Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:45
brambo123 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:29:
VDSL heet bij Telfort geen Internet Max.
Als Internet Max beschikbaar is betekend dat geschatte snelhied > 25Mb is.
Dat is uiteraard alleen mogelijk met VDSL2.
Internet Plus wordt indien beschikbaar ook over VDSL geleverd.
Zelfs met de zelfde lijn kun je +- 10% hogere snelheid halen.
Het kan ook zijn dat staatkast net te ver weg staat voor Internet Max.
Maar haal je misschien wel 22Mb met Internet Plus dankzij die straatkast.
Klopt, je hebt gelijk.
Ik bedoelde te zeggen dat Internet Max dmv VDSL wordt aangeleverd en niet via ADSL.
Verder is het bij mij ook zo dat de snelheid de afgelopen maanden is opgelopen.
Nu dus boven de 50 Mbits download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:20

EiT

HoppyF schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:37:
[...]

Zit je op Telfort glas te wachten dan?
Er zijn al genoeg KPN aanbieders/dochters die via glas leveren, nog een erbij voegt niets toe.

Telfort doet het prima met VDSL want dat heb ik zelf, maar ik zit er niet op te wachten dat ze op glas overgaan ook al loopt er in ons dorp op dit moment een vraagbundeling om glas te gaan aanleggen.
Ik zit met dezelfde vraag, wil me namelijk wel inschrijven voor glasvezel, maar wil eigenlijk niet weg bij Telfort omdat het mij prima bevalt.

xs4all heb ik gewoon geen zin meer in, KPN heeft ook niet echt mijn voorkeur. Ik weet dat alles van KPN is, maar als ik kijk naar mijn oude te dure xs4all verbinding of mijn huidige Telfort, 5x sneller voor zelfde prijs en veel stabieler. Dan is de keuze snel gemaakt.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 20:06
@brambo: de postcodecheck geeft 12-16 Mbits aan. Als ik speedtest.net bekijk, kom ik op het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1613845452.png

KPN zou in theorie een optie zijn, echter de experiabox schijnt heel veel problemen te geven met een PS3. Vooral ook met de meest recente MW3. Ik hoop dat Telfort glasvezel van hetzelfde netwerk als KPN gebruik gaat maken voor het internetgedeelte, aangezien ik namelijk wel al XS4All kan kiezen. Die laatste scheelt echter qua prijs dermate veel met mijn huidige Telfort abonnement, dat ook dat geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:59
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:01:
@Buffalo,

Fijn dat hij het doet! Lijn staat nu op het startprofiel:
[afbeelding]

Er is echter nog maar 1,3 Mbit ruimte om te stijgen in de download, de upload zit al ~100kbps onder de snelheid van het startprofiel (18/2) dus heel veel meer dan dit zit er niet in. VDSL heeft een 10% kleinere overhead dan ADSL dus met 19,3/1,9 over VDSL2 heeft u een hele vlotte verbinding.

Erg vreemd dat de doorzichtige ader is gebruikt voor uw signaal, dat is doorgaans altijd de aarde. Dat maakt voor nu niet uit maar voor veldwerk in de toekomst kan dit bij monteurs wat vraagtekens oproepen. Isolatie voelt neem ik aan hetzelfde aan en is even dik als de gekleurde aders?

De GUI van de ZyXEL is inderdaad alleen in het engels en ja er valt een hoop in te stellen :)

Hugo
Hugo,

Isolatie voelt het zelfde aan. Maar er zit nog een transparante ader. Wel zit er 1 witte ader. Dus misschien dat dat de aarde is. Voor de rest waren alle aders dubbel (rood, blauw, groen, geel, zwart en transparant). Ik heb niet gevraagd aan de monteur hoe dat zit.

Wel gaf hij aan dat de KPN kabel van de jaren 50 afstamt. De rede dat er zoveel aderparen in zitten heeft te maken met dat ik in een flat woon, op 12 hoog. Dus die kabel vervangen zal niet zo snel en makkelijk kunnen. Als er iets met een bepaald aderpaar is, kan er gewoon een andere gebruikt worden. Ik zou theoretisch 6 lijnen kunnen hebben :o toch?
Ik zal eens googelen of ik iets over het type KPN kabel kan vinden.

@tha_bulldog: Zoals je ziet in de post van Hugo zit mijn uploadsnelheid net on der 2Mbit. Niet slecht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Buffalo schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:47:
[...]

Hugo,

Isolatie voelt het zelfde aan. Maar er zit nog een transparante ader. Wel zit er 1 witte ader. Dus misschien dat dat de aarde is. Voor de rest waren alle aders dubbel (rood, blauw, groen, geel, zwart en transparant). Ik heb niet gevraagd aan de monteur hoe dat zit.

Wel gaf hij aan dat de KPN kabel van de jaren 50 afstamt. De rede dat er zoveel aderparen in zitten heeft te maken met dat ik in een flat woon, op 12 hoog. Dus die kabel vervangen zal niet zo snel en makkelijk kunnen. Als er iets met een bepaald aderpaar is, kan er gewoon een andere gebruikt worden. Ik zou theoretisch 6 lijnen kunnen hebben :o toch?
Ik zal eens googelen of ik iets over het type KPN kabel kan vinden.

@tha_bulldog: Zoals je ziet in de post van Hugo zit mijn uploadsnelheid net on der 2Mbit. Niet slecht denk ik.
Je zit dan op het oudere stappen58 net. Normaal zit je signaal op de getwiste ader, blank/zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:59
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:36:
[...]

Je zit dan op het oudere stappen58 net. Normaal zit je signaal op de getwiste ader, blank/zwart.
Ja die norm had ik inderdaad al gevonden. Maar mijn signaal zit nu ook op zwart en transparant. Dus dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 19:28
Ben net even mijn netwerk/server wat aan het testen geweest.
Op een gegeven moment 1800 DNS requests per seconde naar mijn eigen server.
(vaak zelfde request, dus meeste uit cache)
Daarna nog even met verschillende request geprobeerd.
Dit resulteerde in meer als 15000 open nat session op het modem, maar modem geeft geen kik.
Prima modem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:31
Hallo tweakers,

ik ben net terug gekomen van 3 weken vakantie, en mijn internet blijkt niet meer te werken. Ik krijg geen internettoegang, windows geeft aan dat de DNS server niet reageert. Resetten modem en router heeft tot nu to niet geholpen. Ik herinner me dat bij voorgaande langere vakantie dit probleem zich ook voordeed, maar hoe dit toen opgelost kan ik helaas niet voor me halen. DNS cache leegmaken heeft iig niet geholpen, wat ik ook niet verwachtte, aangezien het probleem niet aan 1 enkel apparaat is gekoppeld. Op zowel mijn laptop, pc als smartphone werkt het niet meer.

Ik heb een Telfort 20mbit lijn met een zyxel 2602 modem oid. Die staat ingesteld als bridge. Sorry als ik het hier verkeerd post, dacht dat het misschien aan telfort zou kunnen liggen. Zo niet, dan mag deze post genegeerd worden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjekster op 27-11-2011 09:21 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Sjekster
Probeer eens volgende dingen in cmd:
code:
1
2
3
4
5
6
ipconfig /flushdns
ping google.nl
nslookup google.nl
nslookup google.nl 8.8.8.8
ping 8.8.8.8
tracert 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:47
@Sjekster

Ik heb dit weekend ook problemen gehad met telfort mbt dns server. Heb in de modem de OpenDNS servers (208.67.220.220 & 208.67.222.222) ingesteld en nu doet het internet het weer goed.

[ Voor 11% gewijzigd door akerssies op 27-11-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Okee nu snap ik het niet meer..tijdens de pilot haalde ik strak 40/4 zonder probs, maar nu knikkert m'n speed naar 35/4 en zelfs 24/4 zonder enige aanleiding. De download wisselt steeds, de upload lijkt stabiel. Modem wordt niet uitgezet of wat dan ook, merk verder niks geks.

@Telfort Webcare: Wat is er aan de hand? Zit UPC mijn koperlijntje te saboteren met een zaagje? :+

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 27-11-2011 15:54 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
akerssies schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:24:
@Sjekster

Ik heb dit weekend ook problemen gehad met telfort mbt dns server. Heb in de modem de OpenDNS servers (208.67.220.220 & 208.67.222.222) ingesteld en nu doet het internet het weer goed.
Bedankt voor de reacties. Hoe kom ik ook alweer in de modem als deze in ingesteld als bridge? Kan ik ergens ip adres achterhalen? Er lijkt trouwens geen enkel signaal binnen te komen. Lampje DSL knippert, lampje internet staat gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:44
brambo123 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:43:
Daar is duidelijk wat aan de hand.
attainable rate downstream: 49181 kbps
current rate downstream: 25024 kbps
Dat is wel een heel groot verschil.
Je attainable rate downstream is zelfs zeer goed voor de lijn lengte.
Het is de hoogste die ik gezien heb > 1000m
Laat je modem wel met rust, dus niet zitten te rebooten of 's nachts uitzetten.
Wat is je kabel lengte van isra > modem?
Stuur in ieder geval Telfort Webcare een PM met je postcode + huisnummer zodat zij naar je lijn kunnen kijken.

