Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ragnaroks,

Lijn is 3022 meter, WBA-E is beschikbaar maar u heeft geen VDSL dekking. Als u verlengt krijgt u inderdaad kosteloos een nieuw draadloos modem in bruikleen.

@wiebjuh16,

WBA-E migratie is (nog) niet mogelijk, is een CGB3 centrale.

Hugp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:42
Aha oke, dan wachten we nog even af tot KPN de boel heeft omgebouwd. Echter wordt je dan wel automatisch aangesloten op WBA-E?. Ik zit zelf op een KPN ADSL verbinding, (zelfde centrale) op een ADSL2+ kaart..

[ Voor 23% gewijzigd door wiebjuh16 op 03-08-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk gaat alles automatisch over naar WBA-E. Ik kan wel handmatig verbindingen laten "voordringen" ;) Wat ik echter niet ga doen is voor iedereen monitoren wanneer het beschikbaar komt dus als u januari 2012 nog geen brief heeft gehad over een netwerkmigratie kunt u me dan nog eens aanschieten, of contact opnemen met de klantenservice. :)

U zit sinds 17 januari dit jaar op een ADSL2+ kaart, dat klopt. Echter, pas als alle kaarten ADSL2+ zijn en de capaciteit van de centrale afdoende is mag er van KPN meer dan "ADSL1" / 8Mbit besteld worden.

In de praktijk gebeurt dit momenteel door WBA-E apparatuur in de centrale erbij te plaatsen. WBA-A (atm) kan dan analoog en ISDN tot 8Mbit blijven bedienen. WBA-E (ethernet) maakt analoog ADSL2+ t/m 20Mbit en analoog VDSL2 tot 40Mbit leverbaar.

Hugo

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:42
Aha oke dan weten we dat ook weer! We wachten het rustig af! ;) Bedankt voor je snelle replies!

[ Voor 21% gewijzigd door wiebjuh16 op 03-08-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:56:
@Satch,

Uw buurvrouw (van Dijk) wordt uiteindelijk ook automatisch naar WBA-E gemigreerd maar heb nu alvast handmatig een migratie aangevraagd.

Hugo
Bedankt, ik zal het ze duidelijk maken dat dit is n.a.v. mijn goede resultaten. Kan ik ze meteen helpen met installeren van het modem. Ik laat binnenkort nog even weten hoe goed m'n 3,6 Mbit bevalt als ik thuis ben.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:01:
@Jape,

Ik zie het en heb nogmaals KPN aangestuurd.

Hugo
Ik kreeg net al (16:30) een sms van Telfort: Beste Klant, wij menen uw technisch probleem opgelost te hebben. Zorg dat uw modem altijd aanstaat. Bel 0900-9596 als het probleem blijft Gaat dit hier al over?? Ik neem aan van niet. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jape op 09-08-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Bedankt Hugo van webcare! Dat mijn vriendin nu al internet heeft ipv 8 augustus. Ik waardeer je inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:19:
@Ragnaroks,

Lijn is 3022 meter, WBA-E is beschikbaar maar u heeft geen VDSL dekking. Als u verlengt krijgt u inderdaad kosteloos een nieuw draadloos modem in bruikleen.
Een verlenging van mijn abonnement kom ik echt nadelig uit (moet meer per maand gaan betalen). Gezien mijn router Zyxel in bruikleen is, kan ik het niet ruilen voor een wireless exemplaar?

[ Voor 3% gewijzigd door ragnaroks op 04-08-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 13:26
@Hugo

Heb afgelopen week het nieuwe modem ontvangen en aangesloten, ben nu al 2mbit omhoog gegaan en heb nog geen enkele keer uitval gehad! Ben hier ontzettend blij mee :9. Ik heb zelfs deze week een brief ontvangen dat er binnenkort werkt wordt uitgevoerd aan de wijkcentrale. Ik gok dat dit het klaarmaken voor VDSL is?

Als er eenmaal VDSL aanwezig is bij mijn wijkcentrale, wordt ik dan automatisch overgeschakeld of moet ik dan zelf nog acties ondernemen om hiernaar overgezet te worden?

In ieder geval hartelijk dank voor alle hulp die je geboden hebt, eindelijk een stabiele lijn :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik zie dat de webcare van telfort erg actief is in dit forum, mooie gelegenheid om de vraag te stellen of ik hier in Zutphen ooit, en zo ja wanneer VDSL kan verwachten. Ik geloof dat er bij de centrale al wel vdsl is, maar daar zit ik te ver vandaan. Het is dus wachten op VDSL-buitenring (FTTC) of overstappen naar kabel voor me, de adsl snelheid vind ik langzamerhand in elk geval niet meer acceptabel.

Mijn vraag dus: wanneer kan ik VDSL verwachten op postcode 7204EJ. Moet me trouwens van het hart dat de transparantie van KPN me nogal tegenvalt, als er al info is zit het verstopt in de wholesale-pagina's voor geregistreerde gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jape,

Inderdaad, heeft met sluiten oude ticket -> openen nieuw ticket te maken.

@Ragnaroks,

Kan ik niet doen helaas. Is de prijs de 1e 12 maanden niet voordeliger?

@Technokiddy,

U zit al op een WBA-E DSLAM aangesloten die VDSL ondersteunt, lijnlengte de beperkende factor. Met een 8/1 profiel traint u sinds vanmorgen 10.05uur in op 6324/920. De volgende stap zou een Buitenring uitbereiding zijn die uw lijnlengte drastisch inkort. Zie onder.

@hakuin,

Leuk om te horen, heel graag gedaan!

@Sigg,

Hier iemand met zo'n zelfde vraag, ik zie daar een handig linkje. *kuch*

Hugo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:56:
[...]

@flappie27,

DLM heeft uw profiel aangepast. Ik zie nu geen onderbrekingen meer dus ga een DLM reset aanvragen. Als u dan verder van uw modem afblijft zal de snelheid spoedig weer terug zijn op het oude niveau. (en daar blijven.)

