Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.590 views

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
@webcare:

Gisteren heb ik mijn nieuwbouwwoning in ontvangst genomen, en ik kon zo snel geen ISRA punt in de meterkast vinden. UPC/Glasvezel zit er al wel. De postcodecheck van telfort/kpn werkt echter wel! Betekend dit dat KPN nog het een en ander gaat aanleggen/aansluiten?

Verwijderd

We zoeken nog testers voor onze IPv6 (pre-)pilot :) Wie wil er testen met IPv6?

@SouLmaN,

Als de postcodecheck aangeeft dat er geleverd kan worden moet er ergens een ISRA zitten. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM, mogelijk staat uw ISRA locatie bij KPN omschreven.

Hugo

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik overweeg om interactieve TV van telfort af te nemen + Digitenne.

Op de website staat dat je per extra TV 4 euro p/m betaald voor Digitenne. Nu weet ik dat je bij Digitenne normaal ook eigen gekochte smartcards + tuners kan activeren zonder 4 euro p/m te betalen voor een huur tuner.

Is dit bij Telfort ook mogelijk, zodat ik dus alleen die 11 euro p/m betaal voor interactieve TV en geen extra kosten heb voor mijn 2e,3e en 4e tv? Ik kan namelijk van iemand smartcards + tuners overnemen.

Wat wordt er van ons verwacht wanneer je mee wilt doen aan de IPv6 pilot?

[ Voor 13% gewijzigd door Morpheusk op 15-12-2011 15:25 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 23:07
Morpheusk schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:22:
Ik overweeg om interactieve TV van telfort af te nemen + Digitenne.

Op de website staat dat je per extra TV 4 euro p/m betaald voor Digitenne. Nu weet ik dat je bij Digitenne normaal ook eigen gekochte smartcards + tuners kan activeren zonder 4 euro p/m te betalen voor een huur tuner.

Is dit bij Telfort ook mogelijk, zodat ik dus alleen die 11 euro p/m betaal voor interactieve TV en geen extra kosten heb voor mijn 2e,3e en 4e tv? Ik kan namelijk van iemand smartcards + tuners overnemen.

Wat wordt er van ons verwacht wanneer je mee wilt doen aan de IPv6 pilot?
Het probleem met Digitenne is dat, zonder abo, je enkel de FTA zenders krijgt. Ik weet niet wat het standaard abo bij Digitenne kost, maar als ik zo snel op de site kijk is het 9 euro/maand. Dan is die 4 euro/maand van Telfort heel redelijk ;).

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:09
MC Taz Man schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:46:
[...]

Het probleem met Digitenne is dat, zonder abo, je enkel de FTA zenders krijgt. Ik weet niet wat het standaard abo bij Digitenne kost, maar als ik zo snel op de site kijk is het 9 euro/maand. Dan is die 4 euro/maand van Telfort heel redelijk ;).
Het huren van een extra tuner bij Digitenne kost 4 euro per maand boven op het "verplichte" abonnement van 9 euro. Als je al een tuner in je bezit hebt kan je ook een extra smartcard laten activeren zonder extra kosten per maand.

De vraag van de Morpheusk is of dat ook bij Telfort kan.

Verwijderd

SouLmaN schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:37:
@webcare:

Gisteren heb ik mijn nieuwbouwwoning in ontvangst genomen, en ik kon zo snel geen ISRA punt in de meterkast vinden. UPC/Glasvezel zit er al wel. De postcodecheck van telfort/kpn werkt echter wel! Betekend dit dat KPN nog het een en ander gaat aanleggen/aansluiten?
Ik heb uw gegevens in goede orde binnengekregen. De gegevens zijn bij KPN ook nog niet bijgewerkt. Mocht u wel een order plaatsen bij ons, kunnen wij bij de leverorder aangeven dat het ISRA-punt niet te vinden is en middels een monteur dit alsnog laten lokaliseren. Mocht u hiervoor kiezen hoor ik dit graag van u.

@Morpheusk,

Op digitenne.nl/telfort kan geen losse smartcard besteld worden, alleen een smartcard i.c.m. huurtuner. Als u zelf al een ontvanger heeft maar nog geen smartcard dient u deze zelf aan te schaffen. Er zijn diverse webshops waar een losse smartcard te bestellen is. Activeren van die smartcard gaat telefonisch met Digitenne. Naast de aanschafkosten van de smartcard worden er verder geen abonnementskosten of huur in rekening gebracht.

v.w.b. de IPv6: gebruikerservaringen delen, alles waar u tegenaan loopt tijdens gebruik.

Hugo

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 17:11 ]

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
@webcare:
_AzN_GhOsT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:53:
@ Webcare, op 7-12-2011 heb ik jullie een DM gestuurd. Hebben jullie deze ontvangen? Ik heb namelijk nog geen reactie ontvangen. Het betreft de internetsnelheden en abonnenment dat ik momenteel heb, zoals aangegeven in mijn eerdere post.

crypto coin price market cap

• MC Taz Man
jorisp schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:17:
[...]

Het huren van een extra tuner bij Digitenne kost 4 euro per maand boven op het "verplichte" abonnement van 9 euro. Als je al een tuner in je bezit hebt kan je ook een extra smartcard laten activeren zonder extra kosten per maand.

De vraag van de Morpheusk is of dat ook bij Telfort kan.
A dank, weer wat geleerd :D

Verwijderd

Excuus, was al wel bezig voor u maar had nog geen reactie geplaatst. :( Ik zie inderdaad dat er door een aantal factoren de snelheid beperkt is. Waaronder ook de afstand vanaf uw locatie naar de wijkcentrale, hier is helaas niets aan te doen. Wat ik u wel zou willen adviseren, is de bekabeling (tijdelijk) te vervangen. Waar staat het modem op dit moment aangesloten?

Graag hoor ik wanneer dit gedaan is om te kijken of dit de situatie verbeterd heeft.

Henk

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
ik wil me ook wel beschikbaar stellen voor de ipv6 pilot, maar...

wat zijn de grote voordelen?
Ik begrijp eruit dat je eigenlijk geen NAT meer hebt achter je router en elk apparaat zijn eigen ip-adres krijgt? Dus dat betekend dat ik mijn NAS direct vanuit het WAN kan benaderen, zonder porten te hoeven forwarden? Maar wat betekend het voor het interne netwerkverkeer tussen de computers hier onderling en bijv. de benadering van m'n NAS en de werking van DLNA etc.
Ik ben de beheerder van het internet in een studentenhuis, dus het is wel belangrijk dat dit eigenlijk zonder (veel) problemen blijft werken...

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:31
Misschien even goed om er bij te vermelden:
IPv6 wordt (nog) gedraaid in dual-stack, oftewel: zowel IPv4 als IPv6 is te gebruiken.
Dit blijft de eerste paar jaar nog wel zo.

@smartie89
NAT is inderdaad niet meer nodig met IPv6, elk apparaat heeft een eigen IP.
Dit IP geldt voor zowel intern als extern.
Je hebt echter wel te maken met een firewall in het modem.
Als je dus je NAS extern wilt kunnen benaderen dan moet je de firewall openzetten.
Dingen als DLNA zal veelal nog gewoon via IPv4 gaan omdat beide apparaten IPv6 moeten ondersteunen.

Verwijderd

@ Webcare: Ik had een vraagje.

Per 27 december stappen we over naar Telfort. We hebben het internet max + bellen abonnement. Nu zie ik net op jullie site dat de namen van de abonnementen zijn veranderd (?). Internet Max is nu Internet Extra geworden. Ook het maandbedrag, zowel de 1e 12 maanden als na 12 maanden zijn veranderd. We gaan
nu dus inweze meer betalen dan dat het extra abonnement nu kost.

Is het misschien mogelijk om dit om te zetten?

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:00:
[...]
Ik heb uw gegevens in goede orde binnengekregen. De gegevens zijn bij KPN ook nog niet bijgewerkt. Mocht u wel een order plaatsen bij ons, kunnen wij bij de leverorder aangeven dat het ISRA-punt niet te vinden is en middels een monteur dit alsnog laten lokaliseren. Mocht u hiervoor kiezen hoor ik dit graag van u.

Hugo
Ik heb inmiddels een verhuisverzoek bij Telfort ingediend naar de nieuwe postcode die ik je in de DM gestuurd heb. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door SouLmaN op 15-12-2011 22:35 ]

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
@Webcare

Ik heb al eerder van me laten horen betreffende mijn lagere internetsnelheid. Volgens jullie train ik met 14Mbit in. Alleen is mijn snelheid hier 8Mbit. Ik heb verschillende kabels geprobeerd en zelfs een andere netwerkkaart maar dat heeft helaas niet geholpen. De enige conclusie is dat het modem niet goed meer functioneert. Valt hier vanuit jullie nog wat aan te doen? Is het mogelijk een andere modem te krijgen zodat ik wel optimaal van mijn abonnement kan genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:17
@webcare:

Hier na een abonnementsverlenging een ander IP (van 195.240.42.x naar 82.168.233.x) en ook direkt een verlaging van 12 Mbit naar 7 Mbit gekregen. Normale ADSL-2+ verbinding, attainable rate staat ook op iets van 12 Mbit in het modem. Centrale DTN-C.

Zal zo dan maar een DM sturen met naam + postcode, neem aan dat dan de DLM gereset dient te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door wian_gn op 16-12-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:12:
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik mee kan kijken wat er aan de hand is en belangrijker nog wat er gaat gebeuren. :)

Henk
@webcare,

Ik ben bang dat het een verhaal zonder einde gaat worden.

Gisteren is de KPN monteur langs geweest.
Hij begon met een meting aan het ISRA punt. Hij deelt mee, dat er iets niet in orde is.
(gelukkig, denk ik dan, dat is alvast iets)
Aangezien ik 4 hoog in een appartement woon, zegt hij nu een meting te gaan doen in de straatkast. Wijkt het signaal hier ook af, dan is er tussen de straatkast en centrale iets fout. Is het signaal in de straatkast goed, dan is er een fout tussen de straatkast en ISRA punt.

Allemaal heel overzichtelijk, logisch en goed te volgen.

Even later belt de monteur mij op. Het signaal in de straatkast is goed.
Mijn modem en/of splitter is kapot. Nu breekt mijn klomp.

Een eerdere test met een monteur van Telfort had al uitgewezen, dat het modem niet kapot was.

Niet uit het veld geslagen sluit ik een ander modem en splitter aan.

