Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.590 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Ik zal morgen een sitecom wl-303 router achter mijn telfort zyxel p-2601hn-f1 modem hangen.
De bedoeling is om de telfort modem puur als modem te gebruiken (bridge mode) en de router functie uit te schakelen en dit over te laten aan de sitecom router.
Ik heb ergens de instellingen gezien op het internet maar ik kan ze echt nergens meer vinden ...

Wie kan mij de instellingen voor de modem en router doorgeven, ik zou zeer erkentelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:09
@ Telfort Webcare

Ik heb op zaterdagochtend de kabel van het ISRA-punt naar het Zyxel-modem vervangen. Sinds die tijd geen resyncs meer. Op zondagmiddag heb ik uiteindelijk de Zyxel weer vervangen door mijn Fritzbox. Tot nu toe nog geen resyncs gehad.

Zie gegevens van de DSL-lijn hier. Ik zie wel dat de downloadsnelheid wat lager is dan ik verwacht, maar dit zou ook kunnen komen door het vele keren resyncen van afgelopen week.

Anyway, kunnen jullie van jullie kant nog kijken of jullie ongeregeldheden hebben gezien met de lijn dit weekend? Als jullie verder niets zien moet het dus aan het kabeltje hebben gelegen. Wel vreemd, want ik heb de contacten nog bekeken en kon niets vreemds zien. Geen oxidatie of zo. Misschien een slecht contact?

Nou ja, we wachten even af. Nogmaals bedankt voor jullie vlotte reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47

Laguna

Connaisseur

Het wordt er niet beter op..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1629783973.png

Morgen maar eens bellen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:57

knakworst

Get more sats!

@Webcare

Bij mijn schoonouders paar weken geleden abonnement om laten zetten naar ADSL Plus (VDSL buitenring).

Afgelopen donderdag heeft omzetting plaatsgevonden. Resultaat: lijn dood (ook telefoonlijn deed niets meer). Gebeld met mobieltje eerst naar Telfort daarna naar KPN omdat lijn geheel dood was ;)
Dag later KPN monteur heeft lijn gerepareerd, telefonie werkt weer maar nog geen VDSL signaal.
Ging ongeveer een weekje duren volgens monteur. Hebben jullie een iets specifiekere indicatie? Bedankt!
Ik stuur PC/huisnr in DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 19:17
De DLM-reset heeft geholpen, bedankt Webcare.

Echter als ik dit beneden zo bekijk, valt er dan nog meer snelheid uit te halen?

loop length is 1043m
current rate upstream: 4080 kbps
current rate downstream: 41048 kbps
interleaving delay downstream: 11.75 ms
attainable rate upstream: 9216 kbps
attainable rate downstream: 49121 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Wat is trouwens het max download van "Internet plus"?

Ik dacht dat, dat 25mb/s was maar haal nu makkelijk 27mb/s.
Vind ik niet erg maar vroeg me dit zo even af.

Ben overigens erg blij met de verbindingskwaliteit wat ik heb in een achter gebleven buurt.
Haal hogere snelheden over een oude lijn dan in nieuwere wijk (welke overigens ADSL2 is en geen VDSL2) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:31
@thegreenhunter
Ja, maar dat zal DLM wel regelen.

@Turbo_boy
Als het goed is haal je geen 27Mb maar +- 27000Kbps.
Is eigenlijk 26,37Mb (27000/1024).
Telfort noemt dat 25Mb, terwijl het 26Mb is...
Upload is max. 3100Kbps, of 3Mb.
Dus 27000/3100 is je max. snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:54
@telfort webcare

heb vandaag de nieuwe alles in 1 aktie gezien.
helaas niet voor mij te bestellen. kom niet verder als 7Mbit.
tot afgelopen zaterdag nog 17Mbit te krijgen via telfort.
via collega's op kpn netwerk is dit allemaal wel mogelijk.
hoe kan dit nu weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

rink123 schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:42:
@telfort webcare

hoe kan dit nu weer?
Bij mij hetzelfde laken een pak. Paar dagen geleden voorspelling 12-16 mbit (Train in werkelijkheid op 12 mbit in). Dan kun je wel digitale TV bestellen. Nu voorspelling 9 mbit. Te weinig voor digitale TV. Postcodechecker lijkt dus een beetje streng vandaag :/

Bij KPN kom je eerder in aanmerking, omdat opnemen via een cloudservice werkt (je hebt dus maar 4-5 mbit nodig, bij Telfort voor opnemen en andere zender TV kijken is 2 streams dus 10 mbit nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sardaukar schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:43:
[...]

Het modem staat inderdaad in de meterkast. Ik zal de kabel even verwisselen om te zien of dat effect heeft. Ik laat morgen wel even weten wat de resultaten zijn.

Ik zal mijn mobiele nummer via DM doorgeven.
Gegevens in goede orde ontvangen. Overigens zie ik op dit moment dat het modem zich aardig stabiel houdt met de FritzBox aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/92so.jpg
Ik kijk het nog even aan. :)
brambo123 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:45:
@webcare
Kijkt iemand van jullie wel eens hier op het Telfort forum?
(en hier staat nog lijst bugs van nieuwe forum die nog niet zijn opgelost, mocht je het vergeten zijn ;))
Niet vergeten :) Ik zal er snel even naar kijken, bedankt (wederom) voor uw melding.
Rhodez schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:07:
Graag zou ik ook achterhalen wat voor mij de attainable up- en downstream is. Welke optie in het modem moet ik hiervoor kiezen? Bij de logs kwam ik trouwens ook een redelijk aantal keer ATTACK tegen. Betekent dit echt dat iemand probeert in te breken in mijn verbinding??
Wat is de exacte melding van de aanvallen? U kunt de attainable waarden vinden in het modem onder het kopje > Diagnostics > DSL Line.
Alper15 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:20:
@ Telfort Webcare

Vorige week heeft een KPN monteur gekeken naar het probleem en er bleek een breuk te zitten in de lijn. Dit heeft hij gerepareerd en tot vandaag heeft mijn internet probleemloos gewerkt. Echter, sinds vandaag zijn de problemen weer begonnen. Mijn internet valt weer regelmatig uit. Als ik kijk naar de log van mijn modem is deze ook gereset. Volgens mij betekent dit dat mijn modem uitvalt. Willen jullie nogmaals mijn lijn controleren?
De lijn was vrijdag in de middag en avond inderdaad nog instabiel. Sinds vrijdagavond 22:24 is het modem niet meer weggevallen. Lijkt dus opgelost nu.
DaWaN schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:22:
Als eerste even mijn ervaringen delen over Telfort. Ik heb nu denk ik zo'n 4 jaar Telfort internet en afgezien van een omvangrijke storing in mei 2008 nooit echt problemen ondervonden met mijn verbinding. De administratieve kant van het verhaal is ook altijd goed gegaan. Ik wil echter nu gaan switchen van abbo, zie verhaal hieronder ;)

Wij bellen al een tijdje met een Tele2 preselect abbo over een Belbasis lijn. Daarnaast hebben wij een Telfort basis internet abbo op dezelfde lijn.
Nu willen wij graag het modem vervangen (deze geeft problemen icm games) en wat sneller internet.
Eigenlijk zouden we dan het liefst het belbasis + tele2 abbo de deur uit doen en bellen via Telfort internet.

Nu heb ik al een modem met SIP staan en ik heb in het verleden al eens Telfort bellen aangevraagd. Helaas was het toen zo dat de tenaamstelling van de telefoonlijn (het belbasis abbo?) niet zou kloppen waardoor de overstap niet geregeld kon worden. Ik heb toen gecontroleerd wat voor naam er stond op de KPN rekening en dat was A. Nap. Ik heb later de tenaamstelling formulieren bekeken en daar stond op Nap A. Op de Tele2 rekeningen staat ook gewoon A Nap. Ik heb toen op de Telfort site A. Nap ingevuld en dit bleek dus niet correct te zijn.

Nu ik het modem wil vervangen en graag wat meer download snelheid wil zou ik eigenlijk ook graag meteen dit belprobleem willen oplossen. Hoe kan ik nu achter de juiste tenaamstelling komen ? Moet ik nog wat regelen met Tele2 voor deze overstap of stopt dat automatisch bij de beëindiging van het belbasis abbo ? Als ik de tenaamstelling en de situatie met Tele2 weet, kan ik dan gewoon naar de Telfort helpdesk bellen en vragen voor een verlenging van mijn abbo met een compleet bellen + internet abbo en zo een nieuw modem in bruikleen krijgen ?
Ik ga dit voor u nakijken wat exact de juiste procedure is, ik kom hierop terug.
XJustX schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 03:43:
@ Telfort Webcare

Ik heb sinds een dag of drie het probleem dat het internet er regelmatig uit ligt(DSL om de minuut eruit).
Nu heb ik m'n oude ZyXel Prestige 660R-61C aangesloten en nu zijn de uitvallen verdwenen. Ik ga er nu vanuit dat m'n huidige modem, de P-2602H-D1A kapot is. Heb ik gelijk? en zo ja, kan ik dan een nieuwe modem ontvangen?
Ik heb m'n persoonlijke gegevens per PM gestuurd.

Alvast Bedankt.
Ik heb uw PB beantwoord. Het werkt inmiddels weer. U kunt overigens uw contract ook met een jaar verlengen om kosteloos een nieuw modem te ontvangen. Ik zie ook dat VDSL beschikbaar is, dit kunt u ten alle tijde bekijken via Mijn Telfort -> Abonnement wijzigen.
Turbo_boy schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:29:
@Webcare,

Nee mijn moeder maakt ook gebruik van Internet+Bellen. Ik heb momenteel haar IP adres ook
niet meer anders kon even kan kijken op de fritzbox als die misschien iets raars toont.

