Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
Of werkt dit pas nadat VDSL geactiveerd is?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 11:49 . Reden: edit ]
[ Voor 27% gewijzigd door woekele op 12-08-2011 11:57 ]
Verwijderd
Wellicht. Het is alleen vreemd dat dit zo staat in de handleiding.woekele schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:57:
Dat is alleen als je glasvezel hebt oid lijkt me. VDSL moet ook gewoon in de dsl-poort.
Verwijderd
Helaas, lijnlengte is nu te lang voor VDSL.Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:13:
@webcare is er al een ETA voor internetmax op postcode 2282 LL ?
Zou zo graag overwillen. Ziggo kan niet voldoen omdat er ook eens waterschade is geweest inpandig.
Er staat voor Q4 van 2011 een buitenring oplevering geplant bij u in de buurt, de Haagweg 179.
Het is mij onbekend hoe de bekabeling ondergronds loopt, maar met een beetje mazzel is er dan Internet Max dekking op uw adres.
Henk ( eerste post
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 13:35 ]
Everything that has a beginning has a end
Verwijderd
Ik kijk er graag even naar. Een DM met gegevens is prima.Rommel schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:54:
@webcare, ik heb sinds gisteren en vandaag last van een wegvallende verbinding na ongeveer 4 minuten. kan ik mijn postcode even via een DM doorgeven zodat jullie daar naar kunnen kijken?
Henk
Verwijderd
Ik ben er bijna, maar krijg deze laatste zaken niet voor elkaar. Kan iemand mij van een antwoord voorzien?
Overigens heb ik de /etc/hosts en /etc/resolv.conf ook al meerdere malen aangepast, maar uiteindelijk gewoon weer teruggezet naar de waarden die altijd al in gebruik waren, aangezien dit geen verschil maakte. Bedankt!
Verwijderd
Gegevens ontvangen.Rommel schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:54:
@webcare, ik heb sinds gisteren en vandaag last van een wegvallende verbinding na ongeveer 4 minuten. kan ik mijn postcode even via een DM doorgeven zodat jullie daar naar kunnen kijken?
Lijn is inderdaad instabiel, heeft u deze zaken al nagekeken?
Graag ontvang ik ook alvast uw mobiele nummer.
Henk.
Verwijderd
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de eventuele snelheidswinst die mij dit gaat opleveren. Het is nu al niet verkeerd namelijk
Het was namelijk de bedoeling om met een ATA adapter (of SIP proxy) mijn analoge telefoon naar buiten te ontsluiten over VoIP, zodat ik mijn Zyxel modem zou kunnen vervangen door mijn DD-WRT router. Ik ben alleen bang dat met een nieuwe modem die plannen niet meer op gaan?

Geldt dat ook voor je NAT-rules? Ik heb het automatisch niet afgewacht maar handmatig alles omgezet van ADSL naar VDSL (ook mijn NAT-rules).
Goed man!
Verwijderd
Ik neem aan dat deze gewoon blijven bestaan. Dit heeft immers niets te maken met de soort verbinding die je hebt mijn inziens. Je zet gewoon poorten open voor de buitenwereld. Dit staat los van of je nu ADSL of VDSL gebruikt.robkds schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:41:
[...]
Geldt dat ook voor je NAT-rules? Ik heb het automatisch niet afgewacht maar handmatig alles omgezet van ADSL naar VDSL (ook mijn NAT-rules).
Verwijderd
Graag ontvang ik uw volledige postcode en huisnummer in DM.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:26:
Henk, kunt u misschien aangeven wanneer VDSL wordt opgeleverd in postcodegebied 4381?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de eventuele snelheidswinst die mij dit gaat opleveren. Het is nu al niet verkeerd namelijk
Henk
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 16:02 ]
Verwijderd
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in DM.UTwizard schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:34:
Ik heb mij afgelopen week ingeschreven voor Telfort Interactieve TV. Nu is de Zyxel 2602 modem die ik nu heb staan, niet geschikt voor Interactieve TV. Ik zal dus een nieuwe modem ontvangen, maar ik kan nergens vinden welke modem ik nou precies zal krijgen. Kan iemand mij dit vertellen?
Het was namelijk de bedoeling om met een ATA adapter (of SIP proxy) mijn analoge telefoon naar buiten te ontsluiten over VoIP, zodat ik mijn Zyxel modem zou kunnen vervangen door mijn DD-WRT router. Ik ben alleen bang dat met een nieuwe modem die plannen niet meer op gaan?
Dan kan ik uitzoeken wat er geleverd gaat worden.
Henk
Verwijderd
Prima, komt eraan. Bedankt alvast.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:59:
[...]
Graag ontvang ik uw volledige postcode en huisnummer in DM.
Henk
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 16:15 . Reden: Privacy... ]
Verwijderd
Gezien de lijnlengte zal Telfort Internet Max (tot 40 Mbit/s) dan zeker beschikbaar zijn op uw adres.
Henk
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 16:39 ]
Voglens mij heeft mijn centrale Gtg-C geen straatkasten en staat er ook niks gepland? Fttc zal wel niet in dunbevolkte gebieden komen.
