericon (avatar).
In het geval van Telfort Webcare: Stuur een DM naar Telfort Webcare. Je moet wel eerst DM-berichten aanzetten in je profiel/voorkeuren :).

DM-berichten aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Kosten activeren bestaande (maar opgezegde) Digitenne kastjes in combinatie met Alles in 1

Voor een kennis ben ik aan het overwegen om naar Telfort Alles in 1 over te stappen.
Ziet er (zeker inclusief onperkt bellen) goedkoop uit tov andere aanbieders.

Echter er zijn meer TV's in huis daar. Dus extra Digitenne kastjes nodig.

Nu heb ik zelf nog een Digitenne kastje + smartcard staan, maar gebruik dat niet meer, dus ook abbonement opgezegd.
Ik zie op marktplaats ook nog wel kastjes+card voor weinig, liefst gaan we voor 3 Digitenne kastjes (voor de kids).

Ik lees hier dat als je zelf kastje + smartcard hebt je niet de 4 euro/maand Digitenne huur hoeft te betalen.
Maar via http://www.digitenne.nl/telfort/ zie ik nog geen mogelijkheid om zonder kosten bestaande kastjes te re-activeren.

Iemand dit al gedaan, of een idee hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ben ik ook erg benieuwd naar, weestand! In de FAQ van Telfort staat dat je zonder kosten Digitenne kunt nemen als je zelf al een tuner hebt. Maar vervolgens kun je op die site alleen maar bestellen voor minimaal €4/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@webcare Volgens de postcode lijst van KPN zou de centrale waar ik op aangesloten zit (mdb-c) in het 4e kwartaal van 2011 omgebouwd worden voor VDSL.

Echter als ik bij de postcodecheck kijk nu op de site, is nog maar steeds maximaal 6 Mbit/s leverbaar op mijn adres. (4336 HS)

Enig idee hoe lang het nog gaat duren voordat VDSL ook daadwerkelijk actief wordt hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met een telfort abbo van news.kpnplanet.nl of news.kpn.nl te downloaden?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

@ Telfort Webcare

Zijn er nog steeds DSLAM kinderziektes gaande? Sta sinds 18 dec op 33/3 en er wordt niet meer naar 40/4 geschakeld zo te zien, ondanks geen enkele fysieke up/down na de 18e december?
Ja ben verwend geraakt ja, I admit :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 20-09 21:10
Michielodc schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:22:
[...]

Thx! Een vraag alleen, ik kan de router dan nog wel een naam geven die ik wil toch?
Sorry, ietwat laat.
Maar antwoord is JA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Laatst online: 06:51
@webcare
Ik heb nog steeds een hele hoge ping van soms wel 600
De download snelheid is nu ook nog maar zo,n 8 mb terwijl het net was verhoogd naar 12 mb
Ik heb dit al een keer eerder gemeld en zou toen terug gebeld worden
Wat tot nu toe niet is gebeurd
Ik heb je toen een dm gestuurd met mijn tel nr en postcode
Ik zal het nogmaals doen en dan hopen dat ik spoedig gebeld zal worden om het op te lossen

Klajo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Als het goed is is mijn nieuwe verbinding zojuist opgeleverd :*) . Ik vermoed dat mijn WAN ip door de omzetting is gewijzigd want ik kan nu mijn server niet meer benaderen (en de DNS update client zijn ding niet doet). Is er een andere manier om mijn (nieuwe) WAN ip te achterhalen terwijl ik niet op de locatie ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Laatst online: 22-09 23:37
In Hardinxveld is net een nieuwe wijkkast geplaatst, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik VDSL kan bestellen.

@ Webcare: Als ik over wil naar VDSL moet ik dan ook een nieuw jaarcontract afsluiten? Ergens dit jaar wordt er glasvezel opgeleverd, en als dat er is moet ik daar op overstappen (heb al een abbo afgesloten).

Zodra Telfort glas gaat leveren zou ik graag weer overstappen naar Telfort (ik moet wel eerst een jaar naar een andere leverancier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
PaT schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:39:
[...]

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een paar van die setjes liggen.

Ik zie zowaar dat wij in ons achtergestelde dorp ook wat verbeteringen in de centrale hebben gekregen! Ik zou zowaar naar een 25/3 profiel kunnen gaan! Dat is toch beter dan de 11/1 die er voorheen beschikbaar was.
Je hebt ze getest neem ik aan? Werkt het lekker? Merk? Typenummer? Prijs? DM me eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
@Poecillia,

[afbeelding]

Hugo
Ondertussen heb ik drie maal een DM met postcode/huisnummer gestuurd, maar nog geen reactie. Ik had gehoopt dat het wat sneller zou gaan.

T.a.v. die draadloze verbindingsset ('homeplug') vraag ik me af wat de theoretische snelheid is. Ik zie over die dingen veel geklaag over de werkelijke snelheid. Er hangt nogal wat aan ons 220V netwerk dat de boel kan verstoren. In ieder geval zitten huiskamer en meterkast op verschillende groepen. Afstand is ook nogal groot (schat toch wel zeker 20 meter). Dus of het werkt.....en of het blijft werken als er straks HD is? Ik heb bovendien de pest aan lekstroom. Alternatief is een LAN kabel buitenom, ook geen aantrekkelijk vooruitzicht.

