Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evonck,

Zoals Dikkedikkie al aangaf speelt zich nu een probleem af in het domein van de KPN.

U kunt daarvoor contact opnemen met de storingsdienst van KPN bereikbaar op de volgende nummers:

0800-0403 (indien het daadwerkelijk zakelijk is aangevraagd)
0900-0244 (de particuliere ingang)

Wel ontvang ik graag ter controle postcode, huisnummer en 06-nummer van uw broer.

@Lampuhkap,

Goed om te horen :)

Henk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32
evonck schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:34:
@ Telfort Webcare:
Het is een ISDN-lijn, daarin is niets veranderd. Alleen dus de snelheid is verhoogd.
Heel simpel, brandt het LINE OK lampje op de NT1? Zoniet --> KPN bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nee het zijn een stuk of 8 torrents tegelijk en het is al een week hetzelfde verhaal. Met Online haalde ik dezelfde torrents binnen en consequent minstens 2x sneller.
Nielson schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:33:
Of misschien niet de juiste poorten open gezet in de firewall?
Dan geeft utorrent volgens mij geen groen symbool aan. of wel?
Verder is torrent één van de minst betrouwbare manieren om de snelheid van je verbinding te testen.
Dikkedikkie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:34:
[...]
Je werkelijke internetsnelheid is niet op een betrouwbare manier te meten met een torrentprogramma.
Mijn doel is niet een snelheids meting. Mijn doel is uit te vinden waarom torrents zo langzaam binnenkomen terwijl dat met Online nooit het geval was. Vandaar mijn vraag: hoe ervaren anderen de snelheid van torrents met Telfort?

Als ik met bbned de snelheid meet is het ongeveer hetzelfde als met Online.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 20-09-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evonck,

Ik zal voor u een storingsmelding aanmaken. Graag ontvang ik uw (of van uw broer) mobiele nummer zodat we het kunnen aanmelden.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Terwijl ik altijd 14000 haalde en daarover in dit topic heb geklaagd, is me vandaag opgevallen dat de nieuwe intrainwaarden van het modem zijn verhoogd naar: 15253/1094 kbps

Hoe kan het verschil van ruim 1200 kbps worden verklaard??

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evonck.

Ik heb uw DM beantwoord en ik heb hierbij een storingsmelding aangemaakt.

@Neodymium,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM dan kan ik kijken wat de reden is van de verhoging van de snelheid. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambo123 schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:52:
@nubn
Dit kan gewoon via Mijn Telfort.
Daar klik je op Abonnementsvorm wijzigen en kun je gewoon kiezen voor het 'nieuwe' 20Mbps
(Zo heb ik het destijds ook gedaan)
Eventueel kun je webcare nog even vriendelijk vragen om 7 dagen bedenktijd te verwijderen...
Ah bedankt, meteen aangevraagd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Philflow,

Staat UPnP aan in uw modem? (tabje UPnP onder Home networking)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
@Telfort Webcare,

Ik heb zojuist het VDSL-modem aangesloten en volgens mij werkt alles naar behoren. :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Puch-Maxi,

Goed om te horen.

Het modem zal vannacht een firmware-update krijgen en de omzetting staat geplant voor aanstaande donderdag. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Bedankt! Ik zie in het modem het volgende:
attainable rate upstream: 1037 kbps
attainable rate downstream: 13268 kbps

Dat lijkt niet zo best, als je dat vergelijkt met mijn neefje Slenger die nog een kilometer verder van de centrale zit. Zie DLS line status - Puch-Maxi & DSL line status - Slenger.

We wachten rustig af wat VDSL doet. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-09-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:25:
@Philflow,

Staat UPnP aan in uw modem? (tabje UPnP onder Home networking)

Hugo
Ik ben inmiddels wat verder gekomen. Ik UPnP nu uitgezet en handmatig portforwarding aangezet en een statisch ip adres ingesteld. De snelheden lopen inmiddels op tot 750 kB/sec. Nog niet super maar een stuk beter dan eerst.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 20-09-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 11:19

pbd

@Philflow: torrents halen gewoon de max speed waarop je modem intraint normaliter. althans bij mij. Dus zoals anderen al aangeven kan het niet liggen aan Telfort als speedtest en modem gewoon op normale snelheden functioneren. Enige wat nodig is is een vast ip op je pc instellen en een poort via nat forwarden (en instellen in utorrent natuurlijk).

[ Voor 22% gewijzigd door pbd op 20-09-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
@Telfort (e.a.):

Duizend maal dank! Nadat de DLM is gereset (of zo) is idd de boel weer hoger in gaan trainen. Elke 2 dagen weer wat hoger. Ik zat dus vast op 7990 Kbit (terwijl ik altijd 14500 Kbit had!). Na reset kwam ie op 9500, 10500, 11500 en nu zelfs 15000 Kbits! _/-\o_

De boel download weer top en is prima stabiel. Ook kan ik weer lekker multitasken (downen, streamen, tv)! 8)
(En ik hoop stiekum dat ie nOg hoger door blijft trainen natuurlijk, dus over een paar dagen wellicht nOg beter nieuws)

Voor de geinteresseerden:
- Afstand centrale 850m
- Intrainen op 15000 Kbit
- Download zonder tv 1400 KByte/sec
- Download met tv 1100 KByte/sec
- Noise up/down 11/6 dB
- Attenuation up/down 10/19 dB

[ Voor 29% gewijzigd door Stan op 20-09-2011 20:20 . Reden: Stats ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Laatst online: 21-09 20:46
Hoe lang duurt het, voordat de storingsdienst contact met je opneemt?
Na 1 dagje weer normaal te hebben kunnen internetten, is het vandaag weer helemaal niks!

edit,

En op 21.04 uur ineens weer normale up en down snelheid. En al 2 uur lang geen uitval volgens log !?
Het is nu 23.07 uur. Snap er niks van!

[ Voor 32% gewijzigd door Igorvans op 20-09-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 16:03
@Telfort Webcare,

Als eerste een compliment voor de snelle en duidelijke reacties die jullie hier geven. Dat mag ook wel eens gezegd worden :)

Ik heb vrij veel last van resyncs op mijn ADSL2 verbinding. In eerste instantie dacht ik dat het aan het modem lag (Speedtouch 716). Omdat ik toch een nieuw modem wilde voor extra VOIP-functionaliteit heb ik een Fritxbox 7270 gekocht. Ik blijf echter resyncs houden. Zie hieronder voor de DSL-informatie en een typische dag qua resyncs:

http://imgur.com/a/Ik6rd#9LeP6

Bekabeling is verder prima. Modem is direct na het ISRA-punt aangesloten zonder splitter (geen vaste telefoon meer).

Kan Telfort aan haar kant kijken wat er aan gedaan kan worden?

NAW gegevens per DM verzonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Sardaukar op 21-09-2011 08:22 . Reden: NAW per DM verzonden ]

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

@ Webcare,

Ik heb 3 weken geleden mijn abbo omgezet naar Internet Max en een bevestiging daarvan gekregen. Daarna heb ik niets meer gehoord. Ik heb vorige week naar de servicedesk gebeld, en die konden me alleen vertellen dat het modem bij DPD aangeboden was.

Ik nu een week later nog geen modem gekregen, en weet ik ook niet voor wanneer de omzetting gepland is. Zou je eens kunnen kijken of het aan jullie kant allemaal goed staat en ingepland is?

