als je een inboedel verzekering hebt kun je dit claimen, heb ik vorig jaar ook gehadbrambo123 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:17:
Modem is echt stuk, start niet meer op.
Netwerkkaarten van 2 computers doen het ook niet meer. (waarvan bij 1 geen ruimte meer is voor pci nic, dus wordt nieuw moederbord)
2e router doen aantal netwerkaansluitingen het niet meer.
Zo is het nu in de meter kast (Ik heb helemaal nergens kappen af gehaald, boel is gewoon gaan vliegen):
[afbeelding]
Monteur komt morgen tussen 8-10 uur.
Willen jullie modem nog terug hebben of zal ik hem maar bij de gemeente inleveren?
Verwijderd
@Webcare
Sinds 1 augustus overgestapt naar Telfort vdsl. Beginsnelheid van de verbinding opgestart met 3.3MB/s en vervolgens opgelopen naar 4.2MB/s. Na twee weken een ander modem gekregen in verband met een voedingsprobleem met de trafo. Na het installeren van het nieuwe modem is de downloadsnelheid alleen maar aan het teruglopen van 4.2MB/s naar 3.7Mb/s en inmiddels gezakt 2.4Mb/s. Upload is inmiddels ook naar beneden bijgesteld. Mag ik er van uit gaan dat gezien de afstand van 970 meter dit uiteindelijk het maximaal haalbare is? Wat ik dan alleen niet begrijp is het opschakelen naar een 4.2Mb profiel met het eerste modem en dat dit tot aan het wisselen van het modem zo is gebleven.
Vandaag - 28 augustus - DSL weer down gegaan en wederom is de snelheid weer naar beneden bijgesteld naar 2.1MB/s. Inmiddels een halvering van de oorspronkelijke snelheid die ik twee weken heb mogen beleven en zelfs een lagere snelheid die Telfort inschat.
Tegen beter weten in zal ik in ieder geval de splitter en de verbindingskabel naar het modem vernieuwen. Doplas kan ik weinig aan veranderen vanwege de fysieke kabelverbinding in de lasdop door middel van groentjes en verzilverde kokertjes en omdat het een lood/papier kabel betreft.
29 augustus - Weinig verbetering met betrekking het intrainen. Telfort blijkt nu wel bij het checken van de postcode de snelheid naar beneden bijgesteld te hebben. Op deze manier wil ik ook mijn product wel aan de man brengen.
Wel raar dat na het invullen van het tevredenheidsonderzoek de lijn alleen maar slechter is geworden. Met de kennis van nu zou ik zeker minder positief zijn geweest over VDSL.
Op dit moment heeft de router geen internet- en netwerkfunctionaliteit meer. Maar weer een reset geven.
30 augustus - Wordt alleen maar slechter. Download ingezakt naar 1.7MB/s en de upload is ook gehalveerd.
1 september
2e lijns-helpdesk gaat een DLM reset geven. We wachten af.
Draadje gesloten.
Sinds 1 augustus overgestapt naar Telfort vdsl. Beginsnelheid van de verbinding opgestart met 3.3MB/s en vervolgens opgelopen naar 4.2MB/s. Na twee weken een ander modem gekregen in verband met een voedingsprobleem met de trafo. Na het installeren van het nieuwe modem is de downloadsnelheid alleen maar aan het teruglopen van 4.2MB/s naar 3.7Mb/s en inmiddels gezakt 2.4Mb/s. Upload is inmiddels ook naar beneden bijgesteld. Mag ik er van uit gaan dat gezien de afstand van 970 meter dit uiteindelijk het maximaal haalbare is? Wat ik dan alleen niet begrijp is het opschakelen naar een 4.2Mb profiel met het eerste modem en dat dit tot aan het wisselen van het modem zo is gebleven.
Vandaag - 28 augustus - DSL weer down gegaan en wederom is de snelheid weer naar beneden bijgesteld naar 2.1MB/s. Inmiddels een halvering van de oorspronkelijke snelheid die ik twee weken heb mogen beleven en zelfs een lagere snelheid die Telfort inschat.
Tegen beter weten in zal ik in ieder geval de splitter en de verbindingskabel naar het modem vernieuwen. Doplas kan ik weinig aan veranderen vanwege de fysieke kabelverbinding in de lasdop door middel van groentjes en verzilverde kokertjes en omdat het een lood/papier kabel betreft.
29 augustus - Weinig verbetering met betrekking het intrainen. Telfort blijkt nu wel bij het checken van de postcode de snelheid naar beneden bijgesteld te hebben. Op deze manier wil ik ook mijn product wel aan de man brengen.

Op dit moment heeft de router geen internet- en netwerkfunctionaliteit meer. Maar weer een reset geven.
30 augustus - Wordt alleen maar slechter. Download ingezakt naar 1.7MB/s en de upload is ook gehalveerd.
1 september
2e lijns-helpdesk gaat een DLM reset geven. We wachten af.
Draadje gesloten.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 13:48 ]
Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je modem keer of paar keer van stroom af geweest is. Daardoor heeft de DLM je lijn naar beneden geschroeft. Enige wat je nu moet doen is zorgen dat je modem niet meer uit gaat en dan zou je verbinding vanzelf weer beter moeten worden.Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:37:
@Webcare
Sinds 1 augustus overgestapt naar Telfort vdsl. Beginsnelheid van de verbinding opgestart met 3.3Mb/s en vervolgens opgelopen naar 4.2Mb/s. Na twee weken een ander modem gekregen in verband met een voedingsprobleem met de trafo. Na het installeren van het nieuwe modem is de downloadsnelheid alleen maar aan het teruglopen van 4.2Mb/s naar 3.7Mb/s en inmiddels gezakt 2.4Mb/s. Upload is inmiddels ook naar beneden bijgesteld. Mag ik er van uit gaan dat gezien de afstand van 970 meter dit uiteindelijk het maximaal haalbare is? Wat ik dan alleen niet begrijp is het opschakelen naar een 4.2Mb profiel met het eerste modem en dat dit tot aan het wisselen van het modem zo is gebleven.
Wim
Gisteravond was er hier onderhoud aan het internet netwerk, kan de webcare mij vertellen wat er gedaan is ?
zat net op een 9 mbit, en ben nu weer teruggezakt naar ~7,5 helaas
zat net op een 9 mbit, en ben nu weer teruggezakt naar ~7,5 helaas
Eindelijk de tijd om mijn internet uit te proberen met de volgende resultaat

Niet zo slecht neem ik aan.
@Telfort: bedankt voor de snelle oplevering (11 dagen eerder dan de wens datum)

Niet zo slecht neem ik aan.
@Telfort: bedankt voor de snelle oplevering (11 dagen eerder dan de wens datum)
Druk en zetfouten voorbehouden.
Verwijderd
Modem is inderdaad één keer door mij spanningsloos gemaakt vanwege Wifi-probleem en één keer is er een reset van de lijn geweest waar ik part nog deel aan had. Is er iemand die mij kan vertellen hoelang het duurt voordat de DLM de snelheid weer op gaat bouwen? Lees wel berichten dat de DLM na 30 dagen de verbindingssnelheid probeert te verhogen, maar daar wordt deze jongen niet vrolijk van.WeAreLegion schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:51:
[...]
Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je modem keer of paar keer van stroom af geweest is. Daardoor heeft de DLM je lijn naar beneden geschroeft. Enige wat je nu moet doen is zorgen dat je modem niet meer uit gaat en dan zou je verbinding vanzelf weer beter moeten worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 09:49 ]
Is er een exact beleid met upgraden tot VDSL / Internet Max. Ik heb zojuist plus besteld (max is nog niet beschikbaar) en las net de lijst van kpn met geplande updates en het gaat zo te zien niet heel lang meer duren (bestelbaar vanaf oktober is de status) is het mogelijk om ter zijner tijd up te graden of kan ik beter een maand wachten met aanvraag (zit in 7 dagen periode)
Graag zou ik willen weten of ik Interactieve TV kan krijgen, volgens de Telfort site is het niet mogelijk.
Ik ben nu ingetraind op 12064/885, waarbij de upload me vrij langzaam lijkt. Op mijn vorige adres haalde ik 8000/1024, is er iets mis met de telefoonlijn? Of is er iets anders aan de hand?
De postcodecheck geeft iig ook vreemde waarden, voor Internet Basis schat deze 5-7 Mbit in en voor Internet Plus is de schatting 6-8 Mbit
Een maand of wat geleden was de schatting nog 12-16 Mbit voor Internet Plus.

De verhuizing is in elk geval soepel verlopen, vrijdag had ik geen internet mee in het oude huis, en gelijk het modem in mijn nieuwe huis geinstalleerd -> gelijk internet
Ik ben nu ingetraind op 12064/885, waarbij de upload me vrij langzaam lijkt. Op mijn vorige adres haalde ik 8000/1024, is er iets mis met de telefoonlijn? Of is er iets anders aan de hand?
De postcodecheck geeft iig ook vreemde waarden, voor Internet Basis schat deze 5-7 Mbit in en voor Internet Plus is de schatting 6-8 Mbit
Een maand of wat geleden was de schatting nog 12-16 Mbit voor Internet Plus.