[...]
Tot op heden helaas nog steeds 12Mbit. Ben ik misschien wat ongeduldig en hoort dit een tijdje te duren? Of zou het nu al veranderd moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:07
@Hugo: Nee. Ik betaal meer per maand zelfs met de 1e 12-maanden korting. Ik kan beter zelf een wireless router kopen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn nieuwe (oude) woning geen aansluitingpunt voor een telefoon gezien. Ik heb wel een afdruk van een telefooncontact gezien. Maar daarvandaan loopt geen kabel meer.Nergens zie ik een telefoon kabel lopen noch een aansluitpunt zitten.
Hoe moet dat nu als ik internet Plus bestel? Waar sluit ik op aan. Moet er eerst een kast buiten open?
Ik weet wel dat de KPN-aansluiting gratis is, maar dat is in de centrale. Maar hoe staat het naar mijn huis toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik heb nu al een paar maanden positief gebruik gemaakt van Telfort internet. Nu wilde ik echter tijdens de looptijd van mijn 20mbit abonnement. (Zit nu in maand 4/5/6?) Overstappen naar een sneller abonnement. (tot 40 Mb/s), dit is me nog niet gelukt via de website.

Daarnaast ben ik een beetje teleurgesteld in de snelheid van mijn 20mbit. Ik kom met diverse tests (lan, NIET wlan) niet boven de 12,5mbit, een beetje teleurstellend...

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En waarop traint hij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:24
Hier is vanochtend de WIFI-module van de P2812HNU eruit gesprongen. Ik kreeg hem ook niet meer aan zonder een restart. Vreemd spul..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

ADSL WAN Up 14029/1109 kbps

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:04
:/ had tot een paar weken geleden bagger internet..
nieuwe router (zelf gekocht, draytek 2820VN) hield topsnelheden 4 dagen vol, daarna weer trager en toen viel de verbinding weg.
Uiteindelijk geconcludeerd dat er een kabel breuk was tussen de splitter en de modem -.-" nieuwe kabel getrokken (via een andere route zodat er niemand zomaar bij kan) en nu werkt alles perfect, 15.0 MB/s (20 MB abbo, dus vind ik prima)

Klanten service is ook prima (al is het U soms een beetje vreemd om aan te horen als 19 jarige) en is niet duur.

Ik ben tevreden :p

één vraagje. De draytek 2820 heeft een dubbele WAN, één isdn en één met een reguliere (CAT5e poort?)
Als ik deze router zou willen behouden en er komt VDSL2, hoe zou ik dat dan moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Okay. Als hij op 14000 intraint lijkt een daadwerkelijke doorvoer van 12,5 me niet zo gek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
Beste Hugo,

Aangezien de klantenservice van Telfort internet al twee dagen niet kan bereiken binnen 20 minuten in de wachtrij te staan bij deze een poging om via dit forum met Telfort in contact te komen. Ik hoop dat u/jij het niet erg vindt om zo benaderd te worden en dat u/jij een oplossing weet voor ons probleem.

Wij nemen als klein studentenhuis in Groningen al zeker een jaar of vijf/zes adsl via Telfort af. Met uitzondering van het feit dat we niet de snelheden halen die we zouden moeten krijgen (we hebben op een goede dag slechts 15 Mb van de 40 Mb terwijl we niet zo gekke ver van de centrale zouden moeten liggen) en dat het Zyxell modem (P-260R) vrijwel niet te programmeren valt, functioneert alles naar de verwachtingen gezien de prijs.

Echter de afgelopen twee, drie maanden valt het ADSL regelmatig weg en dit wordt alleen maar erger. De afgelopen twee weken gebeurt het met vlagen zelfs dat elke 10 minuten het modem de verbinding verliest. Ook wanneer slechts een pc direct op het modem is aangesloten, dus het is niet een kwestie van veel te veel simultane down of uploads/connecties. Dit begint onwerkbaar te worden, helemaal als mensen in huis afhankelijk zijn van een stabiele internet verbinding in verband met studie en werk.

Kort samengevat is mijn vraag, is er iets specifieks aan de hand aan de kant van de centrale of is ons modem op zijn retour? Aan onze kant heb ik voor zover ik weet alle mogelijke oplossingen geprobeerd en ik ben niet geheel onwetend als het om netwerken gaat. Wij hebben ook sterk het vermoeden dat de kwaliteit van de telefoonlijn die het huis binnenkomt niet 100% is maar daar is niets mee gebeurt de afgelopen maanden.

Met vriendelijke groet,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
Even voor de nieuwsgierigheid, woon je toevallig in de buurt van de Westersingel (waar ik zelf woon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Zijn andere telfort klanten die problemen hebben met tinypic.com?
Een ping/tracert werkt prima, maar de website doet het niet, en ook afbeeldingen vanaf hun host kan ik niet bekijken.

Gebruikte dns servers zijn die van telfort, en die van google. Bij beiden hetzelfde probleem.
Het probleem is begonnen sinds ik van telfort een nieuwe modem heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:30

JBX

job schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:43:
Zijn andere telfort klanten die problemen hebben met tinypic.com?
Een ping/tracert werkt prima, maar de website doet het niet, en ook afbeeldingen vanaf hun host kan ik niet bekijken.

Gebruikte dns servers zijn die van telfort, en die van google. Bij beiden hetzelfde probleem.
Het probleem is begonnen sinds ik van telfort een nieuwe modem heb ontvangen.
Nee ,geen probleem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
flappie27 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Even voor de nieuwsgierigheid, woon je toevallig in de buurt van de Westersingel (waar ik zelf woon)?
Jep, Friesestraatweg, Jij hebt hier ook last van begrijp ik?

Voor de duidelijkheid, ik heb je posts gelezen in de laatste paar pagina's maar daar herkende ik ons probleem nog niet direct in maar dat biedt in elk geval hoop!

Edit: verduidelijking

[ Voor 24% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 05-08-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

Jep, Friesestraatweg, Jij hebt hier ook last van begrijp ik?
Vanaf zondag op maandag haal ik opeens 12Mb ipv 40Mb, terwijl ik in het weekend nog 33Mb haalde. Die 33Mb schijnt een beginsnelheid te zijn had ik van iemand begrepen, waarna hij nog omhoog kan gaan. Het abbo heb ik namelijk nog maar vanaf 28 juli.

Hiervoor heb ik een 20Mb abbo gehad en haalde ik 16~17Mb. Door dit forum destijds een paar keer een monteur over de vloer gehad voordat ik dat pas haalde (in het begin had ik toen zelfs maar 11Mb). Dit scheen opgelost te zijn door de monteur door mij in de wijkkast op een andere lijn aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
flappie27 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Vanaf zondag op maandag haal ik opeens 12Mb ipv 40Mb, terwijl ik in het weekend nog 33Mb haalde. Die 33Mb schijnt een beginsnelheid te zijn had ik van iemand begrepen, waarna hij nog omhoog kan gaan. Het abbo heb ik namelijk nog maar vanaf 28 juli.

