Mijn enige pc maakt al bedraad verbinding met het modem. Wel vreemd is dat mijn iPhone en iPad allebei in de speedtest 11Mbit aangeven. Dit zou betekenen dat het ergens aan de pc moet liggen. De pc heeft de nieuwste onderdelen en is een paar maanden oud en draait win7. Enig idee waar ik zou moeten zoeken?woekele schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:50:
Heb je al geprobeerd 1 pc direct bedraad aan te sluiten op het modem en dan te testen? Rest va de pc's dus ontkoppelen. En zorgen dat die ene pc virusvrij is en zeker weten goed werkt.
Geeft hij bij de status van de netwerkverbinding wel aan dat het 100Mbit is en niet 10 oid? Het zou een brakke kabel kunen zijn, brakke netwerkkaart of netwerkkaart-driver, verneukte tcp/ip-stack (kan je resetten, weet even de command niet uit mn hoofd). Malware/virussen kunnen het ook wel veroorzaken.
Hij geeft inderdaad bij de status aan dat de verbinding maar 10Mbps is. Daar zit dus waarschijnlijk het probleem. Ik heb de volgende zaken geprobeerd.
-instellingen snelheid bij adapter. Stond op automatisch onderhandelen. Alle hogere snelheden geprobeerd, Geen effect. Uiteraard ook pc opnieuw opgestart hierna.
-stroom even helemaal van pc na wijziging instellingen. Geen effect.
-verschillende cat5e kabels geprobeerd. Geen effect.
-Nieuwste drivers realtek geinstalleerd. Geen effect.
-resetten tcp/ip stack. geen effect.
-geen virussen/en of malware aanwezig volgens norton.
De enige conclusie die ik nu kan bedenken is een foute netwerkkaart.
-instellingen snelheid bij adapter. Stond op automatisch onderhandelen. Alle hogere snelheden geprobeerd, Geen effect. Uiteraard ook pc opnieuw opgestart hierna.
ik heb het idee dat uw netwerkkaart niet meer dan 10 mbps aankan. een nieuwe netwerkkaart zou dus uitkomst kunnen bieden. voor 15 euro heb je er al eentjeOrion schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:46:
Hij geeft inderdaad bij de status aan dat de verbinding maar 10Mbps is. Daar zit dus waarschijnlijk het probleem. Ik heb de volgende zaken geprobeerd.
Het is een onboard Gigabyte LAN van de Asus P8P67. Hij zou dus veel meer moeten aankunnen maar wellicht is er iets defect.
Of de switch in het modem is defect natuurlijk, waardoor hij maar 10Mbit kan leveren.. Misschien is maar 1 poortje defect. Zitten er meerdere netwerkpoortjes op? Probeer dan eens andere.
[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 19-08-2011 12:17 ]
@webcare
Ik probeer in te loggen op m'n NAS thuis via het IP adres, maar kan geen verbinding meer maken. Is het misschien mogelijk dat jullie m'n nieuwe IP adres kunnen doorgeven? Ik ben de komende 10 dagen namelijk niet thuis, dus kan het ook niet zelf controleren.
trace route eindigd bij: 82-170-59-254.ip.telfort.nl (82.170.59.254)
Ik probeer in te loggen op m'n NAS thuis via het IP adres, maar kan geen verbinding meer maken. Is het misschien mogelijk dat jullie m'n nieuwe IP adres kunnen doorgeven? Ik ben de komende 10 dagen namelijk niet thuis, dus kan het ook niet zelf controleren.
trace route eindigd bij: 82-170-59-254.ip.telfort.nl (82.170.59.254)
Vanochtend gebeld voor een afspraak met de monteur, en zojuist kwam de pakketdienst mijn nieuwe modem en TV-box afleveren. Beide al geïnstalleerd, nu alleen nog even wachten op de brief met inloggegevens zodat ik mijn Interactieve TV kan activeren. Krijg ik deze brief gewoon thuisgestuurd of heeft de monteur deze bij zich?
Verwijderd
@HoppyF,
Ja, hele mooie lijn! Die staat binnenkort op de maximumsnelheid van 42.000 / 4.100kbps
@weetgeennnaam,
Snelheid is inderdaad voldoende. Ik ben nog aan het uitzoeken waarom u geen dekking heeft en kom daar zo snel mogelijk op terug.
@UTwizard,
Codes komen inderdaad per brief. Ze zitten nu ook in de DM.
@smartie89,
Geen probleem, graag ontvang ik daarvoor uw postcode en huisnummer per DM.
@Orion,
Al een andere LAN kabel getest?
@groxgrox,
Oplevering is 12 september, modem ontvangt u voor die tijd thuis.
Hugo
Ja, hele mooie lijn! Die staat binnenkort op de maximumsnelheid van 42.000 / 4.100kbps
@weetgeennnaam,
Snelheid is inderdaad voldoende. Ik ben nog aan het uitzoeken waarom u geen dekking heeft en kom daar zo snel mogelijk op terug.
@UTwizard,
Codes komen inderdaad per brief. Ze zitten nu ook in de DM.
@smartie89,
Geen probleem, graag ontvang ik daarvoor uw postcode en huisnummer per DM.
@Orion,
Al een andere LAN kabel getest?
@groxgrox,
Oplevering is 12 september, modem ontvangt u voor die tijd thuis.
Hugo
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 15:40 ]
Orion schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:46:
[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 19-08-2011 15:48 ]
@ Hugo: Bedankt 
Even afwachten tot de opleverdatum en dan eens kijken of alles werkt, ik krijg nu namelijk nog een "Fout 14: Softwareprobleem" als ik de Motorola inschakel, zou ook wel te gek zijn als alles op 1 dag geregeld zou zijn
Even afwachten tot de opleverdatum en dan eens kijken of alles werkt, ik krijg nu namelijk nog een "Fout 14: Softwareprobleem" als ik de Motorola inschakel, zou ook wel te gek zijn als alles op 1 dag geregeld zou zijn
Verwijderd
Dat komt omdat u nu nog een profiel heeft zonder multicast en VLAN. De Motorola komt nu niet voorbij uw modem en ontvangt daarom geen IP. Bij de omzetting naar VDSL worden deze zaken wel geconfigureerd op uw poortje op de DSLAM.
Hugo
Hugo
Verwijderd
Sind gisteren (19/08) hier (Meppel 7943) verschrikkelijk last van een klapperende verbinding. Ook is de snelheid op mijn internet + abbo van 20 mbit gruwelijk laag, op dit moment een schamele 400 KB/s.
Meer mensen hier last van?
Dat is fijn!Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:37:
@HoppyF,
<knip>
Hugo
Moet ik daar nog iets voor doen of gewoon afwachten?
Ik had al ergens gelezen dat de DSLAM dat zelf uitzoekt maar vraag me af hoe hij dit dan doet.
Op basis van een reboot van het modem?
de afgelopen dagen speel ik met de gedachte om onze Telfort account Triple-play te gaan gebruiken. Telfort triggerde mij op het feit dat ze voor ons abo-type ook digi-TV aanbieden. Al denkende komen er de nodige vragen bij me op die ik eens met jullie wil spiegelen.
Onze huidige gebruikssituatie:
@Telfort
Onze huidige gebruikssituatie:
- Abo: internet plus abo met vast bellen.
- Nominale bandbreedte: 20 Mbit/s
- Door Telfort opgegeven op onze postcode: 19 tot 20 Mbit/s
- Gemeten (download 14124 kbps, upload: 786 kbps, connecties/minuut: 816.0 Conn/min, www.speedtest.nl)
- Modem: Zyxel P-2602HW-D1A (sinds medio 2007).
- Gebruik: meerdere PC's in het huis, internet wordt niet continue gebruikt, maar een gebruikssituatie waarbij de TV aanstaat, iemand aan het internetten is en iemand belt is realistisch.
- Televisie: Oude Blaupunkt PM55-40VT 50+ cm diagonaal 3:4 diagonaal mono TV (mid. jaren '90) met een enkele scart aansluiting (nee, TV kijken is niet echt ons focuspunt).
- Telefoon: Siemens Gigaset met 3 telefoons.
@Telfort
- De Zyxel P-2602HW-D1A vervangen voor een ander modem? welk?
- Levert het vervangende modem nog een performancevoordeel op?
- Parallel gebruik van telefonie, TV en Internet, bandbreedte. TV heeft altijd voorrang, heb ik begrepen. Voor TV heb ik tot bandbreedtes van 3 tot 8 Mbit horen noemen, voor telefonie was het dacht ik niet meer dan enkele tientallen Kbits. Kunnen jullie dit bevestigen. Wat is nodig voor TV/telefonie en blijft er van mijn verbinding over voor internet?
- Parallel gebruik van telefonie, TV en Internet, responsiviteit. Is de responsiviteit van de modemswitch nog van invloed op de kwaliteit van de diensten bij parallel gebruik?
- Kpn/Digitienne levert nog geen HD(bandbreedte). In geval van, wanneer verwacht KPN dit met ADSL-? te kunnen gaan aanbieden?
- Die oude TV van ons, slikt die nog het digitale signaal, of is Telfort bekend met incompatibiliteitsissues? Voorlopig hoef ik me in ieder geval niet druk te maken over HD kwaliteit
.
- Heeft een van jullie ervaring met de Telfort Internet-TV- vastbellen oplossing? Met name wanneer die wat stress testjes heeft gedaan, dan zou ik het interessant vinden daar wat van te horen.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Yep hier hetzelfde (Almere, 1325). Sinds 19/8 werkt internet om de zoveel minuten niet. Ik heb 20Mbit zonder VOIP en zie onderstaande meldingen in mijn logs:Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:49:
Sind gisteren (19/08) hier (Meppel 7943) verschrikkelijk last van een klapperende verbinding. Ook is de snelheid op mijn internet + abbo van 20 mbit gruwelijk laag, op dit moment een schamele 400 KB/s.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1. 02/20/2011 22:49:44 DSL Link Down DSL Link 2. 02/20/2011 22:49:00 board 0 line 0 channel 0, call 113, C01 Incoming call 1500000 CALL DETAIL RECORD 3. 02/20/2011 22:49:00 DSL Link up DSL Link 4. 02/20/2011 22:48:37 board 0 line 0 channel 0, call 105, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 5. 02/20/2011 22:48:37 DSL Link Down DSL Link etc. |
Absoluut niet werkbaar dus. Morgen even helpdesk bellen.
Edit: Opgelost met hulp van helpdesk. Telefoonkabeltje vervangen tussen modem en ISRA en lijkt het weer stabiel te werken. Hoe kan een kabeltje van 20cm kapot gaan zonder dat je het aanraakt?