Helaas heb ik geen andere telefoons ter beschikking om mee te testen. Haar telefoons zijn verbonden
met DECT centrale van de Fritz!box (geen dect station, toestellen zijn log gekocht).

*EDIT*
Nu heb ik haar net proberen te bellen en nu gaat het wel in 1x goed. In het modem staat ook mooi het nummer
met 0031xxxxxxx. Ik zal het weekend het even in de gaten houden.

Of is er onder tussen iets veranderd?
Er is verder niets veranderd in de situatie? Van ons uit is er namelijk niets veranderd.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:01:
Heb al een paar dagen last van uitval van internet. Kga ervan uit dat mijn router naar de frits is. (wag160n) dus maar een nieuwe besteld. Maar misschien kan iemand van telfort eens kijken of er iets aan hun kant is? 6214AL
Het uitvallen is niet terug te zien op uw aansluiting, deze is namelijk al een tijd stabiel online:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/wh1m43.jpg
Laguna schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:44:
Het wordt er niet beter op..

[afbeelding]

Morgen maar eens bellen.
Is de situatie inmiddels al iets verbeterd? Zo niet ontvang ik graag uw gegevens per DM.
knakworst schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:08:
@Webcare

Bij mijn schoonouders paar weken geleden abonnement om laten zetten naar ADSL Plus (VDSL buitenring).

Afgelopen donderdag heeft omzetting plaatsgevonden. Resultaat: lijn dood (ook telefoonlijn deed niets meer). Gebeld met mobieltje eerst naar Telfort daarna naar KPN omdat lijn geheel dood was ;)
Dag later KPN monteur heeft lijn gerepareerd, telefonie werkt weer maar nog geen VDSL signaal.
Ging ongeveer een weekje duren volgens monteur. Hebben jullie een iets specifiekere indicatie? Bedankt!
Ik zie dat er naast de storing die van het weekend was een probleem is ontstaan in de wijkcentrale. Ik verwacht dat deze vandaag/morgen wordt opgelost. Mijn excuses voor het ongemak.
rink123 schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:42:
@telfort webcare

hoe kan dit nu weer?
Bij ons uit de postcodecheck komt inderdaad een te leveren snelheid uit van 7 Mb. Dit heeft te maken met de afstand tot aan de centrale. Deze is namelijk 3400 meter, wat de reden is dat het eerder hoger was ga ik voor u uitzoeken, hier kom ik op terug.
knakworst schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:28:
[...]

Bij mij hetzelfde laken een pak. Paar dagen geleden voorspelling 12-16 mbit (Train in werkelijkheid op 12 mbit in). Dan kun je wel digitale TV bestellen. Nu voorspelling 9 mbit. Te weinig voor digitale TV. Postcodechecker lijkt dus een beetje streng vandaag :/

Bij KPN kom je eerder in aanmerking, omdat opnemen via een cloudservice werkt (je hebt dus maar 4-5 mbit nodig, bij Telfort voor opnemen en andere zender TV kijken is 2 streams dus 10 mbit nodig).
Ik ga dit neerleggen bij de desbetreffende afdeling. Ik verwacht dat ik hier morgen meer informatie over heb.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:27
Gister heel even d/c gehad maar na restart modem was het alweer opgelost.
Telfort 6MBit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1630923728.png
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1630928184.png
Regio: 5262

[ Voor 24% gewijzigd door thijssie op 05-12-2011 14:35 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn twijfels over de postcode check.
Die geeft op dit adres (5463) 10Mb/s aan, terwijl ik al jaren intrain rond de 1850 18 Mb/s.
Momenteel doet de Zyxel P-2602HW-D1A 18462 kbps / 1117 kbps.

Ik zit al lang te wachten op een update naar VDSL om zo een snellere upload te krijgen.
Maar er is nergens te vinden of- en wanneer een upgrade gepland staat op dit adres.

Op mijn vorige adres (5462) (let op: deze oude huizen worden nu gesloopt!) zou wel sneller internet beschikbaar zijn tot 31Mb/s.
Dat is in dezelfde plaats, Veghel.

Kan het zijn dat de database van de postcodecheck niet klopt?

Ik zou het heel jammer vinden om vanwege een snellere upload over te moeten stappen naar een kabelaar of glas. Al ruim 4 jaar ben ik bij Telfort en ik ben verder super tevreden.
Een modem (geen bruikleen maar eigendom) die niet dichtgespijkert is (ja, je bent tweaker of niet), goede telefonie, weinig tot geen storingen/uitval en een super webcare team. En dat voor een goede prijs.
Het liefst zou ik dus binnen Telfort overstappen naar een sneller abonnement.

Webcare, kunt U eens nagaan hoe het zit met VDSL in Veghel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:12:
Die geeft op dit adres (5463) 10Mb/s aan, terwijl ik al jaren intrain rond de 1850Mb/s.
Met 1850 megabit word ik wel echt jaloers _/-\o_

Maar serieus: Het lijkt erop dat de postcodechecker vandaag alle waardes halveert. Het is toch geen 1 april :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:14:
[...]

Met 1850 megabit word ik wel echt jaloers _/-\o_
oeps....
Maar ik lees al maanden lang een veel te lage waarde voor dit adres.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06
Gewoon een random compliment

Sinds telfort laatst de nieuwste firmware heeft geupdate in mijn modem zijn de snelheden echt top!
Voorheen haalde ik 2,4-2,5 MB/s nu haal ik strak 3,1 MB/s en dat is tevens ook het max van de lijn op dit moment "Download tot 25 Mb/s" volgens de telfort website.

= 25 Mbps [Megabit-per-second] = 3.125 MB/sec [Megabyte-per-second]

De lijn is nu ook weer stabieler als voorheen. Top telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Modem kan met Internet Plus kan nu intrainen op 27000Kbps downstream.
Echter is bij een MTU van 1500 bytes is je pakket 1542 bytes groot.
Hiervan is 1500 bytes data, daar gaat dus al 42 byte.
Vervolgens heeft je data weer een 20 byte tcp/ip header.
Dan hou je van je 1542 bytes maar 1480 bytes over aan daadwerkelijke data. (95,98%)
Eigenlijk heb je dan dus +- 25914Kbps van de 27000Kbps over.
Dat is 25,31Mb/s of 3,16MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 16:06
brambo123 schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:07:
Modem kan met Internet Plus kan nu intrainen op 27000Kbps downstream.
Echter is bij een MTU van 1500 bytes is je pakket 1542 bytes groot.
Hiervan is 1500 bytes data, daar gaat dus al 42 byte.
Vervolgens heeft je data weer een 20 byte tcp/ip header.
Dan hou je van je 1542 bytes maar 1480 bytes over aan daadwerkelijke data. (95,98%)
Eigenlijk heb je dan dus +- 25914Kbps van de 27000Kbps over.
Dat is 25,31Mb/s of 3,16MB/s
En om nou te adverteren met "vijfentwintig komma eenendertig MB/s voor zoveel euro's! ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@sbmuc
Nee, 25,31MB/s is trouwens wel erg veel, is 202,48Mb/s }:O
Maar mijn berekening was ook al afgerond, eigenlijk zegt mij rekenmachine 25,30702821 Mb
Berekening is inmiddels ook meegenomen op http://xdsl.mtsgrit.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Laatst online: 30-09-2022
Al maanden deze snelheden met het internet plus abbonement.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1631754793.png

postcode 3072, volgens de site geeft die aan dat maar max. 7 Mb/s kan halen. Dan betaal ik toch al maanden teveel :/

Even klantenservice benaderen.

[ Voor 9% gewijzigd door _AzN_GhOsT965 op 05-12-2011 21:57 ]

crypto coin price market cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:23
Na de update van de website krijg je in mijn geval wel vreemde waarden bij de postcode check. (3641XS) We zouden in Q4 over kunnen gaan naar Internet Max, maar als ik nu check, kan ik alleen maar Internet Instap krijgen met een snelheid van 7 Mbit???... Voorheen was dat 14 - 16 Mbit Gelukkig is de werkelijkheid anders en heb ik een snelheid van 14 Mbit.... Het lijkt me dat de database niet helemaal meer klopt.

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 06-12-2011 08:52 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb de laatste tijd steeds vaker het probleem dat mijn internetverbinding tijdelijk wegvalt.

De volgende entrys verschijnen dan in mijn Fritzbox modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
05.12.11 19:57:23 Internet connection established successfully. IP address: 82.169.82.XXX, DNS servers: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.169.127.254

05.12.11 19:57:19 DSL is available (DSL synchronization exists with 18439/1117 kbit/s).

05.12.11 19:57:01 Internet connection cleared.

05.12.11 19:57:00 DSL not responding (no DSL synchronization).

05.12.11 16:10:57 Internet connection established successfully. IP address: 82.169.82.XXX, DNS servers: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.169.127.254

05.12.11 16:10:53 DSL is available (DSL synchronization exists with 19152/1117 kbit/s).

05.12.11 16:10:35 Internet connection cleared.

05.12.11 16:10:34 DSL not responding (no DSL synchronization).

05.12.11 14:06:29 Internet connection established successfully. IP address: 82.169.82.XXX, DNS servers: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.169.127.254

05.12.11 14:06:25 DSL is available (DSL synchronization exists with 19175/1117 kbit/s).

05.12.11 14:06:07 Internet connection cleared.

05.12.11 14:06:07 DSL not responding (no DSL synchronization).

05.12.11 11:17:04 Internet connection established successfully. IP address: 82.169.82.XXX, DNS servers: 195.241.77.55

Het lijkt er dus op dat er meerdere keren per dag mijn connectie word verbroken, en weer opnieuw opgezet word.
Normaal geproken merk ik er weinig van.
Echter moet ik de laatste tijd steeds vaker een reset doen van mijn modem om de boel weer draaiende te krijgen.