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 12-08-2011 16:49 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Oké, prima. Bedankt!Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:38:
U zit hemelsbreed op +/- 400 meter van de straatkast (Nicolaes Honighstraat 32). In Q4 van 2011 wordt deze straatkast voorzien van VDSL2 apparatuur en kan uw adres hierop aangesloten worden.
Gezien de lijnlengte zal Telfort Internet Max (tot 40 Mbit/s) dan zeker beschikbaar zijn op uw adres.
Henk
Heeft dit nog consequenties voor mijn huidige (Internet Plus) abonnement? Wordt dit abonnement ook omgezet naar VDSL?
Verwijderd
Straatkasten zijn er heel veel, ze worden echter niet allemaal voorzien van VDSL2 apparatuur. Deze uitbreidingen hebben als doel om het grootste gedeelte van de vaste aansluitingen op een lijnlengte van <1,5KM te krijgen en dus VDSL beschikbaar te maken. Hier zitten ook genoeg dunbevolkte (buiten) gebieden bij.
@gees0001,
Die kunt u t.z.t. upgraden naar Telfort Internet Max om een 42/4 profiel te krijgen, of uw huidige Internet Plus met 1 jaar verlengen om over VDSL geleverd te krijgen met een 22/2 profiel. Bij beide acties ontvangt u uiteraard ook kosteloos een VDSL modem, de ZyXEL 2812HNU-F1.
Hugo
Verwijderd
Bedankt Hugo,Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:52:
@GAIAjohan,
Straatkasten zijn er heel veel, ze worden echter niet allemaal voorzien van VDSL2 apparatuur. Deze uitbreiding hebben als doel om het grootste gedeelte van de vaste aansluitingen op een lijnlengte van <1,5KM te krijgen en dus VDSL beschikbaar te maken. Hier zitten ook genoeg dunbevolkte (buiten) gebieden bij.
@gees0001,
Die kunt u t.z.t. upgraden naar Telfort Internet Max om een 42/4 profiel te krijgen, of uw huidige Internet Plus met 1 jaar verlengen om over VDSL geleverd te krijgen met een 22/2 profiel. Bij beide acties ontvangt u uiteraard ook kosteloos een VDSL modem, de ZyXEL 2812HNU-F1.
Hugo
De reden waarom ik dit vraag is, omdat ik onlangs dit modem (ZyXEL 2812HNU-F1) ontvangen heb van Telfort.
Ik heb hier voor zover ik weet, geen bericht over gehad en de postbode stond ineens op de stoep met dit modem. In de brief die erbij zat, stond dat ik het modem had ontvangen wegens een aanpassing in mijn abonnement. Ik dacht dus dat het ging om een automatische overzetting naar VSDL.
Het lijkt hierbij dus te gaan om een automatische verlenging, waarbij mijn huidige Plus-abonnement omgezet gaat worden naar een VDSL-abonnement.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 16:58 ]
Verwijderd
Internet Max wordt later dit jaar bij u beschikbaar vanuit de straatkast. (FttC)
Hugo
Verwijderd
Hartelijk dank voor de snelle antwoorden! Ik weet genoegVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:00:
Ik zie dat u 17 augustus al over gaat naar VDSL met 22/2 profiel, geleverd vanuit de "normale" wijkcentrale.
Internet Max wordt later dit jaar bij u beschikbaar vanuit de straatkast. (FttC)
Hugo
Ah ok, ik dacht dat straatkasten grotendeels in grotere steden waren te vinden en dat verder grotendeels alles direct vanuit de standaard centrale kwam.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:52:
@GAIAjohan,
Straatkasten zijn er heel veel, ze worden echter niet allemaal voorzien van VDSL2 apparatuur. Deze uitbreidingen hebben als doel om het grootste gedeelte van de vaste aansluitingen op een lijnlengte van <1,5KM te krijgen en dus VDSL beschikbaar te maken. Hier zitten ook genoeg dunbevolkte (buiten) gebieden bij.
Hugo
overigens ben ik in de postcodecheck wel wat vreemds tegengekomen omdat ik in mijn dorp even zat te zoeken waar volledig VDSL gehaald kon worden.
Op een specifieke postcode kwam dit eruit:
no. 109 - max 39mbit
no. 111 - max 39 mbit
no. 113 - max 16mbit?!
no. 115 - max 39 mbit
no. 117 - max 39mbit
no. 121 - max 39mbit
Is nummer 113 een foutje in het systeem? Als je wilt stuur ik die postcode wel even in een dm.
Verwijderd
Uw aansluiting is meegenomen in de automatische WBA-A naar WBA-E migratie. Uw abonnement veranderd niet, dit is alleen een technische wijziging i.c.m. een kosteloos nieuw modem. We leveren waar mogelijk altijd over VDSL.
@GAIAjohan,
Die postcode ontvang ik graag, dan zal ik kijken waar de afwijking door veroorzaakt wordt.
Hugo
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 17:05 ]
Verwijderd
Oké, betekent dit voor mij dan dat ik wél overga naar 22/2 of is dit alleen bij overstappen? Dat zou typisch zijn, aangezien ik wél een nieuw modem gekregen heb.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:03:
@gees0001,
Uw aansluiting is meegenomen in de automatische WBA-A naar WBA-E migratie. Uw abonnement veranderd niet, dit is alleen een technische wijziging i.c.m. een kosteloos nieuw modem. We leveren waar mogelijk altijd over VDSL.