Edit 2: Toch niet opgelost. Zelfde probleem weer.
Edit 3: Ze gaan de lijn 24h monitoren.
[ Voor 12% gewijzigd door Polster op 23-08-2011 14:32 ]
Nu een week internet van telfort in gebruik. Waar ik de eerste paar dagen met steam / torrents een download had van1.6 mb per sec. Zit ik de laatste dagen op 644 kb per sec. Bij kpn haalde in nog een snelheid van 1 mb. Is dit normaal? Woon in Den-Haag
Zat net rustig te gamen en mijn verbinding begon ineens vaag te doen..Polster schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:31:
[...]
Yep hier hetzelfde (Almere, 1325). Sinds 19/8 werkt internet om de zoveel minuten niet. Ik heb 20Mbit zonder VOIP en zie onderstaande meldingen in mijn logs:
code:
1 2 3 4 5 6 7 1. 02/20/2011 22:49:44 DSL Link Down DSL Link 2. 02/20/2011 22:49:00 board 0 line 0 channel 0, call 113, C01 Incoming call 1500000 CALL DETAIL RECORD 3. 02/20/2011 22:49:00 DSL Link up DSL Link 4. 02/20/2011 22:48:37 board 0 line 0 channel 0, call 105, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 5. 02/20/2011 22:48:37 DSL Link Down DSL Link etc.
Absoluut niet werkbaar dus. Morgen even helpdesk bellen.
Doesnie, was net lekker bezig met MinecraftAug 21 22:45:35 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
Aug 21 22:46:17 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4096 kbps Downstream 38612 kbps, DSL Type is VDSL2 .
Aug 21 23:10:12 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
Aug 21 23:11:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4096 kbps Downstream 38588 kbps, DSL Type is VDSL2 .
Aug 21 23:27:26 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
Aug 21 23:28:21 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4096 kbps Downstream 38596 kbps, DSL Type is VDSL2 .
@Webcare : Ben altijd nieuwsgierig naar de achterliggende reden, is het een normaal hikje of...?
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 21-08-2011 23:37 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Vraag, misschien dat iemand het weet hier.
Ik heb het volgende modem al een paar jaar P-2602HW-D1A, maar de laatste tijd begint hij toch kuren te vertonen. Als ik op xbox live zit en ik ben de host dan donderd xbox live er gewoon constant uit het is niet de verbinding alleen xbox live. Het lijkt wel of hij niet tegen zoveel inkomende connecties kan. NAT staat op open en firewall staat uit in het modem. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En iemand een idee naar goed alternatief modem, heb nog wel speedtouch 780 modem liggen maar dan begint xbox te zeuren over MTU waardes.
Ik heb het volgende modem al een paar jaar P-2602HW-D1A, maar de laatste tijd begint hij toch kuren te vertonen. Als ik op xbox live zit en ik ben de host dan donderd xbox live er gewoon constant uit het is niet de verbinding alleen xbox live. Het lijkt wel of hij niet tegen zoveel inkomende connecties kan. NAT staat op open en firewall staat uit in het modem. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En iemand een idee naar goed alternatief modem, heb nog wel speedtouch 780 modem liggen maar dan begint xbox te zeuren over MTU waardes.
Nee, hoe vaker je modem reboot, hoe eerder snelheid juist omlaag gaat. Niet rebooten dus.HoppyF schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:46:
[...]
Dat is fijn!
Moet ik daar nog iets voor doen of gewoon afwachten?
Ik had al ergens gelezen dat de DSLAM dat zelf uitzoekt maar vraag me af hoe hij dit dan doet.
Op basis van een reboot van het modem?
Wordt modem/settop box per DPD verstuurd? Ik krijg een pakket via DPD aangeboden, maar ik vind geen afzender. Het komt blijkbaar uit Veenendaal.
Ja!Ramon 73 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:13:
Wordt modem/settop box per DPD verstuurd? Ik krijg een pakket via DPD aangeboden, maar ik vind geen afzender. Het komt blijkbaar uit Veenendaal.
Een paar weken geleden heb ik een modem via DPD ontvangen.
Verder zal ik modem aan laten staan, dit als reactie op mijn vraag hierboven.
[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 22-08-2011 19:43 ]
@Webcare: Het geklapper is zonet weer begonnen. Beetje irritant aan het worden, precies op het tijdstip dat ik vanalles aan het doen ben gaat ie me pesten2Dutch schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:35:
Zat net rustig te gamen en mijn verbinding begon ineens vaag te doen..
Doesnie, was net lekker bezig met Minecraft![]()
@Webcare : Ben altijd nieuwsgierig naar de achterliggende reden, is het een normaal hikje of...?
Overactief DSLammetje?Aug 22 21:42:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4096 kbps Downstream 38624 kbps, DSL Type is VDSL2 .
Aug 22 21:54:59 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
Aug 22 21:59:51 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4096 kbps Downstream 39116 kbps, DSL Type is VDSL2 .
Aug 22 22:05:19 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
Aug 22 22:06:15 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4096 kbps Downstream 38472 kbps, DSL Type is VDSL2
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Vanmorgen plotseling geen dsl-sync meer op de lijn. Gelijk met Telfort gebeld om zsm een technisch onderzoek op te kunnen starten. Na enige testen door de eerste lijn en een factory reset van het modem werd ik doorgezet naar de tweede lijn. Het doorverbinden slaagde niet helemaal maar ineens begon mijn dsl-lampje weer te knipperen. De verbinding was net up toen ik de eerstelijns medewerker weer aan de telefoon kreeg. Oorzaak onbekend maar storing opgelost....
Toen ik tien minuten later met de auto vertrok en twee straten verderop twee mannen met een graafmachientje bij een hoop zand en een kastje zag staan wist ik genoeg...
Toen ik tien minuten later met de auto vertrok en twee straten verderop twee mannen met een graafmachientje bij een hoop zand en een kastje zag staan wist ik genoeg...
Zoals HoppyF al bevestigde, was het idd het modem. Settop box meteen erbij (startpakket dus).Ramon 73 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:13:
Nu staat er in de brief dat als ik een modem in bruikleen heb, ik die terug moet sturen. Nou dacht ik dat het mijn eigendom was, maar kan me vergissen.
Hoe achterhaal ik of het modem terug moet?
Vanochtend een SMS gehad van Telfort met de melding dat mijn internetverbinding is omgezet. Motorola TV-box aangezet, gegevens ingevuld en tadaa, de vriendin is nu druk Animal Planet aan het kijken 
Ik kan de afspraak met de monteur zeker niet annuleren? Ik vind het ook zo lullig voor zo'n jongen om voor niks op en neer te rijden (zeker naar de uithoek waar ik woon).
Ik kan de afspraak met de monteur zeker niet annuleren? Ik vind het ook zo lullig voor zo'n jongen om voor niks op en neer te rijden (zeker naar de uithoek waar ik woon).
Ook telfort aangevraagd. Moet alleen nog iets van 4 maanden wachten. Hoop dat de snelheid bij Telfort beter is, ik zit iets van 1200 meter afstand tot de wijkcentrale maar haal iets van 8mbit met een 20mbit abbo.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Lijkt me niet, over 4 maanden zullen we het weten...
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
DSL Up 8832 kbps / 819 kbps
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
DSL Up 8832 kbps / 819 kbps
[ Voor 53% gewijzigd door Morpheusk op 23-08-2011 13:17 ]
Verwijderd
@Kaspers,
Lijnlengte / kwaliteit is de bottleneck. Maximaal haalbare snelheid bij target SNR (6dB) is 14.912, 1.488kbps, huidige snelheid 13.912, 1.408kbps. Modem zit zo kort mogelijk op ISRA? Bekabeling check- dubbelcheck?
@teacup,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om goed antwoord te kunnen geven op al uw vragen.
@Igorvans,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM voor een meting.
@LordHades,
Xbox Live kan problemen geven met AJZ6. Werkt wel 100% met de 2601 of 2812. Binnenkort nog van plan om te verlengen of te upgraden? Dan zit er kosteloos zo'n modem bij.
@2Dutch,
Ik kan hem niet verklaren, hij is nu weer helemaal stabiel. Als de reconnects terugkomen hoor ik dat graag.
@UTwizard,
De monteur laten we alsnog langskomen. In uw geval is dat nu alleen ter controle en om de aansluitsituatie in kaart te brengen. Dit doen we om in geval van eventuele problemen in de toekomst sneller te kunnen handelen.
@Morpheusk en Woekele,
Klinkt als een CGB3 centrale (max 8Mbit) Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om dit te kunnen bevestigen. KPN streeft ernaar voor het einde van het jaar alle CGB3 centrales omgebouwd te hebben naar CBG2. Hierdoor komt ADSL2+ tot 20Mbit en VDSL2 tot 42Mbit beschikbaar.
@Ramon73,
Retourprolicy is recentelijk gewijzigd. Alleen de witte modems (2601 en 2812) dienen nog geretourneerd te worden. De zilveren en zwarte ZyXEL's zijn eigendom.
Hugo
Lijnlengte / kwaliteit is de bottleneck. Maximaal haalbare snelheid bij target SNR (6dB) is 14.912, 1.488kbps, huidige snelheid 13.912, 1.408kbps. Modem zit zo kort mogelijk op ISRA? Bekabeling check- dubbelcheck?
@teacup,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om goed antwoord te kunnen geven op al uw vragen.
@Igorvans,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM voor een meting.
@LordHades,
Xbox Live kan problemen geven met AJZ6. Werkt wel 100% met de 2601 of 2812. Binnenkort nog van plan om te verlengen of te upgraden? Dan zit er kosteloos zo'n modem bij.
@2Dutch,
Ik kan hem niet verklaren, hij is nu weer helemaal stabiel. Als de reconnects terugkomen hoor ik dat graag.
@UTwizard,
De monteur laten we alsnog langskomen. In uw geval is dat nu alleen ter controle en om de aansluitsituatie in kaart te brengen. Dit doen we om in geval van eventuele problemen in de toekomst sneller te kunnen handelen.
@Morpheusk en Woekele,
Klinkt als een CGB3 centrale (max 8Mbit) Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om dit te kunnen bevestigen. KPN streeft ernaar voor het einde van het jaar alle CGB3 centrales omgebouwd te hebben naar CBG2. Hierdoor komt ADSL2+ tot 20Mbit en VDSL2 tot 42Mbit beschikbaar.
@Ramon73,
Retourprolicy is recentelijk gewijzigd. Alleen de witte modems (2601 en 2812) dienen nog geretourneerd te worden. De zilveren en zwarte ZyXEL's zijn eigendom.
Hugo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 01:44 ]
Mijn koper is verbonden met Delft-voorhof CGB3 centrale. Modem geeft ADSL2PLUS maar traint zeer krap in met 5514 kbps / 1044 kbps.
@ webcare Kan ik ook eind dit jaar een hogere snelheid verwachten?
Verwijderd
Welke draadloze modems geeft men tegenwoordig uit?
Ik zit weer bij Telfort(internet Plus), en gebruik m'n oude Zyxel P-2602R-D1A modem, de rechtop staande zilveren en een wlanrouter. Werkt op zich goed.