(idee van de grafiek is dat je op 'maak direct link' klikt en hier de link neerzet, afbeelding past hier toch niet)
Om even hierop te terug te komen, ik heb zoals gevraagd alle kabels nagekeken en vervangen. isra>modem 50 cm... Mijn snelheid blijft echter steken op hetgeen hier boven vermeld.
Ik heb zeker het idee dat het ergens anders moet zitten. Dit is dus hetgeen het dinsdag 22ste was, hieronder hetgeen het vandaag is:
noise margin upstream: 21 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 14 db
loop length is 1043m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2748 kbps
interleaving delay upstream: 9.00 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
interleaving delay downstream: 19.75 ms
impulse noise protection downstream: 6.8 symbols
attainable rate upstream: 9280 kbps
attainable rate downstream: 49334 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 19 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 4017
CodeViolations far end: 91
FEC far end: 7056

[ Voor 28% gewijzigd door thegreenhunter op 27-11-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 12:53
akerssies schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:24:
@Sjekster

Net ook, en ten onrechte me modem reboot, daar gata me uptime. DNS naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 en het was opgelost. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
thegreenhunter schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:54:
[...]

Om even hierop te terug te komen, ik heb zoals gevraagd alle kabels nagekeken en vervangen. isra>modem 50 cm... Mijn snelheid blijft echter steken op hetgeen hier boven vermeld.
Ik heb zeker het idee dat het ergens anders moet zitten.
Dat komt omdat DLM je verbinding omlaag heeft geregeld. Je zit dat je current rate veel lager is dan je attainable rate, een teken dat snelheid kunstmatig is en niet maximale van de verbinding.

Na aanpassingen (verbetering) in je aansluiting (kabels) kan je vragen het DLM proces te herstarten of maximaal 30 dagen wachten totdat DLM je verbinding weer bij regelt omhoog.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 27-11-2011 21:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Sjekster
Als je eenmaal in bridge mode staat kom je er vaak niet meer in.
Wat je kan proberen:
pc rechtstreeks aan het modem.
pc handmatig ip op bv. 192.168.1.50 (netmask 255.255.255.0)
Gateway en dns hoeft niet ingevuld.

Echter kun je net zo goed modem resetten, iets wat onder standaard handeling halt bij een storing.
Dit is te doen door reset knopje aan de achterkant +- 20sec in te drukken.

@thegreenhunter
operational uptime: 19 min ???
Komt dat omdat je kabels los hebt gehad of door dlm?

[ Voor 66% gewijzigd door brambo123 op 27-11-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
Om de afstand van Isra naar modem zo kort mogelijk te krijgen heb ik de kabels losgehad en het modem van het stroom gehaald.
De downloadsnelheid ging daarna weer naar 2.8 MB/s en blijft stabiel. Zou dan een DLM reset de oplossing bieden? En hoe gaat dat in zijn werk?

[ Voor 36% gewijzigd door thegreenhunter op 27-11-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@thegreenhunter
Kan heel goed dat in dit geval een DLM reset handig is.
Als Webcare je postcode+huisnummer hebben ga ik er vanuit dat zij hier naar zullen kijken.
Die vragen dan een DLM reset aan, duurt meestal 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:00
Hoe kan ik naar deze waardes kiiken bij de vdsl modem welke geleverd is door telfort?
thegreenhunter schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:03:
Ik doe even ouderwets knip- en plakwerk:

noise margin upstream: 20 db
noise margin downstream: 14 db
loop length is 1043m
current rate upstream: 2748 kbps
interleaving delay downstream: 19.75 ms
impulse noise protection downstream: 6.8 symbols
attainable rate upstream: 9064 kbps
attainable rate downstream: 49181 kbps
operational uptime: 11:57
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 20113933
CodeViolations far end: 77
FEC far end: 6840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

doublehelix schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:59:
Hoe kan ik naar deze waardes kiiken bij de vdsl modem welke geleverd is door telfort?
[...]
Maintenance --> Diagnostic --> DSL Line, en dan het knopje DSL Line status.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
brambo123 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:57:
@Sjekster
Als je eenmaal in bridge mode staat kom je er vaak niet meer in.
Wat je kan proberen:
pc rechtstreeks aan het modem.
pc handmatig ip op bv. 192.168.1.50 (netmask 255.255.255.0)
Gateway en dns hoeft niet ingevuld.
Hey, bedankt voor de reactie. Helpt helaas allemaal niet. Telfort maar weer es gaan bellen (en schelden, want dit is niet voor het eerst dat dit na een afwezigheid van een aantal weken gebeurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
bedankt
Surfer schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:20:
[...]

Maintenance --> Diagnostic --> DSL Line, en dan het knopje DSL Line status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Hoelang duurt het bij het opleveren van de vdsl verbinding voordat de afgesproken snelheid gehaald is. Vorige week donderdag is de lijn opleverd en de verbinding hangt nogsteeds rond de 18000 terwijl bij internet max 27000 gehaald kan worden als ik de informatie op deze forum lees. Kijkend naar de gegevens in de moden moet ik 67000 kunnen halen maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je hebt toch niet je modem af en toe opnieuw opgestart/ge-reset? Want dan duurt het langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Een keer maar
woekele schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:05:
Je hebt toch niet je modem af en toe opnieuw opgestart/ge-reset? Want dan duurt het langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 22:57
Sinds afgelopen donderdag last van een enorm slechte lijn hier in Eindhoven, normaliter ~30ms naar google, nu zo'n 500 met uitschieters naar 1500. Ook haal ik niet meer dan 150KB/s down en zo'n 10KB/s up (met avg. 40% packetloss). Modem al gereset naar factory default (stond in bridge, nu in route...) maar veranderd helaas niets aan de situatie. Meer mensen omgeving Eindhoven hier wellicht last van? Servicedesk van Telfort stelt iedere keer alleen voor 'het modem opnieuw te herstarten en/of te resetten' maar daar ben ik inmiddels wel klaar mee.

Heb zo'n zilveren Zyxel modem (al zo'n 3-4 jaar oid) type P-2602R-D1A met ZyNOS firmware versie Z3.40(ASG.1) en DSL Firmware TI AR7 06.00.04.00. Via de web-interface van het modem zie ik dat er een update beschikbaar is maar ik update persoonlijk liever niet zulke firmwares als het voorheen altijd gewerkt heeft, heb het idee dat het 'bij telfort' zit. Iemand ervaring/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Het duurt gewoon even. Hier duurde het ook 1 - 1,5week voordat ik voor het eerst een verandering zag.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Mijn verbinding klapte dit weekend weer van 30/4 naar 16/4 mbit :(
Ik had een stabielere constant 20/1 verbinding voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodez schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:26:
Beste Telfort-medewerker,

weten jullie wellicht al meer over wanneer jullie glasvezel gaan leveren? Ik heb nu al een flink aantal weken een glasvezelaansluiting in mijn meterkast en ik weet dat jullie met een pilot bezig zijn. Jullie collega-dochter van KPN, XS4ALL levert inmiddels ook al. Ik ben erg benieuwd.
Helaas is daar nog niets over bekend. Als er meer informatie over is zullen we deze informatie natuurlijk zo snel mogelijk met jullie delen. :)
LazyMe schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:10:
@webcare

Dit bedrag is door KPN afgeschreven van mijn rekening. Ik meen dat digitenne niet meer in rekening werd gebracht? Er lijkt wel iets mis te zijn gegaan met de kortingen. Moet ik KPN contacteren? Afwachten? Of regelt Telfort dat? BVD

Abonnement Digitenne van KPN
Omschrijving

Bedrag

- i-TV korting (van 20-10-2011 t/m 31-10-2011) € 3.48

- i-TV korting (november 2011) € 9.00

- Standaard abonnementsprijs (december 2011) € 9.00

Totaalbedrag van deze factuur incl. BTW: € 21.48

EDIT: Ik huur geen kastje, die heb ik aangeschaft
Het lijkt er inderdaad op alsof ze de bedragen alleen maar erbij optellen. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM. Dan kan ik het voor u uitzoeken.
brambo123 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:09:
Ben net even mijn netwerk/server wat aan het testen geweest.
Op een gegeven moment 1800 DNS requests per seconde naar mijn eigen server.
(vaak zelfde request, dus meeste uit cache)
Daarna nog even met verschillende request geprobeerd.
Dit resulteerde in meer als 15000 open nat session op het modem, maar modem geeft geen kik.
Prima modem dus :)
Hij wordt in ieder geval blootgesteld aan hevig verkeer :) Goed om te lezen dat het modem zich staande houdt!
2Dutch schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:53:
Okee nu snap ik het niet meer..tijdens de pilot haalde ik strak 40/4 zonder probs, maar nu knikkert m'n speed naar 35/4 en zelfs 24/4 zonder enige aanleiding. De download wisselt steeds, de upload lijkt stabiel. Modem wordt niet uitgezet of wat dan ook, merk verder niks geks.

