Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:18

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, volgens mij is er een DNS issue bij telfort, vanochtend werkte (voor zover ik kon zien) maar 1 site.
Gelukkig kan ik nog verder via een VPN verbinding via m'n werk.

Het lijkt alweer te werken, net m'n modem gereboot. Media streamen werkte ook niet goed meer.
Na de reboot lijkt alles weer in orde.

[ Voor 28% gewijzigd door Coenen op 03-07-2011 11:41 . Reden: issue solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
loneranger56 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:14[/message]:[/b]
[b][message=36291158,noline]

@Webcare,

Gisteren heb ik mijn modem een reboot gegeven omdat er geen DSL connectie meer was.
Nu zie ik dat mijn download drastisch naar beneden is gegaan, van 20 Mbit naar 16 Mbit.
Zie onderstaand log:

1 Jan 1 01:00:55 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2048 kbps Downstream 22016 kbps, DSL Type is VDSL2 .
2 Jan 1 01:01:11 info NTP new time: June 25 12:26:21
3 Jun 26 02:25:39 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
4 Jun 26 02:26:16 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2048 kbps Downstream 16036 kbps, DSL Type is VDSL2 .
5 Jun 26 12:26:23 info NTP new time: June 26 12:26:23

Modemtype is Zyxel P-2812HNU-F1

Kun je me vertellen wat hiervan de oorzaak is, en kan ik weer terug naar de snelheid die ik gewend was?
Gelukkig zit ik weer op mijn oude snelheid. zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1369418757.png
Heeft dit iets te maken met DLM waardoor het modem na verloop weer op de maximaal haalbare snelheid intraint ?
Ikzelf heb namelijk niets gewijzigd/gedaan

[ Voor 11% gewijzigd door loneranger56 op 03-07-2011 19:19 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik snap zelf ook helemaal niks van die DLM, ik ben 3 weken geleden begonnen met 33 mbit, dat zakte steeds af naar 25, 22, 16 mbit.
Toen weer 33 nadat er een monteur mee bezig is geweest, nu weer 25 mbit, ik kan er geen touw aan vastknopen waarom dat gebeurd?

Staat er ergens een duidelijke uitleg wat DLM nu precies is?

2 dagen geleden: (dit is een ouder plaatje, maar dit haalde ik.)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/86mosmQtT9Yzu3oGqm4U0QAK/full.png

nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1369447935.png

[ Voor 25% gewijzigd door unfor op 03-07-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Beste Telfort webcare

Ik woon in een flatje van 2 hoog en ga per 27 juli 2011, een verdieping naar beneden verhuizen.

Nu moet ik daar voor op de website een wijziging doorgeven. Ik kan het volgende kiezen:

Kies uw Telfort abonnement

Uw huidige abonnement is op uw nieuwe adres leverbaar. Kies voor Internet Plus om uw huidige contract voort te zetten, of kies hieronder voor een mogelijk alternatief product dat op uw nieuwe adres beschikbaar is.
Internet Plus (huidig abonnement)
Geschatte snelheid op uw adres: 15 tot 20 Mb/s
€ 24,95 p/mnd

Internet Plus
(u gaat een nieuwe overeenkomst aan van 12 maanden)
Geschatte snelheid op uw adres: 10 tot 14 Mb/s
€ 17,50 p/mnd
na 12 maanden € 24,95 p/mnd
Voor o.a.: supersnel internet, Uitzending gemist, online gamen

Internet Basis
(u gaat een nieuwe overeenkomst aan van 12 maanden)
Maximale snelheid: 8 Mb/s
€ 19,95 p/mnd
Voor o.a.: Internetbankieren, Hyves, e-mailen en YouTube

Ten eerste een korte vraag waarom het verschil in snelheid terwijl het hetzelfde abonnement betreft?
Maar belangrijker nog mijn probleem. Ik ga dus per 27 juli verhuizen, maar mijn contract loopt per 20-09-2011 af.
Nu kan ik voor die 2 maand de overstap service gebruiken wat mij 59euro kost, maar dan kan ik beter mijn abonnement opzeggen en een nieuwe aanvragen op mijn nieuwe adres. Dit kost mij dan 2x een maandbedrag van 2x 24,95 = 49.90 euro. Dan ben ik nog goedkoper uit.

Kan er niet iets geregeld worden? ik vind het geen probleem om weer een nieuw jaarcontract af te sluiten. Dan zou ik voor de middelste gaan: Internet plus van 17,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Marzman schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:50:
[...]

Waarschijnlijk werkt het morgen weer (of als je thuis komt). Heb het ook wel eens, meestal probeer ik met mijn mobiel dan op de storingenpagina te kijken (er staan geen storingen op de site trouwens momenteel).
Nope. De KPN monteur van de onderburen lijkt het gesloopt te hebben (semi gedeelde meterkast, verkeerde lijnen doorgeknipt :( ) en nu heeft niemand meer internet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens een poging wagen.

Telfort webcare,

Aangezien ze in het Telfort forum geen reactie geven op mijn vraag dan maar hier.
Ik heb VDSL2 i.s.m. met een P-2812HNU-F1 modem.
Hij traint in op 42012/4100 kbps en deze snelheid haal ik ook echt gelukkig met downloaden.

Maar iedere keer als ik thuis kom van mijn werk en ik log in op dat ding dan is de download snelheid ineens de helft gezakt. Ik moet dus even de P-2812HNU-F1 herstarten en wonderbaarlijk heb ik gelijk 42012/4100 kbps. Waarom zakt hij 8 van de 10 keer in? Is dit omdat de modem continue naar de snelheid van de lijn kijkt en zich niet meer corrigeert als de waarde weer hoog is na een dipje?

Aan de status van de DSL line ligt het niet zo te zien:
noise margin upstream: 16 db
output power downstream: -3 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 0 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 4100 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 42012 kbps
interleaving delay downstream: 11.50 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 8480 kbps
attainable rate downstream: 54290 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 7 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 162034
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

(00,(0012,0064),(0013,0049))

(01,(0874,1202),(0874,1202))

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je bedoelt dat als je thuiskomt hij nog wel hoog is ingetraind, maar het daadwerkelijke downloaden langzamer gaat? Test het eens vanaf ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/ en bedraad (niet draadloos!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat hij bedoelt dat de intrainwaarde gezakt is, naar +/- 21 megabit. Dat zou wel vreemd zijn, lijkt een beetje instabiel. Heb je al wel een tijdje VDSL, anders verstoor je de DLM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:11
gisteren was het inter-net meer inter-not.

modem een paar keer reset, maar dat mocht niet baten.
15 min. geen i-net, 1 min. weer wel zo heel de avond door.

4461VA ergens werkzaamheden gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:34:
Ik denk dat hij bedoelt dat de intrainwaarde gezakt is, naar +/- 21 megabit. Dat zou wel vreemd zijn, lijkt een beetje instabiel. Heb je al wel een tijdje VDSL, anders verstoor je de DLM!
Klopt, hij zakt dan in. Om de waardes weer omhoog te krijgen moet je dat ding even herstarten en alles is weer goed voor een dag. Soms twee dagen. Instabiel dus en het gebeurd alleen als ik niet bezig ben, dus weg van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wat staat er in het log van de modem over sync verliezen/opnieuw intrainen etc dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
@telfort webcare. Ik heb bij jullie voor mijn vriendin een internet-abonnement aangevraagd. Volgens de website kon het pas halverwege augustus geleverd worden.
Echter haar abonnement bij Ziggo loopt per 1 augustus af. En de verbinding bij Ziggo is zo slecht dat je alleen maar ' snachts normaal kan internetten.
Nu vroegen we ons af of het niet iets eerder kan worden geleverd. Vroeger kon het binnen twee weken.
Ik stuur de gevens per DM
Als het zou lukken zou dat erg fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
hakuin schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:39:
@telfort webcare. Ik heb bij jullie voor mijn vriendin een internet-abonnement aangevraagd. Volgens de website kon het pas halverwege augustus geleverd worden.
Echter haar abonnement bij Ziggo loopt per 1 augustus af. En de verbinding bij Ziggo is zo slecht dat je alleen maar ' snachts normaal kan internetten.
Nu vroegen we ons af of het niet iets eerder kan worden geleverd. Vroeger kon het binnen twee weken.
Ik stuur de gevens per DM
Als het zou lukken zou dat erg fijn zijn
Bedankt Hugo voor je snelle reactie en actie! (5 seconde nadat ik het Dm had verstuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Mijn download wordt alleen maar steeds beter :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1377366847.png
DSL Plus met bellen met 20/2 profiel zover ik weet op 1,9km van de centrale.
Nu nog wachten op die firmware-upgrade voor de upstream..
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 0 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 13 db
attenuation downstream: 0 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 904 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 19484 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 976 kbps
attainable rate downstream: 19506 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 09-07-2011 00:22 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:18