Oplevering toch nog redelijk snel. Aanvragen deed ik op 7 aug. in een Telfortwinkel. Al met al 16 dagen, toch afkicken en internetten in internetshops en via mobiel(prepaid), bah!
Ik zit weer bij Telfort(internet Plus), en gebruik m'n oude Zyxel P-2602R-D1A modem, de rechtop staande zilveren en een wlanrouter. Werkt op zich goed.

Oplevering toch nog redelijk snel. Aanvragen deed ik op 7 aug. in een Telfortwinkel. Al met al 16 dagen, toch afkicken en internetten in internetshops en via mobiel(prepaid), bah!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 23:12 ]
Delft-Voorhof is altijd al een CGB1 centrale geweest met heel snel al ADSL2+ en ook VDSL2 vanaf de centrale. Dat je die snelheid niet haalt is dan puur door de afstand van jouw aansluiting tot de centrale, de lengte van de koperlijn te lang.kosterb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:53:
Mijn koper is verbonden met Delft-voorhof CGB3 centrale. Modem geeft ADSL2PLUS maar traint zeer krap in met 5514 kbps / 1044 kbps.
Maar log eens in op mijn telfort en kijk waar je naar kan upgraden. In Delft-Voorhof centrale gebied zijn en woorden heel veel straatkasten voorzien van apparatuur in de wijken. Grote kans dat je al hogere snelheden kan krijgen als je je abonnement verlengt of upgrade. In beide gevallen wordt je omgezet heeft Hugo al eerder geschreven.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Handig, ondanks de mail "U kunt nu interactieve tv bestellen", kan dat blijkbaar toch nog niet hier helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door blaataaps op 23-08-2011 23:31 ]
Deze avond slechts 1 hikje, maar wel apart dat het echt alleen in de latere avond zit, niks overdag..Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:24:
@2Dutch,
Hugo
Ik hou het nog wel even in de gatenAug 23 21:19:40 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
Aug 23 21:20:35 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4096 kbps Downstream 38284 kbps, DSL Type is VDSL2 .

Ik ben tevreden, met het oude modem haalde ik draadloos een lagere snelheid. Ping zou wel iets omlaag mogen.
Nu nog een netwerkkabel naar de TV en de GUIDION PC Piloot afwachten. Vraagje nog: als ik een tv koop met internetbrowser, moet die dan een eigen netwerkkabel krijgen? Of een routertje plaatsen? Ws krijg ik wel 2 kabels getrokken richting TV, maar voor evenveel gaat het niet.
Ik hoop dat je een lagere ping wilt hebben. Overigens ligt die van mij ook tussen de 30-35 ms naar tweakers.net. Lijkt mij een acceptabele waarde (maar ik ben geen gamer...).Ramon 73 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 07:23:
[afbeelding]
Ik ben tevreden, met het oude modem haalde ik draadloos een lagere snelheid. Ping zou wel iets omhoog mogen.
Je zult een tweede kabel moeten trekken. De settopbox komt in een apart VLAN te zitten puur voor TV streams en daar kan je niet langs internetten.Ramon 73 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 07:23:
Vraagje nog: als ik een tv koop met internetbrowser, moet die dan een eigen netwerkkabel krijgen? Of een routertje plaatsen? Ws krijg ik wel 2 kabels getrokken richting TV, maar voor evenveel gaat het niet.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Verwijderd
Net het draadloze modem binnen gekregen, Zyxel P-2601HN-F1. Mijn bovenstaande vraag is dus beantwoord. Ik ga dit maar even installeren. Ik ga ervan uit ik met dit modem betere prestaties behaal. Ondanks dat ik niet ontevreden ben met m'n oude Tiscali combo alsboven beschreven.
Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"
Nou veel scheelt het niet.Ping is zelfs slechter. Maar dit is natuurlijk een momentopname.
Zyxel P-2601HN-F1

P2602R-1DA + LEVEL ONE 3408 WLAN ROUTER

Beide draadloos getest.
Een tweede test met de Zyxel P-2601HN-F1 gaf:
Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"
Nou veel scheelt het niet.Ping is zelfs slechter. Maar dit is natuurlijk een momentopname.
Zyxel P-2601HN-F1

P2602R-1DA + LEVEL ONE 3408 WLAN ROUTER

Beide draadloos getest.
Een tweede test met de Zyxel P-2601HN-F1 gaf:

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 09:57 ]
@Telfort Webcare
Afgelopen maandag heb ik mijn nieuwe modem aangesloten voor upgrade naar VDSL.
Mijn vraag is:
Moet direct VDSL verbinding werken of moet deze nog geactiveerd worden.
De modem heeft nu wel wel verbinding met Internet maar nog op oude snelheid van 6 mbit ADSL2Plus
Afgelopen maandag heb ik mijn nieuwe modem aangesloten voor upgrade naar VDSL.
Mijn vraag is:
Moet direct VDSL verbinding werken of moet deze nog geactiveerd worden.
De modem heeft nu wel wel verbinding met Internet maar nog op oude snelheid van 6 mbit ADSL2Plus
Verwijderd
@Frankisback:
Het omzetten van de lijn naar VDSL is nog niet voltooid. Deze staat geplant voor 06-09-2011.
Vanaf deze datum zal het modem direct het VDSL signaal oppakken.
Henk
Het omzetten van de lijn naar VDSL is nog niet voltooid. Deze staat geplant voor 06-09-2011.
Vanaf deze datum zal het modem direct het VDSL signaal oppakken.
Henk
@Telfort Webcare
Kleine toevoeging
Hugo melde dat de wachtijd was weggehaald (op mijn verzoek) en hierdoor de VDSL sneller geactiveerd kan worden ca deze week.
Is dit correct?
Kleine toevoeging
Hugo melde dat de wachtijd was weggehaald (op mijn verzoek) en hierdoor de VDSL sneller geactiveerd kan worden ca deze week.
Is dit correct?
Verwijderd
@schumpy:
Om dit uit te zoeken heb ik meer gegevens nodig. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.