Hiervoor heb ik een 20Mb abbo gehad en haalde ik 16~17Mb. Door dit forum destijds een paar keer een monteur over de vloer gehad voordat ik dat pas haalde (in het begin had ik toen zelfs maar 11Mb). Dit scheen opgelost te zijn door de monteur door mij in de wijkkast op een andere lijn aan te sluiten.
Ah oké vat ik hem, maar jij hebt in elk geval nog stabiel internet :) dit forumwerk moet bij ons even tussen de storingen door, het is nu elke 10 - 15 min weg voor een paar minuten en dan herhaalt het gebeuren zich weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@flappie27,

Excuus, verzoek is intern niet goed doorgelopen. Is gisterenmiddag opnieuw gedaan bij KPN en dan kan het zo'n 3 dagen duren voor dit is uitgevoerd.

@ragnaroks,

Andere mogelijkheid gevonden, zie uw DM-inbox.

@Dutchproto,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, dan kan ik nagaan of KPN toevallig de locatie van uw ISRA-punt heeft gespecificeerd. Dat maakt het zoeken wat makkelijker.

@Neodyium,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM voor een lijnanalyse. Daaruit zal blijken of de huidige snelheid significant afwijkt van de verwachting op dat adres.

@DCH909,

Goed om te horen dat u tevreden bent :) De Draytek zou dan alleen nog als router achter ons VDSL-modem gebruikt kunnen worden. Dat betekend aanluiten via de LAN-poorten, niet de WAN.
Bridge-modus van de ZyXEL 2812 werkt voor zover ik weet namelijk nog niet altijd omdat er nog delen van de telefoniedienst actief blijven. Dit geeft problemen bij opzetten van een SIP verbinding vanaf de Draytek.
Dit was de situatie in ieder geval de afgelopen maanden. Of het ook nu met firmware TUE.1 anders is durf ik u niet met zekerheid te zeggen.

@A.W.E.S.O.M.-0,

U heeft last van een instabiele verbinding. De uploadsnelheid (14411/745) doet een bekabelingsprobleem vermoeden. Het klinkt alsof u de bekabeling tussen ISRA en modem al goed heeft nagekeken. Voordat ik een monteur aanstuur zou ik graag nog een omschrijving krijgen van de huidige situatie. Waar zit uw ISRA en hoe zit uw modem hier op aangesloten? Heeft u misschien de mogelijkheid om een foto van de situatie te plaatsen?

@job,

Op welke firmwareversie draait uw modem? Wat doet een tracert naar tinypic? Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM voor nader onderzoek.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
@ Hugo

Geen probleem, dan wacht ik nog even geduldig :) (verder nog steeds hulde voor de online support!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:44:
@job,
Op welke firmwareversie draait uw modem? Wat doet een tracert naar tinypic? Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM voor nader onderzoek.
Best Hugo, bedankt voor de reactie.
Het probleem is al opgelost. Tinypic werkt niet als je jumboframes gebruikt.

Voorheen had ik een non-wireless modem in bridge modus, met daarachter mijn eigen router. Omdat het nieuwe
modem wireless heeft heb ik mijn eigen router verwijderd.
Ik weet niet heel veel van de werking van ip packets, maar het lijkt mij dat het telfort modem anders met grote mtu waarden omgaat dan mijn linksys (met tomato firmware).

In elk geval, leuk feitje voor in de helpdesk knowledge database: tinypic werkt niet? zet jumbo frames uit.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 05-08-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
job schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:01:
[...]

Het probleem is al opgelost. Tinypic werkt niet als je jumboframes gebruikt.
Meer specifiek, het internet werkt niet met jumbo-frames.

Blijkbaar gaat dat normaal wel goed omdat je PMTUD gebruikt en werkt. De andere kant kan dat verstoren (of iemand onderweg) door foutieve router configuratie of firewall instellingen voor een (web)host. Misschien dat je Linksys alles voor je herschreef in TCP MSS en je daarom voor deze fout behoede.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 05-08-2011 21:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

bjck schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:16:
Meer specifiek, het internet werkt niet met jumbo-frames.
:) Helemaal gelijk in.
Als ik binnen mijn lan op mijn pc jumboframes gebruik kan ik met desbetreffende pc niet op tinypic komen.
tracert/ping gaat probleemloos, maar met de pagina openen of afbeeldingen laden werkt niet.
Schakel ik op dezelfde pc de jumboframes uit dan werkt alles weer.

edit: hier nog wat google hits van mensen met hetzelfde probleem.
Blijkbaar gaat dat normaal wel goed omdat je PMTUD gebruikt en werkt. De andere kant kan dat verstoren (of iemand onderweg) door foutieve router configuratie of firewall instellingen voor een (web)host. Misschien dat je Linksys alles voor je herschreef in TCP MSS en je daarom voor deze fout behoede.
PMTUD en MSS, leuke termen om wat over in te lezen. :)

[ Voor 32% gewijzigd door job op 05-08-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 21:17
@Hugo
Poos terug had ik melding gemaakt over 6to4 tunneling i.c.m. static ipv6 adres.
Is dat inmiddels opgelost en is er misschien een beta firmware om dat te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jarenlang Telfort Internet en ben er erg tevreden over. Ik heb net Telfort Max besteld en modem ontvangen. Deze heb ik direct geinstalleerd. Achter deze modem heb ik nog een eigen Wifi router. Het probleem is alleen nu dat de mac en ipad2 wel werken, maar alle pc's erachter niet. Hoe zou dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:44:
Ik heb al jarenlang Telfort Internet en ben er erg tevreden over. Ik heb net Telfort Max besteld en modem ontvangen. Deze heb ik direct geinstalleerd. Achter deze modem heb ik nog een eigen Wifi router. Het probleem is alleen nu dat de mac en ipad2 wel werken, maar alle pc's erachter niet. Hoe zou dit kunnen?
Dat lijkt mij een probleem met je WiFi router, niet met het modem.
Eigenlijk moet je dan dus een apart topic aanmaken...
Maar het eerste wat ik dus zou willen weten:
Wie is de default gateway, de DHCP server en wie de DNS server.
En of je op beide NAT aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 19:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Waarom zou je achter je Telfort modem nog een WiFi router zetten? De WiFi router in het modem doet het goed.
Scheelt weer een verbruiker in je meterkast. (als je daar je modem en WiFi router hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Coenen:
Wie zegt hier dat wifi router ook in de meterkast staat?
Ik heb hier ook een losse router op 1e verdieping staan omdat signaal niet sterk genoeg is...
Maar naast Telfort modem nog een wifi router neer te zetten is inderdaad nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon op een schip en mijn router van telfort komt in de schuur aan, daarna gaat een kabel naar een switch kastje, zodat ik op het terras mijn computer kan inpluggen. Daarna gaat ie naar de wifi router in het schip. In het netwerkcentrum van de pc is zichtbaar dat het probleem niet zit tussen de wifi router en de computer, maar daarna?