@Telfort Webcare: Wat is er aan de hand? Zit UPC mijn koperlijntje te saboteren met een zaagje? :+
:*) Dat zou wat zijn. De verbinding is afgelopen vrijdag een aantal keer weggevallen. Dit kan ermee te maken hebben dat DLM de lijn heeft teruggezet. Ik kan een reset aanvragen van DLM maar liever laat ik DLM het zelf regelen. Het modem staat nu 2,6 dagen stabiel. Probeer het modem niet te herstarten/resetten en de snelheid zal weer omhoog gaan.
thegreenhunter schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:21:
Om de afstand van Isra naar modem zo kort mogelijk te krijgen heb ik de kabels losgehad en het modem van het stroom gehaald.
De downloadsnelheid ging daarna weer naar 2.8 MB/s en blijft stabiel. Zou dan een DLM reset de oplossing bieden? En hoe gaat dat in zijn werk?
Reset is aangevraagd. Ik verwacht dat DLM binnen 2 dagen de lijn weer op het startprofiel (33/3Mb) zet en vandaar uit gaan klimmen naar het maximaal haalbare.
doublehelix schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:27:
Hoelang duurt het bij het opleveren van de vdsl verbinding voordat de afgesproken snelheid gehaald is. Vorige week donderdag is de lijn opleverd en de verbinding hangt nogsteeds rond de 18000 terwijl bij internet max 27000 gehaald kan worden als ik de informatie op deze forum lees. Kijkend naar de gegevens in de moden moet ik 67000 kunnen halen maximaal.
De verbinding (DLM) kan er maximaal 30 dagen over doen voordat de maximaal haalbare snelheid gehaald wordt. Dit hangt overigens wel af van de stabiliteit van de lijn.
TargetX schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:45:
Sinds afgelopen donderdag last van een enorm slechte lijn hier in Eindhoven, normaliter ~30ms naar google, nu zo'n 500 met uitschieters naar 1500. Ook haal ik niet meer dan 150KB/s down en zo'n 10KB/s up (met avg. 40% packetloss). Modem al gereset naar factory default (stond in bridge, nu in route...) maar veranderd helaas niets aan de situatie. Meer mensen omgeving Eindhoven hier wellicht last van? Servicedesk van Telfort stelt iedere keer alleen voor 'het modem opnieuw te herstarten en/of te resetten' maar daar ben ik inmiddels wel klaar mee.

Heb zo'n zilveren Zyxel modem (al zo'n 3-4 jaar oid) type P-2602R-D1A met ZyNOS firmware versie Z3.40(ASG.1) en DSL Firmware TI AR7 06.00.04.00. Via de web-interface van het modem zie ik dat er een update beschikbaar is maar ik update persoonlijk liever niet zulke firmwares als het voorheen altijd gewerkt heeft, heb het idee dat het 'bij telfort' zit. Iemand ervaring/advies?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik kan nakijken wat het probleem is.
unfor schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:31:
Mijn verbinding klapte dit weekend weer van 30/4 naar 16/4 mbit :(
Ik had een stabielere constant 20/1 verbinding voorheen.
Graag ontvang ik uw gegevens zodat ik kan nakijken wat er aan de hand is.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:12
Naar aanleiding van mijn verbindingsproblemen is de lijn eerst door Telfort, daarna door KPN onder de loep genomen. Metingen van de laatste KPN monteur gaven in combinatie met gedetailleerde kaarten van kabellengtes tussen meterkasten en huizen uitsluitsel over de exacte locatie van een kabelprobleem. Afgelopen vrijdag ging hier de stoep open en werden twee oude lassen doorgeknipt.
Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm124/antonz_bfm/Misc/DraadjesDoorgeKNiPt.jpg

Voornaamste oorzaak van mijn problemen was waarschijnlijk het modem, maar uit de metingen van KPN bleek ook dat op deze lokatie (foto) echt een slechte las zat. Het aderpaar waar mijn verbinding op zat was nog redelijk, het tweede aderpaar was ronduit beroerd. De mannen hebben een flink gat gegraven en twee lassen vernieuwd.
Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm124/antonz_bfm/Misc/DraadjesKnoPeN.jpg

Sinds het graafwerk van KPN en de installatie van het nieuwe modem lijkt mijn verbinding weer stabiel. De grondwerkers hadden de koffie wel verdiend.

Dank aan Henk en Hugo van Telfort webcare voor troubleshooten, en aan de KPN mannen voor uitleg en doortastend aanpakken van de ondergrondse spaghetti. Hopelijk kunnen we er weer even tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Telfort Webcare,

Een kennis is misschien van plan om over te stappen op Telfort. Naast internet&bellen wil ze waarschijnlijk ook interactive tv. Op dit moment heeft ze Digitenne van KPN. Ze gebruikt 2 tuners en 1 insteekkaart. Jullie bieden Digitenne gratis aan, en je kunt hiermee 3 extra tv's aansluiten. Is het in dit geval mogelijk om hiervan gebruik te maken zonder de huur te moeten betalen voor de tuners? Dit omdat er al 2 tuners aanwezig zijn. Dit scheelt dan weer 8 euro per maand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:48
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:00:
[...]

Het lijkt er inderdaad op alsof ze de bedragen alleen maar erbij optellen. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM. Dan kan ik het voor u uitzoeken.

Henk
Hoe stuur ik een DM? Ik zie geen DM icoontje?
EDIT: DM moet bij mezelf ook aan staan uiteraard 8)7 , DM is verstuurd

[ Voor 9% gewijzigd door LazyMe op 28-11-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Ik zie net dat ik van het 22/2 profiel af ben en de lijnsnelheid van het internet plus pakket omhoog is gegooid :)
Ben benieuwd of de DLM het laatste kleine stapje ook nog maakt! ;)

loop length is 1762m
current rate upstream: 1240 kbps
current rate downstream: 24136 kbps
attainable rate upstream: 1312 kbps
attainable rate downstream: 24164 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Laatst online: 01-03-2024
@Webcare

Turbo_boy in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:54:
@Turbo_boy,

Moet ik even navragen en kom ik op terug.
Weet u hier al meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb al sinds vrijdag een rood brandend internet lampje. Hier vrijdag al over gebeld, maar nog niks opgelost. Modem net nog even gereset, maar dat lost niks op. Postcode 7607ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 19:54
@webcare

Mijn ouders hebben nogal vage problemen met de telefonie. Af en toe krijgt een beller geen geluid door. Bij terug bellen gaat het gewoon weer goed. Ik kan niet echt een patroon te ontdekken. Soms gaat het 2 weken goed en dan zomaar weer twee keer in een week. Heeft u enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Telfort forum laad echt heel traag na de update van vandaag.
Oorzaak is dat die volgende bestanden niet kan ophalen:
http://portal20.dev.wdd.t...t/template/default.src.js
en
https://portal20.dev.wdd....javascript/template/ga.js

De subdomein komt uit op 10.31.18.245, dat zul jullie interne netwerk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 14:38

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Even een vraag over het modem wat telfort erbij (heeft) (ge)levert; de ZyXEL 2602HW. Weet iemand of ik daar dhcp reserveringen kan instellen inc. lokale dns translatie? Alvast bedankt!

Ik heb net ff gekeken in het document "Annex A CI Command List.pdf" maar kan daar geen opties voor vinden :/

[ Voor 23% gewijzigd door WeaZuL op 29-11-2011 13:02 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antonius schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:21:
Naar aanleiding van mijn verbindingsproblemen is de lijn eerst door Telfort, daarna door KPN onder de loep genomen. Metingen van de laatste KPN monteur gaven in combinatie met gedetailleerde kaarten van kabellengtes tussen meterkasten en huizen uitsluitsel over de exacte locatie van een kabelprobleem. Afgelopen vrijdag ging hier de stoep open en werden twee oude lassen doorgeknipt.
[afbeelding]

Voornaamste oorzaak van mijn problemen was waarschijnlijk het modem, maar uit de metingen van KPN bleek ook dat op deze lokatie (foto) echt een slechte las zat. Het aderpaar waar mijn verbinding op zat was nog redelijk, het tweede aderpaar was ronduit beroerd. De mannen hebben een flink gat gegraven en twee lassen vernieuwd.
[afbeelding]

Sinds het graafwerk van KPN en de installatie van het nieuwe modem lijkt mijn verbinding weer stabiel. De grondwerkers hadden de koffie wel verdiend.