Henk
Om dit uit te zoeken heb ik meer gegevens nodig. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.
Henk
Verwijderd
@schumpy:
Gegevens ontvangen.
De omzetting naar VDSL staat geplant voor 30-08-2011. Vanaf deze dag is het ook mogelijk gebruik te maken van Interactieve TV.
Henk
Gegevens ontvangen.
De omzetting naar VDSL staat geplant voor 30-08-2011. Vanaf deze dag is het ook mogelijk gebruik te maken van Interactieve TV.
Henk
Verwijderd
De bedenktijd is verwijdert. Wij hebben hierdoor de leverorder 7 werkdagen eerder aan kunnen bieden aan KPN maar zij bepalen de uiteindelijke plandatum.Frankisback schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:11:
@Telfort Webcare
Kleine toevoeging
Is dit correct?
Henk
@Webcare:
Sinds gisterochtend klappert m'n ADSL verbinding (weer) als een gek met meerdere disconnects elk uur.
Na opnieuw intrainen wordt wel de snelheid gehaald die ik op deze locatie gewend ben.
Ik ben zo vrij geweest direct een DM met m'n gegevens te sturen, in de hoop dat iemand er naar wil kijken!
Sinds gisterochtend klappert m'n ADSL verbinding (weer) als een gek met meerdere disconnects elk uur.
Na opnieuw intrainen wordt wel de snelheid gehaald die ik op deze locatie gewend ben.
Ik ben zo vrij geweest direct een DM met m'n gegevens te sturen, in de hoop dat iemand er naar wil kijken!
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
@Telfort WebcareVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:32:
[...]
De bedenktijd is verwijdert. Wij hebben hierdoor de leverorder 7 werkdagen eerder aan kunnen bieden aan KPN maar zij bepalen de uiteindelijke plandatum.
Henk
Duidelijk, We gaan wachten
Hartelijk dank voor het antwoord
Verwijderd
Graag ontvang ik postcode en huisnummer via een DM. Dan ga ik kijken wat voor u de mogelijkheden zijn.kosterb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:53:
Henk
Verwijderd
Gegevens ontvangen.Maestro schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:39:
@Webcare:
Ik ga in eerste instantie het modem vervangen.
Mocht hij dan alsnog klapperen, is de vervolgstap een KPN monteur aansturen.
Gegevens ontvangen.Igorvans schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:19:
Nu een week internet van telfort in gebruik. Waar ik de eerste paar dagen met steam / torrents een download had van1.6 mb per sec. Zit ik de laatste dagen op 644 kb per sec. Bij kpn haalde in nog een snelheid van 1 mb. Is dit normaal? Woon in Den-Haag
In de buurt gekeken. Daar wordt 12-15 gehaald op een VDSL verbinding. U haalt hier ongeveer een derde van.
Ik vermoed een probleem in de bekabeling. Dit graag even nalopen aan de hand van de volgende checklist.
http://forum.telfort.nl/topic7298.html
Henk
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 12:22 ]
@Webcare: nu midden in de nacht..met een lagere intrain mbt download tov de voorgaande hikjes.2Dutch schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 01:00:
[...]
Deze avond slechts 1 hikje, maar wel apart dat het echt alleen in de latere avond zit, niks overdag..
[...]
Ik hou het nog wel even in de gaten
Is dit mogelijk een normale ingreep vanuit de DSLam of..
Aug 24 03:39:31 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
Aug 24 03:40:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4100 kbps Downstream 33948 kbps, DSL Type is VDSL2 .
@Webcare: gisteren nieuw modem geinstalleerd. (P-2601HN-F1) Na opvragen configuratie scherm admin paswoord aangepast en is ook gewijzigd. Wilde daarna andere instellingen van modem wijzigen, maar kan niets wijzigen. (SSID, paswoord wireless, sip instellingen) Krijg wel de melding dat alles aangepast is, maar in werkelijkheid blijven de oude instellingen staan!!
DM gestuurdVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:24:
@Morpheusk en Woekele,
Hugo
Verwijderd
@Morpheusk,
Het is wel een CGB1 centrale. Via ADSL van Telfort verwacht ik op uw adres 10-14 Mbit. Aan uw upload te zien zit de binnenbekabeling niet optimaal. Met Internet Plus over VDSL zal dat ongeveer 18-22Mbit zijn.
Er staat geen BuitenRing straatkast bij u in de buurt die u kan bedienen, staat momenteel helaas ook niet op de planning. Een hogere snelheid via DSL op uw adres zou in de toekomst mogelijk zijn via pairbonding, zo ver is het echter nog niet.
Ik zie trouwens dat u uw bestelling geannuleerd heeft?
@japoppe,
Graag modem resetten naar fabrieksinstellingen zonder een oude backup terug te zetten.
@schumpy,
De lijn wordt over 6 dagen opgeleverd. De codes zult u voor die tijd ontvangen.
Hugo
Het is wel een CGB1 centrale. Via ADSL van Telfort verwacht ik op uw adres 10-14 Mbit. Aan uw upload te zien zit de binnenbekabeling niet optimaal. Met Internet Plus over VDSL zal dat ongeveer 18-22Mbit zijn.
Er staat geen BuitenRing straatkast bij u in de buurt die u kan bedienen, staat momenteel helaas ook niet op de planning. Een hogere snelheid via DSL op uw adres zou in de toekomst mogelijk zijn via pairbonding, zo ver is het echter nog niet.
@japoppe,
Graag modem resetten naar fabrieksinstellingen zonder een oude backup terug te zetten.
@schumpy,
De lijn wordt over 6 dagen opgeleverd. De codes zult u voor die tijd ontvangen.
Hugo
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 13:49 ]
lolVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:32:
[...]
De bedenktijd is verwijdert. Wij hebben hierdoor de leverorder 7 werkdagen eerder aan kunnen bieden aan KPN maar zij bepalen de uiteindelijke plandatum.
Henk