De resultaten kunt u aflezen, bij beiden de eerder gememoreerde harde uploadgrens van 6030 kbps

http://i284.photobucket.c...nternet/speedtouch780.jpg

http://i284.photobucket.c...nternet/speedtouch716.jpg

Ik krijg nu een nieuw modem. De resultaten laten zich al vooraf inschatten.

Adres met DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hansyii,

Er staat een 6Mbit profiel op uw lijn maar dat is voor de huidige situatie geen verkeerde keuze. Ook met dit profiel worden er fouten in het dataverkeer gegenereerd, dit zijn er nog niet zoveel dat ze niet gecorrigeerd kunnen worden maar het geeft wel aan dat de verbinding op het randje draait.

U wilt minimaal weer intrainen op 9.710kbps. Target SNR downstream is 6dB, bij u is het op 6.030kbps nu 6,4dB dus er is nog 0,4dB ruimte. Dat is geen 3,7Mbit.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2815w1l.jpg
Ik heb een hoger profiel aangevraagd, staat er zometeen op. Als u daarna weer de ZyXEL aansluit kunt u zien wat er maximaal uit het huidige koper te halen is. Uw ZyXEL met huidige firmware is beter geoptimaliseerd op BabyXL dan de Speedtouch.

De dataverkeerfouten zijn er op sommige verbindingen moeilijk uit te krijgen. Er zijn nu 2 monteurs geweest die colo, verdeler en ISRA hebben gecontroleerd. Ook zijn er metingen met positief resultaat uitgevoerd op de verdeler. Er kan dus vanuit worden gegaan dat daar nu geen grote fouten meer zitten. Blijft over de inpandige bekabeling tussen straatkast-ISRA en het modem. Modem wordt ook vervangen dus die kan spoedig uitgesloten worden.

Het is aannemelijk dat er meer fouten gegenereerd gaan worden als het modem hoger intraint. In de huidige staat is het 6Mbit profiel de verstandigste keuze maar we zullen zien wat hij straks op een hoger profiel en later met het nieuwe modem gaat doen. Proberen kan geen kwaad.

Lijnen in de buurt trainen in van 6 tot 13Mbit. Dit zijn niet de directe buren en zegt niet alles maar geeft wel een indicatie. Treedt er geen verbetering op na modem en profielwissel dan is de laatste optie de gebouwbeheerder naar de inpandige bekabeling laten kijken.

Ik heb tevens gecontroleerd of er nog een straatkastuitbereiding op de planning staat voor u maar dit is niet het geval. Vermoedelijk omdat u ook glasdekking heeft.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

DaWaN schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:22:
Wij bellen al een tijdje met een Tele2 preselect abbo over een Belbasis lijn. Daarnaast hebben wij een Telfort basis internet abbo op dezelfde lijn.
Nu willen wij graag het modem vervangen (deze geeft problemen icm games) en wat sneller internet.
Eigenlijk zouden we dan het liefst het belbasis + tele2 abbo de deur uit doen en bellen via Telfort internet.

Nu heb ik al een modem met SIP staan en ik heb in het verleden al eens Telfort bellen aangevraagd. Helaas was het toen zo dat de tenaamstelling van de telefoonlijn (het belbasis abbo?) niet zou kloppen waardoor de overstap niet geregeld kon worden. Ik heb toen gecontroleerd wat voor naam er stond op de KPN rekening en dat was A. Nap. Ik heb later de tenaamstelling formulieren bekeken en daar stond op Nap A. Op de Tele2 rekeningen staat ook gewoon A Nap. Ik heb toen op de Telfort site A. Nap ingevuld en dit bleek dus niet correct te zijn.

Nu ik het modem wil vervangen en graag wat meer download snelheid wil zou ik eigenlijk ook graag meteen dit belprobleem willen oplossen. Hoe kan ik nu achter de juiste tenaamstelling komen ? Moet ik nog wat regelen met Tele2 voor deze overstap of stopt dat automatisch bij de beëindiging van het belbasis abbo ? Als ik de tenaamstelling en de situatie met Tele2 weet, kan ik dan gewoon naar de Telfort helpdesk bellen en vragen voor een verlenging van mijn abbo met een compleet bellen + internet abbo en zo een nieuw modem in bruikleen krijgen ?
Ik heb inmiddels al uitgezocht dat ik zelf het pre-select abbo van Tele 2 moet opzeggen, zodra ik dat gedaan heb zou ik graag internet + bellen van Telfort willen aanvragen.
Graag zou ik willen weten hoe ik de tenaamstelling kan controleren en hoe ik dan het beste het huidige 4MBit abbo kan omzetten naar 20MBit + bellen en of ik dan een nieuw modem kan krijgen

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greko
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08 19:19
@Webcare
ik ga dus overstappen naar telfort.
nu krijg ik net een mail van mijn oude provider online.
en ik denk dat er iets vreselijk fout gaat kunt u dit voor mij nakijken mijn bestelnummer is 2399438.

hieronder de mail van online,heb ze zelf al gemaild.

Ons kenmerk: DISC_*************
Uw klantnummer: W*******

Opzegging van uw abonnement bij Online

Geachte heer,

U heeft aangegeven uw abonnement te willen opzeggen. Wij vinden het jammer dat u tot dit besluit bent gekomen.

Contract
Uw abonnement loopt door tot 01-01-2030. Hierbij houden wij rekening met uw huidige contractsperiode en een opzegtermijn van één kalendermaand. Uw eventuele extra diensten (zoals E-mail Antivirus en PC Veiligheid) worden dan ook be?indigd. U hoeft hiervoor verder niets te doen. Tegen het eind van uw abonnementsperiode krijgt u van ons nog een e-mail ter bevestiging.

Heeft u een domeinnaam?
U kunt hiervan ook na 01-01-2030 gebruik blijven maken met een Free inbelabonnement. Wilt u ook uw domeinnaam opzeggen, gebruik dan het opzegformulier. Voor .nl domeinnamen kunt u het formulier downloaden op www.online.nl/opzeggen-nl-domeinnaam

Voor alle andere domeinnamen kunt u het formulier downloaden via www.online.nl/opzeggen-domeinnaam

E-mail doorsturen
Ook nadat u uw ADSL abonnement heeft opgezegd kunt u alle e-mail die naar uw Online account wordt gestuurd blijven ontvangen. Hoe? Door uw e-mail maximaal zes maanden te laten doorsturen naar een ander e-mailadres. U kunt dit zelf regelen met de optie voorkeuren in uw Online webmail. Ga naar www.online.nl/webmail en log in. Doe dit wel voor 01-01-2030 want na deze datum is dit niet meer mogelijk.

Wij hopen u als ADSL klant van Online te mogen behouden.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Deze vraag lijkt mij als ik het zo lees meer gericht aan Online dan aan Telfort. Daar heb je de mail van gekregen lijkt me.

Je oude ISP heeft de opheffing opgemerkt en mailt je dat ze het abonnement stoppen. Echter staat daar wel een hele bijzondere einddatum in, bij Online eens navragen lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-12-2011 15:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greko
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08 19:19
bjck schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:20:
Deze vraag lijkt mij als ik het zo lees meer gericht aan Online dan aan Telfort. Daar heb je de mail van gekregen lijkt me.

Je oude ISP heeft de opheffing opgemerkt en mailt je dat ze het abonnement stoppen. Echter staat daar wel een hele bijzondere einddatum in, bij Online eens navragen lijkt mij.
heb ik al gedaan.
maar in het verleden ook zoiets meegemaakt bij een overstap van versatel....pfff 6 weken zonder internet..
en nu met deze overstapdatum.. Uw internetverbinding wordt daarom niet opgeheven, maar op 01-01-2030 overgezet naar uw nieuwe internetaanbieder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Sinds dat mijn verbinding online is, heb ik last van wegvallend internet. Is er een manier waarop ik zelf kan zien wat de oorzaak daar van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Laatst online: 23-09 19:17
Problemen blijven met de snelheid helaas. Een poosje weer goed geweest na DLM reset, echter startte het modem verleden week uit zichzelf een aantal keren opnieuw op. Maar goed, DLM zou dit wel oplossen na een week of wat. Maar ik zie nu bij attainable rate downstream staan 23099 kbps, dit was 49500. Attainable upstream is wel hetzelfde wat het was.
Betekend dit nu dat hij max. naar 23000 gaat, of loopt ie weer op naar 49000?

noise margin upstream: 20 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 20 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 15 db
loop length is 1032m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2748 kbps
interleaving delay upstream: 9.00 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 19992 kbps
interleaving delay downstream: 19.75 ms
impulse noise protection downstream: 6.0 symbols
attainable rate upstream: 9032 kbps
attainable rate downstream: 23099 kbps
operational uptime: 4 days, 10:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

[...]

Ik heb het storingsmelding geupdatet om na te gaan waar het probleem exact vandaan komt. Zodra het probleem is opgelost is het mogelijk naar een eventuele compensatie-regeling te kijken. Ook zie ik dat u gisteravond hiervoor gebeld bent en dat er nogmaals contact met u opgenomen zou worden.
Ik was blij dat ik afgelopen donderdagavond eindelijk een keer iemand van de 2de lijn te spreken kreeg die verstand van zaken had, waardoor ik voor het eerst het gevoel kreeg dat het duidelijk begon te worden wat er aan de hand is. Netwerkbeheer zou vervolgens gisteren met SmokePing gaan achterhalen waar het probleem nu zit in mijn verbinding. Graag zou ik vernemen wat het resultaat daarvan is en wanneer er een monteur gestuurd gaat worden om het probleem nu eindelijk te verhelpen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

thegreenhunter schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 09:48:
Problemen blijven met de snelheid helaas. Een poosje weer goed geweest na DLM reset, echter startte het modem verleden week uit zichzelf een aantal keren opnieuw op. Maar goed, DLM zou dit wel oplossen na een week of wat. Maar ik zie nu bij attainable rate downstream staan 23099 kbps, dit was 49500. Attainable upstream is wel hetzelfde wat het was.
Betekend dit nu dat hij max. naar 23000 gaat, of loopt ie weer op naar 49000?
Mijn attainable liep ook te wisselen, trok hier weer netjes bij :)

@Webcare: Mag ik vragen om een bepaalde lijn (nu geen Telfort klant, maar wil ouders bewegen om over te stappen) te bekijken ivm te verwachten stabiliteit/haalbaarheid? De postcodecheck op het adres geeft 6Mbit aan, wat wel kan kloppen gezien de historie aan xs4all abo's die we daar hebben gehad. Als dat okee is, geef ik graag even postcode/huisnr per DM. Gaat niet om de snelheid, maar stabiliteit is wel van belang voor hen, maar heb die gegevens van de huidige verbinding niet en kan er helaas niet ff zo langsgaan om het te bekijken in het huidige modem :)

[ Voor 23% gewijzigd door 2Dutch op 17-12-2011 12:40 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
@Webcare

Naar aanleiding van mijn vorige bericht: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37335718 is in de loop van vrijdagmiddag de verbinding gereset, nu blijft de snelheid echter strak op de 8 Mbit hangen. Hiervoor mijn hartelijke dank. Attainable snelheid in het modem blijft echter op 12 Mbit staan, de laatste maanden ook altijd een snelheid daaromheen gehad, zonder probleem en/of uitval. Ruis/signaalverhouding is ook gewoon prima.