Dank aan Henk en Hugo van Telfort webcare voor troubleshooten, en aan de KPN mannen voor uitleg en doortastend aanpakken van de ondergrondse spaghetti. Hopelijk kunnen we er weer even tegen :)
Bedankt voor de foto's, lijkt mij ook dat de lijn er nu weer tegenaan kan! :)
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:41:
@ Telfort Webcare,

Een kennis is misschien van plan om over te stappen op Telfort. Naast internet&bellen wil ze waarschijnlijk ook interactive tv. Op dit moment heeft ze Digitenne van KPN. Ze gebruikt 2 tuners en 1 insteekkaart. Jullie bieden Digitenne gratis aan, en je kunt hiermee 3 extra tv's aansluiten. Is het in dit geval mogelijk om hiervan gebruik te maken zonder de huur te moeten betalen voor de tuners? Dit omdat er al 2 tuners aanwezig zijn. Dit scheelt dan weer 8 euro per maand. ;)
Zodra de Interactieve TV actief is, worden de gegevens automatisch gematched met de database van KPN. De huur wordt dan niet berekend en ook de abonnementskosten worden verrekend.
LazyMe schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:15:
[...]

Hoe stuur ik een DM? Ik zie geen DM icoontje?
EDIT: DM moet bij mezelf ook aan staan uiteraard 8)7 , DM is verstuurd
Gegevens in goede orde ontvangen. Ik ga dit voor u nakijken.
smartie89 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:49:
Ik zie net dat ik van het 22/2 profiel af ben en de lijnsnelheid van het internet plus pakket omhoog is gegooid :)
Ben benieuwd of de DLM het laatste kleine stapje ook nog maakt! ;)

loop length is 1762m
current rate upstream: 1240 kbps
current rate downstream: 24136 kbps
attainable rate upstream: 1312 kbps
attainable rate downstream: 24164 kbps
Prima snelheid voor de aangegeven loop length! :)
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:32:
Ik heb al sinds vrijdag een rood brandend internet lampje. Hier vrijdag al over gebeld, maar nog niks opgelost. Modem net nog even gereset, maar dat lost niks op. Postcode 7607ps
Ik zie dat er een storingsmelding aangemaakt is afgelopen vrijdag, ik heb de storingsmelding van een update voorzien en de desbetreffende afdeling gevraagd mij op de hoogte te houden, zodra er meer informatie is hoort u dit.
jorisp schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:16:
@webcare

Mijn ouders hebben nogal vage problemen met de telefonie. Af en toe krijgt een beller geen geluid door. Bij terug bellen gaat het gewoon weer goed. Ik kan niet echt een patroon te ontdekken. Soms gaat het 2 weken goed en dan zomaar weer twee keer in een week. Heeft u enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Gegevens in goede orde ontvangen. Is het modem al eens naar de fabrieksinstellingen terug gezet?
brambo123 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:39:
@webcare
Telfort forum laad echt heel traag na de update van vandaag.
Oorzaak is dat die volgende bestanden niet kan ophalen:
http://portal20.dev.wdd.t...t/template/default.src.js
en
https://portal20.dev.wdd....javascript/template/ga.js

De subdomein komt uit op 10.31.18.245, dat zul jullie interne netwerk zijn....
Bedankt voor het melden. We zijn er inmiddels druk mee bezig.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Ik ben nog even aan het kijken geweest.
Ik gok dat het zou moeten zijn:
http://www.telfort.nl/javascript/template/ga.js
en
http://www.telfort.nl/javascript/template/default.src.js

Ander domein dus, daar bestaan de bestanden wel :)

Edit:
Ik zie dat het inmiddels is opgelost.
Misschien nog een idee:
Gebruiker Development is nu geel, is niet echt goed leesbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door brambo123 op 29-11-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:00:
:*) Dat zou wat zijn. De verbinding is afgelopen vrijdag een aantal keer weggevallen. Dit kan ermee te maken hebben dat DLM de lijn heeft teruggezet. Ik kan een reset aanvragen van DLM maar liever laat ik DLM het zelf regelen. Het modem staat nu 2,6 dagen stabiel. Probeer het modem niet te herstarten/resetten en de snelheid zal weer omhoog gaan.

Henk
Streep ik ze af van de lijst :+

Wacht het nu weer gewoon af, ik reset/herstart het modem zelf nooit: zou ook niet weten waarom.
De reden dat ik er zo over begin is dat het afwijkend gedrag is: dat triggert een reactie dat ik er wat mee moet :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Even een re-post. Sinds een week of twee heb ik onderstaand probleem weer opnieuw (geen DLNA connecties op het LAN). Vorige keer is het opgelost door mijn firmware bij te werken. Zijn er meer mensen die daar weer last van hebben? Misschien een nieuwe firmware die gepusht is?
Boss schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:53:
Ik heb sinds deze week Telfort Interactieve Televisie en het bijbehorend nieuwe modem. TV werkt perfect. Alleen lijkt het er nu op dat mijn media-speler mijn Synology NAS niet meer kan zien. Dit verloopt allemaal via het DLNA protocol en dat lijkt geblokkeerd te worden binnen het LAN. Ook andere DLNA clients kunnen geen verbinding maken via het LAN.

Zijn er mensen die dezelfde combinatie hebben (Telfort Interactieve Televisie + DLNA server/clients) waarbij het wel werkt?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boss,

Ik had uw DM gekregen. Er zijn geen firmware-veranderingen in het modem geweest. De laatste dateert van 01-11-2011. Dit is de versie die o.a. de werking van DLNA ondersteund.

Zijn er eventueel nog aanpassingen geweest in de setup?

@Turbo_boy,

Nog niet, ik ga er nogmaals achteraan.

Henk

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Na een lange periode van een constante uptime van het modem gisteren weer eens een "spontane" herstart gehad.
Na deze herstart zie ik een regel in mijn logbestand die ik nog nooit ben tegengekomen:

"01 01 01:01:59 info cccBeSignalHandler(): Event ID = 201"

Kan iemand mij zeggen wat deze regel betekent?
Modem is de Zyxel P-2812HNU-F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:02:
@Boss,

Ik had uw DM gekregen. Er zijn geen firmware-veranderingen in het modem geweest. De laatste dateert van 01-11-2011. Dit is de versie die o.a. de werking van DLNA ondersteund.

Zijn er eventueel nog aanpassingen geweest in de setup?
Geen aanpassingen geweest. Ik heb net het modem gereset en nu werkt alles weer.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:46:
Zodra de Interactieve TV actief is, worden de gegevens automatisch gematched met de database van KPN. De huur wordt dan niet berekend en ook de abonnementskosten worden verrekend.
Helemaal duidelijk. Bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak-IV
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 17:11
Hallo
Ik heb een probleempje met iptv
Het is nu al 2 keer gebeurt dat het tv signaal wegviel
De oplossing is dan om de modem te resetten en dan de tv decoder
Dat is niet echt lastig, alleen geen tv totdat ik thuis ben om te resetten
Maar de snelheid van vdsl zal zo niet omhoog gaan
Mn modem staat dan niet lang genoeg aan een stuk aan
Even melden dat ik de laatste keer de dns servers heb verandert
Zie alleen het verband met het tv signaal niet

mvg sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 19:54
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:46:
Gegevens in goede orde ontvangen. Is het modem al eens naar de fabrieksinstellingen terug gezet?
Nog niet geprobeerd. Ik zal komend weekend de instellingen terugzetten en laat wel weten of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
@webcare
Ik heb vorige week dinsdag een aanvrag gedaan maar ik zie dat ik nog kan annuleren tot en met morgen :-(.. Is het nog nuttig om mijn wachtijd weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 15:12
Ik ben klant van Telfort vanaf begin 2008 en de meeste tijd was ik een tevreden klant. De laatste 30-40 dagen nadat Telfort de wijzigingen en het onderhoud in onze regio heeft gedaan, is de kwaliteit en de stabiliteit van de verbinding heel slecht geworden.
De maximale snelheid van 18Mbit is gezakt naar 12Mbit. De modem wordt herstart en loopt vast minimaal een keer per dag. Voor deze periode was de modem stabiel voor weken.
Zyxel P-2602R-D1A is vaak overbelast en binnenkomende telefoon kwaliteit is slecht. Vaak kunnen we niet verstaan wat er wordt gezegd van de andere persoon. We zijn voor hun verstaanbaar.

Het is vervelend dat de kwaliteit so slecht is geworden. Voordat ik ga beginnen met het zoeken naar andere aanbieder ,wil ik graag Telfort vragen of ze iets kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1621016997.png

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 9c ee ff ff ff ff ff fe ee dd cb 97
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db
tone 32- 63: 00 00 00 02 46 89 aa bb cc cd dd ee ee ff ff ff
tone 64- 95: ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff fe ee ee fe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@richo
Welkom op Tweakers.net
Hoe vaak valt je verbinding weg?
En wat zegt de postcode check van Telfort wat je voor snelheid zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
@Telfort Webcare Een bekende van mij heeft op dit moment TweakDSL ADSL2 over ISDN en wil overstappen op Internet Max van Telfort. Hoe kan hij de overstap het beste aanpakken?

Ik zat zelf te denken aan het laten wegporteren van de telefoon nummers naar Budgetphone (want deze wil hij behouden), zodat de ISDN lijn gesloopt wordt, waarna naar Telfort overgestapt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@richo komt me heel bekend voor. Had ~2maanden gelenden ofzo precies dezelfde problemen met Zyxel P-2602R-D1A. Het is eigenlijk gewoon een prut device. Er schijnt inmiddels al een andere bij telfort in omloop te zijn voor ADSL2.