Druk en zetfouten voorbehouden.
DM is gestuurd, dank 
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:46:
[...]
Graag ontvang ik postcode en huisnummer via een DM. Dan ga ik kijken wat voor u de mogelijkheden zijn.
Henk
Fijn, dank voor de snelle actie! Ik zal je via dit kanaal op de hoogte houden van vorderingen en resultaten, nadat de nieuwe modem is ontvangen en aangesloten,Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:00:
Gegevens ontvangen.
Ik ga in eerste instantie het modem vervangen.
Mocht hij dan alsnog klapperen, is de vervolgstap een KPN monteur aansturen.
Henk
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Verwijderd
@kosterb,
Ik heb hierbij een omzetting doorgevoerd naar VDSL2 met 22/2 profiel en een ZyXEL 2812HNU-F1. Dit betreft alleen een technische wijziging, aan het abonnement wijzigt verder niets. Deze migratie zal ongeveer anderhalve week in beslag nemen, het nieuwe modem zal voor die tijd thuisbezorgd worden.
Mocht u nog meer snelheid willen kunt u na deze migratie ook nog upgraden naar Internet Max, geschatte snelheid ~42 Mbit.
Henk
Ik heb hierbij een omzetting doorgevoerd naar VDSL2 met 22/2 profiel en een ZyXEL 2812HNU-F1. Dit betreft alleen een technische wijziging, aan het abonnement wijzigt verder niets. Deze migratie zal ongeveer anderhalve week in beslag nemen, het nieuwe modem zal voor die tijd thuisbezorgd worden.
Mocht u nog meer snelheid willen kunt u na deze migratie ook nog upgraden naar Internet Max, geschatte snelheid ~42 Mbit.
Henk
Super geregeld, bedankt voor de service 
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:16:
@kosterb,
Henk
beste telfort,
zijn de volgende snelheden niet een beetje laag? (internetplus abbo 20Mb)
zijn de volgende snelheden niet een beetje laag? (internetplus abbo 20Mb)

Bedankt Hugo voor de informatie.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:37:
@Morpheusk,
Hugo
Ik was vergeten dat ik hem wilde aanvragen via adslwinkel.nl voor punten via een actie, vandaar dat ik hem even opnieuw aanvraag. Internet Plus ga ik dus weer aanvragen, maar helaas is VDSL dus niet mogelijk?
Ik zit maar iets van 20~30 centimeter van het isra punt af, dacht zelf dat het wel in orde was maar kan me vergissen.
[ Voor 10% gewijzigd door Morpheusk op 24-08-2011 14:46 ]
Verwijderd
@henkheksloot,
Ziet eruit als een 12-14Mbit down, 1Mbit up. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM om te controleren of deze snelheid strookt met uw lijnlengte.
@Morpheusk,
Er wordt indien beschikbaar altijd automatisch over VDSL opgeleverd. VDSL is dus wel mogelijk, alleen geen Internet Max.
Die 20-30cm is kort genoeg, maar zitten de aders ook goed vast? Geen corrosie op de aansluitpunten? Waar zit uw ISRA? Nog koppelstukken ertussen?
Hugo
Ziet eruit als een 12-14Mbit down, 1Mbit up. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM om te controleren of deze snelheid strookt met uw lijnlengte.
@Morpheusk,
Er wordt indien beschikbaar altijd automatisch over VDSL opgeleverd. VDSL is dus wel mogelijk, alleen geen Internet Max.
Die 20-30cm is kort genoeg, maar zitten de aders ook goed vast? Geen corrosie op de aansluitpunten? Waar zit uw ISRA? Nog koppelstukken ertussen?
Hugo
Sorry, net andersom neergezetknakworst schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:33:
[...]
Ik hoop dat je een lagere ping wilt hebben. Overigens ligt die van mij ook tussen de 30-35 ms naar tweakers.net. Lijkt mij een acceptabele waarde (maar ik ben geen gamer...).

