Na nogmaals contact te hebben gehad met Digitenne is er aangegeven dat er slechts 1 abonnement aanwezig is en dat deze inmiddels is gesynchroniseerd. De korting zou dus nu verrekend moeten worden. Graag hoor ik van u of bovenstaande bevestigd is.
Excuses voor de late reactie, bedenktijd is op dezelfde dag overigens eraf gehaald.

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 02:46:
@webcare
[...]
Nee, geen SMS ontvangen op 2 december, wel op 1 december dat de zaak in onderzoek is.
Overigens de gegevens in de gaten gehouden sinds een paar dagen, de download staat stijf op 6030 kbps, de upload varieert licht rond de 1015.
Maar zoals u heeft kunnen lezen, in 2008 heeft Telfort 9710 kbps gemeten, en die wil ik graag minimaal terug.
Edit 11 december 2011:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.076 / 6.030
Ik zie dat er inmiddels een storingsonderzoek is aangemeld voor de performance van uw verbinding.
partysnack schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:34:
@Webcare Telfort
Gisteren heb ik het installatiepakket t.b.v. Interactieve TV (iTV) ontvangen en vandaag per brief de gegevens om het op de opleverdatum (gepland op 14-12-2011) in gebruik te nemen. Kunnen jullie aangeven per wanneer de iTV-verbinding met de centrale mogelijk is, zodat ik zelf een poging kan wagen om iTV te installeren? Op dit moment krijg ik namelijk nog "foutcode 12".
Voor mijn overstap naar Telfort had ik reeds een KPN-abonnement met iTV, waarbij ik de iTV-ontvanger ook zelf heb geïnstalleerd. Ik ga ervan uit dat het me deze keer ook weer lukt, zodat de installatie door de monteur achterwege kan blijven.
Vandaag (woensdag 14-12-2011) heb iTV zelf geïnstalleerd en het werkt perfect. Installatie door monteur kan dus achterwege blijven.
PS. Ik wil jullie alvast bedanken voor de versnelde (op)levering van de internetnetverbinding en ben zeer content met jullie dienstverlening en de keuze voor een "open" modem waarin je zelf instellingen kan en mag doen (dit in tegenstelling tot het dichtgespijkerde modem van de KPN). Zo, dit moest ik even kwijt

Geen dank goed om te horen dat het allemaal gelukt is.
Laguna schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:41:
[...]
Helaas had ik de track/trace niet per DM ontvangen, maar ik heb het nieuwe modem inmiddels ontvangen. Echter blijft de situatie ongewijzigd:
[
afbeelding]
Intrainwaardes zijn wel gewoon in orde (16912/1031 kbps), maar dat was bij het oude modem ook al het geval.
Ik word het nu toch wel een beetje zat. Ik ben nu al sinds 3 december jl. zeer beperkt in mijn internet gebruik, websites komen amper binnen, video's afspelen is niet te doen en aan iets downloaden hoef ik al helemaal niet te beginnen. Dit allemaal sinds een wijziging aan de kant van Telfort mbt een ip range in de nacht van 2 op 3 december jl. Ik zou nu toch graag zien dat dit
ZSM opgelost gaat worden. Daarnaast zou een vorm van compensatie ook niet misstaan.
Ik heb het storingsmelding geupdatet om na te gaan waar het probleem exact vandaan komt. Zodra het probleem is opgelost is het mogelijk naar een eventuele compensatie-regeling te kijken. Ook zie ik dat u gisteravond hiervoor gebeld bent en dat er nogmaals contact met u opgenomen zou worden.
Sardaukar schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:23:
@Webcare,
Mijn Fritzbox 7270 heeft toch vandaag (11 december) weer de nodige resyncs achter de rug waardoor ik zondagavond om de 10 minuten de verbinding verloor.
Nu heb ik dit probleem in dit forum al eerder aangekaart:
hier,
hier en uiteindelijk jullie reactie
hier.
Het leek opgelost te zijn, maar blijft toch nog problemen geven (ook met het modem van Telfort). Is dit uiteindelijk een zaak voor een monteur?
(En een half uur nadat ik dit hier neerzette zijn de resyncs weer verdwenen en is de lijn weer stabiel....blijft vreemd)
Vreemd is het zeker, ik ga hier toch nog even op door om te kijken waar deze problemen vandaan komen. De lijn is op dit moment haast 5 dagen stabiel online, alleen zondag was een slechte dag met zo'n 150 aanmeldingen van het modem. Ik ga kijken wat hier de opties voor zijn, kom erop terug.
thegreenhunter schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:52:
Pas een DLM reset gehad. Na een paar dagen ging de snelheid van 25000/2000 naar 42000/4000 ongeveer. Zo snel is ie nog niet geweest.
Sinds gisternacht is het modem opnieuw opgestart, (niet zelf gedaan) en is het weer knudde.
Moet ik nu gewoon afwachten wat DLM doet? Of weer een reset?
attenuation downstream: 14 db
loop length is 1037m
current rate upstream: 2748 kbps
current rate downstream: 25024 kbps
attainable rate upstream: 9112 kbps
attainable rate downstream: 49622 kbps
operational uptime: 1 day, 7:17
Afgelopen maandag en de 5 dagen daarvoor heeft de lijn aardig wat reconnects gehad. 17 stuks maar liefst. DLM heeft hier dus op ingegrepen en de lijn terug gebracht naar 19992 / 2752. Advies hierbij dan toch even de bekabeling na te lopen, kort aansluiten op het ISRA-punt en het modem zo veel mogelijk met rust laten. Nadat dit gedaan is, zal ik weer een reset van DLM aanvragen.
U heeft een DM ontvangen hierover.
Op dezelfde dag nog de bedenktijd eraf gehaald voor u.