Had paar maanden geleden mijn abonnement verlengt en kreeg hiermee VDSL2 (+ 2812 zyxel modem) welke het een heel stuk beter doet. Dus als je de kans hebt zou ik hier even naar informeren.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er een FritzBox is aangesloten op dit moment, heeft u dit probleem ook met het bijgeleverde modem? Maakt u overigens alleen gebruik van onze telefonie-diensten of heeft u er nog een andere provider naast?
loneranger56 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:36:
Na een lange periode van een constante uptime van het modem gisteren weer eens een "spontane" herstart gehad.
Na deze herstart zie ik een regel in mijn logbestand die ik nog nooit ben tegengekomen:

"01 01 01:01:59 info cccBeSignalHandler(): Event ID = 201"

Kan iemand mij zeggen wat deze regel betekent?
Modem is de Zyxel P-2812HNU-F1
Ik ben dit voor u aan het navragen. Ik kom hier op terug.
sjaak-IV schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:33:
Hallo
Ik heb een probleempje met iptv
Het is nu al 2 keer gebeurt dat het tv signaal wegviel
De oplossing is dan om de modem te resetten en dan de tv decoder
Dat is niet echt lastig, alleen geen tv totdat ik thuis ben om te resetten
Maar de snelheid van vdsl zal zo niet omhoog gaan
Mn modem staat dan niet lang genoeg aan een stuk aan
Even melden dat ik de laatste keer de dns servers heb verandert
Zie alleen het verband met het tv signaal niet

mvg sjaak
De wijziging van de DNS-servers zal geen invloed hebben op het gebruik van Interactieve TV. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik kan kijken wat er aan de hand is.
MasterM schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:07:
@webcare
Ik heb vorige week dinsdag een aanvrag gedaan maar ik zie dat ik nog kan annuleren tot en met morgen :-(.. Is het nog nuttig om mijn wachtijd weghalen?
Dat is niet meer de moeite waard, de aanvraag gaat na morgen meteen verder en zal zo snel mogelijk opgeleverd worden.
richo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:54:
Ik ben klant van Telfort vanaf begin 2008 en de meeste tijd was ik een tevreden klant. De laatste 30-40 dagen nadat Telfort de wijzigingen en het onderhoud in onze regio heeft gedaan, is de kwaliteit en de stabiliteit van de verbinding heel slecht geworden.
De maximale snelheid van 18Mbit is gezakt naar 12Mbit. De modem wordt herstart en loopt vast minimaal een keer per dag. Voor deze periode was de modem stabiel voor weken.
Zyxel P-2602R-D1A is vaak overbelast en binnenkomende telefoon kwaliteit is slecht. Vaak kunnen we niet verstaan wat er wordt gezegd van de andere persoon. We zijn voor hun verstaanbaar.

Het is vervelend dat de kwaliteit so slecht is geworden. Voordat ik ga beginnen met het zoeken naar andere aanbieder ,wil ik graag Telfort vragen of ze iets kunnen doen.

[afbeelding]

output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 9c ee ff ff ff ff ff fe ee dd cb 97
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db
tone 32- 63: 00 00 00 02 46 89 aa bb cc cd dd ee ee ff ff ff
tone 64- 95: ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff fe ee ee fe
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik dit voor u kan nakijken.
dôh schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:10:
@Telfort Webcare Een bekende van mij heeft op dit moment TweakDSL ADSL2 over ISDN en wil overstappen op Internet Max van Telfort. Hoe kan hij de overstap het beste aanpakken?

Ik zat zelf te denken aan het laten wegporteren van de telefoon nummers naar Budgetphone (want deze wil hij behouden), zodat de ISDN lijn gesloopt wordt, waarna naar Telfort overgestapt kan worden.
Dit is dé manier om dat te doen! :)

Henk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 19:59
Webcare schreef 21-11:

Succes daarmee! Ik hoor graag wanneer het geheel is aangesloten en hoe de verbinding zich 'houdt'. :) (dit gaat over de 1058 lijn)

Hier het antwoord! Ik was er zelf niet bij dus ik heb ze niet kunnen "sturen" en het netjes af kunnen monteren, maar het is als volgt gedaan:

Kabel aan andere zijde muur doorgeknipt. 1A/1B direct gesoldeerd aan een RJ11 kabeltje uit het installatiepakket. Modem aan andere kant opgehangen aan de muur. Totale kabelverlenging vanaf waar de 1e aansluiting ooit zat is dus 20CM o.i.d. (niet de eerdergenoemde 20 meter, dat was naar de ideale plaats voor het modem). Ik heb de heren een speedtest laten doen en ze kwamen op 16,7 down en 1,7 up. Dit lijkt me behoorlijk 18000/2000 zijn, dus het startprofiel van VDSL2. De TeamViewer verbinding mislukte helaas (lag aan de andere MacBook) dus kon niet in het modem zelf kijken. Heb ze geïnstrueerd om vooral het modem AAN te laten staan en NIET onnodig te resetten. Ben heel benieuwd of hij nog verder omhoog klimt, maar de uploadsnelheid laat in ieder geval zien dat de lijn vrij stabiel lijkt :) Dank voor alles! (en zou jij eens kunnen kijken of het inderdaad 18000/2000 is zoals ik denk? ;) Als je het te druk hebt hoeft t niet hoor! :) )

V.w.b. de 2223AS/1 'er, man man wat een werk! En 22 IS/RA punten, goedemorgen! Het is een gebouw met 3 verdiepingen, beetje overdreven wellicht maar goed... ;) Ik ga even met de dienst ICT het IS/RA punt opsporen en zodra we het goede aderpaar gevonden hebben gaan we bestellen. Hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:37:
[...]

Ik zie dat er een FritzBox is aangesloten op dit moment, heeft u dit probleem ook met het bijgeleverde modem? Maakt u overigens alleen gebruik van onze telefonie-diensten of heeft u er nog een andere provider naast?
Je zit nu bij mijn moeder te kijken. Ik zal je mijn nieuwe postcode via DM sturen.
Zelf gebruik ik dus de mee geleverde VDSL modem.

Ik maak alleen gebruik van jullie diensten (internet+bellen)

[ Voor 13% gewijzigd door Turbo_boy op 01-12-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is mijn internetsnelheid ook verhoogd naar 27008/3080 kbps :), en het modem is ook al 21 dagen up zonder problemen.

Ben erg tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak-IV
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 17:11
@Henk

Oke DM verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Geld ook voor mij. Afgelopen nacht om 02.00 was er geen internet verbinding toen ik thuis kwam. Waarom weet ik niet maar in ieder geval heb ik nu een prima snelheid.
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:40:
Inmiddels is mijn internetsnelheid ook verhoogd naar 27008/3080 kbps :), en het modem is ook al 21 dagen up zonder problemen.

Ben erg tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richo
Hoi brambo123,
brambo123 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:07:
@richo
Hoe vaak valt je verbinding weg?
En wat zegt de postcode check van Telfort wat je voor snelheid zou kunnen halen?
verbinding is weg dagelijks, en altijd as ik maak hoge belasting.
Telfort vind 15 tot 20 Mb/s op mijn postcode moet kunnen.
Ergste is binnenkomende telefoon kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@richo
Denk dat het tijd is voor nieuw modem.
Alleen als je beide telefoonlijnen gebruikt, tja, dan kun je wel ander modem krijgen maar haal je iets lagere snelheid.
Als je maar 1 telefoonlijn gebruikt krijg je een modem die beter is geoptimaliseerd voor ADSL2+.
Had je al DM naar Webcare gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:09
@Telfort Webcare

Ik heb een Fritzbox 7270 en ik heb daar in het verleden problemen gehad met resyncs. Zie mijn vorige opmerking in dit forum

Na overgang naar het nieuwe WBA-E netwerk leek ik nergens meer last van te hebben - alles liep als een zonnetje. Nu heb ik echter vanaf gisteren weer zeer veel resyncs (om de paar minuten). Ik heb het een dagje aangekeken maar de problemen verdwenen niet. Nu heb ik het nieuwe Zyxel modem (wat ik destijds wegens de omzetting naar het nieuwe netwerk heb ontvangen) maar even er aan gehangen en alles lijkt okay te werken. Dit zijn de gegevens van de DSL lijn:

output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 34 89 ab cc dd dd dd dd dd dc cd cc cc
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Kunnen jullie echter aan jullie kant eens kijken of jullie nog iets bijzonders zien met de lijn? Ik ben namelijk wel erg gecharmeerd van de VOIP-functionaliteit van de Fritzbox en wil deze eigenlijk graag blijven gebruiken.