@Webcare
Kunt u kijken of mijn lijn op DLM staat? Onlangs ben ik per ongeluk door telfort geschakeld van 16 mb naar 8mb, en dat zou terug gezet zijn naar een DLM modus, om maximaal haalbare snelheid weer terug te krijgen. Alleen is er misschien iets via jullie helpdeks en via webcare langs elkaar heen gegaaan.
Weet u ook of er in coevorden al iets geplanned staat om de internet max abonnementen beschikbaar te maken? (het 40 mb pakket)
Wilt u mijn postcode + huisnummer weten?
Kunt u kijken of mijn lijn op DLM staat? Onlangs ben ik per ongeluk door telfort geschakeld van 16 mb naar 8mb, en dat zou terug gezet zijn naar een DLM modus, om maximaal haalbare snelheid weer terug te krijgen. Alleen is er misschien iets via jullie helpdeks en via webcare langs elkaar heen gegaaan.
Weet u ook of er in coevorden al iets geplanned staat om de internet max abonnementen beschikbaar te maken? (het 40 mb pakket)
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Verwijderd
Graag. Dan ga ik het voor u uitzoeken.marenk_vos schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:01:
@Webcare
@EiT,
Graag ontvang ik ook uw gegevens, mogelijk valt er nog wat te regelen.
Henk
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 20:36 ]
weetgeennnaam schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:01:
@ Telfort Webcare
Is het mogelijk om een 22/2 profiel over VDSL te krijgen op postcode 1336AN ?
Zo ja, wat is dan de verwachtte intrainsnelheid ?
Met ADSL zit ik nu op ca. 19 Mbit.
@ Telfort WebcareVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:37:
<knip>
@weetgeennnaam,
Hugo
Hugo, is er toevallig al iets bekend ?
Zoals gezegd m'n modem heeft een intrainsnelheid via ADSL van ca. 19 Mb/s.
Volgens de postcode check is de geschatte snelheid 12 tot16 Mb/s
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| noise margin upstream: 6 db output power downstream: 19 db attenuation upstream: 11 db noise margin downstream: 4 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 22 db SRA upstream: init SRA downstream: init bitswap upstream: enabled bitswap downstream: enabled current rate upstream: 1033 kbps interleaving delay upstream: 4.00 ms impulse noise protection upstream: 1.5 symbols current rate downstream: 19728 kbps interleaving delay downstream: 8.00 ms impulse noise protection downstream: 2.0 symbols attainable rate upstream: 0 kbps attainable rate downstream: 21712 kbps linetype: ADSL_2plus Profile: N/A operational uptime: 14:03 CodeViolations near end: 0 FEC near end: 0 CodeViolations far end: 0 FEC far end: 0 Bandborders upstream: nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1 |
Daar ben ik ook benieuwd naar, bij mij is ADSL2 opgeleverd maar de centrale levert wel VDSL.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:59:
@Morpheusk,
Hugo
PC+huisnr heb ik in een DM gestuurd.
[...]
Gegevens ontvangen.
In de buurt gekeken. Daar wordt 12-15 gehaald op een VDSL verbinding. U haalt hier ongeveer een derde van.
Ik vermoed een probleem in de bekabeling. Dit graag even nalopen aan de hand van de volgende checklist.
Henk
[/quote]
@ telfort webcare
Heb een DM gestuurd.
Gegevens ontvangen.
Henk
[/quote]
@ telfort webcare
Heb een DM gestuurd.
@HugoVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:59:
@Morpheusk,
Hugo
50cm is reëler bij nader inzien. Het is ISRA punt zit bij ons zelfs in de kelder, zie foto. Na het ISRA punt zit een telefooncontact doos met een varkensneus met een stekker naar het modem, deze heb ik recent nog vervangen en heeft geen verschil uit gemaakt qua snelheid. Ook geen corresie op de contacten. Binnen in het ISRA punt heb ik geen idee, want daar mag ik volgens mij niet inkijken?
*Internet Plus zojuist opnieuw aangevraagd.