Hoe stel ik dit in of zie ik het? Ik kan wel in de systeembladen van beide routers (via invoeren van het ipadres), maar wat ik daarna moet doen is me een raadsel.
En of je op beide NAT aan hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een toevoeging:

De modem is een Zyxel 2812
de wifi router een Digitus 300N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 19:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Brambo123, de 2e WiFi router hoeft idd niet in de meterkast te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet offline postcode 8023 zwolle (bij m,n zus)

Hallo. Al enige uren is de internet verbinding bij m,n zus offline.

Hier in een andere wijk van zwolle geen problemen.

postocde gebied is 8023 zwolle

Heb uiteraard modem herstart gedaan maar zonder resultaat en lampjes op de grijze Zyxel knipperen zoals altijd en geen rode lampjes

Hopelijk kan er naar gekeken worden?

Groeten!

Internet werkt weer bij m,n zus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb al 2 jaar Telfort, iets langer en nooit problemen gehad eigenlijk. Maar vraag me nou toch echt 1 ding wel af. Dat VDSL is op huisnummer 10 wel beschikbaar en op nummer 10a waar ik woon niet dat is wel beetje vreemd. Ik zit ongeveer 800 meter van de centrale dus dat zou probleem verder niet moeten zijn en centrale is ook VDSL ready. Beetje apart en jammer anders had ik het wel besteld.

edit: oh das grappig, nu is het in eens niet meer beschikbaar ook voor 10 niet ;). @webcare iemand een idee wanneer dat beschikbaar komt? want op huisnummer 12 is het wel beschikbaar ;)

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 08-08-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@LordHades
Waarop baseer jij dat VDSL2 niet beschikbaar is?
Als Telfort zegt dat Internet Max niet beschikbaar is betekend dat dat de geschatte snelheid onder de 25Mbps is, niet dat VDSL2 niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien is VDSL wel beschikbaar, maar de snelheids verwachting niet hoog genoeg voor Telfort MAX. Dan zou Telfort PLUS en BASIS wel op VDSL geleverd worden bij een contract verlenging of nieuwe aanvraag.

edit:
zoals brambo123 al zegt dus, was net iets eerder.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-08-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
bjck schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:00:
Misschien is VDSL wel beschikbaar, maar de snelheids verwachting niet hoog genoeg voor Telfort MAX. Dan zou Telfort PLUS en BASIS wel op VDSL geleverd worden bij een contract verlenging of nieuwe aanvraag.
Internet Basis is altijd ADSL, Internet Plus is VDSL2 indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou ik weet wel zeker dat 25+ beschikbaar is bij mij ik zit nu ook gewoon op 20mbit op intrainen dus dat is het probleem niet, en zoals ik al zei bij me buren die echt 3 meter verder op zitten is het wel beschikbaar ;)

@Bramboo ik zei niet dat VDSL niet beschikbaar was, want centrale is dat wel. Ik zei dat het pakket niet beschikbaar was, terwijl hij dat eerst wel was.

En daar komt nog bij als je postcode check doet geeft hij bij Max ook aan dat snelheid tussen 19 en 25 zal liggen maar is het pakket dus wel gewoon beschikbaar (dat is 2 huizen verder op).

[ Voor 46% gewijzigd door WeAreLegion op 08-08-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
@ Hugo,

Mijn vriendin heeft afgelopen donderdag een smsje van telfort ontvangen dat het internet geactiveerd is.
Gisteren heeft ze het pas aangesloten, maar het modem vertoont geen activiteit.
ze heeft het grijze stekkertje dsl aangesloten op het isra-punt. Ze heeft de linker en rechterkant geprobeerd.
Het modem staat nu gewoon aan.
Kan jij kijken wat er aan de hand is.
Het is een nieuwbouwwijk.
Ik heb je een dm gestuurd.

Ze heeft overigens ook geen brief van Telfort ontvangen met inloggegevens, wel het modem.

[ Voor 9% gewijzigd door hakuin op 08-08-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 12:12
@webcare,

Plotseling is mijn snelheid praktisch gehalveerd. Gisteren nog 15 megabit, nu komt er acht over de lijn. Ook de postcodecheck op de website is plotseling naar beneden gegaan. Stond eerst op 15-20 megabit, nu 7 tot 10! Wat is er aan de hand? Hier wordt ik niet echt gelukkig van! Postcode en huisnr zitten in een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:07:
Ik woon op een schip en mijn router van telfort komt in de schuur aan,
zeker een hoop staal ;) dus een extra wifi in het schip is wel nodig.
daarna gaat een kabel naar een switch kastje, zodat ik op het terras mijn computer kan inpluggen.
hoe staat het met de verbinding hier?
Daarna gaat ie naar de wifi router in het schip. In het netwerkcentrum van de pc is zichtbaar dat het probleem niet zit tussen de wifi router en de computer, maar daarna?
windows netwerk centrum is niet te vertrouwen.
Hoe stel ik dit in of zie ik het? Ik kan wel in de systeembladen van beide routers (via invoeren van het ipadres), maar wat ik daarna moet doen is me een raadsel.
En of je op beide NAT aan hebt staan
slimste manier van aansluiten kabel van de modem direct in wan poort wifi router , dan van wifi router naar switch voor op het dek/terras.
Modem instellen als bridge.

Voor de rest zijn er heel veel handleidingen het je dit moet doen en wens ik je veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
flappie27 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:36:
@ Hugo

Geen probleem, dan wacht ik nog even geduldig :) (verder nog steeds hulde voor de online support!)
Bij deze wilde ik even melden dat ik inmiddels weer op 33Mbit zit :) (en stiekem hopende dat hij richting de 40Mbit gaat kruipen de komende paar dagen, gezien de 51Mbit attainable speed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Ik zit er aan te denken een internet plus abonnement bij telfort af te sluiten.
Nu is het zo dat internet max ook op mijn adres leverbaar is (vdsl), maar als ik internet plus aanvraag krijg ik dan adsl? of toch ook vdsl maar dan met een lagere snelheid?