Alvast bedankt.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Stan schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:55:
@Telfort (e.a.):

Duizend maal dank! Nadat de DLM is gereset (of zo) is idd de boel weer hoger in gaan trainen. Elke 2 dagen weer wat hoger. Ik zat dus vast op 7990 Kbit (terwijl ik altijd 14500 Kbit had!). Na reset kwam ie op 9500, 10500, 11500 en nu zelfs 15000 Kbits! _/-\o_

De boel download weer top en is prima stabiel. Ook kan ik weer lekker multitasken (downen, streamen, tv)! 8)
(En ik hoop stiekum dat ie nOg hoger door blijft trainen natuurlijk, dus over een paar dagen wellicht nOg beter nieuws)

Voor de geinteresseerden:
- Afstand centrale 850m
- Intrainen op 15000 Kbit
- Download zonder tv 1400 KByte/sec
- Download met tv 1100 KByte/sec
- Noise up/down 11/6 dB
- Attenuation up/down 10/19 dB
Kijk dat zien we graag :)
Igorvans schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:01:
Hoe lang duurt het, voordat de storingsdienst contact met je opneemt?
Na 1 dagje weer normaal te hebben kunnen internetten, is het vandaag weer helemaal niks!

edit,

En op 21.04 uur ineens weer normale up en down snelheid. En al 2 uur lang geen uitval volgens log !?
Het is nu 23.07 uur. Snap er niks van!
Ik ga uw lijn vandaag even in monitoring houden, ik kom hier op terug. Wat betreft de storingsmelding ga ik nogmaals kijken wat de mogelijkheden zijn, zit de kostenteller nog steeds tussen het ISRA?
Sardaukar schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:14:
@Telfort Webcare,

Als eerste een compliment voor de snelle en duidelijke reacties die jullie hier geven. Dat mag ook wel eens gezegd worden :)

Ik heb vrij veel last van resyncs op mijn ADSL2 verbinding. In eerste instantie dacht ik dat het aan het modem lag (Speedtouch 716). Omdat ik toch een nieuw modem wilde voor extra VOIP-functionaliteit heb ik een Fritxbox 7270 gekocht. Ik blijf echter resyncs houden. Zie hieronder voor de DSL-informatie en een typische dag qua resyncs:

http://imgur.com/a/Ik6rd#9LeP6

Bekabeling is verder prima. Modem is direct na het ISRA-punt aangesloten zonder splitter (geen vaste telefoon meer).

Kan Telfort aan haar kant kijken wat er aan gedaan kan worden?

Ik zal dit vandaag voor u uitzoeken, zodra ik meer informatie heb hoort u dit direct :)

Edit Hugo 11.10uur: Development neemt vandaag even contact op met AVM om te vragen welke chipset er in uw 7270 zit. Afhankelijk van wat erin zit kan een WBA-E migratie zinvol zijn.
Surfer schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:00:
@ Webcare,

Ik heb 3 weken geleden mijn abbo omgezet naar Internet Max en een bevestiging daarvan gekregen. Daarna heb ik niets meer gehoord. Ik heb vorige week naar de servicedesk gebeld, en die konden me alleen vertellen dat het modem bij DPD aangeboden was.

Ik nu een week later nog geen modem gekregen, en weet ik ook niet voor wanneer de omzetting gepland is. Zou je eens kunnen kijken of het aan jullie kant allemaal goed staat en ingepland is?

Alvast bedankt.
Ik heb uw gegevens ontvangen. De oplevering van Internet Max staat geplant voor 29-09-2011. Het modem staat inderdaad op verzonden echter is er nog geen track/trace. Ik ga proberen er vandaag een link bij te krijgen.

Henk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 11:10 ]

• Igorvans
  • Laatst online: 21-09 20:46
Ik ga uw lijn vandaag even in monitoring houden, ik kom hier op terug. Wat betreft de storingsmelding ga ik nogmaals kijken wat de mogelijkheden zijn, zit de kostenteller nog steeds tussen het ISRA?
Zit er niet meer tussen. Was meer om de leeftijd te benadrukken, van de lijnen thuis. Vanochtend was alles nog steeds goed. Sinds 21.04 gisteren, niet meer uitgevallen. Overdag ben ik niet thuis. Maar volgens mij kunnen jullie ook zien, hoe vaak het modem zn verbinding verliest de afgelopen dagen.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 18:27

joker1977

Tweakert

nevermind.

[ Voor 107% gewijzigd door joker1977 op 21-09-2011 19:03 ]

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 18:27

joker1977

Tweakert

Foutmelding 14 op de STB. Ik heb geen VDSL, maar ADSL2+ (blijft ook zo). ST-Box krijgt een IP uit mijn LAN, maar kan schijnbaar software niet inladen.

Ik vermoed dat het samenhangt met het feit dat de dienst nog niet is opgeleverd op mijn verbinding, maar is er een manier om dat te checken? PCode 9715GX80

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

Speedmaster

Make my day...

Dag Telfort Webcare,
Ik wil graag overstappen naar VDSL van Telfort, maar wil wel mijn vaste telefonie abbo bij KPN houden (Belbudget)
Huidige ADSL provider is Online, daarnaast wil ik de mogelijkheid behouden om uit te kunnen bellen via VoipBuster.

Zowel Tele2 als Online willen wel VDSL leveren echter moet ik dan ook met mijn telfonie over, en dat is dus het geen wat ik absoluut niet wil.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@ Jape (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36664755)
(1) Dit is niet het geval, digitenne gaat over the air en Interactieve TV wordt geleverd over internet. De bandbreedte van Interactieve TV is 4 Mbit per kanaal, die van Digitenne is lager. Ergo het signaal van van Digtenne is van mindere kwaliteit
Nou dit is duidelijk een gevalletje van mezelf beter inlezen voordat ik vragen stel. Maar bedankt voor je duidelijke reactie op mijn vragen!

@ Telfort Webcare, Henk, Hugo, Jape,
ik wilde nog even laten weten dat we bij mij thuis ook in de Telfort ITV trein zijn gestapt. Op 16 september heb ik ons thuisfront voor interactieve TV bovenop mijn internet plus abonnement met vast bellen opgegeven. Voor de lezertjes, mijn argumenten hiervoor zijn: 1 TV in huis, waar we langzamerhand wat meer mee willen kunnen. Digitale televisie voor een kleiner prijs dan analoge bij de kabelboeren! Bij het moment van schakelen is voor mij de vervanging van het modem zeker een factor van belang geweest (wat sneller dan het bestaande modem, Gbit router). Ook de opneemmogelijkheid (harde schijf) vind ik een leuke opsteker. Misschien dat de hardware bij mensen niet een wel/niet beslissing kan forceren, maar ze kan zeker het beslissingsmoment beïnvloeden (dit is niet zonder ironie naar ondergetekende bedoeld: momenteel hartstikke druk met allerlei dingen en dan toch... even snel het modem vervangen en de kabel opzeggen.... hmm... zei iemand iets over niet rationeel?).

Laat ik toch benadrukken dat mijn afweging een hele rationele is geweest. Als ik straks tevreden ben over de geboden kwaliteit en mogelijkheden, dan is dit gewoon een hele goeie deal.

Jongens, nog een keer bedankt voor het geduldig beantwoorden van mijn spervuur van vragen. Als de boel bij mij thuis draait meld ik me nog wel even.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 21:17
@Tuut-Tuut
Je kan gewoon alleen internet bestellen.
Hier hebben we namelijk ook ouderwetse analoge telefoon i.c.m. VDSL2.