Even op onderzoek uit geweest, en ik zie dat in mijn straat op huisnummer 30 wel Internet Standaard geleverd kan worden met maximaal 20 Mbit en op alle even nummers vanaf 28 alleen maar Internet Instap met maximaal 8 Mbit. Driemaal raden op welk nummer ik woon :)

Ten tijde van de verlenging heb ik nog eens gekeken naar de snelheden en stond er 10-14 Mbit. Wat nu? Ik vind het teleurstellend dat ik het abonnement met een jaar verleng en daarvoor weliswaar minimaal minder betaal (had ook nog wijzigingskosten) en dan ook nog een fors lagere snelheid krijg. Dan had ik beter het budgetabonnement kunnen nemen en/of een jaartje kabelen in afwachting van VDSL-uitrol hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:53

[TereZz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 01:23:
@webcare
Zou je de 7 dagen bedenktijd van een nieuwe abbo af kunnen halen, postcode wordt nu verstuurt per dm, alvast bedankt! ]

Excuses voor de late reactie, bedenktijd is op dezelfde dag overigens eraf gehaald. :)
Super dankje.
Heb je misschien wel een idee waar het ISRA ligt.Het is de nieuwe huis van een maatje. Zag alleen een kabel aansluiting. Of gaat de monteur die zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 18:23
Hier is t ineens (gisteren was alles nog prima) beroerd! Haal 1,6MB download. en zon 90kb upload. Het is helemaaal niet wat het hoort te zijn. Kan iemand daar eens even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
Naar aanleding van:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37335718
en
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37342361
i.v.m. verlenging en een nieuw profiel met tragere verbinding.

Schijnbaar lezen er Kerstengeltjes mee, want daarnet even uitval van de verbinding en nu 1.2 Mbit up en 10 Mbit down. Prima geregeld en hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Lampuhkap schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:55:
Hier is t ineens (gisteren was alles nog prima) beroerd! Haal 1,6MB download. en zon 90kb upload. Het is helemaaal niet wat het hoort te zijn. Kan iemand daar eens even naar kijken
Ik zit al 2 weken met deze snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1655315957.png

Dat is pas beroerd!

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:48
[...]

Na nogmaals contact te hebben gehad met Digitenne is er aangegeven dat er slechts 1 abonnement aanwezig is en dat deze inmiddels is gesynchroniseerd. De korting zou dus nu verrekend moeten worden. Graag hoor ik van u of bovenstaande bevestigd is.

Henk
Ik begrijp het niet helemaal. De eerste 2 facturen gingen gewoon goed, dus heb ik niks hoeven te betalen aan Digitenne. Dus waarom zou er opnieuw gesynchroniseerd moeten worden?
Ik heb in ieder geval niks vernomen van Digitenne en ik heb ook niks op mijn rekening zien verschijnen.
MVG

Edit: vandaag (20-12-2011) wel voor het eerst een brief gekregen dat ik niks hoef te betalen voor Digitenne.

[ Voor 7% gewijzigd door LazyMe op 20-12-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
@webcare:

We kunnen indien nodig een reset aanvragen van DLM. Ik kijk het eerst even na. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.

Henk
Al wat meer bekend hierover? Gegevens zijn vorige week gedmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satfreak01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 16:30
(jarig!)
@telfort Webcare, Een kennis van mij heeft Telfort (tiscali) maar nog geen draadloos modem. Kunnen jullie dit verzorgen bij verlenging of moet dat echt via de telefonische klanten service? Is er verder iets te zeggen over de snelheid op zijn adres (DM reeds gestuurd) hij heeft nu maar 4Mb. Wordt dit via de straat kast bv nog aangepast ergens volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Ik zit eraan te denken om over te stappen op Telfort. Nu heb ik kabel via Caiway. Als je alles in 1 neemt bij Telfort, hoeveel heeft bellen en tv dan invloed op de snelheid? Ik neem dan bijvoorbeeld 25mbit/sec, wat 18mbit/sec wordt ivm met afstand tot kast in de buurt.Er gaat dan toch ongeveer 10mbit/sec af?

En ik heb nu een router, WNDR3700. Bij de intro zag ik staan dat je de router dan het beste als accesspoint kan instellen. Maar je kan toch ook gewoon draadloos connecten(op het draaloze modem) zonder de router? Ik ben hiermee beetje noob :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
Michielodc schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:51:
Ik zit eraan te denken om over te stappen op Telfort. Nu heb ik kabel via Caiway. Als je alles in 1 neemt bij Telfort, hoeveel heeft bellen en tv dan invloed op de snelheid? Ik neem dan bijvoorbeeld 25mbit/sec, wat 18mbit/sec wordt ivm met afstand tot kast in de buurt.Er gaat dan toch ongeveer 10mbit/sec af?

En ik heb nu een router, WNDR3700. Bij de intro zag ik staan dat je de router dan het beste als accesspoint kan instellen. Maar je kan toch ook gewoon draadloos connecten(op het draaloze modem) zonder de router? Ik ben hiermee beetje noob :p
Welke snelheid je krijgt is altijd een beetje een raadsel. Je kan wel zien hoever het is van het kastje naar jou meterkast.

je WNDR3700 moet je instellen als bridge mode. Dan deelt de WNDR3700 geen interne ip adressen uit in je thuis netwerk. Maar je kan op de WNDR3700 nog wel gewoon inloggen met wifi en gewoon internetten.
Als je je WNDR3700 als bridge instelt. Plug dan wel het utp kabeltje in de 1e poort van de WNDR3700 ipv de uplink poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:36

knakworst

Get more sats!

Michielodc schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:51:

Geeft de postcodecheck als schatting maximaal 18 mbit?

Bellen is verwaarloosbaar. TV is per stream ongeveer 4 mbit. Dus als je opneemt en een andere zender kijkt rond de 8 mbit. Bij een verwachte 18 mbit blijft er dan zelfs als je TV kijkt en opneemt, 10 mbit over.

Het modem van Telfort kan je ook als wireless router gebruiken, maar je kan ook het wireless router wat je nu hebt blijven gebruiken als access point. Het draadloos bereik van de WNDR3700 (Netgear) is naar mijn verwachting een stuk beter dan het telfort modem. Over details van de instellingen van de Netgear als accesspoint is het denk ik het beste om in dit forum een topic te maken, tegen de tijd dat je daadwerkelijk alles gaat aansluiten:
Netwerken

In dat forum loopt overigens ook een topic voor jouw router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
e WNDR3700 moet je instellen als bridge mode. Dan deelt de WNDR3700 geen interne ip adressen uit in je thuis netwerk. Maar je kan op de WNDR3700 nog wel gewoon inloggen met wifi en gewoon internetten.
Als je je WNDR3700 als bridge instelt. Plug dan wel het utp kabeltje in de 1e poort van de WNDR3700 ipv de uplink poort.
[/quote]

kijk es

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/842/telforttoppers.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Dikkedikkie schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:13:
e WNDR3700 moet je instellen als bridge mode. Dan deelt de WNDR3700 geen interne ip adressen uit in je thuis netwerk. Maar je kan op de WNDR3700 nog wel gewoon inloggen met wifi en gewoon internetten.
[/quote]

kijk es

[afbeelding]
het plaatje werkt niet goed maar volg de url eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Dus Telfort is het snelste en XS4ALL het langzaamste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:04
@ Telfort Webcare,

Ik heb vorige week mijn pakket met STB ontvangen. Zouden jullie mij de codes per DM kunnen toesturen?
Postcode + huisnr zitten in jullie inbox.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Michielodc schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:25:
lijkt er wel op :) zowiezo qua wifi

t gaat trouwens puur om de modems he

[ Voor 8% gewijzigd door Dikkedikkie op 19-12-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Dacuuu schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:03:
[...]

Welke snelheid je krijgt is altijd een beetje een raadsel. Je kan wel zien hoever het is van het kastje naar jou meterkast.

je WNDR3700 moet je instellen als bridge mode. Dan deelt de WNDR3700 geen interne ip adressen uit in je thuis netwerk. Maar je kan op de WNDR3700 nog wel gewoon inloggen met wifi en gewoon internetten.
Hoezo instellen als bridge mode? Dat doe je alleen voor een wireless bridge.
Simpelweg via een normale LAN-poort aan het modem hangen en de DHCP-server utzetten is voldoende om de WNDR3700 als simpel wireless accesspoint te laten draaien.

In principe wordt de WNDR3700 overbodig bij gebruik van de Zyxel modem van Telfort, omdat ie ook wifi heeft.

Ik gebruik de wireless functionaliteit van de Zyxel niet en heb een WNDR3700 als draadloos toegangspunt in gebruik. Draadloos bereik en funktionaliteit van de Netgear is toch behoorlijk beter en daarbij ook nog eens dual-band. Ikzelf lekker in mijn uppie op de 5GHz band en de rest van de familie gezellig met zijn allen prutsen op de 2,4GHz-band ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 19-12-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is er een storing in haren/groningen ? Mijn lijn zegt geen dsl connectie. Modem dsl connectie lijkt zich steeds te resetten. Dan branden dsl en internet 2 a 3 seconden dan internet rood em reset het hele gebeuren weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Nog geen nieuws bekend ? Ik heb nog steeds geen internet... kan de webcare kijken wat er aan de hand is?
Sorry ik moest de modem met het pinnetje aan de achterkant resetten ipv stroom eraf. Het werkt iig nu weer.