Is dit normaal, of zijn er problemen met mijn aansluiting?

[ Voor 3% gewijzigd door Semper Fight op 06-12-2011 15:06 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rink123, knakworst, winwiz

Ik heb nog geen definitief antwoord gekregen op uw vraag/ervaring, ik probeer dit zo snel mogelijk duidelijk te krijgen, excuses voor het ongemak.
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:12:
Die geeft op dit adres (5463) 10Mb/s aan, terwijl ik al jaren intrain rond de 1850 18 Mb/s.

Ik zit al lang te wachten op een update naar VDSL om zo een snellere upload te krijgen.
Maar er is nergens te vinden of- en wanneer een upgrade gepland staat op dit adres.

Op mijn vorige adres (5462) (let op: deze oude huizen worden nu gesloopt!) zou wel sneller internet beschikbaar zijn tot 31Mb/s.
Dat is in dezelfde plaats, Veghel.

Kan het zijn dat de database van de postcodecheck niet klopt?

Ik zou het heel jammer vinden om vanwege een snellere upload over te moeten stappen naar een kabelaar of glas. Al ruim 4 jaar ben ik bij Telfort en ik ben verder super tevreden.
Een modem (geen bruikleen maar eigendom) die niet dichtgespijkert is (ja, je bent tweaker of niet), goede telefonie, weinig tot geen storingen/uitval en een super webcare team. En dat voor een goede prijs.
Het liefst zou ik dus binnen Telfort overstappen naar een sneller abonnement.

Webcare, kunt U eens nagaan hoe het zit met VDSL in Veghel?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM, dan kan ik dit specifieker voor u nakijken.
sbmuc schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:17:
Gewoon een random compliment

Sinds telfort laatst de nieuwste firmware heeft geupdate in mijn modem zijn de snelheden echt top!
Voorheen haalde ik 2,4-2,5 MB/s nu haal ik strak 3,1 MB/s en dat is tevens ook het max van de lijn op dit moment "Download tot 25 Mb/s" volgens de telfort website.

= 25 Mbps [Megabit-per-second] = 3.125 MB/sec [Megabyte-per-second]

De lijn is nu ook weer stabieler als voorheen. Top telfort!
Heel goed om te horen, veel plezier ermee! :)

@Laguna,

Het modem traint netjes in met deze waarden:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2q3rn00.jpg
Hoe is het exact aangesloten?
_AzN_GhOsT965 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:56:
Al maanden deze snelheden met het internet plus abbonement.

[afbeelding]

postcode 3072, volgens de site geeft die aan dat maar max. 7 Mb/s kan halen. Dan betaal ik toch al maanden teveel :/

Even klantenservice benaderen.
Heeft u inmiddels al contact gehad met de klantenservice? Anders is het mogelijk dat ik het een en ander voor u nakijk. Graag ontvang ik dan uw postcode en huisnummer.
Electra schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:04:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker het probleem dat mijn internetverbinding tijdelijk wegvalt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
05.12.11 19:57:23 Internet connection established successfully. IP address: 82.169.82.XXX, DNS servers: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.169.127.254

05.12.11 19:57:19 DSL is available (DSL synchronization exists with 18439/1117 kbit/s).

05.12.11 16:10:57 Internet connection established successfully. IP address: 82.169.82.XXX, DNS servers: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.169.127.254

05.12.11 16:10:53 DSL is available (DSL synchronization exists with 19152/1117 kbit/s).

05.12.11 14:06:29 Internet connection established successfully. IP address: 82.169.82.XXX, DNS servers: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.169.127.254

05.12.11 14:06:25 DSL is available (DSL synchronization exists with 19175/1117 kbit/s).

05.12.11 11:17:04 Internet connection established successfully. IP address: 82.169.82.XXX, DNS servers: 195.241.77.55

Het lijkt er dus op dat er meerdere keren per dag mijn connectie word verbroken, en weer opnieuw opgezet word.
Echter moet ik de laatste tijd steeds vaker een reset doen van mijn modem om de boel weer draaiende te krijgen.

Dit is uiteraard niet de bedoeling, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM zodat ik meer voor u kan betekenen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Laatst online: 16-09 23:07
Beste WebCare ik heb een paar vragen over mijn komende internetverbinding. Momenteel hebben wij internet via Scarlet Telecom. Aangezien hierbij de verbinding te vaak uitvalt. Ook hebben we een KPN telefoon aansluiting op een (fysiek) andere lijn. Zou er nagekeken kunnen worden op welke lijn Telfort straks het ADSL signaal zet?

Ook lees ik in dit topic veel over dat wijkcentrales worden geüpgrade naar VDSL. Ik vroeg me af of, en zo ja wanneer, de centrales in mijn regio aan de beurt zijn (postcode 8171).

Postcode en huisnummer per DM verstuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door MC Taz Man op 06-12-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
25 augustus heb ik Internet plus besteld welke op 20 december opgeleverd gaat worden. Iemand enig idee of je nu Internet Standaard krijgt?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
@webcare; Na de storing is er bij mij 2.5Mbit(!) afgegaan. Gaat dit nog weer omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
@webcare
sinds de update naar TUE.2 is het niet meer mogelijk om in de overzichtspagina de naam van een apparaat aan te passen bij change icon/name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
Dat is mij ook opgevallen. Verder ben ik heel erg tevreden over de stabiliteit van het modem sinds de nieuwe firmware (TUE.2) en de snelheid van de verbinding! :*)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:06:
@Laguna,

Het modem traint netjes in met deze waarden:
[afbeelding]
Hoe is het exact aangesloten?
Ja dat de intrainwaardes ok zijn had ik zelf ook al aangegeven in een eerdere post. In de aansluiting is niets veranderd, modem is in routing mode aangesloten op een draadloze router die als access point geconfigureerd is (switch), waarmee ik alleen draadloos verbinding maak.

Mijn pc zojuist bedraad rechtstreeks op het modem aangesloten en hiermee hetzelfde resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1633992036.png

Gevalletje modem defect?

[ Voor 21% gewijzigd door Laguna op 07-12-2011 00:35 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MC Taz Man schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:10:
Beste WebCare ik heb een paar vragen over mijn komende internetverbinding. Momenteel hebben wij internet via Scarlet Telecom. Aangezien hierbij de verbinding te vaak uitvalt. Ook hebben we een KPN telefoon aansluiting op een (fysiek) andere lijn. Zou er nagekeken kunnen worden op welke lijn Telfort straks het ADSL signaal zet?

Ook lees ik in dit topic veel over dat wijkcentrales worden geüpgrade naar VDSL. Ik vroeg me af of, en zo ja wanneer, de centrales in mijn regio aan de beurt zijn (postcode 8171).

Postcode en huisnummer per DM verstuurd.
Gegevens ontvangen. Als het contract als een overname wordt aangevraagd zullen wij altijd over de huidige ADSL-lijn (Scarlet) leveren.

Wat betreft de upgrades van de centrales, hiervoor heb ik meer informatie nodig. Graag ontvang ik uw postcode ne huisnummer zodat ik dit specifiek kan nakijken.
Morpheusk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:47:
25 augustus heb ik Internet plus besteld welke op 20 december opgeleverd gaat worden. Iemand enig idee of je nu Internet Standaard krijgt?
Heeft u wellicht een ordernummer voor mij, dan kan ik uitzoeken welk abonnement u gaat krijgen.
pennywiser schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:09:
@webcare; Na de storing is er bij mij 2.5Mbit(!) afgegaan. Gaat dit nog weer omhoog?
Dit heeft te maken met DLM, deze heeft ingegrepen na afgelopen zaterdag en een aantal reconnects daarna. Als het modem nu stabiel blijft zal de snelheid automatisch omhoog gaan.
smartie89 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:05:
@webcare
sinds de update naar TUE.2 is het niet meer mogelijk om in de overzichtspagina de naam van een apparaat aan te passen bij change icon/name.
Puch-Maxi schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:45:
Dat is mij ook opgevallen. Verder ben ik heel erg tevreden over de stabiliteit van het modem sinds de nieuwe firmware (TUE.2) en de snelheid van de verbinding! :*)
Ik ga dit voor jullie navragen, ik kom hierop terug.
Laguna schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:00:
[...]

Ja dat de intrainwaardes ok zijn had ik zelf ook al aangegeven in een eerdere post. In de aansluiting is niets veranderd, modem is in routing mode aangesloten op een draadloze router die als access point geconfigureerd is (switch), waarmee ik alleen draadloos verbinding maak.

Mijn pc zojuist bedraad rechtstreeks op het modem aangesloten en hiermee hetzelfde resultaat:

[afbeelding]

Gevalletje modem defect?
Het lijkt er inderdaad op dat de interne verbinding niet helemaal soepel meer loopt. Ik heb u een nieuw modem verstuurd. Deze zal waarschijnlijk vrijdag binnenkomen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 15:12
@Telfort_Webcare

Bedankt voor de modem. Alles werkt alleen de down snelheid is lager (11 Mbit/sec) dan bij de oude modem.
Net voor het wisselen van de oude modem heb ik gemerkt dat ook bij de oude modem was de maximale snelheid laatste dagen lager.
Ik wil graag de snelheid van 18 Mb/sec bereiken, die had ik ongeveer 2 maanden geleden.

DSL Line Status:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 9 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1032 kbps
interleaving delay upstream: 2.00 ms
impulse noise protection upstream: 0.1 symbols
current rate downstream: 11998 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 6.2 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 20000 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 2:05
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:34:
[...]

Gegevens ontvangen. Als het contract als een overname wordt aangevraagd zullen wij altijd over de huidige ADSL-lijn (Scarlet) leveren.