Als alternatief voor Telfort heb ik Canal Digitaal. Prijsverschil is een paar euro. Voordeel is dat ik van de liggende coax bekabeling gebruik kan maken. Canal Digitaal biedt bovendien al HD en standaard signaal is al erg goed. Internet is geregeld via KPN netwerk, dat zal wel hetzelfde zijn als Telford. Voordeel is verder dat het hele signaal beschikbaar is voor internet en niet gebruikt wordt voor TV. Dan mis ik wel de interactieve TV, uitzending gemist, films en zo.....lastige keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Kan iemand mij aub vertellen waarom er geadviseerd wordt "Zeg zelf je KPN abonnement NIET op" naast dat je, je huidige nummer niet kan behouden? En ik zie ook (bij Telfort)"U kunt uw huidige vaste telefoonnummer in een later stadium alsnog meenemen" als ik voor een nieuw nummer kiez, wat houd dit in?

Thx.

Edit: Ik heb vaste KPN telefoonnummer en wil naar telefoon-internet bundel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Omdat als je het te vroeg opzegt of je huidige aanbieder het te vroeg opheft je nummer niet meer is mee te nemen of je een periode zonder telefonie zit.

Bij een overname van telefoon nummers eerst de overname regelen en dan gaat de opheffing bij de huidige aanbieder bijna altijd vanzelf als het nummer daar weg is. Je zou dan nog een telefoontje kunnen doen om te verifiëren op dat moment, meestal krijg je al een brief van je huidige aanbieder omdat ze zien dat het nummer weg gaat.

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 24-01-2012 08:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M_V schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:00:
Beste Telfort Webcare

Ik heb op dit moment Telfort Plus, maar ik zie dat de nieuwe abo-vorm Telfort Standaard tegenwoordig al snellere verbinding geeft. Mijn modem staat nu op 19/1, maar Standaard geeft volgens de site max 25//3. De postcode check geeft echter ook 19down aan. Kunt u voor mij kijken of een wissel naar telfort standaard zinnig is? Vooral de 3Mbps up is zeer aantrekkelijk
De postcode check geeft zelfs 14 aan en sluit dus ook helaas uit dat VDSL geleverd kan worden op uw adres. De upload zal dus maximaal 1Mb zijn op ADSL2+. :-(
Tarz schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:33:
Beste Hugo,

Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen op mijn vraag via het forum en via DM. Het betreft een eventuele verlenging van mijn abonnement en de aangepaste snelheid/kosten. Mijn vraag nogmaals:

Welke voorwaarden veranderen er tav bellen/internet?
Wat is de haalbare snelheid van het nieuwe abbo op mijn postcode?
Ontvang ik bij het verlengen een draadloos modem, en is dit kostenloos? (heb nu bedraad)

Alvast bedankt voor de reactie!
Excuus voor de late reactie. De voorwaarden van Internet & bellen zullen in uw geval niet wijzigen. De verwachte downloadsnelheid over VDSL op uw adres is ongeveer 27Mbit en dat is ook de maximale snelheid van Internet Standaard. Het betreft een jaarcontract en het advies is om in uw situatie voor Internet Standaard te kiezen. U ontvangt hierbij kosteloos een draadloos modem in bruikleen, de ZyXEL-P2812-HNU.
Jumpman schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:34:
@Webcare

Gaat Telfort binnenkort net als KPN de interactieve TV ook beschikbaar stellen door gewoon in te loggen op de/een website?
Hier is helaas nog geen verdere informatie over bekend.
weerstand schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:23:
Kosten activeren bestaande (maar opgezegde) Digitenne kastjes in combinatie met Alles in 1

Voor een kennis ben ik aan het overwegen om naar Telfort Alles in 1 over te stappen.
Ziet er (zeker inclusief onperkt bellen) goedkoop uit tov andere aanbieders.

Echter er zijn meer TV's in huis daar. Dus extra Digitenne kastjes nodig.

Nu heb ik zelf nog een Digitenne kastje + smartcard staan, maar gebruik dat niet meer, dus ook abbonement opgezegd.
Ik zie op marktplaats ook nog wel kastjes+card voor weinig, liefst gaan we voor 3 Digitenne kastjes (voor de kids).

Ik lees hier dat als je zelf kastje + smartcard hebt je niet de 4 euro/maand Digitenne huur hoeft te betalen.
Maar via http://www.digitenne.nl/telfort/ zie ik nog geen mogelijkheid om zonder kosten bestaande kastjes te re-activeren.

Iemand dit al gedaan, of een idee hoe dit te doen?
Het re-activeren van de kaarten gaat via Digitenne zelf. U kunt hiervoor bellen met de klantenservice van KPN op nummer 0900 0576.
edgarf28 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:05:
@webcare Volgens de postcode lijst van KPN zou de centrale waar ik op aangesloten zit (mdb-c) in het 4e kwartaal van 2011 omgebouwd worden voor VDSL.