@GAIAjohan,
Die postcode ontvang ik graag, dan zal ik kijken waar de afwijking door veroorzaakt wordt.
Hugo
Verwijderd
U gaat over op VDSL, dan is een nieuw modem sowieso noodzakelijk. Internet Plus over VDSL is altijd een 22/2 profiel.
Hugo
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:35:
@gees0001,
U gaat over op VDSL, dan is een nieuw modem sowieso noodzakelijk. Internet Plus over VDSL is altijd een 22/2 profiel.
Hugo
Oké, helder! Dank u voor de snelle en duidelijke afhandeling van vragen van onze zijdeVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:35:
@gees0001,
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 17:44 ]
Staan de wijkkasten voor postcode 2543 ook in de planning? Ik heb het niet kunnen terugvinden in de sheets van KPN.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Voor zover ik weet krijg je de ZyXEL 2812HNU-F1 of ZyXEL 2601HN-F1. Ik heb de laatste icm iTV en je kan zelf je eigen VOIP providers instellen in het modem.UTwizard schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:34:
welke modem bij Interactieve TV
Vraag me alleen af, kan ik van de overstap service gebruik maken als het oude abo een ander adres betreft?
En kan ik eventueel downgraden als de snelheid beneden de 20mbit valt?
Druk en zetfouten voorbehouden.
Als je abonnement op ander adres aanvraagt gaat het (neem ik aan) om een nieuwe verbinding.
En dus niet een migratie zoals in de meeste gevallen.
Dus denk ik dat je geen gebruik kunt maken van de overstap service.
Als de geschatte snelheid niet boven de 25Mbit is kun je geen Internet Max bestellen.
Normaal is downgraden niet een optie.
Ik weet niet wat de postcode check van Telfort zegt, maar meeste gevallen klopt die schatting wel redelijk.
Waar ik eerder 15Mbit haalde mag ik nu blij zijn met 9Mbit. Er is niets veranderd aan mijn modem, kabels of dergelijke. Is hier een verklaring voor beste Telfort Webcare?
Zelfde hier, vorige week 33 mbit, nu 16..broodjepoep schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:52:
Mijn internet is de laatste maanden langzamer geworden dan eerst. Ik heb een 20Mbit abonnement.
Waar ik eerder 15Mbit haalde mag ik nu blij zijn met 9Mbit. Er is niets veranderd aan mijn modem, kabels of dergelijke. Is hier een verklaring voor beste Telfort Webcare?

Verwijderd
Sinds 2008 tevreden klant van Telfort.
Wat wil je nou nog meer je betaalt voor 20 Mb en krijgt een strakke 19.
Sinds afgelopen maandag is dit echter gewijzigd in een krappe 12
Eenderde eraf dus. Het laden van pagina's duurt ook merkbaar langer.
Nu had ik wel een brief gekregen dat er werkzaamheden in de wijkcentrale zouden plaatsvinden.
Echter voordaat dit ging gebeuren zou er nog een mailtje gestuurd worden met exacte datum en tijd.
Mailtje nooit ontvangen, en "werkzaamheden"staat bij mij niet gelijk aan snelheidsverlaging.
Kreeg afgelopen vrijdag wel een mailtje dat ik over kon stappen naar een sneller abonnement, uiteraard
met bijbetaling.
Wat is dit voor gekkigheid???
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik woon zover bekend vrij dicht bij de centrale heeft dit ook voordelen voor mij? 2mbit upload lijkt me namelijk ook wel wat (voor RDP ed.).
Zit ik dan ook op 22/2?Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:35:
@gees0001,
Hugo
Aangezien jij eerder in het topic meldt dat je met 170KB/s uploadt, moet je wel op een 22/2-profiel zitten. 170KB/s is meer dan de 1Mbit die een ADSL2+-profiel doet.
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 15-08-2011 15:27 ]
Kijkend op de postcodecheck op telfort wordt Internet Plus geadviseerd. Echter is de geschatte snelheid 6 tot 8 Mb/s. Het lijkt er dan op dat ze achteruitgaat wat betreft download snelheid. Volgens haar downloadt ze nu grote bestanden met een snelheid van 1.07 MB/s. Ze zit op ongeveer 1500m van de centrale.
Gaat ze er qua snelheid op achteruit of blijft dit ongeveer rond de huidige snelheid hangen.
Signature
Hebben jullie al gezocht naar een oorzaak van het wegvallen van de verbinding?BMW_M3 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:27:
Een vraagje voor een vriendin van mij. Zij zit momenteel bij Alice 20mb met bellen. Aangezien zij erg vaak problemen heeft met een wegvallende verbinding wil ze overstappen. Dus heb ik telfort geadviseerd.
Kijkend op de postcodecheck op telfort wordt Internet Plus geadviseerd. Echter is de geschatte snelheid 6 tot 8 Mb/s. Het lijkt er dan op dat ze achteruitgaat wat betreft download snelheid. Volgens haar downloadt ze nu grote bestanden met een snelheid van 1.07 MB/s. Ze zit op ongeveer 1500m van de centrale.
