Dus, ik heb sinds vorige week vrijdag geen internet. Eerst even afgewacht, toen zaterdag de telfort helpdesk gebeld. Van hun moest ik eerst de modem resetten, vervolgens werd de lijn van hun kant gereset. Dat hielp niet, vervolgens werd me gevraagd of ik bij het officiele KPN aansluitpunt kon. Dat kan ik niet, want die zit in een kast die gedeeld wordt door de andere huizen in de flat, en waar alleen KPN een sleutel van heeft. Toen werd ik gevraagd om zelf KPN te bellen, dat deed ik, daar kreeg ik gelijk te horen dat het helemaal niet de bedoeling is dat ik zelf bel maar dat Telfort KPN moet inschakelen als het nodig is.
Dus ik maar weer Telfort bellen, waar ik werd doorverbonden naar de tweede laag ofzo, maar daar was een wachtrij, dus zou ik maandag teruggebeld worden. Ok, een heel weekend geen internet, moet maar dan. Maandag werd ik inderdaad netjes teruggebeld, maar deze tweede laag deed precies hetzelfde als de eerste laag (modem + lijn resetten) en zei vervolgens dat er maar een monteur van KPN langs moest komen (dat hadden ze dus gelijk al kunnen constateren dus dat was al een dag onnodige vertraging). Die monteur belde gelijk, om de dag erna langs te komen. Dat deed hij ook, hij had wel iets gevonden en verholpen maar het internet deed het nog steeds niet. Hij vertelde mij dat ik Telfort weer moest bellen om te zeggen dat er een nieuw modem moest komen. Dat deed ik, maar de meneer van telfort vertelde mij dat dat aan de hand van het verslag van de monteur pas gebeurde, dus dat ik niet had hoeven bellen (ok..). Hij wist me nog wel te vertellen dat het modem waarschijnlijk donderdag of vrijdag bezorgd zou worden.
Vandaag nog steeds niks gezien, met dus al meer dan een week geen internet. Ik heb zojuist weer gebeld, en volgens mij zijn ze dus vergeten het nieuwe modem te sturen ofzo. Na een korte wachtperiode werd mij verteld dat het modem nu na het weekend komt (specifieker wilde hij niet zijn), en kort na het gesprek kreeg ik een (vermoedelijk automatisch) sms'je dat het modem defect is en dat er BINNEN 5 WERKDAGEN een nieuwe wordt bezorgd
Het is dus nog even afwachten wanneer we dat modem precies krijgen, maar we zitten dus al meer dan een week zonder internet en het kan nog wel tot vrijdag (2 weken na dato) duren! Waarom kost het Telfort minstens een week om een nieuw modem te sturen?
Overigens, toen ik mijn onvrede uitte over de lange wachtperiode, kreeg ik na een korte pauze een schaapachtig 'wat bedoelt u?' te horen, en is er niet een keer excuses gemaakt oid. Ik vind de klantenservice daar sowieso niet erg vriendelijk overkomen.
Maar in ieder geval, ik krijg hier heel erg de neiging om te ze te bellen en te vertellen dat ze dat nieuwe modem mogen houden en dat ik wel een nieuwe provider zoek, maar is er verder nog recht op geld terug voor de downtime van meer dan een week? Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen hoe vervelend het is als je voor al je prive zaken elke keen naar iets openbaars moet verkassen...