[ Voor 35% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-12-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
@webcare

Inmiddels is telfort internet opgeleverd en helaas behaal ik dezelfde snelheden.
Voor mij dus eigenlijk het zelfde als bij Online, maar de upload is volgens mij wel lager.

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 0 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 30 db
current rate upstream: 316 kbps
interleaving delay upstream: 4.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.3 symbols
current rate downstream: 8992 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 344 kbps
attainable rate downstream: 9004 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 16 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 10
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

Valt hier nog iets aan te doen? Een paar maanden terug wel eens contact gehad toen ik nog geen telfort abbonnement had zie hieronder:
Morpheusk schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:00:
[...]

@Hugo

50cm is reëler bij nader inzien. Het is ISRA punt zit bij ons zelfs in de kelder, zie foto. Na het ISRA punt zit een telefooncontact doos met een varkensneus met een stekker naar het modem, deze heb ik recent nog vervangen en heeft geen verschil uit gemaakt qua snelheid. Ook geen corresie op de contacten. Binnen in het ISRA punt heb ik geen idee, want daar mag ik volgens mij niet inkijken?

*Internet Plus zojuist opnieuw aangevraagd.

[afbeelding]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Morpheusk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:28:
@webcare

Inmiddels is telfort internet opgeleverd en helaas behaal ik dezelfde snelheden.
Voor mij dus eigenlijk het zelfde als bij Online, maar de upload is volgens mij wel lager.

Valt hier nog iets aan te doen? Een paar maanden terug wel eens contact gehad toen ik nog geen telfort abbonnement had zie hieronder:

[...]
Deze dramatische waarden (vooral de lage upload) zou kunnen duiden op interne brakke bekabeling. Heb je die wel eens nagelopen?

edit: OK die heb je dus al gecheckt. Dan zou ik je PC/huisnummer in een DM sturen naar webcare misschien dat zij er meer over kunnen zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 20-12-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
@ webcare,

Ik heb de laatste dagen weer erg veel last van een instabiele verbinding.
Het leek een tijdje goed te gaan maar nu is het weer hopeloos.
Naar aanleiding van eerdere problemen had ik al de complete bekabeling nagelopen, die is goed.

Het wordt nu alleen maar vervelender omdat ik sinds enige tijd ook IPTV van Telfort heb.
Erg vervelend om steeds geconfronteerd te worden met ook een wegvallend TV-signaal.
Contact met de telefonische helpdesk brengt ook niet veel. (eerste lijn komt niet veel verder dan het scriptje na te lopen.. stekker eruit bekabeling nalopen...modem resetten..blablabla)

Hieronder een copy/paste van de laatste dagen...

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 6 db
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 19 db
loop length is 1243m
current rate upstream: 3052 kbps
interleaving delay upstream: 9.00 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 24428 kbps
interleaving delay downstream: 20.25 ms
impulse noise protection downstream: 8.0 symbols
attainable rate upstream: 5728 kbps
attainable rate downstream: 31440 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 13 min
CodeViolations near end: 2
FEC near end: 16794
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

7 12 15 17:31:04 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27008 kbps, DSL Type is VDSL2 .
68 12 15 22:39:14 info Time initialized fail
69 12 15 22:39:14 info NTP new time: December 15 22:39:15
70 12 15 22:39:15 info Time initialized by NTP server
71 12 16 22:39:16 info Time initialized fail
72 12 16 22:39:16 info NTP new time: December 16 22:39:16
73 12 16 22:39:16 info Time initialized by NTP server
74 12 17 01:46:29 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
75 12 17 01:47:05 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27000 kbps, DSL Type is VDSL2 .
76 12 17 03:02:33 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
77 12 17 03:03:06 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27000 kbps, DSL Type is VDSL2 .
78 12 17 03:58:06 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
79 12 17 03:58:40 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27008 kbps, DSL Type is VDSL2 .
80 12 17 04:03:20 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
81 12 17 04:03:55 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27008 kbps, DSL Type is VDSL2 .
82 12 17 04:16:06 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
83 12 17 04:16:38 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27008 kbps, DSL Type is VDSL2 .
84 12 17 04:17:01 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
85 12 17 04:18:05 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27008 kbps, DSL Type is VDSL2 .
86 12 17 07:44:48 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
87 12 17 07:45:24 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27008 kbps, DSL Type is VDSL2 .
88 12 17 14:21:17 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
89 12 17 14:21:52 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3076 kbps Downstream 27004 kbps, DSL Type is VDSL2 .
90 12 17 17:02:47 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
1 01 01 01:01:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
2 01 01 01:02:01 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3052 kbps Downstream 27000 kbps, DSL Type is VDSL2 .
3 01 01 01:02:12 info NTP new time: December 19 12:19:02
4 12 19 12:19:02 info Time initialized by NTP server
5 12 20 07:17:51 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
6 12 20 07:18:25 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3052 kbps Downstream 27000 kbps, DSL Type is VDSL2 .
7 12 20 07:18:25 info cccBeSignalHandler(): Event ID = 201
8 12 20 12:19:04 info Time initialized fail
9 12 20 12:19:04 info NTP new time: December 20 12:19:04
10 12 20 12:19:04 info Time initialized by NTP server
11 12 21 01:54:23 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
12 12 21 01:54:57 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3052 kbps Downstream 27000 kbps, DSL Type is VDSL2 .
13 12 21 01:55:33 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
14 12 21 01:56:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3052 kbps Downstream 20180 kbps, DSL Type is VDSL2 .
15 12 21 02:38:58 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
16 12 21 02:39:32 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3052 kbps Downstream 26636 kbps, DSL Type is VDSL2 .
17 12 21 12:19:05 info Time initialized fail
18 12 21 12:19:05 info NTP new time: December 21 12:19:05
19 12 21 12:19:05 info Time initialized by NTP server
20 12 21 18:30:39 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
21 12 21 18:34:23 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3052 kbps Downstream 23972 kbps, DSL Type is VDSL2 .
22 12 21 18:35:11 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
23 12 21 18:39:11 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3052 kbps Downstream 24428 kbps, DSL Type is VDSL2 .

[ Voor 8% gewijzigd door loneranger56 op 21-12-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou even melden dat de P-2812HNU-F1 al 42 dagen up is zonder problemen :). Ook is de verbinding sinds de upgrade nog steeds online.

/me is een tevreden klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij Telfort nu tegenwoordig een tweede televisie decoder nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:51:
@2Dutch,

Dat is onterecht en ga ik laten corrigeren.

Hugo
@ Telfort Webcare: De onterechte dubbele administratiekosten zouden gecorrigeerd worden, echter krijg ik zonet een normale factuur in mijn mailbox zonder een correctie. Zou dit alsnog geregeld kunnen worden, zodat de eerstvolgende factuur wel juist is? Dank!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:11:
Nogmaals.

Modbreak:Je kan ook op de website van de ISP kijken, de helpdesk bellen of een winkel binnen lopen natuurlijk. Ongeduldig je bericht herhalen dezelfde dag is op GoT niet de bedoeling.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 21-12-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 06:51
@ telfort webcare: heb de laatste week last van een instabiel internet en een hele hoge ping
heb speedtesten gedaan en de ping is ongeveer 500 wat voor heen omgeveer 15 was
heb ook al een ander modem geprobeerd
daarmee was hetzelfde ook een hoge ping van 500 en instabiel
voorheen mooi stabiel internet
mijn postcode is 7954 ED 6

[ Voor 7% gewijzigd door klajo op 21-12-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Man man.. Telfort mag wel eens wat aan hun interne communicatie doen. Ik weet niet wat voor systeem jullie gebruiken, maar ik mag hopen dat wat er besproken wordt tijdens telefoongesprekken ook ergens genoteerd wordt.

Ik heb nu al diverse malen hetzelfde verhaal moeten ophangen en met een medewerker van de 2de lijn afgelopen donderdag van alles getest en samen uitgesloten dat het probleem bij mij thuis zit. Netwerk operations zou het vervolgens de volgende dag verder gaan onderzoeken, waarna ik maandag te horen krijg dat ze niks hebben kunnen vinden en de medewerker verder bij mij thuis wil testen (gewoon weer dezelfde testen als al gedaan zijn). Ik gaf aan dat ik niet thuis was, waarop ik te horen krijg dat alles er goed uitzag aan de kant van Telfort (ja, dat heb ik inmiddels ook al 10x van diverse medewerkers gehoord) en ik moest thuis maar gaan kijken of mijn verbinding nu wel goed was. Ik had er weinig vertrouwen in en thuis aangekomen werden mijn vermoedens bevestigd.
Dinsdag weer contact gehad met de helpdesk, medewerker komt weer met het voorstel zaken te gaan testen. Ik geef maar weer aan dat alles al getest is en hij zou zorgen dat ik gebeld zou worden voor het maken van een afspraak met een monteur (eindelijk dacht ik aangezien we onderhand al 17 dagen verder zijn sinds het probleem geconstateerd is). Vandaag werd ik weer gebeld, tot mijn verbazing niet om een afspraak te maken, nee het was weer een medewerker die met mij wilde gaan testen wat het probleem was...

Sorry hoor, maar ik vind dit allemaal zeer amateuristisch overkomen en ik mag hopen dat die monteur nog voor de kerst hier op de stoep staat.

P.S. Tevens jammer om te zien dat Webcare zich hier steeds minder laat zien, was het eerst nog dagelijks, lijkt het nu nog maar wekelijks te zijn...

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Haha, dat is exact mijn ervaring van vorige weken! Telkens dezelfde testen moeten doen, om telkens dezelfde dingen uit te sluiten. Uiteindelijk kwam er een monteur (die precies dezelfde testen deed) en toen gingen ze EINDELIJK (inmiddels meer dan een week geen internet) bij hun eigen systeem kijken en was het binnen 2 uur opgelost.

Erg vriendelijke medewerkers, dat wel, maar erg trieste zaak zoals het allemaal moet lopen.

Verwijderd

@All,

Excuus voor de (af en toe) late reactie. Ik zal nogmaals mijn best doen om hier dagelijks aanwezig te zijn. :-(
greko schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:01:
@Webcare
ik ga dus overstappen naar telfort.
nu krijg ik net een mail van mijn oude provider online.
en ik denk dat er iets vreselijk fout gaat kunt u dit voor mij nakijken mijn bestelnummer is 2399438.

hieronder de mail van online,heb ze zelf al gemaild.