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmm, vorige week moest ik m'n modem resetten omdat de DNS niet lekker meer werkte. Gister stroomstoring gehad, alles werkte prima. Maar vanochtend op eens geen WiFi meer. Dacht eerst dat het aan m'n laptop lag, helaas geen een PC meer met een WiFi verbinding. Dus maar een Power Reset gedaan. Nu draait het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:53
Ik begin mij een beetje zorgen te maken over de afhandeling van mijn bestelling voor VDSL.
Besteld op 13-6, wensdatum 22-7. (kon ik zelf kiezen na een datum die door Telfort werd aangegeven).
Ik heb de datum wat ruimer gezet om het niet te krap te laten worden.

Mijn status staat nog steeds op wachten op een brief van Telfort met de opleverdatum.
De opleverdatum hoeft immers niet de wensdatum te zijn.
Ik zit nu wel met het punt dat ik mijn huidige aanbieder (Alice) niet kan opzeggen omdat ik nog geen definitieve datum heb. Te vroeg opzeggen geeft een gat, te laat opzeggen kost mij geld omdat ik dan met een overlap van twee aanbieders zit. Alice heeft een opzegtermijn van 1 maand.

Wat kan ik nu doen?
Rustig afwachten? Hopen dat de wensdatum wel de juiste zal zijn en gewoon maar gaan opzeggen?
Als ik vandaag zou opzeggen heb ik dan al een overlap (22 wensdatum, opzeggen 9-7 -> einddatum Alice 9-8).

Telfort zegt op de website bij de statusaanvraag:
Voor een naadloze overstap adviseren wij u om te wachten met opzeggen tot u van Telfort de opleverdatum van uw bestelling heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:08

Marc H

- - Is wakker - -

Mijn ervaring tot nu toe:

Telfort ADSL aangevraagd op Zondagavond 26 Juni. VDSL was volgens de postcode check nog niet beschikbaar. Levertijd +/- 4 weken, dus rekende ik op eind Juli.
8 Juni, om twee uur plotseling een SMSje. Uw aansluiting is opgeleverd. Veel plezier.

Wow, dat is snel, 12 dagen. Mijn eigen adsl modem/router was het daar echter niet mee eens, zag geen adsl lijn, kon niet intrainen, niets.. Nog even gespeeld met de instellingen, maar nee geen bitje kwam over de lijn. Maar eens bellen met de helpdesk.
Het bekende verhaaltje, waar zit uw isra punt, en waar staat de modem, en halverwege de instellingen, plotseling: "U kan uw eigen modem helemaal niet gebruiken, want u zit op VDSL, en u hebt vandaag van ons uw modem ontvangen." Modem ontvangen? ikke? geen modem gezien, terwijl ik wel de hele dag thuis was. Hij heel zeker, "ja het modem is vanmiddag bezorgd, om kwart voor drie."
De helpdesker bedankt. en even naar de buren gelopen. Wat stond daar in een hoekje: inderdaad, het modem.

Modem aangesloten, en daar was mijn internet. :) Download: 2.4 MBps, Upload: 1.9 MBps 20,2 profiel. :9~

Indruk tot nu toe: ga zo door! d:)b

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 19:06
Sinds een paar minuten kan ik geen enkele pagina meer openen omdat de dns niet werkt.
Nu een andere dns ingesteld en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb al sinds vanmorgen geen internet meer, er is een storing in amersfoort en omgeving komt de laatste tijd helaas wel wat vaker voor dan toen ik het net kreeg maar goed dan maar even tethering via de telefoon dat werkt prima voor gewoon internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Marc H.
Begrijp ik het goed dat je aanvraag tot levering maar 12 dagen was?

Dan snap ik niet waarom ik al weken zit te wachten op een brief die maar niet komt.
Ook de online-status geeft geen verandering aan.
Ik heb al vaker gezien dat ADSL/VDSL aanbieder willekeurig te werk lijken te gaan.
Wat misschien wel mee speelt is het feit of je een overstap maakt van de ene naar de andere ADSL aanbieder of je helemaal nog niets hebt en voor het eerst ADSL krijgt.
Dat zou uit kunnen maken in het proces.

Hoe dan ook, ik wel best wel even wachten daar gaat het niet om, maar ik wil wel graag een duidelijk afspraak bevestigd zien dmv een opleverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@Hugo (Of andere telfort webcare medewerkers), een tijdje terug is mij via dit forum verteld dat ik op mijn lijn met een 1024/512 profiel alleen naar een 2048/1024 profiel gezet kan worden, echter dat dit niet mogelijk is vanwege de afstand. Een 1500/256 profiel zou naar jullie zeggen niet op de centrale zitten. Ik ben er echter achter gekomen dat zowel mijn naaste buren (telfort adsl!) als overburen (xs4all) beiden op een 1500/256 profiel zitten. Is dit te verklaren? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 12-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HoppyF,

Graag ontvang ik in een DM uw postcode en huisnummer voor meer informatie over de status van levering.

@Satch,

Dat is te verklaren. Ordering van 1500/256 profielen staat bij ons dicht omdat deze niet de juiste QoS parameters heeft voor Telfort vast bellen. Dat uw buren met Telfort aansluiting dit profiel hebben komt doordat deze dan geleverd is voordat wij de 1500/256 uit de selectie van leverbare profielen hebben gehaald.

KPN heeft de gegevens van uw adres herzien en de minimale eisen strakker gezet. Voor het WBA-A netwerk kan ik op uw adres momenteel helemaal niets meer up / downgraden en ligt het officieel gezien buiten dekking.

Wel is uw centrale recentelijk voorzien van WBA-E apparatuur en kan ik een migratie naar dat netwerk voor u aanvragen. Er komt dan een dynamisch (DLM) profiel op de lijn en u ontvangt een nieuw modem.

Er is nog wel wat ruimte in de downstream op uw lijn. De huidige snelheid met het 1024/512 profiel is 1.028 / 447kbps. De maximum haalbare waarden zijn 3.220 / 443kbps.

Tot nu toe is nog niemand met een WBA-A naar WBA-E migratie er op achteruit gegaan maar met hogere snelheden aan de gang gaan op zo'n lange lijn als de uwe zonder terug te kunnen naar WBA-A blijft een risico. De DSLAM is nieuwer en het 2601 modem is erg goed op deze DSLAM afgestemd.

De werkelijke intrainsnelheid zal altijd zo'n 10% onder de max haalbare waarden liggen en de migratie is niet zonder risico maar als het uitpakt zoals het er nu naar uitziet kunt u een snelheid van +/- 3.000 / 443 gaan behalen in de nieuwe situatie.

Aan u de keuze!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

HoppyF schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:41:
@Marc H.
Begrijp ik het goed dat je aanvraag tot levering maar 12 dagen was?