Echter als ik bij de postcodecheck kijk nu op de site, is nog maar steeds maximaal 6 Mbit/s leverbaar op mijn adres. (4336 HS)

Enig idee hoe lang het nog gaat duren voordat VDSL ook daadwerkelijk actief wordt hier?
Nee helaas is daar verder geen informatie over bekend.
leecher schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:06:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met een telfort abbo van news.kpnplanet.nl of news.kpn.nl te downloaden?
Nee, Telfort biedt geen gratis toegang tot nieuwsgroepen.
2Dutch schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:23:
@ Telfort Webcare

Zijn er nog steeds DSLAM kinderziektes gaande? Sta sinds 18 dec op 33/3 en er wordt niet meer naar 40/4 geschakeld zo te zien, ondanks geen enkele fysieke up/down na de 18e december?
Ja ben verwend geraakt ja, I admit :+
De lijn is ook alles behalve instabiel. Ik heb dit doorgezet naar onze tweede lijn en verwacht hier vandaag of morgen antwoord op te krijgen.
klajo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:59:
@webcare
Ik heb nog steeds een hele hoge ping van soms wel 600
De download snelheid is nu ook nog maar zo,n 8 mb terwijl het net was verhoogd naar 12 mb
Ik heb dit al een keer eerder gemeld en zou toen terug gebeld worden
Wat tot nu toe niet is gebeurd
Ik heb je toen een dm gestuurd met mijn tel nr en postcode
Ik zal het nogmaals doen en dan hopen dat ik spoedig gebeld zal worden om het op te lossen

Klajo
Dat is inderdaad vervelend. Ik heb hierbij een nieuw modem verstuurd, als het modem binnen is wordt er contact met u opgenomen.
Jape schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:05:
In Hardinxveld is net een nieuwe wijkkast geplaatst, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik VDSL kan bestellen.

@ Webcare: Als ik over wil naar VDSL moet ik dan ook een nieuw jaarcontract afsluiten? Ergens dit jaar wordt er glasvezel opgeleverd, en als dat er is moet ik daar op overstappen (heb al een abbo afgesloten).

Zodra Telfort glas gaat leveren zou ik graag weer overstappen naar Telfort (ik moet wel eerst een jaar naar een andere leverancier)
Bij de omzetting naar VDSL gaat u een nieuw jaarcontract aan.

Henk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Laatst online: 17-09 20:12
Gebruiken bestaand Digitenne kastje + oude smartcard

Het re-activeren van de kaarten gaat via Digitenne zelf. U kunt hiervoor bellen met de klantenservice van KPN op nummer 0900 0576.

Even gebeld met dit nummer:
-Re-activeren kost 25 euro. Lijkt erop dat dat voor maximaal 3 kastje tegelijk kan voor 25 euro (fingers crossed). Kan via dit 0900 nummer.

-Cardcards die beginnen met 01429 kunnen niet worden ge re-activeerd. (zijn gebruikt bij een actie, ontvangers uit 2006/2007 oid ...).

-Nieuwe smart cards uit de winkel die beginnen met 01455 kunnen alleen met heel recente ontvangers gebruikt worden (Rebox oid??)

-Dus mocht ik een bestaand kastje met card 01429 hebben dan weet ik nog niet hoe verder te gaan.
Mmmmmm, nog wat gedoe dus, misschien toch maar een of meer nieuwe kastjes huren voor 4 euro's / maand / kastje.

Misschien dan toch maar de kabel van Ziggo, maar daar is de HD recorder best prijzig (als ie al weer leverbaar wordt).

Update: Oude smartcard bekeken.... En ja hoor, natuurlijk heb ik net weer een smartcard die begint met 01429.... Lijkt dus redelijk hopeloos?

[ Voor 6% gewijzigd door weerstand op 24-01-2012 20:54 . Reden: M'n smartcard nummer gevonden, jammerrrrr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Mijn verbinding is gisteren omgezet naar VSDL-2, in eerste instantie een behoorlijke verhoging: Van 20/1 naar 33Mb down (attainable rate 37Mb) en 3,5Mb (Attainable 5Mb) up. Vanmorgen echter weer fors gezakt: 17Mb down en nog steeds 3,5Mb up maar attainable up nu ook omlaag :?

Even afwachten maar of DLM de komende dagen nog voor verbetering gaat zorgen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 15-09 17:13
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:40:

[...]

Nee, Telfort biedt geen gratis toegang tot nieuwsgroepen.
Nou ja, geeft niks. Ik vroeg me dat af omdat Telfort een abbo heeft dat 'Internet Instap' heet. Snelheid 8-1 mb/s, 20 euro per maand. Gek genoeg kreeg ik van KPN een brief dat de prijs van mijn internet abonnement met 5 cent omhoog ging (nu dus 25 euro) en 'Internet Instap' ging heten.
Iets met dezelfde specificaties (op de nieuwsserver na die geen 5 eu per maand waard is), dezelfde naam, op hetzelfde netwerk maar toch 25% duurder.