Gaat ze er qua snelheid op achteruit of blijft dit ongeveer rond de huidige snelheid hangen.
Aantal vragen die dan in mij opkomen: Aansluitsituatie?, wireless? veel connecties naar buiten (torrent, spyware)? etc.
Hoe traint het modem nu in? Hoever woont ze van de wijkcentrale?
Dit wordt ongetwijfeld veroorzaakt door DLM. Dat reguleert de verbinding en probeert om de 30 dagen de verbingingssnelheid te verhogen. Kwestie van afwachten.
Toen ik mijn XS4ALL wilde opzeggen werd mij nog wel 3 maanden gratis aangeboden als ik wilde blijven.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Verwijderd
Dank voor je reactie, maar de inhoud van mijn post gaat erover dat ik niks veranderd heb.
Ook geen andere abonnementsvorm aangevraagd. Ik was immers zeer tevreden.
Telfort heeft blijkbaar iets veranderd, dus ga ik er van uit dat zij ook de oude situatie kunnen herstellen.
Dus waarom zou ik dan moeten wachten ??
Maar laten we ook de reactie van Webcare even afwachten
Zoals IJsbeer al zij: eerst even afwachten.
Als je bericht hebt gehad dat je zou kunnen overstappen naar Internet Max is het ook mogelijk om over te stappen naar Internet Plus op VDSL2 netwerk waardoor iets hogere snelheid haalt voor zelfde geld.
En dan profiteer je het eerste jaar ook nog van huidige actie tarief (€17,50 i.p.v. €24,95) en gratis een nieuwe modem.
Ja ik heb de laatste keer dat ze het probleem had alle kabels vernieuwd, isra punt opengemaakt en opnieuw gestript en aangesloten. Modem bekeken en gereset. Het probleem bleef bestaan. Vervolgens gebeld met de helpdesk en die hebben het modem toen op afstand gereset/ geupdate. Het probleem was toen even weg. De laatste paar weken is het probleem weer terug. De druppel om over te stappen eigenlijk voor haar.Evos schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:04:
[...]
Hebben jullie al gezocht naar een oorzaak van het wegvallen van de verbinding?
Aantal vragen die dan in mij opkomen: Aansluitsituatie?, wireless? veel connecties naar buiten (torrent, spyware)? etc.
Hoe traint het modem nu in? Hoever woont ze van de wijkcentrale?
Het is raar dat het dagen goed gaat en dan weer op een dag elke paar minuten voor een seconde of 10 wegvalt. Ik denk dat het aan het modem ligt (helemaal geel uitgeslagen van boven ook trouwens. Helpdesk zei dat t normaal was
Persoonlijk denk ik dat ze bij Telfort beter af is dan nu bij Alice. Financieel ook waarschijnlijk. Wel een lage snelheid heeft ze dan voor een 20mb abo.
[ Voor 6% gewijzigd door BMW_M3 op 15-08-2011 17:22 ]
Signature
Stuur anders een een DM naar Webcare met postcode+huisnummer.
Die weet misschien meer over de lijn en of die misschien binnenkort wordt geupdate.
Volgens de site is de levertijd 2/3 weken, kijk bij de veelgestelde vragen. Mijn status staat ook op ontvangen en heb vorige week maandag besteld. Even geduld dus hebben vermoed ik.Ramon 73 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:17:
Hoe lang hort het te duren voordat je van internet+bellen overgaat naar internet+bellen+interactieve TV? Ik heb Ziggo opgezegd per 1 September, Telfort iTV besteld vorige week maar de status van de bestelling blijft op ontvangen staan. Straks zit ik zonder televisie en dan?
Heb het zo gedaan. Bedankt.
[ Voor 77% gewijzigd door BMW_M3 op 15-08-2011 18:18 ]
Signature
Verwijderd
Dank voor jullie reacties, maar blijkbaar missen jullie het punt wat ik probeer te maken.
- Ik heb een perfect werkende verbinding.
- Telfort voert onderhoud uit. Logisch om de kwaliteit van de verbinding te garanderen.
- Verbindingssnelheid wordt echter door het onderhoud veel lager
- En dan volgt in dezelfde week (wel heeeeeeeeeel erg toevallig) een e-mail met een
"Persoonlijk aanbod voor sneller internet"
In deze e-mail staat een vergelijking tussen mijn huidige abonnement met een prijs van € 30,39
tegenover het Max met vast bellen voor € 37,45 (na 12 mnd € 44,90)
Toch niet zo heel gek dat ik het gevoel heb gepiepeld te worden lijkt mij?
@webcare is er al een ETA voor internetmax op postcode 2532 VE ?
Ik snap prima wat er aan de hand is, alleen jij niet geloof ik.
Waarschijnlijk wordt er op dit moment dan VDSL2 geïnstalleerd, waardoor dat dus vanaf nu beschikbaar is.
Hierdoor heb je downtime, wat door DLM wordt gezien als hapering van de lijn.
Met als gevolg dat de snelheid naar beneden gaat.