Wat betreft de upgrades van de centrales, hiervoor heb ik meer informatie nodig. Graag ontvang ik uw postcode ne huisnummer zodat ik dit specifiek kan nakijken.
Dank voor de snelle reactie. Helaas was een contractovername niet mogelijk, aangezien Scarlet (volgens de aardige persoon aan de telefoon) niet voorkwam in jullie overstapservice-database.

De postcode en huisnummer had ik, naar mijn idee, per DM gestuurd. Maar ik zal het nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:12
Wat is de exacte melding van de aanvallen? U kunt de attainable waarden vinden in het modem onder het kopje > Diagnostics > DSL Line.
Als message staat er 'ports scan UDP' bij met als meerdere sources:
130.117.190.198:2001
130.117.190.201:2001
130.117.190.216:2001
130.117.190.216:2001
130.117.190.195:2001

Ik kan daar trouwens de attainable waarden niet vinden, ook niet bij capture all logs. Wat doe ik fout?

[ Voor 13% gewijzigd door Rhodez op 07-12-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Het lijkt er inderdaad op dat de interne verbinding niet helemaal soepel meer loopt. Ik heb u een nieuw modem verstuurd. Deze zal waarschijnlijk vrijdag binnenkomen.

Henk
Dat is wat je noemt service :*)

Bedankt voor de snelle afhandeling en hopelijk lost dat het probleem direct op. Ik moet vrijdag gewoon werken, maar hopelijk kan ik het modem alsnog zaterdag in ontvangst nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Ik vroeg me nog altijd iets af:
Wat betekend/zijn normale waarden voor:
noise margin, output power, attenuation, interleaving delay en impulse noise protection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare

Via google op deze site beland.

Ik heb sinds 2008 een 20 Mb internet verbinding van Telfort. In het begin was de snelheid
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024,
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 9710/821 (ticketnummer 2008/1382052)
Eigen meting via een ftp server ± 900 kB.

De downloadsnelheid is in de loop der tijd opgelopen tot ± 1100 kB/s. Tot voor kort ineens de snelheid abrupt instortte naar 635 kB/s.
Afgelopen vrijdag kontakt gehad met Telfort, waarbij nog een aantal testen zijn gedaan, oa de Speedtouch vervangen door de originele Zyxel, maar dit gaf geen verbetering.

Er is een klachtticket aangemaakt, maar tot op heden niks meer gehoord.

Adres is 3328AD110

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

brambo123 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:56:
@webcare
Ik vroeg me nog altijd iets af:
Wat betekend/zijn normale waarden voor:
noise margin, output power, attenuation, interleaving delay en impulse noise protection?
Noise margin en attenuation (downstream) zijn hier mooi uitgelegd:
http://www.skyuser.co.uk/...ttenuation-explained.html

Niet het advies over rebooten opvolgen ivm DLM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

MC Taz Man schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:11:
[...]

Dank voor de snelle reactie. Helaas was een contractovername niet mogelijk, aangezien Scarlet (volgens de aardige persoon aan de telefoon) niet voorkwam in jullie overstapservice-database.

De postcode en huisnummer had ik, naar mijn idee, per DM gestuurd. Maar ik zal het nog eens doen.
Anders bel je ze toch dat je wilt overstappen dan kan je dus volgende maand ~4 januari aangesloten worden bij telfort.

http://wiki.scarlet.nl/index.php?title=Opzeggen

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ThaOdie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:08:
[...]

Anders bel je ze toch dat je wilt overstappen dan kan je dus volgende maand ~4 januari aangesloten worden bij telfort.

http://wiki.scarlet.nl/index.php?title=Opzeggen
De overstap is al geregeld (opzeggen en nieuw abo besteld). Per 15-12 zal alles van Telfort in werking treden. Da's het probleem niet. Het "probleem" waar ik mee zit is dat we hier fysiek 2 lijnen hebben. 1 dedicated voor ADSL en 1 dedicated voor de KPN. Geen idee waarom, maar de KPN kon geen telefoonsignaal op de DSL lijn zetten en moest dus de tweede lijn aanleggen.

Wat ik graag zou willen weten (indien bekend) is op welke lijn ik straks mijn Telfort kan verwachten. Is niet een heel groot logistiek drama, maar toch handig om van te voren te weten waar ik mijn modem straks in kan pluggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
heeft iemand enige idee wat mijn verwachte winst/verlies zou zijn als ik van mijn oude 20/1 abbo (adsl2+) zou overstappen naar een 25/3 Internet standaard (vdsl2 ? ) abbo? Internet extra helaas niet beschikbaar.

nu (20/1 adsl2+):
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
current rate upstream: 1101 kbps
current rate downstream: 18870 kbps
attainable rate upstream: 1188 kbps
attainable rate downstream: 19696 kbps
linetype: ADSL_2plus

oja, postcodechecker meldt 12Mbit |:(

Op basis van de 'attenuation downstream: 22 db' zou de afstand "18 - 23dB = 1300~1700 meter = ~21~19mbit praktijk default intrainwaarde kan 18~16 mbit zijn". Maar voor vdsl2, zijn hier grafiekjes oid voor beschikbaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Rayures op 07-12-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:07
^^
ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1635926850.png

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 2 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 24 db
loop length is 2091m
current rate upstream: 1132 kbps
current rate downstream: 20976 kbps
attainable rate upstream: 1224 kbps
attainable rate downstream: 20989 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b

met jouw afstand moet een betere snelheid wel mogelijk zijn.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Rayures schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:52:
Op basis van de 'attenuation downstream: 22 db' zou de afstand "18 - 23dB = 1300~1700 meter = ~21~19mbit praktijk default intrainwaarde kan 18~16 mbit zijn". Maar voor vdsl2, zijn hier grafiekjes oid voor beschikbaar?
Bij ADSL(2+) is transport tussen modem en DSLAM (centrale) ATM gebaseerd en heb je een protocol overhead van 15% tussen lijnsnelheid en downloadsnelheid.

Voor VDSL2 is transport PTM en is de overhead nog maar 2% gemiddeld. Dus bij gelijke lijnsnelheid heb je een ruim 10% hogere download snelheid.

Tevens is vergelijken van dowstream attenuation (signaal demping) niet mogelijk tussen ADSL2+ en VDSL2 door verschillen in frequentie bereik. Heb je nu op ADSL2+ 18800kbps snelheid zal dat met VDSL2 gelijk of hoger liggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
GAIAjohan schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:34:
^^
ter vergelijking:
[afbeelding]
current rate upstream: 1132 kbps
current rate downstream: 20976 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
Dank voor de info. Zit jij dan op een 30/3 abbo?
In vergelijking met mijn 20/1 abbo en 300M minder afstand lijkt de meerwaarde gering. Als ik alleen die 13% overhead zou winnen, dan betwijfel ik of het de moeite is om over te stappen (naar een duurder abbo). Vooral de upload wil ik wat vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Rayures schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:23:
[...]

In vergelijking met mijn 20/1 abbo en 300M minder afstand lijkt de meerwaarde gering. Als ik alleen die 13% overhead zou winnen, dan betwijfel ik of het de moeite is om over te stappen (naar een duurder abbo). Vooral de upload wil ik wat vooruit gaan.
Het Internet Plus abonnement over VDSL heeft een snelheid van 27/3, en dat is dus zo'n 30% sneller in download en bijna 3 keer zo snel in upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Rayures schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:23:
[...]

Of je er met de upload op vooruit gaat weet je pas nadat je gemigreerd bent helaas ;)

Zolang je nog op 17,50 zit zou ik het zo laten, maar volgens mij zijn beide 25 euro na 1 jaar. Dan kan het na een tijdje lucratief zijn om over te stappen, want dan betaal je een jaar lang 21,50.

Als je al heel lang abonnee bent, dan kun je op 20 euro zitten. Voor die 5 euro is het een weinig spectaculaire winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
knakworst schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:48:
[...]
Of je er met de upload op vooruit gaat weet je pas nadat je gemigreerd bent helaas ;)

Als je al heel lang abonnee bent, dan kun je op 20 euro zitten. Voor die 5 euro is het een weinig spectaculaire winst.
Vandaar dat ik vroeg of hij op het 30/3 abbo (27/3) zit, omdat zijn up maar op 1Mbit staat. Is dat het geval, dan heeft het weinig zin om van mijn oude 20e naar 25e te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
In de gegevens die GAIAjohan plaatst is die aansluiting de grens van VDSL2, de upstream winst is nihil ten opzichte van ADSL2+. De downstream is wel sneller denk ik dan op dezelfde verbinding met ADSL2+ bij GAIAjohan.

't Zou kunnen dat je inderdaad alleen de overhead winst pakt, maar kan ook prima dat je 20 tot 27Mbps down haalt en upstream tussen 2 en 3Mbps gaat uitvallen op je adres. Die nuance tussen 20/1 of 27/3 halen op VDSL2 is proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-12-2011 14:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:22

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik heb al jaren Telfort (sinds 2008 volgens mij) en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad, alleen bij de eerste keer aansluiten was er een probleem: het aderpaar in de woning was niet goed aangesloten of defect en nu was dit binnen een week opgelost, maar dat is toch weer jammer.
Nu heb ik VDSL aangevraagd (waarover ik overigens niet lees in de startpost?) mijn vraag: moet KPN/Tiscali nu nog iets doen voor mijn lijn? En zo ja: gaat dat nu in 1x goed?
Als ik zo even naar de specs van het nieuwe modem kijk kan ik die ook gelijk aansluiten als ik hem binnen krijg aangezien dit modem zowel ADSL2, ADSL2+ als VDSL ondersteund?

Heb nu ADSL 20Mbit - Postcode: 2806KS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

hellbringer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:38:
Nu heb ik VDSL aangevraagd (waarover ik overigens niet lees in de startpost?) mijn vraag: moet KPN/Tiscali nu nog iets doen voor mijn lijn? En zo ja: gaat dat nu in 1x goed?