KPN heeft daar denk ik altijd een beetje een handje van. Ooit begonnen bij Planet (ongeveer 26 eu per maand voor iets van 3mb/s als ik het mij goed herinner) dat later KPN werd. Links en rechts gingen bij concurrenten, vreemd genoeg op hun eigen netwerk, de snelheden omhoog en de prijzen omlaag, maar niet bij KPN. Overstap gemaakt naar HetNet, paar euro minder, paar mb/s meer. Dit werd later weer bij KPN gevoegd en nu dus weer de prijs omhoog gegooid.

Mag Telfort mij binnenkort als nieuwe klant verwelkomen, als ik een keertje usenet nodig heb pak ik wel een payserver, voor die 5 eu per maand die ik uitspaar kan je payservers vinden die een stuk beter zijn dan de gratis server van KPN.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Is er eigenlijk nog nieuws rondom de snelheidsverhogingen die doorgevoerd zouden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

[...]

Maar wat als je nog geen Digitenne abonnement hebt? Dan hoor je die via Telfort gratis te kunnen nemen, toch? Maar dat moet dan via digitenne.nl/telfort en daar geven ze je geen mogelijkheid om aan te geven dat je al een kastje hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 19:13

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

@telfortwebcare
Sinds twee uur geen internet meer. geen DSL signaal op vdsl.

Modem heb ik al gereset en de bekabeling is in order.
Kunnen jullie mij helpen?

Help desk van telfort is erg druk. Deze probeer ik later weer te bellen.

Mijn postcode zal ik in de PM zetten.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:17:
@scofield,

Excuus, zie de vraag nu pas. KPN geeft een verwachte snelheid op uw adres van 9000kbps, voor Interactieve TV is minimaal 10.000kbps nodig. Deze waarden wordt aangepast naar actuele waarden als het een verbinding betreft op een KPN DSLAM. Ik heb nu een migratie aangevraagd van BabyXL naar KPN's WBA-E. Over ongeveer een week vindt de migratie plaats en het updaten van de postcodecheck data zal ongeveer 2 weken duren. Over ongeveer 3 weken kunt u dus ook Interavtieve TV bestellen op uw adres.

Hugo
Ik kreeg vandaag een brief van Telfort met betrekking tot onderhoudswerkzaakheden aan de wijkcentrale.
Dit staat over 2 weken te gebeuren. Heeft dit nog consequenties voor de aangevraagde migratie die je gedaan hebt? Wijkcentrale 2405 Centrum. En zijn dit dan werkzaamheden aangaande een ombouw naar vdsl? Of is dat niet na te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Lekker mijn zyxel modem is kapot, hoe krijg ik een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Woekele en webcare, ik heb het ingesteld en een eerste test leek te werken; zij het dat bij het kopie mailadres het bericht met een vertraging van goed 5 minuten binnen kwam, bij een 2e test nog niks. Ik zie het nog even aan. Thanx iig voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Die vertraging kan ik je helaas niks over zeggen. Ik krijg er eigenlijk alleen maar facturen van Telfort op, dus nooit echt op gelet :) Maar kan me niet voorstellen dat het niet werkt eigenlijk, aangezien het bij mij altijd werkt.

@babbi, welk type modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:15
@webcare behoud je de korting (in dit geval de eerste 12 maanden internet standaard voor € 17,50) indien je interactieve tv bestelt? (nog recht op acht maanden korting); of vervalt deze korting dan omdat het pakket wordt gewijzigd (lees: interactieve tv wordt toegevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
pffffff nou uiteindelijk met tussenkomst van webcare een oplossing voor mijn probleem met Guidion (installateur telfort). Liep vanaf oktober. Wat een drama zeg. Ben nog nooit zo onbeschoft door een bedrijf behandeld. Echt schande. Ben blij dat ik dat bedrijf achter me kan laten.

Nu nog een beloofde terugbetaling van Telfort zien en we kunnen het hoofdstuk sluiten....

Tip: ga nooit maar dan ook nooit in zee met Guidion. Afspraken worden niet nagekomen en ze liegen ronduit ook al heb je hard bewijs.

Webcare van Telfort daarentegen: reageren snel en lijken afspraken na te komen (al is het nog wachten op mijn terugbetaling ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:11
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik de Webcare een DM sturen?
Ik kan alleen in de Gallery kijken maar zie geen mogelijkheid tot DM?
Ook onder zijn logo zie ik maar 3 icoontjes, My react, homepage, gallery.
bvd

[ Voor 20% gewijzigd door Ora et Labora op 25-01-2012 08:45 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:17
Misschien eerst inloggen?
Want ik zie vier icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
EJVL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:44:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik de Webcare een DM sturen?
Ik kan alleen in de Gallery kijken maar zie geen mogelijkheid tot DM?
Ook onder zijn logo zie ik maar 3 icoontjes, My react, homepage, gallery.
bvd
In je instellingen eerst DM aanzetten voor jezelf, anders kun je ook niet DM'en naar anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:11
@Telfort Webcare:
Ik heb een internet plus abonnement van jullie, de snelheid die ik haal is maximaal 8-10 MB, ook als ik in de modem kijk komt deze niet boven de 10 MB uit, volgens het abonnement moet het toch veel sneller zijn.
Aan de pc/laptop ligt het niet, bij iemand anders haal ik wel veel hogere snelheden.
Zou u naar mijn verbinding kunnen kijken?
Gegevens per DM gestuurd.