[ Voor 11% gewijzigd door Morpheusk op 25-08-2011 10:13 ]
Hugo, ik zie dat je over pairbonding praat. Zijn hier al testen van aan het lopen op dit moment?
@ webcare
reactie op post van 24-08 12.00 uur
Ik neem aan dat het te maken heeft met de bekabeling. Woon in een oud studentenhuis, en de bekabeling stamt nog uit het ptt tijdperk. Zelfs nog zo'n tikkenteller aanwezig.Het gekke is dat ik dit probleem ookal had bij de kpn. Na een tijdje verdween het probleem weer maanden lang. Nu lijkt het weer erger te worden, en om de paar min. een disconnectie.
Ik weet ook niet hoe de telefoon-lijnen in dit huis zijn, omdat er meerder etage's zijn met eigen lijn.
Als er een monteur langs komt, wat zijn de kosten ervan? Als hij in huis werkzaamheden moet doen?
Dan kan ik het met mijn huisbaas overleggen. En of het daarna over is, is natuurlijk ook niet zeker!?
Mvg Igor
reactie op post van 24-08 12.00 uur
Ik neem aan dat het te maken heeft met de bekabeling. Woon in een oud studentenhuis, en de bekabeling stamt nog uit het ptt tijdperk. Zelfs nog zo'n tikkenteller aanwezig.Het gekke is dat ik dit probleem ookal had bij de kpn. Na een tijdje verdween het probleem weer maanden lang. Nu lijkt het weer erger te worden, en om de paar min. een disconnectie.
Ik weet ook niet hoe de telefoon-lijnen in dit huis zijn, omdat er meerder etage's zijn met eigen lijn.
Als er een monteur langs komt, wat zijn de kosten ervan? Als hij in huis werkzaamheden moet doen?
Dan kan ik het met mijn huisbaas overleggen. En of het daarna over is, is natuurlijk ook niet zeker!?
Mvg Igor
Verwijderd
@Igorvans,
Melding gemaakt dat ze de aansluiting komen fatsoeneren. Houd uw telefoon in de gaten, ze zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
@knakworst,
Vanaf een bepaalde lijnlengte gaat VDSL minder presteren dan ADSL2+. Uw lijnlengte van +/- 2600 meter valt hier helaas ook onder. Dat is de reden dat u op dit moment geen VDSL kunt krijgen.
@weetgeennaam,
Door het ontbreken van de lijnlengte in de KPN-database is er helaas geen VDSL te bestellen, technisch zou het moeten werken. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
• Het nieuwe modem presteert in ieder geval beter op WiFi en zal i.c.m. VDSL2 meer bandbreedte tot zijn beschikking hebben. Daarnaast heeft VDSL2 een 10% kleinere protocol-overhead heeft, waardoor u bij gelijke intrainsnelheid al 10% snelheidswinst heeft.
• Een SD stream is ~4Mbit. Kijken en opnemen tegelijk kost u dus maximaal ~8Mbit en houdt u nog voldoende snelheid over om te internetten en te bellen. Vast bellen en TV hebben tevens voorrang op uw reguliere internetverkeer.
• Nee, deze heeft geen invloed hierop
• Digitenne over HD zie ik niet zo snel gebeuren. HD op Interactieve TV bieden we momenteel nog niet aan, dit zal in de toekomst wel gaan gebeuren.
• Nee, Interactieve TV werkt op alle soorten televisies.
Henk
Melding gemaakt dat ze de aansluiting komen fatsoeneren. Houd uw telefoon in de gaten, ze zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
@knakworst,
Vanaf een bepaalde lijnlengte gaat VDSL minder presteren dan ADSL2+. Uw lijnlengte van +/- 2600 meter valt hier helaas ook onder. Dat is de reden dat u op dit moment geen VDSL kunt krijgen.
@weetgeennaam,
Door het ontbreken van de lijnlengte in de KPN-database is er helaas geen VDSL te bestellen, technisch zou het moeten werken. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
• In uw geval zal u een ZyXEL P-2812HNU-F1 ontvangen.teacup schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:10:
de afgelopen dagen speel ik met de gedachte om onze Telfort account Triple-play te gaan gebruiken. Telfort triggerde mij op het feit dat ze voor ons abo-type ook digi-TV aanbieden. Al denkende komen er de nodige vragen bij me op die ik eens met jullie wil spiegelen.
Onze huidige gebruikssituatie:Met het bovenstaande kader heb ik de volgende vragen:
- Abo: internet plus abo met vast bellen.
- Nominale bandbreedte: 20 Mbit/s
- Door Telfort opgegeven op onze postcode: 19 tot 20 Mbit/s
- Gemeten (download 14124 kbps, upload: 786 kbps, connecties/minuut: 816.0 Conn/min, www.speedtest.nl)
- Modem: Zyxel P-2602HW-D1A (sinds medio 2007).
- Gebruik: meerdere PC's in het huis, internet wordt niet continue gebruikt, maar een gebruikssituatie waarbij de TV aanstaat, iemand aan het internetten is en iemand belt is realistisch.
- Televisie: Oude Blaupunkt PM55-40VT 50+ cm diagonaal 3:4 diagonaal mono TV (mid. jaren '90) met een enkele scart aansluiting (nee, TV kijken is niet echt ons focuspunt).
- Telefoon: Siemens Gigaset met 3 telefoons.
@Telfort@forum
- De Zyxel P-2602HW-D1A vervangen voor een ander modem? welk?
- Levert het vervangende modem nog een performancevoordeel op?
- Parallel gebruik van telefonie, TV en Internet, bandbreedte. TV heeft altijd voorrang, heb ik begrepen. Voor TV heb ik tot bandbreedtes van 3 tot 8 Mbit horen noemen, voor telefonie was het dacht ik niet meer dan enkele tientallen Kbits. Kunnen jullie dit bevestigen. Wat is nodig voor TV/telefonie en blijft er van mijn verbinding over voor internet?
- Parallel gebruik van telefonie, TV en Internet, responsiviteit. Is de responsiviteit van de modemswitch nog van invloed op de kwaliteit van de diensten bij parallel gebruik?
- Kpn/Digitienne levert nog geen HD(bandbreedte). In geval van, wanneer verwacht KPN dit met ADSL-? te kunnen gaan aanbieden?
- Die oude TV van ons, slikt die nog het digitale signaal, of is Telfort bekend met incompatibiliteitsissues? Voorlopig hoef ik me in ieder geval niet druk te maken over HD kwaliteit
.
- Heeft een van jullie ervaring met de Telfort Internet-TV- vastbellen oplossing? Met name wanneer die wat stress testjes heeft gedaan, dan zou ik het interessant vinden daar wat van te horen.
• Het nieuwe modem presteert in ieder geval beter op WiFi en zal i.c.m. VDSL2 meer bandbreedte tot zijn beschikking hebben. Daarnaast heeft VDSL2 een 10% kleinere protocol-overhead heeft, waardoor u bij gelijke intrainsnelheid al 10% snelheidswinst heeft.
• Een SD stream is ~4Mbit. Kijken en opnemen tegelijk kost u dus maximaal ~8Mbit en houdt u nog voldoende snelheid over om te internetten en te bellen. Vast bellen en TV hebben tevens voorrang op uw reguliere internetverkeer.
• Nee, deze heeft geen invloed hierop
• Digitenne over HD zie ik niet zo snel gebeuren. HD op Interactieve TV bieden we momenteel nog niet aan, dit zal in de toekomst wel gaan gebeuren.
• Nee, Interactieve TV werkt op alle soorten televisies.
Henk
[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 17:28 ]
@telfort webcare heeft u al naar mijn vraag gekeken? Zie hierboven. Ik heb mijn gegevens in een PB gestuurd.
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Verwijderd
@marenk_vos,
Zo snel reminden is ongewenst.
U heeft inderdaad een DLM profiel op de lijn.

Target SNR downstream is 6dB, daar is de maximum haalbare snelheid op gebaseerd. Hij heeft daar nog 1,2dB ruimte over om te zakken en de lijn is stabiel dus hij zal spoedig weer richting de 15,5-16Mbit gaan.
Hugo
Zo snel reminden is ongewenst.

Target SNR downstream is 6dB, daar is de maximum haalbare snelheid op gebaseerd. Hij heeft daar nog 1,2dB ruimte over om te zakken en de lijn is stabiel dus hij zal spoedig weer richting de 15,5-16Mbit gaan.
Hugo
Ok, bedankt voor de info.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:03:
<knip>
@weetgeennaam,
<knip>
Henk
@webcare:
bedankt voor de hulp. Sorrie voor mijn sneller reminder, maar ik dacht dat jullie er misschien overheen gelezen hadden omdat ik zag dat er al antwoorden gegeven waren op andere vragen. Sorrie.
bedankt voor de hulp. Sorrie voor mijn sneller reminder, maar ik dacht dat jullie er misschien overheen gelezen hadden omdat ik zag dat er al antwoorden gegeven waren op andere vragen. Sorrie.
Verwijderd
Tís ff wat minder nu al de hele avondVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:08:
[afbeelding]
Hugo