Ons kenmerk: DISC_*************
Uw klantnummer: W*******

Opzegging van uw abonnement bij Online

Contract
Uw abonnement loopt door tot 01-01-2030

Met vriendelijke groet,
Dit lijkt inderdaad op een administratieve fout van Online. Ik zie dat er inmiddels een datum bij ons bekend is van 13-1-2012. Op deze datum staat uw verbinding gepland voor oplevering.
DaWaN schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:11:
[...]

Ik heb inmiddels al uitgezocht dat ik zelf het pre-select abbo van Tele 2 moet opzeggen, zodra ik dat gedaan heb zou ik graag internet + bellen van Telfort willen aanvragen.
Graag zou ik willen weten hoe ik de tenaamstelling kan controleren en hoe ik dan het beste het huidige 4MBit abbo kan omzetten naar 20MBit + bellen en of ik dan een nieuw modem kan krijgen
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer in een DM, zodat ik dit kan uitzetten en u hierover terug kan laten bellen.
2Dutch schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:40:
[...]

Mijn attainable liep ook te wisselen, trok hier weer netjes bij :)

@Webcare: Mag ik vragen om een bepaalde lijn (nu geen Telfort klant, maar wil ouders bewegen om over te stappen) te bekijken ivm te verwachten stabiliteit/haalbaarheid? De postcodecheck op het adres geeft 6Mbit aan, wat wel kan kloppen gezien de historie aan xs4all abo's die we daar hebben gehad. Als dat okee is, geef ik graag even postcode/huisnr per DM. Gaat niet om de snelheid, maar stabiliteit is wel van belang voor hen, maar heb die gegevens van de huidige verbinding niet en kan er helaas niet ff zo langsgaan om het te bekijken in het huidige modem :)
Excuus voor de late reactie. Graag ontvang ik de postcode en huisnummer van uw ouders om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
TereZz schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:57:
[...]

Super dankje.
Heb je misschien wel een idee waar het ISRA ligt.Het is de nieuwe huis van een maatje. Zag alleen een kabel aansluiting. Of gaat de monteur die zoeken?
Het is mogelijk om hiervoor een monteur aan te sturen als de locatie van het ISRA-punt onbekend is. In ons systeem staat dit als punt aangegeven 001//KMR/KAMER(SLAAP). Misschien kunt u hier wat mee? :)
pennywiser schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:17:
@webcare:

[...]

Al wat meer bekend hierover? Gegevens zijn vorige week gedmd.
De verbinding is automatisch overgegaan op een hogere snelheid. De snelheid kan nog iets omhoog gaan, gezien de stabiliteit van de lijn zal dit niet lang op zich laten wachten.
satfreak01 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:31:
@telfort Webcare, Een kennis van mij heeft Telfort (tiscali) maar nog geen draadloos modem. Kunnen jullie dit verzorgen bij verlenging of moet dat echt via de telefonische klanten service? Is er verder iets te zeggen over de snelheid op zijn adres (DM reeds gestuurd) hij heeft nu maar 4Mb. Wordt dit via de straat kast bv nog aangepast ergens volgend jaar?
Verlenging is mogelijk in combinatie met een draadloos modem alleen zal de snelheid nog niet omhoog gaan. De verlenging gaat het makkelijkst via Mijn Telfort -> Abonnement wijzigen Ik heb gekeken naar de uitrol van de straatkasten en hierin wordt aangegeven dat Veendam volgens de planning in het eerste kwartaal van 2012 aan de beurt is.
Michielodc schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:25:
Dit is niet een snelheidsmeting maar de connectiviteit van het modem :) Hierin concludeert de Comsumentenbond dat ons modem het best presteert in de thuis omgeving.
Morpheusk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:28:
@webcare

[...]
Ik heb uw gegevens doorgezet naar onze specialisten van de tweede lijn, Ik verwacht dat er vandaag/morgen contact met u wordt opgenomen omtrent dit probleem.
loneranger56 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:50:
@ webcare,

Ik heb de laatste dagen weer erg veel last van een instabiele verbinding.
Het leek een tijdje goed te gaan maar nu is het weer hopeloos.
Naar aanleiding van eerdere problemen had ik al de complete bekabeling nagelopen, die is goed.

Het wordt nu alleen maar vervelender omdat ik sinds enige tijd ook IPTV van Telfort heb.
Erg vervelend om steeds geconfronteerd te worden met ook een wegvallend TV-signaal.
Contact met de telefonische helpdesk brengt ook niet veel. (eerste lijn komt niet veel verder dan het scriptje na te lopen.. stekker eruit bekabeling nalopen...modem resetten..blablabla)
Graag ontvang ik uw mobiele telefoonnummer per DM zodat ik hier een storingsmelding voor aan kan maken. Ik begreep uit de eerdere contacten dat het ISRA-punt bij u in de woonkamer zit?
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:57:
Wou even melden dat de P-2812HNU-F1 al 42 dagen up is zonder problemen :). Ook is de verbinding sinds de upgrade nog steeds online.

/me is een tevreden klant!
Ook dat horen we graag! :)
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:11:
Dit is helaas nog niet mogelijk. Zodra dit mogelijk is of wanneer er meer informatie over is geven wij dit natuurlijk door.
2Dutch schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:57:
[...]

@ Telfort Webcare: De onterechte dubbele administratiekosten zouden gecorrigeerd worden, echter krijg ik zonet een normale factuur in mijn mailbox zonder een correctie. Zou dit alsnog geregeld kunnen worden, zodat de eerstvolgende factuur wel juist is? Dank!
Ik heb hierbij handmatig een vergoeding ingeschoten. Excuus voor het ongemak. De creditering zal bij de factuur van januari inbegrepen zijn. Excuses voor het ongemak.
klajo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:08:
@ telfort webcare: heb de laatste week last van een instabiel internet en een hele hoge ping
heb speedtesten gedaan en de ping is ongeveer 500 wat voor heen omgeveer 15 was
heb ook al een ander modem geprobeerd
daarmee was hetzelfde ook een hoge ping van 500 en instabiel
voorheen mooi stabiel internet
mijn postcode is 7954 ED 6
Dit kan te maken hebben met de snelheidsverhoging die op 03-11-2011 is ingevoerd, uw verbinding heeft namelijk een dynamisch profiel en het ziet er naar uit dat dit de verbinding niet ten goede komt. Graag verneem ik van u waar u het modem heeft aangesloten en hoe de binnen-bekabeling is aangesloten. Vandaar uit is het mogelijk om een storingsmelding aan te maken. Ook ontvang ik graag uw mobiele nummer in een DM zodat dit proces zo snel mogelijk kunnen ingaan.
Laguna schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:38:
Man man.. Telfort mag wel eens wat aan hun interne communicatie doen. Ik weet niet wat voor systeem jullie gebruiken, maar ik mag hopen dat wat er besproken wordt tijdens telefoongesprekken ook ergens genoteerd wordt.

Ik heb nu al diverse malen hetzelfde verhaal moeten ophangen en met een medewerker van de 2de lijn afgelopen donderdag van alles getest en samen uitgesloten dat het probleem bij mij thuis zit. Netwerk operations zou het vervolgens de volgende dag verder gaan onderzoeken, waarna ik maandag te horen krijg dat ze niks hebben kunnen vinden en de medewerker verder bij mij thuis wil testen (gewoon weer dezelfde testen als al gedaan zijn). Ik gaf aan dat ik niet thuis was, waarop ik te horen krijg dat alles er goed uitzag aan de kant van Telfort (ja, dat heb ik inmiddels ook al 10x van diverse medewerkers gehoord) en ik moest thuis maar gaan kijken of mijn verbinding nu wel goed was. Ik had er weinig vertrouwen in en thuis aangekomen werden mijn vermoedens bevestigd.
Dinsdag weer contact gehad met de helpdesk, medewerker komt weer met het voorstel zaken te gaan testen. Ik geef maar weer aan dat alles al getest is en hij zou zorgen dat ik gebeld zou worden voor het maken van een afspraak met een monteur (eindelijk dacht ik aangezien we onderhand al 17 dagen verder zijn sinds het probleem geconstateerd is). Vandaag werd ik weer gebeld, tot mijn verbazing niet om een afspraak te maken, nee het was weer een medewerker die met mij wilde gaan testen wat het probleem was...

Sorry hoor, maar ik vind dit allemaal zeer amateuristisch overkomen en ik mag hopen dat die monteur nog voor de kerst hier op de stoep staat.

P.S. Tevens jammer om te zien dat Webcare zich hier steeds minder laat zien, was het eerst nog dagelijks, lijkt het nu nog maar wekelijks te zijn...
Ik begrijp dat dit amateuristisch overkomt, het storingsonderzoek is namelijk ook aangemeld met de bovenstaande gegevens er juist al in. Ëén keer extra testen zou niet overbodig zijn maar dit schiet niet op. Ik heb dit nogmaals aangekaart in het storingsonderzoek en het verzoek niet nogmaals een controle-telefoontje te doen. Het is inmiddels wel duidelijk dat het niet goed werkt. Ik heb hierbij het storingsonderzoek door middel van escalatie nogmaals doorgezet naar de desbetreffende afdeling om dit met verhoogde urgentie op te lossen.

Henk

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:28:
[...]

Ik begrijp dat dit amateuristisch overkomt, het storingsonderzoek is namelijk ook aangemeld met de bovenstaande gegevens er juist al in. Ëén keer extra testen zou niet overbodig zijn maar dit schiet niet op. Ik heb dit nogmaals aangekaart in het storingsonderzoek en het verzoek niet nogmaals een controle-telefoontje te doen. Het is inmiddels wel duidelijk dat het niet goed werkt. Ik heb hierbij het storingsonderzoek door middel van escalatie nogmaals doorgezet naar de desbetreffende afdeling om dit met verhoogde urgentie op te lossen.

Henk
Net weer gebeld en werd door de eerste lijn doorgezet naar een medewerker van de tweede lijn. Deze wil vervolgens weer inloggen op het modem om na te kijken wat er aan de hand is, terwijl ik hem erop attendeerde dat dit vorige week ook al gebeurd is. Twee dagen geleden werd mij nog verteld dat ik gebeld zou worden om een afspraak met een monteur te maken en nu lijkt daar helemaal geen sprake meer van te zijn?

Graag zou ik vandaag nog teruggebeld worden om een afspraak met een monteur te maken.