En gewoon uit nieuwschierigheid, met internet basis krijg je denk ik adsl?

Oh, en welke modem krijg je dan in bruikleen bij internet plus? Dezelfde als bij max in het geval van vdsl?

Update:
Na even zoeken in dit topic lijkt het er inderdaad op dat ik dan vdsl krijg. Da's mooi :)
En die word dan 20Mbit down en 2Mbit up?
Maar het modem is dit dezelfde als degene die bij max zit?

[ Voor 32% gewijzigd door RFdeGroot op 09-08-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
RFdeGroot schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:00:
Ik zit er aan te denken een internet plus abonnement bij telfort af te sluiten.
Nu is het zo dat internet max ook op mijn adres leverbaar is (vdsl), maar als ik internet plus aanvraag krijg ik dan adsl? of toch ook vdsl maar dan met een lagere snelheid?

En gewoon uit nieuwschierigheid, met internet basis krijg je denk ik adsl?

Oh, en welke modem krijg je dan in bruikleen bij internet plus? Dezelfde als bij max in het geval van vdsl?
Met internet plus zul jij VDSL krijgen denk ik op een 22 / 2 profiel. En ja, dan zul je de 2812HNU krijgen.
Als je voor ADSL basis gaat krijg je ADSL en de 26xx./

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 09-08-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Super!
Dan ga ik die bestellen denk ik. En levertijden van VDSL? Weet iemand die?
Wil namelijk mijn huidige ziggo alles in 1 opzeggen maar wil geen dag zonder internet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RFdeGroot,

Ziggo kunnen wij voor u opzeggen. Houdt tijdens het bestellen van Telfort uw Ziggo contractnummer / klantnummer bij de hand. Dan komt u geen dag zonder te zitten en hoeft u er zelf niet achteraan.

@rest,

Ik zie een lading nieuwe DM's en posts, ga me er nu doorheen werken. ;)

Hugo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Jape schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:21:
[...]

Ik kreeg net al (16:30) een sms van Telfort: Beste Klant, wij menen uw technisch probleem opgelost te hebben. Zorg dat uw modem altijd aanstaat. Bel 0900-9596 als het probleem blijft Gaat dit hier al over?? Ik neem aan van niet. :)
En gisteren kreeg ik weer dezelfde sms, nogmaals dit ticket? Die smsjes geven mij niet echt veel duidelijkheid eerlijk gezegd :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambo123 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:02:
[...]

Internet Basis is altijd ADSL, Internet Plus is VDSL2 indien mogelijk.
Ook Basis wordt op VDSL geleverd als er VDSL beschikbaar is.
WeAreLegion schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:06:
Nou ik weet wel zeker dat 25+ beschikbaar is bij mij ik zit nu ook gewoon op 20mbit op intrainen dus dat is het probleem niet, en zoals ik al zei bij me buren die echt 3 meter verder op zitten is het wel beschikbaar ;)

@Bramboo ik zei niet dat VDSL niet beschikbaar was, want centrale is dat wel. Ik zei dat het pakket niet beschikbaar was, terwijl hij dat eerst wel was.

En daar komt nog bij als je postcode check doet geeft hij bij Max ook aan dat snelheid tussen 19 en 25 zal liggen maar is het pakket dus wel gewoon beschikbaar (dat is 2 huizen verder op).
Als het net onder de grens is de verwachting is het nu niet bestelbaar. Als blijkt dat na oplevering op VDSL met Telfort Plus het veel hogere kan de snelheid wordt de postcode automatisch verhoogd met nieuwe waardes. Dit gebeurt periodiek als er echte waardes bekend zijn.

@Jape,

De verbinding was 5 (inmiddels 6) dagen stabiel en dat is opgemerkt. Daardoor is het instabiele verbinding ticket naar de opgelost status gegaan en dan word er ook een SMS verzonden.

Ervaart u nog problemen?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

@Jape,

De verbinding was 5 (inmiddels 6) dagen stabiel en dat is opgemerkt. Daardoor is het instabiele verbinding ticket naar de opgelost status gegaan en dan word er ook een SMS verzonden.

Ervaart u nog problemen?

Hugo
In het modem zie ik dat deze vanochtend nog een keer opnieuw ingetraind is, en nu op 8000/980, terwijl het de eerste 6 dagen op 7600/9xx was. Vandaag geen retrains meer gezien, dus voor mij voorlopig weer prima.

Bedankt voor de inspanning! Mocht er toch weer wat zijn, dan meldt ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

[...]

Als het net onder de grens is de verwachting is het nu niet bestelbaar. Als blijkt dat na oplevering op VDSL met Telfort Plus het veel hogere kan de snelheid wordt de postcode automatisch verhoogd met nieuwe waardes. Dit gebeurt periodiek als er echte waardes bekend zijn.

Hugo
Ja ik snap hoe het werkt met de waardes, maar tis apart dat het bij me buren wel beschikbaar is terwijl ik dichterbij centrale woon. Maar meet morgen op me werk de lijn wel eens door. Ik vind die 20mbit waar hij nu op intraint ook wel best daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U heeft nu standaard waardes bij KPN in de database gebaseerd op de lengte/wijk/straat. Als iemand een verbinding heeft op een KPN DSLAM krijgt dat adres op basis van de actuele waardes een nieuwe indicatie in de tabellen. Dat kan dus bij uw buren hoger zijn als bij u.

U kunt verlengen naar Internet Plus, die wordt sowieso over VDSL met 20/2 profiel opgeleverd bij u. Na ~1 maand zal Max dan ook als leverbaar getoond worden en mag u daar naar upgraden.

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:01:
U heeft nu standaard waardes bij KPN in de database gebaseerd op de lengte/wijk/straat. Als iemand een verbinding heeft op een KPN DSLAM krijgt dat adres op basis van de actuele waardes een nieuwe indicatie in de tabellen. Dat kan dus bij uw buren hoger zijn als bij u.

U kunt verlengen naar Internet Plus, die wordt sowieso over VDSL met 20/2 profiel opgeleverd bij u. Na ~1 maand zal Max dan ook als leverbaar getoond worden en mag u daar naar upgraden.