Maar DLM zet de lijn op gegeven moment weer terug, duurt alleen een poos.
En dan vind ik het niet zo gek dat Telfort dan een bericht stuurt dat er sneller internet beschikbaar is.
Dat heet nou service.
Als dat bij mij het geval was zou ik het waarderen dat ze aangeven dat er sneller internet beschikbaar is.
Verwijderd
U wordt opgeleverd over VDSL2 met 22/2 profiel en een 2812HNU-F1 als modem.
@unfor,
Ik kan zo snel even geen adresgegevens van u vinden, graag ontvang ik deze alsnog via DM. Dan kan ik kijken waar de verandering in snelheid door veroorzaakt wordt.
@broodjepoep,
Graag ontvang ik ook uw gegevens in een DM.
@Norwegian,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om te kijken wat de oorzaak van de verandering is.
Ik kan u wel alvast verzekeren dat wij geen praktijken bezigen als het eerst verlagen van snelheid en daarna een nieuw aanbod doen.
@Lampuhkap,
Uiteraard. DLM bepaald de uiteindelijke snelheid maar de limiet is ook voor u 22/2. (22.000 / 2.100 kbps)
@Evos,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM voor meer informatie.
@BMW_M3,
Uw vriendin: Lijn is 2613 meter, maximaal 16Mbit profiel te bestellen. Buren trainen in op 9-10Mbit in dus halen de limiet al niet. Qua snelheid zal ze er niet op achteruit gaan. Het is eerder de postcodecheck die te conservatief voorspelt.
Grotere stappen kan ze pas maken als de BuitenRing kasten zijn opgeleverd. Bij haar in de buurt zijn dat:
Zoals te zien dus wat vertraging maar zoals het er nu naar uitziet is er voor het einde van dit jaar een migratie en dus upgrade naar de straatkast mogelijk.METROPLN ZUID 0 3083JA Rotterdam Q3-2011
LEPELAARSNGL 49 3083KB Rotterdam Q2-2011 (Vertraagd)
LEPELAARSNGL 56 3083KL Rotterdam Q2-2011 (Vertraagd)
BEVELANDSESTR 30 3083NA Rotterdam Q2-2011 (Vertraagd)
AMELANDSEPLN 65 3083SJ Rotterdam Q3-2011
32 3085DW Rotterdam Q3-2011
SLINGE 94 3085EW Rotterdam Q2-2011 (Vertraagd)
BRITSENBURG 114 3085ZC Rotterdam Q3-2011
Uw eigen lijn (1223 meter) wordt over VDSL2 opgeleverd met een 42/4 profiel. KPN geeft als verwachte snelheid 28Mbit, die is echter conservatief.
@Ramon73,
Uw Interactieve TV wordt 1 september opgeleverd.
@Snowmiss,
Wat geeft Google Maps als afstand met looproute van uw adres naar Grovestinstraat 27?
Hugo
Met veronderstellingen en giswerk is het niet handig om uitleg te gaan geven wat er aan de hand is. Komt ook betuttelend over.brambo123 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:11:
@Norwegian
Waarschijnlijk wordt er op dit moment dan VDSL2 geïnstalleerd, waardoor dat dus vanaf nu beschikbaar is.
En dan vind ik het niet zo gek dat Telfort dan een bericht stuurt dat er sneller internet beschikbaar is.
Dat heet nou service.
Als dat bij mij het geval was zou ik het waarderen dat ze aangeven dat er sneller internet beschikbaar is.
Ik snap best dat hij zo denkt, alleen is dit puur toeval.brambo123 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:11:
@Norwegian
Dat heet nou service.
Ik dacht hetzelfde bij Canal Digitaal sinds de herfst. Ik denk trouwens nog steeds zo.
-Ineens- viel het signaal heel vaak weg bij iets slechter weer. Alles opnieuw ingesteld, het zit en zat allemaal prima qua signaal. Bomen zitten niet in de weg Echter valt het nog steeds weg, elke avond minstens één keer, ogenschijnlijk zonder enige reden. Word je in november ineens opgebeld: "Ik zie dat u nog een pakket van €3,99 per maand heeft, we zijn bezig alle pakketten op te waarderen." - En wat kost een nieuw pakket? "Een nieuw pakket kost €9,95 per maand meneer, en we zouden graag zien dat u van onze nieuwe diensten gebruik kunt maken". Aha, even 6 euro meer dokken, is dat de reden dat mijn tv-signaal zo vaak uitvalt? Omdat je wil dat ik een duurder abonnement neem? Nee, absoluut niet blabla.
Ik vond het wel heel opvallend, en het signaal valt nog steeds uit. Zelfs de regionale zenders doen het niet meer op de duo lnb die meer dan genoeg gekost heeft. De buren hebben hetzelfde probleem.
Foutcode op tv is een rondje, wat inhoudt dat de fout aan de 'serverkant' ligt. Een vierkantje betekent dat er iets in de lucht is wat niet fris is. Bv onweer of regen.
Ik ben blijd at ik kan overstappen naar telfort en dan meerdere tv's kan aansluiten op hetzelfde abonnement, 1 via IPTV en 3 via Digitenne. En dat het signaal niet om de haverklap uitvalt.