TheJVH schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:14:
De laatste tijd heb ik ongelooflijk veel last van haperingen met het internet. Het valt half weg, geen up- of download meer en krijg met niets meer verbinding. Na ongeveer 3-5 minuten is het weg. Het is bijzonder irritant als je net bezig bent met een game en het internet is weer zwaar onstabiel.
Ik woon in Gouda, zou dit iets binnen m'n netwerk kunnen zijn (denk het niet, alle PC's op alle routers / switches hebben er last van) of is het gewoon Telfort wat een waardeloze verbinding maakt?
EDIT: Ter indicatie, het posten van deze reactie duurde ongeveer 30 seconde....
Dat is inderdaad erg vervelend, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik dit verder kan onderzoeken.
raven22 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:12:
Ik heb geen televisie-signaal meer, internet werkt wel.
De motorola blijft hangen op: de elektronische programmagids wordt opgehaald.
Ik heb alles al opnieuw opgestart.
Postcode regio 2144
edit: na bellen met de klantenservice blijkt het dus een landelijke storing, was al om 1800 bekend. Jammer dat het om 1930 nog niet op de site stond, scheelt weer veel 'dure' telefoontjes naar de helpdesk
Excuses voor het ongemak. Het is pas laat binnengekomen bij ons dat er wat aan de hand was. Storing is inmiddels afgemeld. De ontvangers zouden weer zonder problemen de EPG kunnen ophalen, mocht dit niet het geval zijn is het advies de ontvanger even van de stroom te halen en opnieuw aan te sluiten.
Tele schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:31:
@webcare;
Eerder dit jaar is bij familie een internet standaard abbo opgeleverd. Nu zag ik dat er adsl2+ is uitgeleverd, terwijl de lijndemping volgens het zyxel modem zo'n 21dB is, dwz zo'n 1500 meter.
Is het mogelijk om deze aansluiting over te zetten naar standaard op vdsl of wordt er niet afgeweken van de kpn database? Details zal ik in een dm versturen.
Het is helaas niet mogelijk deze verbinding om te zetten, Uw familielid zit nog binnen het jaarcontract en zodoende is het tussendoor wijzigen niet toegestaan.
poktor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:03:
@webcare:
Een paar maanden geleden stelde ik de vraag, of Telfort, net als KPN gedaan heeft, een programma voor de PC gratis beschikbaar stelt, waarmee op de PC ook naar Telfort IPTV gekeken kan worden. De laatste keer dat we het hier over hadden zeiden jullie dat dit in December beschikbaar zou komen. December is inmiddels al aardig onderweg en ik vroeg mij af: wat is de status hiervan?
Alvast bedankt, groet en fijne feestdagen!
Naar verwachting wordt TV-online het eerste kwartaal van 2012 toegevoegd.
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:18:
@webcare
Vandaag telefonisch met jullie contact gehad.
Er schijnt een harde begrenzing ingesteld te staan van download 6030 kbps. Dit zou verder uitgezocht worden door jullie, omdat dit niet correct is. Er is vandaag weer een ticket aangemaakt.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik mee kan kijken wat er aan de hand is en belangrijker nog wat er gaat gebeuren.

We kunnen indien nodig een reset aanvragen van DLM. Ik kijk het eerst even na. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.
Henk