Hugo
Ik heb al internet Plus :) en zit nu niet meer vast aan een jaar contract :) dus om me nou om te laten zetten naar VDSL en weer jaar er aan vast zitten nee dankje :) bedankt voor het uitzoeken in iedergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LordHades,

Graag gedaan :)

@Neodynium,

Onze postcodecheck zegt 12-16Mit, lijnlengte ~2195 meter. U traint in op 14Mbit dus daar is niets mee aan de hand.

@flappie27,

Mooi, graag gedaan! :)

@Ebbie,

Demping downstream is toegenomen van 24,6dB naar 30,2dB, iets zorgt er voor extra weerstand. Waar zit uw ISRA en waar staat uw modem? U kunt een ander kabeltje testen tussen modem en ISRA.

@hakuin,

Graag ontvang ik een mobiel nummer per DM, dan ga ik een monteur aansturen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
@Webcare / Hugo

Niets veranderd hier aan de situatie. Zojuist gebeld met de helpdesk en uiterst correct geholpen door de 1e lijn. Vervolgens heeft de tweede lijn toegezegd een technisch onderzoek te laten uitvoeren omdat het vermoeden bestaat dat maar 1 van de aders functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 20:46
Ik stap per 15 augst. van kpn naar telfort plus internet.
Vandaag kreeg ik mijn pakket binnen. Maar dat is de ZyXEL P-2812HNU-F1 modem.

Ik dacht dat die uitsluitend aan Telfort max abbo word gegeven.

Ik had de Zyxel 2602HN-F1 modem verwacht met het plus abbo.

Maakt dat uit? En werkt de Playstation 3 goed? Nat 2 of 1.
Lees namelijk dat je met de 2602 router geen probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Igorvans schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:49:
Ik stap per 15 augst. van kpn naar telfort plus internet.
Vandaag kreeg ik mijn pakket binnen. Maar dat is de ZyXEL P-2812HNU-F1 modem.

Ik dacht dat die uitsluitend aan Telfort max abbo word gegeven.

Ik had de Zyxel 2602HN-F1 modem verwacht met het plus abbo.

Maakt dat uit? En werkt de Playstation 3 goed? Nat 2 of 1.
Lees namelijk dat je met de 2602 router geen probleem hebben.
Jij krijgt dan Plus over VDSL geleverd en daarom krijg je dus de 2812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 11:19

pbd

Vraag voor Telfort Webcare. Zit al paar jaar tevreden op Telfort plus (20/1) ADSL. Merk dat sinds kort intrainwaarden zijn verhoogd (22031/1131) en weet dat max hier beschikbaar is dus er zal iets op de lijn gebeurd zijn maar lijkt nog wel gewoon ADSL te zijn.

Nu heb ik maandag direct iptv besteld online (vast 1 van de eersten op de pilot groep na ;-)). Wordt mijn lijn dan automatisch omgezet naar VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ebbie,

Mooi, dan is er al iets in gang gezet.

@Igorvans,

Dennis-L heeft het helemaal juist. Dat wordt Intrernet Plus met maximaal 22.000 / 2.100 kpbs, VDSL dus.
Zowel 2601 als 2812 hebben geen bekende problemen om open NAT te realiseren met PlayStation 3 en Xbox 360.

@securer,

U bent er snel bij inderdaad, leuk :D U zit momenteel op ons BabyXL netwerk en heeft recentelijk een nieuw profiel op de lijn gekregen, daar komt de hogere intrainsnelheid vandaan. Interactieve TV wordt alleen via WBA-E geleverd dus voor u wordt het ook een migratie naar WBA-E 22/2 VDSL.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 11:19

pbd

Duidelijk, dank voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Inmiddels vanmorgen al gebeld voor een afspraak met een monteur. Deze komt vrijdagaochtend (kon vanmiddag al maar dan ben ik er niet). Puike service so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb het maar opgezegd. vreselijke verbindingen de laatste maanden, terwijl ik er nooit last van had. Telfort heeft een hoop geprobeerd, maar het bleef huilen met de pet op. Waarschijnlijk centrale.

Afijn, per 31 aug is het finito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Hugo
Kun je nog even reageren op bericht van mij: brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yzord,

Jammer dat u gaat en dat ik niet de kans heb gehad uw verbinding aan te pakken. Er is maar heel weinig dat niet op lossen is.

@brambo123,

Ik heb geen nieuws op IPv6 gebied.

@Ebbie,

Mooi!

@securer,

Graag gedaan! :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Laatst online: 23-09 12:23
Aan Telfort Webcare

Momenteel heb ik Telfort standaard 20 mbit abbo, waarbij een snelheid van 6 mbit heb door de lijn gaat.

Inmiddels de aanbieding gekregen om over te gaan naar VDSL, Telfort Max, waarbij de postcodecheck een snelheid aangeeft van 26 tot 35 Mb/s

Is dit echt de snelheid die ik kan krijgen? Met een afstand van 4km tot de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frankisback,

U kunt uitgaan van onze postcodecheck. Bij u in de buurt zijn recentelijk 1 of meerdere wijkverdelers omgebouwd naar VDSL straatkasten, het zogenaamde KPN VDSL BuitenRing project.

Hierdoor neemt uw lijnlengte drastisch af waardoor VDSL2 nu wel mogelijk is. :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
@Hugo,

Top, ik ga upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verlengen naar Basis, Plus en Max zal voor u allemaal resulteren in een VDSL migratie naar de straatkast. Basis zal 12Mbit gaan halen, Plus wordt 22Mbit en Max 42Mbit.

Ze overperformen dus lichtelijk ;)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
@Hugo,

Ik begrijp dat dit dan de maximale snelheden zijn. Ik begrijp dus ook dat ik mijn contract ga vernieuwen met een lagere abbonementskosten kan hebben en sneller internet, dan de huidige 6 mbit die ik nu heb.

Als ik mijn postcode aan je overhandig kan je hiervoor nog een postcode check doen met welke resultaten ik werkelijk kan behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag u zeker, dan zal ik kijken of ik een betere schatting kan doen.

Edit: Gegevens ontvangen. Onze postcodecheck zegt 26 tot 35 Mb/s, dit is op basis van een verwachte DLM snelheid van KPN van 36Mbit. Nu weet ik uit ervaring dat die al conservatief is dus verwacht ik zelf 38-42Mbit als ik voorzichtig ben, maar ik ga uit van "gewoon" de volledige 42Mbit.