Verwijderd

@webcare:

Hopelijk kun je mijn vraag van vorige week donderdag ook beantwoorden. Alvast bedankt. ;)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Excuus voor de late reactie. Graag ontvang ik de postcode en huisnummer van uw ouders om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb hierbij handmatig een vergoeding ingeschoten. Excuus voor het ongemak. De creditering zal bij de factuur van januari inbegrepen zijn. Excuses voor het ongemak.

Henk
Het komt altijd goed, alleen soms duurt het even. No worries :)

1: DM gestuurd met de gegevens, no rush.
2. Dan zie ik het vanzelf wel op de factuur verschijnen

Thx again.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32

De verbinding is automatisch overgegaan op een hogere snelheid. De snelheid kan nog iets omhoog gaan, gezien de stabiliteit van de lijn zal dit niet lang op zich laten wachten.

[...]
Henk
Mijn snelheid was 19.6 Mbit, dus er is helemaal niets verbeterd of veranderd itt wat je zegt. Wellicht kan er alsnog een reset gedaan worden van DLM?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Overigens wil ik in navolging van mijn vorige post nog even zeggen dat ik bij Telfort _bijna_ nooit problemen heb en ze een uitstekende verbinding bieden voor relatief weinig geld.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Vanavond 2 uur lang met een medewerker aan de lijn gezeten om alles nogmaals uitgebreid te testen en weer tot dezelfde conclusie te komen. Vanuit Telfort gezien is de lijn in orde, maar toch is de snelheid ronduit bagger (0,3Mbit down/0,15Mbit up met intrainwaardes van 17236/1031 kbps) sinds de storing hier van 3 december.
Het enige wat nu gebeurd is dat mijn probleem tussen Telfort en KPN heen en weer geslingerd wordt: Telfort zet de melding met hun waarnemingen en mijn klachten door naar het NOC van KPN, vervolgens kijkt het NOC alleen maar naar de lijn (waar alles er dus goed uit "lijkt" te zien) en zet de melding weer doodleuk bij Telfort terug met de mededeling dat het probleem bij de klant thuis zit en weigeren vervolgens een monteur te sturen.

Aangezien het probleem zich zowel met oud als nieuw modem, met bedraad en draadloos, op m'n pc, laptop en smartphone (individueel aangesloten), exact hetzelfde voordoet en ik met mijn laptop op m'n werk gewoon 45Mbit haal, kan er toch wel uitgesloten worden dat het probleem bij mij thuis zit.

Alleen rest nu de vraag hoe gaat mijn probleem opgelost worden? Als KPN weigert een monteur aan te sturen, omdat ze ervan overtuigd zijn dat de lijn in orde is. De medewerker stelde voor dat ik zelf een monteur van Guidion kon inhuren om mijn computers na te kijken, waarna die monteur het vervolgens aan Telfort kon terugkoppelen, waarna Telfort het weer bij KPN neer kan leggen en er (inmiddels weer weken verder) uiteindelijk wel een monteur gestuurd kan worden? Dit is toch van de zotte????!!!!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
@webcare

Ik heb de laatste tijd veel last van spam van Premier Players Club, je kan je niet afmelden, verwijderen heeft geen zin het blijft komen, kunnen jullie dat blokkeren op jullie servers?

Alvast thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:31
Jeroen Smolders schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:33:
@webcare

Ik heb de laatste tijd veel last van spam van Premier Players Club, je kan je niet afmelden, verwijderen heeft geen zin het blijft komen, kunnen jullie dat blokkeren op jullie servers?

Alvast thanx
Je bent echt niet de enige, heb krijg de laatste tijd ook een hele boel.
Het blokkeren is echter niet heel makkelijk, het is afkomstig van verschillende mailservers.
Ook staan er steeds verschillende domeinnamen onder, wel allemaal geregistreerd bij joker.com
premierplayergaming.eu is van een iemand uit Rotterdam.
Verder zijn het meest Belgen en Fransen.

Edit: hier is het spam formulier van joker.com

[ Voor 8% gewijzigd door brambo123 op 23-12-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venemans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34
@webcare

Sinds begin november heb ik nu Telfort internet Max. Voor de 2e maand op rij wordt echter nog steeds de abbonementskosten van het oude 20mb abonnement afgeschreven. Kost de administratieve omzetting zo lang of gaat er hier gewoon iets goed mis?

DM gestuurd met gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ Laguna

Het lijkt mij een routing-probleem op het netwerk van de Netwerkleverancier, KPN nu dus. Specifiek voor jouw verbinding/IP-adres. Ik weet niet wat ze in December veranderd hebben, maar ergens zit iets niet goed geconfigureerd in de Route van het netwerk van de leverancier wat betreft jouw verbinding.

Lastig probleem omdat het balletje balletje is blijkbaar. Je verbinding tussen modem en DSLAM (intrainwaarde's) is gewoon goed, daarna het gebied van een IP adres ontvangen op je WAN-Mac en de daaraan gekoppelde Route, daar is ergens een kink in de kabel om het zo maar te zeggen.

Ik denk dat een groepje 3e-lijns van KPN ism Telfort voor jouw verbinding eens alle instellingen dienen na te kijken. Ik hoop voor je dat het snel opgelost kan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door bitshape op 23-12-2011 10:15 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare

Sinds de storing van 3 december ondervind ik ook een steeds verder teruglopende snelheid. Niet zo erg als Laguna, maar toch....
De DLM kan zijn werk ook niet goed doen; er vindt namelijk om de paar dagen een DSL link up plaats.
Alle voorafgaande loggegevens in het modem worden dan gewist. Er is niets veranderd aan de interne bekabeling en het modem staat altijd aan!! Voor 3 december was de snelheid een ruime 20.
Kunnen jullie hier aub eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

bitshape schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:09:
@ Laguna

Het lijkt mij een routing-probleem op het netwerk van de Netwerkleverancier, KPN nu dus. Specifiek voor jouw verbinding/IP-adres. Ik weet niet wat ze in December veranderd hebben, maar ergens zit iets niet goed geconfigureerd in de Route van het netwerk van de leverancier wat betreft jouw verbinding.

Lastig probleem omdat het balletje balletje is blijkbaar. Je verbinding tussen modem en DSLAM (intrainwaarde's) is gewoon goed, daarna het gebied van een IP adres ontvangen op je WAN-Mac en de daaraan gekoppelde Route, daar is ergens een kink in de kabel om het zo maar te zeggen.

Ik denk dat een groepje 3e-lijns van KPN ism Telfort voor jouw verbinding eens alle instellingen dienen na te kijken. Ik hoop voor je dat het snel opgelost kan worden.
Ja dat lijkt mij ook het geval, maar het NOC van KPN gaat daar niet in mee. Ik had gisteren weer met Telfort gebeld en de tweede lijn had zelf met het NOC gebeld en kreeg te horen dat zij hier niks aan kunnen doen, ook zouden er al 2 monteurs ingezet zijn die metingen hebben verricht die allemaal in orde zijn. De medewerker meldde mij dat zij het probleem niet voor mij kunnen oplossen en gaf mij nu als "oplossing" dat ik kosteloos kan opzeggen... en dat terwijl het hier gewoon meer dan 3 jaar perfect heeft gewerkt.

Ik ben zeer teleurgesteld in Telfort.

Ook nog even met Pingplotter aan de gang geweest:

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/6886/wwwyoutubecom.png

Onbegrijpelijk dat KPN gewoon glashard blijft beweren dat er geen problemen op mijn lijn zijn :F

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 25-12-2011 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 20:46
Webcare,

Na weken goed te zijn geweest, is het de laatste 5 dagen weer dramatisch met mijn internet. Laatste uur bijna 20 keer uitgevallen. Een terugkerend probleem.Begin volgend jaar, ga ik de bedraging vervangen. Maar snap niet als het daaraan ligt, waarom het ook weken goed gaat?
Heb mijn postcode verstuurd in een DM.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb echt grote problemen met mijn draadloze modem. Ik heb sinds 4 weken telfort internet met zo'n 2601HN-modem, maar de draadloze verbinding is om te huilen. Mijn computers hebben alleen als ik binnen 2 meter zit een fatsoenlijke verbinding. Vanaf een meter of 8 (oud huis, stenen muren) begint het signaal weg te vallen. Mijn oude Aiport Extreme had echter aan de overkant van de straat nog gewoon bereik.

Wat zou er aan de hand zijn?
1. Ik woon in een vrij drukbevolkte buurt met veel wireless netwerken, waar deze wireless niet veel mee kan. Een dedicated ding als de Airport extreme werkt daar gewoon beter.
2. Ik heb een onhandige modem van Telfort gekregen en moet gaan zeuren om een ander type
3. De modem is waarschijnlijk kapot

[ Voor 29% gewijzigd door M_V op 27-12-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

4: de modem staat op een te druk bezet kanaal, probeer eens een ander kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

woekele schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 06:42:
4: de modem staat op een te druk bezet kanaal, probeer eens een ander kanaal?
Geprobeerd, haalt niets uit.... en zoekt hij als het goed is niet zelf het beste kanaal met auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:11
Afgelopen weekend is er blijkbaar een firmware update uitgevoerd op de Zyxel. An sich geen probleem, alleen wel jammer dat alle instellingen (SIP, password, etc) terug werden gezet op default. Alleen SSID was nog gelijk gebleven.

Waren niet meer te bereiken en konden niet meer uitbellen..... Zou fijn zijn als dat in de toekomst wat minder rigoreus gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind...andere oplossing gevonden

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satfreak01
(jarig!)
@Telfort Webcare Bij een verlenging van internet Instap krijg ik het niet voor elkaar het draadloos modem gratis te krijgen. De site en telefonisch geven beide gewoon verzend kosten aan, ondanks dat ik wel een jaar wil verlengen? Klopt dit van die verzend kosten?

quote:
Verlenging is mogelijk in combinatie met een draadloos modem alleen zal de snelheid nog niet omhoog gaan. De verlenging gaat het makkelijkst via Mijn Telfort -> Abonnement wijzigen Ik heb gekeken naar de uitrol van de straatkasten en hierin wordt aangegeven dat Veendam volgens de planning in het eerste kwartaal van 2012 aan de beurt is.

[ Voor 8% gewijzigd door satfreak01 op 27-12-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@webcare:

Ik heb al eens eerder geprobeerd "Internet Standaard" via Telfort te bestellen. In mijn huurwoning is een ISRA-punt aanwezig, dus naar mijn idee zou dit gewoon moeten kunnen. Mijn aanvraag is toen echter afgewezen omdat de combinatie van mijn postcode en huisnummer met toevoeging in het systeem van KPN niet voorkomt. Mij werd toen aangeraden het canvas-id/service-id bij KPN op te vragen, maar dat bleek onvindbaar.