De verhuizing is in elk geval soepel verlopen, vrijdag had ik geen internet mee in het oude huis, en gelijk het modem in mijn nieuwe huis geinstalleerd -> gelijk internet
[ Voor 5% gewijzigd door Jape op 27-08-2011 23:02 ]
Kabels getrokken (2x) naar TV hoekje. Ik wil tzt een LED TV met internetbrowser, dus zijn 2 kabels noodzakelijk.
Ontvanger even aangesloten als test, maar krijg fout 12 of 14. Ook met de meegeleverde netwerkkabel lukt het niet en krijg ik dezelfde fouten (opstartroutine al gevolgd). Er zal dus nog wel een switch naar VDSL uitgevoerd moeten worden. Jammer, ben een week weg voor cursus en dan was het al klaar geweest. Naja, zal wel goed komen tzt.
Ontvanger even aangesloten als test, maar krijg fout 12 of 14. Ook met de meegeleverde netwerkkabel lukt het niet en krijg ik dezelfde fouten (opstartroutine al gevolgd). Er zal dus nog wel een switch naar VDSL uitgevoerd moeten worden. Jammer, ben een week weg voor cursus en dan was het al klaar geweest. Naja, zal wel goed komen tzt.
@Webcare, Henk, Hugo,
bedankt voor jullie antwoorden (Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19") op mijn vragen. Twee vragen zijn er nog bij me over gebleven:
(1)
ik betrapte mezelf erop dat ik Digitienne en interactieve TV met elkaar verwar. In jullie antwoord maakten jullie een onderscheid tussen de twee (wel/niet HD). Om het onderscheid scherp te krijgen geef ik hieronder aan hoe ik het zelf interpreteer. Kunnen jullie aangeven in dat verhaal nog een gat is te schieten, of dat ik iet cruciaals mis?
Onderhuids gebruiken Digitienne en interactieve TV dezelfde techniek. hiebij neem ik aan dat de bandbreedte van gelijke radio en TV zenders bij Digitienne en interactieve TV gelijk zal zijn.
Digitienne biedt 25 TV zenders en 18 radio zenders.
Interactieve TV biedt (basispakket) 57 TV zenders en 90 radio zenders, kan life pauzeren, kan programmas opnemen (met harddisk in TV ontvanger neem ik aan) heeft programma gemist voor Nederlandse zenders en heeft toegang tot vidiotheek thuis. Kan op EEN toestel in huis. Andere TV's krijgen digitienne.
(2)
Aansluitingen.
(2-1)
De TV ontvanger is met RJ45 aan te sluiten op het modem?
(2-2)
Hoe wordt een Radio aangesloten? Aansluiting op de TV ontvanger begrijp ik? Is de stereo installatie altijd nodig, ook bij het kijken naar TV?
(2-3)
Thuis ligt een bedraad netwerk. Kunnen meerdere radio's op het netwerk worden aangesloten? Op de site heb ik alleen wat kunnen vinden over meerdere TV's via extra TV-ontvangers, kunnen die ook voor radios worden gebruikt?
bedankt voor jullie antwoorden (Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19") op mijn vragen. Twee vragen zijn er nog bij me over gebleven:
(1)
ik betrapte mezelf erop dat ik Digitienne en interactieve TV met elkaar verwar. In jullie antwoord maakten jullie een onderscheid tussen de twee (wel/niet HD). Om het onderscheid scherp te krijgen geef ik hieronder aan hoe ik het zelf interpreteer. Kunnen jullie aangeven in dat verhaal nog een gat is te schieten, of dat ik iet cruciaals mis?
Onderhuids gebruiken Digitienne en interactieve TV dezelfde techniek. hiebij neem ik aan dat de bandbreedte van gelijke radio en TV zenders bij Digitienne en interactieve TV gelijk zal zijn.
Interactieve TV biedt (basispakket) 57 TV zenders en 90 radio zenders, kan life pauzeren, kan programmas opnemen (met harddisk in TV ontvanger neem ik aan) heeft programma gemist voor Nederlandse zenders en heeft toegang tot vidiotheek thuis. Kan op EEN toestel in huis. Andere TV's krijgen digitienne.
(2)
Aansluitingen.
(2-1)
(2-2)
Hoe wordt een Radio aangesloten? Aansluiting op de TV ontvanger begrijp ik? Is de stereo installatie altijd nodig, ook bij het kijken naar TV?
(2-3)
Thuis ligt een bedraad netwerk. Kunnen meerdere radio's op het netwerk worden aangesloten? Op de site heb ik alleen wat kunnen vinden over meerdere TV's via extra TV-ontvangers, kunnen die ook voor radios worden gebruikt?
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Inderdaad!Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:37:
@HoppyF,
Ja, hele mooie lijn! Die staat binnenkort op de maximumsnelheid van 42.000 / 4.100kbps
Hugo
Mijn lijn is spontaan naar een nog hogere snelheid gegaan.
Het was al goed (31Mbps) maar nog veel beter.
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 42016/4104 kbps
DSL Up Time: 1 day, 15 hour:37 min