Wij hebben hier een boerderij en het gebeurt nog wel eens dat er met spoed een dierenarts moet komen.
En naar mijn mening is dan analoge telefoon nog het betrouwbaarste wat je kan hebben.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Hallo!
Ik heb mijzelf voor Telfort Internet Plus aangemeld.
Ook voor vrienden heb ik hetzelfde aangevraagd. (Dus ook plus)

Mijn vrienden hebben dit modem ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/common/5/gfx/bestellen/modem/P-2601HN-F1.jpg

Wij deze:
Afbeeldingslocatie: http://cd.dslorder.nl/images/content/modem/modem_zyxel_P-2812HNU-F1_tb.png

Natuurlijk dikke prima en in beide gevallen voldoende.
Echter vraag ik mij af waarop deze keuze gebaseerd is? Waarom krijg ik dat toffe vdsl modem en onze vrienden nog niet?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

(Half offtopique:)

Op de ontwerp afdeling van ZyXEL gaat 't wel goed ;)

Vroeger:
Afbeeldingslocatie: http://earthnation.fatedtoend.com/sites/fatedtoend.com/files/imce/zyxel-modem_medium.jpg

Nu: Afbeeldingslocatie: http://cd.dslorder.nl/images/content/modem/modem_zyxel_P-2812HNU-F1_tb.png

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Puch-Maxi
Voordeel van het nieuwe modem is dat je het kunt ophangen d.m.v. een beugel.
Een enorme vooruitgang op het 'Zilveren gevaarte'. :)

[ Voor 102% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-09-2011 13:01 ]

• brambo123
@Telfort
Mijn modem is vannacht weer eens een nieuwe snelheid aangenomen.
Maar is het de bedoeling dat meer downstream te koste gaat van de upstream?
Was namelijk 15244/1120 kbps
Nu 15924/1036 kbps
Wil uiteraard wel hogere download snelheid, maar dan moet de upload snelheid niet te ver dalen natuurlijk.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

The Milkman schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:30:
Echter vraag ik mij af waarop deze keuze gebaseerd is? Waarom krijg ik dat toffe vdsl modem en onze vrienden nog niet?
Waarschijnlijk of VDSL wel/niet leverbaar is op je adres.

• Surfer

Surfer

~

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:01:

[...]

Ik heb uw gegevens ontvangen. De oplevering van Internet Max staat geplant voor 29-09-2011. Het modem staat inderdaad op verzonden echter is er nog geen track/trace. Ik ga proberen er vandaag een link bij te krijgen.

Henk
Thanks voor de terugkoppeling. Stuur je me die Track/Trace code per DM? Dat modem moet natuurlijk wel voor volgende week donderdag binnen zijn, anders heb ik een probleem als het signaal omgezet wordt.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
@Telfort webcare: Ik kreeg gisteren te horen dat de pilot met interactieve TV afgelopen was. Naar welk adres moet ik alles terug sturen?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Tot mijn beeld op zwart gaat (1 oktober volgens Telfort) en ik bericht krijg dat en waar ik de boel naar moet terugsturen, doe ik gewoon lekker niks :)

[ Voor 13% gewijzigd door woekele op 22-09-2011 11:31 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-09 18:46

knakworst

Get more sats!

Volgens mij zouden we gebeld worden over hoe en wat. Maar tot 1 oktober konden we het sowieso blijven gebruiken.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik ben gebeld of ik het wou behouden en heb nee gezegd. Maar geen instructies over hoe nu verder.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

OgWok

U.N.C.L.E.

OgWok schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:44:
@Webcare:

Kan het zijn dat als ik iemand bel, die niet binnen 45 sec. opneemt de lijn "in gesprek" gaat?
Dat kan te maken hebben met de ontvangende partij, weet u zo welke provider er daar gebruikt wordt?
OgWok schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:39:
@Webcare:

is me sinds een week of 6 opgevallen dat het bij, dacht ik, ieder vast nummer gebeurt zo tussen de 42 en 45 sec. Wel lastig aangezien ik een vader heb van 94 die niet altijd even snel bij de tel. is.........
@Webcare:

In ieder geval bij KPN vaste lijnen. Begrijp ik het goed dat zo'n begrenzing altijd bij het ontvangend nummer ligt? Is hier iets aan te doen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
knakworst schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:37:
Volgens mij zouden we gebeld worden over hoe en wat. Maar tot 1 oktober konden we het sowieso blijven gebruiken.
Hier heb ik hem al afgesloten etc, dus stuur hem maar terug nu. Nog even op het adres wachten en dan kan die terug.

• Puch-Maxi
@Telfort Webcare,

Sinds vannacht staat de nieuwe firmware erop, V3.10(TUE.1). Vanmorgen rond 8 uur is de verbinding overgezet naar VDSL2. De huidige snelheid is 18Mbit down en 2Mbit up, dat is een geweldige verbetering t.o.v. 8Mbit.
Van WBA-A naar WBA-E is ook een verschil van dag en nacht. Ik ben er heel erg content mee! :*)

De DSL line status ziet er ook goed uit -linkje-.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 7 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 20 db
loop length is 1464m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 18016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 3435 kbps
attainable rate downstream: 30723 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime:  6:41
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0

Ik begrijp dat DLM ook nog het één en ander aan gaat passen? Als ik kijk naar de attainable rate downstream van 30723 kbps dan is er nog wat ruimte, het profiel is 22/2 als ik me niet vergis?

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1496065319.png
Tot slot nog even een plaatje, downloaden vanaf een FTP-server gaat met 2MB/s.
Telfort Webcare hartelijk dank jullie inzet, de snelle actie en de naadloze migratie. _/-\o_

Verwijderd

Ik heb tot voor kort buiten mijn ouderlijk gewoond en sinds ik terug ben gebruik ik het 20Mbps internet + vast bellen dat mijn ouders hebben.

Nou heb ik een probleem als ik torrents download. Ik heb poorten opengezet en ik haal snelheden van 1,2 MB/s, (upload zo rond de 40 KB) dus dat zit wel redelijk goed, maar zodra er iemand belt kan de andere persoon mij horen, maar ik hem niet en het internet valt compleet weg.

Ik heb vandaag de max download verlaagt naar :

400 KB/s,
Upload naar 15 KB/s,
Global max nuber of connections: 80
Maximum number of connected peers per torrent: 30

Maar nog steeds dezelfde problemen...

Kan ik in de modem instellen dat de telefoon altijd voorrang krijgt op de bandbreedte en dat ik daarnaast zorgeloos utorrent kan gebruiken op wat over blijft?

ik heb een P-2602R-D1A die is aangesloten op een Zyxel Router welke aangesloten is op een D-Link Dir 635. Alle IP adressen worden direct vanuit de P-2602R-D1A doorgegeven aan de computers, dat zijn er iets van 5 hier in huis. DHCP staat dus uit op de andere 2 routers.

• Puch-Maxi
Ja dat kan, je kan QoS instellen bandwidth reserveren voor VoIP. Dit had ik ook in gebruik op mijn oude modem, heb toen 128kbit gereserveerd (voor twee lijnen).
edit:
Zie hiervoor de handleiding vanaf hoofdstuk 16, pagina 187.

[ Voor 41% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-09-2011 16:42 . Reden: Handleiding toegevoegd ]

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:23:
Ja dat kan, je kan QoS instellen bandwidth reserveren voor VoIP. Dit had ik ook in gebruik op mijn oude modem, heb toen 128kbit gereserveerd (voor twee lijnen).
edit:
Zie hiervoor de handleiding vanaf hoofdstuk 16, pagina 187.
Ik heb de QoS aangepast voordat jij je bericht wijzigde, van 5 naar 200 verandert. Utorrent aangezet, schoot direct naar 1,0 MB/s en toen de huis telefoon gebeld.. Werkte perfect... Moet ik perse de bandwidth nog aanpassen of is het goed zo ? Btw, Erg bedankt voor je oplossing =D

• Puch-Maxi
Als het voor jou zo werkt, dan zou ik het zelf mooi zo laten. Mocht je nog problemen ondervinden dan kun je altijd nog bandwidth reserveren :)

• Sardaukar
  • Laatst online: 27-09 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:01:
[...]