U gaat upgraden naar Max, dus weten we het binnenkort zeker ;)

Hugo

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb een vraag m.b.t Zyxel (P-2602HW-D1A) modem. Om de haverklap viel de WIFI verbinding uit, waarna deze weer opnieuw ging verbinden.

Nu kwam ik er achter dat dit te maken had met de 'ReAuthentication Timer'. De tijd van deze 'timers' stond altijd op 1800 seconden, waardoor de verbinding dus ongeveer elk half uur eruit lag. Nu kan je deze tijd wel verlengen (max 9999), maar deze timer helemaal uitschakelen kan niet? :/

Ik wil gewoon altijd een verbinding blijven behouden, dus zelfs 9999 seconden vind ik niet genoeg. Is er misschien een manier om dit uit te schakelen? (wellicht met een van de laatste firmware upgrades? heb hier echter nog geen duidelijke informatie over kunnen vinden)

Wel heb ik kunnen vinden dat een andere beveiligingsoptie (WEB ipv WPA) dit probleem eventueel kan verhelpen, echter vind ik dit geen optie omdat ik een sterke beveiliging toch ook belangrijk vind..

- Overigens kan ik de ReAuthentication Timer niet op '0' zetten zoals dit eerder in dit topic besproken wordt. (10 is minimum waarde)

Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door zeromussov op 10-08-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Op dit moment gebruik ik Telfort Internet en Bellen, maar ben van plan om over te stappen naar een andere provider.

Ziet telfort een porterings aanvraag van het vaste nummer automatisch als opzeggen of moet ik zelf het geheel nog opzeggen?
Bij KPN Internet Plus Bellen werd in het verleden, het porteren van het vaste nummer automatisch gezien als opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
En weer valt mijn dsl eruit. 3 keer binnen 4 dagen sinds de laatste fw upgrade..
Dus weer een reboot via web-interface.

Nu werkt het weer, maar ik kan op dit moment niet inloggen in mijn modem. Hij blijft 'loading' na invoeren van wachtwoord. Zie: http://i52.tinypic.com/2iusums.png

Snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1426905211.png

Mijn upload is nog nooit zo goed geweest 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 10-08-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enige jaren telfort maar de laatste dagen/week is me snelheid dermate langzaam dat ik me afvraag of er iets fout zit.

Telfort zegt natuurlijk van niet maar als ik download met net 500mb/s vind ik dat toch wel heel erg graag.

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
zeromussov schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:24:
Ik heb een vraag m.b.t Zyxel (P-2602HW-D1A) modem. Om de haverklap viel de WIFI verbinding uit, waarna deze weer opnieuw ging verbinden.

Nu kwam ik er achter dat dit te maken had met de 'ReAuthentication Timer'. De tijd van deze 'timers' stond altijd op 1800 seconden, waardoor de verbinding dus ongeveer elk half uur eruit lag. Nu kan je deze tijd wel verlengen (max 9999), maar deze timer helemaal uitschakelen kan niet? :/

Ik wil gewoon altijd een verbinding blijven behouden, dus zelfs 9999 seconden vind ik niet genoeg. Is er misschien een manier om dit uit te schakelen? (wellicht met een van de laatste firmware upgrades? heb hier echter nog geen duidelijke informatie over kunnen vinden)

Wel heb ik kunnen vinden dat een andere beveiligingsoptie (WEB ipv WPA) dit probleem eventueel kan verhelpen, echter vind ik dit geen optie omdat ik een sterke beveiliging toch ook belangrijk vind..

- Overigens kan ik de ReAuthentication Timer niet op '0' zetten zoals dit eerder in dit topic besproken wordt. (10 is minimum waarde)

Alvast bedankt.
Oplossing: Updaten naar laatste firmware en ReAuthentication Timer op 0 (nul) instellen. 8)

Info van Telfort-forum:
http://forum.telfort.nl/topic7163.html

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:29:
Ik heb al enige jaren telfort maar de laatste dagen/week is me snelheid dermate langzaam dat ik me afvraag of er iets fout zit.

Telfort zegt natuurlijk van niet maar als ik download met net 500mb/s vind ik dat toch wel heel erg graag.
Je geeft niet echt veel info, behalve dat je downloadt met 500mb/s. 500 milibit per seconde, dat is inderdaad niet veel :P Of bedoel je 500Mb/s, dat is 62,5MB/s. Dat is verrekte snel. Dus kom nou even met goede informatie :) Waarop traint je modem in, wat voor abo heb je, wat geeft de postcodecheck van telfort voor snelheid aan?

• bjck
zeromussov schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:24:

Alvast bedankt.
Heb je wel de laatste software in je modem zitten?

http://klantenservice.int...ftware-van-het-modem.aspx

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Shmoopy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:03:
[...]

Oplossing: Updaten naar laatste firmware en ReAuthentication Timer op 0 (nul) instellen. 8)

Info van Telfort-forum:
http://forum.telfort.nl/topic7163.html
Bedankt, het is nu inderdaad opgelost! (hopelijk verhelpt dit ook daadwerkelijk het probleem, maar ik vermoed van wel)

Het zou overigens wel netjes zijn om deze oplossing/informatie aan de klant over te brengen. Want ik denk dat veel meer mensen dit probleem hebben, echter zullen de meeste niet weten wat ze eraan moeten doen.

[ Voor 21% gewijzigd door zeromussov op 11-08-2011 13:50 ]

• PetersNL
flappie27 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:48:
[...]

Bij deze wilde ik even melden dat ik inmiddels weer op 33Mbit zit :) (en stiekem hopende dat hij richting de 40Mbit gaat kruipen de komende paar dagen, gezien de 51Mbit attainable speed)
Et voilà: 41984/4100 kbps is de snelheid die ik lees in m'n router. Dik tevreden hier dus! :)

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook de Zyxel P-2812HNU-F1 router. Echter, nu heb ik het probleem dat mijn server (homeserver) niet meer te benaderen is middels SSH. Ik heb portforwarding aangezet, maar ik krijg simpelweg de melding: ssh: Could not resolve hostname homeserver: nodename nor servname provided, or not known

Ik weet dat het vermoedelijk moet gaan om een DNS-probleem. Ik heb alleen net iets te weinig kennis om dit op te lossen. Ik heb middels DynDNS al een account gemaakt om mijn dynamisch IP-adres aan te passen wanneer deze door de ISP verandert. Ook is de server extern niet meer te benaderen. Ergens doe ik iets niet goed, maar wat? Mijn iMac 'ziet' echter 'homeserver' weer wél staan :S.