Heb nu ADSL 20Mbit - Postcode: 2806KS
We hebben een vrijwilliger voor het updaten van de startpost _/-\o_

Om op je vraaf terug te komen. Voor VDSL moet er altijd wat gebeuren, in 99% van de gevallen gaat het goed. Bij mijn ouders ging de omzetting naar VDSL prima, bij mijn schoonouders ging het mis.

In Gouda kan het nu uit de straatkast komen in plaats van de central FTTC ipv FTT-CO.
Zie https://docs.google.com/s...VzaTZvOVhPLVE&hl=nl#gid=0
.

Het nieuwe modem is in alle gevallen bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@hellbringer
Er moet iets veranderd aan je lijn, en tja, of dat de eerste keer goed gaat weet je niet van tevoren.
Nieuwe modem kun je direct aansluiten als je hem binnen hebt.
Haalt op ADSL2+ wel die iets minder als Telfort's andere modem omdat deze puur geoptimaliseerd is voor VDSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:58
jorisp schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:16:
@webcare
Mijn ouders hebben nogal vage problemen met de telefonie. Af en toe krijgt een beller geen geluid door. Bij terug bellen gaat het gewoon weer goed. Ik kan niet echt een patroon te ontdekken. Soms gaat het 2 weken goed en dan zomaar weer twee keer in een week. Heeft u enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
@webcare
Op jullie advies afgelopen zondag modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. Heeft het probleem helaas niet verholpen. Afgelopen woensdag was het al weer 2 keer raak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52
Vraagje aan de heren van telfort. Ik heb zojuist mijn contract met een verlengd voor de actieprijs van € 21,50. Nu wil ik ook graag interactieve tv bestellen maar als ik dat doe wordt de prijs mijn oude €25 + €11 voor de TV. Is er een mogelijkheid dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:32

Speedmaster

Make my day...

knakworst schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:44:
[...]

Om op je vraaf terug te komen. Voor VDSL moet er altijd wat gebeuren, in 99% van de gevallen gaat het goed. Bij mijn ouders ging de omzetting naar VDSL prima, bij mijn schoonouders ging het mis.

In Gouda kan het nu uit de straatkast komen in plaats van de central FTTC ipv FTT-CO.
Zie https://docs.google.com/s...VzaTZvOVhPLVE&hl=nl#gid=0
.

Het nieuwe modem is in alle gevallen bruikbaar.
Toch denk ik dat de Brandsmastraat gewoon op centrale Boelekade zit en dat er geen lijntje naar de goverwelle ligt. Vanaf de Wissel Goverwelle in zal alles wel via wijkkasten lopen, maar terug de wijk uit verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Laatst online: 19-09 14:22

hellbringer

Weeeeeeee!

knakworst schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:44:
[...]
Oh nee! Dat lijkt me niet verstandig.
Tuut-Tuut schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:23:
[...]
Toch denk ik dat de Brandsmastraat gewoon op centrale Boelekade zit en dat er geen lijntje naar de goverwelle ligt. Vanaf de Wissel Goverwelle in zal alles wel via wijkkasten lopen, maar terug de wijk uit verwacht ik niet.
Volgens mij had ik een keer uitgezocht dat ik op de centrale in Bloemendaal zit (http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=434) maar dat weet ik niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

knakworst schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:08:
@Webcare

Gisteravond werkte het nog steeds niet, inmiddels ruim een week geen internet, dat vind ik wel vrij lang ;(
Heb gisteravond gebeld met Telfort helpdesk, maar ben niet verder gekomen dan "ticket staat nog open".
Hebben jullie een betere indicatie wanneer de monteur gepland staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Waarom is een monteur eigenlijk nodig om iTV aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electra schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:04:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25

Ik zie inderdaad de reconnects op dagelijke basis. Ik ga in ieder geval een nieuw modem naar u sturen zodat we het modem kunnen uitsluiten. Deze zal waarschijnlijk maandag/dinsdag bij u binnen komen. Vandaar uit kunnen we dan verder onderzoeken.
Morpheusk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:47:
Bij contracten die getekend zijn vóór 5 december geldt de oude regeling nog. U betaald de eerste 12 maanden €17,50 voor het internet. Deze order wordt geleverd over VDSL en zal de maximum snelheid krijgen van 25/3Mb :)
richo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:51:
@Telfort_Webcare

Bedankt voor de modem. Alles werkt alleen de down snelheid is lager (11 Mbit/sec) dan bij de oude modem.
Net voor het wisselen van de oude modem heb ik gemerkt dat ook bij de oude modem was de maximale snelheid laatste dagen lager.
Ik wil graag de snelheid van 18 Mb/sec bereiken, die had ik ongeveer 2 maanden geleden.
Dit heeft te maken met de reconnects en het plaatsen van het nieuwe modem. DLM zal de lijn automatisch weer omhoog zetten als deze stabiel blijft. Nog even geduld dus :)
Laguna schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:43:
[...]

Dat is wat je noemt service :*)

Bedankt voor de snelle afhandeling en hopelijk lost dat het probleem direct op. Ik moet vrijdag gewoon werken, maar hopelijk kan ik het modem alsnog zaterdag in ontvangst nemen.
Er is een track/trace bekend, deze zal ik u per DM versturen.
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:31:
@webcare

Via google op deze site beland.

Ik heb sinds 2008 een 20 Mb internet verbinding van Telfort. In het begin was de snelheid
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024,
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 9710/821 (ticketnummer 2008/1382052)
Eigen meting via een ftp server ± 900 kB.

De downloadsnelheid is in de loop der tijd opgelopen tot ± 1100 kB/s. Tot voor kort ineens de snelheid abrupt instortte naar 635 kB/s.
Afgelopen vrijdag kontakt gehad met Telfort, waarbij nog een aantal testen zijn gedaan, oa de Speedtouch vervangen door de originele Zyxel, maar dit gaf geen verbetering.

Er is een klachtticket aangemaakt, maar tot op heden niks meer gehoord.

Adres is 3328AD110
Ik zie dat het storingsonderzoek is afgerond. Er is op 2 december een sms verstuurd dat de storing was afgemeld, deze heeft u niet ontvangen?
MC Taz Man schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:07:
[...]

De overstap is al geregeld (opzeggen en nieuw abo besteld). Per 15-12 zal alles van Telfort in werking treden. Da's het probleem niet. Het "probleem" waar ik mee zit is dat we hier fysiek 2 lijnen hebben. 1 dedicated voor ADSL en 1 dedicated voor de KPN. Geen idee waarom, maar de KPN kon geen telefoonsignaal op de DSL lijn zetten en moest dus de tweede lijn aanleggen.

Wat ik graag zou willen weten (indien bekend) is op welke lijn ik straks mijn Telfort kan verwachten. Is niet een heel groot logistiek drama, maar toch handig om van te voren te weten waar ik mijn modem straks in kan pluggen ;).
Er zal geleverd worden op het tweede aderpaar. Dit is dus de lijn die dedicated is de ADSL-verbinding :) U kunt ons modem tegen die tijd aansluiten en dan moet hert direct werken.
jorisp schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:50:
[...]

@webcare
Op jullie advies afgelopen zondag modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. Heeft het probleem helaas niet verholpen. Afgelopen woensdag was het al weer 2 keer raak...
Ik zie de reset inderdaad staan. Ik ga dit verder onderzoeken. Ik kom hier later op terug.
knakworst schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:43:
[...]

Gisteravond werkte het nog steeds niet, inmiddels ruim een week geen internet, dat vind ik wel vrij lang ;(
Heb gisteravond gebeld met Telfort helpdesk, maar ben niet verder gekomen dan "ticket staat nog open".
Hebben jullie een betere indicatie wanneer de monteur gepland staat?
Helaas heb ik niet meer informatie, deze worden uit hetzelfde systeem gehaald. Ik zie dat de storingsmelding inmiddels is doorgeschoven naar de escalatie-status. Zodra er meer over bekend is laat ik u dat weten. Mijn excuses voor het ongemak.
doublehelix schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:59:
Helaas is er bij ons ook niet meer informatie bekend. Ik zie dat het ticket automatisch naar de status escalatie is gegaan vanwege de (lange) verwerkingstijd, ik laat het weten wanneer er meer over bekend is. Mijn excuses voor het ongemak.
Waarom is een monteur eigenlijk nodig om iTV aan te sluiten?
Het is alleen een extra controle dat het allemaal correct is aangesloten. Zodat bij eventuele storingen in de toekomst uitgesloten kan worden dat het aan de thuis-situatie ligt. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:48
@ Webcare,
Als iets bekend over de verkeerd verrekende korting i-TV?
MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:53
@webcare
Zou je de 7 dagen bedenktijd van een nieuwe abbo af kunnen halen, postcode wordt nu verstuurt per dm, alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:21:
[...]
Ik zie dat het storingsonderzoek is afgerond. Er is op 2 december een sms verstuurd dat de storing was afgemeld, deze heeft u niet ontvangen?

Henk
Nee, geen SMS ontvangen op 2 december, wel op 1 december dat de zaak in onderzoek is.

Overigens de gegevens in de gaten gehouden sinds een paar dagen, de download staat stijf op 6030 kbps, de upload varieert licht rond de 1015.
Maar zoals u heeft kunnen lezen, in 2008 heeft Telfort 9710 kbps gemeten, en die wil ik graag minimaal terug.