(1) Dit is niet het geval, digitenne gaat over the air en Interactieve TV wordt geleverd over internet. De bandbreedte van Interactieve TV is 4 Mbit per kanaal, die van Digitenne is lager. Ergo het signaal van van Digtenne is van mindere kwaliteitteacup schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:30:
@Webcare, Henk, Hugo,
(1)
(2)
Aansluitingen.
(2-1)
(2-2)
(2-3)
(2-1) Inderdaad
(2-2) In elk geval kun je radio luisteren door je TV aan te zetten. Voor zover ik weet is output naar een externe versterker/radio mogelijk.
(2-3) Nee, de radio word aangeleverd door de settopbox, en deze kan maximaal 1 kanaal aanleveren aan de radio/tv. De digitenne ontvangers die je voor een 2e,3e of 4e TV besteld kun je wel gebruiken voor radio, dit zijn echter de radiozenders die aangeboden worden over digitenne, en niet de zenders die aangeboden worden door de settopbox. (het aanbod via digitenne is beperkter)
Zie ook http://www.digitenne.nl voor meer info over digitenne.
@webcare
Is het bekend of er in Nieuw-Lekkerland ook VDSL-BuitenRing centrales komen?
In Q1 2012 word de centrale aan de middelweg geugrade. Ik kan uiteraard niet zien of jij daar op aangesloten zit.amarok schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:40:
@webcare
Zie ook KPN Wholesale documenten centrum
@webcare
Ik ben reeds 3 jaar naar tevredenheid klant bij Telfort echter is mijn ADSL2+ verbinding nog altijd 8/1 Mbit. Kunt u mij vertellen of er plannen zijn voor een upgrade van mijn verbinding?
De postcode is 5386DB28
Ik ben reeds 3 jaar naar tevredenheid klant bij Telfort echter is mijn ADSL2+ verbinding nog altijd 8/1 Mbit. Kunt u mij vertellen of er plannen zijn voor een upgrade van mijn verbinding?
De postcode is 5386DB28
@webcare
Ik heb nog geen modem ontvangen.
Weet je misschien waneer die komt?
Ik heb nog geen modem ontvangen.
Weet je misschien waneer die komt?
Via telefoon van de vrouw, internet eruit. Postcode 3317. Zelfs Dsl signaal weg!
@webcare
al dagen problemen dat dns server niet reageert. om de paar minuten er uit.
alternatieven helpt hier niks aan. zijn er meer mens met problemen
postcode 4461 VA
postcode 4461 VA
Zelfde probleem maar dan 6881.Lampuhkap schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:31:
Via telefoon van de vrouw, internet eruit. Postcode 3317. Zelfs Dsl signaal weg!
Zou het niet kunnen zijn dat het symptoom je op het verkeerde spoor zet naar een conclusie? Als je DSL verbinding niet stabiel is valt deze ook om de paar minuten uit en is dus niets bereikbaar. Dan is DNS maar een gevolg en helpt wisselen niets. Dan je aansluiting nalopen, alles even controleren en opnieuw vast drukken netjes direct bij je ISRA punt zoals in de handleiding en anders de helpdesk bellen.gunnie_nl schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:10:
@webcare
postcode 4461 VA
Je kan zo iets herkennen in je logs van je modem of als je even kijkt of het DSL lampje soms uit gaat en opnieuw gaat verbinden (knipperen en dan blijft branden).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
bjck schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:39:
[...]
Zou het niet kunnen zijn dat het symptoom je op het verkeerde spoor zet naar een conclusie? Als je DSL verbinding niet stabiel is valt deze ook om de paar minuten uit en is dus niets bereikbaar. Dan is DNS maar een gevolg en helpt wisselen niets. Dan je aansluiting nalopen, alles even controleren en opnieuw vast drukken netjes direct bij je ISRA punt zoals in de handleiding en anders de helpdesk bellen.
Je kan zo iets herkennen in je logs van je modem of als je even kijkt of het DSL lampje soms uit gaat en opnieuw gaat verbinden (knipperen en dan blijft branden).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
| 1 08/29/2011 21:20:23 DSL link down DSL Link 2 08/29/2011 21:20:05 DSL link up DSL Link 3 08/29/2011 21:19:20 DSL link down DSL Link 4 08/29/2011 21:18:57 DSL link up DSL Link 5 08/29/2011 21:18:11 DSL link down DSL Link 6 08/29/2011 21:17:53 DSL link up DSL Link 7 08/29/2011 21:17:03 DSL link down DSL Link 8 08/29/2011 21:16:37 DSL link up DSL Link 9 08/29/2011 21:15:52 DSL link down DSL Link 10 08/29/2011 19:43:46 DSL link up DSL Link 11 08/29/2011 19:43:01 DSL link down DSL Link 12 08/29/2011 19:40:17 DSL link up DSL Link 13 08/29/2011 19:39:32 DSL link down DSL Link 14 08/29/2011 19:39:14 DSL link up DSL Link 15 08/29/2011 19:38:28 DSL link down DSL Link 16 08/29/2011 19:38:03 DSL link up DSL Link 17 08/29/2011 19:37:18 DSL link down DSL Link 18 08/29/2011 19:36:27 DSL link up DSL Link 19 08/29/2011 19:35:41 DSL link down DSL Link 20 08/29/2011 19:19:46 DSL link up DSL Link 21 08/29/2011 19:19:01 DSL link down DSL Link 22 08/29/2011 19:18:37 DSL link up DSL Link 23 08/29/2011 19:17:52 DSL link down DSL Link 24 08/29/2011 19:16:39 DSL link up DSL Link 25 08/29/2011 19:15:53 DSL link down DSL Link 26 08/29/2011 18:59:05 DSL link up DSL Link 27 08/29/2011 18:58:20 DSL link down DSL Link 28 08/29/2011 18:58:02 DSL link up DSL Link 29 08/29/2011 18:57:41 DSL link down DSL Link 30 08/29/2011 18:55:17 DSL link up DSL Link 31 08/29/2011 18:54:26 DSL link down DSL Link 32 08/29/2011 18:54:03 DSL link up DSL Link 33 08/29/2011 18:53:17 DSL link down DSL Link 34 08/29/2011 18:52:41 DSL link up DSL Link 35 08/29/2011 18:51:56 DSL link down DSL Link 36 08/29/2011 18:51:28 DSL link up DSL Link 37 08/29/2011 18:50:42 DSL link down DSL Link 38 08/29/2011 18:50:24 DSL link up DSL Link 39 08/29/2011 18:50:03 DSL link down DSL Link 40 08/29/2011 18:32:58 DSL link up DSL Link 41 08/29/2011 18:32:09 DSL link down DSL Link 42 08/29/2011 18:31:21 DSL link up DSL Link 43 08/29/2011 18:30:36 DSL link down DSL Link 44 08/29/2011 18:29:24 DSL link up DSL Link 45 08/29/2011 18:29:03 DSL link down DSL Link 46 08/29/2011 18:25:02 DSL link up DSL Link 47 08/29/2011 18:24:13 DSL link down DSL Link 48 08/29/2011 18:23:49 DSL link up DSL Link 49 08/29/2011 18:23:29 DSL link down DSL Link 50 08/29/2011 18:23:10 DSL link up DSL Link 51 08/29/2011 18:22:50 DSL link down DSL Link 52 08/29/2011 18:22:31 DSL link up DSL Link 53 08/29/2011 18:21:26 DSL link down DSL Link 54 08/29/2011 18:21:04 DSL link up DSL Link 55 08/29/2011 18:19:59 DSL link down DSL Link 56 08/29/2011 18:19:28 DSL link up DSL Link 57 08/29/2011 18:18:48 DSL link down DSL Link 58 08/29/2011 18:18:29 DSL link up DSL Link 59 08/29/2011 18:17:44 DSL link down DSL Link 60 08/29/2011 18:15:49 DSL link up DSL Link 61 08/29/2011 18:15:03 DSL link down DSL Link 62 08/29/2011 18:14:24 DSL link up DSL Link 63 08/29/2011 18:13:39 DSL link down DSL Link 64 08/29/2011 18:13:21 DSL link up DSL Link 65 08/29/2011 18:12:16 DSL link down DSL Link 66 08/29/2011 18:11:10 DSL link up DSL Link 67 08/29/2011 18:10:25 DSL link down DSL Link 68 08/29/2011 18:10:06 DSL link up DSL Link 69 08/29/2011 18:09:45 DSL link down DSL Link 70 08/29/2011 18:09:27 DSL link up DSL Link 71 08/29/2011 18:08:22 DSL link down DSL Link 72 08/29/2011 18:08:04 DSL link up DSL Link 73 08/29/2011 18:07:19 DSL link down DSL Link 74 08/29/2011 18:07:00 DSL link up DSL Link 75 08/29/2011 18:06:15 DSL link down DSL Link 76 08/29/2011 18:05:46 DSL link up DSL Link 77 08/29/2011 18:05:06 DSL link down DSL Link 78 08/29/2011 18:04:47 DSL link up DSL Link 79 08/29/2011 18:04:02 DSL link down DSL Link 80 08/29/2011 18:03:44 DSL link up DSL Link 81 08/29/2011 18:02:59 DSL link down DSL Link 82 08/29/2011 18:02:25 DSL link up DSL Link 83 08/29/2011 18:02:04 DSL link down DSL Link 84 08/29/2011 18:01:25 DSL link up DSL Link 85 08/29/2011 18:00:40 DSL link down DSL Link 86 08/29/2011 18:00:21 DSL link up DSL Link 87 08/29/2011 17:59:17 DSL link down DSL Link 88 08/29/2011 17:58:55 DSL link up DSL Link 89 08/29/2011 17:57:51 DSL link down DSL Link 90 08/29/2011 17:57:27 DSL link up DSL Link 91 08/29/2011 17:56:42 DSL link down DSL Link 92 08/29/2011 17:56:02 DSL link up DSL Link 93 08/29/2011 17:55:17 DSL link down DSL Link 94 08/29/2011 17:54:39 DSL link up DSL Link 95 08/29/2011 17:54:19 DSL link down DSL Link 96 08/29/2011 17:52:18 DSL link up DSL Link 97 08/29/2011 17:51:33 DSL link down DSL Link 98 08/29/2011 17:50:07 DSL link up DSL Link 99 08/29/2011 17:49:02 DSL link down DSL Link 100 08/29/2011 17:48:44 DSL link up DSL Link 101 08/29/2011 17:47:58 DSL link down DSL Link 102 08/29/2011 17:47:40 DSL link up DSL Link 103 08/29/2011 17:46:55 DSL link down DSL Link 104 08/29/2011 17:46:37 DSL link up DSL Link 105 08/29/2011 17:45:51 DSL link down DSL Link 106 08/29/2011 17:45:05 DSL link up DSL Link 107 08/29/2011 17:44:20 DSL link down DSL Link 108 08/29/2011 17:43:46 DSL link up DSL Link 109 08/29/2011 17:43:01 DSL link down DSL Link 110 08/29/2011 17:42:43 DSL link up DSL Link 111 08/29/2011 17:41:58 DSL link down DSL Link 112 08/29/2011 17:41:28 DSL link up DSL Link 113 08/29/2011 17:40:43 DSL link down DSL Link 114 08/29/2011 17:40:21 DSL link up DSL Link 115 08/29/2011 17:39:35 DSL link down DSL Link 116 08/29/2011 17:39:17 DSL link up DSL Link 117 08/29/2011 17:38:32 DSL link down DSL Link 118 08/29/2011 17:38:13 DSL link up DSL Link 119 08/29/2011 17:37:53 DSL link down DSL Link |
je kan bijna je horloge er op gelijk zetten, en het is niet dat ik om de x minuten in de meterkast zit.
Dan ben je dankzij BJCK een stap verder, het ligt niet aan de DNS. Check je eigen bekabeling eerst eens aan de hand van het volgende:gunnie_nl schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:32:
[...]
code:
1 2 3 1 08/29/2011 21:20:23 DSL link down DSL Link grote knip 119 08/29/2011 17:37:53 DSL link down DSL Link