Dan snap ik niet waarom ik al weken zit te wachten op een brief die maar niet komt.
Ook de online-status geeft geen verandering aan.
Ik heb al vaker gezien dat ADSL/VDSL aanbieder willekeurig te werk lijken te gaan.
Wat misschien wel mee speelt is het feit of je een overstap maakt van de ene naar de andere ADSL aanbieder of je helemaal nog niets hebt en voor het eerst ADSL krijgt.
Dat zou uit kunnen maken in het proces.

Hoe dan ook, ik wel best wel even wachten daar gaat het niet om, maar ik wil wel graag een duidelijk afspraak bevestigd zien dmv een opleverdatum.
11 dagen, of eigenlijk 10, want donderdag had ik internet. Zondagavond 23:45 via breedbandwinkel online besteld, donderdag modem gehad en internet werkte.
Wat misschien hielp was dat er alleen ADSL besteld is, op een lijn waar geen kpn en geen adsl op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:01:
@Satch,

Dat is te verklaren. Ordering van 1500/256 profielen staat bij ons dicht omdat deze niet de juiste QoS parameters heeft voor Telfort vast bellen. Dat uw buren met Telfort aansluiting dit profiel hebben komt doordat deze dan geleverd is voordat wij de 1500/256 uit de selectie van leverbare profielen hebben gehaald.

KPN heeft de gegevens van uw adres herzien en de minimale eisen strakker gezet. Voor het WBA-A netwerk kan ik op uw adres momenteel helemaal niets meer up / downgraden en ligt het officieel gezien buiten dekking.

Wel is uw centrale recentelijk voorzien van WBA-E apparatuur en kan ik een migratie naar dat netwerk voor u aanvragen. Er komt dan een dynamisch (DLM) profiel op de lijn en u ontvangt een nieuw modem.

Er is nog wel wat ruimte in de downstream op uw lijn. De huidige snelheid met het 1024/512 profiel is 1.028 / 447kbps. De maximum haalbare waarden zijn 3.220 / 443kbps.

Tot nu toe is nog niemand met een WBA-A naar WBA-E migratie er op achteruit gegaan maar met hogere snelheden aan de gang gaan op zo'n lange lijn als de uwe zonder terug te kunnen naar WBA-A blijft een risico. De DSLAM is nieuwer en het 2601 modem is erg goed op deze DSLAM afgestemd.

De werkelijke intrainsnelheid zal altijd zo'n 10% onder de max haalbare waarden liggen en de migratie is niet zonder risico maar als het uitpakt zoals het er nu naar uitziet kunt u een snelheid van +/- 3.000 / 443 gaan behalen in de nieuwe situatie.

Aan u de keuze!

Hugo
Kijk, dat klinkt goed. Een migratie naar WBA-E lijkt mij zeker het proberen waard! Moet ik verder nog iets doen of kunnen jullie het proces zo in gang zetten? Eventuele risico's neem ik sowieso voor lief.

Ik waardeer het trouwens zeker dat jullie je best doen om mij te helpen hiermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Satch,

Graag gedaan! Het is een hoop werk voor (naar verwachting) 2Mbit winst maar in een buitengebied op zo'n lage snelheid kunt u elke kilobit meer snelheid goed gebruiken. :) Ik ga de migratie in gang zetten en verwacht dat dit over een week wordt uitgevoerd. Specifieke datum hoort u van mij als KPN deze ingepland heeft.

@HoppyF,

Gegevens ontvangen! Provider dient inderdaad bij COIN (samenwerkingsverband) aangesloten te zijn om opzeggingen voor elkaar te mogen / kunnen verwerken en Alice is dat helaas niet.

De wensdatum is ook de uiteindelijke plandatum geworden, 22 juli 2011.

De signaalovername is door KPN bevestigd. Dat betekend dat uw huidige en ons toekomstige signaal bij KPN administratief aan elkaar gekoppeld zijn. Dit zorgt ervoor dat ieder ander opzeg of verhuisverzoek voor uw Alice signaal afgeketst wordt door KPN. De opzegging kan de deur uit, de signaalovername is nu veiliggesteld.

Hugo

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:04
@Telfort Webcare

Zou je mijn vraag van 17 juni nog kunnen beantwoorden? Ik wacht nog op de omzetting naar een vdsl profiel en het daarbij behorende modem. Thanks

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Vandaag heeft telfort mijn modem firmware geüpdated, en daar komt wat uploadsnelheid uit mouw!

Nu maar ff wachten tot de DLM het mss nog wat omhoog pompt, gezien mijn eerdere downloadsnelheid
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1384229361.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
nvm

[ Voor 116% gewijzigd door donald_dick op 13-07-2011 21:15 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:35:
@HoppyF,

Gegevens ontvangen! Provider dient inderdaad bij COIN (samenwerkingsverband) aangesloten te zijn om opzeggingen voor elkaar te mogen / kunnen verwerken en Alice is dat helaas niet.

De wensdatum is ook de uiteindelijke plandatum geworden, 22 juli 2011.

De signaalovername is door KPN bevestigd. Dat betekend dat uw huidige en ons toekomstige signaal bij KPN administratief aan elkaar gekoppeld zijn. Dit zorgt ervoor dat ieder ander opzeg of verhuisverzoek voor uw Alice signaal afgeketst wordt door KPN. De opzegging kan de deur uit, de signaalovername is nu veiliggesteld.

Hugo
Bedankt Hugo voor deze snelle actie.
Dit geeft een stuk meer duidelijkheid.
Ik ga nu opzeggen bij Alice.
Voor de rest zal Telfort de modem binnenkort wel gaan versturen neem ik aan.
De oude Alice modem zal vast niet werken. (Copperjet 1616).

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 13-07-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Meauses,

Excuus, track&trace zit in uw DM. Hij is gisteren bezorgd, maar ik vermoed dan dus bij de buren...

@donald_dick,

I saw what you did thar.

@HoppyF,

Graag gedaan! Copperjet werkt waarschijnlijk wel als u de WAN settings aan kunt passen maar de vraag is of u dat wil :+

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:20
@telfort
Zie dat je mijn firmware ook weer geupdate hebt.
Maar heb je ook iets van een changelog?
Dan weet ik tenminste wat voor functies ik eens moet gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan Telfort webcare mn aan Hugo

Ik heb laatst op 3-7 (na enige vertraging) Adsl2+ gekregen.
Betekent dit ook dat ik op het WBA-E netwerkzit?

En...... het smaakt naar meer .. enig idee wanneer de KPN bij ons wijkkasten plaatst?
Traffic
9863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:32:
Vraagje aan Telfort webcare mn aan Hugo

Ik heb laatst op 3-7 (na enige vertraging) Adsl2+ gekregen.
Betekent dit ook dat ik op het WBA-E netwerkzit?

En...... het smaakt naar meer .. enig idee wanneer de KPN bij ons wijkkasten plaatst?
Traffic
9863
Doezum zit toch op Grootegast aangesloten? Ik heb iig WBA-E op VDSL-profiel.
De centrale van Opende zit nog niet op WBA-E zover ik weet.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 13-07-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt
Modem traint in op adsl2 plus

Maar ik kan niet zien welk profiel we hebben.
Snelheid bij 4 km:( 6.3Mb

Maar als jij net Wba-E hebt gekregen. Dan zal het bij mij ook zijn.

In het buitengebied wonen heeft z`n voordelen >> alleen niet met internet 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:53:
Klopt
Modem traint in op adsl2 plus

Maar ik kan niet zien welk profiel we hebben.
Snelheid bij 4 km:( 6.3Mb
`Dan zit je gewoon op ADSL2+ profiel. 6,3Mbit zal op die afstand wel het maximale zijn.
Wat haalde je voorheen met ADSL1? Ikzelf haalde destijds 6,9mbit/s.

Het huidige modem geeft overigens een dikke 2100meter aan vanaf Grootegast-Centrum en 18mbit bij VDSL...