Edit 11 december 2011:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.076 / 6.030

3328AD110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:12
@Webcare: Zou je ook nog even antwoord willen geven over de 'attack' in mijn modem? Je vroeg me om meer informatie, die ik een aantal posts geleden ook heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partysnack
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-08-2023
@Webcare Telfort

Gisteren heb ik het installatiepakket t.b.v. Interactieve TV (iTV) ontvangen en vandaag per brief de gegevens om het op de opleverdatum (gepland op 14-12-2011) in gebruik te nemen. Kunnen jullie aangeven per wanneer de iTV-verbinding met de centrale mogelijk is, zodat ik zelf een poging kan wagen om iTV te installeren? Op dit moment krijg ik namelijk nog "foutcode 12".

Voor mijn overstap naar Telfort had ik reeds een KPN-abonnement met iTV, waarbij ik de iTV-ontvanger ook zelf heb geïnstalleerd. Ik ga ervan uit dat het me deze keer ook weer lukt, zodat de installatie door de monteur achterwege kan blijven.

Vandaag (woensdag 14-12-2011) heb iTV zelf geïnstalleerd en het werkt perfect. Installatie door monteur kan dus achterwege blijven. :)

PS. Ik wil jullie alvast bedanken voor de versnelde (op)levering van de internetnetverbinding en ben zeer content met jullie dienstverlening en de keuze voor een "open" modem waarin je zelf instellingen kan en mag doen (dit in tegenstelling tot het dichtgespijkerde modem van de KPN). Zo, dit moest ik even kwijt :)

[ Voor 7% gewijzigd door partysnack op 14-12-2011 08:26 . Reden: Inmiddels deels achterhaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:21:
[...]

Er is een track/trace bekend, deze zal ik u per DM versturen.

Henk
Helaas had ik de track/trace niet per DM ontvangen, maar ik heb het nieuwe modem inmiddels ontvangen. Echter blijft de situatie ongewijzigd:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1641526098.png

Intrainwaardes zijn wel gewoon in orde (16912/1031 kbps), maar dat was bij het oude modem ook al het geval.

Ik word het nu toch wel een beetje zat. Ik ben nu al sinds 3 december jl. zeer beperkt in mijn internet gebruik, websites komen amper binnen, video's afspelen is niet te doen en aan iets downloaden hoef ik al helemaal niet te beginnen. Dit allemaal sinds een wijziging aan de kant van Telfort mbt een ip range in de nacht van 2 op 3 december jl. Ik zou nu toch graag zien dat dit ZSM opgelost gaat worden. Daarnaast zou een vorm van compensatie ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 23-09 20:09
@Webcare,

Mijn Fritzbox 7270 heeft toch vandaag (11 december) weer de nodige resyncs achter de rug waardoor ik zondagavond om de 10 minuten de verbinding verloor.

Nu heb ik dit probleem in dit forum al eerder aangekaart: hier, hier en uiteindelijk jullie reactie hier.

Het leek opgelost te zijn, maar blijft toch nog problemen geven (ook met het modem van Telfort). Is dit uiteindelijk een zaak voor een monteur?

(En een half uur nadat ik dit hier neerzette zijn de resyncs weer verdwenen en is de lijn weer stabiel....blijft vreemd)

[ Voor 8% gewijzigd door Sardaukar op 13-12-2011 09:24 . Reden: Status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:41:
[...]

Helaas had ik de track/trace niet per DM ontvangen, maar ik heb het nieuwe modem inmiddels ontvangen. Echter blijft de situatie ongewijzigd:

[afbeelding]

Intrainwaardes zijn wel gewoon in orde (16912/1031 kbps), maar dat was bij het oude modem ook al het geval.
Ik lees in je vorige posts dat je alleen hebt getest door van draadloos naar bedraad te switchen met dezelfde pc. Heb je ook wel eens een andere pc of laptop geprobeerd? Of desnoods een smartphone met wifi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 23-09 14:42
Met Satch. Denk dat je echt even los moet testen met een ander apparaat, want als je lijn instabiel zou zijn, zou de intrainwaarde al lang naar beneden bijgesteld zijn door de magie der DLM. De upload van boven de 1000kbps geeft ook aan dat de interne bekabeling in orde lijkt (als er een binnenhuisbekabelingsprobleem is gaat als eerste de uploadsnelheid omlaag).

Mocht dit echt niet gaan, doe dan eens een TCP/IP reset op je computer of zet je PC eens terug naar een herstelpunt van een maand geleden. Met deze intrainwaardes EN een nieuw modem kan je er echt vanuit gaan dat er met de fysieke verbinding niets mis is, ook al LIJKT dat wel zo te zijn omdat jij een wijziging bij Telfort waar hebt genomen.

Had het laatst ook, een PC die bedraad 0,5 mbit haalde en draadloos ook 0,5mbit. Herinstallatie van deze pc en het probleem was weg, op mijn laptop was er ook niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare
Ik zit al een hele tijd de wachten tot Interactieve TV voor mij beschikbaar wordt, maar tot op heden krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is op mijn adres. Ligt dit aan het feit dat ik nog een 'oud' contract hebt met een oude abonnementsvorm? Als ik hier kijk of Internet&Interactieve tv beschikbaar is, krijg ik een melding dat het wel beschikbaar is op mijn adres. Wel kan ik enkel internet instap bestellen omdat ik te ver bij de centrale zit voor Internet Standaard.
Ik zou graag weten of ik toch Interactieve tv aan mijn huidige abonnement kan toevoegen, anders ben ik binnenkort na vijf jaar klant te zijn geweest toch echt weg. En dat zou jammer zijn want verder ben ik (nu) wel tevreden klant. Abonnement omzetten is overigens geen optie voor mij, ik haal nu gemakkelijk 9,5 Mbps aan download snelheid, en zou dan een 6 Mbps abonnementje krijgen. En de prijs wordt er ook niet minder om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Satch & tha_bulldog

Ik heb dat inderdaad niet vermeld, maar betreft m'n vaste PC, m'n laptop en m'n smartphone met alle apparaten haal ik dezelfde dramatische snelheden. Bekabeling is ook allemaal al vervangen, dus ik ben er juist zeker van dat het probleem NIET bij mij zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 11-12-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 23-09 14:42
Okee, maar test je ook met 1 apparaat tegelijk? Dus even wireless wachtwoord wijzigen zodat er niemand op kan en alle lan kabels lostrekken? Voor hetzelfde geld zit er ergens een PC of switch het netwerkverkeer te storen, je weet het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik test niet bewust 1 apparaat tegelijk, maar de ene keer staat het ene apparaat aan de andere keer een ander en anders zou je ook wel constant activity zien bij het modem (als mijn lijn inderdaad gestoord zou worden). Ik zat eerst met het oude modem via een wireless AP en nu met het nieuwe modem zonder wireless AP (aangezien het nieuwe modem wireless ingebouwd heeft zitten) en dus ook een ander wachtwoord en de situatie blijft onveranderd.

Ik heb zelf ook geen idee wat dit probleem kan veroorzaken. Stel m'n onderburen zijn aan het klussen en raken een kabel, blijven dan mijn intrainwaardes gelijk, maar wel met als gevolg jaren 90 snelheden? Monteur heeft lopen prutsen in de wijkkast? Kabels zitten niet lekker in de centrale? Kabelbreuk ergens buiten? Configuratiefout bij Telfort? Schiet mij maar lek. Blij word ik er in ieder geval niet van.. :/

Welk modem is eigenlijk beter? Met m'n oude modem (zilveren 2602R) icm wireless AP had ik eigenlijk nooit problemen en ik heb verder geen ervaring met de nieuwe (witte 2601HN).

[ Voor 41% gewijzigd door Laguna op 11-12-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:10
Ik heb afgelopen weekeinde getracht mijn oude WRT54G met pensioen te sturen en alle zaken te laten regelen door de 2601HN-F1, maar dat is geen onverdeeld succes geworden.

Voorheen stond de 2601HN-F1 in bridge mode en regelde de WRT54G alle routing zaken.
Ik heb de WRT54G uitgezet en de ZyXel het oude IP van de WRT54G gegeven, tot zover alles goed.
Draadloos ingeregeld, DHCP scope aangepast.

Alle aangesloten devices weer internet, yeah.

Nu het volgende, ik heb een oude windows 7 pc in de meterkast staan die ik met RDP overneem.
Dat gaat dus niet. Ik kan de machine wel bereiken via ping op het vaste IP. Ook RDP over de WAN interface (via zowel een DDNS als het externe IP) gaat niet (uiteraard staat port forwarding op 3389 aan). Ook de machine in het DMZ plaatsen helpt niet.

Wat gaat er hier fout? hoe kan ik WLAN<>LAN routering helemaal open zetten?

Daarnaast is de lijst met DDNS providers kort. Gelukkig heb ik DynDNS gekozen, welke wel in de lijst staat. Echter heb ik niet een dyndns.com zoals die in de lijst staat maar een dyndns.info.
Hoe ga ik dat invullen? DynDNS kiezen en daaronder mydomain.dyndns.info met username en password werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Laatst online: 23-09 19:17
Pas een DLM reset gehad. Na een paar dagen ging de snelheid van 25000/2000 naar 42000/4000 ongeveer. Zo snel is ie nog niet geweest.
Sinds gisternacht is het modem opnieuw opgestart, (niet zelf gedaan) en is het weer knudde.
Moet ik nu gewoon afwachten wat DLM doet? Of weer een reset?

attenuation downstream: 14 db
loop length is 1037m
current rate upstream: 2748 kbps
current rate downstream: 25024 kbps
attainable rate upstream: 9112 kbps
attainable rate downstream: 49622 kbps
operational uptime: 1 day, 7:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Wachten tot DLM de boel weer recht trekt :)

Een dag of 5

[ Voor 15% gewijzigd door Dikkedikkie op 12-12-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

Lief Adje

Love is in the air

@webcare

Ik zit op een 17a (40/4) profiel, heb mee gedaan aan de pilot ga ik ook naar 50/5 of blijf ik op 40/4 zitten?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
sinds ik de P-2812HNU-F1 heb ben ik helaas niet meer in staat om een WoL uit te voeren vanuit het
WAN. Iemand die dit is gelukt? Ik heb port 9 udp al open staan naar broadcast, maar deze lijkt niet aan
te komen bij betreffende pc.