je kan bijna je horloge er op gelijk zetten, en het is niet dat ik om de x minuten in de meterkast zit.
http://forum.telfort.nl/topic7298.html
Mocht dat niet helpen kan telfort hopelijk iets betekenen!
[ Voor 83% gewijzigd door knakworst op 29-08-2011 21:40 ]
na geen stap verder vriend, bekabeling is niet langer als 60 cm tussen punt van binnen komst, en modem. allemaal standaard kabeltjes met vaste stekkers. ik heb nu modem webpage open staan dan kan ik tenminste zien wanneer ik kan replyen op deze post.knakworst schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:39:
[...]
Dan ben je dankzij BJCK een stap verder, het ligt niet aan de DNS. Check je eigen bekabeling eerst eens aan de hand van het volgende:
http://forum.telfort.nl/topic7298.html
Mocht dat niet helpen kan telfort hopelijk iets betekenen!
en hoezo telfort bellen? wat is dan de zin van deze webcare?
oke stekkers tijdens down time maar weer eens los en vast gestoken, maar nopes nada. het blijft up en down gaan.
nog meer ideeën
Modem reset? waarschijnlijk al geprobeerd.
Blauwe en rode ader omwisselen.
Aders opnieuw strippen.
Ander dslkabeltje proberen, zou een breukje in kunnen zitten.
Splitter aanwezig? Dan verwijderen.
Als je nog een ander modem hebt daarmee proberen. Weet je in ieder geval of t aan de modem ligt.
Je hoeft telfort niet te bellen. Je kan wachten tot iemand van de webcare er op reageert.
Blauwe en rode ader omwisselen.
Aders opnieuw strippen.
Ander dslkabeltje proberen, zou een breukje in kunnen zitten.
Splitter aanwezig? Dan verwijderen.
Als je nog een ander modem hebt daarmee proberen. Weet je in ieder geval of t aan de modem ligt.
Je hoeft telfort niet te bellen. Je kan wachten tot iemand van de webcare er op reageert.
Signature
oke, zat nog 1 splitter in deze verwijderd incl. reset.
kan hier beter een ping pong centrum beginnen.
ik ga maar naar bed, wilde iemand nog een log hebben vannacht?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Time Message Source Destination Notes 1 08/29/2011 22:17:25 DSL link down DSL Link 2 08/29/2011 22:17:04 DSL link up DSL Link 3 08/29/2011 22:16:14 DSL link down DSL Link 4 08/29/2011 22:09:35 DSL link up DSL Link 5 08/29/2011 22:08:50 DSL link down DSL Link 6 01/01/2000 00:00:27 DSL link up DSL Link |
Ik heb niets gezegd over bellengunnie_nl schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:58:
[...]
en hoezo telfort bellen? wat is dan de zin van deze webcare?
Als het de bedrading niet is, blijft het modem over, de bekabeling van ISRA naar centrale of iets in de centrale. Je zou het modem nog een harde reset kunnen geven. Voor de rest ben je afhankelijk van Telfort / KPN. Anders moet je toch (morgen) Telfort bellen. En anders wordt het afwachten want webcare verwacht ik hier nu 's avonds ook niet meer.
@Telfort Webcare, ik ben nu bij mijn buren, ze hebben wat problemen met e-mail ontvangst, gaat om een oud tiscali e-mail adres. Kunnen jullie daar een wachtwoordbrief voor sturen? Adresgegevens komen in DM naar jullie toe 
EDIT: Is opgelost via helpdesk!
EDIT: Is opgelost via helpdesk!
[ Voor 7% gewijzigd door RadioAir op 30-08-2011 21:06 ]
Verwijderd
In het verleden heb ik ook last gehad van een klapperende verbinding op een Zyxel P-2602HW-D1A.gunnie_nl schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:23:
oke, zat nog 1 splitter in deze verwijderd incl. reset.
code:
1 2 3 4 5 6 7 Time Message Source Destination Notes 1 08/29/2011 22:17:25 DSL link down DSL Link 2 08/29/2011 22:17:04 DSL link up DSL Link 3 08/29/2011 22:16:14 DSL link down DSL Link 4 08/29/2011 22:09:35 DSL link up DSL Link 5 08/29/2011 22:08:50 DSL link down DSL Link 6 01/01/2000 00:00:27 DSL link up DSL Link
Wat in mijn geval werkte was de oplossing op deze site.
@Telfort webcare,
Is het mogelijk mijn op 22-08 ingevoerde wijziging versneld door te voeren? Vanwege mijn migratie naar vdsl kon ik deze niet eerder doorgeven, met alle nadelen van dien.
Gegevens zijn als het goed is bekend via dm thread.
Alvast bedankt.
Is het mogelijk mijn op 22-08 ingevoerde wijziging versneld door te voeren? Vanwege mijn migratie naar vdsl kon ik deze niet eerder doorgeven, met alle nadelen van dien.
Alvast bedankt.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
@Telfort Webcare
Ik heb het nieuwe modem ontvangen dank daarvoor, en hij traint zelfs nog hoger in zit nu op 21,5Mbit dus dat is zekers wel netjes! Nou had ik nog een vraag, volgens mij zag ik ergens staan dat ik het oude modem niet in bruikleen had maar kan dat nergens meer terug vinden op de site, kan jij dat ergens terug vinden?
Ik heb het nieuwe modem ontvangen dank daarvoor, en hij traint zelfs nog hoger in zit nu op 21,5Mbit dus dat is zekers wel netjes! Nou had ik nog een vraag, volgens mij zag ik ergens staan dat ik het oude modem niet in bruikleen had maar kan dat nergens meer terug vinden op de site, kan jij dat ergens terug vinden?
Zilver/zwart modems zijn eigendom en hoef je niet terug te sturen, return policy is recentelijk gewijzigd
Ik heb zo zilveren recht opstaande zeg maar, maar goed ik wacht wel even tot webcare het aangeeft (niet dat ik je niet geloof hoor, just to be suretha_bulldog schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:57:
Zilver/zwart modems zijn eigendom en hoef je niet terug te sturen, return policy is recentelijk gewijzigd
Check eens het antwoord van Telfort Webcare geplaatst op dinsdag 23 augustus 2011 15:24WeAreLegion schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:58:
[...]
Ik heb zo zilveren recht opstaande zeg maar, maar goed ik wacht wel even tot webcare het aangeeft (niet dat ik je niet geloof hoor, just to be surezeg maar)
Heb het gelezen inderdaadknakworst schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:01:
[...]
Check eens het antwoord van Telfort Webcare geplaatst op dinsdag 23 augustus 2011 15:24
Verwijderd
@webcare
kunnen jullie zien wanneer de 40 down en 3 up lijn wordt geleverd bij mij.
dm met gegevens zal ik vast sturen.
alvast bedankt.
greetz
alvast bedankt.
greetz
Ik zou graag binnen dit topic de problemen met AirPlay en AirPrint in combinatie met het nieuwe Zyxel P-2812HNU-F1 modem van Telfort willen aankaarten.
Het modem lijkt geen goede ondersteuning voor Multicast DNS (MDNS) te hebben waardoor het Bonjour protocol van Apple problemen heeft. Hiermee zijn de Apple TV, AirPort Express en AirPrint compatible printers niet of slecht bruikbaar binnen het thuisnetwerk.
Met het vorige model van Telfort, de zilveren rechtopstaande, gaf dit geen enkel probleem.
Heeft iemand hier een suggestie voor een mogelijke oplossing?
Ik verwijs ook graag naar dit topic: P-2812HNU-F1 blokkeerd Airport service
En het topic op het officiele Telfort forum: http://forum.telfort.nl/topic10008.html
Het modem lijkt geen goede ondersteuning voor Multicast DNS (MDNS) te hebben waardoor het Bonjour protocol van Apple problemen heeft. Hiermee zijn de Apple TV, AirPort Express en AirPrint compatible printers niet of slecht bruikbaar binnen het thuisnetwerk.
Met het vorige model van Telfort, de zilveren rechtopstaande, gaf dit geen enkel probleem.
En het topic op het officiele Telfort forum: http://forum.telfort.nl/topic10008.html
Heb sinds 2 weken ook een P-2812HNU-F1 modem maar bij mij werkt alles naar behoren. Heb de modem bekabeld gekoppeld aan een TimeCapsule (TC). Aan de TC hangt weer bekabeld een Airport Express (AE). Wifi op het modem heb ik uitgeschakeld. Gebruik wel het 5Ghz dual band wifi netwerk van de TC en een 2,4Ghz netwerk op de AE voor oudere devices. Streaming vanaf mijn Macbook gaat prima naar mijn AE. Heb geen printer.john_bruin schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:28:
Ik zou graag binnen dit topic de problemen met AirPlay en AirPrint in combinatie met het nieuwe Zyxel P-2812HNU-F1 modem van Telfort willen aankaarten.
Kortom, een nieuw modem heeft bij mij geen enkel verschil gemaakt. Misschien wijkt mijn opstelling af van die van jou vandaar dat ik die erbij geplaatst heb.
Ik heb ook problemen met Airplay i.c.m. de P-2812HNU-F1. Mijn AppleTV2 wordt soms wel gevonden via airplay, wanneer ik bijvoorbeeld de remote app op de iPad gebruik. Maar ook dan krijg ik maar heel af en toe een airplay icoontje in de videoplayers te zien. Dit is erg lastig te reproduceren. Vooral als de AppleTV net is opgestart lukt verbinden makkelijker (maar niet altijd). Overigens werkt de appleTV2 verder naar behoren, podcasts en youtube werken als een zonnetje.
Mijn airport express krijgt uberhaupt geen verbinding met de Zyxel, ook niet als hij bedraad wordt aangesloten. Ethernet lampje blijft dan oranje en flikkert met tussenpozen. Ik zou deze graag laten fungeren als wifi router, om het probleem te omzeilen (zoals de aansluiting van Securer), maar dan moet hij eerst een IP adres kunnen krijgen.
Aansluiting:
Wifi (Zyxel): Apple TV2, iPhone, macbook, iPad
Ethernet: Airport express (maar deze werkt in zijn geheel niet met dit modem)
Mijn airport express krijgt uberhaupt geen verbinding met de Zyxel, ook niet als hij bedraad wordt aangesloten. Ethernet lampje blijft dan oranje en flikkert met tussenpozen. Ik zou deze graag laten fungeren als wifi router, om het probleem te omzeilen (zoals de aansluiting van Securer), maar dan moet hij eerst een IP adres kunnen krijgen.
Aansluiting:
Wifi (Zyxel): Apple TV2, iPhone, macbook, iPad
Ethernet: Airport express (maar deze werkt in zijn geheel niet met dit modem)
@Telfort Webcare:Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:00:
[...]
Gegevens ontvangen.
Ik ga in eerste instantie het modem vervangen.
Mocht hij dan alsnog klapperen, is de vervolgstap een KPN monteur aansturen.
Henk
[...]
Afgelopen vrijdag heb ik het nieuwe modem ontvangen en aangesloten. Sindsdien heb ik geen spontane retrains meer gehad en is de verbinding weer stabiel (Ook de intrainsnelheid zit weer vast op 16007/1029, wat lijkt te worden bepaald door een 'hard' profiel)
Het lijkt er dus op dat de oude Zyxel P-2602HW-D1A.de oorzaak van de klapperlijn was bij mij en de problemen met het toezenden van de nieuwe modem verholpen zijn. Mijn dank daarvoor!
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Thanks voor de info! Dit bevestigt mogelijk het verhaal van Zyxel dat het aan de WiFi Chipset van het modem kan liggen. De oplossing zou dan een extra Wifi accesspoint kunnen zijn. Ik zou dit wel jammer vinden, omdat dit weer een apparaat en een stroomverbruiker extra is.securer schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:01:
[...]
Heb sinds 2 weken ook een P-2812HNU-F1 modem maar bij mij werkt alles naar behoren. Heb de modem bekabeld gekoppeld aan een TimeCapsule (TC). Aan de TC hangt weer bekabeld een Airport Express (AE). Wifi op het modem heb ik uitgeschakeld. Gebruik wel het 5Ghz dual band wifi netwerk van de TC en een 2,4Ghz netwerk op de AE voor oudere devices. Streaming vanaf mijn Macbook gaat prima naar mijn AE. Heb geen printer.
Kortom, een nieuw modem heeft bij mij geen enkel verschil gemaakt. Misschien wijkt mijn opstelling af van die van jou vandaar dat ik die erbij geplaatst heb.
@Webcare
Vandaag nog geen modem ontvangen.
Zit dus nogsteeds zonder internet
thx voor de link, snap alleen niet dat na 4 jaar er in eens een probleem is met een te hoge snelheid.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:19:
[...]
In het verleden heb ik ook last gehad van een klapperende verbinding op een Zyxel P-2602HW-D1A.
Wat in mijn geval werkte was de oplossing op deze site.
en dat ik dan een lagere in moet gaan stellen of aan moet vragen.
Ik wacht ook op mijn P-2812HNU-F1 nog steeds. Zou er binnen een week zijn volgens de webcare nadat ze mijn bedenktijd hadden verwijderd. Kijk ook elke dag uit naar de pakketservice. Misschien is t druk bij telfortbrambo123 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:00:
@Webcare
Signature
Zie ineens dat onze dorpscentrale ineens 20Mb of meer aangeeft bij de postcode checks van diverse providers en site's. We hebben hier een 20Mb Telfort contract maar helaas nog steeds 8Mb, strak. Centrale schijnt nu dus geupgrade te zijn alle KPN providers bieden nu meer snelheid en ook itv. Krijgen we nu automatisch 20Mb en hoelang kan die upgrade nog duren? Ons contract met telfort is tot 20Mb...... nog steeds 8Mb....
Iedereen op een ex-CGB3 centrale (tot 8mbit) wordt vanzelf omgezet naar het nieuwe WBA-E netwerk. Je ontvangt tzt dus een nieuw modem. Waarschijnlijk ga je zelfs intrainen op VDSL2 met een 22/2 profiel, voor zover mogelijk op jouw afstand tot wijkkast/centrale
Dat zou inderdaad kunnen en in dat geval moeten ze dit ook eigenlijk wel corrigeren, bizar toch. Kan je niet tijdelijk de AE Wifi accespoint laten zijn? Werk volgens mij sowieso beter mbt streaming vanaf je mac devices dacht ik.john_bruin schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:58:
[...]
Thanks voor de info! Dit bevestigt mogelijk het verhaal van Zyxel dat het aan de WiFi Chipset van het modem kan liggen. De oplossing zou dan een extra Wifi accesspoint kunnen zijn. Ik zou dit wel jammer vinden, omdat dit weer een apparaat en een stroomverbruiker extra is.
@Webcare
Sinds kort heeft mijn moeder mijn contract overgenomen omdat ik ga verhuizen vanuit huis en mijn moeder het huis telefoon nummer wou behouden.
Nu heb ik een brief gestuurd en deze is netjes afgehandeld.
Nu viel mij alleen op dat ik de factuur nog via de mail krijg en vroeg me dan ook af als het mail adres wel gewijzigd is.
Verder vroeg ik me af als de login naam ook gewijzigd kan worden of dat deze zo moet blijven. Aangezien ik op mijn nieuwe adres ook weer ADSL neem van Telfort wil ik niet in de war raken met inlog gegevens. (dit is nog niet aangevraagd omdat ik de sleutel nog niet heb).
Sinds kort heeft mijn moeder mijn contract overgenomen omdat ik ga verhuizen vanuit huis en mijn moeder het huis telefoon nummer wou behouden.
Nu viel mij alleen op dat ik de factuur nog via de mail krijg en vroeg me dan ook af als het mail adres wel gewijzigd is.
Verder vroeg ik me af als de login naam ook gewijzigd kan worden of dat deze zo moet blijven. Aangezien ik op mijn nieuwe adres ook weer ADSL neem van Telfort wil ik niet in de war raken met inlog gegevens. (dit is nog niet aangevraagd omdat ik de sleutel nog niet heb).
En we hebben weer internet 
Hoe snel wordt firmware geupdate? (of kun je firmware pushen)
Edit:
Ik snap iets niet:
Brief bij modem: 26-8-2011
Verzendstikker: 30-8-2011
Waarom moet dat zo lang duren om een modem te versturen?
Edit:
Ik snap iets niet:
[ Voor 43% gewijzigd door brambo123 op 31-08-2011 12:24 ]
ik denk dat ik van tele2 naar telfort ga overstappen ik heb 20mb/s abbo maar krijg niet eens 2mb/s op de site van telfort laat die zien dat ik max 16mb/s kan krijgen.
Je snapt het verschil tussen bits en bytes? (om over het verschil tussen mili en Mega nog maar even te zwijgen)I_Cx_l schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:27:
ik denk dat ik van tele2 naar telfort ga overstappen ik heb 20mb/s abbo maar krijg niet eens 2mb/s op de site van telfort laat die zien dat ik max 16mb/s kan krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 31-08-2011 13:23 ]
Ik ontving vrijdag de 2812 2602 met BLV.4 firmware, zaterdag werd ik verrast door een totaal nieuwe interface, BLV.6.brambo123 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:09:
Edit:
Ik snap iets niet:
Bij mij werd de nieuwe firmware de eerste nacht na aansluiten dus gepushed.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Vandaag geen internet op mijn oude modem, gelukkig gisteren het nieuwe binnen gekregen. Aangesloten en binnen 5 minuten weer online, draadloze verbinding werkt perfect. Kan mijn D-link wifi router de kast in!
Ik hoop dat het nieuwe modem zuiniger is dan het oude en helemaal nu ik geen twee apparaten meer nodig heb.
Ik hoop dat het nieuwe modem zuiniger is dan het oude en helemaal nu ik geen twee apparaten meer nodig heb.
[ Voor 21% gewijzigd door Cobb op 31-08-2011 20:05 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
@ Telfort Webcare
Hallo,
Ik heb een aantal weken geleden Interactieve TV besteld ter uitbreiding van de 20 Mb verbinding die ik al een aantal jaar naar volle tevredenheid gebruik. Ik heb de nieuwe modem ontvangen, en zoals in de bijgesloten brief aangegeven meteen aangesloten.
De opleverdatum voor de switch naar TV/ADSL was vandaag (01-09). Ik kreeg vanochtend om 10.24 een sms dat mijn internetverbinding is omgezet, echter sinds die tijd heb ik geen enkel signaal meer op de modem.
DSL / Internet lampjes gaan niet meer branden, ik heb de modem al diverse keren herstart maar geen resultaat. Duurt dit even of is hier wat anders aan de hand? (ik schrijf dit nu via een mobiel toestel)
Graag zou ik van u z.s.m. respons krijgen.
Hallo,
Ik heb een aantal weken geleden Interactieve TV besteld ter uitbreiding van de 20 Mb verbinding die ik al een aantal jaar naar volle tevredenheid gebruik. Ik heb de nieuwe modem ontvangen, en zoals in de bijgesloten brief aangegeven meteen aangesloten.
De opleverdatum voor de switch naar TV/ADSL was vandaag (01-09). Ik kreeg vanochtend om 10.24 een sms dat mijn internetverbinding is omgezet, echter sinds die tijd heb ik geen enkel signaal meer op de modem.
DSL / Internet lampjes gaan niet meer branden, ik heb de modem al diverse keren herstart maar geen resultaat. Duurt dit even of is hier wat anders aan de hand? (ik schrijf dit nu via een mobiel toestel)
Onze lijn attenuation downstream is 51 db. Volgens de welbekende tabelletjes moet dan rond de 4MBIT te halen zijn. Toen we nog bij KPN zaten werd dit ook netjes gehaald, modem heeft jarenlang ingetraind op net iets meer dan 4000kbps. Sinds we bij Telfort zitten traint het modem (retestabiel) in op 3168/736 kbps, maar een paar weken geleden ook voor 1 dag (in mijn ogen stabiel) op 3,6mbit en eerder ook weleens voor een paar uur op 3,9 mbit. Na veelvuldig met de helpdesk te hebben gesproken komt het er op neer dat Telfort niks kan/wil doen. Zou ik misschien zelf mijn verbinding omhoog kunnen schroeven op de een of andere manier? Uiteraard zijn alle kabels nagekeken/ vervangen en zit het standaard kabeltje van modem naar ISRA punt direct op het ISRA punt (minder dan 60cm). De helpdesk heeft zelfs een keer aangegeven dat het wellicht handig is om de kabels van het ISRA punt af te knippen en een nieuw stukje te strippen. Dit bleek niet te mogen nadat het gedaan was. Dus eindvraag: Kan ik zelf iets doen om mijn verbinding sneller te krijgen?
@ Telfort webcare
Vanaf vorige week donderdag, zou ik zsm gebeld worden door een monteur. Wegens uitvallen van internet verbinding om de 2 min.
Is niet meer nodig!! Zelf opgelost. Stabiele lijn nu. Thanks anyway.
Vanaf vorige week donderdag, zou ik zsm gebeld worden door een monteur. Wegens uitvallen van internet verbinding om de 2 min.
Is niet meer nodig!! Zelf opgelost. Stabiele lijn nu. Thanks anyway.
Verwijderd
Excuses voor de late reacties. Door ziekte en bezetting is de druk wat opgevoerd. We zijn er weer 