De kwaliteit van schotel-tv is gewoon keihard achteruit gegaan.
Verwijderd
Uw afstand tot de centrale is 717 meter, genoeg voor ~20Mbit via ADSL en VDSL brengt dat met Internet Max zelfs op 32-36Mbit down.
U bent bij een netwerkmigratie van WBA-A naar WBA-E overgegaan van een vast 20/1 profiel naar een dynamisch (DLM) profiel met een limiet van 20/1. Met het vaste profiel trainde u in op 19.706/1.031.
Net na de migratie naar WBA-E bent u op de DLM startsnelheid van 15Mbit begonnen. In de dagen daarna is uw modem echter een aantal keren opnieuw verbonden waardoor uw modem lager in is gaan trainen.
Momenteel is dat 11.996/1.028 maar is de maximaal haalbare waarde nog steeds ruim 19Mbit, namelijk 19.776 / 1.152
DLM kiest binnen 7 dagen het meest geschikte profiel en daarmee grotendeels de snelheid. Na 30 dagen worden eerder als ongeschikt aangemerkte profielen door DLM opnieuw geprobeerd en als uw modem dan wel stabiel online is zal hij opschakelen richting de maximum haalbare waarden, uw oude snelheid dus.
Om dit proces te versnellen heb ik nu een DLM reset voor u aangevraagd. Deze zal binnen 2 dagen worden uitgevoerd en de "inleer" periode van 7 dagen begint vanaf dan opnieuw.
Hugo
als we het dan over dit soort situaties hebben, dan kan ik ook een duit in het zakje doen. Al een tijd wisselende beeld kwaliteit op NED1. UPC gebeld, monteur komt, kijkt een aantal dingen na en verdwijnt naar de kast ergens op straat en verdwijnt. Beeld is nog niet best. Nog maar eens gebeld. Weer een monteur die bijna hetzelfde doet en ook verdwijnt. Pats daar ligt een aanbiedingsbrief op de mat van UPC voor een aanbod voor digitale tv. Zal wel toeval zijn, maar je gaat wel denken: wat is er nu echt aan de hand.
NED1 is nu al weer een paar dagen zomaar redelijk goed. Eens kijken hoe lang het duurt.
Verwijderd
U trainde tot voor kort in op 14.083/970kbps, dat is sinds de optimalisatie van uw profiel zelfs 14.787/1.000kpbs. Hoe komt u aan de 8/9Mbit die u nu zou behalen? Hoe test u dit?
@Evos,
WBA-E is niet alleen VDSL. Zowel ADSL als VDSL kan vanaf die DSLAM's geleverd worden. Uw profiel is trouwens recentelijk ook geoptimaliseerd. Snelheid was 17.180/1.055 en dat is nu 19.237/1.110kbps.
Als u via MijnTelfort.nl -> abonnement wijzigen uw Internet Plus verlengt wordt deze gemigreerd naar VDSL2 met een 22/2 profiel. Daarbij ontvangt u ook kosteloos een ZyXEL 2812HNU-F1 in bruikleen.
Hugo
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 12:56 ]
Ik ga eind augustus verhuizen naar postcode 2543. Ik zie op de Telfort site dat de snelheid beperkt is tot 14mbit max voor ADSL. Wanneer is er een VDSL migratie gepland in dat gebied?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Het is vandaag in 9934gs weer eens een drama af en toe een paar minuten verbinding maar het grootste gedeelte van de dag niet.
Kabelwerk is allemaal in orde
Ik kan dit zien door gebruik te maken van speedtest.nl en speedtest.net (zie afbeelding)Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:40:
@Orion,
U trainde tot voor kort in op 14.083/970kbps, dat is sinds de optimalisatie van uw profiel zelfs 14.787/1.000kpbs. Hoe komt u aan de 8/9Mbit die u nu zou behalen? Hoe test u dit?
Daarnaast is het voornamelijk merkbaar dat de downloadsnelheid lager als ik via newsleecher iets binennhaal.

[ Voor 36% gewijzigd door woekele op 17-08-2011 13:50 ]
Indien dit op korte termijn is, lees binnen 1 a 2 maanden, zal ik mijn aboo verlengen en ook de digitale TV bestellen.
Kan u iets vertellen over het wanneer in dit verhaal?
Mijn postcode is 1222PL
Alvast bedankt
Verwijderd
Is geen centrale storing. Graag ontvang ik uw mobiele nummer per DM, dan ga ik een KPN monteur aansturen. Mijn excuses voor het ongemak.
@Meauses,
Eén van deze zal waarschijnlijk in de buurt liggen, check het even met Google Maps looproute:
@MartijnvdSluis,Gv-Ecp-GRA Gravendreef 64 2542NR s-Gravenhage Q4-2011
Gv-Ecp-HEN Hengelolaan 1276 2544GX s-Gravenhage Q4-2011
U kunt Internet Plus verlengen om over VDSL met 22/2 profiel opgeleverd te worden.
Door de ~10% kleinere protocol overhead is VDSL bij gelijke intrainsnelheid al ~10% sneller als ADSL.