Ik zal dit vandaag voor u uitzoeken, zodra ik meer informatie heb hoort u dit direct :)

Edit Hugo 11.10uur: Development neemt vandaag even contact op met AVM om te vragen welke chipset er in uw 7270 zit. Afhankelijk van wat erin zit kan een WBA-E migratie zinvol zijn.
@Webcare

Is er als iets bekend over het bovenstaande? Ik heb in het forum gelezen dat er meerdere 7270-bezitters zijn die ook overgegaan zijn naar het WBA-E netwerk. Indien jullie het idee hebben dat dit een positief effect heeft op de resyncs, dan mag dit van mij doorgevoerd worden.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Sardaukar op 22-09-2011 20:25 . Reden: Tiepfaud ]

Verwijderd

OgWok schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:21:
[...]

Dat kan te maken hebben met de ontvangende partij, weet u zo welke provider er daar gebruikt wordt?

[...]

@Webcare:

In ieder geval bij KPN vaste lijnen. Begrijp ik het goed dat zo'n begrenzing altijd bij het ontvangend nummer ligt? Is hier iets aan te doen?
Ik ga dit voor u uitzoeken. Zodra ik meer informatie heb hoort u dit van mij.
Igorvans schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:52:
[...]

Zit er niet meer tussen. Was meer om de leeftijd te benadrukken, van de lijnen thuis. Vanochtend was alles nog steeds goed. Sinds 21.04 gisteren, niet meer uitgevallen. Overdag ben ik niet thuis. Maar volgens mij kunnen jullie ook zien, hoe vaak het modem zn verbinding verliest de afgelopen dagen.
Ik zie dat uw verbinding op dit moment weer 1,9 dagen stabiel online is. Het ziet er naar uit dat het probleem opgelost is. Mochten er weer complicaties op de lijn optreden hoor ik het graag.
joker1977 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:14:
Foutmelding 14 op de STB. Ik heb geen VDSL, maar ADSL2+ (blijft ook zo). ST-Box krijgt een IP uit mijn LAN, maar kan schijnbaar software niet inladen.

Ik vermoed dat het samenhangt met het feit dat de dienst nog niet is opgeleverd op mijn verbinding, maar is er een manier om dat te checken? PCode 9715GX80
Deze staat geplant voor 26-09-2011. Vanaf deze datum kunt u gebruik maken van Interactieve TV.
Surfer schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:12:
[...]

Thanks voor de terugkoppeling. Stuur je me die Track/Trace code per DM? Dat modem moet natuurlijk wel voor volgende week donderdag binnen zijn, anders heb ik een probleem als het signaal omgezet wordt.
Track/Trace is verstuurd per DM.
brambo123 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:29:
@Telfort
Mijn modem is vannacht weer eens een nieuwe snelheid aangenomen.
Maar is het de bedoeling dat meer downstream te koste gaat van de upstream?
Was namelijk 15244/1120 kbps
Nu 15924/1036 kbps
Wil uiteraard wel hogere download snelheid, maar dan moet de upload snelheid niet te ver dalen natuurlijk.
DLM heeft de lijn aangepast, mocht de lijn stabiel blijven dan zal de snelheid (up/download) omhoog gaan.
Dacuuu schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:30:
@Telfort webcare: Ik kreeg gisteren te horen dat de pilot met interactieve TV afgelopen was. Naar welk adres moet ik alles terug sturen?
U krijgt na het telefoongesprek de opties om door te gaan of de Interactieve TV te stoppen. In het laatste geval, krijgt u een brief met de gegevens om het pakket te retourneren.
Puch-Maxi schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:47:
@Telfort Webcare,

Sinds vannacht staat de nieuwe firmware erop, V3.10(TUE.1). Vanmorgen rond 8 uur is de verbinding overgezet naar VDSL2. De huidige snelheid is 18Mbit down en 2Mbit up, dat is een geweldige verbetering t.o.v. 8Mbit.
Van WBA-A naar WBA-E is ook een verschil van dag en nacht. Ik ben er heel erg content mee! :*)

De DSL line status ziet er ook goed uit -linkje-.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 7 db
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 20 db
loop length is 1464m
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
current rate downstream: 18016 kbps
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 3435 kbps
attainable rate downstream: 30723 kbps
operational uptime:  6:41

Ik begrijp dat DLM ook nog het één en ander aan gaat passen? Als ik kijk naar de attainable rate downstream van 30723 kbps dan is er nog wat ruimte, het profiel is 22/2 als ik me niet vergis?

[afbeelding]
Tot slot nog even een plaatje, downloaden vanaf een FTP-server gaat met 2MB/s.
Telfort Webcare hartelijk dank jullie inzet, de snelle actie en de naadloze migratie. _/-\o_
Als de stabiliteit van de lijn goed blijft zal in uw geval de snelheid oplopen tot 22.000kbps / 2.100kbps :)

Henk

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 22:02 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41
Over digitale TV. Zit je hier een jaarcontract aan vast?
We zitten atm op een pilot, en moeten nog de verbinding 'echt' activeren, vandaar de vraag over de lengte v/h contract.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• brambo123
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:37:
[...]

DLM heeft de lijn aangepast, mocht de lijn stabiel blijven dan zal de snelheid (up/download) omhoog gaan.

[...]
Dat vind ik nou juist het gekke, download is wel omhoog gegaan, maar upload juist naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Laatst online: 19:06
Omdat wij deze maand 5 dagen geen internet en telefoon hadden door een fout van Telfort is ons toegezegd dat wij deze maand niet hoefden te betalen. Blijkbaar heeft degene die de facturen maakt deze notitie niet gezien.
Moet je hier het gewone nummer van de helpdesk voor bellen of is dat alleen voor storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Hiervoor kun je het beste bellen met de Telfort klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brambo123,

Excuus, correctie op de eerder gegeven informatie met betrekking tot de snelheid:

Maximale upload bij ADSL2+ op BabyXL-dslam is 1.136 kb/s.
Maximale upload bij ADSL2+ op WBA-E-dslam is 1.024 kb/s.

@Chrizzly,

Ik ga dit voor u uitzoeken, zodra ik meer weet hoort u dit van mij.

Henk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Telfort
Ik heb VDSL2...
Hoort de upload dan niet veel hoger te liggen als download 15924 is?

[ Voor 58% gewijzigd door brambo123 op 23-09-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

@Telfort

Onze verbinding is vandaag opgeleverd. Netjes om 9:00 en werkt meteen. Heel blij mee!

Ook weten we sinds kort dat we rond December naar een andere wijk verhuizen.
Volgens de Telfortcheck is de verbinding daar minder snel.(8mbit maximaal) Wel is het een nieuwbouw wijk. Kun je iets zeggen over de opties of mogelijkheden van VDSL2 daar? (Stadshagen, Zwolle, 8043WN) Huisnummer evt. via DM?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brambo123,

Nogmaals mijn excuses, weekend is erg welkom denk ik ;)

Op VDSL2 is 22/2 het maximaal haalbare. U zit nu tegen de maximaal te halen snelheid aan.

@The Milkman,

Hier is helaas nog geen informatie over beschikbaar. Huisnummer is in uw geval dus niet nodig.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:15
The Milkman schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:58:
@Telfort

Onze verbinding is vandaag opgeleverd. Netjes om 9:00 en werkt meteen. Heel blij mee!