Mijn snelheid bij ADSL1:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1237281885.png

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 13-07-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroger haalde ik ruim 5 MB met adsl1

Kan ik naast je komen wonen? LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:02:
Vroger haalde ik ruim 5 MB met adsl1

Kan ik naast je komen wonen? LOL
offtopic:
Dat is mogelijk, aangezien dat huis leegstaat. Hij wordt alleen binnenkort wel gesloopt omdat ie op ons perceel staat en wij er net uit zijn verhuisd. Daar is dus geen stroom, internet etc meer :+
In het buitengebied wonen heeft z`n voordelen >> alleen niet met internet 8)7
Ik woon ook in het buitengebied ;).
Jij de Peebos zeker of iets van Eesterweg of richting Polmalaan :P .

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 13-07-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zelfs nog slechter geworden dan ik dacht :(

Nee EesterwegAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1384379472.png

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:06:
Het is zelfs nog slechter geworden dan ik dacht :(

Nee Eesterweg[afbeelding]
Tsja, de Eesterweg heeft zijn lijn helaas niet in een rechte lijn lopen. Óf via het centrum van Doezum, óf via de Bombay. Ik heb hier het geluk dat het eigenlijk één rechte lijn is vanuit het centrum van Grootegast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:35:
@Satch,

Graag gedaan! Het is een hoop werk voor (naar verwachting) 2Mbit winst maar in een buitengebied op zo'n lage snelheid kunt u elke kilobit meer snelheid goed gebruiken. :) Ik ga de migratie in gang zetten en verwacht dat dit over een week wordt uitgevoerd. Specifieke datum hoort u van mij als KPN deze ingepland heeft.

Hugo
Elke kilobit telt inderdaad als je 1 Mbit gewend ben. :P Het is overigens wel zo dat ik vanaf begin volgende week op vakantie ga voor 2-3 weken. Er zijn wel mensen thuis, dus het modem kan gewoon bezorgd worden en aangesloten worden door de achterblijvers. Het is neem ik aan gewoon de bedoeling om het modem te vervangen (en in te stellen?) zodra het oude modem geen verbinding meer krijgt? Dan kan ik die instructie doorgeven. Als het wat ingewikkelder is dan kan er misschien beter gewacht worden tot na mijn vakantie (tot 8 augustus). :)
En nog 1 laatste ding: Als de internetsnelheid of stabiliteit geremd zou worden door Telfort vast bellen dan wil ik best wel overwegen om het telefonie gedeelte op te zeggen.

Nogmaals hartelijk dank!

[ Voor 15% gewijzigd door Satch op 14-07-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:55
@ Hugo

Ik heb het topic even een tijdje zitten volgen en ga dan toch maar de vraag stellen, Ik zit hier al 3 jaar op een Telfort 20mbit + bellen abbo. De huidige lijn naar mijn huis is zo slecht dat dagelijks de lijn wegvalt of begint te stuiteren(lees: elke paar seconde opnieuw de verbinding verbreken/tot stand brengen.)

even een screenshotje van mijn snelheid atm:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1385012597.png

Deze snelheid is mede mogelijk gemaakt dankzij het feit dat ik mijn modem geforceerd op ADSL1 heb staan tegenwoordig en dat er bij Telfort een limit van 6mbit is ingesteld op mijn lijn om deze stabieler te krijgen.

Dankzij het draaien op ADSL1 modus is mijn uitval in ieder geval een groot stuk teruggenomen maar nog steeds niet verholpen.

Is het mogelijk om dit om te zetten naar het nieuwe WBA-E? Ik zal mijn postcode en huisnummer in een DM naar je versturen als dit in orde is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Traffic1326,

U zit nu op WBA-E met een DLM profiel. U haalde voor de omzetting 5472 / 928, dat is nu 6260 / 776 en de max haalbare waarden zijn 7.552 / 1.032.

DLM doet er soms 10 dagen over om de snelheid te optimaliseren dus dat zijn nog 2 dagen. Hopelijk kruipt hij nog wat dichter naar de max haalbare waarden toen.

@Satch,

Modems zijn beide ADSL analoog dus modem kan alvast worden aangesloten als deze bezorgd wordt, ook voor de omzetting. Verder valt er aan jullie kan weinig te doen na de migratie dus die kan ik alvast aanvragen. Doen?

@brambo123,

Ik ga voor u navragen of we de changelog openbaar maken.

@Technokiddy,

Graag kijk ik wat ik voor u kan betekenen, stuur uw postcode en huisnummer maar in een DM :) Migratie kan een oplossing bieden, maar het laten onderzoeken van de bekabeling ook. Het liefst doe ik allebei.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:39:
@Satch,

Modems zijn beide ADSL analoog dus modem kan alvast worden aangesloten als deze bezorgd wordt, ook voor de omzetting. Verder valt er aan jullie kan weinig te doen na de migratie dus die kan ik alvast aanvragen. Doen?
Graag doen dan ja. :)

@technokiddy: Hoi. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, is aangevraagd!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:01
Is de nieuwe firmware voor de VDSL modem er ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Lampuhkap
Nee, er zijn alleen een paar die beta firmware draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
brambo123 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:16:
@Lampuhkap
Nee, er zijn alleen een paar die beta firmware draaien.
Gisterochtend zei Hugo dat ze vandaag waarschijnlijk geüpdatet worden. Ik heb mijn update gistermiddag rond een uur of 6 gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Wat is de Firmware versie?

@ Webcare:
Volgens de postcode check is internet Max nog niet beschikbaar, maar ik zit al op VDSL, met een 20-2 profiel. Is een upgrade naar Max mogelijk?

[ Voor 92% gewijzigd door Marc H op 20-07-2011 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Marc H
Update naar Internet Max is alleen mogelijk als er wordt verwacht dat er meer als 25Mbps downstream wordt gehaald.
Als dit niet het geval is kun je niet overstappen naar Internet Max.
Kijk anders even naar de 'attainable rate downstream' in je modem.
Dit is te vinden bij in de webinterface van je modem > Maintenance > Diagnostic > DSL Line > DSL Line status.

@webcare
Wordt jullie website nog een keer bijgewerkt?
Als je hier kijkt is internet plus nog 20/1Mbps en DSL Netwerk is nog steeds ADSL1/2/2+.
Ook krijg je bij internet plus toch de ZyXEL 2812HNU-F1?

[ Voor 28% gewijzigd door brambo123 op 14-07-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Dat is handig om te weten.

mijn huidige snelheden:
current rate upstream: 2032 kbps
current rate downstream: 22016 kbps

Volgens mijn modem zou ik maximaal dit kunnen halen
attainable rate upstream: 2296 kbps (12% sneller)
attainable rate downstream: 30786 kbps (39% sneller)

Duidelijk niet de (bijna) verdubbeling waarop ik gehoopt had. Eens over nadenken of ik het waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Marc H schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:20:
Wat is de Firmware versie?

@ Webcare:
Volgens de postcode check (1221 BT, 20) is internet Max nog niet beschikbaar, maar ik zit al op VDSL, met een 20-2 profiel. Is een upgrade naar Max mogelijk?
Firmware Version: V3.10(TUE.1)b6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnifexje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-07 11:36
Ik heb sinds een tijd een probleem met de downstream. Heb een 20mbit abbo, waarbij ik altijd ~12mbit behaalde.

Sinds een aantal dagen is dit ineens ~8mbit geworden. Een router reboot werkt voor een uurtje oid maar daarna is het weer huilen geblazen.

Heb de standaard geleverde zyxel router op bridge mode staan en een tp-link router eraan gekoppeld. Dit heeft geen effect op de snelheid, want ook met de zyxel in routing mode haal ik slechts de ~8mbit.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ik zie deze 2 meldingen in mijn log van het modem staan::

26 Jul 6 13:42:19 alert SRC=94.102.2.14 DST=195.240.117.60
27 Jul 6 13:49:56 alert SRC=94.102.2.14 DST=195.240.117.60

Iets om mij zorgen om te maken of niet?