Domme vraag, past het modem in de brievenbus? Ik neem aan van niet, ik zie net dat het al onderweg is en ik ben juist vandaag op mijn oude adres de spullen aan het inpakken voor verhuizing en maandag moet ik werken.
Enige wat ik op DPD kan vinden is dat het tussen 8:30 en 18:00 aankomt, en om nu zolang te wachten...
Enige wat ik op DPD kan vinden is dat het tussen 8:30 en 18:00 aankomt, en om nu zolang te wachten...
Nee, past niet in de brievenbus.
DPD legt een artikel soms ook wel gewoon voor de voordeur neer, of ze leggen het in de grijze container als die buiten staat.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Heb maar even gewacht en nu kwam het net aan.
@Telfort misschien handig om in het vervolg een mailtje te sturen naar nieuwe klanten wanneer de modem verzonden wordt. Nu heb ik geluk dat ik de status gisteren avond heb gecheckt, maar anders was het pakket waarschijnlijk weer bij jullie terug gekomen omdat ik maandag en dinsdag weer aan het werk ben.
De persoon van DPD gaf zelfde statement, zier er naar uit dat hij uit ervaring tegen zelfde probleem aangelopen is.
Inlog gegevens nog niet ontvangen, ik dacht altijd dat die eerst kwamen
Grappig is overigens wel dat ik van 4 verschillende bezorgdiensten post ontvangen heb vandaag.
edit: Overigens bedankt voor de snelle oplevering, 5 dagen eerder dan de gewenste datum, nu zit ik maar 3 dagen zonder internet
edit2: uhm.. of totaal geen dag zonder internet want de verbinding was dezelfde dag nog opgeleverd!!
@Telfort misschien handig om in het vervolg een mailtje te sturen naar nieuwe klanten wanneer de modem verzonden wordt. Nu heb ik geluk dat ik de status gisteren avond heb gecheckt, maar anders was het pakket waarschijnlijk weer bij jullie terug gekomen omdat ik maandag en dinsdag weer aan het werk ben.
De persoon van DPD gaf zelfde statement, zier er naar uit dat hij uit ervaring tegen zelfde probleem aangelopen is.
Inlog gegevens nog niet ontvangen, ik dacht altijd dat die eerst kwamen
Grappig is overigens wel dat ik van 4 verschillende bezorgdiensten post ontvangen heb vandaag.
edit: Overigens bedankt voor de snelle oplevering, 5 dagen eerder dan de gewenste datum, nu zit ik maar 3 dagen zonder internet
edit2: uhm.. of totaal geen dag zonder internet want de verbinding was dezelfde dag nog opgeleverd!!
[ Voor 30% gewijzigd door EiT op 27-08-2011 10:15 ]
Verwijderd
@marenk_vos,
Graag gedaan
@Dutchphoto,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM, Als we gaan focussen op ~10ms latency verschil dan wil ik alle tests wel bedraad zien, geen WiFi. Hoe heeft u de laatste meting gedaan?
@EiT,
Klopt, meest wenselijk is het ontvangen van de track&trace na verzending. Dit heb ik al eerder ingebracht en staat ook op de planning, weet alleen niet voor wanneer. Fijn dat u de spullen binnen heeft in ieder geval
Hugo
Graag gedaan
@Dutchphoto,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM, Als we gaan focussen op ~10ms latency verschil dan wil ik alle tests wel bedraad zien, geen WiFi. Hoe heeft u de laatste meting gedaan?
@EiT,
Klopt, meest wenselijk is het ontvangen van de track&trace na verzending. Dit heb ik al eerder ingebracht en staat ook op de planning, weet alleen niet voor wanneer. Fijn dat u de spullen binnen heeft in ieder geval
Hugo
@Webcare
Bliksem is hier net ingeslagen.
Volledige isra punt + splitter is van de muur geblazen
Zouden jullie nieuw modem willen sturen?
Modem doet nog wel wat maar ethernet led brand rood.
Maar ga er maar van uit dat stuk is.
Bliksem is hier net ingeslagen.
Volledige isra punt + splitter is van de muur geblazen
Zouden jullie nieuw modem willen sturen?
Modem doet nog wel wat maar ethernet led brand rood.
Maar ga er maar van uit dat stuk is.
Verwijderd
Dat is schrikken! Moet ik naast een nieuw modem ook een monteur sturen? Met andere woorden; wat is de staat van uw ISRA / bekabeling?
Hugo
Hugo
Ik bel zelf wel met kpn voor monteur
We hebben zakelijke telefonie.
Als jullie nou zorgen voor een modem (+de bijbehorende draden)
We hebben zakelijke telefonie.
Als jullie nou zorgen voor een modem (+de bijbehorende draden)
Verwijderd
Wat u wilt
Ik heb een nieuw modem voor u besteld, voor 16.00uur, daardoor is hij er als het een beetje mee zit morgen al en anders net na het weekend.
Hugo
Hugo
@webcare
Ik kreeg een brief binnen dat er binnenkort onderhoud is aan mijn wijkcentrale, maar stond ook iets in over een nieuw modem. Houd dat dus in dat ik een nieuw modem krijgt ondanks dat ik niet verleng (dat zou mooi zijn want deze begint keuren te vertonen).
Ik kreeg een brief binnen dat er binnenkort onderhoud is aan mijn wijkcentrale, maar stond ook iets in over een nieuw modem. Houd dat dus in dat ik een nieuw modem krijgt ondanks dat ik niet verleng (dat zou mooi zijn want deze begint keuren te vertonen).
Verwijderd
@telfort Webcare
is het mogelijk om vdsl en interactieve tv op mijn adres te krijgen ? Met een speedtest kom ik uit op 16 mb, ik heb een 20 mb verbinding. Zou mogelijk moeten zijn llijkt mij ?
gr, malan
is het mogelijk om vdsl en interactieve tv op mijn adres te krijgen ? Met een speedtest kom ik uit op 16 mb, ik heb een 20 mb verbinding. Zou mogelijk moeten zijn llijkt mij ?
gr, malan
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 15:49 ]
Verwijderd
@LordHades,
Dat is een oude brief, dat verzoek is weer geannuleerd. Omdat u op het BabyXL netwerk zit mag ik u migreren naar WBA-E incl een ander modem zonder dat dit invloed heeft op uw abonnement. Ik heb dat nu alsnog gedaan, dan zijn uw Xbox issues ook meteen opgelost.
@malan,
Dat kunt u zelf controleren via Mijn Telfort -> Interactieve TV bestellen.
Hugo
Dat is een oude brief, dat verzoek is weer geannuleerd. Omdat u op het BabyXL netwerk zit mag ik u migreren naar WBA-E incl een ander modem zonder dat dit invloed heeft op uw abonnement. Ik heb dat nu alsnog gedaan, dan zijn uw Xbox issues ook meteen opgelost.
@malan,
Dat kunt u zelf controleren via Mijn Telfort -> Interactieve TV bestellen.
Hugo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 16:01 ]
Verwijderd
@Webcare
volgens deze link kan het wel, echter als ik wil bestellen (telefonisch) krijg ik te horen dat het niet kan, ondanks mijn 20 mb lijn. Ben heel nieuwsgierig welke lijn meeting er dan gedaan wordt ?
volgens deze link kan het wel, echter als ik wil bestellen (telefonisch) krijg ik te horen dat het niet kan, ondanks mijn 20 mb lijn. Ben heel nieuwsgierig welke lijn meeting er dan gedaan wordt ?
Verwijderd
Als het via de site beschikbaar is dan kunt u met een gerust hart bestellen. Geen idee hoe de medewerker aan de telefoon aan zijn informatie komt maar Mijn Telort is hierin leidend.
Hugo
Hugo
Verwijderd
@webcare
prima, dank je wel. ik ga direct bestellen en zie uit of het inderdaad leverbaar is.
prima, dank je wel. ik ga direct bestellen en zie uit of het inderdaad leverbaar is.
@ webcare:
Wanneer ik probeer i-tv via de website te bestellen krijg ik volgende melding:
Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het nogmaals of neem contact op met de klantenservice.
De klantenservice kan ook niet bij mijn gegevens. Weet u wat er aan de hand is? Kom ik in aanmerking voor vdsl? postcode 2144kd, nummer 126
Er is een ruime maand terug wel werk verricht, daar kreeg ik een email van Telfort over.
Wanneer ik probeer i-tv via de website te bestellen krijg ik volgende melding:
Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het nogmaals of neem contact op met de klantenservice.
De klantenservice kan ook niet bij mijn gegevens. Weet u wat er aan de hand is? Kom ik in aanmerking voor vdsl? postcode 2144kd, nummer 126
Er is een ruime maand terug wel werk verricht, daar kreeg ik een email van Telfort over.
@Webcare
Bedankt voor de informatie
ik zie het nieuwe modem wel verschijnen dan per post. Ik zat inderdaad op BabyXL netwerk dat wist ik nog hehe. Ik ben benieuwd.
Neem aan dat me gegevens nog in een oude DM stonden?
Bedankt voor de informatie
Neem aan dat me gegevens nog in een oude DM stonden?
[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 26-08-2011 17:55 ]
Modem is echt stuk, start niet meer op.
Zo is het nu in de meter kast (Ik heb helemaal nergens kappen af gehaald, boel is gewoon gaan vliegen):

Monteur komt morgen tussen 8-10 uur.
Willen jullie modem nog terug hebben of zal ik hem maar bij de gemeente inleveren?
Zo is het nu in de meter kast (Ik heb helemaal nergens kappen af gehaald, boel is gewoon gaan vliegen):

Monteur komt morgen tussen 8-10 uur.
Willen jullie modem nog terug hebben of zal ik hem maar bij de gemeente inleveren?
[ Voor 19% gewijzigd door brambo123 op 01-09-2011 10:51 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.