Ook weten we sinds kort dat we rond December naar een andere wijk verhuizen.
Volgens de Telfortcheck is de verbinding daar minder snel.(8mbit maximaal) Wel is het een nieuwbouw wijk. Kun je iets zeggen over de opties of mogelijkheden van VDSL2 daar? (Stadshagen, Zwolle, 8043WN) Huisnummer evt. via DM?
Zwolle Stadshagen is een CGB3 centrale.
Die moet dus nog omgezet worden.

http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=1358

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Telfort
Daar ging het niet om, lees eens een keer...
Ik haalde 15244/1120 nu 15924/1036
Download snelheid is gestegen, upload is echter gedaald.
Maar waarom?
En 1036 kbps noem ik eerder de helft van maximaal haalbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan door 2 dingen veroorzaakt worden:
1) DSLAM software update, want modem firmware nog hetzelfde.
2) Intrainen is nog steeds een momentopname, zoals hier al vaker in het topic aangegeven. Als u hem nu een reboot geeft kan de balans weer net verschoven zijn.

Die 2Mbit up gaat op uw huidige koper niet gehaald worden maar dat is voor een ervaren gebruiker als u geen nieuws ;)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@telfort
Oke, vind het toch raar dat download stijgt terwijl upload daalt.
Had laatst wat raarst toen ik modem keer aan/uit zetten omdat die niet meer reageerde.
Kreeg vervolgens dit in logboek:
code:
1
DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 0 kbps Downstream 0 kbps, DSL Type is .

Lijkt mee helemaal een rare snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gecontroleerd, uw DSLAM is gisteren geüpdatet. Daardoor is uw download gestegen en de upload licht gezakt. We zijn bezig met finetuning van de 2812 firmware wat ook op lange lijnen als de uwe weer winst oplevert in de upload. Of dit voor u 100 of 300 kbps winst gaat opleveren is nu nog niet te voorspellen maar er wordt aan gewerkt.

Is die log-entry ook van gisteren toevallig?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@Telfort, we hebben hier ADSL2+ verbinding die 20mbit hoort te zijn. Nu zat dat altijd al niet heel geweldig ingetrained op zon 12-13mbit, waarbij we effectief zon 10mbit haalde, maar goed dat zal wel door afstand tot wijkcentrale komen. Echter sinds een paar dagen trained hij in op 8mbit en halen we effectief nauwlijks de 7mbit (en 770 up).

Modem uiteraard al vaak genoeg opnieuw opgestart, verder niks verandert aan de situatie en ook nog voor zekerheid naar telefoon kabel gekeken, opnieuw in modem (P-2602H-D1A) gedaan, etc. Kan je ernaar kijken wat er aan de hand is? Postcode via DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
brambo123 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:27:
@telfort
Oke, vind het toch raar dat download stijgt terwijl upload daalt.
Ik heb hetzelfde.
Ik stond een tijdje terug op 187xx down en 1320 up\
Nu sta ik op 193xx down en 1180 up.

En ja, bij een reboot zal de download wel weer zakken en de upload stijgen ofzo.. Er lijkt wat dat betreft iig een verband te zijn.
Ooit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 1 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 13 db
attenuation downstream: 0 db
loop length is 2189m
current rate upstream: 1320 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
current rate downstream: 18724 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1424 kbps
attainable rate downstream: 18741 kbps

op dit moment:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 2 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 24 db
loop length is 2162m
current rate upstream: 1180 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
current rate downstream: 19328 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1264 kbps
attainable rate downstream: 19346 kbps

[ Voor 55% gewijzigd door GAIAjohan op 23-09-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:58
Ik dacht kijk maar even in het log... leuk even kijken wat ik daar zie krijg ik het volgende..

1 Sep 23 03:16:32 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=31.7.59.138 DST=mijn ip
2 Sep 23 13:49:18 alert PortScan ATTACK:SRC=82.168.0.243 DST=mijn ip
3 Sep 23 15:01:39 alert PortScan ATTACK:SRC=82.168.0.243 DST=mijn ip
4 Sep 23 16:19:05 alert PortScan ATTACK:SRC=82.168.0.243 DST=mijn ip
5 Sep 23 16:19:06 info 1>PortScan ATTACK:SRC=82.168.0.243 DST=mijn ip
6 Sep 23 16:19:06 alert PortScan ATTACK:SRC=82.168.0.243 DST=mijn ip
7 Sep 23 15:06:27 err SRC=82.168.0.243 DST=mijn ip
8 Sep 23 17:06:28 alert PortScan ATTACK:SRC=82.168.0.243 DST=mijn ip

iemand een idee?

firewall staat aan.
ondertussen ook me mac filter maar aangezet, en een heel lang wachtwoord op me wireless.

- edit: even mij ip nummers eruit gehaald

[ Voor 27% gewijzigd door diehard889 op 23-09-2011 19:52 ]

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
LEUG :-)

[ Voor 83% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 23-09-2011 19:10 . Reden: inhoudelijk geblaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb hetzelfde alleen dan vanaf deze IP's
82.168.0.233
82.168.0.244

Ze zijn beide van Telfort, maartoch..

Ook apart:
code:
1
2
3
Jan 1 01:02:39  info    DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1320 kbps Downstream 19040 kbps, DSL Type is VDSL2 .

Sep 22 04:19:20 info    DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1180 kbps Downstream 19328 kbps, DSL Type is VDSL2 .

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 23-09-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:12:
[...]

Is die log-entry ook van gisteren toevallig?

[...]
Nee, is van dinsdag.
Vorige week donderdag ook al een keer: brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

Edit: Heb je ook nog antwoord op brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

[ Voor 15% gewijzigd door brambo123 op 23-09-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Laatst online: 26-09 12:39

PenguinPower

May the SOURCE be with you

...en opeens geen internet meer... wel een succesvolle ADSL2+ handshake mogelijk... maar geen ip van telfort dhcp... (regio Uden)

ATM statistics geeft 0 RX cells aan

[ Voor 17% gewijzigd door PenguinPower op 23-09-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer

Surfer

~

Surfer schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:12:
[...]
Ik heb het modem vandaag ontvangen. Dank! Ik heb hem nu in ADSL mode gezet, en alvast geïnstalleerd. Donderdag wordt de lijn omgezet, dan ben ik er alvast klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:02:
[...]

Zwolle Stadshagen is een CGB3 centrale.
Die moet dus nog omgezet worden.

http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=1358
Waaraan zie je dat dan als ik vragen mag?
Woon nu in Zwolle Noord, en die data lijkt het zelfde te zijn?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• DaRk PoIsOn
The Milkman schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:59:
[...]

Waaraan zie je dat dan als ik vragen mag?
Woon nu in Zwolle Noord, en die data lijkt het zelfde te zijn?
CGB code 3803 voor stadshagen.
CGB code 3801 voor Zwolle-Noord

• Chrizzly
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:30:
Ik ga dit voor u uitzoeken, zodra ik meer weet hoort u dit van mij.

Henk
Alvast bedankt

• Puch-Maxi
GAIAjohan schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:08:
Ik heb hetzelfde alleen dan vanaf deze IP's
82.168.0.233
82.168.0.244

Ze zijn beide van Telfort, maartoch..
Ik kom dit ook tegen in de logfiles, waarschijnlijk gewoon poortscans.
Van o.a. 82.168.0.244 en 82.168.0.222 voor de rest niets bijzonders, wel apart dat ze allemaal in de Telfort range zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 23:14
Vorige week is mijn abbo omgezet naar Internet plus. Nu ben ik ook aan het kijken naar interactieve tv.
Ik heb nu tv van KPN digitenne. Hoe zit dit als ik over ga naar interactieve tv?