Modem type is P-2812HNU-F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Ik zit er over te denken om over te stappen.

hoe staat de kwaliteit van de telefonie?

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ThaOdie schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:00:
Ik zit er over te denken om over te stappen.

hoe staat de kwaliteit van de telefonie?
De kwaliteit van telefonie is eigenlijk gewoon prima. Dit kan echter per geval verschillen. In mijn vorige huis wel eens 3 weken zonder telefoon gezeten (net na de bevalling van mijn vrouw, heel handig) omdat er een te snel profiel op mijn lijn stond waardoor de boel begon te klapperen. Sindsdien eigenlijk niet tot nauwelijks klachten gehad. (dat is nu dus zo'n 4 jaar geleden).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
loneranger56 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:21:
Ik zie deze 2 meldingen in mijn log van het modem staan::

26 Jul 6 13:42:19 alert SRC=94.102.2.14 DST=xxxxxxxxxxxx
27 Jul 6 13:49:56 alert SRC=94.102.2.14 DST=xxxxxxxxxxxx

Iets om mij zorgen om te maken of niet?

Modem type is P-2812HNU-F1
Het enige waar je nu een beetje zorgen om moet gaan maken is dat je je ip adres openbaar op internet zet.
Voor de rest hoef je je er geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 17:09
Even een vraagje.

In mijn modem staan de volgende gegevens:

DSL Mode: ADSL2PLUS
attenuation downstream: 22 dBm

En daarbij krijg ik dit als snelheid:
8002 kbps / 1031 kbps

Nou hebben wij dat abonnement al een tijdje, en nou heb ik even niet het papier bij de hand maar ik weet bijna zeker dat we het abonnement hebben van 20mb internet met telefonie.

Maar als ik het allemaal goed begrepen heb moet ik met deze gegevens toch ongeveer 18Mbit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
rickhansen schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:18:
Even een vraagje.

In mijn modem staan de volgende gegevens:

DSL Mode: ADSL2PLUS
attenuation downstream: 22 dBm

En daarbij krijg ik dit als snelheid:
8002 kbps / 1031 kbps

Nou hebben wij dat abonnement al een tijdje, en nou heb ik even niet het papier bij de hand maar ik weet bijna zeker dat we het abonnement hebben van 20mb internet met telefonie.

Maar als ik het allemaal goed begrepen heb moet ik met deze gegevens toch ongeveer 18Mbit kunnen halen?
is het niet zo dat je een abbo hebt TOT 20mb? volgens mij is de snelheid nog steeds afhankelijk van welke lijn er in de grond ligt en wat de afstand tot de centrale is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Dikkedikkie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:48:
[...]

is het niet zo dat je een abbo hebt TOT 20mb? volgens mij is de snelheid nog steeds afhankelijk van welke lijn er in de grond ligt en wat de afstand tot de centrale is?
Ja, maar met de waarden die ik geef moet ik 18Mbit kunnen halen volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
rickhansen schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:51:
[...]

Ja, maar met de waarden die ik geef moet ik 18Mbit kunnen halen volgensmij.
ja snap ik maar mss zit je op een wba-a lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Dikkedikkie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:10:
[...]

ja snap ik maar mss zit je op een wba-a lijn?
Ik heb net met telfort gebeld, en die zegt dat ik 3,3 km van de centrale af woon. En dat ze iets in de centrale moeten aanpassen om mij een hogere snelheid te leveren.

Maar dat kan alleen als ik mijn contract verleng met een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
welke snelheid kun je dan halen dan?
een jaarcontract is opzich wel ok toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Dikkedikkie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:35:
welke snelheid kun je dan halen dan?
een jaarcontract is opzich wel ok toch?
10 tot 14 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
nou das wel aan aanzienlijk verschil. ben benieuwd wat ze dan gaan doen. naar wba -e omzetten lijkt me. ik zou in mijn geval hier wel op in gaan.
op 3 km afstand denk ik dat je blij mag izjn met een dergelijke snelheid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Dikkedikkie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:24:
nou das wel aan aanzienlijk verschil. ben benieuwd wat ze dan gaan doen. naar wba -e omzetten lijkt me. ik zou in mijn geval hier wel op in gaan.
op 3 km afstand denk ik dat je blij mag izjn met een dergelijke snelheid hoor.
Maar heb ik dan niet een hele lage attenuation downstream voor een afstand van 3,3km? Als je dat rekensommetje gebruikt (attenuation downstream : 13,8) dan zou ik zo'n 1600 meter van de centrale afzitten toch?

Met 3,3 km afstand zou ik dan toch een attenuation downstream van ongeveer 45db moeten hebben.

Of begrijp ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
Meer mensen geen Telfort internet meer in regio Amersfoort sinds ongeveer 15:15? (DSL connection down).

WTF. Zowel onze buren als ik zelfde issue vanaf exact zelfde moment, maar telfort helpdesk wil per se dat ik kabeltjes ga vervangen, modem in meterkast ga plaatsen etc. Anders kunnen ze me niet verder helpen. Toon eens wat respect joh. Nu ik geen ander kabeltje heb komen zij niet verder in hun proces en kunnen ze mij niet verder helpen.

[edit] Na nog een keer bellen moest ik zelf maar bellen met KPN omdat volgens hun toch echt alles ok was. Wat een klantenservice.. KPN vond natuurlijk weer dat dit toch via Telfort aangemeld moest worden en dat Telfort met KPN moest schakelen (leek mij ook logischer). Wel kon KPN vertellen dat er een ADSL probleem was in mijn woonplaats. Deze is inmiddels opgelost et voila alles werkt weer.

[ Voor 104% gewijzigd door IEF op 18-07-2011 12:07 . Reden: Ranten doe je maar ergens anders. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Weet iemand of Telfort al begonnen is met het uitrollen van de nieuwe firmware voor de 2812HNU-F1 ?
Volgens eerdere berichten zal dat ongeveer rond deze week moeten zijn.
Ik heb nog altijd de V3.10(TUE.0)D0 met de bijbehorende DNS problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Wij hebben sinds 1,5 maand ook internet via Telfort...
Toen we overgezet werden hebben we eerst 4 dagen zonder internet gezeten.
Nadat er 2x een monteur van de KPN langs is geweest bij ons deed het internet het! (er was in het wijk-kastje iets kapot)

Maar nu hebben we zeker 1x per dag dat 98% van de sites die ik bezoek niet in willen laden. (op meerdere computers is dit het geval)
Maar dingen zoals Tweetdeck enzo die blijven wel gewoon werken.
Als ik dan ook naar de webinterface ga van de modem (die vaak dan super traag is of ook niet wilt laden) zie ik wel dat de modem gewoon verbinding heeft.

Na dat ik de stekker uit de modem heb gehaald werkt internet weer naar behoren. (voor 1 dag)

Aan wat kan dit liggen? (ik denk zelf het modem...)
Ik heb een Zyxel P-2601HN-F1 modem.

Achteraf heb ik wel een beetje spijt er van dat ik overgestapt ben naar Telfort, ben ook nog in snelheid iets achteruit gegaan namelijk (8.002 kbps vs. ~8.600 kbps bij Online, beide met een TOT 20Mbps lijn)
Het is beide niet snel en het is geen groot verschil maar toch.