Het mac adres is overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Lief Adje
Voor zover het nu lijkt gaat iedereen mee met de snelheidsverhoging.
Er waren al gebruikers die hogere snelheid haalden voor de officiële verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Turbo_boy schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:51:
sinds ik de P-2812HNU-F1 heb ben ik helaas niet meer in staat om een WoL uit te voeren vanuit het
WAN. Iemand die dit is gelukt? Ik heb port 9 udp al open staan naar broadcast, maar deze lijkt niet aan
te komen bij betreffende pc.

Het mac adres is overigens wel goed.
Daar is een thread over op het telfort forum. Het lijkt gewoon niet te kunnen met de huidige firmware. Ik zou een router zoeken die het wel kan/waar het wel werkt en de 2812 in bridge-modus zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet iemand of die motorola (hd)tv-box van telfort te hacken is met andere software?
ik vind het huidige niet vooruit te branden, onvolledig en buggy (upnp = gaaaaar)

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 12-12-2011 11:11 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

himlims_ schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:11:
weet iemand of die motorola (hd)tv-box van telfort te hacken is met andere software?
ik vind het huidige niet vooruit te branden, onvolledig en buggy (upnp = gaaaaar)
upnp zit er toch totaal niet op? Dus is het ook niet echt gaar te noemen.
Wat mis je verder in de software? Ik heb er bij mij eigenlijk nooit problemen mee. TV kijken, uitzending gemist etc werk allemaal prima en heb het apparaat nog nooit hoeven herstarten.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 15:43
Wat ik wel erg mis, is een web-interface, waarmee ik 'm op afstand kan bedienen en liefst ook nog embedded streaming meekijken. Dit had ik op m'n Dreambox en was erg handig. Zo kon ik vanaf de zaak een opname programmeren, dat kan met de Motorola niet (tenzij iemand dit inbouwt en een update beschikbaar stelt :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:54
@webcare

de kogel is door de kerk en heb vanavond internet met bellen besteld.
kunnen jullie voor mij de bedenktijd verwijderen?
gegevens in DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:38
De laatste tijd heb ik ongelooflijk veel last van haperingen met het internet. Het valt half weg, geen up- of download meer en krijg met niets meer verbinding. Na ongeveer 3-5 minuten is het weg. Het is bijzonder irritant als je net bezig bent met een game en het internet is weer zwaar onstabiel.

Ik woon in Gouda, zou dit iets binnen m'n netwerk kunnen zijn (denk het niet, alle PC's op alle routers / switches hebben er last van) of is het gewoon Telfort wat een waardeloze verbinding maakt?

EDIT: Ter indicatie, het posten van deze reactie duurde ongeveer 30 seconde....

[ Voor 7% gewijzigd door TheJVH op 12-12-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 10:52

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

@ Webcare, op 7-12-2011 heb ik jullie een DM gestuurd. Hebben jullie deze ontvangen? Ik heb namelijk nog geen reactie ontvangen. Het betreft de internetsnelheden en abonnenment dat ik momenteel heb, zoals aangegeven in mijn eerdere post.

[ Voor 10% gewijzigd door _AzN_GhOsT op 13-12-2011 10:54 ]

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 19:13

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

woekele schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:04:
[...]

Daar is een thread over op het telfort forum. Het lijkt gewoon niet te kunnen met de huidige firmware. Ik zou een router zoeken die het wel kan/waar het wel werkt en de 2812 in bridge-modus zetten.
WOL werkt ook op de laatste firmware op de 2812 router. Ook vanuit WAN via een website je server wakker te maken met web adres en mac address van server. Geen problemen ermee.

Poort 9 UDP naar server adres forwarden. Geen bridge voor nodig :)

[ Voor 2% gewijzigd door jamesbond007uk op 13-12-2011 13:36 . Reden: Extra info ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En dat werkt ook als je server al een tijdje uitstaat en het adres dus uit de arp-cache is verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Ik heb geen televisie-signaal meer, internet werkt wel.
De motorola blijft hangen op: de elektronische programmagids wordt opgehaald.
Ik heb alles al opnieuw opgestart.
Postcode regio 2144

edit: na bellen met de klantenservice blijkt het dus een landelijke storing, was al om 1800 bekend. Jammer dat het om 1930 nog niet op de site stond, scheelt weer veel 'dure' telefoontjes naar de helpdesk

[ Voor 35% gewijzigd door raven22 op 13-12-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

TheJVH schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:14:
De laatste tijd heb ik ongelooflijk veel last van haperingen met het internet. Het valt half weg, geen up- of download meer en krijg met niets meer verbinding. Na ongeveer 3-5 minuten is het weg. Het is bijzonder irritant als je net bezig bent met een game en het internet is weer zwaar onstabiel.

Ik woon in Gouda, zou dit iets binnen m'n netwerk kunnen zijn (denk het niet, alle PC's op alle routers / switches hebben er last van) of is het gewoon Telfort wat een waardeloze verbinding maakt?

Daar heb ik ook last van, vanmiddag om 15:14 een paar minuten geen internet & SIP VoIP, wel netjes DSL verbinding & IP adres. Het komt vaker voor dit probleem. Het verassende is dat ik via Tweak.nl adsl heb, dus dat zou betekenen dat het een algemeen probleem is bij de netwerkleverancier waar we allemaal gebruik van maken (Telfort/Tiscali netwerk).

@ Telfort webcare; is van het bovenstaande probleem iets bekend bij jullie?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19

Hier hetzelfde. Ook in de plaats Gouda. Internet werkt even wel dan weer niet. Erg onhandig. Op de site wordt geen storing vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@webcare;

Eerder dit jaar is bij familie een internet standaard abbo opgeleverd. Nu zag ik dat er adsl2+ is uitgeleverd, terwijl de lijndemping volgens het zyxel modem zo'n 21dB is, dwz zo'n 1500 meter.

Is het mogelijk om deze aansluiting over te zetten naar standaard op vdsl of wordt er niet afgeweken van de kpn database? Details zal ik in een dm versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:32

Speedmaster

Make my day...

Orion schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:50:
[...]

Hier hetzelfde. Ook in de plaats Gouda. Internet werkt even wel dan weer niet. Erg onhandig. Op de site wordt geen storing vermeld.
Vreemd, ik zit op centrale Boelekade en heb totaal geen problemen.
Centrale Bloemendaal een beetje brak...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@webcare;
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:25:
[...]

Er is verder niets veranderd in de situatie? Van ons uit is er namelijk niets veranderd.
Sorry voor de late reactie, maar er is niks veranderd in de situatie. Alles lijkt nu in 1 keer goed te werken.
Dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ideaal trouwens die USB poorten op de 2812HNU-F1. Gebruik hem als lader voor mijn iPhone aangezien mijn andere USB lader voor mijn zakelijke telefoon wordt gebruikt. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 15:43
@webcare:
Een paar maanden geleden stelde ik de vraag, of Telfort, net als KPN gedaan heeft, een programma voor de PC gratis beschikbaar stelt, waarmee op de PC ook naar Telfort IPTV gekeken kan worden. De laatste keer dat we het hier over hadden zeiden jullie dat dit in December beschikbaar zou komen. December is inmiddels al aardig onderweg en ik vroeg mij af: wat is de status hiervan?

Alvast bedankt, groet en fijne feestdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare

Vandaag telefonisch met jullie contact gehad.
Er schijnt een harde begrenzing ingesteld te staan van download 6030 kbps. Dit zou verder uitgezocht worden door jullie, omdat dit niet correct is. Er is vandaag weer een ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had sinds een uurtje of 9:15 geen internet, DNS zo te zien. Heb OpenDNS overal in gezet en all is well since then. Wel gek, vanmorgen rond uurtje of 8 nog zitten surfen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
woekele schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:04:
[...]

Kun je het modem zonder problemen in bridge zetten? Of moet je daarvoor nog zaken instellen? Ik wil namelijk het liefst mijn netwerk hier houden zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
@webcare
[...]

Dit heeft te maken met DLM, deze heeft ingegrepen na afgelopen zaterdag en een aantal reconnects daarna. Als het modem nu stabiel blijft zal de snelheid automatisch omhoog gaan.

Henk
Mijn snelheid is niet meer verhoogd afgelopen week. Kunnen jullie er iets aan doen?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

MC Taz Man schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:31:
[...]

Kun je het modem zonder problemen in bridge zetten? Of moet je daarvoor nog zaken instellen? Ik wil namelijk het liefst mijn netwerk hier houden zoals het is.
Hierboven zegt iemand dat het wel moet kunnen trouwens, geen idee of dat klopt.

Maar in bridge zetten: zou moeten kunnen, ik moet het zelf ook nog testen. Je router gaat dan de dhcp/nat doen ipv het modem.

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 15-12-2011 06:47 ]

• MC Taz Man
woekele schreef op donderdag 15 december 2011 @ 06:47:
[...]

Hierboven zegt iemand dat het wel moet kunnen trouwens, geen idee of dat klopt.

Maar in bridge zetten: zou moeten kunnen, ik moet het zelf ook nog testen. Je router gaat dan de dhcp/nat doen ipv het modem.
Dat was inderdaad mijn bedoeling. Helaas heeft scarlet vanmorgen het internet wel afgesloten, maar had ik nog geen signaal van telfort. Straks thuis ff kijken of het nu anders is.