Hugo
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 15:14 ]
Ik sta op het punt om internet en telefonie van Telfort te bestellen. De geschatte snelheid bij basis is volgens de site 7-8 Mb/s en voor plus 7-9 Mb/s. Lijkt dan nauwelijks de moeite om dan voor plus te gaan, of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, dan kan ik daar meer over zeggen.
Hugo
Verwijderd
De lijn is zo'n 3050 meter lang en ik verwacht 8-10Mbit. Verschil tussen Basis en Plus is dus niet groot.
@blaataaps,
Als de router VLAN support heeft om zo 1 van de poorten op VLAN 34 te kunnen zetten zal dat mogelijk lukken maar ik kan uiteraard alleen garanderen dat de dienst goed werkt met de door ons geleverde ZyXEL 2601HN-F1 en ZyXEL 2812HNU-F1 in routed mode.
Hugo
Dat het technisch kan stemt mij al hoopvol, bedanktVerwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:36:
@blaataaps,
Als de router VLAN support heeft om zo 1 van de poorten op VLAN 34 te kunnen zetten zal dat mogelijk lukken maar ik kan uiteraard alleen garanderen dat de dienst goed werkt met de door ons geleverde ZyXEL 2601HN-F1 en ZyXEL 2812HNU-F1.
Hugo
Ik dacht dat DLM alleen je 'current' speed aanpaste en neit je max attainable speed. Overigens heb ik sinds de laatste updates weleens het idee dat er iets vastloopt, zoals gisteravond..
[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 17-08-2011 16:13 ]
Verwijderd
Omdat de demping en interferentie ook niet fixed zijn, de lijn veranderd de hele dag door een beetje. Intrainen is een momentopname.
@neusje80,
KPN monteur is aangestuurd. U wordt vanmiddag of anders morgen door hun gebeld om een afspraak te maken.
@blaataaps,
Dat zeg ik niet
Hugo
Als de tv-decoder zn eigen vlan heeft, vind ik dat bridging op de andere poort+eigen router ook moet kunnen werken
Ik heb vandaag het aansluitpakket ontvangen voor de onlangs bestelde internet max + bellen gekregen.
Nu zie ik dat ik de ZyXEL P-2601HN-F1 heb gekregen als modem. Ik dacht eigenlijk dat ik de ZyXEL 2812HNU-F1 moest krijgen.Klopt dit of heb ik het verkeerde modem binnen?
Signature
Super! Bedankt voor het snelle en doeltreffende antwoord. Ik kom dus niet zonder tv te zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:56:
@Ramon73,
Uw Interactieve TV wordt 1 september opgeleverd.
Hugo
Verwijderd
Theoretisch zou het ook moeten werken maar het is onvoldoende getest dus ga ik niets beloven
@BMW_M3,
Uw lijn is ook meegenomen in de automatische WBA-E migratie, daarom heeft u nu de 2601HN-F1 ontvangen. Deze migratie gaat 19 augustus plaatsvinden en u mag alvast de 2601HN-F1 aansluiten, deze is beter geoptimaliseerd voor WBA-E dan uw Speedtouch.
Uw Internet Max bestelling staat in zijn bedenktijd te wachten met een voorlopige opleverdatum van 7 september. Ik heb de bedenktijd nu verwijderd en vermoed dat hij nu een week na uw WBA-E migratie opgeleverd gaat worden. Uiteraard ontvangt u voor die tijd de 2812HNU-F1 in huis.
@Ramon 73,
Graag gedaan!
Hugo
Ik heb ook Internet Max besteld. Opleverdatum 8 september.
Kan bij mij ook de wachttijd worden verwijderd?
Ik ben sinds kort klant bij jullie (VDSL geloof ik) en heb de afgelopen weken m'n snelheid een beetje in de gaten gehouden. In m'n router (P-2812HNU-F1) logs vind ik terug dat hij intraint op 13912/1408kbps, wat neer komt op een kleine 13 megabit. Ik heb een internet plus abonnement (20mbit). Is de infrastructuur hier de bottleneck?
Met m'n vorige router (linksys) kon in trouwens m'n devices een naam geven in de webconfig, en ze vervolgens benaderen met hun hostname. Nu kan ik wel m'n router benadering via "router.home", maar wanneer ik in de webconfig van de Zyxel m'n devices een naam toeken ('popcorn' / 'vuplus' / 'macbook'), kan ik ze helaas niet bereiken, ook niet na toevoeging van ".home". Doe ik iets fout, of heeft de Zyxel niet zo'n feature?
Verwijderd
Maar natuurlijk, graag ontvang ik daarvoor uw postcode en huisnummer in een DM.
@Kaspers,
Graag ontvang ik ook uw gegevens via DM. Het profiel is maximaal 22/2. De attainable rates in uw modem geven de max haalbare waarden aan. Als de lijn stabiel blijft zal DLM de snelheid daar naartoe opschakelen.
In LAN resolven op hostname ben ik nog aan het uitzoeken en kom ik nog op terug!
Hugo
is er wat bekend over gigantische lag op het netwerk? Ik heb als ik nu.nl ping een gemiddelde van 500 en xbox live heeft ook gigantische lag. Modem gereset en dergelijke maar dat heeft allemaal geen nut.