De excacte reden van de vertraging weet ik niet, kan een achterstand in modemlevering zijn geweest. Excuses voor het ongemak.
Henk
Ik ga kijken wat ik voor u kan doen. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.Meauses schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:09:
@Telfort webcare,
Alvast bedankt.
Gegevens via DM ontvangen. Dit ga ik uitzoeken voor u. Ik kom hier op terug.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:14:
@webcare
alvast bedankt.
greetz
Graag gedaan. Goed om te horen dat het weer werkt.Maestro schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:16:
@Telfort Webcare:
Afgelopen vrijdag heb ik het nieuwe modem ontvangen en aangesloten. Sindsdien heb ik geen spontane retrains meer gehad en is de verbinding weer stabiel (Ook de intrainsnelheid zit weer vast op 16007/1029, wat lijkt te worden bepaald door een 'hard' profiel)
Het lijkt er dus op dat de oude Zyxel P-2602HW-D1A.de oorzaak van de klapperlijn was bij mij en de problemen met het toezenden van de nieuwe modem verholpen zijn. Mijn dank daarvoor!
Zoals al eerder aangegeven is het retour-beleid van de modems onlangs gewijzigd. Het modem wat u eerst in bruikleen had van ons is nu uw eigendom.WeAreLegion schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:54:
@Telfort Webcare
Graag ontvang ik per DM uw postcode en huisnummer. Dan ga ik kijken per welke datum uw aansluiting omgezet kan worden.satfreak01 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:46:
Zie ineens dat onze dorpscentrale ineens 20Mb of meer aangeeft bij de postcode checks van diverse providers en site's. We hebben hier een 20Mb Telfort contract maar helaas nog steeds 8Mb, strak. Centrale schijnt nu dus geupgrade te zijn alle KPN providers bieden nu meer snelheid en ook itv. Krijgen we nu automatisch 20Mb en hoelang kan die upgrade nog duren? Ons contract met telfort is tot 20Mb...... nog steeds 8Mb....
Ik ga dit voor u uitzoeken, ik kom daar zo snel mogelijk op terug.Turbo_boy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:32:
@Webcare
De firmware zal de eerste nacht normaliter geupdate worden.brambo123 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:09:
Edit:
Ik snap iets niet:
De excacte reden van de vertraging weet ik niet, kan een achterstand in modemlevering zijn geweest. Excuses voor het ongemak.
Dan is de omzetting dus geluktCobb schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:03:
Vandaag geen internet op mijn oude modem, gelukkig gisteren het nieuwe binnen gekregen. Aangesloten en binnen 5 minuten weer online, draadloze verbinding werkt perfect. Kan mijn D-link router de kast in!
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer. Dan zal ik kijken wat er aan de hand is.Jesh schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:23:
@ Telfort Webcare
Hallo,
Henk
@ Telfort Henk
Inmiddels heeft je collega Hugo dit probleem opgepakt toen ik een topic heb geopend op het Telfort forum. (zie ook: http://forum.telfort.nl/topic10056.html )
Echter, nu blijkt dat er in de centrale draden verkeerd zijn aangesloten, je collega heeft een monteur aangestuurd maar nu blijkt dat ze hopelijk vandaag, anders morgen pas bellen voor een afspraak.
Ik vind dit onacceptabel. De opleverdatum is vandaag, en ook al snap ik (ik ben nota bene een collega) dat fouten gemaakt kunnen worden, dan kan het niet zo zijn dat ik dalijk het gehele weekend zonder verbinding zit. De iTV maakt me nog niet eens zoveel uit, maar dat ik niet normaal kan internetten vind ik echt zwaar onder de maat.
Indien dit wel het geval is wil ik hiervoor compensatie. Ik zou het dan ook op prijs stellen als dit z.s.m. wordt hersteld.
Inmiddels heeft je collega Hugo dit probleem opgepakt toen ik een topic heb geopend op het Telfort forum. (zie ook: http://forum.telfort.nl/topic10056.html )
Echter, nu blijkt dat er in de centrale draden verkeerd zijn aangesloten, je collega heeft een monteur aangestuurd maar nu blijkt dat ze hopelijk vandaag, anders morgen pas bellen voor een afspraak.
Ik vind dit onacceptabel. De opleverdatum is vandaag, en ook al snap ik (ik ben nota bene een collega) dat fouten gemaakt kunnen worden, dan kan het niet zo zijn dat ik dalijk het gehele weekend zonder verbinding zit. De iTV maakt me nog niet eens zoveel uit, maar dat ik niet normaal kan internetten vind ik echt zwaar onder de maat.
Indien dit wel het geval is wil ik hiervoor compensatie. Ik zou het dan ook op prijs stellen als dit z.s.m. wordt hersteld.
@telfort
Zouden jullie nog kunnen antwoorden op brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"
Oftewel, willen jullie echt modem weer terug hebben of zal ik hem bij de gemeente inleveren?
Alle netwerkapparaten die er achter zitten is netwerkkaart van doorgebrand, ding is dus echt niet te redden.
En als jullie hem wel terug willen hebben, mag ik hem eens openschroeven om schade te bekijken?
Zouden jullie nog kunnen antwoorden op brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"
Oftewel, willen jullie echt modem weer terug hebben of zal ik hem bij de gemeente inleveren?
Alle netwerkapparaten die er achter zitten is netwerkkaart van doorgebrand, ding is dus echt niet te redden.
En als jullie hem wel terug willen hebben, mag ik hem eens openschroeven om schade te bekijken?
Verwijderd
@Jesh,
Zie uw topic op het Telfort forum.
@igorvans,
Mooi dat het is opgelost! Ik heb de monteur ingetrokken en heb in plaats daarvan nu een DLM reset aangevraagd.
@brambo123,
Die moet officieel wel terug maar als u beloofd om de foto's in dit topic te plaatsen mag u hem voor die tijd eerst open maken
Hugo
@igorvans,
Mooi dat het is opgelost! Ik heb de monteur ingetrokken en heb in plaats daarvan nu een DLM reset aangevraagd.
@brambo123,
Die moet officieel wel terug maar als u beloofd om de foto's in dit topic te plaatsen mag u hem voor die tijd eerst open maken
Hugo
DSL aansluiting:

Volgens mij mis ik wat tin op aantal plekken
Netwerkaansluiting:

Metaal is beetje te warm geworden.
Voorkant:

Wat je daar ziet komt door de DSL aansluiting.
Achterkant:

En dat door de netwerkaansluitingen...

Volgens mij mis ik wat tin op aantal plekken

Netwerkaansluiting:

Metaal is beetje te warm geworden.
Voorkant:

Wat je daar ziet komt door de DSL aansluiting.
Achterkant:

En dat door de netwerkaansluitingen...
Heftig! Gelukkig is er geen brand uitgebroken!
En welk type modem is dit dat zo makkelijk brand? Zit er geen zekering in?
Dit was een blikseminslag in de telefoonlijn. In de transformator zit hopelijk iets van een zekering, maar hier kun je weinig aan doen.
Even een update:Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:56:
@Jesh,
Ben net gebeld door een collega van KPN en heb een afspraak gemaakt met de monteur voor morgenmiddag tussen 16.00 en 18.00.
Wordt vervolgd.
Bij mij werkt alles, up and running en ben erg tevreden over de kwaliteit van iptv, werkt uitstekend!
Wel een vraagje nog @Webcare. Modem traint nu in op 18016/2032 kbps. De download is daardoor ca. 2mbit (merkbaar) minder dan op ADSL hiervoor. Ik zie in de diagnostische gegevens dat ik tot ca. 32mbit zou kunnen dus maak daaruit op dat ik 'geknepen' wordt op 18mbit, klopt dat en indien ja, waarom is dat?
Wel een vraagje nog @Webcare. Modem traint nu in op 18016/2032 kbps. De download is daardoor ca. 2mbit (merkbaar) minder dan op ADSL hiervoor. Ik zie in de diagnostische gegevens dat ik tot ca. 32mbit zou kunnen dus maak daaruit op dat ik 'geknepen' wordt op 18mbit, klopt dat en indien ja, waarom is dat?
Verwijderd
Top! 
18/2 is de DLM startsnelheid voor Internet Plos, als de lijn stabiel is (en dat is hij) gaat de snelheid binnen 7 dagen richting de 22.000/2.100kbps, max van uw Internet Plus abonnement. Technisch zou hij 31.744 / 7.528kbps kunnen alleen gaat de upload van Internet Max "maar" tot ~4.100kbps.
Hugo
18/2 is de DLM startsnelheid voor Internet Plos, als de lijn stabiel is (en dat is hij) gaat de snelheid binnen 7 dagen richting de 22.000/2.100kbps, max van uw Internet Plus abonnement. Technisch zou hij 31.744 / 7.528kbps kunnen alleen gaat de upload van Internet Max "maar" tot ~4.100kbps.
Hugo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 16:14 ]
@Hugo
Waarom wordt bij Internet Max geadverteerd met 'tot 3Mb/s' upload terwijl deze gecapped wordt op 4Mb/s?
Waarom wordt bij Internet Max geadverteerd met 'tot 3Mb/s' upload terwijl deze gecapped wordt op 4Mb/s?
[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 01-09-2011 16:20 ]
Verwijderd
Omdat overperformen een positief aandeel heeft in de klantervaring. Ik persoonlijk zou ook gewoon tot 4Mb/s adverteren, maar hey, wie ben ik.
Hugo
Hugo
Ah duidelijk, dank je! Denk dat ik die extra 15euro (betaal voorlopig nog 20e internet (volgens contract) + 11e iptv namelijk) voor 10mbit extra er voorlopig niet voor over heb maar wie weet ;-)Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:12:
Top!
18/2 is de DLM startsnelheid voor Internet Plos, als de lijn stabiel is (en dat is hij) gaat de snelheid binnen 7 dagen richting de 22.000/2.100kbps, max van uw Internet Plus abonnement. Technisch zou hij 31.744 / 7.528kbps kunnen alleen gaat de upload van Internet Max "maar" tot ~4.100kbps.![]()
Hugo
@ Webcare, kunnen jullie nog even naar mijn bericht kijken? Link
Ik heb geprobeerd om de AE AP te laten zijn, maar ook dat werkt helaas niet, dan klaagt hij over dubbele NAT.securer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:02:
[...]
Dat zou inderdaad kunnen en in dat geval moeten ze dit ook eigenlijk wel corrigeren, bizar toch. Kan je niet tijdelijk de AE Wifi accespoint laten zijn? Werk volgens mij sowieso beter mbt streaming vanaf je mac devices dacht ik.
Het probleem is overigens op het telfort forum opgepakt door de developers:
http://forum.telfort.nl/topic10008-15.html
Ik heb even een vraagje over verhuizen. Ik ga zelf niet verhuizen. Maar m'n schoonouders wel. Zij hebben nu een telfort verbinding en gaan dus verhuizen. Nu kost dit of 59 euro of 25 euro met nieuwe abonnement. Opzich is het nog goedkoper om eerst op te zeggen en dan een nieuw abonnement af te sluiten. Of gaat dit niet werken?
Wat valt er onder een nieuw abonnement, de verbinding die ze nu hebben is nog een oud Tiscali abonnement...
Overstappen naar Internet basis is al goed genoeg?
Verder willen ze ook gaan bellen via Telfort, zou dat eventueel als nieuw abonnement gelden?
Het KPN nummer wat ze nu hebben hoeft niet perse geporteerd te worden, dus het oude abonnement opzeggen en nieuwe aanvragen is wat dat betreft geen issue. Het email adres van Tiscali (zou ook nog van worldonline kunnen zijn) gaat waarschijnlijk wel vervallen, dat zou jammer zijn....
Wat valt er onder een nieuw abonnement, de verbinding die ze nu hebben is nog een oud Tiscali abonnement...
Verder willen ze ook gaan bellen via Telfort, zou dat eventueel als nieuw abonnement gelden?
Het KPN nummer wat ze nu hebben hoeft niet perse geporteerd te worden, dus het oude abonnement opzeggen en nieuwe aanvragen is wat dat betreft geen issue. Het email adres van Tiscali (zou ook nog van worldonline kunnen zijn) gaat waarschijnlijk wel vervallen, dat zou jammer zijn....
Verwijderd
Ik heb de gegevens nog in de DM staan. Ik ga het voor u uitzoeken. Kom hier zo snel mogelijk op terug.Jape schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:50:
@ Webcare, kunnen jullie nog even naar mijn bericht kijken? Link
-Update: Zie op dit moment de volgende waarden:
Huidige DSL-snelheid 12.148 / 916 kbit/s. Is dus iets verbeterd. Het is mogelijk dat er binnenshuis nog wat winst te behalen is. Is het modem direct op het ISRA-punt aangesloten? Kabel tussen ISRA en modem vervangen?
Internet Basis heeft een snelheid tot 8Mb.Coenen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:55:
Ik heb even een vraagje over verhuizen. Ik ga zelf niet verhuizen. Maar m'n schoonouders wel. Zij hebben nu een telfort verbinding en gaan dus verhuizen. Nu kost dit of 59 euro of 25 euro met nieuwe abonnement. Opzich is het nog goedkoper om eerst op te zeggen en dan een nieuw abonnement af te sluiten. Of gaat dit niet werken?
De emailadressen die er op dit moment aan gekoppeld zijn (Tiscali en Worldonline) zullen inderdaad vervallen. Die worden gekoppeld aan het hoofdemailaccount. Mocht deze opgezegd worden, vervallen de aliassen ook.
De verlenging is waarschijnlijk op basis van het internet. Als u daar bij aan geeft ook te willen bellen via Telfort, zit daar een extra korting aan vast. Wellicht kan ik het voor uw schoonouders uitzoeken.
Graag ontvang ik de postcode en het huisnummer (oud/nieuw) van uw schoonouders om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Henk
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 09:05 ]
Airport express(en alle andere apple netwerk routers) kun je ook als server gebruiken .... Moet je even kijken in de instellingen voor het delen van internet.Pierz schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:57:
[...]
Ik heb geprobeerd om de AE AP te laten zijn, maar ook dat werkt helaas niet, dan klaagt hij over dubbele NAT.
Het probleem is overigens op het telfort forum opgepakt door de developers:
http://forum.telfort.nl/topic10008-15.html
Ik kan me helaas niet herinneren hoe de instelling heet. Ik moest er laatst een configureren omdat het netwerk raar deed en was toen erg verbaasd over een van de instellingen die de wan-poort van een time machine min of meer als bridge configureerde.
Volgens mij heette het delen van meerdere ip's.
Modem staat in de meterkast en is direct op het ISRA-punt aangesloten met de kabel die Telfort bijgeleverd heeft. Ik heb ook nog een ander kabeltje geprobeerd (30 cm). Daarmee trainde het modem 1 keer in op ongeveer 13500/880, maar de 2e keer kwam het modem weer op rond de 12000/880 uit.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:21:
[...]
Ik heb de gegevens nog in de DM staan. Ik ga het voor u uitzoeken. Kom hier zo snel mogelijk op terug.
-Update: Zie op dit moment de volgende waarden:
Huidige DSL-snelheid 12.148 / 916 kbit/s. Is dus iets verbeterd. Het is mogelijk dat er binnenshuis nog wat winst te behalen is. Is het modem direct op het ISRA-punt aangesloten? Kabel tussen ISRA en modem vervangen?
Henk
Woning is nieuwbouw, dus het is een netjes opgeleverd ISRA-punt.
En over de Interactieve TV? Volgens mij klopt de postcodecheck niet (zie ook screenshots in vorige post)
Verwijderd
@Jape,
Dat lijkt me allemaal prima in orde. De lijn ziet er verder ook vrij goed uit.
Wat betreft Interactieve TV: De lijn traint op dit moment in met 12Mb. Enkel wordt in de postcodecheck aangegeven dat de maximaal haalbare snelheid op uw adres 7Mb is. Dit is dus te weinig volgens het systeem, er is namelijk een minimum van 10Mb nodig voor Interactieve TV.
Ik ga er achteraan, om te kijken waarom deze niet geaccepteerd wordt. En om alsnog zo snel mogelijk Interactieve TV op uw adres te kunnen leveren
Henk
Wat betreft Interactieve TV: De lijn traint op dit moment in met 12Mb. Enkel wordt in de postcodecheck aangegeven dat de maximaal haalbare snelheid op uw adres 7Mb is. Dit is dus te weinig volgens het systeem, er is namelijk een minimum van 10Mb nodig voor Interactieve TV.
Ik ga er achteraan, om te kijken waarom deze niet geaccepteerd wordt. En om alsnog zo snel mogelijk Interactieve TV op uw adres te kunnen leveren
Henk
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 09:51 ]
Oké, het enige wat me verbaast bij de lijn is de upload, in mijn vorige woning had ik rond de 40dB demping (nu 30 dB) en daar haalde ik wel 1024kbit upload, terwijl ik nu met lagere demping de upload niet haal. Ik zag op het Telfort forum reacties waar gemeld werd dat een te lage upload veroorzaakt wordt door slechte binnenbekabeling, die heb ik echter uitgesloten door met meerdere kabels te testen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:49:
@Jape,
Henk
Mocht er niets aan gedaan kunnen worden, dan is dat jammer, maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe dit verschil verklaard kan worden
@webcare
Kunnen jullie zien hoe het staat met de oplevering van internet max bij mij. Ik heb al wel vast bellen gekregen met een 2612-f1 maar van internet max en een ander modem geen spoor. ik had ook gebeld naar de klantenservice en die zeggen dat de bestelling vast is gelopen en dat ze het opnieuw zouden doen maar een datum hadden ze niet.
PS: gegevens in dm.
Kunnen jullie zien hoe het staat met de oplevering van internet max bij mij. Ik heb al wel vast bellen gekregen met een 2612-f1 maar van internet max en een ander modem geen spoor. ik had ook gebeld naar de klantenservice en die zeggen dat de bestelling vast is gelopen en dat ze het opnieuw zouden doen maar een datum hadden ze niet.