Vervolgens werd mij aangeraden om het abonnement met een ander huisnummer aan te vragen, waarmee de aanvraag mogelijk wel succesvol zou kunnen verlopen. Omdat dit allemaal erg lang duurde, heb ik toen uiteindelijk voor UPC gekozen. Nu zou ik het echter toch nog eens bij Telfort willen proberen. Zouden jullie voor mij kunnen uitzoeken met welk huisnummer ik de aanvraag nu het beste kan doen? Als ik mijn postcode + huisnummer in een DM moet sturen hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

wian_gn schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:08:
@webcare:

Hier na een abonnementsverlenging een ander IP (van 195.240.42.x naar 82.168.233.x) en ook direkt een verlaging van 12 Mbit naar 7 Mbit gekregen. Normale ADSL-2+ verbinding, attainable rate staat ook op iets van 12 Mbit in het modem. Centrale DTN-C.

Zal zo dan maar een DM sturen met naam + postcode, neem aan dat dan de DLM gereset dient te worden.
Zelf ben ik hier afgelopen week "zomaar" van 82.168.116.x naar 195.241.29.x gegaan. Snelheid is van 1.8MB/s naar 1.4MB/s gegaan. Stuur ook maar een DM met naam + postcode.

Edit: Ik heb het nog eens gecontroleerd. Maar ik heb meteen op 27 december nadat ik merkte dat ik een nieuw IP-adres had een speedtest gedaan en daar had ik 15.15Mb/s, dat is normaal. Nu 2 dagen later is dat nog maar 12.5Mb/s. Ook na resetten modem. Heeft DLM resetten dan wel zin?

[ Voor 19% gewijzigd door immetjes op 29-12-2011 09:42 . Reden: Edit: Speedtest. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
immetjes schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:20:
[...]
Zelf ben ik hier afgelopen week "zomaar" van 82.168.116.x naar 195.241.29.x gegaan. Snelheid is van 1.8MB/s naar 1.4MB/s gegaan.
Hier precies andersom, van een 195.241.x adres naar 82.168.x. Snelheid is min of meer hetzelfde gebleven, 13,4Mbit.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:06:
[...]

Het komt altijd goed, alleen soms duurt het even. No worries :)

1: DM gestuurd met de gegevens, no rush.
2. Dan zie ik het vanzelf wel op de factuur verschijnen

Thx again.
1. Ik heb het voor uw ouders uitgezocht. De verbinding zal tussen de 6-8 Mb/s komen en wordt hoogstwaarschijnlijk door DLM in de gaten gehouden. Dit zal ervoor zorgen dat de stabiliteit gewaarborgd wordt bij uw ouders.
2. Het is bevestigd dat het op de factuur van januari (omstreeks 28-01-2012) wordt verrekend.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:58:
@webcare:

Hopelijk kun je mijn vraag van vorige week donderdag ook beantwoorden. Alvast bedankt. ;)
Ik ben dit voor u aan het achterhalen. Pakket wijzigen is uiteraard geen probleem maar of de korting dan meegaat wordt uitgezocht.
pennywiser schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:57:
[...]

Mijn snelheid was 19.6 Mbit, dus er is helemaal niets verbeterd of veranderd itt wat je zegt. Wellicht kan er alsnog een reset gedaan worden van DLM?
Excuus, ik had uw vraag verkeerd begrepen. Ik heb uw melding meegenomen in een kleinschalig onderzoek en ik verwacht dat ik hier na het weekend meer over weet. Excuus voor het ongemak.
woekele schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:45:
Overigens wil ik in navolging van mijn vorige post nog even zeggen dat ik bij Telfort _bijna_ nooit problemen heb en ze een uitstekende verbinding bieden voor relatief weinig geld.
En óók dat horen we graag! :)
Venemans schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:08:
@webcare

Sinds begin november heb ik nu Telfort internet Max. Voor de 2e maand op rij wordt echter nog steeds de abbonementskosten van het oude 20mb abonnement afgeschreven. Kost de administratieve omzetting zo lang of gaat er hier gewoon iets goed mis?

DM gestuurd met gegevens.
Ik heb uw melding doorgezet naar de administratieve afdeling. Het lijkt erop dat uw verbinding technisch wel is omgezet naar Internet Extra maar de facturatie achter blijft.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:33:
@webcare

Sinds de storing van 3 december ondervind ik ook een steeds verder teruglopende snelheid. Niet zo erg als Laguna, maar toch....
De DLM kan zijn werk ook niet goed doen; er vindt namelijk om de paar dagen een DSL link up plaats.
Alle voorafgaande loggegevens in het modem worden dan gewist. Er is niets veranderd aan de interne bekabeling en het modem staat altijd aan!! Voor 3 december was de snelheid een ruime 20.
Kunnen jullie hier aub eens naar kijken?
Ik zie dat het modem op dit moment intraint met 18.816 / 1.012. Het ziet er naar uit dat er een aantal verbinding op het startprofiel blijven steken na de storing. Ik heb dit inmiddels uitgezet en ik verwacht dat ik hier na het weekend meer over weet. Excuus voor het ongemak.
Igorvans schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:02:
Webcare,

Na weken goed te zijn geweest, is het de laatste 5 dagen weer dramatisch met mijn internet. Laatste uur bijna 20 keer uitgevallen. Een terugkerend probleem.Begin volgend jaar, ga ik de bedraging vervangen. Maar snap niet als het daaraan ligt, waarom het ook weken goed gaat?
Heb mijn postcode verstuurd in een DM.

Mvg
Gegevens ontvangen. De verbinding ziet er op dit moment alles behalve stabiel uit. Mocht u de bekabeling hebben vervangen en het probleem is nog steeds aanwezig maak ik direct een storingsmelding aan.
satfreak01 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:43:
@Telfort Webcare Bij een verlenging van internet Instap krijg ik het niet voor elkaar het draadloos modem gratis te krijgen. De site en telefonisch geven beide gewoon verzend kosten aan, ondanks dat ik wel een jaar wil verlengen? Klopt dit van die verzend kosten?

quote:
Dit is inderdaad veranderd. Ik ga hierbij nakijken wat er nog mogelijk is.
TexMex schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:09:
@webcare:

Ik heb al eens eerder geprobeerd "Internet Standaard" via Telfort te bestellen. In mijn huurwoning is een ISRA-punt aanwezig, dus naar mijn idee zou dit gewoon moeten kunnen. Mijn aanvraag is toen echter afgewezen omdat de combinatie van mijn postcode en huisnummer met toevoeging in het systeem van KPN niet voorkomt. Mij werd toen aangeraden het canvas-id/service-id bij KPN op te vragen, maar dat bleek onvindbaar.

Vervolgens werd mij aangeraden om het abonnement met een ander huisnummer aan te vragen, waarmee de aanvraag mogelijk wel succesvol zou kunnen verlopen. Omdat dit allemaal erg lang duurde, heb ik toen uiteindelijk voor UPC gekozen. Nu zou ik het echter toch nog eens bij Telfort willen proberen. Zouden jullie voor mij kunnen uitzoeken met welk huisnummer ik de aanvraag nu het beste kan doen? Als ik mijn postcode + huisnummer in een DM moet sturen hoor ik het graag...
Graag, dan kan ik het verder voor u nakijken.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:08:

Ik ben dit voor u aan het achterhalen. Pakket wijzigen is uiteraard geen probleem maar of de korting dan meegaat wordt uitgezocht.
Prima. Alvast bedankt. Ik wacht het rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telfort lag er in amersfoort weer even uit, geen dsl link, 2 uur outage ...

Heb het idee dat het sinds de vdsl upgrade minder stabiel is allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tot mijn verbazing werd ik afgelopen woensdag weer door Telfort gebeld om allerlei testen te doen, waarvan de meerderheid al meerdere malen was uitgevoerd. PC was al bedraad aangesloten en de downloadsnelheid ligt nog steeds op 50KB/s via de ftp van Telfort met intrainwaardes van 18/1Mbit. Pingtesten uitgevoerd naar oud en nieuw modem, bij het oude modem <1ms tot 1ms en bij het nieuwe modem <1ms tot 10ms, dus wat dat betreft is het oude (zilveren) modem beter. Vervolgens vroeg de medewerker om met een ander apparaat bedraad te testen. Aangezien mijn Macbook Air geen UTP-aansluiting heeft kon dat niet, maar ik zou wel een andere laptop regelen om te testen.
Volgende dag werd ik teruggebeld om met die laptop ook bedraad te testen, waarmee wederom dezelfde resultaten werden gehaald. Hierna verwachtte ik dat er eindelijk een KPN monteur langs gestuurd zou worden, maar niks is minder waar. Ik moest nu zelf een monteur van Guidion inhuren voor €69 om nogmaals mijn thuissituatie te bekijken en met zijn eigen laptop te testen. Mocht het inderdaad niet aan mijn thuissituatie liggen, dan zou ik de kosten hiervan vergoed krijgen. Echt volkomen belachelijk en daartegen ook heftig geprotesteerd, maar het kwam er dus op neer als ik dat niet deed mijn probleem dus niet verder behandeld zou worden.
Uiteindelijk dus akkoord gegaan en een afspraak gemaakt met een monteur van Guidion, die net is langsgeweest en natuurlijk exact hetzelfde waarnam (hoe kan het ook anders) en vervolgens met Telfort gebeld heeft om dat door te geven. Nu ligt de bal dus weer bij KPN en zou er als het goed is eindelijk een monteur van KPN langskomen, waarna hopelijk de oplossing niet lang op zich laat wachten... (4 weken inmiddels)

Het is wel duidelijk dat je voor service niet bij Telfort moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:49
Het is wel duidelijk dat je voor service niet bij Telfort moet zijn.
Hoezo? Je bent al heel vaak gebeld door Telfort. Dat is toch service...
Je bedoelt zeker dat je niet de correcte service kreeg van Telfort.
Dat is iets anders dan geen service.

Is je lijnkaart al eens gereset? Of vervangen door een ander?
Kandidaat nummer één waar de fout zit, volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door cornfed99111 op 31-12-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

cornfed99111 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:31:
[...]