bvd

@Jape, tnx

[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 25-01-2012 09:15 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

@Webcare: Thanx voor het nieuwe modem, het werkt als een zonnetje :). Wel nog een vraag, dien in de oude Speedtouch retour te sturen? Ik heb namelijk geen idee meer of deze in bruikleen is (Volgens mij niet, komt nog uit een SpeedlinQ contract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Reneger schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:22:
@Webcare: Thanx voor het nieuwe modem, het werkt als een zonnetje :). Wel nog een vraag, dien in de oude Speedtouch retour te sturen? Ik heb namelijk geen idee meer of deze in bruikleen is (Volgens mij niet, komt nog uit een SpeedlinQ contract)
Telfort hoeft alleen de 2601 en de 2812 nog terug te hebben, de speedlinq kun je dus zelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
@ WebCare: vandaag geeft de postcode check aan dat de maximale snelheid op mijn adres 21Mb is. Vorige week was dat nog 29Mb en was Internet Extra de aanbevolen keuze. Op basis daarvan heb ik mijn abonnement verlengd maar nu is Internet Standaard de aanbeveling... :?

Modem geeft nu aan: VDSL WAN 17760/3416 kbps, maar dat was begin deze week nog 33Mb down

Verder staat er:
attainable rate upstream: 6152 kbps
attainable rate downstream: 20522 kbps
linetype: VDSL2

Is dit te verklaren of kunnen jullie mijn ongerustheid wegnemen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Poecillia,

Excuus voor de late reactie. Ik heb uw DM beantwoord.
woekele schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:59:
[...]

Maar wat als je nog geen Digitenne abonnement hebt? Dan hoor je die via Telfort gratis te kunnen nemen, toch? Maar dat moet dan via digitenne.nl/telfort en daar geven ze je geen mogelijkheid om aan te geven dat je al een kastje hebt?
In dit geval kunt u zelf een losse smartcard bestellen. Dit kan bijvoorbeeld bij deze webshop. Helaas is dit niet mogelijk via http://digitenne.nl/telfort
jamesbond007uk schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:34:
@telfortwebcare
Sinds twee uur geen internet meer. geen DSL signaal op vdsl.

Modem heb ik al gereset en de bekabeling is in order.
Kunnen jullie mij helpen?

Help desk van telfort is erg druk. Deze probeer ik later weer te bellen.

Mijn postcode zal ik in de PM zetten.
Ik zie dat er inmiddels een storingsmelding voor aangemaakt is. Excuus voor het ongemak.
schot schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:35:
@webcare behoud je de korting (in dit geval de eerste 12 maanden internet standaard voor € 17,50) indien je interactieve tv bestelt? (nog recht op acht maanden korting); of vervalt deze korting dan omdat het pakket wordt gewijzigd (lees: interactieve tv wordt toegevoegd).
Deze korting behoudt u. :)
xxxMaverick schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:52:
pffffff nou uiteindelijk met tussenkomst van webcare een oplossing voor mijn probleem met Guidion (installateur telfort). Liep vanaf oktober. Wat een drama zeg. Ben nog nooit zo onbeschoft door een bedrijf behandeld. Echt schande. Ben blij dat ik dat bedrijf achter me kan laten.

Nu nog een beloofde terugbetaling van Telfort zien en we kunnen het hoofdstuk sluiten....

Tip: ga nooit maar dan ook nooit in zee met Guidion. Afspraken worden niet nagekomen en ze liegen ronduit ook al heb je hard bewijs.

Webcare van Telfort daarentegen: reageren snel en lijken afspraken na te komen (al is het nog wachten op mijn terugbetaling ;) )
Op de factuur van 28-02-2012 worden er geen abonnementskosten in rekening gebracht.
Ruimzicht schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:38:
@ WebCare: vandaag geeft de postcode check aan dat de maximale snelheid op mijn adres 21Mb is. Vorige week was dat nog 29Mb en was Internet Extra de aanbevolen keuze. Op basis daarvan heb ik mijn abonnement verlengd maar nu is Internet Standaard de aanbeveling... :?

Modem geeft nu aan: VDSL WAN 17760/3416 kbps, maar dat was begin deze week nog 33Mb down

Verder staat er:
attainable rate upstream: 6152 kbps
attainable rate downstream: 20522 kbps
linetype: VDSL2

Is dit te verklaren of kunnen jullie mijn ongerustheid wegnemen :o
Ik ontvang graag uw mobiele nummer zodat ik hier een storingsonderzoek voor kan aanmaken.
babbi schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:48:
Lekker mijn zyxel modem is kapot, hoe krijg ik een andere?
Ik ontvang graag uw postcode, huisnummer en mobiel nummer zodat ik voor u kan nakijken.
Reneger schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:22:
Het Speedtouch-modem hoeft niet terug gestuurd te worden. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Wel apart dat de download maar blijft stijgen, en de upload niet
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1729742148.png

Ik ben ooit begonnen op 17mbit down en 1,19mbit up...

overigens wat die draadloze verbindingssetjes via het stopcontact betreft:
Is het niet noodzakelijk dat de plek waar de eerste stekker ingaat en de plek waar je de 'ontvanger' plaatst dus het tweede stopcontact, op dezelfde fase zitten?