Moet ik dan digitenne bij KPN opzeggen en bij telfort aanvragen voor de overige Tv's of wordt dit automatisch omgezet naar Telfort en heb ik dit kosten niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:32
neorider schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:39:
Moet ik dan digitenne bij KPN opzeggen en bij telfort aanvragen voor de overige Tv's of wordt dit automatisch omgezet naar Telfort en heb ik dit kosten niet meer?
Die vraag is een paar pagina's terug nog langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

@telfort: Zojuist verhaal over mijn mogelijk defecte modem gepost in Zyxel 2602HW: modem dood?

Brambo123 raadde me aan met jou contact te zoeken. Zou je een blik op mijn verhaal willen werpen? Is er inderdaad sprake van een defect modem? Mocht je dat kunnen helpen dan heb ik via PM mijn postcode / huisnummer / klantnummer gestuurd.

Dank!

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 10:55
Internet ligt er hier al een paar uur uit en geen melding van storingen.
In Groningen, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verrekening kon niet meer mee met de afgelopen factuur. Deze zal op de volgende factuur recht getrokken worden.
BetuweKees schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:27:
@telfort: Zojuist verhaal over mijn mogelijk defecte modem gepost in Zyxel 2602HW: modem dood?

Brambo123 raadde me aan met jou contact te zoeken. Zou je een blik op mijn verhaal willen werpen? Is er inderdaad sprake van een defect modem? Mocht je dat kunnen helpen dan heb ik via PM mijn postcode / huisnummer / klantnummer gestuurd.

Dank!
Ik heb u hierbij een nieuw modem verstuurd. Ik verwacht dat deze er woensdag/donderdag is.
Surfer schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:05:
[...]

Ik heb het modem vandaag ontvangen. Dank! Ik heb hem nu in ADSL mode gezet, en alvast geïnstalleerd. Donderdag wordt de lijn omgezet, dan ben ik er alvast klaar voor.
Geen dank :)
Joostje123 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:43:
Internet ligt er hier al een paar uur uit en geen melding van storingen.
In Groningen, meer mensen hier last van?
Werkt het inmiddels weer? Er zijn namelijk geen storingsmeldingen aangemaakt gisteren.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@telfort
brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

Edit:
Ik heb nu volgende probleem:
Webinterface van modem blijft hangen, begin pagina blijft die maar proberen te laden.
(die pagina waar alle clients op verschijnen)
Als je maar lang genoeg wacht krijg ik alleen blauw scherm en kan ik verder in menu.
Maar dan nog als je terug gaat naar beginpagina duurt het maar en duurt het maar en krijg je nog niets.
Laatst heb ik ook al eens modem hiervoor gereboot.
Heb het met eerdere versies ook al gehad, lijkt toch op een bug...

Edit2:
Heb nog wat verder zitten te kijken:
WAN Edit (waar je o.a. IPTV en IPv6 kan instellen) is helemaal wit.
Static Route laat niet, DNS Route laat niet.
Na lang wachten krijg ik zowel in Static Route als DNS Route:
code:
1
2
Fetal Error in cmsgRegisterModule: please add value in /proc/sys/kernel/msgmni
cmsg_register_module.c 72: cmsgRegisterModule()

Heb even wat printscreens gemaakt:
https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink

Edit3: Net modem moeten rebooten omdat internet het niet meer deed...

[ Voor 104% gewijzigd door brambo123 op 26-09-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 08:43
quote:
Slenger schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:47:
Beste telfort,

Als ik de postcode check doe kom ik op 7 tot 9 Mb/s uit.
Dat is op nummer 17, hoe dicht ik bij nummer 1 kom hoe meer MB/s.
En hoe dichter ik bij de centrale kom hoe hoger het internet, terwijl we allemaal op de zelfde centrale zitten.
Klopt de postcode check niet of is er een ander probleem?
Postcode + plaatsnaam heb ik via PM verstuurd.

MVG,
Hans Ensing
Ik heb hierbij een migratie aangevraagd naar WBA-E. Door deze wijziging zal de lijn tussen de 5-7Mb omhoog gaan. Er wordt ook kosteloos een nieuw modem verstuurd. Ik verwacht dat deze wijziging binnen anderhalve week voltooid is.
@telfort,

Sinds donderdag hebben we sneller internet, bijna 2x het dubbele.
Ik wil jullie graag via deze weg bedanken.

MVG,
Hans Ensing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:43:
Ik heb u hierbij een nieuw modem verstuurd. Ik verwacht dat deze er woensdag/donderdag is.
Hartelijk dank!

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ook ik heb iets positiefs te melden!
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:37:
[...]
Als de stabiliteit van de lijn goed blijft zal in uw geval de snelheid oplopen tot 22.000kbps / 2.100kbps :)
Henk
Sinds afgelopen donderdag zitten wij op WBA-E icm VDSL2. Het modem trainde aanvankelijk in op 18016 kbps / 2056 kbps. Na het weekend heeft DLM dit naar boven bijgesteld: 22016 kbps / 2056 kbps het klopt dus helemaal wat Telfort voorspelde. :*)

Tot slot heb ik nog even een vraagje. @Telfort Webcare, Zit er op jullie ADSL2+ (WBA-E) lijnen ook DLM of is dat enkel voorbehouden voor VDSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

PenguinPower schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:47:
...en opeens geen internet meer... wel een succesvolle ADSL2+ handshake mogelijk... maar geen ip van telfort dhcp... (regio Uden)

ATM statistics geeft 0 RX cells aan
Ergens was er een glasvezel kapot getrokken bij het rooien van bomen. Volgens m'n schoonvader die met Telfort Helpdesk had gebeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Puch-Maxi
WBA-E icm ADSL2+ heeft ook DLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Laatst online: 23-09 12:23
@Telfort Webcare.

Sinds dinsdag 6 september ben ik met succes overgezet naar VDSL.

Momenteel 20 dagen aan elkaar een stabiele verbinding :)

Hieronder een aantal gegevens:
VDSL WAN Up 24756/3432 kbps
DSL Up Time: 20 days, 13 hour:52 min
System Up Time: 20 days, 13 hour:53 min

Ik heb helemaal geen klagen en ben er heel blij mee deze snelheid dan de 6 mbit destijds.

Bij het aanmelden voor VDSL2 werd gemeld dat de verbinding nog verder kan groeien, maar bij mijn verbinding is er niks meer veranderd sinds de omzetting. In de DM is gesproken een voorspelling gedaan tussen de 38 en de 42Mbit. Kan de snelheid zich nog verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Een verbinding op DLM regelt in de eerste 7 a 10 dagen. Maar ook elke ongeveer 30 dagen bij. Kan prima dat je straks wordt aangepast en meer snelheid in de verbinding zit wat nog mogelijk is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Frankisback schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:18:
@Telfort Webcare.

Sinds dinsdag 6 september ben ik met succes overgezet naar VDSL.

Momenteel 20 dagen aan elkaar een stabiele verbinding :)

Hieronder een aantal gegevens:
VDSL WAN Up 24756/3432 kbps
DSL Up Time: 20 days, 13 hour:52 min
System Up Time: 20 days, 13 hour:53 min

Ik heb helemaal geen klagen en ben er heel blij mee deze snelheid dan de 6 mbit destijds.