Misschien dat ik ook overgezet kan worden naar een wba-e lijn @TelfortWebcare?? Net zoals Rickhansen hier boven

[ Voor 8% gewijzigd door edgarf28 op 16-07-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39
PWA schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:06:
Weet iemand of Telfort al begonnen is met het uitrollen van de nieuwe firmware voor de 2812HNU-F1 ?
Afgelopen donderdagochtend, 8:26 kreeg ik hem binnen

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
edgarf28 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:45:
Wij hebben sinds 1,5 maand ook internet via Telfort...
Toen we overgezet werden hebben we eerst 4 dagen zonder internet gezeten.
Nadat er 2x een monteur van de KPN langs is geweest bij ons deed het internet het! (er was in het wijk-kastje iets kapot)

Maar nu hebben we zeker 1x per dag dat 98% van de sites die ik bezoek niet in willen laden. (op meerdere computers is dit het geval)
Maar dingen zoals Tweetdeck enzo die blijven wel gewoon werken.
Als ik dan ook naar de webinterface ga van de modem (die vaak dan super traag is of ook niet wilt laden) zie ik wel dat de modem gewoon verbinding heeft.

Na dat ik de stekker uit de modem heb gehaald werkt internet weer naar behoren. (voor 1 dag)

Aan wat kan dit liggen? (ik denk zelf het modem...)
Ik heb een Zyxel P-2601HN-F1 modem.

Achteraf heb ik wel een beetje spijt er van dat ik overgestapt ben naar Telfort, ben ook nog in snelheid iets achteruit gegaan namelijk (8.002 kbps vs. ~8.600 kbps bij Online, beide met een TOT 20Mbps lijn)
Het is beide niet snel en het is geen groot verschil maar toch.

Misschien dat ik ook overgezet kan worden naar een wba-e lijn @TelfortWebcare?? Net zoals Rickhansen hier boven
wellicht een dns probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
En wat kan ik daar aan doen?
Ik heb zelf niks aan de DNS servers veranderd in het modem of op m'n computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Dus, ik heb sinds vorige week vrijdag geen internet. Eerst even afgewacht, toen zaterdag de telfort helpdesk gebeld. Van hun moest ik eerst de modem resetten, vervolgens werd de lijn van hun kant gereset. Dat hielp niet, vervolgens werd me gevraagd of ik bij het officiele KPN aansluitpunt kon. Dat kan ik niet, want die zit in een kast die gedeeld wordt door de andere huizen in de flat, en waar alleen KPN een sleutel van heeft. Toen werd ik gevraagd om zelf KPN te bellen, dat deed ik, daar kreeg ik gelijk te horen dat het helemaal niet de bedoeling is dat ik zelf bel maar dat Telfort KPN moet inschakelen als het nodig is.

Dus ik maar weer Telfort bellen, waar ik werd doorverbonden naar de tweede laag ofzo, maar daar was een wachtrij, dus zou ik maandag teruggebeld worden. Ok, een heel weekend geen internet, moet maar dan. Maandag werd ik inderdaad netjes teruggebeld, maar deze tweede laag deed precies hetzelfde als de eerste laag (modem + lijn resetten) en zei vervolgens dat er maar een monteur van KPN langs moest komen (dat hadden ze dus gelijk al kunnen constateren dus dat was al een dag onnodige vertraging). Die monteur belde gelijk, om de dag erna langs te komen. Dat deed hij ook, hij had wel iets gevonden en verholpen maar het internet deed het nog steeds niet. Hij vertelde mij dat ik Telfort weer moest bellen om te zeggen dat er een nieuw modem moest komen. Dat deed ik, maar de meneer van telfort vertelde mij dat dat aan de hand van het verslag van de monteur pas gebeurde, dus dat ik niet had hoeven bellen (ok..). Hij wist me nog wel te vertellen dat het modem waarschijnlijk donderdag of vrijdag bezorgd zou worden.

Vandaag nog steeds niks gezien, met dus al meer dan een week geen internet. Ik heb zojuist weer gebeld, en volgens mij zijn ze dus vergeten het nieuwe modem te sturen ofzo. Na een korte wachtperiode werd mij verteld dat het modem nu na het weekend komt (specifieker wilde hij niet zijn), en kort na het gesprek kreeg ik een (vermoedelijk automatisch) sms'je dat het modem defect is en dat er BINNEN 5 WERKDAGEN een nieuwe wordt bezorgd :(

Het is dus nog even afwachten wanneer we dat modem precies krijgen, maar we zitten dus al meer dan een week zonder internet en het kan nog wel tot vrijdag (2 weken na dato) duren! Waarom kost het Telfort minstens een week om een nieuw modem te sturen?

Overigens, toen ik mijn onvrede uitte over de lange wachtperiode, kreeg ik na een korte pauze een schaapachtig 'wat bedoelt u?' te horen, en is er niet een keer excuses gemaakt oid. Ik vind de klantenservice daar sowieso niet erg vriendelijk overkomen.

Maar in ieder geval, ik krijg hier heel erg de neiging om te ze te bellen en te vertellen dat ze dat nieuwe modem mogen houden en dat ik wel een nieuwe provider zoek, maar is er verder nog recht op geld terug voor de downtime van meer dan een week? Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen hoe vervelend het is als je voor al je prive zaken elke keen naar iets openbaars moet verkassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hoe moeilijk is het nou écht om eventjes het modem in de meterkast aan te sluiten en te testen? En hoezo geen ander kabeltje? Al die zut krijg je erbij. Als je het hebt weggegooid, is dat je eigen schuld.

Die medewerkers mogen gewoon niet doorschakelen naar een 2e lijn voordat jij deze stappen hebt gedaan, met wat voor argumenten ("je buren hebben het ook") je ook komt. Als ze dat wel doen, krijgen ze op hun kop. Je wilt niet weten hoe vaak klanten dingen claimen en uiteindelijk toch blijkt dat er iets bij hun thuis gewoon fout was (te lange afstand tussen isra en modem is daarvan overigens een klassiek voorbeeld). Er zijn veel factoren die mee kunnen spelen, vandaar dat ze dat moeten uitsluiten. Het kost je 5 minuten, doe niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier wat mee te lezen en dacht bij deze reactieh: huh, dat heb ik niet getypt.

Zie nu dat er dus een Dikkiedik en een Dikkiedikdik op dit forum is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
edgarf28 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:15:
[...]

En wat kan ik daar aan doen?
Ik heb zelf niks aan de DNS servers veranderd in het modem of op m'n computers.
de dns kun je in het modem aanpassen. je kan bijvoorbeeld de dns servers van google daar invullen

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Dikkedikkie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:05:
[...]

de dns kun je in het modem aanpassen. je kan bijvoorbeeld de dns servers van google daar invullen

LINK
Ja oke, dat weet ik, dat dat kan.
Maar met de standaard Telfort DNS servers moet toch niet zo beetje elke dag het internet vast lopen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
edgarf28 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:20:
[...]

Ja oke, dat weet ik, dat dat kan.
Maar met de standaard Telfort DNS servers moet toch niet zo beetje elke dag het internet vast lopen lijkt mij?
bij mij was dit wel vaker het geval. geen idee waar dit aan ligt. en nu ik het veranderd heb heb ik er geen last meer van dus ik zeg: 2 seconden werk en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Dikkedikkie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:45:
[...]

bij mij was dit wel vaker het geval. geen idee waar dit aan ligt. en nu ik het veranderd heb heb ik er geen last meer van dus ik zeg: 2 seconden werk en je probleem is opgelost.
Oke! Ik had de Google DNS na je reactie al veranderd in de modem, dus ik ben benieuwd of het nu opgelost is!
Thanks voor de tip iig! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
woekele schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:40:
[...]
Die medewerkers mogen gewoon niet doorschakelen naar een 2e lijn voordat jij deze stappen hebt gedaan, met wat voor argumenten ("je buren hebben het ook") je ook komt. Als ze dat wel doen, krijgen ze op hun kop. Je wilt niet weten hoe vaak klanten dingen claimen en uiteindelijk toch blijkt dat er iets bij hun thuis gewoon fout was (te lange afstand tussen isra en modem is daarvan overigens een klassiek voorbeeld). Er zijn veel factoren die mee kunnen spelen, vandaar dat ze dat moeten uitsluiten. Het kost je 5 minuten, doe niet zo moeilijk.
Moeilijk doen ? Ik ga mijn modem niet naar factory defaults resetten (1 vd eerste stappen in hun scriptje) en allerlei andere onzin stappen uitvoeren terwijl 100% duidelijk is dat het daar niet aan kan liggen. Ik heb even geprobeerd hun stappen *snip* uit te voeren omdat ik ook wel weet dat ze anders niet mogen doorschakelen naar 2e lijns, maar ik hield het gewoon niet vol.