We hebben thuis drie fasen in huis met elk 4 stoppen, dacht ik, en ik vroeg me dus af of ik vanuit de meterkast die op fase 1 zit, ook via zo'n wireless setje naar een slaapkamer kan op fase3.

Dit is niet voor mezelf bedoeld, (Heb nml zelf al zo'n setje in gebruik, maar woonkamer (voor iptv) en meterkast zitten beide op fase 1). maar eigenlijk bedoeld voor de buren, omdat wifi daar niet lekker loopt.. De koelkast zit bij hun precies tussen de modem en de pc, waardoor de verbinding ronduit ruk is.

De buren hebben overigens 2 fasen in gebruik, en de plek van hun pc zit zeker weten op een andere fase dan de meterkast waar het modem zit.

[ Voor 78% gewijzigd door GAIAjohan op 25-01-2012 16:44 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:47
Heb ik vanavond wel internet verbinding?

Zyxel modem gaf de afgelopen twee avonden een rood lichtje bij 'internet'. Windows geeft ook aan wel verbonden, maar geen internet toegang. Statusoverzicht in het advanced modem menu laat ook 0.0.0.0 zien dus geen DHCP toekenning en geen DNS omzetting.

Begon even na twaalfen en tegen zessen was het weer voorbij. Maar op de Telfort site geen info te vinden. Dus wat is er aan de hand en heb ik vanavond wel internet? Zoeken op Tweakers.net leidt ook naar niets.

Edit: Blijkt onderhoud van glasvezel naar twee centrales, waaronder die van mij, te zijn geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door donaldk op 26-01-2012 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:51:
In dit geval kunt u zelf een losse smartcard bestellen. Dit kan bijvoorbeeld bij deze webshop. Helaas is dit niet mogelijk via http://digitenne.nl/telfort
Maar hoe sluit ik dan het gratis Digitenne-abonnement af? Of is die automatisch al aangemaakt? Dus ik kan gewoon KPN bellen en zeggen dat ik een kaartje wil laten activeren op mijn gratis abo van Telfort? Doormiddel van mijn Postcode/huisnummer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ondanks dat ik al de nieuwe modem heb ontvangen wat nog prima werkt met modern warfare 3 ( mits ik utorrent uitzet) heb ik toch ook mijn abonnement verlengt, lagere download snelheid , hogere upload ( misschien dat online gamen daardoor nog beter gaaat
maar de postcode check geeft dus voor de snelheid 14 op, maar met mijn oude abonnement had ik altijd wel een max snelheid van 18.

dit is geen vraag maar een opmerking;)

maar nu wel een vraagje, nieuwe abonnement is 16, kan je toch nog op 18 uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nieuwe abonnement is 25Mbps maximaal toch? Verwachting is geschat op 16Mbps en dat kan natuurlijk conservatief zijn en prima 18-25Mbps halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[...]
De lijn is ook alles behalve instabiel. Ik heb dit doorgezet naar onze tweede lijn en verwacht hier vandaag of morgen antwoord op te krijgen.

Henk
Fijn, thx. Overigens nog bedankt voor de correctie mbt administratiekosten: die was op de laatste factuur (deze week gehad) alsnog doorgevoerd, ook weer opgelost :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraagje ik ga 2 feb over op VDSL en heb nu al mijn nieuwe modem ontvangen kan ik deze nu al gebruiken nu hem ik nog telfort adsl 2 20/1.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:05:
[...]

Het is mogelijk het pakket te wijzigen, met behoud van korting. Ik heb het pakket inmiddels laten wijzigen. De korting zal waarschijnlijk op de factuur van februari te zien zijn. Graag hoor ik of dit het geval is.
Factuur inmiddels ontvangen.
Kreeg daarnet te horen dat de korting helaas niet te zien is op de factuur van februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Wie kan mij helpen aan de VDSL instellingen voor fritzbox 7390?
Mijn andere modem is eergisteren overleden (Geen DSL signaal meer)

Op de fritzbox krijg ik keurig de DSL signaal en zie dat ik rond 28000 / 2000 zit. Alleen krijg ik GEEN IP adres.
De VPI / VCI staat op 1/32

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 23:29

Hironshy

Orooo!!!

Frogmen schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:44:
Vraagje ik ga 2 feb over op VDSL en heb nu al mijn nieuwe modem ontvangen kan ik deze nu al gebruiken nu hem ik nog telfort adsl 2 20/1.
Had gister ook mijn modem ontvangen en aan de isra gehangen. De eerste 6 uur verliep vlekkeloos. Daarna krijg ik om de zoveel tijd 10-15min een wan uitval. En na 10sec ofzo is de verbinding weer actief.