Ik zal mijn adresgegevens nog even via een DM nasturen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richo
brambo123 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:31:
Denk dat het tijd is voor nieuw modem.
Als je maar 1 telefoonlijn gebruikt krijg je een modem die beter is geoptimaliseerd voor ADSL2+.
Had je al DM naar Webcare gestuurd?
Ik heb nog geen DM naar Webcare gestuurd. Is het zo eenvoudig om een nieuwe modem te krijgen?
-r-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Illusion

(the art of)

Ook hier de laatste tijd steeds meer last van wegvallende verbindingen. In de logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1   12/01/2011 21:50:02 DSL link up         DSL Link
2   12/01/2011 21:49:39 DSL link down           DSL Link
3   12/01/2011 21:40:43 DSL link up         DSL Link
4   12/01/2011 21:40:20 DSL link down           DSL Link
5   12/01/2011 21:35:50 DSL link up         DSL Link
6   12/01/2011 21:35:27 DSL link down           DSL Link
7   12/01/2011 21:33:42 DSL link up         DSL Link
8   12/01/2011 21:33:22 DSL link down           DSL Link
9   12/01/2011 21:33:14 DSL link up         DSL Link
10  12/01/2011 21:32:51 DSL link down           DSL Link
11  12/01/2011 21:32:27 DSL link up         DSL Link
12  12/01/2011 21:32:04 DSL link down           DSL Link
13  12/01/2011 21:29:24 DSL link up         DSL Link
14  12/01/2011 21:29:01 DSL link down           DSL Link
15  12/01/2011 21:24:47 DSL link up         DSL Link
16  12/01/2011 21:24:24 DSL link down           DSL Link

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
noise margin upstream: 7 dBm
output power downstream: 21 dBm
attenuation upstream: 8 dBm
tone   0- 31: 00 00 00 0a bc dd dd dd ee ee ef ee ee dc ba 84 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 6 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 22 dBm

Modem is een 4jaar oude P-2602HW-D1A met firmware V3.40(AJZ.6). Postcode 1069ED

Tijd voor een nieuw modem, of moet ik het ergens anders zoeken?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Even iets heel anders: heb nu een paar weken de interactieve TV en ben er heel erg blij mee. Een paar jaar geleden is de video-recorder het huis uitgegaan maar wat is het makkelijk om te pauzeren, opnemen, terugspoelen etc. Heel prettig TV kijken.

Nu was ik er eigenlijk vanuitgegaan dat er een harddisc in de recorder zit, anders kan je immers geen TV opnemen. Maar als ik tijdens het terugkijken van een opname de netwerkkabel eruit trek stopt het afspelen. Ik hoor ook helemaal geen geluid van een harddisk.

Klopt het dat er helemaal niets wordt opgenomen? Worden er in plaats daarvan een soort markers gezet bij de programma's die opgenomen worden en kan je die dan later gewoon weer streamen vanaf de server? Hoe lang is een opname dan houdbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Gewone programma's worden wel degelijk opgeslagen op de hard disk, anders zou Telfort wel heeeeeel veel moeten opslaan op hun streaming-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

woekele schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:40:
Gewone programma's worden wel degelijk opgeslagen op de hard disk, anders zou Telfort wel heeeeeel veel moeten opslaan op hun streaming-servers.
Telfort hoeft alles maar 1x op te slaan. Daarna is het een kwestie van streamen als er weer een opgenomen programma wordt bekeken. En wellicht wordt de opslag van programma's samen gedaan met andere aanbieders (KPN, misschien zelf ook Ziggo / UPC?).
Lijkt mij voordeliger om centraal een berg harddisks te hebben dan in iedere speler een harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Niet alleen zouden ze het moeten opslaan, maar ook voor iedereen die het vervolgens wil bekijken een individuele stream aanbieden. Dat is niet praktisch. Dat doen ze daarom alleen tegen betaling (huren van een film etc) of een beperkt aanbod: uitzending gemist. Die harde schijf wordt heus wel gebruikt hoor :)

Reden dat de kabel erin moet lijkt me eerder een kwestie van controle over het apparaat, drm-servers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@richo
Waarschijnlijk wel ja :)
Gewoon Telfort Webcare een DM sturen met postcode+huisnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

woekele schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:29:
Niet alleen zouden ze het moeten opslaan, maar ook voor iedereen die het vervolgens wil bekijken een individuele stream aanbieden. Dat is niet praktisch. Dat doen ze daarom alleen tegen betaling (huren van een film etc) of een beperkt aanbod: uitzending gemist. Die harde schijf wordt heus wel gebruikt hoor :)
Er moet nu ook voor iedereen een individuele stream aangeboden worden. Voor zover ik weet wordt er namelijk geen peer-to-peer netwerk gebruikt. Dus als er 1000 mensen NED1 kijken moeten ze 1000x NED1 streamen. Dat is nu eenmaal het nadeel van IP televisie t.o.v. de kabel, wat een puur broadcast-systeem is.
Reden dat de kabel erin moet lijkt me eerder een kwestie van controle over het apparaat, drm-servers etc.
Voor alleen DRM is er dan behoorlijk wat traffic, als het lampje daar enige indicatie voor is.

Heb jij ooit hard-disk geluidjes horen komen uit de box?

[ Voor 3% gewijzigd door Boss op 02-12-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een 320GB HDD in de Motorola 1963 en die wordt zeker gebruikt :) Netwerkopnemen waarbij feitelijk alleen een timeslot wordt gereserveerd i.c.m. met een STB met flashgeheugen daarvoor zit wel in de pijplijn. Er is dan niet langer bandbreedte vereist voor 2 simultane TV streams naar het modem en dus wordt de dekking voor Interactieve TV aanzienlijk vergroot. Ook kunnen er meerdere programma's tegelijk worden opgenomen. Programmeren van de opnames moet wel nog steeds vooraf door de gebruiker gedaan worden i.v.m. uitzendrechten.

@rest,

Ben nu naar jullie andere vragen aan het kijken :)

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Boss schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:04:
[...]

Er moet nu ook voor iedereen een individuele stream aangeboden worden. Voor zover ik weet wordt er namelijk geen peer-to-peer netwerk gebruikt. Dus als er 1000 mensen NED1 kijken moeten ze 1000x NED1 streamen. Dat is nu eenmaal het nadeel van IP televisie t.o.v. de kabel, wat een puur broadcast-systeem is.
Neen. Wikipedia: Multicast

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 02-12-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:25:
Er zit een 320GB HDD in de Motorola 1963 en die wordt zeker gebruikt :) Netwerkopnemen waarbij feitelijk alleen een timeslot wordt gereserveerd i.c.m. met een STB met flashgeheugen daarvoor zit wel in de pijplijn. Er is dan niet langer bandbreedte vereist voor 2 simultane TV streams naar het modem en dus wordt de dekking voor Interactieve TV aanzienlijk vergroot. Ook kunnen er meerdere programma's tegelijk worden opgenomen. Programmeren van de opnames moet wel nog steeds vooraf door de gebruiker gedaan worden i.v.m. uitzendrechten.
Ah, bedankt voor de opheldering. Dan zat ik er dus helemaal naast :-) Dat is dan wel een hele stille harddisk die erin zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_bulldog schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:39:
Webcare schreef 21-11:

Succes daarmee! Ik hoor graag wanneer het geheel is aangesloten en hoe de verbinding zich 'houdt'. :) (dit gaat over de 1058 lijn)

Hier het antwoord! Ik was er zelf niet bij dus ik heb ze niet kunnen "sturen" en het netjes af kunnen monteren, maar het is als volgt gedaan:

Kabel aan andere zijde muur doorgeknipt. 1A/1B direct gesoldeerd aan een RJ11 kabeltje uit het installatiepakket. Modem aan andere kant opgehangen aan de muur. Totale kabelverlenging vanaf waar de 1e aansluiting ooit zat is dus 20CM o.i.d. (niet de eerdergenoemde 20 meter, dat was naar de ideale plaats voor het modem). Ik heb de heren een speedtest laten doen en ze kwamen op 16,7 down en 1,7 up. Dit lijkt me behoorlijk 18000/2000 zijn, dus het startprofiel van VDSL2. De TeamViewer verbinding mislukte helaas (lag aan de andere MacBook) dus kon niet in het modem zelf kijken. Heb ze geïnstrueerd om vooral het modem AAN te laten staan en NIET onnodig te resetten. Ben heel benieuwd of hij nog verder omhoog klimt, maar de uploadsnelheid laat in ieder geval zien dat de lijn vrij stabiel lijkt :) Dank voor alles! (en zou jij eens kunnen kijken of het inderdaad 18000/2000 is zoals ik denk? ;) Als je het te druk hebt hoeft t niet hoor! :) )

V.w.b. de 2223AS/1 'er, man man wat een werk! En 22 IS/RA punten, goedemorgen! Het is een gebouw met 3 verdiepingen, beetje overdreven wellicht maar goed... ;) Ik ga even met de dienst ICT het IS/RA punt opsporen en zodra we het goede aderpaar gevonden hebben gaan we bestellen. Hou je op de hoogte!
De aansluiting op 1058XX is inderdaad begonnen op het startprofiel van DLM. Is inmiddels ook al door geschakeld naar:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vg1vub.jpg

Succes met de volgende 'klus'. :)
Ik heb uw gegevens ontvangen. Heeft u de software op de ontvanger al eens verwijderd? Dit kan door de ontvanger van de stroom te halen en bij opnieuw opstarten direct op menu te drukken. Hier staat de optie software verwijderen tussen. De ontvanger start dan opnieuw op.