Bij het aanmelden voor VDSL2 werd gemeld dat de verbinding nog verder kan groeien, maar bij mijn verbinding is er niks meer veranderd sinds de omzetting. In de DM is gesproken een voorspelling gedaan tussen de 38 en de 42Mbit. Kan de snelheid zich nog verhogen?
Wat geeft je modem aan als max attainable speed?
Inloggen ->
Onderaan: maintenance -> Diagnostic
tabje:DSL Line
Klik: DSL Status

En dan krijg je een lijstje met gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Wel apart, zit eens te kijken naar het interactieve tv van telfort (wens van mij vorig jaar, toen maar opgezegd en naar upc overgegaan omdat dit niet mogelijk was). Voor 2e tv kiezen ze voor digitenne terwijl kpn gewoon 2e decoder geeft. Nog erger: 50 euro! voor een draadloze verbindingszet....tja, niet erg aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
En Digitenne icm interactieve tv is nog niet mogelijk.
Wij willen thuis nml de tweede tv met digitenne doen, alleen zei men bij Telfort dat het combinatie pakket nog niet kon. Dat kon pas aan het eind van dit jaar.

We gebruiken als een tijdje interactieve tv sinds de testfase.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 26-09-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 27-09 10:05

Martijn02

/* No Comment */

Mijn internet ligt er al sinds gisteravond uit (Bussum, 1402KW) op de storingen en onderhoud pagina zie ik niets staan, zijn er meer mensen met problemen?

Heb de modem al een aantal keer gereset, DSL lampje blijft steeds met tussenpozen in verschillende snelheden knipperen. Lijkt er op alsof hij geen signaal meer heeft?

[ Voor 35% gewijzigd door Martijn02 op 27-09-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambo123 schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:07:
@telfort
brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

Edit:
Ik heb nu volgende probleem:
Webinterface van modem blijft hangen, begin pagina blijft die maar proberen te laden.
(die pagina waar alle clients op verschijnen)
Als je maar lang genoeg wacht krijg ik alleen blauw scherm en kan ik verder in menu.
Maar dan nog als je terug gaat naar beginpagina duurt het maar en duurt het maar en krijg je nog niets.
Laatst heb ik ook al eens modem hiervoor gereboot.
Heb het met eerdere versies ook al gehad, lijkt toch op een bug...

Edit2:
Heb nog wat verder zitten te kijken:
WAN Edit (waar je o.a. IPTV en IPv6 kan instellen) is helemaal wit.
Static Route laat niet, DNS Route laat niet.
Na lang wachten krijg ik zowel in Static Route als DNS Route:
code:
1
2
Fetal Error in cmsgRegisterModule: please add value in /proc/sys/kernel/msgmni
cmsg_register_module.c 72: cmsgRegisterModule()

Heb even wat printscreens gemaakt:
https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink

Edit3: Net modem moeten rebooten omdat internet het niet meer deed...
Excuses voor de late reacte. Ik heb het voor u nagevraagd. 4to6 wordt al ondersteund sinds TUE.1. Het is dus niet nodig om over te gaan op de test firmware. U kunt gebruik maken van de 4to6 tunnels van sixxs of tunnelbroker. Kleine opmerking is dat het IPv6 subnet ingesteld moet worden bij LAN in plaats van bij WAN.

Overigens kunnen wij niet garanderen dat het werkt. We maken nog gebruik van IPv4 en ondersteunen dit dus ook niet.

Ik heb het probleem wat u had met de "hangende" web interface van het ZyXEL modem doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Zodra ik hier reactie op heb hoort u dit.
Slenger schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:30:
[...]

[...]

@telfort,

Sinds donderdag hebben we sneller internet, bijna 2x het dubbele.
Ik wil jullie graag via deze weg bedanken.

MVG,
Hans Ensing
Geen dank, goed om te horen :)
Ik heb u de track/trace per DM verstuurd.
GAIAjohan schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:47:
En Digitenne icm interactieve tv is nog niet mogelijk.
Wij willen thuis nml de tweede tv met digitenne doen, alleen zei men bij Telfort dat het combinatie pakket nog niet kon. Dat kon pas aan het eind van dit jaar.

We gebruiken als een tijdje interactieve tv sinds de testfase.
Pakketten combineren is wel mogelijk. U kunt gerust Digitenne bestellen als tweede tv. Dit wordt namelijk kosteloos zodra u ook Interactieve TV van ons afneemt. Deze bestellingen worden automatisch gesynchroniseerd met de systemen van ons en van KPN zodat de abonnementskosten niet worden berekend. Mocht u gebruik willen maken van een huurtuner betaald u enkel de €4 voor deze ontvanger.
Martijn02 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:43:
Mijn internet ligt er al sinds gisteravond uit (Bussum, 1402KW) op de storingen en onderhoud pagina zie ik niets staan, zijn er meer mensen met problemen?

Heb de modem al een aantal keer gereset, DSL lampje blijft steeds met tussenpozen in verschillende snelheden knipperen. Lijkt er op alsof hij geen signaal meer heeft?
Ik zie dat er inmiddels een storingsmelding voor is aangemaakt. Verwacht dat dit morgen/overmorgen opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13

Yuco

Womanizer!

@ Telfort Webcare:

Ik heb de modem sinds een paar dagen in huis. Vanochtend kreeg ik geen verbinding, wat aansluit op de door u gemelde onderhoudsdatum per vandaag.

Kunt u aangeven tot hoe laat dit onderhoud zal duren?

Tevens heb ik geen mail ontvangen waarin de precieze datum van deze werkzaamheden wordt gemeld, ondanks dat dit wel in een eerder ontvangen brief staat.

Staan in deze mail mail wellicht ook inlog gegevens die ik zometeen moet gebruiken?

Tot slot werken wij tot op heden nog steeds met ons speedlinq mailadres. Is het nu noodzakelijk om over te stappen op ons telfort mailadres? Zo ja, kunt u mij hier mee gegevens van toesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 27-09 10:05

Martijn02

/* No Comment */

Martijn02 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:43:

Inderdaad een lijnmeting aangevraagd, KPN reageerde vrij snel, en is vandaag al langsgeweest, die constateerde een stabiele 18mbit op de lijn (dat klopt wel) en concludeerde dat het modem stuk is.

Ik snap er niets van dat zo'n modem zomaar opeens *poef* stukgaat, als het nou had geonweerd gisteravond. Anyway, de bal ligt weer bij Telfort. De helpdeskmedewerker had het er over dat ik mijn abonement moest verlengen om een nieuw modem te kunnen krijgen, klopt dat? Ik ben al 3 jaar tevreden klant bij Telfort, maar heb weinig zin om door een defecte modem in de nieuwe abonementsprijzen te gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martijn02,

Er loopt op dit moment een onderzoek. Ik heb uw informatie bijgevoegd en probeer zo snel mogelijk een nieuw modem te kunnen leveren.

Zodra er meer informatie bekend is over de levering (track/trace en verwachte levertijd) laat ik u dat weten.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Telfort
6to4 wordt wel ondersteunt, echter moet je met sixxs een static ip instellen.
Je kan of 6to4 of static, niet beide tegelijk.
En dat was nou net het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@furby-killer,

Excuus voor de late reactie.

Ik zie dat uw lijn op dit moment intraind met 7992/776 Kb/s. Is er al een andere kabel tussen het hoofdaansluitpunt en het modem geprobeerd? Wellicht is het ook nog een mogelijkheid het modem te resetten na het wisselen van de kabel. Mocht dit niet helpen hoor ik dat graag van u.

@brambo123,

Ik zet uw bevindingen nogmaals door naar de desbetreffende afdeling. Zodra ik een terugkoppeling heb meld ik u dat.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort Webcare

Sinds gister trained mijn ADSL2+ nog maar in op 15006/1032 kbps en is mijn latency met ongeveer 30% omhoog gegaan. Voorheen was dit (anderhalf jaar) 18500 kbps. Zou fijn zijn als hier even naar gekeken wordt.