PS: gegevens in dm.
Signature
Verwijderd
@BMW_M3,
Hierbij de omzetting naar Internet Max nogmaals gestart. Ik verwacht dat er begin volgende week een modem aangeboden wordt.
Henk
Hierbij de omzetting naar Internet Max nogmaals gestart. Ik verwacht dat er begin volgende week een modem aangeboden wordt.
Henk
@telfort
Ik zit net nog even die brief goed te lezen over terugsturen van modem.
Hierin staat onder andere:
Ik zit net nog even die brief goed te lezen over terugsturen van modem.
Hierin staat onder andere:
Maar waar is die stickerAls u het modem niet tijdig, niet compleet of zonder ingevulde sticker aan ons terugstuurt....
Verwijderd
@brambo123,
Die behoort in de doos van het nieuwe modem te zitten.
Hierbij het adres waar het oude modem heen kan. Ik heb uw persoonlijke aansluitnummer via DM verstuurd. Het is niet uiterst noodzakelijk dit met de sticker te doen, mag er ook opgeschreven worden.
BNS Data Logistics
O.v.v. aansluitnummer
Antwoordnummer 42
4100VP Vianen
Henk
Die behoort in de doos van het nieuwe modem te zitten.
Hierbij het adres waar het oude modem heen kan. Ik heb uw persoonlijke aansluitnummer via DM verstuurd. Het is niet uiterst noodzakelijk dit met de sticker te doen, mag er ook opgeschreven worden.
BNS Data Logistics
O.v.v. aansluitnummer
Antwoordnummer 42
4100VP Vianen
Henk
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 15:10 ]
@telfort
Ik wilde onlangs interactieve tv aanvragen na een email van jullie dat dit geleverd kan worden, maar de website houdt vol dat interactieve tv op mijn adres niet mogelijk is. Doe ik hetzelfde op de site van kpn, dan kan ik het ineens wel aanvragen. Vreemd? Zit telfort misschien op en ander netwerk, ondanks dat ze een kpn-dochter zijn? Lokatie: waddinxveen.
Ik wilde onlangs interactieve tv aanvragen na een email van jullie dat dit geleverd kan worden, maar de website houdt vol dat interactieve tv op mijn adres niet mogelijk is. Doe ik hetzelfde op de site van kpn, dan kan ik het ineens wel aanvragen. Vreemd? Zit telfort misschien op en ander netwerk, ondanks dat ze een kpn-dochter zijn? Lokatie: waddinxveen.
[ Voor 8% gewijzigd door poktor op 02-09-2011 15:39 ]
Verwijderd
@poktor,
Ik heb hierbij een migratie voor uw lijn aangevraagd.
De quote uit deze post is excact uw situatie.
We hopen ook voor deze klanten zo snel mogelijk Interactieve TV te kunnen leveren.
Henk
Ik heb hierbij een migratie voor uw lijn aangevraagd.
De quote uit deze post is excact uw situatie.
We hopen ook voor deze klanten zo snel mogelijk Interactieve TV te kunnen leveren.
Henk
Verwijderd
@poktor,
Geen dank
Er wordt tevens een nieuw modem bijgeleverd. Die zult u waarschijnlijk in de loop van volgende week ontvangen.
Henk
Geen dank
Henk
@Henk
Perfect! Mooi op tijd ook, want mijn oude Zyxel van speedlinq is nodig aan vervanging toe..
Dankjewel!
Perfect! Mooi op tijd ook, want mijn oude Zyxel van speedlinq is nodig aan vervanging toe..
Dankjewel!
Nog maar eens een update:Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:09:
Alles nog volledig volgens mijn voorspelling dus, mooi
Hugo
Monteur is geweest (aardige gozer en tevens collega), internet is weer up. Over naar VDSL voor zover ik in de modem kan zien, en TV ontvanger staat nu met 4 plusjes er op los te gaan.
Alvast bedankt voor de hulp!
PS. Dat laden van die software op de ontvanger duurt dat lang? Ik heb hem net nl. een half uur ofzo aan laten staan maar omdat er niets kwam weer uit/aangezet...
Gr.
Jesh
Verwijderd
Fijn dat het weer werkt! Ik zal de creditering in orde maken.
Dat laden kan soms een goede 20 minuten duren. Aangesloten op LAN4?
Hugo
Dat laden kan soms een goede 20 minuten duren. Aangesloten op LAN4?
Hugo
Yup, aangesloten op LAN 4. Ik laat hem ff lopen, maar na hoeveel tijd zou je adviseren om eens te resetten ofzo?
Hij loopt nu volgens mij alweer 20 minuten... en nog steeds bezig?
Hij loopt nu volgens mij alweer 20 minuten... en nog steeds bezig?
[ Voor 23% gewijzigd door Jesh op 02-09-2011 17:04 ]
Vooralsnog nog steeds geen tv... 
De ontvanger blijft maar de 4 groene kruisjes op en aflopend weergeven en ik lijk maar niet voorbij de derde opstartstip te komen. Ik heb nog steeds geen scherm gezien waar ik mijn passwords e.d. in kan vullen. Zelfs na een uur door te laten lopen geen passwordscherm gezien.
Ik reset hem dalijk eens naar factory default en delete de software eens in het menu.
Wordt wederom vervolgd.
De ontvanger blijft maar de 4 groene kruisjes op en aflopend weergeven en ik lijk maar niet voorbij de derde opstartstip te komen. Ik heb nog steeds geen scherm gezien waar ik mijn passwords e.d. in kan vullen. Zelfs na een uur door te laten lopen geen passwordscherm gezien.
Ik reset hem dalijk eens naar factory default en delete de software eens in het menu.
Wordt wederom vervolgd.
Interactieve TV werd 1 september opgeleverd. Nou was ik deze week niet thuis, werd wel al gebeld of ik de codes ontvangen had. Naja, situatie uitgelegd en zouden morgen terug bellen. Bij thuiskomst lag de telfort codebrief inderdaad op de mat. Ontvanger ingestoken en werkt prima. Duurde wel eventjes voordat alles gesynced was en er gekeken kon worden, maar dat gaat allemaal vanzelf. Dat daar absoluut een monteur voor moet komen? Maar hij is van harte welkom voor een bakkie leut.
Ik hoorde vandaag van iemand met UPC tv, die kijkt alleen opgenomen programma's in time-shift. Dan kun je de reclames skippen blijkbaar. Is daar een snelle methode voor? Reclameblok gewoon overspingen?
En is er een mogelijkheid om opgenomen programma's naar een externe medium over te halen? Op de Vip1963 zit een USB aansluiting, maar wat heb je daar voor mogelijkheden mee? Kan ik een externe hdd aansluiten met films erop?
Ik hoorde vandaag van iemand met UPC tv, die kijkt alleen opgenomen programma's in time-shift. Dan kun je de reclames skippen blijkbaar. Is daar een snelle methode voor? Reclameblok gewoon overspingen?
En is er een mogelijkheid om opgenomen programma's naar een externe medium over te halen? Op de Vip1963 zit een USB aansluiting, maar wat heb je daar voor mogelijkheden mee? Kan ik een externe hdd aansluiten met films erop?
Vandaag zou mijn ITV worden opgeleverd. Ik heb inmiddels alles zelf aangesloten volgens handleiding, maar blijf een fout 14 melding krijgen. Ik heb twee keer gebeld met de helpdesk en dit waren de antwoorden
1) rond 9:30U de software moet nog worden 'verstuurd'. Zal vandaag gebeuren
2) rond 19:00U de lijn zou moeten werken. (Na wat heen en weer gevraag:) Modem moet direct aan het ISRA punt worden gekoppeld,anders verlies je teveel bandbreedte
Ik heb vervolgens tip 2 opgevolgd, maar het maakt helemaal niks uit . Bovendien zit mijn "woonkamer aansluiting" maar een meter of 2 van het ISRA punt af.
Wie helpt?
1) rond 9:30U de software moet nog worden 'verstuurd'. Zal vandaag gebeuren
2) rond 19:00U de lijn zou moeten werken. (Na wat heen en weer gevraag:) Modem moet direct aan het ISRA punt worden gekoppeld,anders verlies je teveel bandbreedte
Ik heb vervolgens tip 2 opgevolgd, maar het maakt helemaal niks uit . Bovendien zit mijn "woonkamer aansluiting" maar een meter of 2 van het ISRA punt af.
Wie helpt?
Ik zou heel even wachten (al is dat lastig, weet er alles van). Mijn iTV werd 1-9 opgeleverd, maar ik kwam pas 2-9 weer thuis. Toen werkte het meteen, en daarvoor ook fout 12 of 14.
Werd vandaag nogmaals gebeld door Guidion, om een afspraak te maken voor de installatie. Toen de juffrouw hoorde dat het al werkte, mocht ik kiezen of ik wel of niet een monteur wilde hebben. Naja, zonde van zijn en mijn tijd dus doe maar niet.
Werd vandaag nogmaals gebeld door Guidion, om een afspraak te maken voor de installatie. Toen de juffrouw hoorde dat het al werkte, mocht ik kiezen of ik wel of niet een monteur wilde hebben. Naja, zonde van zijn en mijn tijd dus doe maar niet.
[ Voor 40% gewijzigd door Ramon 73 op 03-09-2011 17:31 ]
@Telfort webcaremagiel schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:17:
@Telfort webcare
Vanmorgen het nieuwe modem ontvangen, de Zyxel P2602HN-F1. Modem ter vervanging van een 660R-31C en WRT54GL neergezet. In voorgaande Zyxel modellen zat ook altijd wel RIPv2 ondersteuning, staat dat nog op de planning voor dit modem?
Kunnen jullie mijn vraag van 9 mei 2011 nog beantwoorden?
Ik wil het er _niet_ over hebben.
@ Webcare
Tot mijn grote teleurstelling moet ik constateren dat ik, ondanks er nu bijna anderhalve dag mee bezig te zijn geweest, nog altijd geen gebruik heb kunnen maken van mijn iTV.
Het probleem wat ik heb met mijn ontvanger blijft zich voordoen. Komt niet voorbij de derde opstartstip, en blijft volgens mij hangen in zijn update (?).
Ik heb inmiddels alle verschillende resetmogelijkheden geprobeerd, waaronder net nog alle firmware en software verwijderd. Dan begint ie weer mooi van voren af aan maar hij komt nog steeds niet voorbij het bekende punt. Ik heb dus nog steeds geen registratiescherm mogen verwelkomen.
Na de laatste volledige reset (dus met wissen van firm- en software) weer 50 minuten naar de bekende 4 knipperende kruisjes zitten staren, maar helaas zonder enig tastbaar resultaat.
Ik ga er dit weekend niet meer tijd aan verspillen, maar ik zou het wel op prijs stellen als hier komende week kordaat actie op wordt ondernomen van Telfort uit. Mijn abonnement is 01-09 ingegaan, maar tot op heden nog geen TV kunnen kijken.
Tot mijn grote teleurstelling moet ik constateren dat ik, ondanks er nu bijna anderhalve dag mee bezig te zijn geweest, nog altijd geen gebruik heb kunnen maken van mijn iTV.
Het probleem wat ik heb met mijn ontvanger blijft zich voordoen. Komt niet voorbij de derde opstartstip, en blijft volgens mij hangen in zijn update (?).
Ik heb inmiddels alle verschillende resetmogelijkheden geprobeerd, waaronder net nog alle firmware en software verwijderd. Dan begint ie weer mooi van voren af aan maar hij komt nog steeds niet voorbij het bekende punt. Ik heb dus nog steeds geen registratiescherm mogen verwelkomen.
Na de laatste volledige reset (dus met wissen van firm- en software) weer 50 minuten naar de bekende 4 knipperende kruisjes zitten staren, maar helaas zonder enig tastbaar resultaat.
Ik ga er dit weekend niet meer tijd aan verspillen, maar ik zou het wel op prijs stellen als hier komende week kordaat actie op wordt ondernomen van Telfort uit. Mijn abonnement is 01-09 ingegaan, maar tot op heden nog geen TV kunnen kijken.
@Jesh, misschien kun je beter even de helpdesk bellen.
Een forum zoals hier werkt prima, maar niet als je snel hulp nodig hebt en zelf al van alles hebt geprobeerd.
Een forum zoals hier werkt prima, maar niet als je snel hulp nodig hebt en zelf al van alles hebt geprobeerd.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.