Ook is het verstandig (als dit nog niet gedaan is) de bekabeling even na te lopen. Is het aangesloten met behulp van een draadloze verbinding set?

Mocht dit niet baten is het mogelijk een storingsmelding aan te maken.
Turbo_boy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:23:
[...]

Je zit nu bij mijn moeder te kijken. Ik zal je mijn nieuwe postcode via DM sturen.
Zelf gebruik ik dus de mee geleverde VDSL modem.

Ik maak alleen gebruik van jullie diensten (internet+bellen)
Maakt uw moeder ook alleen gebruik van onze telefonie-diensten? Is het misschien ook nog te testen met een andere telefoon? Dit is even om alle facetten uit te sluiten.
richo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:08:
Hoi brambo123,

[...]

verbinding is weg dagelijks, en altijd as ik maak hoge belasting.
Telfort vind 15 tot 20 Mb/s op mijn postcode moet kunnen.
Ergste is binnenkomende telefoon kwaliteit.
Ik heb u een nieuw modem (ZyXEL P-2601HN-F1) verstuurd. Deze komt waarschijnlijk maandag/dinsdag bij u binnen. Graag hoor ik van u of dit de problemen heeft opgelost. :)
Sardaukar schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:04:
@Telfort Webcare

Ik heb een Fritzbox 7270 en ik heb daar in het verleden problemen gehad met resyncs. Zie mijn vorige opmerking in dit forum

Na overgang naar het nieuwe WBA-E netwerk leek ik nergens meer last van te hebben - alles liep als een zonnetje. Nu heb ik echter vanaf gisteren weer zeer veel resyncs (om de paar minuten). Ik heb het een dagje aangekeken maar de problemen verdwenen niet. Nu heb ik het nieuwe Zyxel modem (wat ik destijds wegens de omzetting naar het nieuwe netwerk heb ontvangen) maar even er aan gehangen en alles lijkt okay te werken. Dit zijn de gegevens van de DSL lijn:

Kunnen jullie echter aan jullie kant eens kijken of jullie nog iets bijzonders zien met de lijn? Ik ben namelijk wel erg gecharmeerd van de VOIP-functionaliteit van de Fritzbox en wil deze eigenlijk graag blijven gebruiken.

Ik zal mijn adresgegevens nog even via een DM nasturen.

Alvast bedankt!
De lijn ziet er met het ZyXEL-modem aangesloten ook niet helemaal stabiel uit. Het modem is vandaag alleen al ongeveer 10 keer weggevallen. Het is wel een stuk stabieler dan de FritzBox maar niet ideaal. Is de bekabeling al eens nagekeken? Als dit gecontroleerd is kunnen wij indien nodig een storingsmelding aanmaken.
Illusion schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:07:
Ook hier de laatste tijd steeds meer last van wegvallende verbindingen. In de logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1   12/01/2011 21:50:02 DSL link up         DSL Link
2   12/01/2011 21:49:39 DSL link down           DSL Link
3   12/01/2011 21:40:43 DSL link up         DSL Link
4   12/01/2011 21:40:20 DSL link down           DSL Link
5   12/01/2011 21:35:50 DSL link up         DSL Link
6   12/01/2011 21:35:27 DSL link down           DSL Link
7   12/01/2011 21:33:42 DSL link up         DSL Link
8   12/01/2011 21:33:22 DSL link down           DSL Link
9   12/01/2011 21:33:14 DSL link up         DSL Link
10  12/01/2011 21:32:51 DSL link down           DSL Link
11  12/01/2011 21:32:27 DSL link up         DSL Link
12  12/01/2011 21:32:04 DSL link down           DSL Link
13  12/01/2011 21:29:24 DSL link up         DSL Link
14  12/01/2011 21:29:01 DSL link down           DSL Link
15  12/01/2011 21:24:47 DSL link up         DSL Link
16  12/01/2011 21:24:24 DSL link down           DSL Link

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
output power downstream: 21 dBm
tone   0- 31: 00 00 00 0a bc dd dd dd ee ee ef ee ee dc ba 84 
noise margin downstream: 6 dBm
attenuation downstream: 22 dBm

Modem is een 4jaar oude P-2602HW-D1A met firmware V3.40(AJZ.6). Postcode 1069ED

Tijd voor een nieuw modem, of moet ik het ergens anders zoeken?
Het kan het modem zijn maar eerst wil ik graag even naar de bekabeling kijken. Er zitten erg veel fouten op de lijn en deze kunnen heel goed veroorzaakt worden door een breuk in de kabel o.i.d. Waar zit het ISRA-punt bij u in huis? Advies is het modem zo dicht mogelijk op het hoofd-aansluitpunt aan te sluiten. Graag hoor ik of de situatie dan verbeterd is.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:13:
[...]
De lijn ziet er met het ZyXEL-modem aangesloten ook niet helemaal stabiel uit. Het modem is vandaag alleen al ongeveer 10 keer weggevallen. Het is wel een stuk stabieler dan de FritzBox maar niet ideaal. Is de bekabeling al eens nagekeken? Als dit gecontroleerd is kunnen wij indien nodig een storingsmelding aanmaken.
Ik heb ook in mijn router logs gekeken en zie idd. dat de verbinding regelmatig wegvalt.

Bekabeling intern is prima. Het modem is rechtstreeks zonder splitter aangesloten met een korte kabel (centimetertje of 30). Veel meer kan ik daar niet van maken.

Bij deze graag het verzoek om een storingsmelding in te schieten. Hoe loopt dat dan? Wordt ik daarvan automatisch op de hoogte gehouden?

En weer bedankt voor jullie vlotte service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sardaukar,

Het modem staat in de meterkast? Wellicht is het verwisselen van deze kabel al voldoende namelijk. Voor het geval dat ontvang ik graag uw mobiele nummer per DM. Mocht het alsnog nodig zijn een storingsmelding aan te maken wordt u gebeld als er een monteur op locatie langs zou willen komen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:18:
@Sardaukar,

Het modem staat in de meterkast? Wellicht is het verwisselen van deze kabel al voldoende namelijk. Voor het geval dat ontvang ik graag uw mobiele nummer per DM. Mocht het alsnog nodig zijn een storingsmelding aan te maken wordt u gebeld als er een monteur op locatie langs zou willen komen.

Henk
Het modem staat inderdaad in de meterkast. Ik zal de kabel even verwisselen om te zien of dat effect heeft. Ik laat morgen wel even weten wat de resultaten zijn.

Ik zal mijn mobiele nummer via DM doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Kijkt iemand van jullie wel eens hier op het Telfort forum?
(en hier staat nog lijst bugs van nieuwe forum die nog niet zijn opgelost, mocht je het vergeten zijn ;))

[ Voor 3% gewijzigd door brambo123 op 02-12-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
Update: het gaat de goede kant op sinds vandaag. Hopen dat de snelheid de komende dagen nog verder oploopt tot "normale" waarden. Alleen de operational uptime van 9 minuten; aan het modem is al een aantal dagen niets gebeurd, moet die tijd dan niet langer zijn?

noise margin upstream: 18 db
noise margin downstream: 9 db
loop length is 1043m
current rate upstream: 3416 kbps
current rate downstream: 33024 kbps
interleaving delay downstream: 14.75 ms
impulse noise protection downstream: 4.9 symbols
attainable rate upstream: 9048 kbps
attainable rate downstream: 49554 kbps
operational uptime: 9:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 20:06
Graag zou ik ook achterhalen wat voor mij de attainable up- en downstream is. Welke optie in het modem moet ik hiervoor kiezen? Bij de logs kwam ik trouwens ook een redelijk aantal keer ATTACK tegen. Betekent dit echt dat iemand probeert in te breken in mijn verbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Illusion

(the art of)

[...]

[...]

Het kan het modem zijn maar eerst wil ik graag even naar de bekabeling kijken. Er zitten erg veel fouten op de lijn en deze kunnen heel goed veroorzaakt worden door een breuk in de kabel o.i.d. Waar zit het ISRA-punt bij u in huis? Advies is het modem zo dicht mogelijk op het hoofd-aansluitpunt aan te sluiten. Graag hoor ik of de situatie dan verbeterd is.

Henk
Dank voor de snelle reactie.
Modem staat direct naast de ISRA. Lokatie: een varkensneus in de woonkamer van een appartement op de 6e verdieping. In mijn meterkast zit een split van dik-blauw naar 4 keer iets dunner blauw.
Voor de rest heb ik alleen de origineel door telfort meegeleverde kabeltjes en splitter gebruikt.