In hun script staat bijv ook dat ik het modem direct in de meterkast moet aansluiten.. Als ik dan uitleg dat de telefoonlijn bij ons niet in de meterkast uitkomt, maar direct in de huiskamer (waar ie al aangesloten is) dan willen ze toch dat ik even naar de meterkast loop om ze te vertellen wat ik daar allemaal zie omdat ze me niet geloven ('huh niet in de meterkast.. <stilte>.. Wil je toch even naar de meterkast lopen en me vertellen wat je daar ziet?'). Ja, dat weten we nu wel.
Maar goed, de storing (die achteraf gewoon op de storingspagina van KPN stond, maar niet bekend was bij Telfort) is inmiddels gelukkig opgelost door KPN.

[ Voor 2% gewijzigd door IEF op 18-07-2011 12:08 . Reden: Rant. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
sverzijl schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:43:
[...]

Moeilijk doen ? Ik ga mijn modem niet naar factory defaults resetten (1 vd eerste stappen in hun scriptje) en allerlei andere onzin stappen uitvoeren terwijl 100% duidelijk is dat het daar niet aan kan liggen. Ik heb even geprobeerd hun stappen uit te voeren omdat ik ook wel weet dat ze anders niet mogen doorschakelen naar 2e lijns, maar ik hield het gewoon niet vol.

In hun script staat bijv ook dat ik het modem direct in de meterkast moet aansluiten.. Als ik dan uitleg dat de telefoonlijn bij ons niet in de meterkast uitkomt, maar direct in de huiskamer (waar ie al aangesloten is) dan willen ze toch dat ik even naar de meterkast loop om ze te vertellen wat ik daar allemaal zie omdat ze me niet geloven ('huh niet in de meterkast.. <stilte>.. Wil je toch even naar de meterkast lopen en me vertellen wat je daar ziet?').
Maar goed, de storing (die achteraf gewoon op de storingspagina van KPN stond, maar niet bekend was bij Telfort) is inmiddels gelukkig opgelost door KPN.
hoi, wel handig dat jij toevallig weet dat je aansluitign niet in de meterkast zit. Er zijn zoveel verschillende soorten aansluitingen mogelijk...en daarom wordt er dus toch gevraagd of je alsnog in de meterkast wilt gaan kijken omdat de meeste mensen geen flauw idee hebben hoe een aansluiting eruit kan zien als dit niet het varkensneusje betreft.

Sorry hoor maar moeilijk doen is ook een vak. Zo kom je denk ik niet veel verder als je door een HELPDESK geholpen wilt worden. Die medewerkers zitten er niet voor niets en hebben zich ook aan de instructies te houden helaas. Dus een beetje meewerken werkt voor beide partijen toch wel het beste denk ik.

Zoals de andere persoon als reageerde...helaas krijg je erg veel mensen aan de lijn die dus wel onder de categorie randebiel (sorry voor het taalgebruik) vallen omdat ze simpelweg niet de kennis in huis hebben die nodig is. Dat jij die kennis wel hebt is wel mooi maar daar kan een medewerker simpelweg niet vanuit gaan. En als het het hebt over ¨geloven¨ is dat een lastig punt...lijkt me niet handig als je iedereen gaat ¨geloven¨ op het woord. Je moet gewoon harde feiten hebben om een gedegen onderzoek te kunnen doen. Geloven op iemands woord hoort daar helaas neit bij.

Over de kpn....volgens mij is het zo dat wanneer de KPN (stel dat je kpn telefonie hebt en telfort internet) een storing heeft en daardoor je internet en je vaste telefonie (van kpn welliswaar) het niet doet is dat een probleem van KPN waar de internetprovider op dat moment niet veel aan kan veranderen omdat deze de lijn huur van de big boss ;)

anyhoe...

reklaxed en een beetje medewerking verlenen lijkt mij de snelste oplossing voor beide partijen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door IEF op 18-07-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dikkedikkie schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:17:
volgens mij is het zo dat wanneer de KPN een storing heeft en daardoor je internet en je vaste telefonie het niet doet is dat een probleem van KPN waar de internetprovider op dat moment niet veel aan kan veranderen omdat deze de lijn huur van de big boss ;)
Ik heb een contract met Telfort, niet met KPN. Hoe Telfort 'intern' hun zaakjes met KPN oplost is aan hun, daar moet je de klant niet mee opzadelen (met 'bel maar met KPN'.).
Pas eens je taalgebruik aan.

[ Voor 13% gewijzigd door IEF op 18-07-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Is het al bekend wat voor grote subnet we krijgen met ipv6 in de toekomst?
(ik hoop \48)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:06:
[...]

Ik heb een contract met Telfort, niet met KPN. Hoe Telfort 'intern' hun zaakjes met KPN oplost is aan hun, daar moet je de klant niet mee opzadelen (met 'bel maar met KPN'.).
Niet alles wat krom is is recht te praten ;)
Niet alles krom quoten wat recht is gepost. Wanneer jouw vaste telefonie van KPN buiten dienst is kan Telfort niet zo veel doen (shared line) totdat de storing op vaste telefonie is verholpen. Neem je enkel ADSL af, en heb je geen vaste telefonie is het inderdaad Telfort die je probleem moet oplossen in plaats van doorverwijzen naar KPN.

Feit blijft, het komt te vaak voor dat 'zelf verklaarde ICT-professionals' achteraf niet eens in staat blijken om een modem op de correcte manier aan te sluiten, laat staan te configureren... Een ervaren helpdesk medewerker zal zich dan ook niet snel laten 'intimideren' door iemand die beweerd dat 'ie het allemaal wel weet, en dat het probleem bij [insert ISP] ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 18-07-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:06

OgWok

U.N.C.L.E.

trolleystad schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:02:
[...]

Dat komt omdat 99% van de klanten die bellen randdebielen zijn. Daarom word je eerst enorm bij het handje genomen om zeker te zijn dat er aan jouw kant niks fout zit. Gewoon meespelen, is helaas nodig.
Ik dacht dat dit een Telfort ervaringen forum is en niet een uitlaatklep om eens stevig uit te pakken over het niveau van de klanten die de helpdesk bellen. Naar mijn idee haal je daar jezelf alleen maar mee omlaag.

Zelf ken ik heel wat gebruikers die van ADSL "modems" niets snappen en ik laat ze in hun waarde.
Wat ze eigenlijk willen is een modem die net zo makkelijk werkt als een stekker in het stopkontakt. Niet bv. als ze een nieuw modem krijgen zich verbazen over de veranderde menu structuur, zodat het instellen weer een hele klus wordt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

trolleystad neemt alleen maar de woorden over van degene waar hij op reageert... Hij zal het zelf niet zo bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Het is zelfs zo dat ik helemaal niks aan mijn Telfort modem hoefde te veranderen, en ik denk dat de gemiddelde klant er ook niks mee doet. Dus dan zou het prima moeten werken.