Weet niet of het ligt aan het feit dat het nog adsl2+ is. Maar hopelijk is de probleem opgelost als de overstap naar VDSL is gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hironshy op 26-01-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Ja dat kan. Ik heb dezelfde stap gemaakt: van ADSL2 20/1 naar snelste abo, nieuw modem werkte meteen. Paar dagen later werd lijn daadwerkelijk omgezet naar VDSL2. Snelheid down is helaas (nog?) niet omhoog, even afwachten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jamesbond007uk schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:32:
Wie kan mij helpen aan de VDSL instellingen voor fritzbox 7390?
Mijn andere modem is eergisteren overleden (Geen DSL signaal meer)

Op de fritzbox krijg ik keurig de DSL signaal en zie dat ik rond 28000 / 2000 zit. Alleen krijg ik GEEN IP adres.
De VPI / VCI staat op 1/32
Dat kan je niet zomaar instellen in een Fritzbox via de GUI. Hij moet op DHCP en vlan34 voor VDSL2.

Hier staat een configuratie file die je in je Fritz kunt laden en dan werkt 't.

Anders een trucje in twee stappen.

De truc is om onder Account Information eerst een (willekeurige) ppp account met VLAN 34 te activeren en vervolgens wisselen naar RFC1483.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 26-01-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:30:
Wel apart dat de download maar blijft stijgen, en de upload niet
[afbeelding]

Ik ben ooit begonnen op 17mbit down en 1,19mbit up...

overigens wat die draadloze verbindingssetjes via het stopcontact betreft:
Is het niet noodzakelijk dat de plek waar de eerste stekker ingaat en de plek waar je de 'ontvanger' plaatst dus het tweede stopcontact, op dezelfde fase zitten?

We hebben thuis drie fasen in huis met elk 4 stoppen, dacht ik, en ik vroeg me dus af of ik vanuit de meterkast die op fase 1 zit, ook via zo'n wireless setje naar een slaapkamer kan op fase3.

Dit is niet voor mezelf bedoeld, (Heb nml zelf al zo'n setje in gebruik, maar woonkamer (voor iptv) en meterkast zitten beide op fase 1). maar eigenlijk bedoeld voor de buren, omdat wifi daar niet lekker loopt.. De koelkast zit bij hun precies tussen de modem en de pc, waardoor de verbinding ronduit ruk is.

De buren hebben overigens 2 fasen in gebruik, en de plek van hun pc zit zeker weten op een andere fase dan de meterkast waar het modem zit.
Ik ga proberen dit vanavond te testen voor u. Ik kom hierop terug.
woekele schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:12:
[...]

Maar hoe sluit ik dan het gratis Digitenne-abonnement af? Of is die automatisch al aangemaakt? Dus ik kan gewoon KPN bellen en zeggen dat ik een kaartje wil laten activeren op mijn gratis abo van Telfort? Doormiddel van mijn Postcode/huisnummer oid?
Dit gaat inderdaad rechtstreeks via Digitenne/KPN. Dit wordt automatisch gematched zodat u hier niets voor betaald. Het vermelden van het contract behoort niet nodig te zijn maar is wel aan te raden.
2Dutch schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Fijn, thx. Overigens nog bedankt voor de correctie mbt administratiekosten: die was op de laatste factuur (deze week gehad) alsnog doorgevoerd, ook weer opgelost :)
Geen dank. :)
Dat kan zeker. :)
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:16:
[...]

Factuur inmiddels ontvangen.
Kreeg daarnet te horen dat de korting helaas niet te zien is op de factuur van februari.
Dat is niet de bedoeling geweest. Ik laat dit uitzoeken en kom hierop terug. Excuus voor het ongemak.
Hironshy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:33:
[...]

Had gister ook mijn modem ontvangen en aan de isra gehangen. Eerste 6 uur werkt het perfect. Daarna krijg ik om de zoveel tijd 10-15min een wan uitval. En na 10sec ofzo is de verbinding weer actief.

Weet niet of het ligt aan het feit dat het nog steeds adsl2+ is. Maar hopelijk is de probleem opgelost als de overstap naar VDSL is gemaakt. Telfort webcare zou je misschien kunnen kijken wanneer die overstap plaatsvindt? Want heb nog geen brief ontvangen hierover.
Het modem behoort ook op ADSL2+ prima te werken. Ik kijk graag aan de hand van uw postcode en huisnummer wat er aan de hand is en wanneer u wordt opgeleverd.
Ruimzicht schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:54:
[...]

Ja dat kan. Ik heb dezelfde stap gemaakt: van ADSL2 20/1 naar snelste abo, nieuw modem werkte meteen. Paar dagen later werd lijn daadwerkelijk omgezet naar VDSL2. Snelheid down is helaas (nog?) niet omhoog, even afwachten voor mij.
Dit wordt op dit moment opgepakt. Ik hoop morgen meer informatie hierover te hebben.

Henk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:59:
[...]

Dat is niet de bedoeling geweest. Ik laat dit uitzoeken en kom hierop terug. Excuus voor het ongemak.
Prima. ;) Nogmaals bedankt voor de goede service, altijd fijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

bjck schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:57:
[...]

Dat kan je niet zomaar instellen in een Fritzbox via de GUI. Hij moet op DHCP en vlan34 voor VDSL2.

Hier staat een configuratie file die je in je Fritz kunt laden en dan werkt 't.

Anders een trucje in twee stappen.