Verwijderd
Done! Oplevering over ~1,5 week.
@LordHades,
Nog niemand over gehoord. Waar treedt de extra latency op? Plaats eens een tracert naar nu.nl.
Hugo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 12:07 ]
nevermind, stond wat in de achtergrond te draaien
Verwijderd
Dacht ik al
@Orion,
Via DM verder communiceren is niet gewenst, dat kan gewoon hier. U wordt niet afgeknepen, de snelheid in uw modem is 14Mbit, haalt u dat op uw PC niet dan heeft u een lokaal probleem. Woekele stelde goede vragen waarop u nog niet heeft geantwoord: woekele in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"
@Kaspers,
De ZyXEL probeert de hostnames van clients uit te lezen om deze dan in de GUI te tonen. Het handmatig aanpassen van hostnames heeft meer een visueel doel. In principe speelt de router geen rol in de onderlinge nameresolution van de aangesloten hosts anders dan het afhandelen van de DNS verzoeken richting internet. Mogelijk heeft de Linksys een WINS achtige voorziening die de IP adressen teruggeeft met de bijbehorende namen.
Hugo
Zelf al geprobeerd aan te sluiten? Het is echt HEEL makkelijk.securer schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:34:
Kan je ook mijn bedenktijd voor interactieve tv verwijderen? Pakket ligt al thuis, modem al aangesloten dus wat mij betreft mag die monteur bellen namelijk ;-) Via DM heb je mijn gegevens dacht ik al.
Ik dacht begrepen te hebben dat tegelijkertijd dan mijn ADSL omgezet gaat worden naar VDSL, dat kan ik niet zelf.knakworst schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:35:
[...]
Zelf al geprobeerd aan te sluiten? Het is echt HEEL makkelijk.
Oja dan moet er nog wat in de centrale gebeurensecurer schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:42:
[...]
Ik dacht begrepen te hebben dat tegelijkertijd dan mijn ADSL omgezet gaat worden naar VDSL, dat kan ik niet zelf.
Bedankt! Dat is dan de reden dus. Ik moet de 2601HN-F1 dus terugsturen als de 2812HNU-F binnen is. Moet ik trouwens ook de oude speedlinq modem (speedtouch) terugsturen als internet max ingaat. Ik weet niet meer of ik die toen heb gekocht van speedlinq namelijk.
Signature
Verwijderd
Nee voor Interactieve TV doe ik het niet, beter om proces normaal door te laten lopen. Pas bij de omzetting naar VDSL wordt TV op uw aansluiting geactiveerd. Dat doet een andere monteur (of in geval van WBA-E geen monteur maar remote) dan de GUIDION monteur die de thuisinstallatie doet.
@BMW_M3,
De 2601 kan inderdaad terug nadat u de 2812HNU-F1 heeft ontvangen en aangesloten, dat kan al voor de omzetting naar VDSL. De Speedtouch mag u houden, is uw eigendom.
Hugo
Is het mogelijk om VDSL te krijgen op 9363AJ?
Verwijderd
Ja, is alleen 18-20Mbit, uw lijnlengte is namelijk 2072 meter. Ik zie helaas geen BuitenRing opleveringen gepland staan in Marum.
Hugo
Ok kan ik me iets bij voorstellen, geen probleem!Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:16:
@securer,
Nee voor Interactieve TV doe ik het niet, beter om proces normaal door te laten lopen. Pas bij de omzetting naar VDSL wordt TV op uw aansluiting geactiveerd. Dat doet een andere monteur (of in geval van WBA-E geen monteur maar remote) dan de GUIDION monteur die de thuisinstallatie doet.
Hugo
Is het mogelijk om een 22/2 profiel over VDSL te krijgen op postcode 1336AN ?
Zo ja, wat is dan de verwachtte intrainsnelheid ?
Met ADSL zit ik nu op ca. 19 Mbit.
@Hugo, dit zijn mijn gegevens:Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:20:
@Kaspers,
Graag ontvang ik ook uw gegevens via DM. Het profiel is maximaal 22/2. De attainable rates in uw modem geven de max haalbare waarden aan. Als de lijn stabiel blijft zal DLM de snelheid daar naartoe opschakelen.
In LAN resolven op hostname ben ik nog aan het uitzoeken en kom ik nog op terug!
Hugo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ... loop length is 621m SRA upstream: init SRA downstream: init bitswap upstream: enabled bitswap downstream: enabled current rate upstream: 3432 kbps interleaving delay upstream: 5.50 ms impulse noise protection upstream: 2.0 symbols current rate downstream: 33020 kbps interleaving delay downstream: 15.00 ms impulse noise protection downstream: 5.2 symbols attainable rate upstream: 15732 kbps attainable rate downstream: 62985 kbps linetype: VDSL2 Profile: 8b operational uptime: 7 days, 19:23 ... |
Betekent dit dat ik een potentiële downloadsnelheid zou kunnen krijgen van 62,9 Mbits?
Ik reboot mijn modem nooit, de uptime van 7 dagen komt waarschijnlijk vanwege een automatische firmware update.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.