Ja, ik heb zelf wel zaken aangepast (o.a. alle apparaten een fixed ip geven, maar t werkt gewoon direct out of the box.0

Ook toen ik de heldesk belde waarom ik geen IP ontving werd ik prima te woord gestaan. Misschien wel omdat ik gewoon eerst even uitlegde wat ik al had geprobeerd. Dus gewoon rustig vertellen.
Modem zit aangesloten op 20cm van het ISRA-punt type 2B.
Computer zit op dit moment direct via kabel aangesloten op het modem
Alle tests volgens jullie test-cd gaan prima. Ik kan ook al in de webinterface kijken, alleen krijg ik geen IP van jullie.

Ok... Even kijken.

Ja, ik zie dat KPN een fout heeft gemaakt bij uw aansluiting, uw aansluiting is eraf gehaald en naar iemand anders gegaan. We hopen dat dit zo snel mogelijk hersteld is. Toen vroegen ze nog om een mobiel telefoonnummer zodat ze ons konden bellen. (immers we hebben ook telefonie van telfort)

Naja, prima. Ik vond niet dat ze me als een idioot behandelden. in tegenstelling tot veel andere bedrijven die de microfoon veel te zacht hebben staan waardoor ik ze als slechthorende niet kan verstaan. En als je dan vraagt of ze iets luider willen praten omdat je slechthorend bent gaan ze dom doen.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 18-07-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hugo, klant van mij heeft een defect modem, uit de Tiscali tijd. Is het nog steeds zo dat overstappen naar een bruikleenmodem je uitsluitend de verzendkosten kost?

Ik ga je een PB sturen met de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:01
zo weer een update, lijn doet t netjes, haalt goed maximaal de download en stabiel. Maar de upload is echt ondermaats (89 kbs op t moment) De firmware zit er aan te komen of is er al? dus het vertrouwen is er nog dat t bijtrekt. Het doet t iig netjes momenteel, geen dippen meer teruggezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Ook maar even een update over mijn post: Een week nadat is geconstateerd dat het modem kapot is (nu al anderehalve week geen internet) nog steeds geen nieuwe modem. Waar slaat dit op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag heb ik mijn modempakket ontvangen.
Als het goed is zal a.s. vrijdag de 22ste mijn VDSL aansluiting gereed moeten zijn.
Mijn huidige (Alice) ADSL is opgezegd en bevestigd door Alice.

Nu wacht ik alleen nog op de brief met bevestigingsbrief met persoonlijke gegevens die blijkbaar nodig is om de aansluiting vrijdag te kunnen activeren.
In de brief dit in het modempakket zit staat dat de brief er al moet zijn of de komende dagen verstuurd zal worden. Ik ben benieuwd.
Ik maak me nog wel wat zorgen over de nummerportering van de vaste telefoonlijn.
In het modempakket staat bij de instructies dat je de vaste lijn (telefonie) pas kunt gaan gebruiken als je internetlijn actief en aangesloten is. Verder staat er dat het nummerporteren dan nog een paar werkdagen kan duren. Dat zou kunnen betekenen dat ik dan een paar dagen telefonisch niet bereikbaar ben maar vermoedelijk wel zelf kan bellen.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Kun je wel direct zelf bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 17:02
@Webcare: om de zoveel tijd (soms met maanden tussen) lijkt mijn verbinding onstabiel te worden. Regelmatig valt verbinding weg (IP adres in webinterface router is dan 0.0.0.0), komt met enkele minuten vanzelf weer online. Is dit van jullie kant ook te zien, suggesties voor troubleshooten? Dit lijkt ook vaker voor te komen na lange uptime van mijn modem (richting meerdere maanden), maar die heb ik een dag of 10 terug nog gereset. Postcode + huisnr in DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HoppyF schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:44:
Vandaag heb ik mijn modempakket ontvangen.
Als het goed is zal a.s. vrijdag de 22ste mijn VDSL aansluiting gereed moeten zijn.
Mijn huidige (Alice) ADSL is opgezegd en bevestigd door Alice.

Dat zou kunnen betekenen dat ik dan een paar dagen telefonisch niet bereikbaar ben maar vermoedelijk wel zelf kan bellen.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Kun je wel direct zelf bellen?
Dat zou inderdaad kunnen. Ik weet niet of het nog zo is, maar naast mijn oude vertrouwde "KPN-nummer" kreeg ik ook nog een nummer van Telfort. Dat nummer kan je dan gebruiken om zelf mee te bellen (en om (tijdelijk) op gebeld te worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

PWA schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:06:
Ergens gisteren / eergisteren een update gekregen. Werk weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HoppyF,

Die 3 dagen in de brief gaat over portering vanaf KPN vaste net. Omdat u een andere internet+bellen aanbieder heeft geldt dat niet, dan is nummer portering dezelfde dag gepland als de DSL portering.

In de brief staan emailadres + wachtwoord, geen gegevens die per see op de 1e dag nodig zijn. Uw modem heeft al de juiste instellingen voor Telfort DSL en uw vast bellen gegevens worden naar uw modem gepusht vanaf het moment dat uw nummer bij ons actief is.

Al verwacht ik dat de brief er gewoon voor uw oplevering is.

Hugo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
Hmmm mijn internet knalt er net gewoon uit terwijl ik met world of warcraft bezig was. Krijg op dit moment ook geen ip adres meer. Herstarten van modem doet ook niets. Omgeving Haarlem (2033), webcare jullie misschien iets bekend?

Ben wel blij dat ik een ipad met 3g heb, kan ik tenminste nog wat zoeken en hier in het topic kijken :)

[edit]
En het is echt net weer online gekomen...

[ Voor 7% gewijzigd door Jaguar645 op 20-07-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:03:
@HoppyF,

Die 3 dagen in de brief gaat over portering vanaf KPN vaste net. Omdat u een andere internet+bellen aanbieder heeft geldt dat niet, dan is nummer portering dezelfde dag gepland als de DSL portering.

In de brief staan emailadres + wachtwoord, geen gegevens die per se op de 1e dag nodig zijn. Uw modem heeft al de juiste instellingen voor Telfort DSL en uw vast bellen gegevens worden naar uw modem gepusht vanaf het moment dat uw nummer bij ons actief is.

Al verwacht ik dat de brief er gewoon voor uw oplevering is.

Hugo
Bedankt Hugo.
Dit heb ik inderdaad anders gelezen. Ik had geen KPN lijn, alleen een BBned lijn via Alice ook al huurt Alice wellicht de lijn weer van KPN.
KPN staat er dus buiten, want de KPN lijn was de deur al uit toen ik naar Alice ging vier jaar geleden.
Als in de brief alleen maar een emailadres (@telfort.nl) staat is het niet belangrijk. Ik heb toch mijn eigen domein en email. Morgen of vrijdag zou de brief ook nog kunnen komen. Vandaag was er niks.
Ik sluit e.e.a. vrijdag wel aan en zie wel aan mijn huidige verbinding wanneer deze wegvalt.

Mooi kastje trouwens die Zyxel modem.
Als hij het net zo goed doet als ie eruit ziet vind ik het prima!

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 20-07-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jaguar645 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:14:
Hmmm mijn internet knalt er net gewoon uit terwijl ik met world of warcraft bezig was. Krijg op dit moment ook geen ip adres meer. Herstarten van modem doet ook niets. Omgeving Haarlem (2033), webcare jullie misschien iets bekend?

Ben wel blij dat ik een ipad met 3g heb, kan ik tenminste nog wat zoeken en hier in het topic kijken :)

[edit]
En het is echt net weer online gekomen...
idem; rond 24;00u is mijn internet ineens foetsie; krijg geen ip, en orangje lampje brand bij ínternet. bij telfort storingen staat nog niets beschreven

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 14:24
Hier ook geen verbinding meer (Amsterdam-West). Modem krijgt geen IP.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Same here, geen connectie in Amsterdam. Nu mijn mobiel als hotspot aan het gebruiken om te kijken of er iets meer bekend is maar op de telfort website niets te zien.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

hier ook geen internet, kom net thuis en zie meteen het oranje lampje @ amsterdam west

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1 ... 29 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.