Kan iemand mij misschien helpen? Ik zou je erg dankbaar zijn!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 18:54 . Reden: typo ]

Verwijderd

Uiteraard heb ik de settings al ingesteld bij Network Settings -> Dynamic DNS.

• bjck
Nacht wachten, volgens mij krijg je hem uit de doos met oudere software en wordt dat de eerste nachten geupdate naar nieuwste. Anders zit je misschien te onderzoek naar iets wat morgen gewoon werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 11-08-2011 19:18 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:02
Gisteren interactieve TV besteld en Ziggo het raam uit gegooid. Eindelijk ben ik van ze af.
Maar ik krijg een nieuw modem, waarom eigenlijk en welk modem is dat dan? Wel verbazend dat er een monteur interactieve tv moet aansluiten. Ik heb recent 2 KPN alles in 1 pakketten geïnstalleerd en dat ging gesmeerd. In een half uurtje draaide alles en zat ik weer in de auto naar huis

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:17:
Nacht wachten, volgens mij krijg je hem uit de doos met oudere software en wordt dat de eerste nachten geupdate naar nieuwste. Anders zit je misschien te onderzoek naar iets wat morgen gewoon werkt.
Mwa, ik ben bang dat dit gewoon ergens echt niet goed zit. Ik vertrouw mijzelf gewoon niet helemaal als het gaat om het instellen van dns'en enzo ;-)

Is er niemand met een soortgelijk probleem? Ik heb al heel wat gegoogled, maar kan er maar weinig over vinden. Thanks!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik ben vandaag van een heel oud speedlinq abo (later werd dat telfort) van 20mb geswitched naar Telfort Internet Max.
De telfort website zegt dat het op mijn postcode mogelijk is. Geschatte snelheid op jouw adres: 21 tot 27 Mb/s.

Maar nu bedenk ik me eigenlijk dat de snelheid niet echt heel erg vooruitgaat met wat ik nu heb. Mijn allied data modem traint nu rond de 18000 (17.5dB). Als ik strax met internet max op die geschatte 21 blijf hangen schiet ik er niet echt mee op denk ik.

Ik woon 1223m van de wijkcentrale en volgens de postcodecheck van http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck is er op mijn adres geen VDSL. :? Ik dacht dat die snelheid met VDSL ging?
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb

Wijkcentrale
Naam:Rotterdam-Schiedam
Code:Rt-Sdm
Afstand:± 1223 meter
Wat denken jullie en wat zijn de ervaringen? Hoe zal het met de snelheid zitten, moet ik eerder aan die 27Mb/s denken of aan de 21Mb/s?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@BMW_M3
Geen ervaring hier, maar wacht eerst maar een paar weken zodat DLM zijn werk doet.
Meestal gaat de snelheid nog wel omhoog namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
BMW_m3, ik haal op 2km+ (volgens modem) een hogere snelheid dan jij nu haalt.
Ik train in op 19000/1300.
@VDSL

BBNEDzegt 1954meter, modem zegt 21xx meter..

@webcare, ik kan nog steeds niet inloggen in mijn modem na dit: GAIAjohan in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"
Maar heb ook geen zin om te resetten vanwege goede upload..

[ Voor 59% gewijzigd door GAIAjohan op 12-08-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Probleem hier inmiddels opgelost. Er was een draadje in de wijkverdeler dat niet lekker contact maakte. Thumbs up voor Telfort dat binnen no-time met een technisch onderzoek begon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is inmiddels ook opgelost. Nu heb ik nog één vraag: Ik beschik nu over de Zyxel P-2812HNU-F1 die ik onlangs van Telfort ontving. Betekent dit dat ik zelf VSDL moet instellen middels het switchen van ADSL naar VSDL principe in de router (ik weet even niet meer hoe dit genoemd wordt uit m'n hoofd)?

Ik kan het antwoord zo snel niet vinden op het net. Bedankt alvast! ;)

edit: ik heb overigens het Internet Plus abonnement van Telfort.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 10:15 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
BMW_M3 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:12:
Ik woon 1223m van de wijkcentrale en volgens de postcodecheck van http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck is er op mijn adres geen VDSL. :? Ik dacht dat die snelheid met VDSL ging?
Telfort levert niet over het BBNed netwerk, maar over het KPN netwerk, de postcodecheck van BBNed is wel handig voor het bepalen van de afstand tot de centrale.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:09:
Mijn probleem is inmiddels ook opgelost. Nu heb ik nog één vraag: Ik beschik nu over de Zyxel P-2812HNU-F1 die ik onlangs van Telfort ontving. Betekent dit dat ik zelf VSDL moet instellen middels het switchen van ADSL naar VSDL principe in de router (ik weet even niet meer hoe dit genoemd wordt uit m'n hoofd)?

Ik kan het antwoord zo snel niet vinden op het net. Bedankt alvast! ;)
De Router switched automatisch van ADSL(2) naar VDSL zodra de lijn omgezet wordt. :) Je hoeft dus niks te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Jape op 12-08-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jape schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:10:
[...]

Telfort levert niet over het BBNed netwerk, maar over het KPN netwerk, de postcodecheck van BBNed is wel handig voor het bepalen van de afstand tot de centrale.

[...]

De Router switched automatisch van ADSL(2) naar VDSL zodra de lijn omgezet wordt. :) Je hoeft dus niks te doen.
Oké, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gees0001,

En is de firmware geupdate? Dat is wat uw probleem verhelpt.

@BMW_M3,

Dat zal eerder 27Mbit of ietsje meer zijn. Is het toch 21MBit dan mag u kosteloos terug naar Internet Plus.

@Ebbie,

14.806/1.079 Ziet er weer keurig uit!

@GAIAjohan,

Cache legen of andere browser proberen. Als dat niet lukt wordt het toch een reboot.

@Ramon 73,

Er is een modem met VLAN support nodig, vandaar. Voor ADSL gebruiken we de 2601HN-F1, voor VDSL de 2812HNU-F1.

@flappie27,

Nice! :D

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:50:
@GAIAjohan,

Cache legen of andere browser proberen. Als dat niet lukt wordt het toch een reboot.\
Had ik al geprobeerd. Ik zal eens rebooten als ik weer thuis ben en het nodig vind :p

Pagina: 1 ... 31 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.