Verwijderd

LazyMe schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:44:
@ Webcare,
Als iets bekend over de verkeerd verrekende korting i-TV?
MVG
Na nogmaals contact te hebben gehad met Digitenne is er aangegeven dat er slechts 1 abonnement aanwezig is en dat deze inmiddels is gesynchroniseerd. De korting zou dus nu verrekend moeten worden. Graag hoor ik van u of bovenstaande bevestigd is.
TereZz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 01:23:
@webcare
Zou je de 7 dagen bedenktijd van een nieuwe abbo af kunnen halen, postcode wordt nu verstuurt per dm, alvast bedankt! :)
Excuses voor de late reactie, bedenktijd is op dezelfde dag overigens eraf gehaald. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 02:46:
@webcare

[...]

Nee, geen SMS ontvangen op 2 december, wel op 1 december dat de zaak in onderzoek is.

Overigens de gegevens in de gaten gehouden sinds een paar dagen, de download staat stijf op 6030 kbps, de upload varieert licht rond de 1015.
Maar zoals u heeft kunnen lezen, in 2008 heeft Telfort 9710 kbps gemeten, en die wil ik graag minimaal terug.

Edit 11 december 2011:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.076 / 6.030
Ik zie dat er inmiddels een storingsonderzoek is aangemeld voor de performance van uw verbinding.
partysnack schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:34:
@Webcare Telfort

Gisteren heb ik het installatiepakket t.b.v. Interactieve TV (iTV) ontvangen en vandaag per brief de gegevens om het op de opleverdatum (gepland op 14-12-2011) in gebruik te nemen. Kunnen jullie aangeven per wanneer de iTV-verbinding met de centrale mogelijk is, zodat ik zelf een poging kan wagen om iTV te installeren? Op dit moment krijg ik namelijk nog "foutcode 12".

Voor mijn overstap naar Telfort had ik reeds een KPN-abonnement met iTV, waarbij ik de iTV-ontvanger ook zelf heb geïnstalleerd. Ik ga ervan uit dat het me deze keer ook weer lukt, zodat de installatie door de monteur achterwege kan blijven.

Vandaag (woensdag 14-12-2011) heb iTV zelf geïnstalleerd en het werkt perfect. Installatie door monteur kan dus achterwege blijven. :)

PS. Ik wil jullie alvast bedanken voor de versnelde (op)levering van de internetnetverbinding en ben zeer content met jullie dienstverlening en de keuze voor een "open" modem waarin je zelf instellingen kan en mag doen (dit in tegenstelling tot het dichtgespijkerde modem van de KPN). Zo, dit moest ik even kwijt :)
Geen dank goed om te horen dat het allemaal gelukt is.
Laguna schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:41:
[...]

[afbeelding]

Ik word het nu toch wel een beetje zat. Ik ben nu al sinds 3 december jl. zeer beperkt in mijn internet gebruik, websites komen amper binnen, video's afspelen is niet te doen en aan iets downloaden hoef ik al helemaal niet te beginnen. Dit allemaal sinds een wijziging aan de kant van Telfort mbt een ip range in de nacht van 2 op 3 december jl. Ik zou nu toch graag zien dat dit ZSM opgelost gaat worden. Daarnaast zou een vorm van compensatie ook niet misstaan.
Ik heb het storingsmelding geupdatet om na te gaan waar het probleem exact vandaan komt. Zodra het probleem is opgelost is het mogelijk naar een eventuele compensatie-regeling te kijken. Ook zie ik dat u gisteravond hiervoor gebeld bent en dat er nogmaals contact met u opgenomen zou worden.
Sardaukar schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:23:
@Webcare,

Mijn Fritzbox 7270 heeft toch vandaag (11 december) weer de nodige resyncs achter de rug waardoor ik zondagavond om de 10 minuten de verbinding verloor.

Nu heb ik dit probleem in dit forum al eerder aangekaart: hier, hier en uiteindelijk jullie reactie hier.

Het leek opgelost te zijn, maar blijft toch nog problemen geven (ook met het modem van Telfort). Is dit uiteindelijk een zaak voor een monteur?

(En een half uur nadat ik dit hier neerzette zijn de resyncs weer verdwenen en is de lijn weer stabiel....blijft vreemd)
Vreemd is het zeker, ik ga hier toch nog even op door om te kijken waar deze problemen vandaan komen. De lijn is op dit moment haast 5 dagen stabiel online, alleen zondag was een slechte dag met zo'n 150 aanmeldingen van het modem. Ik ga kijken wat hier de opties voor zijn, kom erop terug.
thegreenhunter schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:52:
Pas een DLM reset gehad. Na een paar dagen ging de snelheid van 25000/2000 naar 42000/4000 ongeveer. Zo snel is ie nog niet geweest.
Sinds gisternacht is het modem opnieuw opgestart, (niet zelf gedaan) en is het weer knudde.
Moet ik nu gewoon afwachten wat DLM doet? Of weer een reset?

attenuation downstream: 14 db
loop length is 1037m
current rate upstream: 2748 kbps
current rate downstream: 25024 kbps
attainable rate upstream: 9112 kbps
attainable rate downstream: 49622 kbps
operational uptime: 1 day, 7:17
Afgelopen maandag en de 5 dagen daarvoor heeft de lijn aardig wat reconnects gehad. 17 stuks maar liefst. DLM heeft hier dus op ingegrepen en de lijn terug gebracht naar 19992 / 2752. Advies hierbij dan toch even de bekabeling na te lopen, kort aansluiten op het ISRA-punt en het modem zo veel mogelijk met rust laten. Nadat dit gedaan is, zal ik weer een reset van DLM aanvragen.
Lief Adje schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:38:
@webcare

Ik zit op een 17a (40/4) profiel, heb mee gedaan aan de pilot ga ik ook naar 50/5 of blijf ik op 40/4 zitten?
U heeft een DM ontvangen hierover.
rink123 schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:02:
@webcare

de kogel is door de kerk en heb vanavond internet met bellen besteld.
kunnen jullie voor mij de bedenktijd verwijderen?
gegevens in DM
Op dezelfde dag nog de bedenktijd eraf gehaald voor u. :)

Dat is inderdaad erg vervelend, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik dit verder kan onderzoeken.
raven22 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:12:
Ik heb geen televisie-signaal meer, internet werkt wel.
De motorola blijft hangen op: de elektronische programmagids wordt opgehaald.
Ik heb alles al opnieuw opgestart.
Postcode regio 2144

edit: na bellen met de klantenservice blijkt het dus een landelijke storing, was al om 1800 bekend. Jammer dat het om 1930 nog niet op de site stond, scheelt weer veel 'dure' telefoontjes naar de helpdesk
Excuses voor het ongemak. Het is pas laat binnengekomen bij ons dat er wat aan de hand was. Storing is inmiddels afgemeld. De ontvangers zouden weer zonder problemen de EPG kunnen ophalen, mocht dit niet het geval zijn is het advies de ontvanger even van de stroom te halen en opnieuw aan te sluiten.
Tele schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:31:
@webcare;

Eerder dit jaar is bij familie een internet standaard abbo opgeleverd. Nu zag ik dat er adsl2+ is uitgeleverd, terwijl de lijndemping volgens het zyxel modem zo'n 21dB is, dwz zo'n 1500 meter.

Is het mogelijk om deze aansluiting over te zetten naar standaard op vdsl of wordt er niet afgeweken van de kpn database? Details zal ik in een dm versturen.
Het is helaas niet mogelijk deze verbinding om te zetten, Uw familielid zit nog binnen het jaarcontract en zodoende is het tussendoor wijzigen niet toegestaan.
poktor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:03:
@webcare:
Een paar maanden geleden stelde ik de vraag, of Telfort, net als KPN gedaan heeft, een programma voor de PC gratis beschikbaar stelt, waarmee op de PC ook naar Telfort IPTV gekeken kan worden. De laatste keer dat we het hier over hadden zeiden jullie dat dit in December beschikbaar zou komen. December is inmiddels al aardig onderweg en ik vroeg mij af: wat is de status hiervan?

Alvast bedankt, groet en fijne feestdagen!
Naar verwachting wordt TV-online het eerste kwartaal van 2012 toegevoegd.
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:18:
@webcare

Vandaag telefonisch met jullie contact gehad.
Er schijnt een harde begrenzing ingesteld te staan van download 6030 kbps. Dit zou verder uitgezocht worden door jullie, omdat dit niet correct is. Er is vandaag weer een ticket aangemaakt.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik mee kan kijken wat er aan de hand is en belangrijker nog wat er gaat gebeuren. :)
pennywiser schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:34:
@webcare

[...]

Mijn snelheid is niet meer verhoogd afgelopen week. Kunnen jullie er iets aan doen?
We kunnen indien nodig een reset aanvragen van DLM. Ik kijk het eerst even na. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.

Henk

• MC Taz Man
Nah... Thuisgekomen, zie ik de heerlijke LEDjes op het modem niet meer knipperen. FF de instellingen bekeken & blijkt dat het modem in een ander subnet zit. Geen enkele reden dus om hem in brdge te zetten. En aangezien de boel werkt, hoeft er niets verandert te worden.

Korte snelheidscontrole dmv een usenet download -> een redelijk strakke 2MB/s _/-\o_

Het enige wat ik me nog wel afvroeg is, kan ik standaard al gebruik maken van mijn Exchange server, of moet ik hiervoor nog poorten open gooien? En zo ja, hoe zet ik mijn router dan in een DMZ? (Router is namelijk het enige apparaat dat is aangesloten op het modem)

[edit]
Laat maar... Ik heb het al gevonden (Default Server bij NAT instellen op het IP adres van de router). Exchange en FTP zijn weer benaderbaar :+

[ Voor 11% gewijzigd door MC Taz Man op 15-12-2011 14:50 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.