Ik heb de ISRA maar eens opengeschroefd, daar bleek zowel een rood/blauw als zwart/doorzichting aderpaar op de a/b gemonteerd te zijn. Op alleen rood/blauw krijg ik geen DSL, op alleen zwart/doorzichtig wel. Ik draai vanaf nu op alleen dat paar, eens kijken of het zo beter is...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
output power downstream: 22 dBm
tone   0- 31: 00 00 00 0a bc dd dd dd ee ee fe ee dd dc ba 85 
noise margin downstream: 8 dBm
attenuation downstream: 21 dBm

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Die rood/blauw gaat waarschijnlijk in je appartement naar een 2de aansluitpunt. Die moet je zeker loskoppelen inderdaad bij DSL ook al zit er niets aan het einde van de kabel op dat aansluitpunt.

Soms wil op zo'n varkenssnuit ook de stekker niet stevig vast zitten en slecht contact maken. Of in oudere huizen de contact punten in de muur redelijk (zwart) aangeslagen. Dit kan ook de verbinding verstoren, maar als het glimt en de stekker blijft stevig vast zitten is het prima.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
@ Telfort Webcare

Vorige week heeft een KPN monteur gekeken naar het probleem en er bleek een breuk te zitten in de lijn. Dit heeft hij gerepareerd en tot vandaag heeft mijn internet probleemloos gewerkt. Echter, sinds vandaag zijn de problemen weer begonnen. Mijn internet valt weer regelmatig uit. Als ik kijk naar de log van mijn modem is deze ook gereset. Volgens mij betekent dit dat mijn modem uitvalt. Willen jullie nogmaals mijn lijn controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Als eerste even mijn ervaringen delen over Telfort. Ik heb nu denk ik zo'n 4 jaar Telfort internet en afgezien van een omvangrijke storing in mei 2008 nooit echt problemen ondervonden met mijn verbinding. De administratieve kant van het verhaal is ook altijd goed gegaan. Ik wil echter nu gaan switchen van abbo, zie verhaal hieronder ;)

Wij bellen al een tijdje met een Tele2 preselect abbo over een Belbasis lijn. Daarnaast hebben wij een Telfort basis internet abbo op dezelfde lijn.
Nu willen wij graag het modem vervangen (deze geeft problemen icm games) en wat sneller internet.
Eigenlijk zouden we dan het liefst het belbasis + tele2 abbo de deur uit doen en bellen via Telfort internet.

Nu heb ik al een modem met SIP staan en ik heb in het verleden al eens Telfort bellen aangevraagd. Helaas was het toen zo dat de tenaamstelling van de telefoonlijn (het belbasis abbo?) niet zou kloppen waardoor de overstap niet geregeld kon worden. Ik heb toen gecontroleerd wat voor naam er stond op de KPN rekening en dat was A. Nap. Ik heb later de tenaamstelling formulieren bekeken en daar stond op Nap A. Op de Tele2 rekeningen staat ook gewoon A Nap. Ik heb toen op de Telfort site A. Nap ingevuld en dit bleek dus niet correct te zijn.

Nu ik het modem wil vervangen en graag wat meer download snelheid wil zou ik eigenlijk ook graag meteen dit belprobleem willen oplossen. Hoe kan ik nu achter de juiste tenaamstelling komen ? Moet ik nog wat regelen met Tele2 voor deze overstap of stopt dat automatisch bij de beëindiging van het belbasis abbo ? Als ik de tenaamstelling en de situatie met Tele2 weet, kan ik dan gewoon naar de Telfort helpdesk bellen en vragen voor een verlenging van mijn abbo met een compleet bellen + internet abbo en zo een nieuw modem in bruikleen krijgen ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XJustX
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-08 16:44
@ Telfort Webcare

Ik heb sinds een dag of drie het probleem dat het internet er regelmatig uit ligt(DSL om de minuut eruit).
Nu heb ik m'n oude ZyXel Prestige 660R-61C aangesloten en nu zijn de uitvallen verdwenen. Ik ga er nu vanuit dat m'n huidige modem, de P-2602H-D1A kapot is. Heb ik gelijk? en zo ja, kan ik dan een nieuwe modem ontvangen?
Ik heb m'n persoonlijke gegevens per PM gestuurd.

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:14
Zijn er meer mensen met problemen?
Internet ligt er vandaag uit, krijg geen ip op m'n WAN.

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
Ook ik heb geen internet :(
krijg idd geen IP toegewezen..

regio 6841..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier in Lelystad had ik ook geen IP nummer meer. Maar dat is inmiddels opgelost.
wel klote als je wakker wordt, geen internet hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
Het werkt inmiddels al weer bij mij.. hopelijk voor heel lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 14:27
Hier ook geen internet, 5331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Hier vanmorgen zelfde probleem.
Tussen 5-6 uur is het begonnen.
Om 6:40 uiteindelijk nog één keer ip gekregen.
Daarna pas om 8:44 weer een ip gekregen, lijkt nu wel weer goed te draaien.
Voor de gene die nog geen internet hebben:
Modem even aan/uit zetten.

Edit:
Helaas, lijkt er toch op dat DHCP server van Telfort nog steeds down is :(

Edit2:
Ik heb mijn modem inmiddels static ip gegeven, hoop dat die het vandaag blijft werken }:O
Dat werkt dus niet...

[ Voor 29% gewijzigd door brambo123 op 03-12-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
brambo123 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:53:

Edit:
Helaas, lijkt er toch op dat DHCP server van Telfort nog steeds down is :(
Hier doet DHCP server het prima
Dec  3 10:17:01 dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 195.241.76.195 port 67
Dec  3 10:17:01 dhclient: DHCPACK from 195.241.76.195
Netjes ongeveer elk uur (de helft van de lease-time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
Hier ook geen internet vanochtend. Nu weer up, maar 1.5 Mbit lager ingetraind.. Beetje jammer dit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richo
[...]
Ik heb u een nieuw modem (ZyXEL P-2601HN-F1) verstuurd. Deze komt waarschijnlijk maandag/dinsdag bij u binnen. Graag hoor ik van u of dit de problemen heeft opgelost. :)
Henk
Dank u wel, Ik ben hier erg blij mee.
Ik zal het u laten weten zodra ik hem heb opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Internet lag bij mij ook uit vanmorgen. Heb intrainwaardes nog niet bekijken
pennywiser schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:05:
Hier ook geen internet vanochtend. Nu weer up, maar 1.5 Mbit lager ingetraind.. Beetje jammer dit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Laguna

Connaisseur

Hier (2283) lag internet er ook vanmorgen uit. Na een modem reset werkte het wel weer, maar het is sindsdien de hele dag al erg traag. Websites laden traag en als ik een speedtest doe bij speedtest.net dan haal ik 0.12Mbit. Nog een aantal keer het modem reset, maar dat mocht niet baten. Intrainwaardes zijn op zich wel ok: 17/1Mbit.

Volgens de Telfort website zijn er geen storingen. Ik heb daar zo mijn twijfels bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1627825176.png

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 03-12-2011 20:43 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@Webcare,

Nee mijn moeder maakt ook gebruik van Internet+Bellen. Ik heb momenteel haar IP adres ook
niet meer anders kon even kan kijken op de fritzbox als die misschien iets raars toont.

Helaas heb ik geen andere telefoons ter beschikking om mee te testen. Haar telefoons zijn verbonden
met DECT centrale van de Fritz!box (geen dect station, toestellen zijn log gekocht).

*EDIT*
Nu heb ik haar net proberen te bellen en nu gaat het wel in 1x goed. In het modem staat ook mooi het nummer
met 0031xxxxxxx. Ik zal het weekend het even in de gaten houden.

Of is er onder tussen iets veranderd?

[ Voor 22% gewijzigd door Turbo_boy op 03-12-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een paar dagen last van uitval van internet. Kga ervan uit dat mijn router naar de frits is. (wag160n) dus maar een nieuwe besteld. Maar misschien kan iemand van telfort eens kijken of er iets aan hun kant is? 6214AL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@willy7219
He, geen modem van Telfort gekregen?
Je weet dat je bij Telfort gratis een modem kan krijgen? (zijn echt goede modems!!)
Daarmee haal meestal ook nog een hogere snelheid door optimalisatie.
Stuur in ieder geval Telfort Webcare een PM met je postcode+huisnummer.
Waarschijnlijk zorgen zij er dan voor dat je een modem van hun krijg.
Andere modems worden namelijk niet ondersteunt (zeker bij storing).
In geval van storing zal de helpdesk niet echt veel voor je doen zonder hun modem te hebben aangesloten.
Is die stuk, dat krijg zo een nieuwe.

[ Voor 3% gewijzigd door brambo123 op 03-12-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Laguna

Connaisseur

Zelfs de tweakers website komt hier binnen als dikke stroop, terwijl die er normaal gesproken binnen een seconde staat. Zit er soms een probleem bij de routering van AMS-IX?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.254
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3    31 ms    28 ms     *     amsix.true.nl [195.69.144.171]
  4     *      101 ms    35 ms  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  5    28 ms    29 ms     *     tweakers.net [213.239.154.35]
  6    32 ms    31 ms     *     tweakers.net [213.239.154.35]
  7     *        *       29 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Test bestand downloaden van de Telfort FTP gaat met 50 Kb/s.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1 ... 45 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.