De truc is om onder Account Information eerst een (willekeurige) ppp account met VLAN 34 te activeren en vervolgens wisselen naar RFC1483.
@BJCK,

Het is gelukt met de twee stappen. Ik had wel de VLAN34 goed. Door middel van de twee stappen truuk is het wel goed gegaan. Alles zag er wel het zelfde uit ;)
Dank je wel!

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
  • Laatst online: 08-09 23:52
@webcare, er zou mij een nieuw modem toegezonden worden (oude overleden). Dinsdag telefonisch contact gehad en deze zou op z'n vroegst donderdag geleverd worden. De 2e lijn gaf mij aan dat ik een sms zou krijgen met track en trace, zodat ik ongeveer kon verwachten wanneer de nieuwe modem zou komen. Heb nog niks ontvangen als het gaat om sms (bericht track en trace). Maar krijg ik hier wel bericht van? Ben al een week zonder internet en dat is toch wel lastig (zeurmode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GAIAjohan,

Gisteren is het testen niet gelukt. Vanavond nog een poging. :)
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:08:
[...]

Prima. ;) Nogmaals bedankt voor de goede service, altijd fijn. ;)
Geen dank, zodra ik meer weet hoort u dit.
Foidz0r schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:55:
@webcare, er zou mij een nieuw modem toegezonden worden (oude overleden). Dinsdag telefonisch contact gehad en deze zou op z'n vroegst donderdag geleverd worden. De 2e lijn gaf mij aan dat ik een sms zou krijgen met track en trace, zodat ik ongeveer kon verwachten wanneer de nieuwe modem zou komen. Heb nog niks ontvangen als het gaat om sms (bericht track en trace). Maar krijg ik hier wel bericht van? Ben al een week zonder internet en dat is toch wel lastig (zeurmode).
Dat is na te gaan, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM zodat ik dit voor u kan nakijken.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Vandaag geregeld dat ik thuis ga overstappen naar Telfort! Het gaat 1 maart in en kan niet wachten, want die provider die ik nu heb ik is gewoon, om het zacht uit te drukken, minder plezant. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@ Telfort Webcare

Zou een van jullie voor mij kunnen uitzoeken waarom mijn dsl sync nooit langer dan een dag actief blijft?

Er hebben de laatste jaren aardig wat bouw werkzaamheden plaatsgevonden in mijn buurt (Breda Spoorbuurt, met de nodige kabelbreuken) en sindsdien mag ik blij zijn als mijn dsl-verbinding langer dan een dag actief is...

Binnenshuis heb ik alles qua bekabeling al nagelopen en vervangen waar noodzakelijk ivm een nieuw modem, een Fritz!box 7390, het modem staat sowieso op nog geen halve meter van het isra-punt met een kabel van dezelfde lengte en ik heb deze direct op een stopcontact aangesloten in plaats van een stekkerdoos.

Ook heb ik meerdere modems getest om te kijken of het niet aan het modem lag :

- Een Speedtouch 716v5-wl, mijn oude modem, herstart compleet na het wegvallen van de dsl-verbinding en dat meermaals per dag, soms zelfs per uur;
- Een Draytek Vigor 2710vn verliest meerdere malen per dag de dsl sync;
- Het originele Telfort 1 poorts modem ( Zyxel p2602r-d1a) verliest ook meerdere malen per dag de dsl sync;
- Het originele Compuserve draadloze modem (Zyxel p2602hw-d1a) idem dito.

Nu ben ik van Telfort naar Compuserve en nadat Compuserve overgenomen was, weer bij Telfort gekomen, maar ben dus altijd op hetzelfde netwerk gebleven en hoefde dus nooit iets aan mijn instellingen te veranderen.

Het is vrij vervelend en dan met name als ik een vpn-verbinding naar het werk open heb staan, dat deze er soms meerdere malen uitvalt...

Het grappige is ook, dat ik in het prille begin bij Telfort intrainde op ruim 19mbit en dat in de loop der jaren net 15mbit is geworden. Het leek bij elke kabelbreuk tijdens de bouw werkzaamheden minder te worden. De snelheid an sich maakt mij niet zoveel uit, stabiliteit is veel belangrijker voor me.

Dus om een lang verhaal kort te maken, zou één van jullie zo vriendelijk willen zijn om een lijnmeting op mijn verbinding te doen om te kijken waarom mijn dsl sync amper een dag stabiel blijft? Voorheen had ik een uptime van mijn dsl sync die gelijk stond aan de uptime van mijn modem en dat is nu niet meer het geval.

Abonnementsgegevens lever ik wel via dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DeliciousBrown®,

Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer per DM zodat ik dit in onderzoek kan nemen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Beste Telfort,
Heb ik misschien een mail/brief gemist waarin jullie aangeven dat jullie per 2012 het abbonement onder de naam KPN incasseren?
Ik had bijna het bedrag terug laten boeken.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 27-01-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou juist hetzelfde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@job, Master0,

De volgende factuur zal weer geïncasseerd worden onder de naam Telfort BV. Voor meer informatie zie Onze Storingspagina.

Onze excuses voor het ongemak.

Henk
Pagina: 1 ... 50 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.