Hoezo? Je bent al heel vaak gebeld door Telfort. Dat is toch service...
Je bedoelt zeker dat je niet de correcte service kreeg van Telfort.
Dat is iets anders dan geen service.

Is je lijnkaart al eens gereset? Of vervangen door een ander?
Kandidaat nummer één waar de fout zit, volgens mij.
Dan hebben wij duidelijk een ander beeld bij service.

Geen idee. Daar gaat alleen KPN over, niet Telfort en tot op heden heeft KPN keer op keer het probleem teruggespeeld naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Damn Laguna, je hebt wel dikke pech zeg. In elk geval is nu onomstotelijk duidelijk dat het NIET aan je thuis situatie ligt en zal Telfort (of KPN in opdracht van Telfort) hopelijk een oplossing vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:49
Het resetten kunnen ze met een muisklik uitvoeren.
Je op een andere lijnkaart prikken, is ook geen zware klus. Wel moet iemand dat fysiek doen in de centrale.

Als dat ook niet helpt, zit de fout hoger in het netwerk.
Pak dan de optie om te vertrekken bij Telfort. Het uitvinden waar het probleem zit, kan nog lang duren dan.

Heb je een ultimatum gesteld wanneer het opgelost moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satfreak01
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:08:

[...]
quote:
satfreak01 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:43:

quote:

Dit is inderdaad veranderd. Ik ga hierbij nakijken wat er nog mogelijk is.

[...]
Inmiddels al super geregeld. Ben gebeld door telfort en bij verlenging van 1 jaar zijn mijn wensen keurig nu vervuld :).
Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Ik heb zelf Telfort Plus (20//1Mb), maar ik zie dat er tegenwoordig Telfort Standaard wordt aangeboden (25//3Mb). Is het mogelijk om mijn aansluiting om te zetten, vooral die 3 up is interessant? Als ik mijn postcode invul op de telfort-site zie ik namelijk dat ik telfort standaard kan aanvragen, maar dat mijn snelheid op 15Mb komt te liggen, maar als ik via mijn persoonlijke site mijn abo wil aanpassen zegt hij dat ik reeds het snelste abo heb.

Regio Rotterdam overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:53
Ook ik wil graag een zeer positieve ervaring delen betreft Telfort internet.

Zeer vlotte oplevering, 13 december telefonisch besteld. Dus ik had te maken met de 7 dagen bedenktijd. Uiteindelijk 2 dagen voor de door Telfort gestelde leverdatum is de lijn opgeleverd. Namelijk 29 december gepland de 27e kreeg ik een email dat de lijn opgeleverd was, deze was vanaf dat moment ook bruikbaar.

Zeer stabiele verbinding, en het modem trekt tot noch toe alle verbindingen (7 gebruikers in een studentenhuis, 6 wireless, 1 bedraad), dus het financiële plaatje was ook niet onbelangrijk. De jaaraanbieding afgenomen voor extra internet, erg interessante prijs gezien de snelheid.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zie dat het modem op dit moment intraint met 18.816 / 1.012. Het ziet er naar uit dat er een aantal verbinding op het startprofiel blijven steken na de storing. Ik heb dit inmiddels uitgezet en ik verwacht dat ik hier na het weekend meer over weet. Excuus voor het ongemak.

Misschien had ik mijn vraag beter niet kunnen stellen. In plaats van verbeteren is de intrainwaarde nu gegaan naar 10012/904.
:S
Of reageer ik te vroeg en moet het DLM zijn werk nog doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
heeft er iemand misschien een geupdate postcode lijst voor de VDSL werkzaamheden?

Want ik zit nog steeds op een 8.000 kbps lijntje met het internet plus abo op postcode 4336 HS :(

[ Voor 7% gewijzigd door edgarf28 op 02-01-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:12
Beste webcare-medewerker, mijn buurman heeft vandaag van jullie helpdeskmedewerker te horen gekregen dat jullie binnenkort glasvezel aan gaan bieden. Is er al iets bekend over de termijn waarop dit gaat plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

edgarf28 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:14:
heeft er iemand misschien een geupdate postcode lijst voor de VDSL werkzaamheden?

Want ik zit nog steeds op een 8.000 kbps lijntje met het internet plus abo op postcode 4336 HS :(
http://www.kpn-wholesale....tielijst_wba_20111223.xls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Na de verhuizing naar 82.169.x.x krijg ik opeens geen / nauwelijks upload meer. Attachments uploaden naar e-mails of bestanden uploaden naar megaupload gaat hierdoor niet meer. Bij speedtest.nl kapt de upload test er ook mee af zonder resultaat ( of heel soms een absurd lage waarde zoals 2kbs ). Hebben meerdere mensen dit probleem? Of ligt mijn modem op sterven? Op meerdere devices getest en allemaal zelfde resultaat, dus aan de computer ligt het in ieder geval niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Fox op 03-01-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 23:09
Zit al een tijdje te twijfelen om naar een andere provider te stappen zit momenteel bij Tele2 en zij doen niet echt aan netwerkt updates zit al een paar jaar met de zelfde snelheid.
  1. Zijn er mensen die van Tele2 zijn overgestapt naar Telfort ?
  2. Vroeg me ook af of er mensen op dit forum zitten die ook in gouda wonen zodat ik hun ervaring kan krijgen.
  3. En wat mijn snelhied zou kunnen zijn ? i.v.m. 40/5 abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
Wij zijn van Tele2 (Zonnet/Versatel) overgestapt op Telfort en ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt, vooral nu de snelheden behoorlijk omhoog zijn gegaan :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenvheel schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:26:
Zit al een tijdje te twijfelen om naar een andere provider te stappen zit momenteel bij Tele2 en zij doen niet echt aan netwerkt updates zit al een paar jaar met de zelfde snelheid.
  1. Zijn er mensen die van Tele2 zijn overgestapt naar Telfort ?
  2. Vroeg me ook af of er mensen op dit forum zitten die ook in gouda wonen zodat ik hun ervaring kan krijgen.
  3. En wat mijn snelhied zou kunnen zijn ? i.v.m. 40/5 abbo
Hallo Jeroen,

Ik woon in Gouda Goverwelle en ben sinds 23 dec. 2011 abonnee van Telfort. Alles in 1 pakket genomen dus IPTV, Telefonie en internet 50/5 (nieuwe maximum snelheid sinds dec. 2011) en bevalt uitstekend. Diverse buitenwijken in Gouda zijn aangesloten op een wijkkast sinds begin december 2011 (FTTC - VDSL2). Ik weet niet in welk deel van Gouda jij woont maar check de Telfort site en kies indien leverbaar voor jou de optie Internet Extra en zie dan welke snelheid jij zou kunnen krijgen op: http://internet.telfort.nl/shop/internet.html

Suc6 ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 23:09
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:19:
[...]

Hallo Jeroen,

Ik woon in Gouda Goverwelle en ben sinds 23 dec. 2011 abonnee van Telfort. Alles in 1 pakket genomen dus IPTV, Telefonie en internet 50/5 (nieuwe maximum snelheid sinds dec. 2011) en bevalt uitstekend. Diverse buitenwijken in Gouda zijn aangesloten op een wijkkast sinds begin december 2011 (FTTC - VDSL2). Ik weet niet in welk deel van Gouda jij woont maar check de Telfort site en kies indien leverbaar voor jou de optie Internet Extra en zie dan welke snelheid jij zou kunnen krijgen op: http://internet.telfort.nl/shop/internet.html

Suc6 ermee :)
Hey DH64,

ik woon in korte akkeren en hij geeft aan dat de 40/5 aanbevolen is.
dus dat zou betekenen dat de verbinding dat wel zoumoeten halen ?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenvheel op 03-01-2012 22:43 . Reden: oeps ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ik vind die check maar raar. Op dit moment heb ik nog een oud 12Mbit abonnement van toen het nog Tiscali was en krijg die snelheid ook volledig. Maar die check geeft aan dat ik maar 7Mb/s kan halen. :S
De afstand is:± 2818 meter van de wijkcentrale. Heb ik nou geluk dat ik netjes 12Mb/s kan halen of is het heel normaal dat deze snelheid gehaald kan worden met deze afstand? Zou het ook nog sneller kunnen?

Overigens als12Mbit ongeveer het max voor mij is ben ik heel blij dat ik nog een oud abonnement heb. Anders zou ik opgescheept zijn met maar 8Mb/s als ik de website goed begrijp. Misschien zou een 15Mb/s abonnement nog ertussen thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenvheel schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:42:
[...]

Hey DH64,

ik woon in korte akkeren en hij geeft aan dat de 40/5 aanbevolen is.
dus dat zou betekenen dat de verbinding dat wel zoumoeten halen ?
Ja hoor Jeroen geen probleem,

Een monteur komt het zelfs ook indien gewenst allemaal voor je installeren en nog gratis ook.
Nadere uitleg staat op de site van Telfort.

Ik heb een lijst van Gouda waar de VDSL2 (FTTC) straatkasten zijn geplaatst en opgeleverd en daar staat Korte Akkeren ook bij:

Gd-C-AJ W V PRUISENLN 263 2807MG Gouda
Gd-C-AW DE WISSEL 7 2807EG Gouda
Gd-C-BG OUVERTURELN 1 2807JV Gouda
Gd-C-BJ R C B VD BRINKSTR 49 2802TS Gouda
Gd-C-BL SWEELINCKSTR 2 2807HP Gouda
Gd-C-BO COMPONISTENLN 101 2807HG Gouda
Gd-C-J C HUYGENSSTR 60 2802LX Gouda
Gd-C-JA VORSTMANSTR 50 2802PC Gouda
Gd-C-L KON WILHELMINAWG 251 2802HG Gouda
Gd-C-U POLDERMEESTERSLAG 26 2805EX Gouda
Gd-C-Y MIDDENMOLENLN 8 2807DM Gouda
Gd-C-Z MIDDENMOLENLN 65 2807DL Gouda
Gd-C-A SNOYSTR 11 2802SR Gouda
Gd-C-F DE RYKESTR 3 2806MJ Gouda
Gd-C-M SPORTLN 87 2806HC Gouda
Gd-C-AG VRYENHOEFPOLDERWG 14 2807NH Gouda
Gd-C-BW W v PRUISENLAAN 115 2807KH Gouda
Gd-C-BY PELMOLENERF 3 2807EX Gouda
Gd-C-W KON WILHELMINAWG 330 2802HZ Gouda
Pagina: 1 ... 47 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.