Deze modem heb ik pas net enkele weken aangezien mijn vorige zyxel het ineens had begeven.
Heb nu P-2601HN-F1
Firmware Version: V3.10(BLV.6)

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 4 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 12 db
current rate upstream: 1032 kbps
interleaving delay upstream: 2.00 ms
impulse noise protection upstream: 0.1 symbols
current rate downstream: 15006 kbps
impulse noise protection downstream: 2.5 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 19276 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 1 min
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Laatst online: 23-09 12:23
GAIAjohan schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:25:
[...]

Wat geeft je modem aan als max attainable speed?
Inloggen ->
Onderaan: maintenance -> Diagnostic
tabje:DSL Line
Klik: DSL Status

En dan krijg je een lijstje met gegevens.
De volgende DSL Line status krijg ik:
  • noise margin upstream: 14 db
  • output power downstream: -1 db
  • attenuation upstream: 0 db
  • noise margin downstream: 6 db
  • output power upstream: 13 db
  • attenuation downstream: 16 db
  • loop length is 627m
  • SRA upstream: init
  • SRA downstream: init
  • bitswap upstream: enabled
  • bitswap downstream: enabled
  • current rate upstream: 3432 kbps
  • interleaving delay upstream: 5.50 ms
  • impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
  • current rate downstream: 30732 kbps
  • interleaving delay downstream: 16.25 ms
  • impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
  • attainable rate upstream: 7762 kbps
  • attainable rate downstream: 33643 kbps
  • linetype: VDSL2
  • Profile: 8b
  • operational uptime: 13:50
  • CodeViolations near end: 0
  • FEC near end: 0
  • CodeViolations far end: 0
  • FEC far end: 0
  • Bandborders upstream:
  • nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
Alsof het onder de aandacht komt bij Telfort? Vandaag een snelheidsverhoging.

Voorheen (26-09-2011):
  • VDSL WAN Up 24756/3432 kbps
  • DSL Up Time: 20 days, 13 hour:52 min
  • System Up Time: 20 days, 13 hour:53 mi
Vandaag: (27-09-2011):
  • VDSL WAN Up 30732/3432 kbps
  • DSL Up Time: 13 hour:45 min
  • System Up Time: 21 days, 10 hour:47 min
Ik ben blij :9 Hopelijk is er nog meer uit te halen!
Maar een stabiele lijn is het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44
Ik heb problemen met mijn modem.
1 1/2 week geleden mijn eerste telfort modem binnen gekregen. Deze bleek helaas defect. (power lampje ging niet branden , andere wel en geen verbinding)

nu vandaag een nieuw modem binnen gekregen deze heb ik nu aangesloten. Nu heb ik een aantal problemen.
- de Powerbutton blijft niet ingedrukt maar raakt langzaam vanzelf weer uit (hier heb ik nu iets tussengestoken zodat dit niet gebeurd)

- Wireless verbinding is niet op te zetten. Ik heb het modem gereset waarna ik de wireless wel kon vinden. Echter binnen 5 minuten was deze weer verdwenen. Het modem zelf geeft aan dat de wireless wel aanstaat. Ik heb ondertussen 'm 2x helemaal gereset. Maar het probleem blijft.

Zijn er meer problemen met de wireless en is hier wat tegen te doen of moet ik wederom een nieuw modem aanvragen? Wel beroerde kwaliteit van die dingen zeg.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Frankisback schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:13:
[...]

Vandaag: (27-09-2011):
  • VDSL WAN Up 30732/3432 kbps
  • DSL Up Time: 13 hour:45 min
  • System Up Time: 21 days, 10 hour:47 min
Ik ben blij :9 Hopelijk is er nog meer uit te halen!
Maar een stabiele lijn is het belangrijkste :)
attainable rate upstream: 7762 kbps
attainable rate downstream: 33643 kbps
Qua download nog zo'n 3 mbit max, en upload gaat 'maar' tot 4 mbit, maar zou moeten lukken. nog 600kbit erbij
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:53:

Pakketten combineren is wel mogelijk. U kunt gerust Digitenne bestellen als tweede tv. Dit wordt namelijk kosteloos zodra u ook Interactieve TV van ons afneemt. Deze bestellingen worden automatisch gesynchroniseerd met de systemen van ons en van KPN zodat de abonnementskosten niet worden berekend. Mocht u gebruik willen maken van een huurtuner betaald u enkel de €4 voor deze ontvanger.
De verkoper aan de telefoon zei dat dat niet kon, en pas eind december beschikbaar werd om ook digitenne te verkrijgen:?
Ik heb een ontvanger wel liggen. Kan ik dan gewoon gratis een Digitenne kaart krijgen icm een CI+ bracket? of hoe zit dat? :) Of moet ik dan bv naar de Mediamarkt gaan en die kopen. :/

Eigenlijk zou ik nml 2 Digitenne kaarten willen.
Eén voor de tv boven waar een ontvanger in zit.
En de ander voor de TV beneden als Interactieve tv bv door een internetstoring uitvalt. In die TV zit een CI+ slot en die tv kan Digitenne ontvangen.

[ Voor 48% gewijzigd door GAIAjohan op 27-09-2011 20:56 ]

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 23:14
Nielson schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:44:
[...]
Die vraag is een paar pagina's terug nog langs gekomen.
Dank je wel. Was een kwestie van even beter zoeken :+

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 10:55
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:43:

[...]

Werkt het inmiddels weer? Er zijn namelijk geen storingsmeldingen aangemaakt gisteren.

Henk
Ja het werkt weer!

Ik heb wel nog een ander vraagje mijn huisgenote die het internet op haar naam heeft staan gaat verhuizen.
En wij willen het wel behouden hoe kunnen we dit overzetten?
Want op de website zie ik het alleen hebben over verhuizen naar een ander huis.
Bij ons moeten alleen de gegevens gewijzigd worden kan dit via mijn telfort (dan moet ik die gegevens maar eens ergens gaan zoeken)

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Net bericht gekregen van Telfort dat mijn lijn opgeleverd is (op me nieuwe adres). Wel lekker vlot, had aangegeven dat hij 3okt opgeleverd moest worden maar is dat blijkbaar nu al.

Vanavond het nieuwe modem maar is aansluiten en hopen dat die beetje naar behoren werkt (vdsl2 modem).
Nu moet ik alleen nog uit vinden welk ISRA punt de juiste moet zijn, er blijken er namelijk 2 binnen te komen in huis (in de woonkamer). Zo zijn er dus ook 2 aansluitingen voor televisie, blijkbaar zijn er ooit nieuwe aansluitingen gemaakt in de woning wegens ouderdom van de kabels?

Heb dan wel de vdsl modem gekregen, maar volgens de site is vdsl alleen nog niet toegankelijk op mijn adres,
niet dat het wat uit maakt maar wel beetje apart.

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik kan inmiddels met mijn medetweakers delen dat mijn probleem (4 weken verder) nog steeds niet is opgelost. Het moment dat ik de handdoek in de ring ga gooien is aanstaande. Er is mij op 16 september een monteur beloofd met testopstelling etc. maar 11 dagen (!) later moet ik horen dat deze hele afspraak gewoon niet door is gegaan. Er zijn wel inmiddels al 2 maanden abonnementskosten afgeschreven voor een product wat ik tot op heden nog niet heb kunnen gebruiken.

Vandaag maar een officiële klacht ingediend omdat ik absoluut niet tevreden ben met de huidige gang van zaken. Ik wacht nog enkele dagen af, daarna volgt een volledig verslag van de afgelopen weken.

:(

[ Voor 32% gewijzigd door Jesh op 28-09-2011 16:41 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.